abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202940581
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of gewoon aan het gegeven dat men gewoon wil blijven wonen waar men zich het prettigst voelt. En terecht.

"Bezet houden"... hebben ze gewoon voor gewerkt en betaald: hun eigendom.
Dit zeker.
pi_202940627
Oh en heel misschien speelt ook mee dat men tegenwoordig minder geneigd is te trouwen, dan wel bij elkaar te blijven... Tja, dan moet iedereen weer een eigen stek, he... Hebben ze recht op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202940747
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, en wie gelooft dat? 8% (statushouders) en 13 % (elders) versus... 55% (!!!) ouderen die blijven zitten waar ze zitten is HET probleem van de crisis?

Sowieso, sinds wanneer is dat ineens een sociaal en politiek dingetje, 'doorstroming ouderen'?
Sinds D66 er begin December mee kwam in Amsterdam.
pi_202940943
quote:
80s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:25 schreef AchJa het volgende:
* AchJa gaat hier later wel heen:

[ afbeelding ]
Nice, ik wil zo’n aanbouw O+
pi_202940973
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh en heel misschien speelt ook mee dat men tegenwoordig minder geneigd is te trouwen, dan wel bij elkaar te blijven... Tja, dan moet iedereen weer een eigen stek, he... Hebben ze recht op.
Als ze wel trouwen, gaan ze vervolgens toch weer scheiden… heb je hetzelfde probleem.
  donderdag 30 december 2021 @ 21:39:53 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202941220
quote:

[ afbeelding ]
Fiks standbeeld van van Heutsz in de tuin en klaar ben je.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 30 december 2021 @ 21:46:44 #110
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202941531
Ouwe massamoordenaar. O+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_202942181
Wat hier in Friesland in de oude binnensteden ook een oorzaak is, dat oude panden in de binnenstad worden opgekocht door rijkere binnenstedelingen, die zo'n pand gebruiken voor garage van een auto en zelfs voor een oude tractorverzameling. Die panden zouden wel geschikt zijn voor woningbouw, waardoor ook del eefbaarheid in zo'n stad zou gaan toenemen
pi_202942191
Dit is er toch wel eentje in de categorie "Het is de schuld van de Rabobank"

(kan plaatje ff niet vinden )
pi_202942256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
De alleenstaande toeslagen zijn hier ook mede debet aan. Die zijn nog zo royaal en hoog geweest.
Vroeger had je nog kortingen, die je eerst wel moest verdienen om met de inkomstenbelasting te kunnen verrekenen.
pi_202943129
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 16:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja joh, die oudjes motten maar gewoon in veel te dure appartementen gaan wonen zeker, versus afbetaalde woning. :')

Ik bedoel het is dat of verkapte sociale huurwoning meuk uit het jaar nul met energielabel F.
Waar je iedere scheet van 5 blokken verderop nog kan horen.
Ik ben maar wat bij met dat F label. Iedere poging tot verbetering zal ik dan ook tegenhouden. Met een A label ga je zo 200 meer betalen. Terwijl je besparing misschien maar 50 is.
pi_202943492
quote:

[ afbeelding ]
En dan als typische oude stip gaan zeiken en klagen over die kut toeristen die naar het museum komen.

En natuurlijk luidkeels dat je nog bij quatre bras hebt gevochten en dat het huidige leger alleen bestaat uit mietjes 😂
pi_202943737
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:31 schreef Bouke-p het volgende:
En dan als typische oude stip gaan zeiken en klagen over die kut toeristen die naar het museum komen.

En natuurlijk luidkeels dat je nog bij quatre bras hebt gevochten en dat het huidige leger alleen bestaat uit mietjes 😂
_O-

Klinkt als een plan! Doe je mee?
  donderdag 30 december 2021 @ 22:49:24 #117
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202944375
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 17:10 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
En wat te denken van oorzaak #1 van de Amsterdamse huizenmarkt verkankering.

Verkamering

Want dat werkt zo:
- Huiseigenaren verhuren hun appartement voor 600 euro per maand
- Komen er achter dat ze tegen alle regels in eigenlijk ook van hun 3 kamer-appartement 3 verhuurbare woningen kunnen maken voor 500 euro per kamer (bam 1500 euro per maand ipv 600). Geen gedeelde woonkamer meer en per kamer een heel gezin huisvesten.
- Nieuwe prospectors realiseren zich dat ook en beginnen als een idioot op huizen te bieden totdat de prijs opgedreven wordt naar onzinnig hoge hoogtes (want je kan blijkbaar 3x zoveel geld verdienen met een huis dan vroeger dus dan drijft de prijzen op)
- De gemeente weigert verkamering en eigen regels tegen te gaan (zoals max aantal mensen per kavel, minimaal 1 gemeenschappelijke ruimte, etc..) omdat het de hoge migratie lijkt op te vangen. En arme (vaak bruine) mensen op straat gooien staat slordig voor de linkse Amsterdamse stemmer.
- Huizenprijzen gaan naar bizarre hoogtes en zelfs ondermatige appartementen zijn totaal onbereikbaar voor starters.
- Nu nog de regels naleven veroorzaakt meer chaos dus doen ze het maar niet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_202944626
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik geef niet af op de nieuwe generatie als zodanig, ik geef af op kortzichtige prinsesjes die werkelijk alles afschuiven op het conto van alles wat 45+ is. Al dan niet gecombineerd met die fijne 'dor hout' insteek van Mevr. Zwagerman.

Dat continue aantoonbaar ahistorisch gezeik over vroeger, alsof het een luilekkerland van gouden bergen en vrijstaande huizen was.

Nog schrikbarender is echter het totale gebrek aan respect voor de eigen voorouders.
De fout ligt gewoon bij de politiek, zoveel is wel duidelijk. Een luilekkerland van gouden bergen en vrijstaande huizen was het vroeger ook niet, genoeg die de sociale huur in moesten. Maar met een redelijk goede baan kon je wel je eigen stekkie kopen als eenverdiener, dat is nu niet meer.

Dat stuk afbraak dat ligt gewoon aan de heersende partijen en voor mij is de VVD er hoofdschuldig in vanwege een veelvoud aan redenen.

Maar nog belangrijker dan de schuldvraag is wat we er aan willen gaan doen. Er zijn een hoop factoren die het in stand houden. Migratie en niet genoeg bijbouwen lijken me de voornaamste, maar ik ken ook genoeg mensen in de leeftijd van mijn ouders die graag wat kleiner zouden willen wonen. Die gaan er echter zoals meermalen benoemd in dit topic enorm op achteruit dan. Meer geld voor wat in wezen een kutplek is. Die verdienen gewoon een mooi plekje in het dorp of de stad waar ze ook nog eens voor een fatsoenlijke prijs kunnen zitten, zodat ze geld overhouden voor leuke dingen.

Maar migratie en niet bijbouwen daar zou ik als eerste m'n pijlen op richten i.i.g. Kan er met m'n kop ook niet echt bij dat gemeenten de oudjes als eerste aanwijzen.
pi_202946971
@michaelmoore de profeet _O_ Ik heb hem hier op FOK nooit serieus genomen met zijn gebrabbel over bejaardenhuizen, toch krijgt hij nu gelijk _O_ _O_
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_202951667
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of gewoon aan het gegeven dat men gewoon wil blijven wonen waar men zich het prettigst voelt. En terecht.

"Bezet houden"... hebben ze gewoon voor gewerkt en betaald: hun eigendom.
Van mij mag het allemaal maar dit is wat ambtenaren denken. Die zijn vaak een heel stuk minder anti migratie dan het volk.

En puur naar getallen kijkend zullen ze wel gelijk hebben.

De echte reden is echter de al decennia te lage bouwproductie met name in 2010 verergerd door stef blok en de vvd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:09:20 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202951690
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 22:49 schreef SpecialK het volgende:

[..]
En wat te denken van oorzaak #1 van de Amsterdamse huizenmarkt verkankering.

Verkamering

Want dat werkt zo:
- Huiseigenaren verhuren hun appartement voor 600 euro per maand
- Komen er achter dat ze tegen alle regels in eigenlijk ook van hun 3 kamer-appartement 3 verhuurbare woningen kunnen maken voor 500 euro per kamer (bam 1500 euro per maand ipv 600). Geen gedeelde woonkamer meer en per kamer een heel gezin huisvesten.
- Nieuwe prospectors realiseren zich dat ook en beginnen als een idioot op huizen te bieden totdat de prijs opgedreven wordt naar onzinnig hoge hoogtes (want je kan blijkbaar 3x zoveel geld verdienen met een huis dan vroeger dus dan drijft de prijzen op)
- De gemeente weigert verkamering en eigen regels tegen te gaan (zoals max aantal mensen per kavel, minimaal 1 gemeenschappelijke ruimte, etc..) omdat het de hoge migratie lijkt op te vangen. En arme (vaak bruine) mensen op straat gooien staat slordig voor de linkse Amsterdamse stemmer.
- Huizenprijzen gaan naar bizarre hoogtes en zelfs ondermatige appartementen zijn totaal onbereikbaar voor starters.
- Nu nog de regels naleven veroorzaakt meer chaos dus doen ze het maar niet.
Splitsen van woningen in drieeen vergroot de woningvoorraad.
The End Times are wild
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:48:25 #122
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202952357
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:09 schreef LXIV het volgende:

[..]
Splitsen van woningen in drieeen vergroot de woningvoorraad.
Verhoogt de prijs per woning, verlaagt het aandeel eigenaren/huurders. Heeft aanzuigende werking op immigratie. En drukt niet-migranten weg.

Immers. Autochtone Nederlanders zijn (dankzij onze cultuur en opvoeding) minder bereid om met een heel gezin op 1 slaapkamertje te leven samen met 3 andere gezinnen. We gingen juist ruimer wonen met zijn allen toch?

Dus het zuigt aan op migratie omdat mensen uit het buitenland die lage verwachtingen hebben ineens toegang hebben tot de markt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:52:06 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_202952432
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:48 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Verhoogt de prijs per woning, verlaagt het aandeel eigenaren/huurders. Heeft aanzuigende werking op immigratie. En drukt niet-migranten weg.

Immers. Autochtone Nederlanders zijn (dankzij onze cultuur en opvoeding) minder bereid om met een heel gezin op 1 slaapkamertje te leven samen met 3 andere gezinnen. We gingen juist ruimer wonen met zijn allen toch?

Dus het zuigt aan op migratie omdat mensen uit het buitenland die lage verwachtingen hebben ineens toegang hebben tot de markt.
Ik denk niet dat het splitsen van woningen de migratie verhoogt.
The End Times are wild
  vrijdag 31 december 2021 @ 09:55:28 #124
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202952492
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Een reden waarom mensen vanuit oost-europa en de balkan naar Nederland komen is werk. Maar als er geen plek is om te wonen dan heb je weinig aan al die baantjes.

Dankzij splitsing is er dus ineens hoge capaciteit van lage-kwaliteit huisvesting. Daarmee zuig je vooral mensen aan die slechte omstandigheden gewend zijn en de rekensom kunnen maken dat hier afzien alsnog beter is dan in oost-europa afzien.
pi_202952726
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Of misschien die keus gewoon aan de bewoners zelf overlaten?
Woningen waar die oudjes in willen wonen bouwen ís ze een keus geven. Nu hebben ze die niet omdat de beschikbare woningen niet aansluiten op hun wensen. Als dat wel het geval is, dan Heb ze wat te kiezen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_202953147
In de groene (laagbouw)wijk waar mijn ouders wonen, liggen een tiental seniorenwoningen (klein maar fijn) met tuintjes. Die zijn van de woningbouw. Daar wonen dus al járen senioren die nu geen gezinswoning 'bezet houden', maar niet gedoemd zijn tot het leven in een flatje.
Ze gaan die wijk platgooien en er 200 appartementen (hoogbouw tot 5 hoog) neerzetten. Zelfs de rol van de sociale verhuurder is onduidelijk, die mocht niet echt meediscussiëren.

Ondertussen verkoopt dezelfde gemeente een paar weilanden verderop kavels vanaf 550k per stuk.

En dan een kerstkaart durven sturen met "Trots op <Gemeente> ' O+
pi_202953771
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 23:53 schreef stavromulabeta het volgende:
@:MichaelMoore de profeet _O_ Ik heb hem hier op FOK nooit serieus genomen met zijn gebrabbel over bejaardenhuizen, toch krijgt hij nu gelijk _O_ _O_
Dit inderdaad :D

Respect voor jou @michaelmoore
pi_202953820
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee valt best mee inderdaad:

pi_202953981
Ik mis, 'gemeenten die zich rijk rekenen door bouwgrond voor smerig hoge prijzen in de boeken te hebben staan, waardoor alleen dure woningbouw nog rendabel is' in het lijstje.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202954004
Als ik kijk naar mijn ouders en hun vrienden, broers en zussen dan zijn er genoeg die graag kleiner willen wonen maar er is te weinig voor beschikbaar.
  Forum Admin vrijdag 31 december 2021 @ 11:05:32 #131
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_202954041
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:02 schreef TornadoDK het volgende:
Als ik kijk naar mijn ouders en hun vrienden, broers en zussen dan zijn er genoeg die graag kleiner willen wonen maar er is te weinig voor beschikbaar.
Of ze gaan er financieel op achteruit. Allemaal gevolgen van jarenlang wanbeleid, of eerder nog geen beleid, en het nu willen afschuiven _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_202954070
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:51 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Nee valt best mee inderdaad:

[ link | afbeelding ]
Ik ben zelf te lui om het op te zoeken maar wil het wel graag weten, dus doe jij het eens even. Wat zijn de absolute aantallen van bevolking met een migratieachtergrond? Ben je voor eeuwig dankbaar.
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:07:26 #133
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202954072
Met andere woorden. De overheid heeft dit vooral zelf veroorzaakt aan alle kanten (en in het bijzonder de gemeentes) en nu proberen ze met dit soort grafiekjes ouderen de zwarte piet toe te spelen. Volgende week weer een andere bevolkingsgroep. Alles behalve zichzelf.
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:08:53 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_202954107
Vergeet ook niet dat voor die Amsterdamse D'66'er enkel oudjes met MINIMAAL vier slaapkamers zich mogen melden voor een wooncontainer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_202954183
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:07 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ik ben zelf te lui om het op te zoeken maar wil het wel graag weten, dus doe jij het eens even. Wat zijn de absolute aantallen van bevolking met een migratieachtergrond? Ben je voor eeuwig dankbaar.
:')

Anyway, zo’n 4 miljoen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2021 11:13:52 ]
pi_202954224
quote:
Ik weet serieus niet waar ik moet beginnen :D . De percentages spreken op zich al boekdelen, maar ik ben vooral benieuwd hoe een absoluut nummer zich verhoudt tot het woningtekort dat we nu hebben.
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:15:33 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202954281
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:25 schreef Candaasje het volgende:
In de groene (laagbouw)wijk waar mijn ouders wonen, liggen een tiental seniorenwoningen (klein maar fijn) met tuintjes. Die zijn van de woningbouw. Daar wonen dus al járen senioren die nu geen gezinswoning 'bezet houden', maar niet gedoemd zijn tot het leven in een flatje.
Ze gaan die wijk platgooien en er 200 appartementen (hoogbouw tot 5 hoog) neerzetten. Zelfs de rol van de sociale verhuurder is onduidelijk, die mocht niet echt meediscussiëren.

Ondertussen verkoopt dezelfde gemeente een paar weilanden verderop kavels vanaf 550k per stuk.

En dan een kerstkaart durven sturen met "Trots op <Gemeente> ' O+
Yup, hier ook. Een shitload aan seniorenwoningen gesloopt vanwege allerlei kontredenen en wat komt er voor terug? Hipsterzooi... :')
pi_202954285
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:13 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Ik weet serieus niet waar ik moet beginnen :D . De percentages spreken op zich al boekdelen, maar ik ben vooral benieuwd hoe een absoluut nummer zich verhoudt tot het woningtekort dat we nu hebben.

Bron:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-wonen-in-nederland-
pi_202954316
-Hoeveel mensen met een migratieachtergrond wonen in Nederland? Op 1 november 2021 had 25,2 procent van de bevolking een migratieachtergrond

-Nederland heeft volgens de laatste telling 17,44 miljoen inwoners.

-Het aantal inwoners met een migratieachtergrond is dus 4.394.880

-Als gevolg van een toename van de sterfte en een daling van het migratiesaldo is wel het woningtekort afgenomen van 331.000 woningen in 2020 tot 279.000 woningen in 2021 (3,5 procent van de woningvoorraad). Het woningtekort zal echter volgens de prognose weer oplopen

Ik ben geen expert in wiskunde, maar volgens mij heb ik de oorzaak van de woningcrisis gevonden.
pi_202954335
quote:
Dank je, had intussen zelf ook wat cijfers gevonden.
pi_202954424
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:18 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Dank je, had intussen zelf ook wat cijfers gevonden.
Graag gedaan
pi_202954591
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Of ze gaan er financieel op achteruit. Allemaal gevolgen van jarenlang wanbeleid, of eerder nog geen beleid, en het nu willen afschuiven _O-
Financieel achteruit is vooral bij huren. Mensen die kopen gaan er niet veel op achteruit misschien zelfs op vooruit.

Maar inderdaad wel het gevolg van het beleid, te weinig woningen en teveel mensen. Maar vooral lekker veel distributiecentra en datacenters blijven bouwen.
pi_202956154
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:29 schreef TornadoDK het volgende:

[..]Mensen die kopen gaan er niet veel op achteruit misschien zelfs op vooruit.
Behalve starters.
pi_202956223
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 09:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Van mij mag het allemaal maar dit is wat ambtenaren denken. Die zijn vaak een heel stuk minder anti migratie dan het volk.
Het brabantse multimedia sufferdje doet een onderzoekje waarbij ze bij op de gemeentehuizen navraag gaan doen.
Ofwel precies die lokaties waar we in Nederland alle incompetentie en maatschappij vreemheid onder één dak samengebracht hebben. Alle stumpers achter dezelfde voordeur, lekker overzichtelijk.

Eigenlijk teveel flauwekul om een serieuze discussie over te kunnen voeren.
-
pi_202956297
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:43 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het brabantse multimedia sufferdje doet een onderzoekje waarbij ze bij op de gemeentehuizen navraag gaan doen.
Ofwel precies die lokaties waar we in Nederland alle incompetentie en maatschappij vreemheid onder één dak samengebracht hebben. Alle stumpers achter dezelfde voordeur, lekker overzichtelijk.

Eigenlijk teveel flauwekul om een serieuze discussie over te kunnen voeren.
Inderdaad, deel van het probleem vragen wat het probleem nou is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_202956795
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:40 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Behalve starters.
Ik denk niet dat er veel 50+ starters zijn.
pi_202956955
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:11 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Ik denk niet dat er veel 50+ starters zijn.
Ik denk niet dat er veel vissen op 2 km hoogte in de lucht zwemmen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2021 13:17:49 ]
pi_202957138
Gemeenten hebben gelijk. De meeste grote en (bijna) afbetaalde woningen zijn in de 'handen' van de babyboomers, die daar om welke reden dan ook niet uit gaan, of willen.

So?
pi_202957260
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:17 schreef tuinkabouter50000 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat er veel vissen op 2 km hoogte in de lucht zwemmen.
Ga je gewoon lekker verder met je eigen domheid tonen :D
pi_202957286
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:28 schreef TornadoDK het volgende:

[..]
Ga je gewoon lekker verder met je eigen domheid tonen :D
Sorry, wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')