abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_204887619
Weet iemand zou tussendoor of er nog covid maatregelen van krachtig zijn in Duitsland ? Of net als in Nederland verdwenen? (behalve dan Schiphol)
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_204887770
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 10:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
Weet iemand zou tussendoor of er nog covid maatregelen van krachtig zijn in Duitsland ? Of net als in Nederland verdwenen? (behalve dan Schiphol)
Het verschilt per deelstaat. Op diverse plekken moet je nog een (medisch) mondkapje dragen, met name in het OV. In veel andere plekken (musea, restaurants, theaters) wordt geadviseerd een mondkapje te dragen. Ik zie soms dat de locatie zelf het dan alsnog verplicht.
pi_204892552
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het verschilt per deelstaat. Op diverse plekken moet je nog een (medisch) mondkapje dragen, met name in het OV. In veel andere plekken (musea, restaurants, theaters) wordt geadviseerd een mondkapje te dragen. Ik zie soms dat de locatie zelf het dan alsnog verplicht.
Ik zou eigenlijk een week geleden deelnemen aan een activiteit in Frankfurt en die organisator hanteerde zelf ook de 3G-regel. Dat mag dus blijkbaar ook in Duitsland.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204892611
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:30 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Ik zou eigenlijk een week geleden deelnemen aan een activiteit in Frankfurt en die organisator hanteerde zelf ook de 3G-regel. Dat mag dus blijkbaar ook in Duitsland.
Dat durf ik niet te zeggen. In ieder geval veranderen de regels per 1 juni. Je hoeft dan geen coronabewijs meer te hebben om Duitsland in te mogen.
pi_204892617
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat durf ik niet te zeggen. In ieder geval veranderen de regels per 1 juni. Je hoeft dan geen coronabewijs meer te hebben om Duitsland in te mogen.
oh interessant, dat scheelt ook weer
hopelijk gaat dat er voor Frankrijk en Italië ook nog af, dan kan ik weer legaal de grens over daar
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator maandag 30 mei 2022 @ 13:05:17 #206
45833 crew  Fogel
pi_204913534


Groeten uit Joshua Tree Park.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator maandag 30 mei 2022 @ 15:10:14 #207
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204914432
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 13:05 schreef Fogel het volgende:
[ afbeelding ]

Groeten uit Joshua Tree Park.
Ooooh ik ben helemaal niet jaloers hoor :N

Veel plezier! *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_204933108
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het verschilt per deelstaat. Op diverse plekken moet je nog een (medisch) mondkapje dragen, met name in het OV. In veel andere plekken (musea, restaurants, theaters) wordt geadviseerd een mondkapje te dragen. Ik zie soms dat de locatie zelf het dan alsnog verplicht.
Heb jij een handige website waar je dat na kan zoeken ? Wij zijn van plan om een paar dagen naar Berlijn te gaan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 1 juni 2022 @ 22:11:46 #209
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_204937870
Weet iemand hoe het leven nu is in Spanje met corona? :)
pi_204937876
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:37 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
oh interessant, dat scheelt ook weer
hopelijk gaat dat er voor Frankrijk en Italië ook nog af, dan kan ik weer legaal de grens over daar
Je kunt nu ook legaal de grens over hoor.....
Als je gewoon je aan de regels houdt dan kun je al gewoon 2 jaar reizen.
pi_204937878
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:11 schreef Heeinz het volgende:
Weet iemand hoe het leven nu is in Spanje met corona? :)
In welke zin?
Qua maatregelen, qua besmettingen?

Op elk terrein is het daar prima te doen. Maar wat exact?
  woensdag 1 juni 2022 @ 22:14:44 #212
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_204937900
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
In welke zin?
Qua maatregelen, qua besmettingen?

Op elk terrein is het daar prima te doen. Maar wat exact?
Met name qua maatregelen ja. Zag bijv dat mondkapjes alleen in OV nog nodig zijn maar ben met name benieuwd of het nachtleven weer is zoals voorheen en of je er verder überhaupt nog wat van merkt
pi_204938345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:14 schreef Heeinz het volgende:

[..]
Met name qua maatregelen ja. Zag bijv dat mondkapjes alleen in OV nog nodig zijn maar ben met name benieuwd of het nachtleven weer is zoals voorheen en of je er verder überhaupt nog wat van merkt
Nachtleven is al een jaar ofzo hervat.
Nee, je merkt het in Spanje al heel lang niet meer.

Althans zo lang je niet zo'n aansteller bent die bij elke maatregel gaat janken.
Maar die zijn er ook nagenoeg niet meer.
  woensdag 1 juni 2022 @ 22:54:16 #214
406087 Heeinz
Ik schrik hiervan
pi_204938357
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nachtleven is al een jaar ofzo hervat.
Nee, je merkt het in Spanje al heel lang niet meer.

Althans zo lang je niet zo'n aansteller bent die bij elke maatregel gaat janken.
Maar die zijn er ook nagenoeg niet meer.
Welke maatregelen zijn er nog dan? En dan bedoel ik met name in de praktijk. Hier ging het ook nog over 1,5 meter terwijl niemand zich daar meer aan hield
pi_204938401
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:54 schreef Heeinz het volgende:

[..]
Welke maatregelen zijn er nog dan? En dan bedoel ik met name in de praktijk. Hier ging het ook nog over 1,5 meter terwijl niemand zich daar meer aan hield
Om heen te gaan nog de QR code.
En in Spanje zelf eig idd alleen mondkapje in OV (en zorginstellingen). Al moet ik zeggen dat veel Spanjaarden dit altijd best lang netjes volhouden, zelfs buiten.

En 1,5 meter afstand geldt eigenlijk ook nog wel.
pi_204938514
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 14:57 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Heb jij een handige website waar je dat na kan zoeken ? Wij zijn van plan om een paar dagen naar Berlijn te gaan.
Nee, handig is het allerminst. En duidelijk evenmin. Ik ga ook binnenkort naar Berlijn, maar die deelstaten maken het heel onoverzichtelijk.

Je kunt natuurlijk kijken bij de reisadviezen van BuZa of de ANWB, maar die specificeren het niet naar deelstaat. Kijk je naar de officiële Duitse sites, dan moet je dus zowel kijken naar de maatregelen in heel Duitsland, alsook naar de maatregelen in Berlijn. En als je kijkt bij Berlijn dan zie je nu nog de maatregelen vermeld die gelden tot 3 juni en kun je weer doorklikken naar de maatregelen daarna (tot 30 juni).

Die maatregelen vanaf 3 juni lijken niks meer voor te stellen. Alle maatregelen zijn vervallen, behalve het dragen van een mondkapje in sommige situaties in zorginstellingen. Nu geldt dat ook al grotendeels.

Echter... als je kijkt op de sites van musea, concertzalen, restaurants, etc., dan zie je daar nog een diversiteit aan maatregelen genoemd staan: soms (medisch) mondkapje geadviseerd, soms zelfs mondkapje verplicht. Waarvan ik dan niet weet of dat verouderde informatie is en ze hun website nog niet geüpdatet hebben, of dat zulke plekken zelf nog wel deze eisen stellen, ook al is dat wettelijk niet meer vereist.

Kortom; het is nogal een bende.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2022 23:13:53 ]
pi_204939765
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2022 22:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Je kunt nu ook legaal de grens over hoor.....
Als je gewoon je aan de regels houdt dan kun je al gewoon 2 jaar reizen.
Volgens https://www.anwb.nl/vakan(...)aatregelen-frankrijk is er gewoon een coronabewijs vereist voor Frankrijk
Voor Italië geloof ik niet mee nee
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204940209
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 08:40 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Volgens https://www.anwb.nl/vakan(...)aatregelen-frankrijk is er gewoon een coronabewijs vereist voor Frankrijk
Voor Italië geloof ik niet mee nee
Nee, nou en?
Coronabewijs is heel makkelijk legaal te krijgen. Ik reis al sinds het begin van Corona gewoon volop door.
Als je je gewoon aan de regels houdt kun je volop reizen. Bestaan er serieus nog steeds mensen die geen legaal Corona bewijs hebben :')
  donderdag 2 juni 2022 @ 09:55:06 #219
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204940296
Je gooit een FFP2 masker in je tas voor het geval ze ergens in Duitsland in een winkel nog een mondkapje willen en gaan. Zo ingewikkeld is het niet.

Wij zijn in de meivakantie in het Zwarte Woud geweest en daar was het nergens meer verplicht trouwens.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_204940802
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 09:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, nou en?
Coronabewijs is heel makkelijk legaal te krijgen. Ik reis al sinds het begin van Corona gewoon volop door.
Als je je gewoon aan de regels houdt kun je volop reizen. Bestaan er serieus nog steeds mensen die geen legaal Corona bewijs hebben :')
Ehm, nou ik had er een dankzij vaccinatie maar die is inmiddels automatisch verlopen omdat ik geen booster heb genomen. Dus ik heb er niets voor hoeven doen en mijn coronabewijs is inderdaad niet meer geldig. Mocht het je interesseren: de reden dat ik de booster niet heb genomen waren ernstige hartkloppingen na zowel de eerste als tweede prik. Positief getest heb ik ook nog steeds niet. Zelf voor een sneltest betalen is inderdaad een andere mogelijkheid. Inmiddels vind ik dat toch wel een beetje idioot worden, dat ik voor 30 of 40 euro een test moet doen terwijl ik me wel heb laten vaccineren en er veel last van heb gehad.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204941200
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 11:10 schreef JohnDDD het volgende:

Ehm, nou ik had er een dankzij vaccinatie maar die is inmiddels automatisch verlopen omdat ik geen booster heb genomen. Dus ik heb er niets voor hoeven doen en mijn coronabewijs is inderdaad niet meer geldig. Mocht het je interesseren: de reden dat ik de booster niet heb genomen waren ernstige hartkloppingen na zowel de eerste als tweede prik. Positief getest heb ik ook nog steeds niet. Zelf voor een sneltest betalen is inderdaad een andere mogelijkheid. Inmiddels vind ik dat toch wel een beetje idioot worden, dat ik voor 30 of 40 euro een test moet doen terwijl ik me wel heb laten vaccineren en er veel last van heb gehad.
Volgens mij zijn er maar heel weinig landen die 3 doses eisen.
Enige probleem zal hem er in zitten om de QR-code nog te kunnen laden, als je die niet eerder had uitgeprint.
Frankrijk vereist geen vaccinatie wat ik zo zie, maar dan heb je wel minder maatregelen. En volledig gevaccineerd is daar 2 doses.

Heb zelf ook die 3e dosis niet gehad omdat ik nog relatief jong ben.
Nog niet door in de problemen gekomen ondanks reizen. Voor de VS wel een test moeten doen, nou voor een reis doe ik wel even gewoon een test hoor.
pi_204941703
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 12:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er maar heel weinig landen die 3 doses eisen.
Enige probleem zal hem er in zitten om de QR-code nog te kunnen laden, als je die niet eerder had uitgeprint.
Frankrijk vereist geen vaccinatie wat ik zo zie, maar dan heb je wel minder maatregelen. En volledig gevaccineerd is daar 2 doses.

Heb zelf ook die 3e dosis niet gehad omdat ik nog relatief jong ben.
Nog niet door in de problemen gekomen ondanks reizen. Voor de VS wel een test moeten doen, nou voor een reis doe ik wel even gewoon een test hoor.
https://www.anwb.nl/vakan(...)aatregelen-frankrijk

quote:
Coronabewijs vereist?
Ja, vaccinatie-, herstelbewijs of negatieve test (3G) noodzakelijk, vanaf 12 jaar

Eisen vaccinatiebewijs
Geldig vanaf 28 dagen na eerste dosis Janssen; of 7 dagen na tweede dosis Pfizer, Moderna, AstraZeneca; of 7 dagen na één vaccinatie plus herstel.

Het vaccinatiebewijs blijft maximaal 270 dagen geldig. Ben je jonger dan 18 of heb je een boostervaccinatie? Dan blijft je vaccinatiebewijs onbeperkt geldig.

Eisen herstelbewijs Geldig vanaf 11 tot maximaal 180 dagen na positieve PCR-test.

Eisen testbewijs
Geldig zijn een PCR-test van maximaal 72 uur of een antigeentest van maximaal 48 uur oud
Frankrijk is toch wel een van de weinige landen inmiddels waar dit nog moet.

Het klopt dat voor landen buiten de EU 2 doses vaak genoeg zijn, zoals Thailand.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204941829
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:01 schreef JohnDDD het volgende:

Frankrijk is toch wel een van de weinige landen inmiddels waar dit nog moet.

Het klopt dat voor landen buiten de EU 2 doses vaak genoeg zijn, zoals Thailand.
Klopt, dat is je vaccinatiebewijs. Die kun je na 9 maanden niet meer ophalen.
Het gekke alleen is dat praktisch alle landen (incl. Frankrijk) je als volledig gevaccineerd bezien na 2 vaccinaties.
Kun je ook checken op een TravelDoc en een JoinSherpa.
pi_204941850
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Klopt, dat is je vaccinatiebewijs. Die kun je na 9 maanden niet meer ophalen.
Het gekke alleen is dat praktisch alle landen (incl. Frankrijk) je als volledig gevaccineerd bezien na 2 vaccinaties.
Kun je ook checken op een TravelDoc en een JoinSherpa.
Het is zo dat je als volledig gevaccineerd geldt na 2 vaccinaties, maar zoals je ziet in de informatie die ik citeerde blijven je 2 vaccinaties maar 270 dagen geldig. Na 270 dagen is je QR-code niet meer geldig. De booster maakt je QR-code dan weer geldig. Dit geldt om het land binnen te komen. Of het in Frankrijk en andere landen zelf nog gebruikt wordt weet ik niet.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204941868
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:23 schreef JohnDDD het volgende:

Het is zo dat je als volledig gevaccineerd geldt na 2 vaccinaties, maar zoals je ziet in de informatie die ik citeerde blijven je 2 vaccinaties maar 270 dagen geldig. Na 270 dagen is je QR-code niet meer geldig. De booster maakt je QR-code dan weer geldig. Dit geldt om het land binnen te komen. Of het in Frankrijk en andere landen zelf nog gebruikt wordt weet ik niet.
Om Frankrijk binnen te komen worden ze niet meer gescand als ik zo die sites bekijk.
Daarnaast kunnen ze in andere landen die QR-code toch niet scannen. Ze kijken altijd naar het ''i-tje'' waar de vaccinatie informatie staat.
Heb je je vaccinatie bewijs uitgeprint dan staan die data er ook gewoon op.
Dat is waar ze naar kijken en als jij dan die 2 vaccinaties gehad hebben is het gewoon prima (als dat de eis is voor het land).

Die 9 maanden geldigheid is gewoon onzin.
Je kunt het alleen niet meer ophalen en daar zit het probleem. En bij landen die ook de booster eisen. Maar die zijn er inmiddels niet meer dacht ik.
pi_204941924
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Om Frankrijk binnen te komen worden ze niet meer gescand als ik zo die sites bekijk.
Daarnaast kunnen ze in andere landen die QR-code toch niet scannen. Ze kijken altijd naar het ''i-tje'' waar de vaccinatie informatie staat.
Heb je je vaccinatie bewijs uitgeprint dan staan die data er ook gewoon op.
Dat is waar ze naar kijken en als jij dan die 2 vaccinaties gehad hebben is het gewoon prima (als dat de eis is voor het land).

Die 9 maanden geldigheid is gewoon onzin.
Je kunt het alleen niet meer ophalen en daar zit het probleem. En bij landen die ook de booster eisen. Maar die zijn er inmiddels niet meer dacht ik.
Het is verwarrend, want op TUI staat bijv. ook dat je vaccinatie maar 9 maanden geldig is:
https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/frankrijk/

Als ik echter de officiële website van de Franse overheid lees, lijk ik te begrijpen dat 2 vaccinaties gewoon onbeperkt geldig zijn:
https://www.diplomatie.go(...)ered?var_mode=calcul

Ik denk dat 2 doses na 9 maanden gewoon niet meer tellen als fully vaccinated. Ze linken ook naar deze site:
https://ec.europa.eu/info(...)covid-certificate_en

en daar staat
quote:
As of 1 February 2022, there are new rules in place that establish a binding acceptance period of 9 months for vaccination certificates, used for travel within the EU .

Member States must accept vaccination certificates for a period of 9 months following the administration of the last dose of the primary vaccination. For the Johnson&Johnson vaccine this means 270 days from the first and only shot. For a two-dose vaccine it means 270 days from the second shot, or, in line with the vaccination strategy of the Member State of vaccination, the first and only shot after having recovered from the virus.
Ik vermoed dat als je in het vliegtuig wil stappen naar Frankrijk, je zonder booster wordt afgewezen als je vaccinatie meer dan 9 maanden geleden is
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 2 juni 2022 @ 13:38:55 #227
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_204941964
Met de auto is er geen haan die er naar kraait.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_204942001
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:38 schreef laziness het volgende:
Met de auto is er geen haan die er naar kraait.
dat is zo, wat het feit dat de regel nog steeds geldt in Frankrijk niet minder belachelijk maakt, maar goed
ik ga zelf ook met de auto waarschijnlijk
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_204942877
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 13:33 schreef JohnDDD het volgende:

[..]
Het is verwarrend, want op TUI staat bijv. ook dat je vaccinatie maar 9 maanden geldig is:
https://www.tui.nl/p/corona-maatregelen/frankrijk/

Als ik echter de officiële website van de Franse overheid lees, lijk ik te begrijpen dat 2 vaccinaties gewoon onbeperkt geldig zijn:
https://www.diplomatie.go(...)ered?var_mode=calcul

Ik denk dat 2 doses na 9 maanden gewoon niet meer tellen als fully vaccinated. Ze linken ook naar deze site:
https://ec.europa.eu/info(...)covid-certificate_en

en daar staat
[..]
Ik vermoed dat als je in het vliegtuig wil stappen naar Frankrijk, je zonder booster wordt afgewezen als je vaccinatie meer dan 9 maanden geleden is
Even goed lezen wat ik zeg ;)

Je QR-code vervalt gewoon na 9 maanden.
Dat is alles. Maar je wordt door landen daarom nog wel als volledig gevaccineerd gezien. O.a. Frankrijk en bv ook de VS bezien je gewoon als volledig gevaccineerd vanaf 14 dagen nadat je je 2e prik gehad hebt.

Dat is ook het enige waar ze naar kijken. Alleen als die QR-code gebruikt wordt zal die aangegeven dat die verlopen is. Maar die QR-code gebruikt niemand in het buitenland (QR scanner technologie kennen ze buiten NL blijkbaar nog niet) en kijken gewoon naar wanneer en welke prikken je gehad hebt.

Kijk ook niet op zulke websites, maar gebruik ene TravelDoc of sherpa.
pi_204943144
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 15:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Even goed lezen wat ik zeg ;)

Je QR-code vervalt gewoon na 9 maanden.
Dat is alles. Maar je wordt door landen daarom nog wel als volledig gevaccineerd gezien. O.a. Frankrijk en bv ook de VS bezien je gewoon als volledig gevaccineerd vanaf 14 dagen nadat je je 2e prik gehad hebt.

Dat is ook het enige waar ze naar kijken. Alleen als die QR-code gebruikt wordt zal die aangegeven dat die verlopen is. Maar die QR-code gebruikt niemand in het buitenland (QR scanner technologie kennen ze buiten NL blijkbaar nog niet) en kijken gewoon naar wanneer en welke prikken je gehad hebt.

Kijk ook niet op zulke websites, maar gebruik ene TravelDoc of sherpa.
Op Sherpa staat ook gewoon dat je Frankrijk niet binnen mag zonder booster, 9 maanden na je vaccinatie. Probeer maar eens te kijken naar de travel requirements voor een reis van Nederland naar Frankrijk. Vervolgens kijk je bij Forms and documents => Mandatory proof of vaccination for France en klik je op See details. Daar zie je dan:

quote:
Accepted primary vaccination schedule:
-7 days after the last dose for 2-dose vaccines (Pfizer, Moderna, AstraZeneca (Vaxzevria and Covishield));
-4 weeks after receiving a 1-dose vaccine (Johnson & Johnson);
-7 days after the dose for vaccines administered to travelers who have already had COVID-19 (only 1 dose is necessary);
-7 days after a booster mRNA dose (Moderna or Pfizer) after 2 doses of a vaccine on the WHO’s health emergencies list (Sinovac/Coronavac or Sinopharm/BBIB-PVeroCells).

In addition to the requirements above, travelers aged over 18 years and 1 month must have received a booster mRNA dose no later than 9 months following the injection of the last required dose.
Op TravelDoc staat:
quote:
Definition of Fully Vaccinated:

Vaccination is not required for travel but if you are fully vaccinated you may face less travel restrictions.

Passengers are considered fully vaccinated either 28 days after the first dose of Johnson and Johnson vaccine, or 7 days after the second dose of AstraZeneca (Vaxzevria, Covishield, R-Covi, Fiocruz), Moderna, Novavax or Pfizer-BioNTech vaccine. For passengers with proof of Covid-19 infection prior to vaccination, passengers are fully vaccinated 7 days after the first dose of these vaccines. For passengers who have received a vaccine not authorized by France but approved vaccine recognized by the World Health Organization (WHO), passengers are fully vaccinated 7 days after receiving a dose of Moderna or Pfizer-BioNTech vaccine.

Passengers aged 18 years must have received an additional dose of Moderna or Pfizer-BioNTech vaccine 9 months after their last dose for their vaccination regimen to remain recognized as complete.
Met andere woorden: na 2 vaccinaties ben je volledig gevaccineerd, maar 9 maanden later ben je niet volledig meer. ;)

En inderdaad, ze kijken bij dat i-tje maar zodra ze zien dat je vaccinatie meer dan 9 maanden terug was, word je gewoon geweigerd.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Moderator zaterdag 4 juni 2022 @ 02:39:41 #231
45833 crew  Fogel
pi_204957823
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 15:10 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ooooh ik ben helemaal niet jaloers hoor :N

Veel plezier! *O*
Ga dan!

Het is alweer over… trip report komt. Maar nu eerst slapen. En dat gaat prima in vliegtuigen ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204958754
Redelijk impulsief vluchtje Thessaloniki geboekt omdat het dan maar één vakantiedag kost. En ik vertrek... vanavond :+. We zullen zien wat het wordt.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_204958843
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:56 schreef RockNijntje het volgende:
Redelijk impulsief vluchtje Thessaloniki geboekt omdat het dan maar één vakantiedag kost. En ik vertrek... vanavond :+. We zullen zien wat het wordt.
Dat zijn meestal wel de leukste :P
  zaterdag 4 juni 2022 @ 12:19:33 #234
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_204959923
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 10:06 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Dat zijn meestal wel de leukste :P
Dat vinden ze op Schiphol niet :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_204960182
Schiphol vermijd ik compleet tot die zooi daar opgelost is :'). Ik ga via onze kleine oude vriend Weeze Airport :D.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_204960486
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 09:56 schreef RockNijntje het volgende:
Redelijk impulsief vluchtje Thessaloniki geboekt omdat het dan maar één vakantiedag kost. En ik vertrek... vanavond :+. We zullen zien wat het wordt.
Haha ja doe ik ook wel eens.

Ik ben ook even aan het kijken, voordeel van parttime werken _O_ _O_
Maar hier wel 100% via Schiphol.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 18:31:52 #237
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205058938
Kaartjes geboekt voor een concert in Lissabon. Nu nog de vluchten en een appartement. :').
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 18:37:54 #238
45833 crew  Fogel
pi_205058998
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:31 schreef UIO_AMS het volgende:
Kaartjes geboekt voor een concert in Lissabon. Nu nog de vluchten en een appartement. :').
Vlieg via Montreal *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 00:07:53 #239
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_205062777
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:37 schreef Fogel het volgende:
Vlieg via Montreal *G*
Zeg je dat omdat ik net een Canadese band heb zien optreden? B-).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 00:11:53 #240
45833 crew  Fogel
pi_205062795
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juni 2022 00:07 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Zeg je dat omdat ik net een Canadese band heb zien optreden? B-).
Nee, omdat ik in de herfst van Montreal naar Lissabon vloog :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 16 juni 2022 @ 00:41:29 #241
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_205062919
We rijden hier zaterdag ochtend weg voor zes dagen rondom Straatsburg. Hotel net buiten de stad (Hôtel Roi Soleil Prestige Strasbourg) en vanaf daar met OV de stad in, of de omgeving in met de auto. Een van de dagen willen we met de trein Basel bezoeken. Dus genoeg te zien en doen. Maar vroeg me af of er iemand misschien restaurant tips heeft? We zijn niet de makkelijkste eters, dus kiezen vaak wat gemakkelijks. Amerikaans eten (in veel steden bezoeken we vaak hardrock café bv om een voorbeeld te geven qua menu), salades, steak restaurants, pubs, diners, dat soort tentjes. Hoeft dus niet bepaald luxe of fancy te zijn. Sowieso geen sushi, of vis in t algemeen. We vinden vast wel wat, maar wellicht hier nog wat suggesties O+ Liefst nabij Straatsburg, maar tips ook welkom voor Colmar bv.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 16 juni 2022 @ 01:03:29 #242
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_205063002
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 18:37 schreef Fogel het volgende:

[..]
Vlieg via Montreal *G*
Ik heb nog steeds die AirCanada vouchers in de aanbieding, goed plan :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_205064262
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 01:03 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ik heb nog steeds die AirCanada vouchers in de aanbieding, goed plan :D
Lekker handig om van Manila naar Amsterdam te komen morgen ochtend -O- , we gaan wel met Emirates -O-
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:33:33 #244
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_205065846
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 10:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Lekker handig om van Manila naar Amsterdam te komen morgen ochtend -O- , we gaan wel met Emirates -O-
Mietjes! Maar veel plezier in Holanda ^O^
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  FOK!fotograaf donderdag 16 juni 2022 @ 19:00:27 #245
73911 ultra_ivo
pi_205067696
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 00:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
We rijden hier zaterdag ochtend weg voor zes dagen rondom Straatsburg. Hotel net buiten de stad (Hôtel Roi Soleil Prestige Strasbourg) en vanaf daar met OV de stad in, of de omgeving in met de auto. Een van de dagen willen we met de trein Basel bezoeken. Dus genoeg te zien en doen. Maar vroeg me af of er iemand misschien restaurant tips heeft? We zijn niet de makkelijkste eters, dus kiezen vaak wat gemakkelijks. Amerikaans eten (in veel steden bezoeken we vaak hardrock café bv om een voorbeeld te geven qua menu), salades, steak restaurants, pubs, diners, dat soort tentjes. Hoeft dus niet bepaald luxe of fancy te zijn. Sowieso geen sushi, of vis in t algemeen. We vinden vast wel wat, maar wellicht hier nog wat suggesties O+ Liefst nabij Straatsburg, maar tips ook welkom voor Colmar bv.
Let even op of je voor je auto een crit'air nodig hebt om Straatsburg binnen te komen (kun je zelf aanvragen en kost nog geen 10 euro)
pi_205207334
Fyi....in Berlijn is het nog enkel mondkapje in het OV, en daar wordt op gelet. Ons is niks gevraagd over vaccinatie bewijzen etc, alhoewel we die wel paraat hadden. Best simpel dus.

Vandaag Schiphol uitproberen, 2 weken geleden geen centje pijn, nu maar kijken hoe lang het vertrek gaat duren....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205211172
Checkin, security, en paspoort 3 uren. Is toch niet normaal meer ? Paspoort controle was 30 seconden 😀
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 2 juli 2022 @ 15:23:26 #248
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_205211316
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2022 08:11 schreef LangeTabbetje het volgende:

Vandaag Schiphol uitproberen, 2 weken geleden geen centje pijn, nu maar kijken hoe lang het vertrek gaat duren....
Maar hopen dat er geen boze boeren in de weg staan. Dat heb ik wel eens meegemaakt op reis. M'n tickets werden $500 duurder die dag.. Die boerenopstand zag er wel heel kleurrijk uit omdat het Andesboeren waren.
reset
pi_205221133
Ben inmiddels veilig thuis in Manila.

Gisterenmiddag dus serieus 3 uur en 3 kwartier in de rij gestaan. Checkin was al een beste rij, maar security spande de kroon. Paspoortcontrole was 30 seconden.

Niet normaal dit, temeer omdat ik deze tijd had willen gebruiken voor een broodje kroket of bal met sateh saus en een biertje......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_205225926
Ik was afgelopen week op een doordeweekse dag op Schiphol en toen viel het wel mee (uur wachttijd bij de security). Op de terugweg (zaterdag) wel vertraging, omdat mijn vliegtuig dus van Schiphol moest komen en daar vertraging had opgelopen omdat ze toch maar wat langer op passagiers hadden gewacht die in de rij stonden.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')