SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Analysis by the agency, formerly called Public Health England, also shows that the effect of the booster dose in protecting against the variant is already beginning to wane in some people.
It shows that 10 weeks after the booster the effect in preventing symptomatic disease dropped by 15 to 25%.
Nu al boostertje uitgewerkt.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Briefje van het CJIB ter aansporing gok ik zo, maar hoop dat het niet zo ver komt.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ben anders wel benieuwd naar de praktische invulling van het handhaven van het niet-opvolgen van zo'n "hypothetische" plicht.Huilen dan.![]()
Denk het welquote:Op donderdag 23 december 2021 19:34 schreef Confetti het volgende: [..] Zouden ze ook de mega boostercampagne hebben meegenomen? Dat zal het grootste verschil maken.
quote:Een boosterprik geeft mensen volgens het onderzoek meer bescherming tegen het oplopen van omicron, maar die neemt wel sneller af dan bij delta. UKHSA zegt dat de bescherming van zo’n extra prik na 10 weken afneemt met 15 tot 25 procent.![]()
Mooi toch. De lange termijn visie komt ook neer op vergunde locaties in de dwanggreep houden. Dus hoe meer daar buiten om geregeld wordt, hoe minder vat de overheid krijgt.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:29 schreef Noek het volgende: Daar aanpassen zgn een vies woord is, las ik toch weer vandaag.
Men past zich aardig aan. Je kan zo ongeveer alles kopen of gedaan krijgen. Alles underground maar ik sta echt te klapperen met mn oren als ik hoor wat er gaande is.
Ik vind helemaal mooi. Als ik dus weer eens loop te klagen dat ik iets niet kan kopen dan is er altijd iemand die zegt:” Oooh, moet je die even berichtje doen..” of sportscholen/boxen die ook in overleg met gemeentes wel aardig wat gedaan krijgen.
Als men wil spreken van verzet, moet je dat richten op de zwakke plek van de overheid, ze kunnen niet overal tegelijk controleren en handhaven. Zeker niet als het om tal van kleine onzichtbare initiatieven gaat die toegankelijk zijn via je eigen netwerk van connecties.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 19:48 schreef Noek het volgende:
Is er ook iets bekend over natuurlijke besmetting en de omikron?https://www.imperial.ac.u(...)ead-omicron-england/quote:The Omicron variant largely evades immunity from past infection or two vaccine doses according to the latest Imperial modelling.
The new report (Report 49) from the Imperial College London COVID-19 response team estimates that the risk of reinfection with the Omicron variant is 5.4 times greater than that of the Delta variant. This implies that the protection against reinfection by Omicron afforded by past infection may be as low as 19%.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Natuurlijke immuniteit denk ik dat je bedoelt, als je wat tijd hebt op youtube John Campbell opzoeken, die houdt het goed bij. Zuid-Afrika kun je goed vergelijken met het VK qua populatie en ziekenhuisopnames, in het VK bescherming door vaccinatie, in ZA natuurlijke immuniteit.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:48 schreef Noek het volgende:
Is er ook iets bekend over natuurlijke besmetting en de omikron?crap in = crap out![]()
Our estimate of the hazard ratio for reinfection relative to Delta also supports previous analysis ofquote:Op donderdag 23 december 2021 19:48 schreef Noek het volgende:
Is er ook iets bekend over natuurlijke besmetting en de omikron?
reinfection risk in South Africa (15). Prior to Omicron, the SIREN cohort study of UK healthcare workers
estimated that SARS-CoV-2 infection gave 85% protection against reinfection over 6 months (16), or a
relative risk of infection of 0.15 compared with those with no prior infection. Our hazard ratio estimate
would suggest the relative risk of reinfection has risen to 0.81 [95%CI: 0.73-1.00] (i.e. remaining
protection of 19% [95%CI: 0-27%]) against Omicron
Pagina 8: https://www.imperial.ac.u(...)OVID19-Report-49.pdfHuilen dan.![]()
Maar dit gaat over delta --> omicron. Het is uiteindelijk interessanter om te zien wat de kans op herinfectie is wanneer iemand al besmet is geweest met omicron.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:50 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
https://www.imperial.ac.u(...)ead-omicron-england/![]()
Burgerlijke ongehoorzaamheid en maatregelen omzeilen past dan ook veel beter bij Nederland dan protesteren en "verzet".quote:Op donderdag 23 december 2021 19:48 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Mooi toch. De lange termijn visie komt ook neer op vergunde locaties in de dwanggreep houden. Dus hoe meer daar buiten om geregeld wordt, hoe minder vat de overheid krijgt.
Als men wil spreken van verzet, moet je dat richten op de zwakke plek van de overheid, ze kunnen niet overal tegelijk controleren en handhaven. Zeker niet als het om tal van kleine onzichtbare initiatieven gaat die toegankelijk zijn via je eigen netwerk van connecties.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
In veel van de gidslanden die zogenaamd 'collectivistisch' zijn en waar 'iedereen zich gewoon aan de maatregelen houdt, i.t.t. de eigenwijze Nederlander' kun je veel gedaan krijgen als je in je nachtclub ook hapjes serveert. En anders kun je altijd nog een beambte omkopen.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:29 schreef Noek het volgende:
Daar aanpassen zgn een vies woord is, las ik toch weer vandaag.![]()
Men past zich aardig aan. Je kan zo ongeveer alles kopen of gedaan krijgen. Alles underground maar ik sta echt te klapperen met mn oren als ik hoor wat er gaande is.![]()
Ik vind helemaal mooi. Als ik dus weer eens loop te klagen dat ik iets niet kan kopen dan is er altijd iemand die zegt:” Oooh, moet je die even berichtje doen..” of sportscholen/boxen die ook in overleg met gemeentes wel aardig wat gedaan krijgen.
Er moet nog wel wat gebeuren voordat we in Nederland zo ver zijn. Maar het kan een langetermijngevolg zijn van steeds strengere maatregelen die niet meer uit te leggen zijn in de context van een redelijk controleerbare gezondheidssituatie. Zeker als mensen ook economische pijn gaan voelen als er de komende jaren lockdowns komen met verminderde steunpakketten (of helemaal niks).![]()
Dat zal nog wel even duren voordat je die data hebt.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dit gaat over delta --> omicron. Het is uiteindelijk interessanter om te zien wat de kans op herinfectie is wanneer iemand al besmet is geweest met omicron.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat ding is net nieuw joh. Herbesmetting zal, net zoals bij praktische elke zeer recent doorgemaakte infectie, zeldzaam zijn. Laat staan dat je daar statistisch iets zinnigs over kan zeggen op dit moment.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dit gaat over delta --> omicron. Het is uiteindelijk interessanter om te zien wat de kans op herinfectie is wanneer iemand al besmet is geweest met omicron.Huilen dan.![]()
Ik ga dat nog wel een keer bekijken. De inleidende tekst kan ik wel al waarderen, inschatten wat de insteek is en mogelijk dat de inhoud - zonder te kijken wie wat hoe zegt - iets kan verhelderen.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:05 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.blckbx.tv/videos/vandenbossche
Ja, het is van BLCKBX, maar het gaat om de inhoud. Volgens mij zegt die man niet heel gekke dingen.
Edit: @:Vallon , wat denk jij er van?
In de spoiler wat wegdenken.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Klopt helemaal. Waar zou je op pannen raggen bij het torentje of zoals echt doorgeslagen lui politici indirect bedreigen met galgparades als je gewoon je eigen plan kunt trekken en daarmee een begin kunt maken om te ontsnappen aan de vatbaarheid voor het strenge beleid.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Burgerlijke ongehoorzaamheid en maatregelen omzeilen past dan ook veel beter bij Nederland dan protesteren en "verzet".Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het is pas waar als Koopmans/Osterhaus/Ranst het zeggen.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
Geen enkele MSM die de onderzoeken uit het VK oppakt.
Te positief nieuws?![]()
Bedoel je die 70% minder ziekenhuis kans of..?quote:Op donderdag 23 december 2021 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
Te positief nieuws?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ja.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:02 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Bedoel je die 70% minder ziekenhuis kans of..?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 19:43 schreef RipCity het volgende:
Analysis by the agency, formerly called Public Health England, also shows that the effect of the booster dose in protecting against the variant is already beginning to wane in some people.
It shows that 10 weeks after the booster the effect in preventing symptomatic disease dropped by 15 to 25%.
Nu al boostertje uitgewerkt.![]()
Wat een wonder middel. Maar goed dat zo’n booster straks verplicht is om je vinkje te behouden; anders is er geen enkele reden meer om je zo vaak te boosteren - totaal niet meer proportioneel.![]()
NOS had geloof ik wel een stuk erover:quote:Op donderdag 23 december 2021 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
Te positief nieuws?
Nieuwe studie over omikron, dit weten we nu (nog niet) - https://nos.nl/l/2410692
Waarin ze dus wel met uiteraard groooote slag om de arm melden dat het minder ziekenhuisopnames lijkt te geven.
Edit: overigens mooi dat ze er ook bij zeggen dat de kans 40-45 procent kleiner is dan bij Delta.
Erg mooi![]()
![]()
Die zag ik langskomen in de telegraaf; toch hetquote:
broertje van nrc, dus msm?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Staat gewoon in de NRC en de VK andersquote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2021 20:06:11 ]![]()
Ik hoor het de hele dag al op de radio, het staat op Nu.nl, NOS.nl?quote:Op donderdag 23 december 2021 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
Te positief nieuws?![]()
Oh en als de werking zo snel af neemt moeten ze zich al helemaal focussen op 50+. Vaccineer die dan maar elke paar maanden zodat ze goed beschermd blijven ipv tijd te verdoen met 50 minners.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]![]()
Wat een wonder middel. Maar goed dat zo’n booster straks verplicht is om je vinkje te behouden; anders is er geen enkele reden meer om je zo vaak te boosteren - totaal niet meer proportioneel.![]()
Dus die blijven het verspreiden zodat je boosters nodig blijft hebben, da's wel een hele slimme oplossing.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh en als de werking zo snel af neemt moeten ze zich al helemaal focussen op 50+. Vaccineer die dan maar elke paar maanden zodat ze goed beschermd blijven ipv tijd te verdoen met 50 minners.![]()
Mooi dat iemand dan toch alweer een vooringenomen gevoel heeft dat het nieuws te positief is en het dan vast niet in de MSM te horen zal zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:05 schreef Asphyx het volgende:
8 uur-journaal begint er gewoon mee.![]()
![]()
Ben benieuwd wat virologen vanavond aan de talkshow tafels zeggen, al vermoed ik dat ze ook dan nog steeds niks wetenquote:Op donderdag 23 december 2021 20:05 schreef Asphyx het volgende:
8 uur-journaal begint er gewoon mee.![]()
Volgens mij blijft iedereen het verspreiden, alleen is de kans bij een gevaccineerde lager en zijn de experts het erover eens dat groepsimmuniteit niet te bereiken valt?quote:Op donderdag 23 december 2021 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus die blijven het verspreiden zodat je boosters nodig blijft hebben, da's wel een hele slimme oplossing.![]()
quote:Denemarken komt met strengere inreisregels vanwege omikron
Denemarken gaat buitenlandse reizigers vragen om een negatieve coronatestuitslag, ook als ze zijn gevaccineerd. De maatregel wordt op 27 december van kracht en gaat gelden voor mensen die niet beschikken over een verblijfsvergunning of een Deens paspoort.
Ook andere Europese landen hebben deze week al strengere inreismaatregelen aangekondigd nu de omikronvariant van het coronavirus om zich heen grijpt. In Denemarken moeten reizigers een negatieve PCR-test of een negatieve sneltest tonen. Die moeten respectievelijk maximaal 72 uur of 48 uur voor aankomst zijn afgenomen, zegt het ministerie van Volksgezondheid.![]()
Het is niet alsof het vaccin enorm helpt met het verminderen van transmissie bij Omicron, vaccin werkt voornamelijk nog om opnames te voorkomen. Verder mag je die denigrerende toon in discussies echt achterwege houden. Sta er vooral anders in dan ik, maar heb wat respect of zo.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus die blijven het verspreiden zodat je boosters nodig blijft hebben, da's wel een hele slimme oplossing.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2021 20:46:44 ]![]()
Euh, zo lang gevaccineerden besmettelijk zijn, zijn die boosters dus gewoon nodig. Vooral voor die doelgroep, ja.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus die blijven het verspreiden zodat je boosters nodig blijft hebben, da's wel een hele slimme oplossing.
Net als de griepprik, die ga je toch ook niet aan jong volk geven en dat jonge volk blijft het idd verspreiden. Het is net een echt virus.
Kun je wel met slim gaan schermen maar je overschat jezelf. Corona gaat niet weg of denk je dat nog steeds?Go hard or go home![]()
Net op het Journaal, wat aandacht met de boodschap dat zelfs als het meevalt dit niet wil zeggen dat we geen problemen krijgen. Heel veel minder zieken, kan dan nog steeds de wankele zorg overspoelen.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
Te positief nieuws?
Verder het magische woord: twee weken
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Onder de huidige omstandigheden niet, vaccins en eerdere besmettingen beschermen niet in een dusdanig grote mate dat het virus zich niet daardoor niet meer verder kan verspreiden. Maar die omstandigheden blijven natuurlijk niet constant door de tijd heen. Gedurende een hele tijd, onder de goede oude standaard Covid en de Britse variant, was groepsimmuniteit best een reëel doel. Dat zou het ook zomaar weer kunnen worden als er een beter vaccin wordt ontwikkeld en dat zou vervolgens ook weer teniet kunnen worden gedaan door een variant die die bescherming weer weet te omzeilen, blijft uiteindelijk allemaal koffiedik kijken.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij blijft iedereen het verspreiden, alleen is de kans bij een gevaccineerde lager en zijn de experts het erover eens dat groepsimmuniteit niet te bereiken valt?
[ Bericht 0% gewijzigd door Tocadisco op 23-12-2021 20:29:03 ]![]()
Keuze qua route naar Zweden voor een eventuele autotrip in januari/februari wordt wel gemakkelijker zoquote:![]()
![]()
Moet dat niet sowieso via Denemarken? Omrijden via Polen, Litouwen, Letland, Estland en Finland lijkt me niet echt veel eenvoudiger.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:14 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Keuze qua route naar Zweden voor een eventuele autotrip in januari/februari wordt wel gemakkelijker zo![]()
Het kan ook per veerboot vanuit Duitsland. Bijvoorbeeld van Kiel naar Göteborg of Rostock naar Trelleborg.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Moet dat niet sowieso via Denemarken? Omrijden via Polen, Litouwen, Letland, Estland en Finland lijkt me niet echt veel eenvoudiger.![]()
Niet om vervelend te doen, groepsimmuniteit is en kan hier nooit een doel zijn; het is hooguit een waarneembaar resultaat dat men zo - afgebakend - wil zien.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij blijft iedereen het verspreiden, alleen is de kans bij een gevaccineerde lager en zijn de experts het erover eens dat groepsimmuniteit niet te bereiken valt?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik begrijp het wel, ook de zorgen, maar het doet me niets meer. Ik ervaar de corona beperkingen als het weerbericht, dagelijks bijgesteld en alsnog onbetrouwbaar. Wie echter binnen blijft heeft nergens last van.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Net op het Journaal, wat aandacht met de boodschap dat zelfs als het meevalt dit niet wil zeggen dat we geen problemen krijgen. Heel veel minder zieken, kan dan nog steeds de wankele zorg overspoelen.
Verder het magische woord: twee wekenSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Als Omicron echt voor stukken minder opnames zou zorgen dan is dit inderdaad een prima oplossing. Sowieso stelden de vorige varianten ook al niet veel voor bij de 50- groep, als omicron milder is dan al helemaal niet.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh en als de werking zo snel af neemt moeten ze zich al helemaal focussen op 50+. Vaccineer die dan maar elke paar maanden zodat ze goed beschermd blijven ipv tijd te verdoen met 50 minners.
Hou het dan voor 50+ (en 50- liefhebbers).![]()
Hier reageert Tiger_m waarschijnlijk toch niet meer op.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Euh, zo lang gevaccineerden besmettelijk zijn, zijn die boosters dus gewoon nodig. Vooral voor die doelgroep, ja.
Net als de griepprik, die ga je toch ook niet aan jong volk geven en dat jonge volk blijft het idd verspreiden. Het is net een echt virus.
Kun je wel met slim gaan schermen maar je overschat jezelf. Corona gaat niet weg of denk je dat nog steeds?![]()
Tijger_m héquote:Op donderdag 23 december 2021 20:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier reageert Tiger_m waarschijnlijk toch niet meer op.
Beetje respect graag.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat gaat ineens best hard..quote:Number of people hospitalized with Omicron in England rises to 300, up from 195 yesterday, with 24 deaths, up from 18 - UKHSA“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Haha al die deugers op het journaal die echt met maar 2 of 4 mensen ketst vieren
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Eindelijk eens DAADKRACHT.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik kets maar met één.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:33 schreef DonDruiper het volgende:
Haha al die deugers op het journaal die echt met maar 2 of 4 mensen ketst
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ze weten ze altijd te vinden ja. Mensen die het beleid steunen. En als ze dan een keer iemand tonen die schijt heeft aan de regels is het meteen iemand die nogal extreem is.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:33 schreef DonDruiper het volgende:
Haha al die deugers op het journaal die echt met maar 2 of 4 mensen ketst vieren![]()
Je komt straks geen land meer in zonder pcr's, quarantaines. Geboosterd of niet maakt niet meer uit dan![]()
En de NOS die vervolgens het artikel afsluit met een stichtelijk woordje over "het nieuwe normaal".quote:Op donderdag 23 december 2021 20:33 schreef DonDruiper het volgende:
Haha al die deugers op het journaal die echt met maar 2 of 4 mensen ketst vieren![]()
![]()
gewoon met prive-jet gaan.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:35 schreef Oriente het volgende:
Je komt straks geen land meer in zonder pcr's, quarantaines. Geboosterd of niet maakt niet meer uit danPlaats hier uw advertentie![]()
Het is natuurlijk ook wel een bepaald type mens dat zijn of haar verhaal over kerstvieren voor de camera wil doen.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze weten ze altijd te vinden ja. Mensen die het beleid steunen. En als ze dan een keer iemand tonen die schijt heeft aan de regels is het meteen iemand die nogal extreem is.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja, dat was laatst toch ook met dat artikel over toenemend verzet en protesten in Duitsland? Is kennelijk een steeds breder gedragen iets daar, maar vervolgens wordt er dan iemand geinterviewd die wel echt weer een stereotype gekkie is en over een halfgaar complot van pedofielen begint, en dat zou dan een representatief persoon voor die groep moeten zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze weten ze altijd te vinden ja. Mensen die het beleid steunen. En als ze dan een keer iemand tonen die schijt heeft aan de regels is het meteen iemand die nogal extreem is.![]()
Onderdeel van de tactiek.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze weten ze altijd te vinden ja. Mensen die het beleid steunen. En als ze dan een keer iemand tonen die schijt heeft aan de regels is het meteen iemand die nogal extreem is.![]()
Ik spaar de bonus-bezoekers op voor bij O&N. Dan kun je je gemiddeld toch aan de regels houden.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:33 schreef DonDruiper het volgende:
Haha al die deugers op het journaal die echt met maar 2 of 4 mensen ketst vierenSui cuique mores fingunt fortunam![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)ructie-van-de-sectorquote:Hans Biesheuvel, voorman van ondernemersclub ONL, denkt niet dat de getroffen ondernemers in de horeca, reisbranche en evenementensector het kunnen opbrengen om hun bedrijf om te gooien. „Van deze branches is al ongelofelijk veel gevraagd. Zij krijgen wel financiële steun om te overleven, maar hebben geen geld meer om te investeren. Er is eerst een herstelplan nodig voordat deze ondernemers weer in staat zijn deze aanpassing te doen.”
In de telegraaf een heel stuk met kritiek op dat langetermijn'plan'. Het ene argument sterker dan het andere, maar dit is een heel reëel punt. De financiële reserves van ondernemers zijn leeggezogen de afgelopen 2 jaren. Er is geen geld meer voor investeringen om het bedrijfsmodel om te gooien...zie email 27 oktober![]()
Apart ik las ergens dat in ZA er opvallend veel jonge kinderen door covid/omicron in het ziekenhuis belanden.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:27 schreef Momo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Zag deze ook voorbij komen op twitter, hopelijk gewoon een uitschieter.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
In het nieuwe normaal is geen plaats meer voor praktische bezwaren, gewoon doennnnnn!quote:Op donderdag 23 december 2021 20:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ructie-van-de-sector
In de telegraaf een heel stuk met kritiek op dat langetermijn'plan'. Het ene argument sterker dan het andere, maar dit is een heel reëel punt. De financiële reserves van ondernemers zijn leeggezogen de afgelopen 2 jaren. Er is geen geld meer voor investeringen om het bedrijfsmodel om te gooien...![]()
Praktische bezwaren? Financiele onmogelijkheden bedoel je. Dit plan gaat niet werken, ja voor curatoren.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:54 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In het nieuwe normaal is geen plaats meer voor praktische bezwaren, gewoon doennnnnn!zie email 27 oktober![]()
Laten we hopen dat omikron toch een exitticket blijkt te zijn, zodat we dit kutidee naar de geschiedenisboeken kunnen verbannen en over 25 jaar nog eens kunnen lachen hoe erg we de weg kwijt warenquote:Op donderdag 23 december 2021 20:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ructie-van-de-sector
In de telegraaf een heel stuk met kritiek op dat langetermijn'plan'. Het ene argument sterker dan het andere, maar dit is een heel reëel punt. De financiële reserves van ondernemers zijn leeggezogen de afgelopen 2 jaren. Er is geen geld meer voor investeringen om het bedrijfsmodel om te gooien...![]()
![]()
Neenee, die mensen zien maar hoe ze het doen! Als het ze niet lukt om van restaurantuitbater of sportschoolhouder naar seizoensgebonden familiebijeenkomstorganisator te transformeren zijn het gewoon geen goede ondernemers!quote:Op donderdag 23 december 2021 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Praktische bezwaren? Financiele onmogelijkheden bedoel je. Dit plan gaat niet werken, ja voor curatoren.![]()
Was getekend de chef financiën van een advocatenkantoor met een grote sectie insolventierecht of wat?quote:Op donderdag 23 december 2021 20:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Neenee, die mensen zien maar hoe ze het doen! Als het ze niet lukt om van restaurantuitbater of sportschoolhouder naar seizoensgebonden familiebijeenkomstorganisator te transformeren zijn het gewoon geen goede ondernemers!zie email 27 oktober![]()
Ik vraag me af of zoiets van bovenaf op te leggen is. Hier is toch amper draagvlak voor. Er zit geen hont op te wachten. Nog los van de betaalbaarheid kunnen we ook wel een boompje opzetten over de wenselijkheid hiervan.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Praktische bezwaren? Financiele onmogelijkheden bedoel je. Dit plan gaat niet werken, ja voor curatoren.
Hoe is de zorg laten klappen onverkoopbaar maar zou dit gedrocht prima zijn?![]()
De altijd dorpse Deentjes hebben hun xenofobe panacee weer eens van stal gehaald zie ik?quote:Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Ik zou het echt geweldig vinden als we dit forum over twee jaar openen en kunnen lachen om alle doem voorspellingen die we hier typen.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat omikron toch een exitticket blijkt te zijn, zodat we dit kutidee naar de geschiedenisboeken kunnen verbannen en over 25 jaar nog eens kunnen lachen hoe erg we de weg kwijt waren
Vrees alleen dat we over twee jaar enkel kunnen concluderen dat we nog steeds in dezelfde shit zitten.![]()
Zou fijn zijn dat men deze virusremmer niet aanduidt als Covid (SARS-Cov-2) oplosser.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Draadje over de covid pillen die op het markt komen.
In de spoiler een technisch uitlegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het lijkt mij sws geen pil die als kalktabletje - baat het niet, schaadt het niet - gaat worden ingenomen. Ik vrees dat medische wetenschap gedreven door "gij moet", een goedgekeurd middel al snel ongeremd zal gaan voorschrijven.
Maar goed, vaker gezegd dat alles en iedereen hier maar wat graag op de (geld)veerboot springt. Wat Pfizer hier wel vaardig doet, is lobbyen - w.o. de social/MSM bespelen - zodat het wordt goedgekeurd en dan 'legitiem' gebruikt kan worden. Verder voordeel vanuit BigPharma is dat dit soort middelen dan "normaal" worden, zodat het een pad voor verdere (of andere) toepassing wordt geëffend."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
R.I.P. toerismequote:Op donderdag 23 december 2021 20:35 schreef Oriente het volgende:
Je komt straks geen land meer in zonder pcr's, quarantaines. Geboosterd of niet maakt niet meer uit dan´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Erno werd afgelopen zomer uitgelachen om zijn debiele doemscenario’s maar op dit moment zou ik getekend hebben voor wat basisregels en 3G deze winter.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het echt geweldig vinden als we dit forum over twee jaar openen en kunnen lachen om alle doem voorspellingen die we hier typen.
Vrees alleen dat we over twee jaar enkel kunnen concluderen dat we nog steeds in dezelfde shit zitten.
Die FFP2-verplichting blijft wel een kutidee. Maar goed, de mondkapjesfabrikanten moesten ook wat verdienen. Mooiste redenering in de geschiedenis van COR![]()
![]()
Hadden ze maar lean en agile moeten zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Neenee, die mensen zien maar hoe ze het doen! Als het ze niet lukt om van restaurantuitbater of sportschoolhouder naar seizoensgebonden familiebijeenkomstorganisator te transformeren zijn het gewoon geen goede ondernemers!Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
quote:Op donderdag 23 december 2021 21:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou het echt geweldig vinden als we dit forum over twee jaar openen en kunnen lachen om alle doem voorspellingen die we hier typen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het idee om niet meer solidair te zijn met de ondernemers en wel met de zorg is echt te belachelijk voor woorden.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Neenee, die mensen zien maar hoe ze het doen! Als het ze niet lukt om van restaurantuitbater of sportschoolhouder naar seizoensgebonden familiebijeenkomstorganisator te transformeren zijn het gewoon geen goede ondernemers!I'll give you something to do![]()
Iedereen moet zich aanpassen aan corona behalve de zorg. Dat is kan niet en past niet.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Het idee om niet meer solidair te zijn met de ondernemers en wel met de zorg is echt te belachelijk voor woorden.![]()
Maar is het een kutter idee dan een sok voor je mond toe te staan als mondkapje? Als je het dan toch verplicht, doe het dan met een mondkapje dat wel iets doet.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:07 schreef Spablauw214 het volgende:
Die FFP2-verplichting blijft wel een kutidee.crap in = crap out![]()
Vandaag ook 120k besmettingen. Dat zijn er ook een heul veel. Benieuwd hoe het volgende week is qua opnames.quote:![]()
FFP2-kapjes kosten een vermogen zeker als je ze regelmatig moet gebruiken.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Maar is het een kutter idee dan een sok voor je mond toe te staan als mondkapje? Als je het dan toch verplicht, doe het dan met een mondkapje dat wel iets doet.
Van mij mag die hele kapjesverplichting er sowieso zsm af maar ik zie het somber in, ik denk dat het here to stay is.![]()
Dat klopt ook wel, je kan dagen nadat je al niet meer besmettelijk "genoeg" bent, nog PCR positief testen.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:39 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
En deze grafiek is ook wel interessant, een sneltest test minder lang positief, er is een hogere drempel qua viral load.
Ook door het hoge aantal Qt cycles.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 21:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Maar is het een kutter idee dan een sok voor je mond toe te staan als mondkapje? Als je het dan toch verplicht, doe het dan met een mondkapje dat wel iets doet.![]()
![]()
![]()
Ik denk dat we hier ooit nog wel eens om kunnen lachen. Zware pandemie, lockdowns en mondkapjes en al. En als je geen mondkapje had mocht je ook een sok voor je muil binden.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Scrummeetinkje maandag na de kerst.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hadden ze maar lean en agile moeten zijn.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
En dan ben je wellicht niet eens meer besmettelijk. Hebben ze dat al onderzocht? Na hoeveel QT cycles je nog wel positief test, maar niet meer besmettelijk bent?quote:Op donderdag 23 december 2021 21:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat klopt ook wel, je kan dagen nadat je al niet meer besmettelijk "genoeg" bent, nog PCR positief testen.
Ook door het hoge aantal Qt cycles.![]()
Scrummasters, dat zijn mannen die staand vergaderen en zittend plassen.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Scrummeetinkje maandag na de kerst.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Ze staren zich helemaal blind op de zorg - lijken zich niet te realiseren dat de zorg ook gebaat is bij een goede economie.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:10 schreef galantis het volgende:
[..]
Het idee om niet meer solidair te zijn met de ondernemers en wel met de zorg is echt te belachelijk voor woorden.![]()
Aan de andere kant, voor 3 FFP-2 mondkapjes koop je één zelftest.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
FFP2-kapjes kosten een vermogen zeker als je ze regelmatig moet gebruiken.
Van mij mag die hele kapjesverplichting er sowieso zsm af maar ik zie het somber in, ik denk dat het here to stay is.crap in = crap out![]()
Daar zijn wel onderzoeken naar ja. Maar PCR is nu eenmaal de heilige graal in Covid, veel mensen verdienen er veel geld aan, beetje BNW maar testmaatschappij is nu eenmaal gemeengoed aan het worden.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
En dan ben je wellicht niet eens meer besmettelijk. Hebben ze dat al onderzocht? Na hoeveel QT cycles je nog wel positief test, maar niet meer besmettelijk bent?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En het frustrerende is dat de zorg het zelf echt wel wil. Die zitten ook niet te wachten op code zwart. Of de hoge werkdruk. Politiek gezien moet er gewoon iets gedaan worden.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Iedereen moet zich aanpassen aan corona behalve de zorg. Dat is kan niet en past niet.![]()
Ik doe iig niet meer mee aan die testmaatschappij. Als ik ziek ben blijf ik thuis.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:16 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Daar zijn wel onderzoeken naar ja. Maar PCR is nu eenmaal de heilige graal in Covid, veel mensen verdienen er veel geld aan, beetje BNW maar testmaatschappij is nu eenmaal gemeengoed aan het worden.![]()
Misschien kunnen we wat verschuiven van mensen die meer of minder bezoekers hebben ?quote:Op donderdag 23 december 2021 20:33 schreef DonDruiper het volgende:
Haha al die deugers op het journaal die echt met maar 2 of 4 mensen ketst vieren
Schijnt ook te gebeuren met sjacheren in CO2 & Stikstof rechten e.d."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
vriendenpeoplequote:Op donderdag 23 december 2021 21:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik doe iig niet meer mee aan die testmaatschappij. Als ik ziek ben blijf ik thuis.![]()
Goed gezegd.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Iedereen moet zich aanpassen aan corona behalve de zorg. Dat is kan niet en past niet.
Maar eigenlijk bedoel je. Iedereen moet zich aanpassen aan corona behalve het ministerie van zorg. Want de ziekenhuizen en zo willen wel.zie email 27 oktober![]()
Geen mondkapjes en geen testcircus is gratis.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Aan de andere kant, voor 3 FFP-2 mondkapjes koop je één zelftest.
Wat mij betreft moeten we daar zsm naar terug. Als uitgangspunt. Dan kunnen we “leven met het virus”. Niet door de samenleving te verneuken door alles te verbieden en onmogelijk te maken maar niks aan de zorg te doen.![]()
Ja, dat maakt ademen inderdaad lastigerquote:Op donderdag 23 december 2021 21:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Maar is het een kutter idee dan een sok voor je mond toe te staan als mondkapje? Als je het dan toch verplicht, doe het dan met een mondkapje dat wel iets doet.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ja en zelfs in de zorg hebben ze er in toenemende mate tabak van dat ze reguliere zorg moeten afbellen omdat het ziekenhuis al 2 jaar grotendeels vol ligt met ongevaccineerden. En die frustratie is imo nog terecht ook.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Goed gezegd.
Maar eigenlijk bedoel je. Iedereen moet zich aanpassen aan corona behalve het ministerie van zorg. Want de ziekenhuizen en zo willen wel.![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ver-omikron-a4071970
Voorzichtig goed nieuws. Als je er dan ook nog van uit gaat dat de toegenomen transmissie voor het overgrote deel (of zelfs volledig) komt door ontwijking van immuniteit dan is dit verre van de variant des doods.
Immuniteit kun je bijprikken...zie email 27 oktober![]()
Natuurlijk is dat terecht. Het wachten is ook op een ziekenhuis dat dat gewoon eens gaat weigeren. Waarom zou een kankerpatiënt minder recht hebben op zorg dan iemand met corona?quote:Op donderdag 23 december 2021 21:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja en zelfs in de zorg hebben ze er in toenemende mate tabak van dat ze reguliere zorg moeten afbellen omdat het ziekenhuis al 2 jaar grotendeels vol ligt met ongevaccineerden. En die frustratie is imo nog terecht ook.zie email 27 oktober![]()
Ik las ook dat herbesmettingen bij mensen die al Covid hebben gehad nog niet vaak voorkomen.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:22 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ver-omikron-a4071970
Voorzichtig goed nieuws. Als je er dan ook nog van uit gaat dat de toegenomen transmissie voor het overgrote deel (of zelfs volledig) komt door ontwijking van immuniteit dan is dit verre van de variant des doods.
Immuniteit kun je bijprikken...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Denk dat heel veel mensen zijn vergeten hoe dat vroeger ging. Anders kan ik het massale testen ook niet verklaren. Tenzij je een hele strenge werkgever hebt.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ik doe iig niet meer mee aan die testmaatschappij. Als ik ziek ben blijf ik thuis.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Het kabinet sloopt ondertussen lekker verder in de zorg. Het UMCG in Groningen dreigt bijvoorbeeld de gespecialiseerde kinderhartchirurgie (en uiteindelijk alles wat ermee samenhangt) kwijt te raken. Niet omdat ze het slecht doen of zo, maar omdat er gereorganiseerd en gecentraliseerd moet worden in de zorg.
Overigens betekent "centraliseren" gewoon "alles in het westen van Nederland bonderbrengen" zodat de rest van het land lekker uren mag reizen om terecht te kunnen. Maar goed, daar zijn Ronald McDonald-huizen voor toch? Kost de regering ook geen geld dus opgelost.
https://www.petities.com/laat_umcg_een_kinderhartcentra_blijven![]()
Sandertje Dekker is tegenwoordig ook van zorg? Die houdt ook al zo van slopen.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:23 schreef Qarrad het volgende:
Het kabinet sloopt ondertussen lekker verder in de zorg. Het UMCG in Groningen dreigt bijvoorbeeld de gespecialiseerde kinderhartchirurgie (en uiteindelijk alles wat ermee samenhangt) kwijt te raken. Niet omdat ze het slecht doen of zo, maar omdat er gereorganiseerd en gecentraliseerd moet worden in de zorg.
Overigens betekent "centraliseren" gewoon "alles in het westen van Nederland bonderbrengen" zodat de rest van het land lekker uren mag reizen om terecht te kunnen. Maar goed, daar zijn Ronald McDonald-huizen voor toch? Kost de regering ook geen geld dus opgelost.
https://www.petities.com/laat_umcg_een_kinderhartcentra_blijvenzie email 27 oktober![]()
Opgepakt.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
Te positief nieuws?
gr gr NU.nl
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Momo had vanochtend cijfers uit Denemarken, 3k Omikron-cases waarvan 50 herbesmettingen ofzo.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik las ook dat herbesmettingen bij mensen die al Covid hebben gehad nog niet vaak voorkomen.![]()
Ergens betwijfel ik dat toch. Eigenlijk zouden ze moeten onderzoeken welk percentage nog gaat testen na een positieve test. Wanneer dat hoog ligt zou het me niet verbazen dat die mensen de cijfers een verkeerd beeld geven.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik las ook dat herbesmettingen bij mensen die al Covid hebben gehad nog niet vaak voorkomen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Niet. Maar onze zelfverzonnen medisch-ethische normen zijn daar niet op ingesteld. Acuut gaat voor.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat terecht. Het wachten is ook op een ziekenhuis dat dat gewoon eens gaat weigeren. Waarom zou een kankerpatiënt minder recht hebben op zorg dan iemand met corona?
Alleen die normen gaan niet uit van een crisissituatie die in theorie nog jaren kan blijven bestaan, dus we moeten hier wel iets mee.![]()
Zoals @Spablauw214 al poste net boven jouw post, daar waren dus cijfers overquote:Op donderdag 23 december 2021 21:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ergens betwijfel ik dat toch. Eigenlijk zouden ze moeten onderzoeken welk percentage nog gaat testen na een positieve test. Wanneer dat hoog ligt zou het me niet verbazen dat die mensen de cijfers een verkeerd beeld geven.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zodra de pandemie voorbij is gaat de VVD gewoon verder met ICs en SEH-posten sluiten. Er wordt hoe dan ook niets geleerd.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:23 schreef Qarrad het volgende:
https://www.petities.com/laat_umcg_een_kinderhartcentra_blijven![]()
Het is te hopen dat we snel het equilibrium bereiken, dus dat iedereen enige mate van immuniteit heeft. RKI dacht dat dat punt na deze winter zou komen. Daar komt die kreet gevaccineerd, genezen of dood ook vandaan.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zoals @:Spablauw214 al poste net boven jouw post, daar waren dus cijfers over
Herbesmettingen verlopen doorgaans milder dus laten we hopen dat het ergste leed in de zorg dan geleden is.![]()
Ik word er heel cynisch van ja...quote:Op donderdag 23 december 2021 21:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zodra de pandemie voorbij is gaat de VVD gewoon verder met ICs en SEH-posten sluiten. Er wordt hoe dan ook niets geleerd.
Oh en dan is die pandemie ook nog eens bij lange na niet voorbij.![]()
Er is momenteel vooral geen zicht op een concrete endgame. Als omikron uiteindelijk meevalt en die pillen blijken een succes, kan het gauw gedaan zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:32 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik word er heel cynisch van ja...
Oh en dan is die pandemie ook nog eens bij lange na niet voorbij.![]()
Dat is wel wezenlijk aan het veranderen hè. In Nijmegen is inmiddels alweer 70% van de door covid opgenomen patiënten gevaccineerd.. Wat op zich logisch is overigens. Ben erg benieuwd naar de recentste landelijke cijfersquote:Op donderdag 23 december 2021 21:21 schreef Spablauw214 het volgende:
het ziekenhuis al 2 jaar grotendeels vol ligt met ongevaccineerdenWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat hoopt de hele wereld ja.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:35 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is momenteel vooral geen zicht op een concrete endgame. Als omikron uiteindelijk meevalt en die pillen blijken een succes, kan het gauw gedaan zijn.![]()
Is hij weer aan het doemprediken of valt het mee vanavond?quote:Op donderdag 23 december 2021 21:35 schreef Tourniquet het volgende:
Marc Bonten nu bij Nieuwsuur over de nieuwe Omikrondata.![]()
Voorzichtig gunstige signalen, maar vanwege de hoge besmettelijlkheid is het antwoord op de vraag "kunnen we maatregelen afbouwen" een heel duidelijk NEE.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:40 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Is hij weer aan het doemprediken of valt het mee vanavond?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja, ik las het.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:23 schreef Qarrad het volgende:
https://www.petities.com/laat_umcg_een_kinderhartcentra_blijven
Schandalig weer maar demense moeten zich maar aanpassen.
Aanpassen aan een debiel beleid.Go hard or go home![]()
Nou ja, je kunt nog altijd 2 van de 3 scoren (in verschillende combinaties).quote:Op donderdag 23 december 2021 21:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is te hopen dat we snel het equilibrium bereiken, dus dat iedereen enige mate van immuniteit heeft. RKI dacht dat dat punt na deze winter zou komen. Daar komt die kreet gevaccineerd, genezen of dood ook vandaan.
Herbesmettingen verlopen doorgaans milder dus laten we hopen dat het ergste leed in de zorg dan geleden is.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Van Dissel: als Omicron minder ziekmakend is dan geschetst, dan komt het OMT bij elkaar om het kabinet te adviseren om maatregelen af te bouwen.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:35 schreef Tourniquet het volgende:
Marc Bonten nu bij Nieuwsuur over de nieuwe Omikrondata.
OMT: oh nee, toch niet.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Irritante interview stijl... Die interviewer wil alleen maar goed nieuws.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:35 schreef Tourniquet het volgende:
Marc Bonten nu bij Nieuwsuur over de nieuwe Omikrondata.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Minder ziekmakend met toch veel meer besmettingen is niet gelijk minder druk op de ziekenhuizenquote:Op donderdag 23 december 2021 21:42 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Van Dissel: als Omicron minder ziekmakend is dan geschetst, dan komt het OMT bij elkaar om het kabinet te adviseren om maatregelen af te bouwen.
OMT: oh nee, toch niet.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Wel als de opnames dagopnames of korter worden.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Minder ziekmakend met toch veel meer besmettingen is niet gelijk minder druk op de ziekenhuizenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja dat drammen van Wollaars sloeg nergens op.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:44 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Irritante interview stijl... Die interviewer wil alleen maar goed nieuws.![]()
Ligduur minder lang. Vaak een dagopname.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Minder ziekmakend met toch veel meer besmettingen is niet gelijk minder druk op de ziekenhuizen
Omicron is de exit uit deze vreselijke periode.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Gaan we nu opeens verontwaardigd doen over de interview stijl bij Nieuwsuur, ja?quote:Op donderdag 23 december 2021 21:47 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja dat drammen van Wollaars sloeg nergens op.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 21:48 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs teletekst meldt het jongons
Morgen alles open?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Als ja...quote:Op donderdag 23 december 2021 21:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Wel als de opnames dagopnames of korter worden.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Haha mooi, hoe maakbaar we alles ook willen hebben, de oplossing komt gewoon weer vanuit moedertje natuur zelf.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:48 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen alles open?Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Meestal kijk ik het niet omdat ze dingen vaak erg vreemd framen.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Gaan we nu opeens verontwaardigd doen over de interview stijl bij Nieuwsuur, ja?En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Nog "ff" volhoudenquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 21:50 schreef Mortaxx het volgende:
Tijd voor omnikron besmettingsfeestjes
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Nieuwe planningBonten gaf net aan dat het nog wel het het mooist kan zijn om zowel geïnfecteerd als gevaccineerd te zijn geweest.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Een bekend filosoof zei dan ook: nature always finds a wayquote:Op donderdag 23 december 2021 21:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Haha mooi, hoe maakbaar we alles ook willen hebben, de oplossing komt gewoon weer vanuit moedertje natuur zelf.![]()
Tevens door strip Placebo weer eens aangezet.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
En als t met omicron nog niet lukt dan met de opvolger omega.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ligduur minder lang. Vaak een dagopname.
Omicron is de exit uit deze vreselijke periode.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Dan moeten we nog wel pi en rho en xhi enderestweetiknietmeer door.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En als t met omicron nog niet lukt dan met de opvolger omega.
Friedman on Donahue![]()
Bij een variant die zelfs minder dan verkoudheidachtige klachten veroorzaakt kun je als overheid en OMT hoog of laag springen, maar dan ga je de bevolking echt niet meer maandenlang opgehokt kunnen houden.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Voorzichtig gunstige signalen, maar vanwege de hoge besmettelijlkheid is het antwoord op de vraag "kunnen we maatregelen afbouwen" een heel duidelijk NEE.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Maar allemaal nog niet in lockdown.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
Italie +44K
Spanje +73K
Frankrijk +91K
KOEKOEKED
KOEKOEKEDwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die bezorgen geen overlast. Dat deden de varianten tussen delta en omicron ook niet.quote:Op donderdag 23 december 2021 21:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan moeten we nog wel pi en rho en xhi enderestweetiknietmeer door.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Waarom blijven demense dan massaal op de vvd66 junta stemmen?quote:Op donderdag 23 december 2021 21:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, ik las het.
Schandalig weer maar demense moeten zich maar aanpassen.
Aanpassen aan een debiel beleid.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
TINA.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom blijven demense dan massaal op de vvd66 junta stemmen?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Klaasquote:Op donderdag 23 december 2021 22:01 schreef Pino112 het volgende:
FB / Is FOK stuk? Ik krijg een foutmelding dat corona kapot is
Allemaal even stemmen.
Friedman on Donahue![]()
Niet helemaal waar. CDA is grotendeels een prima alternatief voor de VVD, zij het iets meer met de menselijke maat, alleen willen velen uit principe niet op een partij met christelijke grondslag stemmen.quote:
De gemiddelde D66-stemmer kan ook prima bij GroenLinks of Volt terecht.![]()
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar met alles wat we hebben gezien de afgelopen 2 jaar zou ik het ook zeker niet uitsluiten.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:35 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet wereldvreemd.
Succes met je nieuwe samenleving, de normale mensen blijven wel normaal doen.![]()
Na het kerstrecesquote:Op donderdag 23 december 2021 21:48 schreef Caland het volgende:
[ afbeelding ]
Morgen alles open?
crap in = crap out![]()
Het zou me niets verbazen als we dat nieuwe normaal door onze strot geduwd krijgen omdat we te lui zijn om ertegen in het verweer te komen.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt, maar met alles wat we hebben gezien de afgelopen 2 jaar zou ik het ook zeker niet uitsluiten.
Maar de reacties vandaag waren niet mild, niemand lijkt er iets in te zien.![]()
In welke volgorde en met welke variant?quote:Op donderdag 23 december 2021 21:55 schreef nostra het volgende:
Nieuwe planning
[..]
Bonten gaf net aan dat het nog wel het het mooist kan zijn om zowel geïnfecteerd als gevaccineerd te zijn geweest.crap in = crap out![]()
Het CDA is een ander kruisje zetten, maar beschouw ik niet echt als alternatief, helemaal niet qua covid-beleid. Sowieso ben ik nou niet echt overrompeld door de politieke kwaliteiten van een Hoekstra of van de fractie van Volt. Maar goed, dat gaat wat OT.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. CDA is grotendeels een prima alternatief voor de VVD, zij het iets meer met de menselijke maat, alleen willen velen uit principe niet op een partij met christelijke grondslag stemmen.
De gemiddelde D66-stemmer kan ook prima bij GroenLinks of Volt terecht.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
We moeten nog even meegroeien met het permanente nieuwe normaal.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar de reacties vandaag waren niet mild, niemand lijkt er iets in te zien.![]()
Het nieuwe normaal, is dat als Daniel Lohues Bennie Jolink als lead zanger af komt lossen?quote:Op donderdag 23 december 2021 22:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
We moeten nog even meegroeien met het permanente nieuwe normaal.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Maar als het tegen die tijd zo wordt gespind dat we de scholen niet dicht willen doen en daarom met mondkapjes moeten lopen en/of de horeca s avonds dicht moet slikt iedereen het als zoete koek.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als we dat nieuwe normaal door onze strot geduwd krijgen omdat we te lui zijn om ertegen in het verweer te komen.
Maar de reacties vandaag waren niet mild, niemand lijkt er iets in te zien.
Er staan mensen te juichen bij een vaccinatie plicht, 2g of andere extremere maatregelen.
Dan zijn dit dit ondertussen relatief milde maatregelen.
Het is een beetje hetzelfde als "wij zijn allemaal tegen een QR code om naar de horeca te gaan we willen er zsm vanaf dit moet je niet doen", en waarempel, het is er en het wordt alleen maar uitgebreid.![]()
*gooit handen in de luchtquote:Op donderdag 23 december 2021 22:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom blijven demense dan massaal op de vvd66 junta stemmen?Go hard or go home![]()
Je ziet de bui al hangen, inderdaad.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar als het tegen die tijd zo wordt gespind dat we de scholen niet dicht willen doen en daarom met mondkapjes moeten lopen en/of de horeca s avonds dicht moet slikt iedereen het als zoete koek.
Er staan mensen te juichen bij een vaccinatie plicht, 2g of andere extremere maatregelen.
Dan zijn dit dit ondertussen relatief milde maatregelen.![]()
Dat zei hij er niet bij. "Dat hebben we nodig, immuniteit. Dat kan je op twee manieren krijgen: via goede vaccins, of boosters - heel belangrijk. Of via een doorgemaakte infectie. En misschien nog wel het beste: in een combinatie van die twee. Daar komen we nu langzaam maar zeker achter.".quote:Op donderdag 23 december 2021 22:11 schreef loveli het volgende:
[..]
In welke volgorde en met welke variant?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Op het moment dat iedereen immuniteit heeft gewoon maatregelen opheffen en rond laten gaan terwijl het boosterprogamma nog even doorloopt. Lijkt me een beter plan dan dat kutidee om elke winter maar met thuisonderwijs en maaltijdboxen te gaan kloten.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zei hij er niet bij. "Dat hebben we nodig, immuniteit. Dat kan je op twee manieren krijgen: via goede vaccins, of boosters - heel belangrijk. Of via een doorgemaakte infectie. En misschien nog wel het beste: in een combinatie van die twee. Daar komen we nu langzaam maar zeker achter.".![]()
Dat terugblikken is dit jaar nog irritanter dan anders. Dagelijks haast niets anders coronanieuws en dan nu ter variatie: terugkijken naar het coronanieuws van het hele afgelopen jaar!quote:Op donderdag 23 december 2021 22:22 schreef DonDruiper het volgende:
Beste nieuws vandaag in 22 maanden en Beau gaat terugblikken![]()
![]()
Kan je dat soort FFP2 mondmakers gewoon online fixen ook? En voelen die nou echt anders dan de gewone mondkapjes? Ben benieuwd of dat ook echt gecontroleerd gaat worden in het OV daar.quote:Dragen mondkapje op straat nu verplicht in Italië
De Italiaanse regering verplicht het dragen van een mondkapje op straat en zet een streep door alle feestjes en partijen rond Oud en Nieuw. Ook in Italië is het dagelijkse aantal nieuwe coronabesmettingen naar recordhoogte gestegen.
De Italiaanse minister van Volksgezondheid Roberto Speranza maakte niet bekend wanneer de mondkapjeslicht in de buitenlucht ingaat. Wel zei hij dat de beter beschermende FFP2-mondmaskers in sommige ruimtes nodig zijn. Het gaat dan om bioscopen en theaters. Men wordt geacht die ook te dragen bij sportevenementen en in het openbaar vervoer. Tot 31 januari moeten ook de discotheken en nachtclubs dicht blijven.![]()
Het schijnt dat ene Lywert van Sienden er nog wel wat heeft liggen.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan je dat soort FFP2 mondmakers gewoon online fixen ook? En voelen die nou echt anders dan de gewone mondkapjes? Ben benieuwd of dat ook echt gecontroleerd gaat worden in het OV daar.zie email 27 oktober![]()
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-ffp2-mondkapjes/p/5418246quote:Op donderdag 23 december 2021 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan je dat soort FFP2 mondmakers gewoon online fixen ook? En voelen die nou echt anders dan de gewone mondkapjes? Ben benieuwd of dat ook echt gecontroleerd gaat worden in het OV daar.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zeker.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:32 schreef ipa84 het volgende:
https://www.bbc.com/news/health-59769969
MooiZuiger van het FOK!-OMT![]()
Sow! Mondkapjes buiten. Italië gaat er echt een klap op geven hé.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan je dat soort FFP2 mondmakers gewoon online fixen ook? En voelen die nou echt anders dan de gewone mondkapjes? Ben benieuwd of dat ook echt gecontroleerd gaat worden in het OV daar.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
De FFP2 maskers die ik op heb gehad doen na een half uurtje pijn aan... Ze zitten veel strakker om je oren.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kan je dat soort FFP2 mondmakers gewoon online fixen ook? En voelen die nou echt anders dan de gewone mondkapjes? Ben benieuwd of dat ook echt gecontroleerd gaat worden in het OV daar.![]()
Snap dat Mondkapjes buiten dus echt voor geen meter.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:37 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Sow! Mondkapjes buiten. Italië gaat er echt een klap op geven hé.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vooral omdat nu het ook een Europese land meld. Daarvoor was het bijna alleen maar data uit Zuid-Afrika. Met dit nieuws kunnen we toch wel langzaam de vlag gaan uit hangen.quote:![]()
Schijn veiligheid van zie ons is goed de pandemie aanpakken meer is het niet.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Snap dat Mondkapjes buiten dus echt voor geen meter.![]()
Beeldvorming misschien.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Snap dat Mondkapjes buiten dus echt voor geen meter.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Bij op1 hebben ze zo weer Ab Winehause zitten die waarschijnlijk doom enzovoort gaat prediken. Bij BBC News hadden ze vanavond Francois Balloux die optimistisch was en deze tweet verdedigde.
https://www.express.co.uk(...)-francois-balloux-vn![]()
Mochten we naar Italië gaan zijn die enkel nodig in het OV iig, dus dat overleven we dan wel. De normale kapjes hebben we ook niet veel mee (schijn maatregel idd) maar ik ervaar ze ook niet heel storend. Heb wel t idee dat ze in zuid Europa populairder zijn in de buitenlucht, zie ik in Nl niet snel gebeurenquote:Op donderdag 23 december 2021 22:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De FFP2 maskers die ik op heb gehad doen na een half uurtje pijn aan... Ze zitten veel strakker om je oren.![]()
De vermoorde onschuld spelen op straat werkt ook prima hoor. Zeker als je gewoon aan het roadtrippen bent.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mochten we naar Italië gaan zijn die enkel nodig in het OV iig, dus dat overleven we dan wel. De normale kapjes hebben we ook niet veel mee (schijn maatregel idd) maar ik ervaar ze ook niet heel storend. Heb wel t idee dat ze in zuid Europa populairder zijn in de buitenlucht, zie ik in Nl niet snel gebeurenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ooit hadden we een MinVWS die de QR code op het terras belachelijk vond.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zie ik in Nl niet snel gebeurenzie email 27 oktober![]()
Ja 12 uur over vergaderd tering...quote:Op donderdag 23 december 2021 22:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ooit hadden we een MinVWS die de QR code op het terras belachelijk vond.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Overal "exit" golfje ?quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Weer beloven dat het na vaccineren allemaal voorbij is. Wat een ontzettende domme man. Of gewoon een leugenaarquote:Op donderdag 23 december 2021 22:45 schreef ipa84 het volgende:
Bij op1 hebben ze zo weer Ab Winehause zitten die waarschijnlijk doom enzovoort gaat prediken. Bij BBC News hadden ze vanavond Francois Balloux die optimistisch was en deze tweet verdedigde.
[ twitter ]
https://www.express.co.uk(...)-francois-balloux-vn![]()
Ja maar het is biggest one since..quote:Op donderdag 23 december 2021 23:08 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff al die "breaking" tweets keer op keer.okeh, het zal.
Yesterday, 2 weeks, 3033 years!!??!!Go hard or go home![]()
AB IS "ECHT WEL POSITIEF"When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik heb niet meegelezen, wat is het beste nieuws?quote:Op donderdag 23 december 2021 22:22 schreef DonDruiper het volgende:
Beste nieuws vandaag in 22 maanden en Beau gaat terugblikken![]()
Je zou aan het hoofd van Rouvoet ook niet een beetje zeggen dat hij refo is hè.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Gezondheidsraad adviseert Novavax. Vaccinatiegraad gaat nu naar 100%. Immers geen gentherapie meer.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:13 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb niet meegelezen, wat is het beste nieuws?- verwijderd door admin -![]()
Master race checking in!quote:Op donderdag 23 december 2021 21:55 schreef nostra het volgende:
Nieuwe planning
[..]
Bonten gaf net aan dat het nog wel het het mooist kan zijn om zowel geïnfecteerd als gevaccineerd te zijn geweest.![]()
Ik vermoed dat het voorzorgsbeginsel hier nog een zooi pandabeertjes op het asfalt zal weten te leggen.quote:Op donderdag 23 december 2021 22:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Op het moment dat iedereen immuniteit heeft gewoon maatregelen opheffen en rond laten gaan terwijl het boosterprogamma nog even doorloopt. Lijkt me een beter plan dan dat kutidee om elke winter maar met thuisonderwijs en maaltijdboxen te gaan kloten.
Een Regering kan niet open en bloot zeggen "dat ze" een virus, die iemand met ziekte kan treffen, rond laten gaan.
Dat lukt alleen door te doen alsof het is opgelost en men zorgvuldig, zg zorgvuldig gaat monitoren waar de resultaten in een hele diepe bureaulade verdwijnen, ook met WOB verzoeken, nooit wat uit komt.
Ik ga, puur voor het proces, heel benieuwd zijn hoe men zich uit een crisis zal weten te wurmen die zichzelf in de staart aan het bijten is. Hulp van de WHO om Covid19 te schrappen als A-ziekte, zal niet snel komen zolang er nog ergens een land is dat meent een crisis te hebben vanwege deze gevaarlijke geachte ouderdomsziekte.
Daarnaast is/wordt inmiddels een complete nieuwe bedrijfstak - van zorg tot zekerheid - en "experts" uit de grond gestampt die zich niet snel zullen laten kortwieken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Novavax is stiekem gewoon Pfizer hoorde ik al in de wappie wandelgangen.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:15 schreef groenen het volgende:
[..]
Gezondheidsraad adviseert Novavax. Vaccinatiegraad gaat nu naar 100%. Immers geen gentherapie meer.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Soort white label?quote:Op donderdag 23 december 2021 23:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Novavax is stiekem gewoon Pfizer hoorde ik al in de wappie wandelgangen.
Friedman on Donahue![]()
We leven al tig jaren met griep en andere verkoudheidsvirussen in de winter, dus als corona straks inderdaad in zo'n vorm voort leeft dat de ziekenhuizen er niet meer vol door liggen zit ik echt niet meer op een beperkte samenleving te wachten. We schieten echt een beetje door.
Net zoals we tot aan maart natuurlijk geen enkel OMT-lid zullen horen zeggen dat maatregelen opgeheven kunnen worden als de Omikron-variant niet zo ziekmakend is.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Maar als de maatregelen niet opgeheven kunnen worden nu Omikron minder ziekmakend is, kunnen ze dat toch nooit want er komen toch altijd nog besmettingen?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Exact, maar maak je geen zorgen want een clubje van 150 man is aan het brainstormen hoe we verder gaan leven met corona als meetlat.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:28 schreef popje het volgende:
Maar als de maatregelen niet opgeheven kunnen worden nu Omikron minder ziekmakend is, kunnen ze dat toch nooit want er komen toch altijd nog besmettingen?![]()
Waarom zou je na die derde prik nóg eens 15 minuten moeten wachten eigenlijk?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Yup, mooi he, die maatschappij die door virologen is overgenomen. Dat is precies mijn punt, er lijkt nu een beweging te ontstaan die in de winter elke snotneus of griep lijkt te willen voorkomen als corona straks echt geen volle ziekenhuizen meer oplevert.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:28 schreef popje het volgende:
Maar als de maatregelen niet opgeheven kunnen worden nu Omikron minder ziekmakend is, kunnen ze dat toch nooit want er komen toch altijd nog besmettingen?Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Nee je snapt het niet. De maatregelen zijn erg vergaand en als ze nu moeten toegeven dat die eigenlijk niet nodig waren dan lijden ze flink gezichtsverlies en neemt niemand hen meer serieus als ze in de toekomst weer waarschuwen voor het gevaar. Vandaar dat ze nog een tijd lang moeten volhouden dat Omikron toch echt nog zeer gevaarlijk is en de maatregelen niet voortijdig teruggedraaid kunnen worden.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:28 schreef popje het volgende:
Maar als de maatregelen niet opgeheven kunnen worden nu Omikron minder ziekmakend is, kunnen ze dat toch nooit want er komen toch altijd nog besmettingen?
Hetzelfde zag je met de avondklok vorig jaar, die zeer ingrijpend maar tegelijkertijd nutteloos was, en waar niemand voor verantwoordelijk is gehouden achteraf.Alpha kenny one![]()
Voor de volgende variant die een snotneus voor een bejaarde oplevert moeten we dan ook weer met zijn allen in lockdown...quote:Op donderdag 23 december 2021 23:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yup, mooi he, die maatschappij die door virologen is overgenomen. Dat is precies mijn punt, er lijkt nu een beweging te ontstaan die in de winter elke snotneus of griep lijkt te willen voorkomen als corona straks echt geen volle ziekenhuizen meer oplevert.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Sws ook geen gentherapie (in het lichaam dan). Voor de rest op werkingsdetail precies hetzelfde vaccin als 4 andere.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:15 schreef groenen het volgende:
[..]
Gezondheidsraad adviseert Novavax. Vaccinatiegraad gaat nu naar 100%. Immers geen gentherapie meer.
Het verschil is, gevoelsmatig, dat het lichaam niet zelf op instructie de SpikeEiwitten aanmaakt maar dat die pathogenen al - vooraf aangemaakt - in het vaccin zitten. Gevoelsmatig wordt de celwerking, buiten dat die sws door toegevoegde chemicaliën aan gort worden vermalen, buiten schot gelaten.
Het Novavax subunitvaccin, net als Moderna/Pfizer, schudt de cellen wakker waarna de 'afweer' op zoek gaat naar schadelijke relschopper om daar o.a. "SpikeEwit aangehecht op de celwand aan te treffen en die af te weren.
De tragiek hier is dat alle vaccins zijn afgestemd op de SARS-Cov-2 versie uit 2019 die inmiddels na een stuk of 10 hoofdmutaties is veranderd in Omicron en het vaccin op dat punt, onzinnig is geworden.
Zoiets als Vaccin-zeepsop gebruiken om Wuhan-vet weg te wassen dat inmiddels bestaat uit Omicron-siliconenvet."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
België:Bron: De Standaard.quote:Epidemioloog Marius Gilbert moet tranen bedwingen: ‘De vertrouwensbreuk is totaal’
Epidemioloog Marius Gilbert (ULB) kwam zoals gewoonlijk de nieuwe coronamaatregelen uitleggen op de RTBF. Voor de eerste keer had hij moeite zijn tranen te bedwingen en zijn schok te verbergen.
‘De vertrouwensbreuk is totaal’, zegt hij over het feit dat de cultuursector opnieuw grotendeels moet sluiten. En dat op een moment dat vertrouwen net nodig is, stelt hij. ‘Omdat omikron voor de deur staat.’ Zijn stem breekt wanneer hij dat zegt. ‘Ik ben emotioneel, omdat ik niet denk dat men dat beseft. Ik denk niet dat men beseft hoeveel politiek gekibbel er plaatsvindt tijdens het Overlegcomité.’
‘Voedingsbodem voor extremisme’
Gilbert heeft schrik dat die aanpak een voedingsbodem schept voor extremisme. ‘Misschien moeten we anders beginnen na te denken over deze crisis.’ Hij waarschuwt dat hoe het Overlegcomité nu bezig is, schadelijke gevolgen zal hebben voor het vertrouwen, ‘en uiteindelijk voor de sociale cohesie’.
De ULB-onderzoeker vreest dat de regering inspeelt op extreemrechts. ‘Het zou ons over een week niet mogen verbazen als we naast extreemrechts de culturele spelers, het zorgpersoneel, en andere lagen van de bevolking aantreffen die zich benadeeld voelen.’
‘Totale willekeur’
Hij begrijpt de woede bij de culturele sector en noemt het feit dat die sector het zwaarst aangepakt wordt ‘totale willekeur’. ‘Week na week verliest de regering haar legitimiteit in het rationale beheer van deze crisis.’
Volgens Gilbert is er niet alleen een vertrouwensbreuk tussen de regering en de burgers, maar ook tussen de regering en de experts. ‘Week na week proberen de experts een coherent gezondheidsbeleid uit te tekenen’, zegt hij. ‘Week na week worden hun rapporten ontrafeld door politiek getouwtrek dat resulteert in absurditeiten waarvan iedereen zich bewust is.’
Aan Vlaamse kant uitten ook viroloog Marc Van Ranst en epidemioloog Steven Van Gucht al hun ongenoegen en ongeloof over de sluiting van de culturele sector.are we infinite or am I alone![]()
Nav het 8 uur journaal.
De azijnpissers staan elkaar alweer te verdringen.
Mensen worden er minder ziek van, maar omdat het zo vreselijk besmettelijk is zal de druk op de zorg alsnog overwhelmed blablabla etc.
Nee, dat is een verkeerde voorstelling van zaken.
Er worden niet minder mensen ziek, mensen worden minder ziek.![]()
Ah, daar is-ie weer, "dat is niet aan mij".When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja, pak hem!!When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat Omicron zorgt voor 60-70% minder ziekenhuisopnames.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:13 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb niet meegelezen, wat is het beste nieuws?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Protocol en onthou dat vaccineren een medische behandeling is die (altijd) situationeel risico kan geven.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:30 schreef nostra het volgende:
Waarom zou je na die derde prik nóg eens 15 minuten moeten wachten eigenlijk?
Als er een allergische reactie is, op vaccin of situatie, treedt die doorgaans kort na de prik op.
Er zijn inmiddels geluiden dat de wachttijd flink kan worden verkort of niet nodig zou zijn voor mensen die eerder al een prik hebben overleefd. Gevolg van nood breekt wet waarbij de vraag rijst waarom dat dan ooit wel nodig was.
Op zichzelf lijkt mij die wachttijd geen belemmering, je moet voldoende wachtstoeltjes neerzetten met een zooi badmeesters die vanuit hun toren de "zwemmers" monitoren."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik denk eerder dat ze heel veel respect krijgen door te zeggen, we wisten te weinig en namen het zekere voor het onzekere in een tijd dat het hele land toch behoorlijk op z'n gat ligt.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:32 schreef falling_away het volgende:
[..]
Nee je snapt het niet. De maatregelen zijn erg vergaand en als ze nu moeten toegeven dat die eigenlijk niet nodig waren dan lijden ze flink gezichtsverlies en neemt niemand hen meer serieus als ze in de toekomst weer waarschuwen voor het gevaar. Vandaar dat ze nog een tijd lang moeten volhouden dat Omikron toch echt nog zeer gevaarlijk is en de maatregelen niet voortijdig teruggedraaid kunnen worden.
Hetzelfde zag je met de avondklok vorig jaar, die zeer ingrijpend maar tegelijkertijd nutteloos was, en waar niemand voor verantwoordelijk is gehouden achteraf.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
't Lijkt me toch wat theoretisch dat dat twee keer niet gebeurt en dan ineens wel. 348 hevig-allergische reacties op 5M prikken tot nu toe; als dat een belemmering vormt om bijvoorbeeld huisartsen te laten prikken en anderzijds zo sterk gehamerd wordt op het belang van zo snel mogelijk prikken, dan lijkt me dat toch een vrij eenvoudige risico-afweging, maar bon.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:42 schreef Vallon het volgende:
Protocol en onthou dat vaccineren een medische behandeling is die (altijd) situationeel risico kan geven.
Als er een allergische reactie is, op vaccin of situatie, treedt die doorgaans kort na de prik op.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Wedden dat ze dat niet doen?quote:Op donderdag 23 december 2021 23:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze heel veel respect krijgen door te zeggen, we wisten te weinig en namen het zekere voor het onzekere in een tijd dat het hele land toch behoorlijk op z'n gat ligt.Alpha kenny one![]()
Niet van mij.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze heel veel respect krijgen door te zeggen, we wisten te weinig en namen het zekere voor het onzekere in een tijd dat het hele land toch behoorlijk op z'n gat ligt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Aangezien Omicron zich voornamelijk in de bovenste luchtwegen nestelt, dat betekent dus ook dat mensen amper meer op de IC komen?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Verwondingen door flauwvallen voorkomen? Zie bvb dit verslag van het RIVM: Acute incidenten, opgetreden tijdens de massavaccinatiecampagne in 2002, gericht tegen Meningokokken groep Cquote:Op donderdag 23 december 2021 23:30 schreef nostra het volgende:
1.8 miljoen scholieren, 4470 gemelde incidenten, 775 flauwgevallen, 115 met letsel.are we infinite or am I alone![]()
Is dat niet meer een psychisch ding dat tijdens of vlak na het vaccineren optreedt en niet 10 minuten later, of de eerste twee keer niet en pardoes de derde wel? Nou ja, 't is ook niet zo geweldig belangrijk, maar het komt allemaal een beetje over-regulerend over.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:00 schreef crystal_meth het volgende:
Verwondingen door flauwvallen voorkomen?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Peter agrees.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:04 schreef DonDruiper het volgende:
Die Rouvoet.. wat een pannekoek is dat ookWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Er worden meer mensen ziek maar minder ernstig is de correcte voorstelling van zaken. En dat gaat dan alleen om omicron, niet om Delta, er zijn meerdere varianten in omloop.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:37 schreef Za het volgende:
Nav het 8 uur journaal.
Mensen worden er minder ziek van, maar omdat het zo vreselijk besmettelijk is zal de druk op de zorg alsnog overwhelmed blablabla etc.
Er worden niet minder mensen ziek, mensen worden minder ziek.![]()
In UK stoppen ze er voorlopig mee om de snelheid in de booster vaccinatie te houdenquote:Op donderdag 23 december 2021 23:30 schreef nostra het volgende:
https://www.gov.uk/govern(...)d-up-booster-rollout
Maar ze houden hem wel voor mensen die eerder problemen hadden bij Covid vaccinatie.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Mensen hebben altijd problemen om getallen te zien als cijfers, procenten van centen te scheiden en meer van minder te onderscheiden. In het hoofd is er een eerste indruk, wat men wil lezen en het kost moeite de impact te achterhalen wat nu precies het gevolg is.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:37 schreef Za het volgende:
Nav het 8 uur journaal.
Er worden niet minder mensen ziek, mensen worden minder ziek.
In den beginne begreep ik zelf ook niet veel van exponentiële groei. Ja ik snapte prima de getalsberekening maar kon het mij niet goed voorstellen wat een verdubbeling in zoveel dagen, in de praktijk dan gaat betekenen. Getallen hebben/hadden voor mij ansich, weinig betekenis.
Zo ook als opgehemelde vaccins 95% effectief zouden zijn om mensen uit het ziekenhuis te houden, met 2% minder dan nog maar 93% effectief, dit gelijk zorgt voor 40% meer ziekte gevallen. Reken maar na.
Eenzelfde onbegrip zien we nu ook hier met Omicron. Het begint eind november met maar 75 gevallen om na 22 verdubbeling (per 3 dagen) dan eind januari 2022 te zijn uitgegroeid naar 15 miljoen gevallen. gevallen die potentieel allemaal 2-4 weken last hebben van een infectie.
Delta (6 dagen dubbelen) was daarin veel langzamer en had voor hetzelfde aantal dan iets van 4 maanden nodig.
Reden waarom het de beddenbeheerders, het inmiddels dun door de broek loopt.
Ja minder ziek maar zeer waarschijnlijk veel meer shit aan de knikker."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Omicron veegt Delta van de kaarten.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er worden meer mensen ziek maar minder ernstig is de correcte voorstelling van zaken. En dat gaat dan alleen om omicron, niet om Delta, er zijn meerdere varianten in omloop.
Net als Delta dat bij de Alpha heeft gedaan.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat is de verwachting momenteel. Die zijn al vaker niet uitgekomen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:11 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omicron veegt Delta van de kaarten.
Net als Delta dat bij de Alpha heeft gedaan.![]()
Dat lijkt me een stuk pragmatischer inderdaad.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:09 schreef _serial_ het volgende:
[..]
In UK stoppen ze er voorlopig mee om de snelheid in de booster vaccinatie te houden
https://www.gov.uk/govern(...)d-up-booster-rollout
Maar ze houden hem wel voor mensen die eerder problemen hadden bij Covid vaccinatie.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Amper van heel veel tegelijk, is nog steeds te veel.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:53 schreef DonDruiper het volgende:
Aangezien Omicron zich voornamelijk in de bovenste luchtwegen nestelt, dat betekent dus ook dat mensen amper meer op de IC komen?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Als het 4x zo snel verspreidt, maar 8x minder IC opnames veroorzaakt ben je onder aan de streep spekkoper.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:12 schreef Vallon het volgende:
[..]
Amper van heel veel tegelijk, is nog steeds te veel.
Ik zeg niet dat het zo gaat hoor.. maar mensen komen op hun buik te liggen omdat Alpha en Delta zich voornamelijk in de longen nestelde en deze variant, volgens de berichten, nestelt zich meer in de bronchiën.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Hoop verloren, alles verloren.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is de verwachting momenteel. Die zijn al vaker niet uitgekomen.
Tenminste, dat zei mijn moeder dan altijd.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het is maar een griepje!quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als het 4x zo snel verspreidt, maar 8x minder IC opnames veroorzaakt ben je onder aan de streep spekkoper.
Ik zeg niet dat het zo gaat hoor.. maar mensen komen op hun buik te liggen omdat Alpha en Delta zich voornamelijk in de longen nestelde en deze variant, volgens de berichten, nestelt zich meer in de bronchiën.![]()
Heb enkele jaren geleden naar cijfers gezocht. Lijken geen goede studies over te bestaan, kwam wel een paar case reports van zwaar letsel (schedelbreuk bvb) uit de VS tegen, maar hoe vaak zoiets voorkomt is niet bekend. Dat RIVM verslag was de enige goede bron die ik vond.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Is dat niet meer een psychisch ding dat tijdens of vlak na het vaccineren optreedt en niet 10 minuten later, of de eerste twee keer niet en pardoes de derde wel? Nou ja, 't is ook niet zo geweldig belangrijk, maar het komt allemaal een beetje over-regulerend over.are we infinite or am I alone![]()
Van mij mag men hopen wat men wil, hoor, maar de frustatie en boosheid als men teleurgesteld wordt is altijd wel spectaculair te noemen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:16 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hoop verloren alles verloren.
Tenminste, dat zei mijn moeder dan altijd.
Ik ga uit van een realistisch perspectief, het kan vriezen, het kan dooien.![]()
Het virus is niet het kabinet.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is de verwachting momenteel. Die zijn al vaker niet uitgekomen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Heb je ook nog wat Breaking twitter berichtjes?quote:
Vind ik altijd wel een leuke rubriek.
De andere varianten, die vanaf januari zware Omicron concurrentie te krijgen die het toverstafje overneemt.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er worden meer mensen ziek maar minder ernstig is de correcte voorstelling van zaken. En dat gaat dan alleen om omicron, niet om Delta, er zijn meerdere varianten in omloop.
Gunstig voor mensen zelf die mogelijk minder ziek worden maar ws desastreus voor de zorg die in kortere tijd kan opmaken voor mogelijk een tsunami.
En dan weten dat versie 2 en 3 van Omicron inmiddels al is gesignaleerd. De opvolger staat sws al in de startblokken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Er worden meer mensen minder ziek.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:08 schreef Tijger_m het volgende:
Er worden meer mensen ziek maar minder ernstig is de correcte voorstelling van zaken. En dat gaat dan alleen om Omicron.![]()
Bij BNO is alles breakingquote:Op vrijdag 24 december 2021 00:20 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heb je ook nog wat Breaking twitter berichtjes?
Vind ik altijd wel een leuke rubriek.maar dat is schijnbaar hoe je nieuwsberichten schrijft voor Amerikanen
![]()
De vraag is dan,,, ga je dat als Regering afwachten of als je dat wordt verteld door je denktank, of er toch maar rekening mee houden ?quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is de verwachting momenteel. Die zijn al vaker niet uitgekomen.
Dit even los dat ik zelf dat alleen zou doen voor mensen die daadwerkelijk wat te vrezen hebben.
Ik ga mijzelf geen zorgen maken om te vliegen dat er 's een vliegtuig kan neerstorten. Voor een vliegmaatschappij, die zeg dagelijks 200+ toestellen in de lucht heeft met gemiddeld 3-4 take-offs, ligt die kans anders."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hoe kan dit? Uitstelzorg die afstelzorg is geworden? Of allemaal coronadoden?quote:zie email 27 oktober![]()
Ontario, bezig met Omicron sedert eind november:quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:11 schreef Vallon het volgende:
Ja minder ziek maar zeer waarschijnlijk veel meer shit aan de knikker.
ZA![]()
![]()
Kan van alles zijn, en daarom gaan ze het ook onderzoeken.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe kan dit? Uitstelzorg die afstelzorg is geworden? Of allemaal coronadoden?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee, dat valt nog wel eens, dat heeft het virus nog niet gedaanquote:Op vrijdag 24 december 2021 00:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Het virus is niet het kabinet.![]()
![]()
Virus is ook constant bezig met een Chumbawamba hoor:quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat valt nog wel eens, dat heeft het virus nog niet gedaan
Voor een deel klopt dat ook want door vaccinaties is de ziekenhuisopnames en het aantal doden sterk verminder door de vaccins. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de omicron waarschijnlijk zo mild is door dat mensen een vorm van immuniteit hebben door vaccinatie en/of besmettingen. Alleen denken mensen dat door het vaccin het virus weg ging en daar heb ik zelf bijvoorbeeld nooit in gelooft omdat al snel duidelijk was dat steriele immuniteit voor dit virus niet mogelijk is.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Weer beloven dat het na vaccineren allemaal voorbij is. Wat een ontzettende domme man. Of gewoon een leugenaar![]()
Vermoeiende lijst wel, net zo eenzijdig als de wappert.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:36 schreef devlinmr het volgende:
Geen idee of deze al eens voorbij gekomen is
https://www.iamzero.nl/ar(...)Lq5nKU5e1ChsS1SlYC9A![]()
Ik zie het virus meer als Frieza.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:37 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Virus is ook constant bezig met een Chumbawamba hoor:![]()
Nou niemand die ik ken in de griepprikgroep heeft vandaag een sms ontvangen. Dan kan er nu ineens geroepen worden het is vanaf 23 december maar het lijkt er op dat helemaal niemand die sms ontvangen heeft. De volgende fail dus in het lange rijtje vaccinatiefails.![]()
de vraag is wanneer je je streep zet, na twee maanden of pas na vier maanden ?quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Als het 4x zo snel verspreidt, maar 8x minder IC opnames veroorzaakt ben je onder aan de streep spekkoper.
Ik zeg niet dat het zo gaat hoor.. maar mensen komen op hun buik te liggen omdat Alpha en Delta zich voornamelijk in de longen nestelde en deze variant, volgens de berichten, nestelt zich meer in de bronchiën.
Het klinkt op het oog gunstiger (voor mensen zelf) maar in jouw geval zal de snellere en minder ernstige variant in de helft van de tijd, zorgen voor het zeg honderd/duizenvoudige aan gelijktijdige ziekte gevallen die een overspoelde IC gaan bezetten. De uitstroom in loop van de tijd (ligdagen) zal zeker niet halveren.
Onze getalsexperts hier, zullen dat beter kunnen duiden en verwoorden.
Onder aan de streep, nadat ieder is besmet, idd flink minder ernstige gevallen die exponentieel helaas in een veel kortere tijd moeten worden afgehandeld."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
![]()
Dit is gewoon het eerlijke verhaal over de vaccins. Ze zorgen er voor dat als je besmet raakt het gewoon bij een milde infectie blijft dus doen gewoon goed hun werk.![]()
Het is vanaf 23-12quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:53 schreef -0- het volgende:
Nou niemand die ik ken in de griepprikgroep heeft vandaag een sms ontvangen. Dan kan er nu ineens geroepen worden het is vanaf 23 december maar het lijkt er op dat helemaal niemand die sms ontvangen heeft. De volgende fail dus in het lange rijtje vaccinatiefails.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Het idee achter de massavaccinaties was elkaar beschermen, herd immunity.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:58 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Dit is gewoon het eerlijke verhaal over de vaccins. Ze zorgen er voor dat als je besmet raakt het gewoon bij een milde infectie blijft dus doen gewoon goed hun werk.
Vervolgens mochten gevaccineerden onbeperkt het virus gaan verspreiden.
Dat ligt niet aan het vaccin of aan de gevaccineerden, maar aan een verkeerde voorstelling van zaken.
Sowieso had 99,9% van <50 slechts milde symptomen, zie anno 2020.![]()
Welk jaar stond er niet bij inderdaad. Maar ik heb van werkelijk niemand gehoord dat ze op 23-12-2021 bericht hebben ontvangen, zelfs niet als ze daarmee slechts een enkele dag winnen ten opzichte van hun geboortejaar. Dat vanaf de 23e lijkt dus meer een gevalletje ergens na de 23e kunnen we mogelijk een enkel smsje versturen. En de communicatie is weer compleet 0. Het enige wat je hoort is welke leeftijdsgroep een afspraak mag maken.quote:![]()
Ik vraag mij serieus ook af hoeveel meer of minder schade er was geweest met of zonder lockdowns en maatregelen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 01:02 schreef Za het volgende:
[..]
Het idee achter de massavaccinaties was elkaar beschermen, herd immunity.
Dat ligt niet aan het vaccin of aan de gevaccineerden, maar aan een verkeerde voorstelling van zaken.
Sowieso had 99,9% van <50 slechts milde symptomen, zie anno 2020.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Herd immunity bestaat niet voor dit virus (geen enkel corona virus trouwens) zoals we denken het te kennen. Dus genoeg mensen immuun virus weg. Maar dit virus zoals zoveel repertoire virussen komen weer terug als veel mensen hun vorm van steriele immuniteit hebben verloren. Alleen blijft het dan bij milde infecties zoals verkoudheid of griepachtige klachten(een enkeling daar gelaten). We hadden het inderdaad ook door de bevolking kunnen laten razen zoals vroeger. Ik ben een 50- en heb het al gehad dus mij had het niet geraakt maar dan had je aanzienlijk meer doden. Ook een optie maar daar hebben we nooit voor gekozen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 01:02 schreef Za het volgende:
[..]
Het idee achter de massavaccinaties was elkaar beschermen, herd immunity.
Sowieso had 99,9% van <50 slechts milde symptomen, zie anno 2020.![]()
VK en Frankrijk registreren opnieuw recordaantal positieve tests
In het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk is voor de tweede dag op rij een recordaantal positieve coronatests geregistreerd. Sinds de intrede van de omikronvariant van het coronavirus eind november is het aantal besmettingen in beide landen explosief toegenomen.
In het VK werden bijna 120.000 positieve tests gemeld, veruit het grootste aantal op één dag sinds het begin van de pandemie. Woensdag werden er al voor het eerst meer dan 100.000 besmettingen op één dag gemeld.
Frankrijk brak vandaag met ruim 91.000 positieve tests alweer het record dat gisteren (84.000) werd gevestigd. Het vorige dagrecord werd op 7 november 2020 vastgesteld, toen er ruim 83.000 besmettingen gemeld werden.
2 uur geleden
Dragen mondkapje op straat nu verplicht in Italië
De Italiaanse regering verplicht het dragen van een mondkapje op straat en zet een streep door alle feestjes en partijen rond Oud en Nieuw. Ook in Italië is het dagelijkse aantal nieuwe coronabesmettingen naar recordhoogte gestegen.
De Italiaanse minister van Volksgezondheid Roberto Speranza maakte niet bekend wanneer de mondkapjeslicht in de buitenlucht ingaat. Wel zei hij dat de beter beschermende FFP2-mondmaskers in sommige ruimtes nodig zijn. Het gaat dan om bioscopen en theaters. Men wordt geacht die ook te dragen bij sportevenementen en in het openbaar vervoer. Tot 31 januari moeten ook de discotheken en nachtclubs dicht blijven.
Dit stond op nu.nl
Even een copy en hier neer gezet .
Tja de virus verspreidt lekker .
Goed voor de groeps immuun tijd op te bouwen.
Aangezien minder dodelijk is dan de originele versie .
https://www.telegraaf.nl/(...)sopname-door-omicronWil je mijn boot zien PTA / Mijn boot en de aanpassing die worden gedaan.![]()
Al besprokenquote:Op vrijdag 24 december 2021 01:10 schreef suijkerbuijk het volgende:
Dit stond op nu.nl
Even een copy en hier neer gezet .
Tja de virus verspreidt lekker .
Goed voor de groeps immuun tijd op te bouwen.
Aangezien minder dodelijk is dan de originele versie .
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik deel deze mening, en het zal waarschijnlijk nog veel lager uitpakken.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:15 schreef DonDruiper het volgende:
Ik zeg niet dat het zo gaat hoor.. maar mensen komen op hun buik te liggen omdat Alpha en Delta zich voornamelijk in de longen nestelde en deze variant, volgens de berichten, nestelt zich meer in de bronchiën.
4 IC gevallen in Denemarken, waarvan de helft incidental findings dus 2 IC, op 30.000 bevestigde en misschien wel 300.000 loslopende Omicroners.![]()
Waar haal je die data vandaan.quote:Op vrijdag 24 december 2021 01:16 schreef Za het volgende:
[..]
Ik deel deze mening, en het zal waarschijnlijk nog veel lager uitpakken.
4 IC gevallen in Denemarken, waarvan de helft incidental findings dus 2 IC, op 30.000 bevestigde en misschien wel 300.000 loslopende Omicroners.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Even goede linkje @Zaquote:Op vrijdag 24 december 2021 01:53 schreef Za het volgende:
[..]
https://www.google.com/ur(...)ayAzMjGw1OxfENwrQdjx
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:
(rapport-omikronvarianten-22122021 covid19.si.dk)
[ Bericht 6% gewijzigd door Za op 24-12-2021 02:07:54 ]![]()
ik ken een arts die in het zkh van Ontario werkt, zal eens vragen wat de huidige status is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:28 schreef Za het volgende:
[..]
Ontario, bezig met Omicron sedert eind november:
[ twitter ]
[ twitter ]
ZA
[ afbeelding ]![]()
Ontario’s top doctor says there haven’t been any known intensive care admissions due to Omicron in the province yet.quote:Op vrijdag 24 december 2021 02:20 schreef THEFXR het volgende:
ik ken een arts die in het zkh van Ontario werkt, zal eens vragen wat de huidige status is.![]()
kan dubbel zijn.
.
Vaccine effectiveness against SARS-CoV-2 infection with the Omicron or Delta variants following a two-dose or booster BNT162b2 or mRNA-1273 vaccination series: A Danish cohort study.
https://www.medrxiv.org/c(...)2.20.21267966v2?s=09![]()
Niet iedereen is een ambtenaar.quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Van mij mag men hopen wat men wil, hoor, maar de frustatie en boosheid als men teleurgesteld wordt is altijd wel spectaculair te noemen.
Ik ga uit van een realistisch perspectief, het kan vriezen, het kan dooien.Go hard or go home![]()
Zal ik een situatie schetsen wat ik hoop en wat waarschijnlijk valt onder de categorie 'de wens is de vader van de gedachte'
De (IC) opnames de komende weken zullen voornamelijk nog Delta's zijn. Op een gegeven moment is Omicron dominant en ruimt Delta uit de weg. Aangezien Omicron, laten we zeggen 60%, minder ziek maakt zal dat precies het dubbeltje op z'n kant zijn van wel of niet naar het ziekenhuis.
Ook is er een onderzoek geweest waarin beschreven wordt dat Omicron niet zozeer de longen aantast, maar meer de bronchiën. Dat betekent dus dat mensen niet meer op hun buik hoeven te liggen aan de beademing op de IC, maar ze aan de zuurstof moeten en/of prednison. Dat kan in veel gevallen prima thuis. En ik denk echt dat dit de gamechanger is. Longen -> bronchiën
I.c.m. met vaccinaties/boosters/ziekte al doorgemaakt zullen de ziekenhuizen op een gegeven moment leegraken met Covid patiënten.
Als je over 2 tot 4 weken zien dat Omicron 100% dominant is, maar de ziekenhuisopnames blijven achter of dalen zelfs, dan moet je als overheid alle maatregelen per direct uit het raam flikkeren. En dan is het klaar. Gebeurd. Over.
Maar goed, misschien ben ik wel heel erg optimistisch.
Of wanneer aerosole verspreiding vanaf het begin serieus was genomen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 01:05 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vraag mij serieus ook af hoeveel meer of minder schade er was geweest met of zonder lockdowns en maatregelen.crap in = crap out![]()
Ik ben het eens.quote:Op vrijdag 24 december 2021 05:25 schreef DonDruiper het volgende:
Zal ik een situatie schetsen wat ik hoop en wat waarschijnlijk valt onder de categorie 'de wens is de vader van de gedachte'
De (IC) opnames de komende weken zullen voornamelijk nog Delta's zijn. Op een gegeven moment is Omicron dominant en ruimt Delta uit de weg. Aangezien Omicron, laten we zeggen 60%, minder ziek maakt zal dat precies het dubbeltje op z'n kant zijn van wel of niet naar het ziekenhuis.
Ook is er een onderzoek geweest waarin beschreven wordt dat Omicron niet zozeer de longen aantast, maar meer de bronchiën. Dat betekent dus dat mensen niet meer op hun buik hoeven te liggen aan de beademing op de IC, maar ze aan de zuurstof moeten en/of prednison. Dat kan in veel gevallen prima thuis. En ik denk echt dat dit de gamechanger is. Longen -> bronchiën
I.c.m. met vaccinaties/boosters/ziekte al doorgemaakt zullen de ziekenhuizen op een gegeven moment leegraken met Covid patiënten.
Als je over 2 tot 4 weken zien dat Omicron 100% dominant is, maar de ziekenhuisopnames blijven achter of dalen zelfs, dan moet je als overheid alle maatregelen per direct uit het raam flikkeren. En dan is het klaar. Gebeurd. Over.
Maar goed, misschien ben ik wel heel erg optimistisch.
Op dit moment bestaan Delta en Omicron nog wel even naast elkaar, ook daar waar Omicron dominant is, dus we zullen nog een paar weken gevallen van Delta inclusief opnames zien.
Langzaam zal deze dan geheel verdwijnen, misschien nog een week of 6-8.
Uit voorzichtigheid nog lichte maatregelen, en op 20 maart zijn we klaar met corona.![]()
Klaar met Corona?quote:Op vrijdag 24 december 2021 06:43 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben het eens.
Op dit moment bestaan Delta en Omicron nog wel even naast elkaar, ook daar waar Omicron dominant is, dus we zullen nog een paar weken gevallen van Delta inclusief opnames zien.
Langzaam zal deze dan geheel verdwijnen, misschien nog een week of 6-8.
Uit voorzichtigheid nog lichte maatregelen, en op 20 maart zijn we klaar met corona.
![]()
Nee natuurlijk niet, er komt gewoon weer een nieuwe variant eentje met de besmettelijkheid van Omicron, en de gevolgen van de Delta variant.
Dit gaat nooit meer weg, het zal wegsudderen en zo nu en dan de kop op steken en weer flink huishouden.![]()
Welnee. Het zal zich uiteindelijk kapot muteren waardoor het niet meer relevant is.quote:Op vrijdag 24 december 2021 06:47 schreef tja77 het volgende:
Klaar met Corona?
![]()
Nee natuurlijk niet, er komt gewoon weer een nieuwe variant eentje met de besmettelijkheid van Omicron, en de gevolgen van de Delta variant.
Dit gaat nooit meer weg, het zal wegsudderen en zo nu en dan de kop op steken en weer flink huishouden.
Het huishouden onder bevolkingen behoort weldra tot het verleden.
Wees blij, al dat angstaanjagen wat nog immer gaande in de media, is om te voorzien in de angstverslaving die velen hebben opgedaan en het daaruit voortvloeiende gevoel van fake-veiligheid.![]()
Na de Omega-variant is het pas klaar, want dan zijn de Griekse letters op."Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Er goed over nagedacht en bewust gekozen voor omicron.quote:Op vrijdag 24 december 2021 07:05 schreef The_Emotion het volgende:
Na de Omega-variant is het pas klaar, want dan zijn de Griekse letters op.
De mega variant was de Wuhan variant, en die is alleen nog her en der in laboratoria terug te vinden ~v Dissel.![]()
De Wuhan variant was de alfa, daar waar het begon. Of gaat Omega ook uit Wuhan komen?quote:Op vrijdag 24 december 2021 07:14 schreef Za het volgende:
[..]
Er goed over nagedacht en bewust gekozen voor omicron.
De mega variant was de Wuhan variant, en die is alleen nog her en der in laboratoria terug te vinden ~v Dissel.
Maakt het cirkeltje wel weer rond."Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Ik ben na een nachtje slapen er wel uit; het komt goed. Alle gekke plannetjes over een nieuwe samenleving gaan de komende weken/maanden de prullenbak in. De scholen gaan in januari gewoon weer open, de stadions lopen weer vol, de hoeren gooien de benen weer wijd en de kappers gaan weer knippen. 2022 gaat in het teken staan van terugkijken, verbeteren en vooral vooruitkijken.![]()
RTL Liveblogquote:Rutte: ik heb fouten gemaakt in het coronabeleid
Demissionair premier Mark Rutte trekt in zijn traditionele kerstinterview met De Telegraaf het boetekleed aan. Tegenover de krant erkent hij dat Nederland eerder had kunnen beginnen met een boostercampagne en dat de maatregelen die het demissionaire kabinet in november nam om de pandemie in te dammen niet ver genoeg gingen. Mede daardoor zit Nederland nu in een lockdown. Ook zegt hij dat hij communicatiefouten heeft gemaakt.
Gevraagd naar hoe het komt dat het vertrouwen van burgers in het coronabeleid is gekelderd, stelt Rutte vast dat mensen genoeg hebben van leven met alle beperkingen, maar dat dat ook een te gemakkelijke verklaring is.
"Ik heb fouten gemaakt, in de communicatie", bekent hij. "Ik heb in het begin te veel nadruk gelegd op de eigen verantwoordelijkheid van mensen en te weinig op de verplichte maatregelen. Het tweede is dat het me niet gelukt is om in voldoende mate mensen te overtuigen van de basismaatregelen”.
Mijn God zeg. Het vertrouwen is laag want mensen zijn er gewoon klaar mee.
Nee Mark, jullie hebben er een puinhoop van gemaakt, toezeggingen niet nagekomen, verkeerde verwachtingen geschept en daarover hebben jullie geen enkele hand in eigen boezem laten zien of excuses gemaakt. Dáárom is er geen vertrouwen. Wat makkelijk dit zeg.![]()
"Wat ik fout heb gedaan is dat ik jullie gepeupel te hoog heb ingeschat, maar jullie blijken drang en dwang nodig te hebben, in hapklare brokjes en zonder speelruimte. Nemen we mee!"When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
"Wat ik fout heb gedaan, is een worstje voor jullie neus houden. We gaan nu een stinkende salami voorhouden""Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm![]()
Nee hoor, volgens mijn zijn de experts het er nog steeds over eens dat we elke winter een mildere golf krijgen en dat het waarschijnlijk uiteindelijk een virus wordt dat veel minder impact heeft, vergelijkbaar met de bestaande griepvirussen of verkoudheidsvirussen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 06:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Klaar met Corona?
![]()
Dit gaat nooit meer weg, het zal wegsudderen en zo nu en dan de kop op steken en weer flink huishouden.![]()
Klinkt als omikronquote:Op vrijdag 24 december 2021 08:04 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee hoor, volgens mijn zijn de experts het er nog steeds over eens dat we elke winter een mildere golf krijgen en dat het waarschijnlijk uiteindelijk een virus wordt dat veel minder impact heeft, vergelijkbaar met de bestaande griepvirussen of verkoudheidsvirussen.![]()
dat zou leuk zijn maar verwacht hier nog wel wat ziekenhuis problemen van omdat het zo snel gaatquote:![]()
Benieuwd of we vandaag voor het eerst over de hele wereld gezien boven de 1 miljoen positieve tests uit gaan komen![]()
Gisteren waren het er +-979.000
https://www.worldometers.info/coronavirus/![]()
Ik vraag me af hè. Als je de maatregelen weer een beetje los laat, en Delta die dan weer boven de 1 komt, komt die dan weer even hard terug?quote:Op vrijdag 24 december 2021 00:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is de verwachting momenteel. Die zijn al vaker niet uitgekomen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Jij moet talkshowhost worden, goeie vraag!quote:Op vrijdag 24 december 2021 08:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af hè. Als je de maatregelen weer een beetje los laat, en Delta die dan weer boven de 1 komt, komt die dan weer even hard terug?![]()
Helaas klopt het voor een groot deel wel. Een grote groep van onze bevolking roept wel om eigen verantwoordelijkheid, maar gaat net zover totdat de overheid (politie) moet ingrijpen.Deze groep wil geen gezamenlijke vrijheid maar wil meer vrijheid dan de ander.quote:Op vrijdag 24 december 2021 07:43 schreef nostra het volgende:
"Wat ik fout heb gedaan is dat ik jullie gepeupel te hoog heb ingeschat, maar jullie blijken drang en dwang nodig te hebben, in hapklare brokjes en zonder speelruimte. Nemen we mee!"
Deze groep is een stuk groter dan zeg 30 jaar geleden en al helemaal vergeleken met de periode van de Pest. Waarbij een dorp zichzelf isoleerde en massaal stierf om zo te voorkomen dat andere dorpen besmet zouden raken.![]()
Das ook een soort moderator..quote:Op vrijdag 24 december 2021 08:54 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Jij moet talkshowhost worden, goeie vraag!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nee.quote:Op vrijdag 24 december 2021 08:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vraag me af hè. Als je de maatregelen weer een beetje los laat, en Delta die dan weer boven de 1 komt, komt die dan weer even hard terug?![]()
Totdat er één een horecazaak begint.quote:Op donderdag 23 december 2021 23:25 schreef TheVulture het volgende:
We leven al tig jaren met griep en andere verkoudheidsvirussen in de winter, dus als corona straks inderdaad in zo'n vorm voort leeft dat de ziekenhuizen er niet meer vol door liggen zit ik echt niet meer op een beperkte samenleving te wachten. We schieten echt een beetje door.
Net zoals we tot aan maart natuurlijk geen enkel OMT-lid zullen horen zeggen dat maatregelen opgeheven kunnen worden als de Omikron-variant niet zo ziekmakend is.![]()
En dit om 05:25 uurquote:Op vrijdag 24 december 2021 05:25 schreef DonDruiper het volgende:
Maar goed, misschien ben ik wel heel erg optimistisch.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: