https://nos.nl/artikel/24(...)spoedoverleg-kabinetquote:OMT adviseert harde lockdown, vandaag spoedoverleg kabinet
Het Outbreak Management Team adviseert het kabinet een strenge lockdown in te stellen om de opmars van de omikronvariant af te remmen. De deskundigen willen dat vrijwel alles sluit: alleen de essentile winkels zoals supermarkten zouden open mogen blijven, bevestigen Haagse bronnen.
Dat zou betekenen dat onder meer de horeca, niet-essentile winkels en de cultuursector weer dicht moeten. Ook zouden alle scholen en andere onderwijsinstellingen wat de deskundigen betreft moeten sluiten.
Op vrijdag werd al duidelijk dat er bij het OMT grote zorgen zijn over de snelle verspreiding van de variant.
Of het kabinet het advies ook overneemt is nog niet duidelijk, maar het is wel de verwachting. Vandaag is er een spoedoverleg van het demissionaire kabinet naar aanleiding van het OMT-advies. De bewindslieden beslissen daar over mogelijke aanvullende maatregelen.
Het is waarschijnlijk dat er vandaag ook al een nieuwe persconferentie gehouden wordt om de nieuwe maatregelen bekend te maken, zeggen Haagse bronnen, en dat de nieuwe maatregelen al in het weekend ingaan, om een stormloop op winkels en restaurants voor te zijn.
profielfoto
Ron Fresen
@ronfresen
Advies OMT: volledige lockdown, alleen essentile winkels blijven dan open. Verwachting is dat kabinet dit advies morgen overneemt. #OmikronVariant
9 uur geleden
Uit cijfers uit Amsterdam blijkt dat het aandeel van de omikronvariant in het totaal aantal besmettingen elke twee drie dagen verdubbelt. Het is de verwachting dat de variant volgende week dominant zal zijn in de hoofdstad. Volgens het OMT is sprake van een race tegen de klok: gaat het toedienen van boosterprikken aan alle volwassenen de komende weken snel genoeg om de omikrongolf voor te zijn?
Het is volgens OMT-lid Marion Koopmans belangrijk zo snel mogelijk aanvullende maatregelen te nemen en door te prikken. Op die manier kan de verwachte impact van de besmettelijkere omikronvariant worden beperkt, tot er meer duidelijkheid is in hoeverre de variant wel of niet ziekmakender is.
Effect booster op ziekenhuisopnames
"Bij alle vaccins die in Nederland gebruikt worden zie je dat de aangemaakte antistoffen tegen omikron duidelijk lager zijn", zei Koopmans in talkshow Op1. Uit onderzoek is volgens haar inmiddels duidelijk dat de huidige vaccins veel minder goed werken om verspreiding van het virus te voorkomen.
"We verwachten nog wel effect van vaccinatie op de ziekenhuisopnames, zeker na de booster", zegt Koopmans. Ze verwacht dat er pas over een week of twee echt duidelijkheid is. "Maar als je tot dan wacht, zit je mogelijk al volop in een stijgende lijn." De viroloog adviseert mensen zich te laten testen voordat ze in de kerstperiode op bezoek gaan, en de kring van mensen waar je nauw contact mee hebt zo klein mogelijk te houden. "Het is heel verstandig om daar serieus rekening mee te houden."
De omikronvariant verspreidt zich twee tot drie keer zo snel als de deltavariant, liet OMT-voorzitter Jaap van Dissel woensdag al weten in een briefing aan de Tweede Kamer. Hij stelde dat de snelle verspreiding waarschijnlijk komt omdat mensen die al wat langer geleden zijn gevaccineerd onvoldoende beschermd zijn tegen de variant. Van Dissel dringt dan ook aan op het snel toedienen van boostervaccins.
Politiek verslaggever Ron Fresen over nieuwe maatregelen:
"Het is de verwachting dat het demissionaire kabinet dit ingrijpende advies gaat overnemen. Ze kunnen ook moeilijk anders, gezien de grote zorgen over hoe snel deze variant zich verspreidt. 'Het is alle hens aan dek', hoor je in kabinetskringen. Dit zou ook de eerste keer zijn dat ze al maatregelen nemen vr er een nieuwe golf is.
Het wordt wel een lastige boodschap voor het kabinet, want er is natuurlijk een hoop moedeloosheid bij veel Nederlanders. Zij denken: we zijn een jaar verder sinds de vorige lockdown, veel mensen zijn inmiddels gevaccineerd. En dan zijn we toch weer terug bij af, vlak voor de feestdagen."
Maatregelen in andere landen
Eerder kondigden andere Europese landen ook al maatregelen aan vanwege de variant, of ze overwegen die te nemen. Zo wil Denemarken eerder starten met het toedienen van boosterprikken voor mensen van 40 jaar en ouder. Ook willen de Denen theaters, biscopen en musea sluiten.
De Britten willen eveneens de boostercampagne versnellen. Daar verdubbelt het aantal omikrongevallen iedere twee drie dagen.
In Noorwegen worden over drie weken 90.000 tot 300.000 omikronbesmettingen per dag verwacht en vijftig tot honderd ziekenhuisopnames. Het land kondigde daarom onder meer aan dat er geen alcohol in bars en restaurants meer mag worden geschonken. Ook moeten mensen thuiswerken, tenzij dat echt niet anders kan.
Zeker wel. Je hoeft er alleen geen last van te hebben.quote:
Nee, je bent genfecteerd (geweest).quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Zeker wel. Je hoeft er alleen geen last van te hebben.
Als je met iets potentieel dodelijks geinfecteerd bent zou ik je toch ziek durven noemen, even los van hoeveel last je er van hebt. Of noem jij iemand met HIV ook niet ziek?quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Nee, je bent genfecteerd (geweest).
Je weet dat er op dit moment (dwz: elke dag) ongeveer 380 biljoen virussen op en in je lichaam zitten?quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:56 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je met iets potentieel dodelijks geinfecteerd bent zou ik je toch ziek durven noemen, even los van hoeveel last je er van hebt. Of noem jij iemand met HIV ook niet ziek?
De HIV vergelijking is opzich wel relevant, want ook dat zorgde ook voor paniek, in het westen is dat nu wel onder controle, maar in veel landen absoluut nog niet. Er liggen behoorlijk wat negatieve scenarios voor ons klaar. Klote zooi.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:56 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Als je met iets potentieel dodelijks geinfecteerd bent zou ik je toch ziek durven noemen, even los van hoeveel last je er van hebt. Of noem jij iemand met HIV ook niet ziek?
Het zijn dagkoersen en lekken, ga ermaar vanuit dat je maandag vrij bent.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:58 schreef Saboo het volgende:
Effe tussendoor. Is er ergens iets bekend over hoger onderwijs / WO . Ik heb maandag allemaal toetsen op de planning.
Anoniem schelden durf jij wel, h?quote:Op zaterdag 18 december 2021 13:21 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Ik begrijp dat een harde lockdown voor jouw situatie in de inrichting niet zo veel uitmaakt, maar voor andere mensen ligt dat anders.
Nog even doortellen en je zit op 5g.quote:Op zaterdag 18 december 2021 11:09 schreef vosss het volgende:
[..]
We gaan nergens heen? Wat dacht je van een 2G/3G samenleving waarbij iedereen door ongeacht welke hoepel of hoeveelste booster dan ook die de overheid ons oplegt moet springen en anders volkomen uitgesloten wordt van de samenleving.
Dat is waar we heen gaan.
Bron?quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:00 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Je weet dat er op dit moment (dwz: elke dag) ongeveer 380 biljoen virussen op en in je lichaam zitten?
Schelden is inderdaad niet nodig.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:09 schreef torentje het volgende:
[..]
Anoniem schelden durf jij wel, h?
Tijd zat nog om te studeren na 20uquote:Op zaterdag 18 december 2021 14:58 schreef Saboo het volgende:
Effe tussendoor. Is er ergens iets bekend over hoger onderwijs / WO . Ik heb maandag allemaal toetsen op de planning.
Gaan wel geruchten, maar denk dat je vanavond pas zekerheid hebt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:58 schreef Saboo het volgende:
Het is allemaal geruchten en we gaan uit van het pikzwarte scenario. Oftewel niemand meer de deur uit en voedselpakketten voor iedereen tot nader order.quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:58 schreef Saboo het volgende:
Gewoon aan de slag, studeren met je donder!quote:Op zaterdag 18 december 2021 14:58 schreef Saboo het volgende:
Als het kabinet beslist dat het onderwijs op slot gaat valt er niet veel te regelen vrees ik.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:17 schreef Snolkelderij het volgende:
[..]
Gewoon aan de slag, studeren met je donder!
Als ik een toets moest afnemen zou ik een gymzaal regelen ofzo, zodat het toch kan doorgaan. Gewoon om mijn studenten te helpen, sommigen kunnen in de problemen komen als ze hun punten niet (kunnen) halen.
En als het wordt afgeblazen heb je het niet voor niks geleerd.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:24 schreef christmastsunami het volgende:
Tuurlijk ga maar lekker voorbereiden op een toets, midden tussen deze doem berichten, dat schiet toch niet op.???
Onderwijsinstellingen hebben inmiddels veel ervaring met online oplossingen. Dus blijven leren kan zeker geen kwaad.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:24 schreef christmastsunami het volgende:
Tuurlijk ga maar lekker voorbereiden op een toets, midden tussen deze doem berichten, dat schiet toch niet op.???
Het is nogal onzeker lijkt het.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:25 schreef ToT het volgende:
Oh en iemand liep te blaten over dat ik Zuid-Afrikaanse artsen moest citeren over dat Omicron milder is?
Leuke manier om een discussie te saboteren, maar het is ook gewoon in het nieuws: https://www.hln.be/buiten(...)end-milder~afd4ef3d/
quote:Mensen lopen dus sneller een infectie op. Het is niet duidelijk of mensen ook zieker worden en of dit tot een grotere instroom in de ziekenhuizen leidt, waar nog steeds veel coronapatinten behandeld worden. Koopmans vindt die onzekerheid zeer alarmerend. "Op een schaal van 1 tot 10 zit ik aan de 8."
Het hoofd van het OMT, Jaap van Dissel, deelt die zorgen. "Uit Zuid-Afrika komen signalen dat omikron gunstiger is dan delta, maar uit Denemarken komen signalen dat dat nog maar de vraag is", zei hij donderdag. "Het gaat er met name om: wat gebeurt er als er kwetsbaren worden blootgesteld en hoeveel komen er dan in het ziekenhuis?"
https://nos.nl/artikel/24(...)ch-bijna-alles-dicht
Nou de bedoeling is om je ook enigzins normaal te kunnen voorbereiden. Voldoendes halen. In het nieuws is, dat vanavond er een volledige lockdown aan komt, als bij de eerste, dus van mij mag ie/ze de boeken gewoon door de kamer heen slingeren en iets leukers gaan doen.quote:
Zonder avondklok tellen we 2022 straks niet eens mee als 'coronajaar'quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:31 schreef TornadoDK het volgende:
Leuk die paniek veroorzaken altijd nu gaat iedereen elkaar lekker besmetten, over 2 weken is er weer een piek te zien natuurlijk waardoor de lockdown weer verlengt wordt.
Dat weet jij en niemand niet op dit moment.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:31 schreef Starhopper het volgende:
En het percentage wat in het ziekenhuis terecht komt zal misschien lager zijn met deze variant. Maar omdat hij heel veel besmettelijker is, is het absolute aantal ziekenhuisopnames veel groter natuurlijk
Het helpt ook niet in de hele dag geruchten te volgen, waarna blijkt dat de lockdown pas dinsdag in gaat ofzo. Gewoon loslaten, studeren, dat had je toch al in gepland, en maandag merk je het wel. Chill mensen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:24 schreef christmastsunami het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)orgenochtend-in.htmlquote:Het kabinet kondigt vanavond een strenge lockdown aan, zo bevestigen bronnen na berichtgeving van RTL Nieuws. Het pakket aan maatregelen gaat naar verwachting morgenochtend in en geldt tot 14 januari.
Scholen, horeca, niet-essentile winkels en doorstroomlocaties moeten sluiten, aldus RTL Nieuws. Dus ook sportscholen, theaters, bioscopen, musea en zaken waar een niet-medisch contactberoep wordt uitgeoefend.
Essentile winkels als supermarkten blijven wel open, evenals het openbaar vervoer, bibliotheken en banken. Professionele portwedstrijden mogen doorgaan, maar dan wel zonder publiek.
Het kabinet vindt de maatregelen nodig door de verspreiding van de omikronvatiant van het coronavirus.
Beter is om gewoon te blijven leren. Anders bouw je achterstanden op en is het lastiger weer in de leermodus te komen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:30 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Nou de bedoeling is om je ook enigzins normaal te kunnen voorbereiden. Voldoendes halen. In het nieuws is, dat vanavond er een volledige lockdown aan komt, als bij de eerste, dus van mij mag ie/ze de boeken gewoon door de kamer heen slingeren en iets leukers gaan doen.
rustig doorgaan met ademhalen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:32 schreef deedeetee het volgende:
Harde lockdown gaat vannacht al in ?Stelletje vuile flikkers.
![]()
Sorry moest ik ff kwijt.
Ja. Ik ben zelf zo'n student die in de problemen komt als ik het niet haal (herkansing van een vak dat ik moet halen om het vervolg te mogen doen etc.), maar ik heb ook griep (#nocorona) waardoor leren moeilijk gaat. Dus ik heb erg veel ambivalente gevoelens.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:17 schreef Snolkelderij het volgende:
[..]
Gewoon aan de slag, studeren met je donder!
Als ik een toets moest afnemen zou ik een gymzaal regelen ofzo, zodat het toch kan doorgaan. Gewoon om mijn studenten te helpen, sommigen kunnen in de problemen komen als ze hun punten niet (kunnen) halen.
En als het wordt afgeblazen heb je het niet voor niks geleerd.
En de kerken mogen open blijven?quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:33 schreef Slumlord. het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)orgenochtend-in.html
Tuurlijk.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:34 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En de kerken mogen open blijven?
Morgenochtend pas. Je bent dus boos om nietsquote:Op zaterdag 18 december 2021 15:32 schreef deedeetee het volgende:
![]()
Sorry moest ik ff kwijt.
We maken geschiedenis mee, van mij mag ie/ze meemaken, wat we nu lezen. Hij/zij kan er ni8ks aan doen dat onze overheid z'n spullen niet in orde heeft, ik vind het ook een chaos.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Beter is om gewoon te blijven leren. Anders bouw je achterstanden op en is het lastiger weer in de leermodus te komen.
homosexuelen kunnen er niets aan doen. beetje gemeen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:32 schreef deedeetee het volgende:
![]()
Sorry moest ik ff kwijt.
Studenten en scholieren die boeken nodig hebben om te leren?quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:35 schreef Slumlord. het volgende:
Waarom is een bibliotheek essentieel?
Dat de overheid de boel niet op orde heeft, dat wil niet zeggen dat jij er ook maar een zooitje van moet maken. Hou de hersenen scherp. Al is het maar 1 of 2 uurtjes leren per dag.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:36 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
We maken geschiedenis mee, van mij mag ie/ze meemaken, wat we nu lezen. Hij/zij kan er ni8ks aan doen dat onze overheid z'n spullen niet in orde heeft, ik vind het ook een chaos.
Ik snap je. Toch is dit nu de situatie: je hebt maandag een belangrijke toets. Dus moet je NU aan de slag.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:34 schreef Saboo het volgende:
[..]
Duidelijkheid zou wel lekker zijn.
Kunnen uitzieken zou toch ook niet zo verkeerd zijn.
oftewel de wet van de grote getallenquote:Op zaterdag 18 december 2021 15:31 schreef Starhopper het volgende:
En het percentage wat in het ziekenhuis terecht komt zal misschien lager zijn met deze variant. Maar omdat hij heel veel besmettelijker is, is het absolute aantal ziekenhuisopnames veel groter natuurlijk
quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
oftewel de wet van de grote getallen
voor de boekenwurmenquote:Op zaterdag 18 december 2021 15:35 schreef Slumlord. het volgende:
Waarom is een bibliotheek essentieel?
kan je nagaan hoe besmettelijk deze variant is....quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:44 schreef detaris het volgende:
85% vaccinatiegraad, een minder ernstig ziekteverloop van de nieuwe variant en geen onderbouwing over hoe effectief deze lockdownmaatregelen uberhaupt zijn.
Maar wel een veel hogere besmettingsgraad, waardoor ook steeds meer mensen in essentile beroepen niet kunnen werken. Dat moet omgekeerd worden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:44 schreef detaris het volgende:
85% vaccinatiegraad, een minder ernstig ziekteverloop van de nieuwe variant en geen onderbouwing over hoe effectief deze lockdownmaatregelen uberhaupt zijn.
je wordt al flink getest zo te zienquote:Op zaterdag 18 december 2021 15:36 schreef Regilio_ het volgende:
Pushmeldinggenot: Harde lockdown komt er daadwerkelijk. Dus hoofdzakelijk omdat die ijdele zonnebankfanaat te laat met boosteren is begonnen![]()
![]()
het lijkt me overduidelijk dat elke lockdown maatregel bijdraagt aan minder besmettingen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:44 schreef detaris het volgende:
Is dat jouw einddoel?quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het lijkt me overduidelijk dat elke lockdown maatregel bijdraagt aan minder besmettingen.
ook staat niet vast dat deze variant minder gevaarlijk is.
En bovendien veel milder.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
kan je nagaan hoe besmettelijk deze variant is....
De eerste post die ik van je zie die niet sarcastisch overkomtquote:Op zaterdag 18 december 2021 15:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En bovendien veel milder.
Is het dan juist niet veel beter om deze variant zijn gang te laten gaan zodat iedereen op een natuurlijk manier resistentie opbouwt?
Precies, ging vorig jaar ook al zo goed.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het lijkt me overduidelijk dat elke lockdown maatregel bijdraagt aan minder besmettingen.
LOLquote:Op zaterdag 18 december 2021 15:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
rustig doorgaan met ademhalen.
En hoe zeker is dat, dat deze variant veel milder is?quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Is het dan juist niet veel beter om deze variant zijn gang te laten gaan zodat iedereen op een natuurlijk manier resistentie opbouwt?
Zouden ze de datum langer moeten aanhouden? 14-01 ben je ook weer zo aan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies, ging vorig jaar ook al zo goed.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:59 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Zouden ze de datum langer moeten aanhouden? 14-01 ben je ook weer zo aan.
Geen idee, ik las het. En zoiets gaan ze niet zomaar verkondigen als het niet zeker genoeg is. Ze willen namelijk liever angst inboezemen als het even kan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En hoe zeker is dat, dat deze variant veel milder is?
In Denemarken denkt men dat Omikron juist ziekmakender is...quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Geen idee, ik las het. En zoiets gaan ze niet zomaar verkondigen als het niet zeker genoeg is. Ze willen namelijk liever angst inboezemen als het even kan.
Ziekmakend berichtquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Denemarken denkt men dat Omikron juist ziekmakender is...
[ twitter ]
lol, nee het einddoel is uit de pandemie komen, uiteraard. hopelijk door betere vaccins op gegeven moment. of doordat het virus zichzelf opblaast. geen garanties.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:51 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Is dat jouw einddoel?
Death cult genot
Nee, want niet-essentieel denk ikquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:04 schreef Postbus100 het volgende:
Even een snel vraagje. Denken jullie dat je maandag nog een pakketje kan afhalen bij bijvoorbeeld een Hema (als je die laat bezorgen in de winkel)?
het verdwijnen van de griep laat zien dat het heel goed werkt. kan je dus zelf bedenken hoe erg het was geweest zonder maatregelen. tenminste, dat neem ik aan, dat je dat zelf kan bedenken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:55 schreef Specularium het volgende:
[..]
Precies, ging vorig jaar ook al zo goed.
ik zou supermarkt doen, hema gaan misschien dichtquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:04 schreef Postbus100 het volgende:
Even een snel vraagje. Denken jullie dat je maandag nog een pakketje kan afhalen bij bijvoorbeeld een Hema (als je die laat bezorgen in de winkel)?
Bij de AH ofzo welquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:04 schreef Postbus100 het volgende:
Vorige lockdown mochten afhaalpunten wel open blijven voor het afhalen van pakketten. Dat waren hier een Bruna en een dierenwinkel. Hopelijk nu weer, want ik heb ook een pakket onderweg.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:04 schreef Postbus100 het volgende:
Lees de post boven je post eens. Zelf verwacht ik dat versturen ook nog kan, de post blijft gewoon doorwerken natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:24 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik had nog een pakketje liggen dat nog terug gestuurd moet worden maar dat kan dus niet.
Kan ik nu fluiten naar mijn 150 euro?
Afhalen kan dus wel. Maar retourneren ook?quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lees de post boven je post eens. Zelf verwacht ik dat versturen ook nog kan, de post blijft gewoon doorwerken natuurlijk.
Lijkt me sterk dat je het ene wel mag doen en het andere niet als je eenmaal binnen bent.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Afhalen kan dus wel. Maar retourneren ook?
Ohw ja en de tuincentra waren ook gewoon open, want die verkopen ook dierenvoeding.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat je het ene wel mag doen en het andere niet als je eenmaal binnen bent.
De Action had het wel met die eerste lockdown geprobeerd; doeken over alle non-food producten heen om toch open te mogen blijven omdat ze dan ineens een essentile winkel waren!
Beetje snoep, frisdrank en croutons enzo verkopen!
quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:36 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ohw ja en de tuincentra waren ook gewoon open, want die verkopen ook dierenvoeding.
Komen we meteen bij het tweede stukje van deze crisis aan, wat al van af het begin fout ging; 'de handhaving'. De afdeling van grapperhouse en z'n boa's.
Goeie vraagquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:41 schreef fespo het volgende:
wat betekend dit voor thuiswerken op kantoren?
Dat bepaalt toch ieder bedrijf zelf?quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:41 schreef fespo het volgende:
Covid heeft influenza weggedrukt, dat heeft niks met de maatregelen te maken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:09 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het verdwijnen van de griep laat zien dat het heel goed werkt. kan je dus zelf bedenken hoe erg het was geweest zonder maatregelen. tenminste, dat neem ik aan, dat je dat zelf kan bedenken.
De onderbuik van Marion Koopmans.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:42 schreef Netsplitter het volgende:
Op welke wetenschappelijke basis is deze komende lockdown gebaseerd?
de wet van de grote getallenquote:Op zaterdag 18 december 2021 15:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
op dezelfde als de vorigequote:Op zaterdag 18 december 2021 16:42 schreef Netsplitter het volgende:
quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
lol, nee het einddoel is uit de pandemie komen, uiteraard. hopelijk door betere vaccins op gegeven moment. of doordat het virus zichzelf opblaast. geen garanties.
elke dag vrolijk 60 mensen laten doodgaan zodat jij een biertje kan drinken, dat is death cult.
Thuiswerken op kantoren? Luchtbed mee naar kantoor ofzo?quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:41 schreef fespo het volgende:
Vorige lockdown kon dat ook. Dus nu denk ik ook wel weer.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Afhalen kan dus wel. Maar retourneren ook?
En boekhandels die alleen het PostNL punt open mochten houden en stiekem kaarten en boeken verkochtenquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:36 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ohw ja en de tuincentra waren ook gewoon open, want die verkopen ook dierenvoeding.
Komen we meteen bij het tweede stukje van deze crisis aan, wat al van af het begin fout ging; 'de handhaving'. De afdeling van grapperhouse en z'n boa's.
De massapsychologie.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:42 schreef Netsplitter het volgende:
Heel veel postnl punten gingen ook dicht kan ik mij herinneren. Het is voor een tabakszaak of boekhandel niet rendabel.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:55 schreef ToT het volgende:
Ja pakketjes ophalen en versturen moet gewoon normaal door blijven gaan, anders ga je sowieso echt problemen krijgen.
Je kunt niet zomaar alles op slot gooien en ook nog zorgen dat kerstcadeaus bestellen / retourneren dubieus gaat worden.
Wel belangrijk om dit soort dingen te lezen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:56 schreef Kanaroe het volgende:
Grrrrrrrrrrr!
Kan ik de komende weken wr niet werken, moet ik mijn superstrakke planning herzien, mijn klanten met zere voeten laten zitten ( ik ben pedicure/voetverzorger) en mis ik inkomen (en kan geen aanspraak maken op TOG-regeling want partner heeft wel voldoende inkomen)
Grrrrrrrrrrr!
Echt? Slecht geregeld danquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:56 schreef Kanaroe het volgende:
Grrrrrrrrrrr!
Kan ik de komende weken wr niet werken, moet ik mijn superstrakke planning herzien, mijn klanten met zere voeten laten zitten ( ik ben pedicure/voetverzorger) en mis ik inkomen (en kan geen aanspraak maken op TOG-regeling want partner heeft wel voldoende inkomen)
Grrrrrrrrrrr!
Oh echt? Die cafhouder heb ik niet gelezen, maar ik begrijp hem/haar volkomen. Dit is superfrustrerend voor de kleine zelfstandige!quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Wel belangrijk om dit soort dingen te lezen.
Laatst was er ook een cafhouder die zijn verhaal probeerde te doen. Helaas is dat topic toen op slot gegaan.
Ja, echt. En dankjewel!quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Echt? Slecht geregeld danSterkte
![]()
Da's dan een eigen keuze van die winkel-eigenaren zelf.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Heel veel postnl punten gingen ook dicht kan ik mij herinneren. Het is voor een tabakszaak of boekhandel niet rendabel.
Als die groep zwakkere een keer dood is kunnen we weer normaal doen..hoe langer we zo blijven prutsen hoe meer zwakkeren erbij komen, etcquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
lol, nee het einddoel is uit de pandemie komen, uiteraard. hopelijk door betere vaccins op gegeven moment. of doordat het virus zichzelf opblaast. geen garanties.
elke dag vrolijk 60 mensen laten doodgaan zodat jij een biertje kan drinken, dat is death cult.
Ja, eigen keuze van de winkeleigenaar maar als je een pakje wil versturen of ontvangen ben je dan de sjaak. Hier ging het ook fout. Alles ging naar een punt een dorp verder. En die kon de enorme hoeveelheid pakjes niet meer aan en moest dus pakjes weigeren. PostNL zou punten in tabakszaken en boekhandels beter moeten compenseren lijkt mij.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's dan een eigen keuze van die winkel-eigenaren zelf.
Hier hebben we een PostNL-punt in de supermarkt. DHL heeft punten in meerdere essentile als niet-essentile winkels hier, maar ik vraag af of een kaaswinkeltje bijvoorbeeld wel gedurende de hele lockdown open zal blijven als alles om 'm heen gesloten is. Mensen komen dan toch niet meer naar de stad.
Ja maar het is een ontiegelijk vrekkige organisatie, dus dat kun je wel vergeten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, eigen keuze van de winkeleigenaar maar als je een pakje wil versturen of ontvangen ben je dan de sjaak. Hier ging het ook fout. Alles ging naar een punt een dorp verder. En die kon de enorme hoeveelheid pakjes niet meer aan en moest dus pakjes weigeren. PostNL zou punten in tabakszaken en boekhandels beter moeten compenseren lijkt mij.
Ja maar dan wordt het het versturen weer duurder...quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja, eigen keuze van de winkeleigenaar maar als je een pakje wil versturen of ontvangen ben je dan de sjaak. Hier ging het ook fout. Alles ging naar een punt een dorp verder. En die kon de enorme hoeveelheid pakjes niet meer aan en moest dus pakjes weigeren. PostNL zou punten in tabakszaken en boekhandels beter moeten compenseren lijkt mij.
Zakkenrollers en inbrekers hebben dan minder kans om hun slag te slaan, omdat het minder druk is in de winkelstraten en de meeste mensen thuis zijn, dat is toch een enorm voordeel? Daarbij snoeihard geraakt zal wel meevallen want er zullen wel weer steunpakketten komen voor de ondernemers.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:14 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Schelden is inderdaad niet nodig.
Maar kun je dan uitleggen waarom een lockdown, waar vele mensen snoeihard door geraakt gaan worden, een goed iets is? Die lockdown is kennelijk nodig, maar ik hou mijn hart vast voor deze mensen.
Als het lokale kaas- en notenwinkeltje hier maar open blijft, daar haal ik de lekkerste nootjes met lekkerste kruidenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Da's dan een eigen keuze van die winkel-eigenaren zelf.
Hier hebben we een PostNL-punt in de supermarkt. DHL heeft punten in meerdere essentile als niet-essentile winkels hier, maar ik vraag af of een kaaswinkeltje bijvoorbeeld wel gedurende de hele lockdown open zal blijven als alles om 'm heen gesloten is. Mensen komen dan toch niet meer naar de stad.
Ja nu moeten zakkenrollers weer een uitkering aanvragen omdat ze hun beroep niet meer kunnen uitoefenen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Zakkenrollers en inbrekers hebben dan minder kans om hun slag te slaan, omdat het minder druk is in de winkelstraten en de meeste mensen thuis zijn, dat is toch een enorm voordeel? Daarbij snoeihard geraakt zal wel meevallen want er zullen wel weer steunpakketten komen voor de ondernemers.
Als die dicht gaat, gewoon met een pannetje naar Den Haag gaan!quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als het lokale kaas- en notenwinkeltje hier maar open blijft, daar haal ik de lekkerste nootjes met lekkerste kruiden
En voor dit soort kleine ondernemers bloedt mijn hart. Hoe nodig die klotelockdown ook is. Ik wens je veel sterkte.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:56 schreef Kanaroe het volgende:
Grrrrrrrrrrr!
Grrrrrrrrrrr!
Dat is wel een voordelige uitwerking inderdaad. Maar als ondernemers al in aanmerking komen voor ondersteuning, is dat bijna altijd een druppel op een gloeiende plaat. Ik ken diverse mensen die hun door de jaren heen opgeboiwde reserves naar nu hebben zien slinken, en daarna hun prive spaargeld.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Zakkenrollers en inbrekers hebben dan minder kans om hun slag te slaan, omdat het minder druk is in de winkelstraten en de meeste mensen thuis zijn, dat is toch een enorm voordeel? Daarbij snoeihard geraakt zal wel meevallen want er zullen wel weer steunpakketten komen voor de ondernemers.
Op basis van wat is deze lockdown nodig?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:13 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dat is wel een voordelige uitwerking inderdaad. Maar als ondernemers al in aanmerking komen voor ondersteuning, is dat bijna altijd een druppel op een gloeiende plaat. Ik ken diverse mensen die hun door de jaren heen opgeboiwde reserves naar nu hebben zien slinken, en daarna hun prive spaargeld.
Dus hoe nodig die lockdown ook is, het gaat heel veel mensen keihard raken. Met name kleine zelfstandigen en hun personeel.
Het terug dringen van de besmettingen?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Op basis van wat is deze lockdown nodig?
Yeah rightquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:15 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het terug dringen van de besmettingen?
Ik deed net ff boodschappen. Ik heb nog nooit mijn auto zo ver weg moeten parkeren. De supermarkt was wel wat drukker dan normaal, maar een andere winkel waar ik ook naar toe moest gaan was duidelijk drukker dan normaal. (Niet-essentieel.)quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Yeah rightHeb je de drukte overal vanmiddag gezien?
of ik nu een biertje drink of niet zal geen 60 mensen het leven kost of niet. Zoveel macht heb ik niet.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:08 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
Zelf ook nog even de bouwmarkt leeggekocht zodat ik mijn klussen kan afmaken in de vakantie. Maar ik was niet de enige met dat ideequote:Op zaterdag 18 december 2021 17:19 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik deed net ff boodschappen. Ik heb nog nooit mijn auto zo ver weg moeten parkeren. De supermarkt was wel wat drukker dan normaal, maar een andere winkel waar ik ook naar toe moest gaan was duidelijk drukker dan normaal. (Niet-essentieel.)
Advies. Doen we verder niets meequote:Op zaterdag 18 december 2021 17:20 schreef Frutsel het volgende:
Lekker hoor, maximaal 2 man op bezoek, (dan kerst - max 4)... tot en met 14 januari
Ook graag een avondklok dan.
Fuck you
Dus nu weer op basis van besmettingen? Of omdat het OMT dat adviseert omdat ze bij god niet weten hoe het zit met die omikron variant? Op basis van incomplete data? Op basis van gissen?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:15 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het terug dringen van de besmettingen?
Nee is straks geen advies meerquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Advies. Doen we verder niets mee
Vooralsnog wel. En anders doen we er ook niets meequote:
Ja, die heb ik gezien. Net als de oproep van Rotterdam om niet meer naar het stadscentrum te komen wegens de drukte.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Yeah rightHeb je de drukte overal vanmiddag gezien?
Truequote:Op zaterdag 18 december 2021 17:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Vooralsnog wel. En anders doen we er ook niets mee
En over 6 maanden is er weer een andere tropische variant. Dan maar weer alles dicht gooien? Dit zwabberbeleid gaat nergens heen. Ondernemertjes pesten ditquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:22 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gezien. Net als de oproep van Rotterdam om niet meer naar het stadscentrum te komen wegens de drukte.
Maar dan zie je toch eigenlijk de noodzaak? Mensen hebben massaal schijt aan de bestaande maatregelen. En die omikron variant is blijkbaar vele malen besmettelijker da de delta variant. Hierdoor raken ook veel meer mensen in essentile beroepen besmet.
Dis ja, hoe kut het ook is, ik vrees dat die lockdown de enige uitweg is.
Ik ben met je eens dat het beleid op zijn zachts gezegd nogal zwalkend genoemd kan worden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus nu weer op basis van besmettingen? Of omdat het OMT dat adviseert omdat ze bij god niet weten hoe het zit met die omikron variant? Op basis van incomplete data? Op basis van gissen?
En het dan raar vinden dat niemand vertrouwen meer heeft in het kabinet of de maatregelen.
Geen veel te drukke massakerstverplichtingenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:20 schreef Frutsel het volgende:
Lekker hoor, maximaal 2 man op bezoek, (dan kerst - max 4)... tot en met 14 januari
Ook graag een avondklok dan.
Fuck you
Stond iedereen dan ineens massaal te springen om in razend tempo een opleiding te volgen om in de zorg te werken dan? Er even vanuit gaand dat we niet gaan komen met salarissen die vijf keer zo hoog liggen als het huidige, wel realistisch blijven.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef Toine51 het volgende:
Geen wappie hoor maar wat ze nu weer doen?
Dat heeft toch geen zin, dat is vorig jaar wel gebleken.
Al dat geld wat ze vanaf het begin van Corona hebben uitgegeven, als ze dat in de zorg hadden geinvesteerd, dan hadden we deze zeik niet..
i.p.v. daarvan gaan ze 5 miljard euro bezuinigen op de zorgquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef Toine51 het volgende:
Geen wappie hoor maar wat ze nu weer doen?
Dat heeft toch geen zin, dat is vorig jaar wel gebleken.
Al dat geld wat ze vanaf het begin van Corona hebben uitgegeven, als ze dat in de zorg hadden geinvesteerd, dan hadden we deze zeik niet..
Dan alles maar voorgoed sluiten dan?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En over 6 maanden is er weer een andere tropische variant. Dan maar weer alles dicht gooien? Dit zwabberbeleid gaat nergens heen. Ondernemertjes pesten dit
Ik ben het met je eens, het is een zwalkend beleid. Dat moet als eerste verbeteren.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En over 6 maanden is er weer een andere tropische variant. Dan maar weer alles dicht gooien? Dit zwabberbeleid gaat nergens heen. Ondernemertjes pesten dit
Lekker thuis in je eentje een vegetarische kaasschnitzel etenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Geen veel te drukke massakerstverplichtingen
Lekker met een enkeling genieten van goed eten enzo
Bedankt, ik ken collega's die met hun praktijk gestopt zijn. Net als in de horeca. Tis niet tof..quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:09 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
En voor dit soort kleine ondernemers bloedt mijn hart. Hoe nodig die klotelockdown ook is. Ik wens je veel sterkte.
Een wat? Nee dank jequote:Op zaterdag 18 december 2021 17:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Lekker thuis in je eentje een vegetarische kaasschnitzel eten
quote:
Dat houdt toch niemand 2 jaar lang vol? Ik snap dat het een lastige situatie is, maar alles maar weer iedere keer op de bevolking afschuiven begint een beetje sneu te wordenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan alles maar voorgoed sluiten dan?
Verder ligt het niet alleen aan het zwabberbeleid. Het ligt ook aan de mensen die zich niet aan de basisregels houden. Zoals 1,5 afstand, winkel vermijden als het te druk is, etc
Het is een milde vorm.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:22 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gezien. Net als de oproep van Rotterdam om niet meer naar het stadscentrum te komen wegens de drukte.
Maar dan zie je toch eigenlijk de noodzaak? Mensen hebben massaal schijt aan de bestaande maatregelen. En die omikron variant is blijkbaar vele malen besmettelijker da de delta variant. Hierdoor raken ook veel meer mensen in essentile beroepen besmet.
Dis ja, hoe kut het ook is, ik vrees dat die lockdown de enige uitweg is.
Dit is niet waar. De komende jaren gaat er meer geld naar de zorg. Men wil echter wel maatregelen nemen om de zorgkosten niet teveel te laten stijgen. Het giert namelijk nogal de klauw uit.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
i.p.v. daarvan gaan ze 5 miljard euro bezuinigen op de zorgHahaha wat een helden
![]()
Hier ook 2 horecazaken gestopt. Uitbuiting personeel, smerig eten, gezeik met nvwa, eigenaren met dikke auto. En dankzij corona gingen ze failliet. Yeah rightquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:26 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Bedankt, ik ken collega's die met hun praktijk gestopt zijn. Net als in de horeca. Tis niet tof..
Want handen wassen, 1,5 meter afstand houden en drukte vermijden is moeilijk?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat houdt toch niemand 2 jaar lang vol? Ik snap dat het een lastige situatie is, maar alles maar weer iedere keer op de bevolking afschuiven begint een beetje sneu te worden
ik zou een vast beleid maken en per grondwet dit vastleggen zodat je er niet meer van kan afwijken, ook niet met nieuwe informatie of als de informatie waarop dat beleid is gebaseerd toch niet klopt achteraf.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:26 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, het is een zwalkend beleid. Dat moet als eerste verbeteren.
Maar ik ben helaas geen medicus of viroloog. Dus ik weet ook niet wat wijsheid is.
Potato, potato...quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:27 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Dit is niet waar. De komende jaren gaat er meer geld naar de zorg. Men wil echter wel maatregelen nemen om de zorgkosten niet teveel te laten stijgen. Het giert namelijk nogal de klauw uit.
Economenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Potato, potato...
https://nos.nl/artikel/24(...)onomen-betwisten-dat
Ok, corona is dus toch nog ergens goed voor...of begrijp ik je verkeerd?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hier ook 2 horecazaken gestopt. Uitbuiting personeel, smerig eten, gezeik met nvwa, eigenaren met dikke auto. En dankzij corona gingen ze failliet. Yeah right
Ja, als ik ergens moet zijn en het is er druk, daar kan ik toch niets aan doen? 1,5 meter is lastig bij sommige werkzaamheden. Handen wassen, ja, dat doe ik na ieder toiletbezoek, maar niet meer dan andersquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Want handen wassen, 1,5 meter afstand houden en drukte vermijden is moeilijk?
Deze figuren hebben misbruik gemaakt van corona om failliet te gaan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:29 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ok, corona is dus toch nog ergens goed voor...of begrijp ik je verkeerd?
Het zou inderdaad om een milde variant gaan, maar wel vele malen besmettelijker dan eerdere varianten. En daar zit net de crux. Mensen in vitale beroepen raken ook sneller besmet, waardoor ze uitvallen. Te veel, tegelijkertijd.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:27 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het is een milde vorm.
Dat paniekvoetbal om niks. En nee ik ben geen wappie, ben gevaccineerd en heb deze maand Corona gehad.
Niks van gemerkt trouwens. Ik hou netjes afstand maar dit wanbeleid slaat helemaal nergens op.
Bejaarden lockdown geven zet meer zoden aan de dijk.
Zwalkend is een understatement.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:23 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik ben met je eens dat het beleid op zijn zachts gezegd nogal zwalkend genoemd kan worden.
Ja, keerzijde van de medaille....jammer voor het personeel.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Deze figuren hebben misbruik gemaakt van corona om failliet te gaan.
Daar kan je niets aan doen inderdaad. Maar dan kan je beter op een ander moment terugkomen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, als ik ergens moet zijn en het is er druk, daar kan ik toch niets aan doen?
Voor de momenten dat 1,5 meter niet lukt zijn mondkapjes uitgevonden.quote:1,5 meter is lastig bij sommige werkzaamheden.
Ook niet als je in het OV bent geweest? Of na bezoek supermarkt?quote:Handen wassen, ja, dat doe ik na ieder toiletbezoek, maar niet meer dan anders
LOLquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Potato, potato...
https://nos.nl/artikel/24(...)onomen-betwisten-dat
Nee, ja en nee. (Van het OV maak ik overigens nauwelijks tot geen gebruik).quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Daar kan je niets aan doen inderdaad. Maar dan kan je beter op een ander moment terugkomen.
[..]
Voor de momenten dat 1,5 meter niet lukt zijn mondkapjes uitgevonden.
[..]
Ook niet als je in het OV bent geweest? Of na bezoek supermarkt?
Tja, het is 5 miljard minder investering. Noem het hoe je wilt. Na deze crisis zou ik het logischer vinden om te zeggen dat er 5 miljard meer naar de zorg gaatquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:32 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
LOL
De link die je post bevestigt mijn punt.
Op basis van per dag verdubbelende besmettingen. En ja, het is vreselijk voor de mensen die het raakt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zwalkend is een understatement.
Ze gaan een lockdown afkondigen op basis van niks. Geen harde science. Op basis dat ze het niet weten.
Maar dat ze spelen met de inkomsten van honderden duizenden mensen is natuurlijk niet belangrijk in deze.
Ja, hij ging al kut om met het personeel en dan nog corona misbruiken om zijn personeel niet te betalen. En vervolgens de boel failliet laten verklarenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:32 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja, keerzijde van de medaille....jammer voor het personeel.
In mijn branche gaat die vlieger niet op. Geen personeel, maar zzp-er.
Je valt niet uit met een ouderwetse snotneus.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:31 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het zou inderdaad om een milde variant gaan, maar wel vele malen besmettelijker dan eerdere varianten. En daar zit net de crux. Mensen in vitale beroepen raken ook sneller besmet, waardoor ze uitvallen. Te veel, tegelijkertijd.
Paniekzaaier.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:34 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Op basis van per dag verdubbelende besmettingen. En ja, het is vreselijk voor de mensen die het raakt.
Die variant is enorm besmettelijk blijkbaar en het risico daarvan is dat mensen in essentile beroepen besmet raken en dus niet mogen werken. Het ziekteverzuim in de zorg is al ontzettend hoog, dus wat denk je dat het gevolg is als er door besmettingen te veel zorgmedewerkers tegelijk niet mogen werken. Dan ga je al heel snel richting 50% capaciteit van de zorgverlening. Ik neem aan dat niemand je hoeft uit te leggen wat voor problemen dat veroorzaakt?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:21 schreef Netsplitter het volgende:
Dus nu weer op basis van besmettingen? Of omdat het OMT dat adviseert omdat ze bij god niet weten hoe het zit met die omikron variant? Op basis van incomplete data? Op basis van gissen?
En het dan raar vinden dat niemand vertrouwen meer heeft in het kabinet of de maatregelen.
Ik heb nu ook een snotneus en keelpijnquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je valt niet uit met een ouderwetse snotneus.
Minder investeringquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:34 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, het is 5 miljard minder investering. Noem het hoe je wilt. Na deze crisis zou ik het logischer vinden om te zeggen dat er 5 miljard meer naar de zorg gaat
Ach, als je op de snelwegen kijkt neemt eigenlijk niemand nog adviezen van de overheid aan m.b.t. thuiswerken. Gewoon weer iedere dag filerijdenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:36 schreef Loena. het volgende:
Kan niet wachten tot ik vanavond hoor dat er weer halve maatregelen in de trein worden genomen. Sowieso die blijft volzitten op kantoordagen.
In de zorg is het heel simpel: besmet is niet mogen werken. Of je nou veel last hebt of niet.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Ja, Sodeknetters vindt van niet... Het lijken mij ook bezuinigingen, maar ok...quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:37 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Minder investeringDat is dus gewoon bezuinigen maar dan met een hippe verpakking
![]()
Bezuinigen is het verminderen van uitgaven.
Als je positief test op corona mag je niet werken en moet je in quarantaine. Dat drukt nogal op formaties.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Terwijl de bezetting daalt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:34 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Op basis van per dag verdubbelende besmettingen. En ja, het is vreselijk voor de mensen die het raakt.
Zo zou het ook zijn in de kinderopvang, nou wat denk je…quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:38 schreef Accordtje het volgende:
[..]
In de zorg is het heel simpel: besmet is niet mogen werken. Of je nou veel last hebt of niet.
Denken dat dit al bijna twee jaar zo is… doe toch niet zo naef man.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:39 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als je positief test op corona mag je niet werken en moet je in quarantaine. Dat drukt nogal op formaties.
Ja, maar het blijft voor mij een beetje vreemd dat wanneer een huisgenoot op een testuitslag wacht, ik dus gewoon mag blijven werken tot de uitslag er is... Nee, zo krijgen we Corona er wel onder!quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:39 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Als je positief test op corona mag je niet werken en moet je in quarantaine. Dat drukt nogal op formaties.
Oh, de argumenten zijn blijkbaar op en ga je schelden.quote:
Ik ben het ook spuugzat, maar ik zet liever een livestreampje aan van de demonstraties met een potje bier erbijquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:41 schreef TyVole het volgende:
Net mezelf met de hele groep vol laten lopen met bier. In een volle kroeg. Nu kon het nog. Voor mijn gevoel is het twee uur 's nachts, maar het is pas iets vr zessen.
Totale idioterie. Ze sluiten alles maar lekker maar het draagvlak is totaal weg.
Ben benieuwd wanneer niet alleen de wappies gaan protesteren, maar ook gewoon de gemiddelde boerenlul (zoals ik). Dit gaat niet heel lang meer goed vrees ik.
Dit dus, en dan nu zo’n achterlijke paardensprong.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, maar het blijft voor mij een beetje vreemd dat wanneer een huisgenoot op een testuitslag wacht, ik dus gewoon mag blijven werken tot de uitslag er is... Nee, zo krijgen we Corona er wel onder!
Wat ik al eerder heb aangegeven, het beleid is niet heel consequent. En dan druk ik me zacht uit.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:40 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, maar het blijft voor mij een beetje vreemd dat wanneer een huisgenoot op een testuitslag wacht, ik dus gewoon mag blijven werken tot de uitslag er is... Nee, zo krijgen we Corona er wel onder!
Ik ga dan ook gewoon minimaal 1x per week naar kantoor. Ze kunnen de tandjes krijgen in den haag.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:38 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ach, als je op de snelwegen kijkt neemt eigenlijk niemand nog adviezen van de overheid aan m.b.t. thuiswerken. Gewoon weer iedere dag filerijden
Je bent benieuwd wanneer je zelf gaat protesteren?quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:41 schreef TyVole het volgende:
Ben benieuwd wanneer niet alleen de wappies gaan protesteren, maar ook gewoon de gemiddelde boerenlul (zoals ik). Dit gaat niet heel lang meer goed vrees ik.
Dit. Iedereen verbaast zich altijd waarom niet meer mensen op de barricades klimmen, maar ondertussen wel gewoon zelf thuis zittenquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:45 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Je bent benieuwd wanneer je zelf gaat protesteren?![]()
Dat zegt toch al genoeg....dat ga je dus niet.
Und? Dat de besmettingen stijgen wil niet zeggen dat de opnames ook stijgen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:42 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
In ziekenhuizen en IC’s ja. En gelukkig maar.
Maar de besmettingen blijven stijgen. En hard.
Maar dat ga je dus helemaal niet zien. Wanneer de besmettingcijfers en opnamecijfers straks weer beter worden heeft dat natuurlijk aan de maatregelen gelegen...quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Und? Dat de besmettingen stijgen wil niet zeggen dat de opnames ook stijgen.
Maar goed, we gaan zien wie er gelijk heeft gekregen over een paar maanden.
Ik hoop ik, want dat betekend dat het OMT een belachelijk advies heeft gegeven. En dat de zorg nooit getroffen is geweest.
Koelkast is nog vol.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dit. Iedereen verbaast zich altijd waarom niet meer mensen op de barricades klimmen, maar ondertussen wel gewoon zelf thuis zittenOok ik overigens
uiteraard zitten ze er naast en dat weten ze zelf ook. De wetenschap is niet zover dat het verloop van een virusverspreiding berekend kan worden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:00 schreef NightDancert het volgende:
OMT heeft vooralsnog niet echt uitgeblonken in betrouwbare voorspellingen, dus ze zullen er nu ook wel naast zitten.
Er vrij consistent heel hard naast zitten vind ik op zich niet zo erg, maar de consequenties die er aan vastzitten wel. Foute beslissingen van het OMT hebben al miljarden zo niet tientallen miljarden gekost.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
uiteraard zitten ze er naast en dat weten ze zelf ook. De wetenschap is niet zover dat de voorspellingen van een virusverspreiding voorspelt en berekend kan worden.
hoe weet je of ze fout waren?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:03 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Er vrij consistent heel hard naast zitten vind ik op zich niet zo erg, maar de consequenties die er aan vastzitten wel. Foute beslissingen van het OMT hebben al miljarden zo niet tientallen miljarden gekost.
In deze situatie weet je dat niet, ik doel meer op eerdere situaties met de alfavariant en de dreigende code zwart afgelopen najaar.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hoe weet je of ze fout waren?
maar zijn er voorspellingen gedaan door het omt waarna er geen wijziging van het beleid is geweest?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:04 schreef NightDancert het volgende:
[..]
In deze situatie weet je dat niet, ik doel meer op eerdere situaties met de alfavariant en de dreigende code zwart afgelopen najaar.
Dan nog weet je het niet. Het OMT zegt gewoon doodsimpel dat de maatregelen dus terecht waren en geholpen hebben. Kip / ei verhaalquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:04 schreef NightDancert het volgende:
[..]
In deze situatie weet je dat niet, ik doel meer op eerdere situaties met de alfavariant en de dreigende code zwart afgelopen najaar.
Bij de code zwart voorspelling zijn lang niet alle suggesties van het OMT doorgevoerd.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
maar zijn er voorspellingen gedaan door het omt waarna er geen wijziging van het beleid is geweest?
en daarom beslist het OMT ook nietquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:07 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Bij de code zwart voorspelling zijn lang niet alle suggesties van het OMT doorgevoerd.
Daarbij vind ik het vrij kwalijk dat het OMT uit alleen medisch specialisten bestaat. Ze geven nu adviezen zonder de consequenties te overzien.
Het OMT geeft aan wat de verwachte gevolgen zijn en adviseert bepaalde maatregelen. Als dat (deels) wordt overgenomen dan zorgen die maatregelen er toch weer voor dat die voorspelling niet uitkomt. Beetje rare conclusie om dan te zeggen dat het OMT er altijd naast zit omdat hetgeen ze voorspellen uiteindelijk niet uitgekomen is.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:04 schreef NightDancert het volgende:
quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het OMT geeft aan wat de verwachte gevolgen zijn en adviseert bepaalde maatregelen. Als dat (deels) wordt overgenomen dan zorgen die maatregelen er toch weer voor dat die voorspelling niet uitkomt. Beetje rare conclusie om dan te zeggen dat het OMT er altijd naast zit omdat hetgeen ze voorspellen uiteindelijk niet uitgekomen is.
de wet van de grote getallen... ook een significant heel klein effect kan grote gevolgen hebben als de groep waarop dit optreedt heel heel heel groot is.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:12 schreef Tlaloc het volgende:
Maar weet iemand nu of die Omicron variant echt gevaarlijker is? Besmettelijker, het zal wel, maar als die minder gevaarlijk is is dit toch een volkomen onnodige paniekreactie? En daar lijkt het wel op, want in Zuid-Afrika is er van wat ik lees vrij weinig aan de hand...?
Ja want als je niet test is er niks aan de hand, of zo.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:12 schreef Tlaloc het volgende:
Maar weet iemand nu of die Omicron variant echt gevaarlijker is? Besmettelijker, het zal wel, maar als die minder gevaarlijk is is dit toch een volkomen onnodige paniekreactie? En daar lijkt het wel op, want in Zuid-Afrika is er van wat ik lees vrij weinig aan de hand...?
net als in zuid-afrika, zekerquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
de wet van de grote getallen... ook een significant heel klein effect kan grote gevolgen hebben als de groep waarop dit optreedt heel heel heel groot is.
bijvoorbeeldquote:
Ok, is half Afrika inmiddels gestorven aan Omicron dan?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:14 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja want als je niet test is er niks aan de hand, of zo.
Wat zijn de verwachte gevolgen van bijv. het twee uur eerder sluiten van supermarkten? Ik vind juist dat het ontbreekt aan gedegen uitleg wat de verwachte gevolgen zijn.Ze lijken ook nooit iets te kunnen zeggen welke specifieke maatregelen hebben bijgedragen aan een daling. Gek genoeg bestaat dat probleem niet als er met het vingertje gewezen wordt naar het volk dat zich niet aan de maatregelen houdt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het OMT geeft aan wat de verwachte gevolgen zijn en adviseert bepaalde maatregelen. Als dat (deels) wordt overgenomen dan zorgen die maatregelen er toch weer voor dat die voorspelling niet uitkomt. Beetje rare conclusie om dan te zeggen dat het OMT er altijd naast zit omdat hetgeen ze voorspellen uiteindelijk niet uitgekomen is.
Geen idee, ze hebben niet getest.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:15 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ok, is half Afrika inmiddels gestorven aan Omicron dan?
Ik snap dat veel zaken soms ingewikkeld kunnen liggen en dat het je pet wat te boven gaat, maar dit lijkt me toch helder. Ik vind een vrij domme stelling om te beweren dat het OMT er altijd naast zit en je dan af te vragen waarom we het OMT nog serieus zouden nemen.quote:
als ze dat uitleggen dan valt iedereen in slaapquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:15 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Wat zijn de verwachte gevolgen van bijv. het twee uur eerder sluiten van supermarkten? Ik vind juist dat het ontbreekt aan gedegen uitleg wat de verwachte gevolgen zijn.Ze lijken ook nooit iets te kunnen zeggen welke specifieke maatregelen hebben bijgedragen aan een daling. Gek genoeg bestaat dat probleem niet als er met het vingertje gewezen wordt naar het volk dat zich niet aan de maatregelen houdt.
Hoe kom je er bij dat erin Zuid-Afrika niet goed getest wordt?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:14 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik vind het eerder opvallend dat de data lijkt te ontbreken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:16 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat erin Zuid-Afrika niet goed getest wordt?
Of heb jij al alarmerende data gezien over sterfte en/of ziekenhuis cijfers daar?
zeker waar'quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:16 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik snap dat veel zaken soms ingewikkeld kunnen liggen en dat het je pet wat te boven gaat, maar dit lijkt me toch helder. Ik vind een vrij domme stelling om te beweren dat het OMT er altijd naast zit en je dan af te vragen waarom we het OMT nog serieus zouden nemen.
In Nederland hebben we rond de 17 miljoen virologen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ze dat uitleggen dan valt iedereen in slaap![]()
![]()
als je dat wilt weten dan kan je beter virologie gaan studeren.
Het wordt tijd, hoog tijdquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:41 schreef TyVole het volgende:
Nee? In Zuid-Afrika is Omicron nu al een paar weken rond aan het gaan, zonder lockdown, en daar lijkt nog vrij weinig aan de hand.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:14 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zou misschien kunnen komen door maatregelen die getroffen zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:19 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Nee? In Zuid-Afrika is Omicron nu al een paar weken rond aan het gaan, zonder lockdown, en daar lijkt nog vrij weinig aan de hand.
Ja, lekker op vakantie maandag, en gewoon uiteten!quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:41 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Oh, de argumenten zijn blijkbaar op en ga je schelden.
Daar heb ik weinig geduld mee. Toedeledokie en blijf gezond.
Nja, die virologen weten natuurlijk wel het beste hoe je een virus moet indammen, maar het psychologische aspect op de bevolking wordt volledig buiten beschouwing gelaten. En het OMT lijkt nu alles te gaan bepalen. Dat recht hebben ze niet, maar het wordt nu bijna 1 op 1 overgenomen door de overheidquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:18 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
In Nederland hebben we rond de 17 miljoen virologen.
Dus dan maar voor de zekerheid heel Nederland een maand dichtgooien. Logisch.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:17 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik vind het eerder opvallend dat de data lijkt te ontbreken.
Ga jij wel demonstreren dan?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het wordt tijd, hoog tijd
Maar ik vrees ervoor
Welke?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zou misschien kunnen komen door maatregelen die getroffen zijn.
Nee omdat mensen er niet ziek van worden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zou misschien kunnen komen door maatregelen die getroffen zijn.
Dit, we zijn weer de debieltjes van de EU.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nja, die virologen weten natuurlijk wel het beste hoe je een virus moet indammen, maar het psychologische aspect op de bevolking wordt volledig buiten beschouwing gelaten. En het OMT lijkt nu alles te gaan bepalen. Dat recht hebben ze niet, maar het wordt nu bijna 1 op 1 overgenomen door de overheid
Ik las net een andere user ergens klagen over dat Hugo niet daadkrachtig genoeg is en de nieuwe variant heeft binnengelaten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:21 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dus dan maar voor de zekerheid heel Nederland een maand dichtgooien. Logisch.
Goeie!quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:17 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik vind het eerder opvallend dat de data lijkt te ontbreken.
Ach, er is dan ook werkelijk niks mogelijk wat je als beleidsmaker zou kunnen doen waar net het halve land van gaat steigeren.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:22 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik las net een andere user ergens klagen over dat Hugo niet daadkrachtig genoeg is en de nieuwe variant heeft binnengelaten.
Hugo is vooral traag. Daadkrachtig is 'ie wel, maar eigenlijk altijd veel te laatquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:22 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik las net een andere user ergens klagen over dat Hugo niet daadkrachtig genoeg is en de nieuwe variant heeft binnengelaten.
Och, een andere pandemie zoals de Spaanse griep mocht ook haar gang gaan en dat liep heel anders af. De teller staat nu bijna op vijf miljoen doden.quote:
Misschien moet je maatregelen die op het eerste gezicht niet logisch lijken extra toelichten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ze dat uitleggen dan valt iedereen in slaap![]()
![]()
als je dat wilt weten dan kan je beter virologie gaan studeren.
https://www.bloomberg.com(...)cron-wave-much-lowerquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:22 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja nee, er moeten eerst een paar mensen dood neervallen voor de urgentie gezien wordt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hugo is vooral traag. Daadkrachtig is 'ie wel, maar eigenlijk altijd veel te laat
Je kunt Nederland beter vergelijken met Denemarken dan Zuid-Afrika, en dan zijn de omikron-cijfers zeker niet geruststellend.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:19 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Nee? In Zuid-Afrika is Omicron nu al een paar weken rond aan het gaan, zonder lockdown, en daar lijkt nog vrij weinig aan de hand.
Dan nog ben ik van mening dat je beter kan voorkomen dan genezen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:24 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)cron-wave-much-lower
Gisteren... Blijkt dus veel minder gevaarlijk dan aanvankelijk gedacht.
Op een wereldbevolking van ruim 7,5 miljard is dat niet erg veel.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Och, een andere pandemie zoals de Spaanse griep mocht ook haar gang gaan en dat liep heel anders af. De teller staat nu bijna op vijf miljoen doden.
ik hou me er echt totaal niet mee bezig... ik heb namelijk niet de macht om hier iets aan te veranderen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:24 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Misschien moet je maatregelen die op het eerste gezicht niet logisch lijken extra toelichten.
Zie jij een logisch voordeel in hetzelfde aantal mensen in een kleiner tijdslot?
Bij bijvoorbeeld de scholensluiting hadden ze wel iets eerder kunnen communiceren dat het op tafel lag. Dit wordt nu even 5 dagen voor de sluiting bekend gemaakt waardoor veel mensen niets meer kunnen regelen. Had dan gewoon 3 weken geleden gezegd dat de mogelijkheid bestaat. Men vroeg er zelfs om, om de kerstvakantie te verlengen. Maar i.p.v. daarvan stug blijven volhouden tot 1 dag voor het besluit dat het niet gaat gebeuren. En zo gaat dat dus al 2 jaar lang. Vindt je het gek dat het halve land gaat steigeren?!quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, er is dan ook werkelijk niks mogelijk wat je als beleidsmaker zou kunnen doen waar net het halve land van gaat steigeren.
Klopt, maar dan nog is het wel zuur als dat gewoon voorkomen had kunnen worden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:25 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Op een wereldbevolking van ruim 7,5 miljard is dat niet erg veel.
Dan nog hoef je het er niet mee eens te zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik hou me er echt totaal niet mee bezig... ik heb namelijk niet de macht om hier iets aan te veranderen.
Niet als het middel mogelijk erger is dan de kwaal. De lockdowns vorig jaar waren volkomen logisch, we wisten wat corona was en hadden de vaccins nog niet, maar nu...quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:24 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dan nog ben ik van mening dat je beter kan voorkomen dan genezen.
Het is schijnbaar voor veel mensen nieuws dat elk medicijn bijwerkingen heeft.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:26 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Niet als het middel mogelijk erger is dan de kwaal. De lockdowns vorig jaar waren volkomen logisch, we wisten wat corona was en hadden de vaccins nog niet, maar nu...
klopt. Ik ben het bijvoorbeeld ook niet eens dat de horeca elke keer sluit en verschaf mij daarom gewoo ntoegang als ik erheen wil.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:26 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dan nog hoef je het er niet mee eens te zijn.
klopt als dat mogelijk zo is dan klopt dat. Weet jij het antwoord?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:26 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Niet als het middel mogelijk erger is dan de kwaal. De lockdowns vorig jaar waren volkomen logisch, we wisten wat corona was en hadden de vaccins nog niet, maar nu...
Is dat echt zo essentieel voor het levensgeluk dat je in een kroeg een veel te duur biertje staat te gieten, vraag ik me af.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt. Ik ben het bijvoorbeeld ook niet eens dat de horeca elke keer sluit en verschaf mij daarom gewoo ntoegang als ik erheen wil.
En daarbij is het eigenlijk geen 'nieuw' vaccin wat over de nacht is ontwikkeld. SARS bestaat al veel langer... Dit vaccin is alleen aangepast.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:27 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Het is schijnbaar voor veel mensen nieuws dat elk medicijn bijwerkingen heeft.
Dit gegeven is gewoon rocket science voor een bepaalde club.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:31 schreef Sodeknetters het volgende:
Het zou inderdaad om een milde variant gaan, maar wel vele malen besmettelijker dan eerdere varianten. En daar zit net de crux. Mensen in vitale beroepen raken ook sneller besmet, waardoor ze uitvallen. Te veel, tegelijkertijd.
ik doe niet alleen dingen die voor mij essentieel zijn voor mijn levensgeluk. Ik doe eigenlijk vaker andere dingen dan dat ik die dingen doe.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:28 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Is dat echt zo essentieel voor het levensgeluk dat je in een kroeg een veel te duur biertje staat te gieten, vraag ik me af.
Ja of de bijsluiter van condooms, het garandeert niet dat iemand zwanger kan raken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En daarbij is het eigenlijk geen 'nieuw' vaccin wat over de nacht is ontwikkeld. SARS bestaat al veel langer... Dit vaccin is alleen aangepast.
Maar wat die bijwerkingen betreft; lees de bijsluiter van paracetamol maar eens
quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik zou supermarkt doen, hema gaan misschien dicht
Hema had geen optie om aan te geven dat het op een afhaalpunt kon worden opgehaald. Het was winkel (hema) of thuis. Naja, ik heb hem nu bij de Hema laten bezorgen (en moet dan ook betalen). Kan dat niet, dan moet ik het nog een keer bestellen, en dan met vooraf betalen. (had geen zin in thuisbezorging. Vind het altijd prettiger om op een zelfgekozen tijdstip even langs te fietsen).quote:
Dat is dus een beetje de vraag. Als het nu gemuteerd is naar een milde verkoudheid is er weinig aan de hand en zou zelfs een zege zijn. Maar wie durft dat risico nu te nemen?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit gegeven is gewoon rocket science voor een bepaalde club.
gelukkigquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:29 schreef Id_do_her het volgende:
het garandeert niet dat iemand zwanger kan raken.
Condooms garanderen niet eens dat iemand zwanger kan raken?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:29 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja of de bijsluiter van condooms, het garandeert niet dat iemand zwanger kan raken.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Condooms garanderen niet eens dat iemand zwanger kan raken?
Nee, zulke dingen leer je als je leest.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Want er zijn nog niet genoeg mensen, inderdaad.quote:
zwanger raken gebeurt inderdaad op een andere manier.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In China viel het ook allemaal mee...quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:16 schreef aTypisch het volgende:
Of heb jij al alarmerende data gezien over sterfte en/of ziekenhuis cijfers daar?
Het woord 'niet' ontbreekt in de zinquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zwanger raken gebeurt inderdaad op een andere manier.
Bijna vijf miljoen doden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
In China viel het ook allemaal mee...
Het lijkt erop dat het door de bank genomen milder verloopt maar als je daarentegen 10 keer zoveel besmettingen hebt en 5 keer zoveel ziekenhuisopnames...quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:30 schreef Stoorzendert het volgende:
Dat is dus een beetje de vraag. Als het nu gemuteerd is naar een milde verkoudheid is er weinig aan de hand en zou zelfs een zege zijn. Maar wie durft dat risico nu te nemen?
Die filmpjes dat mensen massaal omvielen werden zo blijkt in scene gezet om het westen richting lockdowns te bewegen...quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, dat was wat de Chinese staatsmedia ons wilde doen geloven he.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:33 schreef Id_do_her het volgende:
Bijna vijf miljoen doden.
"Ja als je het op de wereldbevolking trekt valt het wel mee."
Ja volgens de modellen ja... De R0 was toch 2? Van de Delta 1? Dat is 'maar' 2x zoveel hoorquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat het door de bank genomen milder verloopt maar als je daarentegen 10 keer zoveel besmettingen hebt en 5 keer zoveel ziekenhuisopnames...
Chinese staatsmedia. Daar gaat het al fout.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, dat was wat de Chinese staatsmedia ons wilde doen geloven he.
En omdat jij dat ook gelooft geef jij die 'iemand' gelijk. We kennen het riedeltje wel.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:39 schreef Tlaloc het volgende:
Heb het vermoeden dat er over een paar maanden iemand bekent dat de hele lockdown totaal geen zin had. Net als met de avondklok.
die iemand zal er zeker zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:39 schreef Tlaloc het volgende:
Heb het vermoeden dat er over een paar maanden iemand bekent dat de hele lockdown totaal geen zin had. Net als met de avondklok.
Het zou goed nieuws zijn als omikron milder is, maar er is nog helemaal niet zoveel bekend.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat het door de bank genomen milder verloopt maar als je daarentegen 10 keer zoveel besmettingen hebt en 5 keer zoveel ziekenhuisopnames...
en ook al is het wel zo, de wet van de grote getallen is er ook nog.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het zou goed nieuws zijn als omikron milder is, maar er is nog helemaal niet zoveel bekend.
In Zuid-Afrika is de bevolking jonger, en is het nu zomer, de cijfers uit Denemarken en VK zijn helemaal niet positief.
[ twitter ]
[ twitter ]
Oh jij gelooft die smoesjes van Rutte om zijn eigen faalbeleid te verdoezelen, keep dreamingquote:Op zaterdag 18 december 2021 17:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Want handen wassen, 1,5 meter afstand houden en drukte vermijden is moeilijk?
Daar heb ik geen actieve herinnering aan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh jij gelooft die smoesjes van Rutte om zijn eigen faalbeleid te verdoezelen, keep dreaming
Snap je nu wat ik precies bedoel? En waarom ik zo reageer op deze quote?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:39 schreef Id_do_her het volgende:
Chinese staatsmedia. Daar gaat het al fout.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:16 schreef aTypisch het volgende:
Dat is dus wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
en ook al is het wel zo, de wet van de grote getallen is er ook nog.
Nee.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Oh jij gelooft die smoesjes van Rutte om zijn eigen faalbeleid te verdoezelen, keep dreaming
quote:
quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:16 schreef aTypisch het volgende:
Nee, want 'China will live in prosperity'.quote:
Laat maar dan.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:52 schreef Id_do_her het volgende:
Nee, want 'China will live in prosperity'.
Ik ga er vanuit dat de meeste dat ook wel doen maar soms heb je het zelf niet in de hand, gisteren pakte ik broodjes bij de AH en draaide ik me om en stond er iemand in pal achter me die ik aanstootte, ik werd wat pissig en hij reageerde van dat ik moest uitkijken, ik zei anderhalve meter?? hij keek me aan alsof ik van Mars kwamquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee.
Maar dat neemt niet weg dat we zelf ook een steentje kunnen bijdragen aan de strijd tegen het virus
Dat was een citaat uit de videogame Command and Conquer: Generals, ik bevestig je wantrouwen want al die Chinese units blijven maar blaten over hoe China geweldig is als je ze aanklikt.quote:
Als ik zelf buiten ben zie ik nog genoeg verbeterpuntjes. En inderdaad, dat wat jij overkwam in de AH is ook heel herkenbaarquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:55 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat de meeste dat ook wel doen maar soms heb je het zelf niet in de hand, gisteren pakte ik broodjes bij de AH en draaide ik me om en stond er iemand in pal achter me die ik aanstootte, ik werd wat pissig en hij reageerde van dat ik moest uitkijken, ik zei anderhalve meter?? hij keek me aan alsof ik van Mars kwam
Nee hoor, dat kun je niet.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee.
Maar dat neemt niet weg dat we zelf ook een steentje kunnen bijdragen aan de strijd tegen het virus
Generals heb ik nooit gespeeld, gestopt na Yuri's Revenge...quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:55 schreef Id_do_her het volgende:
Dat was een citaat uit de videogame Command and Conquer: Generals, ik bevestig je wantrouwen want al die Chinese units blijven maar blaten over hoe China geweldig is als je ze aanklikt.
Een strijd die je toch sowieso nooit gaat winnen. Of verwacht je echt dat er het komend decennium een nieuwsbericht zal verschijnen van dat corona wereldwijd is verslagen en we ook niet meer bang hoeven te zijn voor nieuwe varianten?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:50 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee.
Oh, klassiekertje wel hoor, beter dan Generals, alleen Generals had best een vooruitziende visie.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Generals heb ik nooit gespeeld, gestopt na Yuri's Revenge...
"This is...the Overlord Tank."quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:55 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat was een citaat uit de videogame Command and Conquer: Generals, ik bevestig je wantrouwen want al die Chinese units blijven maar blaten over hoe China geweldig is als je ze aanklikt.
Ok, dan gaan we maar allemaal dood. Probleem opgelost.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Een strijd die je toch sowieso nooit gaat winnen. Of verwacht je echt dat er het komend decennium een nieuwsbericht zal verschijnen van dat corona wereldwijd is verslagen en we ook niet meer bang hoeven te zijn voor nieuwe varianten?
"I am going to ruin somebody's day..."quote:
Neuh, gewoon betere vaccins ontwikkelen en kijken hoe je de boel gecontroleerd weer op gang kunt krijgen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:59 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ok, dan gaan we maar allemaal dood. Probleem opgelost.
De mensheid leeft al eeuwen met ziekten als mazelen, polio, beriberi, etc. Die hebben we overwonnen door te vaccineren, en dan nog zijn er mensen die denken dat die ziekten daardoor niet bestaan, ze bestaan wel, alleen zijn we beschermd.quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:02 schreef ToT het volgende:
[..]
Neuh, gewoon betere vaccins ontwikkelen en kijken hoe je de boel gecontroleerd weer op gang kunt krijgen.
Ergens moet toch wel een moment komen van dat je voldoende beschermd bent met prikjes en dat je immuunsysteem dan goed genoeg met het virus om kan gaan?
Het virus zelf blijft wel bestaan met die open grenzen. Hopelijk kunnen we er op een gegeven moment wel mee leven.
Dit muteert als een malle en je hebt veel meer internationale reizen als vroeger.quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:04 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
De mensheid leeft al eeuwen met ziekten als mazelen, polio, beriberi, etc. Die hebben we overwonnen door te vaccineren, en dan nog zijn er mensen die denken dat die ziekten daardoor niet bestaan, ze bestaan wel, alleen zijn we beschermd.
Door vaccinaties.
Dan vroeger, waarvoor mijn excuses.quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit muteert als een malle en je hebt veel meer internationale reizen als vroeger.
De enige persoon die ik gehoord hebt over groepsimmuniteit was meneer Mark Rutte, dus nu verontwaardigd doen is vrij zinloos.quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:06 schreef ToT het volgende:
En oh oh oh wat werken die vaccins toch goed he.
Vanaf 70% vaccinatiegraad of zo zou je al iets van kudde-immuniteit moeten hebben?
Dit vaccin voorkomt in verreweg de meeste gevallen dat je op de IC terecht komt, da's alles.
Mja, hoeveel mensen leefden er toentertijd in Europa, en hoeveel intercontinentale reizen vonden er toen per dag plaats?quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dan vroeger, waarvoor mijn excuses.
En de pest kwam in Europa door een internationale reis, dus dat argument lijkt vrij gammel.
Ja beter nu gewoon volop vertrouwen wat hij nu zegt idd!quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:08 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
De enige persoon die ik gehoord hebt over groepsimmuniteit was meneer Mark Rutte, dus nu verontwaardigd doen is vrij zinloos.
De pest werd niet verslagen. Er waren gewoon geen levende mensen meer.quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:08 schreef ToT het volgende:
[..]
Mja, hoeveel mensen leefden er toentertijd in Europa, en hoeveel intercontinentale reizen vonden er toen per dag plaats?
De pest kon verslagen worden met een beetje fatsoenlijke hygine, maar niet voordat de Europese bevolking gedecimeerd was.
quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:10 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
De pest werd niet verslagen. Er waren gewoon geen levende mensen meer.
Dat zeg ik niet, jij kwam met het argument van Mark.quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja beter nu gewoon volop vertrouwen wat hij nu zegt idd!
quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
"The instrument of doom"... (Apocalypse tank)quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:59 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
"I am going to ruin somebody's day..."
"I cast a deadly shadow.."
"It will be a smoking crater..."quote:Op zaterdag 18 december 2021 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
"The instrument of doom"... (Apocalypse tank)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |