Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Nederland is tot op het bot verdeeld. Wie had dat kunnen bedenken, begin 2020. Twee kampen lijnrecht tegenover elkaar, en dat terwijl ze eigenlijk bijna hetzelfde willen. Nouja, ze willen het allebei net op een andere manier. De een wil terug naar het oude normaal. Precies zoals het in 2019 was. Sommige anderen vinden het inmiddels ook allemaal wel overdreven, maar kunnen er wel mee leven dat het zo is gegaan. En dan heb je nog mensen die het eigenlijk ten zeerste toejuichen. De grote vraag is: Wanneer is het voorbij? Blijft de tweedeling ook de komende tijd zo groot? Of zal het vanzelf rustiger worden?
Jullie hadden het waarschijnlijk al door, maar ik heb het natuurlijk over de verrassende nummer 1 van vorig jaar, Danny Vera! Hij won verrassend de strijd van Queen. Zal dat dit jaar weer gebeuren? Spannend. Als hij weer wint weet ik niet wat de gevolgen zullen worden. Protesterende menigtes voor het Top 2000 Café? Zo erg dat heel Beeld en Geluid dicht moet? Misschien verliest Studio 21 ook wel al zijn omzet. Starten jullie alvast de inzamelingsactie op?
Ja, zoals jullie wel merken was het opnieuw een bijzonder jaar. Je las het vaak. 2020 was een kutjaar, maar 2021 zou GEWELDIG worden. Een beetje naief, nietwaar? Alsof Corona ineens een vakantie naar de Spaanse costa ging boeken op 1 januari 2021. De eerste periode was echt aanmodderen, manmanman. Avondklokje hier, dichte horeca daar. Het was zo saai dat de debatten in Den Haag het hoogtepunt van de week werden. Jeetje, wat een hoop flaters van ONS kabinet. Of nouja, ONS ex-kabinet. Of nouja, ONS nog-altijd-demissionair kabinet. We kunnen wel spreken over de puinhopen van. Maar goed, laten we dit niet te veel POL laten worden, hier gaan we het vast nog uitgebreid over hebben.
Gelukkig was er eind juni ineens heel veel mogelijk. Lekker feesten. Eindelijk weer uitgaan. Muziek. Weetikwat. Nouja twee weekjes en toen gingen de besmettingscijfers nog harder omhoog dan de nummers van George Michael en ABBA de afgelopen jaren. Was dit dan het einde van het feest? Nou, gelukkig lijkt het inmiddels redelijk weer hersteld. Wie weet komt er nog wel een concertbonus!
Leuke dingen dit jaar? Ja, het ESF ging eindelijk door. Velen van ons waren erbij. En ook leuk, er werd gewonnen door een act die rawck speelt, aldus Daniel Dekker. Daar gaan we dus nog jaren van genieten tijdens de Top 2000. Italië, trouwens. De Spelen gingen ook door. Zonder publiek, maar met quarantaines. De 100 meter was het hoogtepunt. Wie won er ook alweer? Oja, Italië. Het EK was ook een leuke rubriek met Engelse tokkies die helemaal leip gingen. Ik moet wel even nadenken wie de finale ook alweer won. Zou het Italië kunnen zijn?
Met deze statistiek in het achterhoofd lijkt het me wel duidelijk. Dit jaar wordt Con te Partiro de nummer 1 in de Top 2000. Of misschien Max. Past hopelijk nog goed bij de uiteindelijke winnaar van het wereldkampioenschap autorijden. Ja, want dat wordt toch wel weer fenomenaal he, die Top 2000. Queen, Danny Vera, Paolo Conte, zij mogen het uitmaken in een prachtige lijst. 2000 liedjes om het jaar af te sluiten, toch wel het ultieme genot!
Radio 2 Top 2000: Editie 2021 Voor de 23e keer gaan we op reis door het muzikaal landschap. Er is in die tijd veel gebeurd, in 1999 waren acts als Metallica nog taboe, nu domineren dat soort acts de bovenste regionen. Het evenement is groter dan ooit, goede marketing van Radio 2 wel. Hierdoor is het wel weer spannend welk lobbyclubje dit jaar weer een plaat hoog weet te krijgen. Zoals ik vorig jaar al zei, de 2000 meest voor gelobbyde platen aller tijden, en toch klinken ze af en toe best wel lekker!
Wat kunnen wij doen? Helemaal niets. Zoals ik zei, Nederland is tot op het bot verdeeld en het gaat helemaal mis in Den Haag, maar toch stemmen we ELKE KEER weer op dezelfde poppetjes. Nouja, hier en daar een keer een frisse wind tegenover het liedjeskartel. We kunnen er wel weer met zijn allen over klagen. En op zich een keer op andere liedjes stemmen. Zoals elk jaar wil ik met stemtips komen van artiesten die er bijna uitvallen, maar dit jaar staat er onderin weinig met maar 1 nummer. Het kartel heeft gewonnen.
Ik ga voor twee extremen: Ray Charles is de eerste. Staat er nog maar 1x in. Voor zo'n grote naam is dat best weinig, maar hij staat ook nog eens op 1941 met Georgia on my Mind. Het zou toch zonde zijn als ie eruit valt, dan kunnen we nooit meer lachen om Weet je wat Doris Day, of over het feit of ie misschien over de Kaukasus zingt.
Mijn tweede stemtip is Niall Horan. Dit wil waarschijnlijk niemand Horan, aangezien hij zijn nummers recent heeft opgenomen, maar Nice to Meet Ya is echt een heerlijk nummer. George Michael had hem kunnen maken. Ian Brown zou toch juichend op de banken moeten staan voor dit genot. Misschien wel het beste popnummer van de laatste jaren, maar we zullen het wel weer met de twaalfde Sheeran moeten doen, want hij staat op 1967.
Oja, en blijven stemmen op Hall en Oates, anders liggen ze er weer uit. Dat jullie het weten.
Wanneer? Het ies tredisie om te eindigen op 31 december, middernacht met Bohemian Rhapsody. Soms wordt deze traditie verbroken, dan is de wereld te klein. Ooit was de muzikale marathon 144 uur, maar tegenwoordig moet er ook ruimte zijn voor Echoes, de Pokemon Theme Song in volledige versie, dronken gewauwel van Ruud de Wild, reclames over Café Weltschmerz, het Gijs-alarm en natuurlijk de Wals van Van Inkel. Zodoende is het nu 168 uur.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Vorig jaar zagen we hier zoomers. Ook wat FOK!kers waren op de zoom te zien, zoals U hieronder kunt bewonderen. Dit jaar heb ik vermoedens van een café dat weer open gaat. Wel met QR-code hopelijk. Dan zien we tenminste minder huismoeders die alleen losgaan op André Hazes. ERG MOOI.
Nederland 3 Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Etalagekanalen Tevens vind je de Top 2000 dit jaar vast weer op de etalagekanalen van UPC (UPC bestaat toch helemaal niet meer joh, dit gedeelte is ook jaren niet fatsoenlijk aangepast hahaha), Ziggo (kanaal 13), Delta en Caiway, waar men NPO 2 Extra of NPO 3 Extra of wat het ook is 1 op 1 naar omzet!
Geen idee welke providers er nu nog zijn, maar je zoekt zelf maar even voor je eigen provider waar het zit. Of je vraagt het even in het topic, als het rustig is heb je kans op een antwoord.
Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aoibhin
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De lijst door de jaren heen:
Om te weten over editie 2021: o Tom en Manon is de nieuwe rage van de Top2000 Niemand weet wie het zijn maar toch hebben we het erover. o 'Bankzitters', een of ander groepje mislukte YouTubers met een hele enge fanbase, zijn dit jaar met een of ander vaag nummer in de lijst gestemd, en hebben zoals gezegd de meest psychopathische fans die er bestaan. Mijden als de pest, dus.
[..] Dat daar niemand voor in de cel is beland vind ik nog het meest verbazingwekkende. Ze had hulp nodig, en ze is gewoon laten vallen.
Ja, het is echt te absurd voor woorden.. ik vermoed dat er nooit iets mee gedaan is "want ze was volwassen en in staat zelf keuzes te maken" ofzoiets. Maar goed, dat is een extreem dubieus argument als je het mij vraagt
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
[..] Ja, het is echt te absurd voor woorden.. ik vermoed dat er nooit iets mee gedaan is "want ze was volwassen en in staat zelf keuzes te maken" ofzoiets. Maar goed, dat is een extreem dubieus argument als je het mij vraagt
Ik denk dat, in dat opzicht, meiden als Britney Spears, Amanda Bynes, Miley Cyrus, Jennette McCurdy en dergelijken erg veel mazzel hebben gehad.
[..] Ja inderdaad, hoop voor Britney dat nu dat ze vrij is uit de klauwen van haar pa, dat ze ook echt het een plek kan geven
Het is ook gewoon zo; die dames werden GELEEFD. Er was geen ruimte om zelf te leven. Je zag en ziet het tot op de dag van vandaag met al die jonge Disney- en Nickelodeon-acteurs en actrices.
[..] Het is ook gewoon zo; die dames werden GELEEFD. Er was geen ruimte om zelf te leven. Je zag en ziet het tot op de dag van vandaag met al die jonge Disney- en Nickelodeon-acteurs en actrices.
In een zekere zin ook wat er met MJ gebeurde. Wat dat betreft zijn degenen die je opnoemde er echt wel heel goed mee weggekomen nog...
Ik ben de kleur MAGENTA Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
[..] In een zekere zin ook wat er met MJ gebeurde. Wat dat betreft zijn degenen die je opnoemde er echt wel heel goed mee weggekomen nog...
Fuck ja, MJ. Daar was ik echt in shock van. Whitney Houston was daar eigenlijk ook wel onder te scharen, maar die had gewoon die geschifte Bobby... Brown? naast haar. Eng ook gewoon.
Op donderdag 30 december 2021 03:34 schreef AlchemistOfSorrows het volgende: Godver, wordt de site van FBTO gehost door Danny? probeer een nieuwe zorgverzekering af te sluiten, crasht de site steeds bij de laatste stap
Nu nog??? Good grief Ik moet ook mijn zorgverzekeringen nog nalopen, maar waarom doen zoveel mensen dat zo kort op de laatste dag van het jaar eigenlijk?
[..] Nu nog??? Good grief Ik moet ook mijn zorgverzekeringen nog nalopen, maar waarom doen zoveel mensen dat zo kort op de laatste dag van het jaar eigenlijk?
Last minute dingen regelen is een beetje standaard hier
Op donderdag 30 december 2021 03:38 schreef ArnieAlberts het volgende: Also, mooi bruggetje: FOK! gaat zo weer down tot 10 over 4; voor de overblijvers, nog een fijne nacht en misschien tot zo om 10 over 4
Wilde net hetzelfde bruggetje maken, ik ga denk wel pitten
Lang leve Antonie Kamerling. Wat blijft Toen Ik Je Zag toch mooi. Ik zie nog zijn uitvoering bij Ekstra Weekend voor me. "Zit je me nou uit te lachen?"
458 Wonderful Tonight Eric Clapton 457 Easy on me Adele 456 Who'll Stop The Rain Creedence Clearwater Revival (Als ik deze hoor ga ik van oooh die) 455 Sweet Dreams (Are Made Of This) Eurythmics 454 Patience Guns N' Roses 453 Sad But True Metallica 452 They Don't Care About Us Michael Jackson 451 A Horse With No Name America 450 L.A. Woman The Doors 449 Smokers Outside The Hospital Doors Editors 448 Smooth Criminal Michael Jackson 447 Lopen Tot De Zon Komt Acda & De Munnik
Op donderdag 30 december 2021 05:06 schreef ArnieAlberts het volgende: 458 Wonderful Tonight Eric Clapton 457 Easy on me Adele 456 Who'll Stop The Rain Creedence Clearwater Revival (Als ik deze hoor ga ik van oooh die) 455 Sweet Dreams (Are Made Of This) Eurythmics 454 Patience Guns N' Roses 453 Sad But True Metallica 452 They Don't Care About Us Michael Jackson 451 A Horse With No Name America 450 L.A. Woman The Doors 449 Smokers Outside The Hospital Doors Editors 448 Smooth Criminal Michael Jackson 447 Lopen Tot De Zon Komt Acda & De Munnik
Wow, ze hebben de bad edit-versie van They Don't Care about Us gekozen.
JEW me Sue me, everybody do me Kick me, KIKE me, don't you black or white me.
De caps-woorden zijn in 2 edits weggehaald; de bekendste is dat ze zijn afgedekt met distortion-geluiden, maar de oudste edit is dat ze een ander woordje herhalen (sue me, sue me / kick me, kick me).
Ik had deze edit volgens mij nog nooit gehoord ook.
JEW me Sue me, everybody do me Kick me, KIKE me, don't you black or white me.
De caps-woorden zijn in 2 edits weggehaald; de bekendste is dat ze zijn afgedekt met distortion-geluiden, maar de oudste edit is dat ze een ander woordje herhalen (sue me, sue me / kick me, kick me).
Ik had deze edit volgens mij nog nooit gehoord ook.
Ow ja was me niet eens opgevallen maar er waren idd 2 versies.
[..] Ow ja was me niet eens opgevallen maar er waren idd 2 versies.
The clean versie en het origineel
In dat opzicht zijn er drie versies: het origineel, een edit met dus slecht geknipt de verdubbelde woordjes en een versie met stoorgeluiden erover (vooral gebruikt in de clips).
Op donderdag 30 december 2021 06:31 schreef Pino112 het volgende: Tot 7u 440 River Deep Mountain High Ike & Tina Turner 439 Paranoid Android Radiohead 438 I See Fire Ed Sheeran 437 Estranged Guns N' Roses
Fijn dank u! Kun je eens kijken wat er gaande is met je excel-lijst? Misschien ben ik een idioot maar al op twee verschillende apparaten zie ik alleen nog maar 1 uur op 28 december.
[..] In dat opzicht zijn er drie versies: het origineel, een edit met dus slecht geknipt de verdubbelde woordjes en een versie met stoorgeluiden erover (vooral gebruikt in de clips).
Ow dat wist ik dan weer niet. Die met de stoorgeluiden volgens mij niet gehoord
[..] Fijn dank u! Kun je eens kijken wat er gaande is met je excel-lijst? Misschien ben ik een idioot maar al op twee verschillende apparaten zie ik alleen nog maar 1 uur op 28 december.
Ja geen idee, is niet van mij. Heb ik ook, overigens.
[..] Ow dat wist ik dan weer niet. Die met de stoorgeluiden volgens mij niet gehoord
'T zijn een soort van stroombuzzes en gestamp Zwaar overdreven als je het mij vraagt, heel de eerste oplage moest worden teruggeroepen en aangepaste versies terug de winkel in.
[..] 'T zijn een soort van stroombuzzes en gestamp Zwaar overdreven als je het mij vraagt, heel de eerste oplage moest worden teruggeroepen en aangepaste versies terug de winkel in.
Wel apart want er zijn toch meer dan genoeg nummers met meer “foute” teksten
Op donderdag 30 december 2021 06:43 schreef ArnieAlberts het volgende: Ik ga mij even installeren om te gaan slapen, met radio aan. Mocht het niet lukken, dan leest u vanzelf hier nieuwe berichten van AA
[..] Wel apart want er zijn toch meer dan genoeg nummers met meer “foute” teksten
Heel die productie was een groot drama, joh. De allereerste clip (prison, MJ in blauw pak) was zó graphic, dat die in eerste instantie meteen al door alle stations werd geband. Een aangepaste versie (met minder schokkende beelden en enkele graffiti aangebracht op auto's en dingen waar MJ staat te dansen of te demonstreren) kwam uiteindelijk op de buis, toen kwam de audio-issue, en toen hebben ze een compleet nieuwe clip in... Buenos Aires? Nee wacht volgens mij Puerto Rico opgenomen (met die trommelaars). Daar moest de crew weer voor extra veiligheid zorgen omdat er werd gedraaid in drugsdealers-steegjes En natuurlijk die ene fan die MJ aanklampt waarbij hij viel (en zich volgens mij ook bezeerde).
436 Take Me To Church Hozier 435 Aan De Kust Bløf 434 Amigo Chef'Special 433 Levels Avicii 432 I Am... I Said Neil Diamond 431 We Are The Champions Queen 430 Memories Maroon 5 429 Eleanor Rigby The Beatles 428 Jump Van Halen 427 My Hometown Bruce Springsteen 426 Het Werd Zomer Rob de Nijs 425 Still Loving You Scorpions 424 I Walk The Line Johnny Cash 423 Lost Anouk
Op donderdag 30 december 2021 06:58 schreef Pino112 het volgende: 436 Take Me To Church Hozier 435 Aan De Kust Bløf 434 Amigo Chef'Special 433 Levels Avicii 432 I Am... I Said Neil Diamond 431 We Are The Champions Queen 430 Memories Maroon 5 429 Eleanor Rigby The Beatles 428 Jump Van Halen 427 My Hometown Bruce Springsteen 426 Het Werd Zomer Rob de Nijs 425 Still Loving You Scorpions 424 I Walk The Line Johnny Cash 423 Lost Anouk
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[..] Ik werd wakker met Ed Sheeran Paranoid Android net gemist
En Estranged. En dan dit. En we moeten nog even doorbijten, ook rest van het uur en volgend uur is echt niet veel soeps vergeleken met het genot gisteren tussen 20:00-23:00 uur met name.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Avicii die doordat ie een trragisch levensverhaal heeft opeens omhoog is geschreven als een virtuoos producer van welhaast mythische proporties, terwijl het toch allemaal redelijk My First Sony is.
Ik denk dat te weinig mensen vakantie hebben genomen voor de top 2000, omdat het een volle week vrij nemen was ipv 3 of evt 4 dagen
Op donderdag 30 december 2021 07:18 schreef Bugno3 het volgende: Avicii die doordat ie een trragisch levensverhaal heeft opeens omhoog is geschreven als een virtuoos producer van welhaast mythische proporties, terwijl het toch allemaal redelijk My First Sony is.
Ik vind de aankomende Broes wel mooi, Zze Scorpions trek ik goed en Kwien brengt een hele hoop mooie herinneringen boven, maar dat zal voor jou minder zijn hahahahaha.
Op donderdag 30 december 2021 07:18 schreef Mexicanobakker het volgende: Ik denk dat te weinig mensen vakantie hebben genomen voor de top 2000, omdat het een volle week vrij nemen was ipv 3 of evt 4 dagen
ja, matige periode dit jaar. Heb ook geen extra vrij genomen, bewaar dat liever totdat er weer eens wat mag in de samenleving. ooit. zal . het. mogen
[..] 429 Eleanor Rigby The Beatles 428 Jump Van Halen
?
Ik vind de aankomende Broes wel mooi, Zze Scorpions trek ik goed en Kwien brengt een hele hoop mooie herinneringen boven, maar dat zal voor jou minder zijn hahahahaha.
Neil en Beatles
White lies en lopen tot de zon komt diep in de nacht vind ik jammer. Die laatste is mooi en hoor je nooit
Dit is echt het ultieme "ik kan zelf niet eens een liedje verzinnen dus ik jat maar iets van iemand anders". Wat een gedrocht van een nummer, hier zouden werkkampen voor moeten bestaan.
Op donderdag 30 december 2021 07:29 schreef Bluurgh het volgende: Dit is echt het ultieme "ik kan zelf niet eens een liedje verzinnen dus ik jat maar iets van iemand anders". Wat een gedrocht van een nummer, hier zouden werkkampen voor moeten bestaan.
Is kort genoeg om daarvoor al een GENOTSplaat te zijn
Dit is dan weer vreselijk effectbejag en heeft voor mij totaal afgedaan toen Roth dit stond te schreeuwen met Armin als Buur op het Pinkpoppodium.
2 uur daarvoor nog het beste optreden ooit op het hoofdpodium en daarna eerst dat en daarnaast ook nog de bekendste pedo van Nederland op dat podium, ik wist niet hoe hard ik oordoppen nodig had.
Ik prefereer de Pointer Sisters (en zelfs Girls Aloud als het moet)
Op donderdag 30 december 2021 07:34 schreef Mexicanobakker het volgende: Dit is dan weer vreselijk effectbejag en heeft voor mij totaal afgedaan toen Roth dit stond te schreeuwen met Armin als Buur op het Pinkpoppodium.
2 uur daarvoor nog het beste optreden ooit op het hoofdpodium en daarna eerst dat en daarnaast ook nog de bekendste pedo van Nederland op dat podium, ik wist niet hoe hard ik oordoppen nodig had.
The Cure. Dat is in ieder geval het beste wat ik daar live gezien heb
[..] Speelden ze Prayers for Rain en Same Deep Water As You en regende het daarbij? Dat is mijn ultieme concertfantasie.
Helaas deden ze vrij weinig van Disintegration (zeker gezien het feit dat het 30 year anniversary tour was), maar One Hundred Years was ook gewoon genot. Het was allemaal heerlijk wrang.
Ach, Bruce weer.
[..] Helaas deden ze vrij weinig van Disintegration (zeker gezien het feit dat het 30 year anniversary tour was), maar One Hundred Years was ook gewoon genot. Het was allemaal heerlijk wrang.
[..] Van The Balck Keys? Er is nog hoop voor Nederland
Oh wacht.
Dat is wel extreem hoog hoor
Ach, Jantje Contantje weer met een inwisselbaar liedje
422 Money Pink Floyd 421 Born In The U.S.A. Bruce Springsteen 420 Hey Brother Avicii 419 Harder Dan Ik Hebben Kan Bløf 418 Human Rag'n'Bone Man 417 Blue Monday New Order 416 Bat Out Of Hell Meat Loaf 415 Annie's Song John Denver 414 Tennessee Whiskey Chris Stapleton
Deze nacht best wat genot gemist en als je ziet wat voor bagger er nog in de loterij zit, dan wordt adriaantje daar niet vrolijk van
Op donderdag 30 december 2021 07:59 schreef Mexicanobakker het volgende: Deze nacht best wat genot gemist en als je ziet wat voor bagger er nog in de loterij zit, dan wordt adriaantje daar niet vrolijk van
Op donderdag 30 december 2021 07:59 schreef Mexicanobakker het volgende: Deze nacht best wat genot gemist en als je ziet wat voor bagger er nog in de loterij zit, dan wordt adriaantje daar niet vrolijk van
Enige genotsuur vandaag wat niet verpest wordt door een verdwaald baggernummer is 17-18u, waar ik dan erg coulant ban voor Racoon.
[..] Enige genotsuur vandaag wat niet verpest wordt door een verdwaald baggernummer is 17-18u, waar ik dan erg coulant ban voor Racoon.
30 december staat de laatste jaren echt vol met bagger.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Stond ooit op 79, heeft heel lang tussen 200 en 400 gehangen.
Laagste noteringen 2020 die nog moeten komen: 1548 Eddie Vedder Guaranteed (Hoogste stijger, gegarandeerd) 1086 Racoon Echte Vent (tsja) 859 Golden Earrings Just a little bit of peace in my heart (mooi) 858 Edith Piaf Non, je ne regrette rien (jeetje) 832 Chris Stapleton Tennessee Whiskey (tsja) 737 Racoon Het is al laat toch (ach) 641 Golden Earring Going to the Run (oef) 533 Golden Earring Long Blond Animal (och) 521 Stromae Papaoutai (ja) 504 Rag'n'Bone Man Human (hmm)
Hoogste die al zijn geweest:
464 193 Normaal De boer dat is de keerl -271 603 256 André Hazes jr. Leef -347 430 271 Maroon 5 Memories -159 428 290 Van Halen Jump -138 463 308 Rob de Nijs Foto van vroeger -155 565 318 Van Halen Runnin' with the Devil -247 486 351 Gerry & the Pacemakers You'll never walk alone -135 423 353 Anouk Lost -70 440 361 Ike & Tina Turner River Deep - Mountain High -79 518 367 Davina Michelle Duurt te lang -151
Andere noteringen die flink gedaald zijn: Mr Robinson verliest 100 plaatsen, best veel in deze fase van de lijst, en Hoe Het Danst 150 plekken. Everything I Wanted verliest er 194, Such a Shame 124 en Feel zelfs 201. Ook What About Us, Blauwe Dag en I Say a Little Prayer.
Grote winnaars zijn Amigo (trendbreuk door de nieuwe plaat), Hald Mich 's vas (door SR vorig jaar denk ik), Everybody Wants To Rule The World, Vivo Per Lei (is daar wat mee gebeurd?), They Don't Care About Us (de nieuwe wappieplaat) , maar de grootste winst is er voor ABBA, Doe Maar, Golden Earring en Get Back, maar dan wel samen met 2 verrassingen: Never Gonna Give You Up en Coolio (waarom die laatste?)
Al met al vind ik de volgorde van de lijst dit jaar niet verrijkt. Algemene trend blijft de verzwakking van de soulplaten, en ik denk dat er verrassend veel overlap zit tussen trollstemmen op Bankzitters en Never Gonna Give You Up etc.
De fuck is Money (Album edit). Is het nou de albumversie of de single edit?
Ik ben klaar met Bruce (maar Bruce is nog niet klaar met mij)
"Born down in a dead man's town And the first kick I took was when I hit the ground You end up like a dog that's been beat too much 'Til you spend half your life just to cover up
Got in a little hometown jam So they put a rifle in my hand Sent me off to a foreign land To go and kill the yellow man"
Valt ook niet op natuurlijk hè, dat het een aanklacht is. Sommige mensen zijn ook gewoon zo dom.
Op donderdag 30 december 2021 08:17 schreef Dagoduck het volgende: "Born down in a dead man's town And the first kick I took was when I hit the ground You end up like a dog that's been beat too much 'Til you spend half your life just to cover up
Got in a little hometown jam So they put a rifle in my hand Sent me off to a foreign land To go and kill the yellow man"
Valt ook niet op natuurlijk hè, dat het een aanklacht is. Sommige mensen zijn ook gewoon zo dom.
Rag'n'Bone Man, was toen zo druk in Werchtertent dat ze alles dicht hadden gegooid. Zelfs het veld erbuiten met de schermen was overvol.