abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202652049
Voor al uw gore verhalen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_202652056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 18:54 schreef littledrummergirl het volgende:
Aardbeienmilkshake-kots in een autostoeltje op een warme dag :r ondanks dat we dat hele stoeltje meteen hebben uitgebaggerd meurde de auto nog weken :r
Oh god ja, kotsen in de auto op vakantie na een kinderei te hebben gegeten :r Provesorisch de auto reinigen. Hittegolf. De héle vakantie bij het instappen een warme chocoladekotswalm :r

Toen kochten we bij de Engelse supermarkt zo'n spray tegen vieze luchtjes. Warme chocoladekotswalm gecombineerd met chemische lavendel *O*
pi_202652171
Oh ja, die keer dat we vanuit ons vakantiehuis naar Boedapest gingen op 3 uur rijden en Mijm net op het moment dat we de stad binnenreden zijn hele stoeltje onderkotste. We hebben eerst een half uur in die stank met jankend kind een parkeerplek moeten zoeken, toen met wat billendoekjes het ergste weg gepoetst en op de terugweg nog 3 uur in de stank gezeten :'(

Ik kon zijn kotsactie net voor we bij de camping in Limburg kwamen meer waarderen. We gingen bij S. ophalen bij schoonouders en konden meteen beginnen met de hele stoel wassen voor de caravan :') gelukkig was het zonnig en alles droog voor we weer naar huis gingen.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 17:00 schreef Burdie het volgende: [..] Dit is waarom ik de jongens de gewoonte heb aangeleerd: meteen bij thuiskomst je tas in de keuken zetten. En mezelf: direct de tassen leeg maken.
Ik was toen denk ik 14. Ik kwam thuis, gooide mijn tas op mijn kamer en kwam de dag erna met inladen de zooi wel weer tegen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_202652331
Wij hebben er een die heel lang boosheid uitte door nachts poep aan de muren te smeren. Dat is thuis al best erg.
Maar in een vakantiehuisje met houten schrootjes :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202652389
Een paar weken geleden, voor het eerst weer in 2 jaar naar de sauna geweest..
Dan kom je toch helemaal fris en fruitig met zo’n heerlijke zachte huis terug terug?

Ik kom thuis, Li lag al in ons bed en voelen jullie hem aankomen?! Ze kotst me helemaal onder, oh en ze had pasta gegeten….
pi_202652690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 19:36 schreef Loj het volgende:
Dan kom je toch helemaal fris en fruitig met zo’n heerlijke zachte huis terug terug?

Ik kom thuis, Li lag al in ons bed en voelen jullie hem aankomen?! Ze kotst me helemaal onder, oh en ze had pasta gegeten….
Zó zonde van je sauna!

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 19:33 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben er een die heel lang boosheid uitte door nachts poep aan de muren te smeren. Dat is thuis al best erg.
Maar in een vakantiehuisje met houten schrootjes :'(
Mijn vriend werd toen hij een klein mannetje was naar zijn kamer gestuurd en heeft uit woede al zijn beddengoed gepakt, zijn kleren op dezelfde hoop gegooid, er overheen geplast en de legendarische woorden tegen zijn moeder uitgesproken: ‘En nou mag jij lekker alles wassen!’
:o ik snap niet dat wij met kerst nog mogen komen _O-
pi_202652735
T kotste van 2,5m hoog naar beneden, over witte gordijnen heen, echt alles onder.

We hadden een FOK meet bij Sonnetje thuis. We waren nog niet binnen of T had een poepbroek. Zo erg zelfs dat ik T terplekke onder de douche heb gezet.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 december 2021 @ 20:06:14 #8
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202653098
Een topic met een luchtje dit...

Ik was vroeger altijd extreem wagenziek. Ik kan me herinneren dat mijn moeder mij een keer een zak onder mijn neus duwde waar nog mijn lievelings knuffel nog in zat. Het arme beestje heeft heel wat meegemaakt. O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_202653310
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 19:36 schreef Loj het volgende:

Daarom wil ik zieke kindertjes ook niet in m’n bed.. bang dat dat dan mis gaat ‘s nachts.

Ik ga met liefde een halve nacht in het bed van het betreffende kind er bij zitten hoor als ze geknuffeld willen worden of zo’n moment of anderszins geborgenheid willen, maar het idee aan kots in/naast m’n bed alleen al gaat niet goed in m’n hoofd (al niet op m’n slaapkamer, als man ziek is en moet overgeven ga ik al op de bank liggen uit voorzorg qua geluid/geur)

Een van de andere vieze dingen die ik heb mee gemaakt is in m’n studententijd. Zat toen op kamers in zo’n studentenflat en had eigenlijk niet zo’n hele gezellige gang tenminste niet qua dingen samen doen ofzo.
Daar zat 1 jongen die kookte maar heel af en toe (rest was magnetron of afhaal ofzo geen idee eigenlijk).
Maar als hij dan gekookt had dan liet hij het ook staan tot het zelf weg liep.
Een keer hebben m’n huisgenoten en ik het gewoon met pan en al in de container geflikkerd (we hadden zelf andere pannen die we gebruikte) en de tweede keer waren we het zo beu dat een huisgenoot een beschimmeld macaroni ding uit die pan op z’n bed gelegd heeft (had z’n deur niet op slot). Hij heeft er nooit iets van gezegd, maar de dag er na was wel alles weg.. dus de hint was duidelijk.
pi_202653396
Wagenziek zijn ze hier ook inderdaad. Gelukkig werken reistabletjes hier redelijk maar niet altijd. Ik ben er echt wel heel scherp op hoe ze achter in de auto zitten zodat ik over het algemeen wel op tijd kan stoppen voor frisse lucht.
Maar wel voor de zekerheid van die yoghurt-emmertjes (met deksel er bij) op de achterbank liggen just to be sure. Dan ga je toch wat relaxter op pad
pi_202653397
Wij gingen met de twee weken oude auto van schoonvader naar Italië toen een van mijn zonen wagenziek werd in een enorme file. We hebben een Ikea Samla bak waar voedsel in zat leeggekieperd op de schoot van de andere twee kinderen en nadat zoon erin gekotst had het deksel erop gedaan en daar nog een half uur mee rondgereden tot we eindelijk konden stoppen. Leuk hoor zo'n doorzichtige bak kots op je schoot. :D
  donderdag 16 december 2021 @ 20:17:27 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_202653401
Ik heb me weer kotselijk vermaakt met jullie verhalen O+
disclaimer
pi_202653429
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 20:17 schreef SQ het volgende:
Ik heb me weer kotselijk vermaakt met jullie verhalen O+
Toch fijn dat we een opsom hebben gevonden die je kunt waarderen. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202653558
Had rekening gehouden met kotspartij op de pont van Calais naar Dover dus plastic tas mee. Kind mikte prima. Jammer alleen dat er een nogal groot gat onder in de tas zat😫
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  donderdag 16 december 2021 @ 20:26:31 #15
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_202653593
Ik was eens op reis met een vriendin in Albanië. Ik voelde me echt niet lekker en we zaten op een terras. Ik herinner me nog net dat ik tegen haar zei: "oh, maar ik ben niet zo van het kotsen". Het moment erna viel ik flauw en kotste tegelijk dus buiten bewustzijn zo ongeveer alles eruit. Ik werd pas wakker in een of ander bed in een hotel. Soort voedselvergiftiging.

Bizarre vakantie was dat überhaupt.

Dus ik durf nooit meer iets te zeggen over dit onderwerp.
pi_202653670
Tip: ga ook nooit autorijden nadat je kind een all you can eat ontbijt heeft gegeten van gekookte eieren en minimuffins😟😖
If they say
pi_202653919
Als mijn man dit topic te lezen krijgt denk ik niet dat hij er nog steeds voor open staat om een baby te maken. _O-
Ik heb al geaccepteerd dat als we eenmaal zover zijn ik alle kots mag handelen. Mijn aanname is dat het van je eigen kind minder erg is dan van een oppaskind en dat heb ik ook overleefd.

Had hij netjes in een teiltje overgegeven, moest ik met dat teiltje de trap af naar een wc waarin ik het door kon spoelen. :'(
Die keer dat ik een oppaskind na een paar uur slaap nog uit bed moest plukken voor een extra plassessie en hij dat vervolgens al liet lopen terwijl ik hem de trap af tilde was ook niet optimaal. :X
  donderdag 16 december 2021 @ 20:49:20 #18
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202654159
Ik ben inmiddels ruim over mijn wagenziekte heen gegroeid, ook kan ik al heel wat jaren zonder problemen in attracties die over de kop gaan (denk aan Baron1898 of De Python). Ondanks dat mijn man en ik beiden vroeger extreme wagenziekte hadden, heeft onze dochter er gelukkig helemaal geen last van. :o
pi_202654366
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 20:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik ben inmiddels ruim over mijn wagenziekte heen gegroeid, ook kan ik al heel wat jaren zonder problemen in attracties die over de kop gaan (denk aan Baron1898 of De Python). Ondanks dat mijn man en ik beiden vroeger extreme wagenziekte hadden, heeft onze dochter er gelukkig helemaal geen last van. :o
Wagenziek check nog steeds bij haarspeldbochten en lezen in de auto. Maar ik kon als kind prima in de python het schip was een no go. Nog steeds trouwens zelfs van schommelen word ik misselijk.
pi_202654385
Z. was net een paar weken oud en dronk ‘s morgens aan de borst. A. had kerstvakantie gehad en ging voor het eerst na de geboorte van Z. weer naar school.
Mijn moeder kwam even in de ochtend oppassen omdat ik echt nog even moest wennen aan 2 kinderen meenemen zo vroeg. :+
Dus A. staat helemaal gereed en wilde zijn zusje nog een kus geven. Hij zag dat witte melk tongetje en moest kokhalzen. Ik voelde hm al aankomen maar we hadden haast dus ik wilde hem naar buiten wieberen.
Kotst hij zo onze klein gang onder. Laarzen helemaal soppig en het was al 8:10.
Ik heb hem in no time gewassen en schone kleding gegeven en de kots in de gang gelaten voor wanneer ik thuis kwam. :X :')
A. was mooi op tijd.

A. is dan namelijk niet ziek maar hij was een tijdje echt overgevoelig. :')
  Licht Ontvlambaar donderdag 16 december 2021 @ 20:58:11 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202654387
Protip: Geef je kind geen verse jus voor een vroege vlucht :N
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Manager PR/Moderator donderdag 16 december 2021 @ 21:14:30 #22
269689 crew  Viv
pi_202654873
Mijn meest epische kotspartij was in de metro in NYC. O+ Zaterdagavond onderweg terug naar het hotel, geen alcohol op maar ik was wel heel misselijk. Ik zei tegen mijn man dat ik liever een station of twee eerder eruit wilde, frisse lucht zou me goed doen, en dan maar wat meer lopen. Dat laatste had hij geen zin in, dus hij zo van "Kun je het niet nog heel even volhouden?"

Nee dus. :D Tussen het kotsen door zei ik nog tegen mijn medepassagiers dat ik echt niks gedronken had en "I'm so sorry". :@

Voordeel is wel dat @Evenstar het sindsdien altijd heel serieus neemt als ik aangeef dat ik misselijk ben. *;
pi_202655589
Wagenziekte, vreselijk last van gehad als kind....
De ergste keer was toen we net uit de trein kwamen ( jaar of 8 was ik), vervolgens liepen we de bus in, en ik kotste zo voor het hokje van de buschauffeur :o
Mijn moeder zei niks en trok me zo de bus weer uit :D

Ook eens in Dublin cheesy chips gegeten, die vielen niet lekker... de volgende dag gingen we the Book of Kells bekijken in de universiteit, maar ik heb vooral buiten in de kloostertuin gezeten :'(

Gelukkig is N geen spuger :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_202655601
In de metro ook echt. _O-
Ooit was ik misselijk op Appelpop. Trein en daarna taxi naar huis, zeker anderhalf uur over gedaan. Twee wellen thuis en ik spuugde in de wc.
Denk wel dat de taxichauffeur blij was toen ik uitstapte. :D
pi_202655640
@Vaiana het went echt wel. Echt. Ik gun het je van harte dat je er ook snel aan mag wennen. :s) O+
pi_202656109
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 20:58 schreef Sjeen het volgende:
Protip: Geef je kind geen verse jus voor een vroege vlucht :N
En laat mannen na een stapavond geen verse jus drinken bij het ontbijt :'(
pi_202656130
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 18:54 schreef amaranta het volgende:
Pro tip bij kots. Gooi er een emmer (zandbak)zand overheen. De kots trekt in het zand en je veegt het zo weg.
Ik dacht serieus deze week nog: hoe zou het amaranta gaan, ze heeft al zo lang niet meer mee gekletst hier.... Maar zie, er zijn gore verhalen en daar is ze weer O+ *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202656447
Lekkere verhalen hier :9

Geen kotsverhaal maar,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202656484
Ik kan niet kotsen. Kan nog zo straalmisselijk zijn met een maag die dan in duizend knopen ligt, maar kotsen ho maar. Lijkt me dan zo fijn om het eruit te gooien want dat lucht op. Maar dat kan ik dus niet🤨
If they say
pi_202656825
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik kan niet kotsen. Kan nog zo straalmisselijk zijn met een maag die dan in duizend knopen ligt, maar kotsen ho maar. Lijkt me dan zo fijn om het eruit te gooien want dat lucht op. Maar dat kan ik dus niet🤨
Dit heb ik dus ook ja. Zelfs met buikgriep of voedselvergiftiging ofzo blijft mijn lijf zich er maar tegen verzetten.
Als het echt erg is, val ik eerst bijna flauw en dan komt het alsnog nét voordat ik out ga :')
pi_202656934
Ik kan ook niet kotsen maar ik zou zelf zeggen: ik kan gelukkig niet kotsen.

Als ik ooit misselijk ben of moet kokhalzen dan hoop ik altijd van ganser harte dat het binnen blijft. Liever nog wat langer misselijk als dat ik zou moeten kotsen. Heb dat nooit gesnapt dat mensen kotsen als opluchting kunnen ervaren.
pi_202656992
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:06 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik dacht serieus deze week nog: hoe zou het amaranta gaan, ze heeft al zo lang niet meer mee gekletst hier.... Maar zie, er zijn gore verhalen en daar is ze weer O+ *O*
Het gaat goed. Ik had even een opsomoverdosis. Dus ik was in leesmodus gegaan.

Was ook heel druk met werk. Ik heb nu groep 3 en het jaar opstarten heeft me heel veel energie gekost. Het begint nu eigenlijk pas te landen. Ik was echt elke donderdag na 3 dagen werken compleet gesloopt.

En nu hebben we sinds een maand een puppy in huis. En alles draait nu om onze Joep.

Joep is een labradoodle van 5 maanden. En kon niet bij zijn vorige baas blijven en woont nu bij ons.
Maar Joep moet nog aaaaaalllleeees leren. Dussss even ontspannen en dan fokken zit er niet echt in.
Komt wel goed!
pi_202657020
Oh en ik heb de kotsspoilers geskipt. :r
pi_202657208
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:37 schreef amaranta het volgende:

[..]
Het gaat goed. Ik had even een opsomoverdosis. Dus ik was in leesmodus gegaan.

Was ook heel druk met werk. Ik heb nu groep 3 en het jaar opstarten heeft me heel veel energie gekost. Het begint nu eigenlijk pas te landen. Ik was echt elke donderdag na 3 dagen werken compleet gesloopt.

En nu hebben we sinds een maand een puppy in huis. En alles draait nu om onze Joep.

Joep is een labradoodle van 5 maanden. En kon niet bij zijn vorige baas blijven en woont nu bij ons.
Maar Joep moet nog aaaaaalllleeees leren. Dussss even ontspannen en dan fokken zit er niet echt in.
Komt wel goed!
Groep 3 lijkt me zeker ook pittig! Ze zijn in het begin nog zo weinig geconcentreerd en met alles moeten ze op weg geholpen worden.

En gefeliciteerd met Joep! O+ We vinden het absoluut niet erg als je een foto deelt :+ O-).

Wij hebben sinds de herfstvakantie een kitten. Kost minder werk en energie dan een puppy denk ik zo, maar ik weet toch een klein beetje hoe het voelt. De kerstboom staat nu wel, maar lampjes en een slinger zijn voorlopig het hoogst haalbare :').

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202657301
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:35 schreef hilliebillie het volgende:

Als ik ooit misselijk ben of moet kokhalzen dan hoop ik altijd van ganser harte dat het binnen blijft. Liever nog wat langer misselijk als dat ik zou moeten kotsen. Heb dat nooit gesnapt dat mensen kotsen als opluchting kunnen ervaren.
Ik hang soms echt boven de pot in de hoop dat het dan komt. Maar zelfs dan niet.
Juist dat nare gevoel vind ik zo erg dat ik zou willen kunnen kotsen. Zo zie je maar hoe anders mensen in elkaar zitten 😄
If they say
pi_202657565
Lekker topic! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_202657625
Vroeger als kind was ik al wagenziek en ik ben het nu nog. Kan niet gezellig bij-appen of wat dan ook op mn telefoon. Lezen uit een boek hoef ik ook niet te proberen.

De oudste (morgen 12) heeft het ook. De jongsten twee (6 en 10) gelukkig niet.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_202657691
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:44 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Groep 3 lijkt me zeker ook pittig! Ze zijn in het begin nog zo weinig geconcentreerd en met alles moeten ze op weg geholpen worden.

En gefeliciteerd met Joep! O+ We vinden het absoluut niet erg als je een foto deelt :+ O-).

Wij hebben sinds de herfstvakantie een kitten. Kost minder werk en energie dan een puppy denk ik zo, maar ik weet toch een klein beetje hoe het voelt. De kerstboom staat nu wel, maar lampjes en een slinger zijn voorlopig het hoogst haalbare :').

[ afbeelding ]
Joep heeft TikTok
https://vm.tiktok.com/ZM8cmFby5/
pi_202657710
Schattige kitten Phaidra
pi_202657781
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:35 schreef hilliebillie het volgende:

Als ik een tikje misselijk ben en ook maar een beetje verwacht dat kotsen kan opluchten, floep ik zo 2 vingers achterin mijn keel.
Maag leeg, Vanyel chill *)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202657923
quote:
99s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:59 schreef Vlinder het volgende:
Vroeger als kind was ik al wagenziek en ik ben het nu nog. Kan niet gezellig bij-appen of wat dan ook op mn telefoon. Lezen uit een boek hoef ik ook niet te proberen.

Heb ik ook, één blik op foon en het is al raak.
Hier heeft de jongste van net 11 er sinds kort ook last van. Vroegah had ik geen kind aan hem op de achterbank met zn tab of switch. Nu wel dus geen idee hoe we dat gaan doen als corona ooit verdwijnt en we weer met de auto naar de UK gaan🤨
If they say
pi_202658040
quote:
3s.gif Op donderdag 16 december 2021 21:48 schreef PKM het volgende:
@:Vaiana het went echt wel. Echt. Ik gun het je van harte dat je er ook snel aan mag wennen. :s) O+
O+

Het is vooral man die panisch is voor overgeven. Hij heeft me ook al gewaarschuwd dat ik niet moet verwachten dat hij mijn haar vasthoudt als ik moet overgeven. :D
pi_202658046
Mnoh die kitten. O+ O+
pi_202658425
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:18 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik kan bijna kotsen op commando.
Als het me niet lekker zit gooi ik het eruit en is dat altijd een opluchting
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 december 2021 @ 23:46:26 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202658662
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 23:34 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik snap ineens wat jij en F gemeen hadden! :D Hij zegt het ook echt exact zo! _O-
pi_202659120
Dan wel geen eigen kinderen, maar wel jaren 'hoofd huis' geweest op hockeykampen waarbij ik ook eindverantwoordelijk was voor fysieke en mentale welzijn van de kinderen. En toen ging er een keer een buikgriep oid rond :'( zaten een stuk of 100 kinderen op kamp en stuk of vijftien/twintig kregen hem te pakken. Ik heb drie dagen lang zo ongeveer de hele dag het haar van kotsende 10-14 jaar oude kinderen vastgehouden en net toen alle kinderen beter waren, kreeg ik hem zelf toch ook nog.

Was wél uitstekende exposure, ik had een angststoornis met als één van de angsten moeten overgeven waar andere mensen bij zijn. Van iemand horen kotsen moest ik zelfs al kokhalzen en raakte ik in paniek. Na de eerste dag kon ik zonder problemen naast een kotsend kind zitten en na de eerste dag zelf ziek zijn voelde ik me zo ellendig dat het me helemaal niks meer kon schelen wie me nog zag kotsen.

Dus @Vaiana, het went!
pi_202659393
Nou ik stond vannacht mezelf, de baby en mijn bed schoon te boenen van babykots :')
pi_202659443
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 23:46 schreef BE het volgende:

[..]
Ik snap ineens wat jij en F gemeen hadden! :D Hij zegt het ook echt exact zo! _O-
Whahaa
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_202659486
Nu hebben we kots, poep en plas.. maar geen

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  vrijdag 17 december 2021 @ 07:15:17 #50
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202659494
Mijn kotsende kind is gelukkig gestopt. Wel nog flink ziek, helaas... Maar ik ga 3 uur slaap me niet laten kisten vandaag, het is de laatste dag voor m'n vakantie.

Koffie anyone?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 17 december 2021 @ 07:19:03 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_202659517
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 23:34 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ja ik ook, ideaal. Ook totaal geen kotsfobie hier. Lekker purgeren *O*
disclaimer
  vrijdag 17 december 2021 @ 07:37:27 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202659578
Okay, ontbijt is niet het moment om dit topic bij te lezen :X :r :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Licht Ontvlambaar vrijdag 17 december 2021 @ 07:38:36 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202659583
quote:
99s.gif Op donderdag 16 december 2021 22:59 schreef Vlinder het volgende:

Ik heb het niet meer zo extreem, een appje sturen of even iets opzoeken lukt wel. Een boek hoef ik echt niet te proberen :N

Dochter maakt gewoon huiswerk, oefent presentaties en leest boeken achterin de auto. Ik ben serieus jaloers soms :@
pi_202659633
Even over een andere boeg: iemand tipte hier om peperkoek in stervorm te serveren voor het kerstontbijt, toch?
De jongens zijn er helemaal tevreden over ^O^
Druifjes erbij en van die brunchbroodjes van de Lidl. Geen extra werk gehad en het trommeltje ziet er super feestelijk uit ~:)
pi_202659639
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 07:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]
Ik heb het niet meer zo extreem, een appje sturen of even iets opzoeken lukt wel. Een boek hoef ik echt niet te proberen :N

Dochter maakt gewoon huiswerk, oefent presentaties en leest boeken achterin de auto. Ik ben serieus jaloers soms :@
Lezen in de auto O+ Dat maakt de rit naar Hongarije altijd wat draaglijker. Zeker zonder kinderen las ik dan gewoon een goed dik boek uit. Of O+ slapen O+
pi_202659646
Ik heb ook nog wel een verhaal van toen U. een paar maanden oud was. Door zijn koemelkallergie had hij soms groenige, dunne poep.

Op vakantie waren we naar een naastgelegen stad gereden (2,5 uur) om een draagdoek te kopen. Daar aangekomen moesten we even wachten tot de eigenaar weer bij de zaak was. Dus ik nam U. op schoot om nog even snel te voeden.

Wij dus naar binnen, doeken bekijken, hebben wat gekocht en liepen weer naar de auto.. tot ik zag dat ik heeeeelemaal onder de poep zat. :'( :D M’n witte kleding zat onder de groene vlekken. Heel gek, het rook niet. En ik hoop dat niemand het heeft gezien. :')

We zijn toen de eerste de beste winkel ingelopen om nieuwe kleding te halen voor mij. Moet nog steeds lachen als ik dat kledingstuk weer zie.
Protège moi de mes désirs.
pi_202659877
1 term: spuitluiers. O+
En terwijl je baby voor je ligt om te verschonen en je net op tijd opzij kan springen. *O*
pi_202659889
Ik heb net Simon op school gedropt voor zijn allereerste kerstontbijt. Er was op het schoolplein helemaal een pad aangelegd met windlichten O+ En de normale verlichting in school was helemaal uit en alleen maar kerstlampjes, kerstboomverlichting en (nep)kaarsjes aan O+ O+

Echt zo leuk wat de school heeft gedaan. Ik werd er helemaal een beetje emotioneel van ;( Geen idee waarom... Vind het zo leuk voor Simon dat ie nu een kerstfeestje heeft O+
Emotionele muts :+
pi_202660063
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 07:13 schreef Declan-Harp het volgende:

SPOILER
En zo werd hij je ex, toch? :s)
pi_202660067
Ik dacht echt dat ik eindelijk mensen had gevonden op mijn niveau. Ontwikkeld, poep die naar bloemetjes ruikt, hoogstaande gesprekken. Maar nee, het gaat over kots en echt iedereen praat mee. Smeerlappen.

Ik kom echt niet verder dan 1 kotspartij van B in de auto. Sindsdien mag ie niet meer lezen in de auto.

Mijn eigen smerige verhalen zijn doordrenkt met alcohol, weet ik niets meer van.

Juul is boven in haar kamer aan het spelen, B op school en verloofde ligt halfslapend op bed. Ik kijk eens rond in de woonkamer en denk 'wat een enorme tyfusbende'. Komt er iemand opruimen?

En welkom terug Amaranta! Heb je bijna vakantie of ga je de groep 3 koters bestoken met thuisonderwijs?
  Moderator vrijdag 17 december 2021 @ 09:01:23 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202660075
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 07:13 schreef Declan-Harp het volgende:

SPOILER
Riep iemand pus? O+ :9
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202660083
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 december 2021 08:59 schreef PKM het volgende:

[..]
En zo werd hij je ex, toch? :s)
_O-
Het was m'n eigen schuld hè, ik stond in de schietzone _O-
pi_202660085
Mijn inmiddels kleuter *O* vindt spugen de bom geloof ik. Bij het kleinste beetje misselijk hangt hij al hoopvol boven de pot.

Bedankt voor die zand over kots tip trouwens. Paar weken te laat, maar daar had ik zeker wat aan gehad. :Y
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:02:41 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202660086
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 07:38 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Soneal baalt wel eens als we open rijden, want dan kan hij geen boek lezen :')
Als in: als we open rijden wil ik geen boeken in de auto, die gaan dan in de kofferbak.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:12:42 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202660128
Maar goed, kind op school, kerstboom hebben we gisteren opgetuigd, op een of andere manier is het lampjessnoer langer dan ik dacht, want we hadden boven lampjes over; volgende keer het snoer anders oprollen dan kan ik bovenaan beginnen.
Oh pro-tip: het snoer om een lege Colafles wikkelen, heb je ook geen in de war snoer, om een stok kan ook, maar ik gebruik een Colafles.

Heel tevreden over de boom; als hij tijdens het optuigen 20 naalden heeft verloren dan is dat het wel, dus dat lijkt me heel netjes.

Verder hebben we de boom voor het raam gezet, maar dat was bij nader inzien niet zo handig, want in de loop en besloten dat hij volgend jaar gewoon voor de tuindeuren moet; daar staat hij niet in de loop en die gebruiken we in de winter toch niet. Maar op een of andere manier is dat een soort mindfuck dat je er niet aan denkt de kerstboom voor een deur naar buiten te zetten, ook als je die deur alleen in de zomer gebruikt :')
Ondertussen zit ik me in te houden de boom niet alsnog die 2 meter op te schuiven, maar hij is is ongeveer 180 cm hoog en bijna net zo breed dus dat gaat me vast een voorraad kerstballen kosten :X
Het is ook niet zo dat je er niet omheen kunt lopen, makkelijk zelfs, maar toen hij af was zag ik wat er niet klopte aan de plek, anyway.... volgend jaar beter :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Leandra op 17-12-2021 11:50:18 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202660133
Hier ook een blij kind naar school. Eerst kerststukje maken, dan lekker niks doen en dan kerstlunch. Hij wist gisteravond niet of hij blij moest zijn omdat hij kerstdag had, of verdrietig omdat hij teveel kindjes op zijn kinderfeestje wil en dat echt niet kan (we gaan fikkie stoken en hij wil de drukste kinderen nog toevoegen). Maar vanochtend huppelend het plein op.

In de auto moet ik ook niet gaan lezen. Even snel een route opzoeken voor de chauffeur kan nog, maar alleen als het een nette rechte weg is.. Alleen tijdens de zwangerschappen was het helemaal over. Helaas kwam het gewoon weer terug.
Oudste heeft het ook, dat is met cinnarizine tabeltjes gelukkig goed te doen. Jongste, die zich echt na 1 minuut niks doen verveelt kan gelukkig wel lezen. Dat scheelt wel op langere ritjes..

Buikgriep is niet handig in combi met mijn pds/gevoelige darmen. Dan is het een kwestie van een nacht op de wc zitten met een emmertje op schoot. Dan ga ik ook echt kapot. Ik riep eens naar mijn man dat ik "uit de tijd zou gaan".. Wat bij ons in het fries betekend dat je flauwvalt. Hij kende het alleen als doodgaan.. Gelukkig deed ik alleen het eerste :P

Slapen overdag is ook drama. Dan wordt ik beroerd wakker en voelt de rest van de dag aan als een kater :{
pi_202660200
Andere keer, ook op de pont. Het waaide/stormde die dag behoorlijk. Hadden al flink vertraging voor boarden en dat werd nog 2 uur meer omdat de pont niet kon aanleggen in Dover. 2 uur lang, op een pont in de storm. De meeste passagiers hingen/lagen/zaten groen van ellende, in de uitgedeelde papieren🙄zakjes te kotsen.
Behalve wij. Wij hadden nergens last van😂
If they say
pi_202660219
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 23:02 schreef amaranta het volgende:

[..]
Joep heeft TikTok
https://vm.tiktok.com/ZM8cmFby5/
Grote pup al! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202660228
@Phaidra O+
@amaranta veel geluk met Joep
pi_202660234
Hopelijk kan de kots opsom snel stoppen.
Met een meidenkwartet
pi_202660248

Oudje maar dit deed onze kat altijd.
pi_202660256
Leuke boom Leandra. Wij hebben m ook staan met veel lampjes maar nog geen ballen. De kinderen gaan dat dit weekend doen.
Met een meidenkwartet
pi_202660260
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:22 schreef Mushanga71 het volgende:
Andere keer, ook op de pont. Het waaide/stormde die dag behoorlijk. Hadden al flink vertraging voor boarden en dat werd nog 2 uur meer omdat de pont niet kon aanleggen in Dover. 2 uur lang, op een pont in de storm. De meeste passagiers hingen/lagen/zaten groen van ellende, in de uitgedeelde papieren🙄zakjes te kotsen.
Behalve wij. Wij hadden nergens last van😂
Nu herinner ik me opeens het vertrek vanuit new castle weer.. Pokkeweer, uitvaren van de haven een lekker deinend schip.. Zo erg dat ook het personeel groen zag. Ik had net optijd een pilletje te pakken van de receptie. Man en kind waren te laat. En dan in zo'n klein kamertje "cleaning crew to room 4651 please".. dat was een zure nacht :X
pi_202660293
Begin van de week hing de Kerstboom vol met schuimpjes, die zijn vreemd genoeg verdwenen. Vraag me af of Juul en B ze gedeeld hebben of dat 1 van de 2 met alles aan de haal is gegaan.

Toen onze katten nog binnenkatten waren, waren ze als de dood voor de Kerstboom. Daar kwamen ze echt niet bij in de buurt.

En onze boom hangt vol met herinneringen. Nog steeds zo leuk. Er hangen gewoon 0 gewone ballen in O+
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:37:32 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202660299
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:27 schreef Cathmar het volgende:
Hopelijk kan de kots opsom snel stoppen.
Mijn boomfoto was een subtiele poging daartoe O~) ~:)
Niets werkt beter voor het breken van een opsom dan een andere opsom *)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202660321
Nog een poging dan: wat eten jullie met kerst? O-) >:O

Vriend wil tweede kerstdag graag hertenbiefstuk. Ik eet 99% vegetarisch tegenwoordig, maar voor hem wil ik wel een uitzondering maken. En wild voelt toch ook wel anders dan bioindustrievlees. Kinderen eten dat uiteraard niet, dus daar moet ik nog iets voor bedenken. De oudste wilde wel een hamburger _O-.

Eerste kerstdag eten we bij mijn schoonouders. Wellicht maken wij roomijs voor het toetje :9~.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:43:21 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202660330
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:41 schreef Phaidra het volgende:

Vriend wil tweede kerstdag graag hertenbiefstuk. Ik eet 99% vegetarisch tegenwoordig, maar voor hem wil ik wel een uitzondering maken. En wild voelt toch ook wel anders dan bioindustrievlees. Kinderen eten dat uiteraard niet, dus daar moet ik nog iets voor bedenken. De oudste wilde wel een hamburger _O-.
Tweede kerstdag komen de opa's eten, dan eten we dit: https://restaurantdeoranjerie.nl/nieuws/kerst-thuismenu

Eerste kerstdag weet ik niet, dat is mijn afdeling niet zeg maar :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:44:16 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_202660338
Kerstboomopsom? Ook prima!

disclaimer
pi_202660347
Ik heb geen goed idee wat we eten met kerst. We vieren dan ook de verjaardag van jongste. Dus familie zit hier (4 volwassen gasten). We hebben alleen niet genoeg ruimte aan de eettafel voor iedereen. Zit nu te denken om de kinderen om de salontafel te zetten met de pannenkoekenplaat. En wij aan tafel met een soepje vooraf, lekker stukje vlees+aardappels uit de oven en iets van groente. En ijs toe.. Lekker klassiek.
2e kerstdag misschien gourmetten, of bezorging of restjes :P
pi_202660368
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik heb geen goed idee wat we eten met kerst. We vieren dan ook de verjaardag van jongste. Dus familie zit hier (4 volwassen gasten). We hebben alleen niet genoeg ruimte aan de eettafel voor iedereen. Zit nu te denken om de kinderen om de salontafel te zetten met de pannenkoekenplaat. En wij aan tafel met een soepje vooraf, lekker stukje vlees+aardappels uit de oven en iets van groente. En ijs toe.. Lekker klassiek.
2e kerstdag misschien gourmetten, of bezorging of restjes :P
Mijn schoonouders hebben dus een dikke plank op maat laten zagen die met kerst op de gewone tafel wordt gelegd en vastgemaakt, zodat we met z'n achten aan tafel passen. Waar we eerder het kerstdiner rouleerden qua organisatie, gaan we nu dus elk jaar daarheen, omdat zij wel 8 personen tegelijk aan tafel kunnen hebben :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:49:57 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_202660372
Oh leandra... je kunt de boom best verplaatsen als je het samen doet. Eentje ligt op de grond en schuift de voet langzaam opzij, de ander zorgt er voor dat de boom niet kantelt. Zo doe ik het zelf ook altijd ;)
disclaimer
pi_202660375
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Tweede kerstdag komen de opa's eten, dan eten we dit: https://restaurantdeoranjerie.nl/nieuws/kerst-thuismenu

Eerste kerstdag weet ik niet, dat is mijn afdeling niet zeg maar :')
Ziet er goed uit!! :9~
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202660385
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Grote pup al! O+
Best wel ja. We zullen gaan zien hoe groot hij nog gaat worden.
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:56:44 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_202660429
En qua kersteten... ik haal op kerstavond voor 2 personen een menu van ons favoriete lokale restaurant op en dan krijgen de kinderen tosti's met kaassterren ofzo :P
Eerste kerstdag zal wel gourmet worden ;( voor de rest van de kerst nog geen plannen, maar honger zullen we wel niet lijden :P
disclaimer
pi_202660449
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Mijn schoonouders hebben dus een dikke plank op maat laten zagen die met kerst op de gewone tafel wordt gelegd en vastgemaakt, zodat we met z'n achten aan tafel passen. Waar we eerder het kerstdiner rouleerden qua organisatie, gaan we nu dus elk jaar daarheen, omdat zij wel 8 personen tegelijk aan tafel kunnen hebben :D.
Dat is wel gezellig! Mijn ouders wonen op een boerderij, die hebben genoeg ruimte en meubels :D

We hebben 6 volwassenen en 5 kinderen. En een tafel voor max 8. Misschien de tuintafel maar naar binnen halen :D
  vrijdag 17 december 2021 @ 09:59:51 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_202660468
Ik ben ergens wel blij dat mijn schoonouders kerst dit jaar skippen.
Met 11 volwassenen, 2 pubers en 6 kinderen werd het zelfs om de eettafel van 4 bij 1,5 te krap :')

Ik lobby nog om kerst bij ons thuis in buffetvorm te vieren met z'n allen, maar daarvoor moet eerst de covid een beetje dimmen.
disclaimer
pi_202660482
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 08:59 schreef exode het volgende:
Ik dacht echt dat ik eindelijk mensen had gevonden op mijn niveau. Ontwikkeld, poep die naar bloemetjes ruikt, hoogstaande gesprekken. Maar nee, het gaat over kots en echt iedereen praat mee. Smeerlappen.

Ik kom echt niet verder dan 1 kotspartij van B in de auto. Sindsdien mag ie niet meer lezen in de auto.

Mijn eigen smerige verhalen zijn doordrenkt met alcohol, weet ik niets meer van.

Juul is boven in haar kamer aan het spelen, B op school en verloofde ligt halfslapend op bed. Ik kijk eens rond in de woonkamer en denk 'wat een enorme tyfusbende'. Komt er iemand opruimen?

En welkom terug Amaranta! Heb je bijna vakantie of ga je de groep 3 koters bestoken met thuisonderwijs?
Dankje. Ik heb geen vakantie. De kinderen uit mijn klas uiteraard wel. Wij “moeten” werken. Ik ga m’n groepsplan bijwerken. Een IPC unit voorbereiden en we gaan alvast teams inrichten e.d. voor het geval dat we vanaf 10 januari thuisonderwijs moeten gaan verzorgen.
Dus genoeg te doen nog.

Beterschap voor jouw vriendin trouwens. Klinkt heel naar allemaal.
pi_202660523
Eerste kerstdag gaan we hopelijk met mijn schoonfamilie lunchen (in een strandtent, lekker relaxed). De kinderen op wat afstand van opa en oma.
Tweede kerst biefstuk van de bbq met een heerlijke wijn. Die staat al klaar. Gewoon thuis met z'n 6en. En een strandwandeling.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 17 december 2021 @ 10:08:39 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202660538
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:49 schreef SQ het volgende:
Oh leandra... je kunt de boom best verplaatsen als je het samen doet. Eentje ligt op de grond en schuift de voet langzaam opzij, de ander zorgt er voor dat de boom niet kantelt. Zo doe ik het zelf ook altijd ;)
N vroeg net al hoeveel van de ballen glazen ballen zijn.... dat we die er even uithalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202660579
Kerstdag is het eindelijk weer eens een ouderwetse bij mijn ouders zoals altijd O+

2de kerst met de schoonouders maar geen idee wat we gaan doen. Geen zin in gourmetten en geen zin om te koken. En eigenlijk ook geen zin dat schoonmoeder kookt :@
Normaal gezien ga ik die ochtend nog snel iets halen als we nog bij mijn ouders zijn, maar dat kan ook niet want het is zondag. Menu van een restaurant ga ik er qua prijs niet doorkrijgen en de helft mag ik toch niet eten. Toen dacht ik aan kaasfondue maar zonder wijn is dat ook niet hetzelfde. Gelukkig heb ik nog een week :)
pi_202660600
1e kd eten we met moeder, zusje, zwager en nichtje. Het wordt koud gekookte zalmzijde, nacho ovenschotel, taco's en burritos.
We hebben geen zin in moeilijk
2e kd, nog geen idee.

Onze boom

Ik ben nog met een raamschildering bezig.

Hopelijk vandaag klaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_202660602
Wij gaan vanavond al gourmetten om de 'kerstvakantie' in te luiden. De kinderen vinden het geweldig en met even de deuren en ramen tegen elkaar open, de afzuiging volle bak aan en een boel (geur)kaarsen aan valt de stank achteraf nog best mee. :P
pi_202660630
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 10:15 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gaan vanavond al gourmetten om de 'kerstvakantie' in te luiden. De kinderen vinden het geweldig en met even de deuren en ramen tegen elkaar open, de afzuiging volle bak aan en een boel (geur)kaarsen aan valt de stank achteraf nog best mee. :P
Wij gaan in de zomer gourmetten, buiten in de tuin 🤣🤣
Ik zie het niet zitten in huis met glazen lampen boven de tafel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_202660670
Ik moet werken met kerst. 1e kerstdag eet ik wel thuis en hebben we vlees van de slager besteld, tweede kerstdag eet ik op het werk en bestellen we chinees. Eerder gingen we met kerst met de bewoners uit eten 1 vd kerstdagen, maar dat kan nu niet, dus halen we het in huis. We hebben alle bewoners thuis, we hebben veel besmettingen op de groep (verstandelijk gehandicapten). Meer dan de helft is nu besmet. Geen foute kersttrui aan dit jaar, dats veel te warm onder de beschermende pakken.
*poef* nu is het weg
pi_202660710
Verplicht uren maken dus Amaranta?
Bij school van verloofde moet zij 1 dag werken volgende week (oa voor noodopvang), de rest van de week niet. Maar goed, ze mag zich van mij voorlopig niet hersteld melden.

Kerst is gewijzigd bij ons, eerste Kerstdag lunchen bij mijn moeder, zus en gezin gaan er avondeten en mijn moeder gaat bij mijn broer lunchen op tweede Kerstdag. Zo is de hele Kerst onder de pannen en zijn wij niet met veel te veel mensen in haar kleine woonkamer. Voor de lunch nemen we van alles mee, maar niet te moeilijk.

Tweede niet meer BBQen bij zwager, maar we gaan iets doen met schoonzus en haar gezin. Ze hebben het gesplitst in broers bij elkaar en zussen bij elkaar. Geen idee wat schoonouders gaan doen eigenlijk.
Maar alles onder voorbehoud, anders ga ik alleen met de kinderen.

Kerstavond normaal cadeaus met zijn 2tjes, maar ik kreeg gisteren te horen dat er maar 1 cadeau klaarligt en ze de rest nog moet bestellen, dus dat wordt karig denk ik. _O-
pi_202660746
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 10:25 schreef exode het volgende:
Bij school van verloofde moet zij 1 dag werken volgende week (oa voor noodopvang), de rest van de week niet. Maar goed, ze mag zich van mij voorlopig niet hersteld melden.

Kerst is gewijzigd bij ons, eerste Kerstdag lunchen bij mijn moeder, zus en gezin gaan er avondeten en mijn moeder gaat bij mijn broer lunchen op tweede Kerstdag. Zo is de hele Kerst onder de pannen en zijn wij niet met veel te veel mensen in haar kleine woonkamer. Voor de lunch nemen we van alles mee, maar niet te moeilijk.

Tweede niet meer BBQen bij zwager, maar we gaan iets doen met schoonzus en haar gezin. Ze hebben het gesplitst in broers bij elkaar en zussen bij elkaar. Geen idee wat schoonouders gaan doen eigenlijk.
Maar alles onder voorbehoud, anders ga ik alleen met de kinderen.

Kerstavond normaal cadeaus met zijn 2tjes, maar ik kreeg gisteren te horen dat er maar 1 cadeau klaarligt en ze de rest nog moet bestellen, dus dat wordt karig denk ik. _O-
Ja, verplicht werken. Niet meer dan logisch ook vind ik. We hebben wel de keuze vrijheid om zelf te kiezen waar we werken.
Behalve de dag waarop je bent ingedeeld voor noodopvang. Dan ben je gewoon aanwezig.
pi_202660852
Hier werken met kerst. Eerste kerstdag avonddienst en over het algemeen organiseren ze wel iets qua eten en anders neem ik zelf wat mee.
Tweede kerstdag ochtenddienst, dan wordt het s avonds gewoon met het gezin iets eten. Waarschijnlijk gewoon zelf koken, maar niks anders dan dat ik op een andere dag doe.

Maar goed, wij zijn niet zo ‘kerstig’ dus is wel prima zo.

Oh eerste kerstdag wel even lunchen (brunchen) bij m’n ouders, die willen toch altijd wel iets doen, maar dat wordt ook wel gezellig.
pi_202660972
Wat een mooie grote bomen allemaal!

Hier maar een kleintje, zal zo eens een foto opsnorren.
pi_202661029

Boom! Ernstig verdekt opgesteld zodat de baby hem met rust laat :D maar anders hebben we er ook niet echt ruimte voor :')
pi_202661211
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:41 schreef Phaidra het volgende:

Eerste kerstdag eten we bij mijn schoonouders. Wellicht maken wij roomijs voor het toetje :9~.
1e kerstdag weet ik nog niet.
2e kerstdag zijn we bij mijn ouders en waarschijnlijk zonder mijn zusjes. Ik bedacht dat we dan best een menu kunnen bestellen ergens (steun de horeca, maar vooral: na tig high tea’s zelf voorbereid te hebben in de ochtend geen zin in uitgebreid koken). En toen stuurden mijn ouders gisteren dat zij trakteren O+ O+
pi_202661314
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 10:15 schreef Vicky het volgende:

Ik ben nog met een raamschildering bezig.
[ afbeelding ]
Hopelijk vandaag klaar.
Waarmee verf je dat? Ziet er vrolijk uit!
pi_202661349
gaaf vicky

1e kd bij mijn ouders geen idee wat
2e kd bij mijn schoonouders volgens mij gourmetten.
  vrijdag 17 december 2021 @ 11:38:04 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202661453
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:49 schreef SQ het volgende:
Toch gedaan, de glazen ballen er even uitgehaald, wat een gebroken bal opleverde bij het eruit halen....
Verder na het verplaatsen bij het dubben of ik de stekker van de lampjes toch elders moest inpluggen, dat niet beviel en weer terug naar de oude plek deed een kersthertje op de grond gegooid.... toen we ze gisteren vonden, bleek de andere een gebroken staart te hebben, die heb ik toen gesuperlijmd. Dit hertje deed het beter want niet alleen de staart maar ook de punt van de kerstmuts, een oor en de kop waren afgebroken, maar ook die zijn inmiddels gesuperlijmd :')

Anyway..... Soneal heeft straks op de plek waar de kerstboom eerst stond iig ruimte zat om een kerstdorp te bouwen.

Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202661476
Hier onze boom! Dit jaar met blauw, groen en goud :)
Bijna 2 meter hoog, maar wel smal, past hij goed in de hoek.

pi_202661828
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 11:25 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Waarmee verf je dat? Ziet er vrolijk uit!
Acrylverf van action en sponsjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_202662028
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 12:17 schreef Vicky het volgende:

[..]
Acrylverf van action en sponsjes
Dat heb ik.. Kan ik met mini zijn verlengde vakantie invullen :D
pi_202662384
Vroeger wou ik de boom echt graag in een kleurenthema. Hij was schitterend. O+

Blijkbaar hadden we vorig jaar de kerstlampjes eruit gehaald met het idee nieuwe te kopen. Verrassing, we kochten geen nieuwe. Kwam ik zaterdag om 16:00 achter.

Dus nu zit er een lichtsnoer in dat minimaal 3x langer had moeten zijn. Sowieso alleen spul dat niet stuk gaat. Overal engelenhaar op de grond, sorry Roomba. Een sliert inpaktouw als slinger bungelt er droevig in. En sommige karton decoratie wordt er dagelijks opnieuw in gegooid. Ergens hadden we blijkbaar ook belletjes aan een lint, daar wordt met regelmaat mee gerammeld. Vandaag ook met gekreukte verjaardagsvlaggetjes.

Hij is onooglijk maar hij is wel echt onze kerstboom. O+
pi_202662747
Die kerstmuts als piek :D. Geniaal!

Die rieten kap over de standaard hebben wij ook. De rest van het jaar doet hij omgekeerd dienst als kattenmandje. Er past precies een rond kussentje in en voilà *O*. Scheelt weer opbergruimte.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 17 december 2021 @ 13:34:57 #109
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202662904
Zei iemand kerstboom en hysterisch?
De onze is het ! :o

Linkje...

Er hangt zo ontzettend veel in, echt bizar! Je kan hem lelijk vinden of mooi, maar ik ben al jaren bezig hem zo te krijgen en ondanks dat ik er elk jaar echt uren werk in heb zitten, wordt ik er steeds blijer van O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Rijstebuiltje op 17-12-2021 13:42:47 ]
  vrijdag 17 december 2021 @ 13:48:52 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202663135
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 13:34 schreef Rijstebuiltje het volgende:

Linkje...

Er hangt zo ontzettend veel in, echt bizar! Je kan hem lelijk vinden of mooi, maar ik ben al jaren bezig hem zo te krijgen en ondanks dat ik er elk jaar echt uren werk in heb zitten, wordt ik er steeds blijer van O+
Ik word er ook vrolijk van :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202663165
quote:

Linkje...

Wow, zit er ook nog een boom onder? :D
Vind hem wel gaaf zo kleurrijk!
  vrijdag 17 december 2021 @ 13:52:03 #112
56471 pinquit
oh my lama!
pi_202663181
I loooove it! Wat een heerlijke hysterische boel :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_202663196
Onze kerstboom staat naast de tv en heeft een enorme aantrekkingskracht op de kleuter, vaak staat hij gedachteloos een beetje aan de versiering te friemelen terwijl hij tv kijkt _O-
(En ik blijf herhalen dat hij niet zo dicht bij de tv moet gaan staan :') niet dat hij dat langer dan een minuut onthoudt.....)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202663231
Onze kerstboom heeft alleen nog maar lampjes erin. Vandaag maar eens verder met versieren.
pi_202663253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 13:50 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wow, zit er ook nog een boom onder? :D
Vind hem wel gaaf zo kleurrijk!
Haha dat was serieus mijn eerste gedachte _O-
pi_202663451
quote:

Linkje...

Geweldig!
  vrijdag 17 december 2021 @ 14:45:08 #117
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202663938
Er zit nog degelijk een boom onder, je zal het niet zeggen :)

Ik vind het leuk te lezen dat jullie hem wél leuk vinden, de meningen thuis (manlief vooral) zijn er verdeeld over. :6
  vrijdag 17 december 2021 @ 14:55:30 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_202664084
quote:

Linkje...

Hele mooie boom. Ik vind zelf alleen de oranje vissen niet zo. Maar die vind je waarschijnlijk zelf fantastisch anders zaten ze er niet in :+
pi_202664162
Onze boom staat op een tafeltje en is versierd door de kinderen (ik heb alleen de lichtjes gedaan). Er zitten dus vooral onderin veel ballen, en bovenin een enkele vogel of vlinder, waar de oudste op een stoel nog net bij kon. Vorig jaar heb ik alles nog verplaatst om het een beetje te verdelen, dit jaar heb ik het gewoon zo gelaten. Er hangt trouwens ook nog een hoop andere rommel in de boom zoals door de kinderen gemaakte hangers, een Peter Pan, een Japans wensbordje en toettoet auto’s kersthangers. Kortom, de vt wonen gaan we niet halen :D

LeSage, ik zie bij jou wel een goed idee voor een tekeningenslinger. Ik word een beetje moe van de hoeveelheid zooi die ze van school meenemen en die nooit (direct) weg mag en dus overal rondslingert. Dit lijkt me een mooie oplossing daarvoor!
  vrijdag 17 december 2021 @ 15:00:20 #120
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202664167
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 14:55 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hele mooie boom. Ik vind zelf alleen de oranje vissen niet zo. Maar die vind je waarschijnlijk zelf fantastisch anders zaten ze er niet in :+
Dochterlief had dat aandeel :Y
pi_202664353
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 10:25 schreef exode het volgende:
Wij ook. Ik 'bof' zelfs dat ik al mijn werkdagen ben ingepland voor noodopvang (SO, bekende gezichten is belangrijk) dus alsnog in de vakantie dingen bijwerken. Maar ach, dat was anders ook zo geweest.
Alleen voor J viel het wel tegen dat hij zich zijn eerste 2 vakantiedagen lang zelf moet vermaken (papa werkt thuis en heeft helaas veel afspraken). Dus ik heb zojuist een grote zak Lego gekocht bij de kringloopwinkel :D
pi_202664608
Mooie bomen allemaal :)

Mijn boom. Lekker ouderwetsch met rood en zilver, maar wel gekleurde lampjes :P

If they say
pi_202664780
Wij doen niet veel aan kerst verder. De 1e komen dochterlief en schoonzoon en dan kook ik. De 2e gaan we films kijken, waarschijnlijk gewoon in relaxkleding. En bestel ik pizzaaaaa. Ga toch echt geen 2 dagen koken |:)
If they say
pi_202664992
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 09:37 schreef Leandra het volgende:

[..]
Mijn boomfoto was een subtiele poging daartoe O~) ~:)
Niets werkt beter voor het breken van een opsom dan een andere opsom *)
Straks gaat @amaranta er weer vandoor. :o

@exode Wij hebben ook van die foto kerstballen en knutsels in de boom. :Y
pi_202665599
2e kerstdag is er weer een concert van de Streamers :D. Wij gaan kijken.
Fake it till you make it...
pi_202665645
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 16:37 schreef Nijna het volgende:
Jaaaa wij ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_202665683
Wat is dat?
pi_202666048
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 december 2021 16:41 schreef Aure het volgende:
Wat is dat?
Gelegenheidsband met heel veel NL artiesten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_202666119
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 16:02 schreef vencodark het volgende:

[..]
Straks gaat @:amaranta er weer vandoor. :o

@:exode Wij hebben ook van die foto kerstballen en knutsels in de boom. :Y
Foto kerstballen hebben we dan weer niet. Wij kopen tijdens elke vakantie of weekendje weg iets voor in de Kerstboom. En dat al meer dan 10 jaar. Versieren is daardoor extra leuk, alle verhalen komen weer boven.
  vrijdag 17 december 2021 @ 17:35:16 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202666688
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 16:37 schreef Nijna het volgende:
Ik heb echt net gisteren mijn ouders uitgenodigd te komen eten. :o -O-
Supergezellig natuurlijk, maar dan gaan we niet de hele avond op de bank zitten kijken... hooguit op de achtergrond aan.

Stiekem wel heel erg jammer, want ik vind het echt zo ontzettend leuk om te zien en mee te zingen! O+
pi_202666905
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 15:00 schreef FlyingFish het volgende:
Onze boom staat op een tafeltje en is versierd door de kinderen (ik heb alleen de lichtjes gedaan). Er zitten dus vooral onderin veel ballen, en bovenin een enkele vogel of vlinder, waar de oudste op een stoel nog net bij kon. Vorig jaar heb ik alles nog verplaatst om het een beetje te verdelen, dit jaar heb ik het gewoon zo gelaten. Er hangt trouwens ook nog een hoop andere rommel in de boom zoals door de kinderen gemaakte hangers, een Peter Pan, een Japans wensbordje en toettoet auto’s kersthangers. Kortom, de vt wonen gaan we niet halen :D

LeSage, ik zie bij jou wel een goed idee voor een tekeningenslinger. Ik word een beetje moe van de hoeveelheid zooi die ze van school meenemen en die nooit (direct) weg mag en dus overal rondslingert. Dit lijkt me een mooie oplossing daarvoor!
Wij hebben toevallig zo’n schilderijensysteem hangen (hadden de vorige bewoners al hangen), daar hangt een lange bamboestok aan en dan met wasknijpers. Zo kan alles tentoongesteld worden, ziet er best prima uit en na een tijdje gaat alles weer weg ^O^
  vrijdag 17 december 2021 @ 18:33:02 #132
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202667617
@Rijstebuiltje Ik heb echt niks met kerst, vier het niet en versier niks maar jouw boom vind ik echt tof!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202667900
Zoon heeft al een paar jaar een mini-boompje op zijn kamer, die volhangt met lelijke ballen O+ Hij mag elk jaar een nieuwe kiezen. Beneden in de grote boom is het redelijk rustig, rood-witte en zilveren versieren van de Ikea, alles onbreekbaar want gekocht met baby.

Wij vieren kerstavond bij mijn vader, waar we gourmetten. Eerste kerstdag met z'n drieën, dan kook ik en tweede kerstdag met z'n tweeën een dinerbox.Het is elk jaar de keus of we met kerst naar mijn schoonouders in Duitsland gaan (dan gaan we of tot tweede kerstdag of vanaf tweede kerstdag) maar met die idioot late kerstvakantie ( :') ) en maar tot tweede kerstdag de tijd was dat helaas geen optie. En met mijn moeder vier ik eigenlijk nooit kerst :D
pi_202668600
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 15:00 schreef FlyingFish het volgende:
Dit inderdaad! We plakken nu creaties op de keukendeur, maar er is al eens een stuk van het bovenste laagje van de deur meegekomen bij het verwijderen van een tekening. Dus we zoeken nog een andere manier.

Wat is trouwens een redelijke termijn om die hoeveelheid zooi te bewaren, hoe snel kan iets weg O-) ? Bewaren jullie wel wat dingen voor later (en vooral hoe)? Ik zat nu te denken aan een ordner met insteekhoezen en daar wat tekeningen e.d. in te bewaren voor later. Maar wat mij betreft mag het grootste deel weg en het liefst zo snel mogelijk :@
pi_202668836
Hier hangt alles op het magneetbord.
Als het te vol hangt of na het seizoen (sinterklaasspul weg na sinterklaas) haal ik wat spullen weg, zet het op de foto, gooi een enkel item in de bewaardoos en de rest gaat weg.
Foto's bewaart nu eenmaal een stuk makkelijker dan dozen vol met knutselwerken zoals mijn ouders deden.
  vrijdag 17 december 2021 @ 19:58:18 #136
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_202669057
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 17:45 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wij hebben toevallig zo’n schilderijensysteem hangen (hadden de vorige bewoners al hangen), daar hangt een lange bamboestok aan en dan met wasknijpers. Zo kan alles tentoongesteld worden, ziet er best prima uit en na een tijdje gaat alles weer weg ^O^
tiktok
  vrijdag 17 december 2021 @ 20:08:33 #137
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_202669315
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 18:33 schreef oh-oh het volgende:
@:Rijstebuiltje Ik heb echt niks met kerst, vier het niet en versier niks maar jouw boom vind ik echt tof!
Leuk te horen @oh-oh O+
  vrijdag 17 december 2021 @ 20:09:16 #138
149959 SQ
snelle trees
pi_202669341
quote:

Linkje...

Daarbij vergeleken is mijn hysterische boom een oase van rust _O_
disclaimer
pi_202669630
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 19:58 schreef amaranta het volgende:

[..]
[ tiktok ]
:o eng kind! Haha
  vrijdag 17 december 2021 @ 20:21:06 #140
176471 oh-oh
pi_202669662
Mijn moeder heeft alles weggegooid van ons, het lag vaak na een week al in de prullenbak, erg motiverend!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 17 december 2021 @ 20:24:28 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_202669749
Ik was toevallig net nog in mijn vriendinnen app aan het klagen over de shitloads aan papier die elke dag weer uit die tassen komt :')
Meestal eens per week een rondje papierbak ja. Bij voorkeur op woensdagochtend als ze op school zijn :P
disclaimer
pi_202670096
Hier gaan de werkstukje met een plakbandje aan een kastdeur, of op het dressoir. Ik doe alles na een weekje ofzo in een tijdschriftbak in de kast. In de zomervakantie zoek ik het dan uit en doe ik van alles wat in een opbergmap die naar zolder gaat.

Gelukkig heeft mijn kind een hekel aan knutselen en tekenen, dus veel komt er niet mee :D
pi_202670300
Toffe bomen! Die van ons is ook hysterisch. De kinderen hebben hem versierd, dus overal hingen clusters met ballen. Inmiddels hebben ze de meeste ballen er weer uitgehaald en hangen er pokemon-knuffels en delen van de racebaan in de boom. Ik vind het allemaal prachtig.
pi_202670411
Plaatje bij het praatje:
https://imgur.com/a/VAcsE25

Al is dit nog van voor de pokemons en racebanen :')
pi_202671145
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 20:53 schreef Amsel het volgende:
Plaatje bij het praatje:
https://imgur.com/a/VAcsE25

Al is dit nog van voor de pokemons en racebanen :')
Waar komt die 'piek' vandaan? Mijn kinderen zijn erg teleurgesteld dat de ster bovenop de boom geen licht geeft, zo'n disco als jouw ster zouden ze geweldig vinden!

Ik ben zelf al een tijd op zoek naar een Super Mario ster voor boven op de boom, maar die zijn eenmalig alleen in de VS uitgebracht en nergens verkrijgbaar helaas. Alleen namaak die geen licht hebben of die belachelijk duur zijn bij Etsy.
pi_202671269
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 20:38 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier gaan de werkstukje met een plakbandje aan een kastdeur, of op het dressoir. Ik doe alles na een weekje ofzo in een tijdschriftbak in de kast. In de zomervakantie zoek ik het dan uit en doe ik van alles wat in een opbergmap die naar zolder gaat.

Gelukkig heeft mijn kind een hekel aan knutselen en tekenen, dus veel komt er niet mee :D
Ik heb dan elke maand een nieuwe tijdschriftenbak nodig denk ik...

Mijn kinderen nemen per kind minimaal 2 maar soms 4 of 5 tekeningen of knutsels mee van school. En dan soms ook nog deels tekeningen die ze van andere kinderen krijgen. Zoon heeft ook een periode gehad dat hij één streep op een vel papier zette, of alleen zijn naam. Net alsof wij geen papier thuis hebben ofzo :')

Ik zet de leukste tekeningen die daadwerkelijk iets voor moeten stellen op de foto voordat ik alles inzamel voor de oud papier-bak Maar het mag nooit gelijk de oud papier stapel op. Alleen écht leuke dingen mogen in de bewaarbak in de troep-kamer, maar die zijn er vrijwel niet sinds ze zelfstandig dingen maken :X
pi_202671294
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 21:25 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Waar komt die 'piek' vandaan? Mijn kinderen zijn erg teleurgesteld dat de ster bovenop de boom geen licht geeft, zo'n disco als jouw ster zouden ze geweldig vinden!

Ik ben zelf al een tijd op zoek naar een Super Mario ster voor boven op de boom, maar die zijn eenmalig alleen in de VS uitgebracht en nergens verkrijgbaar helaas. Alleen namaak die geen licht hebben of die belachelijk duur zijn bij Etsy.
[ afbeelding ]
Zo tof! _O_
pi_202672158
Die ster. O+ Zou ik dat met onze 3d printer voor elkaar krijgen? Wordt hij wel max 12 cm (of een plakwerkje)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 21:31 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Oké, de kraswerkjes vinden wel tijdens het schooljaar hun weg naar het oud papier :D
pi_202672398
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 21:25 schreef FlyingFish het volgende:

Geen idee, sorry! Mijn man heeft 'm ooit ergens vandaan gehaald. We noemen het onze kamper-ster :@

Die Mario-ster zouden ze hier ook wel supertof vinden O+
pi_202672502
Mooie kerstbomen!

https://nos.nl/artikel/24(...)wn-bijna-alles-dicht

Daar gaan we weer…
pi_202672620
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 22:20 schreef arvensis het volgende:
Mooie kerstbomen!

https://nos.nl/artikel/24(...)wn-bijna-alles-dicht

Daar gaan we weer…
Als die rijscholen nog maar even 2 weken open blijven. Mijn man gaat de 29e examen doen en zit hm te knijpen of de boel nog doorgaat. :')
  vrijdag 17 december 2021 @ 22:25:50 #152
327807 Mariposas
יה&#14
pi_202672693
Ik hoop dat niet alles direct dichtgaat. Door onze quarantaine heb ik al alles deze week en dit weekend moeten cancelen. Ook de kapper. FML. :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_202673090
2021 mag ook een slotje, klaar. :R
pi_202673514
Wij hadden online bingo van mijn man zijn werk. Dit keer een goede kaart:
Gravitrax uitbreidingsset
Bierbrouwpakket
Infitrax camera
4 kaartjes toverland *O*
pi_202673657
Dat zijn serieuze prijzen! Leuk!

Strenge lockdown -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202673767
Die ster O+

Lockdown -O-
pi_202674282
Mijn schoonmoeder raakt ook in paniek denk ik bij een lockdown. Die had komende week nergens tijd voor want ze moest nog naar de kapper en boodschappen doen (reguliere boodschappen, geen kerstboodschappen ofzo :D).

Lekkere prijzen F_r! Mijn man wilde niet mee doen met zijn online bingo :(
pi_202674694
Onze thuiskapster komt morgen nog *)
#timing
pi_202676723
Ik werk in de detailhandel en ik geniet altijd extra van mijn werk in feestdagentijd, en vind het ook oprecht kwalitatief uitermate teleurstellend voor mijn werkgever als wij als kleine winkel weer dicht moeten, gooi al die klote Primarks en H&M’s dicht waar niemand zich aan de maatregelen houdt }:|

Enige voordeel is is dat ik niet thuis kan werken als het zover komt en dus die uitdaging niet aan hoef te gaan met kleuter thuis, maar ik ben een leukere moeder als ik 3 dagen in de week naar mijn werk kan :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_202676849
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 23:34 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn schoonmoeder raakt ook in paniek denk ik bij een lockdown. Die had komende week nergens tijd voor want ze moest nog naar de kapper en boodschappen doen (reguliere boodschappen, geen kerstboodschappen ofzo :D).

Lekkere prijzen F_r! Mijn man wilde niet mee doen met zijn online bingo :(
Waarom niet? Volgende keer gewoon onder zijn naam mee doen. Heb ik ook een keer gehad toen hij niet kon. Was het gisteren vanuit zijn werk ook bingo?
pi_202676860
Ik ben een beetje afgestompt, als ik dat soort berichten lees. Toevallig gisteren de kringloop en bouwmarkt bezocht, dus in geval van winkelsluiting kan kind vooruit met nieuw speelgoed en ik heb alle klusspullen voor project zolder gekocht. Dat scheelt dan weer.
pi_202676971
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-essentiele-winkels

Stukje uit artikel:

Bij een eerdere lockdown mochten alleen essentiële winkels zoals supermarkten openblijven. Of dat nu ook gaat gebeuren, is aan het kabinet. Mogelijk komen er uitzonderingen voor sommige sectoren.

Wat willen ze nou, óók de supermarkten sluiten? Tis wel een idee om de zorg te ontlasten, we verhongeren gewoon massaal thuis, bevolking dood, virus dood en zorg ontlast🤪🤪🤪🤪🤪

Echt waar, wat een ongelooflijk fucking kutzooi😡. Sloop gewoon álle bedrijven die nog een béétje omzet hebben. Achterlijk gedoe.
If they say
pi_202676988
Ik ga zo naar action. Zoonlief heeft koptelefoon nummer 46752 gesloopt maar heeft maandag, dinsdag en woensdag wel 3 uur per dag online les.

Nu snap ik ook de schoolsluiting. Voorbode van alles.

Kutzooi🤬
If they say
pi_202677016
Ik ga zo mijn kinderen maar uit bed schoppen en naar het winkelcentrum sturen. Ze moeten nog kerstcadeautjes kopen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 18 december 2021 @ 08:13:49 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202677024
Nou, het zal vandaag dan wel weer overal stervensdruk worden met mensen die nog moeten shoppen als het kan...
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 18 december 2021 @ 08:15:21 #166
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202677037
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 08:13 schreef Leandra het volgende:
Nou, het zal vandaag dan wel weer overal stervensdruk worden met mensen die nog moeten shoppen als het kan...
Het was gisteren al bizar druk overal :{.
KuikenGuppy
  zaterdag 18 december 2021 @ 08:18:45 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202677067
Stel dat de lockdown per direct is, niemand mag naar buiten zonder geldige reden, leger controleert... zitten die stakkers van 3FM de eerstkomende 3 maanden in dat glazen huis opgesloten :P.
KuikenGuppy
pi_202677129
Oh nee. Vandaag moet ik werken. Zullen wel weer 1000 opmerkingen komen met hoe erg het voor ons is.
En dat is het ook. Maar ik heb helemaal geen zin in die gesprekken, alsof wij nog niet door hebben dat het verschrikkelijk is :')
pi_202677150
Ik ben echt mad, de laatste fase van onze verbouwing en ik moet nog 100.000 dingen uitzoeken. Lampen, gordijnen, kasten …
Ik heb een trauma opgelopen aan de Ikea vorige week

En waar gaat het naar toe? Over een paar jaar zitten we met variant omega zeta omikron en onze 80ste booster en dan gaan we weer op slot en blijven de kinderen weer 2 maanden thuis?

[ Bericht 0% gewijzigd door Adrian4 op 18-12-2021 08:38:00 ]
  zaterdag 18 december 2021 @ 08:38:13 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_202677206
Nm, verkeerd begrepen. :@
pi_202677303
Echt, die hele fucking boostercampagne is een grote blunder. Weer te laat begonnen.

Ik vind het zwaar kut want wat een pokkejaar was het al. We zitten hier al een week in een soort van lockdown omdat ik in een straal van 5 minuten lopen van huis moet blijven.

Al die winkels die juist nu omzet moeten draaien, restaurants, kappers etc.

Ik zou er van gaan zuipen.
pi_202677413
't zou voor jongste wil balen zijn dat een deel van zijn verjaardagsfeestje in het water valt. Maar dan verzinnen we wel iets anders..

Zolang de supermarkten open blijven, overleef ik het wel weer..
SPOILER
Maar of anderen met bijv een eigen zaak het ook redden, dat is wel weer een anders ding. Dan mag er wel weer een flinke pot geld achteraan.

Op naar 2022 *O*
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 december 2021 @ 09:14:56 #173
269689 crew  Viv
pi_202677539
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 08:31 schreef Adrian4 het volgende:
En waar gaat het naar toe? Over een paar jaar zitten we met variant omega zeta omikron en onze 80ste booster en dan gaan we weer op slot en blijven de kinderen weer 2 maanden thuis?
Dit.

Ik denk dat de enige oplossing is om de coronazorg in de ziekenhuizen structureel op te schalen (zonder de reguliere zorg af te schalen). Voldoende capaciteit op de verpleegafdelingen en IC's om de pieken op te vangen zónder lockdowns, boosters (behalve eventueel voor ouderen/kwetsbaren zoals de griepprik) of andere coronamaatregelen.

Ze miepen altijd dat die mankracht er niet is, maar er hebben de afgelopen jaren tienduizenden mensen de zorg verlaten (nog vóór corona, vanwege hoge werkdruk, zware administratieve lasten tegen een karig salaris). Maak het aantrekkelijker en die mensen (die echt wel een hart voor de zorg hebben, maar die zorg niet konden leveren zoals ze het zouden willen) komen heus wel terug.

En ja, dat kost geld (hogere salarissen, meer collega's per afdeling, etc), maar de huidige manier óók (steunpakketten, massale vaccinatieprogramma's, minder omzet in veel sectoren dus minder belastingafdracht, etc etc).

[ Bericht 1% gewijzigd door Viv op 18-12-2021 09:21:14 ]
pi_202677655
Als je op een langdurige manier wil bezuinigen moet er eerst worden geïnvesteerd.
pi_202677784
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 08:06 schreef Mushanga71 het volgende:

Stukje uit artikel:

Bij een eerdere lockdown mochten alleen essentiële winkels zoals supermarkten openblijven. Of dat nu ook gaat gebeuren, is aan het kabinet. Mogelijk komen er uitzonderingen voor sommige sectoren.

Wat willen ze nou, óók de supermarkten sluiten? Tis wel een idee om de zorg te ontlasten, we verhongeren gewoon massaal thuis, bevolking dood, virus dood en zorg ontlast🤪🤪🤪🤪🤪

Echt waar, wat een ongelooflijk fucking kutzooi😡. Sloop gewoon álle bedrijven die nog een béétje omzet hebben. Achterlijk gedoe.
Ik denk dat supermarkten open blijven en dat ze uitzonderingen maken voor een aantal andere winkel/sectoren (zo lees ik het).

Het vliegt me behoorlijk aan, al die verandering en onrust.
En het ging al niet heel lekker, dit helpt niet echt (of misschien moet ik zeggen: echt niet).
In elk geval zo maar even langs de drogist om mn bestelde badschuim op te halen, dan kan ik voorlopig in bad, wie weet helpt dat... :')
pi_202677795
Vergeet niet dat er de afgelopen jaren juist heel veel geld de zorg in is gegaan. Waar is dat dan aan besteed?
En opschalen eens, maar dan nog wil je niet naar de IC. Je moet vooral voorkomen dat die IC bedden nodig zijn.

Geen idee hoe, dat mogen mensen die ervoor betaald worden verzinnen. Maar aan hoe nu de boostershit wordt gedaan, vrees ik het ergste.
pi_202677907
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:31 schreef exode het volgende:
Vergeet niet dat er de afgelopen jaren juist heel veel geld de zorg in is gegaan. Waar is dat dan aan besteed?
En opschalen eens, maar dan nog wil je niet naar de IC. Je moet vooral voorkomen dat die IC bedden nodig zijn.

Geen idee hoe, dat mogen mensen die ervoor betaald worden verzinnen. Maar aan hoe nu de boostershit wordt gedaan, vrees ik het ergste.
Ik denk dat dat geld niet is gegaan naar werkdrukverlaging en dat is nou net wat je nodig hebt om mensen gemotiveerd te houden voor zulk zwaar werk, lijkt me.
Daar kan een kleine bonus ook niets aan veranderen volgens mij.
pi_202677959
De loonsverhoging van 1,5% die werd gebracht als een flinke loonsverhoging terwijl bij de CAO's in andere sectoren dit jaar loonsverhogingen zijn afgesproken die richting de 3% gaan. Dat is geen inhaalslag te noemen.
pi_202677980
quote:

Vanuit de (maatschappelijke) zorg zie ik dat er gigantisch veel geld gaat naar papier. En het regelen van papier vooral. En het verantwoorden van elk onzinnig detail. Er zijn geregeld situaties dat het regelen van zorg (en de controle daarop) duurder is dan de inzet van een zorgverlener.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 december 2021 @ 09:45:04 #180
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202678020
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:43 schreef YPPY het volgende:

[..]
Vanuit de (maatschappelijke) zorg zie ik dat er gigantisch veel geld gaat naar papier. En het regelen van papier vooral. En het verantwoorden van elk onzinnig detail. Er zijn geregeld situaties dat het regelen van zorg (en de controle daarop) duurder is dan de inzet van een zorgverlener.
Regeldrang…
  zaterdag 18 december 2021 @ 09:46:47 #181
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_202678045
quote:

[..]
Dit is zo deprimerend om te lezen. Ik weet dat het waar is, maar ik weet niet hoe we dit weer als maatschappij ongedaan kunnen maken. De roep om controle komt namelijk ook uit dezelfde maatschappij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_202678071
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:31 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik denk dat supermarkten open blijven en dat ze uitzonderingen maken voor een aantal andere winkel/sectoren (zo lees ik het).

Het vliegt me behoorlijk aan, al die verandering en onrust.
En het ging al niet heel lekker, dit helpt niet echt (of misschien moet ik zeggen: echt niet).
In elk geval zo maar even langs de drogist om mn bestelde badschuim op te halen, dan kan ik voorlopig in bad, wie weet helpt dat... :')
Zo kan je het ook lezen jah😄

Ik zie het niet meer zitten. Als ik de volgende ochtend niet wakker word boeit het me niet meer. Alles waar we de afgelopen 30 jaar keihard voor gewerkt hebben kapot te zien gaan... Ik weet niet hoe we ooit nog uit de schuld gaan komen. En nu gaan we nóg een keer. Ik weet het niet meer. Ik ben op.
If they say
  zaterdag 18 december 2021 @ 09:49:50 #183
37150 livelink
pi_202678094
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:48 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Ik zie het niet meer zitten. Als ik de volgende ochtend niet wakker word boeit het me niet meer. Alles waar we de afgelopen 30 jaar keihard voor gewerkt hebben kapot te zien gaan... Ik weet niet hoe we ooit nog uit de schuld gaan komen. En nu gaan we nóg een keer. Ik weet het niet meer. Ik ben op.
:*
pi_202678122
quote:

[..]

Klote voor jullie. Sterkte. :*
Ik wens betere tijden en heel veel kracht en steun toe.
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 december 2021 @ 09:52:16 #185
269689 crew  Viv
pi_202678139
quote:
Meer patiënten behandeld/verpleegd (vanwege de vergrijzing: mensen maken over het algemeen de meeste zorgkosten in hun laatste levensjaren), nieuwe en duurdere diagnostiek/behandelingen, ICT-systemen, etc.

Niet aan "meer handen aan het bed" in ieder geval. :{
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 december 2021 @ 09:55:40 #186
269689 crew  Viv
pi_202678234
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:46 schreef livelink het volgende:

[..]
Dit is zo deprimerend om te lezen. Ik weet dat het waar is, maar ik weet niet hoe we dit weer als maatschappij ongedaan kunnen maken. De roep om controle komt namelijk ook uit dezelfde maatschappij.
Tegen financiers zeg ik geregeld dat de helft van mijn werk bestaat door gedoe om de zorg heen. Als dat gewoon ‘goed’ liep, zouden ze mij niet in hoeven huren. En op kleine schaal zijn er lokaal echt goede initiatieven, maar allerlei instanties houden elkaar bureaucratisch gevangen.
En deels begrijp ik een stukje van bv collega’s die vervolgd kunnen worden, of bedreigd worden voor hun werk. Die moeten zichzelf wel indekken door alles vast te leggen. Maar dat kost (veel) geld.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_202678272
quote:

[..]

We hebben psychische trajecten lopen vanwege de onzekerheid door al het gedoe.
Heb je contact met lokale ondersteuning?
*OUD heilige*
pi_202678282
Dank jullie wel😘

Ik kan nu alleen nog maar janken. Zoonlief gaat zo gelukkig met zn pa naar de zaak. Voor zolang dat kan...
If they say
  Moderator zaterdag 18 december 2021 @ 10:03:38 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202678315
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 08:06 schreef Mushanga71 het volgende:

Stukje uit artikel:

Je leest het verkeerd, natuurlijk gaan de supermarkten niet sluiten ;)

Ze vragen zich af of deze keer weer alléén de supermarkten openblijven of misschien toch ook andere winkels :)

Ik begreep dat het waarschijnlijk vandaag al aangekondigd wordt om een run op winkels te voorkomen.

Het is me alleen nog niet duidelijk of het ook voor het kdv geldt. Er staat “al het onderwijs” maar valt het kdv daar ook onder :?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202678327
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:00 schreef YPPY het volgende:

[..]
We hebben psychische trajecten lopen vanwege de onzekerheid door al het gedoe.
Heb je contact met lokale ondersteuning?
Heb vorige week net de laatste sessie bij mijn psycholoog gehad. Zij gaat met pensioen. Het ging goed. Nu niet meer.
Ik doe geen gekke dingen hoor, moet doorgaan. Maar het voelt echt zo kut.
If they say
  Moderator zaterdag 18 december 2021 @ 10:07:35 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202678374
quote:

[..]

Wat voor zaak hebben jullie? Wij werken in de culturele sector (ook eigen zaak) dus dat gaat ook weer grote impact hebben -O-
pi_202678378
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:14 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit.

Ik denk dat de enige oplossing is om de coronazorg in de ziekenhuizen structureel op te schalen (zonder de reguliere zorg af te schalen). Voldoende capaciteit op de verpleegafdelingen en IC's om de pieken op te vangen zónder lockdowns, boosters (behalve eventueel voor ouderen/kwetsbaren zoals de griepprik) of andere coronamaatregelen.

Ze miepen altijd dat die mankracht er niet is, maar er hebben de afgelopen jaren tienduizenden mensen de zorg verlaten (nog vóór corona, vanwege hoge werkdruk, zware administratieve lasten tegen een karig salaris). Maak het aantrekkelijker en die mensen (die echt wel een hart voor de zorg hebben, maar die zorg niet konden leveren zoals ze het zouden willen) komen heus wel terug.

En ja, dat kost geld (hogere salarissen, meer collega's per afdeling, etc), maar de huidige manier óók (steunpakketten, massale vaccinatieprogramma's, minder omzet in veel sectoren dus minder belastingafdracht, etc etc).
Plus de landen waar nu amper gevaccineerd is wel vaccins geven zodat er niet meer varianten ontstaan
pi_202678381
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:03 schreef MaJo het volgende:

[..]
Je leest het verkeerd, natuurlijk gaan de supermarkten niet sluiten ;)

Ze vragen zich af of deze keer weer alléén de supermarkten openblijven of misschien toch ook andere winkels :)

Ik begreep dat het waarschijnlijk vandaag al aangekondigd wordt om een run op winkels te voorkomen.

Het is me alleen nog niet duidelijk of het ook voor het kdv geldt. Er staat “al het onderwijs” maar valt het kdv daar ook onder :?
Dan hoop ik héél hard dat we ook gewoon open mogen blijven voor afhaal. Net zoals de andere keren. Beperkt de schuld iets. Maar café zal wel dicht moeten. Alweer.

Tis toch bizar als kdv óók dicht moet?! Hoe dan?! Echt, shoot me.
If they say
pi_202678421
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat voor zaak hebben jullie? Wij werken in de culturele sector (ook eigen zaak) dus dat gaat ook weer grote impact hebben -O-
Cafetaria's en 1 cafe.
Och meis, jullie sector is nog harder getroffen, die is echt kapot gemaakt. Lukt het jou nog een beetje? Sterkte😘
If they say
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 december 2021 @ 10:11:47 #196
269689 crew  Viv
pi_202678444
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:07 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Plus de landen waar nu amper gevaccineerd is wel vaccins geven zodat er niet meer varianten ontstaan
Ja dat ook. Druppel op een gloeiende plaat in veel ontwikkelingslanden vooralsnog. :{
pi_202678481
quote:

[..]
Belachelijk dus.
Typisch Nederlands ook.

Geld gaat het dus niet zozeer oplossen, het besteden van geld wel.
  Moderator zaterdag 18 december 2021 @ 10:15:03 #198
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202678491
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:10 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Cafetaria's en 1 cafe.
Och meis, jullie sector is nog harder getroffen, die is echt kapot gemaakt. Lukt het jou nog een beetje? Sterkte😘
Het mooie aan onze sector is dat de mensen behoorlijk creatief zijn. Zo wordt er veel online gedaan of buiten/‘s ochtends opgetreden. Vorig jaar was het slechtste jaar, toen haalden we 25% van de normale omzet (dankzij het eerste kwartaal). Dit jaar zitten we op 50%. We redden het dus wel door middel van staatssteun maar we zijn wel ons kantoor kwijt en 2 man personeel.

Ondanks alles ben ik positief gestemd, door deze crisis heb ik bijvoorbeeld wel veel meer van mijn zoontje mee kunnen maken O+ Maar het moet zeker niet (weer) te lang duren want er zijn natuurlijk wel grenzen.
pi_202678521
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:07 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Of zelf laten produceren maar ja, daar willen de vaccinproducenten niet aan. Die zitten met hun dikke ass op het recept.
If they say
pi_202678530
Financieel zullen wij niet zo snel geraakt worden, die luxe hebben wij.

Ik vrees wel voor de wachtlijsten in de zorg waar mijn moeder, schoonmoeder en nu dus ook verloofde last van hebben.

We moeten dus wel stoppen met meer geld naar de zorg roepen, echt van mij mag er veel meer heen. Maar dat belandt niet op de plek waar het moet. Bij de mensen die zich er kapot werken. Bij zij die het verschil maken.

Een virtuele knuffel aan iedereen hier die het nodig heeft, om wat voor reden dan ook.
pi_202678558
Ik hoop eigenlijk dat ze de horeca nog een weekje open kunnen houden. Daar valt immers veel meer te controleren dan achter de voordeur en dat willen ze toch zo graag, die controle?
Restaurants enzo hebben al ingekocht voor de kerstdagen en als mensen allemaal thuis moeten gaan eten dan zorgt dat voor extra drukte bij de supermarkten en meer mensen bij elkaar op bezoek.
pi_202678618
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:15 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het mooie aan onze sector is dat de mensen behoorlijk creatief zijn. Zo wordt er veel online gedaan of buiten/‘s ochtends opgetreden. Vorig jaar was het slechtste jaar, toen haalden we 25% van de normale omzet (dankzij het eerste kwartaal). Dit jaar zitten we op 50%. We redden het dus wel door middel van staatssteun maar we zijn wel ons kantoor kwijt en 2 man personeel.

Ondanks alles ben ik positief gestemd, door deze crisis heb ik bijvoorbeeld wel veel meer van mijn zoontje mee kunnen maken O+ Maar het moet zeker niet (weer) te lang duren want er zijn natuurlijk wel grenzen.
Dat is fijn, dat veel online en buiten kan. En dat jullie wat aan de staatssteun hebben. Maar ondertussen gaat de boel wel kapot.
Vind het knap dat je er zo in staat. En een kleintje hebben verzet de gedachten best wel. Geniet van die momenten, ze zijn maar zo kort klein😘
If they say
pi_202678828
@mushanga en andere mensen die het nodig hebben :*
pi_202678837
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:14 schreef exode het volgende:

[..]
Belachelijk dus.
Typisch Nederlands ook.

Geld gaat het dus niet zozeer oplossen, het besteden van geld wel.
In Rotterdam is er nu bv ook gedoe om een aanbesteding. Waarschijnlijk is er daar straks maanden geen welzijnswerk vanwege aanbestedingsgeneuzel. En áls er dan een nieuwe aanbieder is, moet alles weer opnieuw opgebouwd worden. Voor een paar jaar. Zo verdrietig.
Bij thuiszorg gebeurt het ook. En zo vertrekken psychiaters uit bij grote organisaties, gaan zelfstandig, krijgen veel te weinig financiering en stoppen. En dat zijn vaak echt goede professionals. En vervolgens is er een tekort. Ja, duh. Zolang de regering hetzelfde blijft, zal het niet écht veranderen.
*OUD heilige*
  zaterdag 18 december 2021 @ 10:40:31 #205
149959 SQ
snelle trees
pi_202678896
Maar ja als je het zonder aanbesteding doet krijg je weer schreeuwende mensen die vinden dat het niet eerlijk gaat.

Da's het hele issue met alles wat publiek is. Iedereen heeft een mening, iedereen heeft inspraak, dus efficiënt kan het nooit worden. Tenzij we de communistische kant op willen :+
disclaimer
pi_202678979
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:40 schreef SQ het volgende:
Maar ja als je het zonder aanbesteding doet krijg je weer schreeuwende mensen die vinden dat het niet eerlijk gaat.

Da's het hele issue met alles wat publiek is. Iedereen heeft een mening, iedereen heeft inspraak, dus efficiënt kan het nooit worden. Tenzij we de communistische kant op willen :+
Het zou al veel schelen als de aanbesteding voor langere termijn is dan bv 2 of 3 jaar. Dan is het voor goede medewerkers ook aantrekkelijk om ergens te gaan werken. Er loopt nu een onderzoek waarom zoveel welzijnswerkers stoppen met hun werk. Oa door de onzekerheid. Voor bewoners is het ook ontzettend demotiverend. En dat zorgt weer voor een hogere zorgvraag.
Ouders moeten bv elk jaar aantonen dat hun kind nog steeds down heeft. :{ Tijd terug meneer van 70+, moest bewijzen dat hij na 60 jaar nog steeds doof is. 8)7
*OUD heilige*
  zaterdag 18 december 2021 @ 10:50:55 #207
149959 SQ
snelle trees
pi_202679040
Omg :')
Nou ja, doofheid kan in theorie verholpen worden (nee, bij de meesten niet, I know ;)) maar genezen van down zou wel revolutionair zijn :D
disclaimer
pi_202679136
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:36 schreef YPPY het volgende:

[..]
In Rotterdam is er nu bv ook gedoe om een aanbesteding. Waarschijnlijk is er daar straks maanden geen welzijnswerk vanwege aanbestedingsgeneuzel. En áls er dan een nieuwe aanbieder is, moet alles weer opnieuw opgebouwd worden. Voor een paar jaar. Zo verdrietig.
Bij thuiszorg gebeurt het ook. En zo vertrekken psychiaters uit bij grote organisaties, gaan zelfstandig, krijgen veel te weinig financiering en stoppen. En dat zijn vaak echt goede professionals. En vervolgens is er een tekort. Ja, duh. Zolang de regering hetzelfde blijft, zal het niet écht veranderen.
Mijn zus heeft 20+ jaar in de zorg gewerkt, de laatste jaren in de thuiszorg. Ze is gestopt omdat ze steeds meer bijscholingen moest doen en ineens een werkcirkel van tientallen kilometers had.
En dat zie je steeds meer. Ze jagen al die ervaren hardwerkende krachten de deur uit. Ik kende best wel wat mensen die in de zorg werkten, zijn allemaal wat anders gaan doen de afgelopen jaren.
pi_202679465
Ik was toch bezig met foto's voor Secret Santa, dus dan onze kerstboom ook maar even posten
pi_202679504
Nou, dan doe ik ook wel mee met onze boom. Vol met van die ouderwetse houten hangertjes die in mijn kindertijd ook al in de boom hingen. O+

pi_202679753
Leuk, al die kerstbomen. O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 08:13 schreef Leandra het volgende:
Ik ben blij dat ik ons gezin dit weekeinde als deadline voor het kopen van cadeaus online had gegeven! Bijna alles is al binnen of is waarschijnlijk op tijd binnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_202679774
Kind wou vanmiddag naar de dansopvoering van z'n vriendinnetje, hier in het centrum. Kerstman, elfjes, alles is er. Ik heb maar uitgelegd dat dat géén goed idee is nu.. :N
We moeten wat boodschappen halen voor morgen (dan vieren wij alvast Kerst) en verder gaan we maar alvast in lockdown. -O-
pi_202679915
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:40 schreef SQ het volgende:
Torenhoge boetes. Nog iets onwenselijker dan schreeuwende mensen :{.

Aanbesteden kán echt wel handig zijn. Voor aanschaf van koffie-automaten oid. Voor zorg vind ik het eigenlijk onethisch.
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 18 december 2021 @ 12:17:42 #214
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202680459
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 11:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Torenhoge boetes. Nog iets onwenselijker dan schreeuwende mensen :{.

Aanbesteden kán echt wel handig zijn. Voor aanschaf van koffie-automaten oid. Voor zorg vind ik het eigenlijk onethisch.
Zelfs daar komt bij ons alleen maar @&¤£¥ koffie uit. Een aanbesteding tussen crap partijen blijft een crap uitkomst geven :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202681008
Bij Kim in de klas zijn er 3 leerlingen positief getest op corona. Kim was op stage, is niet met hun in aanraking geweest. Ze moest wel een thuistest doen. Zondag moet ze weer testen voor de zekerheid.
Als er in het weekend meer leerlingen positieve thuistesten krijgen dan worden er andere maatregelen genomen stond in de mail.
Maar ik denk dat de school sowieso dicht moet nav de persco vanavond.
Kim is boos dat de mentrix niet heeft geluisterd om het kerstgebeuren afgelopen week te doen. Ze hadden lootjes getrokken en alle cadeautjes liggen op school.
Want Kim had al voorspeld dat er wel weer een lockdown zo komen, of dat de school alsnog dicht zou gaan.
Tyler is iig nog op tijd naar de kapper geweest, we zijn net terug. Dat wilde hij graag voor kerst, het was ook wel erg lang. Toen we er waren kwamen er veel mensen langs om te vragen of er nog plek was, maar alles zat al vol.
  zaterdag 18 december 2021 @ 13:01:00 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202681165
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 11:36 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk, al die kerstbomen. O+
[..]
Ik ben blij dat ik ons gezin dit weekeinde als deadline voor het kopen van cadeaus online had gegeven! Bijna alles is al binnen of is waarschijnlijk op tijd binnen.
Ik had nog ergens een verhuisdoos gezien waar "cadeautjeskast" op stond, en Soneal had die doos natuurlijk ook gezien en geïnspecteerd en wist me te vertellen dat daar nog wel leuke dingen voor hem en voor kleinzoon in zitten, dus dat komt goed :D

Verder gisteren de laatste dingen voor bij de boom gekocht, dus Soneal heeft zich gestort op het bouwen van een dorp.
Zojuist hebben we nog een winterjas en spijkerbroeken voor hem gescoord, onderweg naar een verjaardag (waar wij vandaag de enige gasten zijn) in Den Haag.

Anyhow, wat er niet is dat is er niet, jammer de bammer, ik heb nog wel een paar Happy Socks voor N liggen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202681216
quote:

[..]
Yep, dat zie ook ook dagelijks op mijn werk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_202681652
Net voor Jan met de korte achternaam bij de scouting. Er was een mail uitgegaan maar die hadden wij niet gehad. Zucht. B verveelt zich nu al, worden lange lockdown weken.
pi_202681664
quote:

[..]
Jup. Net zoals :r aanbestedingen :r . Bergen papier om werk wat je al jaren goed doet te behouden waardoor het voor je organisatie best wel veel tijd, personeel en middelen kost om het te behouden. En voor de lol doen we er gewoon nieuwe papieren draken bij die je straks moet doen om je werk te mogen blijven doen
pi_202682000
Ik zit in discussie met mijn kabelmaatschappij :')

Het enige wat ik aan ze vroeg is of ze het interview met Max Verstappen van gisteravond willen herhalen, of op hun YouTube kanaal willen zetten met subs. Want ik kan niet horen en wil wel graag naar dat interview kijken.

Krijg ik eerst de subs van een interview uit 2019 toegestuurd... zat al te kijken van huh... 3e geworden??? :?
En nu zeggen ze dat ik maar op het algemene forum moet vragen of iemand een goed idee heeft om dit op te lossen. Ja dat heb ik zelf.... dat de oranje Z zelf voor subs zorgt o|O

Hmpf
pi_202682212
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 10:07 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mag ik weten wat voor zaak jullie hebben? Uit interesse, ik werk zelf ook in die sector :D
pi_202682286
Ik ben wel toe aan een nieuwe topictitel trouwens, mijn baby neemt deze te serieus en heeft mij vandaag al 2 x ondergespuugd }:|
pi_202682382
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 14:12 schreef Aure het volgende:
Ik ben wel toe aan een nieuwe topictitel trouwens, mijn baby neemt deze te serieus en heeft mij vandaag al 2 x ondergespuugd }:|
Moeten we nog even een paar pagina's doorspammen. Iemand nog een opsom?

En sterkte :*
pi_202682518
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 13:52 schreef MorganLeFay het volgende:
YouTube kanaal willen zetten met subs.
Toevallig net op Youtube gekeken maar de automatische ondertiteling werkt helaas beroerd met de Nederlandse taal.

Bij dit engelse interview gaat beter met de ondertiteling.
pi_202682538
Het is hier trouwens echt retedruk in de stad, overal staan rijen :')
pi_202682626
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 14:27 schreef Aure het volgende:
Het is hier trouwens echt retedruk in de stad, overal staan rijen :')
Complete verkeersinfarct hier _O-
Wij zijn mooi gaan fietsen.
pi_202682700
Voor de action was al een rij maar goed: ik moest er tenslotte ook wezen.
Het is nog pest weer ook. :')
pi_202682913
Mn man kwam ook al mopperend terug. Moest nieuwe ovenschalen hebben en ik zou afgelopen week doordeweeks voor alle massahysterie de kerstspullen halen. Maarja, Anna in het ziekenhuis en hele andere prioriteiten.

Anyway, mijn schoonfamilie heeft mij de kerst organisatie toevertrouwd. Comfy christmas gaat het dus worden. Foute kersstruien verplicht en allemaal op pantoffels komen *O* .
pi_202683023
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 13:52 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik zit in discussie met mijn kabelmaatschappij :')

Het enige wat ik aan ze vroeg is of ze het interview met Max Verstappen van gisteravond willen herhalen, of op hun YouTube kanaal willen zetten met subs. Want ik kan niet horen en wil wel graag naar dat interview kijken.

Krijg ik eerst de subs van een interview uit 2019 toegestuurd... zat al te kijken van huh... 3e geworden??? :?
En nu zeggen ze dat ik maar op het algemene forum moet vragen of iemand een goed idee heeft om dit op te lossen. Ja dat heb ik zelf.... dat de oranje Z zelf voor subs zorgt o|O

Hmpf
Interview op Ziggo sport?
pi_202683039
En terwijl iedereen nu naar de winkels rent vul ik mijn digitale boodschappenkarretje voor kerst
pi_202683119
maar de supermarkten blijven toch open? Ik snap de stress niet zo geloof ik..
pi_202683162
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:09 schreef watmoetikkiezen het volgende:
maar de supermarkten blijven toch open? Ik snap de stress niet zo geloof ik..
Lijkt mij ook dat de supermarkten open blijven.
Maar als de niet essentiële winkels dicht moeten, dan kan ik me wel voorstellen dat mensen daar nog gauw even heen gaan.
Mijn man is nog met de oudste naar de bieb geweest, want ze moest nog een boek lezen voor een boekverslag. Die wilden we volgende week gaan halen, maar het is nu in huis.
Het was druk in het centrum zei hij.
  zaterdag 18 december 2021 @ 15:17:08 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_202683245
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:02 schreef douche-eendje het volgende:
En terwijl iedereen nu naar de winkels rent vul ik mijn digitale boodschappenkarretje voor kerst
Om dan op 24 december een uur voor levering een mail te krijgen met "we kunnen niet alles leveren" :'(
Ik ga mijn kerst essentials toch wel zelf halen denk ik.
disclaimer
pi_202683420
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 12:17 schreef laziness het volgende:

[..]
Zelfs daar komt bij ons alleen maar @&¤£¥ koffie uit. Een aanbesteding tussen crap partijen blijft een crap uitkomst geven :+
Is ‘lekkere koffie’ dan geen onderdeel geweest van de uitvraag? :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_202683441
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:17 schreef SQ het volgende:

[..]
Om dan op 24 december een uur voor levering een mail te krijgen met "we kunnen niet alles leveren" :'(
Ik ga mijn kerst essentials toch wel zelf halen denk ik.
Zo vaak gehad, ook buiten Kerst overigens.
pi_202683481
Hier zijn alle bezorging-slots al lang en breed vol
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 december 2021 @ 15:32:41 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202683506
Van mij hoeft het niet meer…
pi_202683625
Ik ben zo blij dat we gisteren bijna alle benodigde verfspullen zijn gaan halen en twee weken geleden de ikea leeggekocht hebben. Stond normaal voor volgende week op de planning :X
Wij kunnen nu rustig de peuterkamer af gaan werken.
In de praxis was het blijkbaar ook goed druk vandaag. We zijn duidelijk niet de enige met klusplannen :)
Kerstcadeaus zijn ook al in huis buiten nog eentje die geleverd gaat worden. Buiten onze eigen te krappe planning gelukkig geen stress.
pi_202683643
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:32 schreef Sjeen het volgende:
Van mij wel hoor. Alle feestelijkheid in huis na afgelopen week. Mijn baby vorige week op de IC zien belanden met RS was wel ellende genoeg, ik heb zin in mijn schoonouders, schoonzusje en zwager hier in huis en een lekkere comfy kerst met fijn eten. En ik laat alles de 22e gewoon bezorgen, het is toch allemaal goed planbaar en geen moeilijk gedoe. Pompoen en wortel als groente, dat komt niet op een dagje.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 december 2021 @ 15:43:53 #240
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_202683765
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:39 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Van mij wel hoor. Alle feestelijkheid in huis na afgelopen week. Mijn baby vorige week op de IC zien belanden met RS was wel ellende genoeg, ik heb zin in mijn schoonouders, schoonzusje en zwager hier in huis en een lekkere comfy kerst met fijn eten. En ik laat alles de 22e gewoon bezorgen, het is toch allemaal goed planbaar en geen moeilijk gedoe. Pompoen en wortel als groente, dat komt niet op een dagje.
In jouw geval snap ik het zeker :) We gaan hier ook gewoon wat lekkers koken met kerst.

Maar ik baal gewoon dat dochter dadelijk geen rijexamen kan doen, niet naar school kan, niet kan gaan sporten, niet normaal als tiener onbezorgd door het leven kan gaan…
pi_202683845
quote:

[..]
Wat heftig joh, is ze inmiddels weer thuis? Ik kan me goed voorstellen dat je in de nasleep hiervan juist graag samen wil zijn.

Ik heb een AH bezorgbundel, altijd plek *O* Ze komen hier de 21e bezorgen (en de 28e voor oud&nieuw) ik bestel ook maar geen al te exotische zaken.
  zaterdag 18 december 2021 @ 15:57:06 #242
244125 laziness
pi_202684034
Mijn boodschappen komen de 23ste. Genoeg tijd om nog iets te halen als er iets ontbreekt. Maar eigenlijk gaat het altijd wel goed. Vorig jaar ook en zaten we in dezelfde situatie met kerst :{

Ik ging net stofzuigen en kwam in de keuken de kat tegen. Ze wilde net door een bakplaat lopen waar ik reiniger op had gespoten dus ik til haar op om dr buiten de kamer te zetten. Verkeerde zet. Uit angst voor die stofzuiger hing ze overal in me met haar nagels :'(
pi_202684089
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:32 schreef Sjeen het volgende:
pi_202684571
Ik vind vooral het stukje kdv spannend... Zou gek zijn als die open bleef maar toch wel fijn...
pi_202684839
Kdv lijkt alleen open te blijven voor ouders met cruciale beroepen. Joepie :')
pi_202684938
Pffff. Knuffels voor iedereen. Wat een ellende hè.
pi_202685027
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wat heftig joh, is ze inmiddels weer thuis? Ik kan me goed voorstellen dat je in de nasleep hiervan juist graag samen wil zijn.

Ik heb een AH bezorgbundel, altijd plek *O* Ze komen hier de 21e bezorgen (en de 28e voor oud&nieuw) ik bestel ook maar geen al te exotische zaken.
Ja sinds gistermiddag, gelukkig. 8 dagen ziekenhuis waarvan 4 dagen AMC, daar 1 dag op de IC was flink heftig. Bas zit nu midden in de verwerking en het mama-missen. De buien zijn niet mals.
Ik krijg goede begeleiding vanuit het ziekenhuis, gelukkig.
pi_202685072
Sterkte voor iedereen die het kan gebruiken! :*

Ik laat het maar weer gewoon over me heen komen geloof ik...en prijs mezelf maar gelukkig dat het qua impact bij ons wel meevalt (qua werk en financiën enzo).

Met Kerst nog maar even kijken wat we doen. Schoonouders hebben allebei net corona gehad, dus er is eigenlijk geen veiligere plek dan daar nu ;)
pi_202685093
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja sinds gistermiddag, gelukkig. 8 dagen ziekenhuis waarvan 4 dagen AMC, daar 1 dag op de IC was flink heftig. Bas zit nu midden in de verwerking en het mama-missen. De buien zijn niet mals.
Jeetje, dat is zeker heftig! :*
pi_202685138
quote:

[..]
Buuhhh! Wat heftig joh!
pi_202685185
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:01 schreef exode het volgende:

[..]
Interview op Ziggo sport?
Jep, die. Ziggo Sport heeft geen teletekst. Altijd jammer gevonden bij de races (kijk al jaren). Maar nu al helemaal natuurlijk ;(
pi_202685340
Sterkte met de lockdown allemaal. Wat een shit. Het zit er hier ook aan te komen.

Onze kerstboom:

Er is nog maar 1 bal kapot, ondanks kittens...
pi_202685360
quote:

[..]
Sterkte met je gezin. :*
Hopelijk gauw beter.
pi_202685462
Lullig voor die luitjes die een prikkie lieten zetten voor de QR code. Kunnen ze nog nergens heen. :D ;( :')
pi_202685524
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Sterkte met de lockdown allemaal. Wat een shit. Het zit er hier ook aan te komen.

Onze kerstboom: [ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je kat O+ O+
pi_202685562
quote:

[ afbeelding ]
De kat én de kamelenhanger. O+
pi_202685581
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:03 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Jep, die. Ziggo Sport heeft geen teletekst. Altijd jammer gevonden bij de races (kijk al jaren). Maar nu al helemaal natuurlijk ;(
Wat stom. We zijn wel heel erg bezig met inclusiviteit etc maar vooral op de werkvloer. Ik gooi een balletje op intern :)
  zaterdag 18 december 2021 @ 17:54:36 #258
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202686177
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 15:28 schreef exode het volgende:

[..]
Zo vaak gehad, ook buiten Kerst overigens.
"We hebben een product in uw bestelling vervangen"

En dat je dan ter vervanging iets krijgt wat je totaal niet kunt gebruiken of wat 10x zo duur is :')
KuikenGuppy
  zaterdag 18 december 2021 @ 17:57:40 #259
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202686224
quote:

[..]
Van mij wel hoor. Alle feestelijkheid in huis na afgelopen week. Mijn baby vorige week op de IC zien belanden met RS was wel ellende genoeg
Ahhh dat is zo heftig, wat een schrik... Wij hebben het 5 jaar geleden ook meegemaakt, Gup was toen 3 weken ;(. Bij ons kwam het daarna gelukkig helemaal goed, hopelijk bij jullie ook :*.
KuikenGuppy
pi_202686356
quote:

[ afbeelding ]
Ahhh die poes O+ O+ O+
pi_202686454
@douche-eendje wat heftig. Fijn dat jullie wel weer naar huis mochten nu, sterkte met het verwerken van al dit heftigs. :*
  zaterdag 18 december 2021 @ 18:19:25 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202686615
quote:

[..]
Darn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202687205
Wat heftig inderdaad @douche-eendje, veel sterkte :*
  zaterdag 18 december 2021 @ 18:58:20 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_202687386
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 17:54 schreef Burdie het volgende:

[..]
"We hebben een product in uw bestelling vervangen"

En dat je dan ter vervanging iets krijgt wat je totaal niet kunt gebruiken of wat 10x zo duur is :')
Ik kreeg gisteren een ANDER MERK kattenvoer als vervanging. Die inpakkers hebben duidelijk zelf geen katten :D
disclaimer
  zaterdag 18 december 2021 @ 18:59:18 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_202687415
Het mooiste wat ik ooit als vervanging kreeg was 20 kilo uien ter vervanging van 2 kilo uien O+
disclaimer
pi_202687478
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 18:59 schreef SQ het volgende:
Het mooiste wat ik ooit als vervanging kreeg was 20 kilo uien ter vervanging van 2 kilo uien O+
:D
Hebben ze wel hun best gedaan. :+
  zaterdag 18 december 2021 @ 19:01:57 #267
176471 oh-oh
pi_202687521
Ik kreeg een keer geen tomaten en ook geen vervangende tomaten van AH en toen dacht ik echt nooit meer :')
( Groucho Marx )
  zaterdag 18 december 2021 @ 19:07:44 #268
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202687748
Kunnen we van Dissel een lesje klare taal geven? Wat spreekt die man toch in ongelooflijk lange zinnen met duizend bijzinnen en woorden uit de jaren 50 ofzo...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202687782
AH doet niet aan vervanging inderdaad. Maar als ik zie wat je bij andere ketens aan vervangende producten krijgt vind ik dat niet zo erg :P
pi_202687824
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:07 schreef Tink89 het volgende:
Kunnen we van Dissel een lesje klare taal geven? Wat spreekt die man toch in ongelooflijk lange zinnen met duizend bijzinnen en woorden uit de jaren 50 ofzo...
Oef, viel mij ook al op ja. "Omicron onttrekt zich aan de bescherming van..." Man man man zeg gewoon dat de vaccins minder goed werken tegen deze variant.
pi_202687846
Ik heb eigenlijk al een jaar geen persconferentie meer gekeken dus misschien ligt het ook wel aan mij :')
pi_202687874
Vier op een rij *O*
pi_202688162
Kdv blijft open
  zaterdag 18 december 2021 @ 19:19:40 #274
176471 oh-oh
pi_202688194
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:08 schreef lunapuella het volgende:
AH doet niet aan vervanging inderdaad. Maar als ik zie wat je bij andere ketens aan vervangende producten krijgt vind ik dat niet zo erg :P
Ik woon letterlijk op 30 meter van de Jumbo maar ik geloof dat click and collect bij hun wel de moeite is, mss doe ik die deze week wel ff!
( Groucho Marx )
  zaterdag 18 december 2021 @ 19:21:23 #275
176471 oh-oh
pi_202688272
:') De zestig minners...
( Groucho Marx )
pi_202688498
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:19 schreef wieksel het volgende:
Kdv blijft open
Die had ik niet verwacht, ik dacht eerst dat is hij vergeten te noemen maar het staat specifiek vermeld op de site
https://www.rijksoverheid(...)ederland-in-lockdown

Zwemles is ook een uitzondering, ze hebben toch iets geleerd van de eerdere lockdown.
  zaterdag 18 december 2021 @ 19:28:55 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_202688567
Kdv open. Kan toch nog steeds niet werken want nóg 2 kinderen die wél op school zitten. Jammer man.
disclaimer
pi_202688607
Yay, we mogen nog open voor afhaal en bezorging. Café is dood😤

Hopen dat de scholen wel gewoon op 10 januari open kunnen. We gaan het zien🙄
If they say
pi_202688642
Rijscholen blijkbaar wel open. Dus ook rij-examens zeker? *O* *O*
  zaterdag 18 december 2021 @ 19:31:47 #280
37150 livelink
pi_202688660
Ik ben in ieder geval blij dat de scholen niet tot 14 januari dicht zijn. Dat is nu wel mijn lichtpuntje.
  zaterdag 18 december 2021 @ 19:32:22 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_202688681
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:31 schreef livelink het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat de scholen niet tot 14 januari dicht zijn. Dat is nu wel mijn lichtpuntje.
Ho ho. Dat is nu de intentie. Ik zou er niet van uit gaan dat het ook echt gebeurt.
disclaimer
  zaterdag 18 december 2021 @ 19:32:53 #282
37150 livelink
pi_202688701
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:32 schreef SQ het volgende:

[..]
Ho ho. Dat is nu de intentie. Ik zou er niet van uit gaan dat het ook echt gebeurt.
Ik wil het heel even optimistisch inzien :'(
pi_202688710
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:31 schreef livelink het volgende:
Yeah right.
Geloof er geen klote van. :{w :P
pi_202688729
quote:

[..]
Je kleintje ook geveld :o ;(, en dan ook nog op de IC, jakkes.

Gelukkig zijn jullie inmiddels weer thuis en kunnen lekker cocoonen met zn viertjes. Het zal bij iedereen wel een flinke knauw hebben gegeven :* O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_202688874
Ik ben ook (blij) verrast dat het kdv open blijft. Zeker omdat er ergens stond dat het hetzelfde als vorig jaar zou worden.
pi_202689034
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:28 schreef SQ het volgende:
Kdv open. Kan toch nog steeds niet werken want nóg 2 kinderen die wél op school zitten. Jammer man.
En dan denken werkgevers vast dat alle basisschoolkinderen zichzelf wel kunnen redden dus dat je prima gewoon je werk kan doen :')
pi_202689193
Wat heftig Douche! Veel sterkte daar.

Geen persco gezien, moest alledrie mijn blondies op bed leggen. B klaagt al een paar dagen over hoofdpijn dus maar een pcm gegeven. Hij slaapt ook zo onrustig sinds verloofde ziek is. Gevoelig mannetje.

Ik ga de lockdown maar eens lezen.
pi_202689296
Zwemles gaat ook door, tenminste nog 1 leuk ding te doen in de vakantie:)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_202689416
Wat heftig douche-eendje! Sterkte :*
pi_202689518
Hier is in de kerstvakantie sowieso geen zwemles. Maar wel fijn dat de les komende week door kan gaan.
pi_202689523
Wat een zware week d-e. Ik snap wel dat je dan zin hebt om te vieren. Geniet van je gezin eindelijk weer samen thuis. En sterkte met de nasleep!
pi_202689669
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 19:51 schreef SaskiaR het volgende:
Zwemles gaat ook door, tenminste nog 1 leuk ding te doen in de vakantie:)
Idd, privé lessen geboekt... hele blije zesjarige hier! Door mijn medische ingreep afgelopen week kan ik 2 weken niet met haar mee naar zwemles (dus ze gaat helemaal niet), maar die ene week begin januari maakt alles goed voor haar :)

Sterkte d-e!

En thanks @exode ! *O* Hoop dat ze er iets mee doen!
pi_202689682
Wel balen natuurlijk dat ook de leuke activiteiten voor de vakantie niet kunnen. Had graag nog willen zwemmen of naar de bioscoop gewild. -O-
pi_202689802
Douche-eendje, fijn dat jullie weer thuis zijn O+. Sterkte en beterschap voor de kleine meid.

Sterkte voor een ieder die nu zijn winkel/restaurant/eigen zaak weer moet sluiten. :*

Ik baal voor mijn oudste die er graag op uit gaat maar wat nu niet kan, maar verder hebben we geen klagen. Heb zo te doen met mensen die echt niet meer weten hoe ze hier weer financieel uit moeten komen.

Oh damn, al die mensen die van de week snel snel een week vakantie hebben geboekt, willen nu een regeling omdat het zwembad dicht is en zulks. Tja…. Ik keek net op de FB pagina van Landal :X .
  zaterdag 18 december 2021 @ 20:13:57 #295
176471 oh-oh
pi_202689840
:') Volgens mij kan mijn zus wel gewoon nog naar Londen met dr gezin he?
( Groucho Marx )
pi_202689919
Pfoeh, ook al was ik niks van plan, het drukt wel zwaar, alle maatregelen die nu genoemd worden in de persconferentie.
SPOILER
pi_202689941
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:13 schreef oh-oh het volgende:
:') Volgens mij kan mijn zus wel gewoon nog naar Londen met dr gezin he?
Ja, maar de vraag is hoeveel daar open zal zijn, de besmettingen lopen daar ook weer hard op. Al mijn Britse vrienden zijn hun familiebezoek voor kerst aan het afzeggen omdat het niet verantwoord is.
pi_202690060
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:12 schreef Malteser het volgende:
Douche-eendje, fijn dat jullie weer thuis zijn O+. Sterkte en beterschap voor de kleine meid.

Sterkte voor een ieder die nu zijn winkel/restaurant/eigen zaak weer moet sluiten. :*

Ik baal voor mijn oudste die er graag op uit gaat maar wat nu niet kan, maar verder hebben we geen klagen. Heb zo te doen met mensen die echt niet meer weten hoe ze hier weer financieel uit moeten komen.

Oh damn, al die mensen die van de week snel snel een week vakantie hebben geboekt, willen nu een regeling omdat het zwembad dicht is en zulks. Tja…. Ik keek net op de FB pagina van Landal :X .
Ik ga de Efteling ook lastigvallen. Die moeten ook dicht neem ik aan. Wil toch wel mijn geld terug van ons Oud en Nieuw weekend.
  zaterdag 18 december 2021 @ 20:23:48 #299
244125 laziness
pi_202690126
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:16 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Ja, maar de vraag is hoeveel daar open zal zijn, de besmettingen lopen daar ook weer hard op. Al mijn Britse vrienden zijn hun familiebezoek voor kerst aan het afzeggen omdat het niet verantwoord is.
Ik las dat restaurants daar uit zichzelf al sluiten. Ook omdat de helft van het personeel ziek is.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :*
Het vreet zo langzamerhand wel mentaal aan ons allemaal.
pi_202690164
Zwemles leuk??!!
Haha ik heb geloof ik een grotere hekel aan zwemles dan aan Corona ;)
Gelukkig gaat dat dus wel door ;)
pi_202690176
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:16 schreef Hupje het volgende:
Pfoeh, ook al was ik niks van plan, het drukt wel zwaar, alle maatregelen die nu genoemd worden in de persconferentie.
SPOILER
Die mensen zijn er ook klaaaar mee. Zoveel mensen doen hun best en nog voelt het alsof je er geen hout mee opschiet.
Ik kan mij er niet eens meer aan storen, eerlijk gezegd.
Zou haast zeggen: ieder voor zich. :N :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')