SPOILER: Helpen?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
768MB was de laatste Json/ slechts 534 floppy'squote:Op woensdag 22 december 2021 18:44 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ze slaan nog op op floppy's.
Dat duurt nou eenmaal wat langer. Wel heel zorgvuldig.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
België sluit bioscopen en theaters, geen publiek meer bij sportwedstrijden en geen binnenactiviteiten.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Hè maar alleen Nederland zit toch in een lockdown?quote:Op woensdag 22 december 2021 18:55 schreef Da_Sandman het volgende:
België sluit bioscopen en theaters, geen publiek meer bij sportwedstrijden en geen binnenactiviteiten.![]()
Yep nog steeds waar.. Deze maatregelen zijn nog lichter dan die wat wij hadden tot vorige week.quote:Op woensdag 22 december 2021 18:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Hè maar alleen Nederland zit toch in een lockdown?Alpha kenny one![]()
Dus in een lichtere lockdown?quote:Op woensdag 22 december 2021 18:57 schreef falling_away het volgende:
[..]
Yep nog steeds waar.. Deze maatregelen zijn nog lichter dan die wat wij hadden tot vorige week.![]()
En voor de rest kan alles nog?
Nou whoohoo, zie jullie eens een punt maken. Hoe lang geleden was onze 17u leven eigenlijk?Go hard or go home![]()
En iedereen weet dat alleen Spanje een eckte lockdown had want daar mocht je niet eens ademen.Go hard or go home![]()
Ja kunnen nog steeds lekker mosselen eten tot 23:00quote:Op woensdag 22 december 2021 18:59 schreef Noek het volgende:
Nou whoohoo, zie jullie eens een punt maken. Hoe lang geleden was onze 17u leven eigenlijk?
Het Overlegcomité heeft beslist dat binnenactiviteiten verboden worden. Bioscopen, theaters en concertzalen zullen sluiten. Bibliotheken, musea en sportaangelegenheden mogen wel nog open blijven. Ook subtropische zwembaden moeten sluiten, gewone zwembaden mogen geopend blijven. Binnenruimten in dierentuinen en pretparken moeten eveneens sluiten.
We mogen met maximaal twee personen winkelen. Dat heeft het Overlegcomité vanmiddag beslist. Minderjarige kinderen worden niet meegerekend.
Er zullen geen nieuwe regels komen wat betreft telewerk. Ook voor de horeca en voor de contactberoepen komen er geen extra maatregelen. De horeca zal nog steeds tot 23 uur open mogen blijven.
Huwelijken en begrafenissen mogen nog wel plaatsvinden.
Zowel binnen als buiten mag er bij sportwedstrijden geen publiek meer aanwezig zijn.
Fijn dat je toch nog in de fik gezet kan worden.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Doen ze dat bij huwelijken en begrafenissen dan?quote:Op woensdag 22 december 2021 19:01 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ja kunnen nog steeds lekker mosselen eten tot 23:00
Het Overlegcomité heeft beslist dat binnenactiviteiten verboden worden. Bioscopen, theaters en concertzalen zullen sluiten. Bibliotheken, musea en sportaangelegenheden mogen wel nog open blijven. Ook subtropische zwembaden moeten sluiten, gewone zwembaden mogen geopend blijven. Binnenruimten in dierentuinen en pretparken moeten eveneens sluiten.
We mogen met maximaal twee personen winkelen. Dat heeft het Overlegcomité vanmiddag beslist. Minderjarige kinderen worden niet meegerekend.
Er zullen geen nieuwe regels komen wat betreft telewerk. Ook voor de horeca en voor de contactberoepen komen er geen extra maatregelen. De horeca zal nog steeds tot 23 uur open mogen blijven.
Huwelijken en begrafenissen mogen nog wel plaatsvinden.
Zowel binnen als buiten mag er bij sportwedstrijden geen publiek meer aanwezig zijn.
Fijn dat je toch nog in de fik gezet kan worden.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
19:03quote:Op woensdag 22 december 2021 19:00 schreef Noek het volgende:
En iedereen weet dat alleen Spanje een eckte lockdown had want daar mocht je niet eens ademen.
Spanje verplicht mondmasker buiten
Uit vrees voor de oprukkende coronavariant omikron verplicht Spanje het dragen van mondkapjes buiten. Eerder tijdens de coronacrisis moest buiten ook al een masker op, maar daar kwam in juni een einde aan, behalve op drukke plekken en binnen in openbare ruimtes. Het is nog niet bekend wanneer de verplichting weer ingaat.
Meteen nu je het zegt beperken ze het ademen buiten
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Buiten een mondmasker.. verplicht..quote:Op woensdag 22 december 2021 19:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
19:03
Uit vrees voor de oprukkende coronavariant omikron verplicht Spanje het dragen van mondkapjes buiten. Eerder tijdens de coronacrisis moest buiten ook al een masker op, maar daar kwam in juni een einde aan, behalve op drukke plekken en binnen in openbare ruimtes. Het is nog niet bekend wanneer de verplichting weer ingaat.
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
98 uur geledenquote:Op woensdag 22 december 2021 18:59 schreef Noek het volgende:
Nou whoohoo, zie jullie eens een punt maken. Hoe lang geleden was onze 17u leven eigenlijk?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Ja, ik heb Robbert van den Broeke filmpjes bekeken vandaag en opeens voel ik ook allerlei signalen binnenkomen. Heel apart!quote:Op woensdag 22 december 2021 19:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Meteen nu je het zegt beperken ze het ademen buitenGo hard or go home![]()
Lekker hardhollen met een mondkapjequote:Op woensdag 22 december 2021 19:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Buiten een mondmasker.. verplicht..
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Robbert zei trouwens dat we pas in 2023 van corona af zijn. Dan zeggen we:"Goh, die corona hè, daar hoor je ook niks meer over."
Niks boeken dus. Thank me later.Go hard or go home![]()
Yep. Dat stond bij ons voor volgende week ook op de planningquote:Op woensdag 22 december 2021 19:03 schreef Noek het volgende:
First world problems in een *live* pandemie
Ik moet een bed kopen.![]()
![]()
Ja maar weer sjouwen als het niks is. ..quote:Op woensdag 22 december 2021 19:11 schreef Questular het volgende:
Auping bed bestellen, maand proef slapen en vervolgens kopen.
Maar dat is wel een idee. Lekker skeer maar het zijn dan ook matige tijden.Go hard or go home![]()
Klap in het gezicht van mijn Plopsaland kaartjesquote:Op woensdag 22 december 2021 19:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Doen ze dat bij huwelijken en begrafenissen dan?![]()
Emma matras, 100 dagen garantie.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja maar weer sjouwen als het niks is. ..
Maar dat is wel een idee. Lekker skeer maar het zijn dan ook matige tijden.![]()
Nog meer maatregelen daar? En hoe zal dit nageleefd gaan worden? @dick_laurentquote:Op woensdag 22 december 2021 19:04 schreef RipCity het volgende:
[..]
Hoop nog naar de Canarische Eilanden te kunnen gaan begin januari, maar weet niet of ik wil gaan zwemmen met een mondkapje op
Makkelijk eerste![]()
Zit nu toch wat meer te lezen over de menstruatieproblemen en de twijfels van vrouwen omtrent vaccinatie in combinatie met zwangerschap en mogelijke onvruchtbaarheid. Ik zie hier echt wel gemiste kansen in als slechts 50% van de zwangeren gevaccineerd is.
Het blijft me toch steeds verbazen dat er nog niet echt serieus wordt gekeken naar hoe medicijnen werken bij vrouwen specifiek. Op de 1 of andere manier is de medische wereld nog steeds volledig gefocust op de werking bij mannen lijkt het wel. Nu zal bij deze trials, die redelijk breed waren, ook wel een meer diverse groep zijn gekozen. Maar je ziet vaak in het testen van medicijnen dat mannelijke testpersonen de voorkeur hebben en vrouwen als lastig worden ervaren vanwege de wisselende hormoonspiegels.
Het had echt geen kwaad gekund om wat specifieker de vaccinatievoorlichting bij vrouwen specifieker te maken en daarbij ook zaken als zwangerschap, hormonen en vruchtbaarheid mee te nemen. Als specifieke aandachtspunten.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Na vrij recent een bed gekocht te hebben viel het mij ook op dat je al vrij snel 90-100 dagen proefslapen op een matras te pakken hebt.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:22 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Emma matras, 100 dagen garantie.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Bij ons zijn ze het bed netjes komen opzetten.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:14 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja maar weer sjouwen als het niks is. ..
Maar dat is wel een idee. Lekker skeer maar het zijn dan ook matige tijden.![]()
Vaak zijn zwangere vrouwen ook best huiverig om mee te werken aan trials. Ze zijn dus heel lastig te vinden.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:31 schreef zalkc het volgende:
Zit nu toch wat meer te lezen over de menstruatieproblemen en de twijfels van vrouwen omtrent vaccinatie in combinatie met zwangerschap en mogelijke onvruchtbaarheid. Ik zie hier echt wel gemiste kansen in als slechts 50% van de zwangeren gevaccineerd is.
Het blijft me toch steeds verbazen dat er nog niet echt serieus wordt gekeken naar hoe medicijnen werken bij vrouwen specifiek. Op de 1 of andere manier is de medische wereld nog steeds volledig gefocust op de werking bij mannen lijkt het wel. Nu zal bij deze trials, die redelijk breed waren, ook wel een meer diverse groep zijn gekozen. Maar je ziet vaak in het testen van medicijnen dat mannelijke testpersonen de voorkeur hebben en vrouwen als lastig worden ervaren vanwege de wisselende hormoonspiegels.
Het had echt geen kwaad gekund om wat specifieker de vaccinatievoorlichting bij vrouwen specifieker te maken en daarbij ook zaken als zwangerschap, hormonen en vruchtbaarheid mee te nemen. Als specifieke aandachtspunten.![]()
RIP @dick_laurentquote:Op woensdag 22 december 2021 19:04 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Buiten een mondmasker.. verplicht..![]()
The first real-world UK study by the University of Edinburgh today found that the mutant variant is two-thirds less likely to cause hospitalisation compared to Delta. The findings were in line with a study in South Africa which found an 80 per cent reduced risk.
https://www.dailymail.co.(...)-rising-35-week.html
Tweederde minder kans op ziekenhuisopname vergeleken met Delta.![]()
Alles open @outbreakmanagementteam @Jaap @Hugoquote:Op woensdag 22 december 2021 19:46 schreef Mondkapje het volgende:
The first real-world UK study by the University of Edinburgh today found that the mutant variant is two-thirds less likely to cause hospitalisation compared to Delta. The findings were in line with a study in South Africa which found an 80 per cent reduced risk.
Tweederde minder kans op ziekenhuisopname vergeleken met Delta.Makkelijk eerste![]()
Als we redelijk snel ook nog eens een vaccin krijgen dat op omicron is afgesteld is dat goed nieuws. Kunnen we eindelijk van alle maatregelen af.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:46 schreef Mondkapje het volgende:
Tweederde minder kans op ziekenhuisopname vergeleken met Delta.![]()
Hopen dat nu de signalen concreet worden dat Omikron milder is de harde lockdown snel wordt teruggedraaid.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:50 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als we redelijk snel ook nog eens een vaccin krijgen dat op omicron is afgesteld is dat goed nieuws. Kunnen we eindelijk van alle maatregelen af.Makkelijk eerste![]()
In AstraZeneca land ook nog.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:46 schreef Mondkapje het volgende:
Tweederde minder kans op ziekenhuisopname vergeleken met Delta.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Dat Mark de grootste kerstboom op kerstavond verlicht en roept:"Kerst is gered!"
Alle horeca-baasjes pinken een traantje weg en de kindjes dansen vrolijk door de straten want ze kunnen na de vakantie gewoon naar school.
Christmas is saved. Hail Mark.
Go hard or go home![]()
Dat valt onder hetzelfde kopje als: Als ik maar hard genoeg mijn best doe krijg ik echt wel die promotie!quote:Op woensdag 22 december 2021 19:53 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hopen dat nu de signalen concreet worden dat Omikron milder is de harde lockdown snel wordt teruggedraaid.
Toch?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Klopt. Als we nu even 3 weken ons best doen, mogen we daarna snel meer.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat valt onder hetzelfde kopje als: Als ik maar hard genoeg mijn best doe krijg ik echt wel die promotie!
Toch?![]()
Ja.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat valt onder hetzelfde kopje als: Als ik maar hard genoeg mijn best doe krijg ik echt wel die promotie!
Toch?Makkelijk eerste![]()
Nooit geweten dat we een user Jaap hadden, een echte oldbie ook nog die danny en yvonne nog persoonlijk een kerstkaart stuurden gok ikquote:Op woensdag 22 december 2021 19:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Alles open @:outbreakmanagementteam @:jaap @:hugo
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
quote:Op woensdag 22 december 2021 19:46 schreef Mondkapje het volgende:
Tweederde minder kans op ziekenhuisopname vergeleken met Delta.Dat zou mooi zijn, maar 15 is niet heel veel.quote:The risk of hospitalisation with Omicron is two-thirds lower than with the Delta variant, a small study suggests.
The study by University of Edinburgh scientists and other experts in Scotland was based on only 15 people in hospital.
https://news.sky.com/stor(...)dy-suggests-12502277![]()
De grafiekjes van de laatste dagen geven wel enige hoop dat het eindelijk een keer mee gaat vallen, maar het kan helaas nog alle kanten op.
Edit: Eigenlijk gaat het minder om het absolute aantal patiënten en meer om de verspreidingsfase waarin je zit: hoe lang circuleert het virus al en in welke mate is het in de verschillende leeftijdsgroepen doorgedrongen. Dat lijkt me in dit vroege stadium nog een struikelblok.
[ Bericht 7% gewijzigd door Iblardi op 22-12-2021 20:23:04 ]![]()
Zo goed nieuws is dat toch niet?quote:Op woensdag 22 december 2021 19:47 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Alles open @:outbreakmanagementteam @:jaap @:hugo
Twee-derde minder ernstig, maar veeeel besmettelijker. Dat heft het positive effect op lijkt me.- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -![]()
Dat is extreem positief nieuws. Besmettingsgolven lopen in altijd een curve en als dit met een veel minder ziekmakend virus gebeurt plet dit de bijbehorende ziekenhuiscurve enorm, die juist met een heel snelle vaart voorbij gaat door de hoge besmettelijkheid.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:19 schreef Galvez het volgende:
[..]
Zo goed nieuws is dat toch niet?
Twee-derde minder ernstig, maar veeeel besmettelijker. Dat heft het positive effect op lijkt me.Makkelijk eerste![]()
Maakt hem niks uit, hij heeft zijn vrouw een paar weken niet gezien, die hebben wel wat dingetjes om in te halen de komende tijdquote:
In bepaalde regio gaat er volgens mij een avondklok gelden tussen 1 en 6. Maar dat was enkel voorgesteld en heb ik niks meer over gelezen. En in omgeving Barcelona oa iets minder toegestane capaciteit binnen bv de horeca.quote:Op woensdag 22 december 2021 19:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Nog meer maatregelen daar? En hoe zal dit nageleefd gaan worden? @:dick_laurent
Hoop nog naar de Canarische Eilanden te kunnen gaan begin januari, maar weet niet of ik wil gaan zwemmen met een mondkapje op![]()
Bij 30k per dag besmettingen van Delta zaten we op Code zwart, dat kunnen er 90k per dag zijn met omicron, het virus heeft te weinig brandstof om dat lang vol te houden. Na 10 weken zijn er al zoveel besmettingen geweest dat het af gaat remmen.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:19 schreef Galvez het volgende:
[..]
Zo goed nieuws is dat toch niet?
Twee-derde minder ernstig, maar veeeel besmettelijker. Dat heft het positive effect op lijkt me.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
het is crisis![]()
![]()
![]()
quote:Boostercampagnes huisartsen aan banden gelegd
Huisartsen mogen zelf geen 'boostercampagnes' meer opzetten voor hun patiënten. Dat heeft het ministerie besloten in overleg met de Landelijke Huisartsenvereniging. Ze mogen wel voorlichting geven of de GGD ondersteunen. Maar niet iedere huisarts houdt zich hieraan.
Het ministerie zegt dat 'een goede registratie van de prik' van groot belang is. Als die registratie er niet is zou er een probleem kunnen ontstaan bij het verkrijgen van een QR-code. Het boosteren moet 'zorgvuldig gaan', schrijft het ministerie in een verklaring. Ook roept het ministerie huisartsen op niet gevaccineerde 50-plussers voorlichting te geven zodat zij zich wel laten prikken.
Voorzitter Mirjam van 't Veld van de Landelijke Huisartsenvereniging LHV zegt: 'Het is geweldig dat een aantal huisartsen zoveel initiatief heeft ontplooid en dat samen met hun eigen GGD hebben geregeld. Maar we hebben als partijen afgesproken dat we nu kiezen voor de route en de plek waar boostervaccinatie het meest efficiënt kan en dat is bij de GGD GHOR Nederland.'
Boosteren bij de hockeyclub
Huisartsen Fanne Galjaard en Lydia Voorkamp uit Den Haag hebben nog wel een boostercampage op touw kunnen zetten. Zij hebben via via een ruimte gehuurd bij hockeyvereniging HDM en vaccineren daar woensdag een deel van het klantenbestand. Ze verwachten tussen de 1500 a 2000 prikken te zetten.
Bij de hockeyvereniging is het woensdagmorgen druk. Er staat zelfs buiten een rij wachtenden op de boosterprik. 'We krijgen alleen maar positieve reacties', zegt Galjaard. 'Iedereen is blij en daar word ik helemaal gelukkig van.'
Nul op het rekest
'Huisartsen met wie we inmiddels een afspraak hebben krijgen de vaccins', zegt een woordvoerder van GGD Haaglanden. Wie als huisarts nu nog zelf wil vaccineren krijgt nul op het rekest, vanwege de geactualiseerde afspraken tussen de LHV, het ministerie en de landelijke GGD GHOR.
Huisartsen mogen van het ministerie wel een prik geven aan mensen die niet naar een vaccinatieplek van de GGD kunnen komen. Ook kunnen ze prikken wanneer de GGD ze vraagt te helpen in een van de vaccinatiestraten. De Rijswijkse huisarts Barbara de Doelder, tevens voorzitter van het overkoepelend orgaan van huisartsen Hadoks, is één van de huisartsen die momenteel bijspringt. Door het extra prikwerk van de huisartsen, krijgt de GGD ook weer ademruimte.
'Niet drukker krijgen in de zorg'
De Doelder: 'We willen vooral zorgen dat we het niet drukker gaan krijgen in de zorg, dat mensen niet zieker worden als dat niet nodig is. Dus wij dragen graag nog een keer ons steentje bij om ook de mensen die niet gemakkelijk naar een GGD-locatie kunnen komen, nu toch voor de kerst te vaccineren'.
Dinsdag prikte De Doelder twaalf patiënten die niet mobiel zijn en dus ook niet naar een GGD-vaccinatielocatie konden komen, maar wel een booster wilden. 'In eerste instantie zou dat pas januari, februari en soms zelfs maart zijn en daarom hebben we gezegd: we slaan nu de handen ineen.'
Nog steeds aanmelden
Mensen die niet mobiel zijn, maar wel graag in aanmerking willen komen voor een prik kunnen zich nog steeds aanmelden. 'We kunnen dan samen kijken wat de beste route is voor deze patiënt. Voor de andere mensen geldt: maak zo snel mogelijk een afspraak bij de GGD.'
Naast de mogelijke gevolgen van corona, benadrukt de huisarts ook bezorgd te zijn over de gevolgen van de lockdown op de gezondheid in de samenleving. Huisartsen blijven daar alert op. 'Het gaat om de kinderen die nu niet naar school kunnen, de jongeren die niet naar de universiteit of hun werk kunnen, alle mensen die werken in de sectoren die nu dichtgaan.'
'Zo min mogelijk mensen ziek worden'
Daar is volgens De Doelder extra aandacht voor. 'We willen er echt alles aan doen om te zorgen dat zo min mogelijk mensen de aankomende weken tot maanden ziek worden.'![]()
![]()
Ik vind dit een duidelijk verhaal. Voor de meest recente cijfers van London klopt het toevallig ook goed. Ongeveer 20.000 gevallen op 13 december hebben op 20 december 300 ziekenhuisopnames tot gevolg. Kan de komende dagen snel toenemen naar 400.![]()
Ik heb onderhand geen idee meer voor wie we aan het boosteren zijn. In elk geval om de wintersportvakanties in Oostenrijk te redden.quote:Op woensdag 22 december 2021 20:28 schreef Noek het volgende:
Ze zijn niet voor de kat zn kut aan t boosteren hè?
Ik ben hoopvol. 6.2/10
Forum Opties Forumhop: Hop naar: