Perfect! Zo'n vaatwasser is net als een wasdroger, als je het hebt gebruik je het en heb je het niet hebt mis je het niet...quote:
Ik heb nu een goedkoop afdruiprek van de action, heb je tips voor een goed afdruiprek?quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:19 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb er niet bewust voor gekozen (huurwoning zonder ruimte), maar ik vind het helemaal niet erg. Denk dat ik er bij keuze ook vanaf zou zien, zeker in m'n uppie. Misschien als je eenmaal kinderen hebt (bij baby's schijnt het handig te zijn voor de vele flesjes enzo die goed schoon moeten zijn), maar met de hand gaat vaak net zo snel.
Ik heb wel een afdruiprek
Pff, nee, je borden moeten niet omvallenquote:Op dinsdag 14 december 2021 22:20 schreef Galvez het volgende:
[..]
Ik heb nu een goedkoop afdruiprek van de action, heb je tips voor een goed afdruiprek?
quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:19 schreef Postbus100 het volgende:
@:sq je kan hier je pleidooi voor twee vaatwassers weer houden
2 borden per dag maar?quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:25 schreef Schuifpui het volgende:
Ik zou echt niet zonder kunnen (willen). Ben ook alleen en gebruik twee borden per dag, wat pannen, etc. Ik ruim hem zelden uit. 's Ochtends gaat hij aan en 's avonds bij het koken gebruik ik 80% van de inhoud weer direct.![]()
![]()
In m'n studentenhuis hadden we op een gegeven moment drie vaatwassers, zodat alle opbergruimte voor keukenzooi ook direct dat spul kon schoonmaken.
quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:37 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik heb in een grijs verleden keukens verkocht, en idd soms kiezen mensen er bewust voor. Meestal ivm milieu, maar een enkele ook ivm het niet zien van het gemak en nemen voor dat budget liever een ander stukje luxe.
Mooiste reden vond ik ooit van een ouder stel (70+ En bijna 50 jaar getrouwd) die hechte veel waarde aan het samen afwassen, was sinds dat ze samenwoonden na hun huwelijk het momentje van de dag waarin ze samen de dag doornamen. En dat wilde ze niet kwijtraken. Meneer of mevrouw zou wel een vaatwasser kopen als de ander er niet meer zou zijn. Gelukkig hebben ze die nooit bij mij komen kopen. Lieve mensen.
Ontbijt en avondeten. Lunch doe ik op het werk. Af en toe een extra bord als ik veel snijwerk heb en het even moet parkeren. In het weekend heb ik er wel vaak meer. Wat uitgebreidere lunch en als er dan ook maar iets op m'n bord zit, dan pak ik voor het volgende broodje een schone.quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:35 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
2 borden per dag maar?
Ik gebruik sowieso bij elke maaltijd een ondiep bord als snijplank + dan nog 3 maaltijden met thuiswerken is sowieso minimaal al 6. Scheelt dat ik een vaatwasser heb anders ging ik daar ook wel bewuster mee om.
Die wijze raad heb ik ooit een keer van iemands opa gekregen : het geheim van een goed huwelijk is samen afwassenquote:Op dinsdag 14 december 2021 22:37 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Mooiste reden vond ik ooit van een ouder stel (70+ En bijna 50 jaar getrouwd) die hechte veel waarde aan het samen afwassen, was sinds dat ze samenwoonden na hun huwelijk het momentje van de dag waarin ze samen de dag doornamen. En dat wilde ze niet kwijtraken. Meneer of mevrouw zou wel een vaatwasser kopen als de ander er niet meer zou zijn. Gelukkig hebben ze die nooit bij mij komen kopen. Lieve mensen.
Milieu is een slechte reden omdat een vaatwasser minder water (en energie om het water te verwarmen) verbruikt dan met de hand afwassen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:37 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik heb in een grijs verleden keukens verkocht, en idd soms kiezen mensen er bewust voor. Meestal ivm milieu, maar een enkele ook ivm het niet zien van het gemak en nemen voor dat budget liever een ander stukje luxe.
Kan, kan, maar ik woon natuurlijk met vijf mensen in een huis waardoor er significant meer afwas gegenereerd wordt dan bij TS, gok ik zoquote:Op dinsdag 14 december 2021 22:19 schreef Postbus100 het volgende:
@:sq je kan hier je pleidooi voor twee vaatwassers weer houden
Ik, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als ik een huis wil kopen dan gaat de waarde van de keuken van mijn bod af omdat die keuken er dan gelijk uit gaat.
Ik zou niet weten wie dit anders zou doen eigenlijk.
Hoe ga je dat dan oplossen als je er weer een aanschaft? Je zult toch een systeem moeten afspreken als je met meerdere mensen bent, anders krijg je hetzelfde gelazer.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:36 schreef ToT het volgende:
Wij gaan er hier binnenkort wel eentje aanschaffen (gezinnetje nu), maar ik heb er vroeger ook eentje gehad toen ik alleen woonde, en die heb ik uiteindelijk weggegeven.
Tegen de tijd dat je die redelijk vol hebt, is het vuil al aangekoekt op de afwas.
Zelf voorwassen en dan daar in zetten vind ik onzin, dan kun je net zo goed het helemaal afwassen.
Was ook altijd gedoe met als mensen er bleven eten: helpen ze met afruimen, stoppen ze na het eten de vuile borden in de vaatwasser en zeg ik dat er nog schone vaat in staat. "WIE LAAT ER NOU SCHONE VAAT IN DE VAATWASSER ZITTEN? DAT HOOR JE METEEN IN DE KASTEN TE ZETTEN!!!"
Maar ook andersom; staan er niet genoeg borden in de kast, pakken ze die uit de vaatwasser: "Die zijn nog vuil."
"WIE LAAT ER NOU VUILE VAAT IN DE VAATWASSER STAAN? DAT DING HOOR JE METEEN AAN TE ZETTEN!!!"
Ja flikker maar op hoor!
Haha, hardop gelachen. Dank!quote:Op woensdag 15 december 2021 09:36 schreef ToT het volgende:
Wij gaan er hier binnenkort wel eentje aanschaffen (gezinnetje nu), maar ik heb er vroeger ook eentje gehad toen ik alleen woonde, en die heb ik uiteindelijk weggegeven.
Tegen de tijd dat je die redelijk vol hebt, is het vuil al aangekoekt op de afwas.
Zelf voorwassen en dan daar in zetten vind ik onzin, dan kun je net zo goed het helemaal afwassen.
Was ook altijd gedoe met als mensen er bleven eten: helpen ze met afruimen, stoppen ze na het eten de vuile borden in de vaatwasser en zeg ik dat er nog schone vaat in staat. "WIE LAAT ER NOU SCHONE VAAT IN DE VAATWASSER ZITTEN? DAT HOOR JE METEEN IN DE KASTEN TE ZETTEN!!!"
Maar ook andersom; staan er niet genoeg borden in de kast, pakken ze die uit de vaatwasser: "Die zijn nog vuil."
"WIE LAAT ER NOU VUILE VAAT IN DE VAATWASSER STAAN? DAT DING HOOR JE METEEN AAN TE ZETTEN!!!"
Ja flikker maar op hoor!
Oh tegenwoordig krijgen we veel minder vaak bezoek. En ik een gezinnetje heb, hebben we sowieso veel meer afwas dus dan kan het ding ook meteen binnen 1 of 2 dagen aan, en samen is het in- en uitruimen ook sneller en makkelijker gedaan.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe ga je dat dan oplossen als je er weer een aanschaft? Je zult toch een systeem moeten afspreken als je met meerdere mensen bent, anders krijg je hetzelfde gelazer.
Ik had in die tijd nogal bijzondere vrienden!quote:
En dan zet je hem dus wel direct aan en ruim je hem wel direct uit, anders krijg je hetzelfde gelazer.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh tegenwoordig krijgen we veel minder vaak bezoek. En ik een gezinnetje heb, hebben we sowieso veel meer afwas dus dan kan het ding ook meteen binnen 1 of 2 dagen aan, en samen is het in- en uitruimen ook sneller en makkelijker gedaan.
Die vorige vaatwasser stond in de bijkeuken van dat huis, wat voor mij ook weer een extra drempel was om de schone vaat naar de keuken toe te slepen om op te bergen.
We hebben nu een rottige kleine keuken in dit huis, maar laten een mooie hoekkeuken plaatsen met vaatwasser en genoeg bergruimte. Da's dan meteen een heel andere situatie.
Ja nou ja, makkelijk oordelen over andermans leven, whatever.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:47 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dan zet je hem dus wel direct aan en ruim je hem wel direct uit, anders krijg je hetzelfde gelazer.
Die vrienden van je hadden gewoon gelijk.
Weet jij, weet ik, maar die discussie aangaan met mensen die er heilig van overtuigd zijn (want ze gebruiken zelf toch geen stroom?) leer je heel snel afquote:Op woensdag 15 december 2021 06:47 schreef stavromulabeta het volgende:
Milieu is een slechte reden omdat een vaatwasser minder water (en energie om het water te verwarmen) verbruikt dan met de hand afwassen.
Het is geen oordeel, het is een voorspelling.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:48 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja nou ja, makkelijk oordelen over andermans leven, whatever.
Zonder wasdroger kan ik prima, maar don't take away my dishwasher!!quote:Op dinsdag 14 december 2021 22:18 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Perfect! Zo'n vaatwasser is net als een wasdroger, als je het hebt gebruik je het en heb je het niet hebt mis je het niet...
Ik heb een wasdroger, maar die gebruik ik echt nooit. Mis er weinig aan eigenlijk.quote:Op woensdag 15 december 2021 19:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Zonder wasdroger kan ik prima, maar don't take away my dishwasher!!
Geloof jij zulke statistiek?quote:Op woensdag 15 december 2021 06:47 schreef stavromulabeta het volgende:
Milieu is een slechte reden omdat een vaatwasser minder water (en energie om het water te verwarmen) verbruikt dan met de hand afwassen.
He hoe heet die vriend volgens mij hebben we dezelfdequote:Op woensdag 15 december 2021 09:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik had in die tijd nogal bijzondere vrienden!Eentje liep ook continu te zeiken over dat ik een gietertje voor de planten achter de gordijn had staan!
Dat was iets wat alleen bejaarden deden, en daar kon hij zich echt zo druk om maken dat ik dat had!
Ik zei dat ik te weinig bergruimte had, en vroeg hem wat dan een hippe en trendy plek was voor gieters om te staan tot je ze voor gebruik nodig had.
Kun je overal neerzetten.quote:Op woensdag 15 december 2021 09:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik had in die tijd nogal bijzondere vrienden!Eentje liep ook continu te zeiken over dat ik een gietertje voor de planten achter de gordijn had staan!
Dat was iets wat alleen bejaarden deden, en daar kon hij zich echt zo druk om maken dat ik dat had!
Ik zei dat ik te weinig bergruimte had, en vroeg hem wat dan een hippe en trendy plek was voor gieters om te staan tot je ze voor gebruik nodig had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |