Het was gewoon het jaarlijkse FIA-gala he, niet 'de uitreiking van de F1-bokaal', dat was er slechts een onderdeel vanquote:Op vrijdag 17 december 2021 13:11 schreef El_Thijs het volgende:
De uitreiking gisteren duurde wel erg lang vond ik
Misschien na het interview vanavond?quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:17 schreef beantherio het volgende:
Gaat dit topic nog langer door of verhuizen we nog eens terug naar het F1 Algemeen topic?
Nou ja, het is in elk geval geen Toto geworden, daar leek het een jaar geleden nog op.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:26 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)-voorzitter-fia.html
Tot zover de mensenrechten.
Waarom dat? Als hij nou een een neef van een of andere sjeik daar was of een of andere black site gevangenis runde ok dan maar volgens mij is in Dubai geboren worden het enige dat die kerel 'fout' heeft gedaan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:31 schreef Netsplitter het volgende:
Woke sir lewis hamilton zal dit niet leuk vinden. Nu krijgen we het hele jaar door protesten...
Hij heeft de schijn tegen, dus staat met 0-1 achter. De reputatie van de VAE is niet heel best. We zullen zien.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:34 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom dat? Als hij nou een een neef van een of andere sjeik daar was of een of andere black site gevangenis runde ok dan maar volgens mij is in Dubai geboren worden het enige dat die kerel 'fout' heeft gedaan.
De FIA is geen mensenrechtenorganisatie hoor.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:26 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.nu.nl/formule(...)-voorzitter-fia.html
Tot zover de mensenrechten.
Tuurlijk niet, hij doet het alleen als het hem uitkomt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:31 schreef Netsplitter het volgende:
Woke sir lewis hamilton zal dit niet leuk vinden. Nu krijgen we het hele jaar door protesten...
Dat is de FIFA ook niet. En toch krijgen ze gigantisch veel commentaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De FIA is geen mensenrechtenorganisatie hoor.
Goed idee!quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:23 schreef Rianne84 het volgende:
Trouwens, nog een idee om het kampioenschap te vieren:
A2 uurtje dicht, Max binnen een uurtje van Maastricht naar Amsterdam laten racen. 1 bocht bij Eindhoven, verder vol gas.
Vindt hij misschien leuker dan een huldiging.
En in ieder geval niet die Engelsman, dat scheelt ookquote:Op vrijdag 17 december 2021 13:29 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou ja, het is in elk geval geen Toto geworden, daar leek het een jaar geleden nog op.
Precies ja, een heerlijke race door Nederland. Over de afsluitdijk even aanzetten en weer verder naar Zandvoort, alwaar de bolide de pitbox ingerold wordt. Dat past ook uitstekend in de marketingstrategie van Red Bull.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:23 schreef Rianne84 het volgende:
Trouwens, nog een idee om het kampioenschap te vieren:
A2 uurtje dicht, Max binnen een uurtje van Maastricht naar Amsterdam laten racen. 1 bocht bij Eindhoven, verder vol gas.
Vindt hij misschien leuker dan een huldiging.
Waarom? Hartstikke goed voor het milieu.quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:43 schreef gbm het volgende:
[..]
Goed idee!
Ik zie alle zure reacties nu al van milieu-activisten etc.
Ja opzich wel aangezien er geen ander verkeer rijdtquote:Op vrijdag 17 december 2021 13:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waarom? Hartstikke goed voor het milieu.
Todt werd er anders wel voor geprezen door Dominicalequote:Op vrijdag 17 december 2021 13:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
De FIA is geen mensenrechtenorganisatie hoor.
Is vanavond.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:21 schreef Tijn het volgende:
Leuke teaser voor het grote interview dat Ziggo vanavond (?) uitzendt:
[ twitter ]
hoe laat word die verwacht voor of na de jaar overzichtquote:
20:30 Jaaroverzichtquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:44 schreef RAVW het volgende:
[..]
hoe laat word die verwacht voor of na de jaar overzicht
Vind deze tegenvallen tov die van vorig jaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:41 schreef Rianne84 het volgende:
Het interview met Coulthard staat op YouTube
mooi om 8 uur de pina''s enz op tafel en genieten maarquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:51 schreef gbm het volgende:
[..]
20:30 Jaaroverzicht
21:30 Interview
22:30 Formule 1 Cafe (voor de 'liefhebbers')
Ik weet niet of ik een jaaroverzicht wel ga trekken zo vroeg alquote:Op vrijdag 17 december 2021 14:51 schreef gbm het volgende:
[..]
20:30 Jaaroverzicht
21:30 Interview
22:30 Formule 1 Cafe (voor de 'liefhebbers')
Het is nog 'te vers'?quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik een jaaroverzicht wel ga trekken zo vroeg al
Dikke prima juist!quote:Op vrijdag 17 december 2021 14:41 schreef Rianne84 het volgende:
Het interview met Coulthard staat op YouTube
Toto heb ik al een paar dagen niet gehoord , Ham was gisteren ook niet bij de Gala ..............quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:00 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dikke prima juist!
Wel een Jos die iets eerder boos was dit jaar, pfoe. Geen mensen verdwenen?
Toto had nog ergens een boos interview gegevenquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
Toto heb ik al een paar dagen niet gehoord , Ham was gisteren ook niet bij de Gala ..............
dat is geen nieuws :-) als die een keer niet boos zal zijn zal ik het plaatsen als nieuwsquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:08 schreef gbm het volgende:
[..]
Toto had nog ergens een boos interview gegeven
Als ie z'n 8e had gehaald had het me niks verbaasd... Nu heeft ie toch nog iets te bewijzen (ook al heeft ie genoeg gewonnen). Anders blijft het wel knagen denk ik. Als ie komend jaar verliest van George houdt ie het wel voor gezienquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:11 schreef RAVW het volgende:
[..]
dat is geen nieuws :-) als die een keer niet boos zal zijn zal ik het plaatsen als nieuws![]()
Maar het blijft wel akelig stil rond die twee
ja dat hij denk dat Ham stopt dit jaar ... ach daar hebben we Toto niet voor nodig ..... dat zag je ook wel een beetje aan komen ...
vaak zat dat Sr Ham zijn onvrede heeft geuit dit jaar
Warchild zoekt nog iemand.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:23 schreef Nia het volgende:
Sir Hamilton gaat het nog heel druk krijgen met het redden van de wereld. Hij zou een prima ambassadeur zijn voor bijvoorbeeld Unicef.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Warchild zoekt nog iemand.
Dat was niet echt boos. Dat was verslagen en zielig.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:08 schreef gbm het volgende:
[..]
Toto had nog ergens een boos interview gegeven
er is hen zoveel onrecht aangedaan....quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was niet echt boos. Dat was verslagen en zielig.
Hij zit nu in fase 2 van het rouwproces, heeft net de ontkenning achter de rug en zit nu bij boosheidquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat was niet echt boos. Dat was verslagen en zielig.
Ik een fan van Prostato? Nee hoor!quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sorry, wist niet dat je Borsato fan bent.
Toto and that driverquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:00 schreef mikieu het volgende:
[..]
Dikke prima juist!
Wel een Jos die iets eerder boos was dit jaar, pfoe. Geen mensen verdwenen?
Mja, met zo'n vader is dat niet zo gekquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:33 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Toto and that driver![]()
![]()
En Max is dus niet altijd zo'n koele kikker als hij doet overkomen
Ik denk dat zijn hele zelfbeeld aan gort is. Als je zo overtuigd bent van dat je de beste bent en er blijkt een ander dan beter te zijn, dan sloopt je dat.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:38 schreef Nia het volgende:
https://www.aljazeera.com(...)t-on-hamilton-future
“It’s going to take a long time for us to digest what has happened on Sunday. I don’t think we will ever come over it, that’s not possible,” said Wolff.
“And certainly not him [Hamilton] as a driver. I would very much hope the two of us and the rest of the team we can work through the events… But he will never overcome the pain and the distress that was caused on Sunday.”
Je zou toch zeggen dat je van tegenslagen juist sterker wordt,
Hoogmoed komt vaak heel hard ten valquote:Op vrijdag 17 december 2021 15:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn hele zelfbeeld aan gort is. Als je zo overtuigd bent van dat je de beste bent en er blijkt een ander dan beter te zijn, dan sloopt je dat.
GOAT mijn aars.
Als je jarenlang geen tegenstand hebt gehad, dan is het moeilijk om van de nieuwe tegenstand te leren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:38 schreef Nia het volgende:
“It’s going to take a long time for us to digest what has happened on Sunday. I don’t think we will ever come over it, that’s not possible,” said Wolff.
“And certainly not him [Hamilton] as a driver. I would very much hope the two of us and the rest of the team we can work through the events… But he will never overcome the pain and the distress that was caused on Sunday.”
Eerlijk is eerlijk, na Silverstone gunde ik hem een nederlaag op deze manier wel een beetje.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:52 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Als je jarenlang geen tegenstand hebt gehad, dan is het moeilijk om van de nieuwe tegenstand te leren.
Jarenlang in een bubbel dat je de beste (auto) bent.
Allemaal jaknikkers om je heen.
Een Toto wolf die doet en denkt de baas van heel F1 te zijn werkt ook niet mee.
Verslaafd aan winnen geraakt, en dan ineens..Bam
Plus dat hele motoren gebeuren, het verschil in Braziliė was niet normaal, het valt me wel tegen van het hele F1 journaille dat ze daar niet diepgravend op ingaan, het is allemaal wat teveel Lewis goat en rocket motor maar het hoe en waarom weten we nog niet, ook van het slachtofferen van Bottas zijn motoren dus niet.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn hele zelfbeeld aan gort is. Als je zo overtuigd bent van dat je de beste bent en er blijkt een ander dan beter te zijn, dan sloopt je dat.
GOAT mijn aars.
Verplaats je even in Hamilton en Toto, ik denk dat je wel kan snappen dat zij dit gevoel hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2021 15:38 schreef Nia het volgende:
Als ik hypocriet zou zijn dan zou ik het herkennen. We zijn inmiddels 5 dagen verder, grow up.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Verplaats je even in Hamilton en Toto, ik denk dat je wel kan snappen dat zij dit gevoel hebben.
Omdat ze een te groot ego hebben inderdaad en elkaar daar erg in hebben versterkt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Verplaats je even in Hamilton en Toto, ik denk dat je wel kan snappen dat zij dit gevoel hebben.
nee daar snap ik helemaal niets vanquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wij hebben nog nooit voor een wereldtitel gestreden denk ik.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als ik hypocriet zou zijn dan zou ik het herkennen. We zijn inmiddels 5 dagen verder, grow up.
maar je bent een sportman of je bent het nietquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wij hebben nog nooit voor een wereldtitel gestreden denk ik.
Om van zoiets te herstellen heb je echt wel wat meer tijd nodig dan 5 luttele dagen
Logisch met zoveel succes denk ik.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:06 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Omdat ze een te groot ego hebben inderdaad en elkaar daar erg in hebben versterkt.
Ham is compleet drama en daardoor gedraagt toto zich totaal hysterisch.
Shovlin is daar wel naar gevraagd. Ik kan dat interview niet terugvinden, maar hij gaf aan dat dat hele rocket motor verhaal vooral veel hype is die ook door Toto is aangedikt. Psychologische spelletjes, Andy gaf aan dat het vrijwel niets uitmaakte of ze op Jeddah wel of niet die Braziliė motor monteerde qua snelheid op de baan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Plus dat hele motoren gebeuren, het verschil in Braziliė was niet normaal, het valt me wel tegen van het hele F1 journaille dat ze daar niet diepgravend op ingaan, het is allemaal wat teveel Lewis goat en rocket motor maar het hoe en waarom weten we nog niet, ook van het slachtofferen van Bottas zijn motoren dus niet.
Ik wel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
nee daar snap ik helemaal niets van
Sorry hoor, maar voor het geld dat zij krijgen en de verplichtingen die in het contract staan kom je gewoon opdagen, mijn hemel wat een fluwelen handschoentjes behandelingen hebben die twee nodig.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik snap dat de manier waarop wat meer teweeg brengt dan een 'normaal' verlies, maar ik ken zat sporten met grote finales waar de verliezer gewoon bij de persconferentie is, gewoon zijn prijs in ontvangst neemt en niet een complete media stilte induikt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Om van zoiets te herstellen heb je echt wel wat meer tijd nodig dan 5 luttele dagen
Alsof zo'n gala het belangrijkste is als je even in de put zitquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:11 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar voor het geld dat zij krijgen en de verplichtingen die in het contract staan kom je gewoon opdagen, mijn hemel wat een fluwelen handschoentjes behandelingen hebben die twee nodig.
Stel je professioneel op, man man man.
Wij hebben geen narcistische persoonlijkheidsstoornis. Ik heb dit vorig jaar al gezegd, en dat is dit jaar alleen maar versterkt. Zowel Hamilton als Wollf hebben het allebei, en nu Lauda er niet meer is om ze te overklassen en in de hoek te trappen komt dat er uit. Dit is gewoon een schoolvoorbeeld van een narcist die mensen niet mee krijgt zijn kant op. Menig 'manager' op deze manier al door het ijs zien zakken en uiteindelijk overspannen thuis zien komen te zitten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Verslagen. Het is gewoon kut als je het hele jaar schijtveel geluk hebt gehad, al je eigen fouten alleen maar punten opleverde en je het van de FIA vrijwel cadeau kreeg en dan in de laatste race, na weken een indrukwekkende inhaalrace te hebben gedaan, alles uit je handen valt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Max is toch wat weerbaarderquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:07 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Volgens mij is het belangrijkste dat Lewis Max gewoon gefeliciteerde.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:11 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik snap dat de manier waarop wat meer teweeg brengt dan een 'normaal' verlies, maar ik ken zat sporten met grote finales waar de verliezer gewoon bij de persconferentie is, gewoon zijn prijs in ontvangst neemt en niet een complete media stilte induikt.
Zou wat zijn, als elk verliezend concurrent ineens een week+ de stilte induikt om 'te herstellen'
Afspraken en contracten kom je na, wie je ook bent.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Alsof zo'n gala het belangrijkste is als je even in de put zit
Laat die twee lekker hun eigen gang gaan.
Maar het ergste is dat ze geen in principe geen verliezer zijn. Ze hebben immers een achtste opeenvolgende constructeurstitel gewonnen, een nieuw record in de Formule 1.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:11 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik snap dat de manier waarop wat meer teweeg brengt dan een 'normaal' verlies, maar ik ken zat sporten met grote finales waar de verliezer gewoon bij de persconferentie is, gewoon zijn prijs in ontvangst neemt en niet een complete media stilte induikt.
Zou wat zijn, als elk verliezend concurrent ineens een week+ de stilte induikt om 'te herstellen'
Succes kan ik het niet noemen .. Ik heb vroeger ook veel gesport , atletiek gedaan ...quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Logisch met zoveel succes denk ik.
Hij is mentaal sterker dan Max.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:12 schreef schommelstoel het volgende:
Dit laat ook maar weer zien dat Hamilton mentaal helemaal niet zo sterk is.
Dat kan je niet weten, als Max hem op die manier had verloren had hij er ook wel mee gezeten.quote:
Lewis deed alsof hij mentaal sterk was, en had daar de socials voor nodig.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij is mentaal sterker dan Max.
Hij had veel minder zenuwen in die laatste race. Stel dat Hamilton had gewonnen dan was Max misschien ook niet op een gala geweest. Want wat moet je op een gala als tweede man?
Dat ze niet aan updates gedaan sinds Silverstone geloof ik ook weinig van en de kracht van hun auto is juist dat deze beter af te stellen is dan het high rake concept van RBR, uiteraard was aan het begin van het seizoen die kleinere vloer een groter probleem voor hun dan voor Red Bull maar dat hadden ze ook snel onder de knie.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Shovlin is daar wel naar gevraagd. Ik kan dat interview niet terugvinden, maar hij gaf aan dat dat hele rocket motor verhaal vooral veel hype is die ook door Toto is aangedikt. Psychologische spelletjes, Andy gaf aan dat het vrijwel niets uitmaakte of ze op Jeddah wel of niet die Braziliė motor monteerde qua snelheid op de baan.
Waar het vooral op neerkomt is dat ze de auto gedurende het jaar beter zijn gaan begrijpen en pas met het aeropakket dat rond Silverstone is geļntroduceerd op een punt zijn gekomen dat ze echt ten volle hun power konden gebruiken.
Aerodynamisch was die auto kennelijk al jaren matig af te stellen, maar dat maakte geen ruk uit omdat ze 100pk meer uit het blok lepelde dan de concurrentie.
En dat maakt me zenuwachtig voor volgend jaar. Want dat Mercedes blok is gewoon heel, heel sterk. En ik denk dat als ze het betrouwbaarheidsprobleem hebben opgelost, we volgend jaar ook McLaren in gevecht gaan zien met RB.
Ik mag hem gewoon verdedigen als die hier onterecht door het slijk wordt gehaald.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
@:chatbotchevy zit binnen een week weer volledig op de HAM-trein.
heb je het antwoord niet gehoord toen hem verteld werd dat de auto's niet er tussen uit gehaald zouden worden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat kan je niet weten, als Max hem op die manier had verloren had hij er ook wel mee gezeten.
Max moest zo nodig klagen dat de FIA hem ongelijk behandelde toen de titel uit zijn handen dreigde te glippen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:16 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Lewis deed alsof hij mentaal sterk was, en had daar de socials voor nodig.
Max, geeft geen fuck en doet lekker zijn ding.
ChevyCaprice, pas alsjeblieft je onderschrift aan
Je bent in elk geval grappig.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik mag hem gewoon verdedigen als die hier onterecht door het slijk wordt gehaald.
Ik ben een rechtvaardig mens als zal dat ook hier uitdragen.
Wat vond je van Silverstone, Imola en Hongarije?quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik mag hem gewoon verdedigen als die hier onterecht door het slijk wordt gehaald.
Ik bedoelde: als Max hem op dezelfde manier verloor als Lewis, niet op een andere manier.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:18 schreef RAVW het volgende:
[..]
heb je het antwoord niet gehoord toen hem verteld werd dat de auto's niet er tussen uit gehaald zouden worden.
Hij had het toen al opgegeven , zo van ja dat kan er ook nog wel bij met een sarcastische lachje
Hij is 7 keer WK geweest dus wat verwacht je dan, hij weet dat hij de snellere auto heeft en hoeft die alleen maar thuis te brengen, het liep alleen anders.......quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:15 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Hij is mentaal sterker dan Max.
Hij had veel minder zenuwen in die laatste race. Stel dat Hamilton had gewonnen dan was Max misschien ook niet op een gala geweest. Want wat moet je op een gala als tweede man?
Dan is het 'that's racing'quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat vond je van Silverstone, Imola en Hongarije?
Over rechtvaardig gesproken.
Ik denk niet dat jij de gene bent die bepaalt wat terecht of onterecht onrecht isquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:17 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het punt is: als Max niet had gewonnen, was-ie wel gewoon op dat gala verschenen. Net als vorige jaren, toen-ie dat gala ook al niks vond, maar gewoon z'n plicht vervulde. Zoals elk normaal persoon dat een greintje professionaliteit in z'n kont heeft.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik bedoelde: als Max hem op dezelfde manier verloor als Lewis, niet op een andere manier.
Stel dat de auto's tussen Verstappen en Hamilton ertussenuit waren gehaald had Max misschien ook weer over de FIA geklaagd.
Wat heeft dat met deze discussie te maken?quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat vond je van Silverstone, Imola en Hongarije?
Over rechtvaardig gesproken.
HAM erkent deze manifestatie van een door en door racistische en corrupte FIA niet langer!quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is: als Max niet had gewonnen, was-ie wel gewoon op dat gala verschenen. Net als vorige jaren, toen-ie dat gala ook al niks vond, maar gewoon z'n plicht vervulde. Zoals elk normaal persoon dat een greintje professionaliteit in z'n kont heeft.
Is ook niks mis mee klagen op de dag zelf, protest indienen allemaal prima, op het moment dat je dan 0 op het rekest krijgt is het gewoon klaar, ook dat voornemen van in beroep gaan te laten hangen terwijl ze meteen al wisten dat er geen eer te behalen viel is gewoon laakbaar,quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik bedoelde: als Max hem op dezelfde manier verloor als Lewis, niet op een andere manier.
Stel dat de auto's tussen Verstappen en Hamilton ertussenuit waren gehaald had Max misschien ook weer over de FIA geklaagd.
Dat bepaal ik gewoon voor mezelf toch?quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:20 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij de gene bent die bepaalt wat terecht of onterecht onrecht is![]()
Ok.quote:Ik zie dat bij veel voornamelijk Merc fans.
Die zijn na al die jaren gaan denken dat ze de waarheid en regels bepalen.
TRU is ergens anders gedachtenlezerquote:Op vrijdag 17 december 2021 13:06 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nee joh, daar heeft hij geen actieve herinnering meer aan.
Max kwam in 2019 op het gala maar dat was niet na een spannende titelstrijd.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het punt is: als Max niet had gewonnen, was-ie wel gewoon op dat gala verschenen. Net als vorige jaren, toen-ie dat gala ook al niks vond, maar gewoon z'n plicht vervulde. Zoals elk normaal persoon dat een greintje professionaliteit in z'n kont heeft.
denk het niet want de auto's worden er altijd tussen uitgehaaldquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:19 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Liever dat ie er in blijft.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:24 schreef schommelstoel het volgende:
Just keep digging ChevyCaprice.
Je komt er vanzelf een keer uit.
Nee ik zag weer wat persoonlijke aanvallenquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:23 schreef Nattekat het volgende:
Is dit weer een discussie aangaan om het discussie aangaan?
Kimi kwam dat seizoen gewoon opdagen op het gala, hij is zelfs nuchter gebleven die avond: https://www.dailymotion.com/video/xmr9utquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat heeft dat met deze discussie te maken?
Net als Raikkonen die in 2005 met veel pech een kampioenschap verloor: that's racing.
Dat Verstappen verdiend kampioen is zal niemand tegenspreken.
Gelukkig. Maar ik heb het hier over een FIA beslissing die invloed op het kampioenschap heeft gehad.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kimi kwam dat seizoen gewoon opdagen op het gala, hij is zelfs nuchter gebleven die avond: https://www.dailymotion.com/video/xmr9ut
Als dat de maatstaf is was de zaal dit jaar leeg geweest.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gelukkig. Maar ik heb het hier over een FIA beslissing die invloed op het kampioenschap heeft gehad.
Och ja, dat is inderdaad het cruciale verschil. Interessant dat het echt aan tienduizend dingen te wijten is, behalve aan het feit dat ze bij Merc en team Hamilton nogal slechte verliezers zijn. Dat is het enige dat het niet kan zijnquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Gelukkig. Maar ik heb het hier over een FIA beslissing die invloed op het kampioenschap heeft gehad.
Ja, dat is een leuke act die Hamiltonfappers opvoeren, maar iedereen met een goedwerkende bovenkamer waar bias of antibias niet alles heeft geļnfecteerd ziet er ook nog een bepaalde vorm van nuance in. Hou maar op met dit riedeltje.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die beslissingen van de FIA hadden halverwege het seizoen al invloed op het kampioenschap.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
mompelt Iets met Brexit ......quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:29 schreef RichardHammond het volgende:
Wel prachtig dat de Britten opeens zoveel geven om het naleven van afspraken, regels en integriteit. Dat ik dat nog mag meemaken bij een volk dat er een nationale sport van heeft gemaakt om achterdeurtjes te zoeken of contracten compleet te negeren terwijl de inkt nog niet eens droog is.
Wat ik dit jaar in de formule 1 wel typerend vonden is dat ze er een spelletje van maken om anderen er hard op af te rekenen en zelf constant verwachten het voordeel van de twijfel te krijgen. Het gejammer van Mercedes over die afwijking in de meting van de achtervleugel in Braziliė (met de straf voor Lewis) was daarbij het dieptepunt. De reden van de straf was volledig helder (en objectiveerbaar) maar men ging volledig door het dak met de woedde over het "onrecht".quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:29 schreef RichardHammond het volgende:
Wel prachtig dat de Britten opeens zoveel geven om het naleven van afspraken, regels en integriteit. Dat ik dat nog mag meemaken bij een volk dat er een nationale sport van heeft gemaakt om achterdeurtjes te zoeken of contracten compleet te negeren terwijl de inkt nog niet eens droog is.
Hij moet 'm winnen van zichzelf. ...quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:23 schreef Nattekat het volgende:
En zelfs daar hadden ze eigenlijk nog een gelukje bij een ongeluk in de zin van dat ze nog eens 24 rondes aan sprint race extra hadden om de schade te beperken. In een normaal raceweekend hadden ze er veel meer last van gehad.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat ik dit jaar in de formule 1 wel typerend vonden is dat ze er een spelletje van maken om anderen er hard op af te rekenen en zelf constant verwachten het voordeel van de twijfel te krijgen. Het gejammer van Mercedes over die afwijking in de meting van de achtervleugel in Braziliė (met de straf voor Lewis) was daarbij het dieptepunt. De reden van de straf was volledig helder (en objectiveerbaar) maar men ging volledig door het dak met de woedde over het "onrecht".
Dat onderschrift is hilarisch, de expert.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:16 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Lewis deed alsof hij mentaal sterk was, en had daar de socials voor nodig.
Max, geeft geen fuck en doet lekker zijn ding.
ChevyCaprice, pas alsjeblieft je onderschrift aan
Hij doet anders wel simraces hoor.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat onderschrift is hilarisch, de expert.
Je volgt me wel goedquote:Op vrijdag 17 december 2021 16:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij doet anders wel simraces hoor.
Mwaa, misschien heeft het ook te maken met het feit dat je het 20x per topic zegt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Je volgt me wel goed
Zo belangrijk ben ik dus blijkbaar voor je. Toch een leuke (twijfelachtige) eer.
maFIA hondenquote:Hamilton en teambaas Toto Wolff kwamen donderdag niet opdagen bij het FIA-gala in Parijs. Wat coureur Hamilton betreft is dat een overtreding van de regels. „Als oud-coureur snap ik dat hij zeer emotioneel en teleurgesteld is”, stelt Ben Sulayem, die vrijdag werd gekozen als opvolger van Jean Todt. „Ik zal naar de situatie moeten kijken, we kunnen de regels niet zomaar negeren als er sprake is van een overtreding. Maar het is ook belangrijk dat een kampioen zich goed blijft voelen in deze sport.”
We hebben een ex-F1coureur en eentje die het zegt wel te kunnen in dit topic.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij doet anders wel simraces hoor.
Hebben we een ex-F1coureur ja? Vet.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:58 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
We hebben een ex-F1coureur en eentje die het zegt wel te kunnen in dit topic.
heb jij die top show gisteren niet gezienquote:
Kampioen zeuren is hij wel?quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Waarom noemen ze hem nog kampioen? Zijn team is dat misschien nog wel maar hij niet meer.
Don't feed the troll.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:23 schreef Nattekat het volgende:
Kan jij iemand opnoemen die meer F1 races heb gewonnen dan Hamquote:Op vrijdag 17 december 2021 17:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Waarom noemen ze hem nog kampioen? Zijn team is dat misschien nog wel maar hij niet meer.
Die gehele show was ingericht op winst Hamilton.quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:04 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
heb jij die top show gisteren niet gezien
je moet wel een debiel zijn als je daarvoor iemand een sraf voor gaat geven
maFIA
Dat is geen officiėle FIA titel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:09 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Kan jij iemand opnoemen die meer F1 races heb gewonnen dan Ham
Sowieso dus de kampioen allertijden kwa races
Het feit dat ze voor de laatste race gelijk stonden geeft al praktisch 100% zekerheid dat er FIA beslissingen zijn geweest die invloed hebben gehad op het kampioenschap. Maar nee, alleen die ene laatste, die heeft het beslist in het nadeel van Mercedes. Al die momenten in de 21 races daarvoor, die vaak in het voordeel van Mercedes uitvielen, die tellen niet.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die fopstraf van Lewis in Silverstone was ook een FIA beslissing. Dat hij daar zo een lichte straf kreeg was ook van invloed op het kampioenschap.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Elke race is van invloed op het kampioenschap. We hebben gezien hoe beide teams voor de snelste raceronde nog een pitstop durfden te maken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Die fopstraf van Lewis in Silverstone was ook een FIA beslissing. Dat hij daar zo een lichte straf kreeg was ook van invloed op het kampioenschap.
In DIG.quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:09 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Don't feed the troll.
Hij doet dit al maanden, na elke race, in elk topic in F1. Tis nota bene mod ergens.
Jullie blijven er op ingaan, topics verneukt.
Met een gedeeld usenet abbo kan je er in ieder geval wel aan komen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:45 schreef beantherio het volgende:
Beetje illegale vraag maar weet er iemand of er torrents bestaan van de uitzending van Ziggo van afgelopen zondag?
Voor een zo'n opname vind ik dat niet de moeite waard.quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:49 schreef Nia het volgende:
[..]
Met een gedeeld usenet abbo kan je er in ieder geval wel aan komen.
Gianpiero is inderdaad erg goed. Ik zit weleens onboards van Max te kijken en je merkt dat zijn communicatie altijd on point is.quote:
Hier zijn volledige 2021 races te bekijken, maar niet met NL commentaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:45 schreef beantherio het volgende:
Beetje illegale vraag maar weet er iemand of er torrents bestaan van de uitzending van Ziggo van afgelopen zondag?
Als het de Sky-uitzending is: die heb ik al.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:09 schreef Nia het volgende:
[..]
Hier zijn volledige 2021 races te bekijken, maar niet met NL commentaar.
Ecclestone een held? Neuh.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:12 schreef Nia het volgende:
[..]
Zo oud en nog steeds vitaal. Wat een held!
DAZN uitzending.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:14 schreef beantherio het volgende:
[..]
Als het de Sky-uitzending is: die heb ik al.
Mooi tandem die twee. Zeker vanaf dit jaar een goed geoliede machine. Daarvoor ook al, maar met de races van dit jaar des te meer. Max raakte wel ff in paniek toen Gianpiero vergat de gaps te geven tijdens de GP van Frankrijk maar sindsdien is het altijd perfect geweest. 👌🏻quote:Op vrijdag 17 december 2021 17:58 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Gianpiero is inderdaad erg goed. Ik zit weleens onboards van Max te kijken en je merkt dat zijn communicatie altijd on point is.
elke dag 1 blikje redbulll drinken tot aan zijn doodquote:Op vrijdag 17 december 2021 18:38 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Ben benieuwd met welke straf deze man op de proppen komt
Het volgende FIA diner betalen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:38 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit veel erger.quote:Op vrijdag 17 december 2021 16:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Och ja, dat is inderdaad het cruciale verschil. Interessant dat het echt aan tienduizend dingen te wijten is, behalve aan het feit dat ze bij Merc en team Hamilton nogal slechte verliezers zijn. Dat is het enige dat het niet kan zijn.
Alles is nog openquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:03 schreef _UserName_ het volgende:
Is het jaaroverzicht en/of het interview later terug te zien voor de niet ziggo bezitters?
Het is alleen erger als je de laatste race benadert als de finale van een WK. Maar feitelijk is het dat niet, het is gewoon één van de races en de punten zondag waren niet meer waard dan in alle andere races.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:56 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik vind dit veel erger.
Niet willen zien of kunnen toegeven dat er een wereld van verschil zit tussen een seizoen met pech/gebreken/crashes/uitvalbeurten of noem iets negatiefs op of één wedstrijd waarbij één ronde voor de finish iets besloten werd wat nog nooit vertoond is met als direct gevolg geen kampioenschap.
Dan zijn die jankende Britten zo debiel nog niet. Integendeel zelfs
Kan het niet live kijken, zal later het weekend zijn. Wellicht dat ik het dan terug kan kijken en anders wachten op jijbuis.quote:
Het wordt zo te zien nog een miljoen keer herhaaldquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:11 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Kan het niet live kijken, zal later het weekend zijn. Wellicht dat ik het dan terug kan kijken en anders wachten op jijbuis.
Ook in het geval het alleen een simpele race-je is, dan is daar één ronde voor het einde iets gebeurts door handmatig ingrijpen wat nog nooit vertoond was. Nog nooit.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:07 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is alleen erger als je de laatste race benadert als de finale van een WK. Maar feitelijk is het dat niet, het is gewoon één van de races en de punten zondag waren niet meer waard dan in alle andere races.
Ik snap het best hoor, het was heel dichtbij en toen weer niet. Maar topsport is ook verlies en daar blijken deze mannen gewoon niet mee om te kunnen gaan. En ach, dat is geen verrassing want dat zien we al het hele seizoen.
Maar het aller zieligste zijn natuurlijk al die salty Hamiltonfans die heel hard hun best blijven doen om te proberen om het welverdiende kampioenschap van Verstappen te vergallen.
Het team wat om her hardst roept "Rules are rules!" breekt de regels bij de eerste gelegenheid, je kan het nauwelijks verzinnen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:58 schreef Nia het volgende:
[..]
Een geldboete doet natuurlijk geen pijn voor hem.
Ik denk dat een heleboel mensen hier het met je eens zijn dat het een beetje shady was. Echter is dat geen reden om alle onrechtmatigheden die dit seizoen gebeurt zijn te negeren. Er is daarvoor teveel ten faveure van Hamilton gebeurt dit seizoenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ook in het geval het alleen een simpele race-je is, dan is daar één ronde voor het einde iets gebeurts door handmatig ingrijpen wat nog nooit vertoond was. Nog nooit.
Normaliter eindigt een race met een vijf ronden voor het einde flinke crash altijd onder geel. Behalve één keer. Iedereen weet het
Dat Mercedes zich van zijn meest slechte kant laat zien, is een ander onderwerp en geen argument om het kunstmatige ingrijpen met terugwerkende kracht goed te praten.
De beste is kampioen geworden. Dat jij wilt blijven zeuren is jouw probleem.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ook in het geval het alleen een simpele race-je is, dan is daar één ronde voor het einde iets gebeurts door handmatig ingrijpen wat nog nooit vertoond was. Nog nooit.
Normaliter eindigt een race met een vijf ronden voor het einde flinke crash altijd onder geel. Behalve één keer. Iedereen weet het
Dat Mercedes zich van zijn meest slechte kant laat zien, is een ander onderwerp en geen argument om het kunstmatige ingrijpen met terugwerkende kracht goed te praten.
Het schijnt dat voor de race al besloten was met de teams dat deze race niet onder geel zou finishen. Logisch dat Masi er dan vaart achter zet om er toch nog een rondje uit te persen toch?quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Heuheuheu.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:38 schreef Rianne84 het volgende:
"maar we kunnen de regels niet zomaar negeren."
Ja maar Hamilton had oude banden!! Dus het had een rode vlag moeten zijn. Zelfs als dat niet kan volgens de reglementen!quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het schijnt dat voor de race al besloten was met de teams dat deze race niet onder geel zou finishen. Logisch dat Masi er dan vaart achter zet om er toch nog een rondje uit te persen toch?
Tis een arabier, dus eh, 25 stokslagen ofzo?quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:38 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Handen eraf lijkt me reėel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Tis een arabier, dus eh, 25 stokslagen ofzo?
Mensen die dat beweren zijn hypocriet, Verstappen neemt risico’s door voor de afwijkende strategie te kiezen en die zou met die rode vlag teniet worden gedaan. Hamiltoen had het seizoen al zat mazzel met rode vlaggen gehad.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja maar Hamilton had oude banden!! Dus het had een rode vlag moeten zijn. Zelfs als dat niet kan volgens de reglementen!
Iedereen die het niet (een beetje) shady vindt, moet aan zijn of haar voorhoofd voelen. Dat is nog best een grote groep, heel bijzonder.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat een heleboel mensen hier het met je eens zijn dat het een beetje shady was. Echter is dat geen reden om alle onrechtmatigheden die dit seizoen gebeurt zijn te negeren. Er is daarvoor teveel ten faveure van Hamilton gebeurt dit seizoen
Jaquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:31 schreef _UserName_ het volgende:
Gaat hij nu trouwens ook met #1 rijden? Heb er nog geen merchandise van voorbij zien komen of aanwijzingen behalve dat hij wel heeft benoemd eerder dat hij dat wilde als hij WK zou worden.
Ja. Achteraf ook nog bevestigd in een interview.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:31 schreef _UserName_ het volgende:
Gaat hij nu trouwens ook met #1 rijden?
En een rode vlag was niet mogelijk zonder de regels te overtredenquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mensen die dat beweren zijn hypocriet, Verstappen neemt risico’s door voor de afwijkende strategie te kiezen en die zou met die rode vlag teniet worden gedaan. Hamiltoen had het seizoen al zat mazzel met rode vlaggen gehad.
Dit is zo bijzonder. Ik mag dus niks van die beslissing want dat zegt meteen iets over 21 wedstrijden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De beste is kampioen geworden. Dat jij wilt blijven zeuren is jouw probleem.
het zou goed zijn als de FIA zich niet beperkt tot de laatste wedstrijd, maar het gehele seizoen bekijkt en daar lering uit trekt. Het beperken van de communicatie vanuit de teams richting de FIA en het ondersteunen van Masi zouden voor mij 2 logische stappen zijnquote:Op vrijdag 17 december 2021 19:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dit is zo bijzonder. Ik mag dus niks van die beslissing want dat zegt meteen iets over 21 wedstrijden.
Ik kan me echt niet voorstellen dat de race leiding geen mogelijkheid heeft tot het orderen van een herstart.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En een rode vlag was niet mogelijk zonder de regels te overtreden
Hypocriet op zijn best. Ronduit troll gemiddeld.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mensen die dat beweren zijn hypocriet, Verstappen neemt risico’s door voor de afwijkende strategie te kiezen en die zou met die rode vlag teniet worden gedaan. Hamiltoen had het seizoen al zat mazzel met rode vlaggen gehad.
Dat was het streven na het Spa debacle. Daar is zelfs helemaal niet geracet en wel halve punten uitgedeeld, dat willen ze nooit meer dus vandaar het streven om altijd onder groen te finishen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het schijnt dat voor de race al besloten was met de teams dat deze race niet onder geel zou finishen. Logisch dat Masi er dan vaart achter zet om er toch nog een rondje uit te persen toch?
Je mag zeggen wat je wilt hoor. Sommige mensen blijven nu eenmaal hangen in details en blijven daar over zeuren. Het is wat het is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Dit is zo bijzonder. Ik mag dus niks van die beslissing want dat zegt meteen iets over 21 wedstrijden.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:45 schreef AnneX het volgende:
In de mail: een loflied op HAM. 💐
https://www.formula1.com/(...)0_Newsletter_Engaged
Header:” No title, fewer wins and poles – but here’s why 2021 was Lewis Hamilton’s best season yet”
Het was zijn beste seizoen, en dan nog heeft hij met allerlei voordelen verloren tegen Max.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:45 schreef AnneX het volgende:
In de mail: een loflied op HAM. 💐
https://www.formula1.com/(...)0_Newsletter_Engaged
Header:” No title, fewer wins and poles – but here’s why 2021 was Lewis Hamilton’s best season yet”
Klopt Max is een betere coureur dan Lewis. Absoluut.quote:Op vrijdag 17 december 2021 19:59 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het was zijn beste seizoen, en dan nog heeft hij met allerlei voordelen verloren tegen Max.
Dan denk ik dat we hieruit direct mogen constateren dat hij onmogelijk de beste kan zijn, want Max is sowieso de betere dan.
Hierbij ga je voorbij aan het feit dat ELKE beslissing die Masi had kunnen nemen een gevolg voor de uitslag zou (kunnen) hebben. Hij heeft m.i. de keuze gemaakt datgene te doen wat het meest voldeed aan de normale gang van zaken, zonder de race te laten eindigen achter de safety car. Finishen achter de SC zou men ten alle tijden proberen te voorkomen en dat wist ook iedereen van te voren. Mercedes had bijv. bij hun pitstopstrategie al rekening kunnen houden met die wetenschap.quote:Op vrijdag 17 december 2021 18:56 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Ik vind dit veel erger.
Niet willen zien of kunnen toegeven dat er een wereld van verschil zit tussen een seizoen met pech/gebreken/crashes/uitvalbeurten of noem iets negatiefs op of één wedstrijd waarbij één ronde voor de finish iets besloten werd wat nog nooit vertoond is met als direct gevolg geen kampioenschap.
Dan zijn die jankende Britten zo debiel nog niet. Integendeel zelfs
Max werd al snel vergeleken met Senna ....quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:02 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt Max is een betere coureur dan Lewis. Absoluut.
O zeker.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:02 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Klopt Max is een betere coureur dan Lewis. Absoluut.
Hamilton is in het verleden ook net zo bewierrookt hoor. In zijn eerste kampioensjaar kwam de media ook superlatieven te kort om te beschrijven hoe goed hij wel niet was. Maar om talent te ontwikkelen en om goed te blijven moet je wel uitdaging hebben en daar heeft het bij hem aan geschort gedurende het hybride tijdperk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:12 schreef RAVW het volgende:
[..]
Max werd al snel vergeleken met Senna ....
dat heb ik ze bij Hammi nooit horen zeggen
Zelfs Lauda zei dat Max een wunderkind is ..
en ook al mag die gelijk staan met shummi .. verre van dat ... als je 5 WK er afhaalt omdat meneer gewoon een auto had waar niemand anders tegen op kan ben je mij geen WK waardig
Als het gaat onsportiviteit zet ik hem wel op het zelfde hoogte als Shum en Magnussen
Hopelijk kapt die gewoon, is dat gejank volgend jaar afgelopen. tenminste afgelopen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:36 schreef beantherio het volgende:
Lewis heeft blijkbaar @:fia ontvolgt op Instagram.
Mercedes heeft Horner wel eerder in het seizoen beschuldigd van het proberen invloed uit te oefenen op de wedstrijdleiding. Dat terwijl het na aanleiding was van Toto die weer eens aan het bleren was.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:38 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)l-te-ver-gegaan.html
Ik heb Horner nooit horen schreeuwen tegen de wedstrijdleiding.
Mercedes heeft ook gewoon bewust de gok genomen om niet te pitten en probeert dat nu af te schuiven op de FIA....quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:28 schreef beantherio het volgende:
Wat me eigenlijk nu pas, na de 20e keer opnieuw bekijken van de laatste paar ronden van de race opvalt is dat ze bij Mercedes gewoon klaar stonden met een setje gele banden na het ingaan van de SC periode.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:36 schreef beantherio het volgende:
Lewis heeft blijkbaar @:fia ontvolgt op Instagram.
Sja, dubbel. Op zich wil ik gewoon de beste coureurs zien rijden en zien strijden met Verstappen, maar Hamilton als persoonlijkheid kan ik missen als kiespijn, ja. Alhoewel ik z'n boordradio's ook wel weer kan waarderen, althans, waneer het misgaat.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:41 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Hopelijk kapt die gewoon, is dat gejank volgend jaar afgelopen. tenminste afgelopen.
Volgens die logica zou je er bij Schumacher ook drie van de vijf titels bij Ferrari, en misschien zelfs die bij Benetton in '95, eraf moeten halen. Staan ze weer gelijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:12 schreef RAVW het volgende:
en ook al mag die gelijk staan met shummi .. verre van dat ... als je 5 WK er afhaalt omdat meneer gewoon een auto had waar niemand anders tegen op kan ben je mij geen WK waardig
Ik begrijp heel goed dat elke beslissing een gevolg op de uitslag heeft (of in dit geval bepaalt). Ik stel dat deze beslissing bijzonder uniek is (voor het eerst in 70 jaar).quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:10 schreef Jane het volgende:
[..]
Hierbij ga je voorbij aan het feit dat ELKE beslissing die Masi had kunnen nemen een gevolg op de uitslag zou kśnnen hebben. Hij heeft m.i. de keuze gemaakt datgene te doen wat het meest voldeed aan de normale gang van zaken, zonder de race te laten eindigen achter de safety car. Finishen achter de SC zou men ten alle tijden proberen te voorkomen en dat wist ook iedereen van te voren. Mercedes had bijv. bij hun pitstopstrategie al rekening kunnen houden met die wetenschap.
Toto kan niet meer over straat zonder dat te horenquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:22 schreef Marcoss het volgende:
Dat "No Mikey, no no Mikey" blijft wel geniaal he
Vind wat Mercedes het afgelopen half jaar gedaan heeft niet kunnen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:03 schreef Jane het volgende:
[..]
Sja, dubbel. Op zich wil ik gewoon de beste coureurs zien rijden en zien strijden met Verstappen, maar Hamilton als persoonlijkheid kan ik missen als kiespijn, ja. Alhoewel ik z'n boordradio's ook wel weer kan waarderen, althans, waneer het misgaat.
Eerder kon niet want marshalls op de baan. Dacht ikquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:20 schreef Nattekat het volgende:
Masi's faal was om achterblijvers niet eerder te laten unlappen, niet om het alsnog te doen. Zo lastig is het allemaal niet.
Dat. En dat het gevolg is dat VER op nieuwe softs achter HAM met oude hards komt is niet iets waar Masi rekening mee hoeft te houden. RB neemt het risico met die pitstop en Mercedes besluit om er op te gokken dat trackposition belangrijker is. Dat zijn keuzes die consequenties hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:20 schreef Nattekat het volgende:
Masi's faal was om achterblijvers niet eerder te laten unlappen, niet om het alsnog te doen. Zo lastig is het allemaal niet.
Dat is in andere races ook nooit een probleem geweest. De baan is lang genoeg en er is ruimte genoeg om te unlappen als er in bocht 13 nog een marshall op de baan loopt. Sterker nog, toen ze daadwerkelijk gingen unlappen was er ook nog een marshall op de baan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Eerder kon niet want marshalls op de baan. Dacht ik
Zou ik ook doen als ik zo lang bij Olav moest zitten.quote:
De nieuwe Mart Smeets. Nee dank je.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:44 schreef R-woud93 het volgende:
Dit kan Olav ook als de beste, hij moet zijn carričre als commentator ook loslaten en hier meer mee gaan doen
Olav als F1 journalist en zelfs pitreporter zie ik wel zitten hoorquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De nieuwe Mart Smeets. Nee dank je.
Owja, prima hoor. Laat hem maar een beetje ouwehoeren bij Ziggo.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:47 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Olav als F1 journalist en zelfs pitreporter zie ik wel zitten hoor
Vreselijk, bijna woedequote:Op vrijdag 17 december 2021 21:50 schreef Jane het volgende:
Dat volkslied in Zandvoort was juist verschrikkelijk, maar goed...
Ik snap gelukkig wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:50 schreef Jane het volgende:
Dat volkslied in Zandvoort was juist verschrikkelijk, maar goed...
Nattekrantquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:51 schreef Nattekat het volgende:
Oja, bijna vergeten
Ik kijk mee, loop alleen iets achter.
als je ziggo heb kan j hem altijd terug kijkenquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:52 schreef beantherio het volgende:
Ben vergeten om de tv aan te zetten.![]()
Er is straks toch wel ergens een herhaling te zien?
Dit gaan ze nog een miljoen, miljard keer herhalenquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:52 schreef beantherio het volgende:
heb je geen knop op je afstandsbediening om vanaf het begin te kijken?quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:52 schreef beantherio het volgende:
Je doet alsof Mercedes een keuze had. Die was er gewoon niet. RBR had het makkelijk, doe het tegenovergestelde en er kan toch niks meer verloren worden (rijden op P2 en sowieso terugkomen op P2. Dat is niet eens een risico te noemenquote:Op vrijdag 17 december 2021 21:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat. En dat het gevolg is dat VER op nieuwe softs achter HAM met oude hards komt is niet iets waar Masi rekening mee hoeft te houden. RB neemt het risico met die pitstop en Mercedes besluit om er op te gokken dat trackposition belangrijker is. Dat zijn keuzes die consequenties hebben.
Had HAM ook voor softs gekozen, dan had hij een goede kans gehad om vanaf P2 alsnog te winnen. Dat heeft allemaal geen ruk met Masi te maken, maar met tactische risico's die je wel of niet neemt.
de van het seizoen daar indirect een gevolg van zijn. Of dat een sterk wapen als je pitstops aan banden wordt gelegd met arbitraire regels.
Maar dat is dus ook het punt. Een SC is altijd nadelig voor degene die voorop rijdt. Net als een rode vlag. En soms heb je mazzel en kun je aanvallende keuzes maken en soms heb je pech. En natuurlijk is die keuze er altijd. Ook Mercedes kan er op gokken dat er niet onder geel wordt gefinisht als vooraf door alle teams duidelijk is gemaakt dat men dat niet wil. Dat ze het niet doen begrijp ik best, maar het blijft een gok.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:56 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Je doet alsof Mercedes een keuze had. Die was er gewoon niet. RBR had het makkelijk, doe het tegenovergestelde en er kan toch niks meer verloren worden (rijden op P2 en sowieso terugkomen op P2. Dat is niet eens een risico te noemen
Hamilton had inderdaad ook kunnen pitten. Daarmee was Hamilton achter Verstappen op de baan gekomen en wellicht het kampioenschap de race overwinning weggegooid als er gefinisht zou worden onder geel. Dat doet natuurlijk nooit iemand......
Precies dit. 100%quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar dat is dus ook het punt. Een SC is altijd nadelig voor degene die voorop rijdt. Net als een rode vlag. En soms heb je mazzel en kun je aanvallende keuzes maken en soms heb je pech. En natuurlijk is die keuze er altijd. Ook Mercedes kan er op gokken dat er niet onder geel wordt gefinisht als vooraf door alle teams duidelijk is gemaakt dat men dat niet wil. Dat ze het niet doen begrijp ik best, maar het blijft een gok.
Maar Masi hoeft daar geen rekening mee te houden.
Ik heb het al eerder getypt, maar vanaf het moment dat Latifi in de muur ging wist je gewoon dat er een situatie zou ontstaan waarbij één van de twee teams zich genaaid zou gaan voelen. Dat was niet te voorkomen. Het is uitgedraaid op Mercedes dat boos is en gezien het hele seizoen kan ik daar prima mee leven.
Zo bekijk ik het. Uiteindelijk is de beste combinatie van auto-coureur wereldkampioen geworden. En ik snap de pijn bij Mercedes best, maar die boeit me geen hol.
Hier ookquote:
hier in leven :-) ziggo goquote:
Hier nog gewoon beeld.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hier alle Ziggo kanalen op zwart
Edit: XS4All (dus KPN) hier
Ziggo 14 via Ziggo LEEFTquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:08 schreef Zorro het volgende:
[..]
Hier alle Ziggo kanalen op zwart
Edit: XS4All (dus KPN) hier
KPNquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:10 schreef Zorro het volgende:
Mensen met beeld Ziggo klanten? Of ook KPN ers erbij?
Koninklijke PTT Nederlandquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:10 schreef Zorro het volgende:
Het is de schuld van KPN dus.quote:
Jouw probleemquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik kijk Liverpool - Newcastle trouwens
Dat was gisteren, prima potje, 3-1.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik kijk Liverpool - Newcastle trouwens
Klopt. Wou het daarom nog een keer zienquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:12 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat was gisteren, prima potje, 3-1.
Jeetje, nou, veel plezier bij het voetbalquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Jij bent je eigen probleem aan het worden
Moment van schreeuwen na het winnen vind ik nog het meest 'kippenvel'moment als ik terugkijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:16 schreef Nattekat het volgende:
Ik voel nog steeds alle emotie van zondag als ik naar dat overzicht kijk, het blijft geweldig
Ziggo hier (wel beeld).quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:10 schreef Zorro het volgende:
Ben maar even naar het darten gezapt. KPN nog steeds dood op Ziggo kanalenquote:
Het jaaroverzicht had ik het over, dus vanaf Bahrein. Die boordradio dan als kers op de taart is welquote:Op vrijdag 17 december 2021 22:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Moment van schreeuwen na het winnen vind ik nog het meest 'kippenvel'moment als ik terugkijk.
Albon heeft zich ook even vereeuwigd.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:17 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Moment van schreeuwen na het winnen vind ik nog het meest 'kippenvel'moment als ik terugkijk.
Wat zo grappig is: op social media en forums met meer fans van Hamilton hoor je vaak roepen "dit kampioenschap is besmet en zal nooit voor vol worden aangezien vanwege de beslissing van de wedstrijdleiding". Maar bij mij is dat gevoel juist compleet andersom. Tot de safety car was het gevoel dat het kampioenschap verloren was: zelfs bij Mol in de verslaggeving was dat heel duidelijk de toon. Tot die SC en duidelijk werd dat Max bij de herstart een kans zou hebben om toch nog kampioen te worden. Dat ie die kans dan pakt in de allerlaatste ronde van het kampioenschap maakt dit juist zoveel beter dan iedere andere normale overwinning. Max zal nog wel wat kampioenschappen pakken maar zo bijzonder als deze zal het nooit meer worden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:16 schreef Nattekat het volgende:
Ik voel nog steeds alle emotie van zondag als ik naar dat overzicht kijk, het blijft geweldig
Hij mag dat pas doen als de baan vrij is gegeven. En voor zo ver ik weet heeft ie het toen ook gedaan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 21:20 schreef Nattekat het volgende:
quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:19 schreef tralalala het volgende:
[..]
Albon heeft zich ook even vereeuwigd.
Einde ronde 56 was ie vrij. Dus hij heeft driekwart ronde gewacht.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij mag dat pas doen als de baan vrij is gegeven. En voor zo ver ik weet heeft ie het toen ook gedaan.
De "no cars are allowed to unlap" is juist gegeven zodat hij daarna kon aanwijzen wie wel, omdat alle auto's zich laten unlappen teveel tijd zou kosten.
Ok, dan heeft ie wat meer tijd nodig gehad. Misschien wel om met Toto te kleppen, of zeker te zijn dat ie de regels volgt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Einde ronde 56 was ie vrij. Dus hij heeft driekwart ronde gewacht.
Maar dit was dus geen standaard SC. Dat maakt het arbitrair, dat is net het hele punt. Het was niet de verkeerde keus (Masi mag blijkbaar in alle objectiviteit dit soort zaken beslissen) maar deze keuze met beslissingen is arbitrair.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:04 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Maar dat is dus ook het punt. Een SC is altijd nadelig voor degene die voorop rijdt. Net als een rode vlag. En soms heb je mazzel en kun je aanvallende keuzes maken en soms heb je pech. En natuurlijk is die keuze er altijd. Ook Mercedes kan er op gokken dat er niet onder geel wordt gefinisht als vooraf door alle teams duidelijk is gemaakt dat men dat niet wil. Dat ze het niet doen begrijp ik best, maar het blijft een gok.
Maar Masi hoeft daar geen rekening mee te houden.
Ik heb het al eerder getypt, maar vanaf het moment dat Latifi in de muur ging wist je gewoon dat er een situatie zou ontstaan waarbij één van de twee teams zich genaaid zou gaan voelen. Dat was niet te voorkomen. Het is uitgedraaid op Mercedes dat boos is en gezien het hele seizoen kan ik daar prima mee leven.
Zo bekijk ik het. Uiteindelijk is de beste combinatie van auto-coureur wereldkampioen geworden. En ik snap de pijn bij Mercedes best, maar die boeit me geen hol.
Hoezo niet standaard? Omdat niet alle auto's zich mochten/konden unlappen? Maar waarom is het dan Mercedes die protesteert en niet de auto's/teams die nog achter Max reden en zich (ten onrechte) niet mochten unlappen? Iedereen lijkt te vergeten dat zij in feite de benadeelde partij zijn in dit compromis en niet Mercedes.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:37 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Maar dit was dus geen standaard SC. Dat maakt het arbitrair, dat is net het hele punt. Het was niet de verkeerde keus (Masi mag blijkbaar in alle objectiviteit dit soort zaken beslissen) maar deze keuze met beslissingen is arbitrair.
Dan had Max voor de zoveelste keer weer pech gehad en hadden we Red Bull vervloekt om hun angsthazen-strategie om voor de voorsprong te gaan ipv naar banden te wisselen waarmee je een duel aan kunt gaan. Dat denk ik echt.quote:Draai het om: Verstappen was P1 en Hamilton was P2. Dan hadden we deze keuze van Masi ook niet omarmd met "zo gaat dat met een safety car" (alle geschiedenis negeren). Dan had het geleken dat Hamilton moet winnen of dat er nog per se een laatste kunstmatige battle moest komen ongeacht de 55 al verreden rondes.
Je vergeet Lewis die nu niet mag ratelen over wat een blessing het was om drie minuten voor de rest uit moeten cruisen, en hoe zwaar dat wel niet was, maar dat het hem toch gelukt is om White Power Max te verslaan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:17 schreef RAVW het volgende:
die Arme Toto Wolff .. die heeft voor zijn leven nu een PTSS
daar komt hij nooit meer over heen
we weten niet of alle andere teams dit wel acceptabel vonden. We weten alleen dat ze geen protest tegen de uitslag hebben ingediendquote:Op vrijdag 17 december 2021 23:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Hoezo niet standaard? Omdat niet alle auto's zich mochten/konden unlappen? Maar waarom is het dan Mercedes die protesteert en niet de auto's/teams die nog achter Max reden en zich (ten onrechte) niet mochten unlappen? Iedereen lijkt te vergeten dat zij in feite de benadeelde partij zijn in dit compromis en niet Mercedes.
Tijdens de SC behoud je trackpositie, maar verdwijnt je voorsprong. In tegenstelling tot bij een VSC. Dat is nu echt iets dat standaard is, dus dan kun je zeggen dat je pech hebt, maar niet dat je benadeeld bent.quote:
Wat is scheiterigquote:Op vrijdag 17 december 2021 23:30 schreef AnneX het volgende:
Wat ik overhield na het zien van de clips Ham vs VER vanavond: Ham is gewoon te scheiterig om Ver in te halen. En ook zijn boordradio in gedachten.
Mooi interview van Olav. Held.
Hij was zo ongeveer de eerste die wist dat Jos vader werd. Ooit horen vertellen.
Bangig, laf gedrag / optreden. Een scheitlijster.quote:
Eerlijk had ik liever gehad dat hij bij de 2e pitstop beter inliep en in laatste rondje Hamilton inhaalde.quote:Op vrijdag 17 december 2021 22:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat zo grappig is: op social media en forums met meer fans van Hamilton hoor je vaak roepen "dit kampioenschap is besmet en zal nooit voor vol worden aangezien vanwege de beslissing van de wedstrijdleiding". Maar bij mij is dat gevoel juist compleet andersom. Tot de safety car was het gevoel dat het kampioenschap verloren was: zelfs bij Mol in de verslaggeving was dat heel duidelijk de toon. Tot die SC en duidelijk werd dat Max bij de herstart een kans zou hebben om toch nog kampioen te worden. Dat ie die kans dan pakt in de allerlaatste ronde van het kampioenschap maakt dit juist zoveel beter dan iedere andere normale overwinning. Max zal nog wel wat kampioenschappen pakken maar zo bijzonder als deze zal het nooit meer worden.![]()
Je toont weinig respect met je woordkeuze. Geen fijne eigenschap.quote:Op vrijdag 17 december 2021 23:30 schreef AnneX het volgende:
Wat ik overhield na het zien van de clips Ham vs VER vanavond: Ham is gewoon te scheiterig om Ver in te halen. En ook zijn boordradio in gedachten.
Ik vond en vind nog steeds dat bepaalde coureurs een natuurlijk instinct hebben, die rijden op gevoel en ervaring.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:12 schreef RAVW het volgende:
[..]
Max werd al snel vergeleken met Senna ....
dat heb ik ze bij Hammi nooit horen zeggen
Zelfs Lauda zei dat Max een wunderkind is ..
Als het gaat onsportiviteit zet ik hem wel op het zelfde hoogte als Shum en Magnussen
Ik vind Nyck zo'n yuppie.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |