abonnement Unibet Coolblue
pi_202914094
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2021 21:56 schreef Hyperdude het volgende:
In Londen is het nog rustig bij de ventilators. Daar(in Londen) zou je toch het snelst iets moeten zien aan veranderingen.
[..]
https://data.london.gov.uk/dataset/coronavirus--covid-19--cases

Mooie grafiekjes plaatsen will even niet met mijn foon. :'(
Laat hetzelfde zien als ik hierboven deed, alleen met de werkelijke aantallen. Als je de werkelijke aantallen plot is het aantal mensen aan een ventilator vrijwel een horizontale lijn. Daarom neem ik 15% van het aantal bezette non-ventilated beds.
Dit is de Londen data. Ziet er goed uit (tenzij er hordes mensen met andere problemen door Covid op de IC komen maar niet aan een ventilator liggen)!



pi_202915343
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:07 schreef Federer-fan het volgende:
Begrijpt iemand dat Gommers in dit zeer korte filmpje zegt wat hij zegt:

[ twitter ]

Als het een deepfakefilmpje is, begrijp ik het, maar Gommers zei laatst nog dat we richting code zwart gingen.
En van de man zelf:

https://www.instagram.com/p/CYFQS_AKI_u/?utm_source=ig_web_copy_link

quote:
Er verscheen recent een vervelend bericht/filmpje op social media waarin ik zei dat het corona virus peanuts is. De tekst kwam uit een interview van 30 minuten dat ik had met jeugdigen waarin we bespraken hoe zij met elkaar kunnen zoeken naar oplossingen binnen de huidige beperkingen maar ook nadenken als er straks weer versoepeld kan gaan worden. Dus ik probeerde hen te stimuleren om zelf met plannen te komen hoe bijvoorbeeld op een veilige manier het uitgaansleven weer open kan. Dus niet wachten op anderen maar zelf met elkaar zoeken naar mogelijke oplossingen. Misschien heeft iemand van hen wel het briljante idee of juist met elkaar.
In die discussie vergeleek ik de covid-problemen met de milieuproblemen en ook het coronavirus met andere virussen zoals bv ebola. In vergelijking met die beide zaken gebruikte ik het woord 'peanuts'.
Dus het was totaal niet mijn intentie om minachtend te doen over het virus of te suggereren dat het niks voorstelt. Zorg goed voor je zelf en goede jaarwisseling !!!!
pi_202915851
quote:
Die uitleg maakt die uitspraak toch alleen maar idioter? Hoezo is een virus dat de maatschappij wereldwijd en jarenlang in bijna al haar facetten in zijn greep houdt en voor veel meer doden heeft gezorgd peanuts vergeleken met ebola?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202916816
quote:
9s.gif Op donderdag 30 december 2021 00:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Die uitleg maakt die uitspraak toch alleen maar idioter? Hoezo is een virus dat de maatschappij wereldwijd en jarenlang in bijna al haar facetten in zijn greep houdt en voor veel meer doden heeft gezorgd peanuts vergeleken met ebola?
Hij bedoelt het virus zelf, niet de ongemakken voor de andere mensen.
Puur qua virus zelf is het veel minder erg/minder dodelijk dan ebola.
pi_202918175
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 01:41 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Hij bedoelt het virus zelf, niet de ongemakken voor de andere mensen.
Puur qua virus zelf is het veel minder erg/minder dodelijk dan ebola.
Het is maar hoe je "het virus zelf" definieert. Aan Ebola zijn in meer dan 40 jaar iets van 10.000 mensen overleden. Ja, het heeft een mortaliteit van ~50 procent, maar dat is juist wat dat virus een stuk minder verspreidingspotentie geeft.

Als je als individu één van de twee moet kiezen om mee besmet te raken, lijkt me de keuze overduidelijk, maar conceptueel (en dat is juist wat Gommers wilde raken) liggen de kaarten totaal anders.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202919156
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 01:41 schreef ThijsTH het volgende:

[..]
Hij bedoelt het virus zelf, niet de ongemakken voor de andere mensen.
Puur qua virus zelf is het veel minder erg/minder dodelijk dan ebola.
Precies, er wordt weer e.e.a. uit het verband getrokken door alle media.
Maar goed, hij zei "peanuts", dus dat past wel in het positiviteitstopic! ^O^ (om maar met humor af te sluiten)

Prima "venitlatorcijfers" van Londen. En dat ook in een land dat veel minder maatregelen heeft dan hier. Mijn gevoel w.b. omikron in relatie tot druk op de zorg blijft positief. Het kan richting endemisch op langere termijn gaan. Op naar 2022, op naar betere tijden. ^O^

[ Bericht 18% gewijzigd door RedWhiteArmy1983 op 30-12-2021 09:33:21 ]
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_202921233
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 07:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Het is maar hoe je "het virus zelf" definieert. Aan Ebola zijn in meer dan 40 jaar iets van 10.000 mensen overleden. Ja, het heeft een mortaliteit van ~50 procent, maar dat is juist wat dat virus een stuk minder verspreidingspotentie geeft.

Als je als individu één van de twee moet kiezen om mee besmet te raken, lijkt me de keuze overduidelijk, maar conceptueel (en dat is juist wat Gommers wilde raken) liggen de kaarten totaal anders.
Je moet ook denken met welk publiek hij hier te maken had. Het waren kinderen, dus je moet het simpeler houden.
Tot een paar jaar geleden had Ebola een mortaliteit van ~90%. Ebola heeft niet minder verspreidingspotentie doordat het dodelijker is, maar door de manier waarop het zich verspreid. Ipv dat het door de lucht verspreid zoals corona, verspreid het door contact met lichaamssappen (bloed, slijm etc). De incubatieduur verschilt niet heel veel, en het is veel makkelijker iemand te isoleren die je 1-2 weken niet aan moet raken, dan iemand van wie je besmet kunt raken door in dezelfde ruimte te zijn.
Hij sprak hier met kinderen, dus je moet het simpel houden. Ebola is een veel gevaarlijker virus ALS je besmet bent geraakt, omdat het veel dodelijker is ALS je besmet bent geraakt. Milieu (en klimaat) leveren ons als maatschappij veel meer problemen op. Er zijn wereldwijd alleen al elk jaar miljoenen doden door milieuvervuiling.

Maar gezien het feit dat zoveel mensen hier over struikelen, geeft gewoon aan dat hij zich niet op een duidelijke manier heeft uitgedrukt, en ik ben het er mee eens dat Gommers, en ook andere leden van het OMT, zich lang niet altijd gelukkig uitdrukken in de media. Na bijna twee jaar zou je verwachten dat ze er meer ervaren mee zijn en beter hun woorden kiezen. En ik mag hopen dat ze allemaal afgelopen 18 maanden een aantal media-trainingen hebben gedaan.
  donderdag 30 december 2021 @ 11:17:27 #283
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_202921414
Ook belachelijk om ieder woordje op een weegschaal te leggen. Soms komt een zin wat onhandig uit je mond.
Niet iedereen is politicus, jurist of andere beroeps bullshit artist. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 30 december 2021 @ 11:21:13 #284
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_202921528
Zo, ik mocht vandaag afspraak maken voor m'n booster, ben morgen al aan de beurt! *O*
pi_202921590
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Je moet ook denken met welk publiek hij hier te maken had. Het waren kinderen, dus je moet het simpeler houden.
Uitgaande studenten, niet groep 6.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202921738
Ook maar een afspraak voor een booster gemaakt. Ik word hier van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb in maart al een derde prik gehad in de Oxford studie. Ik had de huisarts gebeld of ik nu dan weer een booster zou moeten nemen. In landen als Oostenrijk en Israel wordt een 4e prik al gegeven omdat de bescherming terugloopt. De HA verwees me naar de NHS, de NHS verwees me naar de Oxford studie, en de Oxford studie verwees me naar de JCVI en het advies van de JCVI te volgen. Ze gaven ook aan dat er geen reden is dat het onveilig zou zijn, en dat er geen data is om te bepalen of een 4e dosis nodig is. De JCVI geeft hier het advies voor vaccinaties, maar omdat er vrijwel geen mensen zijn die al meer dan 6 maanden geleden de 3e prik hebben gehad, hebben ze nog geen advies daarover.
pi_202921826
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:17 schreef Hyperdude het volgende:
Ook belachelijk om ieder woordje op een weegschaal te leggen. Soms komt een zin wat onhandig uit je mond.
Niet iedereen is politicus, jurist of andere beroeps bullshit artist. ;)
Mooi ook dat bepaalde mensen alles wat hij zegt afkraken en hem wel kunnen schieten, maar dan verschijnt er een uit z'n verband gerukte soundbyte van een paar seconden, zonder context, en is het ineens van 'zie je nou wel'. :D
Tap tap tap
  donderdag 30 december 2021 @ 11:50:36 #288
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202922477
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ook maar een afspraak voor een booster gemaakt. Ik word hier van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb in maart al een derde prik gehad in de Oxford studie. Ik had de huisarts gebeld of ik nu dan weer een booster zou moeten nemen. In landen als Oostenrijk en Israel wordt een 4e prik al gegeven omdat de bescherming terugloopt. De HA verwees me naar de NHS, de NHS verwees me naar de Oxford studie, en de Oxford studie verwees me naar de JCVI en het advies van de JCVI te volgen. Ze gaven ook aan dat er geen reden is dat het onveilig zou zijn, en dat er geen data is om te bepalen of een 4e dosis nodig is. De JCVI geeft hier het advies voor vaccinaties, maar omdat er vrijwel geen mensen zijn die al meer dan 6 maanden geleden de 3e prik hebben gehad, hebben ze nog geen advies daarover.
Nou daar was je dan wel even mee bezig. Ben nu benieuwd welk vaccin de booster gaat zijn. Tot nu toe heb je alleen AZ gehad toch ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 30 december 2021 @ 11:57:55 #289
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_202922669
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Mooi ook dat bepaalde mensen alles wat hij zegt afkraken en hem wel kunnen schieten, maar dan verschijnt er een uit z'n verband gerukte soundbyte van een paar seconden, zonder context, en is het ineens van 'zie je nou wel'. :D
Confirmation bias, dat je meer waarde hecht aan wat in je straatje past. Is iedereen wel gevoelig voor.
  donderdag 30 december 2021 @ 12:10:34 #290
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_202923006
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ook maar een afspraak voor een booster gemaakt. Ik word hier van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik heb in maart al een derde prik gehad in de Oxford studie. Ik had de huisarts gebeld of ik nu dan weer een booster zou moeten nemen. In landen als Oostenrijk en Israel wordt een 4e prik al gegeven omdat de bescherming terugloopt. De HA verwees me naar de NHS, de NHS verwees me naar de Oxford studie, en de Oxford studie verwees me naar de JCVI en het advies van de JCVI te volgen. Ze gaven ook aan dat er geen reden is dat het onveilig zou zijn, en dat er geen data is om te bepalen of een 4e dosis nodig is. De JCVI geeft hier het advies voor vaccinaties, maar omdat er vrijwel geen mensen zijn die al meer dan 6 maanden geleden de 3e prik hebben gehad, hebben ze nog geen advies daarover.
Engelse vriendin van mij is ook al 4 keer geprikt - de eerste twee waren voor de Oxford studie, maar daar krijg je geen QR-code mee. Dus ze heeft alsnog een derde prik + booster gehad.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 30 december 2021 @ 12:55:31 #291
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202924160
quote:
Ja, ik zag het net inderdaad in een ander topic.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  donderdag 30 december 2021 @ 13:41:02 #292
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202925395
Mijn cijfers komen vandaag later, wegens overleg.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202926051
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 13:41 schreef Federer-fan het volgende:
Mijn cijfers komen vandaag later, wegens overleg.
twitter
pi_202926107
Laagste IC instroom sinds 19 oktober 2021
pi_202926502
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:06 schreef Oliver23 het volgende:
Laagste IC instroom sinds 19 oktober 2021
*O*
pi_202928432
Besmettingcijfers 24 november 2020 tot en met 14 november 2021
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 48,9%

dinsdag: 20.168
woensdag: 20.760
donderdag: 23.591
vrijdag: 21.026
zaterdag: 21.794
zondag: 20.643
maandag: 23.002



totaal: 150.984

Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 november:
Stijging t.o.v. week ervóór: 3,1%

dinsdag: 22.956
woensdag: 23.709
donderdag: 22.187
vrijdag: 21.278
zaterdag: 22.031
zondag: 22.133
maandag: 21.443


totaal: 155.737

Besmettingcijfers dinsdag 30 november t/m maandag 6 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -2,5%

dinsdag: 22.154
woensdag: 18.515
donderdag: 23.043
vrijdag: 21.529
zaterdag: 22.613
zondag: 23.078
maandag: 20.965


totaal: 151.897

Besmettingcijfers dinsdag 7 t/m maandag 13 december:
Daling t.o.v. week ervóór: -20,1%

dinsdag: 17.911
woensdag: 18.062
donderdag: 19.763
vrijdag: 17.471
zaterdag: 17.712
zondag: 16.588
maandag: 13.783


totaal: 121.290

Besmettingcijfers dinsdag 14 t/m maandag 20 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 19,2%

dinsdag: 12.760
woensdag: 13.469
donderdag: 16.323
vrijdag: 15.367
zaterdag: 14.616
zondag: 13.259
maandag: 12.154


totaal: 97.948

Besmettingcijfers dinsdag 21 t/m maandag 27 december:
Daling t.o.v. week ervóór: 14,1%

dinsdag: 9.304
woensdag: 13.334
donderdag: 13.332
vrijdag: 12.324
zaterdag: 12.564
zondag: 11.886
maandag: 11.432



totaal: 84.176

Besmettingcijfers dinsdag 28 december t/m maandag 3 januari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervóór: + 10,1%

dinsdag: 9.111
woensdag: 15.708
donderdag: 14.778
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:



totaal: 92.939 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

pi_202928736
Cijfers vandaag in Denemarken:

twitter
pi_202929152
Mijn grafieken van vandaag:

De cijfers lijken nu compleet tot en met 23 december. Een kleine daling vanaf maandag tot en met donderdag 23 december. Voor vrijdag lijkt er weer een licht hoger aantal registraties te zijn, wellicht als gevolg van testen voor de kerstactiviteiten.


In de dagcurve van vandaag is wederom een hoge piek zichtbaar, wel iets lager dan de piek in de dagcurve van gisteren. Ook de buik is weer wat hoger dan afgelopen week het geval was. De dip in de grafiek tussen piek en buik is wel weer heel duidelijk aanwezig. Voor mij is het nog wel even de vraag in hoeverre de storing van dinsdag nog invloed heeft op de cijfers en of er nog een effect in zit vanwege de feestdagen (bijv minder testen tijdens de feestdagen en daarna weer iets meer).


Een week geleden was er een stevige stijging in het aandeel van de groep 20-40 jaar. Deze stijging lijkt zich ook nog wat verder door te zetten. Voor de laatste paar dagen lijkt dit zelfs voorbij de 40% te geraken, maar de data voor deze dagen is nog niet compleet dus kan iets veranderen. De daling is het sterkste bij de groep 0-20 jaar, die van ca 30% naar een aandeel van 20% zakt. Verder daalt ook het aandeel van de twee oudste groepen nog steeds rond 23 december. Was het aandeel van de groep 60-80 jaar eind oktober nog 20%, nu komt de grens van 10% in het zicht.


In de absolute cijfers zijn de dalingen van de verschillende leeftijdsgroepen ook duidelijk te zien. De groep 80+ zat rond half november op een dagelijks aantal registraties van rond de 900, op 23 december waren dit er 180 dus een daling van 80%. De groep 60-80 jaar had een maximum midden november van 3300 registraties per dag. Op 23 december zat dit op ongeveer 1300 dus een daling van 60%.
Beide groepen (met een hoger risico op ziekenhuisopname dan jongere groepen) laten een sterkere daling zien dan het totaal aantal besmettingen. Dat zou dus te zien blijven in de ziekenhuisopnames.
pi_202929284
Toch een lichte stijging in besmettingen tov vorige week donderdag. Misschien nog een beetje nasleep van de storing van eergister, maar de cijfers wijzen uit dat omikron nu idd de overhand lijkt te nemen, maar zolang de ziekenhuiscijfers dalen hoeft dat geen negatief nieuws te zijn. Benieuwd wat het effect op de ziekenhuizen de komende weken gaat worden.

Denemarken stijgt juist heel erg flink tov ons, maar ook daar daling in ziekenhuizen. Misschien een beetje scheve vergelijking met NL, en je kan zeggen over onze lockdown wat je wilt, maar als je naar de bevolkingsdichtheid kijkt (5.8 miljoen mensen) dan doen wij het tot nu toe toch een stuk beter. Landen zijn ongeveer even groot, al zijn er in Denemarken natuurlijk ook wel meer "uitgestrekte" gebieden waar minder mensen wonen.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_202929554
Valt toch niet echt tegen deze cijfers, zeker t.o.v. de ziekenhuiscijfers
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')