Ja, dat wist ik. Dolly Parton is enorm trots op haar uiers dus ik denk niet dat ze het als belediging ziet.quote:Op donderdag 16 december 2021 17:16 schreef Tele6 het volgende:
Met Engelse bijles voor S. waren we aan het praten over dat aardappelen klonen van elkaar zijn en dat dat goed is, maar dat dieren klonen een heel ander verhaal is. (Ik ook altijd weer met m'n gespreksonderwerpen die veel te ingewikkeld zijn voor Engelse bijles.we zijn erna in een erg ingewikkeld gesprek over medische ethiek terechtgekomen
)
Weten jullie waarom Dolly het schaap die naam heeft?
Ze is vernoemd naar Dolly Parton, omdat het schaap gekloond is vanuit een uiercel van het donorschaap en de onderzoekers dachten het eerst aan Dolly Parton bij "indrukwekkende uiers" .
Ik vind dit eigenlijk een totaal onflatteuze vernoeming en als ik Dolly Parton was zou ik me een beetje vies voelen denk ik.
Wat denken jullie?
Die lui die hier 's nachts rondhangen vroegen zich af bij welk topicnummer we in deze reeks al zijn. Hier is jaren geleden besloten dat niemand dat boeiend vindt dus die nummering is uit de TT gesloopt.quote:Op donderdag 16 december 2021 17:19 schreef Tele6 het volgende:
@:AnneX heb ik een grap gemist of waar komt het nummer 5627 in de TT nou ineens vandaan?
Je hebt het verdiendquote:Op donderdag 16 december 2021 17:11 schreef Tele6 het volgende:
Welke TGTG had je? Ik wil ook wel chocolade
Gemistquote:Op donderdag 16 december 2021 17:19 schreef Tele6 het volgende:
@:AnneX heb ik een grap gemist of waar komt het nummer 5627 in de TT nou ineens vandaan?
Hier in de buurt zit een browniefabriek die wel eens TGTG doet. Misschien daar maar eens een pakketje kopenquote:Op donderdag 16 december 2021 17:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je hebt het verdiend
Cat-astrophe in CUL / Too good to go ervaringen #13 Veel voor weinig!
*strooit virtuele truffels en stukken van sinterklaasletters rond*
Jaaaaquote:Op donderdag 16 december 2021 17:29 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier in de buurt zit een browniefabriek die wel eens TGTG doet. Misschien daar maar eens een pakketje kopen
quote:Op donderdag 16 december 2021 17:19 schreef Tele6 het volgende:
#2943 zou het moeten zijn.....quote:
Boeit niemand!quote:
Bijzondere post ditquote:Op donderdag 16 december 2021 17:39 schreef sigme het volgende:
3 bakken lasagne gemaakt. Lasagnevellen van bloem en kokosmeel en amandelmeel en italiaanse groene kruiden en pizzakruiden en ei en zout en water.
• lasagne met gehakt, tomatensaus, paddestoelen en olijven en bechamelsaus en kaar
• lasagne met gerookte zalm, asperges, paprika, bechamelsaus en kaas
Die zijn voor mijn liefste, die vertrekt morgenmiddag voor een tripje naar Italië en komt pas woensdag weer terug. En ik mag maar 1 koelbox vol eten stoppen.
De 3e bak was restjes van de eerste twee en hebben we zojuist opgenuttigd. Volgens mij krijgt hij prima eten mee.
Oh en vanmiddag kennismakingsgesprek gehad met onze directrice. Ik was wat brutaal geweest in een 'klankbordgroep' dus mij wou ze wel eens van dichtbij besnuffelen. Netjes via een schreeuwluikje natuurlijk. Was best gezellig.
En m'n waterpik is binnen. 't Is een flinke jongen.
Hij vertrekt begin volgende maand al naar ze, voor drie weken!quote:Op donderdag 16 december 2021 18:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Terug van de tandarts, de pijn komt waarschijnlijk van het “werken “ van de vulling. Bij last even een paracetamol. Maandag weer, dan voor het sluiten van de wortelkanaal behandeling
Lasagne meegeven voor een trip naar Italië? Da’s een soort water naar de zee dragen![]()
Mooie nagels @:AnneX, blijft dat echt 3 weken zitten? Hier zou het morgen al afbrokkelen. Jammer van de Syrische dame, misschien durft zij nu niet meer?
Leuk zeg, zulke gesprekken met S. Moet m binnenkort weer een bellen, hopelijk kan hij in het voorjaar op bezoek bij z’n ouders
Oh, had ik nog staan, en ik vervang graag een deel van de bloem door iets wat geen/minder koolhydraten heeft en meer vet/calorieën. Meestal doe ik er ook flinterdunne plakjes zoete aardappel in, maar die kwamen er nu toch niet in. Stond op zich wel klaar, maar het is bij mij altijd maar afwachten wat er uiteindelijk in het eten terecht komtquote:Op donderdag 16 december 2021 17:45 schreef Tele6 het volgende:
Vanwaar het kokosmeel in de lasagnevellen? @:sigme
Oh wat fijn, ik ga m morgen even bellenquote:Op donderdag 16 december 2021 18:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hij vertrekt begin volgende maand al naar ze, voor drie weken!![]()
![]()
Hij kan al goed familieleden beschrijven in het Engels inmiddels
Ghehehe. Wie een kuil graaft voor een ander..quote:Op donderdag 16 december 2021 18:29 schreef Isabeau het volgende:
Dat was ironisch bedoeld. Het voorstel werd met enthousiasme ontvangen.
Ach ja, dat komt wel goed. Het is wèl altijd gezellig.quote:Op donderdag 16 december 2021 18:32 schreef sigme het volgende:
Ghehehe. Wie een kuil graaft voor een ander..
Nou ja, het gaat om het samenzijn toch?
quote:Op donderdag 16 december 2021 18:29 schreef Isabeau het volgende:
Tele6Mooi dat het goed ging
De adrenaline is hopelijk weer gezakt en geniet je nu dat het achter de rug is.
En wat leuk, jullie allemaal (kerst)cadeautjes. Ik weet nog niet wat we krijgen. En een mooie boom met wensen bij AnneX voor de deur![]()
Het Kerstmenu 2021 is bekend bij mijn ouders. Chinees. We gaan Chinees eten. Afhaalchinees, niet dat iemand heel vaardig is in de Chinese keuken. Ik heb voorgesteld dat we dan ook maar Viennetta als toetje moesten doen. Dat was ironisch bedoeld. Het voorstel werd met enthousiasme ontvangen.
En wat leuk, jullie allemaal (kerst)cadeautjes. Ik weet nog niet wat we krijgen. En een mooie boom met wensen bij AnneX voor de deur![]()
Het Kerstmenu 2021 is bekend bij mijn ouders. Chinees. We gaan Chinees eten. Afhaalchinees, niet dat iemand heel vaardig is in de Chinese keuken. Ik heb voorgesteld dat we dan ook maar Viennetta als toetje moesten doen. Dat was ironisch bedoeld. Het voorstel werd met enthousiasme ontvangen.
quote:
Joh, we vragen jou gewoon eens per slordige tweeëneenhalfduizend topics hoever we ongeveer zijnquote:
Dat heb je goed onthouden! En het gaat hier om 2e kerstdag. Ik werk 24 en 25 december de nachtdiensten, dus dan kom ik ergens in de middag op de 26e mijn bed uitrollen. We zijn van 4 naar 9 personen gegaan en voor 4 wil ik nog wel iets in elkaar zetten, maar niet voor 9 personen waaronder een aantel héél picky eaters.quote:Op donderdag 16 december 2021 18:42 schreef Blues het volgende:
![]()
Koken is veel te veel gedoe en werk was toch het mantra bij je ouders
Ik vind dit best een leuk ideequote:Op donderdag 16 december 2021 18:44 schreef sigme het volgende:
Pomtiedomtiedom
https://uitpaulineskeuken(...)lfgemaakte-viennetta
Jaquote:Op donderdag 16 december 2021 18:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Kerstavond ben ik gewoon thuis, 1e kerstdag hoor ik morgen en 2e komt mijn zus kaasfondue eten na de booster. @:Cat-astrophe, ik zou je met liefde uitnodigen maar ga er vanuit dat je afslaat
Ik heb het recept echt al jaaaaaaaaaaaaaren liggen. Nooit gemaaktquote:
Lekker op tijd ben jequote:Op donderdag 16 december 2021 19:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb het recept echt al jaaaaaaaaaaaaaren liggen. Nooit gemaakt.
Misschien is dit voor mij ook wel een goede gelegenheid om het eens op te pakken. Lekker uitpakken met iets wat nauwelijks werk is.
Ik krijg kerstavond kabeljauw en aardappelsalade. 1e kerstdag worden het kipschnitzels en aardappelsaladequote:Op donderdag 16 december 2021 18:29 schreef Isabeau het volgende:
Haha oh my.. leuk voor onder de kerstboomquote:Op donderdag 16 december 2021 19:36 schreef PdeHoog het volgende:
Check dit danhttps://www.fotocondoom.nl/ Je eigen condoom ontwerpen
Wat relatief simpel lijkt het zo. 👍🏼quote:Op donderdag 16 december 2021 18:44 schreef sigme het volgende:
Pomtiedomtiedom
https://uitpaulineskeuken(...)lfgemaakte-viennetta
Dat verzin je?quote:Op donderdag 16 december 2021 19:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik krijg kerstavond kabeljauw en aardappelsalade. 1e kerstdag worden het kipschnitzels en aardappelsaladeRuilen?
Nee, tradioneel eten ze in Tsjechië karper met kerst. Dan heb ik liever kabeljauwquote:
Mogen ze niet op de bbq? voor een keertje.quote:Op donderdag 16 december 2021 19:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik krijg kerstavond kabeljauw en aardappelsalade. 1e kerstdag worden het kipschnitzels en aardappelsaladeRuilen?
Ook in Slowakijequote:Op donderdag 16 december 2021 19:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, tradioneel eten ze in Tsjechië karper met kerst. Dan heb ik liever kabeljauw![]()
https://kafkadesk.org/201(...)tradition-explained/
Ja, daar ookquote:
Dat heb ik ook een keer gedaan voor mij alleen, voor 2 dagen.quote:Op donderdag 16 december 2021 19:43 schreef AnneX het volgende:
Voor één avond, voor ons twee besteld bij Ruby Rose.![]()
https://rubyrose-utrecht.nl/
Fijnquote:Op donderdag 16 december 2021 20:23 schreef Barreltje het volgende:
Vanavond afscheid genomen van oma..
Fijn samen met ons gezin gegeten (afhaal Thai.. mn pa vond mild/pittig wel een goed idee, mn 10 maanden oude nichtje vond het een minder idee![]()
)
Daarna naar het rouwcentrum.. daar hebben ze een stel kamers waar je met een keycard 24/7 in kan.. oma heeft daar dr eigen kamer.. de kamer heeft een klein keukentje, met een koelkastje er staat een bank en wat stoelen en een eigen toilet.. tv hangt er ook.. je kan je er redelijk prima vermaken zeg maar.. en dan wat achterin een soort van schuif gordijn en daar achter de kist.. en daar dan ook weer een bankje er bij.
Echt super fijne setting..
Wij met ons gezin er heen en wat over koetjes en kalfjes en oma en de begrafenis etc gepraat, daar lekker een uur samen geweest en nu is het goed..
Ach, iedereen is gevaccineerd, de woonkamer is groot, ik geloof niet dat ik zoveel meer risico loop dan in een restaurant oid. Veel minder mensen zelfs. En ik zie de helft er van wel wekelijks.quote:Op donderdag 16 december 2021 20:22 schreef AnneX het volgende:
@:Isabeau voel jíj je prettig bij 9 mensen met kerstdag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat klinkt fijnquote:Op donderdag 16 december 2021 20:23 schreef Barreltje het volgende:
Fijn samen met ons gezin gegeten (afhaal Thai.. mn pa vond mild/pittig wel een goed idee, mn 10 maanden oude nichtje vond het een minder idee![]()
)
Daarna naar het rouwcentrum.. daar hebben ze een stel kamers waar je met een keycard 24/7 in kan.. oma heeft daar dr eigen kamer.. de kamer heeft een klein keukentje, met een koelkastje er staat een bank en wat stoelen en een eigen toilet.. tv hangt er ook.. je kan je er redelijk prima vermaken zeg maar.. en dan wat achterin een soort van schuif gordijn en daar achter de kist.. en daar dan ook weer een bankje er bij.
Wij met ons gezin er heen en wat over koetjes en kalfjes en oma en de begrafenis etc gepraat, daar lekker een uur samen geweest en nu is het goed..
Gut, zo'n rouwcentrum heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien. Mijn oma lag opgebaard op haar eigen kamer in het verpleeghuis en daarna is niemand 'close' overleden. Het klinkt wel alsof het gezellig was. Dat is fijnquote:Op donderdag 16 december 2021 20:23 schreef Barreltje het volgende:
)
quote:Op donderdag 16 december 2021 20:58 schreef Candaasje het volgende:
Wat goed Tele6Lekker van genieten hoor, dit succes!
Wij hebben volgende week donderdag 'Secret Santa' op het werk. Roostermaakster zorgt voor wijn (die heeft een eigen webshop met wijn) en hapjes.![]()
Dus hopelijk houdt de spoedtelefoon zich een beetje koest, want ik heb de spoeddienst![]()
Ohja en vandaag even met diezelfde roostermaakster gesproken. Was wel heel fijn en verhelderend (en confronterend) om te doen. Het was ook wel heel goed (en een tikje gênant) om net te zitten sniffen als je teamleidster binnenkomt. Die je vervolgens vriendelijk in je schouder knijpt en daarna nog even meepraat. Scheelt weer voor volgende week, want dan heb ik mijn Resultaat/ontwikkelingsgesprek, en nu weten we beide dat het nu niet helemaal lekker vlot. Eigenlijk wisten we dat beide al langere tijd, maar nu weten we ook allebei dat we het beiden weten en er iets aan willen doen
![]()
Zorg goed voor jezelf!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op donderdag 16 december 2021 21:05 schreef Candaasje het volgende:
[..]Dankje, doe ik! Dit was een eerste stap denk ik, wat zorgen voor mezelf betreft
.
quote:Op donderdag 16 december 2021 21:08 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
Eind van het jaar is misschien wel een goede tijd om de boel eens op een rijtje te zetten.
Waarom eet je dan kerstavond niet samen? Dat maakt qua besmetting dan toch ook niks meer uit?quote:Op donderdag 16 december 2021 21:01 schreef Sarabi het volgende:
Kerstplannen?
Kerstavond kook ik een 4 gangenmenu voor mijn ouders en ons. Allemaal makkelijk op te warmen want mijn ouders eten het thuis op en wij ook lekker samen thuis
1e kerstdag halen we een brunchbox en dan gaan we wel echt bij mijn ouders eten.
En 2e kerstdag wil ik een menu bij een restaurant halen voor ons 2en.
De afgelopen 4 dagen überhaupt geen avondeten op dus ik kijk er wel al naar uit
Jij bent gewoon heel slimquote:Op donderdag 16 december 2021 21:57 schreef Tele6 het volgende:
Ze hebben me gezegd dat ik morgen wat inhoudelijke vragen moet voorbereiden voor de tweede ronde van m'n sollicitatie. Dus ik heb die vanavond rustig zitten doen. En ik weet het niet hoor, maar ofwel de vragen zijn supermakkelijk ofwel ik heb alle strikvragen over het hoofd gezien. Minstens de helft kan ik al beantwoorden door de vraag goed te lezen en de andere helft ligt enorm voor de hand. Denk ik.
* Tele6 hersenontploft![]()
Laat ik er maar vanuit gaan dat het inderdaad gewoon makkelijke vragen zijn. Ik weet dat het moeilijk is om goede vragen te stellen die niet alleen op stomme feitenkennis toetsen maar ook op inzicht. Je verzandt al gauw in stomme feitenkennis ook al wilde je het niet. En als je dan niet uitkijkt kun je zomaar naar de betekenis vragen van een woord dat eerder in je vraag al gedefinieerd staat.
Maar als dit een afspiegeling is van het werk wat bij deze functie hoort, dan kan ik het echt met m'n ogen dicht, handen op de rug en 2 vingers in de neus.![]()
Ik kan het me niet voorstellen. Waarom doen ze er dan zo gewichtig over.
* Tele6 hersenontploft
Oh en ze gaan me "nog wat andere vragen" stellen maar ik weet niet waarover dus ik kan me niet voorbereiden daarop![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 16 december 2021 20:58 schreef Candaasje het volgende:
Wat goed Tele6Lekker van genieten hoor, dit succes!
Wij hebben volgende week donderdag 'Secret Santa' op het werk. Roostermaakster zorgt voor wijn (die heeft een eigen webshop met wijn) en hapjes.![]()
Dus hopelijk houdt de spoedtelefoon zich een beetje koest, want ik heb de spoeddienst![]()
Ohja en vandaag even met diezelfde roostermaakster gesproken. Was wel heel fijn en verhelderend (en confronterend) om te doen. Het was ook wel heel goed (en een tikje gênant) om net te zitten sniffen als je teamleidster binnenkomt. Die je vervolgens vriendelijk in je schouder knijpt en daarna nog even meepraat. Scheelt weer voor volgende week, want dan heb ik mijn Resultaat/ontwikkelingsgesprek, en nu weten we beide dat het nu niet helemaal lekker vlot. Eigenlijk wisten we dat beide al langere tijd, maar nu weten we ook allebei dat we het beiden weten en er iets aan willen doen
![]()
Dat klinkt voor mij als best een positief gesprek. Voor jou voelt het misschien nog niet zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
In de auto nog wat mueslirepen.quote:Op donderdag 16 december 2021 21:52 schreef Tele6 het volgende:
@:Sarabi wat hebben jullie dan gegeten, als je geen avondeten hebt gegeten?
Heel fijn, jullie afscheid van omaquote:Op donderdag 16 december 2021 20:23 schreef Barreltje het volgende:
)
Weet niet of ik moet lachen of huilen.quote:Op donderdag 16 december 2021 18:29 schreef Isabeau het volgende:
MIjn zoon is er gek op. As hij hier eet haal ik het altijdquote:Op donderdag 16 december 2021 18:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Whaha @:Isabeau
Maar hoe oubollig vienetta ook is, ik kreeg het laatst en t was stiekem best lekker
Vaak hebben restaurants een afzuiging dat is denk het verschil.quote:Op donderdag 16 december 2021 20:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ach, iedereen is gevaccineerd, de woonkamer is groot, ik geloof niet dat ik zoveel meer risico loop dan in een restaurant oid. Veel minder mensen zelfs. En ik zie de helft er van wel wekelijks.
Lekkere verwennerijquote:Op donderdag 16 december 2021 21:01 schreef Sarabi het volgende:
Kerstplannen?
Kerstavond kook ik een 4 gangenmenu voor mijn ouders en ons. Allemaal makkelijk op te warmen want mijn ouders eten het thuis op en wij ook lekker samen thuis
1e kerstdag halen we een brunchbox en dan gaan we wel echt bij mijn ouders eten.
En 2e kerstdag wil ik een menu bij een restaurant halen voor ons 2en.
De afgelopen 4 dagen überhaupt geen avondeten op dus ik kijk er wel al naar uit
Same, hoewel mijn hoofd nog een beetje heen en weer springt tussen 'lekker rustig' en 'sipjes want iedereen zit gezellig bij familie en ik helemaal alleeeen' (ouders zitten op andere continent, broertje bij familie van vriendin en vriendinnen allemaal bij familie). Dus ik wil nog wel even bedenken wat ik ga doen (wat lekkers eten, maar halen of maken of..? En leuke film uitzoeken ofzo) om te voorkomen dat ik mezelf vooral zielig en alleen ga voelen. Terwijl dat eigenlijk best suf is, want ik ben zo vaak een avond alleen en ik heb ook helemaal niks met kerst verder.quote:Op vrijdag 17 december 2021 06:52 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb helemaal nog niks. Geen plannen, geen bestellingen, geen niks. Dat is ook wel eens verfrissend.
Ik proef altijd de johannesbroodpitmeel. Dat zorgt er voor dat ijs niet smelt en geeft een zalvig gevoel in de mond. Ik vind het echt smerig. Overigens heeft het meeste ijs dat tegenwoordigquote:Op vrijdag 17 december 2021 06:10 schreef FutureFairytale het volgende:
Weet niet of ik moet lachen of huilen.
Chinees is heel lekker, alleen totaal niet Kerstig geserveerd in die witte plastic bakken.
Viennetta is zo vreselijk. Het ijs is nep, de chocolade is nep. Precies dezelfde baggerkwaliteit als een huismerk chocostick![]()
Andere dag lekker met z'n 2'en een kerstdiner? Doen jullie een traditionele roast?
Klopt, dat dit doen we al zo'n 6 jaar zoquote:Op donderdag 16 december 2021 21:20 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Waarom eet je dan kerstavond niet samen? Dat maakt qua besmetting dan toch ook niks meer uit?
Wij zouden met 6 gasten zijn bij mijn ouders. We zijn er nog niet uit wat we gaan doen, of we het door laten gaan.
Derde kerstdag?quote:Op vrijdag 17 december 2021 08:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Klopt, dat dit doen we al zo'n 6 jaar zo![]()
Dat kwam een beetje voort uit dat we 1e kerstdag altijd naar mijn familie moesten (gourmetten) en 2e kerstdag naar schoonfamilie waar er gekookt werd voor ons.
En ik wilde toch ook wel graag koken voor kerst, maar niet nog een dag met familie zittendus dan doen we het zo.
Het lijkt er op dat we 2e kerstdag misschien toch ook nog naar schoonfamilie gaandaar gaat mijn restaurantbox.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |