Vooral dat laatste, je geeft scholen ruimte om iets van onderwijs in te richten. (Voor zover dat gaat) en ouders om iets te regelen. Als opa en oma en de bso geen optie zijn wordt het voor menig ouder snel onmogelijk, zeker met zo weinig tijd. Dus? Waar belanden die kinderen?quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het daalt zelfs, wat dat betreft was het begrijpelijker als ze het twee weken geleden al hadden geroepen. En dan konden die mensen zich er ook meer op voorbereiden.
op één na laatstequote:
Ook in winkels? Ze verkopen daar sowieso op sommige uren geen alcohol en beperkt in het weekend, in de avond gaat het alcohol dan achter slot en grendel in supermarkten (al voor covid).quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:57 schreef dycto het volgende:
Lol. In Noorwegen doen ze gelukkig niet aan het dichtgooien van cafe's en restaurants. Daar wordt alcohol gewoon 4 weken verboden om het sociale leven plat te krijgen
En ben je dan voor het onderste of het bovenste?Ik voor het onderste.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
zoveel van dit soort hypocrieten
[ afbeelding ]
Dat het daalt doet niet ter zake want Omicron. Zelfde truukje haalden ze vorig jaar uit met de Britse variant.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:57 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het daalt zelfs, wat dat betreft was het begrijpelijker als ze het twee weken geleden al hadden geroepen. En dan konden die mensen zich er ook meer op voorbereiden.
Het is wel heel bizar dat bij een omstreden punt de ene helft voor is en de andere helft tegen. Schiet mij maar lek dat er bij beide beslissingen een groep ontevreden is…quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:
Typisch weer. Eerst roept de helft dat de scholen moeten sluiten. En nu de scholen gaan sluiten roept de andere helft weer dat het een dom besluit is. Schiet mij maar lek.
Net als Rutte gisteravond toen ie naar buiten liep met zn mondkapje.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:01 schreef zoost het volgende:
zoveel van dit soort hypocrieten
[ afbeelding ]
ik heb geen schoolgaande kinderen dus het is makkelijk praten maar was het niet handiger geweest om die week er aan het einde aan te plakken om de ouders wat meer tijd te geven iets te regelenquote:Op dinsdag 14 december 2021 15:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is wel heel bizar dat bij een omstreden punt de ene helft voor is en de andere helft tegen. Schiet mij maar lek dat er bij beide beslissingen een groep ontevreden is.
Even de nuance erin gezien is de beslissing op zichzelf niet vreemd, wel het onnodige lange uitstellen met het nemen van de beslissing waardoor het nu nog verre van optimaal is. Had of voet bij stuk gehouden, of de beslissing eerder gemaakt. Beiden waren te verdedigen.
Is allemaal gewoon een toneelspelletje geworden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja zo is natuurlijk bijna iedereen hypocriet. In de winkel allemaal braaf zo'n ding op, maar in de eigen kring...
Ja maar dan liggen ze alsnog iedereen met Kerst te besmetten. En daar ging het toch om. (Niet mijn idee hoor).quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb geen schoolgaande kinderen dus het is makkelijk praten maar was het niet handiger geweest om die week er aan het einde aan te plakken om de ouders wat meer tijd te geven iets te regelen
Maar iedereen doet er braaf aan mee. Ik niet hoor.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is allemaal gewoon een toneelspelletje geworden.
Nee, volgens mij is de logica dat kinderen het van huis meenemen naar de familiefeesten bij kerst, dat voorkom je bij een week eerder. Plus die week voor de kerstvakantie is op bijna alle basisscholen nou niet bepaald de meest relevante.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb geen schoolgaande kinderen dus het is makkelijk praten maar was het niet handiger geweest om die week er aan het einde aan te plakken om de ouders wat meer tijd te geven iets te regelen
Het is varen in de mist.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Basisscholen weer kortdag gesloten, kerst voor de kinderen op school verpest en geen tijd voor velen om iets te regelen.
De improviserende idioten zijn werr goed bezig.
Tuurlijk is ook. Naja hier zijn ze er ook gewoon streng op. Als ik zonder beflapje een winkel hier zou inlopen word ik ws meteen in het Spaans uitgekafferd.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Tja zo is natuurlijk bijna iedereen hypocriet. In de winkel allemaal braaf zo'n ding op, maar in de eigen kring...
Ik ben ook voor de onderste, maar dat gedweep met 1,5m afstand en monddoekje word ik moe van.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En ben je dan voor het onderste of het bovenste?Ik voor het onderste.
Ja inderdaad, misschien werd er eindelijk weer iets leuks met Kerst gedaan op de scholen. Dat kan ook weer in de prullenbak dan.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Basisscholen weer kortdag gesloten, kerst voor de kinderen op school verpest en geen tijd voor velen om iets te regelen.
De improviserende idioten zijn werr goed bezig.
Even afgezien van de mening of het nu wel of niet werk. De sociale controle in dat soort landen is wat meer geaccepteerd dan hier in Nederland. Het zelfde geldt voor het aanzien van de politie in die landen. Ik kan het 1 niet los van het ander zien.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tuurlijk is ook. Naja hier zijn ze er ook gewoon streng op. Als ik zonder beflapje een winkel hier zou inlopen word ik ws meteen in het Spaans uitgekafferd.
Dus ik doe het omdat het moet, niet omdat er zelf perse achter sta of een voorstander van ben.
Zit je -na de fallusbewegingen- ook al likbewegingen te maken in de winkel dan?quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tuurlijk is ook. Naja hier zijn ze er ook gewoon streng op. Als ik zonder beflapje een winkel hier zou inlopen word ik ws meteen in het Spaans uitgekafferd.
Dus ik doe het omdat het moet, niet omdat ik er zelf perse achter sta of een voorstander van ben.
Maar hier is dat niet het geval. Was overigens in Italië ook niet. Maar ja Spanje... mierda, cabron!quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus ik doe het omdat het moet, niet omdat ik er zelf perse achter sta of een voorstander van ben.
https://nos.nl/l/2409477quote:Het percentage positieve testen stijgt wel: naar 23,4, waar het over de 7 dagen daarvoor 21,3 was. Het RIVM verklaart dat door de wijziging in het testbeleid en denkt dat het percentage de komende tijd nog verder kan oplopen. Er meldden zich in totaal afgelopen week bijna 453.000 mensen bij de teststraten van de GGD, tegenover 622.000 een week eerder.
Nee. Dat is echt zó 2020quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:11 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Zit je -na de fallusbewegingen- ook al likbewegingen te maken in de winkel dan?
Dan zeg jij gewoon 'que?' net zoals Manuel in Fawlty Towers.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:09 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zeker, een hoop voorbereidingen van basisscholen kunnen de prullenbak ingesmeten worden. Kerstdiner enzo. Dat had bij een eerdere aankondiging allemaal prima deze week nog gekund, maar nu wordt het wel erg krap.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, misschien werd er eindelijk weer iets leuks met Kerst gedaan op de scholen. Dat kan ook weer in de prullenbak dan.
Keurig. Niet testen = geen besmettingen en de kroegen kunnen gewoon weer openquote:Op dinsdag 14 december 2021 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2409477
Bijna 30% minder testen..
I speak English very well, I learn it from a book!quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan zeg jij gewoon 'que?' net zoals Manuel in Fawlty Towers.
Werkelijk geen idee wie dat is.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dan zeg jij gewoon 'que?' net zoals Manuel in Fawlty Towers.
Kunnen ze misschien het kerst diner in de klas nog naar maandag tillen. Of dinsdag achter de laptop. Zo jammer dit.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, misschien werd er eindelijk weer iets leuks met Kerst gedaan op de scholen. Dat kan ook weer in de prullenbak dan.
Trump en Tjerry-stylo!quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Keurig. Niet testen = geen besmettingen en de kroegen kunnen gewoon weer open.
Nee, in cafe's, resto's en hotels. Staat buiten de vinmonopolet, die mag wel gewoon blijven verkopen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Ook in winkels? Ze verkopen daar sowieso op sommige uren geen alcohol en beperkt in het weekend, in de avond gaat het alcohol dan achter slot en grendel in supermarkten (al voor covid).
quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja maar dan liggen ze alsnog iedereen met Kerst te besmetten. En daar ging het toch om. (Niet mijn idee hoor).
Ken je klassiekers! Maar als je ze echt niet kent, zeker een keer opzoeken, zijn maar 13 afleveringen. De een nog beter dan de ander.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Werkelijk geen idee wie dat is.
Maar like gegeven, just because I'm a nice guy
Thuistesten is nu meer de norm, best te verklaren.quote:Op dinsdag 14 december 2021 15:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://nos.nl/l/2409477
Bijna 30% minder testen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |