quote:Urgenda: als deze plannen worden uitgevoerd, dan niet terug naar rechter
Marjan Minnesma, directeur van klimaatactiegroep Urgenda, is voorzichtig positief over de 35 miljard die in het coalitieakkoord wordt vrijgemaakt voor het klimaat. "Daar moet ik absoluut positief over zijn." Er staan nog wel veel losse eindjes in het akkoord, vindt ze. "Het is soms nog niet helemaal duidelijk wat de uitgaven precies opleveren."
Nieuwe rechtszaken sluit Minnesma niet uit, maar "als het kabinet nu gaat doen wat in de plannen staat, denk ik dat ik niet terug hoef naar de rechter voor de oude zaak. Dat zou heel fijn zijn."
https://nos.nl/collectie/(...)-krijgt-20-ministers
Wilt dit zeggen dat het kabinet eindelijk gaat kijken naar een (deels) legale vorm van XTC?quote:Er komt een staatscommissie die de status van XTC (MDMA) in het kader van de
volksgezondheid onderzoekt en advies uitbrengt over de voor- en nadelen van medicinaal
gebruik, met inbegrip van een analyse vanuit verschillende disciplines van risico’s voor de
gezondheid, preventie en de Europese context en relevante verdragen.
Ja maar alleen op medisch recept danquote:Op woensdag 15 december 2021 16:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wilt dit zeggen dat het kabinet eindelijk gaat kijken naar een (deels) legale vorm van XTC?
quote:Op woensdag 15 december 2021 16:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wilt dit zeggen dat het kabinet eindelijk gaat kijken naar een (deels) legale vorm van XTC?
wat mij betreft mag iedereen net zoveel van die zooi slikken als nodig vindquote:Op woensdag 15 december 2021 16:27 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
XTC is juist een van de meest veilige drugs. Veel veiliger zelfs dan alcohol en roken.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
wat mij betreft mag iedereen net zoveel van die zooi slikken als nodig vind
scheelt ook in de zorgkostenen crematie kosten
Nog even wat nuance aanbrengend hierin over niet af kunnen lossen, uit eigen beleving. Ik heb (gelukkig) mijn bachelor nog gebruik kunnen maken van de oude studiebeurs en mijn master viel in het leenstelsel, dus ik heb een jaartje 'moeten' lenen. Nu ben ik niet meer gaan lenen dan wat ik ook aan basisbeurs kreeg, dus mijn schuld viel best laag uit en kan ik in principe in een keer aflossen.quote:Op woensdag 15 december 2021 15:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk dat nog bijna niemand alles heeft afgelost (hij is pas 6 jaar oud, studenten die nooit een beurs hebben gehad zijn dus nog maar net klaar), maar er zijn natuurlijk ook de studievouchers. Ja, niet ideaal. Maar de volledige basisbeurs nu in 1 keer uitkeren heeft ook haken en ogen.
En daar komt de HRA ook weer om de hoek kijken, toch? Want ik meen mij te herinneren dat het een voorwaarde is van Brussel om daar aanspraak op te kunnen maken. Misschien ook dat er daarom niets over staat beschreven, kan Brussel er de schuld van krijgenquote:Op woensdag 15 december 2021 16:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Zit toch voor 8 mld aan bezuinigingen in. En nog best wat losse eindjes, zoals invullen van maatregelen om de subsidie van 1,5 mld uit de EU te krijgen.
Die kernenergie is natuurlijk straks wel een goede om het niet halen van de klimaatdoelen te verantwoorden.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:45 schreef zipcon het volgende:
Zijn die kerncentrales geen wassen neus? Iets dat je kan inschrijven om klimaatdoelstellingen te halen maar in de praktijk staat er niets. Die 10 jaar is erg optimistisch. Het dient vooral om geen andere maatregelen te moeten nemen, kernenergie lost alles op.
Dit is ook een leuke. Het schuim zal Kuzu wel op zijn mond staan.quote:Nederland bekijkt samen met een representatief aantal gelijkgestemde EU lidstaten de
erkenning van genocides en onder welke voorwaarden gezamenlijk tot erkenning van genocides
kan worden overgegaan. Uitspraken van internationale gerechts- of strafhoven,
wetenschappelijk onderzoek en/of vaststellingen door de VN-Veiligheidsraad zijn hierbij
zwaarwegend.
Mooi akkoord hè.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dit is ook een leuke. Het schuim zal Kuzu wel op zijn mond staan.
Klopt.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:57 schreef RamboDirk het volgende:
Zo'n kerncentrale in de randstad lijkt me heel gaaf. Mooi doelwit voor aanslagen om complete provincies onleefbaar te maken.
Het grappige is: nu blijkt ook hoe dicht CU en D66 eigenlijk bij elkaar zitten. Want behalve de medisch ethische paragraaf ben ik eigenlijk ook heel blij met het akkoord.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Mooi akkoord hè.
Ik ben er blij mee.![]()
Gefeliciteerd alvast.
Mooi progressief ook.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het grappige is: nu blijkt ook hoe dicht CU en D66 eigenlijk bij elkaar zitten. Want behalve de medisch ethische paragraaf ben ik eigenlijk ook heel blij met het akkoord.
CU is natuurlijk ook best progressief, op idd wat (medisch) ethische onderwerpen na. Vooruit, van mij had die staatswiet (zoals Van der Staaij het consequent noemt) ook niet gehoeven. Maar dat vind ik wel een te accepteren compromis.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Triest man. In stapjes naar 80 cent per uur extra!!!!!!! Voor 23-plussers dan, kinderen mag je nog steeds voor 3 euro per uur uitbuiten.
Van VVD snap ik het wel maar van de rest valt het me enorm tegen. Hopen dat er genoeg verzet is binnen de kamerfractie om het op z'n minst op 14 te krijgen.:')
Ja die laten zich wel enorm kennen zegquote:Op woensdag 15 december 2021 17:07 schreef Raw85 het volgende:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)n-de-rug-van-de-zorg
Dit artikel is, zelfs nu er nog niet veel reacties zijn, prachtig. De druiven zijn zuur.
quote:Op woensdag 15 december 2021 17:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
14 euro minimumloon is ook wel echt belachelijk hoog.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Triest man. In stapjes naar 80 cent per uur extra!!!!!!! Voor 23-plussers dan, kinderen mag je nog steeds voor 3 euro per uur uitbuiten.
Van VVD snap ik het wel maar van de rest valt het me enorm tegen. Hopen dat er genoeg verzet is binnen de kamerfractie om het op z'n minst op 14 te krijgen.VBL SC influencer
Left, right, behind
quote:Op woensdag 15 december 2021 17:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Het klopt dat dit wat mager is. Maar meer omhoog en de koppeling met de uitkeringen was losgelaten, denk ik. Dan moet je als D66 en CU kiezen. Maar ik hoop ook dat de kamer er nog wat bij kan krijgen, richting die 12 euro (14 is dan weer extreem hoog).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Triest man. In stapjes naar 80 cent per uur extra!!!!!!! Voor 23-plussers dan, kinderen mag je nog steeds voor 3 euro per uur uitbuiten.
Van VVD snap ik het wel maar van de rest valt het me enorm tegen. Hopen dat er genoeg verzet is binnen de kamerfractie om het op z'n minst op 14 te krijgen.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
Alle topmannen naar de Balkenendenorm man, wat moet je met 100 miljoen euro.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:08 schreef Caland het volgende:
[..]
14 euro minimumloon is ook wel echt belachelijk hoog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |