(Bron)quote:“Het gaat om hoofdpijn, spierpijn en vermoeidheid”, zegt ze. “Dat zijn de belangrijkste symptomen waarover patiënten klagen. Soms kampen ze ook met een verstopte neus en een pijnlijke keel. [...]"
Het virus zou voornamelijk de neus en keelholte aan doen toch ? Niet de longen ?quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:03 schreef Federer-fan het volgende:
Misschien moeten we maar blij zijn met die harde lockdown, want dit zijn de verwachte symptomen van omikron:
[..]
(Bron)
Behoorlijk heftig dus.
Ja, klopt. Staat ook in het artikel - geen extra zuurstof nodig.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het virus zou voornamelijk de neus en keelholte aan doen toch ? Niet de longen ?
Ik kruip gelijk mijn schuilkelder in!!quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:03 schreef Federer-fan het volgende:
Misschien moeten we maar blij zijn met die harde lockdown, want dit zijn de verwachte symptomen van omikron:
[..]
(Bron)
Behoorlijk heftig dus.
Verstandig.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:15 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Ik kruip gelijk mijn schuilkelder in!!
Het is gevaarlijk om zo vroeg al grote conclusies te trekken. We weten het simpelweg nog niet, dat heeft tijd nodig. Het is daarom ook echt niet verkeerd om uit te gaan van een slechter scenario, je kan beter te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:03 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
(Bron)
Behoorlijk heftig dus.
Kan niet, daar zit ik alquote:Op zaterdag 18 december 2021 16:15 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Ik kruip gelijk mijn schuilkelder in!!
Ik trek alles al slecht maar een avondklok zou me echt over het randje gooien hoor. Dat was dit jaar wel mentaal m’n dieptepunt. Ik woon alleen in een vrij gehorige flat en de muren kwamen die maanden echt op me af, als je dan nog niet eens naar buiten mag... Als er nog een avondklok komt dan heb ik gelukkig een bankrekening waar voldoende op staat om die weken de boetes te kunnen bekostigen. Ze bekijken het maar.quote:Op zaterdag 18 december 2021 15:41 schreef GereDathan het volgende:
Ik zou zeggen, doe er lekker een avondklok bij. Je kan beter het hele land direct de afgrond instorten.
quote:Maar dat is allemaal voorbij nu. Want weet je wat we nu krijgen? Een nieuwe bestuurscultuur… En dan is eindelijk al deze flauwekul, al deze rottigheid, al dat gekonkelefoes voorbij. Ik kan werkelijk niet wachten. Het is wel met dezelfde mensen. Dat wel. Dus ja, da’s jammer, maar goed eh… Het is in elk geval een mooi woord, ‘bestuurscultuur’. Dus ja, ik heb er heel veel zin in. Dit wordt echt een mooi jaar jongens. Het wordt echt een hartstikke mooi jaar.
Ik zou mij er maar op voorbereiden, en dat meen ik serieus. Want ik niet de illusie dat onze overheid ook maar 1 plan klaar heeft liggen wat zorgt voor een oplossing. Dicht, dichter, dichtst. Dat lijkt het mantra te zijn.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:22 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik trek alles al slecht maar een avondklok zou me echt over het randje gooien hoor. Dat was dit jaar wel mentaal m’n dieptepunt. Ik woon alleen in een vrij gehorige flat en de muren kwamen die maanden echt op me af, als je dan nog niet eens naar buiten mag... Als er nog een avondklok komt dan heb ik gelukkig een bankrekening waar voldoende op staat om die weken de boetes te kunnen bekostigen. Ze bekijken het maar.
Ik denk dat ze Jaap er nu bij halen omdat ze misschien onderhand ook wel doorhebben dat we steeds minder vertrouwen hebben in het gebabbel van Flip en Flap. Jaap zal er volgens mij zijn voor de concrete wetenschappelijke duiding, om uit te leggen waarom we, ondanks de vrij positieve cijfers van de laatste weken, dit toch moeten doen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Het is gevaarlijk om zo vroeg al grote conclusies te trekken. We weten het simpelweg nog niet, dat heeft tijd nodig. Het is daarom ook echt niet verkeerd om uit te gaan van een slechter scenario, je kan beter te voorzichtig dan niet voorzichtig genoeg zijn.
Maar we moeten het wel in verhouding blijven zien en in verhouding handelen. De totale paniek slaat werkelijk nergens op. Elke nuance lijkt te ontbreken.
Overigens wel iets wat ik belangrijk vind om ook aan te stippen. Jaap van Dissel is normaal de rust zelve, enkel in de eerste persco speelde hij een prominente rol. Hij doet zijn werk veelal op de achtergrond (in tegenstelling tot Kuipers en Gommers) en weet echt wel waar hij het over heeft. Jaap is geen domme man die snel in de paniekstand schiet. Het feit dat hij ineens op de voorgrond komt geeft wel aan dat er iets aan de hand is. Of misschien moet ik dat anders zeggen, het geeft aan dat hij de nieuwe situatie erg serieus neemt. Dat is opmerkelijk wat mij betreft.
Prima, ik heb genoeg gespaard de afgelopen jaren.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zou mij er maar op voorbereiden, en dat meen ik serieus. Want ik niet de illusie dat onze overheid ook maar 1 plan klaar heeft liggen wat zorgt voor een oplossing. Dicht, dichter, dichtst. Dat lijkt het mantra te zijn.
Jaap for president.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:29 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Jaap er nu bij halen omdat ze misschien onderhand ook wel doorhebben dat we steeds minder vertrouwen hebben in het gebabbel van Flip en Flap. Jaap zal er volgens mij zijn voor de concrete wetenschappelijke duiding, om uit te leggen waarom we, ondanks de vrij positieve cijfers van de laatste weken, dit toch moeten doen.
Hadden ze wat mij betreft vaker mogen doen in persco’s, grafieken etc. laten zien zoals ze in de persco’s van het VK vaak doen. Dat maakt het concreter.
Eén collega van me. Die is totaal onkritisch. Als ze hem zouden zeggen dat hij de rest van zijn leven in huis moet blijven en dat eten en drinken voor de deur wordt neergezet, doet hij dat gewoon. Wel een zeldzaam domme man, mag ik wel zeggen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:34 schreef Loj het volgende:
Staat er trouwens serieus nog iemand achter de maatregelen?
Die boosters gaan ons uit de crisis helpen. Wanneer mensen zich massaal laten boosteren, krijgen we ons normale leven terug.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:46 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Jaap for president.![]()
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:47 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Die boosters gaan ons uit de crisis helpen. Wanneer mensen zich massaal laten boosteren, krijgen we ons normale leven terug.
Ik schat van Dissel ook hoog in. Wellicht hebben ze geleerd van de Franse persconferenties. Daar worden de feiten gebracht door een wetenschapper en het beleid door de politiek. dat is best een goede verdeling.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:20 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Overigens wel iets wat ik belangrijk vind om ook aan te stippen. Jaap van Dissel is normaal de rust zelve, enkel in de eerste persco speelde hij een prominente rol. Hij doet zijn werk veelal op de achtergrond (in tegenstelling tot Kuipers en Gommers) en weet echt wel waar hij het over heeft. Jaap is geen domme man die snel in de paniekstand schiet. Het feit dat hij ineens op de voorgrond komt geeft wel aan dat er iets aan de hand is. Of misschien moet ik dat anders zeggen, het geeft aan dat hij de nieuwe situatie erg serieus neemt. Dat is opmerkelijk wat mij betreft.
Dat bedoel ik niet. Vrijwel is er niemand met een lockdown eens, maar puntje bij paaltje gaat iedereen toch zweer zwijgend akkoord.quote:Op zaterdag 18 december 2021 16:02 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ben benieuwd wie dan deel uitmaakt van dat grootste deel van de bevolking. Ik ken ze namelijk niet. In mijn omgeving is men geen voorstander van een harde lock down.
Helaas wel ja. Muiten zit niet in onze aard. We zouden er ook niks mee opschieten overgens. Massaal lockdown negeren zou wel kunnen werken, maar dat doen we dus ook niet. Te bang de rest niet mee gaat doen.quote:Op zaterdag 18 december 2021 17:14 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Vrijwel is er niemand met een lockdown eens, maar puntje bij paaltje gaat iedereen toch zweer zwijgend akkoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |