Vind ik op zich ook raar ja. Alle meubels die ik verschuif als ik aan het stofzuigen ben ofzo hebben viltjes eronder, en die hoor ik zelf niet eens als ik die schuif. Wat dat betreft ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe mijn onderburen het geluid uit mijn appartement ervaren (if any)quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:17 schreef SpecialK het volgende:
moet wel zeggen dat ik nooit zal snappen waarom sommige mensen dagelijks met meubels schuiven. dat is kwalijk gedrag. en ook stoelen kunnen viltjes/dopjes krijgen.
Ik héb toevallig de Sony WH-1000X M3quote:maar ik wil wedden dat een goede noise cancelling koptelefoon wel al wonderen zal doen. minimaal door jou een paar uurtjes mentale rust te geven zodat de agitatie kan wegvallen.
met goede koptelefoon bedoel ik zo'n Sony wh-1000x m3... ik heb het gevoel dat je nu iets matigs hebt geprobeerd want ik hoor met dit ding zelfs niet als mijn buurman weer tegen zijn vrouw aan het schreeuwen is.
Ik gebruik juist ook mijn noise cancelling headphone (dezelfde als die van jou) tegen geluidsoverlast van de buren. Een buurman houdt nogal van dance muziek met zware bas. En dat wordt serieus door mijn koptelefoon weggefilterd. Op FOK kreeg ik eerst te horen dat dat niet kon, maar het werkte gelukkig wel. Met schuivende stoelen en bonken op muren (gelukkig) geen ervaring.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:48 schreef curantis het volgende:
Ik héb toevallig de Sony WH-1000X M3
Alleen werkt die NC nauwelijks tegen contactgeluid van de buren. Dat zijn zulke lage frequenties die je overal doorheen hoort, ook door noise cancelling.
Klopt, het is echt een mind-game. Het appartement waar ik hiervoor woonde (wel een bovenwoning) had ik ook buren naast me die elke 2 weken een feestje had op donderdagavond. Harde muziek en gelal wat vaak doorging als ik vrijdagochtend weer naar mijn werk ging. Mijn slaapkamer grenste aan hun woonkamer. Ik heb er 1x iets van gezegd toen de wekkerradio een keer letterlijk van mijn nachtkastje trildequote:Op vrijdag 24 december 2021 13:01 schreef Sfancta het volgende:
Daarnaast kan het echt tussen je oren gaan zitten. Ben ook tweemaal verhuisd hierdoor. Vorige huis beviel prima, alleen dat gezin naast me niet.
Ik denk dat het gewoon over stoelen aan een eettafel schuivend over een laminaatvloer gaat oid. Want anders zie ik ook niet in waarom mensen elke dag met meubels zouden schuiven.quote:Op vrijdag 24 december 2021 13:36 schreef Marsenal het volgende:
Nooit begrepen waarom mensen dagelijks hun meubels schuiven, dan heb je gewoon teveel troep in je huis.
Je vergeet een hele belangrijke waar TO misschien wel meer aan heeft: hulp zoeken.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:03 schreef ex het volgende:
Dit is geen overlast maar dit zijn leef geluiden. Dan kan je 3 dingen doen:
- Het negeren
- Het oplossen (isoleren, etc)
- Verhuizen
Een andere smaak is er helaas niet. Eigenlijk zou je met jouw gevoel voor overlast (die ik herken trouwens) gewoon niet zo moeten wonen maar soms heb je de keuze niet.
Voor de overige dingen die je hebt mee gemaakt zou ik met iemand gaan praten. Het is niet niks, je staat er eigenlijk alleen voor.
Onderburen kan je ook goed veel last van hebben, eigen ervaring. Beste is weg uit een flat of appartement. Ben daar echt gek geworden van leefgeluiden.quote:Op vrijdag 24 december 2021 12:04 schreef Document1 het volgende:
Ik denk dat enige is dat je gaat helpen verhuizen naar een woning zonder bovenburen is.
Staat letterlijk in mijn post: "Voor de overige dingen die je hebt mee gemaakt zou ik met iemand gaan praten. Het is niet niks, je staat er eigenlijk alleen voor."quote:Op vrijdag 24 december 2021 14:05 schreef Qarrad het volgende:
Je vergeet een hele belangrijke waar TO misschien wel meer aan heeft: hulp zoeken.
Oh ja ik zie het. My badquote:Op vrijdag 24 december 2021 16:19 schreef ex het volgende:
[..]
Staat letterlijk in mijn post: "Voor de overige dingen die je hebt mee gemaakt zou ik met iemand gaan praten. Het is niet niks, je staat er eigenlijk alleen voor."
Dit kan ook helpen, alleen al het in goed contact zijn met elkaar en het kunnen plaatsen van de geluiden. Ik had jarenlang een onderbuurman die af en toe teringharde dancemuziek ging draaien. Tijdenlang aan geërgerd, hoewel geenszins in de mate van TS. Toen sprak ik hem eens en bleek dat hij met slimme lampen een hele installatie rond z’n televisie had gemaakt en dat hij daar af en toe ff van wilde genieten.quote:Op vrijdag 24 december 2021 16:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Conflicten met buren gaan vaak niet over de klacht op zich, maar vooral de onmacht bij het idee dat de ander alleen maar aan zichzelf denkt en er niet bij nadenkt dat jij je zelf ook fijn wilt voelen in jouw eigen huis.
Probeer dit te onthouden als het nodig is om de buren aan te spreken. Als je gewoon uitlegt wat jouw probleem is en je vraagt hem een gunst of hij jou daarin tegemoet kan komen, dan ben je geen zeikerd en voelt hij zich niet door jou aangevallen. Je kan ook ertegenover stellen dat als hij ergens mee zit of hij heeft last van jouw leefgeluiden, dat hij zoiets gerust mag aangeven bij jou.
Je kan jouw buren ook een keer vrijblijvend uitnodigen voor de koffie ofzo.
Je schrijft dat je je nog nooit zo eenzaam hebt gevoeld. Misschien kan contact met de buren je juist helpen dat te veranderen.
Ik moet wel bekennen dat ik er net als TS veel moeite mee zou hebben en heel veel moed zou moeten verzamelen om het ook te doen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 17:06 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Dit kan ook helpen, alleen al het in goed contact zijn met elkaar en het kunnen plaatsen van de geluiden. Ik had jarenlang een onderbuurman die af en toe teringharde dancemuziek ging draaien. Tijdenlang aan geërgerd, hoewel geenszins in de mate van TS. Toen sprak ik hem eens en bleek dat hij met slimme lampen een hele installatie rond z’n televisie had gemaakt en dat hij daar af en toe ff van wilde genieten.
Zo enthousiast als een kind in de snoepwinkel liet hij z’n woning zien. Sindsdien had ik elke keer zoiets van “Hij is weer ff z’n setup aan het showen, laat maar gaan” en had ik er eigenlijk geen last van.
Dit klopt wel. De eerste keer dat ik langs ging bij m'n vorige overlast buren was dat met flink wat lood in mijn schoenen. Ik wist niet wat voor mensen het waren, of ze begrip voor mijn situatie konden opbrengen, of dat ik alleen maar olie op het vuur zou gooien. Met die sociale angst haal je je toch allerlei negatieve scenario's in je hoofd. Uiteindelijk gewoon een eerlijk gesprek gehad, en was het geluid daarna wat meer te tolereren.quote:Op vrijdag 24 december 2021 17:15 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik moet wel bekennen dat ik er net als TS veel moeite mee zou hebben en heel veel moed zou moeten verzamelen om het ook te doen.
Ik kan hem wel begrijpen nav alles wat hij heeft meegemaakt dat hij vooral rust wilt hebben.
Leefgeluiden van de buren worden een stuk minder irritant als je het goed kan vinden met de buren, omdat je de geluiden dan niet hoeft te associeren met een bedreiging
Nee ben het echt 100% met je eens. TS zou het beste beginnen met hulp zoeken. Het is veel allemaal zo bij elkaar.quote:
Dat is inderdaad prio numero uno.quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:15 schreef Coritchando het volgende:
In jouw geval is het volgens mij ook simpel, zoek een beter huis.
Same here hoor. Ik sprak hem toevallig en wist in eerste instantie niet eens dat het m’n onderbuurman was, totdat hij z’n huis in gingquote:Op vrijdag 24 december 2021 17:15 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik moet wel bekennen dat ik er net als TS veel moeite mee zou hebben en heel veel moed zou moeten verzamelen om het ook te doen.
Ik kan hem wel begrijpen nav alles wat hij heeft meegemaakt dat hij vooral rust wilt hebben.
Leefgeluiden van de buren worden een stuk minder irritant als je het goed kan vinden met de buren, omdat je de geluiden dan niet hoeft te associeren met een bedreiging
Ja.quote:Op zaterdag 25 december 2021 17:11 schreef bitterbal het volgende:
TS heb je een goede noice canceling koptelefoon?
Verhuizen is een optie, maar het gaat hier niet om daadwerkelijk (buiten proportie) overlast veroorzakende buren. TS moet echt psychische hulpverlening inschakelen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:15 schreef Coritchando het volgende:
Jaren geleden ook heel veel overlast van de buren gehad. Muziek vooral. Spuugzat en ben simpelweg verhuisd. Nu nog maar 1 kant buren en lekker rustig. Toch heeft het meer dan 2 jaar geduurd voor ik niet bij elk geluidje in de stress schoot of het dit keer niet ook de hele dag en nacht zou aanhouden. Echt een hele nare gewaarwording.
In jouw geval is het volgens mij ook simpel, zoek een beter huis.
Daar moet je je psychisch op instellen. Toen ik besloten had de zooi te verkopen, desnoods met verlies, had ik er ineens een stuk minder last van. Ik wist toch dat ik wegging.quote:Op zaterdag 25 december 2021 14:21 schreef curantis het volgende:
[..]
Dat is inderdaad prio numero uno.
Ik maak me alleen ernstig zorgen over de korte termijn...
Kan.quote:Op zaterdag 25 december 2021 19:10 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Verhuizen is een optie, maar het gaat hier niet om daadwerkelijk (buiten proportie) overlast veroorzakende buren. TS moet echt psychische hulpverlening inschakelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |