abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202869075

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. De markt van financiering via crowdfunding lijkt hard op weg om dit jaar te groeien richting de half miljard euro. In het eerste halfjaar werd er al voor 249 miljoen euro opgehaald in Nederland. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2021.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding (NF), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Max crowdfund (MAX), investeren in vastgoed in NL en buitenland
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending
October (OCT), hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (CP), investeren beroepsvaart
Matching Capital(MC), investeren in vastgoed vanaf 5.000 euro
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Informatie Kifid
SPOILER
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Buitenlandse platformen
SPOILER
Risico
SPOILER
Zekerheden
SPOILER
Webinars zekerheden
SPOILER
Statistieken
SPOILER
Effectieve rente
SPOILER
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_202871571
Net een update van Collin inzake project Le beau.
Wat ik mij nog kan herinneren is dat ze hier veel te laat achter aan zijn gegaan, terwijl er al tekenen waren.
Nu is het afgeboekt vanwege de te hoge schulden en teveel tijd en kosten. Ook toevallig wanneer daarvoor werd gemaild dat alle achterstanden van +365 dagen worden afgeboekt. Hiervoor weinig tot geen communicatie.
Wat mij betreft een minpunt voor collin.

Het zijn wel projecten vanuit mijn beginfase. Hier ga ik ook niet vrijuit.
pi_202872290
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:40 schreef Gijsbertus het volgende:
Net een update van Collin inzake project Le beau.
Wat ik mij nog kan herinneren is dat ze hier veel te laat achter aan zijn gegaan, terwijl er al tekenen waren.
Nu is het afgeboekt vanwege de te hoge schulden en teveel tijd en kosten. Ook toevallig wanneer daarvoor werd gemaild dat alle achterstanden van +365 dagen worden afgeboekt. Hiervoor weinig tot geen communicatie.
Wat mij betreft een minpunt voor collin.

Het zijn wel projecten vanuit mijn beginfase. Hier ga ik ook niet vrijuit.
SPOILER
  dinsdag 28 december 2021 @ 18:39:10 #5
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202873472
quote:
Dan maar niet dansen bij janssen. MAAR ook niet bij een ander.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_202878892
In het kader van platformspreiding ben ik me aan het oriënteren op Max Crowdfund, maar ben toch wel wat huiverig. Rentes zijn erg hoog, maar zekerheden lijken redelijk goed (al blijft het lastig inschatten voor me of die Rotterdammers zou zo makkelijk zekerheden kunnen uitwinnen op Britten of Duitsers). Verder ben ik ook ontzettend sceptisch over dat aandeelcertificatenverhaal, wat me eerlijk gezegd vooral een hoop gebakken lucht lijkt, laat staan hun Max Crow Fund token blablah. Kortom, wat voor tent is dit en wat zijn jullie ervaringen?

Overigens: het project dat nu openstaat heeft nog vier daagjes te gaan maar staat nog voor een fors bedrag open...
pi_202879056
Collin
Het doek is ook definitef gevallen voor Tuincentr*m Den Dung*n
SPOILER
pi_202882928
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:15 schreef zeeland6 het volgende:
Collin
Het doek is ook definitef gevallen voor Tuincentr*m Den Dung*n
SPOILER
Volgens mij was dat al duidelijk na de inval.
pi_202883415
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 22:58 schreef Cernydul het volgende:

[..]
Volgens mij was dat al duidelijk na de inval.
Stonden er ook bijzondere planten tussen de planten :)
Pecunia non olet
pi_202884311
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 23:13 schreef obligataire het volgende:

[..]
Stonden er ook bijzondere planten tussen de planten :)
https://www.bd.nl/meierij(...)ngetroffen~a0ed429c/
pi_202885035
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 december 2021 21:10 schreef dbrmnn het volgende:
In het kader van platformspreiding ben ik me aan het oriënteren op Max Crowdfund, maar ben toch wel wat huiverig. Rentes zijn erg hoog, maar zekerheden lijken redelijk goed (al blijft het lastig inschatten voor me of die Rotterdammers zou zo makkelijk zekerheden kunnen uitwinnen op Britten of Duitsers). Verder ben ik ook ontzettend sceptisch over dat aandeelcertificatenverhaal, wat me eerlijk gezegd vooral een hoop gebakken lucht lijkt, laat staan hun Max Crow Fund token blablah. Kortom, wat voor tent is dit en wat zijn jullie ervaringen?

Overigens: het project dat nu openstaat heeft nog vier daagjes te gaan maar staat nog voor een fors bedrag open...
Dat project is momenteel nog te groot voor dit platform. Heb deze bewust links laten liggen.

Ondertussen zijn er tenminste 10 andere projecten wel volledig gefinancierd. Doe nu zelf een paar maanden mee. Gaat soepeltjes. Ik heb de ambitie om circa 20% van mijn crowdfunding saldo bij MAX onder te brengen. Zit nu op circa 8%. Als je risico’s wilt spreiden dan opletten waarin je je geld steekt. Er zijn partijen met meerdere panden en leningen. In dat opzicht is het net SIG.

10% op jaarbasis is 8,8% op jaarbasis na kosten. Als project vol dan is het ook gauw rente dragend. Mag ook wel als de looptijden vaak 6 of 9 maanden zijn. Als je daar je rendement nog op gaat corrigeren, houd je ergens tussen de 7,5 en 8% over. Nog steeds beter dan andere platforms maar niet zo extreem als de 10% lijkt.

Enige tip die ik heb: stort tijdig geld als je met een klein project meedoet. Duurt soms een kwartiertje voordat je geld op je MAX CF rekening staat. Ze hebben aangegeven dat ze er mee bezig zijn dit sneller te maken.

Ik doe niet mee met de tokens. Heb geen gevoel bij. En heb geen zin om me hierin te verdiepen. Wordt het top dan zal ik spijt hebben.
  woensdag 29 december 2021 @ 06:11:08 #12
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202886746
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 00:20 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Dat project is momenteel nog te groot voor dit platform. Heb deze bewust links laten liggen.

Ondertussen zijn er tenminste 10 andere projecten wel volledig gefinancierd. Doe nu zelf een paar maanden mee. Gaat soepeltjes. Ik heb de ambitie om circa 20% van mijn crowdfunding saldo bij MAX onder te brengen. Zit nu op circa 8%. Als je risico’s wilt spreiden dan opletten waarin je je geld steekt. Er zijn partijen met meerdere panden en leningen. In dat opzicht is het net SIG.

10% op jaarbasis is 8,8% op jaarbasis na kosten. Als project vol dan is het ook gauw rente dragend. Mag ook wel als de looptijden vaak 6 of 9 maanden zijn. Als je daar je rendement nog op gaat corrigeren, houd je ergens tussen de 7,5 en 8% over. Nog steeds beter dan andere platforms maar niet zo extreem als de 10% lijkt.

Enige tip die ik heb: stort tijdig geld als je met een klein project meedoet. Duurt soms een kwartiertje voordat je geld op je MAX CF rekening staat. Ze hebben aangegeven dat ze er mee bezig zijn dit sneller te maken.

Ik doe niet mee met de tokens. Heb geen gevoel bij. En heb geen zin om me hierin te verdiepen. Wordt het top dan zal ik spijt hebben.
Heb contact gehad met ze. Er komt op termijn ook een mogelijkheid automatisch investeren in te stellen.

Dat scheelt dan weer. Heb ook nog een werkgever. En daar gaat best veel vrije tijd in zitten.
pi_202891037
aankoop bedrijfspand voor verhuur new york pizza
https://www.collincrowdfu(...)m-s-poppelier-box-3/
1e hypotheek met (schrik niet) 4,9% rente :r
pi_202891076
2 binnenvaartschepen
https://www.collincrowdfund.nl/jogo-invest-b-v-i-o/
2x 1e hypotheek

Sweetness wordt na 'verbouwing' flink meer waard
  woensdag 29 december 2021 @ 11:44:17 #15
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202891563
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:24 schreef KrekelJapie het volgende:
Blijft 3,7% over.

Koop wel een mooie fles dan heb ik 38% of 40%
pi_202891900
Ivm
quote:
Zoals wij u eerder hebben gemeld heeft de ondernemer met succes een beroep gedaan op de Wet Homologatie Onderhands Akkoord (WHOA) bij de Rechtbank Limburg. De rechtbank heeft een afkoelingsperiode van 4 maanden toegekend. In deze periode dient de ondernemer in gesprek te gaan met schuldeisers en een (aangepast) voorstel voor te leggen.

Tot op heden hebben wij nog steeds geen (aangepast) voorstel van de ondernemer ontvangen. Wij verwachten dit voorstel in januari te ontvangen omdat medio februari de afkoelingsperiode afloopt. Voorts heeft een bankbeslag op privé​ rekeningen geen doel getroffen en heeft het verhaalsonderzoek aangetoond​ dat er geen vermogen aanwezig is waar beslag op gelegd kan worden. Wij zijn in afwachting van het voorstel van ondernemers.
pi_202893339
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:25 schreef KrekelJapie het volgende:
2 binnenvaartschepen
2x 1e hypotheek

Aanschaf 95k
Kraan 180k
Waarde na verbouwing 260 k
Lijkt me niet onrealistisch.

Wat ik spannender vind is dat hij zijn boten verhuurt aan eigen toko (Jogo Logistics B.V.).
Ik zou wel wat meer info over de behaalde en geprognotiseerde resultaten van Jogo Logistics B.V. willen weten voordat ik zou willen instappen.
pi_202894228
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:24 schreef KrekelJapie het volgende:
Aantrekkelijk pand op deze fraaie locatie vlakbij de haven..............
https://www.google.nl/map(...)aWuSAQpuaWdodF9jbHVi

Hier ga je geen slapeloze nachten van krijgen met dat 10 jarige huurcontract aan New York Pizza en de zwaar materiële HA, maar daar is de netto rente ook naar...veiligheid heeft een prijs.
Pecunia non olet
pi_202894494
Naar mijn idee maakt Collin zich er iets te gemakkelijk af door te zeggen geen communicatie meer tenzij er verandering is. Op zo'n manier komt deze schuld in de vergetelheid en kijkt niemand er meer naar om.
Mij lijkt beter om standaard in dit soort gevallen eens per jaar te informeren over de status van de schuld. Bij voorbeeld per 1 januari.
Mocht het te veel werk in eens zijn kan men ook eens per jaar nemen op de datum dat het project tot stand kwam.

Beste investeerder,
Wij hebben u op 29 juli 2021 voor het laatst geïnformeerd inzake Slagerij van Leijden. De gerechtsdeurwaarder heeft in opdracht van Collin loonbeslag gelegd. Rekening houdende met de beslagvrije voet en de beperkte inkomsten van de heer Van Leijden zijn er tot dusver slechts beperkte bedragen ingehouden op zijn salaris.
Hierdoor is er op korte termijn nog geen uitkering voor de investeerders te verwachten, doordat de gemaakte incassokosten ruim de ontvangsten overtreffen.
Aangezien er reeds een betalingsachterstand van meer dan 365 dagen is, is de vordering in uw portefeuille reeds volledig voorzien.
Voor zover wij kunnen overzien verwachten wij op korte termijn geen veranderingen in de huidige situatie. Vanaf dit moment zullen wij dan ook stoppen met verdere communicatie inzake dit dossier. Wij zullen het dossier afboeken in uw ‘Mijn Collin’ overzicht.
In het geval de deurwaarder positieve resultaten boekt in het kader van de aanwezige vordering en betalingen ontvangt, zullen wij u hierover informeren in het geval er alsnog tot een uitbetaling naar de investeerders overgegaan kan worden.
Wij vertrouwen erop u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd. Helaas kunnen wij u niet beter berichten.
Met vriendelijke groet,
Bas Denissen
pi_202894635
Nieuwe van nlinvesteert staat open:

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Orga
pi_202894790
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:39 schreef Slijker het volgende:
Nieuwe van nlinvesteert staat open:

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Orga
Loopt nog niet zo hard. De preferred investeerders stopten er meteen 7 ton in en daarna 'gewone' investeerders nog langzaam 3.5 ton, toen ik voor het laatst keek. Dus nog 14.5 ton te gaan.

Gisteren heb ik nog gebeld (2x, werd niet opgenomen) en gemaild (nooit beantwoord).
Dus ze stikken er maar in ~O>

Had toch wel wat lastige vraagjes over die 2e hypotheek en de rol van de bank, die zich terugtrekt.
Met aanzienlijke geactiveerde immateriële vaste activa is hun solvabiliteit een stuk minder dan het zo lijkt.
De DGA stopt(e) er wel veel eigen geld in.......
Pecunia non olet
pi_202895276
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hier ga je geen slapeloze nachten van krijgen met dat 10 jarige huurcontract aan New York Pizza en de zwaar materiële HA, maar daar is de netto rente ook naar...veiligheid heeft een prijs.
Ze kopen het pand voor ¤204.000,- en op 20 augustus 2021 heeft het onderpand een marktwaarde van ¤340.000,-? Ik neem aan dat de verbouwing niet in deze waarde is meegenomen?
pi_202895553
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:58 schreef bubbels234 het volgende:
Ze kopen het pand voor ¤204.000,- en op 20 augustus 2021 heeft het onderpand een marktwaarde van ¤340.000,-? Ik neem aan dat de verbouwing niet in deze waarde is meegenomen?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:58 schreef bubbels234 het volgende:

[..]
Kopen zonder huurcontract en taxeren met lucratief 10 jarig huurcontract, we hebben meen ik wel eens eerder in onze ogen bijzondere taxaties/waardestijgingen gezien puur op basis van aantoonbare verhuurwaarde (o.b.v. langdurig contract)
pi_202895699
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Naar mijn idee maakt Collin zich er iets te gemakkelijk af door te zeggen geen communicatie meer tenzij er verandering is. Op zo'n manier komt deze schuld in de vergetelheid en kijkt niemand er meer naar om.
Mij lijkt beter om standaard in dit soort gevallen eens per jaar te informeren over de status van de schuld. Bij voorbeeld per 1 januari.
Mocht het te veel werk in eens zijn kan men ook eens per jaar nemen op de datum dat het project tot stand kwam.

Beste investeerder,
Wij hebben u op 29 juli 2021 voor het laatst geïnformeerd inzake Slagerij van Leijden. De gerechtsdeurwaarder heeft in opdracht van Collin loonbeslag gelegd. Rekening houdende met de beslagvrije voet en de beperkte inkomsten van de heer Van Leijden zijn er tot dusver slechts beperkte bedragen ingehouden op zijn salaris.
Hierdoor is er op korte termijn nog geen uitkering voor de investeerders te verwachten, doordat de gemaakte incassokosten ruim de ontvangsten overtreffen.
Aangezien er reeds een betalingsachterstand van meer dan 365 dagen is, is de vordering in uw portefeuille reeds volledig voorzien.
Voor zover wij kunnen overzien verwachten wij op korte termijn geen veranderingen in de huidige situatie. Vanaf dit moment zullen wij dan ook stoppen met verdere communicatie inzake dit dossier. Wij zullen het dossier afboeken in uw ‘Mijn Collin’ overzicht.
In het geval de deurwaarder positieve resultaten boekt in het kader van de aanwezige vordering en betalingen ontvangt, zullen wij u hierover informeren in het geval er alsnog tot een uitbetaling naar de investeerders overgegaan kan worden.
Wij vertrouwen erop u hiermede naar behoren te hebben geïnformeerd. Helaas kunnen wij u niet beter berichten.
Met vriendelijke groet,
Bas Denissen

Dit is inderdaad véél te kort door de bocht! :R

Dat ze het openstaande bedrag administratief afboeken kan ik, ook belastingtechnisch, wel begrijpen en is wat mij betreft prima maar de totale communicatie stoppen is natuurlijk niet juist.

Eens per jaar door de deurwaarder even een kleine update laten schrijven en deze doorsturen naar de investeerders is toch wel het minste wat Collin voor haar gedupeerde investeerders kan doen?
pi_202896001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:25 schreef KrekelJapie het volgende:
2 binnenvaartschepen
2x 1e hypotheek

Tja, dat is er 1 in de categorie "koop een goedkope auto, zet er een dure autoradio in, en je auto is het dubbele waard.
Ik denk dat er met de kraan wel in een bepaalde niche gedoken wordt waar de heer Joos goed over nagedacht heeft. Echter is de verhouding waarde schip - kosten kraan wel uit verhouding. Moet toch wel een heel speciaal kraantje zijn.
pi_202896088
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 11:44 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Blijft 3,7% over.

Koop wel een mooie fles dan heb ik 38% of 40%
En van die fles is na de feestdagen niks meer over (maar wel van genoten met vrienden/familie, waarschijnlijk wel meer waard).
pi_202897032
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 14:21 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Tja, dat is er 1 in de categorie "koop een goedkope auto, zet er een dure autoradio in, en je auto is het dubbele waard.
Ik denk dat er met de kraan wel in een bepaalde niche gedoken wordt waar de heer Joos goed over nagedacht heeft. Echter is de verhouding waarde schip - kosten kraan wel uit verhouding. Moet toch wel een heel speciaal kraantje zijn.
Misschien is het wel een kraan op basis van zijn gepatenteerde techniek waarbij hij ook een bijdrage voor het grbruik van het patent betaalt ...?
pi_202897194
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 13:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

Per saldo geeft dit afgezet tegen de huidige inflatie een negatief rendement van 1,5% en dat is nog exclusief de VRH. Benieuwd of de rentes binnenkort gaan stijgen als de inflatie door zet.
pi_202900829
Wederom een vervroegde aflossing bij SIG, Bastion 117 in Lelystad.

Op zich wel een leuke boeterente.
pi_202900963
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 14:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Per saldo geeft dit afgezet tegen de huidige inflatie een negatief rendement van 1,5% en dat is nog exclusief de VRH. Benieuwd of de rentes binnenkort gaan stijgen als de inflatie door zet.
Tsja we kunnen er voor kiezen om in hoogrenderende projecten zoals die Parceller of een theatershow te gaan zitten maar de omstandigheid dat er hoge inflatie is, maakt deze niet minder risicovol natuurlijk :) dus ja kwaliteit dan toch maar. Liever een hapje weg door inflatie dan helemaal geld kwijt....
Pecunia non olet
pi_202901588
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Tsja we kunnen er voor kiezen om in hoogrenderende projecten zoals die Parceller of een theatershow te gaan zitten maar de omstandigheid dat er hoge inflatie is, maakt deze niet minder risicovol natuurlijk :) dus ja kwaliteit dan toch maar. Liever een hapje weg door inflatie dan helemaal geld kwijt....
Ik wil zeker geen onnodige extra risico's propageren. Het ging mij vooral om de vraag hoe lang het gaat duren voordat de rentes op de kapitaalmarkt en dus bij de crowdfund platforms gaan reageren op de toegenomen inflatie.
pi_202901616
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hmm....voor deze rente zijn er wel betere zekerheden......er was eens een Canadese keten die ook lange huurcontracten had en binnen no time Nederland verlaten had.
Parceller 2e hypotheek van 250 k en 250 k persoonlijke borgtocht voor wat het waard is.

Die theater show 🤫
pi_202904073
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:18 schreef quepos het volgende:
Wederom een vervroegde aflossing bij SIG, Bastion 117 in Lelystad.
:N pfffffft dat is #30 dit jaar
pi_202905847
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:48 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik wil zeker geen onnodige extra risico's propageren. Het ging mij vooral om de vraag hoe lang het gaat duren voordat de rentes op de kapitaalmarkt en dus bij de crowdfund platforms gaan reageren op de toegenomen inflatie.
Nee dat weet ik. Ik wilde alleen maar benadrukken dat de inflatie en de crowdfundwereld (vooralsnog) een eigen leven leiden en dat inflatie geen invloed zou moeten hebben op de risico/rendement afweging van een project...., ook al gaat het tegen je gevoel in :)
Pecunia non olet
pi_202907089
Garageboxen
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25296
Geen hypotheek, alweer.
pi_202907151
quote:
En als ie dan tenminste nog 8% bood :G
Pecunia non olet
pi_202910594
De specificatie van FNC staat weer op de site.

Lunchroom Kadalu heeft alles bijna rimpelloos weten te betalen en kan schuldenvrij het nieuwe jaar in ~:)
Pecunia non olet
pi_202910618
Even wat hulde uitdelen hier van een paar GVE projecten die de eindstreep hebben gehaald:

- ToTheMaxx - hulde voor deze ondernemer. Dreigde in het zich van de finish te struikelen door pittige corona-omstandigheden, heeft het roer omgegooid en de lening toch helemaal afgelost

- Elfring Amplifier Manufacturing: vervroegd afgelost, mét volledige rente. Sympathiek project!

- Lukoil Tankstations - mooi de eindstreep gehaald!

- APOC Trading: weer een takje van de ruim opgetuigde financieringsboom van APOC, ben stiekem blij dat ik er weer eentje af heb kunnen strepen.
pi_202912511
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:01 schreef obligataire het volgende:

Lunchroom Kadalu heeft alles bijna rimpelloos weten te betalen en kan schuldenvrij het nieuwe jaar in ~:)
Ik zag hem net ook, maandbedrag was hoger als verwacht:
-het kaas fondue restaurant liep vorige maand de achterstand in (2-3 maanden), en lostte deze maand het restant van de lening af (zo'n 30%)
-De paardenhandelaar betaalde in 1x 6 termijnen, en is daarmee weer bijna op schema.

Daarnaast nog een paar termijnen van betalings regelingen. Alles bij elkaar een goede FnC maand voor mij.
pi_202918425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:02 schreef dbrmnn het volgende:
Even wat hulde uitdelen hier van een paar GVE projecten die de eindstreep hebben gehaald:

- ToTheMaxx - hulde voor deze ondernemer. Dreigde in het zich van de finish te struikelen door pittige corona-omstandigheden, heeft het roer omgegooid en de lening toch helemaal afgelost

- Elfring Amplifier Manufacturing: vervroegd afgelost, mét volledige rente. Sympathiek project!

- Lukoil Tankstations - mooi de eindstreep gehaald!

- APOC Trading: weer een takje van de ruim opgetuigde financieringsboom van APOC, ben stiekem blij dat ik er weer eentje af heb kunnen strepen.
Bedoel je Lukoil - 17131? Die heeft nog 3 termijnen te gaan. Loopt verder probleemloos en bij die laatste paar termijnen verwacht ik dan ook geen problemen.

APOC Trading - 20687 heeft nog 2 termijnen te gaan. Omdat die grotendeels is afgelost gedurende de looptijd verwacht ik daarbij ook geen problemen voor het laatste restje.
(ik zie nu trouwens dat dit voor de investeerders een "dure" was. Met een door GVE berekende fee in maand 25 vd 27...)

quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:01 schreef obligataire het volgende:

De advocaat met een kleine lening voor een autootje heeft nu ineens 2 termijnen betaald. Was altijd structureel 1 week te laat ofzo, loopt nu ineens een maandje voor.

[ Bericht 16% gewijzigd door escortmk2 op 30-12-2021 08:27:04 ]
  donderdag 30 december 2021 @ 08:25:09 #41
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202918463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 22:51 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik zag hem net ook, maandbedrag was hoger als verwacht:
-het kaas fondue restaurant liep vorige maand de achterstand in (2-3 maanden), en lostte deze maand het restant van de lening af (zo'n 30%)
-De paardenhandelaar betaalde in 1x 6 termijnen, en is daarmee weer bijna op schema.

Daarnaast nog een paar termijnen van betalings regelingen. Alles bij elkaar een goede FnC maand voor mij.
Zag ook meerdere bedragen die duiden op inlopen achterstand.
Altijd een heel gedoe om dat voor alle projecten na te lopen.
Had op heel veel projecten geïnvesteerd bij FnC. Op het moment dat ze besloten te stoppen in Nederland stond het bij mij op 217 projecten.
Dat loopt snel terug. Zijn er bijna maandelijks die afronden.
Jammer genoeg ook de nodige afgeboekt maar onder aan de streep toch een zeer mooi percentage.
pi_202919297
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 19:15 schreef fok321 het volgende:

[..]
:N pfffffft dat is #30 dit jaar
Zou ik mogen vragen waarom jullie een vervroegde aflossing als vervelend ervaren? Immers krijg je een leuke bonus in de vorm van een boete en als er een nieuw leuk project voor tegenover staat kun je opnieuw inleggen.
pi_202919380
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 09:36 schreef Max_Crowdfund het volgende:

[..]
Zou ik mogen vragen waarom jullie een vervroegde aflossing als vervelend ervaren? Immers krijg je een leuke bonus in de vorm van een boete en als er een nieuw leuk project voor tegenover staat kun je opnieuw inleggen.
Dan moet er idd wel een leuk project tegenover staan, en dat valt niet mee de laatste tijd.
pi_202919406
quote:

[..]
Leuk dat je de vraag stelt.
Sommigen geven aan dat het vinden van nieuwe goede projecten een probleem is en tevens geven de aflossingen extra werk.
Persoonlijk deel ik jouw mening, de extra vergoeding is mooi meegenomen en ik zoek wel een nieuwe project, dus persoonlijk vind ik het prima wanneer er met een vergoeding eerder afgelost wordt.
pi_202919543
De positieve kant is dat het mijn rendement bij SamenInGeld dit jaar met ongeveer 0,75% verhoogd heeft. Het nadeel is dat er zo veel vervroegde aflossingen komen dat ik moeite heb het geïnvesteerde bedrag gelijk te houden terwijl ik graag wat uit zou willen breiden.

Daar komt bij dat er in de markt weinig alternatieven zijn met een vergelijkbaar risico-rendementsprofiel als schijf 1A van SamenInGeld.
pi_202920107
quote:

[..]
Goede vraag.

Als ik een project van bijvoorbeeld 5 jaar mee neem wil ik er ook op kunnen vertrouwen dat in de basis het project ook de afgesproken tijd loopt. Ik moet er dan (net zoals de geldnemer er op moet kunnen vertrouwen dat het geld niet eerder zal worden opgeëist) vanuit kunnen gaan dat mijn geld voor deze periode geïnvesteerd is. Als er dan, in uitzonderlijke gevallen, toch eerder dan afgesproken is afgelost gaat worden wil ik dat daar een nette compensatie tegenover staat. 3 of 6 maanden compensatie rente is voor de gemiste inkomsten en extra werk m.i. te weinig en daar zit ik dus niet op te wachten.
pi_202920123
Linkje schepen op Collin

SPOILER
Met al die herfinancieringen/slottermijnen, vind ik het ook weer eens fijn dat er een volledig, annuitaire lineaire aflossing is zonder herfinanciering op einddatum.
pi_202920442
Bedankt voor jullie reacties. Altijd leerzaam zulke inzichten. Als er bij ons sprake is van een vervroegde aflossing dan zullen we er naar streven dat daar tegenover weer een leuk project staat met vergelijkbare voorwaarden. Alvast een prettige jaarwisseling gewenst iedereen!
pi_202920544
quote:

[..]
-Voornaamste bezwaar is dat de gezonde bedrijven vervroegd aflossen waardoor je met kwalitatief mindere projecten 'blijft zitten''. dus verzwakking portefeuille...

-Extra administratief werk

-Extra beslissingsmomenten betekent extra risico

-In een omgeving van dalende rentes zijn nieuwe projecten bijna per definitie minder rendabel (een project met goede zekerheden doet nog amper 5% en dat was niet lang geleden nog 6%)
Pecunia non olet
pi_202922759
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:39 schreef obligataire het volgende:

[..]
-Voornaamste bezwaar is dat de gezonde bedrijven vervroegd aflossen waardoor je met kwalitatief mindere projecten 'blijft zitten''. dus verzwakking portefeuille...

-Extra administratief werk

-Extra beslissingsmomenten betekent extra risico

-In een omgeving van dalende rentes zijn nieuwe projecten bijna per definitie minder rendabel (een project met goede zekerheden doet nog amper 5% en dat was niet lang geleden nog 6%)
- Je geld staat al gauw een maand te niksen. (Dat gaat ten koste van je rendement, en je krijgt lang niet altijd boeterente).
pi_202922872
Het nadeel van 'verzwakking portefeuille' zie je het sterkst bij SIG.
Oude projecten hebben een lagere LTV. Nieuwere projecten gaan uit van taxatiewaarden gebaseerd op de huidige/recente gekte op de huizenmarkt. Daarbij is grote voorzichtigheid geboden.
Pecunia non olet
  donderdag 30 december 2021 @ 12:18:28 #52
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202923235
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 12:06 schreef obligataire het volgende:
Het nadeel van 'verzwakking portefeuille' zie je het sterkst bij SIG.
Oude projecten hebben een lagere LTV. Nieuwere projecten gaan uit van taxatiewaarden gebaseerd op de huidige/recente gekte op de huizenmarkt. Daarbij is grote voorzichtigheid geboden.
Daarom doe ik alleen mee in de lagere schijven.

Als de gekte toe slaat. Dat gaat één keer gebeuren alleen niemand weet wanneer.
Dan zijn de lagere schijven toch gedekt.
Een hogere rente ten koste van een goede nachtrust heeft NIET mijn voorkeur.
pi_202923399
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 12:18 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Ik volg dezelfde strategie. Heb een paar oude projecten in 1B, afgelopen jaar alleen nog 1A meegenomen.
pi_202923677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 12:18 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]

Hoe die je dat dan bij andere projecten die gedekt zijn door 1e of 2e hypotheek
ook daar heb je hoge taxatie/overwaarde door de huizenprijzen?
pi_202924043
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 12:35 schreef Cernydul het volgende:

[..]
Hoe die je dat dan bij andere projecten die gedekt zijn door 1e of 2e hypotheek
ook daar heb je hoge taxatie/overwaarde door de huizenprijzen?
Dat is (bijvoorbeeld) voor mij reden geweest om niets met project Parceller te doen.
Het onderpand is de laatste jaren sterk in waarde gestegen. Op de taxatie is er nu een LTV van 110%.
Dat is al heel erg hoog maar in combinatie met een plausibel/geloofwaardig verhaal en bestaand bedrijf had dat misschien nog wel gekund maar niet met een enthousiaste 'uitvinder' die nog helemaal aan het begin staat van zijn business.

Terugkomend op die LTV, zal het huis bij gedwongen verkoop véél minder opbrengen dan de taxatie dus dat wordt een flinke afschrijfpost als het mis zou gaan. Zeker omdat hij het eerste jaar niet aflost.
Pecunia non olet
  donderdag 30 december 2021 @ 12:56:23 #56
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202924174
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 12:50 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat is (bijvoorbeeld) voor mij reden geweest om niets met project Parceller te doen.
Het onderpand is de laatste jaren sterk in waarde gestegen. Op de taxatie is er nu een LTV van 110%.
Dat is al heel erg hoog maar in combinatie met een plausibel/geloofwaardig verhaal en bestaand bedrijf had dat misschien nog wel gekund maar niet met een enthousiaste 'uitvinder' die nog helemaal aan het begin staat van zijn business.

Terugkomend op die LTV, zal het huis bij gedwongen verkoop véél minder opbrengen dan de taxatie dus dat wordt een flinke afschrijfpost als het mis zou gaan. Zeker omdat hij het eerste jaar niet aflost.
Daar zit geen woord FRANS tussen.
Precies de reden waarom ik Parceller graag aan mij voorbij liet gaan.
pi_202924403
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 12:56 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Daar zit geen woord FRANS tussen.
Precies de reden waarom ik Parceller graag aan mij voorbij liet gaan.
Dat snap ik, maar hij staat borg voor 250 k.

Er zijn meerdere projecten waar overwaarde zit in vastgoed of het nu een starter is of bestaand.
Risico dat het mis gaat is er altijd, niemand zit daar op te wachten.

Ik persoonlijk vind het ook wel wat zeggen als een ondernemer er zelf ook vermogen instopt.
De overwaarde van vastgoed is mooi, maar als het instort is een persoonlijke borg ook wel fijn, dan is er misschien nog iets te halen.

Een ondernemer die er zelf vermogen in stopt, schept toch meer vertrouwen dan een ondernemer die 100% financiert, en dan leunt op overwaarde.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:32:55 #58
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202925156
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:06 schreef Cernydul het volgende:

[..]
Dat snap ik, maar hij staat borg voor 250 k.

Er zijn meerdere projecten waar overwaarde zit in vastgoed of het nu een starter is of bestaand.
Risico dat het mis gaat is er altijd, niemand zit daar op te wachten.

Ik persoonlijk vind het ook wel wat zeggen als een ondernemer er zelf ook vermogen instopt.
De overwaarde van vastgoed is mooi, maar als het instort is een persoonlijke borg ook wel fijn, dan is er misschien nog iets te halen.

Een ondernemer die er zelf vermogen in stopt, schept toch meer vertrouwen dan een ondernemer die 100% financiert, en dan leunt op overwaarde.
Er staat 2e hypotheek 250K.
Persoonlijke borg 250K op overwaard. Daar zit hem de kneep. Doe overwaarde zit al in de 2e hypotheek.
Daarbij nieuwe uitvinding waarvoor de belangstelling tegen welke prijs zich nog moet bewijzen.
Voor mij een slechte rendement/risico verhouding.
pi_202925446

[ Bericht 100% gewijzigd door tnhb op 30-12-2021 13:43:30 ]
pi_202925562
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:32 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Er staat 2e hypotheek 250K.
Persoonlijke borg 250K op overwaard. Daar zit hem de kneep. Doe overwaarde zit al in de 2e hypotheek.
Daarbij nieuwe uitvinding waarvoor de belangstelling tegen welke prijs zich nog moet bewijzen.
Voor mij een slechte rendement/risico verhouding.
geeft een persoonlijke borgtocht van ¤ 250.000, - af ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Deze borgtocht heeft op dit moment grotendeels materiële waarde door de overwaarde in de privéwoning.

Is er te weinig overwaarde dan nog is hij gehouden aan het resterende.
  donderdag 30 december 2021 @ 13:48:56 #61
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202925659
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:46 schreef Cernydul het volgende:

[..]
geeft een persoonlijke borgtocht van ¤ 250.000, - af ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund. Deze borgtocht heeft op dit moment grotendeels materiële waarde door de overwaarde in de privéwoning.

Is er te weinig overwaarde dan nog is hij gehouden aan het resterende.
Mogelijk juridisch juist. Maar boeren verstand zegt "van een kalle kip kan je niet plukken".
pi_202925808
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:48 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Mogelijk juridisch juist. Maar boeren verstand zegt "van een kalle kip kan je niet plukken".
Maar je kunt er wel soep van trekken..
Helaas zijn de platformen hier over het algemeen niet zo goed in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 30-12-2021 14:18:55 ]
pi_202926023
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:48 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Wel slachten 😉
pi_202927089
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:01 schreef Cernydul het volgende:

[..]
Wel slachten 😉
Of wachten tot 'ie alsnog eieren gaat leggen. (Lees: uit de WSNP is)
Pecunia non olet
  donderdag 30 december 2021 @ 14:42:00 #65
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202927238
Om in hogere sferen te komen. Ga naar GVE Hikaya.

Ik doe niet mee met investeren.
pi_202927262
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:37 schreef obligataire het volgende:

[..]
Of wachten tot 'ie alsnog eieren gaat leggen. (Lees: uit de WSNP is)
?? >> Als je de WSNP met goed gevolg afsluit heb je een schone lei, en ben je van het restant van de schulden verlost.
Hooguit in het geval van een afgebroken WSNP, omdat je je niet aan de regels houdt blijf je aansprakelijk voor al je gemaakte schulden.

(Mooi om te zien dat mijn kippensoep opmerking van een aantal jaar geleden nog steeds in het draadje rond gaat).

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 30-12-2021 14:56:14 ]
pi_202928648
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 12:50 schreef obligataire het volgende:
Ik vind het echt een pré als je je eigen woning als zekerheid inbrengt. Normaal laat je het niet aankomen op een gedwongen verkoop, maar ga je zelf over tot verkoop mocht dat nodig zijn. De ondernemer heeft ook belang bij een zo'n hoog mogelijke opbrengst van de woning.
pi_202929775
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:42 schreef Zeghomaar het volgende:

Het heeft wel een leuke incentive als je van Meurkaarsen houdt
pi_202930128
quote:
0s.gif
Op donderdag 30 december 2021 14:42 schreef Zeghomaar het volgende:

Het heeft wel een leuke incentive als je van Meurkaarsen houdt

En drie keer HA, denk dat ik hem wel mee pak ,dat geld komt wel terug is ook niet zo,n hoog bedrag
pi_202931846
We hebben per abuis een bedrag op je wallet gestort
SPOILER
pi_202932080
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 17:19 schreef KrekelJapie het volgende:

Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met uw administratie.
Nou eigenlijk niet, want ik had deze 2 al verwerkt in mijn administratie |:(
pi_202932420
En nog een vervroegde aflossing bij SIG

Rotterdam Franselaan 158A
pi_202932483
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 17:36 schreef quepos het volgende:

en Schiedam Lange Singelstraat 107 A1 ook

sh*t

dat zijn #31 en #32
pi_202933255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 15:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik vind het echt een pré als je je eigen woning als zekerheid inbrengt. Normaal laat je het niet aankomen op een gedwongen verkoop, maar ga je zelf over tot verkoop mocht dat nodig zijn. De ondernemer heeft ook belang bij een zo'n hoog mogelijke opbrengst van de woning.
Dat vind ik ook, zeker weten. Maar ik kijk ook naar de ondernemer en zijn onderneming. Die moeten goede perspectieven hebben. Zou deze man een reeds goedlopend bedrijf hebben met zijn apparaten en zou hij geld nodig hebben voor groei, dan had ik waarschijnlijk wel meegedaan ondanks de hoge LTV.
Maar in deze situatie niet.
Pecunia non olet
pi_202933315
En ook Aelbrechtkade 19C te Rotterdam eerder afgelost
pi_202933892
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 17:19 schreef KrekelJapie het volgende:
We hebben per abuis een bedrag op je wallet gestort
Oftewel, we hebben even niet goed opgelet (gaat over geldhandelingen!) en we doen eigenlijk nog steeds niet wat we eerder wel hebben toegezegd (binnen een maand handelen), heel jammer. hoe ik hier technisch over denk heb ik eerder al eens geschreven. Dan is de methode van GVE (en ook SIG heeft het volgens mij zonder echt openlijk te melden ingevoerd als 1 maand borg) met een depot wel een handige werkwijze die de door CCF gewenste rust kan geven.
pi_202933918
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:42 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
?? >> Als je de WSNP met goed gevolg afsluit heb je een schone lei, en ben je van het restant van de schulden verlost.
Hooguit in het geval van een afgebroken WSNP, omdat je je niet aan de regels houdt blijf je aansprakelijk voor al je gemaakte schulden.

(Mooi om te zien dat mijn kippensoep opmerking van een aantal jaar geleden nog steeds in het draadje rond gaat).
Inderdaad; daarom denk ik bij een kale kip helemaal niet meer aan soep of eieren, dat beestje is gewoon ziek (vogelgriep?) en valt dus niks lekkers te halen.
pi_202934468
In twee dagen alweer 5 vervroegde aflossingen bij SIG. Laatst ook al een hele reeks. Mijn daar geïnvesteerde bedrag is de afgelopen maand met pak h'm beet 20% gedaald, ongewild. Zo wordt 'geïnvesteerd blijven' een aardige uitdaging, zeker tegen hetzelfde risicoprofiel...
pi_202934823
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 17:36 schreef quepos het volgende:

En Franselaan 182B
pi_202941598
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 19:01 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
En Franselaan 182B
Ilyas is aan het herfinanen blijkbaar
pi_202941681
quote:
12s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:48 schreef peterc het volgende:

[..]
en Rotterdam Boeierstraat 17 D ook van Ilyas.
Heeft 18 ipv 60 maanden gelopen
pi_202941918
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:42 schreef Zeghomaar het volgende:

Vind je innerlijke balans, lurk een ballon. Aldus van Rees

https://www.metronieuws.n(...)ijden-voor-keurmerk/
pi_202942673
Als we dan toch vervroegde aflossingen aan het delen zijn:

GVE - Beleggingspand Heerlen - 21052 lost ook vervroegd af na 24 vd 60 maanden. Mocht boetevrij...
pi_202943080
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:20 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje schepen op Collin

SPOILER
Met al die herfinancieringen/slottermijnen, vind ik het ook weer eens fijn dat er een volledig, annuitaire lineaire aflossing is zonder herfinanciering op einddatum.
Bedankt voor het linkje Jaco. Iemand die zich hier toevallig al in heeft verdiept? Zo te zien komt de Sweetness uit bouwjaar 1957. Zekerheden lijken mij een klein beetje mager, gezien eerdere fiasco's met schepen of zie ik het verkeerd?

https://www.binnenvaart.eu/motorvrachtschip/6388-barinko.html
pi_202943111
quote:
12s.gif Op donderdag 30 december 2021 21:48 schreef peterc het volgende:

[..]
Dan zullen er nog wel meer projecten van Ilyas vervroegd afgelost worden vrees ik ...
pi_202950742
twitter
pi_202951001
quote:
12s.gif Op donderdag 30 december 2021 08:19 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Bedoel je Lukoil - 17131? Die heeft nog 3 termijnen te gaan. Loopt verder probleemloos en bij die laatste paar termijnen verwacht ik dan ook geen problemen.

APOC Trading - 20687 heeft nog 2 termijnen te gaan. Omdat die grotendeels is afgelost gedurende de looptijd verwacht ik daarbij ook geen problemen voor het laatste restje.
(ik zie nu trouwens dat dit voor de investeerders een "dure" was. Met een door GVE berekende fee in maand 25 vd 27...)
Beide vandaag (vervroegd) afgelost vanuit depot

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 31-12-2021 10:50:17 ]
pi_202953770
Bedankje Lukoil *O*
quote:
In Maart 2017 ben ik begonnen met mijn droom te verwezenlijken, door jullie investering en
vertrouwen in mij heb ik op 1 Maart 2018 mijn tankstations in Kessel en Blerick kunnen starten.
Een heel aangaan maar voor 200 % vertrouwen in dat het een succes zou worden en gelukkig zagen
jullie dat ook.

Nu zijn we een aantal jaren verder en ik kan jullie wel zeggen dat het een succes is geworden.
Ondanks de Corona perikelen die je overal ziet en hoort is het mij helemaal goed afgegaan, omdat ik
een essentieel bedrijf ben mocht ik gewoon de normale tijden open zijn en werd het alleen maar
drukker op de stations.

Afgelopen mei is mijn zoon in de zaak gekomen en ben ik van een Eenmanszaak naar een VOF
gegaan. Vanuit Lukoil kregen we de mogelijkheid om er per 1 Juni nog een 3de station aan toe te
voegen en dat hebben we met beide handen aangegrepen, dit station ligt in het Brabantse Gemert.
Ik dank jullie uit de grond van mijn hart voor deze kans, samen hebben wij dit toch maar mooi voor
mekaar gekregen.

Zijn jullie een keer in de buurt kom dan gezellig binnen voor een kopje koffie.
Verder wens ik jullie veel liefde, gezondheid en geluk toe voor 2022.
pi_202954169
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 08:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Beide vandaag (vervroegd) afgelost vanuit depot
Ik heb er nu ook een mailtje overgehad. Opvallend want woensdag stonden deze projecten nog “gewoon” op 11-1 als uitbetaaldatum met reguliere betaling, vandaar dat ik de opmerking over aflossing niet begreep
  vrijdag 31 december 2021 @ 11:21:00 #90
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202954388
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 10:49 schreef KrekelJapie het volgende:
Bedankje Lukoil *O*
[..]

Daar word ik dan blij van :!
pi_202956541
quote:
Rente te laag
pi_202957289
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 12:57 schreef Cernydul het volgende:

[..]
Rente te laag
Denk eerlijk gezegd dat dit de nieuwe standaard is voor Collin projecten.
pi_202957586
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:30 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Denk eerlijk gezegd dat dit de nieuwe standaard is voor Collin projecten.
De nieuwe standaard bij Collin voor mij zal dan een investeringsstop zijn.
pi_202957683
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 13:40 schreef crowder07 het volgende:

[..]
De nieuwe standaard bij Collin voor mij zal dan een investeringsstop zijn.
Dat geldt al voor mij.

Ff gekeken de zusjes zijn de laatste

[ Bericht 4% gewijzigd door Cernydul op 31-12-2021 13:57:52 ]
pi_202958497
Restaurant en feestlocatie
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-1612/
2e hypotheek woonhuis
  vrijdag 31 december 2021 @ 14:17:09 #97
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202958623
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:13 schreef KrekelJapie het volgende:
Restaurant en feestlocatie
https://www.collincrowdfund.nl/restaurant-1612/
2e hypotheek woonhuis
Hier wil ik wel klein aan mee doen. Laat ik Stoof schieten.
pi_202959319
quote:
Op zich geen onaardig project. De rente is inderdaad weer vrij laag maar als alle overige seinen dan op groen staan kan ik daar nog wel mee leven.
Bij dit project begrijp ik dat de ondernemer zich niet geroepen voelt om af te lossen op de lening maar voor de investeerders is dit hier wel van belang. Zeker omdat het in dit geval zakelijk onroerend goed betreft. Jammer dus dat de aflossing nihil is. De kans dat de waarde de komende jaren af neemt is m.i. groter dan dat de waarde zal stijgen.
pi_202959943
Nog 5 dagen voor de musical op Geldvoorelkaar. Benieuwd of deze vol gaat komen
  vrijdag 31 december 2021 @ 15:33:46 #100
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_202960946
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 14:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Nog 5 dagen voor de musical op Geldvoorelkaar. Benieuwd of deze vol gaat komen
Dat is net zo zeker als schaatsen op natuurijs bij jaarwisseling 2021-202.

NIET dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')