WTF?quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:03 schreef Starhopper het volgende:
Heb je net psalm 19:1 gezien @:metalfrost ?
Ff stream terugkijkenquote:
Deden ze 53 jaar geleden ookquote:Op zaterdag 25 december 2021 14:05 schreef Mano_ het volgende:
Oh er was een topic![]()
![]()
Mooie speech. Er is een nieuw stuk superawesome speelgoed gelanceerd, laten we het over god hebben [ afbeelding ]
Genesisquote:
Die is gaaf, je kunt via de knop "Explore all deployments" elke stap volgen op een tijdlijn met uitleg en inclusief animaties van de betreffende deployment.quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://jwst.nasa.gov/content/webbLaunch/whereIsWebb.html
Deze pagina is nu ook live trouwens. Was een paar minuten geleden nog 'stil'
Alleen waarom is alles in Amerikaanse units.
Coolquote:Op zaterdag 25 december 2021 14:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://jwst.nasa.gov/content/webbLaunch/whereIsWebb.html
Deze pagina is nu ook live trouwens. Was een paar minuten geleden nog 'stil'
Alleen waarom is alles in Amerikaanse units.
Nee.quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:03 schreef Starhopper het volgende:
Heb je net psalm 19:1 gezien @:metalfrost ?
Daarom brengen ze hem in een baan rond L2. Daar kan hij zonlicht vangenquote:Op zaterdag 25 december 2021 14:29 schreef qajariaq het volgende:
Die telescoop zoekt dus de meeste schaduw van de aarde maar gaat wel op zonnepanelen werken. Hoe kan je dat combineren?
Wat is dan nog helemaal het nut van die L2? Ik ging er van uit dat het juist was om het koudste en donkerste plekje in de buurt van de aarde te gebruiken.quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daarom brengen ze hem in een baan rond L2. Daar kan hij zonlicht vangen![]()
Simpel plaatje:
[ afbeelding ]
Je hebt in ieder geval geen licht van de zon dat via de aarde richting de telescoop reflecteert.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat is dan nog helemaal het nut van die L2? Ik ging er van uit dat het juist was om het koudste en donkerste plekje in de buurt van de aarde te gebruiken.
Weet ik niet precies. Ik dacht omdat hij daar op een stabiele plek hangt en het zonneschild dus niet steeds bijgesteld hoeft te worden. Ook kost het minder brandstof om hem in deze baan te houden vergeleken met LEO. Ik heb nu ff geen tijd om het op te zoeken.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Wat is dan nog helemaal het nut van die L2? Ik ging er van uit dat het juist was om het koudste en donkerste plekje in de buurt van de aarde te gebruiken.
quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:08 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval geen licht van de zon dat via de aarde richting de telescoop reflecteert.
Klopt allebei.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Weet ik niet precies. Ik dacht omdat hij daar op een stabiele plek hangt en het zonneschild dus niet steeds bijgesteld hoeft te worden. Ook kost het minder brandstof om hem in deze baan te houden vergeleken met LEO. Ik heb nu ff geen tijd om het op te zoeken.
Het is een punt in de ruimte waar de zwaartekracht van twee hemellichamen (in dit geval dat van de zon en aarde) elkaar opheffen. Dit is dus een zeer stabiel punt in de ruimte waar je weinig brandstof nodig hebt om de sateliet op zijn plaats te houden.quote:Op zaterdag 25 december 2021 15:02 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Nope. De Hubble kon worden bereikt door de space shuttle. De James Webb is afgeschreven als er iets mis gaat.quote:Op zaterdag 25 december 2021 19:08 schreef vipergts het volgende:
Als dat ding het nu niet doet net als de Hubble in het begin kunnen we er dan naartoe of hem terughalen of moeten we hem afschrijven.
Ze hadden het wel over de mogelijkheid om een robot of iets te sturen heel evt, mensen sturen zou erg lastig zijn.quote:Op zaterdag 25 december 2021 19:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nope. De Hubble kon worden bereikt door de space shuttle. De James Webb is afgeschreven als er iets mis gaat.
Niet dat ik gezien / gelezen heb...alleen heel veel checks / tests van tevoren zeg maar.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:34 schreef StateOfMind het volgende:
Lijkt me ook wel dat je voor 10 miljard wel een soort van backup plan hebt
Nope, geen backup plan.quote:Op zaterdag 25 december 2021 20:34 schreef StateOfMind het volgende:
Lijkt me ook wel dat je voor 10 miljard wel een soort van backup plan hebt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |