Alleen voor <4 toch?quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:10 schreef HarigeHarry83 het volgende:
[..]
Noodopvang. Kinderopvang blijft ook open, dus ik maak me nergens druk om, ze zoeken het maar uit.
2 van de 3 blagen hadden hun eigen karretje en moeder ook een kar natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:55 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En dan zeker ook nog van die kutjong die rennend en schreeuwend door de winkel gaan
Scholen zijn de afgelopen maanden gewoon open geweest, dus hoezo is dat relevant? Je vergelijkt twee ongelijke situaties.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
Gelet op de hoeveelheid reisbewegingen die er nog steeds elke dag plaatsvinden denk ik dat niet eerlijk gezegd. Of heb je verdere data waar je je inschatting op baseert?
Mogelijk, maar dat is wel een totaal andere discussie. De vraag is nu of vier dagen(!) geen (fysiek) basisonderwijs voor onoverkomelijke problemen gaat zorgen. Dat zal ook wel meevallen, is mijn inschatting. Het zal meer onwil zijn dan onmacht.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:12 schreef chratnox het volgende:
Dan ga je dus effectief krijgen dat klassen nog steeds meer dan halfvol zijn en heb je aan het eind van de week vooral de mensen die geprobeerd hebben hun best te doen benadeeld. Ik heb het vermoeden dat dat ook de mensen zijn die hun kinderen/opa en oma wel een zelftest laten doen voor kerst, dus daar win je denk ik relatief weinig mee.
Van die kinderkarretjes waarmee ze tegen je benen rijdenquote:Op dinsdag 14 december 2021 14:14 schreef Arizona het volgende:
[..]
2 van de 3 blagen hadden hun eigen karretje en moeder ook een kar natuurlijk.
Huh, thuisonderwijs? Dan is het toch geen langere kerstvakantie?quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:13 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)akantie-basisscholen
Overigens staat hierin dat scholen thuisonderwijs moeten aanbieden, maar dat er begrip is als dat niet lukt. Ik ben benieuwd of scholen dat ook gaan doen.
Neee dat is geen doen!quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:13 schreef miss_sly het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)akantie-basisscholen
Overigens staat hierin dat scholen thuisonderwijs moeten aanbieden, maar dat er begrip is als dat niet lukt. Ik ben benieuwd of scholen dat ook gaan doen.
viesmadquote:Op dinsdag 14 december 2021 13:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Om te kotsen, ongevaccineerden lekker zuipen in de kroeg maar geen onderwijs aan kinderen.
En gelijk hebben ze.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat werkt een maand, dat werkt twee maanden. Ik denk niet dat veel werkgevers er heel happig op zijn weer bij te springen waardoor ouders er weer vrije dagen voor in mogen gaan leveren.
Ik betwijfel of de baten van een scholensluiting gaan opwegen tegen de lasten.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Scholen zijn de afgelopen maanden gewoon open geweest, dus hoezo is dat relevant? Je vergelijkt twee ongelijke situaties.
[..]
Mogelijk, maar dat is wel een totaal andere discussie. De vraag is nu of vier dagen(!) geen (fysiek) basisonderwijs voor onoverkomelijke problemen gaat zorgen. Dat zal ook wel meevallen, is mijn inschatting. Het zal meer onwil zijn dan onmacht.
Nu kan dat niet meer he, tenzij ze de kinderen meenemen naar de kroeg.quote:Op dinsdag 14 december 2021 13:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Om te kotsen, ongevaccineerden lekker zuipen in de kroeg maar geen onderwijs aan kinderen.
Uiteraard. En dan blijkt dit ook niet het gouden ei en stellen we de avondklok maar weer in.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ah, het nieuwe gouden ei als we er achter komen dat ook een derde booster ons niet gaat redden.
Op dit moment is de situatie al dat mensen thuis moeten werken wanneer ze kunnen. Dan kun je redelijkerwijs aannemen dat de werkgevers die bereid zijn hun medewerkers thuis te laten werken ook daadwerkelijk thuiswerken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Scholen zijn de afgelopen maanden gewoon open geweest, dus hoezo is dat relevant? Je vergelijkt twee ongelijke situaties.
Het is ook niet zo dat het voor onoverkomelijke problemen gaat zorgen. Mijn vraag is of dit nu echt dé oplossing is.quote:Mogelijk, maar dat is wel een totaal andere discussie. De vraag is nu of vier dagen(!) geen (fysiek) basisonderwijs voor onoverkomelijke problemen gaat zorgen. Dat zal ook wel meevallen, is mijn inschatting. Het zal meer onwil zijn dan onmacht.
Is er ooit een goede timing voor een schoolsluiting? Maar goed, het was iets fijner geweest als het een week eerder aangekondigd was, ja.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik betwijfel of de baten van een scholensluiting gaan opwegen tegen de lasten.
Ik ben in principe niet tegen, maar de timing is doodongelukkig voor zowel ouders als scholen.
De timing zo vlak voor kerst is best handig imo, maar ze hadden dit wel wat eerder kunnen laten weten; er is weinig veranderd sinds de laatste persconferentie, dus hadden ze het net zo goed toen kunnen benoemen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:16 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik betwijfel of de baten van een scholensluiting gaan opwegen tegen de lasten.
Ik ben in principe niet tegen, maar de timing is doodongelukkig voor zowel ouders als scholen.
De gezondheidsraad gaat pas na de kerstvakantie overleggen. Die kunnen volgende week niet, want de kinderen zijn thuis.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:10 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Nou, ons kennende staan we achteraan de rij om die pil te kopen. Uiteraard in EU verband.
Overigens ontzettend benieuwd of dit nou een pil is die specifiek voor corona is of ook ingezet kan worden bij hele zware griep in ziekenhuizen.
Het valt gewoon weer perfect in het zwalkbeleid plaatje.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
Het is ook niet zo dat het voor onoverkomelijke problemen gaat zorgen. Mijn vraag is of dit nu echt de oplossing is.
In de zomervakantie is een prima timing.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Is er ooit een goede timing voor een schoolsluiting? Maar goed, het was iets fijner geweest als het een week eerder aangekondigd was, ja.
Alleen jammer dat zoiets dan wel weer langer dan een jaar zal duren voor het in gebruik genomen kan worden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat lijkt me goed nieuws. Wanneer je symptomen krijgt testen, dan kun je binnen 3 dagen erna ofzo de pil nemen en wordt het verloop een stuk milder. Dan hoef je dus niet eens het ziekenhuis in, die kun je gewoon nemen dan?
Als dit op schaal te produceren is lijkt dit me een goede stap richting de uitweg uit de pandemie.
Kan toch gewoon via een Zoom-meetingkje?quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:18 schreef aartstyle het volgende:
[..]
De gezondheidsraad gaat pas na de kerstvakantie overleggen. Die kunnen volgende week niet, want de kinderen zijn thuis.
Het is ook geen " langere kersvakantie"quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Huh, thuisonderwijs? Dan is het toch geen langere kerstvakantie?
Ik vind dat geen valide aanname. Ik kan prima thuiswerken, maar wil dat gewoon (deels) niet. En met mij tal van anderen. Als er opeens kinderen thuis komen te zitten, is er opeens een noodzaak om thuis te werken. Zeker de helft van mijn collega's kan in theorie prima thuiswerken, maar wil dat niet (volledig). Als die met kinderen thuis komen te zitten kunnen ze heus wel een weekje thuiswerken.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
Op dit moment is de situatie al dat mensen thuis moeten werken wanneer ze kunnen. Dan kun je redelijkerwijs aannemen dat de werkgevers die bereid zijn hun medewerkers thuis te laten werken ook daadwerkelijk thuiswerken.
Meen je dat, of doe je nu een trolletje?quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:18 schreef aartstyle het volgende:
[..]
De gezondheidsraad gaat pas na de kerstvakantie overleggen. Die kunnen volgende week niet, want de kinderen zijn thuis.
Dan komen we weer in de situatie van vorig jaar waar we de scholen sluiten zodat ouders thuisblijven. Ik vind het echt een zorgelijke ontwikkeling dat scholen inmiddels een onderhandelingsmiddel zijn geworden.quote:Op dinsdag 14 december 2021 14:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik vind dat geen valide aanname. Ik kan prima thuiswerken, maar wil dat gewoon (deels) niet. En met mij tal van anderen. Als er opeens kinderen thuis komen te zitten, is er opeens een noodzaak om thuis te werken. Zeker de helft van mijn collega's kan in theorie prima thuiswerken, maar wil dat niet (volledig). Als die met kinderen thuis komen te zitten kunnen ze heus wel een weekje thuiswerken.
Daarnaast kun je ruilen van roosters, 's avonds werken etc. Genoeg tijdelijke oplossingen die je in een 'normale' week niet zou uitvoeren, maar wel als de noodzaak daartoe is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |