abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_202948493
Op 1 maart 2018 hebben we de sleutel van een brugwachtershuisje gekregen, het bouwjaar van het oorspronkelijke huis is niet precies bekend, maar we zijn er inmiddels achter dat er ook een huis voor de havenmeester is gebouwd (en inmiddels afgebroken), het bouwjaar op de gevel was 1916. Ook hebben we afgelopen najaar het kanaal afgereden op zoek naar vergelijkbare huizen. En de eerste die het dichtst bij ons huis liggen, zijn gebouwd tussen 1915 en 1919, aangezien het kanaal bij ons als eerste gegraven is zal dit waarschijnlijk rond 1915/1916 zijn.

Er was voor het laatst verbouwd eind jaren 80/begin jaren 90 dus er was een hoop te doen. Wat we gedaan hebben:
- Alle leidingwerk (water, riolering, elekra, vloerverwarming) vervangen in huis en riolering tot aan de aansluitingen buiten.
- Gasloos via warmtepomp
- Trap verplaatst
- Keuken verplaatst
- Een verdieping hoge aanbouw (jaren 90) platdak verhoogd van 2.60m naar 4.80m.
- Garage aanbouw (jaren 90) bij het huis getrokken als eetkamer, hierbij het schuine dak gelijk getrokken met de hoogte van de hal
- Vide gemaakt als entree naar de slaapkamer/badkamer, schuine dak van dit oude deel van het huis weggehaald.
- Hal, wc, badkamer (jaren 90) geheel gesloopt en nieuwe indeling met hal, wc, provisiekast en waskamer gemaakt.
- Alle kozijnen vervangen (muv 3 kozijnen die we aan de binnenkant hebben dichtgemaakt in de jaren 90 aanbouw), hier moet ooit nog de gedroomde aanbouw komen en dan wordt die muur een binnenmuur en worden de kozijnen ook aan die kant dichtgemaakt (muv de toekomstige deur naar deze aanbouw).
- Kozijnen in de oude garage vervangen door openslaande deuren
- Uitbouw met openslaande deuren aan de achterkant
- Badkamer boven gemaakt

Qua plattegronden zit alles erin zoals bedacht.



Plattegronden oud:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenkant
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Woonkamer/Keuken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hal:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waskamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenverdieping:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat we nog moeten doen:
Nadat we deze zomer de warmtepomp hebben geïnstalleerd, en volledig van het gas af zijn, is het nu belangrijk dat de overkapping voor het voorjaar staat zodat de zonnepanelen erop kunnen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de gevelbekleding moet tegen de gevels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder:
- Kastdeuren voor keuken- en kledingkasten
- Eiken ombouw bij de ramen aan de voorkant, tussen de kasten
- Kast met vitrine voor trouwjurk op de slaapkamer in de schuine punt
- Kastenwanden op zolder waarachter de technische ruimte en opslag komt
- Aflakken plinten, binnendeurkozijnen en binnendeuren
- Lakken deel van de kozijnen aan de buitenkant
- Sedum op de platte daken

En de kleine dingen waar we (ik als ik mijn man niet kan helpen) nu mee bezig zijn:
- Aflakken deur en kozijn waskamer
- Tegelen boven aanrechtblad waskamer
- Behangen waskamer
- Tegelen apparatenkast in de keuken

En dan droom ik nog van in de toekomst een sauna.
En ook de meubels moeten nog een keer vervangen worden, dus voorlopig nog genoeg te posten hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door SV-tje op 31-12-2021 01:01:32 ]
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_202949819
:o het einde is in zicht!
Resistance is futile.
pi_202951833
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 december 2021 02:27 schreef Seven. het volgende:
:o het einde is in zicht!
Als we de loterij winnen wel, anders duurt het nog wel even voor we overal aan kunnen beginnen en afmaken.

En de motivatie om iedere vrije minuut te klussen is inmiddels ook wat afgenomen, het is dat door de lockdown je toch nergens heen kunt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_202953930
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:19 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Als we de loterij winnen wel, anders duurt het nog wel even voor we overal aan kunnen beginnen en afmaken.

En de motivatie om iedere vrije minuut te klussen is inmiddels ook wat afgenomen, het is dat door de lockdown je toch nergens heen kunt.
Herkenbaar wel. Mijn week quarantaine begin dec was een productieve week ook wel, je kon toch niks anders.
pi_202972804
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:57 schreef Puala het volgende:

[..]
Herkenbaar wel. Mijn week quarantaine begin dec was een productieve week ook wel, je kon toch niks anders.
Helaas moest ik tijdens mijn twee weken quarantaine begin van dit jaar gewoon doorwerken en mijn man had grootse plannen tot ie toch wel last kreeg van zijn positieve uitslag
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_202977048
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 01:01 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Helaas moest ik tijdens mijn twee weken quarantaine begin van dit jaar gewoon doorwerken en mijn man had grootse plannen tot ie toch wel last kreeg van zijn positieve uitslag
Ik heb ook doorgewerkt, maar in de avond wel geklust.
pi_202986647
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 13:57 schreef Puala het volgende:

[..]
Ik heb ook doorgewerkt, maar in de avond wel geklust.
Dat haalde ik echt niet meer, ik ben niet besmet geraakt ondanks dat mijn man positief getest (en ziek) was, maar mijn lichaam heeft daar wel tegen moeten vechten, dus was blij als de dag voorbij was.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_202987176
We zijn het nieuwe jaar goed begonnen, of beter gezegd verder gegaan waar we de afgelopen dagen gebleven waren.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:22 schreef SV-tje het volgende:
Ondertussen proberen we in onze kerstvakantie verder te gaan met de overkapping. Gisteren hebben we hiervoor in de buurt stalen balken gekocht bij een sloopbedrijf, binnenkort kunnen we daar ook de houten balken voor het dak ophalen. 4 balken van 7,5meter lang en 375kilo was wel een uitdaging met uitladen maar het is gelukt.

Vandaag zijn we tussen de buien door verder gegaan met het weghalen van het groen en het slopen van de vijver. Maar alles is zo degelijk gebouwd en het groen lang niet onderhouden dat het allemaal veel tijd en moeite kost. Morgen gaan we weer verder, hopelijk lukt het om deze week de waterval en de muur die erachter staat te slopen (container staat al klaar), maar het blijft gissen hoeveel beton er in is gegaan.


Gisteren en eergisteren hebben we het groen verder weggehaald, het prieeltje gesloopt (wilden de balken bewaren, maar dat was geen optie meer) en meerdere keren naar de milieustraat gereden om al het afval weer weg te brengen, gelukkig wonen we er dichtbij.




Vandaag heeft man de oprit gras vrij gemaakt en ben ik begonnen bij het slopen van de kolommetjes die bij het hek stonden.



Deze waren wonderbaarlijk snel te slopen, dus snel door met de volgende uitdaging, het muurtje.




Dit ging ook vrij voorspoedig, met uitzondering van de kolommetjes waarin het staal van het hek is ingemetseld, dat moet nog met de klopboor.

Vol goede moed verder met de waterval, maar helaas is deze wel weer gebouwd zoals we gewend zijn, veel sterker/zwaarder dan nodig.
De gemetselde stenen die boven de waterval uitkwamen zijn weg, maar de rest is een betonnen kolos (rechts op het laagste stuk van de waterval zie je de dikte, een bunker is er niets bij). Inmiddels was het al bijna donker, dus hebben we het voor gezien gehouden vandaag.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 2 januari 2022 @ 08:19:57 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202989986
Lekker opgeschoten weer! :Y
***
  zondag 2 januari 2022 @ 10:42:15 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202991014
Zo dan, weer bergen verzet!
Resistance is futile.
  woensdag 5 januari 2022 @ 23:29:54 #11
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203056471
Vandaag reactie gehad van een ander bedrijf met tweedehands staal, dat ze het laatste staal dat we nodig hebben op voorraad hebben, dit wordt vrijdag al gebracht.
Het eerste wat we nu moeten gaan doen is het afgraven van de grond en de laatste obstakels verwijderen, hopelijk kan dit ook met de graafmachine. Dan kunnen we de bekisting maken voor de fundering waar de overkapping op komt te staan. De globale planning is om het geraamte met dak eind maart uiterlijk omhoog te hebben, zodat de zonnepanelen op het dak kunnen. Dan moet er nog een muur gemetseld worden waar een meterkast en de omvormer tegenaan moeten komen.

Nu we de perceelgrens en de gasleiding waar we vandaan moeten blijven hebben laten aangeven hebben we ook het tuinontwerp nog wat aangepast.

De lijnen van de vijver worden ronder, maar dat vind floorplanner lastig.
Achter de overkapping ligt dan nog een hele tuin.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 9 januari 2022 @ 00:19:19 #12
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203103608
Gisteren mijn vrije dag goed besteed, er zouden stalen palen worden bezorgd dus ik moest toch thuis blijven.
Dus ik ben begonnen met het verzamelen van alle stenen die bij de vijver liggen op de plaats waar gegraven moet worden voor de overkapping. 's Ochtends eerst nog even gewerkt en toen ik net bezig was werden de stalen balken bezorgd, de chauffeur geholpen met het uitladen. Dus na de lunch verder met de stenen, toen kreeg ik ook nog hulp van mijn moeder dus uiteindelijk al heel veel stenen weg kunnen halen, maar er zijn er een aantal die zo groot zijn dat ze alleen met een graafmachine op te pakken zijn.


Hulpjes





Vandaag onder Antwerpen (ondanks de files van alle NL'ers die daar gaan winkelen/horeca gebruiken) nog een set waszakken opgehaald, dus nu kunnen we in de kast boven achter ons bed deze gaan ophangen.
Vanavond m'n boostervaccinatie gekregen dus even afwachten wat ik morgen kan doen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 9 januari 2022 @ 00:22:03 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203103646
Die stalen palen worden de staanders van de overkapping? Hebben jullie overwogen om ze te laten stralen & poedercoaten? Of kon dat niet uit?
  zondag 9 januari 2022 @ 10:04:30 #14
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203105973
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 00:22 schreef bleiblei het volgende:
Die stalen palen worden de staanders van de overkapping? Hebben jullie overwogen om ze te laten stralen & poedercoaten? Of kon dat niet uit?
Die kortste kolommen worden de palen inderdaad, hier worrden nog platen op gelast om ze op de fundering te bouten en ze worden nog verzinkt omdat ze deels in de grond komen te staan, maar omdat we ze als tweedehands staal hebben gekocht ging dat niet bij dit bedrijf. De voorste (blauwe) palen en de palen die we al hadden gehaald in de buurt vorige week komen in het dakbeschot dus zie je niet, en de paar die wel zichtbaar zijn straks onder de brug en het terras maken we zelf zwart.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 23 januari 2022 @ 22:23:18 #15
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203339268
Vorig weekend heeft mijn man met zijn broer steenschotten opgehaald die we gaan gebruiken als schutting, het was twee keer rijden, maar het was de moeite waard.
Ik heb in de tussentijd de buitendeur in de waskamer gelakt.

Ik heb inmiddels ook een klein tester potje in dezelfde ral kleur als de deur om dat stukje muur boven en links van de deur te verfen, aangezien antraciet noet altijd hetzelfde is. Rechts komt behang.

Op zondag hebben we oude en kapotte dakpannen weggegooid nu we toch een container hebben staan. Om die reden hebben we ook de bovenkant van de waterput eindelijk weggehaald. De waterput is wel oorspronkelijk, maar de bovenkant is er in de jaren 90 opgezet en bleek bij nader inzien ook helemaal rot.


Alleen de bouten moeten we nog afslijpen om de laatste stukjes hout weg te halen. Wat we verder met de put gaan doen weten we nog niet, voor nu laten we hem even staan.

Vrijdag heeft mijn man de notenboom omgezaagd, deze stond precies op de plek van de overkapping en gaf alleen rotte walnoten. De boom zelf had ook heel veel dode takken.


In de toekomst komen er in ieder geval fruitbomen terug in de tuin en misschien ook nog een nieuwe notenboom.

Gisteren bij een oom en tante van mijn man de woonkamer en keuken gespoten. Volgende week komt deze oom bij ons in de tuin met zijn graafmachine de grond vlak maken.
Vandaag hebben we de vijver nog een stuk kleiner gemaakt, deze week is het laatste eendje wat we bij het huis kregen overleden dus hoeft de vijver niet meer zo groot te zijn. We hebben het diepste stuk nu intact gelaten omdat daar nog visjes inzitten die dagelijks worden gevangen en opgegeten door een ijsvogel.
De vijver is zo lek als een mandje, en met het verwijderen snappen we ook steeds beter waarom. Het lijkt erop dat er voor een groot deel een tweede laag folie is gelegd, maar die ligt bijna los op de oude laag en het plastic is inmiddels zo oud dat het breekt als je het aanraakt.
Ik ben bezig geweest met het leegscheppen van een bak tussen twee muurtjes, maar door de wortels van planten is dat niet heel makkelijk, ook ben ik al stenen tegen gekomen waardoor het lijkt of dat in het verleden ook een waterval is geweest. Op het plaatje lijkt de de tuin nog best mooi, maar hoe meer we dichtbij kijken hoe beter je ziet dat het echt slecht is allemaal.



Op de website van het plaatstelijke nieuws worden wekelijks foto's geplaatst van toen en nu. Op de website die hierbij hoort heb ik een foto gevonden van het havenmeester kantoor wat waarschijnlijk tegelijk gebouwd is met ons huis. Dit gebouw staat er inmiddels niet meer, een tijd geleden had ik wel gevonden dat het er ooit gestaan had, maar dit was de eerste (en enige) foto die ik ooit heb gevonden. Er zijn zeker een hoop overeenkomsten met ons huis.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 23 januari 2022 @ 22:31:01 #16
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203339351
Oh, wat een werk weer verzet! Hoeveel bomen hebben jullie ondertussen gekapt?

En herkenbaar: ons huis zag er ook heel netjes uit, maar inderdaad bij veel dingen bleek het echt best in slechte staat te zijn. Ik weet wel dat ik een volgende woning véél kritischer ga bezichtigen :+ .
Resistance is futile.
  zondag 23 januari 2022 @ 22:45:43 #17
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203339487
quote:
14s.gif Op zondag 23 januari 2022 22:31 schreef Seven. het volgende:
Oh, wat een werk weer verzet! Hoeveel bomen hebben jullie ondertussen gekapt?

En herkenbaar: ons huis zag er ook heel netjes uit, maar inderdaad bij veel dingen bleek het echt best in slechte staat te zijn. Ik weet wel dat ik een volgende woning véél kritischer ga bezichtigen :+ .
Gelukkig wisten we vooraf dat we alles zouden slopen zowel binnen als buiten. Alleen vaak is het zo dat mensen dingen zonde vinden, terwijl het echt niet anders kan.
Qua bomen, 2 hele grote coniferen en dan nu deze notenboom. De kleine coniferen achter de waterval heb ik niet geteld, maar stuk of 5 denk ik. Coniferen rondom de grote eik ook stuk of 5/6. Verder vooral heel veel struiken (laurier, rodondendron, hulst) van meters hoog, maar we hebben ze niet precies geteld. We hebben voor nu een sering laten staan in de hoop dat die weer beter tot zijn recht komt nu de rest weg is.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_203425098
Vandaag fysiek niet veel geklust, gisteren het laatste zeil en vilt uit de vijver gehaald, dit was helemaal vergroeid met wortels, dus hebben we echt los moeten snijden.
Ik heb de foto's even in wat spoilers geplaatst want het is anders misschien wel heel veel. Dat krijg je als je zelf niet hoeft mee te helpen en dus tijd hebt om foto's te maken ;)


's ochtends vlogen de stukken fundering door de lucht, maar toen was ik binnen en foto's maken door het glas is niet zo handig. Hier waren de waterval en de muurtjes ernaast dus al weg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De 7 kuub container was bij lange na niet groot genoeg, de funderingen waren nog groter dan we hadden verwacht. Tweede container wordt besteld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overzichtsfoto's
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben inmiddels 4 bigbags gevuld met keien, vandaag zijn daar de grote stenen ook bij gelegd, die we niet met de hand konden tillen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de bestrating verzameld, later zijn de stenen van het terras die tijdelijk in de voortuin lagen er ook nog bij gelegd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen het graven klaar was heb ik nog even de muur een tweede keer geverfd, zodat ik die morgen kan afmaken, had ik ook nog wat gedaan vandaag :Y
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:12:10 #19
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203425564
Wow wat een enorm project en wat is het mooi geworden _O_

Ik vroeg me laatst bij een badkamerwinkel af wie er nou een urinoir zou plaatsen en nu zie ik het terug, grappig :D Heb ik nog nooit in een woonhuis gezien volgens mij.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_203425624
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:12 schreef MaJo het volgende:
Wow wat een enorm project en wat is het mooi geworden _O_

Ik vroeg me laatst bij een badkamerwinkel af wie er nou een urinoir zou plaatsen en nu zie ik het terug, grappig :D Heb ik nog nooit in een woonhuis gezien volgens mij.
Wij hebben er twee 😉 Bij de ouders van een vriendin hadden ze het ook, volgens mij hebben wij daar het idee opgedaan.
Mijn man is er heel blij mee.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator zaterdag 29 januari 2022 @ 23:30:34 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_203425965
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 januari 2022 23:14 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Wij hebben er twee 😉 Bij de ouders van een vriendin hadden ze het ook, volgens mij hebben wij daar het idee opgedaan.
Mijn man is er heel blij mee.
In ieder geval het einde aan de eeuwige toiletbril discussie _O-
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 30 januari 2022 @ 04:58:37 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203428208
Jemig @SV-tje :+ wat een enorme hoeveelheid steen. Ongelofelijk, wat er in de loop der tijd allemaal in de grond gegaan is :D .

En flinke lap grond, zeg! Weet je al hoe jullie straks de O+ zwemvijver O+ aan gaan leggen?
Resistance is futile.
pi_203429223
Inderdaad, wat een hoeveelheid steen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 30 januari 2022 @ 10:48:29 #24
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203430073
quote:
10s.gif Op zondag 30 januari 2022 04:58 schreef Seven. het volgende:
Jemig @:SV-tje :+ wat een enorme hoeveelheid steen. Ongelofelijk, wat er in de loop der tijd allemaal in de grond gegaan is :D .

En flinke lap grond, zeg! Weet je al hoe jullie straks de O+ zwemvijver O+ aan gaan leggen?
quote:
11s.gif Op zondag 30 januari 2022 09:32 schreef Claudia_x het volgende:
Inderdaad, wat een hoeveelheid steen!
De bergen straatstenen zijn natuurlijk ook gewoon van de oprit die er lag en die was ruim 100m2.

@Seven bedoel je de locatie of de methode?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 30 januari 2022 @ 10:54:07 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203430162
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:48 schreef SV-tje het volgende:

[..]
[..]
De bergen straatstenen zijn natuurlijk ook gewoon van de oprit die er lag en die was ruim 100m2.

@:seven bedoel je de locatie of de methode?
Jullie aanpak ben ik benieuwd naar.

Mijn broer heeft een zwemvijver met folie gemaakt in een voormalige mestput van 6x20m onder de koeienstal, over de hele zijkant heeft hij filterplanten maar ook wel een filter erbij en een bodem stofzuiger. Het water blijft tot zover heel helder.
Resistance is futile.
  zondag 30 januari 2022 @ 11:16:10 #26
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203430378
quote:
7s.gif Op zondag 30 januari 2022 10:54 schreef Seven. het volgende:

[..]
Jullie aanpak ben ik benieuwd naar.

Mijn broer heeft een zwemvijver met folie gemaakt in een voormalige mestput van 6x20m onder de koeienstal, over de hele zijkant heeft hij filterplanten maar ook wel een filter erbij en een bodem stofzuiger. Het water blijft tot zover heel helder.
Het bovenste deel van de vijver (donker gekleurd in het plaatje) wordt de plek voor de vissen en planten, het bovenste stuk waarschijnlijk "normale" vijver, het middenstuk echt voor de filter en dan het lichtblauwe als zwemvijver. Het puntje wat aan de zwemvijver zit loopt naar een filterbak die daar al staat en wij weer als filter willen gaan gebruiken. Mijn mans voorkeur gaat uit naar het gebruik van polyester of epdm maar dat moeten we nog even precies bekijken. in ieder geval worden de zijkanten niet van alleen aarde, maar maken we eerst een bak waar het folie ingaat. het gele zand is al een beetje de diepte van de vijver, de rest eromheen moet opgehoogd worden.
Een stofzuiger zullen wij ook zeker nodig hebben, alhoewel we ook een rooster willen maken waar het blad in wordt opgevangen. Want met alle bomen in de tuin ontkomen we daar niet aan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_203432431
Jeetje, de mensen die jullie vijver en hekwerk hebben aangelegd hielden in ieder geval qua fundering niet van half werk! Wat een enorme hoop steen en beton zeg. Respect dat jullie het zo grondig aanpakken!
pi_203438918
woah wat een beton onder de grond zeg :o beetje overdreven is t wel.

Jullie hebben de boel weer flink aangepakt zeg!
  zondag 30 januari 2022 @ 21:57:03 #29
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203439484
Zo een fundering doen ze meestal onder een poort met beetje formaat. Dan weet je in ieder geval dat het goed zit en niet gaat doorgangen omdat links en rechts verbonden zijn. Hier heb ik 2 blokken van ongeveer 1m3 gestort voor de poort fundering. Had ook het liefst links en rechts verbonden, maar was mij te veel werk toen ik bezig was :P .

Maareh, komt er een nieuwe erfafscheiding? Wel mooi werk zo! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! :)
  zondag 30 januari 2022 @ 21:59:59 #30
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203439531
Wat gaan jullie trouwens met die kasseien doen? Herbruiken of verkopen? Ze zijn sowieso te goed om met de containerboer weg te sturen. Dan verdient ie er 2 keer dik op ;) .

Die betonklinkers zijn geen drol waard. Dat is gevalletje afvoeren of hopen dat iemand van Marktplaats ze gratis op wil komen pikken.
  maandag 31 januari 2022 @ 00:10:01 #31
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203440955
quote:
11s.gif Op zondag 30 januari 2022 13:32 schreef yinu het volgende:
Jeetje, de mensen die jullie vijver en hekwerk hebben aangelegd hielden in ieder geval qua fundering niet van half werk! Wat een enorme hoop steen en beton zeg. Respect dat jullie het zo grondig aanpakken!
quote:
0s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:20 schreef Puala het volgende:
woah wat een beton onder de grond zeg :o beetje overdreven is t wel.

Jullie hebben de boel weer flink aangepakt zeg!
We waren natuurlijk al wel een beetje gewaarschuwd door wat we binnen tegen zijn gekomen. Maar vooral de waterval heeft ons verbaasd. Alles moet wel weg om de overkapping te kunnen bouwen.

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:57 schreef bleiblei het volgende:
Zo een fundering doen ze meestal onder een poort met beetje formaat. Dan weet je in ieder geval dat het goed zit en niet gaat doorgangen omdat links en rechts verbonden zijn. Hier heb ik 2 blokken van ongeveer 1m3 gestort voor de poort fundering. Had ook het liefst links en rechts verbonden, maar was mij te veel werk toen ik bezig was :P .

Maareh, komt er een nieuwe erfafscheiding? Wel mooi werk zo! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat! :)
Zo groot waren de poorten niet die er aan hingen, maar goed het is er uit. De poorten (twee inritten naast elkaar) vielen terug ten op zichte van de straat en het muurtje van de erfafscheiding. De nieuwe poorten komen gelijk met deze erfascheiding. Het muurtje met het hekwerk erbovenop langs de straat wordt vervangen door een schutting van steenschotten die we laten begroeien met hedra aan de straatkant en diverse klimplanten aan de tuinkant.

quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2022 21:59 schreef bleiblei het volgende:
Wat gaan jullie trouwens met die kasseien doen? Herbruiken of verkopen? Ze zijn sowieso te goed om met de containerboer weg te sturen. Dan verdient ie er 2 keer dik op ;) .

Die betonklinkers zijn geen drol waard. Dat is gevalletje afvoeren of hopen dat iemand van Marktplaats ze gratis op wil komen pikken.
De betonklinkers is maar een heel klein beetje, die lagen alleen op de inritten aan de straatkant, deze komen onder de opslagcontainer, praktisch en niet zichtbaar.
We hebben 3 soorten kasseien, echte ronde zoals je ze in de klassieke wielerkoersen ziet, dezelfde ronde maar dan in donkergrijs en maatvaste vierkante. We weten nog niet of en hoe we ze willen hergebruiken, als we ze voor een goede prijs kunnen verkopen heeft dat de voorkeur, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden.

Vandaag ook het muurtje rondom de deur geverfd in de juiste kleur. Heb de hoek ook meegenomen, aangezien het behang op de muur rechts altijd rechter gaat zijn dan de hoek van de muur, nu heeft een kier in ieder geval dezelfde kleur als het kozijn van de deur, zodat het altijd een rechte lijn is om te zien.

Alleen nog het schild en de klink vervangen door een zwart exemplaar. Maar dat is nog niet zo makkelijk te vinden zonder kerntrekbeveiliging voor een normale prijs. We hebben speciale cylinders waardoor kerntrekbeveiliging niet werkt (maar ook niet nodig is omdat sleutel al extra beveiligd is).
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 31 januari 2022 @ 11:23:35 #32
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203443839
Ben wel benieuwd naar die schutting. Klinkt wel tof! Wat betreft die kasseien. Als je genoeg m2's hebt, zou je van Kemenade kunnen bellen. Hebben volgens mij ook een filiaal bij jullie in de buurt ergens. Tzijn wel handelaren, dus zullen beginnen met "we komen het gratis ophalen".
pi_203481977
Via Instagram een partij houten balken kunnen kopen waar het bedrijf van af wilden, dus die heeft manlief vandaag na zijn werk opgehaald. Hij is wel ongeveer 4 uur onderweg geweest maar de 22 balken zijn er. Zo kunnen we het geraamte van de tuin in ieder geval uitzetten, ondanks dat het budget ver op is.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_203489527
quote:
0s.gif Op woensdag 2 februari 2022 23:43 schreef SV-tje het volgende:
Via Instagram een partij houten balken kunnen kopen waar het bedrijf van af wilden, dus die heeft manlief vandaag na zijn werk opgehaald. Hij is wel ongeveer 4 uur onderweg geweest maar de 22 balken zijn er. Zo kunnen we het geraamte van de tuin in ieder geval uitzetten, ondanks dat het budget ver op is.
Nu wachten tot het vakantiegeld binnen is? Of is er ruimte om buiten het budget te gaan?
pi_203489655
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:29 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Nu wachten tot het vakantiegeld binnen is? Of is er ruimte om buiten het budget te gaan?
Elke keer wat met behulp van het salaris en inderdaad vakantiegeld dat binnenkomt, maar geen bouwdepot of pot spaargeld om grote dingen tegelijk te doen.
Gelukkig hebben we nu de meeste zaken voor de overkapping in huis dus daar kunnen we mee verder, net als schilderwerk. Maar naar het tuincentrum en voor 1000m2 planten bestellen laten we maar even zitten (alhoewel ik denk dat ik van dat laatste nooit gelukkig zou worden).
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 3 februari 2022 @ 16:46:48 #36
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_203489703
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:41 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Elke keer wat met behulp van het salaris en inderdaad vakantiegeld dat binnenkomt, maar geen bouwdepot of pot spaargeld om grote dingen tegelijk te doen.
Gelukkig hebben we nu de meeste zaken voor de overkapping in huis dus daar kunnen we mee verder, net als schilderwerk. Maar naar het tuincentrum en voor 1000m2 planten bestellen laten we maar even zitten (alhoewel ik denk dat ik van dat laatste nooit gelukkig zou worden).
1000m2 planten is eh... met een beetje pech een ronde of 3 vakantiegeld :P . Maar hey, voor 150 euro koop je 1000m2 graszaad 8-) .
pi_203490238
Het stekjestopic leeghalen en dan dit voorjaar alvast zelf ook een hoop stekjes maken van planten.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_203495381
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 17:48 schreef Zedi het volgende:
Het stekjestopic leeghalen en dan dit voorjaar alvast zelf ook een hoop stekjes maken van planten.
Dat inderdaad en een deel van de achtertuin wordt natuurlijk vijver, ook niet gratis natuurlijk ;)
En de voortuin doen we nog even helemaal niets aan. Qua klimplanten hoop ik de bestaande planten te kunnen verplaatsen/stekken zodat we die 20 meter niet hoeven te kopen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 6 februari 2022 @ 22:14:26 #39
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203544422
GIsteren gebruik gemaakt van het mooie weer om de locatie van de fundering voor onder de palen uit te zetten. We hadden eigenlijk ook de bekisting willen maken, maar het gaat allemaal niet zo snel meer, vandaag was het weer te slecht om nog foto's te maken buiten, maar meer dan een paar paaltjes in de grond is er toch niet te zien nog.
Wel gebruik gemaakt van onze nieuwe aanschaf, een benzine palenrammer, dat gaat wel heel makkelijk.
Om bij het hout te kunnen voor de bekisting hebben we de oude balken van de verdiepingsvloer die we bewaard hadden op maat gemaakt voor het terras straks, wie wat bewaard heeft wat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag voor een noodgeval naar m'n zus, die woont op 19 hoog en één van de glazen platen van haar balkon was los gegaan, dus even gezorgd dat die niet naar beneden kon vallen. Daarna onze weg vervolgt naar Hornbach om nog wat extra paaltjes te kopen en meteen de roedes die we nodig hadden voor ons kleine klusje.
Vorig jaar hebben we waszakken van Ikea aangepast zodat ze in de Ikea keuken in de waskamer konden. In de afgelopen maanden heb ik via Marktplaats nog twee van deze sets kunnen kopen, dus nu hadden we ook genoeg zakken om boven in de slaapkamer te gebruiken, maar ook daar pastte ze natuurlijk niet standaard.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de linker kant is nog plaats voor één extra zak als we die nog kunnen vinden via Marktplaats.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 6 februari 2022 @ 23:08:06 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203545377
Prima Ikea hack ^O^ . Wat is de planning voor de tuin, komend seizoen achter af qua bouw, en dan later plantjes?
Resistance is futile.
  zondag 6 februari 2022 @ 23:26:06 #41
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203545584
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2022 23:08 schreef Seven. het volgende:
Prima Ikea hack ^O^ . Wat is de planning voor de tuin, komend seizoen achter af qua bouw, en dan later plantjes?
De overkapping moet in april staan met de zonnepanelen erop. Dan moet hij nog wel afgewerkt worden qua verf, buitenkeuken, bestrating, etc. Daarna gaan we langzaam verder met de "palen laan" de vijver en uiteindelijk volgt dan de planten, container en de afwerking van de overkapping, we hebben daar geen echte planning voor. Uberhaupt is mijn man niet echt van de planning, ik daarentegen maak het liefst excelsheets waarin ik per weekend aangeef wat we gaan doen O-)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_203636809
Vandaag is het in ieder geval gelukt om ons aan mijn planning te houden ;) We hebben de paaltjes van vorige week gebruikt om de bekisting aan vast te maken. In 2018 hebben we de verdiepingsvloer vervangen door Finnjoist balken, hiervan hadden we er nog een paar over, dus die lagen al dit tijd buiten te wachten tot ze een keer gebruikt konden worden. Vandaag hebben we er een aantal gebruikt voor de bekisting. Eerst in de breedte doormidden en daarna op de grootte van de bekisting. Nu moeten we alleen nog bekisting maken voor de poeren die hierbovenop komen, maar die moeten verschillend van hoogte worden.

Paaltjes


Balken


Bekisting


De buis die in het midden omhoog komt (bij de pion) is de grondwaterput, de bocht zat eerst maar een paar centimeter boven de grond aan de rand van de vijver, voor de beeldvorming.
De bekisting hebben we rondom weer afgedekt met zand om te voorkomen wat je regelmatig ziet bij "De grote verbouwing" op sbs6 waar mensen zelf beton gaan storten en dan de bekisting open gaat.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 20 februari 2022 @ 22:56:24 #43
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_203761376
Dit weekend was het te slecht weer om buiten aan de slag te gaan. Gisteren hebben we eerst de schade (omgevallen bomen) opgeruimd en daarna wapening opgehaald.






Deze boom kunnen we niet zelf weghalen, dat moet via de verzekering.



Vandaag heb ik de kozijnen in de grondlak gezet, zodat ze volgende week in de lak kunnen nu de nieuwe vloer er nog niet is. Eerst de neuten er weer afgehaald, zodat die straks er weer op kunnen (nadat ze gelakt zijn) als de vloer vervangen is.


http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 21 februari 2022 @ 00:43:49 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203762080
Waren dat bomen waar jullie al afscheid van wilden nemen?
Resistance is futile.
pi_203762681
Welke verzekering dekt het weghalen van een omgevallen boom?
Spoilers!
pi_203762858
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 08:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Welke verzekering dekt het weghalen van een omgevallen boom?
Hij is op het dak van de buren gevallen, dus dat moet via hun verzekering.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_203762927
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 08:58 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Hij is op het dak van de buren gevallen, dus dat moet via hun verzekering.
Ah, op die manier. Ik dacht dat hij gewoon ik je tuin lag.

Is er veel schade bij de buren?
Spoilers!
pi_203763089
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2022 09:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ah, op die manier. Ik dacht dat hij gewoon ik je tuin lag.

Is er veel schade bij de buren?
Dat weten we nog niet, wat je van een afstand kunt zien is dat de goot beschadigd is, maar de locatie beheerder was niet aanwezig vrijdagavond, dus die neemt vandaag contact op (geen particulieren)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_203763105
quote:
7s.gif Op maandag 21 februari 2022 00:43 schreef Seven. het volgende:
Waren dat bomen waar jullie al afscheid van wilden nemen?
De meeste in de toekomst wel, van een bloesem boom is tak afgescheurd daarvan moesten we sowieso kijken of we die wilde behouden dus dat kijken we dit voorjaar verder aan
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_203776728
En toen bleek zondagavond dat het hek/poort naast het huis ook kapot was, dus die zit voor nu even met een spanband vast en dan op zoek naar een nieuw hek met poort.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')