Of misschien die keus gewoon aan de bewoners zelf overlaten?quote:Op donderdag 30 december 2021 21:17 schreef Knipoogje het volgende:
Als ze willen dat die oudjes uit hun veel te grote gezinswoningen vertrekken,
Dit zeker.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of gewoon aan het gegeven dat men gewoon wil blijven wonen waar men zich het prettigst voelt. En terecht.
"Bezet houden"... hebben ze gewoon voor gewerkt en betaald: hun eigendom.
Sinds D66 er begin December mee kwam in Amsterdam.quote:Op donderdag 30 december 2021 19:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en wie gelooft dat? 8% (statushouders) en 13 % (elders) versus... 55% (!!!) ouderen die blijven zitten waar ze zitten is HET probleem van de crisis?
Sowieso, sinds wanneer is dat ineens een sociaal en politiek dingetje, 'doorstroming ouderen'?
Nice, ik wil zo’n aanbouwquote:Op donderdag 30 december 2021 21:25 schreef AchJa het volgende:
* AchJa gaat hier later wel heen:
[ afbeelding ]
Als ze wel trouwen, gaan ze vervolgens toch weer scheiden… heb je hetzelfde probleem.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh en heel misschien speelt ook mee dat men tegenwoordig minder geneigd is te trouwen, dan wel bij elkaar te blijven... Tja, dan moet iedereen weer een eigen stek, he... Hebben ze recht op.
Fiks standbeeld van van Heutsz in de tuin en klaar ben je.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:25 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
Staat er al natuurlijk:quote:Op donderdag 30 december 2021 21:39 schreef Hyperdude het volgende:
Fiks standbeeld van van Heutsz in de tuin en klaar ben je.
De alleenstaande toeslagen zijn hier ook mede debet aan. Die zijn nog zo royaal en hoog geweest.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Oh en heel misschien speelt ook mee dat men tegenwoordig minder geneigd is te trouwen, dan wel bij elkaar te blijven... Tja, dan moet iedereen weer een eigen stek, he... Hebben ze recht op.
Ik ben maar wat bij met dat F label. Iedere poging tot verbetering zal ik dan ook tegenhouden. Met een A label ga je zo 200 meer betalen. Terwijl je besparing misschien maar 50 is.quote:Op donderdag 30 december 2021 16:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ja joh, die oudjes motten maar gewoon in veel te dure appartementen gaan wonen zeker, versus afbetaalde woning.![]()
Ik bedoel het is dat of verkapte sociale huurwoning meuk uit het jaar nul met energielabel F.
Waar je iedere scheet van 5 blokken verderop nog kan horen.
En dan als typische oude stip gaan zeiken en klagen over die kut toeristen die naar het museum komen.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:25 schreef AchJa het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 30 december 2021 22:31 schreef Bouke-p het volgende:
En dan als typische oude stip gaan zeiken en klagen over die kut toeristen die naar het museum komen.
En natuurlijk luidkeels dat je nog bij quatre bras hebt gevochten en dat het huidige leger alleen bestaat uit mietjes 😂
En wat te denken van oorzaak #1 van de Amsterdamse huizenmarkt verkankering.quote:
De fout ligt gewoon bij de politiek, zoveel is wel duidelijk. Een luilekkerland van gouden bergen en vrijstaande huizen was het vroeger ook niet, genoeg die de sociale huur in moesten. Maar met een redelijk goede baan kon je wel je eigen stekkie kopen als eenverdiener, dat is nu niet meer.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik geef niet af op de nieuwe generatie als zodanig, ik geef af op kortzichtige prinsesjes die werkelijk alles afschuiven op het conto van alles wat 45+ is. Al dan niet gecombineerd met die fijne 'dor hout' insteek van Mevr. Zwagerman.
Dat continue aantoonbaar ahistorisch gezeik over vroeger, alsof het een luilekkerland van gouden bergen en vrijstaande huizen was.
Nog schrikbarender is echter het totale gebrek aan respect voor de eigen voorouders.
Van mij mag het allemaal maar dit is wat ambtenaren denken. Die zijn vaak een heel stuk minder anti migratie dan het volk.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of gewoon aan het gegeven dat men gewoon wil blijven wonen waar men zich het prettigst voelt. En terecht.
"Bezet houden"... hebben ze gewoon voor gewerkt en betaald: hun eigendom.
Splitsen van woningen in drieeen vergroot de woningvoorraad.quote:Op donderdag 30 december 2021 22:49 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En wat te denken van oorzaak #1 van de Amsterdamse huizenmarkt verkankering.
Verkamering
Want dat werkt zo:
- Huiseigenaren verhuren hun appartement voor 600 euro per maand
- Komen er achter dat ze tegen alle regels in eigenlijk ook van hun 3 kamer-appartement 3 verhuurbare woningen kunnen maken voor 500 euro per kamer (bam 1500 euro per maand ipv 600). Geen gedeelde woonkamer meer en per kamer een heel gezin huisvesten.
- Nieuwe prospectors realiseren zich dat ook en beginnen als een idioot op huizen te bieden totdat de prijs opgedreven wordt naar onzinnig hoge hoogtes (want je kan blijkbaar 3x zoveel geld verdienen met een huis dan vroeger dus dan drijft de prijzen op)
- De gemeente weigert verkamering en eigen regels tegen te gaan (zoals max aantal mensen per kavel, minimaal 1 gemeenschappelijke ruimte, etc..) omdat het de hoge migratie lijkt op te vangen. En arme (vaak bruine) mensen op straat gooien staat slordig voor de linkse Amsterdamse stemmer.
- Huizenprijzen gaan naar bizarre hoogtes en zelfs ondermatige appartementen zijn totaal onbereikbaar voor starters.
- Nu nog de regels naleven veroorzaakt meer chaos dus doen ze het maar niet.
Verhoogt de prijs per woning, verlaagt het aandeel eigenaren/huurders. Heeft aanzuigende werking op immigratie. En drukt niet-migranten weg.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Splitsen van woningen in drieeen vergroot de woningvoorraad.
Ik denk niet dat het splitsen van woningen de migratie verhoogt.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:48 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Verhoogt de prijs per woning, verlaagt het aandeel eigenaren/huurders. Heeft aanzuigende werking op immigratie. En drukt niet-migranten weg.
Immers. Autochtone Nederlanders zijn (dankzij onze cultuur en opvoeding) minder bereid om met een heel gezin op 1 slaapkamertje te leven samen met 3 andere gezinnen. We gingen juist ruimer wonen met zijn allen toch?
Dus het zuigt aan op migratie omdat mensen uit het buitenland die lage verwachtingen hebben ineens toegang hebben tot de markt.
Een reden waarom mensen vanuit oost-europa en de balkan naar Nederland komen is werk. Maar als er geen plek is om te wonen dan heb je weinig aan al die baantjes.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het splitsen van woningen de migratie verhoogt.
Woningen waar die oudjes in willen wonen bouwen ís ze een keus geven. Nu hebben ze die niet omdat de beschikbare woningen niet aansluiten op hun wensen. Als dat wel het geval is, dan Heb ze wat te kiezen.quote:Op donderdag 30 december 2021 21:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Of misschien die keus gewoon aan de bewoners zelf overlaten?
Dit inderdaadquote:Op donderdag 30 december 2021 23:53 schreef stavromulabeta het volgende:
@:MichaelMoore de profeetIk heb hem hier op FOK nooit serieus genomen met zijn gebrabbel over bejaardenhuizen, toch krijgt hij nu gelijk
![]()
Nee valt best mee inderdaad:quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het splitsen van woningen de migratie verhoogt.
Of ze gaan er financieel op achteruit. Allemaal gevolgen van jarenlang wanbeleid, of eerder nog geen beleid, en het nu willen afschuivenquote:Op vrijdag 31 december 2021 11:02 schreef TornadoDK het volgende:
Als ik kijk naar mijn ouders en hun vrienden, broers en zussen dan zijn er genoeg die graag kleiner willen wonen maar er is te weinig voor beschikbaar.
Ik ben zelf te lui om het op te zoeken maar wil het wel graag weten, dus doe jij het eens even. Wat zijn de absolute aantallen van bevolking met een migratieachtergrond? Ben je voor eeuwig dankbaar.quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:51 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Nee valt best mee inderdaad:
[ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:07 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik ben zelf te lui om het op te zoeken maar wil het wel graag weten, dus doe jij het eens even. Wat zijn de absolute aantallen van bevolking met een migratieachtergrond? Ben je voor eeuwig dankbaar.
Ik weet serieus niet waar ik moet beginnenquote:
Yup, hier ook. Een shitload aan seniorenwoningen gesloopt vanwege allerlei kontredenen en wat komt er voor terug? Hipsterzooi...quote:Op vrijdag 31 december 2021 10:25 schreef Candaasje het volgende:
In de groene (laagbouw)wijk waar mijn ouders wonen, liggen een tiental seniorenwoningen (klein maar fijn) met tuintjes. Die zijn van de woningbouw. Daar wonen dus al járen senioren die nu geen gezinswoning 'bezet houden', maar niet gedoemd zijn tot het leven in een flatje.
Ze gaan die wijk platgooien en er 200 appartementen (hoogbouw tot 5 hoog) neerzetten. Zelfs de rol van de sociale verhuurder is onduidelijk, die mocht niet echt meediscussiëren.
Ondertussen verkoopt dezelfde gemeente een paar weilanden verderop kavels vanaf 550k per stuk.
En dan een kerstkaart durven sturen met "Trots op <Gemeente> '
quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:13 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Ik weet serieus niet waar ik moet beginnen. De percentages spreken op zich al boekdelen, maar ik ben vooral benieuwd hoe een absoluut nummer zich verhoudt tot het woningtekort dat we nu hebben.
Dank je, had intussen zelf ook wat cijfers gevonden.quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:15 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Bron:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-wonen-in-nederland-
Graag gedaanquote:Op vrijdag 31 december 2021 11:18 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Dank je, had intussen zelf ook wat cijfers gevonden.
Financieel achteruit is vooral bij huren. Mensen die kopen gaan er niet veel op achteruit misschien zelfs op vooruit.quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Of ze gaan er financieel op achteruit. Allemaal gevolgen van jarenlang wanbeleid, of eerder nog geen beleid, en het nu willen afschuiven
Behalve starters.quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:29 schreef TornadoDK het volgende:
[..]Mensen die kopen gaan er niet veel op achteruit misschien zelfs op vooruit.
Het brabantse multimedia sufferdje doet een onderzoekje waarbij ze bij op de gemeentehuizen navraag gaan doen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 09:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Van mij mag het allemaal maar dit is wat ambtenaren denken. Die zijn vaak een heel stuk minder anti migratie dan het volk.
Inderdaad, deel van het probleem vragen wat het probleem nou is.quote:Op vrijdag 31 december 2021 12:43 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het brabantse multimedia sufferdje doet een onderzoekje waarbij ze bij op de gemeentehuizen navraag gaan doen.
Ofwel precies die lokaties waar we in Nederland alle incompetentie en maatschappij vreemheid onder één dak samengebracht hebben. Alle stumpers achter dezelfde voordeur, lekker overzichtelijk.
Eigenlijk teveel flauwekul om een serieuze discussie over te kunnen voeren.
Ik denk niet dat er veel vissen op 2 km hoogte in de lucht zwemmen.quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:11 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel 50+ starters zijn.
Ga je gewoon lekker verder met je eigen domheid tonenquote:Op vrijdag 31 december 2021 13:17 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er veel vissen op 2 km hoogte in de lucht zwemmen.
Sorry, wat?quote:Op vrijdag 31 december 2021 13:28 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Ga je gewoon lekker verder met je eigen domheid tonen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |