abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 10 november 2021 @ 19:59:16 #276
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202116480
Normaal graven ze niet zoveel open. Alleen paar kleine plekjes en trekken ze hem er zo uit. Maar dat ze niet wisten waar en hoe hij lag moesten ze wel om te weten waar en welke kant op te trekken. Meeste tuinen zijn ook niet zo groot dat er zoveel bochten en meters buis liggen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zaterdag 13 november 2021 @ 22:34:16 #277
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202165781
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 23:31 schreef yinu het volgende:
Nou dat is dan toch wat goed nieuws! Eindelijk is die gasleiding weg. Balen van de lamp.

Is zoiets wat voor jullie?

[ afbeelding ]

Iets dergelijks is er ook in mat zwart met goud, maar wel met maar 3 lampjes, dat is wel minder dan je in je originele lamp hebt.

[ afbeelding ]

Deze heeft wat meer lampjes. Ik weet niet hoe groot de lamp is die niet past, misschien is deze wel te groot. En hij is wit, misschien wil je dat niet.

[ afbeelding ]

En dan is er nog zoiets, met wat grotere kappen:

[ afbeelding ]

Er is wel veel te vinden, maar niet met zoveel lampjes als jullie hadden, en ik weet de afmetingen niet. En ik vind ook altijd dat er helaas heel veel lelijke lampen zijn dus dat maakt het zoeken niet altijd makkelijk... Ik zocht op 'plafondlamp richtbare spots' en 'plafondlamp richtbaar'.
Zojuist nieuwe lampen besteld :D
@yinu Met dank aan jouw motivatie en voorbeelden uiteindelijk twijfel tussen 2 lampen. We hebben uiteindelijk gekozen voor de simpelste waar we ook de ledlampen die we hebben voor kunnen gebruiken, het feit dat hij 70euro goedkoper was per lamp gaf de doorslag. Niet heel spectaculair, maar wel goede lichtverdeling in de ruimte (mijn man wilde geen echte spots in verband met lichtvlekken) en passend bij de rest van de indeling.
Deze zijn het geworden:


En deze dus net niet:


Beide hebben het voordeel dat de stangen gedraaid kunnen worden, dus een langwerpige lamp in het smalle gedeelte en breder op de plek waar de andere lamp wel paste.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_202166659
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 22:34 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Zojuist nieuwe lampen besteld :D
@:yinu Met dank aan jouw motivatie en voorbeelden uiteindelijk twijfel tussen 2 lampen. We hebben uiteindelijk gekozen voor de simpelste waar we ook de ledlampen die we hebben voor kunnen gebruiken, het feit dat hij 70euro goedkoper was per lamp gaf de doorslag. Niet heel spectaculair, maar wel goede lichtverdeling in de ruimte (mijn man wilde geen echte spots in verband met lichtvlekken) en passend bij de rest van de indeling.
Deze zijn het geworden:
[ afbeelding ]

En deze dus net niet:
[ afbeelding ]

Beide hebben het voordeel dat de stangen gedraaid kunnen worden, dus een langwerpige lamp in het smalle gedeelte en breder op de plek waar de andere lamp wel paste.
Goede keuze denk ik! Ik had die tweede ook gezien maar kon niet zo snel vinden of die stangen draaibaar waren.
  zondag 14 november 2021 @ 22:26:03 #279
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202181250
Vandaag kleine klusjes gedaan:
- mannen die de gasleiding kwamen verwijderen hadden op ons verzoek stuk grond bij de voordeur open laten liggen. Volgende week maandag komen ze glasvezel aansluiten. Mijn man wilde deze al zelf naar binnen leggen zodat hij zeker zou weten dat ze de buis zouden gebruiken die hij wil. Dat was maar goed ook want de buis waarvan we dachten dat ie loos was en in de meterkast uitkwam kwam daar niet uit. Uiteindelijk bleken de buizen nog onder de oude gasleiding te liggen waardoor het gat bijna anderhalve meter diep werd.
- 2e laag lak op kozijn en buitendeur
- hedra overgezet

Vorige week heeft mijn man al de opzetstukken op het dak gemaakt waar de goot aan vast moet komen, dus nu kan de goot en dergelijke ook besteld worden.
Volgende stappen zijn het vastzetten van de tengels en het doek, de goot plaatsen en dan kunnen we aan de slag met het eikenhout schaven, zagen en monteren op de gevel.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  maandag 15 november 2021 @ 19:35:07 #280
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202191908
De lampen zijn al binnen 🤩

Maar helaas komen de boorgaten niet overeen, dus die dichtgesmeerd, morgen beetje verf erop en dan kunnen we weer nieuwe gaatjes boren en ze ophangen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  zondag 21 november 2021 @ 21:09:08 #281
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202284610
Hele week allebei veel (over)gewerkt, en gisteren naar de 4e verjaardag van nichtje geweest dus pas vandaag eindelijk tijd gehad om de lampen op te hangen. Maar het was het wachten waard.


Helaas heb ik vandaag verder niets kunnen doen ivm mijn gezondheid. Mijn man heeft buiten latten op de muur bevestigd voor de gevelbekleding, maar ja, mannen, dus hij heeft geen foto gemaakt ;)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 1 december 2021 @ 00:52:31 #282
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202414170
Bij het opruimen van papieren vond ik twee foto's terug die we samen met tekeningen bij de aankoop hebben gekregen. De tekeningen hebben we al meerdere keren gebruikt, maar de foto's waren we vergeten.
De eerste foto is genomen vanaf de straat. Wat je ziet is de oude voorkant van het huis, wat nu de achterkant is.


Ter vergelijking, zo zag het eruit toen wij het kochten, de bovenraampjes zaten overigens nog verstopt achter het afdakje

En zo nu


De aanbouwen rechts van het oude brugwachtershuisje moeten nog bekleed worden met eiken, maar daarvoor zijn nu ook de eerste stappen gezet.


Op deze vertikale laten komen horizontale tengels en daarop spijkeren we dan het eiken.

Deze week een weekje vakantie, dus gisteren met mijn moeder op zoek geweest naar kerstspullen, die niet echt gevonden, maar wel een paar leuke tafeltjes en kussentjes. Gecombineerd met het kleed wat we een paar weken geleden al kochten (vooral voor de honden) is het nu wat meer aangekleed.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 1 december 2021 @ 01:14:01 #283
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202414235
Leuk om die vergelijking te zien! Het huis heeft al heel wat moois meegemaakt.

Langzaam komt het eind in zicht ^O^ . Waar kijk je het meest naar uit?
Resistance is futile.
pi_202417356
quote:
0s.gif Op zondag 21 november 2021 21:09 schreef SV-tje het volgende:
Hele week allebei veel (over)gewerkt, en gisteren naar de 4e verjaardag van nichtje geweest dus pas vandaag eindelijk tijd gehad om de lampen op te hangen. Maar het was het wachten waard.
[ afbeelding ]

Helaas heb ik vandaag verder niets kunnen doen ivm mijn gezondheid. Mijn man heeft buiten latten op de muur bevestigd voor de gevelbekleding, maar ja, mannen, dus hij heeft geen foto gemaakt ;)
Aha, nu zie ik ook de rail voor de was! Handig!

En de foto's van de oude situatie vs. nu zijn echt heel tof. Ik vind dat jullie het huis echt recht doen.
  donderdag 2 december 2021 @ 00:15:41 #285
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202428475
quote:
7s.gif Op woensdag 1 december 2021 01:14 schreef Seven. het volgende:
Leuk om die vergelijking te zien! Het huis heeft al heel wat moois meegemaakt.

Langzaam komt het eind in zicht ^O^ . Waar kijk je het meest naar uit?
Moeilijke vraag, op dit moment vooral dat al het gedoe achter de rug is en we kastdeuren hebben zodat ik m'n spullen nog beter kan opruimen.

quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 12:00 schreef yinu het volgende:

[..]
Aha, nu zie ik ook de rail voor de was! Handig!

En de foto's van de oude situatie vs. nu zijn echt heel tof. Ik vind dat jullie het huis echt recht doen.
Dank je!

Vanochtend de tegels voor de keukenkast opgehaald, helaas bleken het de verkeerde kleur te zijn, dus wordt vervolgd.
Verder wat kleine klussen gedaan die ik in mijn eentje kan doen aangezien mijn man met rugklachten op bed ligt, we zouden vanaf vandaag samen een paar dagen vrij zijn.

De wand van de waskamer in de eerste laag verf, als onderlaag voor het behang.



De vloer van de meterkast heb ik voorzien van een restje betonverf in de hoop dat het minder stoft/kruimelt.


En de balk tussen het kozijn in de eerste laag grondverf gezet, moet nog een afdeklatje op en afkitten, maar het is nu al een wereld van verschil. We hebben lang getwijfeld of we er een vensterbank van zouden maken dus vandaar dat we er nog niets mee gedaan hadden, maar nu toch besloten om het gewoon zo af te werken.

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 22 december 2021 @ 22:09:46 #286
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202761356
Weer even wat plaatjes van de afgelopen weken.

We hebben nog geen passende kerstboom, maar dat wil niet zeggen dat het geen tijd was voor andere kerstversiering.



Ook hebben we inmiddels de juiste tegels voor de apparatenkast in de keuken ontvangen. We hebben ze even uitgelegd om te kijken hoe we ze gaan tegelen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit.

POLL

Afgelopen weekend hebben we bouwhekken opgehaald via Marktplaats en een start gemaakt met de voorbereidingen voor de overkapping.




De vijver weer wat verder verkleind




En toen ik zag dat er een nieuwe foto op google maps stond heb ik de volgende vergelijking gemaakt. De eerste 4 zijn van 2008-2017 bij de vorige eigenaar.
De tweede 4 zijn van 2018 (toen we net de sleutel hadden) tot 2021 (paar maanden geleden).

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 22 december 2021 @ 22:35:44 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202762119
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 22:09 schreef SV-tje het volgende:
Weer even wat plaatjes van de afgelopen weken.

We hebben nog geen passende kerstboom, maar dat wil niet zeggen dat het geen tijd was voor andere kerstversiering.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ook hebben we inmiddels de juiste tegels voor de apparatenkast in de keuken ontvangen. We hebben ze even uitgelegd om te kijken hoe we ze gaan tegelen. Maar ik ben er nog niet helemaal uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ][poll=3293]

Afgelopen weekend hebben we bouwhekken opgehaald via Marktplaats en een start gemaakt met de voorbereidingen voor de overkapping.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De vijver weer wat verder verkleind
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En toen ik zag dat er een nieuwe foto op google maps stond heb ik de volgende vergelijking gemaakt. De eerste 4 zijn van 2008-2017 bij de vorige eigenaar.
De tweede 4 zijn van 2018 (toen we net de sleutel hadden) tot 2021 (paar maanden geleden).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jemig, het huis stikte zowat tussen de rodondendrons.

En ik vind recht mooier :@ al kan ik niet onderbouwen waarom.
Resistance is futile.
pi_202769501
Beetje laat..maarre vraag.

Welke lades heb je dan in die kast gestopt ?
pi_202769914
Ik stem ook voor recht! Ik weet niet precies waarom. Maar in de kast vind ik het geloof ik wat ruimtelijker.

En wat leuk om te zien, die streetview foto's!
  vrijdag 24 december 2021 @ 23:50:36 #290
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202793159
quote:
11s.gif Op woensdag 22 december 2021 22:35 schreef Seven. het volgende:

[..]
Jemig, het huis stikte zowat tussen de rodondendrons.

En ik vind recht mooier :@ al kan ik niet onderbouwen waarom.
Rodondendrons helaas alleen in de voortuin, maar inderdaad het huis werd bijna opgeslokt door al het groen. En doordat het onderhoud jaren achtergebleven is is het overal in de voor en achtertuin alleen de buitenste randen die mooi zijn en de meters erachter dood.

Ik ben zelf met recht gekomen en weet nog steeds niet wat ik wil, ben bang dat recht over een tijdje te saai is, maar ik vind het ook wel strakker.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 13:45 schreef MevrouwKees het volgende:
Beetje laat..maarre vraag.

Welke lades heb je dan in die kast gestopt ?
Welke kast bedoel je, want we hebben verschillende kasten met lades.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 14:15 schreef yinu het volgende:
Ik stem ook voor recht! Ik weet niet precies waarom. Maar in de kast vind ik het geloof ik wat ruimtelijker.

En wat leuk om te zien, die streetview foto's!
Ik ben zelf met recht gekomen en weet nog steeds niet wat ik wil, ben bang dat recht over een tijdje te saai is, maar ik vind het ook wel strakker.

Streetview wil ik aan de achterkant ook nog een keer doen. Omdat daardoor er nog een beter overzicht is van wat we allemaal hebben gedaan.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_202793972
Nog wat andere ideeen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202797442
Laat ik het samenvatten met: visgraat is zo 2020!

Maw recht 😀
  zaterdag 25 december 2021 @ 10:28:10 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202797980
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:20 schreef Tegan het volgende:
Nog wat andere ideeen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oooh, de bovenste hiervan! O+ _O_
***
  dinsdag 28 december 2021 @ 11:13:58 #294
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202860719
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2021 10:28 schreef BE het volgende:

[..]
Oooh, de bovenste hiervan! O+ _O_
Die vind ik ook heel mooi en ik hoor net dat de man hem nu (had het al eens eerder laten zien) ook mooi vind. Dus die gaan we ook nog uitleggen. Wie weet is dit het beste compromis.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_202860965
De lade onder je wasmachine bedoelde ik.
  dinsdag 28 december 2021 @ 11:48:03 #296
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202861512
Hi SV-tje, de waskamer vind ik echt vet. We gaan hetzelfde idee toepassen, alleen is onze ruimte iets minder breed (142 cm). Zie ik nou goed dat jullie enkel bovenkasten hebben gebruikt?
Dus van onder naar boven? Metod onderkast met lade, keukenblad, wasmachine en los daarboven 2x bovenkasten metod? Thx alvast :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 29 december 2021 @ 21:36:47 #297
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202909486
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:26 schreef MevrouwKees het volgende:
De lade onder je wasmachine bedoelde ik.
Dit zijn Maximera lades
https://www.ikea.com/nl/nl/p/maximera-lade-hoog-wit-20319361/

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 11:48 schreef monsterd. het volgende:
Hi SV-tje, de waskamer vind ik echt vet. We gaan hetzelfde idee toepassen, alleen is onze ruimte iets minder breed (142 cm). Zie ik nou goed dat jullie enkel bovenkasten hebben gebruikt?
Dus van onder naar boven? Metod onderkast met lade, keukenblad, wasmachine en los daarboven 2x bovenkasten metod? Thx alvast :)
Deze staan onder de wasmachine en droger, niet op poten maar op balkjes aan de voor en achterkant. En dan met de maximera lades. Daar bovenop ligt inderdaad een keukenblad.
https://www.ikea.com/nl/n(...)t-oven-wit-40205537/
Boven de wasmachine en droger hangen deze kasten.
https://www.ikea.com/nl/n(...)ichtgrijs-s39386727/
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 29 december 2021 @ 22:22:54 #298
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_202911335
Ondertussen proberen we in onze kerstvakantie verder te gaan met de overkapping. Gisteren hebben we hiervoor in de buurt stalen balken gekocht bij een sloopbedrijf, binnenkort kunnen we daar ook de houten balken voor het dak ophalen. 4 balken van 7,5meter lang en 375kilo was wel een uitdaging met uitladen maar het is gelukt.

Vandaag zijn we tussen de buien door verder gegaan met het weghalen van het groen en het slopen van de vijver. Maar alles is zo degelijk gebouwd en het groen lang niet onderhouden dat het allemaal veel tijd en moeite kost. Morgen gaan we weer verder, hopelijk lukt het om deze week de waterval en de muur die erachter staat te slopen (container staat al klaar), maar het blijft gissen hoeveel beton er in is gegaan.

http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_202936537
Wat zijn jullie bikkels zeg. Jullie blijven maar bezig _O_
pi_202946574
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:47 schreef Puala het volgende:
Wat zijn jullie bikkels zeg. Jullie blijven maar bezig _O_
Hoor wie het zegt, van jou vat ik dat op als een heel groot compliment
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')