Gesmeerd door Mercedesquote:
Nyckquote:Op donderdag 16 december 2021 23:25 schreef Gremen het volgende:
Nick had een paar maanden de tijd om zijn speech voor te bereiden.
Max is nog steeds brak
Wat een onzin, dit is geen verantwoorden maar vragen hoe hij het ervaren heeft.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:25 schreef Rianne84 het volgende:
Erg jammer dat hij zijn winst zo moet verantwoorden
Blijf verbeteren!quote:
Gewoon, lekker nuchter.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:27 schreef S95Sedan het volgende:
Siert Max ook wel dat hij gewoon zichzelf is gebleven en niet buiten zijn schoenen is gaan lopen.
Voor Toto komen er tribunalen.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
Gemiste kans voor toto wel, over hoeveel krampjes had die wel niet kunnen beginnen ?
Hij denkt jullie hebben mij 2 uur laten wachten, nu is het mijn beurt.quote:
Gelukkig is het George Russell niet, die zou met een PowerPoint-presentatie komenquote:Op donderdag 16 december 2021 23:28 schreef PirE het volgende:
[..]
Hij denkt jullie hebben mij 2 uur laten wachten, nu is het mijn beurt.
Prijslabeltjequote:Op donderdag 16 december 2021 23:29 schreef Nia het volgende:
Wat is dat voor lelijke gele sticker onder die bokaal?
Misschien is dat de echte en krijgt ie straks een replica mee?quote:Op donderdag 16 december 2021 23:29 schreef Nia het volgende:
Geleend uit een museum denk ik.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:29 schreef Nia het volgende:
Dacht ik ook alquote:
prijs kaartje ivm garantie , als hij niet voldoetquote:Op donderdag 16 december 2021 23:29 schreef Nia het volgende:
Misschien proberen ze zo wel de beker te jattenquote:
Made In Chinaquote:Op donderdag 16 december 2021 23:29 schreef Nia het volgende:
35% kortingquote:Op donderdag 16 december 2021 23:29 schreef Nia het volgende:
heerlijk van wat hij wel en niet zegt. Vooral dat laatste is zout in de wonden strooienquote:
quote:Op donderdag 16 december 2021 23:30 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Misschien proberen ze zo wel de beker te jatten![]()
Doen of ze staff zijn en dan via de achterdeur dat ding wegsluizen
Maxgodquote:Op donderdag 16 december 2021 23:25 schreef Gremen het volgende:
Nick had een paar maanden de tijd om zijn speech voor te bereiden.
Max is nog steeds brak
"Alle artikelen met gele sticker 50% kassakorting"quote:Op donderdag 16 december 2021 23:29 schreef Nia het volgende:
Wel beter dat ie zich voor de gelegenheid geschoren heeftquote:Op donderdag 16 december 2021 23:32 schreef mrkos het volgende:
[..]
Jonkie is het eigenlijk nog he... Hoop dat we nog jaren kunnen genieten van onze Max !!
Gele vlag.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de veiligheidssticker zit er nog op
Paar jaar geleden mocht ie nog met een kart het podium oprijden?quote:Op donderdag 16 december 2021 23:32 schreef mrkos het volgende:
[..]
Jonkie is het eigenlijk nog he... Hoop dat we nog jaren kunnen genieten van onze Max !!
Scheelt dat die virtueel is, hoeft ie iig niet naar een galaquote:Op donderdag 16 december 2021 23:35 schreef RAVW het volgende:
Zo binnen kort nog even de prijs van sportman van het jaar op halen en dan is het wel klaar voor dit jaar
Hoe dronken was jequote:Op donderdag 16 december 2021 23:37 schreef RAVW het volgende:
Hoop dat er snel een versie van online komt met text er bij want heb de helft niet goed kunnen verstaan van Max
ik drink alleen koffie en water dus dar light het niet aan :-)quote:Op donderdag 16 december 2021 23:39 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoe dronken was je![]()
Ik kon het prima verstaan
Komt ongetwijfeld nog wel een video van met ondertitelingquote:Op donderdag 16 december 2021 23:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik drink alleen koffie en water dus dar light het niet aan :-)
Maar mijn gehoor is niet meer het beste dus vandaar
Gezien. Want ik wilde het meemaken dat hij de WDC beker in zijn handen gedrukt kreeg. Mooi man.quote:
Precies wat hij in de interviews van de afgelopen dagen al allemaal zei.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:37 schreef RAVW het volgende:
Hoop dat er snel een versie van online komt met text er bij want heb de helft niet goed kunnen verstaan van Max
Komt vast nog wel online, maar eigenlijk zei hij niets wat hij niet al gezegd had.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:40 schreef RAVW het volgende:
[..]
ik drink alleen koffie en water dus dar light het niet aan :-)
Maar mijn gehoor is niet meer het beste dus vandaar
'Fotoshoot done?. Nice. Where is the beer? We fill this up and continue our story of Abu Dhabi. ZUIPUUUUUUH!'quote:
Ben benieuwd of ie nog wat interessants te melden heeft bij het interview van Ziggo, morgenavondquote:Op donderdag 16 december 2021 23:51 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Komt vast nog wel online, maar eigenlijk zei hij niets wat hij niet al gezegd had.
Yeah, en zijn snor was ook hetzelfde. Eigenlijk het wachten niet waard.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Precies wat hij in de interviews van de afgelopen dagen al allemaal zei.
Olav deed dat interview geloof ik.quote:Op donderdag 16 december 2021 23:58 schreef gbm het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ie nog wat interessants te melden heeft bij het interview van Ziggo, morgenavond
morgen nog even bij Ziggo komen dus slapen zit er nog niet inquote:Op vrijdag 17 december 2021 00:05 schreef Evenstar het volgende:
Die Max moet toch compleet gesloopt zijn ondertussen.
22 GP's, druk van WK, constant gezeik over je heen krijgen doordat Lewis en Mercedes de feiten heerlijk weten te verdraaien, door je rechtstreekse rivaal ziekenhuis in getikt worden, dealen met stewards die het niet zo op je hebben, winnen op zo'n knotsgekke manier ....
Zondag GP + feest, maandag verplichtingen m.b.t. media met een kater des doods, dinsdag 120 rondjes rijden, woensdag in UK bij fabriek aankomen, donderdag in Parijs uren lang naar gelul luisteren om je beker in ontvangst te nemen en tussendoor ook nog dagen "stress" hebben omdat ze bij Mercedes niet tegen hun verlies kunnen.
Die gast kan volgens mij wel weken slapen na dit allemaal.
Interview is maandag al opgenomen dacht ikquote:Op vrijdag 17 december 2021 00:12 schreef RAVW het volgende:
[..]
morgen nog even bij Ziggo komen dus slapen zit er nog niet in
Beetje jammer dat je hem nu neerzet als een ongelofelijk zielige jongen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:05 schreef Evenstar het volgende:
Die Max moet toch compleet gesloopt zijn ondertussen.
22 GP's, druk van WK, constant gezeik over je heen krijgen doordat Lewis en Mercedes de feiten heerlijk weten te verdraaien, door je rechtstreekse rivaal ziekenhuis in getikt worden, dealen met stewards die het niet zo op je hebben, winnen op zo'n knotsgekke manier ....
Zondag GP + feest, maandag verplichtingen m.b.t. media met een kater des doods, dinsdag 120 rondjes rijden, woensdag in UK bij fabriek aankomen, donderdag in Parijs uren lang naar gelul luisteren om je beker in ontvangst te nemen en tussendoor ook nog dagen "stress" hebben omdat ze bij Mercedes niet tegen hun verlies kunnen.
Die gast kan volgens mij wel weken slapen na dit allemaal.
Ja, dat is precies wat ik bedoel je..... Ik zeg toch niet dat hij zielig is. Ik zeg dat die gesloopt moet zijn. Zo ziet hij er ook gewoon uit.quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:16 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je hem nu neerzet als een ongelofelijk zielige jongen.![]()
Het is geen aangeschoten hert of zo.
*shots fired*quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik bedoel je..... Ik zeg toch niet dat hij zielig is. Ik zeg dat die gesloopt moet zijn. Zo ziet hij er ook gewoon uit.
Zielig zijn ze bij Mercedes
Elke coureur zal wel gesloopt zijn na een lang seizoen. Hij en Lewis misschien iets meer door de druk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik bedoel je..... Ik zeg toch niet dat hij zielig is. Ik zeg dat die gesloopt moet zijn. Zo ziet hij er ook gewoon uit.
Zielig zijn ze bij Mercedes
jammer dat die lui van mercedes niet mijn pa hebben , die zei altijd , als je gaat huilen dan zal ik je echt een reden geven om te huilen , want aan aanstellen doen wij niet , en reken maar dat je niet veel later echt een paar flinke klappen kreeg , net zo lang dat je echt ging huilenquote:
Lekkere familie heb je danquote:Op vrijdag 17 december 2021 00:21 schreef RAVW het volgende:
[..]
jammer dat die lui van mercedes niet mijn pa hebben , die zei altijd , als je gaat huilen dan zal ik je echt een reden geven om te huilen , want aan aanstellen doen wij niet , en reken maar dat je niet veel later echt een paar flinke klappen kreeg , net zo lang dat je echt ging huilen
Ja een paar klappen lossen een hoop op, doe toch ff normaal...quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:21 schreef RAVW het volgende:
[..]
jammer dat die lui van mercedes niet mijn pa hebben , die zei altijd , als je gaat huilen dan zal ik je echt een reden geven om te huilen , want aan aanstellen doen wij niet , en reken maar dat je niet veel later echt een paar flinke klappen kreeg , net zo lang dat je echt ging huilen
En Sjeunie, ook zo genoten van het gala?quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:26 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Ja een paar klappen lossen een hoop op, doe toch ff normaal...
Was wel een awkward momentjequote:Op vrijdag 17 december 2021 00:30 schreef Sjeunie het volgende:
https://twitter.com/AdamThomas442/status/1471586355343941646 toch wel geniaal en die kop van Max
Bij de volgende 7 kijk ik inderdaad wel de samenvatting...quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:31 schreef Jane het volgende:
Ik ga er vanuit dat Max nog wel een paar keer WDC wordt, maar ik kan niet garanderen dat ik dan weer dat hele gala ga zitten kijken. Man man man, wat een saaie ellende.![]()
Weet niet waar je dat op baseert in mijn boek heeft hij even veel WDC's als Mazepin, en buiten zijn Nederlanse fanclub is hij ook niet bepaald populairquote:Op vrijdag 17 december 2021 00:31 schreef Jane het volgende:
Ik ga er vanuit dat Max nog wel een paar keer WDC wordt, maar ik kan niet garanderen dat ik dan weer dat hele gala ga zitten kijken. Man man man, wat een saaie ellende.![]()
Altijd wel goede interviews.quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:07 schreef Ondeugend_is_woedend het volgende:
[..]
Olav deed dat interview geloof ik.
We zullen zien
Toen ik klein was had ik ook een sprookjesboek, maar tegenwoordig lees ik liever non-fictie.quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:32 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Weet niet waar je dat op baseert in mijn boek heeft hij even veel WDC's als Mazepin, en buiten zijn Nederlanse fanclub is hij ook niet bepaald populair
Jouw boekje zijn niet eens alternative factsquote:Op vrijdag 17 december 2021 00:32 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Weet niet waar je dat op baseert in mijn boek heeft hij even veel WDC's als Mazepin, en buiten zijn Nederlanse fanclub is hij ook niet bepaald populair
Of je kijkt eens buiten je eigen wereldje, de rest van de wereld weet dat Hamilton berooft is door een verstandverbijstering van Masi, niets om trots op te zijn, Perez en Verstappen samen tegen Hamilton, en nog reed hij ze compleet kwijt #Netflix Championquote:Op vrijdag 17 december 2021 00:39 schreef Jane het volgende:
[..]
Toen ik klein was had ik ook een sprookjesboek, maar tegenwoordig lees ik liever non-fictie.
Niks met trollen te maken, wanneer het er op aankwam, was Verstappen 11 sec achter, met hulp van zijn teammaat... Masi won het voor Max, door de regels on the fly te veranderen...quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jouw boekje zijn niet eens alternative facts
Uit. Over. Ga maar naast Toto zitten. Zielig in een hoekje huilen.
HHUUuumimimimimimi.
Je kan ook gewoon realistisch zijn, en zeggen dat je held geen enkele kans had in Abu Dhabi tegen Hamilton... maar das ook wat veel gevraagt...quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:49 schreef Nattekat het volgende:
Ga eens lekker op Twitter zuur doen dat je held verloren heeft
Zelfs op fucking Reddit zijn ze moe van dat gezeik.
Als jij nou eens eerst even probeert te begrijpen dat een WK bestaat uit 22 GP's ....quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:50 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Niks met trollen te maken, wanneer het er op aankwam, was Verstappen 11 sec achter, met hulp van zijn teammaat... Masi won het voor Max, door de regels on the fly te veranderen...
Over het gehele seizoen 22 races was Max gewoon de beste, Mercedes moest hem er tweemaal afrijden om in de laatste race uberhaupt nog kans te maken op de titel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:51 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon realistisch zijn, en zeggen dat je held geen enkele kans had in Abu Dhabi tegen Hamilton... maar das ook wat veel gevraagt...
Zoals in Imola, waar Lewis nadat hij zelf een fout maakte en op een ronde achterstand kwam op plek negen door een SC (veroorzaakt door Bottas en Russell) alsnog op het podium kwam.quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:55 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Ja zoals Spa Monza en Abu Dhabi? bedankt Einstein..
Ach hij gaf het zelf toe door te zeggen "im not backing off anymore". Dat deed hij ook niet meer, totdat er een situatie ontstond waarbij iedere DNF van Lewis het einde zou zijn voor zijn kansen. Toen werd hij weer voorzichtig en daar maakte Max slim gebruik van.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:02 schreef bedachtzaam het volgende:
Silverstone was meer dan gewoon een race incident, het was belachelijk hoe Lewis Max daar van de baan reed, heeft weinig meer met f1 te maken.
FIA is gewoon geloofwaardig, als er iemand een deuk heeft opgelopen dan is het Toto Wolff en het Mercedes team dat Lewis niet naar binnen haalde voor nieuwe banden, dat is waarom Lewis verloren heeft.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:02 schreef Sjeunie het volgende:
En hoe je het ook went of keert, FIA is niet geloofwaardig meer, en de F1 heeft een aardige deuk opgelopen
Je kan wel met een hele waslijst met ditjes en datjes komen, uiteindelijk hadden beide partijen ups en downs en kwam het aan tot de laatste race, en we weten allemaal wie die race domineerde wanneer het er echt op aan kwam...quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals in Imola, waar Lewis nadat hij zelf een fout maakte en op een ronde achterstand kwam op plek negen door een SC (veroorzaakt door Bottas en Russell) alsnog op het podium kwam.
Zoals in Baku, waar hij met drie vuisten in zijn neus naar de overwinning aan het rijden was toen Pirelli keihard faalde.
Zoals in Monaco waar hij dominant was, terwijl Lewis fout op fout stapelde.
Zoals in Frankrijk, Nederland, VS, Mexico en Oostenrijk (2x) waar hij Lewis geen enkele kans gaf.
Zoals in Bahrain, waar hij de betere was, zijn plek terug moest geven en Lewis uiteindelijk won door 29x 0.2s voordeel te pakken buiten de baan, terwijl Max dat niet mocht doen.
Zoals in Silverstone, waar hij minstens 18 punten had kunnen scoren als hij er niet af was getikt door Lewis.
Zoals in Hongarije, waar hij minstens 18 punten had kunnen scoren als hij er niet af was getikt door een actie van Bottas.
WK had al eerder beslist moeten zijn. Max heeft twee keer geluk gehad dit seizoen. Ene keer was in Rusland, waar Lewis zelf ook erg veel geluk had en één keer was in Abu Dhabi.
Lewis had geluk in o.a. Silverstone, Baku (verknalde het zelf), Imola, Rusland, Bahrain en waarschijnlijk vergeet ik er een paar.
De wereld is blij met de overwinning van Max, behalve een paar zure Britten en trollen zoals jij.
Mercedes had hem binnen moeten roepen voor nieuwe banden maar dat lieten ze na en daardoor heeft Lewis het verloren, hij heeft dat verlies te danken aan zijn team.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:06 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Je kan wel met een hele waslijst met ditjes en datjes komen, uiteindelijk hadden beide partijen ups en downs en kwam het aan tot de laatste race, en we weten allemaal wie die race domineerde wanneer het er echt op aan kwam...
Denk toch ff na voordat je wat zegt....en zelfs zonder dat Masi incident, iedereen weet wie de race won..quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:10 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Mercedes had hem binnen moeten roepen voor nieuwe banden maar dat lieten ze na en daardoor heeft Lewis het verloren, hij heeft dat verlies te danken aan zijn team.
Ehh... ja dat weten we allemaal, dat was Max die in de laatste ronde voorbij ging aan Lewis.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:12 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Denk toch ff na voordat je wat zegt....en zelfs zonder dat Masi incident, iedereen weet wie de race won..
Lewis was in principe sneller in Abu Dhabi, maar verloor m.i. uiteindelijk omdat Mercedes besloot hem geen nieuwe banden te geven tijdens de VSC die door het uitvallen van Kimi veroorzaakt werd. Mercedes koos op dat moment voor de grotere voorsprong (Lewis liep uit van 7 sec naar 21 sec) ipv een eventuele strijd op nieuwere banden. Alleen dan mocht er natuurlijk geen SC meer komen. Daar hoor je Toto op dat moment ook al gelijk om smeken tegen Masi, terwijl de VSC nog actief is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:54 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Als jij nou eens eerst even probeert te begrijpen dat een WK bestaat uit 22 GP's ....
Misschien, heel misschien, ben je dan minder butt hurt en kan je een fatsoenlijke discussie komen voeren op een iets hoger niveau dan een kleuter die op z'n hoofd is gevallen.
Ja, Lewis was beter in Abu Dhabi.
Ja, Max was beter over een heel seizoen (zie podium finishes, overwinningen, poles, aantal ronden aan kop etc. etc).
Ik vind het zo mooi alle ziedende Hamilton fanboysquote:Op vrijdag 17 december 2021 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ehh... ja dat weten we allemaal, dat was Max die in de laatste ronde voorbij ging aan Lewis.
Met dank aan Mercedes die hun coureur op oude bandjes liet rijden in plaats van te pitten voor nieuw rubber.
Serieus, denk je nou echt dat het zo simpel was? denk toch is na voordat je dit soort onzin uitkraamt...Mercedes had de juiste keuze gemaaktquote:Op vrijdag 17 december 2021 01:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ehh... ja dat weten we allemaal, dat was Max die in de laatste ronde voorbij ging aan Lewis.
Met dank aan Mercedes die hun coureur op oude bandjes liet rijden in plaats van te pitten voor nieuw rubber.
Dat blijkt, Lewis verloor de race door de keuze van Mercedes.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:20 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Serieus, denk je nou echt dat het zo simpel was? denk toch is na voordat je dit soort onzin uitkraamt...Mercedes had de juiste keuze gemaakt
Tja, als je de Fabeltjeskrant als naslagwerk gebruikt dan klopt dat inderdaad. Voor degenen die het officieele FIA boek gebruiken is Verstappen gewoon WDC 2021.quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:32 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Als ze tweede wilden worden hebben ze het goed gedaan inderdaadquote:Op vrijdag 17 december 2021 01:20 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Serieus, denk je nou echt dat het zo simpel was? denk toch is na voordat je dit soort onzin uitkraamt...Mercedes had de juiste keuze gemaakt
Ok, de juiste keuze en verloren. Nou, mogen ze van mij het hele jaar door doen volgend seizoenquote:Op vrijdag 17 december 2021 01:20 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Precies. wellicht was Max dan degene geweest die door Red Bull buiten de pit gehouden werd voor de positie en had Lewis hem in de laatste ronde weer voorbij gegaan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Lewis was in principe sneller in Abu Dhabi, maar verloor m.i. uiteindelijk omdat Mercedes besloot hem geen nieuwe banden te geven tijdens de VSC die door het uitvallen van Kimi veroorzaakt werd. Mercedes koos op dat moment voor de grotere voorsprong (Lewis liep uit van 7 sec naar 21 sec) ipv een eventuele strijd op nieuwere banden. Alleen dan mocht er natuurlijk geen SC meer komen. Daar hoor je Toto op dat moment ook al gelijk om smeken tegen Masi, terwijl de VSC nog actief is.
Als Lewis ook nieuwe banden had gehaald tijdens de VSC, dan was alles anders gelopen en had hij naar alle waarschijnlijkheid hoe dan ook gewonnen. Als Max op oude banden was blijven rijden had Lewis hem weer kunnen inhalen. Als Max dan ook een pitstop had gemaakt, was Lewis hem voorgebleven. Of Max dan onder de Latifi-SC weer gepit had, is nog maar de vraag, maar sowieso had Lewis dan veel meer kans gehad hem in dat ene rondje voor te blijven.
Lewis verloor door de gok die Mercedes nam met de pitstopstrategie en aangezien dat ook gewoon een onderdeel is van het spel, zie ik niet waardoor het nu ineens 'oneerlijk' zou zijn dat deze race er door verloren ging. Dat gebeurt toch wel vaker? Het is RB ook wel eens overkomen.
Mooie actie, met nieuwe set op softs vs 40 laps op hardquote:Op vrijdag 17 december 2021 01:27 schreef Evenstar het volgende:
Die actie van Max blijft toch echt mooi hoor. Ja, nieuwere banden etc, maar verdomme hij remt zo diep in
Je kunt wel tegen mij tekeer gaan, maar jij hoort volgens mij vandaag voor het eerst dat pitstopstrategie een onderdeel is van een F1-race.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:27 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Jij komt ook echt uit een ei geloof ik 'als LewiS oOk NieuWe BanDen HaD..
Ja, goed, he? Dat is nu de superieure tactiek van Mercedes. Of Hamilton is een kneus die de tactiek niet goed uitvoerde, natuurlijk. Kan ook.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:28 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Mooie actie, met nieuwe set op softs vs 40 laps op hard
Of je denkt ff na voordat je het denkt beter te weten dan de experts van Mercedes..quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, goed, he? Dat is nu de superieure tactiek van Mercedes. Of Hamilton is een kneus die de tactiek niet goed uitvoerde, natuurlijk. Kan ook.
Ik claim niets beter te weten, ik wijs erop dat ofwel de tactiek niet goed was ofwel Hamilton de tactiek niet naar behoren uitvoerde aangezien Verstappen als eerste over de streep kwam.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:35 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Of je denkt ff na voordat je het denkt beter te weten dan de experts van Mercedes..
Ja, echt van genoten. Fijn dat jij het ook zo hebt ervaren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:28 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Mooie actie, met nieuwe set op softs vs 40 laps op hard
Of was de tactiek goed (in ieder geval in die laatste fase, die VSC kunnen we het nog over hebben) en de uitvoering ook maar waren de omstandigheden gewoon dusdanig dat Mercedes niet zonder belachelijke risico’s te nemen meer kon winnen?quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik claim niets beter te weten, ik wijs erop dat ofwel de tactiek niet goed was ofwel Hamilton de tactiek niet naar behoren uitvoerde aangezien Verstappen als eerste over de streep kwam.
Als de tactiek was om 2e te worden dan hebben ze het echter fantastisch gedaan.
Perez had al zijn battey power gespaart puur om Hamilton op te houden, wetende dat hij niks, en Hamilton alles te verliezen had, 2 red bulls tegen Hamilton, en ze maakten nog geen enkele kans... zonder Masi...quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, echt van genoten. Fijn dat jij het ook zo hebt ervaren.
Lewis op harde banden van een paar ronden oud kwam Perez op kapot gereden rode banden niet makkelijk voorbij![]()
"That is some dangerous driving man"
Ja, wat een expertsquote:Op vrijdag 17 december 2021 01:35 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Of je denkt ff na voordat je het denkt beter te weten dan de experts van Mercedes..
Die experts zijn vast goed in rekenen. Maar uiteindelijk zijn het keuzes die je maakt, daar hoef je geen expert voor te zijn. Ga je voor trackpositie of voor snelste strategie, denk je dat die SC lang gaat duren of niet? Is er kans op een code rood? En zo zijn er nog wel een aantal vragen, waar je geen meesterstrateeg voor hoeft te zijn maar wel keuzes moet durven maken.quote:
Ook juist daarom was het zo'n enorm risico om tijdens een eerdere VSC geen pitstop te maken. Door nooit naar binnen te gaan terwijl je concurrentie dat wel doet, wordt een rijder steeds verder in de hoek gedreven. Je wil normaal gesproken al voorkomen dat degene achter je banden heeft die vijf of tien ronden verser zijn dan de jouwe, laat staan meer dan 30 zoals in Abu Dhabi.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of was de tactiek goed (in ieder geval in die laatste fase, die VSC kunnen we het nog over hebben) en de uitvoering ook maar waren de omstandigheden gewoon dusdanig dat Mercedes niet zonder belachelijke risico’s te nemen meer kon winnen?
Want dat denk ik namelijk. Toen die SC in de baan kwam had Mercedes nog maar een optie en dat was hopen dat die tot het eind zou gaan.
Hoe vaak is het dit seizoen wel niet geweest dat Bottas een poging tot ophouden deed? Twee Mercedessen tegen Verstappen en toch het WK verliezen. Wat een prutsers.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:41 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Perez had al zijn battey power gespaart puur om Hamilton op te houden, wetende dat hij niks, en Hamilton alles te verliezen had, 2 red bulls tegen Hamilton, en ze maakten nog geen enkele kans... zonder Masi...
Uiteindelijk heeft Perez ze de race gekost denk ik.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die experts zijn vast goed in rekenen. Maar uiteindelijk zijn het keuzes die je maakt, daar hoef je geen expert voor te zijn. Ga je voor trackpositie of voor snelste strategie, denk je dat die SC lang gaat duren of niet? Is er kans op een code rood? En zo zijn er nog wel een aantal vragen, waar je geen meesterstrateeg voor hoeft te zijn maar wel keuzes moet durven maken.
En dan kunnen die experts wel uitrekenen in welk rondje jet het precies moet doen.
In Jeddah heeft Bottas Max 15s of meer gekost toen hij tijdens een SC lekker de boel aan het ophouden was. Hoeft niet eens heel ver terug te zoeken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoe vaak is het dit seizoen wel niet geweest dat Bottas een poging tot ophouden deed? Twee Mercedessen tegen Verstappen en toch het WK verliezen. Wat een prutsers.
Dat was wel een bloopertje ja.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook juist daarom was het zo'n enorm risico om tijdens een eerdere VSC geen pitstop te maken. Door nooit naar binnen te gaan terwijl je concurrentie dat wel doet, wordt een rijder steeds verder in de hoek gedreven. Je wil normaal gesproken al voorkomen dat degene achter je banden heeft die vijf of tien ronden verser zijn dan de jouwe, laat staan meer dan 30 zoals in Abu Dhabi.
Sowieso wordt nu alles op die laatste race in Abu Dhabi gegooid, alsof daar het seizoen beslists zou zijn. Maar in feite draagt elke grand prix evenredig bij aan het eindresultaat. Uiteindelijk hebben Max en RBR het over alle 22 races gewoon het beste gedaan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:47 schreef Evenstar het volgende:
[..]
In Jeddah heeft Bottas Max 15s of meer gekost toen hij tijdens een SC lekker de boel aan het ophouden was. Hoeft niet eens heel ver terug te zoeken.
De keuze tussen 'lang doorgaan op oude banden' en 'achterstand oplopen door een pitstop en hopen dat je veel sneller bent op nieuwe banden' is toch een van de core principles van deze sport. En ook dat het altijd een gok is die kan misgaan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of was de tactiek goed (in ieder geval in die laatste fase, die VSC kunnen we het nog over hebben) en de uitvoering ook maar waren de omstandigheden gewoon dusdanig dat Mercedes niet zonder belachelijke risico’s te nemen meer kon winnen?
Want dat denk ik namelijk. Toen die SC in de baan kwam had Mercedes nog maar een optie en dat was hopen dat die tot het eind zou gaan.
Ik kan hem wel verklaren, maar begrijpen doe ik het ook niet.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:50 schreef Evenstar het volgende:
Niet dat het veel had uitgemaakt, maar snap de beslissing van de stewards in de eerste ronde ook nog steeds niet.
En dan nog weet ik niet of dat het verschil had gemaakt hoor, 20 ronden oude hard tegen zo goed als nieuwe soft. Verstappen had sowieso een actie gemaakt. Maar inderdaad, daar kun je over discussiëren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:52 schreef Jane het volgende:
[..]
De keuze tussen 'lang doorgaan op oude banden' en 'achterstand oplopen door een pitstop en hopen dat je veel sneller bent op nieuwe banden' is toch een van de core principles van deze sport. En ook dat het altijd een gok is die kan misgaan.
Al tijdens de VSC koos Mercedes voor 'doorgaan op oude banden'. Prima, maar dan neem je dus bewust de gok dat er geen SC meer komt. En dat Toto zich daar ook danig van bewust was, bleek al in de uitzending, met z'n 'Please no safety car', direct nadat Max daar wel nieuwe hardere banden had gehaald.
100% eens.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dan nog weet ik niet of dat het verschil had gemaakt hoor, 20 ronden oude hard tegen zo goed als nieuwe soft. Verstappen had sowieso een actie gemaakt. Maar inderdaad, daar kun je over discussiëren.
Echter, toen die SC eenmaal in de baan was konden ze in redelijkheid niets meer doen. Dat was mijn punt.
Dat risico hebben ze wel degelijk meegewogen natuurlijk. Ze zijn ook niet gek daar. Maar ik denk dat er nog een tweede element is. Je ziet in hun hele race terug dat ze coûte que coûte in inhaalactie op de baan uit de weg wilden gaan. Dat hebben ze ongetwijfeld ook meegewogen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:58 schreef Evenstar het volgende:
[..]
100% eens.
Ze konden het niet, zonder plek op te geven. Die keuze had, in mijn ogen, niks te maken met de verwachting dat de SC tot het einde zou blijven. De Britse fans (en Mercedes eigenlijk ook) beweren dat die keuze gemaakt is met de kennis dat de SC tot het einde zou blijven.
Dat is natuurlijk onzin, want die keuze was puur gebaseerd op track position. Dit roept zijn engineer zelfs nog.
Precies, het is vast meegewogen, maar uiteindelijk wilden ze koste wat het kost geen gevecht hebben. Waarschijnlijk omdat ze bang waren dat Max agressief zou zijn.quote:Op vrijdag 17 december 2021 02:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat risico hebben ze wel degelijk meegewogen natuurlijk. Ze zijn ook niet gek daar. Maar ik denk dat er nog een tweede element is. Je ziet in hun hele race terug dat ze coûte que coûte in inhaalactie op de baan uit de weg wilden gaan. Dat hebben ze ongetwijfeld ook meegewogen.
Ook niet zonder reden natuurlijk. Lewis heeft in een 1-op-1-gevecht meer te verliezen dan Max, want in het onfortuinlijke geval dat ze allebei zouden uitvallen, zou Max het kampioenschap ook hebben gewonnen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 02:04 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies, het is vast meegewogen, maar uiteindelijk wilden ze koste wat het kost geen gevecht hebben. Waarschijnlijk omdat ze bang waren dat Max agressief zou zijn.
Tja, dat is de vraag, ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat Masi anders gehandeld had als Hamilton wel en Max niet naar binnen was gegaan in welk geval Hamilton nu WDC zou zijn en niet Max.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan had Max punten in moeten leveren, dat was al toegezegd dus dan was Lewis kampioen geweest.quote:Op vrijdag 17 december 2021 02:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook niet zonder reden natuurlijk. Lewis heeft in een 1-op-1-gevecht meer te verliezen dan Max, want in het onfortuinlijke geval dat ze allebei zouden uitvallen, zou Max het kampioenschap ook hebben gewonnen.
De ironie is dat ze bij Mercedes juist een enorme gok namen, want met banden van bijna 40 ronden oud kon Lewis natuurlijk niks beginnen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 02:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat is de vraag, ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat Masi anders gehandeld had als Hamilton wel en Max niet naar binnen was gegaan in welk geval Hamilton nu WDC zou zijn en niet Max.
Mercedes dacht op zeker te spelen en achteraf was dat de verkeerde gok, soit, kan gebeuren, alleen het moment was vrij inopportuun daarvoor.
Alleen als het duidelijk een overtreding van Max was geweest, wat niet per se het geval had hoeven zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 02:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan had Max punten in moeten leveren, dat was al toegezegd dus dan was Lewis kampioen geweest.
Dat laatste geloof ik niet zo, eigenlijk. Met name het feit dat het puntenaftrek verhaal specifiek aan Max gericht leek te zijn doet mij denken dat het niet so eenvoudig is.quote:Op vrijdag 17 december 2021 02:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
De ironie is dat ze bij Mercedes juist een enorme gok namen, want met banden van bijna 40 ronden oud kon Lewis natuurlijk niks beginnen.
[..]
Alleen als het duidelijk een overtreding van Max was geweest, wat niet per se het geval had hoeven zijn natuurlijk.
Tja, als Max niks verkeerd doet en Lewis tegen 'm aan rijdt, kun je toch moeilijk punten bij Max gaan aftrekken, of wel dan?quote:Op vrijdag 17 december 2021 02:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat laatste geloof ik niet zo, eigenlijk. Met name het feit dat het puntenaftrek verhaal specifiek aan Max gericht leek te zijn doet mij denken dat het niet so eenvoudig is.
Je weet het niet. Ze hebben vagere dingen gedaan. Eerste ronde sneed Lewis af, terwijl hij tweede lag, kwam als eerste weer de baan op en er was geen consequentie.quote:Op vrijdag 17 december 2021 02:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, als Max niks verkeerd doet en Lewis tegen 'm aan rijdt, kun je toch moeilijk punten bij Max gaan aftrekken, of wel dan?
Dat is waar, ja. En dan ook nog zeggen dat Lewis de titel is ontnomenquote:Op vrijdag 17 december 2021 02:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je weet het niet. Ze hebben vagere dingen gedaan. Eerste ronde sneed Lewis af, terwijl hij tweede lag, kwam als eerste weer de baan op en er was geen consequentie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer dan een beetje BTW![]()
Loosers
valt wel mee dit was wel jaren 70 / 80 dus wij wisten niet beter , tegenwoordig als je de telefoon af pakt zitten ze al bij de kinderrechter ivm mishandelingquote:
kijk dan de laatste 10 min daarvoor wil je echt niets zien , zonde van je levens tijdquote:Op vrijdag 17 december 2021 02:52 schreef chufi het volgende:
Is dat Gala al ergens terug te kijken? want de YT zegt no
Doe toch eens normaalquote:Op vrijdag 17 december 2021 01:27 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Jij komt ook echt uit een ei geloof ik 'als LewiS oOk NieuWe BanDen HaD..
Mag je van een 7x wdc niet verwachten dat hij op oude hards net zo goed kan verdedigen dan Perez op tot op de draad versleten softs? Of is VER gewoon een betere coureur omdat hij wel gewoon binnen een bocht in staat is om iemand in te halen op het moment dat dat nodig is?quote:Op vrijdag 17 december 2021 02:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
De ironie is dat ze bij Mercedes juist een enorme gok namen, want met banden van bijna 40 ronden oud kon Lewis natuurlijk niks beginnen.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Lewis verloor door de gok die Mercedes nam met de pitstopstrategie en aangezien dat ook gewoon een onderdeel is van het spel, zie ik niet waardoor het nu ineens 'oneerlijk' zou zijn dat deze race er door verloren ging. Dat gebeurt toch wel vaker? Het is RB ook wel eens overkomen.
Daarmee zouden ze toegeven dat VER niet de terechte kampioen is. Ik zie dat niet zo snel gebeuren, tenzij blijkt dat er onder de teams geen draagvlak meer is voor hem. Maar dan nog vind ik het tricky.quote:Op vrijdag 17 december 2021 06:55 schreef Catatafishh het volgende:
Wie denkt hier overigens nog meer dat Masi als gevolg van het 'onderzoek' van de FIA ontslagen gaat worden?
neutrale analisten hebben al aangegeven dat er niets is gemanipuleerd en er gewoon tot op het bot door 2 coureurs is gestreden en die elkaar binnen de marges hebben proberen te zieken, waardoor marges in regels en de vragen tot beschouwing ook tot uitersten zijn gedreven. Iets dat tussen de nummers 5 en 6 niet bijzonder zou zijn en nooit zo nodig was in de 'recente' f1 geschiedenis omdat er altijd iemand fluitend op cruise control het kampioenschap uitreed.quote:Op vrijdag 17 december 2021 06:55 schreef Catatafishh het volgende:
Wie denkt hier overigens nog meer dat Masi als gevolg van het 'onderzoek' van de FIA ontslagen gaat worden?
Ik heb nog geen VER fan gezien die roept dat het kampioenschap alleen Abu Dhabi was hoor. Juist het tegendeel.quote:Op vrijdag 17 december 2021 07:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
neutrale analisten hebben al aangegeven dat er niets is gemanipuleerd en er gewoon tot op het bot door 2 coureurs is gestreden en die elkaar binnen de marges hebben proberen te zieken, waardoor marges in regels en de vragen tot beschouwing ook tot uitersten zijn gedreven. Iets dat tussen de nummers 5 en 6 niet bijzonder zou zijn en nooit zo nodig was in de 'recente' f1 geschiedenis omdat er altijd iemand fluitend op cruise control het kampioenschap uitreed.
De Max en Lewis fans lijken er van te willen maken dat het "hele" kampioenschap slechts Abu Dhabi was en een blackout te hebben in herinneringen naar andere races. Maar ze vergeten de weg ernaartoe en hoeveel geluk ze soms ieder voor zich hebben gehad in iedere individuele race dat iets net even hun kant op viel. Een race x of y was net zo beslissend als Abu Dhabi.
Nouja, even los van die beruchte laatste ronde heeft de westrijdleiding het afgelopen seizoen natuurlijk wel een spoor van vernieling achtergelaten. Vind ik dan.quote:Op vrijdag 17 december 2021 07:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Daarmee zouden ze toegeven dat VER niet de terechte kampioen is. Ik zie dat niet zo snel gebeuren, tenzij blijkt dat er onder de teams geen draagvlak meer is voor hem. Maar dan nog vind ik het tricky.
En als het gebeurt dan gaat het in ieder geval zo lijken dat Masi zelf opstapt omdat hij vindt dat hij met deze controverse zijn werk niet meer kan doen.
Ik denk overigens ook dat dat klopt, want volgend jaar zal elke beslissing van hem aangevallen worden. Het ene kamp zal 'zie je wel' roepen en het andere kamp zal zeuren over 'compensatie voor 2021'.
Ik vind dat de leiding er het hele seizoen een potje van heeft gemaakt eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 17 december 2021 07:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
neutrale analisten hebben al aangegeven dat er niets is gemanipuleerd en er gewoon tot op het bot door 2 coureurs is gestreden en die elkaar binnen de marges hebben proberen te zieken, waardoor marges in regels en de vragen tot beschouwing ook tot uitersten zijn gedreven. Iets dat tussen de nummers 5 en 6 niet bijzonder zou zijn en nooit zo nodig was in de 'recente' f1 geschiedenis omdat er altijd iemand fluitend op cruise control het kampioenschap uitreed.
De Max en Lewis fans lijken er van te willen maken dat het "hele" kampioenschap slechts Abu Dhabi was en een blackout te hebben in herinneringen naar andere races. Maar ze vergeten de weg ernaartoe en hoeveel geluk ze soms ieder voor zich hebben gehad in iedere individuele race dat iets net even hun kant op viel. Een race x of y was net zo beslissend als Abu Dhabi.
https://www.dumpert.nl/item/100017533_87b31fd6quote:Op vrijdag 17 december 2021 00:32 schreef Sjeunie het volgende:
[..]
Eens, maar ik vind dat je dat moeilijk Masi aan kunt rekenen. Het probleem zit veel dieper dan dat.quote:Op vrijdag 17 december 2021 07:30 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Nouja, even los van die beruchte laatste ronde heeft de westrijdleiding het afgelopen seizoen natuurlijk wel een spoor van vernieling achtergelaten. Vind ik dan.
Kan jij je naam niet veranderen in Sneunie? Sjezus zegquote:Op vrijdag 17 december 2021 00:58 schreef Sjeunie het volgende:
Silverstone is en blijft een race incident, Ver had beter moeten weten, omdat hij alles te verliezen had, en Lewis niks, Hamilton heeft wel een stuk of 10 divebombs van Verstappen ontweken sinds omdat hij simpelweg slimmer is...
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar hij is verantwoordelijk toch? Dus een makkelijke prooi om te slachtofferen binnen de juiste context.quote:Op vrijdag 17 december 2021 07:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Eens, maar ik vind dat je dat moeilijk Masi aan kunt rekenen. Het probleem zit veel dieper dan dat.
Dit soort tekstenquote:
Suggereren dat zijn rijdersstijl hem punten heeft gekost op Silverstone.quote:The only potential negative came from his non-compromising driving style at several flashpoints with title rival Hamilton during the season. Overall, Verstappen was probably a net loser in terms of championship points (due to losing at least a podium at Silverstone), and it will be interesting to see if he adapts his style as he further matures. Nevertheless, the model considers his season as a whole to be beyond exceptional, and possibly one of the greatest seasons ever.
Hij is helemaal niet verantwoordelijk.quote:Op vrijdag 17 december 2021 07:41 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar hij is verantwoordelijk toch? Dus een makkelijke prooi om te slachtofferen binnen de juiste context.
Wie dan?quote:Op vrijdag 17 december 2021 07:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij is helemaal niet verantwoordelijk.
Dat ligt er aan wat er zich voordoet. Hij deelt in elk geval de straffen niet uit, dat doen de stewards. Het feit dat twee van de vier stewards doorgaans vrijwilligers zijn die een soort lokaal erebaantje hebben, is al het eerste wat niet klopt. Om maar eens wat te noemen.quote:
Ja als er niet 1 aanspreekpunt is en dat aanspreekpunt is niet de Race Director dan mag daar zeker wat aan gebeuren. In mijn beleving is die functie verantwoordelijk voor het wel en wee rondom een race. Van stewards tot en met baanveiligheid etc. Alles om te kunnen racen. Dat is dus niet zo?quote:Op vrijdag 17 december 2021 07:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat ligt er aan wat er zich voordoet. Hij deelt in elk geval de straffen niet uit, dat doen de stewards. Het feit dat twee van de vier stewards doorgaans vrijwilligers zijn die een soort lokaal erebaantje hebben, is al het eerste wat niet klopt. Om maar eens wat te noemen.
Verder zijn de regels onduidelijk, heeft Masi op sommige punten meer macht dan goed is en is de druk waar hij door de teambazen onder wordt gezet onmenselijk. En ook nog voor het oog van de camera, hè.
Het hele systeem rondom wedstrijd leiding en regels moet op de schop en ik hoop dat dat er nu van komt.
Volgens mij heeft juist Bottas ze de race gekost. Als hij dichter op Verstappen kon blijven, had deze nooit 2x kunnen stoppen zonder positie verlies.quote:Op vrijdag 17 december 2021 01:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft Perez ze de race gekost denk ik.
Toen de SC kwam was Lewis volgens mij 12s los, Perez heeft hem ook wel bijna 10s gekost. Ze hadden misschien wel kunnen stoppen voor een pitstop en de leiding behouden als ze zo'n voorsprong hadden gehad.
F1 is dan ook een snelle sport waar de hele wereld naar kijkt. De hang naar volledige veiligheid en de moderne tijd heeft het te complex gemaakt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 07:31 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik vind dat de leiding er het hele seizoen een potje van heeft gemaakt eerlijk gezegd.
Ik heb anders ook genoeg kritiek gezien. Onder meer van Montoya.quote:Op vrijdag 17 december 2021 07:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
neutrale analisten hebben al aangegeven dat er niets is gemanipuleerd en er gewoon tot op het bot door 2 coureurs is gestreden en die elkaar binnen de marges hebben proberen te zieken, waardoor marges in regels en de vragen tot beschouwing ook tot uitersten zijn gedreven.
Daarom wil de FIA ook het hele seizoen doorlichten, niet alleen de laatste race, Masi ontslaan zou ik niet de juiste beslissing vinden omdat dat ook een gelijk aan Mercedes geeft wat niet goed is voor de balans in de sport. Plus dat zo'n ervaring als deze mensen in het algemeen beter maakt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 08:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb anders ook genoeg kritiek gezien. Onder meer van Montoya.
Kijk, voor Verstappen fans is de uitkomst goed, dus die beoordelen het ook in dat licht. Net zo goed als nu Hamilton en Mercedes slechte verliezers zijn (zijn ze ook), vanwege de protesten en dat gesuggereerd wordt dat Hamilton nu de F1 de rug toe wil keren.
Maar ja, ten aanzien de de race daarvoor was men het eens met RB die aangaven in beroep te willen. En waren er hier genoeg die vonden dat Verstappen beter naar Indycar over kon stappen.
Heel consistent is dat ook niet.
Feit blijft dat zowel het kamp Verstappen als het kamp Hamilton meent dat ze dit seizoen zwaar zijn genaaid. Dat geeft toch aan dat de regels veel te weinig houvast bieden. En sowieso zou nooit 1 man alleen zoveel invloed moeten hebben op het verloop.
Masi heeft zichzelf onmogelijk gemaakt vind ik, dus een frisse wind zou goed zijn. En de opvolger moet je helpen door hem een duidelijker set regels te geven met veel minder mogelijkheden om af te wijken.
Er waren er genoeg? Wat is genoeg, want ik kan me niet herinneren dat dat door iemand is geroepen hier.quote:Op vrijdag 17 december 2021 08:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk, voor Verstappen fans is de uitkomst goed, dus die beoordelen het ook in dat licht. Net zo goed als nu Hamilton en Mercedes slechte verliezers zijn (zijn ze ook), vanwege de protesten en dat gesuggereerd wordt dat Hamilton nu de F1 de rug toe wil keren.
Maar ja, ten aanzien de de race daarvoor was men het eens met RB die aangaven in beroep te willen. En waren er hier genoeg die vonden dat Verstappen beter naar Indycar over kon stappen.
Er mag idd even goed naar gekeken worden, verduidelijking is nodig.quote:Heel consistent is dat ook niet.
Feit blijft dat zowel het kamp Verstappen als het kamp Hamilton meent dat ze dit seizoen zwaar zijn genaaid. Dat geeft toch aan dat de regels veel te weinig houvast bieden. En sowieso zou nooit 1 man alleen zoveel invloed moeten hebben op het verloop.
Masi heeft zichzelf onmogelijk gemaakt vind ik, dus een frisse wind zou goed zijn. En de opvolger moet je helpen door hem een duidelijker set regels te geven met veel minder mogelijkheden om af te wijken.
Dat ligt totaal aan de situatie. Niet zo dat als ze crashen sowieso punte werden afgenomen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 02:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan had Max punten in moeten leveren, dat was al toegezegd dus dan was Lewis kampioen geweest.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:00 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)cces-beroep/6885954/
Wolff: Mercedes zou bijna gegarandeerd succes hebben met beroep.
Sure.
En dan.Dan heb je succesvol de sport naar de klote geholpen. Wat een prestatie. Wat zal iedereen daar blij mee zijn geweest....
Volgens mij was Hamilton sowieso kampioen geworden omdat hij dan 10e zou zijn geworden (en ook nog een punt voor snelste ronde zou hebben gekregen)?quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat ligt totaal aan de situatie. Niet zo dat als ze crashen sowieso punte werden afgenomen.
Ik begrijp je, maar weet niet of het aan Masi ligt of aan het feit dat je twee coureurs hebt die elkaar op de baan wel kunnen wurgen en publiek van twee kanten die dat ook willen, althans op social media. Dat met bovenstaand maakt dit iets waar niemand anders zn handen aan wil branden. Ik had in een seizoen op zn boerenfluitjes best beslissingen willen maken bij de FIA, maar dit seizoen ben je bij iedere beslissing de lul. En doe je niets, is dat ook een beslissing.. ben je 'ook' de lul bij kamp Lewis of kamp Max.quote:Op vrijdag 17 december 2021 08:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heel consistent is dat ook niet.
Voor de fans van deze club is dit precies wat ze willen horen. Die zijn doof voor elk argument dat het tegendeel bewijst.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:00 schreef Netsplitter het volgende:
Sure.
En dan.Dan heb je succesvol de sport naar de klote geholpen. Wat een prestatie. Wat zal iedereen daar blij mee zijn geweest....
dat zit er dik in al vind ik zulke uitspraken wel gewaagd ook al klinkt het wel liefquote:Op vrijdag 17 december 2021 09:16 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop dat GP een mooie bonus heeft gekregen
Ha nu blijkt de titel niet helemaal de lading te dekken:quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:00 schreef Netsplitter het volgende:
Sure.
m.a.w. we hadden de zaak misschien kunnen winnen, maar niet het kampioenschap. Het is maar wat je dan winnen noemt...quote:De belangrijkste reden om de zaak te laten varen, was het gebrek aan perspectief om Lewis Hamilton alsnog uit te roepen tot wereldkampioen.
Als Mercedes na de race en na de periode van de huldiging geen succes met een klacht heeft gehad, is de kans ook nul dat een zaak als deze wel succesvol was geweest.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:00 schreef Netsplitter het volgende:
Sure.
Mwah, dat was toch geen 'letting them race'? Ze reden even achter de SC en that's it.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:19 schreef fruityloop het volgende:
Dat verklaart ook die die paar rondes op Spa in de regen na die code rood
Bah wat een zielige vertoning zeg. Bijzonder slechte verliezers, die worden volgend seizoen meermaals uitgefloten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:00 schreef Netsplitter het volgende:
Sure.
Ik heb al wel een test topic aangemaakt voor de komende testen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:29 schreef VacaLoca het volgende:
Is er al een Seizoen 2022 topic? Ben nu na vijf dagen nabeschouwing wel klaar er mee. Neem alleen nog de mooie wetenschap dat Max wereldkampioen is mee naar volgend seizoen.
Als ik het zo wat links en rechts volg is deze verongelijktheid bij Toto met name gesteund bij het Mercedes team zelf en de Hamiltonfans.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:30 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Bah wat een zielige vertoning zeg. Bijzonder slechte verliezers, die worden volgend seizoen meermaals uitgefloten.
Sowieso is Mercedes niet heel geliefd binnen de F1. Waar andere teams ook normaal met elkaar omgaan buiten het racen om, is Mercedes daar ook altijd de grote afwezige.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als ik het zo wat links en rechts volg is deze verongelijktheid bij Toto met name gesteund bij het Mercedes team zelf en de Hamiltonfans.
Dat vele andere teams voor Verstappen stonden te juichen geeft wel aan wat de verhoudingen waren en dat het einde van de dominante positie goed voor de sport is geweest.
Niet zo gek natuurlijk als je "Fuck 'm all" naar je hoofd geslingerd krijgtquote:Op vrijdag 17 december 2021 09:44 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Sowieso is Mercedes niet heel geliefd binnen de F1. Waar andere teams ook normaal met elkaar omgaan buiten het racen om, is Mercedes daar ook altijd de grote afwezige.
Ik vond de verhouding tussen Hamilton en Bottas soms ook wel aangeven dat het scheef zat binnen Mercedes. Daarnaast leek Hamilton het wat frustrerend te vinden dat men z'n 8e niet als een wandeling in het park in de schoot worp gegeven zn kritiek op Bottas die hem soms meer bestreed dan hielp. De gunfactor lag bijna 1:9 in het voordeel van Max, ook binnen Mercedes :pquote:Op vrijdag 17 december 2021 09:44 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Sowieso is Mercedes niet heel geliefd binnen de F1. Waar andere teams ook normaal met elkaar omgaan buiten het racen om, is Mercedes daar ook altijd de grote afwezige.
Als dat nou het enige zou zijn geweest.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:49 schreef DjVero het volgende:
[..]
Niet zo gek natuurlijk als je "Fuck 'm all" naar je hoofd geslingerd krijgt
Mja eens. Niemand die Toto even in het gareel houdt, dan krijg je dat.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:49 schreef DjVero het volgende:
[..]
Niet zo gek natuurlijk als je "Fuck 'm all" naar je hoofd geslingerd krijgt
Dat was uiteindelijk met Rosberg toch ook zo? Russell heeft het voordeel dat Lewis binnenkort stopt (of nu dus al). En bij Mercedes hadden ze ook moeten weten dat er op een dag een omslag zou plaatsvinden, en die is nu gekomen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vond de verhouding tussen Hamilton en Bottas soms ook wel aangeven dat het scheef zat binnen Mercedes. Daarnaast leek Hamilton het wat frustrerend te vinden dat men z'n 8e niet als een wandeling in het park in de schoot worp. De gunfactor lag bijna 1:9 in het voordeel van Max.
Die omslag had Mercedes verwacht in 2022 met nieuwe reglementen voor de autoquote:Op vrijdag 17 december 2021 09:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Mja eens. Niemand die Toto even in het gareel houdt, dan krijg je dat.
[..]
Dat was uiteindelijk met Rosberg toch ook zo? Russell heeft het voordeel dat Lewis binnenkort stopt (of nu dus al). En bij Mercedes hadden ze ook moeten weten dat er op een dag een omslag zou plaatsvinden, en die is nu gekomen.
Nope. Snelste ronde had Max al op dat moment.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:10 schreef gbm het volgende:
[..]
Volgens mij was Hamilton sowieso kampioen geworden omdat hij dan 10e zou zijn geworden (en ook nog een punt voor snelste ronde zou hebben gekregen)?
Ze hadden alleen niet gerekend op hoe Max en Red Bull zouden presteren dit seizoen. En dat konden ze niet handelen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Die omslag had Mercedes verwacht in 2022 met nieuwe reglementen voor de auto
Dus we kunnen concluderen dat de dood van Lauda een behoorlijk gat heeft achter gelaten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
[..]
Dat was uiteindelijk met Rosberg toch ook zo? Russell heeft het voordeel dat Lewis binnenkort stopt (of nu dus al). En bij Mercedes hadden ze ook moeten weten dat er op een dag een omslag zou plaatsvinden, en die is nu gekomen.
Beetje extra zout in de wondquote:Op vrijdag 17 december 2021 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope. Snelste ronde had Max al op dat moment.
Was vlak na die pitstop van de VSC. Realiseer ik me nu pas trouwens.
https://the-race.com/form(...)o-appeal-f1-outcome/quote:“Lose faith in racing?” Give me a break. What transpired in Abu Dhabi does not rank in the top 10 of the biggest injustices in racing. It cannot see the top 10 from where it is on the list.
It is a situation to learn from and analyse deeply, and it will rightly bring about changes to F1 officiating, but it should only shake your belief in the foundations of F1 if you’re a team that’s too used to winning, and one that has had basically everything go right for it in the hybrid era until now.
Two months prior, Red Bull and Mercedes were among those fighting for another title – in the DTM.
Red Bull’s Liam Lawson was on course to comfortably be champion before he got pile-driven out of the title decider by a terrible move from Audi’s Kelvin van der Linde.
It was an obvious, massive injustice that did not seem to shake Mercedes’ “faith in racing” enough to prevent it from using its fleet of customer teams – something unavailable to Red Bull, which had only a pair of Ferraris, one of them broken – to ensure its driver Maxi Gotz got an easy ride to the title.
I don’t much believe in “what goes around, comes around”, and am not trying to present this as an example. But motorsport is a mean business – and being ‘screwed’ is part of the game sometimes.
Een behoorlijk gat dat krankzinnig maakt. Als Lauda nog geleefd had, had die headset het overleefdquote:Op vrijdag 17 december 2021 09:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus we kunnen concluderen dat de dood van Lauda een behoorlijk gat heeft achter gelaten.
Die had gezegd waar op staat bij Mercedes.quote:Op vrijdag 17 december 2021 10:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Een behoorlijk gat dat krankzinnig maakt. Als Lauda nog geleefd had, had die headset het overleefd
quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:00 schreef Netsplitter het volgende:
Sure.
Dus wellicht een succesvol beroep maar niet de gewenste wijziging van de uitslag. Dat zou ik persoonlijk niet als een succes betitelen. Maargoed toto moest maar eens op vakantie ofzoquote:Daarom hebben we zwaarmoedig besloten om niet in beroep te gaan, omdat we het resultaat niet zouden hebben teruggekregen
Martelaarstroef?quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Mercedes na de race en na de periode van de huldiging geen succes met een klacht heeft gehad, is de kans ook nul dat een zaak als deze wel succesvol was geweest.
Bluf van Toto; met als enige resultaat dat men volgend jaar onterecht een martelaarstroef in handen heeft.
Maar als de race toch nog onder de SC uitgereden had moeten worden zou de halve planeet ze verguisd hebben omdat ze 'de titel hadden weggegeven'. Het is een beetje in dezelfde categorie als penalty's nemen bij voetbal: Statistisch gezien is de beste plek om te schieten volle bak door het midden omdat een keeper nagenoeg altijd naar een hoek duikt. Maar als je dat doet tijdens die ene zeldzame keer dat een keeper eens blijft staan schiet je hem wel direct in zijn open armen, dan sta je als voetballer zo gigantisch voor lul dat ze zelfs met die kennis toch maar voor een hoek kiezen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 02:05 schreef Jane het volgende:
Als Mercedes Lewis wel naar binnen had gehaald voor softs tijdens de SC, waren de rollen in de laatste ronde min of meer omgedraaid geweest en had Lewis grote kans gemaakt.
Klopt, en wat dat betreft snap ik de boosheid ook wel, die call was natuurlijk gemaakt met het idee dat je zowel bij herstart zonder unlap, als bij geen herstart, als bij een rode vlag beter trackpositie kon hebben dan nieuwere banden.quote:Op vrijdag 17 december 2021 10:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als de race toch nog onder de SC uitgereden had moeten worden zou de halve planeet ze verguisd hebben omdat ze 'de titel hadden weggegeven'. Het is een beetje in dezelfde categorie als penalty's nemen bij voetbal: Statistisch gezien is de beste plek om te schieten volle bak door het midden omdat een keeper nagenoeg altijd naar een hoek duikt. Maar als je dat doet tijdens die ene zeldzame keer dat een keeper eens blijft staan schiet je hem wel direct in zijn open armen, dan sta je als voetballer zo gigantisch voor lul dat ze zelfs met die kennis toch maar voor een hoek kiezen.
Gewoon niet gerealiseerd in the heat of the moment .quote:
Snelle marshalls*quote:Op vrijdag 17 december 2021 10:50 schreef Drekkoning het volgende:
Dat was alleen buiten een creatieve Masi gerekend
Dikke BS.quote:Op vrijdag 17 december 2021 10:28 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
[..]
Dus wellicht een succesvol beroep maar niet de gewenste wijziging van de uitslag. Dat zou ik persoonlijk niet als een succes betitelen. Maargoed toto moest maar eens op vakantie ofzo
Ook die waren snel, maar ze hadden nooit zo snel kunnen zijn dat er genoeg tijd was voor een volledige unlap procedure. Dus tenzij je uitgaat van deze oplossing snap ik dat je gaat voor trackpositie. Dat zou je bij "normaal" safety-car gebruik altijd winst opleveren.quote:
Ik baal als een stekker dat mijn F1TV abo afliep vlak na de coupon niet meer geldig was, maar snel genoeg om het niet meer te kunnen gebruiken voor analysequote:Op vrijdag 17 december 2021 10:57 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ook die waren snel, maar ze hadden nooit zo snel kunnen zijn dat er genoeg tijd was voor een volledige unlap procedure. Dus tenzij je uitgaat van deze oplossing snap ik dat je gaat voor trackpositie. Dat zou je bij "normaal" safety-car gebruik altijd winst opleveren.
En die had je dan aan VER gegeven.
Ik zou het ook terug moeten kijken, maar dat unlappen duurt ook wel een rondje en dan gaat normaal gesproken de SC de ronde erop de pit in. Als dat in de laatste ronde is dan geldt finishen zonder overtaking, eg het had dus geen ronde later gekund.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik baal als een stekker dat mijn F1TV abo afliep vlak na de coupon niet meer geldig was, maar snel genoeg om het niet meer te kunnen gebruiken voor analyse
Maar mijn voorzichtige conclusie is dat er weldegelijk een hele korte periode was vlak voor ronde 57 dat alle regels gewoon op de letter gevolgd hadden kunnen worden. Toen Verstappen langs de locatie van de crash reed, liep er nog maar één marshall op de baan. Die was weg toen Vettel er langs reed.
Dat punt had hij alleen niet gekregen op plek 11quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Er is geen regel die zegt dat iedereen aangesloten moet zijn. De procedure is "Lapped cars may unlap" in ronde x, "SC in this lap" in ronde x+1.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik zou het ook terug moeten kijken, maar dat unlappen duurt ook wel een rondje en dan gaat normaal gesproken de SC de ronde erop de pit in. Als dat in de laatste ronde is dan geldt finishen zonder overtaking, eg het had dus geen ronde later gekund.
Iedere winter hoor je dat Lewis er mee stopt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 09:55 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
[..]
Nope.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:03 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat punt had hij alleen niet gekregen op plek 11
James Allison, technisch directeurquote:Op vrijdag 17 december 2021 11:23 schreef Nia het volgende:
Wie was die man die namens Mercedes gisteravond tijdens het gala de trofee in ontvangst nam?
Dubbel win dus.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:31 schreef Nia het volgende:
Mocht Lewis stoppen, dan zie ik Wolff ook niet meer terugkeren in de Mercedes box.
Volgens mij is die safety car in de volgende ronde pas terug precies bedoeld voor dat: dan weet je zeker dat iedere auto weer netjes achteraan is gesloten en dat het weer even duurt eer er auto's worden gelapt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is geen regel die zegt dat iedereen aangesloten moet zijn. De procedure is "Lapped cars may unlap" in ronde x, "SC in this lap" in ronde x+1.
Masi heeft het gewoon verkloot doordat x ronde 56 had moeten zijn. En zelfs al was dat echt niet mogelijk , dan nog is het allerlaatste moment in de derde sector van ronde 57 gewoon geweldig onnodig.
Tuurlijk wel. Als die ook nog zich mochten unlappen hadden ze geen volle ronden kunnen racen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:32 schreef Adames het volgende:
[..]
Volgens mij is die safety car in de volgende ronde pas terug precies bedoeld voor dat: dan weet je zeker dat iedere auto weer netjes achteraan is gesloten en dat het weer even duurt eer er auto's worden gelapt.
Daar mag je best flexibel in zijn in dit geval. Er was nog maar 1 ronde te gaan.
Alleen dat deels unlappen van auto's is met geen mogelijkheid goed te praten.
Nee, het is niet goed te praten. Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als die ook nog zich mochten unlappen hadden ze geen volle ronden kunnen racen.
Die heeft mij dit seizoen totaal verrast met zijn Masked Simmer prestatie.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:33 schreef Rianne84 het volgende:
[ twitter ]
van Gameren was ook op het gala, die heeft nu natuurlijk maanden aan cringe materiaal voor zijn rubriek.
Masi did nothing wrongquote:Op vrijdag 17 december 2021 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, het is niet goed te praten. Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar.
De baan was vrij vanaf het einde van ronde 56. Ze wachten tot de derde sector van ronde 57 om die call te geven. Ja, dan heb je jezelf in de nesten gewerkt. Al die ophef was nooit gekomen als Masi niet zo incompetent was in die laatste momenten.
quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:23 schreef Nia het volgende:
Wie was die man die namens Mercedes gisteravond tijdens het gala de trofee in ontvangst nam?
Eerst had je nog een voorzichtige conclusie. Die is nu in eens veranderd in een definitieve conclusie?quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, het is niet goed te praten. Je haalt oorzaak en gevolg door elkaar.
De baan was vrij vanaf het einde van ronde 56. Ze wachten tot de derde sector van ronde 57 om die call te geven. Ja, dan heb je jezelf in de nesten gewerkt. Al die ophef was nooit gekomen als Masi niet zo incompetent was in die laatste momenten.
Voorzichte conclusie: "Track clear" is gegeven einde ronde 56quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Eerst had je nog een voorzichtige conclusie. Die is nu in eens veranderd in een definitieve conclusie?
Maar dan moeten de betreffende teams nog ingelicht worden, en moeten zij hun coureurs nog inlichten.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voorzichte conclusie: "Track clear" is gegeven einde ronde 56
Definitieve conclusie: De baan was vrij einde ronde 56
Zit een subtiel verschil tussen.
Ow ja Vowles, nou ja. Thx.quote:
Ze proberen echt van alles uit om dat schuld bij FIA te leggenquote:Op vrijdag 17 december 2021 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar dan moeten de betreffende teams nog ingelicht worden, en moeten zij hun coureurs nog inlichten.
En de pacecar moet nog ingelicht worden.
Dat gaat niet in 10 sec. En ondertussen rijden ze wel door met een toch flinke snelheid.
Dat bericht dat wij op tv zien is ook letterlijk de manier waarop het gecommuniceerd wordt. Dat kost 2 tellen om eruit te gooien.quote:Op vrijdag 17 december 2021 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar dan moeten de betreffende teams nog ingelicht worden, en moeten zij hun coureurs nog inlichten.
En de pacecar moet nog ingelicht worden.
Dat gaat niet in 10 sec. En ondertussen rijden ze wel door met een toch flinke snelheid.
Ah ok, dacht dat pas bij de herstart was dat Verstappen de snelste rond pakte... In dat geval was het gelijk geweest qua punten en Max alsnog kampioen jaquote:Op vrijdag 17 december 2021 09:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mocht hij alsnog in de top 10 komen. Bij een dikke crash was het over aan de stewards.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:05 schreef gbm het volgende:
[..]
Ah ok, dacht dat pas bij de herstart was dat Verstappen de snelste rond pakte... In dat geval was het gelijk geweest qua punten en Max alsnog kampioen ja
Zal wel iets meer zijn dan 2 sec. Maar dat is weer een x aantal meters.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat bericht dat wij op tv zien is ook letterlijk de manier waarop het gecommuniceerd wordt. Dat kost 2 tellen om eruit te gooien.
Max dan 11e geëindigd volgens mij, dus geen punt... Tenzij Max net iets verder had kunnen rijden dan Hamiltonquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mocht hij alsnog in de top 10 komen. Bij een dikke crash was het over aan de stewards.
Doe niet zo moeilijk manquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zal wel iets meer zijn dan 2 sec. Maar dat is weer een x aantal meters.
Dan moeten de teams daar wel op reageren. Is ook weer een x aantal secondes. Dus weer een x aantal meters.
Dan moeten de rijders gas gaan geven, wel in de goede volgorde uiteraard. Want inhalen was nog steeds verboden.
Alles kost secondes, maar ook veel meters. De snelste tijd was in 1 minuut 26 over 5,281 kilometer.
Dat Lewis de deur open liet staan vond ik inderdaad ook heel opvallend. Waarom niet z'n minst proberen elke bocht te verdedigen? Wie weet waar het schip strandt? Echt raar hoe-ie het gewoon liet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 december 2021 06:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mag je van een 7x wdc niet verwachten dat hij op oude hards net zo goed kan verdedigen dan Perez op tot op de draad versleten softs? Of is VER gewoon een betere coureur omdat hij wel gewoon binnen een bocht in staat is om iemand in te halen op het moment dat dat nodig is?
Hebben ze toch al eerder gedaan , was toch met Zandvoort toch ook al dat iedereen kon kijkenquote:Op vrijdag 17 december 2021 11:43 schreef PzKpfw het volgende:
Het gratis beschikbaar stellen van het kanaal voor deze race door Ziggo verdient wel echt complimenten.
Ik denk dat dat vooral kwam doordat hij Verstappen daar niet verwachtte; het was namelijk vlak voor de straight.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat Lewis de deur open liet staan vond ik inderdaad ook heel opvallend. Waarom niet z'n minst proberen elke bocht te verdedigen? Wie weet waar het schip strandt? Echt raar hoe-ie het gewoon liet gebeuren.
De langlopende afspraak/insteek, en misschien ook wel wat persoonlijke touch van Masi vs Charly Whiting is "let them race", waar mogelijk. Die visie is bekend en gedeeld met de teamleiders, al sinds 2019.quote:Op vrijdag 17 december 2021 10:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als de race toch nog onder de SC uitgereden had moeten worden zou de halve planeet ze verguisd hebben omdat ze 'de titel hadden weggegeven'. Het is een beetje in dezelfde categorie als penalty's nemen bij voetbal: Statistisch gezien is de beste plek om te schieten volle bak door het midden omdat een keeper nagenoeg altijd naar een hoek duikt. Maar als je dat doet tijdens die ene zeldzame keer dat een keeper eens blijft staan schiet je hem wel direct in zijn open armen, dan sta je als voetballer zo gigantisch voor lul dat ze zelfs met die kennis toch maar voor een hoek kiezen.
Als het andersom was geweest had Hamilton 100% zeker gewacht tot het rechte stuk voor een easy DRS Slipstream inhaalactiequote:Op vrijdag 17 december 2021 12:22 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral kwam doordat hij Verstappen daar niet verwachtte; het was namelijk vlak voor de straight.
Ik vind dat maar een raar verhaal. Hij heeft toch spiegels? En sowieso, als iemand zo dicht achter je zit en het gaat maar om een rondje, zou je zeggen dat je gewoon elke bocht verdedigt.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:22 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral kwam doordat hij Verstappen daar niet verwachtte; het was namelijk vlak voor de straight.
Max niet verwachten? .... als er 1 is die elk gat benut als die de kans krijgt is het Max ..welquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:22 schreef DjVero het volgende:
[..]
dit, Lewis wilde een perfecte exit zodat Max hem niet op het rechte stuk zou kunnen pakken. Dus liet ie de binnenkant open, Max dook in het gat.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:22 schreef DjVero het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Hamilton al jaren in een superieure auto rijdt. Dus dan is race craft niet perse nodig. Iedereen kan het gaspedaal indrukken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 06:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Mag je van een 7x wdc niet verwachten dat hij op oude hards net zo goed kan verdedigen dan Perez op tot op de draad versleten softs? Of is VER gewoon een betere coureur omdat hij wel gewoon binnen een bocht in staat is om iemand in te halen op het moment dat dat nodig is?
Er was geen DRSquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:24 schreef gbm het volgende:
[..]
Als het andersom was geweest had Hamilton 100% zeker gewacht tot het rechte stuk voor een easy DRS inhaalactie
1000x liever dit dan een crash. Had nog meer gekloot opgeleverd met de stewards.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:08 schreef gbm het volgende:
[..]
Max dan 11e geëindigd volgens mij, dus geen punt... Tenzij Max net iets verder had kunnen rijden dan Hamilton
Gelukkig maar dat dat niet is gebeurd, dan was het een nog bizarder slot geweest
Dat sowieso, maar dat wil niet zeggen dat je het niet kan proberen toch?quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
Plus het bandenverschil was zo groot dat ie echt maar een hele kleine kans had om het een ronde vol te houden.
Had em al aangepast jaquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er was geen DRSMaar los daarvan heeft dat verschil in stijl ook gewoon met de auto te maken. Max haalt vaak in bij bochten, juist omdat dat past bij het karakter van de RBR. Als-ie in zo'n raket als de Mercedes zou rijden, zou je 'm ook vaker inhaalacties op het rechte stuk zien doen, want dat is meer de natuur van die auto.
Als Lewis daar wel verdedigend had gereden, was hij 100% zeker ingehaald door Max daarna. Die moest wel gokken dat Max het daar niet ging doenquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:24 schreef RAVW het volgende:
[..]
Max niet verwachten? .... als er 1 is die elk gat benut als die de kans krijgt is het Max ..wel
is het niet links om dan is het wel rechts om , gaat dat dan ook niet dan gaat die er wel over heen
Max is in de duels met hem altijd scherper geweest.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat maar een raar verhaal. Hij heeft toch spiegels? En sowieso, als iemand zo dicht achter je zit en het gaat maar om een rondje, zou je zeggen dat je gewoon elke bocht verdedigt.
In een Mercedes hoefde Max nooit in te halen. Alleen af en toe roepen om blauwe vlaggen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:28 schreef gbm het volgende:
[..]
Had em al aangepast ja![]()
En elke auto heeft inderdaad z'n eigen sterke en zwakke punten. Al denk ik dat Max met die Mercedes overal zou willen inhalen
en het voordeel wat ik hoor niet hoor is dat Max toch nog een behoorlijk stuk achter Ham zat toen Ham al die bocht in wilde sturen maar zijn rem weg was gewoon veel langer omdat Max zijn banden gewoon verser waren , dus die kan op het alle laatste moment pas remmenquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:31 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als Lewis daar wel verdedigend had gereden, was hij 100% zeker ingehaald door Max daarna. Die moest wel gokken dat Max het daar niet ging doen
Volgens de boeken is hij het al maar dat zegt dus alles over de boeken, ik ben van mening dat de goat niet door z'n teammaat verslagen kan worden dus is hij het wat mij betreft niet maar je kan een coureur die in de beste auto zit en een teammaat heeft die hem niet bedreigt moeilijk verwijten dat hij cruised naar de overwinningen. Het is wat Verstappen ook zei, vorig jaar was vrij relaxed omdat hij wist dat hij niet voor P1 kon gaan en Hamilton was vrij relaxed omdat hij wist dat niemand hem kon bedreigen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:26 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Hamilton al jaren in een superieure auto rijdt. Dus dan is race craft niet perse nodig. Iedereen kan het gaspedaal indrukken.
Nu met tegenstand zal pas echt duidelijk worden dat Lewis toch echt wel wat zaken mist om de boeken in te gaan als de allerbeste.
Als je zolang ver voor de rest uit rijdt dan verleer je het duelleren gewoon, DRS open zetten kan iedereen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat maar een raar verhaal. Hij heeft toch spiegels? En sowieso, als iemand zo dicht achter je zit en het gaat maar om een rondje, zou je zeggen dat je gewoon elke bocht verdedigt.
Mja, je ziet het ook op het 2e rechte stuk, waar Hamilton teveel ruimte openlaat aan de linkerkant waardoor Perez aan de binnenkant er weer voorbij kan. Max dwingt door strak tegen de lijn te gaan rijden Hamilton om de buitenkant te pakken voor bocht 9 waar je kansloos bent (zeker op versleten banden)quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:32 schreef Nia het volgende:
[..]
Max is in de duels met hem altijd scherper geweest.
Schumacher had hem er tegenaan gezet. Vraag maar na bij Damon Hill en Jacques Villeneuve.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Volgens de boeken is hij het al maar dat zegt dus alles over de boeken, ik ben van mening dat de goat niet door z'n teammaat verslagen kan worden dus is hij het wat mij betreft niet maar je kan een coureur die in de beste auto zit en een teammaat heeft die hem niet bedreigt moeilijk verwijten dat hij cruised naar de overwinningen. Het is wat Verstappen ook zei, vorig jaar was vrij relaxed omdat hij wist dat hij niet voor P1 kon gaan en Hamilton was vrij relaxed omdat hij wist dat niemand hem kon bedreigen.
En zondag ondanks z'n mindere banden maar met meer straightline speed had hij echt wel tools om te verdedigen maar hij liet zich bij de eerste mogelijkheid al piepelen, ik vraag me toch echt af of Schumacher dat ook zo gedaan had.
En Perez heeft veel ervaring met het rijden in het drukke middenveld waar echt geracet wordt. Hij maakte het Verstappen al heel lastig tijdens die regenrace in Brazilië in 2016.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:39 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, je ziet het ook op het 2e rechte stuk, waar Hamilton teveel ruimte openlaat aan de linkerkant waardoor Perez aan de binnenkant er weer voorbij kan. Max dwingt door strak tegen de lijn te gaan rijden Hamilton om de buitenkant te pakken voor bocht 9 waar je kansloos bent (zeker op versleten banden)
Lewis kon helemaal niet fel verdedigen omdat hij er terecht vanuit ging dat dan zijn voorvleugel er af gereden zou worden door een van de Red Bulls. En die zouden er natuurlijk alles aan doen om het op een "racing incident" te laten lijken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 06:28 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Juist dat was basically het seizoen hiervoor. Lekker wegrijden en gassen. Race craft niet nodig want je rijdt toch wel 30 sec van de rest weg.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als je zolang ver voor de rest uit rijdt dan verleer je het duelleren gewoon, DRS open zetten kan iedereen.
Mja, dat zag je ook in 2011 toen ie zo ongeveer elke race met Massa crashte leek het welquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:45 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Juist dat was basically het seizoen hiervoor. Lekker wegrijden en gassen. Race craft niet nodig want je rijdt toch wel 30 sec van de rest weg.
Daarom wordt het komende seizoen leuk om te zien hoe Lewis door de mand gaat vallen. Het eerste seizoen dat hij een waardige tegenstander krijgt en hup hij kraakt meteen.
Komt bekend voorquote:"I DRIVE THE WAY I DRIVE, IF PEOPLE HAVE AN ISSUE WITH THAT, THAT'S THEIR PROBLEM."
-LEWIS HAMILTON, 2011
"I think there is a balance. I don't ever try to be aggressive to endanger anyone. I drive aggressively because my car is not fast enough at times and I have to push and be aggressive."
Zoiets ja, Hamilton was teveel bezig om een goed rondje neer te zetten terwijl z'n enige taak was Verstappen er achter houdenquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:41 schreef Zorro het volgende:
[..]
Schumacher had hem er tegenaan gezet. Vraag maar na bij Damon Hill en Jacques Villeneuve.
Dat is vrij duidelijk. Merc heeft het voor Lewis verloren. En hij realiseerde het zich nadat hij moest buitenblijven en Max op verse zolen stond. Daarna werd het voor hem alleen maar erger toen de backmarkers tussen hem en Max moesten plaatsmaken.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:35 schreef Verida het volgende:
Max heeft gewoon gewonnen door een eerlijke inhaalactie.
De Fia heeft niet anders gedaan dan max en lewis weer achter elkaar laten rijden, dus een eerlijke eindstrijd ervan gemaakt zoals het al het hele jaar was Max v Lewis.
Lewis heeft zelf geen gebruik gemaakt van de mogelijkheid om zijn positie te verdedigen, net zo min als Lewis (dus Mercedes) gebruikt heeft gemaakt van de pitstops om banden te wisselen.
Het was niet de schuld van de Fia dat Max dit wel heeft gedaan en daardoor beter materiaal had voor de laatste ronde.
Maar dat is toch ook het probleem bij Merc.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zoiets ja, Hamilton was teveel bezig om een goed rondje neer te zetten terwijl z'n enige taak was Verstappen er achter houden
Hamilton liet zich mentaal ook te veel afleiden voor de aanvang van de laatste raceronde. Verstappen bleef daarentegen uiterst kalm.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zoiets ja, Hamilton was teveel bezig om een goed rondje neer te zetten terwijl z'n enige taak was Verstappen er achter houden
BNW topic is ergens anders....quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Lewis kon helemaal niet fel verdedigen omdat hij er terecht vanuit ging dat dan zijn voorvleugel er af gereden zou worden door een van de Red Bulls. En die zouden er natuurlijk alles aan doen om het op een "racing incident" te laten lijken.
Mensen worden lui van routine.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:47 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, dat zag je ook in 2011 toen ie zo ongeveer elke race met Massa crashte leek het wel
Daar komt ook die quote vandaan van Hamilton:
[..]
Komt bekend voor![]()
Klopt ja, het hele concept was van pole en vaak ook nog de tweede auto op 2 starten en dan gewoon zo hard als nodig rijden om de overwinning te pakken, hoe knap ook racen is inderdaad wat anders.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:51 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook het probleem bij Merc.
Ze zijn vergeten wat racen is door al die jaren op dikke voorsprong vooraan te rijden.
Dat uitte zich in gejank en langspeelplaat teksten.
En was Lewis kampioenquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:35 schreef RAVW het volgende:
[..]
en het voordeel wat ik hoor niet hoor is dat Max toch nog een behoorlijk stuk achter Ham zat toen Ham al die bocht in wilde sturen maar zijn rem weg was gewoon veel langer omdat Max zijn banden gewoon verser waren , dus die kan op het alle laatste moment pas remmen
dus dat was ook wat Ham wist
als die de deur had dicht gegooid dan was het waarschijnlijk beide eraf , en kansen verkeken
Wat in die situatie dan ook weer niet zo raar was, Lewis wist dat hij de titel in principe kwijt was en Max wist dat dit een enorm onverwachte kans was gewordenquote:Op vrijdag 17 december 2021 12:53 schreef Nia het volgende:
[..]
Hamilton liet zich mentaal ook te veel afleiden voor de aanvang van de laatste raceronde. Verstappen bleef daarentegen uiterst kalm.
Ham was toen gewoon een ontzettend lompe rijder.quote:Op vrijdag 17 december 2021 12:47 schreef gbm het volgende:
[..]
Mja, dat zag je ook in 2011 toen ie zo ongeveer elke race met Massa crashte leek het wel
Daar komt ook die quote vandaan van Hamilton:
[..]
Komt bekend voor![]()
De pot verwijt de ketel....quote:Op vrijdag 17 december 2021 13:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ham was toen gewoon een ontzettend lompe rijder.
Nee joh, daar heeft hij geen actieve herinnering meer aan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |