abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202688408
quote:
OMT adviseert harde lockdown, vandaag spoedoverleg kabinet

Het Outbreak Management Team adviseert het kabinet een strenge lockdown in te stellen om de opmars van de omikronvariant af te remmen. De deskundigen willen dat vrijwel alles sluit: alleen de essentiële winkels zoals supermarkten zouden open mogen blijven, bevestigen Haagse bronnen.

Dat zou betekenen dat onder meer de horeca, niet-essentiële winkels en de cultuursector weer dicht moeten. Ook zouden alle scholen en andere onderwijsinstellingen wat de deskundigen betreft moeten sluiten.

Op vrijdag werd al duidelijk dat er bij het OMT grote zorgen zijn over de snelle verspreiding van de variant.

Of het kabinet het advies ook overneemt is nog niet duidelijk, maar het is wel de verwachting. Vandaag is er een spoedoverleg van het demissionaire kabinet naar aanleiding van het OMT-advies. De bewindslieden beslissen daar over mogelijke aanvullende maatregelen.

Het is waarschijnlijk dat er vandaag ook al een nieuwe persconferentie gehouden wordt om de nieuwe maatregelen bekend te maken, zeggen Haagse bronnen, en dat de nieuwe maatregelen al in het weekend ingaan, om een stormloop op winkels en restaurants voor te zijn.

profielfoto
Ron Fresen
@ronfresen

Advies OMT: volledige lockdown, alleen essentiële winkels blijven dan open. Verwachting is dat kabinet dit advies morgen overneemt. #OmikronVariant

9 uur geleden
Uit cijfers uit Amsterdam blijkt dat het aandeel van de omikronvariant in het totaal aantal besmettingen elke twee à drie dagen verdubbelt. Het is de verwachting dat de variant volgende week dominant zal zijn in de hoofdstad. Volgens het OMT is sprake van een race tegen de klok: gaat het toedienen van boosterprikken aan alle volwassenen de komende weken snel genoeg om de omikrongolf voor te zijn?

Het is volgens OMT-lid Marion Koopmans belangrijk zo snel mogelijk aanvullende maatregelen te nemen en door te prikken. Op die manier kan de verwachte impact van de besmettelijkere omikronvariant worden beperkt, tot er meer duidelijkheid is in hoeverre de variant wel of niet ziekmakender is.

Effect booster op ziekenhuisopnames
"Bij alle vaccins die in Nederland gebruikt worden zie je dat de aangemaakte antistoffen tegen omikron duidelijk lager zijn", zei Koopmans in talkshow Op1. Uit onderzoek is volgens haar inmiddels duidelijk dat de huidige vaccins veel minder goed werken om verspreiding van het virus te voorkomen.

"We verwachten nog wel effect van vaccinatie op de ziekenhuisopnames, zeker na de booster", zegt Koopmans. Ze verwacht dat er pas over een week of twee echt duidelijkheid is. "Maar als je tot dan wacht, zit je mogelijk al volop in een stijgende lijn." De viroloog adviseert mensen zich te laten testen voordat ze in de kerstperiode op bezoek gaan, en de kring van mensen waar je nauw contact mee hebt zo klein mogelijk te houden. "Het is heel verstandig om daar serieus rekening mee te houden."

De omikronvariant verspreidt zich twee tot drie keer zo snel als de deltavariant, liet OMT-voorzitter Jaap van Dissel woensdag al weten in een briefing aan de Tweede Kamer. Hij stelde dat de snelle verspreiding waarschijnlijk komt omdat mensen die al wat langer geleden zijn gevaccineerd onvoldoende beschermd zijn tegen de variant. Van Dissel dringt dan ook aan op het snel toedienen van boostervaccins.

Politiek verslaggever Ron Fresen over nieuwe maatregelen:
"Het is de verwachting dat het demissionaire kabinet dit ingrijpende advies gaat overnemen. Ze kunnen ook moeilijk anders, gezien de grote zorgen over hoe snel deze variant zich verspreidt. 'Het is alle hens aan dek', hoor je in kabinetskringen. Dit zou ook de eerste keer zijn dat ze al maatregelen nemen vóór er een nieuwe golf is.

Het wordt wel een lastige boodschap voor het kabinet, want er is natuurlijk een hoop moedeloosheid bij veel Nederlanders. Zij denken: we zijn een jaar verder sinds de vorige lockdown, veel mensen zijn inmiddels gevaccineerd. En dan zijn we toch weer terug bij af, vlak voor de feestdagen."

Maatregelen in andere landen
Eerder kondigden andere Europese landen ook al maatregelen aan vanwege de variant, of ze overwegen die te nemen. Zo wil Denemarken eerder starten met het toedienen van boosterprikken voor mensen van 40 jaar en ouder. Ook willen de Denen theaters, biscopen en musea sluiten.

De Britten willen eveneens de boostercampagne versnellen. Daar verdubbelt het aantal omikrongevallen iedere twee à drie dagen.

In Noorwegen worden over drie weken 90.000 tot 300.000 omikronbesmettingen per dag verwacht en vijftig tot honderd ziekenhuisopnames. Het land kondigde daarom onder meer aan dat er geen alcohol in bars en restaurants meer mag worden geschonken. Ook moeten mensen thuiswerken, tenzij dat echt niet anders kan.
https://nos.nl/artikel/24(...)spoedoverleg-kabinet
pi_202689503
Het praatje (nou ja, praat eigenlijk) van Van Dissel hadden ze niet moeten doen. Mensen haken af.
pi_202689626
Rutte:

"Ik denk dat Nederland begrijpt dat deze maatregelen nodig zijn."

"Ik denk dat Nederland dat snapt."

Hij moet niet denken.
pi_202690391
Jammer geen avondklok vanaf 20.00 ofzo
Ik zwaai naar dieren.
pi_202690546
Wie dit zootje clowns nog serieus neemt, moet eens beginnen dat beton voor zijn hoofd weg te kappen..

Echt, wat een minkunkels.

:') !
pi_202690586
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:39 schreef Toine51 het volgende:
Wie dit zootje clowns nog serieus neemt, moet eens beginnen dat beton voor zijn hoofd weg te kappen..

Echt, wat een minkunkels.

:') !
Het zou ze sieren eens te beginnen met; sorry, wij hebben het verkeerd ingeschat.
pi_202690746
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:06 schreef ToT het volgende:
En oh oh oh wat werken die vaccins toch goed he.
Vanaf 70% vaccinatiegraad of zo zou je al iets van kudde-immuniteit moeten hebben?

Dit vaccin voorkomt in verreweg de meeste gevallen dat je op de IC terecht komt, da's alles.
Voor Delta zou je 90 of 95% moeten halen voor groepsimmuniteit.

En anders zou je nog steeds maatregelen nodig hebben, bijvoorbeeld 's avonds sluiten van winkels en horeca.
pi_202690889
Er kwam niets zinnigs uit de mond van Disselmans.

Als je slechte cijfers in het model stopt, dan voorspelt het model een slecht scenario.

Als je goede cijfers in het model stopt, dan voorspelt het model een goed scenario.

Meer kwam er niet uit.
pi_202690972
Oom Hugo was ook weer lekker op dreef.

Oom Hugo: Het ziet er slecht uit! We gaan in een harde lockdown! Harde maatregelen zijn nodig! Dit is het ergste van wat we tot dusver hebben gehad!

Journalist: maar mogen we nog op vakantie?

Oom Hugo: natuurlijk! Ja, natuurlijk, geen enkel probleem. Vlieg lekker overal naar toe waar je zin hebt! Prima, prop je maar in de cabine! Maar wel handen wassen, hè? Basismaatregelen, weet je nog? Haha.
pi_202690980
Respect voor Ron Fresen _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_202692644
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:05 schreef Slumlord. het volgende:
Rutte:

Hij moet niet denken.
Zou Nederland zo vol zitten met idioten? Want met een gezond stel hersenen zie je dat werkelijk iedere logica ontbreekt!
pi_202692709
Hahahaha.... en daar gaan we weer.

Mijn kringspier is ondertussen onbestaand.
pi_202692721
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En anders zou je nog steeds maatregelen nodig hebben, bijvoorbeeld 's avonds sluiten van winkels en horeca.
Ja nog een geluk dat het virus overdag een stuk minder actief is! ^O^
pi_202692762
Dat wordt dus tijdelijk even de grens over voor een hapje en een drankje. Gelijk even boodschappen doen en de tank volgooien.
^ To je nesmysl ^
pi_202692783
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:05 schreef Slumlord. het volgende:
Rutte:

Hij moet niet denken.
Je mag nog maar met twee personen buiten sporten, met anderhalve meter afstand.

Meanwhile in Ally Pally:
pi_202692801
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:08 schreef TyVole het volgende:
Dat wordt dus tijdelijk even de grens over voor een hapje en een drankje. Gelijk even boodschappen doen en de tank volgooien.
Gaan wij hier ook doen. We hadden al voor met kerst een hotel in het buitenland geboekt, en met oudjaar gaan we in Duitsland een hapje eten.
pi_202693036
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:09 schreef ToT het volgende:

[..]
Gaan wij hier ook doen. We hadden al voor met kerst een hotel in het buitenland geboekt, en met oudjaar gaan we in Duitsland een hapje eten.
Ik ga lachen als Duitsland ook op slot gaat, en helemaal als het voor Nederlandse toeristen is.
pi_202693096
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik ga lachen als Duitsland ook op slot gaat, en helemaal als het voor Nederlandse toeristen is.
Och hier is de grens met de eerste lockdown ook niet dicht gegaan. Net over de grens is ook heel lang toegestaan om zonder mondkapje op boodschappen te doen enzo.

Overigens zag ik hier vandaag in mijn woonplaats bij het winkelen een kassière zonder mondkapje, en niemand die er iets van zei.
pi_202693106
Maar fijn te zien dat je mensen een pleziertje gunt! ^O^
pi_202693167
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:20 schreef ToT het volgende:
Maar fijn te zien dat je mensen een pleziertje gunt! ^O^
Ik snap niet waarom jij op een internetforum moet pochen dat je je niets van corona aantrekt, geen vaccin wil nemen en lekker naar het buitenland gaat.

Ik ben een gezond persoon, voor mij zijn de risico's klein, maar door zulk gedrag zitten anderen wel met de problemen.
pi_202693198
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik snap niet waarom jij op een internetforum moet pochen dat je je niets van corona aantrekt, geen vaccin wil nemen en lekker naar het buitenland gaat.

Ik ben een gezond persoon, voor mij zijn de risico's klein, maar door zulk gedrag zitten anderen wel met de problemen.
Ik heb braafjes m'n 2 prikjes gehad hoor.
pi_202693222
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:23 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik heb braafjes m'n 2 prikjes gehad hoor.
Alleen voor de QR-code toch? En nu wil je geen derde?
pi_202693283
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Alleen voor de QR-code toch? En nu wil je geen derde?
Och die derde komt heus wel, als de QR-code eenmaal gedeactiveerd is en je hem pas terug krijgt als je een booster of die ge-date versie voor Omikron neemt (en je nergens meer terecht kunt zonder QR-code).
En dan wacht ik wel weer tot-ie weer uitgeschakeld wordt en het verplicht is het volgende prikje weer te nemen....en de volgende....en weer een ge-update versie voor weer een nieuwe variant.
Ik word in de loop der jaren heus wel lekgeprikt hoor, maar ik ga echt niet vooraan in de rij staan om zo veel mogelijk prikjes te kunnen verzamelen.
pi_202693320
Vaccineren gaat ons uit de pandemie helpen!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202693375
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wie heeft jou dat wijs gemaakt.... Man wat triest allemaal. En dan een ander verantwoordelijk houden en beetje neerkijken op iemand die gewoon normaal gebruik maakt van zijn of haar vrijheden?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202693416
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wie heeft jou dat wijs gemaakt.... Man wat triest allemaal. En dan een ander verantwoordelijk houden en beetje neerkijken op iemand die gewoon normaal gebruik maakt van zijn of haar vrijheden?
Ja ach, je netjes aan de regeltjes houden maar terughoudend zijn met toekomstige prikjes maakt je een gevaarlijke wappie.
pi_202693666
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:30 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja ach, je netjes aan de regeltjes houden maar terughoudend zijn met toekomstige prikjes maakt je een gevaarlijke wappie.
Waar komt die aversie tegen prikjes vandaan?
pi_202693691
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waar komt die aversie tegen prikjes vandaan?
Ik heb m'n 2 gehad hoor, maar echt om de paar maand zo'n prikje te gaan halen vind ik vrij onaantrekkelijk wat betreft mogelijke bijwerkingen.
pi_202693809
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:30 schreef ToT het volgende:

[..]
Geen oversterfte voor hele leeftijdscategorieën onder de 50..kans dat het vaccin meer schade doet dan goed is immens als er heftige reacties te vinden zijn... En die zijn er.

En de oversterfte is forser in 2021 dan 2020 in deze niet risico groepen.

Ik ben terughoudend in of het wel goed is dat men alles wat los en vast zit vaccineert. En ik vind het onethisch om het bij kinderen te doen,tenzij medische redenen.
pi_202693892
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Geen oversterfte voor hele leeftijdscategorieën onder de 50..kans dat het vaccin meer schade doet dan goed is immens als er heftige reacties te vinden zijn... En die zijn er.

En de oversterfte is forser in 2021 dan 2020 in deze niet risico groepen.

Ik ben terughoudend in of het wel goed is dat men alles wat los en vast zit vaccineert. En ik vind het onethisch om het bij kinderen te doen,tenzij medische redenen.
Ja ons 3-jarig zoontje willen we sowieso voorlopig nog niet laten vaccineren, voor zolang het kan in ieder geval.
pi_202693962
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:48 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja ons 3-jarig zoontje willen we sowieso voorlopig nog niet laten vaccineren, voor zolang het kan in ieder geval.
Zwangeren met still borns is sinds de vaccinaties begonnen zijn met 170% gestegen.

Dat wordt op de Delta variant geschroven.. Zou kunnen hoor maar ik vind het wel een forse stijging voor een virus dat niet veel dodelijker is geworden.

Mja ik snap het wel.. Vind het een gevoelig onderwerp, niet aan mij om te beslissen noch welk politicus dan ook.
pi_202694068
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:51 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zwangeren met still borns is sinds de vaccinaties begonnen zijn met 170% gestegen.

Dat wordt op de Delta variant geschroven.. Zou kunnen hoor maar ik vind het wel een forse stijging voor een virus dat niet veel dodelijker is geworden.

Mja ik snap het wel.. Vind het een gevoelig onderwerp, niet aan mij om te beslissen noch welk politicus dan ook.
Ik had juist gehoord dat die stillborns vooral bij ongevaccineerde vrouwen optrad?
pi_202694178
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je telt alleen het aantal doden, niet alle mensen die last hebben van corona. Maar zelfs zonder dat is wat jij zegt lulkoek.
pi_202694196
quote:

[..]
Kom maar met een bron. Want je verkondigt wederom lulkoek.
pi_202694230
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:54 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik had juist gehoord dat die stillborns vooral bij ongevaccineerde vrouwen optrad?
Zou leuk zijn als ze vaccinatiestatus meegaven...

Dat eerst.

Maar het gaat dus om 1%(2020) naar 2.7% (2021)van de still borns waarbij er een link te vinden is met Covid besmetting en ontstekingen in de placenta oid. Pin me er niet 100% op vast maar dat was zo ongeveer de strekking.

Ik vind die toename nogal drastisch opeens.
pi_202694281
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:57 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je telt alleen het aantal doden, niet alle mensen die last hebben van corona. Maar zelfs zonder dat is wat jij zegt lulkoek.
Wat precies?

Ontken je dat er voor praktisch 50- geen oversterfte was in 2020?
pi_202694314
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:00 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat precies?

Ontken je dat er voor praktisch 50- geen oversterfte was in 2020?
Nee, dat het vaccin meer schade dan goed doet.
pi_202694488
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Nee, dat het vaccin meer schade dan goed doet.
Voor sommige groepen? Oh daar ben ik tot op het bot van overtuigd. Vandaag nog statistieken gezien van een 50% hogere non covid death rate voor jongens in de leeftijd 15-19 gezien. Van 2020 naar 2021.

Dat klinkt mij slecht in de oren. Sure je kan nog met betere statistieken komen maar als een gebouw aan het roken is is het wel handig om ff uit te zoeken wat er aan de hand is.

Dom doorprikken lijkt me niet the way to go.
pi_202694497
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:42 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik heb m'n 2 gehad hoor, maar echt om de paar maand zo'n prikje te gaan halen vind ik vrij onaantrekkelijk wat betreft mogelijke bijwerkingen.
Bijwerkingen van corona zijn veel gevaarlijker dan de bijwerkingen van de vaccins.
pi_202694505
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 22:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Kom maar met een bron. Want je verkondigt wederom lulkoek.
Here you go.

https://www.businessinsid(...)nt-women-cdc-2021-11

Die bron zal best naar het paper linken.
pi_202694516
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bijwerkingen van corona zijn vele male gevaarlijker dan de bijwerkingen van de vaccins.
Aha ook als de bijwerking de dood betekent?
pi_202694555
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:07 schreef ludovico het volgende:

[..]
Here you go.

https://www.businessinsid(...)nt-women-cdc-2021-11

Die bron zal best naar het paper linken.
Hahaha. :') _O-

Kan je wel Engels?

Covid is juist gevaarlijk en veroorzaakt doodgeboorte, niet het vaccin.

COVID-19 increases the risk of stillbirth for pregnant women — 65% of whom still aren't vaccinated
pi_202694694
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hahaha. :') _O-

Kan je wel Engels?

Covid is juist gevaarlijk en veroorzaakt doodgeboorte, niet het vaccin.

COVID-19 increases the risk of stillbirth for pregnant women — 65% of whom still aren't vaccinated
Probeer het ff met respect.

Er staat helemaal niks over het vaccin. Het gaat hier om vrouwen die positief getest zijn op Covid. Vaccinatiestatus is niet vermeld.

En tussen 2020 en 2021 is het risico op still births na een infectie toegenomen van 1% naar 2.7% na een Covid besmetting.

Delta loopt samen met vaccinatie.

Ze geven wel de hint dat de vrouwen zonder besmetting dezelfde percentages geven.

Dus een exclusieve oorzaak van vaccin kun je dan wel redelijk uitsluiten.

Of delta opeens veel schadelijker is of dat vaccin*delta gek doet...

Voor het virus alleen een 170% increase veroorzaken lijkt me extreem. Maar zou kunnen.
pi_202694741
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Probeer het ff met respect.

Er staat helemaal niks over het vaccin. Het gaat hier om vrouwen die positief getest zijn op Covid. Vaccinatiestatus is niet vermeld.

En tussen 2020 en 2021 is het risico op still births na een infectie toegenomen van 1% naar 2.7% na een Covid besmetting.
Je draait. Dit zei je eerst:

quote:
pi_202694797
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je draait. Dit zei je eerst:
[..]

Dat was dan onvolledig, zie post 35.

Je hebt de keuze, of respectvol een ethisch in discussie of ik ben weg.
pi_202694832
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je volledige tekst maakt het niet beter hoor:

quote:

En dan met dit artikel aan komen zetten als 'bewijs':

:')
pi_202694906
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik vind het alleen maar mooi. Jij insinueert dat de vaccins voor doodgeboortes zorgen. En onderbouwt dat met een artikel dat laat zien dat corona gevaarlijk is, en vaccins juist beschermen tegen doodgeboorte.

''Getting vaccinated before or during pregnancy "is critical to reduce the impact of COVID-19 on stillbirths," the CDC researchers wrote.''
  Vis een optie? zaterdag 18 december 2021 @ 23:28:42 #48
70532 loveli
N
pi_202695006
quote:

[..]
Om een omelet te maken, moet je een eitje breken.
crap in = crap out
pi_202695785
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Bijwerkingen van corona zijn veel gevaarlijker dan de bijwerkingen van de vaccins.
Dat weet nog helemaal niemand.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_202695814
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 00:05 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat weet nog helemaal niemand.
Welk wetenschappelijk bewijs wijst erop dat vaccins gevaarlijker zijn dan corona?
pi_202695825
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 00:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Welk wetenschappelijk bewijs wijst erop dat vaccins gevaarlijker zijn dan corona?
Dat merken we over een tijdje wel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_202695832
quote:

[..]
Virus of vaccin = beide laat het lichaam een reactie geven op een viruseiwit (wat bij vaccins in zeer zeldzame gevallen dodelijk of anderszins schadelijk voor het lichaam is)

Waar vaccinatie dan nog altijd veiliger en dus beter is want dan heb je alleen de eiwitmantels en niet de rest van het ziekmakende virus

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2021 00:09:06 ]
pi_202695857
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 00:07 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat merken we over een tijdje wel.
Knap hoor als het vaccin al binnen enkele dagen geheel uit het lichaam is
  Vis een optie? zondag 19 december 2021 @ 00:12:51 #54
70532 loveli
N
pi_202695908
quote:

[..]
Vraag dat in 2076 nog een keer..
crap in = crap out
  zondag 19 december 2021 @ 00:13:04 #55
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_202695915
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite als dat je insteek is.
  zondag 19 december 2021 @ 00:13:51 #56
396550 Richestorags
pi_202695929
Die grijsgedraaide vaccinplaat mag ook wel een keer worden vervangen.
pi_202697399
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]

? Wat is er mis met een paper van het CDC?
pi_202697421
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
[..]

? Wat is er mis met een paper van het CDC?
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 23:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik vind het alleen maar mooi. Jij insinueert dat de vaccins voor doodgeboortes zorgen. En onderbouwt dat met een artikel dat laat zien dat corona gevaarlijk is, en vaccins juist beschermen tegen doodgeboorte.

''Getting vaccinated before or during pregnancy "is critical to reduce the impact of COVID-19 on stillbirths," the CDC researchers wrote.''
Ik insinueer dat het met elkaar te maken zou kunnen hebben. Zoals het ook met delta variant te maken zou kunnen hebben of met de combi daarvan. Geïsoleerd delta besmetting is uitgezonderd want die is al onderzocht in dit onderzoek..

Keb nergens gezegd dat corona niet gevaarlijk is. Nouja, relatief aan geen corona dan.

Het artikel heeft niks onderzocht mbt Vaccinatiestatus en doodgeboortes na een besmetting.

Wat de wetenschappers opschrijven is precair om die reden. Ze accepteren wel heel makkelijk dat delta variant 170% meer still births na corona infectie veroorzaakt. Ik vind dat ongekend veel.
pi_202697431
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 00:08 schreef Loena. het volgende:

[..]
Virus of vaccin = beide laat het lichaam een reactie geven op een viruseiwit (wat bij vaccins in zeer zeldzame gevallen dodelijk of anderszins schadelijk voor het lichaam is)

Waar vaccinatie dan nog altijd veiliger en dus beter is want dan heb je alleen de eiwitmantels en niet de rest van het ziekmakende virus
Zo simpel is het niet.

Het spike eiwit komt overal en nergens in sommige gevallen, myocarditus is een gemelde bijwerking.. Kinderen die overleden zijn aan corona naderen de 0 en deze grote problemen komen wel geregeld voor.

En wat ik al eerder zei. Non covid deaths 50% omhoog tov 2020 in 2021 voor jongens tussen de 15-19... Dat is simpelweg verontrustend.

De oversterfte is erger in 2021 dan in 2020 voor hele groepen en er was geen oversterfte in 2020 voor hele groepen.
pi_202697444
Wacht even Ludo,jij komt zelf met een onderzoek aan, en geeft nu nadat je erop gewezen bent opeens aan dat het precair is omdat je erachter komt dat het onderzoek juist jou eerder onzin uitspraken over dood geborene totaal tegenspreekt. :')
pi_202697453
quote:

[..]
Oversterfte statistieken. Mortaliteit onder gevaccineerden die hoger ligt, het hele lage IFR van covid vergelijken met die van dodelijke bijwerkingen vaccins.

Kinderen zijn geen risicogroep.
pi_202697474
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:21 schreef Basp1 het volgende:
Wacht even Ludo,jij komt zelf met een onderzoek aan, en geeft nu nadat je erop gewezen bent opeens aan dat het precair is omdat je erachter komt dat het onderzoek juist jou eerder onzin uitspraken over dood geborene totaal tegenspreekt. :')
Ik heb in post 35 al ingezet hoe het in dat onderzoek zit. En dat ik een 170% stijging van still births na infectie fors vind.

Het spreekt helemaal niet tegen. Die 170% is fors en er is in dat onderzoek geen onderscheid gemaakt tussen Vaccinatiestatus.

Het wordt nu een herhaling van zetten. Het CDC ziet deze info inderdaad als reden om te vaccineren. Ik zie een red flag omdat de toename voor mijn gevoel veel te fors is om te verklaren met delta ipv alfa.
pi_202697510
En verder is in ludos wereld covid toch maar een griepje dus waar maak je je druk over. :D
pi_202697531
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:34 schreef Basp1 het volgende:
En verder is in ludos wereld covid toch maar een griepje dus waar maak je je druk over. :D
Voor iedereen onder de pak hem beet 60 als je meet in IFR. Zeker.

Er is wel oversterfte bij de oudere leeftijden maar ook gedeeltelijk vanwege meer mensen die besmet zijn geraakt in dezelfde tijd... Dat vertekend ook nog want die aantallen zullen niet even hoog blijven vanwege opbouw antistoffen.

En de dodelijkheid neemt ook af vanwege opbouw antistoffen.

Aannemen dat op dit moment covid gevaarlijker zou zijn dan een zware griep kan je helemaal niet, laat staan dat je een significant verschil zou kunnen vinden als je het zou onderzoeken.
  zondag 19 december 2021 @ 08:47:14 #65
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202697561
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Er is wel oversterfte bij de oudere leeftijden maar ook gedeeltelijk vanwege meer mensen die besmet zijn geraakt in dezelfde tijd... Dat vertekend ook nog want die aantallen zullen niet even hoog blijven vanwege opbouw antistoffen.

En de dodelijkheid neemt ook af vanwege opbouw antistoffen.

Aannemen dat op dit moment covid gevaarlijker zou zijn dan een zware griep kan je helemaal niet, laat staan dat je een significant verschil zou kunnen vinden als je het zou onderzoeken.
Laatste weken zo’n 600+ mensen op de IC. Terwijl we minder contactmomenten hebben (nog steeds werkt men veel thuis bijvoorbeeld) en we een hele grote groep mensen met antistoffen hebben én geprikt zijn. Hoe vaak komt zoiets voor met griep?
  zondag 19 december 2021 @ 08:48:52 #66
208890 June.
Seriously?
pi_202697570
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar.. MIS-C bij kinderen kan ernstig verlopen. Dat zie je niet bij influenza.
https://www.ntvg.nl/artik(...)rde-hyperinflammatie
Shine bright like a diamond.
pi_202697571
Ifr = instrument flight rules. Waar zit je over te bazelen?

Heb je ergens iets gelezen en praat je dat zo na.
pi_202697727
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:34 schreef Saboo het volgende:

[..]
Ja. Ik ben zelf zo'n student die in de problemen komt als ik het niet haal (herkansing van een vak dat ik moet halen om het vervolg te mogen doen etc.), maar ik heb ook griep (#nocorona) waardoor leren moeilijk gaat. Dus ik heb erg veel ambivalente gevoelens.

Duidelijkheid zou wel lekker zijn.
Kunnen uitzieken zou toch ook niet zo verkeerd zijn.
Voor het geval je het niet gelezen hebt: er is een uitzondering gemaakt voor examens en tentamens. Mogelijk gaat je toets dus morgen gewoon door. Toch nog maar even studeren vandaag...
Clap your hands if you're working too hard
  zondag 19 december 2021 @ 09:31:42 #69
396550 Richestorags
pi_202697793
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:49 schreef Basp1 het volgende:
Ifr = instrument flight rules. Waar zit je over te bazelen?

Heb je ergens iets gelezen en praat je dat zo na.
Infection fatality rate.

Kan jij ook nog met respect naar Ludo discussiëren?
pi_202697824
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:31 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Infection fatality rate.

Kan jij ook nog met respect naar Ludo discussiëren?
Nee als er keer op keer verdraaide onzin verteld blijft worden is het respect wel verdwenen. Met zijn griepje en cherry picked verhaaltjes of half verzonnen dingen die later toch weer anders blijken. :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zondag 19 december 2021 @ 09:36:40 #71
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_202697840
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Nee als er keer op keer verdraaide onzin verteld blijft worden is het respect wel verdwenen. Met zijn griepje en cherry picked verhaaltjes of half verzonnen dingen die later toch weer anders blijken. :D
Klinkt als een Facebook wetenschapper.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_202697841
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:47 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Laatste weken zo’n 600+ mensen op de IC. Terwijl we minder contactmomenten hebben (nog steeds werkt men veel thuis bijvoorbeeld) en we een hele grote groep mensen met antistoffen hebben én geprikt zijn. Hoe vaak komt zoiets voor met griep?
Die contactmomenten en weet ik het welke maatregelen zullen wel wat effect hebben maar dat maakbaarheidsdenken is verder ook misplaatst. Het zal ietsss doen maar men gebruikt het in de argumentatie alsof ze 3 verschillende voorbehoedsmiddelen gebruiken en de vrouw nog steeds zwanger raakt.

Waarheid is dat je hebt geneukt met een lekke condoom. Het houdt 95% tegen maar of het voldoende is moet maar blijken.

Maar ik had het ook over IFR en niet de IHR. Die cijfers worden helemaal niet gecommuniceerd.. Dat is een van de dingen die me ook zo tegenzit.. De informatievoorziening is ruim ondermaats.

Mij kan je wel overtuigen hoor met ligdagen corona / influenza per jaar als blijkt dat 2020 een factor 2 hoger ligt bijv.
pi_202697881
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Klinkt als een Facebook wetenschapper.
Ja het OMT doet het overtuigend beter -lol-
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_202697904
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het probleem bij dit type discussies is dat men reageert op een compleet verhaal en de emotie eronder men niet zint en daarom maar de conclusie trekt dat het onzin is. Ik heb echt geen idee wat je onzin vindt en waarom. Dat kun je wss ook niet uitleggen.. En als je het wel probeert laat je wss blijken dat je het punt mist.

A. De oversterfte was niet hoger in 2020 voor pak hem beet iedereen onder de 50. Kan je dat accepteren?

B. Bijna of geen gezonde kinderen overleden aan covid sinds de start van de pandemie. Kan je dat accepteren?

C. 4+% oversterfte onder 65- groep in 2021 tov 2020. Kan je dat accepteren?

D. 50% meer non Covid deaths voor jongens 15-19 (in geloof ik de UK) in 2021 dan 2020. Kan je dat accepteren?

En last dan.
E. Sinds de inzet van de vaccinaties danwel de Delta variant van corona is het aantal still births na corona infectie van 1.0% naar 2.7% gestegen.

Dat zijn allemaal feiten. Als je vindt van niet kan je ze puntsgewijs natuurlijk met papers danwel andere bronnen weerleggen.
pi_202698011
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:48 schreef June. het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar.. MIS-C bij kinderen kan ernstig verlopen. Dat zie je niet bij influenza.
https://www.ntvg.nl/artik(...)rde-hyperinflammatie
Ja ok, maar dan kunnen we alles gevaarlijk noemen. Griep is ook niet onschuldig, sommige risico's moeten we gewoon accepteren.

Die van covid ook gewoon als dat gaat. Als je vaker een booster wilt dan mag dat allemaal. Tis een vrij land.
pi_202698156
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat lul je nou man :')

Enige manier is om het virus op z'n beloop te laten gaan en de IC's uitbreiden.
pi_202698175
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:07 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Wat lul je nou man :')

Enige manier is om het virus op z'n beloop te laten gaan en de IC's uitbreiden.
Dat de wetenschappers hier nog niet aan hebben gedacht zeg. Hadden ze jou maar gebeld.
pi_202698197
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 10:09 schreef FerryBouman het volgende:

[..]
Dat de wetenschappers hier nog niet aan hebben gedacht zeg. Hadden ze jou maar gebeld.
Je snapt het nog niet na 3 lockdowns?
pi_202698225
Weet iemand of begraafplaatsen ook dicht zijn? Kan er niks over vinden op Google.
pi_202698244
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:11 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Je snapt het nog niet na 3 lockdowns?
Nee leg even uit, ik heb geen Facebook.
pi_202698256
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 10:09 schreef FerryBouman het volgende:

[..]
Wat als ik jou vertel dat dit geen uniforme / homogene groep is.
pi_202698269
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 10:14 schreef FerryBouman het volgende:

[..]
Nee leg even uit, ik heb geen Facebook.
Nee jij hebt alleen NOS.

Je hecht alleen waarde aan autoriteit die benoemd is door de mainstream autoriteit.
pi_202698303
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee jij hebt alleen NOS.

Je hecht alleen waarde aan autoriteit die benoemd is door de mainstream autoriteit.
_O-
pi_202698342
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 10:20 schreef FerryBouman het volgende:

[..]
_O-
Ik denk dat er geen brug te slaan valt hier.
pi_202698354
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:13 schreef Slumlord. het volgende:
Weet iemand of begraafplaatsen ook dicht zijn? Kan er niks over vinden op Google.
Het is uitgestorven daar.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202698379
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:46 schreef ludovico het volgende:

[..]
Het probleem bij dit type discussies is dat men reageert op een compleet verhaal en de emotie eronder men niet zint en daarom maar de conclusie trekt dat het onzin is. Ik heb echt geen idee wat je onzin vindt en waarom. Dat kun je wss ook niet uitleggen.. En als je het wel probeert laat je wss blijken dat je het punt mist.

A. De oversterfte was niet hoger in 2020 voor pak hem beet iedereen onder de 50. Kan je dat accepteren?
cherry picken op de leeftijd 50 mocht dadelijk blijken dat er toch wat oversterfte tussen de 40 en 50 was dat dan 40 je beter uitkomt zet je daarop in :')
quote:
B. Bijna of geen gezonde kinderen overleden aan covid sinds de start van de pandemie. Kan je dat accepteren?
bijna of geen is al een contradictie daar hoef ik niet serieus op in te gaan
quote:
C. 4+% oversterfte onder 65- groep in 2021 tov 2020. Kan je dat accepteren?
dus tussen de 50 en 65 is er een oversterfe van 4% leuk uit welke cijfers blijkt dat en welk punt wil je hiermee maken
quote:
D. 50% meer non Covid deaths voor jongens 15-19 (in geloof ik de UK) in 2021 dan 2020. Kan je dat accepteren?
Ik geloof dat is jou hard wetenschappelijk bewijs met duidelijke bronnen daar zitten we op te wachten
quote:
En last dan.
E. Sinds de inzet van de vaccinaties danwel de Delta variant van corona is het aantal still births na corona infectie van 1.0% naar 2.7% gestegen.
iemand die hier door deze zin een blik van zijn logica geeft waaruit volgt dat hij
niets van causaliteit blijkt te begrijpen maar wat zegt, ja die kan ik toch niet serieus nemen
quote:
Dat zijn allemaal feiten. Als je vindt van niet kan je ze puntsgewijs natuurlijk met papers danwel andere bronnen weerleggen.
bij elkaar gezochte feiten zonder onderbouwing en dan tegen de rest van de discussie deelnemers zeggen zoek zelf maar waar ik deze onzin vandaan haal.
pi_202698387
Bespaar je de moeite, kilometers diep rabbit hole.
pi_202698521
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
cherry picken op de leeftijd 50 mocht dadelijk blijken dat er toch wat oversterfte tussen de 40 en 50 was dat dan 40 je beter uitkomt zet je daarop in :')
[..]
bijna of geen is al een contradictie daar hoef ik niet serieus op in te gaan
[..]
dus tussen de 50 en 65 is er een oversterfe van 4% leuk uit welke cijfers blijkt dat en welk punt wil je hiermee maken
[..]
Ik geloof dat is jou hard wetenschappelijk bewijs met duidelijke bronnen daar zitten we op te wachten
[..]
iemand die hier door deze zin een blik van zijn logica geeft waaruit volgt dat hij
niets van causaliteit blijkt te begrijpen maar wat zegt, ja die kan ik toch niet serieus nemen
[..]
bij elkaar gezochte feiten zonder onderbouwing en dan tegen de rest van de discussie deelnemers zeggen zoek zelf maar waar ik deze onzin vandaan haal.
Pfoe... Dit gaat te hard voor je. Je kiest er echt helemaal zelf voor om alles weg te wuiven.
pi_202698653
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oversterfte statistieken. Mortaliteit onder gevaccineerden die hoger ligt, het hele lage IFR van covid vergelijken met die van dodelijke bijwerkingen vaccins.

Kinderen zijn geen risicogroep.
Oversterfte is een nogal grof instrument. Er zijn namelijk talloze factoren die ertoe leiden dat mensen dood gaan. Aangezien er met corona daadwerkelijk wat aan de hand is, zien we inderdaad oversterfte.

Bij kinderen zien we geen oversterfte, kinderen sterven dan ook bijna nooit aan corona. Dat betekent niet dat de vaccins dan gevaarlijker zijn. Want aanzienlijk wat kinderen zijn ook al gevaccineerd, en die komen ook niet in de oversterfte voor. Maar goed, het argument werkt twee kanten op, maar bij jouw maar één kant op.

Overigens kan corona zonder sterfte ook heel naar zijn, corona kan vermoeidheidsklachten geven, de longen kapotmaken of klachten aan het hoofd, het hart, de lever of de darmen geven.
pi_202698680
quote:

[..]
Overigens is dit onzin/een leugen.
pi_202698707
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:34 schreef Geerd het volgende:
Jammer geen avondklok vanaf 20.00 ofzo
Precies en de maatregel dat men nog slechts helemaal alleen mag zijn in de openbare ruimtes.
  zondag 19 december 2021 @ 11:08:28 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202698723
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 08:19 schreef ludovico het volgende:

En wat ik al eerder zei. Non covid deaths 50% omhoog tov 2020 in 2021 voor jongens tussen de 15-19... Dat is simpelweg verontrustend.

De oversterfte is erger in 2021 dan in 2020 voor hele groepen en er was geen oversterfte in 2020 voor hele groepen.
Dus nu is oversterfte wel een argument? 8)7
  zondag 19 december 2021 @ 11:12:24 #93
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202698785
quote:

Dodelijke bijwerkingen als in al die dode neven, nichten, bekenden en collega's van feesboek?
pi_202698820
Goed om te weten dat we Ludovico ook niet meer serieus hoeven te nemen voortaan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_202699524
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 11:12 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dodelijke bijwerkingen als in al die dode neven, nichten, bekenden en collega's van feesboek?
Je gaat toch niet de spot drijven met de vermaarde, gerenommeerde en toonaangevende Facebook University?
A murky, forgotten land.
pi_202699537
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:14 schreef Tomatenboer het volgende:
Goed om te weten dat we Ludovico ook niet meer serieus hoeven te nemen voortaan.
Eenieder die wel eens in COR ( :r) komt of kwam, wist dat al lang.
A murky, forgotten land.
pi_202699817
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Oversterfte is een nogal grof instrument. Er zijn namelijk talloze factoren die ertoe leiden dat mensen dood gaan. Aangezien er met corona daadwerkelijk wat aan de hand is, zien we inderdaad oversterfte.

Bij kinderen zien we geen oversterfte, kinderen sterven dan ook bijna nooit aan corona. Dat betekent niet dat de vaccins dan gevaarlijker zijn. Want aanzienlijk wat kinderen zijn ook al gevaccineerd, en die komen ook niet in de oversterfte voor. Maar goed, het argument werkt twee kanten op, maar bij jouw maar één kant op.

Overigens kan corona zonder sterfte ook heel naar zijn, corona kan vermoeidheidsklachten geven, de longen kapotmaken of klachten aan het hoofd, het hart, de lever of de darmen geven.
twitter

In 2020 zagen we welliswaar geen oversterfte met al die Covid cases, 2021 is een ander verhaal.
En in de oversterfte statistieken is het in absolute aantallen natuurlijk een marginale groep.

Klopt, heftige Corona is ook kut, heftige bijwerkingen ook.

twitter

[ Bericht 21% gewijzigd door ludovico op 19-12-2021 12:36:02 ]
pi_202699960
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:30 schreef ludovico het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ah, de doden zijn ontstaan 'after they introduced jabs' en niet 'after the introduction of the coronavirus'.
pi_202700028
twitter
pi_202700090
twitter

Het gaat mij vooral om het verschil 2020 - 2021.

Non-Covid.
Juni-21.
pi_202700162
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:46 schreef ludovico het volgende:
[ twitter ]

Het gaat mij vooral om het verschil 2020 - 2021.

Non-Covid.
Juni-21.
Wat heerlijk is dat twitter he? Je vindt altijd wel iemand die je mening deelt. En soms zijn ze nog hoogopgeleid ook (wel in een ander specialisme, maar wat boeit het).
pi_202700188
quote:
cherry picken op de leeftijd 50 mocht dadelijk blijken dat er toch wat oversterfte tussen de 40 en 50 was dat dan 40 je beter uitkomt zet je daarop in
Ik noem statistieken, waar de grens precies ligt dan moet ik de bron erbij halen, die heb ik niet paraat, maar het ligt echt rond de 50, die grens is een statistisch gegeven, niet "cherry picking" ofzo. Gewoon feitelijke data.
pi_202700205
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat heerlijk is dat twitter he? Je vindt altijd wel iemand die je mening deelt. En soms zijn ze nog hoogopgeleid ook (wel in een ander specialisme, maar wat boeit het).
Als het onderbouwt wordt met statistieken is het meer dan "slechts een mening" of niet?

Peeters is immunologe. Overigens kunnen dit soort statistieken beter in elkaar gezet worden door het CBS (door statistici dus) dan iets anders.... (maar ook mensen die geen statisticus zijn van beroep kunnen goede statistieken produceren). Rare insinuatie die je maakt dus met "specialisme", vals beroep op autoriteit is dat. Meer dan misplaatst.
pi_202700240
5. Is er voldoende onderzoek gebeurd naar het vaccin voor kinderen?
Producent Pfizer heeft zelf onderzoek gedaan bij zowat 2.000 kinderen. "Dat zijn kleine aantallen, maar dat zijn zeer goed gecontroleerde klinische studies", stelt kinderarts Marc Raes gerust.

"Die studies zijn begeleid en uiteindelijk goedgekeurd door de FDA (de Amerikaanse toezichthouder voor geneesmiddelen, red.), het EMA (het Europees Geneesmiddelenbureau, red.) en nu ook de Hoge Gezondheidsraad. Allemaal experten die weten waar het over gaat en er dagelijks mee bezig zijn."

Die gegevens worden aangevuld met data van plaatsen waar het vaccin al wordt gezet bij kinderen. Zo werden, vooral in de Verenigde Staten en Israël, ondertussen al meer dan 5 miljoen kinderen gevaccineerd tegen het coronavirus.

6. Is het vaccin veilig voor mijn kind?
Ja, benadrukken de experts. "Het onderzoek naar deze vaccins is even goed gedocumenteerd als andere vaccins of medicijnen voor kinderen. Daaruit blijkt heel duidelijk dat de vaccins veilig zijn", zegt vaccinoloog Pierre Van Damme, die ook lid is van de Taskforce Vaccinatie.

Uit het onderzoek van producent Pfizer bleek dat kinderen minder vaak bijwerkingen hadden dan volwassenen. Ernstige bijwerkingen zijn niet vastgesteld. Om zeldzame bijwerkingen op te merken is de testgroep te klein, zegt Pfizer. De meest voorkomende bijwerkingen uit de studie waren dezelfde als die bij volwassenen: pijn op de plaats van inspuiting, eventueel moeheid en mogelijk koortsachtige symptomen.

En ook bij de kinderen die al een vaccin kregen, zijn er geen ernstige bijwerkingen. "We zien de klassieke bijwerkingen, zoals wat pijn in de arm, roodheid op de arm of soms wat koorts. Maar we zien zelfs minder bijwerkingen dan bij de pubers die we al aan het vaccineren zijn", zegt Van Damme.

Ook kinderarts Marc Raes benadrukt dat de vaccins veilig zijn. "Er is een zekere kans, dat weten we uit gegevens bij oudere leeftijdsgroepen, op het doormaken van myocarditis (ontsteking van de hartspier, red.). Dat moeten we niet onder stoelen of banken steken. Maar de kans is kleiner dat je dit krijgt door vaccinatie dan door een coronabesmetting. Dat spreekt dus in het voordeel van vaccinatie."

En ook kinderarts Ann Bael stelt gerust. "Ook met mRNA-vaccins is er ondertussen zeer veel ervaring want we hebben er heel veel mensen mee ingeënt. We weten natuurlijk nog niet alles, maar de kans dat we nog andere bijwerkingen gaan ontdekken, is in elk geval heel erg klein."

https://www.vrt.be/vrtnws(...)ragen-en-antwoorden/
pi_202700268
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:56 schreef luxerobots het volgende:
Producent Pfizer heeft zelf onderzoek gedaan bij zowat 2.000 kinderen. "Dat zijn kleine aantallen, maar dat zijn zeer goed gecontroleerde klinische studies", stelt kinderarts Marc Raes gerust.

"Die studies zijn begeleid en uiteindelijk goedgekeurd door de FDA (de Amerikaanse toezichthouder voor geneesmiddelen, red.), het EMA (het Europees Geneesmiddelenbureau, red.) en nu ook de Hoge Gezondheidsraad. Allemaal experten die weten waar het over gaat en er dagelijks mee bezig zijn."

Die gegevens worden aangevuld met data van plaatsen waar het vaccin al wordt gezet bij kinderen. Zo werden, vooral in de Verenigde Staten en Israël, ondertussen al meer dan 5 miljoen kinderen gevaccineerd tegen het coronavirus.

6. Is het vaccin veilig voor mijn kind?
Ja, benadrukken de experts. "Het onderzoek naar deze vaccins is even goed gedocumenteerd als andere vaccins of medicijnen voor kinderen. Daaruit blijkt heel duidelijk dat de vaccins veilig zijn", zegt vaccinoloog Pierre Van Damme, die ook lid is van de Taskforce Vaccinatie.

Uit het onderzoek van producent Pfizer bleek dat kinderen minder vaak bijwerkingen hadden dan volwassenen. Ernstige bijwerkingen zijn niet vastgesteld. Om zeldzame bijwerkingen op te merken is de testgroep te klein, zegt Pfizer. De meest voorkomende bijwerkingen uit de studie waren dezelfde als die bij volwassenen: pijn op de plaats van inspuiting, eventueel moeheid en mogelijk koortsachtige symptomen.

En ook bij de kinderen die al een vaccin kregen, zijn er geen ernstige bijwerkingen. "We zien de klassieke bijwerkingen, zoals wat pijn in de arm, roodheid op de arm of soms wat koorts. Maar we zien zelfs minder bijwerkingen dan bij de pubers die we al aan het vaccineren zijn", zegt Van Damme.

Ook kinderarts Marc Raes benadrukt dat de vaccins veilig zijn. "Er is een zekere kans, dat weten we uit gegevens bij oudere leeftijdsgroepen, op het doormaken van myocarditis (ontsteking van de hartspier, red.). Dat moeten we niet onder stoelen of banken steken. Maar de kans is kleiner dat je dit krijgt door vaccinatie dan door een coronabesmetting. Dat spreekt dus in het voordeel van vaccinatie."

En ook kinderarts Ann Bael stelt gerust. "Ook met mRNA-vaccins is er ondertussen zeer veel ervaring want we hebben er heel veel mensen mee ingeënt. We weten natuurlijk nog niet alles, maar de kans dat we nog andere bijwerkingen gaan ontdekken, is in elk geval heel erg klein."

https://www.vrt.be/vrtnws(...)ragen-en-antwoorden/
Ik word al moe als je begint met 2000 kinderen.

We hebben het over een oversterfte in 2021 van de 65- groep t.o.v. 2020 van ongeveer 1/12.000 per gevaccineerde (in NL).

[ Bericht 2% gewijzigd door ludovico op 19-12-2021 13:17:47 ]
pi_202700316
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:54 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als het onderbouwt wordt met statistieken is het meer dan "slechts een mening" of niet?
Jij misbruikt statistieken.

Als je wil weten of er jongeren sterven aan de vaccins, zal je moeten kijken hoe veilig de vaccins zijn. Je kunt niet naar de oversterfte kijken en een verhoogde oversterfte aan de vaccins toeschrijven.
pi_202700372
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Jij misbruikt statistieken.

Als je wil weten of er jongeren sterven aan de vaccins, zal je moeten kijken hoe veilig de vaccins zijn. Je kunt niet naar de oversterfte kijken en een verhoogde oversterfte aan de vaccins toeschrijven.
Alsjeblieft kijk naar hoe veilig de vaccins zijn en vergelijk de groepen op basis van vaccinatiestatus.

Als je zegt dat ik alleen maar wijs op rook en geen vuur laat zien heb je helemaal gelijk, maar het gezegde luidt natuurlijk "waar rook is is vuur" laten we dan onderzoeken of er wél of niet iets in de fik staat.
pi_202700389
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:54 schreef ludovico het volgende:
Peeters is immunologe. Overigens kunnen dit soort statistieken beter in elkaar gezet worden door het CBS (door statistici dus) dan iets anders.... (maar ook mensen die geen statisticus zijn van beroep kunnen goede statistieken produceren). Rare insinuatie die je maakt dus met "specialisme", vals beroep op autoriteit is dat. Meer dan misplaatst.
Daar heb je een punt, maar ik bedoelde Tracy.
pi_202700406
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Daar heb je een punt, maar ik bedoelde Tracy.
Nogmaals, al was het een viroloog, statistiek is niet zijn/haar specialisme.
pi_202700421
Als maandag de AEX flink daalt. Kun je goedkoop aandelen inkopen. :D
Cindy De Vuyst
pi_202700423
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nogmaals, al was het een viroloog, statistiek is niet zijn/haar specialisme.
Peeters verbindt er ook niet de conclusie aan dat de oversterfte door vaccins komt.
pi_202700441
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Peeters verbindt er ook niet de conclusie aan dat de oversterfte door vaccins komt.
Oh doe ik dat wel?

Ik zeg dat de relatie zou kunnen bestaan. Dit is een red flag.

Je praat over een groep die niet of nauwelijks risico loopt, die moet je niet aan onbekende risico's blootleggen, zeker niet als er een rode vlag naast wappert.

Finland doet daar dus het juiste, geen vaccins voor gezonde 5-11 jarigen.
twitter
pi_202700527
Vaccins zijn 200% veilig. Daar mag je geen slecht woord over zeggen!
Cindy De Vuyst
pi_202700610
quote:
Causaliteit kan je niet aantonen met statistieken, dat is een vraagstuk van plausibiliteit.
pi_202700615
quote:
80s.gif Op zondag 19 december 2021 13:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh doe ik dat wel?

Ik zeg dat de relatie zou kunnen bestaan. Dit is een red flag.

Je praat over een groep die niet of nauwelijks risico loopt, die moet je niet aan onbekende risico's blootleggen, zeker niet als er een rode vlag naast wappert.

Finland doet daar dus het juiste, geen vaccins voor gezonde 5-11 jarigen.
[ twitter ]
De Amerikaanse FDA, Europese EMA en Belgische Hoge Gezondheidsraad hebben de seinen wat betreft vaccineren op groen gezet.

En in de VS en Israël zijn in totaal al meer dan 5 miljoen kinderen gevaccineerd.

quote:

pi_202700701
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Amerikaanse FDA, Europese EMA en Belgische Hoge Gezondheidsraad hebben de seinen wat betreft vaccineren op groen gezet.

En in de VS en Israël zijn in totaal al meer dan 5 miljoen kinderen gevaccineerd.
[..]

Ja, stel 1/20.000 kinderen zou overlijden praat je met 5 miljoen over 250 kinderen in 2 complete landen. Over een compleet jaar. Die cijfers vallen helemaal niemand op als er niet naar gezocht wordt. Tragische ongevallen vinden altijd plaats.

Maar als er minder dan 250, of sterker nog, onder de gezonde kinderen praktisch niemand overlijdt zijn er 250 kinderen voor niks gestorven.

Misschien is het niet duidelijk maar ik ben wel ergens in de "extreem zeldzame bijwerkingen" staart aan het zoeken. Neemt niet weg dat het een serieuze zaak is als er een middel wordt toegediend aan kinderen met meer schadelijke effecten dan positieve.

In NL zijn er +- 375k 0-20 jarigen.
Daarvan overlijden per jaar +- 1000 personen.

Als 1/20k overlijdt praten we over 20 kinderen.

Op 1000-1100 personen die normaliter overlijden.
Vertel mij maar of dat statistieken zijn die zouden opvallen als je er niet naar zoekt.

[ Bericht 8% gewijzigd door ludovico op 19-12-2021 13:28:14 ]
  zondag 19 december 2021 @ 13:31:30 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202700856
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:30 schreef ludovico het volgende:
In 2020 zagen we welliswaar geen oversterfte met al die Covid cases, 2021 is een ander verhaal.
En in de oversterfte statistieken is het in absolute aantallen natuurlijk een marginale groep.
Ondanks dat dat myocarditis verhaal al duizend keer gedebunked is blijft dat een hardnekkig gepresenteerd "feit" in wappieland.

quote:
All in all, this research abstract in its present form should not change your perception of Covid-19 vaccine safety. I’ve covered for Forbes the U.S. Food and Drug Administration (FDA) warning about the relatively rare risk of myocarditis or pericarditis after vaccination with the Pfizer-BioNTech or Moderna Covid-19 mRNA vaccines. This risk may be even lower than the risk of being killed by a cow, which by one report could be about one in 300,000. Such risks are still much, much lower than the risk of myocarditis or pericarditis after you’ve been infected with the severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2). Of course, the risk of being killed by cow may vary depending on what exactly you are doing with the cow. Certainly, it’s important to continue monitoring for possible side effects of the Covid-19 vaccines, which various real scientists and real scientific and governmental organizations are doing with real studies. What’s needed is continuing real science and not “dramatic” statements that don’t have enough supporting evidence.
Forbes
pi_202700981
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ondanks dat dat myocarditis verhaal al duizend keer gedebunked is blijft dat een hardnekkig gepresenteerd "feit" in wappieland.
[..]
Forbes
Myocarditus is gewoon een genoteerde bijwerking van de vaccins. Mag je verder allemaal zelf weten of je dat accepteert of niet.

De afweging hoe erg dat is t.o.v. de baten van het vaccin is weer een ander vraagstuk.

En eventuele oversterfte die gelinkt kan worden in het zetten van vaccinaties is helemaal een ander vraagstuk. En dat laatste is waar we statistieken van moeten krijgen en waar we op wachten.

Serieuze wetenschap over long-covid hebben we nog niet gehad.
Serieuze wetenschap over het aantal ligdagen van Corona vs griep 2000-2018 moeten we ook nog op wachten..... En die kunnen we ook wel corrigeren voor 65+ populatie die immens gestegen is....

Het is er gewoon niet.
pi_202701273
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:23 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ja, stel 1/20.000 kinderen zou overlijden praat je met 5 miljoen over 250 kinderen in 2 complete landen. Over een compleet jaar. Die cijfers vallen helemaal niemand op als er niet naar gezocht wordt. Tragische ongevallen vinden altijd plaats.
Ja, stel je voor dat mensen, of eigenlijk kinderen, na een vaccin sterven, en het helemaal niet opvalt!

quote:
Maar als er minder dan 250, of sterker nog, onder de gezonde kinderen praktisch niemand overlijdt zijn er 250 kinderen voor niks gestorven.
Ja, als de vaccins gevaarlijk zouden zijn, en mensen letten niet op, dan sterven kinderen voor niets!

quote:
Misschien is het niet duidelijk maar ik ben wel ergens in de "extreem zeldzame bijwerkingen" staart aan het zoeken.
En die ga je in de brede oversterftecijfers niet vinden hoor. Daar zijn die cijfers te algemeen voor.

quote:
Vertel mij maar of dat statistieken zijn die zouden opvallen als je er niet naar zoekt.
Overigens een mooi staaltje tunnelvisie, je zoekt iets, en je vindt datgene, ook als het niet klopt, want in die tunnel zit je nu eenmaal.
pi_202701534
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:23 schreef ludovico het volgende:

In NL zijn er +- 375k 0-20 jarigen.

In het jaar 1800 klopte dit aantal wel ja. Inmiddels zijn het er ietsjes meer.
  zondag 19 december 2021 @ 14:18:07 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202701608
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:53 schreef luxerobots het volgende:
Ja, stel je voor dat mensen, of eigenlijk kinderen, na een vaccin sterven, en het helemaal niet opvalt!
Als het direct is valt het op, als het in de totale cijfers wegvalt omdat er geen duidelijke link is....

Dit is 2% meer dan normaal, waarom denk jij dat dit persé moet opvallen?
pi_202701633
quote:
En die ga je in de brede oversterftecijfers niet vinden hoor. Daar zijn die cijfers te algemeen voor.
Wat jij wilt, 50% hoger is een extreem onwaarschijnlijke anomaly, denk niet dat dat uitkomsten zijn die je mag verwachten op basis van randomness.
pi_202701648
quote:
Overigens een mooi staaltje tunnelvisie, je zoekt iets, en je vindt datgene, ook als het niet klopt, want in die tunnel zit je nu eenmaal.
Wat klopt er niet dan?

Je zegt net nog "zo eenduidig zijn die cijfers niet" en nu ben je er zeker van dat het niet klopt, je spreekt jezelf tegen joh.
pi_202701655
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
niet alleen twitter maar het gehele internet.
Bedenk een mening en er is altijd wel 1 of andere specialist die het onderbouwd met je eens is. En het zoeken naar die andere persoon heet wetenschappelijk onderzoek uitvoeren :6
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202701671
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 14:12 schreef NightDancert het volgende:

[..]
In het jaar 1800 klopte dit aantal wel ja. Inmiddels zijn het er ietsjes meer.
Keb de cijfers letterlijk bij de hand. Dit was in 2019.

Mannen en vrouwen*
pi_202701676
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:07 schreef einzeinz het volgende:
Als maandag de AEX flink daalt. Kun je goedkoop aandelen inkopen. :D
ik heb al een order staan :9~
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 19 december 2021 @ 14:27:42 #128
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202701742
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:19 schreef ludovico het volgende:
Wat jij wilt, 50% hoger is een extreem onwaarschijnlijke anomaly, denk niet dat dat uitkomsten zijn die je mag verwachten op basis van randomness.
Gebaseerd op die Tweet die je eerder postte toch?

twitter
pi_202701747
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Maar geen afwijking in cijfers vergeleken met toen er nog niet gevaccineerd werd...

[ afbeelding ]

Risks of myocarditis, pericarditis, and cardiac arrhythmias associated with COVID-19 vaccination or SARS-CoV-2 infection
Dat is "positief" maar je praat over 2500 cases per jaar en een tamelijk zeldzame bijwerking.
  zondag 19 december 2021 @ 14:31:55 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202701810
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:28 schreef ludovico het volgende:
Dat is "positief" maar je praat over 2500 cases per jaar en een tamelijk zeldzame bijwerking.
Die gevallen zijn er dus met of zonder vaccinatie slimpie. Dus als we nu stoppen met vaccineren zullen de cijfers exact gelijk blijven.

Los van Covid ansich natuurlijk.
pi_202701815
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Gebaseerd op die Tweet die je eerder postte toch?

[ twitter ]
Als de slopes steeds minder stijl worden en je pakt een average, dan is de average vergeleken met de expected slope overstated.

Dat houdt in dat het verschil groter wordt, omdat de average slope te stijl is en minder stijl zou moeten zijn.
  zondag 19 december 2021 @ 14:32:50 #132
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202701829
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als de slopes steeds minder stijl worden en je pakt een average, dan is de average vergeleken met de expected slope overstated.

Dat houdt in dat het verschil groter wordt, omdat de average slope te stijl is en minder stijl zou moeten zijn.
Misschien moet je gewoon die Tweet ff aanklikken.

En er wordt ettelijke malen gevraagd aan die Craig waar de data vandaan komt... Maar krekels...
pi_202701841
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Die gevallen zijn er dus met of zonder vaccinatie slimpie. Dus als we nu stoppen met vaccineren zullen de cijfers exact gelijk blijven.

Los van Covid ansich natuurlijk.
Ik heb nergens gezegd dat er significant meer cases van myocarditus zijn n.a.v. vaccinatiecampagne. Dat betekent niet dat het een bijwerking kan zijn danwel causaal voor doden kan zorgen n.a.v. vaccinatie.

We praten over zeldzame bijwerkingen immers.
  zondag 19 december 2021 @ 14:34:56 #134
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202701853
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:33 schreef ludovico het volgende:
Ik heb nergens gezegd dat er significant meer cases van myocarditus zijn n.a.v. vaccinatiecampagne. Dat betekent niet dat het een bijwerking kan zijn danwel causaal voor doden kan zorgen n.a.v. vaccinatie.
Dus?
pi_202701865
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:32 schreef AchJa het volgende:

[..]
Misschien moet je gewoon die Tweet ff aanklikken.

En er wordt ettelijke malen gevraagd aan die Craig waar de data vandaan komt... Maar krekels...
quote:
You are overestimating the baseline slope. There is a persistent trend towards smaller slopes. The expected slope is even less than that of 2020 - I'm sure you work out by just how much.
pi_202701893
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:34 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dus?
Het is in ieder geval een zeldzame bijwerking.
pi_202701994
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Keb de cijfers letterlijk bij de hand. Dit was in 2019.

[ afbeelding ]
Mannen en vrouwen*
Hoe kom je op basis van deze cijfers tot een totaal van 375K dan? :')
pi_202702018
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 14:48 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Hoe kom je op basis van deze cijfers tot een totaal van 375K dan? :')
Je hebt gelijk, ik noteer een 0 te weinig. Logisch ook.... Dat 375k nogal te weinig is. Ik ga koffie halen.
pi_202702024
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, ik noteer een 0 te weinig.
Dat maakt voor je verhaal nogal uit.
pi_202702044
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 14:51 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Dat maakt voor je verhaal nogal uit.
True dan gaat het naar 20% bij 1/20k.

Non Covid deaths ging 50% omhoog bij jongens tussen 15-19, die heb ik al gepost hier.
4% omhoog bij 65- populatie.

Gemiddeldes zijn eigenlijk ook onbelangrijk. De kosten baten moeten naar verwachting gewoon gunstig zijn voor vaccineren, anders moet je het niet doen.
  zondag 19 december 2021 @ 16:54:31 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_202704603
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:52 schreef ludovico het volgende:

Non Covid deaths ging 50% omhoog bij jongens tussen 15-19, die heb ik al gepost hier.
Wat is nou de bron van deze cijfers? Want de muts die de Tweet met deze cijfers de wereld inslingerde laat ook niks van zich horen...
pi_202717481
Dit topic is bewijs nummer zoveel dat de gehele discussie is gekaapt door wappies en lockdownies. Een middenweg is er niet meer.
pi_202724300
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:08 schreef theunderdog het volgende:
Dit topic is bewijs nummer zoveel dat de gehele discussie is gekaapt door wappies en lockdownies. Een middenweg is er niet meer.
Ik denk dat er genoeg bv pro-vaxxers zijn die ook fel tegen de lockdown zijn.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_202726666
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 20:19 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Ik denk dat er genoeg bv pro-vaxxers zijn die ook fel tegen de lockdown zijn.
Ik zeg niet dat ze er niet zijn. Ik heb het over de kaping van de discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')