Dus het is wél redelijk panisch als een land versnelt boosters uit gaat delen; maar als een land uit voorzorg allerlei beperkingen oplegt lever jij juist vaak commentaar op mensen hier als ze dat een paniekreactie noemenquote:Op maandag 13 december 2021 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Uiteraard verstandig. Maar het is wel redelijk panisch, we moeten NU boosten want Omikron komt eraan!
Kan Cijfertjesman deze stukken vanavond openbaar makenquote:Op maandag 13 december 2021 14:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dit is het beeld op de IC over de regio's:
[ afbeelding ]
Volgens deze fair share verdeling liggen er bijvoorbeeld in Euregio 8 te weinig en in West 5 teveel. Lijkt weinig, maar dit geeft behoorlijke druk op de regio's waar het in korte tijd drukker is geworden
Er wordt niks vrijgegeven. Niemand kan overnemen. LCPSED
En dan presenteer ik nu het pronkstuk van de LCPS, de kliniek:
[ afbeelding ]
Boooh, kijk het goed verdeeld zijn dan52 klinische patiënten te weinig in Oost en 53 teveel in Brabant. Topsysteem dit.
LCPSGoden. Misschien moeten we die gast van het LCPS minister maken ofzo. Wat een held.
Jazeker. Mijn moeder is van 1959. Midden juli tweede prik AZ gekregen. Mag nu mooi wachten tot midden januari om een afspraak te maken, en dan is ze pas begin februari aan de beurt voor de booster.quote:Op maandag 13 december 2021 14:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Is dat zo? Zijn die mensen eind juni pas geprikt?
Dat kan Cijfertjesman denk ik wel.quote:Op maandag 13 december 2021 14:19 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Kan Cijfertjesman deze stukken vanavond openbaar maken
Dan was ze wel schappelijk laat met een afspraak maken, Ik ben van 1981 en heb hem eind juli gehad (de tweede)quote:Op maandag 13 december 2021 14:20 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Jazeker. Mijn moeder is van 1959. Midden juli tweede prik AZ gekregen. Mag nu mooi wachten tot midden januari om een afspraak te maken, en dan is ze pas begin februari aan de beurt voor de booster.
Ik hoop dat ze dit ook al bedacht hebben bij de GGD....quote:Op maandag 13 december 2021 14:20 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Jazeker. Mijn moeder is van 1959. Midden juli tweede prik AZ gekregen. Mag nu mooi wachten tot midden januari om een afspraak te maken, en dan is ze pas begin februari aan de beurt voor de booster.
Wat een onzin joh. Ze moeten niet zo zeuren met die 6 maanden. Wat boeit het of nou 5 of 6 maanden is.quote:Op maandag 13 december 2021 14:20 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Ze zijn daar toch streng op dat het minimaal 6 maanden moet zijn?quote:Op maandag 13 december 2021 14:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat een onzin joh. Ze moeten niet zo zeuren met die 6 maanden. Wat boeit het of nou 5 of 6 maanden is.
Zelf ook de booster ruim binnen de 6 maanden gehad.
Bij AZ zat er meer tijd tussen prikken.quote:Op maandag 13 december 2021 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan was ze wel schappelijk laat met een afspraak maken, Ik ben van 1981 en heb hem eind juli gehad (de tweede)
Dat is die groep die AZ heeft gehad toch? Daar zat mokerlang tussen eerste en tweede prik.quote:Op maandag 13 december 2021 14:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ad blogquote:Denemarken breidt de groep van mensen die een boosterprik mogen halen uit naar iedereen ouder dan 40. Vier en halve maand na de laatste prik, kan iedereen boven de 40 zich aanmelden voor zo'n derde prik. Hiermee hoopt het land de snellere verspreiding van de omikronvariant tegen te gaan.
Ik snap er niks meer van.quote:Op maandag 13 december 2021 14:19 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:Op maandag 13 december 2021 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan was ze wel schappelijk laat met een afspraak maken, Ik ben van 1981 en heb hem eind juli gehad (de tweede)
Klopt, AstraZeneca had volgens drie maanden tussen de twee prikken zitten.quote:Op maandag 13 december 2021 14:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Bij AZ zat er meer tijd tussen prikken.
Wanneer heeft hij zijn tweede prik gehad?quote:Op maandag 13 december 2021 14:23 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik snap er niks meer van.
M’n pa heeft toch echt 23e afspraak staan.
Wie is ze? De GGD? Mogelijk ja. Maar dat is niet echt fatsoenlijk te onderbouwen.quote:Op maandag 13 december 2021 14:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Ze zijn daar toch streng op dat het minimaal 6 maanden moet zijn?
Ga ik even navragen. In elk geval wel AZ.quote:Op maandag 13 december 2021 14:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Wanneer heeft hij zijn tweede prik gehad?
Yes, uiteindelijk kon het met net wat minder tijd ertussen maar langer dan bij de andere vaccinsquote:Op maandag 13 december 2021 14:24 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[..]
Klopt, AstraZeneca had volgens drie maanden tussen de twee prikken zitten.
Klopt. Ik had de eerste 25 maart. Tweede 17 juni.quote:Op maandag 13 december 2021 14:24 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
[..]
Klopt, AstraZeneca had volgens drie maanden tussen de twee prikken zitten.
Ik zie dit wel gebeuren eigenlijk als die mensen een afspraak willen maken.quote:Op maandag 13 december 2021 14:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wie is ze? De GGD? Mogelijk ja. Maar dat is niet echt fatsoenlijk te onderbouwen.
Hier in het ziekenhuis boeide het niet echt. De artsen gaven ook tegen het personeel aan dat het geen reet uitmaakte of het nou 6 maanden of 5 maanden was. Dus vrijwel niemand heeft daar rekening mee gehouden met het plannen van de prik.
Is niet overal hetzelfde. @Wirelessmouse maakte een afspraak voor zijn moeder voor dezelfde dag en schoonmoeder de volgende dag.quote:Op maandag 13 december 2021 13:43 schreef Scrummie het volgende:
Ter illustratie; vandaag mocht jaartal 58 een afspraak maken. Zojuist voor pa gedaan; 23 december staat ie.
10 dagen dus.
Het Nederlandse systeem kennende krijg je dan gelijk een boete op je mat voor poging tot fraude.quote:Op maandag 13 december 2021 14:28 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Vraag mij alleen af als je bij deze vraag gewoon ''Ja'' invult en een afspraak maakt, of de GGD je dan weer terug stuurt omdat het geen zes maanden geleden is, maar 5.5 maand geleden
Als je een grens trekt dan moet je je daar ook aan houden. De vraag is of je nog grenzen moet stellen of dat je het aan de verantwoordelijkheid van de mensen zelf over laat. Helaas hebben beide opties voordelen maar zeker ook nadelen.quote:Op maandag 13 december 2021 14:31 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Het Nederlandse systeem kennende krijg je dan gelijk een boete op je mat voor poging tot fraude.
Ja je wordt geweigerd aan de digitale voordeur als het korter is dan 6 maanden.quote:Op maandag 13 december 2021 14:28 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Vraag mij alleen af als je bij deze vraag gewoon ''Ja'' invult en een afspraak maakt, of de GGD je dan weer terug stuurt omdat het geen zes maanden geleden is, maar 5.5 maand geleden
6 maanden vanaf je fysieke prik of 6 maanden vanaf je administratieve prik? (ivm die 2 weken wachttijd toen)quote:Op maandag 13 december 2021 14:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja je wordt geweigerd aan de digitale voordeur als het korter is dan 6 maanden.
Been there checked that.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |