abonnement Unibet Coolblue
pi_202817370
The Capital of the World:



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• Museum of Modern Art (MoMA)
• National September 11 Museum
• New Museum (hedendaagse kunst)
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip, met een echte Space Shuttle)

Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs en de harbour lights versie ('s avonds))
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium
Federal Reserve Bank

Wijken/Parken:
• the High Line (park / wandelroute over een oud spoorviaduct, dwars door de stad)
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 33 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York
www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!
k_man
MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York
www.tripadvisor.com

[ Bericht 3% gewijzigd door Fogel op 12-02-2022 21:18:47 ]
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  zondag 26 december 2021 @ 12:55:02 #2
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_202818415
Iemand die "rolls" ooit in NL gevonden?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_202859748
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:05 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Zijn er al FOK!kers geweest?
Hoe is het er tijdens covid-19?
Ik was er eind november en vond het zeer prima te doen qua maatregelen. Geregeld mijn vaccinatiebewijs moeten tonen en dat deed ik door de info te openen in de internationale QR code en dat te laten zien. Werd overal geaccepteerd.
Verder verplicht mondkapje op in het OV. In de winkels etc niet verplicht voor gevaccineerden, maar de meeste mensen (zo'n 80/90% schat ik) hadden toch een mondkapje op, dus dat deed ik meestal dan ook maar.

Momenteel lopen de besmettingen helaas ook in New York gigantisch op. Ben benieuwd of ze de maatregelen gaan aanscherpen.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 29 december 2021 @ 10:44:26 #4
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_202889890
10 dagen quarantaine voor vluchten uit de VS :') |:(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_202991320
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 10:44 schreef matthijst het volgende:
10 dagen quarantaine voor vluchten uit de VS :') |:(
Yep :{

Zeer hoog risico gebied geworden.
Ben benieuwd, ga zelf april die kant op. Hopelijk is dat er dan weer af.
Je mag na 5 dagen weer uit quarantaine met negatieve test, dus is wel te doen met werk. Maar niet fijn.
pi_203007103
Ben ook wel benieuwd hoe lang de huidige ''fully vaccinated'' eisen voor in de VS blijven bij 2 vaccinaties ipv ook naar de 3 incl. de booster.
Ik weet niet of iemand beetje op de hoogte is van hoe de VS daar in staat en of ze misschien ook die 9 maanden gaan overnemen?

Mijn 9 maanden geldigheid loopt net na mijn VS reis af, dus perfect. Ik ben niet van plan mijn booster voor die tijd te nemen, en ook niet per se direct na die tijd. Ik heb nog een reis later dit jaar staan, dus voor die tijd ga ik het in principe pas doen.

Valt mij helaas ook op dat TravelDoc, wat ik geregeld gebruik, niet up-to-date blijft.
Er staat momenteel dat het voor het laatste ge-update is 12u 3 jan GMT, maar bv terug komen uit de VS wordt alleen maar gesproken over een test advies na 3 a 5 dagen en dat alleen voor niet gevaccineerde reizigers.
pi_203110631
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 11:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Yep :{

Zeer hoog risico gebied geworden.
Ben benieuwd, ga zelf april die kant op. Hopelijk is dat er dan weer af.
Je mag na 5 dagen weer uit quarantaine met negatieve test, dus is wel te doen met werk. Maar niet fijn.
Is via een ander land Nederland binnenkomen nog een optie of heb je al geboekt? Het kost wat meer geld, maar je hebt dan, geheel binnen de regels, geen last van de verplichte quarantaine van 10 dagen. Edit: je moet dan dus met de trein of een aparte vlucht terug, anders werkt het niet.
  zondag 9 januari 2022 @ 17:57:00 #8
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203113018
NYC verwachten ze komende week de omicron piek te hebben gehad.
Ga over 5,5 week, dus zou mooi zijn *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203113491
quote:
0s.gif Op zondag 9 januari 2022 15:33 schreef core2duo het volgende:

[..]
Is via een ander land Nederland binnenkomen nog een optie of heb je al geboekt? Het kost wat meer geld, maar je hebt dan, geheel binnen de regels, geen last van de verplichte quarantaine van 10 dagen. Edit: je moet dan dus met de trein of een aparte vlucht terug, anders werkt het niet.
Reis is al volledig geboekt. Ik reis heel toevallig terug via Londen, is natuurlijk dezelfde boeking, maar voor de Nederlandse douane ben ik een Europese reiziger. Althans, ik neem aan dat die controle allemaal al in Londen gaat zijn en dat ik daar eigenlijk al vrij reizen gebied binnen kom.

Ik maak mij meer ''zorgen'' over wat ze in de VS gaan doen met de definitie van volledig gevaccineerd dan met quarantaine voor de terug weg. Zo lang ze dat niet strenger maken dan de 9 maanden van de EU zit ik goed.
Quarantaine heen zou natuurlijk ook de reis onmogelijk maken.

5 dagen quarantaine en dan een test laten doen overleef ik nog wel met werk. Ik verwacht overigens niet dat de VS in april nog een zeer hoog risico gebied gaat zijn.
pi_203141335
Midtown Manhattan is het holst van de nacht terwijl het sneeuwt
Wie dit leest is gek
pi_203298700
Hoe zit het als je positief test voor je terugvlucht?
Moet je dan in quarantaine in een of ander kut hotel?
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  donderdag 3 februari 2022 @ 16:04:43 #12
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203489250
Hopelijk stoppen ze met dat testen voor vliegen.
Sneu gedoe.

Iemand recente ervaring met https://www.toegangsbewijs.nu
Om te testen voor de heen- en terugweg?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203494341
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2022 16:04 schreef matthijst het volgende:
Hopelijk stoppen ze met dat testen voor vliegen.
Sneu gedoe.

Iemand recente ervaring met https://www.toegangsbewijs.nu
Om te testen voor de heen- en terugweg?
Hoezo sneu gedoe? Top gedoe!
Daardoor kun je ten minste nog beetje normaal lekker reizen.

Zelf geen ervaring mee, maar lijkt mij niet bepaald betrouwbare bron voor een reiscertificaat.
Zoiets heb ik dacht ik ook wel eens (hier?) gelezen.
  donderdag 3 februari 2022 @ 23:16:52 #14
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203496286
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 21:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoezo sneu gedoe? Top gedoe!
Daardoor kun je ten minste nog beetje normaal lekker reizen.

Zelf geen ervaring mee, maar lijkt mij niet bepaald betrouwbare bron voor een reiscertificaat.
Zoiets heb ik dacht ik ook wel eens (hier?) gelezen.
Gewoon afschaffen die onzin :{w
Fuckin. bullshit, gevaccineerd en geboosterd, kan je tot 24 uur vantevoren in spanning gaan zitten of je op vakantie mag, omdat je misschien een laf griepje te pakken hebt.

Op allesamerika hebben ze d'r ervaring mee. Niks dodgy aan.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203498705
quote:
0s.gif Op donderdag 3 februari 2022 23:16 schreef matthijst het volgende:

gevaccineerd en geboosterd, kan je tot 24 uur vantevoren in spanning gaan zitten of je op vakantie mag, omdat je misschien een laf griepje te pakken hebt.
Top dat je gevaccineerd bent, zegt echter niets over of je geen Corona kunt hebben.
En al helemaal niets over de mensen om je heen.

Ook als je gevaccineerd bent moet je gewoon opletten met wat je doet.
En jij wordt er mss niet zo ziek van (weet je overigens ook niet), maar anderen misschien wel.

Even klein testje doen alleen maar goed voor ons allen om te kunnen reizen.
pi_203498851
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 09:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Even klein testje doen alleen maar goed voor ons allen om te kunnen reizen.
Waardoor in potentie een duurbetaalde vakantie in gevaar komt..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 10:05:31 #17
45833 crew  Fogel
pi_203498911
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waardoor in potentie een duurbetaalde vakantie in gevaar komt..
Daar heb je een reisverzekering voor. Luchtvaartmaatschappijen hebben ook betere voorwaardes dan voorheen.
Wat is belangrijker voor je, dat je vakantie in gevaar komt of dat je potentieel mensen in het vliegtuig besmet?
En als je inderdaad besmet lijkt te zijn, denk je dan echt dat je een leuke vakantie krijgt als je de hele dag loopt te niezen en hoesten (als je de lichte variant hebt)?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 4 februari 2022 @ 10:49:45 #18
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203499411
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 10:05 schreef Fogel het volgende:

[..]
Daar heb je een reisverzekering voor. Luchtvaartmaatschappijen hebben ook betere voorwaardes dan voorheen.
Wat is belangrijker voor je, dat je vakantie in gevaar komt of dat je potentieel mensen in het vliegtuig besmet?
En als je inderdaad besmet lijkt te zijn, denk je dan echt dat je een leuke vakantie krijgt als je de hele dag loopt te niezen en hoesten (als je de lichte variant hebt)?
Ja, want een reisverzekering dekt je vakantie naar een oranje land :W
En mensen in gevaar brengen :')
Als je een zwakke gezondheid hebt moet je gewoon niet gaan vliegen en lekker thuis blijven.

Gelukkig denken steeds meer landen er zo over en er is hoop:
https://www.cnbc.com/2022(...)s-bound-flights.html
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203499412
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 09:58 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waardoor in potentie een duurbetaalde vakantie in gevaar komt..
Precies wat Fogel ook zegt.

Laten we lekker allemaal zonder ergens op te letten op vakantie gaan.
Stel je bent wel positief, steekt gezellig op het vliegveld anderen aan, die ook weer de hele wereld over gaan.
En daar zitten echt niet allemaal 40- ers tussen.
Is het ook maar de vraag hoe lekker jij je voelt, of ernstig of grieperig wat ook niet fijn is voor een vakantie.

Wat maak je je dan druk om een testje voor een paar tientjes?
Ik ben blij dat dat soort testen er zijn. Natuurlijk baal je heel erg als je reis dan niet door kunt gaan.
Leef je heel losbandig? Of vertrouw je er niet op? Dan heb je daar verzekeringen voor.
Ik vind de terug test overigens veel spannender.

Maar door die testen kun je een stuk veiliger reizen, en daar ben ik als relatief veel reizend persoon gewoon blij om. En met mij denk ik wel meer ook hier die gewoon veel reizen.
Hou het veilig, dan kan het reizen gewoon lekker door gaan.
En niet alleen om het reizen, ook om iedereens gezondheid.
pi_203499453
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 10:49 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja, want een reisverzekering dekt je vakantie naar een oranje land :W
En mensen in gevaar brengen :')
Als je een zwakke gezondheid hebt moet je gewoon niet gaan vliegen en lekker thuis blijven.

Gelukkig denken steeds meer landen er zo over en er is hoop:
https://www.cnbc.com/2022(...)s-bound-flights.html
Ik geloof echt niets van die bron.
Alsof mensen zich laten tegenhouden door een simpele antigeen test van een paar tientjes :')
Antigeen is al een hele simpele kleine test voor een internationale vlucht, stelt echt geen reet voor.

En mensen die zich zorgen maken om hun gezondheid die reizen ook echt niet hoor.
Dat doet echter niets af aan dat jij en ik als reizigers onze verantwoordelijkheid ook gewoon hebben.
Je komt op vliegvelden, zeker op Schiphol, in contact met mensen van over de hele wereld die het gezellig over de hele wereld weer mee kunnen nemen.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 10:56:02 #21
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_203499485
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 10:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik geloof echt niets van die bron.
Alsof mensen zich laten tegenhouden door een simpele antigeen test van een paar tientjes :')
Antigeen is al een hele simpele kleine test voor een internationale vlucht, stelt echt geen reet voor.

En mensen die zich zorgen maken om hun gezondheid die reizen ook echt niet hoor.
Dat doet echter niets af aan dat jij en ik als reizigers onze verantwoordelijkheid ook gewoon hebben.
Je komt op vliegvelden, zeker op Schiphol, in contact met mensen van over de hele wereld die het gezellig over de hele wereld weer mee kunnen nemen.
Helemaal eens maar zolang je blijkbaar websites hebt die een certificaat afgeven als jij een negatieve zelftest resultaat upload, wat dus makkelijk te vervalsen is, blijft het een schijnveiligheid.
Daarom vlieg ik momenteel dus niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 4 februari 2022 @ 10:57:37 #22
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203499504
Het gaat me niet om die test voor een paar tientjes (kan gewoon gratis), het gaat me erom dat het überhaupt nog moet. Misschien heb je de afgelopen weken liggen snurken maar corona is overal sinds omicron. Groot percentage merkt het niet eens.
En aangezien het over de hele wereld is heeft het weinig nut om nu nog te proberen de boel tegen te houden. Krijg je het niet in een vliegtuig, dan krijg je het de komende tijd 100% via je kinderen, kleinkinderen of collega's.
Reisverzekering heeft een beste lading voorwaarden omtrent corona.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 4 februari 2022 @ 10:59:04 #23
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203499524
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 10:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik geloof echt niets van die bron.
Alsof mensen zich laten tegenhouden door een simpele antigeen test van een paar tientjes :')
Antigeen is al een hele simpele kleine test voor een internationale vlucht, stelt echt geen reet voor.
:')
Het gaat niet om die paar tientjes. Het gaat erom dat je 6 maanden terug een vakantie boekt en dan nu moet bidden dat je niet net even omicron oploopt en daardoor niet weg mag. M'n broer heeft het 2 weken terug gehad, dan mag je hopen dat de test over 1,5 negatief is.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 10:59:37 #24
45833 crew  Fogel
pi_203499532
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 10:49 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja, want een reisverzekering dekt je vakantie naar een oranje land :W
En mensen in gevaar brengen :')
Als je een zwakke gezondheid hebt moet je gewoon niet gaan vliegen en lekker thuis blijven.

Gelukkig denken steeds meer landen er zo over en er is hoop:
https://www.cnbc.com/2022(...)s-bound-flights.html
Sommige verzekeringen dekken vanalles, lees je maar in. Zonder goede dekking op reis gaan is uberhaupt geen goed idee, vooral niet naar de VS.
Verdraai mijn woorden niet, lees mijn post nog eens en haal diep adem. Ik zeg nergens dat mensen in gevaar gebracht worden.

Het is gewoon simpel, zolang je je aan de geldende regels houdt is het allemaal geen probleem. Dat je (en vele anderen) het met de regels oneens bent maakt bijzonder weinig uit.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  vrijdag 4 februari 2022 @ 11:01:40 #25
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203499563
Ik ben het overigens met een hoop regels eens, alleen dat testen binnen 24 uur voor vertrek vind ik overtrokken.
Ook vrijwel alleen nog naar de VS, of ik heb wat gemist.
Maar goed, dag of 4 voor vertrek maar ff een zelftest voor het idee en dan kijken wat het wordt. Als het meezit haalt Sleepy Joe die regel er nog af.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 11:02:22 #26
45833 crew  Fogel
pi_203499570
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 10:59 schreef matthijst het volgende:

[..]
:')
Het gaat niet om die paar tientjes. Het gaat erom dat je 6 maanden terug een vakantie boekt en dan nu moet bidden dat je niet net even omicron oploopt en daardoor niet weg mag. M'n broer heeft het 2 weken terug gehad, dan mag je hopen dat de test over 1,5 negatief is.
Als hij covid heeft gehad kan hij gewoon zonder test reizen. Heeft alleen een «recovery» verklaring nodig van een arts. Scheelt een wattenstaaf in zijn neus ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203499581
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 10:59 schreef matthijst het volgende:

[..]
:')
Het gaat niet om die paar tientjes. Het gaat erom dat je 6 maanden terug een vakantie boekt en dan nu moet bidden dat je niet net even omicron oploopt en daardoor niet weg mag. M'n broer heeft het 2 weken terug gehad, dan mag je hopen dat de test over 1,5 negatief is.
Mee eens, die onzekerheid daar gaat het (internationale) toerisme aan kapot. Ik zal een ander voorbeeld geven. Mijn neefje van 15 moet naar een sportevenement in Italië dit weekend, allemaal op eigen kosten. Dubbel testen (in Nederland en Italië bij aankomst) is vereist, heb je pech ben je zo 1500¤ lichter en geen enkele verzekering die dat dekt.

Natuurlijk is het goed dat we na blijven denken over het potentieel besmetten van mensen wanneer je op reis gaat, maar op den duur is het niet meer houdbaar als het dus zo veel risico met zich meebrengt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 februari 2022 @ 11:03:29 #28
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203499583
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 11:02 schreef Fogel het volgende:

[..]
Als hij covid heeft gehad kan hij gewoon zonder test reizen. Heeft alleen een «recovery» verklaring nodig van een arts. Scheelt een wattenstaaf in zijn neus ^O^
Als jij een arts kent die zo'n ding wil schrijven?
Las dat dat nogal moeilijk schijnt, omdat ze niet zo'n voor gedrukt formulier willen ondertekenen.

De Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) geeft aan dat de eigen huisarts geen gezondheidsverklaring in verband met corona mag afgeven.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203499718
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 10:57 schreef matthijst het volgende:
Het gaat me niet om die test voor een paar tientjes (kan gewoon gratis), het gaat me erom dat het überhaupt nog moet. Misschien heb je de afgelopen weken liggen snurken maar corona is overal sinds omicron. Groot percentage merkt het niet eens.
En aangezien het over de hele wereld is heeft het weinig nut om nu nog te proberen de boel tegen te houden. Krijg je het niet in een vliegtuig, dan krijg je het de komende tijd 100% via je kinderen, kleinkinderen of collega's.
Reisverzekering heeft een beste lading voorwaarden omtrent corona.
Natuurlijk moet het nog.
Corona is idd overal, en is nog steeds een risico.
Je gaat op vakantie, je komt in contact met alles en iedereen van overal over de wereld en van alle leeftijdsgroepen. Niet iedereen heeft er bijna geen last van. En helaas is niet iedereen gevaccineerd.

Je kunt niet alles beperken, absoluut niet. Wat je echter wel kunt doen om het iets te beperken is vragen om een kleine test.
Dat is het minste wat je kunt. Dat iedereen het ooit eens krijgt via werk of familie is wat anders, dat is haast niet te voorkomen. Maar domweg op vakantie alles loslaten slaat nergens op.

Hou je gewoon aan de simpele regels dan kan iedereen gewoon vrij op reis.
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 11:15:22 #30
45833 crew  Fogel
pi_203499737
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 11:03 schreef matthijst het volgende:

[..]
Als jij een arts kent die zo'n ding wil schrijven?
Las dat dat nogal moeilijk schijnt, omdat ze niet zo'n voor gedrukt formulier willen ondertekenen.

De Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) geeft aan dat de eigen huisarts geen gezondheidsverklaring in verband met corona mag afgeven.
Ik vraag het gewoon aan mijn huisarts, maar die heeft niks met de LHV te maken.
Check of een van die testboeren dit ook als service heeft? Als er geld te verdienen is lijkt het me dat voor dit soort brieven ook een markt is…
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203499766
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 11:01 schreef matthijst het volgende:
Ik ben het overigens met een hoop regels eens, alleen dat testen binnen 24 uur voor vertrek vind ik overtrokken.
Ook vrijwel alleen nog naar de VS, of ik heb wat gemist.
Maar goed, dag of 4 voor vertrek maar ff een zelftest voor het idee en dan kijken wat het wordt. Als het meezit haalt Sleepy Joe die regel er nog af.
Wees blij dat het 24 uur is, want dat is een antigeen test en geen PCR test van 140 euro xD.
Nee, naar genoeg landen heb je nog testen nodig.

Wat schiet je met een test 4 dagen, of 2 dagen eerder op? Positief is positief.
Ik ga binnenkort ook naar de VS en ik ben hartstikke blij dat ik alleen een antigeen test hoef te doen.
Even op het allerlaatste moment die test laten doen ipv 140 euro PCR. En dan rustig op Schiphol het hotel in voor de vroege vlucht.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens, die onzekerheid daar gaat het (internationale) toerisme aan kapot.

Natuurlijk is het goed dat we na blijven denken over het potentieel besmetten van mensen wanneer je op reis gaat, maar op den duur is het niet meer houdbaar als het dus zo veel risico met zich meebrengt.
Ik ken niemand die daarom niet op reis is gegaan.

Je kunt toch gewoon opletten net voor je gaat? Of gewoon sowieso een beetje gezond verstand in je leven gebruiken?
Ik ben al zo vaak weg geweest tijdens Corona en nog niet 1x echt vrees gehad dat ik positief zou zijn.
pi_203499816
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 11:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon opletten net voor je gaat? Of gewoon sowieso een beetje gezond verstand in je leven gebruiken?
Ik ben al zo vaak weg geweest tijdens Corona en nog niet 1x echt vrees gehad dat ik positief zou zijn.
Wat simpel gesteld zeg, mensen moeten nou eenmaal werken of komen onverhoopt in contact met mensen en dan nog kun je niet altijd voorkomen dat je besmet raakt met de zeer besmettelijke Omicron variant.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_203499897
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 11:21 schreef Jor_Dii het volgende:

Wat simpel gesteld zeg, mensen moeten nou eenmaal werken of komen onverhoopt in contact met mensen en dan nog kun je niet altijd voorkomen dat je besmet raakt met de zeer besmettelijke Omicron variant.
Ik heb ook veel klantcontact met mijn werk en kom overal en nergens.
Dus nee 100% zeker weet je het nooit, maar daarom kun je wel gewoon zelf voorzicht zijn in wat je allemaal doet.

En des te beter dat je je moet testen voor zo'n vlucht!
  vrijdag 4 februari 2022 @ 11:29:31 #34
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203499929
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 11:16 schreef bianconeri het volgende:
Je kunt toch gewoon opletten net voor je gaat? Of gewoon sowieso een beetje gezond verstand in je leven gebruiken?
:{w
Ik werk al 2 jaar thuis, kom vrijwel alleen in een supermarkt, verder niet de laatste tijd.
En toch kan je maar net pech hebben dat je een omicronnetje oppikt, of zoals m'n broer: via een van je kinderen en dan daarna weken erna pech hebben dat je nog positief test.

Met Delta allemaal prima, maar deze neusverkoudheid :Z
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203499933
We worden het niet eens, ook prima. Ik hoop dat maatschappijen snel in gaan zien dat dit niet houdbaar is iig.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 4 februari 2022 @ 11:43:46 #36
45833 crew  Fogel
pi_203500156
Laten we het bij de reisrelevante regels omtrent covid houden… en vooral de naleving ervan.

Voor discussies over of het al dan niet een neusgriep oid is verwijs ik naar COR. Da’s gewoon totaal niet relevant hier.

Dank u.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203500263
Zolang je moet testen heb ik ook geen zin om te boeken
Fuck die shit
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_203508758
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 11:52 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Zolang je moet testen heb ik ook geen zin om te boeken
Fuck die shit
Dan gaan wij gewoon heerlijk reizen en blijf jij lekker thuis zitten.
Is niemand rouwig om ^O^
pi_203509303
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 februari 2022 20:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dan gaan wij gewoon heerlijk reizen en blijf jij lekker thuis zitten.
Is niemand rouwig om ^O^
Dat weet jij toch niet of al die andere mensen die heerlijk reizen er niet rouwig om zijn dat ik lekker thuis zit?

boeit mij ook niet hoor
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  dinsdag 15 februari 2022 @ 19:14:43 #40
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203678087
Nou, de negatieve test is binnen. Pfieuuuw. Morgen naar NY.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_203678343
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:14 schreef matthijst het volgende:
Nou, de negatieve test is binnen. Pfieuuuw. Morgen naar NY.
Je gaat topweer tegemoet!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 15 februari 2022 @ 19:45:01 #42
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203678896
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je gaat topweer tegemoet!
Ja zag het *O*
Eerst nog een lading regen voorspeld, maar nu alleen donderdagavond/nacht lijkt het.
Gaan tot zondag.
Iig gepland: basketball: Brooklyn Nets. Michael Jackson MJ musical, Comedy Cellar (als we morgen om 2130 nog wakker zijn dan).

En eens kijken hoe Citibikes werken, ziet er simpel uit, via een app.
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 15 februari 2022 @ 19:46:46 #43
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203678937
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:14 schreef matthijst het volgende:
Nou, de negatieve test is binnen. Pfieuuuw. Morgen naar NY.
Veel plezier!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator dinsdag 15 februari 2022 @ 20:09:05 #44
45833 crew  Fogel
pi_203679723
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:14 schreef matthijst het volgende:
Nou, de negatieve test is binnen. Pfieuuuw. Morgen naar NY.
Veel plezier! Ik vlieg volgende week die kant op.

Maak je een reisverslag? *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203680411
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 19:45 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja zag het *O*
Eerst nog een lading regen voorspeld, maar nu alleen donderdagavond/nacht lijkt het.
Gaan tot zondag.
Iig gepland: basketball: Brooklyn Nets. Michael Jackson MJ musical, Comedy Cellar (als we morgen om 2130 nog wakker zijn dan).

En eens kijken hoe Citibikes werken, ziet er simpel uit, via een app.
De laatste keer toen ik in NY was heb ik langs de Hudson gefietst op zo een citibike.
Maar dat was zonder app, dat was gewoon betalen met credit card en gaan.

Veel plezier _O_
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  dinsdag 15 februari 2022 @ 21:56:26 #46
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203682296
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 20:09 schreef Fogel het volgende:

[..]
Veel plezier! Ik vlieg volgende week die kant op.

Maak je een reisverslag? *G*
Ja meestal wel, laptopje mee dus als ik wat heb zal ik linkje delen.

Ga vooral op tijd testen, of neem die toegangstest.nu als backup.
Ik had gisteren een thuistest gedaan, negatief. Werk al 2 jaar thuis, afgelopen dagen bewust weinig geks gedaan, geen wandelende kinderencoronabommen. Kreeg ik opeens een positieve test :(
Weer een zelftest gedaan: negatief. Dus terug naar die testtoko, of ze weleens false positives hebben. "Ja, die test was een heeeel klein beetje roze te zien en dan moeten we hem positief melden. Oh, hij ligt hier nog en nu zie ik geen streepje meer 8)7 ".
Nog een test gedaan en die was zoals verwacht negatief.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator dinsdag 15 februari 2022 @ 22:12:50 #47
45833 crew  Fogel
pi_203682652
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2022 21:56 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ja meestal wel, laptopje mee dus als ik wat heb zal ik linkje delen.

Ga vooral op tijd testen, of neem die toegangstest.nu als backup.
Ik had gisteren een thuistest gedaan, negatief. Werk al 2 jaar thuis, afgelopen dagen bewust weinig geks gedaan, geen wandelende kinderencoronabommen. Kreeg ik opeens een positieve test :(
Weer een zelftest gedaan: negatief. Dus terug naar die testtoko, of ze weleens false positives hebben. "Ja, die test was een heeeel klein beetje roze te zien en dan moeten we hem positief melden. Oh, hij ligt hier nog en nu zie ik geen streepje meer 8)7 ".
Nog een test gedaan en die was zoals verwacht negatief.
Cool, thanks :)

3 van de 4 reizigers hebben al covid gehad, moet alleen even zo’n recovery brief regelen bij de huisarts. En dan hopen dat nr 4 geen covid krijgt alsnog de komende dagen, of dat ie een false positive heeft…
Maar als het allemaal niet lukt en iedereen gezond is vliegen we naar Kopenhagen, geen covidtestgedoe daar.
Misschien dat de VS Canada nadoet en ook de testeis wegmikt de komende dagen :)
We zien wel, kan er toch niks aan veranderen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 21 februari 2022 @ 02:17:03 #48
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203762207
Tip: doe deze test op je hotelkamer. Kost $20 en klaar: https://covidvideo.azova.com

En nog een tip: dit hotel. Sjezus wat dope:
https://www.marriott.com/(...)b2NhdGlvbi53ZWJzaXRl

Hadden een twin room met view. 21e verdieping. Uitzicht op wtc. 730 euro voor 4 nachten. Super uitgebreid ontbijt en lokatie is perfect (metro's en LIRR voor deur). CVS en Duane Reade vlakbij.

[ Bericht 62% gewijzigd door matthijst op 21-02-2022 02:24:48 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 21 februari 2022 @ 16:33:18 #49
414785 sirdanilot
pi_203768348
Ik ben iets van 4 jaar geleden in New York geweest en de pizza van Bleecker Street Pizza vond ik echt geweldig. Ik heb me helemaal tonnetjerondviesdik gevreten eraan. Betere pizza dan in Italië.

https://bleeckerstreetpizza.com/
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 16:54:53 #50
45833 crew  Fogel
pi_203768592
Hopla, alle documenten zijn nu geregeld, recovery en een negatieve test. Morgenvroeg zien we wel of SAS het er allemaal mee eens is. NYC, here we come!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 21 februari 2022 @ 16:59:13 #51
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203768648
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:54 schreef Fogel het volgende:
Hopla, alle documenten zijn nu geregeld, recovery en een negatieve test. Morgenvroeg zien we wel of SAS het er allemaal mee eens is. NYC, here we come!
*O* Doe de Big Apple de groetjes.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 21 februari 2022 @ 17:00:55 #52
414785 sirdanilot
pi_203768670
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:54 schreef Fogel het volgende:
Hopla, alle documenten zijn nu geregeld, recovery en een negatieve test. Morgenvroeg zien we wel of SAS het er allemaal mee eens is. NYC, here we come!
Eerste keer of ben je al eerder geweest?

Ik vond het veel leuker dan ik had verwacht. Maar ik zou zelf niet per se nog een keer gaan 1 keertje vond ik ook wel best maar goed dat ben ik dan.

Ik zou er op zich wel willen wonen ik houd wel van een drukke stad. Als kind vond ik Zeeland waar ik ben opgegroeid maar saai.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 21 februari 2022 @ 17:08:14 #53
45833 crew  Fogel
pi_203768760
quote:
14s.gif Op maandag 21 februari 2022 16:59 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
*O* Doe de Big Apple de groetjes.
*G*
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Eerste keer of ben je al eerder geweest?

Ik vond het veel leuker dan ik had verwacht. Maar ik zou zelf niet per se nog een keer gaan 1 keertje vond ik ook wel best maar goed dat ben ik dan.

Ik zou er op zich wel willen wonen ik houd wel van een drukke stad. Als kind vond ik Zeeland waar ik ben opgegroeid maar saai.
4e keer. Het kwam deze keer zo uit, moest wat omboeken vanwege covidgedoe, anders had ik sinds gister in Chicago gezeten :P
NYC is wat mij betreft een OK stad om een paar dagen rond te lopen, maar verre van een favoriet in de VS.

https://www.intrepidmuseum.org/
https://www.edgenyc.com/en
en een boottrip richting statue of liberty staan op het programma voorlopig. Verder zien we wel waar we zin in hebben. Er gaan ook twee kinderen mee, die zijn nog nooit in de VS geweest.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  User die het meest klaagt 2022 maandag 21 februari 2022 @ 17:15:06 #54
414785 sirdanilot
pi_203768839
quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:08 schreef Fogel het volgende:

[..]
*G*
[..]
4e keer. Het kwam deze keer zo uit, moest wat omboeken vanwege covidgedoe, anders had ik sinds gister in Chicago gezeten :P
NYC is wat mij betreft een OK stad om een paar dagen rond te lopen, maar verre van een favoriet in de VS.

https://www.intrepidmuseum.org/
https://www.edgenyc.com/en
en een boottrip richting statue of liberty staan op het programma voorlopig. Verder zien we wel waar we zin in hebben. Er gaan ook twee kinderen mee, die zijn nog nooit in de VS geweest.
Tip: niet de dure boottrip naar het vrijheidsbeeld nemen, maar gewoon de gratis Staten Island Ferry pakken. Die vaart vlak langs het Vrijheidsbeeld. Bespaar je weer een paar honderd dollar.

Maar goed als je dat ding per se van binnen wil zien, waarom ook niet, het is tenslotte vakantie.

De kids vinden de pizza van Bleecker Street Pizza vast net zo lekker als ik. Alle kinderen lusten wel pizza denk ik.

Coney Island is vast wel wat leuks te doen te vinden voor de kinderen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 22 februari 2022 @ 15:08:34 #55
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203781914
Wel een verschil qua zicht, die gratis ferry of een boottripje erheen :)
Ik vond 't vrijheidsbeeld van dichtbij iig wel mooi, kan al voor $25 ofzo.
Coney Island is behoorlijk dood in de winter.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 15:55:03 #56
45833 crew  Fogel
pi_203782388


Nog even.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203782427
Have fun!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_203782496
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:08 schreef matthijst het volgende:
Wel een verschil qua zicht, die gratis ferry of een boottripje erheen :)
Ik vond 't vrijheidsbeeld van dichtbij iig wel mooi, kan al voor $25 ofzo.
Coney Island is behoorlijk dood in de winter.
Ja was daar ook in de winter. Weet niet hoe het in de zomer is, maar vond het zo'n vergane glorie (Coney Island). Wel leuk om een keer te zien, je kent het uit zoveel films en zo.

En om de hoek was de Leiff Eriksson Street (voor de liefhebbers van Interpol). Dat was de ontdekker van Amerika, lang voor Columbus.
pi_203782779
Nog maar net een vlucht naar LA en nu al lekker naar NYC. Lekker bezig!
Geniet er lekker van!

Lijkt mij ook een erg mooie stad.

quote:
0s.gif Op maandag 21 februari 2022 17:00 schreef sirdanilot het volgende:

Ik vond het veel leuker dan ik had verwacht. Maar ik zou zelf niet per se nog een keer gaan 1 keertje vond ik ook wel best maar goed dat ben ik dan.

Je wilt er eigenlijk niet een 2e keer heen, maar wel wonen?
pi_203783301
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 15:08 schreef matthijst het volgende:
Wel een verschil qua zicht, die gratis ferry of een boottripje erheen :)
Ik vond 't vrijheidsbeeld van dichtbij iig wel mooi, kan al voor $25 ofzo.
Coney Island is behoorlijk dood in de winter.
Idd, voor dat geld zou ik het niet laten als je het wilt zien, op die gratis ferry is het wel te zien natuurlijk maar je komt niet echt dichtbij.
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  dinsdag 22 februari 2022 @ 17:32:33 #61
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203783309
Ik heb New York nu vier keer gezien en ergens jeukt het nog steeds wel een beetje, maar als ik het grote plaatje bekijk zal het nog wel een paar jaar duur voordat we weer gaan. De leukste spots hebben we nu meermaals gezien; ook off-the-beaten-track dingetjes. Steden als San Francisco, Chicago of Seattle zouden nu even voor gaan; daar zijn we of nog helemaal niet geweest, of slechts 1 keer een beetje half. Niet goedkoop om naar de VS te vliegen; dus dan willen we eerst wat nieuwe steden afstrepen. Gok San Francisco als volgende reis; wellicht combi met Seattle dan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_203783419
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb New York nu vier keer gezien en ergens jeukt het nog steeds wel een beetje, maar als ik het grote plaatje bekijk zal het nog wel een paar jaar duur voordat we weer gaan.Gok San Francisco als volgende reis
April SF ^O^

Maar helemaal mee eens.
Je hebt steden waar je onbeperkt wel heen wil (Barcelona is bv zo 1 voor mij), maar als dat zo ver weg en zo ontzettend duur dan ga ik toch liever naar nieuwe bestemmingen toe om die te ontdekken.
pi_203783471
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 17:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb New York nu vier keer gezien en ergens jeukt het nog steeds wel een beetje, maar als ik het grote plaatje bekijk zal het nog wel een paar jaar duur voordat we weer gaan. De leukste spots hebben we nu meermaals gezien; ook off-the-beaten-track dingetjes. Steden als San Francisco, Chicago of Seattle zouden nu even voor gaan; daar zijn we of nog helemaal niet geweest, of slechts 1 keer een beetje half. Niet goedkoop om naar de VS te vliegen; dus dan willen we eerst wat nieuwe steden afstrepen. Gok San Francisco als volgende reis; wellicht combi met Seattle dan.
8 keer New York geweest en toch wil ik telkens terug.
De laatste keer was in december 2019, toen zei ik ook voorlopig geen New York meer... wat uiteindelijk ook zo was door corona :')
Maar als ik nu op youtube naar video's over New York kijk wil ik eigenlijk weer terug.
Chicago en San Francisco ben ik 1x geweest, Chicago wil ik nog wel eens heen maar San Francisco kon mij niet zoveel boeien
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  dinsdag 22 februari 2022 @ 18:41:29 #64
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203784196
Was de 11e keer voor mij, laatste was in 2018, daarvoor 2013.
't is dat m'n broer er nu met me heen wilde, anders was ik nog niet terug gegaan denk ik.
Maar zo was het wel heel leuk om sinds 1995 weer een keer samen daar te lopen :s)

Als ik nog eens zou gaan dan zou ik 't combineren met een zomervakantie in de VS. Aan het einde nog 3 nachten ofzo.

Chicago vind ik ook een leuke stad, beetje die New York vibe in het centrum. Mooi compact centrum ook.
Haters everywhere but I don't really care.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 22 februari 2022 @ 19:50:47 #65
414785 sirdanilot
pi_203785695
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2022 16:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je wilt er eigenlijk niet een 2e keer heen, maar wel wonen?
Eigenlijk wil ik er ook niet wonen nee maar toen ik daar was dacht ik dat wel even maar dat heb ik wel vaker als ik op vakantie ben dat ik daar wil wonen.

Behalve in Wales. Er was nou echt geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om in Wales te gaan wonen nee :r
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator dinsdag 22 februari 2022 @ 20:36:03 #66
45833 crew  Fogel
pi_203787159
Mensen, beetje ontopic aub. Dit is het New York topic…
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 02:08:56 #67
45833 crew  Fogel
pi_203805520
Covidhandhaving: bij restaurants enzo hangt er typisch een bericht op deur dat je een mondmasker op moet en een vaccinatiebewijs moet laten zien.
Genoeg mensen die zonder lopen en dat maakt schijnbaar allemaal niks uit.
Controle van vaccinatiebewijs; heb een print bij me en daar kijken ze met een scheef oog naar, heb nog geen ID moeten laten zien zodat ze kunnen checken dat de naam die op de print staat de mijne is.
In taxis/uber is masker verplicht, uber geeft ook een pushbericht dat het masker op moet voordat je instapt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 02:12:47 #68
45833 crew  Fogel
pi_203805529
The Edge is een aanrader!

Op verdieping 100 ofzo kan je naar buiten. Prima uitzicht. Je kan ook op glazen platen gaan staan en naar onder kijken. Ik vond het leuker dan One WTC.



I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 24 februari 2022 @ 07:30:03 #69
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_203806414
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 02:12 schreef Fogel het volgende:
The Edge is een aanrader!

Op verdieping 100 ofzo kan je naar buiten. Prima uitzicht. Je kan ook op glazen platen gaan staan en naar onder kijken. Ik vond het leuker dan One WTC.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie foto’s!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 25 februari 2022 @ 03:09:32 #70
45833 crew  Fogel
pi_203825510
Programma van vandaag… circle line Landmarks tour.


Intrepid museum.


Birdland theater, optreden van Big Chief Donald Harisson, als trio en later kwartet.



Prima dag wel. Mail van SAS dat we morgen een upgrade naar business class hebben kon ook geen kwaad voor mijn humeur.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203842292
Na een beetje googelen niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden, maar wat zijn momenteel de corona vaccinatie eisen om New York te bezoeken? Ik kan alleen vinden dat je volledig gevaccineerd moet zijn om bepaalde ruimtes in te kunnen. Is dit met of zonder booster?
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:36:59 #72
45833 crew  Fogel
pi_203842453
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:26 schreef Revolverocelot het volgende:
Na een beetje googelen niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden, maar wat zijn momenteel de corona vaccinatie eisen om New York te bezoeken? Ik kan alleen vinden dat je volledig gevaccineerd moet zijn om bepaalde ruimtes in te kunnen. Is dit met of zonder booster?
Volledig gevaccineerd is zonder booster.
De controle varieert echt enorm. Op sommige plekken vinden ze het wel best en willen niks zien, op andere plekken willen ze alleen iets van een certificaat zien en checken je naam niet eens. Met een half oog naar zowel certificaat als ID kijken, of echt goed kijken of alles klopt… we hebben het de afgelopen dagen allemaal meegemaakt.
Ze verwachten in maart versoepelingen, dus met een beetje geluk heb je helemaal nergens ‘last van’ (het maar een kleine moeite om je documenten te laten zien natuurlijk, maar het niet hoeven doen is makkelijker).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203842499
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:36 schreef Fogel het volgende:

[..]
Volledig gevaccineerd is zonder booster.
De controle varieert echt enorm. Op sommige plekken vinden ze het wel best en willen niks zien, op andere plekken willen ze alleen iets van een certificaat zien en checken je naam niet eens. Met een half oog naar zowel certificaat als ID kijken, of echt goed kijken of alles klopt… we hebben het de afgelopen dagen allemaal meegemaakt.
Ze verwachten in maart versoepelingen, dus met een beetje geluk heb je helemaal nergens ‘last van’ (het maar een kleine moeite om je documenten te laten zien natuurlijk, maar het niet hoeven doen is makkelijker).
Dank voor je snelle antwoord. Ja zo te zien leven we tegenwoordig een wereld waar het per dag kan verschillen, best bizar allemaal. Met het certificaat bedoel je de coronapas op internationale stand?
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 09:47:54 #74
45833 crew  Fogel
pi_203842590
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:40 schreef Revolverocelot het volgende:

[..]
Dank voor je snelle antwoord. Ja zo te zien leven we tegenwoordig een wereld waar het per dag kan verschillen, best bizar allemaal. Met het certificaat bedoel je de coronapas op internationale stand?
Coronapas ja, daar waar op staat dat je 2/2 of 3/3 shots hebt gehad en wanneer de laatste was en welk vaccin.
We hebben een print van de EU variant gebruikt (de Noorse is voor mij standaard).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203842933
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:26 schreef Revolverocelot het volgende:
Na een beetje googelen niet echt een duidelijk antwoord kunnen vinden, maar wat zijn momenteel de corona vaccinatie eisen om New York te bezoeken? Ik kan alleen vinden dat je volledig gevaccineerd moet zijn om bepaalde ruimtes in te kunnen. Is dit met of zonder booster?
Traveldoc gebruik ik daarvoor.
Als je de site van de VS zelf gebruikt dan is het soms wat omslachtig, maar op Traveldoc staat echt direct al dat volledig gevaccineerd 2 vaccinaties is.
Ook wel op de site van de VS, maar dat is even om alles heen lezen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 09:47 schreef Fogel het volgende:

[..]
Coronapas ja, daar waar op staat dat je 2/2 of 3/3 shots hebt gehad en wanneer de laatste was en welk vaccin.
We hebben een print van de EU variant gebruikt (de Noorse is voor mij standaard).
Heb je met die digitale variant geprobeerd?
Want ik lees overal dat die internationale variant het niet doet voor de VS, maar dat je een uitgeprinte versie moet hebben.
Gewoon uitprinten vanuit DigiD is geen probleem verder, heb ik sws bij elke reis al mee.
  Moderator zaterdag 26 februari 2022 @ 10:20:35 #76
45833 crew  Fogel
pi_203843039
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Heb je met die digitale variant geprobeerd?
Want ik lees overal dat die internationale variant het niet doet voor de VS, maar dat je een uitgeprinte versie moet hebben.
Gewoon uitprinten vanuit DigiD is geen probleem verder, heb ik sws bij elke reis al mee.
Nope. Wat bedoel je met het niet doen? Ze kijken ernaar, ze scannen niks (op mijn print staat ook een qr code).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203843292
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 februari 2022 10:20 schreef Fogel het volgende:

[..]
Nope. Wat bedoel je met het niet doen? Ze kijken ernaar, ze scannen niks (op mijn print staat ook een qr code).
Nou ja online staat overal duidelijk aangegeven dat ze de app die wij in Europa gebruiken voor internationaal niet accepteren.

Nou is mijn ervaring sowieso al dat ze ook in de EU niet snappen waar je mee aankomt en nog net accepteren als je op het i'tje drukt waar je je info kunt zien.
Moeten ze dat echter wel als iets rechtsgeldigs zien natuurlijk.

Maar ik lees dus overal dat ze de app niet accepteren, alleen een print.
  zaterdag 26 februari 2022 @ 11:41:55 #78
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_203844364
Brooklyn Nets accepteerde de internationale qr code uit de app.

De rest keek naar hoeveel shots en vonden het wel best. Nooit ID hoeven laten zien.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 14:37:16 #79
45833 crew  Fogel
pi_203968913
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator zondag 6 maart 2022 @ 23:52:46 #80
45833 crew  Fogel
pi_203978142
Vanaf morgen gaan er wat covidrestricties af in NYC *G*
https://www.bloomberg.com(...)ons-at-least-for-now
quote:
On March 7, almost two years to the day the pandemic began, New York City will no longer require proof of vaccines to eat inside or go to concerts, Mayor Eric Adams said during an announcement in Times Square on Friday.

....
restaurant employees must be inoculated against Covid-19, but their customers don’t have to be. Children over age 5 don’t have to wear masks, but younger ones who aren’t eligible for the vaccine do. ....
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_203978266
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2022 23:52 schreef Fogel het volgende:
Vanaf morgen gaan er wat covidrestricties af in NYC *G*
https://www.bloomberg.com(...)ons-at-least-for-now
[..]

Reden dus om niet te gaan.
pi_204487470
Klopt het dat je nu ook een booster moet hebben om de VS binnen te komen?
Ik heb geen booster en geen QR code, dus ik kom nu niet binnen?
Ik zit er eigenlijk aan te denken om over 3 weken naar NYC te gaan..
pi_204487480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 23:32 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Klopt het dat je nu ook een booster moet hebben om de VS binnen te komen?
Ik heb geen booster en geen QR code, dus ik kom nu niet binnen?
Ik zit er eigenlijk aan te denken om over 3 weken naar NYC te gaan..
Waarom kijk je niet gewoon op de site van de Amerikaanse overheid? Dan wel sites zoals Traveldoc.

Als reizigers nou gwn eens leren de juiste bronnen te gebruiken dan zou je weten dat de VS vraagt om 2 vaccinaties.

Je moet echter wel een bewijs aantonen van je vaccinatie. Dus als je vaccinatie bewijs inmiddels verlopen is, dan weet ik niet hoe of je dat bewijs nog gaat krijgen.
pi_204487980
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 23:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Waarom kijk je niet gewoon op de site van de Amerikaanse overheid? Dan wel sites zoals Traveldoc.

Als reizigers nou gwn eens leren de juiste bronnen te gebruiken dan zou je weten dat de VS vraagt om 2 vaccinaties.

Je moet echter wel een bewijs aantonen van je vaccinatie. Dus als je vaccinatie bewijs inmiddels verlopen is, dan weet ik niet hoe of je dat bewijs nog gaat krijgen.
Omdat ik de vraag hier wilde stellen.
Zit jij toevallig ook veel op tweakers?
pi_204488253
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2022 23:32 schreef Goudenkomkommer het volgende:
Klopt het dat je nu ook een booster moet hebben om de VS binnen te komen?
Ik heb geen booster en geen QR code, dus ik kom nu niet binnen?
Ik zit er eigenlijk aan te denken om over 3 weken naar NYC te gaan..
https://visumbuitenland.nl/amerika/corona
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_204490292
Hopelijk eindelijk NY Marathon lopen dit jaar
pi_204491622
https://www.toegangsbewijs.nu

Iemand hier ervaring mee om de VS binnen te komen (NY)?
pi_204492734
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 07:02 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]
Omdat ik de vraag hier wilde stellen.
Zit jij toevallig ook veel op tweakers?
Nee, nooit.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:07 schreef ISVV het volgende:
https://www.toegangsbewijs.nu

Iemand hier ervaring mee om de VS binnen te komen (NY)?
Nope. Die vraag is kort geleden in 1 van de USA topics nog gesteld, weet zo niet meer wie daarop antwoorde. Heb zelf gewoon via spoedtest voor 40 euro die antigeen test gedaan en dat was gewoon perfect.
pi_204493783
quote:
Maar hoe zit het als je geen geldige QR code meer hebt?
  woensdag 20 april 2022 @ 21:08:22 #90
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_204494083
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:07 schreef ISVV het volgende:
https://www.toegangsbewijs.nu

Iemand hier ervaring mee om de VS binnen te komen (NY)?
Ja, ik, klm checkt bij inchecken.

Deze schijnt ook goed te werken:
https://testifly.de
Haters everywhere but I don't really care.
pi_204494113
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 20:40 schreef Goudenkomkommer het volgende:

[..]
Maar hoe zit het als je geen geldige QR code meer hebt?
Is voor richting de VS wel een gekke inderdaad.

Als je hem uitgeprint hebt voor hij vervalt is er als ik het lees niets aan de hand. Al staat daar officieel een geldigheidsduur van een jaar op.
Maar heb je geen uitgeprinte versie dan heb je volgens mij een probleem.
pi_206432051
kick!

Over 2 weken dan eindelijk voor de 1ste keer naar NYC (2e keer USA). *O*

ik heb nu:
- citypass met 5 attractis: (empire state, museum national history, top of the rock, circle line cruise, 9/11)
- tickets voor de Rangers in MSG
- summit vanderbilt tickets

en heul veel stappen op het programma (6 dagen totaal)

wat moet ik zeker weten niet missen

[ Bericht 0% gewijzigd door Fukushima op 24-10-2022 13:25:00 ]
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:01:17 #93
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206432180
Evt last minute basketball (Nets zijn goedkoopst).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206432208
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:51 schreef Fukushima het volgende:
kick!

Over 2 weken dan eindelijk voor de 1ste keer naar NYC (2e keer USA). *O*

ik heb nu:
- citypass met 5 attractis: (empire state, museum national history, top of the rock, circle line cruise, 9/11)
- tickets voor de Rangers in MS
- summit vanderbilt tickets

en heul veel stappen op het programma (6 dagen totaal)

wat moet ik zeker weten niet missen
Central Park is een absolute aanrader. Een heel logische, maar zag 'm niet op je lijstje staan. Lekker genieten van de rust daar.

Ik vond het museum of national history heel interessant, leuk dat die ook op je lijstje staat!

Kies een rooftop bar om ergens te lunchen of 's avonds te genieten van alle lichtjes.

Een van de hoogtepunten die ik heb meegepikt was de helikoptervlucht zonder deuren _O_ je zit dan uiteraard goed vast in de heli, maar ervaart een veel gavere dimensie aan zo'n vlucht over de skyline heen. Je ziet de hele stad letterlijk onder je voeten, Google het maar eens ;) kost je wat, maar je hebt wel wat te vertellen op feestjes.



Veel plezier!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_206432454
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:51 schreef Fukushima het volgende:
kick!

Over 2 weken dan eindelijk voor de 1ste keer naar NYC (2e keer USA). *O*

ik heb nu:
- citypass met 5 attractis: (empire state, museum national history, top of the rock, circle line cruise, 9/11)
- tickets voor de Rangers in MS
- summit vanderbilt tickets

en heul veel stappen op het programma (6 dagen totaal)

wat moet ik zeker weten niet missen
Fietsen door Central Park en 's avonds vanuit Brooklyn de skyline van Manhattan bekijken. Vond ik zelf erg leuk in ieder geval! Statten Island Ferry (gratis) om het Vrijheidsbeeld te spotten kan ook nog.

Veel plezier!
pi_206432507
Ellis Island kan ik iedereen aanraden (als je geschiedenis en/of de geschiedenis van de stad kan waarderen).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:50:58 #97
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206432762
Rond zonsondergang vanaf Dumbo in Brooklyn naar de Manhattan skyline kijken inderdaad, kan je mooie foto’s maken. Verder inderdaad rondlopen (vind ik zelf leuker dan fietsen, maar fietsen kan natuurlijk ook, smaak dingetje) door Central Park. Verder een beetje de standaard dingetjes die je al geregeld hebt. Top of the Rock uitzicht vind ik mooier dan Empire State. Meer omdat je iets dichter bij Central Park zit en je de Empire State ook op de foto kan hebben. Rondrit op het water rondom New York vonden we het ook helemaal waard. Duurde twee uurtjes of zo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206433736
Over 1,5 week die kant weer op :)
pi_206442990
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:03 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Central Park is een absolute aanrader. Een heel logische, maar zag 'm niet op je lijstje staan. Lekker genieten van de rust daar.

Ik vond het museum of national history heel interessant, leuk dat die ook op je lijstje staat!

Kies een rooftop bar om ergens te lunchen of 's avonds te genieten van alle lichtjes.

Een van de hoogtepunten die ik heb meegepikt was de helikoptervlucht zonder deuren _O_ je zit dan uiteraard goed vast in de heli, maar ervaart een veel gavere dimensie aan zo'n vlucht over de skyline heen. Je ziet de hele stad letterlijk onder je voeten, Google het maar eens ;) kost je wat, maar je hebt wel wat te vertellen op feestjes.

[ afbeelding ]

Veel plezier!
central park en nog meer (highline, battery park, vessel, etc) staan uiteraard op het programma.

ergens een rooftopbar ook trouwens.

helikoptervlucht ben ik nog mee bezig, maar nog niet zeker ivm misselijkheid met (heliktoper)vliegen.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_206442994
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Ellis Island kan ik iedereen aanraden (als je geschiedenis en/of de geschiedenis van de stad kan waarderen).
die staat er nu bij. thanks!
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_206443536
de High line is geweldig
pi_206622097
NY was weer echt super geweldig. De Marathon was zo bizar, maar ook heel zwaar
  donderdag 10 november 2022 @ 11:21:00 #103
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_206622767
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 10:10 schreef linebear het volgende:
NY was weer echt super geweldig. De Marathon was zo bizar, maar ook heel zwaar
Heb je de marathon van NY gelopen? Respect.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_206622851
quote:
19s.gif Op donderdag 10 november 2022 11:21 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Heb je de marathon van NY gelopen? Respect.
Yes, was enorm zwaar (warm/humid), maar oh zo gaaf
pi_206668922
quote:
0s.gif Op donderdag 10 november 2022 11:27 schreef linebear het volgende:

[..]
Yes, was enorm zwaar (warm/humid), maar oh zo gaaf
Respect man! En wat gaaf om dat in NYC te doen!
Het weer is vreemd nu hier. gisteren in een korte broek met 22graden en nu een winterjas aan met 8 graden. Maar wat een ervaring hier :o
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_206697367
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 02:52 schreef Fukushima het volgende:

[..]
Respect man! En wat gaaf om dat in NYC te doen!
Het weer is vreemd nu hier. gisteren in een korte broek met 22graden en nu een winterjas aan met 8 graden. Maar wat een ervaring hier :o
Voor het lopen was dat misschien wat lekkerder geweest :) Maar ja, nu was het in het startvak niet koud.
Maar deze ervaring zal niet snel te overtreffen zijn ;)
pi_206697437
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:37 schreef linebear het volgende:

[..]
Voor het lopen was dat misschien wat lekkerder geweest :) Maar ja, nu was het in het startvak niet koud.
Maar deze ervaring zal niet snel te overtreffen zijn ;)
Hoe lang heb je moeten wachten in het startvak?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206697580
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoe lang heb je moeten wachten in het startvak?
Doordat de buschauffeur de weg kwijt raakte, moesten we via New Jersey naar Staten Island. Wat een drama was. Hele bus was in paniek....
Maar voordeel, we hoefden korter in het startvak zitten wachten. Uiteindelijk 'maar' 2 uur zitten wachten
pi_206840241
Iemand die weet wat er wordt verstaan onder volledig gevaccinneerd zijn tegen corona om de VS binnen te komen?

We hebben de eerste 2 gehad met pfizer, toen we de booster wilden kregen we corona dus geen booster. Die is geregistreerd maar dat was feb 22. Daarna geen prik meer gehaald want maand geleden kregen we weer corona welke niet is geregistreerd.

Wellicht niet helemaal juiste topic maar recente ervaringen etc welkom :)

En ik zal de tips lezen want eind april 8 dagen ny *O*
pi_206843135
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:03 schreef Malavita het volgende:
Iemand die weet wat er wordt verstaan onder volledig gevaccinneerd zijn tegen corona om de VS binnen te komen?

We hebben de eerste 2 gehad met pfizer, toen we de booster wilden kregen we corona dus geen booster. Die is geregistreerd maar dat was feb 22. Daarna geen prik meer gehaald want maand geleden kregen we weer corona welke niet is geregistreerd.

Wellicht niet helemaal juiste topic maar recente ervaringen etc welkom :)

En ik zal de tips lezen want eind april 8 dagen ny *O*
De eerste twee vaccinaties zijn voldoende *O*

https://www.rijksoverheid(...)r-moet-je-aan-denken
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_206843639
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 16:50 schreef MissJ het volgende:

[..]
De eerste twee vaccinaties zijn voldoende *O*

https://www.rijksoverheid(...)r-moet-je-aan-denken
thanks, fijne link :)
  dinsdag 29 november 2022 @ 10:30:13 #112
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206864217
Op een na grootste mall in Amerika, op 10-15 minuten van Manhattan:
https://www.americandream.com/transportation#
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206866617
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:30 schreef matthijst het volgende:
Op een na grootste mall in Amerika, op 10-15 minuten van Manhattan:
https://www.americandream.com/transportation#
Wat een nachtmerrie, ipv een 'Dream'
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 29 november 2022 @ 14:22:18 #114
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206866732
Geen idee, nog niet geweest.
Wel makkelijk als je 1x goed wilt inslaan en geen zin hebt half NY door te sjokken op zoek naar winkels :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 19:39:48 #115
45833 crew  Fogel
pi_207058477
Heb weer een trip naar New York geboekt. Lekker op tijd, we gaan in September pas.
Voorlopige plannen:
- minimaal 1 nacht in het TWA hotel op JFK airport
- naar Coney Island
- Top of the Rock of Empire State Building op

We denken eraan om ook eens wat in de omgeving rond te karren. Bv even naar Delaware, Maryland en/of Pensylvania en daar ook een nacht of twee blijven. Een echte cheesesteak in Philadelphia verorberen lijkt me wel wat. Verder voorlopig nog geen idee wat er allemaal te doen is zo net ten zuiden van NYC.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 12 december 2022 @ 20:04:08 #116
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207058883
Top of the Rock vond ik na twee keer Empire State wel leuk eigenlijk. Je hebt wat beter uitzicht door de opzet.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 12 december 2022 @ 20:12:12 #117
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_207059012
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 19:39 schreef Fogel het volgende:
Heb weer een trip naar New York geboekt. Lekker op tijd, we gaan in September pas.
Voorlopige plannen:
- minimaal 1 nacht in het TWA hotel op JFK airport
- naar Coney Island
- Top of the Rock of Empire State Building op

We denken eraan om ook eens wat in de omgeving rond te karren. Bv even naar Delaware, Maryland en/of Pensylvania en daar ook een nacht of twee blijven. Een echte cheesesteak in Philadelphia verorberen lijkt me wel wat. Verder voorlopig nog geen idee wat er allemaal te doen is zo net ten zuiden van NYC.
Top of the Rock beviel ons veel beter dan Empire State. Mede ook omdat je Empire State niet op de foto krijgt vanaf Empire Stats zelf. Maar ook uitzicht op Central Park wat wat mooier is. Uitzicht vanaf Dumbo is ook echt prachtig; vooral vanaf zonsondergang.

Al eens in Washington geweest? Zijn we meermaals geweest voor vijf dagen, maar ook een dag kan je je daar uitstekend vermaken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_207059027
Iemand al Summit of Edge bezocht en is het de moeite waard?
Sicker than your average.
  Moderator maandag 12 december 2022 @ 20:39:25 #119
45833 crew  Fogel
pi_207059353
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 20:04 schreef Notorious_Roy het volgende:
Top of the Rock vond ik na twee keer Empire State wel leuk eigenlijk. Je hebt wat beter uitzicht door de opzet.
Ben van plan om alle "hoogtepunten" te bezoeken, maar doe maar een per bezoek. Vorige keer Edge gedaan, keer ervoor One WTC. (en de keren daarvoor geen :P)
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2022 20:12 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Top of the Rock beviel ons veel beter dan Empire State. Mede ook omdat je Empire State niet op de foto krijgt vanaf Empire Stats zelf. Maar ook uitzicht op Central Park wat wat mooier is. Uitzicht vanaf Dumbo is ook echt prachtig; vooral vanaf zonsondergang.

Al eens in Washington geweest? Zijn we meermaals geweest voor vijf dagen, maar ook een dag kan je je daar uitstekend vermaken.
Washington nog niet geweest, maar dat staat voor later op de planning. Voornamelijk voor Smithsonian National Air and Space Museum, maar ook om de andere typische dingen zoals het witte huis enzo even te bekijken.

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 20:13 schreef Aberkullie het volgende:
Iemand al Summit of Edge bezocht en is het de moeite waard?
Edge vond ik bijzonder de moeite waard!

Summit gaat erbij op de TODO lijst :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_207200523
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 20:13 schreef Aberkullie het volgende:
Iemand al Summit of Edge bezocht en is het de moeite waard?
Beide gedaan tijdens zonsondergang.

Prachtige belevenis en een mooi overzicht over heel de stad.
pi_207210238
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 20:13 schreef Aberkullie het volgende:
Iemand al Summit of Edge bezocht en is het de moeite waard?
Tip: wij gingen op de laatste dag voor vertrek naar Summit. Echter was het mistig. Je kan dan gratis een andere keer, maar dat ging voor ons niet op. Zorg dat je op tijd gaat en wat marge hebt qua tijd/dagen. Dan kan je het later inhalen.

The Edge is helemaal geweldig. Wij zijn toen het nog licht was gegaan en gebleven totdat het donker was. Echt top. Ook Top of the Rock gedaan. Ook leuk, maar alles is binnen dus The Edge is net wat gaver.
pi_207210598
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:26 schreef ISVV het volgende:

[..]
Tip: wij gingen op de laatste dag voor vertrek naar Summit. Echter was het mistig. Je kan dan gratis een andere keer, maar dat ging voor ons niet op. Zorg dat je op tijd gaat en wat marge hebt qua tijd/dagen. Dan kan je het later inhalen.

The Edge is helemaal geweldig. Wij zijn toen het nog licht was gegaan en gebleven totdat het donker was. Echt top. Ook Top of the Rock gedaan. Ook leuk, maar alles is binnen dus The Edge is net wat gaver.
Huh, TOTR heeft toch ook een buitendek?

pi_207210630
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 10:14 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Huh, TOTR heeft toch ook een buitendek?

[ afbeelding ]
Je hebt gelijk, wij zijn bij The One World o.i.d. geweest
pi_207211445
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 09:26 schreef ISVV het volgende:

[..]
Tip: wij gingen op de laatste dag voor vertrek naar Summit. Echter was het mistig. Je kan dan gratis een andere keer, maar dat ging voor ons niet op. Zorg dat je op tijd gaat en wat marge hebt qua tijd/dagen. Dan kan je het later inhalen.

The Edge is helemaal geweldig. Wij zijn toen het nog licht was gegaan en gebleven totdat het donker was. Echt top. Ook Top of the Rock gedaan. Ook leuk, maar alles is binnen dus The Edge is net wat gaver.
Ah leuk, ik ga met iemand die er voor het eerst komt dus hoop dat ik hem kan overhalen Top of the Rock over te slaan.
Sicker than your average.
  zaterdag 24 december 2022 @ 12:26:12 #125
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_207211656
Of even naar de foto hierboven kijken :)
TotR is ook buiten en een van de betere uitzichten in NY
Haters everywhere but I don't really care.
pi_207211683
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:26 schreef matthijst het volgende:
Of even naar de foto hierboven kijken :)
TotR is ook buiten en een van de betere uitzichten in NY
Ja daar ben ik al op geweest maar hoef niet én the edge én Summit én top of the rock
Sicker than your average.
  Moderator zaterdag 24 december 2022 @ 14:28:07 #127
45833 crew  Fogel
pi_207212817
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 12:30 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ja daar ben ik al op geweest maar hoef niet én the edge én Summit én top of the rock
Gewoon bij ieder nieuw bezoek een andere pakken *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_207213673
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 10:18 schreef ISVV het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, wij zijn bij The One World o.i.d. geweest
O.i.d. zegt ie _O- One World trade center _O_

Prachtig gebouw van buiten, helaas minder spectaculair als view point. Het is binnen met behoorlijke weerspiegeling van witte roosters bij de ramen (erg irritant als je foto's wil schieten van bijvoorbeeld midtown.

TotR is top overdag met mooi uitzicht over central Park. ESB is 's avonds geweldig, met alle lichtjes om je heen. Edge en Summit staan nog op m'n to do list. Die bestonden de vorige keer nog niet :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_207710847
Ik ben me eens aan het oriënteren voor een bezoekje aan NY. Ligt het aan mij of zijn de hotelprijzen geëxplodeerd? :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_207710982
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 17:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik ben me eens aan het oriënteren voor een bezoekje aan NY. Ligt het aan mij of zijn de hotelprijzen geëxplodeerd? :)
Nope, 200¤ per nacht lijkt vrij normaal

Tip: verblijf in Queens net voorbij de brug
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 25 januari 2023 @ 19:21:45 #131
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207711928
Hotels zijn overal prijzig...
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator woensdag 25 januari 2023 @ 20:25:33 #132
45833 crew  Fogel
pi_207713072
quote:
8s.gif Op woensdag 25 januari 2023 19:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hotels zijn overal prijzig...
Klopt. Ben een beetje de zomervakantie bij elkaar aan het klikken.
In New York gaan we een paar nachten in Brooklyn, niet zo ver van Coney Island af, overnachten. Daar was het "goedkoop" a ca 180 euro per nacht. Op Manhattan kon ik niks fatsoenlijks onder de 300 vinden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 25 januari 2023 @ 22:12:24 #133
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207715190
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:25 schreef Fogel het volgende:

[..]
Klopt. Ben een beetje de zomervakantie bij elkaar aan het klikken.
In New York gaan we een paar nachten in Brooklyn, niet zo ver van Coney Island af, overnachten. Daar was het "goedkoop" a ca 180 euro per nacht. Op Manhattan kon ik niks fatsoenlijks onder de 300 vinden.
Absurd ja. Ik zat te kijken naar Berlijn in maart maar dat wordt Brugge waarschijnlijk. Dan maar Belgische bieren ipv Duitse bratwurst :+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_207820614
Wij willen in de meivakantie naar New York en zijn ook aan het zoeken naar een hotel. Pff, wat een geld!

Heeft er toevallig iemand een specifieke tip voor een hotel voor een redelijke prijs op een leuke plek? Hoeft zeker niet per se Manhattan zelf te zijn; Brooklyn, Queens, Staten Island, wat dan ook is ook prima, mits dichtbij een metro zodat we snel overal kunnen zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207820710
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:58 schreef miss_sly het volgende:
Wij willen in de meivakantie naar New York en zijn ook aan het zoeken naar een hotel. Pff, wat een geld!

Heeft er toevallig iemand een specifieke tip voor een hotel voor een redelijke prijs op een leuke plek? Hoeft zeker niet per se Manhattan zelf te zijn; Brooklyn, Queens, Staten Island, wat dan ook is ook prima, mits dichtbij een metro zodat we snel overal kunnen zijn.
Zoek in deze wijk even:

https://www.google.nl/map(...)1s2023-05-01!2i7!6e3

Prima uitvalsbasis voor Midtown Manhattan. Welke data wil je gaan?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207820783
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zoek in deze wijk even:

https://www.google.nl/map(...)1s2023-05-01!2i7!6e3

Prima uitvalsbasis voor Midtown Manhattan. Welke data wil je gaan?
Ik moet nog tickets boeken, maar we zijn gebonden aan de schoolvakantie, dus vertrek ergens 25-27 april en dan vijf nachten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207820815
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zoek in deze wijk even:

https://www.google.nl/map(...)1s2023-05-01!2i7!6e3

Prima uitvalsbasis voor Midtown Manhattan. Welke data wil je gaan?
O fuck, ik zie daar nog van alles over COVID 19. Moet je nog steeds een negatieve test overleggen? En hoe zit het met vaccinatiestatus?

In mijn wereld bestaat Covid eigenlijk niet echt meer, dus hiermee had ik even geen rekening gehouden :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 februari 2023 @ 15:24:56 #138
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_207820869
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O fuck, ik zie daar nog van alles over COVID 19. Moet je nog steeds een negatieve test overleggen? En hoe zit het met vaccinatiestatus?

In mijn wereld bestaat Covid eigenlijk niet echt meer, dus hiermee had ik even geen rekening gehouden :')
New York had onlangs nog weer een flinke golf geloof ik. Vaccinatie is wel een verplichting.

https://www.nycgo.com/cor(...)2C%20visit%20cdc.gov.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_207820925
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:24 schreef laziness het volgende:

[..]
New York had onlangs nog weer een flinke golf geloof ik. Vaccinatie is wel een verplichting.

https://www.nycgo.com/cor(...)2C%20visit%20cdc.gov.
Als ik dit goed lees:

International travelers from other destinations may once again enter the country to visit New York City with proof of vaccination. Full vaccination occurs two weeks after receiving the second dose of the Pfizer or Moderna vaccine, or two weeks after receiving the single dose of the Johnson & Johnson vaccine. Vaccines listed for emergency use by the World Health Organization, such as the AstraZeneca vaccine, as well as FDA- or WHO-approved mixed doses, also qualify.

gaat het puur om de basisvaccinaties en niet om boosters, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 2 februari 2023 @ 15:33:06 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_207820952
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als ik dit goed lees:

International travelers from other destinations may once again enter the country to visit New York City with proof of vaccination. Full vaccination occurs two weeks after receiving the second dose of the Pfizer or Moderna vaccine, or two weeks after receiving the single dose of the Johnson & Johnson vaccine. Vaccines listed for emergency use by the World Health Organization, such as the AstraZeneca vaccine, as well as FDA- or WHO-approved mixed doses, also qualify.

gaat het puur om de basisvaccinaties en niet om boosters, toch?
Ja zie ook hier https://www.cdc.gov/coron(...)tml#fully-vaccinated
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_207821004
quote:
Mooi, dan hebben we daar in ieder geval geen probleem mee. Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207821517
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik moet nog tickets boeken, maar we zijn gebonden aan de schoolvakantie, dus vertrek ergens 25-27 april en dan vijf nachten.
Hmm valt toch wat tegen ja. Ik zou dan - hoe stom ook - meer budget reserveren voor een fatsoenlijk hotel dat je weliswaar 200-250 euro per nacht gaat kosten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 17:14:54 #143
45833 crew  Fogel
pi_207821911
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 14:58 schreef miss_sly het volgende:
Wij willen in de meivakantie naar New York en zijn ook aan het zoeken naar een hotel. Pff, wat een geld!

Heeft er toevallig iemand een specifieke tip voor een hotel voor een redelijke prijs op een leuke plek? Hoeft zeker niet per se Manhattan zelf te zijn; Brooklyn, Queens, Staten Island, wat dan ook is ook prima, mits dichtbij een metro zodat we snel overal kunnen zijn.
https://www.bestwestern.c(...)pertyCode.33177.html

Niet ver van een metrostation en ook gratis parkeren (als je een huurauto gebruikt is dat handig). En loopafstand van Coney Island (een van de redenen om deze locatie te kiezen voor ons ipv Manhattan, naast de absurde prijzen daar).

Voor covid moet je tegenwoordig alleen een formulier invullen waar je afkruist dat je gevaccineerd bent (als je dat bent uiteraard) en verder niks. Voor het boarden aan het grondpersoneel geven.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_207824566
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 17:14 schreef Fogel het volgende:

[..]
https://www.bestwestern.c(...)pertyCode.33177.html

Niet ver van een metrostation en ook gratis parkeren (als je een huurauto gebruikt is dat handig). En loopafstand van Coney Island (een van de redenen om deze locatie te kiezen voor ons ipv Manhattan, naast de absurde prijzen daar).

Voor covid moet je tegenwoordig alleen een formulier invullen waar je afkruist dat je gevaccineerd bent (als je dat bent uiteraard) en verder niks. Voor het boarden aan het grondpersoneel geven.
Een uur onderweg naar Midtown Manhattan. Dat zou ik nooit doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 20:22:02 #145
45833 crew  Fogel
pi_207824669
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 20:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Een uur onderweg naar Midtown Manhattan. Dat zou ik nooit doen.
Als je in Manhattan wil zijn is dat inderdaad geen goede locatie, als je Coney Island wil bezoeken wel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_207824695
Wat we willen doen en zien, bevindt zich wel in Manhattan.

Ik heb gekozen voor een combi bij Booking van vlucht en hotel. Kwamen best aardige opties uit. Ik heb hotel EVEN geboekt:

https://www.ihg.com/evenh(...)ps-_-VN-_-US-_-NYCTT
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207825689
Pod times square hotel.. als je iets van basic houdt maar wel heel schoon en super locatie op 10min lopen van times Square
pi_207826598
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 20:24 schreef miss_sly het volgende:
Wat we willen doen en zien, bevindt zich wel in Manhattan.

Ik heb gekozen voor een combi bij Booking van vlucht en hotel. Kwamen best aardige opties uit. Ik heb hotel EVEN geboekt:

https://www.ihg.com/evenh(...)ps-_-VN-_-US-_-NYCTT
Wat betaal je voor 5 nachten?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207826651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:26 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat betaal je voor 5 nachten?
Het is een combi met ticket, dus kan zo jiet zeggen wat ik dus per nacht betaal.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207826983
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 16:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hmm valt toch wat tegen ja. Ik zou dan - hoe stom ook - meer budget reserveren voor een fatsoenlijk hotel dat je weliswaar 200-250 euro per nacht gaat kosten.
Mee eens. Wij hadden een prima hotel, kamer wat klein maar wel gewoon een fatsoenlijk (groot!) bed, niet gehorig en een prima badkamer. Locatie vlakbij Times Square en genoeg metrostations op loopafstand. Kostte wel wat, maar was echt prettig.

Wij zijn nog redelijk jong, maar vonden het heerlijk om na even op pad te zijn terug te gaan naar onze kamer. New York kan soms best overprikkelend zijn (wel op een leuke manier). Maar ff ontstappen uit de drukte en even relaxen (of zelfs een dutje doen) en dan weer vol goede moed op pad, heerlijk!
  donderdag 2 februari 2023 @ 23:06:04 #151
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207827090
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:57 schreef ISVV het volgende:

[..]
Mee eens. Wij hadden een prima hotel, kamer wat klein maar wel gewoon een fatsoenlijk (groot!) bed, niet gehorig en een prima badkamer. Locatie vlakbij Times Square en genoeg metrostations op loopafstand. Kostte wel wat, maar was echt prettig.

Wij zijn nog redelijk jong, maar vonden het heerlijk om na even op pad te zijn terug te gaan naar onze kamer. New York kan soms best overprikkelend zijn (wel op een leuke manier). Maar ff ontstappen uit de drukte en even relaxen (of zelfs een dutje doen) en dan weer vol goede moed op pad, heerlijk!
Helemaal mee eens. Zo'n kamer is dan een beetje je safe haven in de drukte. Een goed bed en een goede badkamer zijn een must.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_207827117
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:57 schreef ISVV het volgende:

[..]
Mee eens. Wij hadden een prima hotel, kamer wat klein maar wel gewoon een fatsoenlijk (groot!) bed, niet gehorig en een prima badkamer. Locatie vlakbij Times Square en genoeg metrostations op loopafstand. Kostte wel wat, maar was echt prettig.

Wij zijn nog redelijk jong, maar vonden het heerlijk om na even op pad te zijn terug te gaan naar onze kamer. New York kan soms best overprikkelend zijn (wel op een leuke manier). Maar ff ontstappen uit de drukte en even relaxen (of zelfs een dutje doen) en dan weer vol goede moed op pad, heerlijk!
Dat laatste doen wij sowieso wel vaker tijdens een stedentrip. Ook omdat we veel wandelen en een kind bij ons hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207827439
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is een combi met ticket, dus kan zo jiet zeggen wat ik dus per nacht betaal.
Wat is je reissom? :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 07:12:10 #154
5428 crew  miss_sly
pi_207828488
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 23:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat is je reissom? :)
955 pp vlucht en hotel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207828554
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
955 pp vlucht en hotel.
Goeie prijs hoor! Als je 400-500¤ rekent voor een retourvlucht. Zat bij die prijs ook een koffer pp bij?

[ Bericht 8% gewijzigd door Jor_Dii op 03-02-2023 07:43:58 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 07:47:07 #156
5428 crew  miss_sly
pi_207828609
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 07:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Goeie prijs hoor! Als je 400-500¤ rekent voor een retourvlucht. Zat bij die prijs ook een koffer pp bij?
We hebben alle drie een eigen handbagage-formaat rolkoffertje, dus we gaan het daarmee doen. Voor 5 dagen moet het lukken.

Ik heb de prijzen voor tickets een tijdje in de gaten gehouden om een goede prijs te vinden, maar 400 euro pp is wel het minste. Tel daarbij een hotel op van 300 euro per nacht voor 5 nachten en dan zit je ook al op 2.700 euro. Nu is alles in één keer geregeld en hebben we er geen omkijken meer naar.

Enige nadeel is dat Booking via lastminute.com gaat. Ik wilde hen voortaan mijden vanwege een geschil dat ik met ze heb gehad, maar soms is het handiger om pragmatisch te zijn dan principieel :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 08:26:59 #157
45833 crew  Fogel
pi_207828827
Bij ons vorige bezoek in de wintervakantie vorig jaar verbleven we in Hilton DoubleTree Times Square West. Erg centraal, en toen ‘slechts’ 444 dollar voor 3 nachten (zonder ontbijt).

Was eigenlijk van plan om het TWA hotel te boeken op de aankomstdag voor de trip deze zomer, maar heb de plannen omgegooid en we vliegen niet naar JFK maar eerst een paar dagen naar Toronto en dan pas naar NYC. Misschien de vetrekdag een day room boeken, want het is een tof hotel (maar op zich alleen handig als je van/naar JFK vliegt). https://www.twahotel.com/
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 08:33:57 #158
5428 crew  miss_sly
pi_207828880
Ik vind 444 voor 3 nachten helemaal niet veel. Wij rekenen voor onze vakantie naar Engeland aankomende zomer ook op 200 euro per nacht. Daarmee komen we een heel eind, gelukkig, maar veel goedkoper is vrijwel niet gelukt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 08:47:37 #159
45833 crew  Fogel
pi_207828996
Dit was vorig jaar, nu mag je blij zijn als je er twee nachten voor krijgt. Het TWA hotel is ook niet gezond voor het vakantiebudget.

Afgelopen weekend was ik in Hollywood, een tweesterrenhotel voor 250 per nacht (wel incl parkeren). Als dit zo door gaat moeten we minder gaan reizen -O-
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_207829054
En anders is er nog altijd Air BnB! Geen ontbijt, maar dat is op elke straathoek wel te krijgen :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 09:20:56 #161
5428 crew  miss_sly
pi_207829349
Wij hebben ook geen ontbijt geboekt. We vinden wel wat daar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 09:31:32 #162
45833 crew  Fogel
pi_207829505
Een normaal Amerikaans ontbijt is toch niks om blij van te worden normaal gesproken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 09:37:17 #163
5428 crew  miss_sly
pi_207829577
Nee, haha. Onze dochter verheugt zich op bagels als ontbijt. Man wil graag pancakes. Ik wil vooral graag een lekkere kop koffie. Komt vast allemaal goed. Hoewel goede koffie in New York misschien og niet gemakkelijk zal blijken.

Ik was er ruim 18 jaar geleden voor het laatst, dus weinig zin om in mijn geheugen te graven, denk ik. Voor man en dochter is het de eerste keer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207829633
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:31 schreef Fogel het volgende:
Een normaal Amerikaans ontbijt is toch niks om blij van te worden normaal gesproken.
Eens in de zoveel dagen een zelf samengesteld Subway broodje werd ik altijd wel vrolijk van
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_207829774
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Nee, haha. Onze dochter verheugt zich op bagels als ontbijt. Man wil graag pancakes. Ik wil vooral graag een lekkere kop koffie. Komt vast allemaal goed. Hoewel goede koffie in New York misschien og niet gemakkelijk zal blijken.

Ik was er ruim 18 jaar geleden voor het laatst, dus weinig zin om in mijn geheugen te graven, denk ik. Voor man en dochter is het de eerste keer.
Dunkin Donuts is zo slecht nog niet qua bagels en koffie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207829791
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 08:47 schreef Fogel het volgende:
Als dit zo door gaat moeten we minder gaan reizen -O-
Het begint wel nijpend te worden ja. Een kleine midweek naar New York gaat miss_sly dus makkelijk 4000 euro kosten met 3 personen. Dat zijn absurde bedragen natuurlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 10:13:47 #167
5428 crew  miss_sly
pi_207829927
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het begint wel nijpend te worden ja. Een kleine midweek naar New York gaat miss_sly dus makkelijk 4000 euro kosten met 3 personen. Dat zijn absurde bedragen natuurlijk.
Ja, het gaat een lieve duit kosten.
Dit wordt het jaar van de reizen, want we gaan in de zomervakantie ook drie weken naar de UK.
Dat is ook geen goedkope trip, maar dan doen we het volgend jaar wat rustiger.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207830020
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, het gaat een lieve duit kosten.
Dit wordt het jaar van de reizen, want we gaan in de zomervakantie ook drie weken naar de UK.
Dat is ook geen goedkope trip, maar dan doen we het volgend jaar wat rustiger.
Laat het zo bekijken: samen naar New York kunnen gaan met je gezin is onbetaalbaar en zal je altijd bijblijven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 10:43:19 #169
45833 crew  Fogel
pi_207830181
Tip voor als je van plan bent om een helicoptertrip te boeken: flynyon.com heeft nu een goede korting. 16 minuten vliegen voor 190 dollar pp (incl alle belastingen enzo).

Uber heeft overigens ook een heliservice in NY, maar alleen op specifieke routes en tijdperiodes.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 10:49:41 #170
5428 crew  miss_sly
pi_207830227
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Laat het zo bekijken: samen naar New York kunnen gaan met je gezin is onbetaalbaar en zal je altijd bijblijven.
Precies de reden dat we besloten hebben het toch te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 10:50:53 #171
5428 crew  miss_sly
pi_207830234
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:43 schreef Fogel het volgende:
Tip voor als je van plan bent om een helicoptertrip te boeken: flynyon.com heeft nu een goede korting. 16 minuten vliegen voor 190 dollar pp (incl alle belastingen enzo).

Uber heeft overigens ook een heliservice in NY, maar alleen op specifieke routes en tijdperiodes.
Dat vind ik toch wel veel geld, maar ik zit nu nog even in de naschok van het boeken van de reis :P In de loop van de komende maanden zullen we eens kijken wat we verder aan budget hebben om iets dergelijks te doen. Lijkt me wel heel gaaf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207830316
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:43 schreef Fogel het volgende:
Tip voor als je van plan bent om een helicoptertrip te boeken: flynyon.com heeft nu een goede korting. 16 minuten vliegen voor 190 dollar pp (incl alle belastingen enzo).

Uber heeft overigens ook een heliservice in NY, maar alleen op specifieke routes en tijdperiodes.
Het is maar wat je een tip noemt, man man wat een geld voor een kwartiertje.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 3 februari 2023 @ 11:25:13 #173
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_207830574
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het begint wel nijpend te worden ja. Een kleine midweek naar New York gaat miss_sly dus makkelijk 4000 euro kosten met 3 personen. Dat zijn absurde bedragen natuurlijk.
Tussen 2014 en 2019 zijn wij vrijwel elk jaar naar de VS geweest waarvan vier keer NYC voor een week. Na Corona zijn we ook regelmatig aan het kijken, maar de prijzen zijn vergeleken met toen wel heel hard gestegen ja. Gelukkig een hoop gezien toen, focussen we ons deze jaren gewoon op Europa. Het is of 1x de VS of drie losse EU vakanties in een jaar, dan weten we het wel :P

Qua ontbijt deden wij ook vaak Dunkin Donuts, of we doken een diner in.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_207830599
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Qua ontbijt deden wij ook vaak Dunkin Donuts, of we doken een diner in.
Of nog beter (als je dat leuk vind) een street vendor op de hoek van de straat. Vaak kwalitatief heel goed én goedkoper. Leuk om mee te nemen en in een parkje op te eten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 11:32:44 #175
5428 crew  miss_sly
pi_207830642
De Dunkin Donuts zullen we ongetwijfeld bezoeken, want tienerdochter bij ons :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 11:40:24 #176
5428 crew  miss_sly
pi_207830715
Nou ja, we hebben er alle drie echt ontzettend veel zin in en zijn al bezig met aftellen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207830898
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 10:43 schreef Fogel het volgende:
Tip voor als je van plan bent om een helicoptertrip te boeken: flynyon.com heeft nu een goede korting. 16 minuten vliegen voor 190 dollar pp (incl alle belastingen enzo).

Uber heeft overigens ook een heliservice in NY, maar alleen op specifieke routes en tijdperiodes.
Lol volgens mij betaalde ik 10 jaar geleden iets van 220 dollar om 1 uur rond gevlogen te worden
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_207830927
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:40 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, we hebben er alle drie echt ontzettend veel zin in en zijn al bezig met aftellen O+
Wat zijn jullie plannen? Hoe oud is je dochter en wat zijn haar interesses?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 12:12:01 #179
5428 crew  miss_sly
pi_207831124
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat zijn jullie plannen? Hoe oud is je dochter en wat zijn haar interesses?
Ze is 13, bijna 14. Haar interesses zijn uiteraard onder andere shoppen, dus dat gaan we ook doen.
Ze doet Chinees op de middelbare school en wil dus ook graag naar Chinatown.
Dunkin Donuts dus, en ze had ook een of ander diner/keten waar ze graag heen wil.
O, en naar parkjes om eekhoorntjes te spotten :D

Wij willen graag onder andere naar het Natuurhistorisch museum, Central Park, Ellis Island, en misschien MoMa of een ander kunstmuseum. We kregen ook de tip om een fietstocht te doen.

Verder zijn we nog blanco. We zijn er vier hele dagen, een paar uurtjes op de dag van aankomst en een ruime halve dag op de laatste dag (terugvlucht pas op 23.30 uur). We staan absoluut open voor tips :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 februari 2023 @ 12:19:06 #180
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207831227
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze is 13, bijna 14. Haar interesses zijn uiteraard onder andere shoppen, dus dat gaan we ook doen.
Ze doet Chinees op de middelbare school en wil dus ook graag naar Chinatown.
Dunkin Donuts dus, en ze had ook een of ander diner/keten waar ze graag heen wil.
O, en naar parkjes om eekhoorntjes te spotten :D

Wij willen graag onder andere naar het Natuurhistorisch museum, Central Park, Ellis Island, en misschien MoMa of een ander kunstmuseum. We kregen ook de tip om een fietstocht te doen.

Verder zijn we nog blanco. We zijn er vier hele dagen, een paar uurtjes op de dag van aankomst en een ruime halve dag op de laatste dag (terugvlucht pas op 23.30 uur). We staan absoluut open voor tips :Y
Ga varen rondom Manhattan. Dat is een van mijn favorieten

911 museum is indrukwekkend, One World Tower iets minder. Top ot Rock en Empire State zijn leuker (en er is een nieuwe geloof ik).

Misschien een musical op Broadway, of de bioscoop.

Bronx Zoo is mooi.

...

Ik wil ook weer terug :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_207831269
Weet niet of ze er nog zijn maar de NY pass is dan sowieso wel handig
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_207831277
Kijk of je kaartjes kunt scoren voor honkbal of basketbal - leuk om mee te maken.

Wij gaan volgend jaar weer denk ik, mits de prijzen een beetje te doen zijn in mei/juni.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 12:26:21 #183
5428 crew  miss_sly
pi_207831319
quote:
19s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:19 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Ga varen rondom Manhattan. Dat is een van mijn favorieten

911 museum is indrukwekkend, One World Tower iets minder. Top ot Rock en Empire State zijn leuker (en er is een nieuwe geloof ik).

Misschien een musical op Broadway, of de bioscoop.

Bronx Zoo is mooi.

...

Ik wil ook weer terug :@
Ja, die rondvaart staat op mijn lijstje! Even kijken of ik de anderen ook enthousiast krijg.

Over het 911 museum las ik dat het voor kinderen nog best heftig kan zijn?

Er zijn nieuwe uitzichtmogelijkheden, inderdaad, zoals Summit One Vanderbilt. Die zijn nu natuurlijk hartstikke druk en hip, dus misschien dat wij gewoon naar Empire State gaan.

Ik snap dat je terug wil :Y Ik ben zo blij dat ik na 18 jaar weer ga! Twee keer geweest 18 en 19 jaar geleden, en sindsdien wil ik terug!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 12:27:53 #184
5428 crew  miss_sly
pi_207831339
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:21 schreef franklop het volgende:
Weet niet of ze er nog zijn maar de NY pass is dan sowieso wel handig
Dat heb ik ook gelezen, inderdaad. Moet ik me nog in verdiepen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:
Kijk of je kaartjes kunt scoren voor honkbal of basketbal - leuk om mee te maken.

Wij gaan volgend jaar weer denk ik, mits de prijzen een beetje te doen zijn in mei/juni.
Honkbal, basketbal en American Football kan de dame niet bekoren. Ze zou wél graag naar een voetbalwedstrijd willen (ze voetbalt zelf ook), maar dat is veel minder een ding he, daar?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207831424
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat heb ik ook gelezen, inderdaad. Moet ik me nog in verdiepen.
[..]
Honkbal, basketbal en American Football kan de dame niet bekoren. Ze zou wél graag naar een voetbalwedstrijd willen (ze voetbalt zelf ook), maar dat is veel minder een ding he, daar?
MLS wordt steeds groter

https://www.mlssoccer.com(...)=all&date=2023-02-20
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 3 februari 2023 @ 12:33:24 #186
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_207831427
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze is 13, bijna 14. Haar interesses zijn uiteraard onder andere shoppen, dus dat gaan we ook doen.
Ze doet Chinees op de middelbare school en wil dus ook graag naar Chinatown.
Dunkin Donuts dus, en ze had ook een of ander diner/keten waar ze graag heen wil.
O, en naar parkjes om eekhoorntjes te spotten :D

Wij willen graag onder andere naar het Natuurhistorisch museum, Central Park, Ellis Island, en misschien MoMa of een ander kunstmuseum. We kregen ook de tip om een fietstocht te doen.

Verder zijn we nog blanco. We zijn er vier hele dagen, een paar uurtjes op de dag van aankomst en een ruime halve dag op de laatste dag (terugvlucht pas op 23.30 uur). We staan absoluut open voor tips :Y
Panda Express toevallig? Keten waar ze naar toe wil? Dat is lekker Chinees eten joh en goedkoop ook.

Verder zijn de belangrijkste tips al gedeeld. Rond zonsondergang is Dumbo ook erg mooi. Bij zo’n strandje uitzicht op Manhattan als alle lichtjes aan gaan. Top of The rock zou ik eerder doen dan Empire State. Uitzicht is wat mooier, juist ook omdat je de Empire State Building dan ook daadwerkelijk ziet, ipv dat je er zelf op staat.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 12:36:55 #187
5428 crew  miss_sly
pi_207831463
quote:
Damn, beide New York teams spelen dan uit. Anders was dat wel leuk geweest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 12:38:41 #188
5428 crew  miss_sly
pi_207831485
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Panda Express toevallig? Keten waar ze naar toe wil? Dat is lekker Chinees eten joh en goedkoop ook.
Ik weet het zo niet, maar dit klinkt in ieder geval wel als iets waar we naartoe moeten :Y
quote:
Verder zijn de belangrijkste tips al gedeeld. Rond zonsondergang is Dumbo ook erg mooi. Bij zo’n strandje uitzicht op Manhattan als alle lichtjes aan gaan. Top of The rock zou ik eerder doen dan Empire State. Uitzicht is wat mooier, juist ook omdat je de Empire State Building dan ook daadwerkelijk ziet, ipv dat je er zelf op staat.
Goed punt wel van het uitzicht op de Empire State.

Dumbo heb ik nog nooit van gehoord, maar klinkt wel tof.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 12:40:38 #189
5428 crew  miss_sly
pi_207831508
Stel dat we wel naar een American Football wedstrijd of honk- of basketbal willen, waar moeten we dan heen om dat te regelen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 3 februari 2023 @ 12:41:35 #190
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207831521
Oh, en ga niet naar high line park. Dat vond ik de grootste deceptie de laatste keer dat ik er was.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 12:43:40 #191
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207831538
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Oh, en ga niet naar high line park. Dat vond ik de grootste deceptie de laatste keer dat ik er was.
Viel me ook niet mee. We hebben het als onderdeel van een wandeling gedaan. Dus met de metro heen en dan doorlopen om dat deel van Manhattan te checken. Maar niet specifiek pakken nee.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_207831560
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:40 schreef miss_sly het volgende:
Stel dat we wel naar een American Football wedstrijd of honk- of basketbal willen, waar moeten we dan heen om dat te regelen?
Kan meestal gewoon via de organisaties zelf, dus op mlb, nfl, nba.com
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 3 februari 2023 @ 13:08:29 #193
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_207831816
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik weet het zo niet, maar dit klinkt in ieder geval wel als iets waar we naartoe moeten :Y
[..]
Goed punt wel van het uitzicht op de Empire State.

Dumbo heb ik nog nooit van gehoord, maar klinkt wel tof.
Even terug gegraven in mijn foto's, vanuit Dumbo heb je een beetje dit perspectief (minus die beam de lucht in, we waren er toen rond 11 september):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
Oh, en ga niet naar high line park. Dat vond ik de grootste deceptie de laatste keer dat ik er was.
En eens ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 13:11:06 #194
45833 crew  Fogel
pi_207831841
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 11:55 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Lol volgens mij betaalde ik 10 jaar geleden iets van 220 dollar om 1 uur rond gevlogen te worden
Dingen vergelijken met 10 jaar geleden heeft echt geen nut. Zelfs met drie jaar geleden niet, de wereld is nu heel anders qua vanalles.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_207831915
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:11 schreef Fogel het volgende:

[..]
Dingen vergelijken met 10 jaar geleden heeft echt geen nut. Zelfs met drie jaar geleden niet, de wereld is nu heel anders qua vanalles.
Klopt, maar dan mag je nog wel benoemen dat het een absurd bedrag is. 190 dollar voor 3 personen zou schappelijk zijn. Niet per persoon.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 13:20:15 #196
45833 crew  Fogel
pi_207831954
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Klopt, maar dan mag je nog wel benoemen dat het een absurd bedrag is. 190 dollar voor 3 personen zou schappelijk zijn. Niet per persoon.
Het is voor de huidige prijzen goedkoper dan normaal. Daar mag je van vinden wat je wil, ik beweer nergens dat het goedkoop is.
Voor sommigen is het de moeite waard, voor anderen niet. Ikzelf overweeg het te boeken, zelfs al heb ik in Las Vegas goedkoper gevlogen. Het is gewoon niet te vergelijken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 13:29:47 #197
5428 crew  miss_sly
pi_207832031
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Even terug gegraven in mijn foto's, vanuit Dumbo heb je een beetje dit perspectief (minus die beam de lucht in, we waren er toen rond 11 september):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
En eens ja.
Dat is wel een gaaf uitzicht O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 13:30:47 #198
5428 crew  miss_sly
pi_207832040
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 13:20 schreef Fogel het volgende:

[..]
Het is voor de huidige prijzen goedkoper dan normaal. Daar mag je van vinden wat je wil, ik beweer nergens dat het goedkoop is.
Voor sommigen is het de moeite waard, voor anderen niet. Ikzelf overweeg het te boeken, zelfs al heb ik in Las Vegas goedkoper gevlogen. Het is gewoon niet te vergelijken.
Als het een goede aanbieding is, is het gewoon een prima tip.
Het is alleen niet voor iedereen en ieder budget ook een mogelijkheid. Maakt de tip van een aanbieding niet minder :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207860717
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 12:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ze is 13, bijna 14. Haar interesses zijn uiteraard onder andere shoppen, dus dat gaan we ook doen.
Ze doet Chinees op de middelbare school en wil dus ook graag naar Chinatown.
Dunkin Donuts dus, en ze had ook een of ander diner/keten waar ze graag heen wil.
O, en naar parkjes om eekhoorntjes te spotten :D

Wij willen graag onder andere naar het Natuurhistorisch museum, Central Park, Ellis Island, en misschien MoMa of een ander kunstmuseum. We kregen ook de tip om een fietstocht te doen.

Verder zijn we nog blanco. We zijn er vier hele dagen, een paar uurtjes op de dag van aankomst en een ruime halve dag op de laatste dag (terugvlucht pas op 23.30 uur). We staan absoluut open voor tips :Y
Mijn hoogtepunten in NY: 9-11 museum (wel heftig), fietsen door Central Park, The Edge, vanaf Brooklyn de skyline van Manhatten bekijken.

Als je dochter naar Chinatown wil dan er lekker naartoe gaan, wij vonden dat niet zo speciaal. Maar met SoHo en Little Italy om de hoek (dacht ik) is daar genoeg te doen.
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 11:16:48 #200
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207861634
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 10:15 schreef ISVV het volgende:

[..]
Mijn hoogtepunten in NY: 9-11 museum (wel heftig), fietsen door Central Park, The Edge, vanaf Brooklyn de skyline van Manhatten bekijken.

Als je dochter naar Chinatown wil dan er lekker naartoe gaan, wij vonden dat niet zo speciaal. Maar met SoHo en Little Italy om de hoek (dacht ik) is daar genoeg te doen.
Chinatown vonden wij ook niet speciaal.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_207863660
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 11:16 schreef Rene het volgende:

[..]
Chinatown vonden wij ook niet speciaal.
Als er alleen doorheen slentert, kan ik me dat voorstellen. Heb je er echter ook gegeten?
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 13:31:33 #202
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_207864285
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als er alleen doorheen slentert, kan ik me dat voorstellen. Heb je er echter ook gegeten?
We waren er overdag. Hadden we kunnen doen achteraf :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_207865091
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als er alleen doorheen slentert, kan ik me dat voorstellen. Heb je er echter ook gegeten?
Dit ja. Echt hee sommige mensen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207865163
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Dit ja. Echt hee sommige mensen.
Doe eens normaal.
pi_207865197
Chinatown :') dat kan mij ook vrij weinig boeien
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  zondag 5 februari 2023 @ 16:53:22 #206
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_207868329
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 09:37 schreef miss_sly het volgende:
Nee, haha. Onze dochter verheugt zich op bagels als ontbijt. Man wil graag pancakes. Ik wil vooral graag een lekkere kop koffie. Komt vast allemaal goed. Hoewel goede koffie in New York misschien og niet gemakkelijk zal blijken.
Egg on a roll met ham en kaas bij zo'n immigrantendeli :9~

Tips:
Central Park, elecktrische steps huren.
Circle Line Cruise, half circle, dan vaar je 2x het mooiste stuk. Helemaal rond kan ook, maar wat saaier aan de noordkant.
DUMBO, voor het uitzicht op Manhattan —> daarna Brooklyn Bridge terug lopen naar Manhattan O+
Top of The Rock, rond zonsondergang
Macy’s, ff vragen waar de Macy’s souvenirafdeling is, vast wel geinig tassen voor je dochter.
Bioscoop als het regent
Intrepid Museum —> vliegdekschip met Space Shuttle
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 5 februari 2023 @ 17:35:01 #207
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207868885
Oh ja! Intrepid _O_ Die is ook tof.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 27 februari 2023 @ 11:25:19 #208
269689 crew  Viv
pi_208163912
Zitten hier nog users met recente ervaringen voor deze TS? :)
TRV / Stadspas new york
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 21:15:18 #209
5428 crew  miss_sly
pi_208926224
Ach jongens, wat een gewelde stad is het toch O+
Dag 1 pas, maar wat een heerlijkheid om hier te zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208927621
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2023 21:15 schreef miss_sly het volgende:
Ach jongens, wat een gewelde stad is het toch O+
Dag 1 pas, maar wat een heerlijkheid om hier te zijn.
Geniet ervan! En vergeet niet om door Central Park te fietsen
  donderdag 27 april 2023 @ 22:43:03 #211
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_208927677
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2023 21:15 schreef miss_sly het volgende:
Ach jongens, wat een gewelde stad is het toch O+
Dag 1 pas, maar wat een heerlijkheid om hier te zijn.
Welk hotel zit je?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_208930986
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2023 21:15 schreef miss_sly het volgende:
Ach jongens, wat een gewelde stad is het toch O+
Dag 1 pas, maar wat een heerlijkheid om hier te zijn.
Enjoy!!

We gaan over een paar weken met onze pubers.
20 Jaar geleden zijn we met z'n tweetjes nog met de kabelbaan naar Roosevelt Island gegaan. Erg leuk. En dan kun je met de boot naar Brooklyn.

https://www.newyork.nl/gratis-new-york/roosevelt-tram/
Liever lui dan moe.
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 12:13:16 #213
5428 crew  miss_sly
pi_208931033
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:10 schreef BergHuls8 het volgende:

[..]
Enjoy!!

We gaan over een paar weken met onze pubers.
20 Jaar geleden zijn we met z'n tweetjes nog met de kabelbaan naar Roosevelt Island gegaan. Erg leuk. En dan kun je met de boot naar Brooklyn.

https://www.newyork.nl/gratis-new-york/roosevelt-tram/
Wij zijn er ook met onze puber. Ze is nu zwaar verliefd op New York en de VS en op reizen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 12:14:04 #214
5428 crew  miss_sly
pi_208931045
quote:
19s.gif Op donderdag 27 april 2023 22:43 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Welk hotel zit je?
Hotel EVEN. Prima hotel, mooi midtown.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208931094
quote:
7s.gif Op donderdag 27 april 2023 21:15 schreef miss_sly het volgende:
Ach jongens, wat een gewelde stad is het toch O+
Dag 1 pas, maar wat een heerlijkheid om hier te zijn.
wij waren er 19-26 april, gisterochtend terug. Echt een topstad. Ondanks 6 volle dagen niet alles kunnen doen dus snel maar terug :D

Uitzicht vanaf top of the rocks echt top, wat rustiger dan empire state ook wat wel fijn was.

9-11 museum ook zeer indrukwekkend
  vrijdag 28 april 2023 @ 12:21:45 #216
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_208931138
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:18 schreef Malavita het volgende:

[..]
wij waren er 19-26 april, gisterochtend terug. Echt een topstad. Ondanks 6 volle dagen niet alles kunnen doen dus snel maar terug :D

Uitzicht vanaf top of the rocks echt top, wat rustiger dan empire state ook wat wel fijn was.

9-11 museum ook zeer indrukwekkend
Top of the Rock is ook onze favoriet qua uitzichten. Wel jammer dat het uitzicht er in de jaren niet beter op is geworden. Vooral richting Central Park. Nog steeds mooi, maar meer torens die een beetje tussen ToTR en Central Park in zijn gebouwd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 12:23:23 #217
5428 crew  miss_sly
pi_208931157
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:18 schreef Malavita het volgende:

[..]
wij waren er 19-26 april, gisterochtend terug. Echt een topstad. Ondanks 6 volle dagen niet alles kunnen doen dus snel maar terug :D

Uitzicht vanaf top of the rocks echt top, wat rustiger dan empire state ook wat wel fijn was.

9-11 museum ook zeer indrukwekkend
Op verzoek van dochter doen we 9/11 museum niet. Wel memorial bezocht, dat was al heel indrukwekkend en drukte echt al even op haar gemoed. Ik denk dat het museum nog even te heftig is.

Jullie zaten er met mooi weer! Het weer is nu wat minder, wat niet erg is. Gisteren en vandaag droog, dat is wel fijn. Zaterdag en zondag is even afwachten, is veel regen voorspeld. Morgen gaan we naar American Museum m of Natural History, lekker binnen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208931159
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hotel EVEN. Prima hotel, mooi midtown.
Ontbijtje halen bij Angelina Bakery, rond de 38e / 8th AV :Y als je in Even zit op de 35e iig is dat dichtbij :D
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 12:24:31 #219
5428 crew  miss_sly
pi_208931171
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Top of the Rock is ook onze favoriet qua uitzichten. Wel jammer dat het uitzicht er in de jaren niet beter op is geworden. Vooral richting Central Park. Nog steeds mooi, maar meer torens die een beetje tussen ToTR en Central Park in zijn gebouwd.
Er zijn inmiddels vijf (geloof ik) observatiedekken om uit te kiezen. Man wilde dan de hoogste :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208931177
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Op verzoek van dochter doen we 9/11 museum niet. Wel memorial bezocht, dat was al heel indrukwekkend en drukte echt al even op haar gemoed. Ik denk dat het museum nog even te heftig is.

Jullie zaten er met mooi weer! Het weer is nu wat minder, wat niet erg is. Gisteren en vandaag droog, dat is wel fijn. Zaterdag en zondag is even afwachten, is veel regen voorspeld. Morgen gaan we naar American Museum m of Natural History, lekker binnen :)
Kan me goed voorstellen :) is ook heftig.

Ja weer was top hopelijk trekt het voor jullie ook wat bij. Museum of nat history zijn we ook geweest, superleuk dus zal vast naar de zin zijn
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 12:26:50 #221
5428 crew  miss_sly
pi_208931198
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:23 schreef Malavita het volgende:

[..]
Ontbijtje halen bij Angelina Bakery, rond de 38e / 8th AV :Y als je in Even zit op de 35e iig is dat dichtbij :D
Ja die! Kijken we morgen bij Angelina. Dadelijk gaan we naar Andrew’s diner.

Gisterochtend vlagen gehaald bij Liberty Bagels.e930702c9c19af8eca9ca771632b389ea3c2d671.jpg?1682677582
Het leek wel een ijssalon, maar dit zijn allemaal smaken cream cheese :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208931214
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja die! Kijken we morgen bij Angelina. Dadelijk gaan we naar Andrew’s diner.

Gisterochtend vlagen gehaald bij Liberty Bagels.[ afbeelding ]
Het leek wel een ijssalon, maar dit zijn allemaal smaken cream cheese :D
Nice!!
pi_208931473
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja die! Kijken we morgen bij Angelina. Dadelijk gaan we naar Andrew’s diner.

Gisterochtend vlagen gehaald bij Liberty Bagels.[ afbeelding ]
Het leek wel een ijssalon, maar dit zijn allemaal smaken cream cheese :D
Dat wordt keuzestress voor mijn vrouw. Die kijkt uit naar een bagel met 'cream cheese'.
Liever lui dan moe.
pi_208931518
Qua uitzicht vond ik vroeger het dak terras van the MET erg leuk. Daar was vaak een buiten tentoonstelling van wat beelden. Je hebt er een prachtig uitzicht over CP en de skyline van de stad. Maar die is pas vanaf mei open. Tip voor de volgende keer ^O^
Liever lui dan moe.
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 13:17:40 #225
5428 crew  miss_sly
pi_208931857
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:47 schreef BergHuls8 het volgende:
Qua uitzicht vond ik vroeger het dak terras van the MET erg leuk. Daar was vaak een buiten tentoonstelling van wat beelden. Je hebt er een prachtig uitzicht over CP en de skyline van de stad. Maar die is pas vanaf mei open. Tip voor de volgende keer ^O^
We gaan zondag naar the Met, helaas nog april. Misschien maandag terug voor het dak :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 13:18:26 #226
5428 crew  miss_sly
pi_208931867
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 12:44 schreef BergHuls8 het volgende:

[..]
Dat wordt keuzestress voor mijn vrouw. Die kijkt uit naar een bagel met 'cream cheese'.
Dochter en ik hadden de meeste zin in gewoon plain cream cheese. Was inderdaad heerlijk, alleen belachelijk veel :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208931887
Hebben jullie zo'n city pass genomen? We zijn er een week en dan heb ik wel genoeg aan 10 attracties. Wil ook zelf veel van de stad zien door gewoon te lopen.
Liever lui dan moe.
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 14:59:26 #228
5428 crew  miss_sly
pi_208933066
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 13:21 schreef BergHuls8 het volgende:
Hebben jullie zo'n city pass genomen? We zijn er een week en dan heb ik wel genoeg aan 10 attracties. Wil ook zelf veel van de stad zien door gewoon te lopen.
Hebben wij heel bewust niet gedaan. We hebben vooraf bekeken welke betaalde bezienswaardigheden we zeker wilden doen en die prijzen opgeteld. Daarmee kwamen we net onder de prijzen voor passes uit. Mochten we uiteindelijk iets meer doen en iets duurder uit zijn, vinden we dat prima, aangezien we nu ook meer vrijheid hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208933779
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2023 14:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hebben wij heel bewust niet gedaan. We hebben vooraf bekeken welke betaalde bezienswaardigheden we zeker wilden doen en die prijzen opgeteld. Daarmee kwamen we net onder de prijzen voor passes uit. Mochten we uiteindelijk iets meer doen en iets duurder uit zijn, vinden we dat prima, aangezien we nu ook meer vrijheid hebben.
Dat klopt. Die vrijheid is echt belangrijk vind ik. Zeker in zo'n stad. Toen wij er waren hebben we dat ook niet gedaan. Gewoon wandelen en dan zie je wel wat leuk is. Elke dag een andere buurt en dan kom je toch de belangrijkste / leukste dingen vaak tegen.
Liever lui dan moe.
pi_208934370
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2023 15:50 schreef BergHuls8 het volgende:

[..]
Dat klopt. Die vrijheid is echt belangrijk vind ik. Zeker in zo'n stad. Toen wij er waren hebben we dat ook niet gedaan. Gewoon wandelen en dan zie je wel wat leuk is. Elke dag een andere buurt en dan kom je toch de belangrijkste / leukste dingen vaak tegen.
heerlijk is dat. Wij hadden die pas wel trouwens maar omdat we al die dingen ook wilden doen was dat net iets voordeliger.

Zo een metrocard 33 dollar voor 7 dagen is ook wel fijn. Af en toe metro pakken was wel nodig
  Moderator vrijdag 28 april 2023 @ 17:06:46 #231
5428 crew  miss_sly
pi_208934539
7f94c493911b3c85fcbe06dc3a05c53c9cd28d5e.jpg?1682694389
Of je gaat alleen maar wandelen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208934608
Mac and cheese pancakes eten bij mom’s kitchen and bar _O_
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_208934719
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2023 17:06 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]
Of je gaat alleen maar wandelen :D
netjes :D
  vrijdag 28 april 2023 @ 21:13:38 #234
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_208937321
Elke keer als ik dit topic zie wil ik weer terug. Maar ik heb me voorgenomen om eerst Zwitserland en Italië eens te doen. Daarna kan ik altijd voor de zoveelste keer naar NY
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_208941405
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2023 17:06 schreef miss_sly het volgende:
[ afbeelding ]
Of je gaat alleen maar wandelen :D
Respect !
Liever lui dan moe.
  zaterdag 29 april 2023 @ 12:01:19 #236
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208941422
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 april 2023 13:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We gaan zondag naar the Met, helaas nog april. Misschien maandag terug voor het dak :D
Maandag is het Met Gala! https://www.vogue.nl/cultuur/art-en-design/met-gala-2023/

Mijn dochter (19) is net terug van een trip naar New York en vond het helemaal geweldig. Hoogtepunt was TotR bij zonsondergang. Rond zonsondergang betaal je meer. Maar ze hebben het eerste tijdslot ná de verhoogde prijzen gekozen en waren nog prima op tijd voor de zonsondergang.

Om te shoppen vonden ze SoHo een leuke wijk.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_208941561
Soho zeker aanrader, te weinig geweest. Wij waren eerste dag naar woodbury outlet, uiteindelijk best matig. Die laten we volgende keer (die gaat er zeker komen ) links liggen :D
  Moderator zaterdag 29 april 2023 @ 13:00:28 #238
5428 crew  miss_sly
pi_208941853
Vandaag gaat het de hele dag regenen. We gaan vanochtend dus American Museum of Natural History. Later vandaag dan maar eens kijken bij Macy’s.
Morgenmiddag ook regen, dus voor dan hebben we tickets voor Met. Maandagavond vliegen we, dus helaas moeten we het Met Gala skippen :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208941865
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 april 2023 13:00 schreef miss_sly het volgende:
Vandaag gaat het de hele dag regenen. We gaan vanochtend dus American Museum of Natural History. Later vandaag dan maar eens kijken bij Macy’s.
Morgenmiddag ook regen, dus voor dan hebben we tickets voor Met. Maandagavond vliegen we, dus helaas moeten we het Met Gala skippen :P
jammer van het weer! Maar geen tijd om te vervelen gelukkig :)
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 16:22:41 #240
5428 crew  miss_sly
pi_208955011
347a0782580a99c7f4c7a7faef4d185d6878aced.jpg?1682864544
Ook New York :o :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 30 april 2023 @ 19:05:52 #241
5428 crew  miss_sly
pi_208957228
En toen liepen we bij Sephora zomaar Willem-Alexander en Máxima tegen het lijf :D

Hij wenste ons goedemorgen, Máxima was druk met zoeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 30 april 2023 @ 20:00:14 #242
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208958398
quote:
7s.gif Op zondag 30 april 2023 19:05 schreef miss_sly het volgende:
En toen liepen we bij Sephora zomaar Willem-Alexander en Máxima tegen het lijf :D

Hij wenste ons goedemorgen, Máxima was druk met zoeken.
quote:
Troonrede 2022: Het streven naar 60% minder CO2- uitstoot in 2030 vraagt nu om actie.
Goede vakantie :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 01:10:06 #243
5428 crew  miss_sly
pi_208962776
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2023 20:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
[..]
Goede vakantie :)
Dat geldt natuurlijk voor een heleboel reizende lui. Waaronder ik zelf dus deze reis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 16:49:31 #244
5428 crew  miss_sly
pi_208969158
Na twee dagen met veeeel regen, gisteren ruim 40 mm, vandaag een stralende dag met strakblauwe lucht O+

Laatste dag voor ons. Ik verheug me wel weer op gezond eten :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 mei 2023 @ 18:34:47 #245
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_208970081
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:49 schreef miss_sly het volgende:
Na twee dagen met veeeel regen, gisteren ruim 40 mm, vandaag een stralende dag met strakblauwe lucht O+

Laatste dag voor ons. Ik verheug me wel weer op gezond eten :')
Ik new york is zat gezond eten te vinden ;)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_208970529
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2023 16:49 schreef miss_sly het volgende:
Na twee dagen met veeeel regen, gisteren ruim 40 mm, vandaag een stralende dag met strakblauwe lucht O+

Laatste dag voor ons. Ik verheug me wel weer op gezond eten :')
Fijne dag! En een goede reis terug.
Liever lui dan moe.
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 19:53:22 #247
5428 crew  miss_sly
pi_208971155
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2023 18:34 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Ik new york is zat gezond eten te vinden ;)
Ongetwijfeld. Het is ons niet gelukt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 1 mei 2023 @ 19:57:01 #248
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_208971233
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Het is ons niet gelukt.
Mijn dochter had een salade bij de IHOP gegeten en dat was het ook wel qua gezond eten _O-
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator maandag 1 mei 2023 @ 20:04:23 #249
5428 crew  miss_sly
pi_208971411
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2023 19:57 schreef Arizona het volgende:

[..]
Mijn dochter had een salade bij de IHOP gegeten en dat was het ook wel qua gezond eten _O-
Ik had vanochtend een banaan bij pret a manger *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209270425
Hoe kan je het makkelijkst reizen van NYC voor de Niagara Falls? We willen ook in zo’n bootje meevaren. Is het dan handig om kaartjes van te voren te kopen of kan je daar ook kopen? En kan iemand me vertellen wat de prijzen ongeveer zijn?
  woensdag 24 mei 2023 @ 23:13:48 #251
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209271180
2x geweest kaartjes kan je daar gewoon kopen.
Auto lijkt me het makkelijkst.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 25 mei 2023 @ 12:32:34 #252
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209275249
Tijdje terug al hotel geregeld, nu ook vliegtickets geregeld voor april volgend jaar, een volle week O+ zoveel zin in al, tegen die tijd is het alweer vijf jaar geleden dat we voor het laatst in de VS waren (toen ook New York).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_209348971
Aftellen is begonnen. Koffers pakken, morgen online inchecken (Delta) en vrijdag eindelijk de lucht in. Ben de hele week al in de wolken :P

Uiteindelijk voor een GO pass gekozen en 7 attracties erop gezet. Scheelt 70 dollar PP met losse kaartjes kopen. Het leukste blijft toch gewoon wandelen door de stad en kijken hoe de kinderen reageren.
Liever lui dan moe.
  woensdag 31 mei 2023 @ 13:57:13 #254
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209349116
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:44 schreef BergHuls8 het volgende:
Aftellen is begonnen. Koffers pakken, morgen online inchecken (Delta) en vrijdag eindelijk de lucht in. Ben de hele week al in de wolken :P

Uiteindelijk voor een GO pass gekozen en 7 attracties erop gezet. Scheelt 70 dollar PP met losse kaartjes kopen. Het leukste blijft toch gewoon wandelen door de stad en kijken hoe de kinderen reageren.
Veel plezier alvast!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 31 mei 2023 @ 14:02:36 #255
5428 crew  miss_sly
pi_209349162
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 13:44 schreef BergHuls8 het volgende:
Aftellen is begonnen. Koffers pakken, morgen online inchecken (Delta) en vrijdag eindelijk de lucht in. Ben de hele week al in de wolken :P

Uiteindelijk voor een GO pass gekozen en 7 attracties erop gezet. Scheelt 70 dollar PP met losse kaartjes kopen. Het leukste blijft toch gewoon wandelen door de stad en kijken hoe de kinderen reageren.
Veel plezier!

Hoe lang ga je? Hoe oud zijn de kinderen? Welke attracties heb je erop gezet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209349371
Thanx, genieten wordt het zeker.
16 en 18 jaar oud, twee jongens die weinig wensen hebben (nu tenminste). shoppen, chillen en wandelen in CP. Vooral geen musea :( Hebben ze toch pech. })
We kiezen voor:
- fietsen in CP met gids
- 9-11 museum
- boot Vrijheidsbeeld en Ellis Island
- RiseNY
- MoMa
- Hop on bus
- Edge of The Rock
Voor de rest nog kijken naar een show op BW en zeker naar een Yankee game (we slapen ook in de Bronx)
Druk programma, maar gaan toch keuzes maken. Je kunt toch niet alles zien. Heb leuke wandelingetjes in de Lonely planet gids mochten we echt geen inspiratie meer hebben, maar dat lijkt me sterk ;)
Liever lui dan moe.
pi_209349410
Veel plezier! (wel jammer van je verblijfplek in the Bronx, kost je veel tijd).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209349678
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:22 schreef BergHuls8 het volgende:
Thanx, genieten wordt het zeker.
16 en 18 jaar oud, twee jongens die weinig wensen hebben (nu tenminste). shoppen, chillen en wandelen in CP. Vooral geen musea :( Hebben ze toch pech. })
We kiezen voor:
- fietsen in CP met gids
- 9-11 museum
- boot Vrijheidsbeeld en Ellis Island
- RiseNY
- MoMa
- Hop on bus
- Edge of The Rock
Voor de rest nog kijken naar een show op BW en zeker naar een Yankee game (we slapen ook in de Bronx)
Druk programma, maar gaan toch keuzes maken. Je kunt toch niet alles zien. Heb leuke wandelingetjes in de Lonely planet gids mochten we echt geen inspiratie meer hebben, maar dat lijkt me sterk ;)
mooi programma!

Hop on hop off bus wellicht overslaan. Vonden wij het niet waard. Zeker dat rondje om central park. Dat was zonde vd tijd. Downtown wel leuk maar je kan ook veel lopen + 33 dollar heb je 7 dagen onbeperkt metro waar je overal naartoe kan. Ook een soort gop on hop off en op itnernet vindt je de route die je dan zelf kan afleggen.

Top of the rocks mooi utzicht over het park en downtown. Maar edge ook een mooie hoor.
pi_209349787
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:25 schreef Jor_Dii het volgende:
Veel plezier! (wel jammer van je verblijfplek in the Bronx, kost je veel tijd).
Dat valt wel mee. Ons budget was een B&B tussen 1600 en 2000 euro voor 6 nachten. Dan kwam je vooral in Brooklyn, Queens en NJ uit. Ook allemaal minimaal 30 minuten naar Manhattan midtown.
Nu zitten we in south Bronx voor 1000 euro (55 reviews gemiddeld 4,9 van de 5). En ook 30 min midtown. Dus voor mij was de keuze snel gemaakt. Die keer dat ik naar Battery Park ga ben ik 45 minuten onderweg.
Liever lui dan moe.
pi_209349826
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 14:51 schreef Malavita het volgende:

[..]
mooi programma!

Hop on hop off bus wellicht overslaan. Vonden wij het niet waard. Zeker dat rondje om central park. Dat was zonde vd tijd. Downtown wel leuk maar je kan ook veel lopen + 33 dollar heb je 7 dagen onbeperkt metro waar je overal naartoe kan. Ook een soort gop on hop off en op itnernet vindt je de route die je dan zelf kan afleggen.

Top of the rocks mooi utzicht over het park en downtown. Maar edge ook een mooie hoor.
Tja, die bus.... niet mijn eerste keus. Maar vrouwlief en jongste zoon vonden het erg leuk in Londen dus daarom opgenomen in de pas.
Metro gaan we zeker gebruiken. Net zoals de ferry. Het is ook vakantie, dus momenten van rust. Dan is zo'n bus wel fijn (als je boven zit uiteraard).
Liever lui dan moe.
pi_209349893
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 15:05 schreef BergHuls8 het volgende:

[..]
Tja, die bus.... niet mijn eerste keus. Maar vrouwlief en jongste zoon vonden het erg leuk in Londen dus daarom opgenomen in de pas.
Metro gaan we zeker gebruiken. Net zoals de ferry. Het is ook vakantie, dus momenten van rust. Dan is zo'n bus wel fijn (als je boven zit uiteraard).
en uiteindelijk is het ook eem leuke bus :) geen spijt van gehad hoor dus hopelijk jullie ook niet. Oordopjes in, lekker zitten en genieten! Wel boven zitten idd, maar als je zorgt dat je bij het begin instapt (ergens op 8th av en hoek 47st dacht ik) zit je gewoon altijd boven.

Veel plezier alvast.
pi_209350279
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 15:03 schreef BergHuls8 het volgende:

[..]
Dat valt wel mee. Ons budget was een B&B tussen 1600 en 2000 euro voor 6 nachten. Dan kwam je vooral in Brooklyn, Queens en NJ uit. Ook allemaal minimaal 30 minuten naar Manhattan midtown.

Mwa, als je net over de Queensboro bridge zit kun je in 15 minuten in Midtown staan. Maar goed, daar zul je dan relatief iets duurder uit zijn voor je hotel (200-300 per nacht). Al met al kost het gewoon veel tijd om van punt A naar B te komen in zo'n stad, zeker omdat je vaak ook nog moet lopen, navigeren, wachten etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209409013
Wat was het kleredruk zeg. Veel drukker dan de afgelopen twee keren (2009 en 2018). Toch genoten, met ook echt heerlijk weer. Edge Observatory 100% de moeite waard en voor de kiezers tussen verschillende uitzichtpunten dit met afstand de meest comfortabele. Wij waren voor 10u ter plaatse, konden zo doorlopen en hadden boven alle tijd en ruimte.
  donderdag 8 juni 2023 @ 09:38:35 #264
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_209439434
https://www.nu.nl/buitenl(...)-new-york-dicht.html

Voor wie een tripje op korte termijn gepland heeft staan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 09:45:55 #265
5428 crew  miss_sly
pi_209439517
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 13:56 schreef Bugno3 het volgende:
Wat was het kleredruk zeg. Veel drukker dan de afgelopen twee keren (2009 en 2018). Toch genoten, met ook echt heerlijk weer. Edge Observatory 100% de moeite waard en voor de kiezers tussen verschillende uitzichtpunten dit met afstand de meest comfortabele. Wij waren voor 10u ter plaatse, konden zo doorlopen en hadden boven alle tijd en ruimte.
Ik vond het ook een stuk drukker dan de vorige keren, maar dat was 2004 en 2005, dus echt lang geleden.
Maar goed, dat vond ik ook van Parijs, Rome en Londen. Het massatoerisme neemt soms echt groteske vormen aan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 8 juni 2023 @ 09:47:01 #266
5428 crew  miss_sly
pi_209439536
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2023 09:38 schreef laziness het volgende:
https://www.nu.nl/buitenl(...)-new-york-dicht.html

Voor wie een tripje op korte termijn gepland heeft staan.
Ik las het ook. Het is echt ernstig. Er wordt aangeraden om niet buiten te zijn als het niet noodzakelijk is.
Nu moesten wij ook twee dagen binnenactiviteiten plannen vanwege de regen, maar dat is toch anders dan deze rook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209439615
quote:
7s.gif Op donderdag 8 juni 2023 09:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik las het ook. Het is echt ernstig. Er wordt aangeraden om niet buiten te zijn als het niet noodzakelijk is.
Nu moesten wij ook twee dagen binnenactiviteiten plannen vanwege de regen, maar dat is toch anders dan deze rook.
Dit verpest letterlijk je gehele trip als je daar nu bent.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 8 juni 2023 @ 11:20:15 #268
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209440284
Dan heb je inderdaad echt pech. Zo zonde ook van die mooie natuur in Canada ;(
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_209487873
Zo, we zijn er weer. Beetje uitgerookt....
Wat dingen die me opvallen aangevuld met tips en ervaringen.
- erg snel door de douane op JFK, binnen 15 minuten gepiept.
- taxi van JFK naar south Bronx 95 dollar inc. tip.
- heel veel cannabis geur in heel NYC. Wordt veel gerookt
- Edge is een mooie uitkijk, eerste keer gedaan andere torens links gelaten
- leuk museumpje in bieb van NYC
- van south bronx met lijn 5 in 30 minuten in Battery Park en 20 minuten mid town
- outlet winkel 21st century vonden wij 3x niks
- outlet op Staten Island ook 3x niks
- shopping in z'n algemeenheid viel ons tegen. In onze beleving (van twintig jaar geleden) was er veel meer keus en aparte dingen. Komt wellicht door alle outlets zoals Otrium, Zalando, etc. die al heeeeel veel aanbieden?
- hop on bus valt tegen als je het helemaal doet en via Wall street gaat. Veel file en dus veel tijd gekost.
- 9-11 museum zeer indrukwekkend (jongste zoon is niet van musea maar was hier niet weg te krijgen)
- high mile mooi gedaan en meat district prachtig opgeknapt
- Yankee game afgelost door de rook uit Canada
- RiseNY eerste deel mwa, laatste deel is super gemaakt. Hele mooie 'vlucht' over en door NYC
- MoMa, ging speciaal voor Sterrennacht; is die uitgeleend aan MET voor een expositie. Toch ook leuke andere werken kunnen zien op de 5e en 4e verdieping. Andere verdiepingen werd me te modern.
- onze Rabopassen en ING stonden op Wereld dekking. Toch bijna overal geweigerd, op 3 winkels na. Dus met creditcard en cash betaald. Vreemd.

Voor ons was het al de derde keer, dus een stuk minder wow factor. Kinderen waren gelukkig wel onder de indruk. Al met al, zeer geslaagd om met je gezin in zo'n wereldstad door te brengen. Dat natuurlijk wel *O*
Liever lui dan moe.
  Moderator maandag 12 juni 2023 @ 14:04:31 #270
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_209487925
Leuk dat jullie het goed naar je zin hebben gehad, ondanks de rook!

Die cannabisgeur lijkt wel een constante te zijn op alle plekken waar het gelegaliseerd is.De afgelopen weken ben ik in Portland, Seattle en Las Vegas geweest en overal ruik je het.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_209708716
In Oktober voor de derde keer naar NY. Nu is het een heel kort tripje want ik kom daar vooral om te werken maar heb nog wel ruimte voor leuke dingen. Ziek veel zin in! Er gewoon zijn is al zo tof. Vorige keren voelde het alsof ik in een film liep. Hopelijk voel ik dat nu nog steeds zo.
Go hard or go home
pi_209708812
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 18:42 schreef Noek het volgende:
In Oktober voor de derde keer naar NY. Nu is het een heel kort tripje want ik kom daar vooral om te werken maar heb nog wel ruimte voor leuke dingen. Ziek veel zin in! Er gewoon zijn is al zo tof. Vorige keren voelde het alsof ik in een film liep. Hopelijk voel ik dat nu nog steeds zo.
nice. Ja dat gewoon er al zijn en lekker lopen herken ik wel idd :D
pi_209743646
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 18:42 schreef Noek het volgende:
In Oktober voor de derde keer naar NY. Nu is het een heel kort tripje want ik kom daar vooral om te werken maar heb nog wel ruimte voor leuke dingen. Ziek veel zin in! Er gewoon zijn is al zo tof. Vorige keren voelde het alsof ik in een film liep. Hopelijk voel ik dat nu nog steeds zo.
Die associatie met het onderdeel zijn van een film, had ik ook de eerste keer. Zowel in NYC als in andere delen van het land. Ik ben al oud en ken de VS vooral van de jaren '80. Toen zag je soms wat op TV of in een krant/ tijdschrift. En vooral dus films. Toen kwam Veronica opeens begin jaren '90 met het programma Veronica goes USA, toen wist ik zeker dat ik dit bijzonder land een keer moest bezoeken.

Anyways, veel plezier!
Liever lui dan moe.
  Moderator maandag 3 juli 2023 @ 12:50:18 #274
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_209745680
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 juni 2023 18:42 schreef Noek het volgende:
In Oktober voor de derde keer naar NY. Nu is het een heel kort tripje want ik kom daar vooral om te werken maar heb nog wel ruimte voor leuke dingen. Ziek veel zin in! Er gewoon zijn is al zo tof. Vorige keren voelde het alsof ik in een film liep. Hopelijk voel ik dat nu nog steeds zo.
Herkenbaar. Ik heb ooit de eerste Spider-man-film in een bioscoop op Times Square gezien en die speelt zich ook voor een deel op Times Square af. Heel meta. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Mike op 03-07-2023 13:14:37 ]
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 20 juli 2023 @ 18:55:07 #275
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_209972290
Meld! *O*
Begin September gaan wij voor een week naar New York. Eerste keer en kan echt niet wachten. 8-) Lijkt me zo gaaf om daar gewoon te zijn. Central Park om de hoek, etc. etc. We zijn nu bezig met het plannen van de dingen die we willen bezoeken.

We hebben een hotel om de hoek bij Times Square. En we vliegen op Newark.
Hoe goed is het te doen om met openbaar vervoer richting ons hotel te komen? Van wat ik lees moet je met de AirTrain, New Jersey Transit trein en tot slot de metro. Lijkt ons wel een mooi tripje, maar we zeulen wel onze bagage mee.

Voor de metrokaart nemen we de weekkaart, ideaal. Ik kan alleen niet vinden of er nog beperkingen zijn met die kaart. Kun je gewoon naar Brooklyn en Queens ermee?

Is het nodig om cash dollars mee te hebben?
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_209972399
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 18:55 schreef YourCaptor het volgende:
Meld! *O*
Begin September gaan wij voor een week naar New York. Eerste keer en kan echt niet wachten. 8-) Lijkt me zo gaaf om daar gewoon te zijn. Central Park om de hoek, etc. etc. We zijn nu bezig met het plannen van de dingen die we willen bezoeken.

We hebben een hotel om de hoek bij Times Square. En we vliegen op Newark.
Hoe goed is het te doen om met openbaar vervoer richting ons hotel te komen? Van wat ik lees moet je met de AirTrain, New Jersey Transit trein en tot slot de metro. Lijkt ons wel een mooi tripje, maar we zeulen wel onze bagage mee.

Voor de metrokaart nemen we de weekkaart, ideaal. Ik kan alleen niet vinden of er nog beperkingen zijn met die kaart. Kun je gewoon naar Brooklyn en Queens ermee?

Is het nodig om cash dollars mee te hebben?
Je kan volgens mij ook een directe trein naar Port authority bus terminal nemen, dat ligt een paar minuten lopen van Times Square af.
Metro is niet mijn favoriet als ik koffers bij me heb als ik op een druk tijdstip met de metro zou gaan.

Met de MetroCard kun je ook naar Brooklyn en Queens ja.
En je kunt er ook mee in de Roosevelt island tram _O_
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_209972413
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2023 12:50 schreef Mike het volgende:

[..]
Herkenbaar. Ik heb ooit de eerste Spider-man-film in een bioscoop op Times Square gezien en die speelt zich ook voor een deel op Times Square af. Heel meta. :+
Ik heb opnames van een Spider-Man film live gezien in NY _O_
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  donderdag 20 juli 2023 @ 19:58:25 #278
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209973170
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 19:04 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Ik heb opnames van een Spider-Man film live gezien in NY _O_
Niet jaloers. Absoluut niet jaloers. Echt niet hoor.

Oke, misschien een heel klein beetje. Wat tof zeg!

Ik heb een acteur zien lopen rond Grand Central, maar dat was het wel zo'n beetje :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 20 juli 2023 @ 20:28:08 #279
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_209973688
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 19:03 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Je kan volgens mij ook een directe trein naar Port authority bus terminal nemen, dat ligt een paar minuten lopen van Times Square af.
Metro is niet mijn favoriet als ik koffers bij me heb als ik op een druk tijdstip met de metro zou gaan.

Met de MetroCard kun je ook naar Brooklyn en Queens ja.
En je kunt er ook mee in de Roosevelt island tram _O_
O top, die zet ik meteen op het lijstje. :7
Zal nog eens zoeken voor die directe trein. Neem jij zelf dan een taxi of busje ofzo vanaf het vliegveld? Ik schrok een beetje van de taxi prijzen. :')
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_209973734
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juli 2023 19:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Niet jaloers. Absoluut niet jaloers. Echt niet hoor.

Oke, misschien een heel klein beetje. Wat tof zeg!

Ik heb een acteur zien lopen rond Grand Central, maar dat was het wel zo'n beetje :P
Ik zal eens kijken of ik de foto van die spider-man filmset ergens kan vinden

Wie heb je dan gezien?
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_209973792
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 20:28 schreef YourCaptor het volgende:

[..]
O top, die zet ik meteen op het lijstje. :7
Zal nog eens zoeken voor die directe trein. Neem jij zelf dan een taxi of busje ofzo vanaf het vliegveld? Ik schrok een beetje van de taxi prijzen. :')
Als ik op Newark land neem ik meestal de trein naar Penn station, als ik dan ergens een hotel heb in midtown dan loop ik er gewoon heen vanaf Penn station.
De keren dat ik op JFK aankwam heb ik meestal wel een taxi genomen, het is duur ja maar ik heb gewoon geen zin om met mijn koffer in die drukke metro's te staan. ik heb ook wel eens geregeld dat zo een busje mij kwam halen idd

De laatste keer ben ik wel gewoon met de metro naar het vliegveld gegaan omdat ik toen ik een late vlucht had en ik wist dat het niet zo druk zou zijn in de metro

[ Bericht 1% gewijzigd door Doug-Heffernan op 20-07-2023 20:42:24 ]
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  donderdag 20 juli 2023 @ 20:46:07 #282
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_209973912
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 20:36 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Als ik op Newark land neem ik meestal de trein naar Penn station, als ik dan ergens een hotel heb in midtown dan loop ik er gewoon heen vanaf Penn station.
De keren dat ik op JFK aankwam heb ik meestal wel een taxi genomen, het is duur ja maar ik heb gewoon geen zin om met mijn koffer in die drukke metro's te staan. ik heb ook wel eens geregeld dat zo een busje mij kwam halen idd

De laatste keer ben ik wel gewoon met de metro naar het vliegveld gegaan omdat ik toen ik een late vlucht had en ik wist dat het niet zo druk zou zijn in de metro
Ja zo is het ook. Als dat moet, dan maar in de tas. We zijn daar op zaterdag rond een uur of 12 's middags.

Bedoel je deze trein?
https://www.rome2rio.com/map/Newark/Times-Square#r/Train/s/0

Om daar te komen moet je dan met de AirTrain, als ik het goed begrijp.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  donderdag 20 juli 2023 @ 20:51:43 #283
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_209973982
Ja, airtrain is dat lokale treintje op het vliegveld:
https://www.newarkairport.com/to-from-airport/air-train

Daarna pak je de normale trein naar Penn Station en dan idd gewoon lopen over 8th Avenue (of 7th, misschien iets drukker).
Of als het regent de metro pakken.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_209974039
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 20:46 schreef YourCaptor het volgende:

[..]
Ja zo is het ook. Als dat moet, dan maar in de tas. We zijn daar op zaterdag rond een uur of 12 's middags.

Bedoel je deze trein?
https://www.rome2rio.com/map/Newark/Times-Square#r/Train/s/0

Om daar te komen moet je dan met de AirTrain, als ik het goed begrijp.
Ja die trein idd, maar airtrain is alleen van het vliegveld naar het treinstation.
In een eerdere post zei ik dat je ook met de trein naar Port authority bus terminal kan maar ik bedoelde met de bus.
Welk hotel heb je?
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_209974090
Een taxi daar is niet duur, nog steeds een hoop geld hoor.
Bij mij reed de taxi helemaal binnendoor het was gewoon een extra excursie ;)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  donderdag 20 juli 2023 @ 21:26:18 #286
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_209974532
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 20:56 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Ja die trein idd, maar airtrain is alleen van het vliegveld naar het treinstation.
In een eerdere post zei ik dat je ook met de trein naar Port authority bus terminal kan maar ik bedoelde met de bus.
Welk hotel heb je?
Aha, vandaar. Riu Plaza Manhattan zitten we. Op 47th street.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_209974579
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:26 schreef YourCaptor het volgende:

[..]
Aha, vandaar. Riu Plaza Manhattan zitten we. Op 47th street.
Heel veel plezier :)
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  donderdag 20 juli 2023 @ 21:36:30 #288
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_209974691
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:29 schreef laffer het volgende:

[..]
Heel veel plezier :)
Thanks!

Mijn andere vraag over cash, is dat nodig om mee te nemen? Of gewoon alles credit-cards.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
  Moderator donderdag 20 juli 2023 @ 22:47:32 #289
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_209975665
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:36 schreef YourCaptor het volgende:

[..]
Thanks!

Mijn andere vraag over cash, is dat nodig om mee te nemen? Of gewoon alles credit-cards.
Ik zou 'iets' pinnen als je daar aankomt. Met credit cards kom je een heel eind, maar ik heb toch bij 1 of 2 café's/restaurants meegemaakt dat de kaart om de een of andere reden niet werkte. En dan niet alleen die van mij maar ook die van mijn reisgenoot.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_209975790
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 22:47 schreef Mike het volgende:

[..]
Ik zou 'iets' pinnen als je daar aankomt. Met credit cards kom je een heel eind, maar ik heb toch bij 1 of 2 café's/restaurants meegemaakt dat de kaart om de een of andere reden niet werkte. En dan niet alleen die van mij maar ook die van mijn reisgenoot.
Ik deed het meeste met cash, ik had wel een pre-paid creditcard bij me maar was eigenlijk niet nodig.

Bereid je wel voor hoe het zit met het fooien systeem, dat is echt anders dan hier.

En de borg voor het hotel, als je dat niet per gewone creditcard kan voldoen moet je 200 dollar inleggen, maar dat krijg je bij het uit checken natuurlijk gewoon terug.
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 07:00:07 #291
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_209976817
Top, dank jullie ^O^
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_209978905
28 augustus t/m 3 september voor het eerst naar NYC. Vlucht, hotel zijn geboekt en ESTA is binnen. ^O^
Wordt wel de eerste keer dat ik alleen op vakantie ga, dus ben heel benieuwd hoe ik dat ga vinden.
Gelukkig zijn er wel wat dingen te doen daar. :D
Vitesse, Celtic FC, Everton, Green Bay Packers.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 10:46:37 #293
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_209978956
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 21:36 schreef YourCaptor het volgende:

[..]
Thanks!

Mijn andere vraag over cash, is dat nodig om mee te nemen? Of gewoon alles credit-cards.
We zijn er vier keer geweest en volgens mij maar één keer cash nodig gehad. Pinnen deden we wel elke keer, maar elke keer eigenlijk puur voor de zekerheid.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_209979510
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 10:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
We zijn er vier keer geweest en volgens mij maar één keer cash nodig gehad. Pinnen deden we wel elke keer, maar elke keer eigenlijk puur voor de zekerheid.
wij hadden volgens mij voor 8 dagen 200 dollar gepind, met moeite ging dat op, verder alles met de cc
  vrijdag 21 juli 2023 @ 17:50:49 #295
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_209984694
Ok, dus puur voor de zekerheid maar wat cash halen.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_209984748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:50 schreef YourCaptor het volgende:
Ok, dus puur voor de zekerheid maar wat cash halen.
ja dat zou ik wel doen. Fooitje voor de schoonmakers in het hotel bijvoorbeeld. Maar niet teveel cash, das echt niet nodig
pi_210037335
Voor werk ben ik in september in New York en plak er privé 2 dagen achteraan. Wat zijn die absolute highlights die ik in die 2 dagen moet zien/doen?
  dinsdag 25 juli 2023 @ 19:33:18 #298
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_210037521
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 19:18 schreef Pinuts het volgende:
Voor werk ben ik in september in New York en plak er privé 2 dagen achteraan. Wat zijn die absolute highlights die ik in die 2 dagen moet zien/doen?
Kan enkel mijn hoogtepunten geven.

Wandelen in Central Park.
Uitzicht op de skyline vanaf Dumbo (sunset)
Uitzicht vanaf Top of the Rock
Over Brooklyn Bridge wandelen
Grand Central centrale hal bezoeken
Ground Zero Memorial
Statue of Liberty vanaf het water of Battery Park

Veel meer te zien natuurlijk. Ik vind het ook heerlijk om doelloos rond te lopen daar. Maar als je maar twee dagen hebt (en wellicht de avonden na je werk) kom je hiermee een heel eind.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 25 juli 2023 @ 20:02:04 #299
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210037904
-Als je zoiets leuk vindt: Intrepid museum. Vliegdekschip, Spaceshuttle, Concorde en veel meer.
-Last minute Broadway https://www.timeout.com/n(...)ute-broadway-tickets
-Comedy Cellar
-MoMA, Guggenheim, enz.
-Deli of Steakhouse

Meer lezen: https://www.timeout.com/newyork
Enjoy
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator dinsdag 25 juli 2023 @ 20:07:23 #300
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_210037983
Central Park is absoluut een must-visit. Verder vond ik naast de bekende plekken ook de rondleidingen door Madison Square Guarden en NBC studio's bij Rockefeller Plaza heel leuk.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 6 augustus 2023 @ 11:16:10 #301
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_210180570
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2023 20:07 schreef Mike het volgende:
Central Park is absoluut een must-visit. Verder vond ik naast de bekende plekken ook de rondleidingen door Madison Square Guarden en NBC studio's bij Rockefeller Plaza heel leuk.
Kun je iets meer vertellen over de rondleidingen?
Wat laten ze zien?

Ben 1x in NYC geweest voor de bekendste dingen en zoek wat nieuwe doelen om te doen.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')