SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb niet veel nodig in dit leven.quote:Op maandag 20 december 2021 10:24 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Je legt de lat al laag zie ik aangezien vermakelijk én interessant ook nog had gekund.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Als je kijkt naar een trend binnen ZA zelf dan is het wel degelijk appels met appels. Tenzij ze daar pas sinds een week vaccineren maar dat lijkt me niet.quote:Op maandag 20 december 2021 10:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Nee. Want je vergelijkt totaal verschillende populaties.I'll give you something to do![]()
Alleen iedereen heeft zijn eigen kennis en kunde om te oordelen wiens verhaal als het meest plausibel geacht wordt.quote:Op maandag 20 december 2021 10:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Heel plat gezegd is wetenschap in feite niets anders dan een groep deskundige mensen die op basis van argumenten een inhoudelijke discussie voert, en we volgen degene met (op dat moment) het meest plausibele verhaal.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Oké, dan hebben alle experts het bij het verkeerde eind, dat is best plausibel inderdaad.quote:Op maandag 20 december 2021 10:28 schreef galantis het volgende:
[..]
Als je kijkt naar een trend binnen ZA zelf dan is het wel degelijk appels met appels. Tenzij ze daar pas sinds een week vaccineren maar dat lijkt me niet.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Klopt, dit geldt dus ook voor jou.quote:Op maandag 20 december 2021 10:28 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Alleen iedereen heeft zijn eigen kennis en kunde om te oordelen wiens verhaal als het meest plausibel geacht wordt.![]()
![]()
Met het late boosteren en de vrijblijvendheid rond vaccinatie is het de gevaccineerde jan met de pet die het vooral moet ontgelden.quote:I'll give you something to do![]()
Al besproken. Stond gisteren in het Parool.quote:
Maar de discussie sloeg al snel dood in kan niet, niet ethisch, mensen dood laten gaan op de stoep. Het gebruikelijke feest.![]()
Een kind van vier acht het plausibel dat een piet de cadeautjes via de schoorsteen in zijn schoen heeft weten te krijgen in de nacht. Allemaal gebaseerd op de kennis en kunde die het kind op dat moment heeft.quote:Op maandag 20 december 2021 10:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, dit geldt dus ook voor jou.
De analogie lijkt me evident dat de inschatting van de een simpelweg meer intrinsieke waarde heeft dan van een ander.
En kunnen inschatten wiens inschatting de meeste waarde heeft is op zichzelf al een vaardigheid die je niet leert door een paar nieuwsberichten te lezen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
mwah.quote:Op maandag 20 december 2021 10:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, dan hebben alle experts het bij het verkeerde eind, dat is best plausibel inderdaad.![]()
Oprechte vraag: vind jij dat geen argumenten dan? Jij vindt dat het prima ethisch kan zijn om mensen op de stoep van het ziekenhuis dood te laten gaan of iets dergelijks? Of denk je dat dat niet het geval zal zijn en denk je daarom dat die argumenten geen hout snijden?quote:Op maandag 20 december 2021 10:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Al besproken. Stond gisteren in het Parool.
Maar de discussie sloeg al snel dood in kan niet, niet ethisch, mensen dood laten gaan op de stoep. Het gebruikelijke feest.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Iedere expert zal zeggen dat je de bevindingen uit ZA niet zomaar kunt plakken op onze samenleving.quote:
Het zijn hooguit voorzichtige indicaties, niet meer, niet minder.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Well, kan je wel weer tof met fancy woorden komen... maar simpel gezegd: Je bent gewoon een random anonieme pipo op een openbaar forum die wat roept.quote:Op maandag 20 december 2021 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een kind van vier acht het plausibel dat een piet de cadeautjes via de schoorsteen in zijn schoen heeft weten te krijgen in de nacht. Allemaal gebaseerd op de kennis en kunde die het kind op dat moment heeft.
De analogie lijkt me evident dat de inschatting van de een simpelweg meer intrinsieke waarde heeft dan van een ander.
En kunnen inschatten wiens inschatting de meeste waarde heeft is op zichzelf al een vaardigheid die je niet leert door een paar nieuwsberichten te lezen.
Net zoals ik dat ben en net zoals zovelen hierZo zie ik het in ieder geval.
Dusssss tja, wat maakt jouw posts of mening dan waardevoller of meer plausibel dan anderen? In mijn ogen, nul. Want ik ken je niet. Ik weet niet wie je bent. En mijn moeder heeft mij geleerd niks zomaar aan te nemen van vreemden![]()
![]()
quote:Op maandag 20 december 2021 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
Dusssss tja, wat maakt jouw posts of mening dan waardevoller of meer plausibel dan anderen?quote:Op maandag 20 december 2021 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:
En kunnen inschatten wiens inschatting de meeste waarde heeft is op zichzelf al een vaardigheid die je niet leert door een paar nieuwsberichten te lezen.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Dat klopt, ik had het gesprek dat je had wat beter moeten lezen.quote:Op maandag 20 december 2021 10:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iedere expert zal zeggen dat je de bevindingen uit ZA niet zomaar kunt plakken op onze samenleving.
Het zijn hooguit voorzichtige indicaties, niet meer, niet minder.![]()
Wat ik totaal niet zegquote:Op maandag 20 december 2021 10:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, dan hebben alle experts het bij het verkeerde eind, dat is best plausibel inderdaad.![]()
Natuurlijk zullen de verhoudingen hier ietsje anders liggen maar binnen een vaste populatie kun je prima iets zeggen over het verschil in delta en omikron. Binnenkort zal dat hier in Europa ook kunnen.I'll give you something to do![]()
Daar is de 2 weken weer.quote:Op maandag 20 december 2021 10:39 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat ik totaal niet zeg![]()
Natuurlijk zullen de verhoudingen hier ietsje anders liggen maar binnen een vaste populatie kun je prima iets zeggen over het verschil in delta en omikron. Binnenkort zal dat hier in Europa ook kunnen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oké, knap dat jij dat kan, terwijl vrijwel alle experts hier zeggen dat we moeten afwachten voordat we er werkelijk iets over kunnen zeggen.quote:Op maandag 20 december 2021 10:39 schreef galantis het volgende:
Natuurlijk zullen de verhoudingen hier ietsje anders liggen maar binnen een vaste populatie kun je prima iets zeggen over het verschil in delta en omikron.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Ethisch gezien niet in deze tijd idd. Maar deze tijd is dan ook een groot onderdeel van dit probleem.quote:Op maandag 20 december 2021 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oprechte vraag: vind jij dat geen argumenten dan? Jij vindt dat het prima ethisch kan zijn om mensen op de stoep van het ziekenhuis dood te laten gaan of iets dergelijks? Of denk je dat dat niet het geval zal zijn en denk je daarom dat die argumenten geen hout snijden?
Dat wil niet zeggen dat ik voor of tegen ben, maar het principe van de sterken overleven is opzich vrij normaal geweest in onze geschiedenis.![]()
Zuid afrika kan toch een vergelijk maken met zichzelf. In de delta golf was de populatie nagenoeg hetzelfde. Dus daaruit kunnen ze afleiden of er idd een reductie is in het aantal zkhs opnames.quote:Op maandag 20 december 2021 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, knap dat jij dat kan, terwijl vrijwel alle experts hier zeggen dat we moeten afwachten voordat we er werkelijk iets over kunnen zeggen.
Dan nog kan het wel anders uitpakken hier natuurlijk, maar het lijkt wel iets te zeggen over hoe ziekmakend het is over het algemeen genomen.
Dus ik beoordeel jullie discussie in een gelijkspel.![]()
Het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld is de vraag of vaccinaties werken. Als je werkelijk niet zou weten wiens berichten de meeste intrinsieke waarde vertonen zou je jezelf nu af moeten vragen of vaccinaties wel of niet werken.quote:
Als je ervan overtuigd bent dat vaccinaties werken bevestig je mijn punt.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
Over wat de impact hier is? Ongetwijfeld. Maar daar heb ik het dan ook niet over. Maar goed, ik vind het wel weer mooi geweest met dat betwerige, denigrerende toontjequote:Op maandag 20 december 2021 10:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oké, knap dat jij dat kan, terwijl vrijwel alle experts hier zeggen dat we moeten afwachten voordat we er werkelijk iets over kunnen zeggen.
I'll give you something to do![]()
Ik heb al diverse keren de vraag gesteld of het op lange termijn houdbaar is om acuut voorrang te blijven geven op niet-acuut, ook als dat uiteindelijk meer levensjaren kost.quote:Op maandag 20 december 2021 10:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Oprechte vraag: vind jij dat geen argumenten dan? Jij vindt dat het prima ethisch kan zijn om mensen op de stoep van het ziekenhuis dood te laten gaan of iets dergelijks? Of denk je dat dat niet het geval zal zijn en denk je daarom dat die argumenten geen hout snijden?
Ik zou graag een aanpak zien die uitgaat van het redden van de meeste kwalitatieve levensjaren. En als dat betekent dat we uiteindelijk coronapatienten moeten laten gaan ten gunste van een gezonde moeder van 40 met kanker, vind ik dat dat bespreekbaar moet zijn. Ik zeg niet dat het zo moet gebeuren, maar het taboe moet eraf.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: