abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202682062

Carry on..
Spoilers!
pi_202682241
Ideale druilerige zaterdag middag avtiviteit.. ikea boekenkast in elkaar zetten O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_202682249
Joh O+

En zo kreeg ik zelf een Kerstverrassing van de hulp: een Kerstboom om in elkaar te knutselen.
En een echt dennentakje hoor.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202682319
Net joekel van een kerstpakket uitgepakt. De lockdown kan beginnen, genoeg voedsel in huis.
Nu wel misselijk. Ik ben niet zo van zoet, maar marshmellows :9~ Die moet ik eten, kan niet anders.

Ik heb ook een boosterafspraak op 2e kerstdag. Mijn zus, geen brief, via haar werk eind december. Gisteren was hier een vriend, uit 1962 en dus geen uitnodiging. Kon ook niet online een afspraak maken. Toen op mijn aanraden 1961 ingevuld en hij kreeg zo een afspraak
We have far more in common than that which devides us..
pi_202682381
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:
Net joekel van een kerstpakket uitgepakt. De lockdown kan beginnen, genoeg voedsel in huis.
Nu wel misselijk. Ik ben niet zo van zoet, maar marshmellows :9~ Die moet ik eten, kan niet anders.

Ik heb ook een boosterafspraak op 2e kerstdag. Mijn zus, geen brief, via haar werk eind december. Gisteren was hier een vriend, uit 1962 en dus geen uitnodiging. Kon ook niet online een afspraak maken. Toen op mijn aanraden 1961 ingevuld en hij kreeg zo een afspraak
Op sommige locaties mag een begeleider ook meteen mee voor de boost. Je zus reed je toch? Wie weet kan zij hem ook krijgen dan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_202682436
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 14:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Op sommige locaties mag een begeleider ook meteen mee voor de boost. Je zus reed je toch? Wie weet kan zij hem ook krijgen dan.
Dat gaan we ook proberen. Maar "officieel" mag zijn niet mee naar binnen. Ook is zij geen 60 (al weet ik of dat nog opgaat) en zij is geen partner/mantelzorger.
Heb begrepen dat ze daar nu wat minder soepel in zijn omdat er nu veel meer mensen een afspraak willen.
pi_202682459
Laat de man een wandelstok/rollator lenen / meenemen en dat zijn partner hem ondersteunt…
pi_202682597
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 14:14 schreef Kaatje1 het volgende:

En bij de ID-controle wordt hij zo geweigerd want hij mag hem nog niet. Tenzij ze 1962 binnenkort opengooien maar ik zie daar alweer dagen geen verschuiving :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202682608
En misschien moeten ze booster 4,5 en 6 ook maar gelijk inplannen *O* Weet je tenminste waar je rekening mee moet houden en hoeven ze niet elke keer dat circus weer op te tuigen _O- Beter voor het milieu :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_202682677
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 14:31 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
En bij de ID-controle wordt hij zo geweigerd want hij mag hem nog niet. Tenzij ze 1962 binnenkort opengooien maar ik zie daar alweer dagen geen verschuiving :{
Hij kan ook een uitnodiging als zorg medewerker hebben gekregen. Dat heeft een vriendin. Die kon daarmee een afspraak maken en is midden 40
pi_202682688
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 13:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[ afbeelding ]
Carry on..
Mooie vraag wel, bij de TT :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202682709
En dankjewel @AnneX, het was een prima afscheid.

Ik zou eigenlijk wel op bed willen liggen en een slaapje willen doen, maar ik heb bedacht om dit weekend te gaan werken :O Ik ga maar eens een poging doen te beginnen, zodat ik vanavond een beetje dom tv kan kijken.
pi_202682816
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 14:39 schreef Clubsoda het volgende:
En dankjewel @:AnneX, het was een prima afscheid.

Ik zou eigenlijk wel op bed willen liggen en een slaapje willen doen, maar ik heb bedacht om dit weekend te gaan werken :O Ik ga maar eens een poging doen te beginnen, zodat ik vanavond een beetje dom tv kan kijken.
Sterkte en rust lekker uit met verstand op 0 :*
pi_202682821
Even onze Tinus hier ook spammen, omdat ie het zo goed doet en ik er zo blij van word elke keer als ik de tuin inloop *G*

pi_202682884
@Clubsoda gecondoleerd!

Dat klokje rond slapen ging mooi niet op, verdorie. Lag tot 1u wakker en 6.00 is blijkbaar een goede tijd om wakker te worden.. wel blijven liggen en nog wat gesoezeld tot 8.30.

Daarna was ingezet, werkblad van keukenkastje losgeschroefd, 3cm opgeschoven en weer vastgeschroefd, naar stad geweest om trainingsbroeken te passen en eten te halen en weer thuis Secret Santa pakketje van FOK! uitgepakt en was in droger gegooid. Nu is het tijd voor ontbijt :+

Ik geloof dat ik de binnenlade monteren en alle keukenkastjes leeghalen, uitzoeken en weer inruimen maar even op de wachtlijst zet en eerst even met eten en een film op de bank ga liggen :Z
pi_202683108
De overledene stond niet heel dichtbij, het is de vader van een goede vriendin. Het luidt vooral een begin van een tijdperk in voor mijn gevoel; die waarbij de generatie boven ons ons gaat ontvallen zonder dat het een 'och jee toch, wat onverwacht, dat is toch veel te jong'-situatie is. Dat raakt me wel, en ook om het verdriet te zien van mensen die ik ook alweer zo lang ken.
pi_202683284
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:07 schreef Clubsoda het volgende:
De overledene stond niet heel dichtbij, het is de vader van een goede vriendin. Het luidt vooral een begin van een tijdperk in voor mijn gevoel; die waarbij de generatie boven ons ons gaat ontvallen zonder dat het een 'och jee toch, wat onverwacht, dat is toch veel te jong'-situatie is. Dat raakt me wel, en ook om het verdriet te zien van mensen die ik ook alweer zo lang ken.
Wij zitten ook in die fase. Dat is inderdaad best heftig. Het hoort er allemaal bij natuurlijk maar je denkt toch altijd dat je nog niet bij die groep hoort.
Van de +/- 40 ouders van mensen die dicht bij ons staan, zijn er nu een stuk of 8 overleden. De helft door roken dus dat verwacht je ergens wel. Van de 8 mensen waar mijn ouders mee omgingen, zijn er nu 6 overleden.

Wat voor ons nieuw is, is dat onze eigen leeftijdgenoten ook heftige dingen krijgen. Een goede kennis heeft borstkanker, een vriend zit in het verpleeghuis, de man van een vriendin heeft MS.
Spoilers!
pi_202683295
Boek uit (the fuck-it diet, aanrader voor wie worstelt met zijn relatie met eten), geschilderd (ligt nu te drogen in afwachting van de volgende laag) en in de financien-excels zitten rommelen. Ik wilde nog gaan wandelen maar het regent, dus nu lekkker onder een dekentje de cross kijken.
Weinig zin om kerst-diner-plannen verder uit te werken, ik wacht vanavond nog wel even af.
pi_202683538
Moest net lachen. Ieder jaar met kerst plakken wij (bewoners) een kerstkaart aan de binnenkant van de lift met een kerst/nieuwjaarswens. Net hing er een "vreemd" kaartje. "Met de beste wensen van uw DHL bezorger" _O-

En het is wel raar om tot de ontdekking te komen dat je nu (ik tenminste) bij de oudere generatie hoort. Eén vriendin heeft nog beide ouders, midden 80, behoorlijk kwiek maar worden rap ouder de laatste maanden.
pi_202683788
Er zijn ook een aantal kerstkaarten minder geschreven dit jaar. -O-
pi_202683854
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:33 schreef Kaatje1 het volgende:
Moest net lachen. Ieder jaar met kerst plakken wij (bewoners) een kerstkaart aan de binnenkant van de lift met een kerst/nieuwjaarswens. Net hing er een "vreemd" kaartje. "Met de beste wensen van uw DHL bezorger" _O-

Lief :)
Zag er ook heel leuk uit allemaal.
pi_202683914
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Lief :)
Zag er ook heel leuk uit allemaal.
En nu hangen er nog veel meer. We hebben 25 appartementen en ik schat in dat meer dan de helft nu wat opgehangen heeft.
pi_202683928
Heeft er hier iemand ervaring met de voorleesfuncties van e-readers?

Dus niet het afspelen van een luisterboek maar het voorlezen van een e-book?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202683960
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:51 schreef fietsie het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met de voorleesfuncties van e-readers?

Dus niet het afspelen van een luisterboek maar het voorlezen van een e-book?
Ik heb de functie erop zitten. Wat wil je weten?
pi_202684021
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb de functie erop zitten. Wat wil je weten?
Of het ook echt werkt / te doen is :P

Ofwel: dat je niet na 10 minuten afhaakt omdat de geautomatiseerde omzetting van tekst in spraak te beperkt is...

Luisterboeken worden natuurlijk vaak voorgelezen door zeer bekwame voorlezers... das fundamenteel anders..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_202684066
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:56 schreef fietsie het volgende:

[..]
Of het ook echt werkt / te doen is :P

Ofwel: dat je niet na 10 minuten afhaakt omdat de geautomatiseerde omzetting van tekst in spraak te beperkt is...

Luisterboeken worden natuurlijk vaak voorgelezen door zeer bekwame voorlezers... das fundamenteel anders..
Het is echt geautomatiseerd inderdaad. En niet echt prettig om naar te luisteren wanneer je een luisterboek gewend bent. Wanneer ik een stukje zou moeten luisteren omdat ik geen luisterboek heb en even niet kan lezen, is het prima. Maar ik moet er niet aan denken om dit een boek van 500 plus pagina's te moeten aanhoren.
pi_202684279
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:58 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Het is echt geautomatiseerd inderdaad. En niet echt prettig om naar te luisteren wanneer je een luisterboek gewend bent. Wanneer ik een stukje zou moeten luisteren omdat ik geen luisterboek heb en even niet kan lezen, is het prima. Maar ik moet er niet aan denken om dit een boek van 500 plus pagina's te moeten aanhoren.
Dat sluit redelijk aan bij wat ik had verwacht; dank.
Dan kan ik beter die centen in mn zak houden en een ereader komen waar dat niet per se in zit..
pi_202684314
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:10 schreef fietsie het volgende:

[..]
Dat sluit redelijk aan bij wat ik had verwacht; dank.
Dan kan ik beter die centen in mn zak houden en een ereader komen waar dat niet per se in zit..
Ik heb de pocket book Inkpad 3. Net even wat groter dan de gemiddelde readers, en er zit dus text to speech op maar ook mp3 zodat je er muziek op kan zetten maar ook luisterboeken. Ik bewaak 'm met m'n leven.
pi_202684337
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:13 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb de pocket book Inkpad 3. Net even wat groter dan de gemiddelde readers, en er zit dus text to speech op maar ook mp3 zodat je er muziek op kan zetten maar ook luisterboeken. Ik bewaak 'm met m'n leven.
Ik keek naar een Pocketbook HD 3, alleen nu blijken er mensen op kieskeurig.nl allerlei problemen te hebben gedumpt, die ik niet kan terugvinden in de reviews op sites waar je de apparaten ook kunt kopen.
pi_202684396
}:| }:| }:| }:|
Met kerst wel 4 mensen en met oud en nieuw maar 2..dat is 1 week later, waar slaat dat op :(
Wij vieren geen kerst en ik ga burgerlijk ongehoorzaam zijn als de kinderen toch willen komen met oud en nieuw. De jongetjes zijn dan al 2 weken niet naar school(besmettingshaard) geweest, zoonlief heeft dan al 2 weken niet gewerkt, ze hebben zelf een piepklein sociaal netwerk en we zijn eergisteren ook nog bij ze geweest.
Bovendien zijn wij, opa en oma, geboosterd.
Soms gaat het mij te ver hoor jongens :{w ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')