abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202883803
Een taxi in Zwolle nemen is er met het verplaatsen van het taxi-station niet leuker op geworden. 21 üüüro zoals ze dat hier zo mooi zeggen.

Daar heb ik ook weleens ¤8,- voor betaald...
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  woensdag 29 december 2021 @ 09:09:54 #66
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_202888029
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
De rode GTW wordt in het noorden echt een zeldzaamheid. Ben er in de afgelopen weken nog maar een paar tegen gekomen
Het rood is al een tijdje zo vaal dat je ook kunt zeggen dat er al langere tijd geen rode GTW's meer in het noorden zijn.
pi_202909191
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 december 2021 17:02 schreef Peterselieman het volgende:
De rode GTW wordt in het noorden echt een zeldzaamheid. Ben er in de afgelopen weken nog maar een paar tegen gekomen
Ik heb er vanmiddag zeker drie gezien.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_202920829
Mat'64 van Stichting Mat'64 doet vandaag een rondje Nederland.
quote:
Stichting Mat'64

Om 9:45 vertrekt treinstel 904 voor het laatst onder Stichting MAT'64 uit Amersfoort voor een rondje Nederland. Het treinstel rijdt naar Den Helder waar we rond 12 uur aan komen. Vervolgens gaan we via Alkmaar (13:19), Haarlem (13:57) naar Zandvoort (14:18) en door naar Den Haag (15:15) om via Arnhem (17:31) weer naar Amersfoort te reizen waar we rond kwart voor 7 weer aan komen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator donderdag 30 december 2021 @ 11:19:02 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202921470
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 10:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Mat'64 van Stichting Mat'64 doet vandaag een rondje Nederland.
[..]

Wat gebeurt er met de stichting/het treinstel?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202921605
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2021 11:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Wat gebeurt er met de stichting/het treinstel?
Gaat over naar stichting CREW 2454
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_202922540
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 09:09 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]
Het rood is al een tijdje zo vaal dat je ook kunt zeggen dat er al langere tijd geen rode GTW's meer in het noorden zijn.
Hehehe, dat was mij ook al opgevallen :D
  Redactie Sport vrijdag 31 december 2021 @ 02:44:31 #72
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_202949980
Afgelopen jaar was erg wisselvallig. Niet elke maand ben ik er op uit geweest met mijn fotocamera, maar gelukkig is daar altijd nog wel een foto van een bus gemaakt met de telefoon :P

De busfoto's staan in spoilers om geen ruzie te maken hier ;)

In januari werd er weer volop gesleept met ICNG. Nadat een dag eerder twee stellen gebracht werden gaat er hier weer eentje terug naar de fabriek.

SPOILER: Februari
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Voor de Spoorwegmuseum-tentoonstelling over eten in de trein waren drie restauratierijtuigen uit Duitsland naar Utrecht gekomen. In maart gingen ze weer terug, waarbij ze in Bad Bentheim versterking kregen van een vierde rijtuig voor de meegereisde mensen van het DB Museum.

SPOILER: April
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Mei

Een trein! In dit geval bij de Buckower Kleinbahn, die tijdens een weekje vakantie bij Berlijn met een bezoek vereerd werd. Leuk lijntje, leuk materieel, lekker rustig. Alleen het bijbehorende museum in de goederenloods was op z'n minst vol te noemen. En niet met mensen

Begin juli ben ik meegegaan met de Railmuseumsafari, georganiseerd door de stichting Roestrijden. Met Plan U 151 op zaterdagochtend vertrokken uit Amersfoort om via Beekbergen, Simpelveld en 's-Gravenpolder-'s-Heer Abtskerke rond 21.30u in Goes te arriveren voor een overnachting. De volgende morgen vroeg weer vertrokken om via Roosendaal (in de Spoorijzer-loods), Medemblik en Utrecht Maliebaan terug naar Amersfoort te gaan. In één woord: geweldig :trein:

SPOILER: Augustus

September bracht de eerste stoomtreinfoto van het jaar. Tijdens Den Bosch onder Stoom werd een aantal keer gependeld tussen Den Bosch (duh!) en Nijmegen. Als laatste trein van de dag komt hier een 23'er van de VSM door station Nijmegen Goffert, waar de zon al diep gezonken is.

De Connecting Europe Express deed in oktober Nederland aan. [station=Nieuw Amsterdam]Na[/station] foto's bij Salzbergen en net voor Oldenzaal haastte ik me om in Hengelo op tijd op het perron te staan om mee te rijden. In een Zwitsers panoramarijtuig door Twente reizen doe je immers niet elke dag.

Begin november reisde ik een paar dagen naar Duitsland. Via Meiningen kwam ik in Stuttgart vanwaar op het nabijgelegen station Korntal de GES-stoomtrein naar Weissach vertrok. [station=Nieuw Amsterdam]Na[/station] o.a. ook het trammuseum bezocht de hebben ging de reis via Sinsheim (Technikmuseum) na zes dagen terug naar huis.

SPOILER: December
Ik wens jullie nog prettige feestdagen (o.a. oudjaar, nieuwjaar en Driekoningen zijn snel aan de beurt) en een hopelijk zo gewoon mogelijk 2022.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_202954056
Ik heb echt nul actieve herinnering en nul passieve herinnering aan hevige sneeuwval in februari, voel heer surrealistisch.
pi_202954243
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 december 2021 11:06 schreef b2py het volgende:
Ik heb echt nul actieve herinnering en nul passieve herinnering aan hevige sneeuwval in februari, voel heer surrealistisch.
Ik heb er één dag "last" van gehad. Het duurde die dag een dik uur om m'n normale retour naar de coffeeshop te maken, waar ik normaliter iets meer dan tien minuten voor nodig heb.
pi_202954345
Ik weet het weer, we hebben de dag voor de sneeuwstorm de kat opgehaald. Vandaar dat ik het niet zo goed meer weet, we hadden andere dingen aan het hoofd :-P
  vrijdag 31 december 2021 @ 22:14:05 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_202969543
Na de sneeuw ging het goed vriezen en konden we hier in de nieuwbouwwijk voor het eerst schaatsen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_202975097
Gelukkig nieuwjaar treinenliefjes!

En wat is die RailAway aflevering van Zwolle-Zutphen mooi zeg <3 <3 <3
pi_202975405
Heel mooi die foto’s van Plan U. :D
  zaterdag 1 januari 2022 @ 11:36:16 #79
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_202975488
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 januari 2022 10:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Gelukkig nieuwjaar treinenliefjes!

En wat is die RailAway aflevering van Zwolle-Zutphen mooi zeg <3 <3 <3
Dank voor de reminder, net even terug gekeken. Erg fraai. ^O^
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_202994618
Na aantal jaren VVD - D66 koppel op I&W wordt het nu VVD -CDA, benieuwd wat ze van plan zijn qua mobiliteit.
pi_202994843
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 15:26 schreef b2py het volgende:
Na aantal jaren VVD - D66 koppel op I&W wordt het nu VVD -CDA, benieuwd wat ze van plan zijn qua mobiliteit.
:lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje:
"Infrastructuur
We zetten in op een goede bereikbaarheid van het hele land. De transport- en logistiek sector is van
economisch belang voor Nederland. Solide infrastructuur is nodig om naar je werk, familie of
opleiding te gaan. Onze infrastructuur onderhouden we goed, is van hoge kwaliteit, klimaatadaptief
en sluit naadloos op elkaar aan. Daarbij zijn veiligheid, oog voor nieuwe ontwikkelingen en
duurzaamheid van belang. Blijvende investeringen in infrastructuur en bijbehorende knelpunten zijn
essentieel.
 We trekken structureel ¤1,25 miljard uit voor het inlopen van achterstanden bij beheer en
onderhoud van onze wegen, spoor, bruggen, viaducten en vaarwegen en voor het onderhoud
en renoveren en vervangen ervan in de toekomst, ook met het oog op de verkeersveiligheid.
 Verkeersveiligheid blijft daarnaast een speerpunt in ons beleid. Samen met de gemeenten wordt
bezien waar binnen de bebouwde kom de maximumsnelheid zinvol verlaagd kan worden naar 30
km/uur. De snelheid op andere wegen blijft ongewijzigd.
 We bezien in overleg met de regio of een door de regio voorgestelde alternatieve invulling van
de A27/Amelisweerd binnen de bestaande bak de bereikbaarheidsproblematiek op
gelijkwaardige wijze oplost. Ontsluiting via (hoogwaardig) OV en auto van nieuwe woongebieden
in de regio (m.n. Rijnenburg) is daar onderdeel van. Als dit het geval is, wordt het voorstel van de
regio overgenomen. Zo niet, dan wordt het lopende besluitvormingsproces voortgezet.
 We reserveren middelen om op termijn met medefinanciering vanuit de regio en uit Europese
fondsen de Lelylijn te kunnen aanleggen. De komende periode werken we uit hoe de Lelylijn, in
het kader van het Deltaplan voor het Noorden, kan bijdragen aan versterking van de economie
van het Noorden, de ontsluiting van nieuw te ontwikkelen woningbouwgebieden en betere
internationale treinverbindingen met het noorden van Duitsland.
 We investeren in de uitbreiding en verbetering van de infrastructuur voor openbaar vervoer
(OV), fiets, auto en water, omdat we goede en snellere verbindingen willen tussen stad en regio.
We focussen hierbij op de grootste knelpunten uit de Integrale Mobiliteitsanalyse 2021,
verbindingen in de (economische) regio’s en N-wegen.
15
 Ook de nieuwe woningen in de 14 verstedelijkingsgebieden en daarbuiten worden goed
ontsloten en bereikbaar per OV, fiets en auto. Daarvoor wordt voor de komende 10 jaar in totaal
¤7,5 mrd toegevoegd aan het Mobiliteitsfonds.
 We zetten in op betere internationale (nacht) treinverbindingen die aansluiten op HSLknooppunten over de grens, zodat Nederland duurzaam verbonden is. We betrekken Europese
fondsen bij onze investeringen om betere grensoverschrijdende verbindingen te creëren. We
stimuleren het verplaatsen van goederenvervoer van de weg naar spoor en water.
 We ontwikkelen ‘hubs’ waar reizigers eenvoudig kunnen overstappen naar een (deel)auto,
(deel)fiets, trein of metro via multimodaal reisadvies op maat. Ook zetten we in op het sociaal
veiliger maken en het toegankelijker maken voor mensen met een beperking van het openbaar
vervoer. We investeren in fietsenstallingen bij OV-knooppunten en fietssnelwegen. Om reizen
naar werk betaalbaar te houden, verhoogt het kabinet de onbelaste reiskostenvergoeding.
 We zetten in op goede verbindingen voor de binnenvaart door bediening van sluizen, bruggen
en wegverkeer beter op elkaar af te stemmen en te zorgen voor goede ligplaatsen.
 Door de aanwezigheid van de luchthaven Schiphol is Nederland via de lucht uitstekend
verbonden met de rest van de wereld. Schiphol zorgt direct en indirect ook voor veel
werkgelegenheid. Mede door Schiphol is Nederland een interessante vestigingsplaats voor
internationaal opererende bedrijven. Die sterke hub functie willen we behouden.
 Tegelijkertijd moet er aandacht zijn voor het verminderen van de negatieve effecten van
luchtvaart op mens, milieu en natuur. Er spelen rond de luchthaven diverse uitdagingen op het
gebied van stikstof, (ultra)fijnstof, geluidsoverlast, leefomgevingskwaliteit, veiligheid en
woningbouw. Dit vraagt om een integrale oplossing die zekerheid en perspectief biedt voor
zowel de hub functie van Schiphol als de omgeving van de luchthaven. Het kabinet zal hierover in
2022 besluiten en hierbij de opening van vliegveld Lelystad betrekken en hierbij ook de laagvlieg
routes in ogenschouw nemen.
 Ook de luchtvaart moet een bijdrage leveren aan het terugdringen van de CO2-emissies. We
ontmoedigen het vliegen over korte afstanden, hetgeen leidt tot een daling van de CO2-emissies
naast de emissiereducties die voortkomen uit het ‘Fit For 55’-beleidspakket.
 Europese afspraken over het rechtvaardig belasten van de luchtvaart worden actief
ondersteund. Het gelijke speelveld binnen de EU en van de EU ten opzichte van derde landen
staat hierbij centraal. We willen dat in Europa vervoer per trein zo snel mogelijk, zowel qua tijd
als qua kosten, een goed alternatief wordt voor vliegen.
 Op nationaal niveau verplichten we tot het bijmengen van bio-kerosine en stimuleren we de
productie van synthetische kerosine"

:lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje: :lijstje:
pi_202995425
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 15:26 schreef b2py het volgende:
Een partij van asfalt en beton en een van ooit zandpaden maar tegenwoordig alleen nog wat remsporen met hun anderhalve zetel in de peiling.
  zondag 2 januari 2022 @ 17:11:53 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_202995860
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 16:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Een partij van asfalt en beton en een van ooit zandpaden maar tegenwoordig alleen nog wat remsporen met hun anderhalve zetel in de peiling.
"Harbers is 52 jaar oud en komt uit Rotterdam. Volgens de website van de VVD zijn zijn expertises 'energie en klimaat, treinen en het Songfestival'."
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_202996223
quote:
10s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:11 schreef Duvel het volgende:

[..]
"Harbers is 52 jaar oud en komt uit Rotterdam. Volgens de website van de VVD zijn zijn expertises 'energie en klimaat, treinen en het Songfestival'."
Klinkt alsof hij meer van een mantrain houdt.
  zondag 2 januari 2022 @ 20:42:15 #85
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_202999279
Ik zie iets staan bij de Lelylijn: internationale spoorverbinding via het Noorden met Duitsland.

Als je dat in de komende periode wilt uitvoeren had je dat die Duitsers al in 1865 moeten laten weten. Die zijn zo traag met hun infrastructurele projecten, zowel op plan- als uitvoeringsniveau.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 2 januari 2022 @ 21:01:53 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_202999709
quote:
0s.gif Op zondag 2 januari 2022 17:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Klinkt alsof hij meer van een mantrain houdt.
Hij is getrouwd met een man, het zou kunnen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator maandag 3 januari 2022 @ 18:34:37 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203012073

Volgens mij is het emplacement van Nieuw-Amsterdam een aantal jaren terug nog helemaal over de kop gegaan, wat is dan eigenlijk het nut nog van zo'n kort opstelspoor?
  maandag 3 januari 2022 @ 20:30:44 #88
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_203014429
Misschien om een loc om kunnen laten lopen als Coevorden vol staat/er problemen zijn? De lijn naar de NAM is al langer buiten dienst vziw
pi_203016753
Ik hou echt oneindig van cabrides. Ik wil ooit nog eens een OpenStreetMaps in elkaar zetten met alle beschikbare cab rides per route. De lijst met beschikbare video's groeit gestaag.
  Moderator maandag 3 januari 2022 @ 22:59:12 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203019655
Hebben jullie de Sauschwänzlebahn al eens gedaan? Ik kijk nu RailAway terug, mooi lijntje _O_
pi_203035979
Niet zo mooi als aflevering 4.
  Moderator dinsdag 4 januari 2022 @ 20:16:41 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_203036212
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Niet zo mooi als aflevering 4.
Dat was Zwolle-Zutphen?
pi_203036302
Klopt.
  dinsdag 4 januari 2022 @ 23:21:02 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_203039436
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 21:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik hou echt oneindig van cabrides. Ik wil ooit nog eens een OpenStreetMaps in elkaar zetten met alle beschikbare cab rides per route. De lijst met beschikbare video's groeit gestaag.
Dan heb ik hier een paar Britse kanalen die je misschien wel leuk vindt :D

emmo999, maakt cabrides in en ten zuiden van Londen
Don Coffey, cabrides uit eigenlijk alle hoeken van Groot-Brittannië
skraggie heeft een aantal cabrides langs de West Coast Main Line (London - Birmingham)
Ben Elias, wederom uit verschillende delen van het VK
LNER "Real Time Cab Rides", cabineritten gemaakt door LNER zelf (verschillende routes langs de oostkust)
pi_203039531
Er is een Zwitser die je in 4K door de bergen en sneeuw laat rijden, adembenemend.

Dit soort grappen:
pi_203039637
Hah, een paar nieuwe en wat oude bekenden. Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')