SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb niet veel nodig in dit leven.quote:Op maandag 20 december 2021 10:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je legt de lat al laag zie ik aangezien vermakelijk én interessant ook nog had gekund.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Als je kijkt naar een trend binnen ZA zelf dan is het wel degelijk appels met appels. Tenzij ze daar pas sinds een week vaccineren maar dat lijkt me niet.quote:Op maandag 20 december 2021 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee. Want je vergelijkt totaal verschillende populaties.I'll give you something to do![]()
Alleen iedereen heeft zijn eigen kennis en kunde om te oordelen wiens verhaal als het meest plausibel geacht wordt.quote:Op maandag 20 december 2021 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heel plat gezegd is wetenschap in feite niets anders dan een groep deskundige mensen die op basis van argumenten een inhoudelijke discussie voert, en we volgen degene met (op dat moment) het meest plausibele verhaal.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Oké, dan hebben alle experts het bij het verkeerde eind, dat is best plausibel inderdaad.quote:Op maandag 20 december 2021 10:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Als je kijkt naar een trend binnen ZA zelf dan is het wel degelijk appels met appels. Tenzij ze daar pas sinds een week vaccineren maar dat lijkt me niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Klopt, dit geldt dus ook voor jou.quote:Op maandag 20 december 2021 10:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen iedereen heeft zijn eigen kennis en kunde om te oordelen wiens verhaal als het meest plausibel geacht wordt.![]()
![]()
Met het late boosteren en de vrijblijvendheid rond vaccinatie is het de gevaccineerde jan met de pet die het vooral moet ontgelden.quote:I'll give you something to do![]()
Al besproken. Stond gisteren in het Parool.quote:
Maar de discussie sloeg al snel dood in kan niet, niet ethisch, mensen dood laten gaan op de stoep. Het gebruikelijke feest.![]()
Een kind van vier acht het plausibel dat een piet de cadeautjes via de schoorsteen in zijn schoen heeft weten te krijgen in de nacht. Allemaal gebaseerd op de kennis en kunde die het kind op dat moment heeft.quote:Op maandag 20 december 2021 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, dit geldt dus ook voor jou.
De analogie lijkt me evident dat de inschatting van de een simpelweg meer intrinsieke waarde heeft dan van een ander.
En kunnen inschatten wiens inschatting de meeste waarde heeft is op zichzelf al een vaardigheid die je niet leert door een paar nieuwsberichten te lezen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
mwah.quote:Op maandag 20 december 2021 10:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, dan hebben alle experts het bij het verkeerde eind, dat is best plausibel inderdaad.![]()
Oprechte vraag: vind jij dat geen argumenten dan? Jij vindt dat het prima ethisch kan zijn om mensen op de stoep van het ziekenhuis dood te laten gaan of iets dergelijks? Of denk je dat dat niet het geval zal zijn en denk je daarom dat die argumenten geen hout snijden?quote:Op maandag 20 december 2021 10:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Al besproken. Stond gisteren in het Parool.
Maar de discussie sloeg al snel dood in kan niet, niet ethisch, mensen dood laten gaan op de stoep. Het gebruikelijke feest.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Iedere expert zal zeggen dat je de bevindingen uit ZA niet zomaar kunt plakken op onze samenleving.quote:
Het zijn hooguit voorzichtige indicaties, niet meer, niet minder.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Well, kan je wel weer tof met fancy woorden komen... maar simpel gezegd: Je bent gewoon een random anonieme pipo op een openbaar forum die wat roept.quote:Op maandag 20 december 2021 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een kind van vier acht het plausibel dat een piet de cadeautjes via de schoorsteen in zijn schoen heeft weten te krijgen in de nacht. Allemaal gebaseerd op de kennis en kunde die het kind op dat moment heeft.
De analogie lijkt me evident dat de inschatting van de een simpelweg meer intrinsieke waarde heeft dan van een ander.
En kunnen inschatten wiens inschatting de meeste waarde heeft is op zichzelf al een vaardigheid die je niet leert door een paar nieuwsberichten te lezen.
Net zoals ik dat ben en net zoals zovelen hierZo zie ik het in ieder geval.
Dusssss tja, wat maakt jouw posts of mening dan waardevoller of meer plausibel dan anderen? In mijn ogen, nul. Want ik ken je niet. Ik weet niet wie je bent. En mijn moeder heeft mij geleerd niks zomaar aan te nemen van vreemden![]()
![]()
quote:Op maandag 20 december 2021 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
Dusssss tja, wat maakt jouw posts of mening dan waardevoller of meer plausibel dan anderen?quote:Op maandag 20 december 2021 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
En kunnen inschatten wiens inschatting de meeste waarde heeft is op zichzelf al een vaardigheid die je niet leert door een paar nieuwsberichten te lezen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat klopt, ik had het gesprek dat je had wat beter moeten lezen.quote:Op maandag 20 december 2021 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedere expert zal zeggen dat je de bevindingen uit ZA niet zomaar kunt plakken op onze samenleving.
Het zijn hooguit voorzichtige indicaties, niet meer, niet minder.![]()
Wat ik totaal niet zegquote:Op maandag 20 december 2021 10:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, dan hebben alle experts het bij het verkeerde eind, dat is best plausibel inderdaad.![]()
Natuurlijk zullen de verhoudingen hier ietsje anders liggen maar binnen een vaste populatie kun je prima iets zeggen over het verschil in delta en omikron. Binnenkort zal dat hier in Europa ook kunnen.I'll give you something to do![]()
Daar is de 2 weken weer.quote:Op maandag 20 december 2021 10:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat ik totaal niet zeg![]()
Natuurlijk zullen de verhoudingen hier ietsje anders liggen maar binnen een vaste populatie kun je prima iets zeggen over het verschil in delta en omikron. Binnenkort zal dat hier in Europa ook kunnen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oké, knap dat jij dat kan, terwijl vrijwel alle experts hier zeggen dat we moeten afwachten voordat we er werkelijk iets over kunnen zeggen.quote:Op maandag 20 december 2021 10:39 schreef galantis het volgende:
Natuurlijk zullen de verhoudingen hier ietsje anders liggen maar binnen een vaste populatie kun je prima iets zeggen over het verschil in delta en omikron.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ethisch gezien niet in deze tijd idd. Maar deze tijd is dan ook een groot onderdeel van dit probleem.quote:Op maandag 20 december 2021 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oprechte vraag: vind jij dat geen argumenten dan? Jij vindt dat het prima ethisch kan zijn om mensen op de stoep van het ziekenhuis dood te laten gaan of iets dergelijks? Of denk je dat dat niet het geval zal zijn en denk je daarom dat die argumenten geen hout snijden?
Dat wil niet zeggen dat ik voor of tegen ben, maar het principe van de sterken overleven is opzich vrij normaal geweest in onze geschiedenis.![]()
Zuid afrika kan toch een vergelijk maken met zichzelf. In de delta golf was de populatie nagenoeg hetzelfde. Dus daaruit kunnen ze afleiden of er idd een reductie is in het aantal zkhs opnames.quote:Op maandag 20 december 2021 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, knap dat jij dat kan, terwijl vrijwel alle experts hier zeggen dat we moeten afwachten voordat we er werkelijk iets over kunnen zeggen.
Dan nog kan het wel anders uitpakken hier natuurlijk, maar het lijkt wel iets te zeggen over hoe ziekmakend het is over het algemeen genomen.
Dus ik beoordeel jullie discussie in een gelijkspel.![]()
Het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld is de vraag of vaccinaties werken. Als je werkelijk niet zou weten wiens berichten de meeste intrinsieke waarde vertonen zou je jezelf nu af moeten vragen of vaccinaties wel of niet werken.quote:
Als je ervan overtuigd bent dat vaccinaties werken bevestig je mijn punt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Over wat de impact hier is? Ongetwijfeld. Maar daar heb ik het dan ook niet over. Maar goed, ik vind het wel weer mooi geweest met dat betwerige, denigrerende toontjequote:Op maandag 20 december 2021 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, knap dat jij dat kan, terwijl vrijwel alle experts hier zeggen dat we moeten afwachten voordat we er werkelijk iets over kunnen zeggen.
I'll give you something to do![]()
Ik heb al diverse keren de vraag gesteld of het op lange termijn houdbaar is om acuut voorrang te blijven geven op niet-acuut, ook als dat uiteindelijk meer levensjaren kost.quote:Op maandag 20 december 2021 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oprechte vraag: vind jij dat geen argumenten dan? Jij vindt dat het prima ethisch kan zijn om mensen op de stoep van het ziekenhuis dood te laten gaan of iets dergelijks? Of denk je dat dat niet het geval zal zijn en denk je daarom dat die argumenten geen hout snijden?
Ik zou graag een aanpak zien die uitgaat van het redden van de meeste kwalitatieve levensjaren. En als dat betekent dat we uiteindelijk coronapatienten moeten laten gaan ten gunste van een gezonde moeder van 40 met kanker, vind ik dat dat bespreekbaar moet zijn. Ik zeg niet dat het zo moet gebeuren, maar het taboe moet eraf.![]()
Ik heb super lekker snoep in mijn busje liggen. Kom je even mee?quote:Op maandag 20 december 2021 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Well, kan je wel weer tof met fancy woorden komen... maar simpel gezegd: Je bent gewoon een random anonieme pipo op een openbaar forum die wat roept.
Net zoals ik dat ben en net zoals zovelen hierZo zie ik het in ieder geval.
Dusssss tja, wat maakt jouw posts of mening dan waardevoller of meer plausibel dan anderen? In mijn ogen, nul. Want ik ken je niet. Ik weet niet wie je bent. En mijn moeder heeft mij geleerd niks zomaar aan te nemen van vreemden![]()
Alleen zo simpel is het niet, want ook die populaties zijn niet gelijk. De opgebouwde immuniteit voor de deltagolf is niet vergelijkbaar met de opgebouwde immuniteit nnu.quote:Op maandag 20 december 2021 10:44 schreef aartstyle het volgende:
Zuid afrika kan toch een vergelijk maken met zichzelf. In de delta golf was de populatie nagenoeg hetzelfde. Dus daaruit kunnen ze afleiden of er idd een reductie is in het aantal zkhs opnames.
Ik heb inschattingen gelezen waarin vermoed werd dat 70 à 80% van de betreffende Zuid-Afrikaanse provincies al besmet was.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat is te makkelijk. Je weet dat ik vind dat ze wel werken. Ander voorbeeldje?quote:Op maandag 20 december 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld is de vraag of vaccinaties werken. Als je werkelijk niet zou weten wiens berichten de meeste intrinsieke waarde vertonen zou je jezelf nu af moeten vragen of vaccinaties wel of niet werken.
Als je ervan overtuigd bent dat vaccinaties werken bevestig je mijn punt.![]()
Dat argument kan je dan ook overal wegstrepen, want overal heb je opgebouwde immuniteit, hetzij door vaccinaties, hetzij door besmettingen.quote:Op maandag 20 december 2021 10:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen zo simpel is het niet, want ook die populaties zijn niet gelijk. De opgebouwde immuniteit voor de deltagolf is niet vergelijkbaar met de opgebouwde immuniteit nnu.
Ik heb inschattingen gelezen waarin vermoed werd dat 70 à 80% van de betreffende Zuid-Afrikaanse provincies al besmet was.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daar ging de discussie wel over. Dus vergeef me dat ik het probeer te houden bij de vraag waar het over ging.quote:Op maandag 20 december 2021 10:45 schreef galantis het volgende:
Over wat de impact hier is? Ongetwijfeld. Maar daar heb ik het dan ook niet over.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik heb vroeger ooit gehad dat een auto stopte, gewoon in een drukke straat. Die man deed het raam aan de passagierskant open en vroeg de weg. Ik allemaal uitleggen en wijzen daar links dan rechts, toen keek ik naar binnen. Oops zei ik. Die kerel zat gewoon te fappen!quote:Op maandag 20 december 2021 10:45 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik heb super lekker snoep in mijn busje liggen. Kom je even mee?![]()
In theorie? Dat klopt. Dat maakt vergelijkingen over landen heen direct al problematisch. Iets wat men hier nogal vaak lijkt te vergeten.quote:Op maandag 20 december 2021 10:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat argument kan je dan ook overal wegstrepen, want overal heb je opgebouwde immuniteit, hetzij door vaccinaties, hetzij door besmettingen.
In de praktijk? Het verschil tussen Nederland en Zuid-Afrika is natuurlijk van een totaal andere orde dan het relatief kleine verschil tussen Nederland en Duitsland.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Er is een reden dat de Nederlandse experts de vergelijkingen met Zuid-Afrika met een korreltje zout namen, maar de cijfers uit het VK en Denemarken met grote ernst tot zich hebben genomen.quote:Op maandag 20 december 2021 10:48 schreef DireStraits7 het volgende:
In de praktijk? Het verschil tussen Nederland en Zuid-Afrika is natuurlijk van een totaal andere orde dan het relatief kleine verschil tussen Nederland en Duitsland.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ja snap ik ook niet. Wat gaan ze nu doen? Ik wil eigenlijk pas in februari of zo, maar dadelijk ben ik al weer aan de beurt...quote:Op maandag 20 december 2021 10:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Maar we zouden toch vanaf datum laatste prik gaan na 60+?![]()
Dat dacht ik ook, inderdaad. Beetje jammer wel.quote:Op maandag 20 december 2021 10:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Maar we zouden toch vanaf datum laatste prik gaan na 60+?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Kan ook best spannend zijn, zo'n nieuwe stad waar je de weg niet kent.quote:Op maandag 20 december 2021 10:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb vroeger ooit gehad dat een auto stopte, gewoon in een drukke straat. Die man deed het raam aan de passagierskant open en vroeg de weg. Ik allemaal uitleggen en wijzen daar links dan rechts, toen keek ik naar binnen. Oops zei ik. Die kerel zat gewoon te fappen!![]()
Je hoeft niet meteen een afspraak te maken natuurlijk.quote:Op maandag 20 december 2021 10:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja snap ik ook niet. Wat gaan ze nu doen? Ik wil eigenlijk pas in februari of zo, maar dadelijk ben ik al weer aan de beurt...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ben wel klaar voor code zwart. Ik gun het niemand die in de zorg werkt maar na 2 jaar door emmeren en aankloten hoop nu toch eens op een doorbraak. Heel egoïstisch van mij, ik weet het, maar het boeit me niet zo veel meer. Al 2 jaar voel ik me min of meer opgesloten voor een virus wat voor mij niet schadelijk is. Ik kan deze post uitbreiden met een waslijst aan redeneringen maar laten we de pijn gewoon nemen zou ik zeggen.![]()
Je hoeft niet meteen te bellen he, maar ik hoop niet dat ze weer alles afschalen na januari. En dan verbaasd zijn dat er een prik 4 komt.quote:Op maandag 20 december 2021 10:50 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja snap ik ook niet. Wat gaan ze nu doen? Ik wil eigenlijk pas in februari of zo, maar dadelijk ben ik al weer aan de beurt...![]()
Erg offtopic - maar ik blijf me verbazen als man zijnde hoe sommige mannen dan inderdaad opereren op seksueel gebied.quote:Op maandag 20 december 2021 10:48 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb vroeger ooit gehad dat een auto stopte, gewoon in een drukke straat. Die man deed het raam aan de passagierskant open en vroeg de weg. Ik allemaal uitleggen en wijzen daar links dan rechts, toen keek ik naar binnen. Oops zei ik. Die kerel zat gewoon te fappen!
Bedoel, zelfs al zou ik een jaar droog staan dan zou ik het nog niet voor elkaar krijgen om op klaarlichte dag in een drukke straat geil te worden en te gaan fappen in een auto terwijl een vrouw gewoon aangekleed (ik ga er even vanuit dat je aangekleed op straat loopt) de weg aan het wijzen is.
HOE IS DAT OOIT OPWINDEND?![]()
![]()
Maar hoe weet je dat dan als er zo'n grote groep is die beweert dat vaccinaties niet werken?quote:Op maandag 20 december 2021 10:46 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk. Je weet dat ik vind dat ze wel werken. Ander voorbeeldje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Opwindend vooral.quote:Op maandag 20 december 2021 10:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Kan ook best spannend zijn, zo'n nieuwe stad waar je de weg niet kent.![]()
Hugo zegt iedereen voor 7 januari een afspraak kan maken die nog in januari is. Maar ik moet dat nog zien. Als je nu al bejaarden hebt die 5 januari hun prik krijgen en het telefoonnummer nog steeds overbelast is.quote:Op maandag 20 december 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, inderdaad. Beetje jammer wel.![]()
Dit geluid gaan we de komende weken nog wel horen aanzwellen.quote:Op maandag 20 december 2021 10:51 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik ben wel klaar voor code zwart. Ik gun het niemand die in de zorg werkt maar na 2 jaar door emmeren en aankloten hoop nu toch eens op een doorbraak. Heel egoïstisch van mij, ik weet het, maar het boeit me niet zo veel meer. Al 2 jaar voel ik me min of meer opgesloten voor een virus wat voor mij niet schadelijk is. Ik kan deze post uitbreiden met een waslijst aan redeneringen maar laten we de pijn gewoon nemen zou ik zeggen.![]()
Volgens mij was dat idee sowieso nog voor het van zes naar drie maanden gingen, en voor het idee er was om binnen een maand iedereen te prikken. Dan kan ik me voorstellen dat geboortejaren beter communiceren. En aangezien iedereen (in principequote:Op maandag 20 december 2021 10:46 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Maar we zouden toch vanaf datum laatste prik gaan na 60+?) binnen één à anderhalve maand geprikt is zal het ook niet veel uitmaken.
Je bent nu hooguit één of twee weken later aan de beurt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Moet het ook nog maar zien, maar die overbelaste telefoonlijn zal vanzelf minder worden. Het is echt de belgeneratie die nu een afspraak mag maken.quote:Op maandag 20 december 2021 10:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Hugo zegt iedereen voor 7 januari een afspraak kan maken die nog in januari is. Maar ik moet dat nog zien. Als je nu al bejaarden hebt die 5 januari hun prik krijgen en het telefoonnummer nog steeds overbelast is.![]()
Haha, ja ik was gewoon aangekleed. Niet heel bijzonder was op een doordeweekse dag. Maar je maakt dat best vaak mee hoor. Al kwam dat vroeger wel veel vaker voor dan nu. Denk door internet of zo, dat ze zich daar dan meer mee bezig houden. Is ook niet eng of bedreigend, want ze doen verder niks. Meer lachwekkend. Ook in de file wel eens gehad in de auto naast me.quote:Op maandag 20 december 2021 10:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Erg offtopic - maar ik blijf me verbazen als man zijnde hoe sommige mannen dan inderdaad opereren op seksueel gebied.
Bedoel, zelfs al zou ik een jaar droog staan dan zou ik het nog niet voor elkaar krijgen om op klaarlichte dag in een drukke straat geil te worden en te gaan fappen in een auto terwijl een vrouw gewoon aangekleed (ik ga er even vanuit dat je aangekleed op straat loopt) de weg aan het wijzen is.
HOE IS DAT OOIT OPWINDEND?![]()
Bij die laatste uitspraken zet ik altijd wel een vraagteken. Mijn moeder (net iets over de 60) kon vandaag al terecht, maar wilde niet, want dan had ze 'helemaal naar Nieuwegein' gemoeten (dat is 15 minuten rijden..), en ze was bang ziek te worden voor de vakantie dit weekend. Nu gaat ze na haar vakantie, in januari dus.quote:Op maandag 20 december 2021 10:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Hugo zegt iedereen voor 7 januari een afspraak kan maken die nog in januari is. Maar ik moet dat nog zien. Als je nu al bejaarden hebt die 5 januari hun prik krijgen en het telefoonnummer nog steeds overbelast is.
Maakt 7 januari natuurlijk wel krap, maar ik las vandaag ook weer dat de GGD Gelderland bv. al 85.000 prikken/week extra capaciteit gecreëerd heeft. Dan gaat het wel snel.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Precies. Dit is gewoon weer een van de 150 opmerkingen van Hugo die hij niet kan waarmaken. Ik weet niet of hij dit soort teksten uit zichzelf uitkraamt of dat er wel degelijk een ambtelijk rapport en concreet plan van aanpak ligt. Ik begin namelijk steeds meer het gevoel te krijgen dat hij dit soort uitspraken op eigen initiatief roept.quote:Op maandag 20 december 2021 10:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Hugo zegt iedereen voor 7 januari een afspraak kan maken die nog in januari is. Maar ik moet dat nog zien. Als je nu al bejaarden hebt die 5 januari hun prik krijgen en het telefoonnummer nog steeds overbelast is.Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Blijft fascinerend.quote:Op maandag 20 december 2021 10:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja ik was gewoon aangekleed. Niet heel bijzonder was op een doordeweekse dag. Maar je maakt dat best vaak mee hoor. Al kwam dat vroeger wel veel vaker voor dan nu. Denk door internet of zo, dat ze zich daar dan meer mee bezig houden. Is ook niet eng of bedreigend, want ze doen verder niks. Meer lachwekkend. Ook in de file wel eens gehad in de auto naast me.
Ik maak alleen fallusbewegingen naar mijn vrouw.![]()
Die dat overigens als even lachwekkend en niet bedreigend opvat![]()
![]()
Verkeerde pook bediend, kan gebeuren.quote:Op maandag 20 december 2021 10:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ook in de file wel eens gehad in de auto naast me.![]()
En voor dit tuig zitten we dus nu in een lockdown.quote:Van de 1,6 miljoen 60-plussers die nog niet is geboosterd en ook nog geen prikafspraak heeft, wonen ruim 100 duizend in verpleeghuizen en andere instellingen. Hun zorginstelling regelt hun prik. Daarnaast is een klein deel van de 60-plussers niet mobiel genoeg om naar de vaccinatielocatie te gaan: de bedoeling is dat zij worden bezocht door de huisarts.
Daarbij is zo’n 8 procent van de 60-plussers niet gevaccineerd, en zal dus ook geen afspraak voor de booster maken. Blijft over nog steeds een groep van zeker 1 miljoen 60-plussers die potentieel in aanmerking zouden komen voor de prik maar daarvoor blijkbaar nog geen actie heeft ondernomen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Hij is toch weg vanaf ergens in januari toch?quote:Op maandag 20 december 2021 11:01 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies. Dit is gewoon weer een van de 150 opmerkingen van Hugo die hij niet kan waarmaken. Ik weet niet of hij dit soort teksten uit zichzelf uitkraamt of dat er wel degelijk een ambtelijk rapport en concreet plan van aanpak ligt. Ik begin namelijk steeds meer het gevoel te krijgen dat hij dit soort uitspraken op eigen initiatief roept.![]()
![]()
Vanaf wanneer zijn we eigenlijk van Hugo af? Wanneer gaat het nieuwe kabinet in? Ook gezien er nog steeds niet officieel een nieuwe opvolger is toch?![]()
Gewoon nog even volhouden, dan mag je snel weer meer.quote:Op maandag 20 december 2021 10:51 schreef Vliegbaard het volgende:
Paywall maar de hoofdredactie van de T heeft ook een mening.
https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-de-samenleving
Kan iemand het stuk wel lezen?![]()
Ik denk eerder het geluid van dat het er aan zit te komen en dat we dat echt niet willen en dat Hugo zich er niet bij neer legt en dat we richting een verplichting gaan.quote:Op maandag 20 december 2021 10:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit geluid gaan we de komende weken nog wel horen aanzwellen.
Ik hoop zo erg dat Omikron ubermild gaat zijn zodat de ziekenhuizen weer lucht krijgen en we ons vlug genoeg beseffen dat het verworden is tot een simpele verkoudheid.
Ik zie het echter somber in. Wat een kutzooi toch allemaal.De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.![]()
Sowieso is eind januari klaar zijn met de boosters naar mijn idee wat optimistisch. Als ze uitgaan van 80% van de 12+ heb je 't over zo'n 12,5 miljoen mensen.quote:Op maandag 20 december 2021 11:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Bij die laatste uitspraken zet ik altijd wel een vraagteken. Mijn moeder (net iets over de 60) kon vandaag al terecht, maar wilde niet, want dan had ze 'helemaal naar Nieuwegein' gemoeten (dat is 15 minuten rijden..), en ze was bang ziek te worden voor de vakantie dit weekend. Nu gaat ze na haar vakantie, in januari dus.
Op dit moment zijn er zo'n miljoen boosters gezet en worden er de komende 2/3 weken zo'n 750k per week gezet. Vanaf half januari werden er 1,5 miljoen per week gedaan werd gezegd als ik het goed gehoord heb. Dan kom je uit op ~3 miljoen die gezet zijn tegen half januari, met daarna 1,5 miljoen per week.
Dan zit je eind januari tussen de 6 en 7,5 miljoen boostervaccinaties. Ik zie echt niet hoe ze dan al klaar zijn.![]()
Zag deze langskomen op Linkedinhttps://www.linkedin.com/(...)088988201152512-wbuyquote:Beste Hugo de Jonge en collega’s … Wat een K bericht weer vanavond, maar goed… wat moet dat moet. Ik hoop dat het helpt om de boel een beetje op orde te krijgen. Maar ik heb dus een soort van idee, een beetje een win-win dingetje. Er zijn zometeen weer zo’n 80.477 horecabedrijven met personeel “out of order” beetje niets aan het doen, wel met behoud van salaris uiteraard. Dus waarom zetten we die cafés, hotels, restaurants en zalencentra niet in als “Booster locaties”? We ontvangen iedereen op gastvrije wijze, schenken een goede kop koffie en zorgen dat de vaccins op temperatuur blijven in onze lege koelcellen. Oh ja … we zijn ook nog eens gewend om lekker lang door te trekken - dus prikken tot ná middernacht. Samen regelen we het wel … De horeca medewerkers blijven lekker aan het werk, sporthallen hoeven niet omgebouwd te worden, de reistijd wordt enorm beperkt (want we zitten overal) en het het wordt er ook een stuk gezelliger op. Ik snap dat dit klinkt als een veel te enthousiaste goed-nieuws-show … en dat past niet helemaal in het hele verloop van de afgelopen 2 jaar maar wellicht is omdenken nu wel een keer een goed idee? Bel me anders even met je Apple-Watch dan hebben het er even over. Cheerio!
Wat zou Hugo nu weer bedenken waarom dit niet kan?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Volgens mij heeft Hugo inmiddels zoiets van: "Weet je, ik blijf gewoon zitten.... en zolang niemand wat zegt: YOLO!"quote:Op maandag 20 december 2021 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vanaf wanneer zijn we eigenlijk van Hugo af? Wanneer gaat het nieuwe kabinet in? Ook gezien er nog steeds niet officieel een nieuwe opvolger is toch?![]()
![]()
![]()
Het zou tijd worden.quote:Op maandag 20 december 2021 11:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk eerder het geluid van dat het er aan zit te komen en dat we dat echt niet willen en dat Hugo zich er niet bij neer legt en dat we richting een verplichting gaan.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ben benieuwd hoeveel procent van de 18-40 jaar een booster gaat halen, boven de 50 jaar mag ik hopen dat ze dat wel gaan doen.quote:Op maandag 20 december 2021 11:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Sowieso is eind januari klaar zijn met de boosters naar mijn idee wat optimistisch. Als ze uitgaan van 80% van de 12+ heb je 't over zo'n 12,5 miljoen mensen.
Op dit moment zijn er zo'n miljoen boosters gezet en worden er de komende 2/3 weken zo'n 750k per week gezet. Vanaf half januari werden er 1,5 miljoen per week gedaan werd gezegd als ik het goed gehoord heb. Dan kom je uit op ~3 miljoen die gezet zijn tegen half januari, met daarna 1,5 miljoen per week.
Dan zit je eind januari tussen de 6 en 7,5 miljoen boostervaccinaties. Ik zie echt niet hoe ze dan al klaar zijn.![]()
Krijgen we straks die kale gek op zijn plaats.quote:Op maandag 20 december 2021 11:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vanaf wanneer zijn we eigenlijk van Hugo af? Wanneer gaat het nieuwe kabinet in? Ook gezien er nog steeds niet officieel een nieuwe opvolger is toch?
Van de regen in de drup.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
De 'belofte' ging over 18+. 13,3 miljoen 18+'ers. 90% van de gevaccineerden zegt een booster te willen, 90% is geprikt, dus 13,3*0,81 = 10,7 miljoen prikken.quote:Op maandag 20 december 2021 11:03 schreef chratnox het volgende:
Sowieso is eind januari klaar zijn met de boosters naar mijn idee wat optimistisch. Als ze uitgaan van 80% van de 12+ heb je 't over zo'n 12,5 miljoen mensen.
Er zijn er nu overigens 'al' 1,5 miljoen gezet (cijfers van een paar dagen terug, zie dashboard). Dus nog 9 miljoen in zes weken. Gemiddeld 1,5 miljoen per week. Dat is toch best haalbaar als je het zo hoort?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Vanwege abo ja, maar het stelt niet zoveel voor qua inhoud. Er staat niets in wat we hier niet al 1000x hebben geroepen.quote:Op maandag 20 december 2021 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Paywall maar de hoofdredactie van de T heeft ook een mening.
https://www.telegraaf.nl/(...)-voor-de-samenleving
Kan iemand het stuk wel lezen?Where law ends, tyrrany begins.![]()
Ik zou het ergens wel eerlijk vinden als er gewoon een verplichting komt voor 50+. Twee jaar lang vrijwel continue maatregelen omdat de zorg de instroom niet aan kan (die grotendeels door 50+‘ers veroorzaakt wordt - voor het grootste gedeelte van de bevolking is het virus veel minder gevaarlijk, uitzonderingen daargelaten). Twee jaar waarbij die groep die amper geraakt zou worden solidair moest zijn. Dan zou ik het eerlijk vinden als die solidariteit nu ook omgedraaid zou worden door gewoon een vaccinatie plicht in te voeren. Al helemaal voor de risico groepen. Maar dat ligt nogal gevoelig.quote:Op maandag 20 december 2021 11:02 schreef Caland het volgende:
[..]
En voor dit tuig zitten we dus nu in een lockdown.![]()
Straks zijn we 15 jaar en zes kabinetten verder en vraagt iedereen zich af wie toch die verward ogende man is die ergens helemaal alleen in een leeg kamertje staat te oreren over "nog even volhouden" en "we doen het samen".quote:Op maandag 20 december 2021 11:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Hugo inmiddels zoiets van: "Weet je, ik blijf gewoon zitten.... en zolang niemand wat zegt: YOLO!"![]()
![]()
Oh alleen 18+, oke, dank je.quote:Op maandag 20 december 2021 11:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De 'belofte' ging over 18+. 13,3 miljoen 18+'ers. 90% van de volwassenen zegt een booster te willen, 90% is geprikt, dus 13,3*0,81 = 10,7 miljoen prikken.
Er zijn er nu overigens 'al' 1,4 miljoen gezet (cijfers van een paar dagen terug). Dus nog 9 miljoen in zes weken. Gemiddeld 1,5 miljoen per week. Dat is toch best haalbaar als je het zo hoort?
Ja, maar die 1,5 miljoen werd pas vanaf half januari gehaald zei de Jonge laatste keer.![]()
Tja dat heb ik vaker gehoord. We zouden ons een weg uit de pandemie prikken. Tegen wil en dank heb ik me laten prikken maar wat zijn we er mee opgeschoten?quote:Op maandag 20 december 2021 11:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon nog even volhouden, dan mag je snel weer meer.![]()
Duurt zo lang om mensen te trainen, dus kan niet.quote:Op maandag 20 december 2021 11:03 schreef speknek het volgende:
Zag deze langskomen op Linkedin
[..]
https://www.linkedin.com/(...)088988201152512-wbuy
Wat zou Hugo nu weer bedenken waarom dit niet kan?
Zal z’n argument wel zijn![]()
Zonder prikken waren we twee maanden geleden al in een volledige lockdown gegaan.quote:Op maandag 20 december 2021 11:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Tja dat heb ik vaker gehoord. We zouden ons een weg uit de pandemie prikken. Tegen wil en dank heb ik me laten prikken maar wat zijn we er mee opgeschoten?They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Geen reet. Onderaan de streep.quote:Op maandag 20 december 2021 11:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Tja dat heb ik vaker gehoord. We zouden ons een weg uit de pandemie prikken. Tegen wil en dank heb ik me laten prikken maar wat zijn we er mee opgeschoten?
Kan er niets anders van maken.![]()
Deze week gaat de GGD al naar één miljoen prikken per week.quote:Op maandag 20 december 2021 11:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh alleen 18+, oke, dank je.
Ja, maar die 1,5 miljoen werd pas vanaf half januari gehaald zei de Jonge laatste keer.
https://dvhn.nl/extra/GGD(...)iljoen-27349905.htmlCum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ik, 32, ga hem niet meer halen. Ik ken er meerdere die zich bedot voelen en zeggen dat ze de booster niet gaan halen. Maar als puntje bij paaltje komt zal de overgrote meerderheid toch gewoon weer een afspraakje maken.quote:Op maandag 20 december 2021 11:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel procent van de 18-40 jaar een booster gaat halen, boven de 50 jaar mag ik hopen dat ze dat wel gaan doen.![]()
Ja als ook de mensen die het van de zomer gedaan hebben opnieuw getraind moeten worden, dan ben je wel lang bezig.quote:Op maandag 20 december 2021 11:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Duurt zo lang om mensen te trainen, dus kan niet.
Zal z’n argument wel zijnThey told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
We zijn pas in december in lockdown gegaan ipv oktober. Dat is het wel zo’n beetje.quote:Op maandag 20 december 2021 11:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geen reet. Onderaan de streep.
Kan er niets anders van maken.![]()
Ohnee je bent gezonder geworden en helemaal gratis, je bent wel echt goed genaaid zeg.quote:Op maandag 20 december 2021 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik, 32, ga hem niet meer halen. Ik ken er meerdere die zich bedot voelen en zeggen dat ze de booster niet gaan halen. Maar als puntje bij paaltje komt zal de overgrote meerderheid toch gewoon weer een afspraakje maken.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Hoe lang is die boosterprik eigenlijk geldig, is daar al iets over gezegd? Er staat me iets bij van 9 maanden maar het kan ook zijn dat ik allerlei zaken door elkaar aan het halen ben
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Er zijn nog 19 dagen tot 7 januari. Dan moeten er gemiddeld 2 a 3 jaren per dag bij komen (zeker als je kerst en O&N eruit haalt).![]()
In wat voor zin ben je dan bedot?quote:Op maandag 20 december 2021 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik, 32, ga hem niet meer halen. Ik ken er meerdere die zich bedot voelen en zeggen dat ze de booster niet gaan halen. Maar als puntje bij paaltje komt zal de overgrote meerderheid toch gewoon weer een afspraakje maken.![]()
Ik zie niet echt de logica van hem niet halen maar dat ben ik. Ik heb ook nooit een briefje gekregen met een belofte dat alles weer goed zou zijn als ik maar een vaccinatie namequote:Op maandag 20 december 2021 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik, 32, ga hem niet meer halen. Ik ken er meerdere die zich bedot voelen en zeggen dat ze de booster niet gaan halen. Maar als puntje bij paaltje komt zal de overgrote meerderheid toch gewoon weer een afspraakje maken.![]()
Volgens mij willen ze naar drie of zes maandenquote:Op maandag 20 december 2021 11:12 schreef TheVulture het volgende:
Hoe lang is die boosterprik eigenlijk geldig, is daar al iets over gezegd? Er staat me iets bij van 9 maanden maar het kan ook zijn dat ik allerlei zaken door elkaar aan het halen ben![]()
Gezonder geworden zelfs?quote:Op maandag 20 december 2021 11:12 schreef speknek het volgende:
[..]
Ohnee je bent gezonder geworden en helemaal gratis, je bent wel echt goed genaaid zeg.![]()
dit ja, doodvermoeiend dat geleuter dat er een levenslange garantie op zou zittenquote:Op maandag 20 december 2021 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie niet echt de logica van hem niet halen maar dat ben ik. Ik heb ook nooit een briefje gekregen met een belofte dat alles weer goed zou zijn als ik maar een vaccinatie name![]()
Ik zie er deze keer ook niet echt het nut van in.quote:Op maandag 20 december 2021 11:11 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik, 32, ga hem niet meer halen. Ik ken er meerdere die zich bedot voelen en zeggen dat ze de booster niet gaan halen. Maar als puntje bij paaltje komt zal de overgrote meerderheid toch gewoon weer een afspraakje maken.
Maar heb eind februari en eind maart twee reisjes gepland staan, mocht ik tegen die tijd dat boostertje nodig hebben om het vliegtuig in te mogen dan neem ik hem wel ergens in februari. Volgens mij zit ik dan nog steeds ruim binnen die 9 maanden marge van de EU dus hoop dat ik hem later kan nemen.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik vraag me echt af hoe groot de business in de illegale QR code handel gaat worden hoor....quote:Op maandag 20 december 2021 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze naar drie of zes maanden
Zoveel mensen die niet meer willen meedoen aan het boosterfeestje, en tegelijkertijd zoveel slimme sjakies die wel weten hoe ze iets moeten programmeren en vervalsen.![]()
Deze had ik nog niet gezien, interessant. Ik zie ook dat de GGD alles aan 't doen is om op te schalen, maar op dit moment lijkt eind januari me (met de huidige snelheid en versnelling) niet haalbaar.quote:Op maandag 20 december 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Deze week gaat de GGD al naar één miljoen prikken per week.
https://dvhn.nl/extra/GGD(...)iljoen-27349905.html
Zelfs als dat niet zo is, als 80% van die mensen eind januari de booster heeft gehad is 't nog een gigantische klus die ze geklaard hebben. De vraag is dan wel of 't genoeg is om verlenging van de lockdown te voorkomen.![]()
De echte lockdown ging vorig jaar ook pas op 15 december in. Daarvoor waren al wel de horeca en de sportclubs gesloten.quote:Op maandag 20 december 2021 11:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
We zijn pas in december in lockdown gegaan ipv oktober. Dat is het wel zo’n beetje.
Dus feitelijk hebben we vier dagen gewonnen t.o.v. 2020.![]()
Dat werd natuurlijk wel heel sterk geïmpliceerd. 2G werd ook uitgebreid gepromoot als dé manier om gevaccineerden ook in de winter wanneer het anders niet zou kunnen toch te ontvangen binnen hoog risico sectoren. Ik ken een heleboel mensen die die prik toch voornamelijk gehaald hebben vanwege de hoop op meer vrijheden.quote:Op maandag 20 december 2021 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie niet echt de logica van hem niet halen maar dat ben ik. Ik heb ook nooit een briefje gekregen met een belofte dat alles weer goed zou zijn als ik maar een vaccinatie name![]()
Overigens is dit het antwoord op de eerdere vraag: https://www.rijksoverheid(...)osterprik-aangebodenEenvoud is het snelste. Geen uitzonderingen, geen tactiek als 'op volgorde van laatste prik' etc.quote:Verder gaat het op volgorde van leeftijd zo snel als mogelijk. Eenvoud is het sleutelwoord.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Oh, bij 3 maanden kan ik maar beter even wachten, aangezien ik de hoop heb in mei naar Italie te gaanquote:Op maandag 20 december 2021 11:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Volgens mij willen ze naar drie of zes maanden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Je bent ouder geworden.quote:Op maandag 20 december 2021 10:59 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja ik was gewoon aangekleed. Niet heel bijzonder was op een doordeweekse dag. Maar je maakt dat best vaak mee hoor. Al kwam dat vroeger wel veel vaker voor dan nu. Denk door internet of zo, dat ze zich daar dan meer mee bezig houden. Is ook niet eng of bedreigend, want ze doen verder niks. Meer lachwekkend. Ook in de file wel eens gehad in de auto naast me.What can change the nature of a man?![]()
Omdat er al genoeg locaties zijn maar de mensen ontbreken. Omdat die horeca-tenten grof geld willen verdienen aan de verhuur van hun locaties. Omdat je wel 20 man bezetting om 03:00 op een priklocatie kan hebben naar dat er vrijwel geen ene hond komt opdagen voor de prik. Zeker niet genoeg om ook maar iets van een meetbaar effect te hebben. 24/7 is pure symboolpolitiek.quote:Op maandag 20 december 2021 11:03 schreef speknek het volgende:
Zag deze langskomen op Linkedin
[..]
https://www.linkedin.com/(...)088988201152512-wbuy
Wat zou Hugo nu weer bedenken waarom dit niet kan?![]()
het animo zal ook een stukje minder zijn onder de 50 minners neem ik aanquote:Op maandag 20 december 2021 11:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze had ik nog niet gezien, interessant. Ik zie ook dat de GGD alles aan 't doen is om op te schalen, maar op dit moment lijkt eind januari me (met de huidige snelheid en versnelling) niet haalbaar.
Zelfs als dat niet zo is, als 80% van die mensen eind januari de booster heeft gehad is 't nog een gigantische klus die ze geklaard hebben. De vraag is dan wel of 't genoeg is om verlenging van de lockdown te voorkomen.![]()
Als men eens wat ruimer denkt dan alles in eigen hand houden zou het nog veel sneller kunnen hoor.quote:Op maandag 20 december 2021 11:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze had ik nog niet gezien, interessant. Ik zie ook dat de GGD alles aan 't doen is om op te schalen, maar op dit moment lijkt eind januari me (met de huidige snelheid en versnelling) niet haalbaar.
Zelfs als dat niet zo is, als 80% van die mensen eind januari de booster heeft gehad is 't nog een gigantische klus die ze geklaard hebben. De vraag is dan wel of 't genoeg is om verlenging van de lockdown te voorkomen.
Nog steeds wordt er heel veel hulp geweigerd om bureacratische redenen. En als we straks in q3 2022 weer een vaccinatieronde hebben vrees ik dat het weer zo moeizaam gaat.
In vergelijking met andere landen maken we het ons veel te moeilijk.![]()
Mogelijk, maar gezien de snelheid waarmee het nu gaat verwacht ik dat als het al niet gehaald wordt, het hooguit één week o.i.d. gaat schelen. Bedenk ook dat er heel veel Nederlanders klaarstaan om te helpen.quote:Op maandag 20 december 2021 11:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zie bv. de huisartsen die willen helpen en claimen een vervijfvoudiging te kunnen doen als die observatietijd eraf gaat.Het is voor niet voor niets een historische vaccinatiecampagne. Met alles wat er niet goed gaat mag ook wel eens gezegd wordt dat Nederland wel kampioen inhalen is.quote:Zelfs als dat niet zo is, als 80% van die mensen eind januari de booster heeft gehad is 't nog een gigantische klus die ze geklaard hebben.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Valt me wel tegen dat ik daar geen pushbericht voor heb gekregen.quote:Op maandag 20 december 2021 11:15 schreef groenen het volgende:
Gordon heeft zijn vertrouwen in Mark Rutte opgezegd.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: