Ja ok, dat zou kunnen natuurlijk. Maar goed, aangezien het in elk geval allemaal dezelfde richting is lijkt het me het verstandigst om op Zürich Flughafen gewoon richting Bern te gaan (sowieso rechtstreeks) en daar een trein richting Spiez te pakken (al dan niet gelijk doorgaand naar Zweisimmen, dat valt te vragen). Komt wel goed als de treinen gewoon rijdenquote:Op donderdag 13 januari 2022 14:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Omdat apps computersoftware zijn en computersoftware bugs bevatten.
De vraag "waarom toont de website deze wel" is net zo valide en het kan ook zijn dat daar de verbinding abusievelijk getoond wordt.
Ik zou het op de trein aan de Schaffner vragen trouwens, die weten nog weleens wat.
Ik weet niet of deze link werkt, maar hier is de dienstregeling van die RE tussen Bern en Zweisimmen te vinden:quote:Op donderdag 13 januari 2022 13:44 schreef heywoodu het volgende:
Kan iemand mij helpen? Ik zoek een treinverbinding van vliegveld Zürich naar Zweisimmen, morgen vanaf grofweg 12:00 uur. Op de website van de SBB krijg ik dan een optie met vertrek om 12:08 naar Bern, met vervolgens alleen daar een overstap, gelijk op een trein naar Zweisimmen.
[ afbeelding ]
In de app van de SBB krijg ik die optie echter niet te zien, en zie ik zelfs überhaupt geen optie met maar één overstap. Bijna alle opties die ik daar zie hebben een overstap in Bern en daarna een overstap in Spiez, om dan vanuit Spiez (dus met de derde trein van de reis) een rechtstreekse trein naar Zweisimmen te pakken.
Allemaal niet zo dramatisch, want zo te zien is het allemaal prima te doen verder (Zürich Flughafen - Zweisimmen dus), maar ik vraag me af waarom ik die optie met alleen overstappen in Bern (die wel via Spiez gaat) in de app niet zie.
Een aanzienlijk deel van het jaar rijdt deze verbinding dus alleen tussen Spiez en Zweisimmen (van 28 maart tot 11 september, maar de rest van het jaar wel vanaf Bern). Bijkomend verandert vanaf Spiez het treinnummer, dus wellicht dat daardoor een fout in de App is geslopen.quote:Verkehrstage:
Bern --> Spiez: fährt am 12. Dez 2021 bis 10. Dez 2022; nicht 28. Mär bis 11. Sep 2022
Spiez --> Zweisimmen: fährt am 12. Dez 2021 bis 10. Dez 2022
Dank u, dat ziet eruit alsof het morgen allemaal geen probleem zou moeten zijnquote:Op donderdag 13 januari 2022 14:38 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ik weet niet of deze link werkt, maar hier is de dienstregeling van die RE tussen Bern en Zweisimmen te vinden:
https://fahrplan.oebb.at/(...)58/190746/160742/181?
[..]
Een aanzienlijk deel van het jaar rijdt deze verbinding dus alleen tussen Spiez en Zweisimmen (van 28 maart tot 11 september, maar de rest van het jaar wel vanaf Bern). Bijkomend verandert vanaf Spiez het treinnummer, dus wellicht dat daardoor een fout in de App is geslopen.
Via ÖBB boeken: https://fahrplan.oebb.at/(...)1.2022&time=12:00#!P|TP!histId|1!histKey|H330231quote:Op donderdag 13 januari 2022 13:44 schreef heywoodu het volgende:
Kan iemand mij helpen? Ik zoek een treinverbinding van vliegveld Zürich naar Zweisimmen, morgen vanaf grofweg 12:00 uur. Op de website van de SBB krijg ik dan een optie met vertrek om 12:08 naar Bern, met vervolgens alleen daar een overstap, gelijk op een trein naar Zweisimmen.
[ afbeelding ]
In de app van de SBB krijg ik die optie echter niet te zien, en zie ik zelfs überhaupt geen optie met maar één overstap. Bijna alle opties die ik daar zie hebben een overstap in Bern en daarna een overstap in Spiez, om dan vanuit Spiez (dus met de derde trein van de reis) een rechtstreekse trein naar Zweisimmen te pakken.
Allemaal niet zo dramatisch, want zo te zien is het allemaal prima te doen verder (Zürich Flughafen - Zweisimmen dus), maar ik vraag me af waarom ik die optie met alleen overstappen in Bern (die wel via Spiez gaat) in de app niet zie.
a) Wie hadden er eigenlijk allemaal interesse om mee te gaan?quote:Op zaterdag 8 januari 2022 04:43 schreef dennistd het volgende:
Ik ben zelf ook nog even aan het puzzelen geweest, en aangezien de vele varianten wat onoverzichtelijk werden hier een handig stroomschema. Sommige stations komen vaker voor, aangezien de tijd dat je er bent verschilt.
Valide argument. Ik vind het best.quote:Op zaterdag 15 januari 2022 13:43 schreef dennistd het volgende:
a) dennistd
b) maakt mij niet uit
c) bij aankomst om 20:14 in Arnhem is het terugreizen naar Twente kloten vanwege de uursdienst vanaf Zutphen, ik zit dan zowel in Arnhem als in Zutphen (bijna) een half uur te wachten. Om 19:13 heb ik wel aansluiting in Zutphen. Vandaar mijn voorkeur om in elk geval die te hebben. Heen kun je dan via Warburg doen als een uur in een Bomz je te kort is, dan zit je er 1,5 uur in
Het is een zondagquote:Op zondag 16 januari 2022 19:12 schreef Goverman het volgende:
Hmmm, jammer van dat rondje, maar vrijdagochtenden om 9:32 in Enschede is voor mij niet haalbaar... (iets met co-ouderschap). Houd dus geen rekening met mij.
De eerste mogelijkheid vanuit Gouda zou aankomen om 10u14 in Enschede. Echt mooi dat uitgeklede OV.quote:
Die rijdt helaas niet meer door de vele struikrovers die hier rond zwervenquote:Op maandag 17 januari 2022 08:50 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Dan rijden er überhaupt geen treinen daar alleen een belhuifkar
Wat een treurnis daar dan... Dacht dat juist in de Randstad de treinen veel meer reden.quote:Op maandag 17 januari 2022 09:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
De eerste mogelijkheid vanuit Gouda zou aankomen om 10u14 in Enschede. Echt mooi dat uitgeklede OV.
Op zondag, in Gouda?quote:Op maandag 17 januari 2022 12:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat een treurnis daar dan... Dacht dat juist in de Randstad de treinen veel meer reden.
Op 13 februari is 8:14 de eerste naar het oost'n, om 7:54 de eerste reismogelijkheid naar Utrecht. Diep treurig.quote:Op maandag 17 januari 2022 12:42 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wat een treurnis daar dan... Dacht dat juist in de Randstad de treinen veel meer reden.
Laatst een order van ca. ¤180.000 geplaatst aan elektromotoren en bijbehorende frequentieregelaars. Dat moest bij dat bedrijf eerst overlegd worden of ze überhaupt zo'n order mochten aannemen. Vroeger was twee week levertijd gebruikelijk, nu komt een deel pas begin juni binnen...quote:Op maandag 17 januari 2022 20:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
En dan heb ik het nog niet eens over chiptekorten. Die trouwens anders zijn dan de chiptekorten in de autoindustrie.
Zelfs de bakker hier in het dorp. Energieleverancier waar veel bakkers bij zijn ging failliet, zouden van ¤1500 naar ¤4000 gaan. Gaan nu twee weken dicht omdat ze het contact met nieuwe leverancier pas 1 februari in gaat.quote:Op maandag 17 januari 2022 21:12 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De economie is dusdanig aan het oververhitten dat het weleens tot een implosie zou kunnen leiden. Je kan dat al zien bij aluminiumfabrieken die de vraag niet aankunnen maar de fabriek niet kunnen draaien omdat ze de stroomrekening niet kunnen betalen. En dat was in oktober al.
Wat voor laptop heb je dan besteldquote:Ik heb in februari vorig jaar een laptop besteld en de levertijd is nog steeds niet bekend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |