SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Analysis by the agency, formerly called Public Health England, also shows that the effect of the booster dose in protecting against the variant is already beginning to wane in some people.
It shows that 10 weeks after the booster the effect in preventing symptomatic disease dropped by 15 to 25%.
Nu al boostertje uitgewerkt.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Briefje van het CJIB ter aansporing gok ik zo, maar hoop dat het niet zo ver komt.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik ben anders wel benieuwd naar de praktische invulling van het handhaven van het niet-opvolgen van zo'n "hypothetische" plicht.Huilen dan.![]()
Denk het welquote:Op donderdag 23 december 2021 19:34 schreef Confetti het volgende: [..] Zouden ze ook de mega boostercampagne hebben meegenomen? Dat zal het grootste verschil maken.
quote:Een boosterprik geeft mensen volgens het onderzoek meer bescherming tegen het oplopen van omicron, maar die neemt wel sneller af dan bij delta. UKHSA zegt dat de bescherming van zo’n extra prik na 10 weken afneemt met 15 tot 25 procent.![]()
Mooi toch. De lange termijn visie komt ook neer op vergunde locaties in de dwanggreep houden. Dus hoe meer daar buiten om geregeld wordt, hoe minder vat de overheid krijgt.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:29 schreef Noek het volgende: Daar aanpassen zgn een vies woord is, las ik toch weer vandaag.
Men past zich aardig aan. Je kan zo ongeveer alles kopen of gedaan krijgen. Alles underground maar ik sta echt te klapperen met mn oren als ik hoor wat er gaande is.
Ik vind helemaal mooi. Als ik dus weer eens loop te klagen dat ik iets niet kan kopen dan is er altijd iemand die zegt:” Oooh, moet je die even berichtje doen..” of sportscholen/boxen die ook in overleg met gemeentes wel aardig wat gedaan krijgen.
Als men wil spreken van verzet, moet je dat richten op de zwakke plek van de overheid, ze kunnen niet overal tegelijk controleren en handhaven. Zeker niet als het om tal van kleine onzichtbare initiatieven gaat die toegankelijk zijn via je eigen netwerk van connecties.Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 19:48 schreef Noek het volgende:
Is er ook iets bekend over natuurlijke besmetting en de omikron?https://www.imperial.ac.u(...)ead-omicron-england/quote:The Omicron variant largely evades immunity from past infection or two vaccine doses according to the latest Imperial modelling.
The new report (Report 49) from the Imperial College London COVID-19 response team estimates that the risk of reinfection with the Omicron variant is 5.4 times greater than that of the Delta variant. This implies that the protection against reinfection by Omicron afforded by past infection may be as low as 19%.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Natuurlijke immuniteit denk ik dat je bedoelt, als je wat tijd hebt op youtube John Campbell opzoeken, die houdt het goed bij. Zuid-Afrika kun je goed vergelijken met het VK qua populatie en ziekenhuisopnames, in het VK bescherming door vaccinatie, in ZA natuurlijke immuniteit.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:48 schreef Noek het volgende:
Is er ook iets bekend over natuurlijke besmetting en de omikron?crap in = crap out![]()
Our estimate of the hazard ratio for reinfection relative to Delta also supports previous analysis ofquote:Op donderdag 23 december 2021 19:48 schreef Noek het volgende:
Is er ook iets bekend over natuurlijke besmetting en de omikron?
reinfection risk in South Africa (15). Prior to Omicron, the SIREN cohort study of UK healthcare workers
estimated that SARS-CoV-2 infection gave 85% protection against reinfection over 6 months (16), or a
relative risk of infection of 0.15 compared with those with no prior infection. Our hazard ratio estimate
would suggest the relative risk of reinfection has risen to 0.81 [95%CI: 0.73-1.00] (i.e. remaining
protection of 19% [95%CI: 0-27%]) against Omicron
Pagina 8: https://www.imperial.ac.u(...)OVID19-Report-49.pdfHuilen dan.![]()
Maar dit gaat over delta --> omicron. Het is uiteindelijk interessanter om te zien wat de kans op herinfectie is wanneer iemand al besmet is geweest met omicron.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:50 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
https://www.imperial.ac.u(...)ead-omicron-england/![]()
Burgerlijke ongehoorzaamheid en maatregelen omzeilen past dan ook veel beter bij Nederland dan protesteren en "verzet".quote:Op donderdag 23 december 2021 19:48 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Mooi toch. De lange termijn visie komt ook neer op vergunde locaties in de dwanggreep houden. Dus hoe meer daar buiten om geregeld wordt, hoe minder vat de overheid krijgt.
Als men wil spreken van verzet, moet je dat richten op de zwakke plek van de overheid, ze kunnen niet overal tegelijk controleren en handhaven. Zeker niet als het om tal van kleine onzichtbare initiatieven gaat die toegankelijk zijn via je eigen netwerk van connecties.“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
In veel van de gidslanden die zogenaamd 'collectivistisch' zijn en waar 'iedereen zich gewoon aan de maatregelen houdt, i.t.t. de eigenwijze Nederlander' kun je veel gedaan krijgen als je in je nachtclub ook hapjes serveert. En anders kun je altijd nog een beambte omkopen.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:29 schreef Noek het volgende:
Daar aanpassen zgn een vies woord is, las ik toch weer vandaag.![]()
Men past zich aardig aan. Je kan zo ongeveer alles kopen of gedaan krijgen. Alles underground maar ik sta echt te klapperen met mn oren als ik hoor wat er gaande is.![]()
Ik vind helemaal mooi. Als ik dus weer eens loop te klagen dat ik iets niet kan kopen dan is er altijd iemand die zegt:” Oooh, moet je die even berichtje doen..” of sportscholen/boxen die ook in overleg met gemeentes wel aardig wat gedaan krijgen.
Er moet nog wel wat gebeuren voordat we in Nederland zo ver zijn. Maar het kan een langetermijngevolg zijn van steeds strengere maatregelen die niet meer uit te leggen zijn in de context van een redelijk controleerbare gezondheidssituatie. Zeker als mensen ook economische pijn gaan voelen als er de komende jaren lockdowns komen met verminderde steunpakketten (of helemaal niks).![]()
Dat zal nog wel even duren voordat je die data hebt.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dit gaat over delta --> omicron. Het is uiteindelijk interessanter om te zien wat de kans op herinfectie is wanneer iemand al besmet is geweest met omicron.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Dat ding is net nieuw joh. Herbesmetting zal, net zoals bij praktische elke zeer recent doorgemaakte infectie, zeldzaam zijn. Laat staan dat je daar statistisch iets zinnigs over kan zeggen op dit moment.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:53 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dit gaat over delta --> omicron. Het is uiteindelijk interessanter om te zien wat de kans op herinfectie is wanneer iemand al besmet is geweest met omicron.Huilen dan.![]()
Ik ga dat nog wel een keer bekijken. De inleidende tekst kan ik wel al waarderen, inschatten wat de insteek is en mogelijk dat de inhoud - zonder te kijken wie wat hoe zegt - iets kan verhelderen.quote:Op donderdag 23 december 2021 18:05 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.blckbx.tv/videos/vandenbossche
Ja, het is van BLCKBX, maar het gaat om de inhoud. Volgens mij zegt die man niet heel gekke dingen.
Edit: @:Vallon , wat denk jij er van?
In de spoiler wat wegdenken.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Klopt helemaal. Waar zou je op pannen raggen bij het torentje of zoals echt doorgeslagen lui politici indirect bedreigen met galgparades als je gewoon je eigen plan kunt trekken en daarmee een begin kunt maken om te ontsnappen aan de vatbaarheid voor het strenge beleid.quote:Op donderdag 23 december 2021 19:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Burgerlijke ongehoorzaamheid en maatregelen omzeilen past dan ook veel beter bij Nederland dan protesteren en "verzet".Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Het is pas waar als Koopmans/Osterhaus/Ranst het zeggen.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
Geen enkele MSM die de onderzoeken uit het VK oppakt.
Te positief nieuws?![]()
Bedoel je die 70% minder ziekenhuis kans of..?quote:Op donderdag 23 december 2021 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
Te positief nieuws?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Ja.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:02 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Bedoel je die 70% minder ziekenhuis kans of..?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 19:43 schreef RipCity het volgende:
Analysis by the agency, formerly called Public Health England, also shows that the effect of the booster dose in protecting against the variant is already beginning to wane in some people.
It shows that 10 weeks after the booster the effect in preventing symptomatic disease dropped by 15 to 25%.
Nu al boostertje uitgewerkt.![]()
Wat een wonder middel. Maar goed dat zo’n booster straks verplicht is om je vinkje te behouden; anders is er geen enkele reden meer om je zo vaak te boosteren - totaal niet meer proportioneel.![]()
NOS had geloof ik wel een stuk erover:quote:Op donderdag 23 december 2021 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
Te positief nieuws?
Nieuwe studie over omikron, dit weten we nu (nog niet) - https://nos.nl/l/2410692
Waarin ze dus wel met uiteraard groooote slag om de arm melden dat het minder ziekenhuisopnames lijkt te geven.
Edit: overigens mooi dat ze er ook bij zeggen dat de kans 40-45 procent kleiner is dan bij Delta.
Erg mooi![]()
![]()
Die zag ik langskomen in de telegraaf; toch hetquote:
broertje van nrc, dus msm?Sui cuique mores fingunt fortunam![]()
Staat gewoon in de NRC en de VK andersquote:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2021 20:06:11 ]![]()
Ik hoor het de hele dag al op de radio, het staat op Nu.nl, NOS.nl?quote:Op donderdag 23 december 2021 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
Te positief nieuws?![]()
Oh en als de werking zo snel af neemt moeten ze zich al helemaal focussen op 50+. Vaccineer die dan maar elke paar maanden zodat ze goed beschermd blijven ipv tijd te verdoen met 50 minners.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]![]()
Wat een wonder middel. Maar goed dat zo’n booster straks verplicht is om je vinkje te behouden; anders is er geen enkele reden meer om je zo vaak te boosteren - totaal niet meer proportioneel.![]()
Dus die blijven het verspreiden zodat je boosters nodig blijft hebben, da's wel een hele slimme oplossing.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh en als de werking zo snel af neemt moeten ze zich al helemaal focussen op 50+. Vaccineer die dan maar elke paar maanden zodat ze goed beschermd blijven ipv tijd te verdoen met 50 minners.![]()
Mooi dat iemand dan toch alweer een vooringenomen gevoel heeft dat het nieuws te positief is en het dan vast niet in de MSM te horen zal zijn.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:05 schreef Asphyx het volgende:
8 uur-journaal begint er gewoon mee.![]()
![]()
Ben benieuwd wat virologen vanavond aan de talkshow tafels zeggen, al vermoed ik dat ze ook dan nog steeds niks wetenquote:Op donderdag 23 december 2021 20:05 schreef Asphyx het volgende:
8 uur-journaal begint er gewoon mee.![]()
Volgens mij blijft iedereen het verspreiden, alleen is de kans bij een gevaccineerde lager en zijn de experts het erover eens dat groepsimmuniteit niet te bereiken valt?quote:Op donderdag 23 december 2021 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus die blijven het verspreiden zodat je boosters nodig blijft hebben, da's wel een hele slimme oplossing.![]()
quote:Denemarken komt met strengere inreisregels vanwege omikron
Denemarken gaat buitenlandse reizigers vragen om een negatieve coronatestuitslag, ook als ze zijn gevaccineerd. De maatregel wordt op 27 december van kracht en gaat gelden voor mensen die niet beschikken over een verblijfsvergunning of een Deens paspoort.
Ook andere Europese landen hebben deze week al strengere inreismaatregelen aangekondigd nu de omikronvariant van het coronavirus om zich heen grijpt. In Denemarken moeten reizigers een negatieve PCR-test of een negatieve sneltest tonen. Die moeten respectievelijk maximaal 72 uur of 48 uur voor aankomst zijn afgenomen, zegt het ministerie van Volksgezondheid.![]()
Het is niet alsof het vaccin enorm helpt met het verminderen van transmissie bij Omicron, vaccin werkt voornamelijk nog om opnames te voorkomen. Verder mag je die denigrerende toon in discussies echt achterwege houden. Sta er vooral anders in dan ik, maar heb wat respect of zo.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus die blijven het verspreiden zodat je boosters nodig blijft hebben, da's wel een hele slimme oplossing.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2021 20:46:44 ]![]()
Euh, zo lang gevaccineerden besmettelijk zijn, zijn die boosters dus gewoon nodig. Vooral voor die doelgroep, ja.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus die blijven het verspreiden zodat je boosters nodig blijft hebben, da's wel een hele slimme oplossing.
Net als de griepprik, die ga je toch ook niet aan jong volk geven en dat jonge volk blijft het idd verspreiden. Het is net een echt virus.
Kun je wel met slim gaan schermen maar je overschat jezelf. Corona gaat niet weg of denk je dat nog steeds?Go hard or go home![]()
Net op het Journaal, wat aandacht met de boodschap dat zelfs als het meevalt dit niet wil zeggen dat we geen problemen krijgen. Heel veel minder zieken, kan dan nog steeds de wankele zorg overspoelen.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:00 schreef DonDruiper het volgende:
Te positief nieuws?
Verder het magische woord: twee weken
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Onder de huidige omstandigheden niet, vaccins en eerdere besmettingen beschermen niet in een dusdanig grote mate dat het virus zich niet daardoor niet meer verder kan verspreiden. Maar die omstandigheden blijven natuurlijk niet constant door de tijd heen. Gedurende een hele tijd, onder de goede oude standaard Covid en de Britse variant, was groepsimmuniteit best een reëel doel. Dat zou het ook zomaar weer kunnen worden als er een beter vaccin wordt ontwikkeld en dat zou vervolgens ook weer teniet kunnen worden gedaan door een variant die die bescherming weer weet te omzeilen, blijft uiteindelijk allemaal koffiedik kijken.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij blijft iedereen het verspreiden, alleen is de kans bij een gevaccineerde lager en zijn de experts het erover eens dat groepsimmuniteit niet te bereiken valt?
[ Bericht 0% gewijzigd door Tocadisco op 23-12-2021 20:29:03 ]![]()
Keuze qua route naar Zweden voor een eventuele autotrip in januari/februari wordt wel gemakkelijker zoquote:![]()
![]()
Moet dat niet sowieso via Denemarken? Omrijden via Polen, Litouwen, Letland, Estland en Finland lijkt me niet echt veel eenvoudiger.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:14 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Keuze qua route naar Zweden voor een eventuele autotrip in januari/februari wordt wel gemakkelijker zo![]()
Het kan ook per veerboot vanuit Duitsland. Bijvoorbeeld van Kiel naar Göteborg of Rostock naar Trelleborg.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Moet dat niet sowieso via Denemarken? Omrijden via Polen, Litouwen, Letland, Estland en Finland lijkt me niet echt veel eenvoudiger.![]()
Niet om vervelend te doen, groepsimmuniteit is en kan hier nooit een doel zijn; het is hooguit een waarneembaar resultaat dat men zo - afgebakend - wil zien.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:09 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij blijft iedereen het verspreiden, alleen is de kans bij een gevaccineerde lager en zijn de experts het erover eens dat groepsimmuniteit niet te bereiken valt?"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Ik begrijp het wel, ook de zorgen, maar het doet me niets meer. Ik ervaar de corona beperkingen als het weerbericht, dagelijks bijgesteld en alsnog onbetrouwbaar. Wie echter binnen blijft heeft nergens last van.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Net op het Journaal, wat aandacht met de boodschap dat zelfs als het meevalt dit niet wil zeggen dat we geen problemen krijgen. Heel veel minder zieken, kan dan nog steeds de wankele zorg overspoelen.
Verder het magische woord: twee wekenSui cuique mores fingunt fortunam![]()
Als Omicron echt voor stukken minder opnames zou zorgen dan is dit inderdaad een prima oplossing. Sowieso stelden de vorige varianten ook al niet veel voor bij de 50- groep, als omicron milder is dan al helemaal niet.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh en als de werking zo snel af neemt moeten ze zich al helemaal focussen op 50+. Vaccineer die dan maar elke paar maanden zodat ze goed beschermd blijven ipv tijd te verdoen met 50 minners.
Hou het dan voor 50+ (en 50- liefhebbers).![]()
Hier reageert Tiger_m waarschijnlijk toch niet meer op.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:13 schreef Noek het volgende:
[..]
Euh, zo lang gevaccineerden besmettelijk zijn, zijn die boosters dus gewoon nodig. Vooral voor die doelgroep, ja.
Net als de griepprik, die ga je toch ook niet aan jong volk geven en dat jonge volk blijft het idd verspreiden. Het is net een echt virus.
Kun je wel met slim gaan schermen maar je overschat jezelf. Corona gaat niet weg of denk je dat nog steeds?![]()
Tijger_m héquote:Op donderdag 23 december 2021 20:20 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Hier reageert Tiger_m waarschijnlijk toch niet meer op.
Beetje respect graag.Zuiger van het FOK!-OMT
Forum Opties Forumhop: Hop naar: