abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202632575
Ook een meevallertje trouwens voor het kabinet dat Urgenda niet meer in hun nek staat te briesen als ze het regeerakkoord uit weten te voeren:

quote:
Urgenda: als deze plannen worden uitgevoerd, dan niet terug naar rechter
Marjan Minnesma, directeur van klimaatactiegroep Urgenda, is voorzichtig positief over de 35 miljard die in het coalitieakkoord wordt vrijgemaakt voor het klimaat. "Daar moet ik absoluut positief over zijn." Er staan nog wel veel losse eindjes in het akkoord, vindt ze. "Het is soms nog niet helemaal duidelijk wat de uitgaven precies opleveren."

Nieuwe rechtszaken sluit Minnesma niet uit, maar "als het kabinet nu gaat doen wat in de plannen staat, denk ik dat ik niet terug hoef naar de rechter voor de oude zaak. Dat zou heel fijn zijn."

https://nos.nl/collectie/(...)-krijgt-20-ministers
pi_202632670
quote:
Er komt een staatscommissie die de status van XTC (MDMA) in het kader van de
volksgezondheid onderzoekt en advies uitbrengt over de voor- en nadelen van medicinaal
gebruik, met inbegrip van een analyse vanuit verschillende disciplines van risico’s voor de
gezondheid, preventie en de Europese context en relevante verdragen.
Wilt dit zeggen dat het kabinet eindelijk gaat kijken naar een (deels) legale vorm van XTC?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 15 december 2021 @ 16:31:15 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202632715
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:27 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Wilt dit zeggen dat het kabinet eindelijk gaat kijken naar een (deels) legale vorm van XTC?
Ja maar alleen op medisch recept dan
  woensdag 15 december 2021 @ 16:33:01 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202632738
quote:

[..]
quote:

[..]
wat mij betreft mag iedereen net zoveel van die zooi slikken als nodig vind

scheelt ook in de zorgkostenen crematie kosten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 15 december 2021 @ 16:35:35 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_202632769
Minisrer van Ruimtelijke Ordening !!!!!!!!!!\

Dat gaan de provincies niet leuk vinden

Dachten ze eindelijk de baas te zijn in nederland en weg is de macht weer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_202632792
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:33 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
wat mij betreft mag iedereen net zoveel van die zooi slikken als nodig vind

scheelt ook in de zorgkostenen crematie kosten
XTC is juist een van de meest veilige drugs. Veel veiliger zelfs dan alcohol en roken.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_202632801
Zit toch voor 8 mld aan bezuinigingen in. En nog best wat losse eindjes, zoals invullen van maatregelen om de subsidie van 1,5 mld uit de EU te krijgen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 15 december 2021 @ 16:38:52 #9
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_202632812
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk dat nog bijna niemand alles heeft afgelost (hij is pas 6 jaar oud, studenten die nooit een beurs hebben gehad zijn dus nog maar net klaar), maar er zijn natuurlijk ook de studievouchers. Ja, niet ideaal. Maar de volledige basisbeurs nu in 1 keer uitkeren heeft ook haken en ogen.
Nog even wat nuance aanbrengend hierin over niet af kunnen lossen, uit eigen beleving. Ik heb (gelukkig) mijn bachelor nog gebruik kunnen maken van de oude studiebeurs en mijn master viel in het leenstelsel, dus ik heb een jaartje 'moeten' lenen. Nu ben ik niet meer gaan lenen dan wat ik ook aan basisbeurs kreeg, dus mijn schuld viel best laag uit en kan ik in principe in een keer aflossen.

Het is dat er op dit moment geen noodzaak is om dat te doen, dus ik laat het lekker voor wat het is zolang het mij niet in de weg zit. Maar zo kan ik best gevallen bedenken die een relatief kleine schuld al af hebben kunnen lossen. Geen idee of en zo ja, in welke mate, die gevallen ook in aanmerking gaan komen voor compensatie, hoor. Zou van mij niet hoeven, maar misschien wel zo eerlijk dat die een (kleinere) compensatie krijgen :Y
  woensdag 15 december 2021 @ 16:43:42 #10
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_202632863
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zit toch voor 8 mld aan bezuinigingen in. En nog best wat losse eindjes, zoals invullen van maatregelen om de subsidie van 1,5 mld uit de EU te krijgen.
En daar komt de HRA ook weer om de hoek kijken, toch? Want ik meen mij te herinneren dat het een voorwaarde is van Brussel om daar aanspraak op te kunnen maken. Misschien ook dat er daarom niets over staat beschreven, kan Brussel er de schuld van krijgen :s)
pi_202632879
Zijn die kerncentrales geen wassen neus? Iets dat je kan inschrijven om klimaatdoelstellingen te halen maar in de praktijk staat er niets. Die 10 jaar is erg optimistisch. Het dient vooral om geen andere maatregelen te moeten nemen, kernenergie lost alles op.
pi_202632922
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:45 schreef zipcon het volgende:
Zijn die kerncentrales geen wassen neus? Iets dat je kan inschrijven om klimaatdoelstellingen te halen maar in de praktijk staat er niets. Die 10 jaar is erg optimistisch. Het dient vooral om geen andere maatregelen te moeten nemen, kernenergie lost alles op.
Die kernenergie is natuurlijk straks wel een goede om het niet halen van de klimaatdoelen te verantwoorden.

Gezien de ervaringen met kernenergie wordt het straks allemaal veel duurder en duur het langer dan verwacht. Als dat hier ook gebeurt is dat een heel makkelijk excuus. "We waren goed op weg met de klimaatdoelen maar helaas heeft de tegenvaller ervoor gezorgd dat we onze doelen hebben moeten bijstellen, de transitie gaat langer duren en de financieringen zal herzien moeten worden als gevolg van deze tegenvaller".
  woensdag 15 december 2021 @ 16:57:58 #13
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_202633108
Zo'n kerncentrale in de randstad lijkt me heel gaaf. Mooi doelwit voor aanslagen om complete provincies onleefbaar te maken.
  woensdag 15 december 2021 @ 16:59:07 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202633128
quote:
Nederland bekijkt samen met een representatief aantal gelijkgestemde EU lidstaten de
erkenning van genocides en onder welke voorwaarden gezamenlijk tot erkenning van genocides
kan worden overgegaan. Uitspraken van internationale gerechts- of strafhoven,
wetenschappelijk onderzoek en/of vaststellingen door de VN-Veiligheidsraad zijn hierbij
zwaarwegend.
Dit is ook een leuke. Het schuim zal Kuzu wel op zijn mond staan.
pi_202633143
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit is ook een leuke. Het schuim zal Kuzu wel op zijn mond staan.
Mooi akkoord hè.
Ik ben er blij mee. O+
Gefeliciteerd alvast. _O_
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 15 december 2021 @ 17:01:42 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202633172
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:57 schreef RamboDirk het volgende:
Zo'n kerncentrale in de randstad lijkt me heel gaaf. Mooi doelwit voor aanslagen om complete provincies onleefbaar te maken.
Klopt.
In Frankrijk worden ze regelmatig tot ontploffen gebracht door terroristen. Alle Franse kinderen worden nu geboren met drie hoofden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202633210
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:59 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi akkoord hè.
Ik ben er blij mee. O+
Gefeliciteerd alvast. _O_
Het grappige is: nu blijkt ook hoe dicht CU en D66 eigenlijk bij elkaar zitten. Want behalve de medisch ethische paragraaf ben ik eigenlijk ook heel blij met het akkoord.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202633224
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het grappige is: nu blijkt ook hoe dicht CU en D66 eigenlijk bij elkaar zitten. Want behalve de medisch ethische paragraaf ben ik eigenlijk ook heel blij met het akkoord.
Mooi progressief ook. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_202633253
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Mooi progressief ook. :)
CU is natuurlijk ook best progressief, op idd wat (medisch) ethische onderwerpen na. Vooruit, van mij had die staatswiet (zoals Van der Staaij het consequent noemt) ook niet gehoeven. Maar dat vind ik wel een te accepteren compromis.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_202633257
https://joop.bnnvara.nl/n(...)n-de-rug-van-de-zorg

Dit artikel is, zelfs nu er nog niet veel reacties zijn, prachtig. De druiven zijn zuur.
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2021 @ 17:07:36 #21
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_202633266
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Triest man. In stapjes naar 80 cent per uur extra :') !!!!!!! Voor 23-plussers dan, kinderen mag je nog steeds voor 3 euro per uur uitbuiten.

Van VVD snap ik het wel maar van de rest valt het me enorm tegen. Hopen dat er genoeg verzet is binnen de kamerfractie om het op z'n minst op 14 te krijgen.
:')
  woensdag 15 december 2021 @ 17:08:11 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_202633272
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:07 schreef Raw85 het volgende:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)n-de-rug-van-de-zorg

Dit artikel is, zelfs nu er nog niet veel reacties zijn, prachtig. De druiven zijn zuur.
Ja die laten zich wel enorm kennen zeg
pi_202633276
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Triest man. In stapjes naar 80 cent per uur extra :') !!!!!!! Voor 23-plussers dan, kinderen mag je nog steeds voor 3 euro per uur uitbuiten.

Van VVD snap ik het wel maar van de rest valt het me enorm tegen. Hopen dat er genoeg verzet is binnen de kamerfractie om het op z'n minst op 14 te krijgen.
14 euro minimumloon is ook wel echt belachelijk hoog.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_202633304
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
SPOILER

Het klopt dat dit wat mager is. Maar meer omhoog en de koppeling met de uitkeringen was losgelaten, denk ik. Dan moet je als D66 en CU kiezen. Maar ik hoop ook dat de kamer er nog wat bij kan krijgen, richting die 12 euro (14 is dan weer extreem hoog).
  † In Memoriam † woensdag 15 december 2021 @ 17:14:14 #25
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_202633374
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 17:08 schreef Caland het volgende:

[..]
14 euro minimumloon is ook wel echt belachelijk hoog.
Alle topmannen naar de Balkenendenorm man, wat moet je met 100 miljoen euro.
Geen verstand van de economie erachter hoor, maar is nivelleren voor bedrijven niet gewoon heel makkelijk? Als iedereen het moet doet is de concurrentiepositie hetzelfde.
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')