abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202623012
Ik heb een inbouw vaatwasser in mijn keuken.
Recent heb ik geīnvesteerd in hoogwaardige pannen en messen, ik lees overal dat het beter is deze met de hand af te wassen.

Ik woon momenteel alleen.
Als ik pannen en messen met de hand afwas, draait de vaatwasser eigenlijk maar met een kleine lading.
Haast niet de moeite waard. Ik zit er echt aan te denken om de vaatwasser weg te gooien, en daar een extra ladenkast te plaatsen.

Zijn er meer mensen die bewust geen vaatwasser hebben? Hoe bevalt dat?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202623108
Ik heb er bewust wel één. Gewoon genoeg borden, glazen en bestek kopen zodat je hem pas aan hoeft te zetten als hij vol zit ipv dat je hem aan moet zetten omdat alles al vies is.
pindazakje
pi_202623114
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:12 schreef Galvez het volgende:
Hoe bevalt dat?
Perfect! Zo'n vaatwasser is net als een wasdroger, als je het hebt gebruik je het en heb je het niet hebt mis je het niet... ^O^
pi_202623122
Ik heb er niet bewust voor gekozen (huurwoning zonder ruimte), maar ik vind het helemaal niet erg. Denk dat ik er bij keuze ook vanaf zou zien, zeker in m'n uppie. Misschien als je eenmaal kinderen hebt (bij baby's schijnt het handig te zijn voor de vele flesjes enzo die goed schoon moeten zijn), maar met de hand gaat vaak net zo snel.

Ik heb wel een afdruiprek :Y)
Somebody that I used to know
pi_202623136
@SQ je kan hier je pleidooi voor twee vaatwassers weer houden :D
pi_202623143
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:19 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb er niet bewust voor gekozen (huurwoning zonder ruimte), maar ik vind het helemaal niet erg. Denk dat ik er bij keuze ook vanaf zou zien, zeker in m'n uppie. Misschien als je eenmaal kinderen hebt (bij baby's schijnt het handig te zijn voor de vele flesjes enzo die goed schoon moeten zijn), maar met de hand gaat vaak net zo snel.

Ik heb wel een afdruiprek :Y)
Ik heb nu een goedkoop afdruiprek van de action, heb je tips voor een goed afdruiprek?
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
pi_202623164
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:20 schreef Galvez het volgende:

[..]
Ik heb nu een goedkoop afdruiprek van de action, heb je tips voor een goed afdruiprek?
Pff, nee, je borden moeten niet omvallen :D verder maakt het allemaal niet zo heel veel uit, vind ik.
pi_202623183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:20 schreef Galvez het volgende:
heb je tips voor een goed afdruiprek?
Idd alleen van belang bij borden... Ben je alleen dan dat Bamboo ding van de IKEA... ^O^
pi_202623221
Ik zou echt niet zonder kunnen (willen). Ben ook alleen en gebruik twee borden per dag, wat pannen, etc. Ik ruim hem zelden uit. 's Ochtends gaat hij aan en 's avonds bij het koken gebruik ik 80% van de inhoud weer direct. :D :')

In m'n studentenhuis hadden we op een gegeven moment drie vaatwassers, zodat alle opbergruimte voor keukenzooi ook direct dat spul kon schoonmaken.
pi_202623242
Ik gooi mijn dure pannen en messen (en vintage servies)gewoon in de vaatwasser hoor, ik ga echt niks met de hand afwassen
pi_202623247
Bevalt niet.
Ik ben ook "alleen"
goed en lekker koken maakt troep en afwas. Wel mee vreten, maar afwas doen ho maar.. Wordt op andere manieren goed gemaakt, maar afwas is nog erger dan de was ophangen.
Ik doe het met passie omdat het netter en schoner is bij mij dan bij anderen en dat doet mij deugt.
Toevallig dat ik net zocht naar vaatwassers... 😆
Probeer positief te blijven
pi_202623255
Wij hebben 10 jaar geleden bewust de keuze gemaakt om geen vaatwasser te nemen. Maar dat was voornamelijk vanwege beperkte ruimte. Het afwassen is zo gedaan als je het een beetje bijhoudt. Maar wij hebben beide een hekel aan afwassen het huishouden doen :') , en ik ben er ook vaak 's avonds niet (terwijl mijn vriend wel voor zichzelf en voor mij kookt). Dan schiet het er nog wel eens bij in, en heb je al snel een hele berg vuile vaat op je aanrecht staan.

Als je toch al je dure/goede messen en pannen liever met de hand afwast en dat ook elke avond of om de avond echt wel doet, dan zou ik een vaatwasser niet snel missen. (Zeker als je geen kinderen hebt).
  dinsdag 14 december 2021 @ 22:35:02 #13
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_202623369
quote:
@:sq je kan hier je pleidooi voor twee vaatwassers weer houden :D
_O_
pi_202623381
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:25 schreef Schuifpui het volgende:
Ik zou echt niet zonder kunnen (willen). Ben ook alleen en gebruik twee borden per dag, wat pannen, etc. Ik ruim hem zelden uit. 's Ochtends gaat hij aan en 's avonds bij het koken gebruik ik 80% van de inhoud weer direct. :D :')

In m'n studentenhuis hadden we op een gegeven moment drie vaatwassers, zodat alle opbergruimte voor keukenzooi ook direct dat spul kon schoonmaken.
2 borden per dag maar? :D
Ik gebruik sowieso bij elke maaltijd een ondiep bord als snijplank + dan nog 3 maaltijden met thuiswerken is sowieso minimaal al 6. Scheelt dat ik een vaatwasser heb anders ging ik daar ook wel bewuster mee om.
pindazakje
  dinsdag 14 december 2021 @ 22:37:31 #15
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_202623405
Ik heb in een grijs verleden keukens verkocht, en idd soms kiezen mensen er bewust voor. Meestal ivm milieu, maar een enkele ook ivm het niet zien van het gemak en nemen voor dat budget liever een ander stukje luxe.

Mooiste reden vond ik ooit van een ouder stel (70+ En bijna 50 jaar getrouwd) die hechte veel waarde aan het samen afwassen, was sinds dat ze samenwoonden na hun huwelijk het momentje van de dag waarin ze samen de dag doornamen. En dat wilde ze niet kwijtraken. Meneer of mevrouw zou wel een vaatwasser kopen als de ander er niet meer zou zijn. Gelukkig hebben ze die nooit bij mij komen kopen. Lieve mensen.

Ook zal ik de man met juist de wens voor 4 vaatwassers nooit vergeten, (wel alles superzuinig, zelfvoorzienend huis etc etc). 1 voor borden, 1 voor glazen, 1 voor pannen, 1 voor de rest zoals bestek en bakjes. De vaatwasser was dan gelijk de kast waar het in stond. Elke avond alle 4 aan en altijd alles schoon zonder ooit uit te hoeven ruimen. En geen kastruimte voor de spullen nodig (niet dat het er in die keuken aan ontbrak). Briljante theorie van een bevlogen persoon. Al vraag ik me af hoe zijn glazen er hedendaags uitzien.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_202623439
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:37 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik heb in een grijs verleden keukens verkocht, en idd soms kiezen mensen er bewust voor. Meestal ivm milieu, maar een enkele ook ivm het niet zien van het gemak en nemen voor dat budget liever een ander stukje luxe.

Mooiste reden vond ik ooit van een ouder stel (70+ En bijna 50 jaar getrouwd) die hechte veel waarde aan het samen afwassen, was sinds dat ze samenwoonden na hun huwelijk het momentje van de dag waarin ze samen de dag doornamen. En dat wilde ze niet kwijtraken. Meneer of mevrouw zou wel een vaatwasser kopen als de ander er niet meer zou zijn. Gelukkig hebben ze die nooit bij mij komen kopen. Lieve mensen.

O+

Doet me denken aan de periode bij mijn ouders; toen die een vaatwasser kregen, als ongeveer de laatste van het hele woonerf, begonnen er buren te steigeren. Want tijdens verjaardagen bij mijn ouders thuis, stond altijd de halve buurt samen af te wassen, dat was zo gezellig :D _O-
pi_202623463
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:35 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
2 borden per dag maar? :D
Ik gebruik sowieso bij elke maaltijd een ondiep bord als snijplank + dan nog 3 maaltijden met thuiswerken is sowieso minimaal al 6. Scheelt dat ik een vaatwasser heb anders ging ik daar ook wel bewuster mee om.
Ontbijt en avondeten. Lunch doe ik op het werk. Af en toe een extra bord als ik veel snijwerk heb en het even moet parkeren. In het weekend heb ik er wel vaak meer. Wat uitgebreidere lunch en als er dan ook maar iets op m'n bord zit, dan pak ik voor het volgende broodje een schone.
pi_202623666
quote:

Die wijze raad heb ik ooit een keer van iemands opa gekregen : het geheim van een goed huwelijk is samen afwassen :Y denk dat er absoluut een kern van waarheid inzit. Ik snap dat echtpaar in die winkel dus wel *;

(het idee was dat je samen even de tijd hebt, de kinderen kunt bespreken, het wel en wee van de dag kan doornemen, en dat alles op een rustig tempo)

Ook mooi verhaal van die andere man :D
  dinsdag 14 december 2021 @ 23:02:03 #19
497658 Revac
Fka womanly
pi_202623846
Je hebt ook van die kleine vaatwassers die je op het aanrecht kunt zetten. Dat is echt voor 1 a 2 personen. Wel opletten dat je meterkast qua aantal WATT in orde is.
pi_202624048
Wij zijn ongeveer met 1,5 persoon in huis en toch ben ik erg gehecht aan de vaatwasser. Ik kan hem ook op halve belading laten wassen. Ik heb hem vooral omdat ik wel begaan ben met het milieu. Daarnaast ook voor het gemak natuurlijk. Als je na een wat uitgebreidere maaltijd wat schaaltjes, meerdere pannen en bestek enzo hebt dan is het geweldig om het er in te gooien en de volgende dag schoon er uit te halen. En het is natuurlijk een stukje kosten/mileu besparing.
pi_202624296
Zet het gewoon in de douche neer..
Ik zwaai naar dieren.
pi_202624802
De enige die ik ken zonder vaatwasser is een grefo en die gaat zoals gebruikelijk niet met zijn tijd mee
Verder ken ik niemand zonder vaatwasser. Het is eigenlijk net zoals met een wc binnen, zogauw je hem hebt wil je niet meer zonder.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202624867
Heb 8 jaar geleden mij huis gekocht. Vaatwasser was toen al ingebouwd in de keuken. Heb dat ding nog nooit gebruikt.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  woensdag 15 december 2021 @ 01:20:47 #24
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_202625333
Zolang jij geen professional kok bent, waarom zou jij dan de vaatwasser weg doen?

Je kunt altijd nog die paar dure messen en pannen met de hand wassen, als je daar zin in hebt.

Voor mij was de vaatwasser juist een uitkomst om ook meerpans gerechten te bereiden, dan slechts (maximaal) 2 pannen vergde.

Nee beter koop je wat extra bestek, pannen, borden, drinkglazen etcetera voor 4 of 5 dagen. Ik gebruik die vaatwasser doorgaans eens per week tot eens per 10 dagen, want ja ik ben ook een happy singel.

Ja een enkele keer gebruik ik 3 tot 4 pannen... maar zelden.

Ik ken jou en jouw situatie niet anders dan dat jij ook single bent.
Persoonlijk zou ik de vaatwasser behouden, maar jij weet altijd meer over jezelf... dan ik van jou weet.
Er is (misschien) een verschil, ik heb 3 tot 4 katers waarvoor ik moet zorgen, dus hun etensbakjes en hun drinkensbakjes gaan ook altijd mee in de nieuwe vaat.

Ik hoop dat jij er iets aan hebt. Zo niet... dan is het voor mij ook okay... het is tenslotte jouw vaat.
pi_202625414
Hier ook gewoon 1x per week aanzetten, dan helemaal vol
Extra bestek gekocht en extra borden
En op standje intensief :+ wordt alles schoon ook na een week :')
pi_202625747
Ik heb heel lang zonder vaatwasser gedaan en hem ook nooit gemist. Nu heb ik er een en zou ik nooit meer zonder willen.

quote:

Milieu is een slechte reden omdat een vaatwasser minder water (en energie om het water te verwarmen) verbruikt dan met de hand afwassen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 15 december 2021 @ 06:50:55 #27
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_202625754
Gooi die pannen en messen gewoon in de vaatwasser.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 15 december 2021 @ 07:33:48 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_202625890
quote:
@:sq je kan hier je pleidooi voor twee vaatwassers weer houden :D
Kan, kan, maar ik woon natuurlijk met vijf mensen in een huis waardoor er significant meer afwas gegenereerd wordt dan bij TS, gok ik zo :P
disclaimer
pi_202626800
Als ik een huis wil kopen dan gaat de waarde van de keuken van mijn bod af omdat die keuken er dan gelijk uit gaat.
Ik zou niet weten wie dit anders zou doen eigenlijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 15 december 2021 @ 09:33:52 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202626877
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als ik een huis wil kopen dan gaat de waarde van de keuken van mijn bod af omdat die keuken er dan gelijk uit gaat.
Ik zou niet weten wie dit anders zou doen eigenlijk.
Ik, bijvoorbeeld.
The love you take is equal to the love you make.
  Forum Admin woensdag 15 december 2021 @ 09:34:51 #31
58651 crew  murp
murp
pi_202626889
Ik heb een maand geprobeerd om zonder te doen. Dat is gelukt, maar zo blij dat ik er weer 1tje heb!
pi_202626903
Wij gaan er hier binnenkort wel eentje aanschaffen (gezinnetje nu), maar ik heb er vroeger ook eentje gehad toen ik alleen woonde, en die heb ik uiteindelijk weggegeven.
Tegen de tijd dat je die redelijk vol hebt, is het vuil al aangekoekt op de afwas.
Zelf voorwassen en dan daar in zetten vind ik onzin, dan kun je net zo goed het helemaal afwassen.

Was ook altijd gedoe met als mensen er bleven eten: helpen ze met afruimen, stoppen ze na het eten de vuile borden in de vaatwasser en zeg ik dat er nog schone vaat in staat. "WIE LAAT ER NOU SCHONE VAAT IN DE VAATWASSER ZITTEN? DAT HOOR JE METEEN IN DE KASTEN TE ZETTEN!!!"
Maar ook andersom; staan er niet genoeg borden in de kast, pakken ze die uit de vaatwasser: "Die zijn nog vuil."
"WIE LAAT ER NOU VUILE VAAT IN DE VAATWASSER STAAN? DAT DING HOOR JE METEEN AAN TE ZETTEN!!!"

Ja flikker maar op hoor! ^p^
  woensdag 15 december 2021 @ 09:38:30 #33
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202626936
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:36 schreef ToT het volgende:
Wij gaan er hier binnenkort wel eentje aanschaffen (gezinnetje nu), maar ik heb er vroeger ook eentje gehad toen ik alleen woonde, en die heb ik uiteindelijk weggegeven.
Tegen de tijd dat je die redelijk vol hebt, is het vuil al aangekoekt op de afwas.
Zelf voorwassen en dan daar in zetten vind ik onzin, dan kun je net zo goed het helemaal afwassen.

Was ook altijd gedoe met als mensen er bleven eten: helpen ze met afruimen, stoppen ze na het eten de vuile borden in de vaatwasser en zeg ik dat er nog schone vaat in staat. "WIE LAAT ER NOU SCHONE VAAT IN DE VAATWASSER ZITTEN? DAT HOOR JE METEEN IN DE KASTEN TE ZETTEN!!!"
Maar ook andersom; staan er niet genoeg borden in de kast, pakken ze die uit de vaatwasser: "Die zijn nog vuil."
"WIE LAAT ER NOU VUILE VAAT IN DE VAATWASSER STAAN? DAT DING HOOR JE METEEN AAN TE ZETTEN!!!"

Hoe ga je dat dan oplossen als je er weer een aanschaft? Je zult toch een systeem moeten afspreken als je met meerdere mensen bent, anders krijg je hetzelfde gelazer.
  woensdag 15 december 2021 @ 09:39:18 #34
37248 BertV
Klei indiaan
pi_202626948
Hier al 21 jaar zonder.
Kan prima in een teiltje.

Uiteindelijk ben je toch ook bezig met in- en uitruimen, dingen die erg vies zijn alsnog eerst afspoelen.

Daarbij, als je echt je best doet blijf ik beweren dat het met de hand zuiniger is.
Fabrikanten van vaatwassers zullen het tegendeel beweren.

Ik heb een teilje dat kleiner is dan de hele wasbak.
...spoel alvast af met koud water terwijl het water vanaf de cv aan het opwarmen is.

Voordeel van de vaatwasser is dat vieze vaat uit het zicht staat.
Handgemaakt
pi_202626972
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:36 schreef ToT het volgende:

Haha, hardop gelachen. Dank!
pi_202626975
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe ga je dat dan oplossen als je er weer een aanschaft? Je zult toch een systeem moeten afspreken als je met meerdere mensen bent, anders krijg je hetzelfde gelazer.
Oh tegenwoordig krijgen we veel minder vaak bezoek. En ik een gezinnetje heb, hebben we sowieso veel meer afwas dus dan kan het ding ook meteen binnen 1 of 2 dagen aan, en samen is het in- en uitruimen ook sneller en makkelijker gedaan.
Die vorige vaatwasser stond in de bijkeuken van dat huis, wat voor mij ook weer een extra drempel was om de schone vaat naar de keuken toe te slepen om op te bergen.
We hebben nu een rottige kleine keuken in dit huis, maar laten een mooie hoekkeuken plaatsen met vaatwasser en genoeg bergruimte. Da's dan meteen een heel andere situatie. :)
pi_202627002
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:41 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Haha, hardop gelachen. Dank!
Ik had in die tijd nogal bijzondere vrienden! :') Eentje liep ook continu te zeiken over dat ik een gietertje voor de planten achter de gordijn had staan! _O- Dat was iets wat alleen bejaarden deden, en daar kon hij zich echt zo druk om maken dat ik dat had! :')
Ik zei dat ik te weinig bergruimte had, en vroeg hem wat dan een hippe en trendy plek was voor gieters om te staan tot je ze voor gebruik nodig had.
  woensdag 15 december 2021 @ 09:47:16 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202627066
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:41 schreef ToT het volgende:

[..]
Oh tegenwoordig krijgen we veel minder vaak bezoek. En ik een gezinnetje heb, hebben we sowieso veel meer afwas dus dan kan het ding ook meteen binnen 1 of 2 dagen aan, en samen is het in- en uitruimen ook sneller en makkelijker gedaan.
Die vorige vaatwasser stond in de bijkeuken van dat huis, wat voor mij ook weer een extra drempel was om de schone vaat naar de keuken toe te slepen om op te bergen.
We hebben nu een rottige kleine keuken in dit huis, maar laten een mooie hoekkeuken plaatsen met vaatwasser en genoeg bergruimte. Da's dan meteen een heel andere situatie. :)
En dan zet je hem dus wel direct aan en ruim je hem wel direct uit, anders krijg je hetzelfde gelazer.

Die vrienden van je hadden gewoon gelijk.
pi_202627088
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En dan zet je hem dus wel direct aan en ruim je hem wel direct uit, anders krijg je hetzelfde gelazer.

Die vrienden van je hadden gewoon gelijk.
Ja nou ja, makkelijk oordelen over andermans leven, whatever.
  woensdag 15 december 2021 @ 09:48:59 #40
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_202627091
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 06:47 schreef stavromulabeta het volgende:

Milieu is een slechte reden omdat een vaatwasser minder water (en energie om het water te verwarmen) verbruikt dan met de hand afwassen.
Weet jij, weet ik, maar die discussie aangaan met mensen die er heilig van overtuigd zijn (want ze gebruiken zelf toch geen stroom?) leer je heel snel af ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  woensdag 15 december 2021 @ 09:49:59 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202627101
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:48 schreef ToT het volgende:

[..]
Ja nou ja, makkelijk oordelen over andermans leven, whatever.
Het is geen oordeel, het is een voorspelling. :+
  Vis een optie? woensdag 15 december 2021 @ 19:32:23 #42
70532 loveli
N
pi_202635636
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 22:18 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Perfect! Zo'n vaatwasser is net als een wasdroger, als je het hebt gebruik je het en heb je het niet hebt mis je het niet... ^O^
Zonder wasdroger kan ik prima, maar don't take away my dishwasher!!
crap in = crap out
pi_202635704
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 19:32 schreef loveli het volgende:

[..]
Zonder wasdroger kan ik prima, maar don't take away my dishwasher!!
Ik heb een wasdroger, maar die gebruik ik echt nooit. Mis er weinig aan eigenlijk.
Een vaatwasser zou ik wel gebruiken :Y
pi_202636656
Als ik zou moeten kiezen tussen een vaatwasser, wasdroger en robot kattenbak die alle drie heel toevallig gelijktijdig kapot gaan dan zou ik als eerste weer een nieuwe robot kattenbak aanschaffen, dan de wasdroger en dan pas de vaatwasser.
  Moderator woensdag 15 december 2021 @ 20:12:14 #45
9859 crew  Karina
Woman
pi_202636801
Ik heb er geen, ook nooit gehad. Woon alleen en die paar dingetjes die ik gebruik doe ik wel met de hand.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_202636927
Mijn lief mopperde vaak op de afwas, toen deed ik hem eens een afwasmachine kado.
We blijken liever met de hand af te wassen.

Dus ik heb geen afwasmachine in het huis waar ik woon, in het huis waar wel zo'n ding staat wordt 'ie nooit gebruikt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_202637072
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 06:47 schreef stavromulabeta het volgende:
Geloof jij zulke statistiek?

Ik gebruik geen 10 liter bij de handafwas. Dat dat misschien gemiddeld wel zo is, betekent niet dat dat individueel ook waar is.

Een afwasmachine gebruikt 10 liter zowat (gemiddeld 13, zuinigerds 9, zoeperds 20 liter). Dat geloof ik best. Maar veel mensen spoelen - liefst onder stromend water - de vuile vaat even voor. Dus die 10 liter is niet het verbruikte water voor de afwas. Dat je idealiter de vaat niet voorspoelt én het eco-programma gebruikt betekent ook al niet dat men dat meestal/vaak/altijd doet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? woensdag 15 december 2021 @ 20:27:42 #48
70532 loveli
N
pi_202637232
Mijn vaatwassertje gebruikt geloof ik 6 liter, en geen haar op m'n hoofd die erover nadenkt om voor te spoelen.
/ransaap
crap in = crap out
  woensdag 15 december 2021 @ 22:13:30 #49
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_202639684
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:43 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik had in die tijd nogal bijzondere vrienden! :') Eentje liep ook continu te zeiken over dat ik een gietertje voor de planten achter de gordijn had staan! _O- Dat was iets wat alleen bejaarden deden, en daar kon hij zich echt zo druk om maken dat ik dat had! :')
Ik zei dat ik te weinig bergruimte had, en vroeg hem wat dan een hippe en trendy plek was voor gieters om te staan tot je ze voor gebruik nodig had.
He hoe heet die vriend volgens mij hebben we dezelfde :) :)
pi_202642424
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 09:43 schreef ToT het volgende:

[..]
Kun je overal neerzetten. :D

^O^

We worden allemaal wel eens bejaard hopelijk... Vraag me wel eens af wanneer we voor de eerste keer Jump Around van Cypresss Hill in plaats van Tirolermuziek uit het dagverblijf van de bejaarden soos horen. Ook die generatie is eens aan de beurt. Het is al zover dat je nu al jong bejaarde ziet rondlopen in trendy tainingspakken met felle kleurtjes. Hakkhuh!!! _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')