Welke?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zou misschien kunnen komen door maatregelen die getroffen zijn.
Nee omdat mensen er niet ziek van worden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:20 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dat zou misschien kunnen komen door maatregelen die getroffen zijn.
Dit, we zijn weer de debieltjes van de EU.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nja, die virologen weten natuurlijk wel het beste hoe je een virus moet indammen, maar het psychologische aspect op de bevolking wordt volledig buiten beschouwing gelaten. En het OMT lijkt nu alles te gaan bepalen. Dat recht hebben ze niet, maar het wordt nu bijna 1 op 1 overgenomen door de overheid
Ik las net een andere user ergens klagen over dat Hugo niet daadkrachtig genoeg is en de nieuwe variant heeft binnengelaten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:21 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dus dan maar voor de zekerheid heel Nederland een maand dichtgooien. Logisch.
Goeie!quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:17 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik vind het eerder opvallend dat de data lijkt te ontbreken.
Ach, er is dan ook werkelijk niks mogelijk wat je als beleidsmaker zou kunnen doen waar níet het halve land van gaat steigeren.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:22 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik las net een andere user ergens klagen over dat Hugo niet daadkrachtig genoeg is en de nieuwe variant heeft binnengelaten.
Hugo is vooral traag. Daadkrachtig is 'ie wel, maar eigenlijk altijd veel te laatquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:22 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik las net een andere user ergens klagen over dat Hugo niet daadkrachtig genoeg is en de nieuwe variant heeft binnengelaten.
Och, een andere pandemie zoals de Spaanse griep mocht ook haar gang gaan en dat liep heel anders af. De teller staat nu bijna op vijf miljoen doden.quote:
Misschien moet je maatregelen die op het eerste gezicht niet logisch lijken extra toelichten.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:16 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
als ze dat uitleggen dan valt iedereen in slaap![]()
![]()
als je dat wilt weten dan kan je beter virologie gaan studeren.
https://www.bloomberg.com(...)cron-wave-much-lowerquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:22 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja nee, er moeten eerst een paar mensen dood neervallen voor de urgentie gezien wordt.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:23 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Hugo is vooral traag. Daadkrachtig is 'ie wel, maar eigenlijk altijd veel te laat
Je kunt Nederland beter vergelijken met Denemarken dan Zuid-Afrika, en dan zijn de omikron-cijfers zeker niet geruststellend.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:19 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Nee? In Zuid-Afrika is Omicron nu al een paar weken rond aan het gaan, zonder lockdown, en daar lijkt nog vrij weinig aan de hand.
Dan nog ben ik van mening dat je beter kan voorkomen dan genezen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:24 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)cron-wave-much-lower
Gisteren... Blijkt dus veel minder gevaarlijk dan aanvankelijk gedacht.
Op een wereldbevolking van ruim 7,5 miljard is dat niet erg veel.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Och, een andere pandemie zoals de Spaanse griep mocht ook haar gang gaan en dat liep heel anders af. De teller staat nu bijna op vijf miljoen doden.
ik hou me er echt totaal niet mee bezig... ik heb namelijk niet de macht om hier iets aan te veranderen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:24 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Misschien moet je maatregelen die op het eerste gezicht niet logisch lijken extra toelichten.
Zie jij een logisch voordeel in hetzelfde aantal mensen in een kleiner tijdslot?
Bij bijvoorbeeld de scholensluiting hadden ze wel iets eerder kunnen communiceren dat het op tafel lag. Dit wordt nu even 5 dagen voor de sluiting bekend gemaakt waardoor veel mensen niets meer kunnen regelen. Had dan gewoon 3 weken geleden gezegd dat de mogelijkheid bestaat. Men vroeg er zelfs om, om de kerstvakantie te verlengen. Maar i.p.v. daarvan stug blijven volhouden tot 1 dag voor het besluit dat het niet gaat gebeuren. En zo gaat dat dus al 2 jaar lang. Vindt je het gek dat het halve land gaat steigeren?!quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, er is dan ook werkelijk niks mogelijk wat je als beleidsmaker zou kunnen doen waar níet het halve land van gaat steigeren.
Klopt, maar dan nog is het wel zuur als dat gewoon voorkomen had kunnen worden.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:25 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Op een wereldbevolking van ruim 7,5 miljard is dat niet erg veel.
Dan nog hoef je het er niet mee eens te zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ik hou me er echt totaal niet mee bezig... ik heb namelijk niet de macht om hier iets aan te veranderen.
Niet als het middel mogelijk erger is dan de kwaal. De lockdowns vorig jaar waren volkomen logisch, we wisten wat corona was en hadden de vaccins nog niet, maar nu...quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:24 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dan nog ben ik van mening dat je beter kan voorkomen dan genezen.
Het is schijnbaar voor veel mensen nieuws dat elk medicijn bijwerkingen heeft.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:26 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Niet als het middel mogelijk erger is dan de kwaal. De lockdowns vorig jaar waren volkomen logisch, we wisten wat corona was en hadden de vaccins nog niet, maar nu...
klopt. Ik ben het bijvoorbeeld ook niet eens dat de horeca elke keer sluit en verschaf mij daarom gewoo ntoegang als ik erheen wil.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:26 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dan nog hoef je het er niet mee eens te zijn.
klopt als dat mogelijk zo is dan klopt dat. Weet jij het antwoord?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:26 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Niet als het middel mogelijk erger is dan de kwaal. De lockdowns vorig jaar waren volkomen logisch, we wisten wat corona was en hadden de vaccins nog niet, maar nu...
Is dat echt zo essentieel voor het levensgeluk dat je in een kroeg een veel te duur biertje staat te gieten, vraag ik me af.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
klopt. Ik ben het bijvoorbeeld ook niet eens dat de horeca elke keer sluit en verschaf mij daarom gewoo ntoegang als ik erheen wil.
En daarbij is het eigenlijk geen 'nieuw' vaccin wat over de nacht is ontwikkeld. SARS bestaat al veel langer... Dit vaccin is alleen aangepast.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:27 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Het is schijnbaar voor veel mensen nieuws dat elk medicijn bijwerkingen heeft.
Dit gegeven is gewoon rocket science voor een bepaalde club.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:31 schreef Sodeknetters het volgende:
Het zou inderdaad om een milde variant gaan, maar wel vele malen besmettelijker dan eerdere varianten. En daar zit net de crux. Mensen in vitale beroepen raken ook sneller besmet, waardoor ze uitvallen. Te veel, tegelijkertijd.
ik doe niet alleen dingen die voor mij essentieel zijn voor mijn levensgeluk. Ik doe eigenlijk vaker andere dingen dan dat ik die dingen doe.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:28 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Is dat echt zo essentieel voor het levensgeluk dat je in een kroeg een veel te duur biertje staat te gieten, vraag ik me af.
Ja of de bijsluiter van condooms, het garandeert niet dat iemand zwanger kan raken.quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:29 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En daarbij is het eigenlijk geen 'nieuw' vaccin wat over de nacht is ontwikkeld. SARS bestaat al veel langer... Dit vaccin is alleen aangepast.
Maar wat die bijwerkingen betreft; lees de bijsluiter van paracetamol maar eens
quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
ik zou supermarkt doen, hema gaan misschien dicht
Hema had geen optie om aan te geven dat het op een afhaalpunt kon worden opgehaald. Het was winkel (hema) of thuis. Naja, ik heb hem nu bij de Hema laten bezorgen (en moet dan ook betalen). Kan dat niet, dan moet ik het nog een keer bestellen, en dan met vooraf betalen. (had geen zin in thuisbezorging. Vind het altijd prettiger om op een zelfgekozen tijdstip even langs te fietsen).quote:
Dat is dus een beetje de vraag. Als het nu gemuteerd is naar een milde verkoudheid is er weinig aan de hand en zou zelfs een zege zijn. Maar wie durft dat risico nu te nemen?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit gegeven is gewoon rocket science voor een bepaalde club.
gelukkigquote:Op zaterdag 18 december 2021 18:29 schreef Id_do_her het volgende:
het garandeert niet dat iemand zwanger kan raken.
Condooms garanderen niet eens dat iemand zwanger kan raken?quote:Op zaterdag 18 december 2021 18:29 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ja of de bijsluiter van condooms, het garandeert niet dat iemand zwanger kan raken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |