Quotes uit eigen werk:quote:Op maandag 27 februari 2023 10:53 schreef Spyrodedraak het volgende:
Hi allen.
Wij gaan in mei een paar dagen naar new york. Nu zitten we te kijken naar een citypass. Maar er zijn zoveel varianten daar dat ik niet weet waar we goed aan doen.
Wie heeft er ervaringen mee? We gaan voor 4 dagen, en de eerste dag zouden we als alles meezit om 12 uur smiddags in manhatten zijn, en op de 4e dag rond 14:00 richtibg het vliegveld.
quote:Op zondag 1 juli 2018 01:44 schreef Viv het volgende:
Wij hebben de New York Pass gehad, die van 5 dagen. Het was onze eerste keer NYC en voorlopig ook de laatste keer, daarom wilden we zoveel mogelijk van de bekende bezienswaardigheden meemaken. Achteraf heb ik uitgerekend dat we zo'n 50% van de reguliere entreeprijs betaald hebben, dus ik vond het wel een goede deal (destijds, in 2014, geen idee hoe het nu is).
Als je die pas eenmaal hebt, verlaagt het ook de drempel om nog even een museum of zo mee te pakken. Is het toch niks, dan sta je na 5 minuten weer buiten. Dat vond ik extra leuk eraan. Sommige mensen zouden juist een gejaagd gevoel krijgen van zo'n pas, zo van "we moeten vandaag nog XYZ doen, anders halen we het geld er niet uit!". Het is dus afhankelijk van hoe je erin staat en wat voor soort vakantie je voor ogen hebt, of zo'n pas een goed idee is of niet.
quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 23:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Je kan het van tevoren uitrekenen of de New York Pass een goed idee is, de normale entreeprijzen staan erbij vermeld:
http://www.newyorkpass.com/En/new-york-attractions/
Wij hadden $357 betaald voor 2 stuks "5 Day Adult New York Pass", en de losse entreebewijzen zouden $698 hebben gekost.Wat MissJ zegt klopt, zo'n pass verlaagt de drempel om musea binnen te lopen. Zo gingen wij het Solomon R. Guggenheim Museum binnen omdat het gebouw tof is, voor de tentoonstelling zelf hadden we achteraf gezien geen $22 per persoon willen betalen.
Met de New York pass kun je onbeperkt bezienswaardigheden bezoeken, wel iedere bezienswaardigheid maximaal een keerquote:Op maandag 27 februari 2023 11:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet hier ook even voor gaan zitten. Even uitrekenen wat we in ieder geval willen doen, wat we daarvoor zouden betalen en of we dan voordeel halen uit die passen. Ze zijn wel duur, en we zijn met drieën, maar als we al die dingen toch gaan doen, tja...
O ja, er is ook een aantal verschillende passen? Je hebt ook een sightseeing flex pass ofzo, kun je per aantal te bezoeken bezienswaardigheden aanschaffen (2, 5 10 ofzo). En deze New York Pass waar jij het over hebt @:Viv is echt onbeperkt voor een hele reeks bezienswaardigheden?
Dit, je kan met deze pas overal één keer gratis naar binnen @miss_sly , er zit verder geen maximum op.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:34 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Met de New York pass kun je onbeperkt bezienswaardigheden bezoeken, wel iedere bezienswaardigheid maximaal een keer
Dat is goed om te weten.quote:Op maandag 27 februari 2023 11:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit, je kan met deze pas overal één keer gratis naar binnen @:miss_sly , er zit verder geen maximum op.
Gratis inderdaadquote:Op maandag 27 februari 2023 11:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is goed om te weten.
En het is dus gratis toegang, niet met korting?
Klopt wel. Heb de 2e dag in New York de metro gepakt tot het noorden van centraal park en helemaal afgewandeld tot het zuiden van centraal park.quote:Op zondag 12 maart 2023 19:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
New York is niet alleen betaalde bezienswaardigheden bezoeken.
Het is ook het straatleven bekijken, met de metro naar Brooklyn, fietsen door Central Park.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |