De griep hebben we geen last meer van dankzij de coronamaatregeken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:53 schreef dycto het volgende:
Hoe wordt er eigenlijk in NL op griep getest? Hoe verloopt het dit jaar? Gaat het een ommekeer maken waardoor het land straks met een griep én covidcrisis zit?
Uhm, daar lagen al genoeg maatregelen op. Nu is het tijd voor de scholen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:37 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik beargumenteer niet dat er niet meerdere onschuldige groepen genaaid zijn, alleen nu wordt er een totaal irrelevant argument door het kabinet aangehaald die je op alle andere sectoren 1 op 1 ook kunt toepassen.
Maar daar leggen we geen extra maatregelen op terwijl we het voor nota bene onderwijs het wel doen.
Scholen hebben een ietwat andere functie in de maatschappij dan kroegen, hoe vervelend het ook is voor die kroegeigenaren en bezoekers.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:57 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Uhm, daar lagen al genoeg maatregelen op. Nu is het tijd voor de scholen.
Vorig jaar niet. Dit jaar worden er toch her en dar wat problemen met influenza verwacht.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De griep hebben we geen last meer van dankzij de coronamaatregeken.
Tweede jaar op rij dat ik me voor jan met de korte achternaam er tegen heb laten vaccineren onder het mom van je wilt niet cirona hebben en griep!!
Het zijn dan ook vooral de ouders die er een probleem mee hebben; deels ook wel begrijpelijk omdat het zo kort van te voren wordt aangekondigd. Maar ja, als ze het een paar weken terug al hadden besloten was daar ook weer commentaar op geweest.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:39 schreef Heph844 het volgende:
Wat overigens op de basisschool van mijn kinderen gepland stond de laatste week voor de vakantie:
- Kerstontbijt
- Warme truiendag met veel knutselen
- Opruimen
- Kerstvoorstelling
Ik vermoed dat een weekje sluiting geen al te grote schade zal toebrengen aan hun educatie
Mag ook wel na 50 jaar eenrichtingsverkeer.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:55 schreef dycto het volgende:
[..]
In de wandelgangen gaat het verhaal al rond dat de kinderen in Afrika inmiddels een inzamelingsactie houden voor alle arme Nederlandse kindertjes die het sociale aspect van kerst op school voor het tweede jaar op rij gaan missen.
Dat zeggen ze ook van sportverenigingen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Scholen hebben een ietwat andere functie in de maatschappij dan kroegen, hoe vervelend het ook is voor die kroegeigenaren en bezoekers.
Er is altijd een monster als je buiten in de mist vaart. Maar ooit zal je moeten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:54 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We varen nog steeds in de mist. Als de mist een beetje is opgetrokken dan zien we het Omicron monster.
Het is daarom van groot belang dat er niet in de buitenlucht mag worden getraind na 1700 uur
Werkt niemand meer thuis?quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zijn dan ook vooral de ouders die er een probleem mee hebben; deels ook wel begrijpelijk omdat het zo kort van te voren wordt aangekondigd. Maar ja, als ze het een paar weken terug al hadden besloten was daar ook weer commentaar op geweest.
Ik vind het wel enigszins treurig dat ik nu al heel veel heb gehoord en gelezen dat ouders hun kinderen dan maar ''gewoon'' bij opa en oma droppen. Omdat ze wel naar hun werk willen gaan (het is anders als het ''moet''; dan ligt het vooral bij de werkgevers). Daar vind ik wel wat van. Helemaal als het mensen zijn die normaal voorstander zijn van flinke maatregelen; mensen die weten dat opa en oma veel risico lopen in deze tijden.
Het Nederlands keronabeleid is als een tiener die op zondagavond nog een A4'tje volkalkt met onzin om dat op maandag als "verslag" op school in te leveren. Het slaat nergens op en het heeft maar bar weinig met een verslag te maken, maar er is iets ingeleverd, dus wat zeurt die leraar nou?quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ook dit zagen we niet aankomen. Kap met die trucs en ga eens werkelijk het probleem oplossen.
Haha ja, grappig hoe dronken het verkeerde gebouw inlopen in de hoop op nog wat biertjes en het aan de haak slaan van iemand van het andere geslacht zo'n verontwaardiging kan opwekken. Het is een vergissing, oke.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Scholen hebben een ietwat andere functie in de maatschappij dan kroegen
Deze tabel bevat ook nog een subgroepanalyse naar leeftijd en geslacht:quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:50 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Over covid vaccins en de myocarditis and pericarditis bijwerkingen.
[..]
De slijmbarrière is onderdeel van de niet specifieke, mechanische afweer en heeft verder geen (doel)gerichte functie om bepaalde virussen noch varianten te herkennen of om die te bestrijden. De vaccinatie, laat staan specifiek afgericht op of door een virusvariant zoals Omicron; is mucosaal - kortweg - weinig tot niet relevant.quote:Op dinsdag 14 december 2021 01:27 schreef Za het volgende:
[..]
Er is geen keuze denk ik.
[..]
Eens het gros gevaccineerd of ongevaccineerd heeft vooralsnog gelukkig milde symptomen.
Dat het aantal besmettingen onder gevaccineerden zoveel hoger ligt is wel opmerkelijk, het wordt ook in de VS waargenomen (80% van de Omicron besmettingen betreft volledig gevaccineerden volgens het CDC) .
Weet jij btw of een volledig gevaccineerden na besmetting met Omicron alsnog natuurlijke mucosale immuniteit kan verkrijgen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vaccins "werken" hier tegen elke variant omdat de gebruikte vloeistoffen (zg. adjuvanten) simpelweg een een heftige reactie veroorzaakt die de generieke afweer aanjaagt.
De besmetting en besmettelijkheid van SARS-Cov-2 virus(variant) of die kunnen vaststellen, is strikt genomen van weinig belang. Dat mensen gevolgen ondervinden is omdat ze reeds ziek zijn te noemen en hun afweer ontoereikend is (geworden).
Strikt genomen lijkt Covid19 vooral een ouderdomsziekte te gaan zijn die vooral fragiele mensen treft vanwege hun onderliggende aandoening en/of omdat hun afweer ontoereikend is (geworden).
Natuurlijk is er wel een boosterkeuze door hervaccinaties vooral te (gaan) richten op mensen die daar gezien hun gezondheid, dan zelf een (medisch) afgewogen baat bij zullen hebben.
NB: vaccinatie voorkomt geen virusbesmetting noch de besmettelijkheid daarvan en gebeurd om de kans op ziekenhuisopname van kwetsbare mensen te verminderen, door hun risico van ernstige(r) gevolgen wat te verminderen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
ok marcoquote:Op dinsdag 14 december 2021 16:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Haha ja, grappig hoe dronken het verkeerde gebouw inlopen in de hoop op nog wat biertjes en het aan de haak slaan van iemand van het andere geslacht zo'n verontwaardiging kan opwekken. Het is een vergissing, oke.
Er zal weinig van werken komen als je een paar kleine kinderen in de basisschoolleeftijd de hele dag in huis hebt.quote:
Ah, want je hebt alleen scholen en kroegen. Duidelijk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Scholen hebben een ietwat andere functie in de maatschappij dan kroegen, hoe vervelend het ook is voor die kroegeigenaren en bezoekers.
Nee, dat is niet wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:04 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Ah, want je hebt alleen scholen en kroegen. Duidelijk.
Ik geloof er weinig van, tenzij ze 2G gaan invoeren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:05 schreef Tijn het volgende:
Sprak vandaag iemand die werkzaam is in de theaterwereld. Ze gaan er vanuit dat ze in februari weer open kunnen. Ik denk dat dat wat optimistisch is, maar ik ben ook blij dat ze in elk geval niet zo naïef zijn om te denken dat het eerder dan dat gaat gebeuren.
Nee het is tijd voor geen maatregelen op basis van onzin argumentatie.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:57 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Uhm, daar lagen al genoeg maatregelen op. Nu is het tijd voor de scholen.
Ik denk april weer. En dan tm september.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:05 schreef Tijn het volgende:
Sprak vandaag iemand die werkzaam is in de theaterwereld. Ze gaan er vanuit dat ze in februari weer open kunnen. Ik denk dat dat wat optimistisch is, maar ik ben ook blij dat ze in elk geval niet zo naïef zijn om te denken dat het eerder dan dat gaat gebeuren.
Wat levert het sluiten van de scholen 5 dagen eerder precies op dan?quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:04 schreef DrMarten het volgende:
Die scholen een week extra dicht lijkt me een prima maatregel. Eventueel inhalen door de meivakantie 1 ipv 2 weken te maken of de zomervakantie een weekje korter. Maar blijft wel dat je niet van mensen kunt verwachten dat ze zo kort vantevoren zomaar hun agenda leeg kunnen maken/om kunnen gooien. Dit hadden ze gewoon 3 weken geleden moeten besluiten, dan was er niets aan de hand geweest. Maar zoals met alles zijn ze gewoon te laat.
Er is weinig aanleiding om er van uit te gaan dat we volgende winter gered zijn inderdaad; in oktober/november gaan we gewoon weer beperkingen opleggen. Als we er in de zomer al mee gestopt zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk april weer. En dan tm september.
Na september gaat de hele boel weer op slot.
Je zou haast gaan denken dat de mensen op beginnen te rakenquote:Op dinsdag 14 december 2021 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2409477
Bijna 30% minder testen..
Minder verspreiding aangezien scholen momentwel de grootste besmettingshaarden zijn.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:14 schreef Questular het volgende:
[..]
Wat levert het sluiten van de scholen 5 dagen eerder precies op dan?
Redelijke kans dat het zo wel even door gaat. Ik denk dat eenieder er goed aan doet er gewoon rekening mee te houden dat commercieel entertainment in de wintermaanden voorlopig niet vanzelfsprekend is. De harde randjes zoals je via de kinderen tot thuiswerken dwingen zullen er op termijn wel afslijten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:10 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik denk april weer. En dan tm september.
Na september gaat de hele boel weer op slot.
Afgelopen week sowieso flink gedaald qua testen, gewoon 28% minder tests afgenomenquote:
En waarom is datquote:Op dinsdag 14 december 2021 16:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Afgelopen week sowieso flink gedaald qua testen, gewoon 28% minder tests afgenomen
quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
De slijmbarrière is onderdeel van de niet specifieke, mechanische afweer en heeft verder geen (doel)gerichte functie om bepaalde virussen noch varianten te herkennen of om die te bestrijden. De vaccinatie, laat staan specifiek afgericht op of door een virusvariant zoals Omicron; is mucosaal - kortweg - weinig tot niet relevant.
Het hervaccineren is vooral om een mettertijd afnemende afweerrespons, in generieke zin, op peil te houden.
Ik ben zelfs geneigd te denken dat (de) aanwezigheid van het typische mRNA in vaccins, hier van weinig tot geen belang is.
Puur de afweerreactie die het vaccin zelf (vanwege haar agressieve draagstoffen) veroorzaakt; zorgt dan voor de - tijdelijke - versterking van de algehele afweerrespons.
Dat de Omicron-variant meer mensen, inclusief gevaccineerden, besmet zal (gaan) komen omdat die variant zich onttrekt van de versie "waarvoor' mensen antilichamen kregen om een infectie af te remmen.
Dat de Omicron variant hoewel besmettelijker; toch minder schadelijk (b)lijkt, komt wrs omdat die variant zich mogelijk minder heftig vermenigvuldigt. Het virus wordt zogezegd milder en minder (virulent) virusafgifte leidt voor ons mensen dan tot minder (ziekenhuis)gevolgen.
in de spoiler een verdere uitleg mbt mucosaal cq. slijmbarrière.Dat klopt totaal niet met de feiten. Alweer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vaccins "werken" hier tegen elke variant omdat de gebruikte vloeistoffen (zg. adjuvanten) simpelweg een een heftige reactie veroorzaakt die de generieke afweer aanjaagt.
De besmetting en besmettelijkheid van SARS-Cov-2 virus(variant) of die kunnen vaststellen, is strikt genomen van weinig belang. Dat mensen gevolgen ondervinden is omdat ze reeds ziek zijn te noemen en hun afweer ontoereikend is (geworden).
Strikt genomen lijkt Covid19 vooral een ouderdomsziekte te gaan zijn die vooral fragiele mensen treft vanwege hun onderliggende aandoening en/of omdat hun afweer ontoereikend is (geworden).
Natuurlijk is er wel een boosterkeuze door hervaccinaties vooral te (gaan) richten op mensen die daar gezien hun gezondheid, dan zelf een (medisch) afgewogen baat bij zullen hebben.
NB: vaccinatie voorkomt geen virusbesmetting noch de besmettelijkheid daarvan en gebeurd om de kans op ziekenhuisopname van kwetsbare mensen te verminderen, door hun risico van ernstige(r) gevolgen wat te verminderen.
Deze feiten zijn gewoon alternatief!quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:17 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat klopt totaal niet met de feiten. Alweer.
Omdat mensen met een positieve zelftest niet meer naar de GGD gaan om het te bevestigen (en registreren)quote:
En desondanks maar 21% minder besmettingen toch?quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:16 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Afgelopen week sowieso flink gedaald qua testen, gewoon 28% minder tests afgenomen
Dat is een aanname lijkt me? Niet ondenkbaar maar de daling kun je uiteraard vooral toeschrijven aan die mensen die na een negatieve zelftest niet gaan testen bij de GGD.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat mensen met een positieve zelftest niet meer naar de GGD gaan om het te bevestigen (en registreren)
quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:05 schreef Tijn het volgende:
Ik vind dat vrij naiëf allemaal. Alsof a) die kinderen nu niet alsnog veel bij elkaar over de vloer komen en b) veel bij opa en oma gedropt zullen worden vanwege werkverplichtingen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:16 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Minder verspreiding aangezien scholen momentwel de grootste besmettingshaarden zijn.
Jup, dus de daling qua besmettingen is niet echt representatief denk ik. Het aantal doden is ook met 25% gestegenquote:Op dinsdag 14 december 2021 16:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En desondanks maar 21% minder besmettingen toch?
En ze gaan inderdaad natuurlijk gewoon naar Balorig, MoneyTown, opa, oma, familie, en bij klasgenootjes op bezoek.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dat vrij naiëf allemaal. Alsof a) die kinderen nu niet alsnog veel bij elkaar over de vloer komen en b) veel bij opa en oma gedropt zullen worden vanwege werkverplichtingen.
Dat is wel een goed punt. Ik denk inderdaad dat een (groot?) deel niet meer naar de GGD gaat en dus niet meer in de cijfers te zien is.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:18 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Omdat mensen met een positieve zelftest niet meer naar de GGD gaan om het te bevestigen (en registreren)
Als we er vanuit gaan dat de oppepprikken die de GGD geeft de enigen zijn die echt aan de doelgroep gegeven worden (rest aan zorgmedewerkers) zijn er nu dus zo'n 630k mensen van de 4,6 miljoen mensen die in aanmerking komen gevaccineerd. Zo rond de 13% dus.quote:
Dat ook wel, maar denk dat zelftests in het algemeen wel een heel groot debet hebben aan de afname van zowel besmettingen als tests. Als je ziet dat er 28% minder tests zijn gedaan en 'slechts' 21% minder besmettingen zit er toch ergens een kink in de kabel.quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is een aanname lijkt me? Niet ondenkbaar maar de daling kun je uiteraard vooral toeschrijven aan die mensen die na een negatieve zelftest niet gaan testen bij de GGD.
Ze zouden voor 1 januari klaar zijn met een bepaalde groep toch?quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als we er vanuit gaan dat de oppepprikken die de GGD geeft de enigen zijn die echt aan de doelgroep gegeven worden (rest aan zorgmedewerkers) zijn er nu dus zo'n 630k mensen van de 4,6 miljoen mensen die in aanmerking komen gevaccineerd. Zo rond de 13% dus.
De komende 7 dagen staan er 512k afspraken gepland door de GGD. Als we dat doortrekken zijn er dus nog 8 weken nodig voor 60+ klaar is, met dit tempo.
Maar dit kan toch niet de nieuwe samenleving zijn? Een half jaar per jaar verplicht thuiszitten en alles dicht?quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er is weinig aanleiding om er van uit te gaan dat we volgende winter gered zijn inderdaad; in oktober/november gaan we gewoon weer beperkingen opleggen. Als we er in de zomer al mee gestopt zijn.
Verwacht in april of mei de eerste echte versoepelingen; denk wel dat de scholen in januari gewoon weer open gaan.
We hebben de prikken in het buitenland nog niet meegeteld.........quote:Op dinsdag 14 december 2021 16:23 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als we er vanuit gaan dat de oppepprikken die de GGD geeft de enigen zijn die echt aan de doelgroep gegeven worden (rest aan zorgmedewerkers) zijn er nu dus zo'n 630k mensen van de 4,6 miljoen mensen die in aanmerking komen gevaccineerd. Zo rond de 13% dus.
De komende 7 dagen staan er 512k afspraken gepland door de GGD. Als we dat doortrekken zijn er dus nog 8 weken nodig voor 60+ klaar is, met dit tempo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |