abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:03:57 #51
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202684161
Misschien moeten we maar blij zijn met die harde lockdown, want dit zijn de verwachte symptomen van omikron:

quote:
“Het gaat om hoofdpijn, spierpijn en vermoeidheid”, zegt ze. “Dat zijn de belangrijkste symptomen waarover patiënten klagen. Soms kampen ze ook met een verstopte neus en een pijnlijke keel. [...]"
(Bron)

Behoorlijk heftig dus. :{
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:06:53 #52
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202684207
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:03 schreef Federer-fan het volgende:
Misschien moeten we maar blij zijn met die harde lockdown, want dit zijn de verwachte symptomen van omikron:
[..]
(Bron)

Het virus zou voornamelijk de neus en keelholte aan doen toch ? Niet de longen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:10:55 #53
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202684283
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Het virus zou voornamelijk de neus en keelholte aan doen toch ? Niet de longen ?
Ja, klopt. Staat ook in het artikel - geen extra zuurstof nodig.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_202684323
Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat we te weinig van Omikron weten en de risico’s hoog zijn. Door keer op keer falend beleid lopen we mijlenver achter met boosters, zijn er geen toekomstplannen en zitten we simpelweg nog steeds gigantisch hoog in de ziekenhuisbezetting en besmettingen.

Ik denk dat we daarover niet hoeven te discussiëren, dat zijn de feiten.

Het is echter compleet van de pot gerukt dat onze overheid slechts 2 opties kent, alles open of zoals nu alles gewoon dicht smijten. Elke nuance, elk plan, elke visie alles ontbreekt. Het is elke keer gewoon alles op slot gooien. Terwijl er veel meer opties zijn, sommige populairder dan andere. Opties die in 22 maanden niet geprobeerd of gebruikt zijn.

Ondanks prima cijfers vandaag is het lastig zoeken naar lichtpuntjes.
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:15:02 #55
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_202684343
quote:
[..]
(Bron)

Ik kruip gelijk mijn schuilkelder in!! :blauwoog:
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:15:53 #56
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202684358
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:15 schreef L3viathan het volgende:

[..]
Verstandig.
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:18:15 #57
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202684391
Filmpje van Hans Teeuwen over de nieuwe bestuurscultuur:

pi_202684434
quote:
[..]
(Bron)

Het is gevaarlijk om zo vroeg al grote conclusies te trekken. We weten het simpelweg nog niet, dat heeft tijd nodig. Het is daarom ook echt niet verkeerd om uit te gaan van een slechter scenario, je kan beter te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg zijn.

Maar we moeten het wel in verhouding blijven zien en in verhouding handelen. De totale paniek slaat werkelijk nergens op. Elke nuance lijkt te ontbreken.

Overigens wel iets wat ik belangrijk vind om ook aan te stippen. Jaap van Dissel is normaal de rust zelve, enkel in de eerste persco speelde hij een prominente rol. Hij doet zijn werk veelal op de achtergrond (in tegenstelling tot Kuipers en Gommers) en weet echt wel waar hij het over heeft. Jaap is geen domme man die snel in de paniekstand schiet. Het feit dat hij ineens op de voorgrond komt geeft wel aan dat er iets aan de hand is. Of misschien moet ik dat anders zeggen, het geeft aan dat hij de nieuwe situatie erg serieus neemt. Dat is opmerkelijk wat mij betreft.
pi_202684439
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:15 schreef L3viathan het volgende:

[..]
Kan niet, daar zit ik al :7
  ESF Reporter zaterdag 18 december 2021 @ 16:22:20 #60
87554 Cee
Welluk?
pi_202684463
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:41 schreef GereDathan het volgende:
Ik zou zeggen, doe er lekker een avondklok bij. Je kan beter het hele land direct de afgrond instorten.

Ik trek alles al slecht maar een avondklok zou me echt over het randje gooien hoor. Dat was dit jaar wel mentaal m’n dieptepunt. Ik woon alleen in een vrij gehorige flat en de muren kwamen die maanden echt op me af, als je dan nog niet eens naar buiten mag... Als er nog een avondklok komt dan heb ik gelukkig een bankrekening waar voldoende op staat om die weken de boetes te kunnen bekostigen. Ze bekijken het maar.
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:25:22 #61
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202684517
Uit dat filmpje van Hans Teeuwen:

quote:
Maar dat is allemaal voorbij nu. Want weet je wat we nu krijgen? Een nieuwe bestuurscultuur… En dan is eindelijk al deze flauwekul, al deze rottigheid, al dat gekonkelefoes voorbij. Ik kan werkelijk niet wachten. Het is wel met dezelfde mensen. Dat wel. Dus ja, da’s jammer, maar goed eh… Het is in elk geval een mooi woord, ‘bestuurscultuur’. Dus ja, ik heb er heel veel zin in. Dit wordt echt een mooi jaar jongens. Het wordt echt een hartstikke mooi jaar.
_O-
pi_202684552
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:22 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik trek alles al slecht maar een avondklok zou me echt over het randje gooien hoor. Dat was dit jaar wel mentaal m’n dieptepunt. Ik woon alleen in een vrij gehorige flat en de muren kwamen die maanden echt op me af, als je dan nog niet eens naar buiten mag... Als er nog een avondklok komt dan heb ik gelukkig een bankrekening waar voldoende op staat om die weken de boetes te kunnen bekostigen. Ze bekijken het maar.
Ik zou mij er maar op voorbereiden, en dat meen ik serieus. Want ik niet de illusie dat onze overheid ook maar 1 plan klaar heeft liggen wat zorgt voor een oplossing. Dicht, dichter, dichtst. Dat lijkt het mantra te zijn.
  ESF Reporter zaterdag 18 december 2021 @ 16:29:02 #63
87554 Cee
Welluk?
pi_202684579
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het is gevaarlijk om zo vroeg al grote conclusies te trekken. We weten het simpelweg nog niet, dat heeft tijd nodig. Het is daarom ook echt niet verkeerd om uit te gaan van een slechter scenario, je kan beter te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg zijn.

Maar we moeten het wel in verhouding blijven zien en in verhouding handelen. De totale paniek slaat werkelijk nergens op. Elke nuance lijkt te ontbreken.

Overigens wel iets wat ik belangrijk vind om ook aan te stippen. Jaap van Dissel is normaal de rust zelve, enkel in de eerste persco speelde hij een prominente rol. Hij doet zijn werk veelal op de achtergrond (in tegenstelling tot Kuipers en Gommers) en weet echt wel waar hij het over heeft. Jaap is geen domme man die snel in de paniekstand schiet. Het feit dat hij ineens op de voorgrond komt geeft wel aan dat er iets aan de hand is. Of misschien moet ik dat anders zeggen, het geeft aan dat hij de nieuwe situatie erg serieus neemt. Dat is opmerkelijk wat mij betreft.
Ik denk dat ze Jaap er nu bij halen omdat ze misschien onderhand ook wel doorhebben dat we steeds minder vertrouwen hebben in het gebabbel van Flip en Flap. Jaap zal er volgens mij zijn voor de concrete wetenschappelijke duiding, om uit te leggen waarom we, ondanks de vrij positieve cijfers van de laatste weken, dit toch moeten doen.
Hadden ze wat mij betreft vaker mogen doen in persco’s, grafieken etc. laten zien zoals ze in de persco’s van het VK vaak doen. Dat maakt het concreter.
  ESF Reporter zaterdag 18 december 2021 @ 16:29:43 #64
87554 Cee
Welluk?
pi_202684592
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik zou mij er maar op voorbereiden, en dat meen ik serieus. Want ik niet de illusie dat onze overheid ook maar 1 plan klaar heeft liggen wat zorgt voor een oplossing. Dicht, dichter, dichtst. Dat lijkt het mantra te zijn.
Prima, ik heb genoeg gespaard de afgelopen jaren.
pi_202684684
Staat er trouwens serieus nog iemand achter de maatregelen?
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:36:26 #66
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_202684724
Ik ben ook echt bang dat de demonstraties weer uitlopen op rellen :'( worden ondernemers nog meer gedupeerd…

Ik krijg ook steeds meer begrip voor die demonstraties trouwens. Dit gaat nergens meer over.
pi_202684771
Tis dat ik in Limburg woon en in 10min in Belgie of Duitsland zit, waar ik dan wel weer gewoon alles kan doen........ :+
pi_202684886
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:29 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik denk dat ze Jaap er nu bij halen omdat ze misschien onderhand ook wel doorhebben dat we steeds minder vertrouwen hebben in het gebabbel van Flip en Flap. Jaap zal er volgens mij zijn voor de concrete wetenschappelijke duiding, om uit te leggen waarom we, ondanks de vrij positieve cijfers van de laatste weken, dit toch moeten doen.
Hadden ze wat mij betreft vaker mogen doen in persco’s, grafieken etc. laten zien zoals ze in de persco’s van het VK vaak doen. Dat maakt het concreter.
Jaap for president. *O*
twitter
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:46:27 #69
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202684890
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:34 schreef Loj het volgende:
Staat er trouwens serieus nog iemand achter de maatregelen?
Eén collega van me. Die is totaal onkritisch. Als ze hem zouden zeggen dat hij de rest van zijn leven in huis moet blijven en dat eten en drinken voor de deur wordt neergezet, doet hij dat gewoon. Wel een zeldzaam domme man, mag ik wel zeggen.
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:47:54 #70
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_202684914
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:46 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Jaap for president. *O*
[ twitter ]
Die boosters gaan ons uit de crisis helpen. Wanneer mensen zich massaal laten boosteren, krijgen we ons normale leven terug. O+
  zaterdag 18 december 2021 @ 16:53:06 #71
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_202685001
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:47 schreef Federer-fan het volgende:

[..]
Die boosters gaan ons uit de crisis helpen. Wanneer mensen zich massaal laten boosteren, krijgen we ons normale leven terug. O+
:D :D :D
pi_202685123
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik schat van Dissel ook hoog in. Wellicht hebben ze geleerd van de Franse persconferenties. Daar worden de feiten gebracht door een wetenschapper en het beleid door de politiek. dat is best een goede verdeling.

En daar komt Macron binnen met een mondkapje op. kun je van vinden wat je wilt, maar het is een stuk professioneler dan dat studentikoze zootje hier.
pi_202685365
Ergens voelt het een beetje of de ziekenhuis zijde van het OMT een beetje de boel gemuit heeft a.h.v. Omikron om strenge maatregelen te krijgen om hun bezetting te laten dalen. Dat zal wel harder gaan dan, vooral na sluiting scholen.

Ik hoop wel dat dit topic snel er weer naartoe gaat om alle positieve kruimeltjes op te pikken. Als het hier zelfs negatief is, mis ik wel het positieve corona anker :{ .
pi_202685379
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:02 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ben benieuwd wie dan deel uitmaakt van dat grootste deel van de bevolking. Ik ken ze namelijk niet. In mijn omgeving is men geen voorstander van een harde lock down.
Dat bedoel ik niet. Vrijwel is er niemand met een lockdown eens, maar puntje bij paaltje gaat iedereen toch zweer zwijgend akkoord.
  zaterdag 18 december 2021 @ 17:17:08 #75
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_202685429
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:14 schreef Oliver23 het volgende:

[..]
Dat bedoel ik niet. Vrijwel is er niemand met een lockdown eens, maar puntje bij paaltje gaat iedereen toch zweer zwijgend akkoord.
Helaas wel ja. Muiten zit niet in onze aard. We zouden er ook niks mee opschieten overgens. Massaal lockdown negeren zou wel kunnen werken, maar dat doen we dus ook niet. Te bang de rest niet mee gaat doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')