abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2023 @ 10:53:58 #1
499370 Spyrodedraak
I think I smell a BBQ.
pi_208163448
Hi allen.

Wij gaan in mei een paar dagen naar new york. Nu zitten we te kijken naar een citypass. Maar er zijn zoveel varianten daar dat ik niet weet waar we goed aan doen.

Wie heeft er ervaringen mee? We gaan voor 4 dagen, en de eerste dag zouden we als alles meezit om 12 uur smiddags in manhatten zijn, en op de 4e dag rond 14:00 richtibg het vliegveld.
pi_208163668
Jaren geleden heb ik gebruik gemaakt van de New York pass en er ook voordeel meegehad, je moet gewoon even uitrekenen of je er voordeel mee hebt
lol
  Manager PR/Moderator maandag 27 februari 2023 @ 11:19:29 #3
269689 crew  Viv
pi_208163847
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 10:53 schreef Spyrodedraak het volgende:
Hi allen.

Wij gaan in mei een paar dagen naar new york. Nu zitten we te kijken naar een citypass. Maar er zijn zoveel varianten daar dat ik niet weet waar we goed aan doen.

Wie heeft er ervaringen mee? We gaan voor 4 dagen, en de eerste dag zouden we als alles meezit om 12 uur smiddags in manhatten zijn, en op de 4e dag rond 14:00 richtibg het vliegveld.
Quotes uit eigen werk:

quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2018 01:44 schreef Viv het volgende:
Wij hebben de New York Pass gehad, die van 5 dagen. Het was onze eerste keer NYC en voorlopig ook de laatste keer, daarom wilden we zoveel mogelijk van de bekende bezienswaardigheden meemaken. Achteraf heb ik uitgerekend dat we zo'n 50% van de reguliere entreeprijs betaald hebben, dus ik vond het wel een goede deal (destijds, in 2014, geen idee hoe het nu is).

Als je die pas eenmaal hebt, verlaagt het ook de drempel om nog even een museum of zo mee te pakken. Is het toch niks, dan sta je na 5 minuten weer buiten. Dat vond ik extra leuk eraan. Sommige mensen zouden juist een gejaagd gevoel krijgen van zo'n pas, zo van "we moeten vandaag nog XYZ doen, anders halen we het geld er niet uit!". Het is dus afhankelijk van hoe je erin staat en wat voor soort vakantie je voor ogen hebt, of zo'n pas een goed idee is of niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 23:43 schreef Viv het volgende:

[..]

Je kan het van tevoren uitrekenen of de New York Pass een goed idee is, de normale entreeprijzen staan erbij vermeld:
http://www.newyorkpass.com/En/new-york-attractions/

Wij hadden $357 betaald voor 2 stuks "5 Day Adult New York Pass", en de losse entreebewijzen zouden $698 hebben gekost. :Y) Wat MissJ zegt klopt, zo'n pass verlaagt de drempel om musea binnen te lopen. Zo gingen wij het Solomon R. Guggenheim Museum binnen omdat het gebouw tof is, voor de tentoonstelling zelf hadden we achteraf gezien geen $22 per persoon willen betalen. :@
:)
pi_208163914
Ik moet hier ook even voor gaan zitten. Even uitrekenen wat we in ieder geval willen doen, wat we daarvoor zouden betalen en of we dan voordeel halen uit die passen. Ze zijn wel duur, en we zijn met drieën, maar als we al die dingen toch gaan doen, tja...

O ja, er is ook een aantal verschillende passen? Je hebt ook een sightseeing flex pass ofzo, kun je per aantal te bezoeken bezienswaardigheden aanschaffen (2, 5 10 ofzo). En deze New York Pass waar jij het over hebt @Viv is echt onbeperkt voor een hele reeks bezienswaardigheden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208164009
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:25 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet hier ook even voor gaan zitten. Even uitrekenen wat we in ieder geval willen doen, wat we daarvoor zouden betalen en of we dan voordeel halen uit die passen. Ze zijn wel duur, en we zijn met drieën, maar als we al die dingen toch gaan doen, tja...

O ja, er is ook een aantal verschillende passen? Je hebt ook een sightseeing flex pass ofzo, kun je per aantal te bezoeken bezienswaardigheden aanschaffen (2, 5 10 ofzo). En deze New York Pass waar jij het over hebt @:Viv is echt onbeperkt voor een hele reeks bezienswaardigheden?
Met de New York pass kun je onbeperkt bezienswaardigheden bezoeken, wel iedere bezienswaardigheid maximaal een keer
lol
  Manager PR/Moderator maandag 27 februari 2023 @ 11:36:27 #6
269689 crew  Viv
pi_208164046
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:34 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Met de New York pass kun je onbeperkt bezienswaardigheden bezoeken, wel iedere bezienswaardigheid maximaal een keer
Dit, je kan met deze pas overal één keer gratis naar binnen @miss_sly , er zit verder geen maximum op. :)
pi_208164091
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:36 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit, je kan met deze pas overal één keer gratis naar binnen @:miss_sly , er zit verder geen maximum op. :)
Dat is goed om te weten.
En het is dus gratis toegang, niet met korting?

Dan moeten we ook nog even uitzoeken of we overal zo naar binnen kunnen, of dat er nog steeds tijdsloten gereserveerd moeten worden. Want dat schijnt nog wel een ding te zijn bij sommige bezienswaardigheden, zoals het 9/11 museum.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 februari 2023 @ 11:47:58 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208164225
Ik had zo'n pas toen wel. Het is ook vooral fijn voor als je een paar uurtjes over hebt, dan kun je gewoon overal binnenstappen zonder te moeten twijfelen of het die 40 dollar pp wel waard is.
  Manager PR/Moderator maandag 27 februari 2023 @ 11:52:55 #9
269689 crew  Viv
pi_208164320
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is goed om te weten.
En het is dus gratis toegang, niet met korting?
Gratis inderdaad :)

En dat maakt het heel laagdrempelig om even ergens binnen te gaan. Mijn man houdt bijvoorbeeld niet van kunstmusea, maar is hiermee toch bij MoMa binnen gestapt. En toen bleek dat ze daar oude video games (zoals Space Invaders) ook als kunst beschouwen, dus hij vond het nog leuk ook. :D
  zondag 12 maart 2023 @ 19:03:12 #10
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_208347823
New York is niet alleen betaalde bezienswaardigheden bezoeken.
Het is ook het straatleven bekijken, met de metro naar Brooklyn, fietsen door Central Park.
Wie dit leest is gek
  Moderator donderdag 16 maart 2023 @ 15:54:37 #11
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_208408386
quote:
99s.gif Op zondag 12 maart 2023 19:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
New York is niet alleen betaalde bezienswaardigheden bezoeken.
Het is ook het straatleven bekijken, met de metro naar Brooklyn, fietsen door Central Park.
Klopt wel. Heb de 2e dag in New York de metro gepakt tot het noorden van centraal park en helemaal afgewandeld tot het zuiden van centraal park.

Was iets van 5km ofzo.

Deed zo'n deugd _O_
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')