Datalek. Moet Lex mee oppassen.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:48 schreef Soulfreak het volgende:
Verzoek voor nogmaals een periode van 6 maanden geen aflossing voor 30ML Hart van Zuid bij All4Funding.
Alleen niet zo handig dat Lex de mailadressen van de investeerders in de verzendlijst heeft gezet zodat iedereen die nu kan zien. Hoop niet dat ze allemaal reply to all gaan doen, zoals 2 er nu al wel hebben gedaan.
Ongelooflijk dat deze beginnersfout nog steeds bij een financiële instelling kan plaats vinden! Heeft hij al excuses gemaakt? Dat is toch wel het minste wat deze Lex kan doen!quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:48 schreef Soulfreak het volgende:
Verzoek voor nogmaals een periode van 6 maanden geen aflossing voor 30ML Hart van Zuid bij All4Funding.
Alleen niet zo handig dat Lex de mailadressen van de investeerders in de verzendlijst heeft gezet zodat iedereen die nu kan zien. Hoop niet dat ze allemaal reply to all gaan doen, zoals 2 er nu al wel hebben gedaan.
Intussen antwoord van Lex op mijn akkoord en melding van deze blunder dat hij inderdaad een fout met betrekking tot het zichtbaar houden van de verschillende mailadressen heeft gemaakt en belofte dat het in de toekomst niet weer zal gebeuren. Niet echt excuses dus, maar hopelijk leert hij er wel van.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat deze beginnersfout nog steeds bij een financiële instelling kan plaats vinden! Heeft hij al excuses gemaakt? Dat is toch wel het minste wat deze Lex kan doen!
Ik begrijp dat levering rond 1-feb gepland is, als je dan eind oktober al bij sig aanklopt en direct de funding regelt gaan we weer klagen dat het allemaal zo lang duurt, dus timing lijkt me hier geen reden tot argwaan.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:52 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Hebben ze pas na een maand of 2 bij SIG aangeklopt
YEPquote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:59 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
En de zekerheid betreft "De winstrechten op de verkoop" ervan. Weet niet precies wat dat is maar kan me zomaar voorstellen dat je boekhoudkundig de winst aardig richting 0 kunt krijgen.
Op basis van wbp meldplicht datalek lijkt me (zijn e-mailadressen in de cc een datalek?)quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:48 schreef Soulfreak het volgende:
mailadressen van de investeerders in de verzendlijst heeft gezet
Volgens mij stuurt XS4ALL (en andere mail providers) een mail niet retour als ze vermoeden dat er een virus o.i.d. in zit. Ze gooien hem dan gewoon weg (of zetten hem misschien in de spambox met evt een deel van de mail verwijderd).quote:Op dinsdag 4 januari 2022 20:33 schreef Soulfreak het volgende:
[..]
Intussen antwoord van Lex op mijn akkoord en melding van deze blunder dat hij inderdaad een fout met betrekking tot het zichtbaar houden van de verschillende mailadressen heeft gemaakt en belofte dat het in de toekomst niet weer zal gebeuren. Niet echt excuses dus, maar hopelijk leert hij er wel van.
Eerder had ik al geen update ontvangen over de afhandeling van Eline's Footwear. Daarover toen mail gestuurd en werd enkele dagen daarna gebeld door een mevrouw die mij meldde dat Lex zei dat zijn mail aan mij terugkwam, zou iets met mijn mailadres zijn. Wat vreemd is want de nieuwsbrieven en meldingen nieuwe Monkey Town project kwamen wel aan, weliswaar kwamen die in de spambox, maar die ontving ik wel. Diezelfde mevrouw stuurde 2 dagen later de update alsnog naar mij (van haar Hypotheken Midden Nederland mailadres) waarbij ze aangaf dat een eerste mail ook weer terug kwam en de tweede mail (die ik dus wel ontving) met knippen en plakken was gedaan. Mogelijk zat er in die eerdere mail en de eerste mail van Lex iets waardoor mijn provider (XS4ALL) hem niet accepteerde, bv niet door het virusfilter kwam. Nu kwam deze mail over 30ML dus wel aan bij bij, kwam niet eens in de spambox terecht, maar dan nu wel deze stomme fout met de verzendlijst. Boezemt nou niet erg veel vertrouwen in.
Mis er hier nog eentje meer.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:45 schreef zeeland6 het volgende:
Bij SIG zijn nu alle rentes bijgeschreven bij mij van 1-1 behalve Spreeuwenstraat 277.
Mijn mailbox zit en zat zeker niet vol, anders had ik ook de nieuwsbrieven en de de mail die mevrouw met knippen en plakken had opgesteld niet kunnen ontvangen (evenals een testmailtje daarvoor).quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:25 schreef TisIk het volgende:
[..]
Volgens mij stuurt XS4ALL (en andere mail providers) een mail niet retour als ze vermoeden dat er een virus o.i.d. in zit. Ze gooien hem dan gewoon weg (of zetten hem misschien in de spambox met evt een deel van de mail verwijderd).
Het zou kunnen dat je mailbox vol zit, maar waarschijnlijk rommelt Lex met je mailadres.
Misschien moet je ze vragen met welke code ze de mail terugkrijgen (bijv 550 No such recipient here of The email account that you tried to reach does not exist). En misschien vragen of ze de teruggestuurde mail als bijlage aan je sturen in een nieuwe mail. Daar kun je veel uit halen.
Dit betreft een project van October en is volgeschreven op 28 december 2021. Ik heb zelf een beperkt bedrag ingelegd. Op zo'n manier aldaar inmiddels toch al een portefeuille kunnen opbouwen van ruim 200 projecten. Weinig projecten met hypothecaire zekerheid, maar wel de mogelijkheid om veel spreiding aan te brengen in je portefeuille. Ook staat de Nederlandse en Franse overheid bij veel projecten deels garant.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 21:57 schreef Cernydul het volgende:
Iemand hier bekent mee ?
https://www.crowdfundmarkt.nl/projecten/het-dorstige-hert/
48 mnd 8%
Projecten met 2% rente🥲quote:Op dinsdag 4 januari 2022 23:09 schreef djtiesto8 het volgende:
[..]
..... Ook staat de Nederlandse en Franse overheid bij veel projecten deels garant.
Klopt. Daar begon het mee bij October. In ruil voor die 2% rente stond de Franse staat voor 90% garant. Maar inmiddels is er sinds dit najaar een tussenvorm gekomen: 50-70% garantie voor Franse leningen met een (netto)rente van 4-7%.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door djtiesto8 op 05-01-2022 00:40:10 ]
Zover had ik in eerste instantie niet doorgelezen, maar het was wel mijn vermoeden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 19:49 schreef Atlas_ het volgende:
[..]
Pagina 31 van de leningsovereenkomst vertelt het hele verhaal. De crowd draagt het volledige ontwikkelrisico, tegen een magere rente
De hoofdsom bedraagt ¤ 450.000, bestaande uit; Fase I) Financiering Aankoop en 50% verbouwingsfinanciering: ¤ 365.000 Fase II) 50% verbouwingsfinanciering: ¤ 85.000.
De koopsom bedraagt ¤ 310.000 en de getaxeerde waarde bedraagt ¤ 325.000 (huidige staat verhuurd leeg) en ¤ 675.000 (na verbouwing en verhuurd). Het verbouwingsbudget is ¤ 170.000 (offerte aannemer). LTC: De financiering is 86% van de investering (koopsom + 10% KK + verbouwing). LTV: De financiering is 67% van de waarde na verbouwing.
Het zijn vaak relatief kleine bedragen die voor een korte periode geleend worden.quote:Op dinsdag 4 januari 2022 13:30 schreef Max_Crowdfund het volgende:
[..]
Corbelo Group heeft een grote portefeuille van vastgoed waarvan er al een getekende koopovereenkomst beschikbaar is en om die reden is snel en flexibel financieren via crowdfunding erg gunstig voor deze partij. Het aanbod van projectontwikkelaars is nu nog niet zo uitgebreid als wij zouden willen en dat is voor ons een kwestie van marketing doen. We zijn immers een nieuwe partij in deze markt.
Ter aanvulling. Die 2% is over de eerste 12 maanden. Daarna kan de lening worden omgezet in een langer lopende lening (min. 1 jaar, max. 5 jaar) tegen een hoger rentepercentage waarbij de Franse staat nog steeds voor 90% van het uitstaande bedrag garant blijft staan. Bij het project Dynamic Creative (Risicoklasse: C-) is dat 5,41%. Meer informatie over de Franse staatsgarantie staat op hun website.quote:Op woensdag 5 januari 2022 00:22 schreef djtiesto8 het volgende:
Klopt. Daar begon het mee bij October. In ruil voor die 2% rente stond de Franse staat voor 90% garant.
SPOILER: Mijn portefeuille bij October:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Groepfunder op 05-01-2022 08:10:46 ]
Sinds vanmorgen staat het op de walletquote:Op dinsdag 4 januari 2022 18:28 schreef peterc het volgende:
melding SIG Neptunusstraat 30/12 afgelost, nog niet zichtbaar bij de transacties, maar dat komt morgen wel.
quote:Op maandag 3 januari 2022 12:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Bedrijfspand
https://www.collincrowdfund.nl/faciligroup-b-v/
1e hypotheek
Staat nu open.quote:
Heb ook fors meegedaan.quote:Op woensdag 5 januari 2022 11:02 schreef lykkefund het volgende:
Zag het ook net, wou het net melden. Gaat vlot zo te zien.
Dus probeer ik het nog een keer, en nog een keer, en ...quote:This host is not allowed to log in to The International Real Estate Crowdfunding Platform. Please contact your site administrator.
quote:Error 1015 You are being rate limited
What happened?
The owner of this website (maxcrowdfund.com) has banned you temporarily from accessing this website.
Net mijn eerste investering kunnen doen op dit platform. Geen foutmeldingen, wel traag.quote:Op woensdag 5 januari 2022 12:59 schreef Groepfunder het volgende:
Dus probeer ik het nog een keer, en nog een keer, en ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |