Die zou met 100 dagen klaar kunnen zijn. Dus als de logistiek het aan kan, kan die er nog voor de zomer in zitten!quote:Op woensdag 15 december 2021 17:02 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Wel van dit type. Straks weer de nieuwe speciaal tegen omicron en dan over 7 maand nieuwe variant. Nieuw vaccin. Etc etc
Een kerstspecialquote:Op woensdag 15 december 2021 16:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welnee. Het ging erom dat je nu eerder een boosterprikje kon krijgen; van elke twee maanden prikken is geen sprake.
De huidige maatregelen zijn dus ook dankzij het vaccin? of werkt dat alleen 1 kant op?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 10:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen zijn we dankzij vaccinatie van de meeste maatregelen af, zonder dat de zorg oververhit raakt...
Helaas, je bent je QR-code kwijt.quote:Op woensdag 15 december 2021 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik wacht met boosteren tot de omikronbooster er is.
Nee hoor. Mijn laatste prik was begin oktoberquote:Op woensdag 15 december 2021 17:52 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Helaas, je bent je QR-code kwijt.
Het onder vreemde heerschappij brengen van je land staat gelijk aan landverraad en is strafbaar.quote:Op woensdag 15 december 2021 13:41 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
En ja, hoor, daar is de Europese Superstaat. Mensen zijn alleen nog maar poppetjes die in de regels van de superstaat moeten leven :-|
trekken we ons niks van aan, alles is geoorloofd in deze coronastrijd.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het onder vreemde heerschappij brengen van je land staat gelijk aan landverraad en is strafbaar.
Ik weet niet met wie ik meer medelijden moet hebben. Met de mensen die dit nog steeds geloven, of met Dhr. Van Dissel die na tig verkeerde voorspellingen nog steeds met droge ogen dit soort onzin en volledig uit de lucht gegrepen doemscenario's durft te verkondigen. Waarbij ik er vanuit ga dat hij onafhankelijk zou opereren wat allerminst zeker is.quote:
Really? Wat zijn de uitgaven 2021 en welke begroting 2022?quote:Op woensdag 15 december 2021 18:15 schreef mir1986 het volgende:
En nog eens 5 miljard bezuinigen op de zorg. We hebben toch een crisis? Hoezo bezuinigen? Echt?
is dat zo?quote:Op woensdag 15 december 2021 12:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Goede kans dat er vrijdag wel extra maatregelen bijkomen.
Hoe kom je daar nou bij?quote:Op woensdag 15 december 2021 18:15 schreef mir1986 het volgende:
En nog eens 5 miljard bezuinigen op de zorg. We hebben toch een crisis? Hoezo bezuinigen? Echt?
Of Hugo kan de slaap niet vatten, dat heb je wel eens als je last van je geweten krijgt. En nee dat zijn geen zorgen om "het virus" want ze blijven er zelf warmpjes bijzitten.quote:Op woensdag 15 december 2021 18:18 schreef yinxs het volgende:
Ik zit even die debatten te kijken (want ik ben masochist), en die Hugo heeft echt een vorm van amfetamine genomen of gesnoven. En niet weinig. Het moet echt verplicht worden dat ministers iedere dag drugstesten doen, en bij positieve test direct voor een week in quarantaine in een kamp.
Wat zijn die linksen weer verschrikkelijk aan het zeuren en zuurpruimen. Goeiendag zeg.quote:
quote:. Het coalitieakkoord is weinig concreet over de bezuinigingen op de zorg. Waar het geld precies vandaan moet komen, is niet helemaal duidelijk. "Onze zorg is van hoog niveau en het stelsel staat niet ter discussie, maar verbeteringen in het stelsel zijn nodig", zo is in het akkoord te lezen. Er komt meer aandacht voor preventie en "overbehandeling" moet beter voorkomen worden.
Dit jaar gaat er zo'n 85 miljard per jaar naar de zorg, een van de grootste kostenposten van het kabinet. Oppositiepartijen reageren woedend op het voornemen hierop te besparen.
Kosten geneesmiddelen
Verder moet iets gebeuren aan het duurder worden van geneesmiddelen en hulpmiddelen. De partijen willen de instroom in de geestelijke gezondheidszorg verminderen. Ouderen moeten zo lang mogelijk thuis blijven wonen in plaats van in een instelling. Mensen die op basis van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) via de gemeente huishoudelijke hulp krijgen, moeten daar afhankelijk van hun inkomen zelf meer aan bijbetalen.
Op een aantal punten zijn de nieuwe coalitiepartijen juist van plan méér uit te geven aan zorg. Zo gaat er de komende kabinetsperiode 240 tot 360 miljoen euro naar de "pandemische paraatheid", om beter voorbereid te zijn op crises zoals het coronavirus heeft veroorzaakt. Als die post niet wordt meegeteld, gaat er zelfs 4,8 miljard euro van de zorgbegroting af. Het kabinet wil het werken in de zorg aantrekkelijker maken, maar is niet voornemens om dat te doen door de lonen te verhogen. Dat is al gebeurd, wordt opgemerkt. Als mensen meer uren maken, moet dat wel lonend gemaakt worden.
Kan jij dat lezen?quote:Op woensdag 15 december 2021 18:18 schreef mir1986 het volgende:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)n-de-rug-van-de-zorg
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |