Mooie versnellende daling hoor. Zo’n 22% per week, dus een Reff van ongeveer 0,85. Hopelijk daalt het nog een tijdje zo door.quote:Op maandag 20 december 2021 15:37 schreef simonblue het volgende:
Mijn grafieken van vandaag:
[ afbeelding ]
De cijfers lijken compleet tot en met 12 december. Ik denk dat ook maandag 13 december al behoorlijk compleet is. Wel weer een maandagpiek zichtbaar op 13 december, er zijn dan iets minder dan 14000 registraties. De zondag ervoor waren dat er 1100 minder, maar op maandag 6 december waren er nog ruim 18000 registraties. Dus in een week ruim 4000 registraties per dag minder. .
Kijk hier even.quote:Op zondag 19 december 2021 23:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben ik gek, of is dat echt 3 keer niks wat er met Omikron in het ziekenhuis komt daar?
uhm jij zegt 55k, maar heel zuid-Afrika zit zo rond de 20K toch? bedoel jij 5.5K?quote:Op maandag 20 december 2021 20:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Gauteng province vandaag 55k besmettingen, vorige week maandag 88k, een flinke daling dus!
Opnames vorige week 2177 ook een stuk lager dan de week ervoor (3161). Het zal nog iets hoger uitvallen, door nameldingen, maar niet veel.
Sommigen suggereren dat Gauteng afneemt omdat men ivm de vakantie naar andere provincies vertrekt.
Limpopo en Mpumalanga lijken ook al te dalen in besmettingen, en North-West lijkt op een plateau te zitten.
De opnames afgelopen week waren eigenlijk alleen in de Free State en Eastern Cape echt hoger dan de week ervoor. De andere ongeveer gelijk of iets lager zelfs, en Gauteng dus flink lager.
Dit zijn de besmettingen, neem ik aan?quote:Op maandag 20 december 2021 20:51 schreef Za het volgende:
Ook maar even hier, de curve in ZA in een paar dagen tijd:
[ afbeelding ]
Ik ben op dat gebied nog steeds optimistisch. Alleen bang dat het tot volgend jaar juni duurt voor de overheid dat ook snapt. En dat ze vervolgens 'uit voorzorg' nog regelmatig met lockdowns komen in de toekomst.quote:Op maandag 20 december 2021 20:52 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Op Londen na zijn alle Omikron-cijfers tot nu toe vrij positief.
Laten we hopen dat Omikron een "redding" is. Hoofdzakelijk alleen besmettingen, ziekenhuizen die op termijn leeg stromen, en dat covid uiteindelijk op een nog langere termijn afroomt tot een endemie...
Correctie, 'active cases'.quote:Op maandag 20 december 2021 20:42 schreef koemleit het volgende:
[..]
uhm jij zegt 55k, maar heel zuid-Afrika zit zo rond de 20K toch? bedoel jij 5.5K?
Daar maak ik mij grote zorgen over en het maakt mij mentaal kutquote:Op maandag 20 december 2021 21:32 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben op dat gebied nog steeds optimistisch. Alleen bang dat het tot volgend jaar juni duurt voor de overheid dat ook snapt. En dat ze vervolgens 'uit voorzorg' nog regelmatig met lockdowns komen in de toekomst.
Juni gaat dat denk ik niet worden. Hou maar rekening met 2 weken na de boostercampagne. Zo halverwege februari dus. Is ook niet ideaal, maar wat mij betreft wel te behappen.quote:Op maandag 20 december 2021 23:27 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Daar maak ik mij grote zorgen over en het maakt mij mentaal kut
Weer geen carnaval dus, zo zal t nog wel een paar winters doorgaan ben ik bang.quote:Op dinsdag 21 december 2021 09:23 schreef blissard1984 het volgende:
[..]
Juni gaat dat denk ik niet worden. Hou maar rekening met 2 weken na de boostercampagne. Zo halverwege februari dus. Is ook niet ideaal, maar wat mij betreft wel te behappen.
Ik ben bang dat ze nu snel met een plan voor de lange termijn komen. Als dat dan mislukt, of ze passen het aan, schuiven ze het af op De Jonge (die niet meer in het nieuwe kabinet zal zitten) of het demissionaire kabinet. Zodat ze hun handen er vanaf kunnen trekken. En ik vrees ook dat, zodra de Omikron golf over is, de lente komt, de anti-virale middelen werken, corona, en de langetermijn visie, naar de achtergrond verdwijnen, en in november volgend jaar weer blijkt dat de zorg er niet op voorbereid is, en de boostercampagne weer te laat is begonnen, of er te weinig animo voor was. Maar volgend jaar wordt wel een mooi voorjaar en zomerquote:Op dinsdag 21 december 2021 09:36 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik vind dat we wel mogen verwachten dat we vanaf 9 januari perspectief krijgen op de heropening.
En uiterlijk Q1 een langdurig plan hoe we met dit virus gaan leven.
Verder: hoe gaan de antivirale middelen nu worden ingezet?
Zo is dat.quote:Op dinsdag 21 december 2021 11:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Maar volgend jaar wordt wel een mooi voorjaar en zomer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |