Ik denk dat de meesten het hier wel eens zijn met dat Hamilton absoluut niet de beste ooit is. Goed, maar geen buiten categorie.quote:Op maandag 13 december 2021 14:45 schreef Predator40 het volgende: [..] daar ben ik het eindelijk eens mee eens......maarja het is ook heel anders als je opeens moet vechten voor punten
#gratefulquote:
Waarbij die tussenvorm dan weer niet nodig was geweest als hij meteen had besloten om de auto door te laten, dat was wel een beslissing die ze hadden kunnen verwachten bij Mercedes, alleen gokten zij erop dat dat niet zou gebeurenquote:Op maandag 13 december 2021 14:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, hij is benadeeld door de inconsistentie in de besluitvorming. Eerst het ene besluit, dan toch weer een ander besluit. En dan ook nog eens een besluit dat niemand aan had kunnen zien komen. Zoals het hier nu is gegaan met unlappen, zo is het nooit eerder gegaan. Het was altijd hetzij allemaal, hetzij niemand. Masi heeft nu zelf een soort tussenvorm bedacht, die kennelijk past in de regels, maar waar niemand op had kunnen rekenen.
max is gewoon fair wereldkampioen geworden, niet door een crash, niet door lewis eruit te rammen.quote:Op maandag 13 december 2021 14:36 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klopt.
Gisteren stelde menigeen de vraag "zo wil je toch niet wereldkampioen worden?"
Maar Senna (1990) en Schumacher (1994) haalden daar ook gewoon hun schouders over op.
Het staat voor de eeuwigheid in de boeken, en op Youtube kunnen we nog wat 'nagenieten' (behalve als je Prost- of Hill-fan was/bent), maar aan de status van Senna of Schumi twijfelt niemand (meer).
(Waarmee, wat mij betreft, de acties van beide heren niet goed te praten zijn overigens.)
Hier het officiële besluit van de stewards over de SC aantijgingen van MER. Het lijkt me niet dat je hier in hoger beroep nog iets mee kunt.quote:The Stewards consider that the protest is admissible.
Having considered the various statements made by the parties the Stewards determine the
following:
That Article 15.3 allows the Race Director to control the use of the safety car, which in our
determination includes its deployment and withdrawal.
That although Article 48.12 may not have been applied fully, in relation to the safety car returning
to the pits at the end of the following lap, Article 48.13 overrides that and once the message
“Safety Car in this lap” has been displayed, it is mandatory to withdraw the safety car at the end
of that lap.
That notwithstanding Mercedes’ request that the Stewards remediate the matter by amending the
classification to reflect the positions at the end of the penultimate lap, this is a step that the
Stewards believe is effectively shortening the race retrospectively, and hence not appropriate.
Accordingly, the Protest is dismissed. The Protest Deposit is not refunded.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the Stewards, in
accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and Chapter 4 of the FIA Judicial
and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
quote:Hamilton: can I go to box?
Mercedes: negative
Hamilton: what's the situation behind me?
Mercedes: the situation is that Verstappen has pitted, he had a free pitstop and we would have lost track position to him. 4 laps remaining when you cross the line, so this field has to bunch and then they will have to send lapped cars through.
Hamilton: is he [Max] right behind me?
Mercedes: he will be once they have sorted out all the order
Hamilton: with new tyres?
Mercedes: copy Lewis, we would have lost track position if we had pitted.
Als je trackpositie verliest aan Max weet je dat het heel moeilijk was geworden.quote:Op maandag 13 december 2021 14:53 schreef Nielsch het volgende:
Heerlijk stukje boardradio dit, aan het begin van de SC situatie. Hamilton gewoon vol ongeloof over de tactiek, de situatie, alles:
[..]
Oh ik zie genoeg aanknopingspunten hoor. Zonder volledig te willen zijn: wat betekent ‘overriding authority’, gaat dat om de interne bevoegdheidsverdeling of betekent dat dat hij naar eieren goeddunken de regels mag veranderen? Waarom hebben we dan regels? Of moeten we dat artikel zo uitleggen dat ‘de raceleider beslist in gevallen waarin het regelement niet voorziet.’.quote:Op maandag 13 december 2021 14:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Hier het officiële besluit van de stewards over de SC aantijgingen van MER. Het lijkt me niet dat je hier in hoger beroep nog iets mee kunt.
Je zag sowieso dat Max best geliefd is onder z'n collega's, ze omhelsden 'm bijna allemaal na afloop, genoeg foto's te vinden online.quote:Op maandag 13 december 2021 14:46 schreef Themeparktommy het volgende:
[..]
Die stukjes hadden ze eruit geknipt. Als je de daadwerkelijke onboards kijkt van bijvoorbeeld Sainz en Gasly, is het eerste wat ze doen Max feliciteren zodra ze horen hoe het geëindigd is. (Sainz: Unbelievable!)
Uhm je weet dat als je beroep wilt aantekenen je met nieuwe bewijzen feiten moet komen?quote:Op maandag 13 december 2021 14:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ik zie genoeg aanknopingspunten hoor. Zonder volledig te willen zijn: wat betekent ‘overriding authority’, gaat dat om de interne bevoegdheidsverdeling of betekent dat dat hij naar eieren goeddunken de regels mag veranderen? Waarom hebben we dan regels? Of moeten we dat artikel zo uitleggen dat ‘de raceleider beslist in gevallen waarin het regelement niet voorziet.’.
Om maar iets te noemen.
Juist. Op dat moment kon Mercedes redelijkerwijs niets anders meer doen dan hopen op SC tot het eind. Als er al een beslissende tactische fout is gemaakt dan werd hij eerder gemaakt bij die vsc.quote:Op maandag 13 december 2021 14:54 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Als je trackpositie verliest aan Max weet je dat het heel moeilijk was geworden.
Dit is gewoon simpelweg niet waar. Mercedes zag het unlappen van de auto's juist aankomen. Zie post #8 van dit topic. Dat Masi een "tussenvorm" bedacht die zoveel mogelijk recht deed aan de situatie zoals die geweest zou zijn als hij (of de stewards) gewoon eerder had laten unlappen is gewoon het enige wat hij kon en moest doen.quote:Op maandag 13 december 2021 14:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, hij is benadeeld door de inconsistentie in de besluitvorming. Eerst het ene besluit, dan toch weer een ander besluit. En dan ook nog eens een besluit dat niemand aan had kunnen zien komen. Zoals het hier nu is gegaan met unlappen, zo is het nooit eerder gegaan. Het was altijd hetzij allemaal, hetzij niemand. Masi heeft nu zelf een soort tussenvorm bedacht, die kennelijk past in de regels, maar waar niemand op had kunnen rekenen.
Euhm nee, dat is de right to review. Herziening in het Nederlands. Beroep is wat anders.quote:Op maandag 13 december 2021 14:57 schreef Perox het volgende:
[..]
Uhm je weet dat als je beroep wilt aantekenen je met nieuwe bewijzen moet komen?
Kans is vrij aanwezig dat ze ook toen de eerste plek waren kwijtgeraakt.quote:Op maandag 13 december 2021 14:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist. Op dat moment kon Mercedes redelijkerwijs niets anders meer doen dan hopen op SC tot het eind. Als er al een beslissende tactische fout is gemaakt dan werd hij eerder gemaakt bij die vsc.
Was nog VSC he?quote:Op maandag 13 december 2021 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kans is vrij aanwezig dat ze ook toen de eerste plek waren kwijtgeraakt.
Ja, en dat kwam weer door de godenactie van Perez. Als Hamilton daar gewoon in één keer voorbij was gekomen dan had hij veilig een pitstop kunnen maken onder VSC.quote:Op maandag 13 december 2021 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kans is vrij aanwezig dat ze ook toen de eerste plek waren kwijtgeraakt.
De beste ooit is dan ook een onzin titel, hij hoort bij de grootsten wat mij betreft.quote:Op maandag 13 december 2021 14:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten het hier wel eens zijn met dat Hamilton absoluut niet de beste ooit is. Goed, maar geen buiten categorie.
omdat er altijd dingen gebeuren die niet te overzien zijnquote:Op maandag 13 december 2021 14:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Oh ik zie genoeg aanknopingspunten hoor. Zonder volledig te willen zijn: wat betekent ‘overriding authority’, gaat dat om de interne bevoegdheidsverdeling of betekent dat dat hij naar eieren goeddunken de regels mag veranderen? Waarom hebben we dan regels? Of moeten we dat artikel zo uitleggen dat ‘de raceleider beslist in gevallen waarin het regelement niet voorziet.’.
Om maar iets te noemen.
Ik vraag mij af of Max lewis van zich af had kunnen houden als hij buiten was gebleven en Lewis had gewisseld. Want dat was wel de angst bij MB, neem je dat risico als de kans niet gering is dat het onder de SC gaat finishenquote:Op maandag 13 december 2021 14:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Juist. Op dat moment kon Mercedes redelijkerwijs niets anders meer doen dan hopen op SC tot het eind. Als er al een beslissende tactische fout is gemaakt dan werd hij eerder gemaakt bij die vsc.
Hoger beroep vereist ook, bij de FIA, dat je nieuwe feiten kunt aandragen waarom de eerste beslissing onterecht was. Ik zie daar weinig opties toe.quote:Op maandag 13 december 2021 14:52 schreef Perox het volgende:
[..]
Hier het officiële besluit van de stewards over de SC aantijgingen van MER. Het lijkt me niet dat je hier in hoger beroep nog iets mee kunt.
Klinkt bijna als een #metooquote:Op maandag 13 december 2021 15:00 schreef mrkos het volgende:
Heeft inmiddels al iemand zijn onderschrift aangepast naar: ''No Mickey, No No Mickey, that was so not right.''?
Toch wel de quote van de dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |