SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
768MB was de laatste Json/ slechts 534 floppy'squote:Op woensdag 22 december 2021 18:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ze slaan nog op op floppy's.
Dat duurt nou eenmaal wat langer. Wel heel zorgvuldig.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
België sluit bioscopen en theaters, geen publiek meer bij sportwedstrijden en geen binnenactiviteiten.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Hè maar alleen Nederland zit toch in een lockdown?quote:Op woensdag 22 december 2021 18:55 schreef Da_Sandman het volgende:
België sluit bioscopen en theaters, geen publiek meer bij sportwedstrijden en geen binnenactiviteiten.![]()
Yep nog steeds waar.. Deze maatregelen zijn nog lichter dan die wat wij hadden tot vorige week.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Hè maar alleen Nederland zit toch in een lockdown?Alpha kenny one![]()
Dus in een lichtere lockdown?quote:Op woensdag 22 december 2021 18:57 schreef falling_away het volgende:
[..]
Yep nog steeds waar.. Deze maatregelen zijn nog lichter dan die wat wij hadden tot vorige week.![]()
En voor de rest kan alles nog?
Nou whoohoo, zie jullie eens een punt maken. Hoe lang geleden was onze 17u leven eigenlijk?Go hard or go home![]()
En iedereen weet dat alleen Spanje een eckte lockdown had want daar mocht je niet eens ademen.Go hard or go home![]()
Ja kunnen nog steeds lekker mosselen eten tot 23:00quote:Op woensdag 22 december 2021 18:59 schreef Noek het volgende:
Nou whoohoo, zie jullie eens een punt maken. Hoe lang geleden was onze 17u leven eigenlijk?
Het Overlegcomité heeft beslist dat binnenactiviteiten verboden worden. Bioscopen, theaters en concertzalen zullen sluiten. Bibliotheken, musea en sportaangelegenheden mogen wel nog open blijven. Ook subtropische zwembaden moeten sluiten, gewone zwembaden mogen geopend blijven. Binnenruimten in dierentuinen en pretparken moeten eveneens sluiten.
We mogen met maximaal twee personen winkelen. Dat heeft het Overlegcomité vanmiddag beslist. Minderjarige kinderen worden niet meegerekend.
Er zullen geen nieuwe regels komen wat betreft telewerk. Ook voor de horeca en voor de contactberoepen komen er geen extra maatregelen. De horeca zal nog steeds tot 23 uur open mogen blijven.
Huwelijken en begrafenissen mogen nog wel plaatsvinden.
Zowel binnen als buiten mag er bij sportwedstrijden geen publiek meer aanwezig zijn.
Fijn dat je toch nog in de fik gezet kan worden.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Doen ze dat bij huwelijken en begrafenissen dan?quote:Op woensdag 22 december 2021 19:01 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja kunnen nog steeds lekker mosselen eten tot 23:00
Het Overlegcomité heeft beslist dat binnenactiviteiten verboden worden. Bioscopen, theaters en concertzalen zullen sluiten. Bibliotheken, musea en sportaangelegenheden mogen wel nog open blijven. Ook subtropische zwembaden moeten sluiten, gewone zwembaden mogen geopend blijven. Binnenruimten in dierentuinen en pretparken moeten eveneens sluiten.
We mogen met maximaal twee personen winkelen. Dat heeft het Overlegcomité vanmiddag beslist. Minderjarige kinderen worden niet meegerekend.
Er zullen geen nieuwe regels komen wat betreft telewerk. Ook voor de horeca en voor de contactberoepen komen er geen extra maatregelen. De horeca zal nog steeds tot 23 uur open mogen blijven.
Huwelijken en begrafenissen mogen nog wel plaatsvinden.
Zowel binnen als buiten mag er bij sportwedstrijden geen publiek meer aanwezig zijn.
Fijn dat je toch nog in de fik gezet kan worden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
19:03quote:Op woensdag 22 december 2021 19:00 schreef Noek het volgende:
En iedereen weet dat alleen Spanje een eckte lockdown had want daar mocht je niet eens ademen.
Spanje verplicht mondmasker buiten
Uit vrees voor de oprukkende coronavariant omikron verplicht Spanje het dragen van mondkapjes buiten. Eerder tijdens de coronacrisis moest buiten ook al een masker op, maar daar kwam in juni een einde aan, behalve op drukke plekken en binnen in openbare ruimtes. Het is nog niet bekend wanneer de verplichting weer ingaat.
Meteen nu je het zegt beperken ze het ademen buiten
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Buiten een mondmasker.. verplicht..quote:Op woensdag 22 december 2021 19:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
19:03
Uit vrees voor de oprukkende coronavariant omikron verplicht Spanje het dragen van mondkapjes buiten. Eerder tijdens de coronacrisis moest buiten ook al een masker op, maar daar kwam in juni een einde aan, behalve op drukke plekken en binnen in openbare ruimtes. Het is nog niet bekend wanneer de verplichting weer ingaat.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
98 uur geledenquote:Op woensdag 22 december 2021 18:59 schreef Noek het volgende:
Nou whoohoo, zie jullie eens een punt maken. Hoe lang geleden was onze 17u leven eigenlijk?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja, ik heb Robbert van den Broeke filmpjes bekeken vandaag en opeens voel ik ook allerlei signalen binnenkomen. Heel apart!quote:Op woensdag 22 december 2021 19:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Meteen nu je het zegt beperken ze het ademen buitenGo hard or go home![]()
Lekker hardhollen met een mondkapjequote:Op woensdag 22 december 2021 19:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Buiten een mondmasker.. verplicht..
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Robbert zei trouwens dat we pas in 2023 van corona af zijn. Dan zeggen we:"Goh, die corona hè, daar hoor je ook niks meer over."
Niks boeken dus. Thank me later.Go hard or go home![]()
Yep. Dat stond bij ons voor volgende week ook op de planningquote:Op woensdag 22 december 2021 19:03 schreef Noek het volgende:
First world problems in een *live* pandemie
Ik moet een bed kopen.![]()
![]()
Ja maar weer sjouwen als het niks is. ..quote:Op woensdag 22 december 2021 19:11 schreef Questular het volgende:
Auping bed bestellen, maand proef slapen en vervolgens kopen.
Maar dat is wel een idee. Lekker skeer maar het zijn dan ook matige tijden.Go hard or go home![]()
Klap in het gezicht van mijn Plopsaland kaartjesquote:Op woensdag 22 december 2021 19:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Doen ze dat bij huwelijken en begrafenissen dan?![]()
Emma matras, 100 dagen garantie.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja maar weer sjouwen als het niks is. ..
Maar dat is wel een idee. Lekker skeer maar het zijn dan ook matige tijden.![]()
Nog meer maatregelen daar? En hoe zal dit nageleefd gaan worden? @dick_laurentquote:Op woensdag 22 december 2021 19:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hoop nog naar de Canarische Eilanden te kunnen gaan begin januari, maar weet niet of ik wil gaan zwemmen met een mondkapje op
Makkelijk eerste![]()
Zit nu toch wat meer te lezen over de menstruatieproblemen en de twijfels van vrouwen omtrent vaccinatie in combinatie met zwangerschap en mogelijke onvruchtbaarheid. Ik zie hier echt wel gemiste kansen in als slechts 50% van de zwangeren gevaccineerd is.
Het blijft me toch steeds verbazen dat er nog niet echt serieus wordt gekeken naar hoe medicijnen werken bij vrouwen specifiek. Op de 1 of andere manier is de medische wereld nog steeds volledig gefocust op de werking bij mannen lijkt het wel. Nu zal bij deze trials, die redelijk breed waren, ook wel een meer diverse groep zijn gekozen. Maar je ziet vaak in het testen van medicijnen dat mannelijke testpersonen de voorkeur hebben en vrouwen als lastig worden ervaren vanwege de wisselende hormoonspiegels.
Het had echt geen kwaad gekund om wat specifieker de vaccinatievoorlichting bij vrouwen specifieker te maken en daarbij ook zaken als zwangerschap, hormonen en vruchtbaarheid mee te nemen. Als specifieke aandachtspunten.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Na vrij recent een bed gekocht te hebben viel het mij ook op dat je al vrij snel 90-100 dagen proefslapen op een matras te pakken hebt.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Emma matras, 100 dagen garantie.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Bij ons zijn ze het bed netjes komen opzetten.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja maar weer sjouwen als het niks is. ..
Maar dat is wel een idee. Lekker skeer maar het zijn dan ook matige tijden.![]()
Vaak zijn zwangere vrouwen ook best huiverig om mee te werken aan trials. Ze zijn dus heel lastig te vinden.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:31 schreef zalkc het volgende:
Zit nu toch wat meer te lezen over de menstruatieproblemen en de twijfels van vrouwen omtrent vaccinatie in combinatie met zwangerschap en mogelijke onvruchtbaarheid. Ik zie hier echt wel gemiste kansen in als slechts 50% van de zwangeren gevaccineerd is.
Het blijft me toch steeds verbazen dat er nog niet echt serieus wordt gekeken naar hoe medicijnen werken bij vrouwen specifiek. Op de 1 of andere manier is de medische wereld nog steeds volledig gefocust op de werking bij mannen lijkt het wel. Nu zal bij deze trials, die redelijk breed waren, ook wel een meer diverse groep zijn gekozen. Maar je ziet vaak in het testen van medicijnen dat mannelijke testpersonen de voorkeur hebben en vrouwen als lastig worden ervaren vanwege de wisselende hormoonspiegels.
Het had echt geen kwaad gekund om wat specifieker de vaccinatievoorlichting bij vrouwen specifieker te maken en daarbij ook zaken als zwangerschap, hormonen en vruchtbaarheid mee te nemen. Als specifieke aandachtspunten.![]()
RIP @dick_laurentquote:Op woensdag 22 december 2021 19:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Buiten een mondmasker.. verplicht..![]()
The first real-world UK study by the University of Edinburgh today found that the mutant variant is two-thirds less likely to cause hospitalisation compared to Delta. The findings were in line with a study in South Africa which found an 80 per cent reduced risk.
https://www.dailymail.co.(...)-rising-35-week.html
Tweederde minder kans op ziekenhuisopname vergeleken met Delta.![]()
Alles open @outbreakmanagementteam @Jaap @Hugoquote:Op woensdag 22 december 2021 19:46 schreef Mondkapje het volgende:
The first real-world UK study by the University of Edinburgh today found that the mutant variant is two-thirds less likely to cause hospitalisation compared to Delta. The findings were in line with a study in South Africa which found an 80 per cent reduced risk.
Tweederde minder kans op ziekenhuisopname vergeleken met Delta.Makkelijk eerste![]()
Als we redelijk snel ook nog eens een vaccin krijgen dat op omicron is afgesteld is dat goed nieuws. Kunnen we eindelijk van alle maatregelen af.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:46 schreef Mondkapje het volgende:
Tweederde minder kans op ziekenhuisopname vergeleken met Delta.![]()
Hopen dat nu de signalen concreet worden dat Omikron milder is de harde lockdown snel wordt teruggedraaid.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we redelijk snel ook nog eens een vaccin krijgen dat op omicron is afgesteld is dat goed nieuws. Kunnen we eindelijk van alle maatregelen af.Makkelijk eerste![]()
In AstraZeneca land ook nog.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:46 schreef Mondkapje het volgende:
Tweederde minder kans op ziekenhuisopname vergeleken met Delta.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat Mark de grootste kerstboom op kerstavond verlicht en roept:"Kerst is gered!"
Alle horeca-baasjes pinken een traantje weg en de kindjes dansen vrolijk door de straten want ze kunnen na de vakantie gewoon naar school.
Christmas is saved. Hail Mark.
Go hard or go home![]()
Dat valt onder hetzelfde kopje als: Als ik maar hard genoeg mijn best doe krijg ik echt wel die promotie!quote:Op woensdag 22 december 2021 19:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hopen dat nu de signalen concreet worden dat Omikron milder is de harde lockdown snel wordt teruggedraaid.
Toch?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Klopt. Als we nu even 3 weken ons best doen, mogen we daarna snel meer.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat valt onder hetzelfde kopje als: Als ik maar hard genoeg mijn best doe krijg ik echt wel die promotie!
Toch?![]()
Ja.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat valt onder hetzelfde kopje als: Als ik maar hard genoeg mijn best doe krijg ik echt wel die promotie!
Toch?Makkelijk eerste![]()
Nooit geweten dat we een user Jaap hadden, een echte oldbie ook nog die danny en yvonne nog persoonlijk een kerstkaart stuurden gok ikquote:Op woensdag 22 december 2021 19:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Alles open @:outbreakmanagementteam @:jaap @:hugo
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op woensdag 22 december 2021 19:46 schreef Mondkapje het volgende:
Tweederde minder kans op ziekenhuisopname vergeleken met Delta.Dat zou mooi zijn, maar 15 is niet heel veel.quote:The risk of hospitalisation with Omicron is two-thirds lower than with the Delta variant, a small study suggests.
The study by University of Edinburgh scientists and other experts in Scotland was based on only 15 people in hospital.
https://news.sky.com/stor(...)dy-suggests-12502277![]()
De grafiekjes van de laatste dagen geven wel enige hoop dat het eindelijk een keer mee gaat vallen, maar het kan helaas nog alle kanten op.
Edit: Eigenlijk gaat het minder om het absolute aantal patiënten en meer om de verspreidingsfase waarin je zit: hoe lang circuleert het virus al en in welke mate is het in de verschillende leeftijdsgroepen doorgedrongen. Dat lijkt me in dit vroege stadium nog een struikelblok.
[ Bericht 7% gewijzigd door Iblardi op 22-12-2021 20:23:04 ]![]()
Zo goed nieuws is dat toch niet?quote:Op woensdag 22 december 2021 19:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Alles open @:outbreakmanagementteam @:jaap @:hugo
Twee-derde minder ernstig, maar veeeel besmettelijker. Dat heft het positive effect op lijkt me.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Dat is extreem positief nieuws. Besmettingsgolven lopen in altijd een curve en als dit met een veel minder ziekmakend virus gebeurt plet dit de bijbehorende ziekenhuiscurve enorm, die juist met een heel snelle vaart voorbij gaat door de hoge besmettelijkheid.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:19 schreef Galvez het volgende:
[..]
Zo goed nieuws is dat toch niet?
Twee-derde minder ernstig, maar veeeel besmettelijker. Dat heft het positive effect op lijkt me.Makkelijk eerste![]()
Maakt hem niks uit, hij heeft zijn vrouw een paar weken niet gezien, die hebben wel wat dingetjes om in te halen de komende tijdquote:
In bepaalde regio gaat er volgens mij een avondklok gelden tussen 1 en 6. Maar dat was enkel voorgesteld en heb ik niks meer over gelezen. En in omgeving Barcelona oa iets minder toegestane capaciteit binnen bv de horeca.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nog meer maatregelen daar? En hoe zal dit nageleefd gaan worden? @:dick_laurent
Hoop nog naar de Canarische Eilanden te kunnen gaan begin januari, maar weet niet of ik wil gaan zwemmen met een mondkapje op![]()
Bij 30k per dag besmettingen van Delta zaten we op Code zwart, dat kunnen er 90k per dag zijn met omicron, het virus heeft te weinig brandstof om dat lang vol te houden. Na 10 weken zijn er al zoveel besmettingen geweest dat het af gaat remmen.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:19 schreef Galvez het volgende:
[..]
Twee-derde minder ernstig, maar veeeel besmettelijker. Dat heft het positive effect op lijkt me.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
het is crisis![]()
![]()
![]()
quote:Boostercampagnes huisartsen aan banden gelegd
Huisartsen mogen zelf geen 'boostercampagnes' meer opzetten voor hun patiënten. Dat heeft het ministerie besloten in overleg met de Landelijke Huisartsenvereniging. Ze mogen wel voorlichting geven of de GGD ondersteunen. Maar niet iedere huisarts houdt zich hieraan.
Het ministerie zegt dat 'een goede registratie van de prik' van groot belang is. Als die registratie er niet is zou er een probleem kunnen ontstaan bij het verkrijgen van een QR-code. Het boosteren moet 'zorgvuldig gaan', schrijft het ministerie in een verklaring. Ook roept het ministerie huisartsen op niet gevaccineerde 50-plussers voorlichting te geven zodat zij zich wel laten prikken.
Voorzitter Mirjam van 't Veld van de Landelijke Huisartsenvereniging LHV zegt: 'Het is geweldig dat een aantal huisartsen zoveel initiatief heeft ontplooid en dat samen met hun eigen GGD hebben geregeld. Maar we hebben als partijen afgesproken dat we nu kiezen voor de route en de plek waar boostervaccinatie het meest efficiënt kan en dat is bij de GGD GHOR Nederland.'
Boosteren bij de hockeyclub
Huisartsen Fanne Galjaard en Lydia Voorkamp uit Den Haag hebben nog wel een boostercampage op touw kunnen zetten. Zij hebben via via een ruimte gehuurd bij hockeyvereniging HDM en vaccineren daar woensdag een deel van het klantenbestand. Ze verwachten tussen de 1500 a 2000 prikken te zetten.
Bij de hockeyvereniging is het woensdagmorgen druk. Er staat zelfs buiten een rij wachtenden op de boosterprik. 'We krijgen alleen maar positieve reacties', zegt Galjaard. 'Iedereen is blij en daar word ik helemaal gelukkig van.'
Nul op het rekest
'Huisartsen met wie we inmiddels een afspraak hebben krijgen de vaccins', zegt een woordvoerder van GGD Haaglanden. Wie als huisarts nu nog zelf wil vaccineren krijgt nul op het rekest, vanwege de geactualiseerde afspraken tussen de LHV, het ministerie en de landelijke GGD GHOR.
Huisartsen mogen van het ministerie wel een prik geven aan mensen die niet naar een vaccinatieplek van de GGD kunnen komen. Ook kunnen ze prikken wanneer de GGD ze vraagt te helpen in een van de vaccinatiestraten. De Rijswijkse huisarts Barbara de Doelder, tevens voorzitter van het overkoepelend orgaan van huisartsen Hadoks, is één van de huisartsen die momenteel bijspringt. Door het extra prikwerk van de huisartsen, krijgt de GGD ook weer ademruimte.
'Niet drukker krijgen in de zorg'
De Doelder: 'We willen vooral zorgen dat we het niet drukker gaan krijgen in de zorg, dat mensen niet zieker worden als dat niet nodig is. Dus wij dragen graag nog een keer ons steentje bij om ook de mensen die niet gemakkelijk naar een GGD-locatie kunnen komen, nu toch voor de kerst te vaccineren'.
Dinsdag prikte De Doelder twaalf patiënten die niet mobiel zijn en dus ook niet naar een GGD-vaccinatielocatie konden komen, maar wel een booster wilden. 'In eerste instantie zou dat pas januari, februari en soms zelfs maart zijn en daarom hebben we gezegd: we slaan nu de handen ineen.'
Nog steeds aanmelden
Mensen die niet mobiel zijn, maar wel graag in aanmerking willen komen voor een prik kunnen zich nog steeds aanmelden. 'We kunnen dan samen kijken wat de beste route is voor deze patiënt. Voor de andere mensen geldt: maak zo snel mogelijk een afspraak bij de GGD.'
Naast de mogelijke gevolgen van corona, benadrukt de huisarts ook bezorgd te zijn over de gevolgen van de lockdown op de gezondheid in de samenleving. Huisartsen blijven daar alert op. 'Het gaat om de kinderen die nu niet naar school kunnen, de jongeren die niet naar de universiteit of hun werk kunnen, alle mensen die werken in de sectoren die nu dichtgaan.'
'Zo min mogelijk mensen ziek worden'
Daar is volgens De Doelder extra aandacht voor. 'We willen er echt alles aan doen om te zorgen dat zo min mogelijk mensen de aankomende weken tot maanden ziek worden.'![]()
![]()
Ik vind dit een duidelijk verhaal. Voor de meest recente cijfers van London klopt het toevallig ook goed. Ongeveer 20.000 gevallen op 13 december hebben op 20 december 300 ziekenhuisopnames tot gevolg. Kan de komende dagen snel toenemen naar 400.![]()
Ik heb onderhand geen idee meer voor wie we aan het boosteren zijn. In elk geval om de wintersportvakanties in Oostenrijk te redden.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:28 schreef Noek het volgende:
Ze zijn niet voor de kat zn kut aan t boosteren hè?
Ik ben hoopvol. 6.2/10![]()
ja, straks in juli een booster speciaal gemaakt voor omikron, dat milde griepjequote:Op woensdag 22 december 2021 20:28 schreef Noek het volgende:
Ze zijn niet voor de kat zn kut aan t boosteren hè?
Ik ben hoopvol. 6.2/10![]()
Murnan gooit geregeld kroegdarts
Oh verkeerde topicLege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Ik weet niet meer wat ik van de booster moet denken hoor. Overwoog een week geleden om te wachten op meer op omicron gericht vaccin. Kreeg mijn dochter een stuip. * Je moet hoor straks wordt je nog ziek en ga je dood *Vandaag liep er een zoon binnen die juist de booster als gevaar zag. * je afweer spuiten ze naar de jeweetwel en straks ga je nog dood *
Goede nieuws : ik kan blijkbaar niet gemist worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
quote:Op woensdag 22 december 2021 20:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met zoveel prikken zou je bijna menstruatieproblemen krijgen als man![]()
Die wordt echt nooit meer ongesteld.
Wann wap.Go hard or go home![]()
Waarom doe je zoietsquote:Op woensdag 22 december 2021 20:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Met zoveel prikken zou je bijna menstruatieproblemen krijgen als man
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Voor de mensheid.quote:
Solidariteit
Verwacht dat enkelen hier ook al aan hun 6e zitten.Go hard or go home![]()
De voor de oudsten goed getimede boosters zullen ook wel belangrijk zijn. Delta kwam in de lente.quote:![]()
ik sta er zo in, ik neem nog deze booster en dan vind ik het goed zo, ga niet meer die omikron booster nemen, want die variant is goed te verslaan met eigen gezondheid.
dat groene vinkje kunnen ze in hun reet duwen!![]()
En om anderen een QR code te bezorgen.quote:“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
tja, als het mijn vrijheid echt beperkt moet het maar denk ik dan.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:54 schreef THEFXR het volgende:
ik sta er zo in, ik neem nog deze booster en dan vind ik het goed zo, ga niet meer die omikron booster nemen, want die variant is goed te verslaan met eigen gezondheid.
dat groene vinkje kunnen ze in hun reet duwen!![]()
Je vrijheid die afgenomen kan worden doordat je niet de volgende prik neemt? Welke vrijheid is dat dan? Zolang de overheid het goed vindt ben je vrij, maar ze kunnen de spelregels ook zo veranderen en dan ben je je vrijheid weer kwijt.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:11 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]
tja, als het mijn vrijheid echt beperkt moet het maar denk ik dan.![]()
ik maak me daar minder druk om. En het houdt echt wel een keer opquote:Op woensdag 22 december 2021 21:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Je vrijheid die afgenomen kan worden doordat je niet de volgende prik neemt? Welke vrijheid is dat dan? Zolang de overheid het goed vindt ben je vrij, maar ze kunnen de spelregels ook zo veranderen en dan ben je je vrijheid weer kwijt.![]()
![]()
Ik denk dat er op een gegeven moment echt wel een moment komt dat de maatschappij het zelf weer gaat reguleren.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Je vrijheid die afgenomen kan worden doordat je niet de volgende prik neemt? Welke vrijheid is dat dan? Zolang de overheid het goed vindt ben je vrij, maar ze kunnen de spelregels ook zo veranderen en dan ben je je vrijheid weer kwijt.
Maar met het gemak we deze lockdown weer accepteren...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik begin er voor te vrezen dat ons steeds meer van hogerhand opgelegd gaat worden en dat we daar daar teveel in meegaan. Steeds weer een beetje meer. Stapje voor stapje. Was er helemaal voor om geen gehoor te geven aan de lockdown, tis de hoogste tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid denk ik.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat er op een gegeven moment echt wel een moment komt dat de maatschappij het zelf weer gaat reguleren.
Maar met het gemak we deze lockdown weer accepteren...Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Geen idee.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik denk dat er op een gegeven moment echt wel een moment komt dat de maatschappij het zelf weer gaat reguleren.
Maar met het gemak we deze lockdown weer accepteren...
Tot nu toe wijst niets daar op. Het gemak waarmee de meest krankzinnige maatregelen worden geaccepteerd. En erger nog: de grote hoeveelheid mensen die voorstander zijn van nog vervelendere maatregelen (prikplicht, 2g, etc).![]()
Yes, iedereen is goed bang gemaakt. De ongevaccineerde mensen voor het einde van de wereld en gevaccineerde mensen voor Corona.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee.
Tot nu toe wijst niets daar op. Het gemak waarmee de meest krankzinnige maatregelen worden geaccepteerd. En erger nog: de grote hoeveelheid mensen die voorstander zijn van nog vervelendere maatregelen (prikplicht, 2g, etc).![]()
Het R0 getal zakt vanzelf wel als meer mensen immuniteit tegen deze variant hebben via infectie of vaccinatie. En anders worden ze er wel minder ziek van en is het helemaal niet zo belangrijk.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:30 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Mooi! En weegt dit ook op tegen de snelheid van de besmettingen?![]()
Wij een (niet-werkende) avondklokquote:Op woensdag 22 december 2021 20:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mid januari verwacht ik elk west Europees land weer in lockdown.![]()
![]()
Ja dat is toch kansloos, al is die maatregel nog niet ingegaan of bekend wanneer die ingaat.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:31 schreef leolinedance het volgende:
Ben benieuwd wanneer wij verplicht mondkapjes buiten krijgen, net als in Spanje.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De avondklok zal wel weer van stal worden gehaald.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:31 schreef leolinedance het volgende:
Ben benieuwd wanneer wij verplicht mondkapjes buiten krijgen, net als in Spanje.![]()
Laat dan eerst eens de politiemensen mondkapjes dragen in de politiewagens. Zij dragen die echt nooit.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat is toch kansloos, al is die maatregel nog niet ingegaan of bekend wanneer die ingaat.![]()
Dat kan in het begin nog wel even vervelend worden. Als de besmettingen zo hard gaan dat er alsnog per saldo meer mensen het ziekenhuis in moeten dan met Delta.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:31 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het R0 getal zakt vanzelf wel als meer mensen immuniteit tegen deze variant hebben via infectie of vaccinatie. En anders worden ze er wel minder ziek van en is het helemaal niet zo belangrijk.![]()
Waarom zouden we die hier krijgen terwijl we nu een jaar of 2 dat slechts binnen hebben?quote:Op woensdag 22 december 2021 21:31 schreef leolinedance het volgende:
Ben benieuwd wanneer wij verplicht mondkapjes buiten krijgen, net als in Spanje.Antifascist![]()
Nee Waarom zou dat gebeuren???quote:Op woensdag 22 december 2021 21:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
De avondklok zal wel weer van stal worden gehaald.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Als of dat een graadmeter is. Er is meer kansloos qua maatregelen.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja dat is toch kansloos, al is die maatregel nog niet ingegaan of bekend wanneer die ingaat.![]()
Dit is inderdaad weer een gunstig bericht en in lijn met het gegeven dat een besmettelijkere variant van een virus dikwijls ook milder is. Het zou mooi zijn deze variant ons feitelijk van de pandemie en het juk der maatregelen afhelpt.quote:![]()
Eens, maar deze staat wel heel hoog in het lijstjequote:Op woensdag 22 december 2021 21:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als of dat een graadmeter is. Er is meer kansloos qua maatregelen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dan krijg je een snelle piek en zitten wij zo met Carnaval in de kroegquote:Op woensdag 22 december 2021 20:19 schreef Galvez het volgende:
[..]
Twee-derde minder ernstig, maar veeeel besmettelijker. Dat heft het positive effect op lijkt me.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Lekker zinvol ook.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
De avondklok zal wel weer van stal worden gehaald.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-enkel-effect-gehad
Kuipers: avondklok heeft geen enkel effect gehad![]()
15% minder ziekenhuis, maar een veel grotere groep die ziek wordt zal dat helaas niet doen.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:39 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dit is inderdaad weer een gunstig bericht en in lijn met het gegeven dat een besmettelijkere variant van een virus dikwijls ook milder is. Het zou mooi zijn deze variant ons feitelijk van de pandemie en het juk der maatregelen afhelpt.Antifascist![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)fectief-tegen-corona
Oud nieuws, maar ik heb dit een klein beetje gemist. Waarom is dit niet veel meer in de media dan die boosters?
Zelfs al zou het een reductie van 50% zijn dan zou het de druk op de IC’s enorm verlagen…![]()
![]()
Die pillen zijn goed nieuws, maar denk niet dat die nu al aan massa beschikbaar zijn en komen.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:58 schreef Zwansen het volgende:
Oud nieuws, maar ik heb dit een klein beetje gemist. Waarom is dit niet veel meer in de media dan die boosters?
Zelfs al zou het een reductie van 50% zijn dan zou het de druk op de IC’s enorm verlagen…wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Omdat QRquote:Op woensdag 22 december 2021 21:58 schreef Zwansen het volgende:
Zelfs al zou het een reductie van 50% zijn dan zou het de druk op de IC’s enorm verlagen…![]()
Omdat Hugo anders boos wordt !quote:Op woensdag 22 december 2021 20:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb onderhand geen idee meer voor wie we aan het boosteren zijn. In elk geval om de wintersportvakanties in Oostenrijk te redden.![]()
Ik vraag mij ook af of de gewenning aan het digitale leven (niet zozeer het thuiswerken, maar veel gaat digitaal, je verlichting, winkelen, bankieren, alles op dat ene schermpje) ook zorgt dat een digitale slagboom zoals een qr code zorgt dat mensen dat sneller accepteren. Terwijl als je fysiek 10 meter voor de ingang van een restaurant staat er niets in de weg staat om er binnen te lopen. Pas als er dranghekken staan of ME zal er een echte barrière zijn. Even los van boetes aan bezoeker/eigenaar als je 'de regels overtreed'. Hoe dus zo'n stukje code op een schermpje zoveel invloed kan uitoefenen is ergens gewoon bizar, mede doordat we het zelf wellicht ook toelaten. Niet dat ik iedereen hier mee over 1 kam wil scheren overigens.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik begin er voor te vrezen dat ons steeds meer van hogerhand opgelegd gaat worden en dat we daar daar teveel in meegaan. Steeds weer een beetje meer. Stapje voor stapje. Was er helemaal voor om geen gehoor te geven aan de lockdown, tis de hoogste tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid denk ik.![]()
Pfizer kan 80 mln kuren produceren in 2022 wereldwijd. Plus wat uitbesteed kan worden. Houdt niet echt over nee.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die pillen zijn goed nieuws, maar denk niet dat die nu al aan massa beschikbaar zijn en komen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja, dan opeens is Kuipers Godquote:Op woensdag 22 december 2021 21:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lekker zinvol ook.
Kuipers: avondklok heeft geen enkel effect gehad
zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Dit. We accepteren alles omdat het zo geleidelijk gaat.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik begin er voor te vrezen dat ons steeds meer van hogerhand opgelegd gaat worden en dat we daar daar teveel in meegaan. Steeds weer een beetje meer. Stapje voor stapje. Was er helemaal voor om geen gehoor te geven aan de lockdown, tis de hoogste tijd voor burgerlijke ongehoorzaamheid denk ik.
Daarnaast vraag ik me oprecht af hoe we in opstand zouden moeten komen. Als je gaat protesteren in Den Haag ben je gewoon een wappie en nemen ze je niet serieus; veel andere opties zijn er niet toch? Of alle ondernemers moeten open blijven als een signaal; maar dan ook echt allemaal. Geen idee of dat zou werken.
Heel veel mensen die ik ken zouden echt wel willen laten weten dat de regering teveel van ons vraagt; helemaal de groep die niet zo bang hoeven te zijn voor het virus (gezonde 50 minners bv), maar niemand die weet hoe ze dat dan moeten uiten.![]()
Is die Omicron nu nog steeds COVID-19?
Beetje suf, EA Sports zou het direct als nieuwe versie in de markt gezet hebben als COVID-22."Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life![]()
Even naar België geweest eind van de middag en in de avond. Maar daar was het behoorlijk druk met Nederlanders dus die oproep van Rutte heeft niet echt gewerkt. Ik had gewoon een paar essentiële afspraken in België wat bij aankomst toevallig winkels en een restaurant bleken te zijn.![]()
Op koers om 3 miljard vaccins in 2021 te producerenquote:Op woensdag 22 december 2021 22:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Pfizer kan 80 mln kuren produceren in 2022 wereldwijd. Plus wat uitbesteed kan worden. Houdt niet echt over nee.Die produceren de moeder uit dat spul.
Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ik ben er geen voorstander van. Maar laten we wel zijn: gros van de mensen geeft via allerlei apps op hun telefoon al veel meer prijs natuurlijk dan via zo'n QR.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:18 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik vraag mij ook af of de gewenning aan het digitale leven (niet zozeer het thuiswerken, maar veel gaat digitaal, je verlichting, winkelen, bankieren, alles op dat ene schermpje) ook zorgt dat een digitale slagboom zoals een qr code zorgt dat mensen dat sneller accepteren. Terwijl als je fysiek 10 meter voor de ingang van een restaurant staat er niets in de weg staat om er binnen te lopen. Pas als er dranghekken staan of ME zal er een echte barrière zijn. Even los van boetes aan bezoeker/eigenaar als je 'de regels overtreed'. Hoe dus zo'n stukje code op een schermpje zoveel invloed kan uitoefenen is ergens gewoon bizar, mede doordat we het zelf wellicht ook toelaten. Niet dat ik iedereen hier mee over 1 kam wil scheren overigens.![]()
Mmmmmm I see what you did therequote:Op woensdag 22 december 2021 22:23 schreef ipa84 het volgende:
Even naar België geweest eind van de middag en in de avond. Maar daar was het behoorlijk druk met Nederlanders dus die oproep van Rutte heeft niet echt gewerkt. Ik had gewoon een paar essentiële afspraken in België wat bij aankomst toevallig winkels en een restaurant bleken te zijn.
Ondernemers krijgen financiële steun. De meesten vinden het wel best. Er zijn nog nooit zo weinig faillissementen geweest als de afgelopen 2 jaar.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. We accepteren alles omdat het zo geleidelijk gaat.
Daarnaast vraag ik me oprecht af hoe we in opstand zouden moeten komen. Als je gaat protesteren in Den Haag ben je gewoon een wappie en nemen ze je niet serieus; veel andere opties zijn er niet toch? Of alle ondernemers moeten open blijven als een signaal; maar dan ook echt allemaal. Geen idee of dat zou werken.
Heel veel mensen die ik ken zouden echt wel willen laten weten dat de regering teveel van ons vraagt; helemaal de groep die niet zo bang hoeven te zijn voor het virus (gezonde 50 minners bv), maar niemand die weet hoe ze dat dan moeten uiten.![]()
Wel echt goed nieuws.quote:
Begin wel een beetje hoop te krijgen dat het nu echt langzaam richting een normale griep/verkoudheid gaat.![]()
It's in the game.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:23 schreef OProg het volgende:
Beetje suf, EA Sports zou het direct als nieuwe versie in de markt gezet hebben als COVID-22.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Die wel ja. Dat ze nog lijnen over hebben.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:23 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Op koers om 3 miljard vaccins in 2021 te producerenDie produceren de moeder uit dat spul.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja maar daar moet een hele grote factor de steun zijn. En ik gok dat veel ondernemers hun belasting over 2020 vooruitschuiven maar al wel opgemaakt hebben. Die klap komt dus nog als de belastingdienst niet coulant gaat zijn.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:25 schreef Nielsch het volgende:
Ondernemers krijgen financiële steun. De meesten vinden het wel best. Er zijn nog nooit zo weinig faillissementen geweest als de afgelopen 2 jaar.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Burgerlijke ongehoorzaamheid zal hier werken mits het ovetgrote deel van de mensen er aan mee doet. De overheid gaat dan echt niet tot geweld over. Ze staan dan machteloos. Het leger gaat zich er buiten houden. Politie macht hebben we ook niet veel van te vrezen.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. We accepteren alles omdat het zo geleidelijk gaat.
Heel veel mensen die ik ken zouden echt wel willen laten weten dat de regering teveel van ons vraagt; helemaal de groep die niet zo bang hoeven te zijn voor het virus (gezonde 50 minners bv), maar niemand die weet hoe ze dat dan moeten uiten.Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..![]()
Totaal niet zinvol. Dat wisten we vooraf al. Toch paar maanden mee opgescheept gezeten.quote:Op woensdag 22 december 2021 21:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Lekker zinvol ook.
Kuipers: avondklok heeft geen enkel effect gehad![]()
Ja, en nog nooit zoveel gestopt. Niet omdat ze het "wel best" vonden.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ondernemers krijgen financiële steun. De meesten vinden het wel best. Er zijn nog nooit zo weinig faillissementen geweest als de afgelopen 2 jaar.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
3 fucking maanden, omdat het kon, nog steeds woest over.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Totaal niet zinvol. Dat wisten we vooraf al. Toch paar maanden mee opgescheept gezeten.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, maar veel mensen denken ''wat kan ik doen in mijn eentje, ik ben maar één stem'' en dan blijven ze stil. Of ze weten niet hoe ze hun stem moeten gebruiken zonder meteen als een wappie weggedrukt te wordenquote:Op woensdag 22 december 2021 22:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Burgerlijke ongehoorzaamheid zal hier werken mits het ovetgrote deel van de mensen er aan mee doet. De overheid gaat dan echt niet tot geweld over. Ze staan dan machteloos. Het leger gaat zich er buiten houden. Politie macht hebben we ook niet veel van te vrezen.![]()
Als je die een beetje evenredig verdeelt over de wereld kan dat wel een impact hebben als je die uitsluitend geeft aan besmette risicogroepen (dan voorkom je daar wellicht wel miljoenen opnames of zelfs doden mee).quote:Op woensdag 22 december 2021 22:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Pfizer kan 80 mln kuren produceren in 2022 wereldwijd. Plus wat uitbesteed kan worden. Houdt niet echt over nee.
Maar goed, dat evenredig verdelen zal lastig worden.![]()
![]()
Die steun stelt geen donder voor en het aantal faillissementen is laag doordat veel ondernemers hun zaak stoppen voordat ze failliet gaan, omdat ze geen zin hebben om de schuldsanering in te moeten.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:25 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ondernemers krijgen financiële steun. De meesten vinden het wel best. Er zijn nog nooit zo weinig faillissementen geweest als de afgelopen 2 jaar.![]()
In je eentje doe je ook niet veel.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar veel mensen denken ''wat kan ik doen in mijn eentje, ik ben maar één stem'' en dan blijven ze stil. Of ze weten niet hoe ze hun stem moeten gebruiken zonder meteen als een wappie weggedrukt te worden
Als iedereen lak zou hebben aan de maatregelen, zijn ze uiteraard niet te handhaven.![]()
Huidige lockdown is niet anders eigenlijk. Als je er over nadenkt zijn ze niet verder gekomen dan ''voor de zekerheid'' zonder af te wachten wat de vorige maatregelen ons zouden opleveren. En dat accepteren we als een volk. Geen enkele onderbouwing hoeveel besmettingen/opnames we nou precies voorkomen met een forse lockdown; zodat we ook niet kunnen kijken of die winst opweegt tegen de maatschappelijke schade van een lockdown.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:31 schreef _serial_ het volgende:
[..]
3 fucking maanden, omdat het kon, nog steeds woest over.![]()
Plus dat de echte klappen nog moeten vallen; als alle schulden afbetaald moeten worden.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Die steun stelt geen donder voor en het aantal faillissementen is laag doordat veel ondernemers hun zaak stoppen voordat ze failliet gaan, omdat ze geen zin hebben om de schuldsanering in te moeten.![]()
https://www.advocatie.nl/(...)en-in-een-jaar-tijd/quote:Op woensdag 22 december 2021 22:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, en nog nooit zoveel gestopt. Niet omdat ze het "wel best" vonden.![]()
In UK vond ik de overweging wel goed trouwens, we kunnen alles wel weer op slot doen, maar te vroege lockdowns veroorzaken mogelijk nog veel meer neven schade, psychologisch, economisch en in sectoren, dus wachten sowieso nog even.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Huidige lockdown is niet anders eigenlijk. Als je er over nadenkt zijn ze niet verder gekomen dan ''voor de zekerheid'' zonder af te wachten wat de vorige maatregelen ons zouden opleveren. En dat accepteren we als een volk. Geen enkele onderbouwing hoeveel besmettingen/opnames we nou precies voorkomen met een forse lockdown; zodat we ook niet kunnen kijken of die winst opweegt tegen de maatschappelijke schade van een lockdown.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
We zijn het hele stadium van een eventuele opstand allang gepasseerd. Iedereen is compleet murw gebeukt en ondergaat het maar gewoon, lijkt het. Niemand lijkt nog de energie te hebben om zich ergens druk over te maken.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Huidige lockdown is niet anders eigenlijk. Als je er over nadenkt zijn ze niet verder gekomen dan ''voor de zekerheid'' zonder af te wachten wat de vorige maatregelen ons zouden opleveren. En dat accepteren we als een volk. Geen enkele onderbouwing hoeveel besmettingen/opnames we nou precies voorkomen met een forse lockdown; zodat we ook niet kunnen kijken of die winst opweegt tegen de maatschappelijke schade van een lockdown.![]()
Joe. Boris. EU. Dan is het opperdepop.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als je die een beetje evenredig verdeelt over de wereld kan dat wel een impact hebben als je die uitsluitend geeft aan besmette risicogroepen (dan voorkom je daar wellicht wel miljoenen opnames of zelfs doden mee).
Maar goed, dat evenredig verdelen zal lastig worden.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Best veel mensen die lak hebben aan de maatregelen; dat zie je nu ook met kerst. In mijn omgeving in ieder geval niemand die hun plannen gewijzigd hebben; ze vragen hooguit of gasten een zelftest willen doen voordat ze gaan.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
In je eentje doe je ook niet veel.
Als iedereen lak zou hebben aan de maatregelen, zijn ze uiteraard niet te handhaven.
Maar tegen sluitingen valt vrij weinig te doen. Hoe organiseer je zoiets zonder meteen in de wappie hoek geduwd te worden? Dus dan protesteren mensen maar in de prive sfeer waar de overheid niet kan ingrijpen en enkel adviezen kunnen geven.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2021 22:38:42 ]![]()
Ja en wat komen gaat idd. De potjes zijn leeg. Stoppen kan vaak ook niet.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
https://www.advocatie.nl/(...)en-in-een-jaar-tijd/When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Op zich wel een interessante vraag eigenlijk.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:23 schreef OProg het volgende:
Beetje suf, EA Sports zou het direct als nieuwe versie in de markt gezet hebben als COVID-22.
Je ziet evolutie in actie, maar er wordt steeds gesproken over muteren in plaats van evolueren en varianten in plaats van soorten. Wat definieert in de virus-wereld een nieuwe soort? Heb je wel soorten ipv bv. types oid?Antifascist![]()
Ik heb zelf nooit echt geloof dat lockdowns werken zeker niet uit voorzorg. Maar nu we in principe de 3de lockdown hebben. Geloof ik steeds meer dat het effect van een lockdown steeds kleiner wordt en de schade steeds groter. Zeker als je ze steeds opnieuw gebruikt.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Huidige lockdown is niet anders eigenlijk. Als je er over nadenkt zijn ze niet verder gekomen dan ''voor de zekerheid'' zonder af te wachten wat de vorige maatregelen ons zouden opleveren. En dat accepteren we als een volk. Geen enkele onderbouwing hoeveel besmettingen/opnames we nou precies voorkomen met een forse lockdown; zodat we ook niet kunnen kijken of die winst opweegt tegen de maatschappelijke schade van een lockdown.![]()
De koek is gewoon op. Mensen willen de offers niet meer brengen en gaan workarounds verzinnen. Je hebt dan steeds zwaardere maatregelen nodig om iets van effect te sorteren of je moet naar strenge handhaving grijpen, maar daar is Nederland het land ook niet naar.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit echt geloof dat lockdowns werken zeker niet uit voorzorg. Maar nu we in principe de 3de lockdown hebben. Geloof ik steeds meer dat het effect van een lockdown steeds kleiner wordt en de schade steeds groter. Zeker als je ze steeds opnieuw gebruikt.![]()
Ik had vandaag op het werk een discussie met 2 mannen op leeftijd (53 & 60). Beiden hadden zoiets een bepaald gevoel van gelatenheid. "We doen er toch weinig aan". Dat zette me wel enigszins aan het denken. Op die leeftijd hoeft het voor veel mensen ook allemaal niet zo meer. Beetje wandelen, beetje vissen, af en toe eens met de caravan of camper weg, een dag in de week oppassen of eens een klusje doen bij de kinderen. Dat is hun leven en buiten wat minder sociale contacten is dat het wel. Als je alles een beetje op orde hebt, dan heb je het op die leeftijd en en deze tijd zo heel slecht nog niet dus waarom zou men zich druk maken om een virus welke ze toch niet gaan stoppen.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar veel mensen denken ''wat kan ik doen in mijn eentje, ik ben maar één stem'' en dan blijven ze stil. Of ze weten niet hoe ze hun stem moeten gebruiken zonder meteen als een wappie weggedrukt te worden
In het geval van mijn collega's waren ze er beide redelijk van overtuigd dat je vandaag de dag niet zoveel hoeft te missen als alleen dat er geen kroegen open zijn en geen festivals zijn.
Ze konden zich ook moeilijk verplaatsen en de jongere generatie. En aangezien de 50+ers toch een grote groep vertegenwoordigen in Nederland denk ik dat we van die groep weinig hoeven te verwachten. Dan moet je al veel mensen mobiliseren om aan een meerderheid te komen.![]()
Wanneer je de boel en ophef van die pil (Paxlovid) ontdoet van marketing gezwets, is het een ordinaire virus-onderdrukker; waar er wel meer typen van zijn maar hier goed er in is gelobbyedquote:Op woensdag 22 december 2021 21:58 schreef Zwansen het volgende:
Zelfs al zou het een reductie van 50% zijn dan zou het de druk op de IC’s enorm verlagen…
Helaas mogen artsen - wederom vanwege strakke toestemmingsprotocollen - niet zo maar graaien in alternatieven. Wel goed nieuws is dat de pil van Pfizer nu - sedert 16dec21 - voorwaardelijk toestemming heeft weten te krijgen om gebruikt te mogen worden ivm Covid19.
Tegen beter weten in, hoop ik dat artsen pas na zorgvuldige medische afweging van een urgentie; de pil gaan gaan inzetten en die niet als standaard dan laten doorslikken omdat het makkelijk kan."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Eigenlijk was mijn grootste lichtpunt (en daar ga ik nog steeds heel goed op) mijn vakantie van november.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Sommigen kiezen ervoor om het positiever in te zien dan anderen, maar ik snap het pessimisme op zich wel; het is niet alsof het de laatste jaren veel mee heeft gezeten.
(en een paar weekenden weg met vrienden) - de rest was maar een matig jaar.
Ik durf echt niet te zeggen dat 2022 beter wordt dan 2021, dat is dit jaar ook tegen gevallen.
Met Omicron ben ik voorzichtig, maar ik denk inmiddels wel dat een lockdown wellicht een veel te zwaar middel is geweest, vooral met het gemak dat er weer naar gegrepen werd, geen goede zaak.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En het gaat weer gebeuren.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Totaal niet zinvol. Dat wisten we vooraf al. Toch paar maanden mee opgescheept gezeten.![]()
De enige lockdown die ik echt volledig begreep was de allereerste. Het was een acuut nieuw probleem; niemand wist waar we aan toe waren. Maar nu we vaccinaties hebben wordt het steeds lastiger om te accepteren - helemaal met de kennis die we nu hebben. Maar die discussie kan niet gevoerd worden als er telkens gecounterd wordt met ''kan niet'' of ''ja, maar de zorg''. Twee jaar later; en er wordt voornamelijk gepraat over downscalen of bezuinigen op de zorg; helemaal als het weer wat rustiger is in de ziekenhuizen.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit echt geloof dat lockdowns werken zeker niet uit voorzorg. Maar nu we in principe de 3de lockdown hebben. Geloof ik steeds meer dat het effect van een lockdown steeds kleiner wordt en de schade steeds groter. Zeker als je ze steeds opnieuw gebruikt.![]()
De cijfers lopen wel terug in lockdown tijd maar vaak zijn er ook aanvullende maatregelen dus het effect is lastig uit te filteren.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:39 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik heb zelf nooit echt geloof dat lockdowns werken zeker niet uit voorzorg. Maar nu we in principe de 3de lockdown hebben. Geloof ik steeds meer dat het effect van een lockdown steeds kleiner wordt en de schade steeds groter. Zeker als je ze steeds opnieuw gebruikt.
Zie het echter zo:
Stel we hebben de absolute lockdown, niemand maar dan ook niemand mag zijn huis uit. Dan kan het virus zich niet verspreiden buiten je huis.
Aan de andere kant is er totale vrijheid en je ziet dan in de cijfers dat de zorg veel te veel onder druk komt te staan en de overlijdens nemen toe.
Die lockdown zoals wij die doen zit hier dus tussenin en helpt 'een x procent'.
In andere landen hebben ze het wat meer door volgens mij. In Spanje gaat het keihard, en toch zegt die premier rustig dat ze enkel mondkapjes op straat willen invoeren en verder alle aandacht storten op het snellere boosten. In de UK wachten ze ook eerst de cijfers af. Die ruimte hebben ze onder andere vanwege een betere zorg capaciteit. Kan Mark nog zo vaak roepen dat een hogere capaciteit niks doet, maar dat is gewoon incorrect; het kan je wel extra tijd geven.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:42 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De koek is gewoon op. Mensen willen de offers niet meer brengen en gaan workarounds verzinnen. Je hebt dan steeds zwaardere maatregelen nodig om iets van effect te sorteren of je moet naar strenge handhaving grijpen, maar daar is Nederland het land ook niet naar.![]()
Ja maar omicron.....quote:Op woensdag 22 december 2021 22:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
De enige lockdown die ik echt volledig begreep was de allereerste. Het was een acuut nieuw probleem; niemand wist waar we aan toe waren. Maar nu we vaccinaties hebben wordt het steeds lastiger om te accepteren - helemaal met de kennis die we nu hebben. Maar die discussie kan niet gevoerd worden als er telkens gecounterd wordt met ''kan niet'' of ''ja, maar de zorg''. Twee jaar later; en er wordt voornamelijk gepraat over downscalen of bezuinigen op de zorg; helemaal als het weer wat rustiger is in de ziekenhuizen.
Als nog moet je te eten hebben of naar je werk. Want een paar maanden je volledige economie op slot gooien is nog veel erger en valt waarschijnlijk de zorg als nog om omdat die niet betaalt kan worden. Lockdowns zijn alleen leuk voor mensen die thuis kunnen werken en het ook nog is leuk thuis hebben. Voor de overige bevolking is de schade die toegebracht is gewoon te groot. Steeds meer komt naar voren dat we niet de zwakken hebben beschermd maar vooral de hoog opgeleide mensen.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:45 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
De cijfers lopen wel terug in lockdown tijd maar vaak zijn er ook aanvullende maatregelen dus het effect is lastig uit te filteren.
Zie het echter zo:
Stel we hebben de absolute lockdown, niemand maar dan ook niemand mag zijn huis uit. Dan kan het virus zich niet verspreiden buiten je huis.
Aan de andere kant is er totale vrijheid en je ziet dan in de cijfers dat de zorg veel te veel onder druk komt te staan en de overlijdens nemen toe.
Die lockdown zoals wij die doen zit hier dus tussenin en helpt 'een x procent'.![]()
Spanje is afgelopen maand ook van ongeveer 8 naar 25% geboosterd gegaan. Wij zitten as we speak op 8%..quote:Op woensdag 22 december 2021 22:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In andere landen hebben ze het wat meer door volgens mij. In Spanje gaat het keihard, en toch zegt die premier rustig dat ze enkel mondkapjes op straat willen invoeren en verder alle aandacht storten op het snellere boosten. In de UK wachten ze ook eerst de cijfers af. Die ruimte hebben ze onder andere vanwege een betere zorg capaciteit. Kan Mark nog zo vaak roepen dat een hogere capaciteit niks doet, maar dat is gewoon incorrect; het kan je wel extra tijd geven.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Snap dat dat je lichtpunt was. Wij zijn gelukkig nog twee keer weg geweest in juni en augustus. Voor 2022 houden we er nog meer rekening mee dat we onze vakanties boeken tussen mei en oktober. Ik hoop dat januari nog lukt; anders kunnen we zo weer een paar maanden wachten. Maar begin wel te vrezen dat heel Zuid Europa in lockdown zit half januari; hopelijk zijn we nog op tijd.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eigenlijk was mijn grootste lichtpunt (en daar ga ik nog steeds heel goed op) mijn vakantie van november.
(en een paar weekenden weg met vrienden) - de rest was maar een matig jaar.
Ik durf echt niet te zeggen dat 2022 beter wordt dan 2021, dat is dit jaar ook tegen gevallen.
Met Omicron ben ik voorzichtig, maar ik denk inmiddels wel dat een lockdown wellicht een veel te zwaar middel is geweest, vooral met het gemak dat er weer naar gegrepen werd, geen goede zaak.![]()
Whoop!
https://twitter.com/marcbonten/status/1473717464005550096?s=21
Zelfs OMT-leden beginnen met het delen van informatie over de vermeende lagere severity van Omicron.
Link naar het hele rapport: https://www.imperial.ac.u(...)50-severity-omicron/
Het kan zelfs zijn dat Omicron de uitweg is uit dit alles![]()
Een lockdown van een paar dagen heeft natuurlijk geen effect op de huidige cijfers. Zulke effecten kun je pas volgende week zien.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:45 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
De cijfers lopen wel terug in lockdown tijd maar vaak zijn er ook aanvullende maatregelen dus het effect is lastig uit te filteren.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je moet het dan eigenlijk goed rond laten gaan. Risico groepen vragen om twee/drie weken echt voorzichtig te zijn/binnen te blijven en het dan rond laten gaan onder andere leeftijdsgroepen. Maar de ziekenhuizen liggen daar nog te vol voor helaas.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:51 schreef Johannes788 het volgende:
Whoop!
Zelfs OMT-leden beginnen met het delen van informatie over de vermeende lagere severity van Omicron.
De enige lockdown die ECHT werkt is toch wel een lockdown van zeg 15-20 dagen waarin niemand maar dan ook niemand de deur uit gaat. Dat is opzich nog best mogelijk hoor alleen daar is planning en toewijding voor nodig.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als nog moet je te eten hebben of naar je werk. Want een paar maanden je volledige economie op slot gooien is nog veel ergen en valt waarschijnlijk de zorg als nog om omdat die niet betaalt kan worden. Lockdowns zijn alleen leuk voor mensen die thuis kunnen werken en het ook nog is leuk thuis hebben. Voor de overige bevolking is de schade die toegebracht is gewoon te groot. Steeds meer komt naar voren dat we niet de zwakken hebben beschermd maar vooral de hoog opgeleide mensen.![]()
Klopt. Dus lockdown afschaffen zo snel mogelijk zou mijn advies zijn na deze studiequote:Op woensdag 22 december 2021 22:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je moet het dan eigenlijk goed rond laten gaan. Risico groepen vragen om twee/drie weken echt voorzichtig te zijn/binnen te blijven en het dan rond laten gaan onder andere leeftijdsgroepen. Maar de ziekenhuizen liggen daar nog te vol voor helaas.![]()
![]()
To be fair; dat zou ons advies ook zijn geweest vóór deze studiequote:Op woensdag 22 december 2021 22:54 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Dus lockdown afschaffen zo snel mogelijk zou mijn advies zijn na deze studie![]()
![]()
Daarvoor was jij voor een lockdown?quote:Op woensdag 22 december 2021 22:54 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt. Dus lockdown afschaffen zo snel mogelijk zou mijn advies zijn na deze studieAntifascist![]()
Ik zou dat echt volkomen toejuichen, maar tegelijk hoop ik wel dat de urgentie om scenario's, plannen en de nodige voorbereiding te doen om een volgende pandemie zo snel mogelijk het hoofd te bieden. Ze hoeven geen hapklare oplossingen te hebben, maar het lijkt me zinvol om in elk geval in kaart te hebben wat voor scenario's er zijn en welke alternatieven daarvoor mogelijk zijn.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:51 schreef Johannes788 het volgende:
Whoop!
De 60+ is over weekje of 2-3 wel klaar met boosteren, dan is de geest daar ook wel uit de fles.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je moet het dan eigenlijk goed rond laten gaan. Risico groepen vragen om twee/drie weken echt voorzichtig te zijn/binnen te blijven en het dan rond laten gaan onder andere leeftijdsgroepen. Maar de ziekenhuizen liggen daar nog te vol voor helaas.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat werkt ook niet want als nog moet je van te voren genoeg eten inslaan enzovoort. Maar daarnaast heb je altijd dingen die door moeten gaan want wat als de elektriciteit uitvalt of een gaslek. Brandstof kan ook niet ineens stoppen want de hulpdiensten en handhaving rijden ook niet op lucht. Sommige bedrijven hebben processen die zo ook niet ineens kunnen stoppen en als ze die stoppen is de schade enorm groot. Wat doe je met mensen die toch doordraaien of onveilig situaties die kunnen ontstaan enzovoort. Zo kan je gewoon door blijven gaan met voorbeelden.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De enige lockdown die ECHT werkt is toch wel een lockdown van zeg 15-20 dagen waarin niemand maar dan ook niemand de deur uit gaat. Dat is opzich nog best mogelijk hoor alleen daar is planning en toewijding voor nodig.![]()
Ik hoop echt dat we er ooit uit komen, maar denk dat er meer nodig is. En dit is een goed voorbeeld.
Lach met een schone bips![]()
Ja en dat is dus heel lastig meetbaar. De politiek die worstelt enorm met dit soort thema's. En ik geef het ze te doen. Leed is lastig te kwantificeren. En dus geeft het OMT aan dat lockdowns tussen de x en y procent werken om de zorg te ontzien.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:49 schreef ipa84 het volgende:
Als nog moet je te eten hebben of naar je werk. Want een paar maanden je volledige economie op slot gooien is nog veel ergen en valt waarschijnlijk de zorg als nog om omdat die niet betaalt kan worden. Lockdowns zijn alleen leuk voor mensen die thuis kunnen werken en het ook nog is leuk thuis hebben. Voor de overige bevolking is de schade die toegebracht is gewoon te groot. Steeds meer komt naar voren dat we niet de zwakken hebben beschermd maar vooral de hoog opgeleide mensen.
En als politica moet je dan kiezen terwijl er elke dag belangengroepen tegen je aan schuren dat de horeca, de brei club. de strandgangers weer door willen met hun leven.
Ik heb geen idee wat de oplossing is. Ik denk IC capaciteit proberen te vergroten en dit kost dus een hap uit ons budget. Ik denk een soort strategie waarbij we net als de griepprik elk jaar een cocktailtje corona vaccins aan bepaalde groepen geven. Bepaalde alarm stadia waarbij als het code rood wordt we bepaalde zaken niet meer mogen om besmetting in te perken?
Als tegengeluid van de lockdown:
Ik vind het super ruk voor kinderen. Die worden eenzaam, hangen veel te lang achter een scherm. Etc.
Maaar ik persoonlijk vind die lockdown prima. Ik heb minder uur per dag nodig om dezelfde output op me werk te leveren, ik ben veel flexibeler qua tijden, heel veel onzinnige meeting heb ik niet meer. Ik heb dus ook positieve gevoelens bij de lockdown.
Ik zeg niet dat we de oorzaak moeten benoemen maar als we een commissie formeren om dit te onderzoeken dan zou ik deze Hugo noemenquote:Op woensdag 22 december 2021 22:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Spanje is afgelopen maand ook van ongeveer 8 naar 25% geboosterd gegaan. Wij zitten as we speak op 8%..![]()
• Mogen de huisartsen al vaccineren?
• Wordt er buiten 09:00 - 17:00 al gevaccineerd?
• Zijn er al competente vrijwillige prikkers opgeroepen om te helpen?
• Heeft het leger al extra locaties ingericht?
• Zijn vrijwilligers gevraagd om mee te helpen in de callcenters?
• Is de informatie op de overheidssites op orde zodat dit telefoontjes scheelt?
• Zijn er prikbussen die naar bejaarde centra rijden om prikjes uit te delen?
• Zijn er super laagdrempelige prik initiatieven zoals een priktent bij je supermarkt, tankstation, parenclub?
• Is de Rai, Jaarbeurs, Ahoy afgehuurd als super prik locaties?
• Rijden er bussen tussen key points om mensen te vervoeren?
• Is er een app om de drukte op de prikstraat te zien?
Moet ik doorgaan?![]()
Daar zit voor mij dan ook de grootste ellende, dat hele generaties - hoe tijdelijk ook - keihard geconfronteerd worden dat de normale vrijheidskeuze omtrent een levensinvulling op abnormale wijze wordt ontnomen.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik had vandaag op het werk een discussie met 2 mannen op leeftijd (53 & 60). Beiden hadden zoiets een bepaald gevoel van gelatenheid. "We doen er toch weinig aan". Dat zette me wel enigszins aan het denken. Op die leeftijd hoeft het voor veel mensen ook allemaal niet zo meer. Beetje wandelen, beetje vissen, af en toe eens met de caravan of camper weg, een dag in de week oppassen of eens een klusje doen bij de kinderen. Dat is hun leven en buiten wat minder sociale contacten is dat het wel. Als je alles een beetje op orde hebt, dan heb je het op die leeftijd en en deze tijd zo heel slecht nog niet dus waarom zou men zich druk maken om een virus welke ze toch niet gaan stoppen.
In het geval van mijn collega's waren ze er beide redelijk van overtuigd dat je vandaag de dag niet zoveel hoeft te missen als alleen dat er geen kroegen open zijn en geen festivals zijn.
Ze konden zich ook moeilijk verplaatsen en de jongere generatie. En aangezien de 50+ers toch een grote groep vertegenwoordigen in Nederland denk ik dat we van die groep weinig hoeven te verwachten. Dan moet je al veel mensen mobiliseren om aan een meerderheid te komen.
Natuurlijk zal het gros dat wel weer te boven komen, ook in oorlog en ellende zijn er kansen op zelfverwezenlijking.
Het accent is nu wel gelegd dat je in onze samenleving er niet van op aan kunt dat je wanneer je wilt & kunt, iets dan ook mag verwachten. Hoe ook verkocht of gebracht, worden nu vrijheden ingeperkt (oneigenlijk met wmb drogredenen).
Dat mensen zeggen dat het wel meevalt, is dan vooral een (eigen) oordeel waar net als smaak nauwelijks over te twisten is. Vrijheid is de keuze om 24/7 thuis te zitten met even zozeer dan te kunnen kiezen daar 24/7 (er)uit te gaan elders iets te doen dat een ander wellicht als onzinnig & verspilling ziet.
Ik vind het uiterst benauwend dat vrijheden structureel geblokkeerd (kunnen) worden door regels/overheden en instanties gaan bepalen wat goed is voor iemand en dat (indirect) tot verplichting maken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Dat het voor jezelf gewerkt heeft of werkt en er geen last van hebt is helemaal prima. Maar bekijk het nu is van de andere kant van een pakketbezorger bijvoorbeeld (want iedereen is massaal online gaan bestellen). Vorige keer mocht ja na 20.00 geen alcohol kopen leuk als je lang door moet werken maar savonds niet een biertje kan drinken terwijl jij dat in de middag kan kopen. Hetzelfde met de avondlockdown jij kan in de middag eventueel naar de winkel of horeca die pakketbezorger kan dat pas wanneer die een dag vrij is. Daarom geeft het gewoon aan hoeveel maatregelen eigenlijk totaal oneerlijk zijn. Maar die mensen moet je in de toekomst ook nog zien te bereiken terwijl de schade voor hun groter is dan bijvoorbeeld voor jouw.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:00 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ja en dat is dus heel lastig meetbaar. De politiek die worstelt enorm met dit soort thema's. En ik geef het ze te doen. Leed is lastig te kwantificeren. En dus geeft het OMT aan dat lockdowns tussen de x en y procent werken om de zorg te ontzien.
En als politica moet je dan kiezen terwijl er elke dag belangengroepen tegen je aan schuren dat de horeca, de brei club. de strandgangers weer door willen met hun leven.
Ik heb geen idee wat de oplossing is. Ik denk IC capaciteit proberen te vergroten en dit kost dus een hap uit ons budget. Ik denk een soort strategie waarbij we net als de griepprik elk jaar een cocktailtje corona vaccins aan bepaalde groepen geven. Bepaalde alarm stadia waarbij als het code rood wordt we bepaalde zaken niet meer mogen om besmetting in te perken?
Als tegengeluid van de lockdown:
Ik vind het super ruk voor kinderen. Die worden eenzaam, hangen veel te lang achter een scherm. Etc.
Maaar ik persoonlijk vind die lockdown prima. Ik heb minder uur per dag nodig om dezelfde output op me werk te leveren, ik ben veel flexibeler qua tijden, heel veel onzinnige meeting heb ik niet meer. Ik heb dus ook positieve gevoelens bij de lockdown.![]()
Helaas is daar pas ergens eind januari wat fatsoenlijks over te zeggen (met kans dat er vast wel weer iets zal gebeuren dat het kaartenhuis weer doet wankelen).quote:Op woensdag 22 december 2021 22:51 schreef Johannes788 het volgende:
Whoop!
Het kan zelfs zijn dat Omicron de uitweg is uit dit alles
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 22-12-2021 23:19:14 ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Het is een hels karwei om te plannen. Eten en drinken zou nog niet het grootste probleem zijn denk ik. uiteindelijk is voor alles wel een oplossing te vinden. Het probleem is denk ik de toewijding die het vraagt en daarnaast kent corona geen landsgrenzen.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat werkt ook niet want als nog moet je van te voren genoeg eten inslaan enzovoort. Maar daarnaast heb je altijd dingen die door moeten gaan want wat als de elektriciteit uitvalt of een gaslek. Brandstof kan ook niet ineens stoppen want de hulpdiensten en handhaving rijden ook niet op lucht. Sommige bedrijven hebben processen die zo ook niet ineens kunnen stoppen en als ze die stoppen is de schade enorm groot. Wat doe je met mensen die toch doordraaien of onveilig situaties die kunnen ontstaan enzovoort. Zo kan je gewoon door blijven gaan met voorbeelden.
Ik zeg ook niet dat het anno 2021 een serieuze optie is alleen dat het de enige manier is waarop een lockdown zou kunnen werken.
De huidige lockdown is er gewoon een van likmevestje en slaat helemaal nergens op, tenminste als je als doel hebt een virus in te dammen. Bescherm dan liever de zwakkeren en ouderen en laat de rest gewoon doorgaan.![]()
Nou hier snij je wel een goed punt aan. Die lockdown heeft voor sommige beroepen echt enorm veel impact. Enige optie is dan vrij nemen maar zo'n pakketbezorger wordt waarschijnlijk enorm onder druk gezet door zijn baas want het aantal pakketjes gaat juist door het dak. Lastig. Pijnlijk. Zuur.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:08 schreef ipa84 het volgende:
Dat het voor jezelf gewerkt heeft of werkt en er geen last van hebt is helemaal prima. Maar bekijk het nu is van de andere kant van een pakketbezorger bijvoorbeeld (want iedereen is massaal online gaan bestellen). Vorige keer mocht ja na 20.00 geen alcohol kopen leuk als je lang door moet werken maar savonds niet een biertje kan drinken terwijl jij dat in de middag kan kopen. Hetzelfde met de avondlockdown jij kan in de middag eventueel naar de winkel of horeca die pakketbezorger kan dat pas wanneer die een dag vrij is. Daarom geeft het gewoon aan hoeveel maatregelen eigenlijk totaal oneerlijk zijn. Maar die mensen moet je in de toekomst ook nog zien te bereiken terwijl de schade voor hun groter is dan bijvoorbeeld voor jouw.
Ik zou het ook graag zonder lockdown doen. Ik ben ook happy als thuiswerken het devies is maar we geen lockdown hebben.
Die politicie zijn zich echt de pleuris geschrokken door omnicrom en de grafiekjes van de effecten ervan. De vraag is dan, als we de lockdown skippen, welke maatregel moet er dan worden genomen? (if any)Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Ik hoop dat de aandelen markt nog ff crashed.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:10 schreef Vallon het volgende:
[..]
Helaas is daar pas ergens eind januari wat fatsoenslijks over te zeggen (met kans dat er vast wel weer iets zal gebeuren dat het kaartenhuis weer doet wankelen)."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dan werk je langere dagen, thats life.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:14 schreef ThierryPicking het volgende:
Nou hier snij je wel een goed punt aan. Die lockdown heeft voor sommige beroepen echt enorm veel impact. Enige optie is dan vrij nemen maar zo'n pakketbezorger wordt waarschijnlijk enorm onder druk gezet door zijn baas want het aantal pakketjes gaat juist door het dak. Lastig. Pijnlijk. Zuur."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Laagdrempelig voor jou?quote:Op woensdag 22 december 2021 23:07 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat we de oorzaak moeten benoemen maar als we een commissie formeren om dit te onderzoeken dan zou ik deze Hugo noemen![]()
• Mogen de huisartsen al vaccineren?
• Wordt er buiten 09:00 - 17:00 al gevaccineerd?
• Zijn er al competente vrijwillige prikkers opgeroepen om te helpen?
• Heeft het leger al extra locaties ingericht?
• Zijn vrijwilligers gevraagd om mee te helpen in de callcenters?
• Is de informatie op de overheidssites op orde zodat dit telefoontjes scheelt?
• Zijn er prikbussen die naar bejaarde centra rijden om prikjes uit te delen?
• Zijn er super laagdrempelige prik initiatieven zoals een priktent bij je supermarkt, tankstation, parenclub?
• Is de Rai, Jaarbeurs, Ahoy afgehuurd als super prik locaties?
• Rijden er bussen tussen key points om mensen te vervoeren?
• Is er een app om de drukte op de prikstraat te zien?
Moet ik doorgaan?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Heb het hier al vaker aangestipt we zitten in een maatregelencrisis, de definitie van een gezondheidscrisis is eigenlijk al veel te ver opgerekt.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:14 schreef ThierryPicking het volgende:
De vraag is dan, als we de lockdown skippen, welke maatregel moet er dan worden genomen? (if any)wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
.... en dan vooral, overal gelijktijdig..... wat in de praktijk onhaalbaar zal zijn om af te dwingen.quote:Op woensdag 22 december 2021 22:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De enige lockdown die ECHT werkt is toch wel een lockdown van zeg 15-20 dagen waarin niemand maar dan ook niemand de deur uit gaat. Dat is opzich nog best mogelijk hoor alleen daar is planning en toewijding voor nodig.
Er is verder altijd een relatief grote, en vooral daarin voortdurend wisselende, ondersteuningsgroep die niet in de lockdown valt.
Alleen totalitaire (& relatief geïsoleerde) staten, wier samenleving sws strak geordend is, kan zoiets bewerkstelligen. Punt hier is ook de gelijktijdigheid van de omgeving die anders de vruchten van een eigen lockdown in twee weken weer om zeep helpt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Topambtenaar VWS: 'We liepen te bluffen tijdens pandemie, uit angst voor motie van wantrouwen'
Even voor de duidelijkheid: u bent niet gek. Dit kabinet heeft vanaf het begin van de coronapandemie willens en wetens lopen bluffen. Dat lezen wij in dit inderdaad interessante interview met de man die tot juni van dit jaar de hoogste ambtenaar was op het ministerie van VWS. In het gesprek bouwt Erik Gerritsen een handige stroman van de kritiek op de crisisaanpak, door te doen alsof die zich vooral richtte op de incompetentie van Hugo de Jonge en zijn ambtenaren onder de hashtag #HugoDeJongeKanNiks. Natuurlijk, die kritiek was er zeker, en daar heeft bijvoorbeeld uw favoriete weblog vrolijk aan meegedaan, je moet immers wat als alle andere leuke dingen verboden zijn omdat er een lockdown is. Maar de meest fundamentele kritiek op de corona-aanpak gaat vooral over de voortdurende leugenachtigheid (zie bijvoorbeeld: gisteren) en over het feit dat het kabinet ook bij de tweede, derde, vierde en vijfde golf te lang aarzelde met ingrijpen en het inzetten op laagdrempelige maatregelen, waardoor we met uiteindelijk opnieuw met keiharde lockdowns zijn geconfronteerd, naast de enorme gezondheidsschade.
https://www.geenstijl.nl/(...)otie-van-wantrouwen/
Weet niet of dit artikel al gepost was, anders verwijder ik t wel.Plaats hier uw advertentie![]()
Pfoe, jou hebben ze kort zeg.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:19 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Weet niet of dit artikel al gepost was, anders verwijder ik t wel."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
En daarom is het goed dat we op 4 mei de oorlog herdenken. Iets wat steeds minder mensen zich voor kunnen stellen. Vrijheid is een enorm goed. Echt iets wat we moeten koesteren. "Tame birds sing of freedom. Wild birds fly”quote:Op woensdag 22 december 2021 23:07 schreef Vallon het volgende:
Ik vind het uiterst benauwend dat vrijheden structureel geblokkeerd (kunnen) worden door regels/overheden en instanties gaan bepalen wat goed is voor iemand en dat (indirect) tot verplichting maken.
Maar. het virus is geen persoon, geen identiteit. Het is een klein kut biologisch dingetje wat geëvolueerd is tot een gigantisch probleem. Het heeft geen wil, of doel, het doet gewoon dupliceren met alle gevolgen van dien.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Dat is uiteraard waar maar het is zeer interessant om naar kleuren kaartjes van landen te kijken. Je ziet dan namelijk dat de maatregelen per land effect hebben op bv de besmettingsgraad. Dus die kleuren vormen zich naar de landgrenzen.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:10 schreef Vliegbaard het volgende:
daarnaast kent corona geen landsgrenzen.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Dan werk je als pakketbezorger langere tijd thuis?quote:Op woensdag 22 december 2021 23:15 schreef ludovico het volgende:
Dan werk je langere dagen, thats life.
Morgen zou de griepprikgroep een sms moeten krijgen om een afspraak te maken bij de GGD. Ben benieuwd.![]()
In veel gevallen vandaag al. Hier in ieder geval wel en ook begin volgende week al plek.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:27 schreef -0- het volgende:
Morgen zou de griepprikgroep een sms moeten krijgen om een afspraak te maken bij de GGD. Ben benieuwd.
Ik krijg de booster eerder dan mijn ouders die tegen de 70 zijn.![]()
Dat argument zal nog jaren gebruikt worden om de burgerbevolking op te hokken en door allerlei G- en QR-hoepels te laten springen.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:
Omikronvariant lijkt minder ziekmakend, maar zorg over aantal opnames blijft
Daar is de zorg weer“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
Heb ik een memo gemist?quote:Op woensdag 22 december 2021 23:27 schreef -0- het volgende:
Morgen zou de griepprikgroep een sms moeten krijgen om een afspraak te maken bij de GGD. Ben benieuwd.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ja dat hoorde ik ook tijdens de persconferentie. Zodra ik de SMS heb laat ik 't wetenquote:Op woensdag 22 december 2021 23:27 schreef -0- het volgende:
Morgen zou de griepprikgroep een sms moeten krijgen om een afspraak te maken bij de GGD. Ben benieuwd.![]()
![]()
En dus welke maatregel gaan we dan nemen? Of gooien we de boel open en gokken op het verloop?quote:Op woensdag 22 december 2021 23:18 schreef _serial_ het volgende:
Heb het hier al vaker aangestipt we zitten in een maatregelencrisis, de definitie van een gezondheidscrisis is eigenlijk al veel te ver opgerekt.
Ik neem geen stelling in in deze want beide scenario's gaan mij persoonlijk niet raken. De zorg kan flink getorpedeerd worden. De vereenzaamde persoon kan opleven. Al in al een lastige gifbeker om te nemen.
"between the devil and the deep blue sea,"
"between a rock and a hard place,"
"Between a cross and a sword."
Dilemma's en niet kiezen is ook kiezenEr komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Als in bepaalde landen de verspreiding binnen mum van tijd 80% is.... Tjah, leuk, een Tsunami tegen willen houden met je wijsvinger, maar gaat je niet lukken.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:34 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
En dus welke maatregel gaan we dan nemen? Of gooien we de boel open en gokken op het verloop?
Ik neem geen stelling in in deze want beide scenario's gaan mij persoonlijk niet raken. De zorg kan flink getorpedeerd worden. De vereenzaamde persoon kan opleven. Al in al een lastige gifbeker om te nemen.
"between the devil and the deep blue sea,"
"between a rock and a hard place,"
"Between a cross and a sword."
Dilemma's en niet kiezen is ook kiezen
Ik denk sowieso al een eeuwigheid dat dat maakbaarheidsdenken extreem overschat wordt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
NL-Alert toch ?quote:Op woensdag 22 december 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat hoorde ik ook tijdens de persconferentie. Zodra ik de SMS heb laat ik 't weten"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Al denken ze dat natuurlijk wel. Zoals in sommige landen alweer een avondklok van kracht wordt.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:37 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als in bepaalde landen de verspreiding binnen mum van tijd 80% is.... Tjah, leuk, een Tsunami tegen willen houden met je wijsvinger, maar gaat je niet lukken.
Ik denk sowieso al een eeuwigheid dat dat maakbaarheidsdenken extreem overschat wordt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben de training van het meest slechtsbetaalde baantje doorgekomen![]()
Dus als jullie vanaf maandag bellen en er wordt opgenomen met: Hee hallo, een hele geile goedemorgen....
Dat ben ik
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2021 23:41:26 ]![]()
Komende dagen flinke negatieve berichten, en na kerst is ie hier ook weer. "We kunnen niets uitsluiten maar we gaan er nu vanuit dat deze maatregel tot uiterlijk 7 januari van kracht blijft, daar wijst alles op dit moment op."quote:Op woensdag 22 december 2021 23:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Al denken ze dat natuurlijk wel. Zoals in sommige landen alweer een avondklok van kracht wordt.![]()
Grote zorgen hé.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:
Omikronvariant lijkt minder ziekmakend, maar zorg over aantal opnames blijft
Daar is de zorg weerZuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik ben van huisarts gewisseld, ben benieuwd of ik hem ook krijg dan...quote:Op woensdag 22 december 2021 23:34 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja dat hoorde ik ook tijdens de persconferentie. Zodra ik de SMS heb laat ik 't weten![]()
Voor de zekerheid zullen we daarom de lockdown verlengen tot 1 feb, we varen in de dichte mist.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:42 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Komende dagen flinke negatieve berichten, en na kerst is ie hier ook weer. "We kunnen niets uitsluiten maar we gaan er nu vanuit dat deze maatregel tot uiterlijk 7 januari van kracht blijft, daar wijst alles op dit moment op."wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Morgen: Telefoonlijnen GGD overbelast, vooral 's avonds tegen sluitingstijd. Na nader onderzoek blijkt dat alle bellers @mascara-klodder willen spreken en haar willen vragen of ze al mogen prikken.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Dus als jullie vanaf maandag bellen en er wordt opgenomen met: Hee hallo, een hele geile goedemorgen....
Dat ben ik![]()
"Hallo met Annie van de GGD bellijn."quote:Op woensdag 22 december 2021 23:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Morgen: Telefoonlijnen GGD overbelast, vooral 's avonds tegen sluitingstijd. Na nader onderzoek blijkt dat alle bellers @:mascara-klodder willen spreken en haar willen vragen of ze al mogen prikken.
"Ja eigenlijk wilde ik mascara-klodder spreken"![]()
![]()
Tijdens een kritieke situatie moet je nooit veranderingen doorvoeren hèquote:Op woensdag 22 december 2021 23:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben van huisarts gewisseld, ben benieuwd of ik hem ook krijg dan...Zonder gekheid, ik was van huisarts gewisseld toen net de uitnodigingen voor risicogroepen de deur uit gingen. Mijn huisarts was echt geweldig, heeft zelfs de uitnodigingsbrief thuisbezorgd zodat ik op tijd zou zijn
![]()
![]()
Daar zijn nog 36 wachtende, met referentie FOK!OMT wilt u blijven hangen?quote:Op woensdag 22 december 2021 23:48 schreef Momo het volgende:
[..]
"Hallo met Annie van de GGD bellijn."
"Ja eigenlijk wilde ik mascara-klodder spreken"wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik vraag mij af of zoiets automatisch wordt overgedragen of dat ze überhaupt kijken in je technische dossier.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tijdens een kritieke situatie moet je nooit veranderingen doorvoeren hèZonder gekheid, ik was van huisarts gewisseld toen net de uitnodigingen voor risicogroepen de deur uit gingen. Mijn huisarts was echt geweldig, heeft zelfs de uitnodigingsbrief thuisbezorgd zodat ik op tijd zou zijn
![]()
Ok maar als ik je dan goed begrijp negeren we het probleem. Een soort Bolsenaro van Brazilië aanpak? Kan heh, is serieus een optiequote:Op woensdag 22 december 2021 23:37 schreef ludovico het volgende:
Als in bepaalde landen de verspreiding binnen mum van tijd 80% is.... Tjah, leuk, een Tsunami tegen willen houden met je wijsvinger, maar gaat je niet lukken.
Ik denk sowieso al een eeuwigheid dat dat maakbaarheidsdenken extreem overschat wordt.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
In mijn geval was ik bij inschrijving direct op de lijst gezet, op basis van mijn dossier. Als ik tussen de regels een beetje begreep heeft de huisarts iets gedaan als (in 't algemeen, niet specifiek bij mij): CTRL+F: Ventolin, astma, COPD, flixotide, serevent, qvar, bronchitis, chronische bronchitis en dat soort zoektermen.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of zoiets automatisch wordt overgedragen of dat ze überhaupt kijken in je technische dossier.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2021 23:52:42 ]![]()
quote:Op woensdag 22 december 2021 23:46 schreef chratnox het volgende:
[..]
Morgen: Telefoonlijnen GGD overbelast, vooral 's avonds tegen sluitingstijd. Na nader onderzoek blijkt dat alle bellers @:mascara-klodder willen spreken en haar willen vragen of ze al mogen prikken.
Heb verder geheimhoudingsplicht und so weiter, inhoudelijk kan ik niks zeggen maar ik begrijp niet als ze zoveel mensen nodig hebben ze het niet aantrekkelijker maken om daar überhaupt te komen werken.
Voor mezelf heb ik een doel, gat van mijn CV vullen en wat leren en vooral geen uitkering.![]()
Ik denk dat kroegen sluiten zo een beetje het enige is wat echt zinvol is, maar thuiswerken en wat minder OV pakken en wat meer ventileren kunnen ook nog wel mee.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:51 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ok maar als ik je dan goed begrijp negeren we het probleem. Een soort Bolsenaro van Brazilië aanpak? Kan heh, is serieus een optie
Alle dwang eromheen doet wat mij betreft meer schade dan goed, en de IC opschalen is natuurlijk gewoon goedkoper dan de burgers ermee opzadelen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik kwam er 2 weken geleden achter dat mijn huisarts best wel een bekende anti vaxxer wasquote:Op woensdag 22 december 2021 23:45 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben van huisarts gewisseld, ben benieuwd of ik hem ook krijg dan...true story
En hoe ging je daar mee om?quote:Op woensdag 22 december 2021 23:54 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ik kwam er 2 weken geleden achter dat mijn huisarts best wel een bekende anti vaxxer wastrue story
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht en heb een deadline van 21 januari van het doorgeven van alle opties plus keuken/badkamerquote:Op woensdag 22 december 2021 19:03 schreef Noek het volgende:
First world problems in een *live* pandemie
Ik moet een bed kopen.![]()
Ok. Fair point!quote:Op woensdag 22 december 2021 23:54 schreef ludovico het volgende:
Ik denk dat kroegen sluiten zo een beetje het enige is wat echt zinvol is, maar thuiswerken en wat minder OV pakken en wat meer ventileren kunnen ook nog wel mee.
Alle dwang eromheen doet wat mij betreft meer schade dan goed, en de IC opschalen is natuurlijk gewoon goedkoper dan de burgers ermee opzadelen.
Wat kost het eigenlijk per bed om de IC op te schalen? Apparatuur, mensen, ik heb zelf werkelijk geen idee maar ik gok dat het in de papieren gaat lopemEr komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
En na de telefoon stap je over op prikken?quote:Op woensdag 22 december 2021 23:52 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heb verder geheimhoudingsplicht und so weiter, inhoudelijk kan ik niks zeggen maar ik begrijp niet als ze zoveel mensen nodig hebben ze het niet aantrekkelijker maken om daar überhaupt te komen werken.
Voor mezelf heb ik een doel, gat van mijn CV vullen en wat leren en vooral geen uitkering.Ik wil wel door jou geprikt worden
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Tientje bruto per uur en 24/7 beschikbaar zijn?quote:Op woensdag 22 december 2021 23:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Dat ben ikEen oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Gewoon technische tekeningen doorgeven en alle opties die je wilt aanvinken? Zo hebben wij 't ook gedaan aan 't begin van de pandemie, ging eigenlijk best prima. Wij hadden onze eerste bezichtiging tijdens de eerste lockdown, toen mocht de aannemer niet mee naar binnen. Ideaal was dat, konden we op ons gemak zelf rondkijken of alles in orde was.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht en heb een deadline van 21 januari van het doorgeven van alle opties plus keuken/badkamer
Die datum is over 't algemeen trouwens voor ruwbouw. Dus waar komen je muren, waar komen je ramen/deuren, wil je een uitbouw, dat soort ongein. De rest kon in ons geval prima later.
[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2021 23:59:29 ]![]()
Nou ik heb er nog niks mee gedaan maar ik moet echt switchen want ik zie steeds meer wappie kanalen zijn interviews gebruiken als bron materiaal. En ik persoonlijk geloof teveel in de wetenschap om dat serieus te nemen.quote:
Ik was ook echt oprecht verbaasd want ik vond het altijd een goede dokter. Ik snap het ergens ook niet. Maar wetenschap en dokter zijn moeten in mijn hoofd een op een opgaan anders klopt er iets niet.Er komen tribunalen!!1!!!!!1![]()
Klinkt als mijn huis voor de pandemiequote:Op woensdag 22 december 2021 23:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gewoon technische tekeningen doorgeven en alle opties aanvinken? Zo hebben wij 't ook gedaan aan 't begin van de pandemie, ging eigenlijk best prima. Wij hadden onze eerste bezichtiging tijdens de eerste lockdown, toen mocht de aannemer niet mee naar binnen. Ideaal was dat, konden we op ons gemak zelf rondkijken of alles in orde was.
quote:Op woensdag 22 december 2021 23:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Gelijk naar zijn psych die ook wappie bleek te zijn
quote:Op woensdag 22 december 2021 23:58 schreef RipCity het volgende:
[..]
Tientje bruto per uur en 24/7 beschikbaar zijn?en 1 minuut eigen tijd per uur om te pissen.
Gaat me minuten kosten want ik ben een zeikwijf![]()
![]()
Fix een draadloze headset met een muteknop, solves all your problems.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:00 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]en 1 minuut eigen tijd per uur om te pissen.
Gaat me minuten kosten want ik ben een zeikwijfwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
* mascara-klodder is vereerdquote:Op woensdag 22 december 2021 23:56 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En na de telefoon stap je over op prikken?Ik wil wel door jou geprikt worden
![]()
![]()
![]()
Gewoon gaan en tegen de klant zeggen dat je drinken inschenkt of een ijsklontje in je frisfrank gooide.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:00 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]en 1 minuut eigen tijd per uur om te pissen.
Gaat me minuten kosten want ik ben een zeikwijf![]()
Ik hoop maar dat die IC verpleegkundige die nu bij Op1 zit geen corona krijgt.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Headset zou vandaag geleverd worden.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Fix een draadloze headset met een muteknop, solves all your problems.
Ik wacht nog steeds en ik had de uitvindster van de mute-knop, voor zowel camera als telefoon, kunnen zijn![]()
![]()
Oeh nice. Geen keuzestress voor zolderinrichting? wel of geen pvc vloer? stucen of vliesbehangen? extra badkamer of niet? welke licht knoppen armatuur gaan we nemen? moeten we de tuin nu aanleggen of later? wat wordt het lichtplan? Oeh de deuren zijn in de aanbieding bij de Karwei, toch maar in het winkelmandje?quote:Op woensdag 22 december 2021 23:56 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik heb een nieuwbouwhuis gekocht en heb een deadline van 21 januari van het doorgeven van alle opties plus keuken/badkamer
Ergo: Nieuwbouw is stress. Maar dan de goede soort. Nou ja soms
ik dacht er ook aan toen ik haar zagquote:Op donderdag 23 december 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
Ik hoop maar dat die IC verpleegkundige die nu bij Op1 zit geen corona krijgt.maar ze is wel geboosterd, dat scheelt dan weer
![]()
Vanaf een luttele 2500¤ per dag afhankelijk van de opties die je wil kan het oplopen.quote:Op woensdag 22 december 2021 23:56 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ok. Fair point!
Wat kost het eigenlijk per bed om de IC op te schalen? Apparatuur, mensen, ik heb zelf werkelijk geen idee maar ik gok dat het in de papieren gaat lopem
Covid patiënt op ic kost gemiddeld 13(dagen)x2500¤ oftewel ~32,5k![]()
Goede soort stress? Neuh. Mijn vrouw heeft van elke kamer in huis 4 tekeningen gemaakt hoe we die mogelijkerwijs in konden richten. Toen zei ze: Verzin maar hoe de elektra moet komen, lichtplan is geregeld en wordt apart geleverd. Toen we uiteindelijk de meerwerkrekening voor elektra krijgen zei mn vrouw: "Kon dat nou niet minder?" ik: Ja, had jij maar normale kamers moeten bedenken.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:03 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Oeh nice. Geen keuzestress voor zolderinrichting?. wel of geen pvc vloer?, stucen of vliesbehangen?, extra badkamer of niet?, welke licht knoppen armatuur gaan we nemen?, moeten we de tuin nu aanleggen of later?, wat wordt het lichtplan?, Oeh de deuren zijn in de aanbieding bij de Karwei, toch maar in het winkelmandje?
Ergo: Nieuwbouw is stress. Maar dan de goede soort. Nou ja soms![]()
Herkenbaar.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:05 schreef chratnox het volgende:
zei mn vrouw: "Kon dat nou niet minder?
Maar wel elke week een nieuw jurkje kopen voor ¤100 want dit printje had ze nog niet
Ok. Dat is wat je noemt serieus geldquote:Op donderdag 23 december 2021 00:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vanaf een luttele 2500¤ per dag afhankelijk van de opties die je wil kan het oplopen.
Covid patiëntop ic kost gemiddeld 13(dagen)x2500¤ oftewel ~32,5k
Ik kreeg last van een elektroboer die alles 3x in rekening wilde brengen, nadat ik de keuken had besteld.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goede soort stress? Neuh. Mijn vrouw heeft van elke kamer in huis 4 tekeningen gemaakt hoe we die mogelijkerwijs in konden richten. Toen zei ze: Verzin maar hoe de elektra moet komen, lichtplan is geregeld en wordt apart geleverd. Toen we uiteindelijk de meerwerkrekening voor elektra krijgen zei mn vrouw: "Kon dat nou niet minder?" ik: Ja, had jij maar normale kamers moeten bedenken.
Of ik nog even een extra aardlek een groep en hoofdschakelaar wilde aftikken, die ik er al bij had laten doen.
Opletten kan nooit kwaad.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er zijn nog 10 wachtende voor jequote:
Gewetensvraag. Wie bepaalt het allemaal uiteindelijk? Jij of zijquote:Op donderdag 23 december 2021 00:05 schreef chratnox het volgende:
Goede soort stress? Neuh. Mijn vrouw heeft van elke kamer in huis 4 tekeningen gemaakt hoe we die mogelijkerwijs in konden richten. Toen zei ze: Verzin maar hoe de elektra moet komen, lichtplan is geregeld en wordt apart geleverd. Toen we uiteindelijk de meerwerkrekening voor elektra krijgen zei mn vrouw: "Kon dat nou niet minder?" ik: Ja, had jij maar normale kamers moeten bedenken.
Of eerst de jurk kopen in het hemelblauw om vervolgens perse schoenen te moeten kopen in hemelblauw want "anders heb ik geen schoenen die erbij passen"quote:Op donderdag 23 december 2021 00:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Maar wel elke week een nieuw jurkje kopen voor ¤100 want dit printje had ze nog niet![]()
daarom en de vraag is of het in situaties waar we nu in zitten echt veel helptquote:Op donderdag 23 december 2021 00:07 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Ok. Dat is wat je noemt serieus geld![]()
Wat denk je zelf? Ik heb 16 Pax-kasten in elkaar gevloekt omdat zij het mooi vond als ze "zwevend" waren, dus dat er omheen afgegipst werd. Heb niets te zeggen hoorquote:Op donderdag 23 december 2021 00:07 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Gewetensvraag. Wie bepaalt het allemaal uiteindelijk? Jij of zij![]()
![]()
Gelukkig heb ik geen partner om rekening mee te houden en ben ik zelf de CFOquote:Op donderdag 23 december 2021 00:09 schreef ThierryPicking het volgende:
[..]
Of eerst de jurk kopen in het hemelblauw om vervolgens perse schoenen te moeten kopen in hemelblauw want "anders heb ik geen schoenen die erbij passen"![]()
Je bent een ware held. Die kasten zijn top. Zij kan al haar zooi kwijt. En als puntje bij paaltje komt ben jij degene die echt de knoop doorhakt.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Ik heb 16 Pax-kasten in elkaar gevloekt omdat zij het mooi vond als ze "zwevend" waren, dus dat er omheen afgegipst werd. Heb niets te zeggen hoor
https://www.telegraaf.nl/(...)ht-mondmasker-buiten
Misschien hier ook maar eens over nadenken, kleine moeite en misschien helpt het wel."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Vooral in het bos!quote:Op donderdag 23 december 2021 00:14 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien hier ook maar eens over nadenken, kleine moeite en misschien helpt het wel.![]()
Wat vinden jullie van het argument om geen ic-verpleegkundigen om het buitenland te werven omdat de kwaliteit hier te hoog is voor hen?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
quote:Op donderdag 23 december 2021 00:14 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien hier ook maar eens over nadenken, kleine moeite en misschien helpt het wel.
quote:Op donderdag 23 december 2021 00:14 schreef phpmystyle het volgende:
Misschien hier ook maar eens over nadenken, kleine moeite en misschien helpt het wel.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Die was mooi hé..quote:Op donderdag 23 december 2021 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
Wat vinden jullie van het argument om geen ic-verpleegkundigen om het buitenland te werven omdat de kwaliteit hier te hoog is voor hen?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja die vette vrouw bij op1.quote:
Mijn god, boeings starten en die Filipijnse vrouwen werven."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Omg, ik zou zo goed zijn om teksten voor bandjes te verzinnen.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:07 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zijn nog 10 wachtende voor je
Voorbeeld:
Ik: Hallo, een hele fun glowing goedemorgen met unicorns.
Helaas hebben we deze ochtend een storing. Daarom zijn er nog 23 anderen die dit bericht gaan luisteren en niet verder geholpen gaan worden.
Je wordt nu opgehangen. Probeer het later nog een keer.![]()
Maar je moet soms wat proberen he? Baat het niet dan schaadt het niet.quote:"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
ze spreken hier uiteraard voor eigen parochie, lijkt me ook onhandig om die immigranten te spreiden maar als je 1 centraal corona ziekenhuis inricht en je gebruikt daar alleen buitenlandse verpleegsters voor moet het volgens mij wel kunnen, dan hoef je ze ook alleen maar op covid zorg te trainen.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
Wat vinden jullie van het argument om geen ic-verpleegkundigen om het buitenland te werven omdat de kwaliteit hier te hoog is voor hen?![]()
het is hier Champions League niveauquote:Op donderdag 23 december 2021 00:17 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Want ze kunnen hier niet opgeleid worden ofzo?![]()
Ja eens. Heb het gevoel dat de tegenargumenten vooral ingestoken zijn vanuit vraag-aanbod curve wat betreft ic verpleegdkundigen om maar te blijven emmeren voor gratis huisvesting en meer loon.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze spreken hier uiteraard voor eigen parochie, lijkt me ook onhandig om die immigranten te spreiden maar als je 1 centraal corona ziekenhuis inricht en je gebruikt daar alleen buitenlandse verpleegsters voor moet het volgens mij wel kunnen, dan hoef je ze ook alleen maar op covid zorg te trainen."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ik vind het sowieso van godsgeklaag dat we niet meer inzetten op een IC-Light opleiding doen voor Covid zorg.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:15 schreef phpmystyle het volgende:
Wat vinden jullie van het argument om geen ic-verpleegkundigen om het buitenland te werven omdat de kwaliteit hier te hoog is voor hen?
Flexible inzet van HBO verpleegkundigen.
Je hebt ze waarschijnlijk niet eens het hele jaar nodig.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Yup, het wordt ook allemaal neergezet als raketwetenschap. Mijn inziens zijn veel taken en werkzaamheden gewoon protocollair en procesmatig van aard. Mjah, we zijn allemaal idolaat van zorgpersoneel blijkbaar en kunnen niet meer praktisch denken.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso van godsgeklaag dat we niet meer inzetten op een IC-Light opleiding doen voor Covid zorg.
Je hebt ze waarschijnlijk niet eens het hele jaar nodig."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
grappigste vond ik wel dat over een ongevaccineerde corona patient die alleen advies van een ongevaccineerde arts wilde, wtf![]()
Ja bizar hé.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:25 schreef Tarado het volgende:
grappigste vond ik wel dat over een ongevaccineerde corona patient die alleen advies van een ongevaccineerde arts wilde, wtf
Alsof gevaccineerde mensen monsters zijn.
Ziek wereld.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat zijn schapen die niet kunnen nadenken en onderdeel van het probleem in hun ogen.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:27 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja bizar hé.
Alsof gevaccineerde mensen monsters zijn.
Ziek wereld.![]()
Maar stiekem vind je dat niet écht jammer hé.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:28 schreef mir1986 het volgende:
Wel jammer trouwens van Portugal, 98% gevaccineerd, maar helaas weer in een lockdown.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Tjah, dat was het gouden ei! Als iedereen maar gevaccineerd zou zijn dan zouden er nooit meer lockdowns komen.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar stiekem vind je dat niet écht jammer hé.![]()
Er valt misschien meer te winnen door antivaxxers basale logica en wetenschap te onderwijzen. Je moet toch door met die lui.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso van godsgeklaag dat we niet meer inzetten op een IC-Light opleiding doen voor Covid zorg.
Je hebt ze waarschijnlijk niet eens het hele jaar nodig.Antifascist![]()
dat was toen ook wel aan de orde, helaas ingehaald door de varianten, neemt niet weg dat vaccineren wel werktquote:Op donderdag 23 december 2021 00:31 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Tjah, dat was het gouden ei! Als iedereen maar gevaccineerd zou zijn dan zouden er nooit meer lockdowns komen.![]()
ik denk dat je daar meer tijd voor nodig hebt dan een paar duizend IC verplegers opleidenquote:Op donderdag 23 december 2021 00:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er valt misschien meer te winnen door antivaxxers basale logica en wetenschap te onderwijzen. Je moet toch door met die lui.![]()
Och kom...quote:Op donderdag 23 december 2021 00:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er valt misschien meer te winnen door antivaxxers basale logica en wetenschap te onderwijzen. Je moet toch door met die lui.
We prikken de halve bevolking lek waarvan een significant deel echt nihil risico loopt van covid.
Als je 100% zeker bent van een ernstige bijwerkingenloos vaccin geef ik je gelijk maar in deze staat kinderen vaccineren vind ik toch enigszins misdadig en onwetenschappelijk ook."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hun cijfers zijn ook echt veel beter dan bij ons. De lockdown preventief en lang vooraf aangekondigd. Onvergelijkbaar.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat was toen ook wel aan de orde, helaas ingehaald door de varianten, neemt niet weg dat vaccineren wel werktAntifascist![]()
Oh ok, dan onderwijzen we antivaxxers ouder dan 30.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Och kom...
We prikken de halve bevolking lek waarvan een significant deel echt nihil risico loopt van covid.
Als je 100% zeker bent van een ernstige bijwerkingenloos vaccin geef ik je gelijk maar in deze staat kinderen vaccineren vind ik toch enigszins misdadig en onwetenschappelijk ook.Antifascist![]()
Wat die Duitser zei. Uiteindelijk heeft iedereen immuniteit linksom/rechtsom of gaat dood.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Er valt misschien meer te winnen door antivaxxers basale logica en wetenschap te onderwijzen. Je moet toch door met die lui.
Er komt een tijd dat we dat moeten accepteren zonder qr codes,lockdowns en bullshit maatregelen.
Als daarna de ziekenhuizen te zwak zijn of mensen te ongezond moet de focus daarop liggen.
De maatregelen moeten van tafel dan.![]()
![]()
Als wij met z'n allen beter bovenstaande instructies zouden volgen (mondkapje niet aanraken) vaker handen wassen dan zaten we nu niet in lockdown.
We hebben het gewoon aan onszelf te danken."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Onderdeel van training dat je een burger die boos is aan de telefoon en hoe je daar op reageert.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:25 schreef Tarado het volgende:
grappigste vond ik wel dat over een ongevaccineerde corona patient die alleen advies van een ongevaccineerde arts wilde, wtf
Dus ik: neem een oxazepam en een 3 slokken wodka![]()
(Daarna wel het juiste antwoord gegeven hoor)
![]()
ik snap die redenering niet zo, bang voor een prik maar niet bang voor een onbekende ziektequote:Op donderdag 23 december 2021 00:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Och kom...
Als je 100% zeker bent van een ernstige bijwerkingenloos vaccin geef ik je gelijk maar in deze staat kinderen vaccineren vind ik toch enigszins misdadig en onwetenschappelijk ook.![]()
Maar het helpt allicht dat je daarna deze groep ook simpele logica bij hebt gebracht en uit de fabeltjesfuik getrokken hebt, nietwaar? Het zal zeker niet makkelijk zijn, maar een groep hoogopgeleiden uit de kan trekken speciaal opgeleid hiervoor is allicht ook niet zomaar gedaan.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat die Duitser zei. Uiteindelijk heeft iedereen immuniteit linksom/rechtsom of gaat dood.
Er komt een tijd dat we dat moeten accepteren zonder qr codes,lockdowns en bullshit maatregelen.
Als daarna de ziekenhuizen te zwak zijn of mensen te ongezond moet de focus daarop liggen.
De maatregelen moeten van tafel dan.Antifascist![]()
Zouden plastic handschoentjes ook werken?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Oh heerlijk ditquote:Op donderdag 23 december 2021 00:38 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Onderdeel van training dat je een burger die boos is aan de telefoon en hoe je daar op reageert.
Dus ik: neem een oxazepam en een 3 slokken wodka![]()
(Daarna wel het juiste antwoord gegeven hoor)
Het tot de dood poetsen van de winkelwagens door sommige mensen is ook weer terug van weggeweest hier.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:40 schreef phpmystyle het volgende:
Zouden plastic handschoentjes ook werken?![]()
Net als op de fiets en alleen in de auto met een mondkapje.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Even lekker aan het trollen?quote:Op donderdag 23 december 2021 00:40 schreef phpmystyle het volgende:
Zouden plastic handschoentjes ook werken?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Kids hoeven nergens voor te vrezen. En aangezien ze na vaccinatie nog steeds besmettelijk zijn helpt het daar ook niet tegen. J misschien een aantal weken een paar procent l.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik snap die redenering niet zo, bang voor een prik maar niet bang voor een onbekende ziekte![]()
Onbekende ziekte? Tis 2022 bijna.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik snap die redenering niet zo, bang voor een prik maar niet bang voor een onbekende ziekte
In 2020 was er geen oversterfte bij de groepen leeftijd onder de 50. Er zijn voor zover ik weet geen kinderen zonder onderliggend lijden overleden aan Covid. De risico's zijn niet anders dan willekeurig ander jaar voor die mensen.
De ziekte is qua dodelijkheid juist enorm bekend.
En we moeten maar zien of we niet levens hebben geofferd (naast heel veel ook gered hoor, daar niet van) met het vaccin."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Mensen zijn schapen. Echt. Kunnen niet voor hunzelf denken. Die moeten alles voorgekauwd worden.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het tot de dood poetsen van de winkelwagens door sommige mensen is ook weer terug van weggeweest hier.![]()
Net als op de fiets en alleen in de auto met een mondkapje.
Inwoners van NK zouden er jaloers op zijn.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dat lijkt me wel heel extreemquote:Op donderdag 23 december 2021 00:17 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Omg, ik zou zo goed zijn om teksten voor bandjes te verzinnen.
Voorbeeld:
Ik: Hallo, een hele fun glowing goedemorgen met unicorns.
Helaas hebben we deze ochtend een storing. Daarom zijn er nog 23 anderen die dit bericht gaan luisteren en niet verder geholpen gaan worden.
Je wordt nu opgehangen. Probeer het later nog een keer.![]()
Na dat ftm artikel:quote:Op donderdag 23 december 2021 00:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Och kom...
Als je 100% zeker bent van een ernstige bijwerkingenloos vaccin geef ik je gelijk maar in deze staat kinderen vaccineren vind ik toch enigszins misdadig en onwetenschappelijk ook.
https://www.ftm.nl/artikelen/basis-qr-code-twijfelachtig
Is het gewoon let no good crisis go to waste om die qr maatschappij erdoor heen te duwen.
50 min vaccineren is niet logisch of belangrijk.
Als je uit gaat dat dit gebeurd om die QR er door te pushen is het opeens wel logisch.
Vertrouwen we politici dat hellend vlak toe?
Kijk naar hun trackrecord en hoe ze zijn en je ziet de bui hangen.
Kinderen absoluut niet vaccineren dus.
1. Omdat ze er geen last van hebben.
2. Omdat het de QR maatschappij faciliteert.
Zelfse geldt met boosters voor gezonde 50 min.![]()
Hoezo? Zet jij je kar nooit in zo'n ontsmettingsmachine?quote:Op donderdag 23 december 2021 00:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het tot de dood poetsen van de winkelwagens door sommige mensen is ook weer terug van weggeweest hier.![]()
Net als op de fiets en alleen in de auto met een mondkapje.
De zeeppompjes bij elke ingang lijkt mij ook wel een sterke maatregelen
quote:Op donderdag 23 december 2021 00:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Even lekker aan het trollen?![]()
![]()
![]()
Ik vind het ook wel eens leuk als mensen helemaal op mij los gaan van frustratie."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Ik lurk veel in BNW, jij en Ludo zijn nu ook hier gaan posten en complimenten dat ook jullie uit BNW ook gewoon normaal kunnen zijn en openstaan voor discussiequote:Op donderdag 23 december 2021 00:28 schreef mir1986 het volgende:
Wel jammer trouwens van Portugal, 98% gevaccineerd, maar helaas weer in een lockdown.![]()
![]()
Tjah er is al een lijn.. Vrijwillige vaccinatie vind ik prima. Ik zou pas vanaf 60+ / matige gezondheid nadenken over die prik.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:35 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Oh ok, dan onderwijzen we antivaxxers ouder dan 30.
En dat antistoffen test niet ok is is ook onbegrijpelijk."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
![]()
Deze lijken me wel wat
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Gewoon je mondkapje met je TK opzettenquote:Op donderdag 23 december 2021 00:37 schreef phpmystyle het volgende:
Als wij met z'n allen beter bovenstaande instructies zouden volgen (mondkapje niet aanraken) vaker handen wassen dan zaten we nu niet in lockdown.
We hebben het gewoon aan onszelf te danken.![]()
en dat noem je lange termijn, dat is gewoon heel kort maar bij jou gaat het voor een vaccin wel op maar voor een ziekte maakt het niet uit want het is bewezen.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:44 schreef ludovico het volgende:
[..]
Onbekende ziekte? Tis 2022 bijna.
In 2020 was er geen oversterfte bij de groepen leeftijd onder de 50. Er zijn voor zover ik weet geen kinderen zonder onderliggend lijden overleden aan Covid. De risico's zijn niet anders dan willekeurig ander jaar voor die mensen.
De ziekte is qua dodelijkheid juist enorm bekend.
En we moeten maar zien of we niet levens hebben geofferd (naast heel veel ook gered hoor, daar niet van) met het vaccin.
nog wat te lezen voor jehttps://www.researchsquare.com/article/rs-1139035/v1quote:COVID-19 is known to cause multi-organ dysfunction1-3 in acute infection, with prolonged symptoms experienced by some patients, termed Post-Acute Sequelae of SARS-CoV-2 (PASC)4-5. However, the burden of infection outside the respiratory tract and time to viral clearance is not well characterized, particularly in the brain3,6-14. We performed complete autopsies on 44 patients with COVID-19 to map and quantify SARS-CoV-2 distribution, replication, and cell-type specificity across the human body, including brain, from acute infection through over seven months following symptom onset. We show that SARS-CoV-2 is widely distributed, even among patients who died with asymptomatic to mild COVID-19, and that virus replication is present in multiple extrapulmonary tissues early in infection. Further, we detected SARS-CoV-2 RNA in multiple anatomic sites, including regions throughout the brain, for up to 230 days following symptom onset. Despite extensive distribution of SARS-CoV-2 in the body, we observed a paucity of inflammation or direct viral cytopathology outside of the lungs. Our data prove that SARS-CoV-2 causes systemic infection and can persist in the body for months.![]()
Die mensen gaan toch niet overtuigd worden.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar het helpt allicht dat je daarna deze groep ook simpele logica bij hebt gebracht en uit de fabeltjesfuik getrokken hebt, nietwaar? Het zal zeker niet makkelijk zijn, maar een groep hoogopgeleiden uit de kan trekken speciaal opgeleid hiervoor is allicht ook niet zomaar gedaan.
Het is makelijker iemand ergens van te overtuigen dan hem er niet meer in laten geloven.
Dat geldt voor alle extremisten.
Geradicaliseerde moslims krijg je opk niet terug op aarde.
De complotdenkers voelen zich zelfs alleen maar gesterkt met de situatie.
Vroeg of laat krijgen zij allemaal corona en daarna hebben ze immuniteit of zijn dood.
Ergens in 2022 moeten we op dat punt komen en dat accepteren met og op hoe het verder moet.![]()
Het prettige aan BNW zijn een paar dingen:quote:Op donderdag 23 december 2021 00:45 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik lurk veel in BNW, jij en Ludo zijn nu ook hier gaan posten en complimenten dat ook jullie uit BNW ook gewoon normaal kunnen zijn en openstaan voor discussie
De focus is meer op alle gekte / extremisme die er te vinden is.
De bronnen hoeven niet zo betrouwbaar te zijn.
Anekdotische twitter gekte is ook ok.
De focus is meer op niet narratief... Het zijn een hoop red flags... En die worden niet gelijk weggewuifd.
Daarnaast gaat het ook gelukkig wat trager in dat topic. Het gaat soms wel heel snel hier."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Op deze manier zouden misschien de scholen in Nederland in het voorjaar weer verantwoord open kunnen
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Met het tempo dat we hier weer gaan versoepelen is het waarschijnlijk weer eind mei.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:52 schreef phpmystyle het volgende:
Op deze manier zouden misschien de scholen in Nederland in het voorjaar weer verantwoord open kunnen
[ afbeelding ]wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Even opgezocht.. het is maar wat je een lockdown noemt hé..quote:Op donderdag 23 december 2021 00:28 schreef mir1986 het volgende:
Wel jammer trouwens van Portugal, 98% gevaccineerd, maar helaas weer in een lockdown.
From midnight on Friday, bars and discotheques – businesses that suffered immeasurably during the first year of the pandemic – are being forced to close until January 10 (at least)
Ditto crèches and ATLs (tuition centres)
Remote working from home becomes mandatory once again for all those whose jobs can be performed over computers
Limits on capacity return to indoor venues/shops, each person requiring a space of 5sqm
Negative antigen/PCR tests (verified by a health professional) are once again required for entry to sporting venues, shows, concerts, weddings, baptisms, and hotel/touristic accommodation.
Het enige wat je echt onder lockdown kan scharen is dat het nachtleven op slot gaat.
Verder kan en mag je nog steeds alles.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ik ga naar school en ik neem mee...een aquariumquote:Op donderdag 23 december 2021 00:52 schreef phpmystyle het volgende:
[ afbeelding ]
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.![]()
Ja en met die maatregelen zoals op die foto zouden we de scholen tussen april en september open kunnen houden. Vanaf dan afstandsonderwijs en een lange zomervakantie in december en januari ipv een zomervakantie.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:53 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Met het tempo dat we hier weer gaan versoepelen is het waarschijnlijk weer eind mei.
In plaats van zwembadpret sneeuwpret voor onze jonge koters.
Omdenken
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Nou ja, bars en clubs dicht, sporten alleen met een pcr/sneltest (niet iets wat je 3x per ff gaat doen)quote:Op donderdag 23 december 2021 00:53 schreef DonDruiper het volgende:
Het enige wat je echt onder lockdown kan scharen is misschien de horeca om 00:00 dicht.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
En natuurlijk kerst en oud & nieuw in augustus vieren.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en met die maatregelen zoals op die foto zouden we de scholen tussen april en september open kunnen houden. Vanaf dan afstandsonderwijs en een lange zomervakantie in december en januari ipv een zomervakantie.
In plaats van zwembadpret sneeuwpret voor onze jonge koters.
OmdenkenZuiger van het FOK!-OMT![]()
Het punt is. En het wordt ook door veel overheden ook gewoon uitgevoerd.... Dat een groep die nauwelijks risico loopt weinig bijwerkingen zou moeten accepteren.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
en dat noem je lange termijn, dat is gewoon heel kort maar bij jou gaat het voor een vaccin wel op maar voor een ziekte maakt het niet uit want het is bewezen.
nog wat te lezen voor je
[..]
https://www.researchsquare.com/article/rs-1139035/v1
Moderna is bijv in Finland niet toegestaan bij kinderen onder de 11.
Maar we zitten met statistieken met onverklaarde oversterfte die synchroon loopt aan de inzet van de vaccinatiecampagne. Ik vind dat we dat moeten uitzoeken.
Vaccineren helpt hoor, maar pas echt als mensen echt een beetje risico gaan lopen.
Daar schaar ik alles onder de 45 oid in gezonde staat sowieso niet onder. En ja. Die mensen kunnen ook pech hebben.. Maar 100% onschuldig vaccin kan je niet op voorhand zeggen, extreme reacties zijn bekend en dat we nu oversterfte zien moet ook nog uitgezocht worden.
Die motie is door 150 leden van de 2e kamer ondersteund overigens om de oversterfte uit te zoeken.
En vaccineren helpt maar beperkt tegen omikron zo. Vaccineren is een stuk minder effectief geworden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Samen buiten een palmboom optuigen met kerstballen en witte poeder.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:56 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
En natuurlijk kerst en oud & nieuw in augustus vieren.
Tjah,w aarom niet?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin![]()
Die las ik verkeerd inderdaad. Die gaan dicht.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou ja, bars en clubs dicht, sporten alleen met een pcr/sneltest (niet iets wat je 3x per ff gaat doen)
Ik begrijp dat naar het sporten toe gaan, dat je dan een test moet overleggen. Dus stadions etc.
Zelf sporten niet.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Precies.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Samen buiten een palmboom optuigen met kerstballen en witte poeder.
Tjah,w aarom niet?
Sinterklaas ontvangen op je slippers en je hempje.
Goohh.. wat zullen die pieten het heet hebben.
Maar wel de enige manier om dat dekselse virus eronder te houden!Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Doe dan eerst het lijntje, dan wordt het toch nog gezellig.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah,w aarom niet?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wat voor witte poeder? 🤔quote:Op donderdag 23 december 2021 00:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah,w aarom niet?
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.![]()
Helaas geeft je lichaam niet iedere dag een update of je immuunsysteem nog goed werkt of dat je een onderliggende ziekte hebt, dit merk je pas als je op de IC ligt , veel mensen weten nietquote:Op donderdag 23 december 2021 00:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Och kom...
Als je 100% zeker bent van een ernstige bijwerkingenloos vaccin geef ik je gelijk maar in deze staat kinderen vaccineren vind ik toch enigszins misdadig en onwetenschappelijk ook.
dat ze eigenlijk ziek zijn maar dit komt pas aan het licht als ze corona krijgen.
Vaccins hebben altijd bijwerkingen, ernstige bijwerkingen zijn nihil als je vergelijkt hoeveel mensen er al zijn gevaccineerd zijn deze bijwerkingen 0,001% dus nagenoeg verwaarloosbaar.
langetermijneffecten van het vaccin wordt niet aan tijd verbonden maar aan hoeveel mensen er ondertussen zijn gevaccineerd, dus er zijn geen langetermijneffecten, het vaccin is gewoon veilig.![]()
Ben benieuwd of de daadwerkelijke oorzaak ooit wordt gevonden.quote:Op donderdag 23 december 2021 00:56 schreef ludovico het volgende:
Maar we zitten met statistieken met onverklaarde oversterfte die synchroon loopt aan de inzet van de vaccinatiecampagne. Ik vind dat we dat moeten uitzoeken.
Kunnen zoveel oorzaken zijn, niet ontdekte ziektes door lockdowns, mensen die geen zetje hebben gekregen door de lockdowns in de loop van het jaar, etc.
Natuurlijk is het goed dat we dit gaan uitzoeken, maar het mag geen reden zijn het land om willen van de oversterfte op slot te gaan houden.
Net zo goed deze lockdown eignenlijk nooit in deze vorm op z'n korte termijn ingevoerd had mogen worden, nog voor het effect van een scholensluiting bekend was, en onder zulke onzekere factoren. Daar heb ik een zeer pittige mening over.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ja, dat kunnen de kinderen dan doen nadat ze dit filmpje hebben bekeken:quote:Op donderdag 23 december 2021 00:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Precies.
Sinterklaas ontvangen op je slippers en je hempje.
Goohh.. wat zullen die pieten het heet hebben.
Maar wel de enige manier om dat dekselse virus eronder te houden!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
Forum Opties Forumhop: Hop naar: