SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Shots fired.quote:Op zondag 12 december 2021 10:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben je al wat over jullie voetballes heen?![]()
Ik snap mijn moeder werkelijk niet, ze zit met smart te wachten op de boosterprik, maar ze heeft nu om de haverklap klachten van verkoudheid en narigheid van griep maar 'de griepprik heeft ze niet nodig'. Een soort misplaatste trots dat ze het niet nodig heeft maar in de tussentijd heeft ze wel constant last van griepverschijnselen (ze is 73). Hoe krijg ik dit aan haar verstand?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
https://www.ad.nl/politie(...)et-bij-mij~aa8c15f9/
Gommers wilt geen minister van VWS worden, maar aan de andere kant leken de persconferenties hem dan wel weer leuk om te doen![]()
![]()
Wat een absurd verschil met hier dan. En de cijfers daar zijn ook nog eens niet meer stijgende. Als je ziet hoe dalingen zich op semi-willekeurige momenten inzetten valt er soms geen peil op te trekken. De link met maatregelen lijkt lang niet altijd zo sterk als gedacht wordt.quote:Op zondag 12 december 2021 10:06 schreef Molo het volgende:
Hele weekend overal hier in Gent covidapp moeten laten zien, en dan daarna nul afstand
Gezien transmissiemogelijkheden, snap ik hier geen zak van maar hey, van genoten en nog veel meer Nederlanders als ik de taal zo om me heen hoorde
Verder: speciaalbier en Vlaams voer![]()
I'll give you something to do![]()
Er zijn een aantal scholen die erom leuren, het OMT heeft het nogmaals geadviseerd etc. Ik denk niet dat het gaat gebeuren, maar de maatschappelijke druk om het te doen is er.quote:Op zondag 12 december 2021 09:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar begrijp ik nou dat scholen een week eerder dicht nog steeds op de mogelijkhedenlijst staat?
Voelt beetje als zo'n dreiging die steeds boven het hoofd hangt 'pas op hoor, als je niet luistert zwaait er wat' en dat elke dag herhalen![]()
Ze hebben nog mensen nodig bij de vaccinatielijnquote:Op zaterdag 11 december 2021 23:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Moet wat dagbesteding hebben nu ik voor het eerst in mijn leven - en ik durf het woord bijna niet uit te spreken - een uitkering heb. Vrijwilligerswerk en daten dan maar. Februari zien we wel weer verder.![]()
![]()
Totaal niet zelfs. Landen die richting de gele zone aan het gaan zijn houden kerstmarkten, concerten en een grenzenloos nachtleven.quote:Op zondag 12 december 2021 10:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat een absurd verschil met hier dan. En de cijfers daar zijn ook nog eens niet meer stijgende. Als je ziet hoe dalingen zich op semi-willekeurige momenten inzetten valt er soms geen peil op te trekken. De link met maatregelen lijkt lang niet altijd zo sterk als gedacht wordt.![]()
Als ze vriendinnen heeft van dezelfde leeftijd: Door die prik te nemen help je ook Greet, die een stuk minder fit is. Weet je nog, 3 maanden terug toen ze zo ziek was?quote:Op zondag 12 december 2021 10:30 schreef popje het volgende:
Ik snap mijn moeder werkelijk niet, ze zit met smart te wachten op de boosterprik, maar ze heeft nu om de haverklap klachten van verkoudheid en narigheid van griep maar 'de griepprik heeft ze niet nodig'. Een soort misplaatste trots dat ze het niet nodig heeft maar in de tussentijd heeft ze wel constant last van griepverschijnselen (ze is 73). Hoe krijg ik dit aan haar verstand?
Zoiets?![]()
![]()
@AlwaysHappy dacht eerder dat jij ook een vrouw was ja![]()
Helemaal in shock was ik laatst op een FOK!meet toen bleek dat Superbadeendje een man is![]()
![]()
Gisteren aangekomen in Sofia, Bulgarije. Eerst naar een mashup van een kerstmarkt vol en rock-festival gegaan. Door de stad georganiseerd en je moest je QR-code plus legitimatie laten zien om binnen te kunnen komen.
Dit zou in principe overal moeten maar van de circa 10/15 cafes, nachtclubs en bars waar we zijn geweest is er in totaal 1 geweest waar we vluchtig de QR-code moesten laten zien. Zien ja, dus niet eens scannen
Hoe dan ook, als je ziet hoe het er daar aan toe gaat dan zou je bijna zeggen dat corona niet meer bestaat. En toch gisteren maar 1.000 positieve tests over heel het land.![]()
Die QR werkt top blijkt wel weer, zelfs bij de laagste vaccinatiegraad van Europa, 25%.quote:Op zondag 12 december 2021 10:46 schreef dycto het volgende:
Gisteren aangekomen in Sofia, Bulgarije. Eerst naar een mashup van een kerstmarkt vol en rock-festival gegaan. Door de stad georganiseerd en je moest je QR-code plus legitimatie laten zien om binnen te kunnen komen.
Dit zou in principe overal moeten maar van de circa 10/15 cafes, nachtclubs en bars waar we zijn geweest is er in totaal 1 geweest waar we vluchtig de QR-code moesten laten zien. Zien ja, dus niet eens scannen
Hoe dan ook, als je ziet hoe het er daar aan toe gaat dan zou je bijna zeggen dat corona niet meer bestaat. En toch gisteren maar 1.000 positieve tests over heel het land.![]()
Volgens mij is ee sinds corona ook een run op de griepprik, is het niet?quote:Op zondag 12 december 2021 10:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze vriendinnen heeft van dezelfde leeftijd: Door die prik te nemen help je ook Greet, die een stuk minder fit is. Weet je nog, 3 maanden terug toen ze zo ziek was?
Zoiets?
Alsof ouderen en kwetsbaren virusziektes waar ze flink onder kunnen lijden ineens serieus zijn gaan nemen![]()
![]()
Onlangs in de stationshuiskamer te Den Helder voor het eerst ook m’n ID moeten laten zien.
Werd me nogal op een lompe manier verteld, hoog “ausweis bitte”-gehalte. Lekker klantvriendelijk
Maar goed, sowieso Den Helder![]()
. Gauw weggegaan.
![]()
Nouja,zou prima werken als er niet zo laks mee omgegaan en veel mee gefraudeerd werd.quote:Op zondag 12 december 2021 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die QR werkt top blijkt wel weer, zelfs bij de laagste vaccinatiegraad van Europa, 25%.
Maar het lijkt me na al die tijd toch wel evident dat alles op slot gooien in ieder geval niet heel nuttig is. Beetje symboolpolitiek van landsbesturen om maar lekker krachtig voor te doen komen zonder dat je er heel veel mee opschiet maar wel enorm veel mensen het leven zuur maakt.![]()
Ondanks dat er regelmatig iets anders wordt verteld zijn lockdowns sowieso geen strategie op zich.quote:Op zondag 12 december 2021 10:53 schreef dycto het volgende:
[..]
Nouja,zou prima werken als er niet zo laks mee omgegaan en veel mee gefraudeerd werd.
Maar het lijkt me na al die tijd toch wel evident dat alles op slot gooien in ieder geval niet heel nuttig is. Beetje symboolpolitiek van landsbesturen om maar lekker krachtig voor te doen komen zonder dat je er heel veel mee opschiet maar wel enorm veel mensen het leven zuur maakt.![]()
Het is allemaal behoorlijk irritant inderdaad.quote:Op zondag 12 december 2021 10:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Onlangs in de stationshuiskamer te Den Helder voor het eerst ook m’n ID moeten laten zien.
Werd me nogal op een lompe manier verteld, hoog “ausweis bitte”-gehalte. Lekker klantvriendelijk
Maar goed, sowieso Den Helder![]()
. Gauw weggegaan.
Maar ja als je dan weer een berichtje krijgt van een maat die gewoon wel met 2G tot middernacht de kroeg in Duitsland in kan, dan toch liever dat. Ook al is al die QR-shit enorme symboolpolitiek.
Gisteravond ook weer de lege eredivisiestadions gezien, man man man wat een armoede.![]()
Ik kijk niet meer.quote:Op zondag 12 december 2021 10:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben je al wat over jullie voetballes heen?![]()
/edit/ Hou eens op met al die vage filmpjes van twitter, meeste zijn ook nog fake news net als deze:
https://www.abc.net.au/ne(...)st-cluster/100679080
[ Bericht 44% gewijzigd door Momo op 12-12-2021 11:13:33 ]![]()
Dank voor de bron ], had even verder moeten kijken.quote:Op zondag 12 december 2021 11:06 schreef mir1986 het volgende:
/edit/ Hou eens op met al die vage filmpjes van twitter, meeste zijn ook nog fake news net als deze:
https://www.abc.net.au/ne(...)st-cluster/100679080![]()
![]()
Een pandemie is voor niemand leuk. We doen het samen! Nog een paar weken jaar volhouden.quote:Op zondag 12 december 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is allemaal behoorlijk irritant inderdaad.
Maar ja als je dan weer een berichtje krijgt van een maat die gewoon wel met 2G tot middernacht de kroeg in Duitsland in kan, dan toch liever dat. Ook al is al die QR-shit enorme symboolpolitiek.
Gisteravond ook weer de lege eredivisiestadions gezien, man man man wat een armoede.![]()
Gewoon de maatschappij omgooien naar een maatschappij die in de winter gesloten is en enkel in het voorjaar en de zomer open is.quote:Op zondag 12 december 2021 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een pandemie is voor niemand leuk. We doen het samen! Nog een paar weken jaar volhouden.
Kleine moeite toch?![]()
Klein offer inderdaad. Ontspanning is maar overbodige luxe. Werken, eten, slapen. Rinse & repeat.quote:Op zondag 12 december 2021 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon de maatschappij omgooien naar een maatschappij die in de winter gesloten is en enkel in het voorjaar en de zomer open is.
Kleine moeite toch?
Levensgeluk schaffen we gewoon af.![]()
In het voorjaar open zou al een hele vooruitgang zijn. Je wordt zo langzamerhand blij met elke kruimel die je krijgt toegeworpenquote:Op zondag 12 december 2021 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon de maatschappij omgooien naar een maatschappij die in de winter gesloten is en enkel in het voorjaar en de zomer open is.
Kleine moeite toch?
I'll give you something to do![]()
Ik zie het probleem ook niet zo, zomervakantie van 2 weken, kerstvakantie van december tot half januari. Vrij is vrij toch? Bovendien bespaart het je nog flink wat geld ook, de vakantie als alles dicht isquote:Op zondag 12 december 2021 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kleine moeite toch?Win-win en kleine moeite.
![]()
quote:Op zondag 12 december 2021 11:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie het probleem ook niet zo, zomervakantie van 2 weken, kerstvakantie van december tot half januari. Vrij is vrij toch? Bovendien bespaart het je nog flink wat geld ook, de vakantie als alles dicht isWin-win en kleine moeite.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Deze manier van denken is eigenlijk bizar. Hoe dat erin geslopen is. Het uitgangspunt is alles dicht en elke versoepeling een zegen waar we blij mee zouden moeten zijn.quote:Op zondag 12 december 2021 11:31 schreef galantis het volgende:
[..]
In het voorjaar open zou al een hele vooruitgang zijn. Je wordt zo langzamerhand blij met elke kruimel die je krijgt toegeworpen
Het hoort verdorie andersom te zijn. Maar dat zijn we al helemaal niet meer gewend.![]()
Dit jaar gingen de mondmaskers er pas eind juni af en liepen we half mei nog op reservering te winkelen. Bereid je maar vast voor op een eindeloze reeks persco's deze winter met de mededelingen 'we moeten nog voorzichtig zijn' en 'het kan nu echt nog even niet'.quote:Op zondag 12 december 2021 11:31 schreef galantis het volgende:
[..]
In het voorjaar open zou al een hele vooruitgang zijn. Je wordt zo langzamerhand blij met elke kruimel die je krijgt toegeworpen![]()
als ik het goed begrijp hebben we nagenoeg allemaal omicron opgelopen in februari, dan kan erna alles weer open![]()
YES, ik mág van papa Rutte lekker lunchen zolang ik maar een QR code mee breng. En een mondkapje. En zolang ik maar anderhalve meter afstand hou. Oh ja, en ik moet om vijf uur weer buiten staan.quote:Op zondag 12 december 2021 11:31 schreef galantis het volgende:
[..]
In het voorjaar open zou al een hele vooruitgang zijn. Je wordt zo langzamerhand blij met elke kruimel die je krijgt toegeworpenMis je de bioscoop? Je kan ook thuis een filmpje opzetten.quote:Op zondag 12 december 2021 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klein offer inderdaad. Ontspanning is maar overbodige luxe. Werken, eten, slapen. Rinse & repeat.
Levensgeluk schaffen we gewoon af.
Mis je reizen? Pak Google Maps er lekker bij, of kijk een documentaire.
Mis je het museum? Google maar lekker naar de mooiste schilderijen en art.
Mis je het winkelen zonder maatregelen? Shop online.
Mis je sport? Koop maar een fitness apparaat voor thuis of ga hardlopen.
Mis je evenementen? Doe maar grote meet-ups bij mensen thuis waar we niet kunnen handhaven. Of digitaal.
Mis je onbeperkte familie op de stoep? Dat is eigenlijk helemaal niet zo verkeerd
Kortom: mis je de spontaniteit in het leven? Mis je de leuke dingen in het leven? Niet zo aanstellen, er zijn alternatieven. Kleine moeite dus.![]()
Ik wil nieuwe verkiezingen.. Nog 4 jaar met een club met evt totaal geen mandaat klopt niet naar mijn mening."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dit. We zouden juist moeten leren leven mét het virus. Maar nu proberen we ons aan te passen aan het virus; dat is niet wat ze bedoelen met ''leren leven met het virus''. En ondertussen elke lange termijn oplossing afschieten. Zorg capaciteit verhogen gaat niet helpen; kan dus niet. Whut? Ik snap echt niet dat we het allemaal maar accepteren, maar blijkbaar zit er een grote groep te wachten op die nieuwe maatschappij die ze ter sprake brengen. Het is wat het is.quote:Op zondag 12 december 2021 11:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Deze manier van denken is eigenlijk bizar. Hoe dat erin geslopen is. Het uitgangspunt is alles dicht en elke versoepeling een zegen waar we blij mee zouden moeten zijn.
Het hoort verdorie andersom te zijn. Maar dat zijn we al helemaal niet meer gewend.![]()
Het huidige pakket zal, wellicht met nog een weekje schoolsluiting, sowieso tot half januari worden verlengd. Tegen die tijd is Omicron op veel plekken dominant en ongeacht of dat tot veel problemen leidt, krijgen we dan natuurlijk te horen 'dat er nog te veel onzekerheden zijn rondom deze variant'.quote:Op zondag 12 december 2021 11:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. We zouden juist moeten leren leven mét het virus. Maar nu proberen we ons aan te passen aan het virus; dat is niet wat ze bedoelen met ''leren leven met het virus''. En ondertussen elke lange termijn oplossing afschieten. Zorg capaciteit verhogen gaat niet helpen; kan dus niet. Whut? Ik snap echt niet dat we het allemaal maar accepteren, maar blijkbaar zit er een grote groep te wachten op die nieuwe maatschappij die ze ter sprake brengen. Het is wat het is.
Dus verlengen we weer tot half februari. Tegen die tijd kunnen we dan wellicht de horeca weer tot 19u open doen met een QR, mondkapjes en 1,5 meter. Sportwedstrijden kunnen worden hervat maar natuurlijk zonder publiek en ook de stadions moeten we voor de zekerheid nog maar een maandje dichtlaten. Half maart komen we bij u terug met de mededeling dat misschien vanaf Pasen weer wat meer mogen. Evenementen blijven tot 1 juni verboden.
Groetjes het kabinet![]()
Ben ik de enige die helemaal moedeloos van dit soort afwachtendheid en inactiviteit??quote:Op zondag 12 december 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het huidige pakket zal, wellicht met nog een weekje schoolsluiting, sowieso tot half januari worden verlengd. Tegen die tijd is Omicron op veel plekken dominant en ongeacht of dat tot veel problemen leidt, krijgen we dan natuurlijk te horen 'dat er nog te veel onzekerheden zijn rondom deze variant'.
Dus verlengen we weer tot half februari. Tegen die tijd kunnen we dan wellicht de horeca weer tot 19u open doen met een QR, mondkapjes en 1,5 meter. Sportwedstrijden kunnen worden hervat maar natuurlijk zonder publiek en ook de stadions moeten we voor de zekerheid nog maar een maandje dichtlaten. Half maart komen we bij u terug met de mededeling dat misschien vanaf Pasen weer wat meer mogen. Evenementen blijven tot 1 juni verboden.
Groetjes het kabinetHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Precies dit. Je kan het weer helemaal uit tekenen.quote:Op zondag 12 december 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het huidige pakket zal, wellicht met nog een weekje schoolsluiting, sowieso tot half januari worden verlengd. Tegen die tijd is Omicron op veel plekken dominant en ongeacht of dat tot veel problemen leidt, krijgen we dan natuurlijk te horen 'dat er nog te veel onzekerheden zijn rondom deze variant'.
Groetjes het kabinetZuiger van het FOK!-OMT![]()
Het kan niet anders, er is een pandemie gaande (voor niemand leuk) en daardoor varen we in de mist op een onstuimige zee. We kunnen geen beleid maken voor over 2 weken, we moeten eerst kijken hoe de zaken er dan voor staan.quote:Op zondag 12 december 2021 11:50 schreef popje het volgende:
[..]
Ben ik de enige die helemaal moedeloos van dit soort afwachtendheid en inactiviteit??![]()
Bedoel je dit serieus of probeer je hiermee het kabinet na te doen?quote:Op zondag 12 december 2021 11:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het kan niet anders, er is een pandemie gaande (voor niemand leuk) en daardoor varen we in de mist op een onstuimige zee. We kunnen geen beleid maken voor over 2 weken, we moeten eerst kijken hoe de zaken er dan voor staan.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Laten we het er maar op houden dat er meerdere definities circuleren over wat “leven met het virus” inhoudt.quote:Op zondag 12 december 2021 11:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. We zouden juist moeten leren leven mét het virus. Maar nu proberen we ons aan te passen aan het virus; dat is niet wat ze bedoelen met ''leren leven met het virus''. En ondertussen elke lange termijn oplossing afschieten. Zorg capaciteit verhogen gaat niet helpen; kan dus niet. Whut? Ik snap echt niet dat we het allemaal maar accepteren, maar blijkbaar zit er een grote groep te wachten op die nieuwe maatschappij die ze ter sprake brengen. Het is wat het is.
Zelf snap ik er helemaal niets van dat er meer politiek draagvlak lijkt te zijn om alles aan te passen aan corona, dan voor het vergroten van de zorgcapaciteit en acceptatie.![]()
als dat een oplossing zou zijn eens, maar als je naar de peilingen kijkt ga je dan van de regen in de drupquote:Op zondag 12 december 2021 11:43 schreef ludovico het volgende:
Ik wil nieuwe verkiezingen.. Nog 4 jaar met een club met evt totaal geen mandaat klopt niet naar mijn mening.![]()
En jij bent alvast begonnen, zo te zienquote:Op zondag 12 december 2021 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klein offer inderdaad. Ontspanning is maar overbodige luxe. Werken, eten, slapen. Rinse & repeat.
Levensgeluk schaffen we gewoon af.![]()
![]()
als de maatregelen al blijven zoals ze nu zijn, dat omicron schijnt echt giga snel te gaan en ook al zou een kleiner % daarvan op het IC belanden hebben we code pikzwart in januariquote:Op zondag 12 december 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, even naar de peilingen gekeken, het enige wat er echt veranderd is dat het CDA terrein verliest. En alle stemmingen in de 2e Kamer over de maatregelen passeren met grote meerderheden dus ik weet niet wat jij denkt dat er dan gaat veranderen, ik voorspel dat er vrijwel niets veranderd.quote:Op zondag 12 december 2021 11:43 schreef ludovico het volgende:
Ik wil nieuwe verkiezingen.. Nog 4 jaar met een club met evt totaal geen mandaat klopt niet naar mijn mening.![]()
Ja, de angst overheerst nogal duidelijk. De angst om te vroeg te versoepelen; dat ze dan weer zeikende ziekenhuizen krijgen die de media opzoeken.quote:Op zondag 12 december 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Enige tijd geleden was het 55 zetels voor de kabinetspartijen.quote:Op zondag 12 december 2021 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, even naar de peilingen gekeken, het enige wat er echt veranderd is dat het CDA terrein verliest. En alle stemmingen in de 2e Kamer over de maatregelen passeren met grote meerderheden dus ik weet niet wat jij denkt dat er dan gaat veranderen, ik voorspel dat er vrijwel niets veranderd.
Maar denk ook niet dat peilingen adequaat zouden zijn hiervoor."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het is echter geen "gezeik" van de ziekenhuizen. Ze liggen daadwerkelijk vol. De IC heeft nu een hogere bezetting dan toen de maatregelen werden ingevoerd.quote:Op zondag 12 december 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, de angst overheerst nogal duidelijk. De angst om te vroeg te versoepelen; dat ze dan weer zeikende ziekenhuizen krijgen die de media opzoeken.![]()
Dan is iig wel het mandaat geverifieerd. Neemt allicht onrust weg bij mensen die fel tegen zijn. Hoewel... Er wordt over harde grenzen van mensen gesproken met die discriminatie wetten...quote:Op zondag 12 december 2021 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
als dat een oplossing zou zijn eens, maar als je naar de peilingen kijkt ga je dan van de regen in de drup
Vanwege dat feit kan ik eigenlijk ook niet geloven dat er niet veel mensen wegstappen van de huidige partijen. Maar misschien overschat ik dat.
Immers 85+% laat zich ook gewoon vaccineren dus of zij problemen zien in dwang... Geen idee.
Ik vind dat iedereen het besef zou moeten hebben dat dwang van vaccinatie knettergek is. Zeker met dit middel dat anderen niet of nauwelijks beschermd en waarvan de risico's ook nog eens nihil zijn.
Wat zijn grondrechten waard als de kleinste zaken uitvergroot mogen worden en zwaarder wegen dan het grondrecht."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Op zondag 12 december 2021 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echter geen "gezeik" van de ziekenhuizen. Ze liggen daadwerkelijk vol. De IC heeft nu een hogere bezetting dan toen de maatregelen werden ingevoerd.![]()
Het blijft 30 zetels voor de VVD en de andere partijen mogen de rest verdelen.quote:Op zondag 12 december 2021 11:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Enige tijd geleden was het 55 zetels voor de kabinetspartijen.
Maar denk ook niet dat peilingen adequaat zouden zijn hiervoor.
Totdat Rutte definitief op z’n muil gaat of een andere partij met een geloofwaardige premierkandidaat komt zal dat zo blijven.![]()
Nou niet de sfeer gaan verpesten met feiten, he?quote:Op zondag 12 december 2021 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echter geen "gezeik" van de ziekenhuizen. Ze liggen daadwerkelijk vol. De IC heeft nu een hogere bezetting dan toen de maatregelen werden ingevoerd.![]()
![]()
op dit moment vind ik dat ook wel wat naïef gedacht, ik verwacht eerder meer dan minder maatregelenquote:Op zondag 12 december 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, de angst overheerst nogal duidelijk. De angst om te vroeg te versoepelen; dat ze dan weer zeikende ziekenhuizen krijgen die de media opzoeken.![]()
Daar heb je gelijk in natuurlijk.quote:Op zondag 12 december 2021 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze ook daar weer te laat mee waren is wel echt de kers op de taart.quote:Op zondag 12 december 2021 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Laten we maar hopen dat die boosters deze winter nog enig noemenswaardig effect hebben.![]()
Haha. We hebben dit jaar nog verkiezingen gehad.quote:Op zondag 12 december 2021 11:43 schreef ludovico het volgende:
Ik begrijp dat je net zo lang verkiezingen wil tot de uitslag je wel bevalt?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Net zoals ze ook elke keer te laat zijn met significante verzwaringen en te laat met significante versoepelingen.quote:Op zondag 12 december 2021 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze ook daar weer te laat mee waren is wel echt de kers op de taart.![]()
Je mag hopen dat ze daar van hebben geleerd als we inderdaad richting een maatschappij gaan waarbij je elke 9 maanden een booster moet halen. Dat ze niet weer pas rond november/december langzaamaan beginnen.quote:Op zondag 12 december 2021 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze ook daar weer te laat mee waren is wel echt de kers op de taart.![]()
Hier in de gemeente gaat die boostercampagne straks gewoon al logistiek spaak lopen op het moment dat de grote massa aan de beurt is, of zou moeten zijn. 1 priklocatie nog maar open en dat is tegelijkertijd een testlocatie.quote:Op zondag 12 december 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je mag hopen dat ze daar van hebben geleerd als we inderdaad richting een maatschappij gaan waarbij je elke 9 maanden een booster moet halen. Dat ze niet weer pas rond november/december langzaamaan beginnen.![]()
Als je al niet in een depressie zit door die corona, dan lukt dat wel als je hier even meeleest
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
We zijn als mensheid totaal ons verstand aan het verliezen.quote:Op zondag 12 december 2021 12:12 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Loop je dan met je stokje. Toch wel de droom voor elke agent in opleiding.
De dingen die nu gebeuren in de wereld.. als je dat hardop zou hebben gezegd in 2019 werd je gedwongen opgenomen door de GGZZuiger van het FOK!-OMT![]()
Die zat in 2019 ook al helemaal vol. Waardoor denk je dat er zoveel wappies vrij rondlopen?quote:Op zondag 12 december 2021 12:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We zijn als mensheid totaal ons verstand aan het verliezen.
De dingen die nu gebeuren in de wereld.. als je dat hardop zou hebben gezegd in 2019 werd je gedwongen opgenomen door de GGZIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ja. Ik heb het al vaker gezegd. Zaken die in 2019 nog een fascistische fantasie waren, worden nu gepresenteerd als “het redelijke alternatief”.quote:Op zondag 12 december 2021 12:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We zijn als mensheid totaal ons verstand aan het verliezen.
De dingen die nu gebeuren in de wereld.. als je dat hardop zou hebben gezegd in 2019 werd je gedwongen opgenomen door de GGZ
Een overheids-QR-code laten zien om een restaurant binnen te mogen…![]()
knipquote:Op zondag 12 december 2021 12:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja. Ik heb het al vaker gezegd. Zaken die in 2019 nog een fascistische fantasie waren, worden nu gepresenteerd als “het redelijke alternatief”.
zo'n pandemie was toch ook wel een soort van fantasie in 2019quote:Op zondag 12 december 2021 12:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja. Ik heb het al vaker gezegd. Zaken die in 2019 nog een fascistische fantasie waren, worden nu gepresenteerd als “het redelijke alternatief”.
Dat is het leuke van een meet. Mensen zien er altijd anders uit dan dat je ze voorgesteld had.quote:Op zondag 12 december 2021 10:42 schreef mascara-klodder het volgende:
@:AlwaysHappy dacht eerder dat jij ook een vrouw was ja![]()
Helemaal in shock was ik laatst op een FOK!meet toen bleek dat Superbadeendje een man is
Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
Lovely: Na veel gedoe,maar gelukt dankzij @Superbadeendje![]()
quote:Op zondag 12 december 2021 12:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die zat in 2019 ook al helemaal vol. Waardoor denk je dat er zoveel wappies vrij rondlopen?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Fascinerend hoe het hier werkt. Elke dag moet er meegevoeld worden met de 70 doden anders mag je even gaan uitleggen of je nooit verdrietig bent want er moet zeker ruimte zijn voor dit grote lijden.quote:Op zondag 12 december 2021 12:12 schreef mazaru het volgende:
Als je al niet in een depressie zit door die corona, dan lukt dat wel als je hier even meeleest
Maar er wordt wel lachterig gedaan als mensen daadwerkelijk een zware tijd beleven door de maatregelen.
Of door het seizoen, I dunno maar dat selectieve empathische vermogen is bijzonder hypocriet.
Ofwel, iedereen is gewoon kut dus ga ook niet janken als mensen hun schouders ophalen als er weer wat doden zijn.Go hard or go home![]()
Wat een gelul.quote:Op zondag 12 december 2021 12:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Fascinerend hoe het hier werkt. Elke dag moet er meegevoeld worden met de 70 doden anders mag je even gaan uitleggen of je nooit verdrietig bent want er moet zeker ruimte zijn voor dit grote lijden.
Maar er wordt wel lachterig gedaan als mensen daadwerkelijk een zware tijd beleven door de maatregelen.
Of door het seizoen, I dunno maar dat selectieve empathische vermogen is bijzonder hypocriet.
Ofwel, iedereen is gewoon kut dus ga ook niet janken als mensen hun schouders ophalen als er weer wat doden zijn.
Er moet helemaal niets. Er kwam alleen reactie op iemand die zich verbaasde omdat er iemand een smiley gebruikt om aan te geven dat hij 70 doden wél erg vond.![]()
Wat denk je 😁quote:Op zondag 12 december 2021 11:53 schreef popje het volgende:
[..]
Bedoel je dit serieus of probeer je hiermee het kabinet na te doen?![]()
Jouw posts worden dan ook al geruime tijd gekenmerkt door een behoorlijke dosis misantropie.quote:Op zondag 12 december 2021 12:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Fascinerend hoe het hier werkt. Elke dag moet er meegevoeld worden met de 70 doden anders mag je even gaan uitleggen of je nooit verdrietig bent want er moet zeker ruimte zijn voor dit grote lijden.
Ofwel, iedereen is gewoon kut dus ga ook niet janken als mensen hun schouders ophalen als er weer wat doden zijn.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Als je mentaal al niet de sterkste bent misschien. Anders is er niks aan de hand.quote:Op zondag 12 december 2021 12:12 schreef mazaru het volgende:
Als je al niet in een depressie zit door die corona, dan lukt dat wel als je hier even meeleest![]()
Ik weet niet of je sarcastisch bent maar ik kan mij best voorstellen dat mensen ze zich een stuk minder goed voelen nu. Er zijn mensen die een stuk minder sociale contacten hebben door corona en er zijn mensen voor wie die contacten echt belangrijk zijn. En je hebt ook mensen die een groot deel van hun opgebouwde werk en/of spaargeld in rook op zien gaan. Dat is ook enorm frustrerend. Sowieso dat er mensen zijn die in grote financiële problemen komen hierdoor. En de pure willekeur is daar ook weer groot wie getroffen wordt, Over dat soort dingen lacherig doen en dan zeggen dat het alleen mensen treft die mentaal niet zo sterk zijn vind ik ook niet ok. Net als sommige mensen die draak steken met dat er 70 doden zijn gevallen in een dag en dat sommige andere mensen dat erg vinden.quote:Op zondag 12 december 2021 12:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Als je mentaal al niet de sterkste bent misschien. Anders is er niks aan de hand.![]()
Of je vindt het gewoon allebei erg.quote:Op zondag 12 december 2021 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet of je sarcastisch bent maar ik kan mij best voorstellen dat mensen ze zich een stuk minder goed voelen nu. Er zijn mensen die een stuk minder sociale contacten hebben door corona en er zijn mensen voor wie die contacten echt belangrijk zijn. En je hebt ook mensen die een groot deel van hun opgebouwde werk en/of spaargeld in rook op zien gaan. Dat is ook enorm frustrerend. Sowieso dat er mensen zijn die in grote financiële problemen komen hierdoor. En de pure willekeur is daar ook weer groot wie getroffen wordt, Over dat soort dingen lacherig doen en dan zeggen dat het alleen mensen treft die mentaal niet zo sterk zijn vind ik ook niet ok. Net als sommige mensen die draak steken met dat er 70 doden zijn gevallen in een dag en dat sommige andere mensen dat erg vinden.Omnibus in omnibus.
Dat bedoel ik, snap het punt niet waarom je een van beide kampen belachelijk zou lopen maken.quote:Op zondag 12 december 2021 13:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of je vindt het gewoon allebei erg.![]()
Misschien kun je nog even boos posten over de jongeren. Dat doe je zo goed!quote:Op zondag 12 december 2021 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jouw posts worden dan ook al geruime tijd gekenmerkt door een behoorlijke dosis misantropie.Go hard or go home![]()
Kan; moet je eerst nog even gaan raaskallen over hoe we op dit moment gegijzeld worden door boomers en vette bejaarden. Of dat de sportschool dicht is. Dat soort spul.quote:Op zondag 12 december 2021 13:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Misschien kun je nog even boos posten over de jongeren. Dat doe je zo goed!
Met kleine ondernemers heb ik alle medelijden; mensen die daadwerkelijk in sociaal isolement zitten door deze maatregelen eveneens (ongeacht leeftijd). Met verkapte sociaal-darwinisten die zich half-Jood t.t.v. Hitler voelen omdat de kroeg dicht is en de voetbal even niet gaat zoals het gaat en de schuld voor deze rampzaligheid parkeren bij mensen die maar niet dood willen gaan: minder.Omnibus in omnibus.
Respect begint bij het erkennen van het bestaansrecht van anderen naast jezelf.quote:Op zondag 12 december 2021 13:15 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Jongens, kan het iets respectvoller naar elkaar toe? [/modbreak]Omnibus in omnibus.
Ze hebben nog 2 jaar oftewel 400 werkdagen. Het laatste jaar durven ze toch geen uitglijders te maken dus we kunnen concluderen dat er weer niets gaat gebeuren deze kabinetsperiode.quote:Op zondag 12 december 2021 12:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Haha. We hebben dit jaar nog verkiezingen gehad.![]()
Ik begrijp dat je net zo lang verkiezingen wil tot de uitslag je wel bevalt?Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ja, want Noek staat er echt om bekend dat ze het bestaansrecht van anderen niet erkent/accepteert. Jullie kijken allebei anders naar de crisis, dat moet gewoon kunnen toch?quote:Op zondag 12 december 2021 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Respect begint bij het erkennen van het bestaansrecht van anderen naast jezelf.![]()
Is die weer, hoor.quote:Op zondag 12 december 2021 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kan; moet je eerst nog even gaan raaskallen over hoe we op dit moment gegijzeld worden door boomers en vette bejaarden. Of dat de sportschool dicht is. Dat soort spul.
Met kleine ondernemers heb ik alle medelijden; mensen die daadwerkelijk in sociaal isolement zitten door deze maatregelen eveneens (ongeacht leeftijd). Met verkapte sociaal-darwinisten die zich half-Jood t.t.v. Hitler voelen omdat de kroeg dicht is en de voetbal even niet gaat zoals het gaat en de schuld voor deze rampzaligheid parkeren bij mensen die maar niet dood willen gaan: minder.
Niemand:…
Etto: “Hitler, dor hout, 1942, sporstchool.”
Lekker, man.Go hard or go home![]()
Half vol, half leeg.quote:Op zondag 12 december 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, want Noek staat er echt om bekend dat ze het bestaansrecht van anderen niet erkent/accepteert. Jullie kijken allebei anders naar de crisis, dat moet gewoon kunnen toch?Omnibus in omnibus.
Geen idee wat je hiermee probeert te zeggen, sorry.quote:
Is je melk bijna op? Tijd om nieuwe te halen dan.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2021 13:26:15 ]![]()
Don't mention the warquote:Op zondag 12 december 2021 13:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Is die weer, hoor.
Niemand:…
Etto: “Hitler, dor hout, 1942, sporstchool.”
Lekker, man.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat is de manier waarop we kunnen kijken naar het gegeven dat er nog teveel mensen in Nederland leven.quote:Op zondag 12 december 2021 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen idee wat je hiermee probeert te zeggen, sorry.
Is je melk bijna op? Tijd om nieuwe te halen dan.Omnibus in omnibus.
Hoeveel dagen per jaar werk jij eigenlijk?quote:Op zondag 12 december 2021 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
He kut ik lig wéér op het strand.
En niemand die even medelijden met mij heeft.![]()
quote:Op zondag 12 december 2021 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
He kut ik lig wéér op het strand.
En niemand die even medelijden met mij heeft.![]()
![]()
quote:Op zondag 12 december 2021 13:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel dagen per jaar werk jij eigenlijk?![]()
![]()
Volgens mij was @Momo vrij duidelijk. Dus gewoon nu verder, ontopic en zonder sneren en gedoe!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ay ay kapitein!quote:Op zondag 12 december 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij was @:Momo vrij duidelijk. Dus gewoon nu verder, ontopic en zonder sneren en gedoe!
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Beetje mysterieus, maar wellicht nog terugkoppelingen:
Bron: https://www.nicd.ac.za/la(...)ca-11-december-2021/![]()
Volgend jaar gemeenteraadsverkiezingen. Jaar erop provinciale staten (eerste kamer).quote:Op zondag 12 december 2021 13:21 schreef halfway het volgende:
[..]
Ze hebben nog 2 jaar oftewel 400 werkdagen. Het laatste jaar durven ze toch geen uitglijders te maken dus we kunnen concluderen dat er weer niets gaat gebeuren deze kabinetsperiode.
Genoeg verkiezingen dus.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Och meid toch.quote:
Wat cru hè. Errug!![]()
Wil em wel uitleggen, hoor. We zijn met teveel We hebben met zn allen alles geplunderd en misbruiken levende wezens om maar aan onze behoeftes te komen. Zo draait mijn maag om van de bio-industrie of hoe mensen hun kinderen moeten verkopen om maar aan vreten te komen.
Ik zou een enorme voorstander zijn van minder mensen zodat de behoeftes wat minder worden en er hopelijk minder uitbuiting plaatsvindt en we meer zelfvoorzienend kunnen worden.
Halfvol, halfleeg. Wat je wil, maat.
Daarnaast zijn we zo ver verwijderd van de natuur dat we met man en macht proberen een virus te verbannen met matig resultaat. Zet veel wezens bijeen en er breken ziektes uit, er worden er miljoenen (vaak zinloos) geruimd elk jaar maar alleen daar waar er geld is, proberen we het virus te verbannen en we zijn daar niet heel goed in, zo blijkt.
Go hard or go home![]()
Ja daar gaan we de oorlog mee winnen.quote:Op zondag 12 december 2021 14:42 schreef Questular het volgende:
F1 kijken in de kroeg, voel me zoveel veiliger nu ik met een mondkapje op ga plassen.
Je kan overigens beter naar huis gaan, want max gaat het toch niet winnen zoals het er nu voorstaat.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Er is toch bier.quote:Op zondag 12 december 2021 14:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja daar gaan we de oorlog mee winnen.
Je kan overigens beter naar huis gaan, want max gaat het toch niet winnen zoals het er nu voorstaat.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik snap het punt wel dat sommige mensen gewoon zwelgen in zelfmedelijden terwijl ze geen donder geven om de mensen die in het ziekenhuis liggen.quote:Op zondag 12 december 2021 13:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, snap het punt niet waarom je een van beide kampen belachelijk zou lopen maken.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Dat hele mondkapje opdoen als je gaat lopen terwijl je verder urenlang in dezelfde ruimte zit zonder mondkap... wie dat ooit heeft bedacht. En dan ook nog op een QR-locatie. Wat een poppenkast.quote:Op zondag 12 december 2021 14:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja daar gaan we de oorlog mee winnen.
Je kan overigens beter naar huis gaan, want max gaat het toch niet winnen zoals het er nu voorstaat.![]()
God ja. Ik moest net bij tennis door de bar lopen naar de kleedkamers toe. Meter of 5. Hele parade achter me aan. QR, geboortedatum, kapje. Doe eens normaal.quote:Op zondag 12 december 2021 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat hele mondkapje opdoen als je gaat lopen terwijl je verder urenlang in dezelfde ruimte zit zonder mondkap... wie dat ooit heeft bedacht. En dan ook nog op een QR-locatie. Wat een poppenkast.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Helemaal mee eens. en ook nog 1,5 meter afstand.quote:Op zondag 12 december 2021 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat hele mondkapje opdoen als je gaat lopen terwijl je verder urenlang in dezelfde ruimte zit zonder mondkap... wie dat ooit heeft bedacht. En dan ook nog op een QR-locatie. Wat een poppenkast.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is gewoon regeltjes neuken en meer niet. Denk dat veel uitbaters en exploitanten hier ook gewoon tabak van hebben. Maar zul je net zien dat er een controleur binnen is en dan ben je de sjaak.quote:Op zondag 12 december 2021 14:52 schreef nostra het volgende:
[..]
God ja. Ik moest net bij tennis door de bar lopen naar de kleedkamers toe. Meter of 5. Hele parade achter me aan. QR, geboortedatum, kapje. Doe eens normaal.![]()
Waar lees je dat?quote:Op zondag 12 december 2021 12:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Haha. We hebben dit jaar nog verkiezingen gehad.![]()
Ik begrijp dat je net zo lang verkiezingen wil tot de uitslag je wel bevalt?
Wat is nou precies de voedingsbodem voor deze hersenspinsels? Iedere keer woorden erbij verzinnen wat is dat nou?
Je begrijpt vooral wat je zelf verzint ja."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Je moet het toilet verdienen. Beter controleren ze het toilet als je eruit komt.quote:Op zondag 12 december 2021 14:52 schreef nostra het volgende:
[..]
God ja. Ik moest net bij tennis door de bar lopen naar de kleedkamers toe. Meter of 5. Hele parade achter me aan. QR, geboortedatum, kapje. Doe eens normaal.
Handen wassen is de basis van elke opvoeding.Go hard or go home![]()
Ik ben een viezerik, maar de kleedkamers onderpissen is niet mijn ding.quote:Op zondag 12 december 2021 14:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Je moet het toilet verdienen. Beter controleren ze het toilet als je eruit komt.
Handen wassen is de basis van elke opvoeding.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Anyhow, ik vind corona en zijn maatregelen Hot topic en een volksraadpleging gewenst. Zeker mbt discriminatiore regeltjes, maar eigenlijk moet de rechtgevende macht daar ook eens wat van gaan vinden.
Ik vind het ongekend hoe soepel alle wetten wel niet geïnterpreteerd worden dat ik me af vraag of die grondrechten nog wel enige waarde hebben. Grondwetten die dienen als symboliek.
Men kijkt er een beetje naar alsof het normaal is dat 3g en 2g gebeuren. Ongekend. En dan het item vaccinatieplicht nog. Nog debieler."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Controversieel is nog tot daar aan toe, ik kijk liever of ze werken. En met name dat laatste schort het bij heel veel regeltjes en richtlijnen aan.quote:Op zondag 12 december 2021 15:10 schreef ludovico het volgende:
Anyhow, ik vind corona en zijn maatregelen Hot topic en een volksraadpleging gewenst. Zeker mbt discriminatiore regeltjes, maar eigenlijk moet de rechtgevende macht daar ook eens wat van gaan vinden.
Ik vind het ongekend hoe soepel alle wetten wel niet geïnterpreteerd worden dat ik me af vraag of die grondrechten nog wel enige waarde hebben. Grondwetten die dienen als symboliek.
Men kijkt er een beetje naar alsof het normaal is dat 3g en 2g gebeuren. Ongekend. En dan het item vaccinatieplicht nog. Nog debieler.![]()
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Douanestok? Wasda?When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
- 16.588 nieuw gemelde positieve testen
- 218 nieuwe ziekenhuisopnames
- 33 nieuwe IC-opnames
- 38 nieuwe overlijdens“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Laatste update: 12-12-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 16671
Gemeentes met +5 besmettingen:
729 Amsterdam
647 Rotterdam
526 's-Gravenhage
299 Utrecht
247 Nijmegen
238 Haarlem
215 Venlo
206 Almere
204 Eindhoven
194 Amersfoort
192 Tilburg
165 Enschede
162 Breda
159 Apeldoorn
151 Westland
144 Haarlemmermeer
143 's-Hertogenbosch
134 Arnhem
133 Leeuwarden
126 Dordrecht
124 Zaanstad
121 Heerlen
120 Roosendaal
118 Sittard-Geleen
117 ZwolleSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
2 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
8 gemeentes met 2-4 besmettingen
5 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
''Zonder die regeltjes was het nog véél erger geweest, dus ze werken''.quote:Op zondag 12 december 2021 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Controversieel is nog tot daar aan toe, ik kijk liever of ze werken. En met name dat laatste schort het bij heel veel regeltjes en richtlijnen aan.![]()
Zoll (Einheit), traditionelle Längeneinheit, heute meist 2,54 cmquote:How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?![]()
Nou, dat hele mondkapjes op als je naar de wc loopt is wel echt ontzettend komma neuken natuurlijk. Dat is gewoon vooral irritatie opwekkend en heeft niets meer te maken met pandemiebestrijding. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen.quote:Op zondag 12 december 2021 15:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
''Zonder die regeltjes was het nog véél erger geweest, dus ze werken''.![]()
Ah, zó goed is mijn Duits niet.quote:Op zondag 12 december 2021 15:18 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zoll (Einheit), traditionelle Längeneinheit, heute meist 2,54 cmWhen government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
De Weekcijfers:
Patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 7,4%
Patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 1,2%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 0,3%
Instroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 5,0%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Stijging: 0,8%
Uitstroom patiënten met een Covid-19 infectie op Verpleegafdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
Daling: 5,8%
Sterftegevallen gerelateerd aan een Covid-19 infectie:
stijging: 43,1%![]()
![]()
Sowieso is het stapelen van extra maatregelen binnen een QR locatie ook het failliet van het hele circus.quote:Op zondag 12 december 2021 15:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, dat hele mondkapjes op als je naar de wc loopt is wel echt ontzettend komma neuken natuurlijk. Dat is gewoon vooral irritatie opwekkend en heeft niets meer te maken met pandemiebestrijding. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat snappen jij en ik.quote:Op zondag 12 december 2021 15:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, dat hele mondkapjes op als je naar de wc loopt is wel echt ontzettend komma neuken natuurlijk. Dat is gewoon vooral irritatie opwekkend en heeft niets meer te maken met pandemiebestrijding. En zo zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen.
Maar dat gaan ze nooit toegeven natuurlijk; wordt gewoon gecounterd met ''anders was het nog erger geweest''. Dat valt niet te bewijzen, dus dan is de discussie meteen dood.![]()
Of in de sportschool.quote:Op zondag 12 december 2021 14:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat hele mondkapje opdoen als je gaat lopen terwijl je verder urenlang in dezelfde ruimte zit zonder mondkap... wie dat ooit heeft bedacht. En dan ook nog op een QR-locatie. Wat een poppenkast.![]()
![]()
Het laat vooral zien dat men geen keuzes wil of durft te nemen, en ook dat het hele QR-gebeuren nooit is geintroduceerd om virusverspreiding op die locaties tegen te gaan. Was gewoon om zoveel mogelijk mensen naar een vaccin te pushen.quote:Op zondag 12 december 2021 15:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Sowieso is het stapelen van extra maatregelen binnen een QR locatie ook het failliet van het hele circus.
Net zoals je nu niks meer hoort over Long-Covid bij jonge mensen. Daar had Hugo van de zomer nog de mond van vol. Waarom? Omdat hij al die jongeren wilde pushen om een vaccin te gaan halen.![]()
Ja, die emotionele chantage gaat al tijden aan. Vanaf alle kanten.quote:Op zondag 12 december 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het laat vooral zien dat men geen keuzes wil of durft te nemen, en ook dat het hele QR-gebeuren nooit is geintroduceerd om virusverspreiding op die locaties tegen te gaan. Was gewoon om zoveel mogelijk mensen naar een vaccin te pushen.
Net zoals je nu niks meer hoort over Long-Covid bij jonge mensen. Daar had Hugo van de zomer nog de mond van vol. Waarom? Omdat hij al die jongeren wilde pushen om een vaccin te gaan halen.
Het is ontzettend manipulerend en genoeg mensen die hier heel gevoelig voor zijn. "Gevoelig"
Go hard or go home![]()
De meeste jongeren zijn gevaccineerd. Nu zijn de peilen gericht op de kids, zodat ze straks ook een QR-Code kunnen krijgen.quote:Op zondag 12 december 2021 15:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het laat vooral zien dat men geen keuzes wil of durft te nemen, en ook dat het hele QR-gebeuren nooit is geintroduceerd om virusverspreiding op die locaties tegen te gaan. Was gewoon om zoveel mogelijk mensen naar een vaccin te pushen.
Net zoals je nu niks meer hoort over Long-Covid bij jonge mensen. Daar had Hugo van de zomer nog de mond van vol. Waarom? Omdat hij al die jongeren wilde pushen om een vaccin te gaan halen.![]()
Yep, we blijven gewoon weer dezelfde fouten maken. Die QR en green pass zijn heilig verklaard.quote:Op zondag 12 december 2021 15:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De meeste jongeren zijn gevaccineerd. Nu zijn de peilen gericht op de kids, zodat ze straks ook een QR-Code kunnen krijgen.![]()
Yep, zo gaat dat wel vaker... Heel herkenbaarquote:Op zondag 12 december 2021 15:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat snappen jij en ik.
Maar dat gaan ze nooit toegeven natuurlijk; wordt gewoon gecounterd met ''anders was het nog erger geweest''. Dat valt niet te bewijzen, dus dan is de discussie meteen dood.![]()
![]()
Valt ook niet te bewijzen dat het wel zo is, natuurlijk. Werkt beide kanten op.quote:Op zondag 12 december 2021 15:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat snappen jij en ik.
Maar dat gaan ze nooit toegeven natuurlijk; wordt gewoon gecounterd met ''anders was het nog erger geweest''. Dat valt niet te bewijzen, dus dan is de discussie meteen dood.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Lock down had geen effect op de ziekenhuis bezetting - Kuiper. Ook daar voorbeelden Spanje en Italië dat het ook kansloos was...quote:Op zondag 12 december 2021 15:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Valt ook niet te bewijzen dat het wel zo is, natuurlijk. Werkt beide kanten op.
Mondkapjes zien we empirisch geen verschillen tussen aangrenzende landen noch verschil tussen voor en na introductie binnen het land.
QR dingen idem.
Winkeltijden verkorten idem.
Sportschool dicht idem.
Tjah... Naja het zal wel. Ik vind het een tragische werkelijkheid dit."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Maatregelen zullen ongetwijfeld helpen, maar vooral in de beginfase van een crisis, dan is er urgentie.quote:Op zondag 12 december 2021 15:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lock down had geen effect op de ziekenhuis bezetting - Kuipers.
Mondkapjes zien we empirisch geen verschillen tussen aangrenzende landen noch verschil tussen voor en na introductie binnen het land.
QR dingen idem.
Winkeltijden verkorten idem.
Sportschool dicht idem.
Tjah... Naja het zal wel. Ik vind het een tragische werkelijkheid dit.
Uiteindelijk wordt het effect steeds minder.
We zijn gewoon in 1 adem langzaam overgegaan van een gezondheidscrisis naar een maatregelen en QR crisis.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
BNOquote:UK reports 1,239 new Omicron cases, by far the biggest one-day increase on record and nearly double from yesterday“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Sure, maar verdomde weinig. Het gros.quote:Op zondag 12 december 2021 15:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maatregelen zullen ongetwijfeld helpen, maar vooral in de beginfase van een crisis, dan is er urgentie.
We zijn gewoon in 1 adem langzaam over gegaan van een gezondheidscrisis naar een maatregelen en QR crisis.
Dus laten we het bij zaken houden die effectief zijn of erg goedkoop. En hou het bij vrijwilligheden. En frustreer opschalen van IC bedden niet etc.
Je zag dat carnaval nogal een steekvlam opleverde in golf 1. Dat is nou een goede hint hoe het virus snel kan verspreiden."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zijn er eigenlijk plannen voor maatregelen in het VK of houden we gewoon vast aan alles open gewoon?quote:![]()
Ongetwijfeld. Maar als het Carnaval niet was, dan was het uiteindelijk 2 weken alsnog wel gekomen.quote:Op zondag 12 december 2021 15:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zag dat carnaval nogal een steekvlam opleverde in golf 1. Dat is nou een goede hint hoe het virus snel kan verspreiden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Heb er nu nog niks over gehoord. Vorig jaar gingen toen op dag 2 van het WK de zware maatregelen in Londen in en zat er alleen op de openingsdag publiek.quote:Op zondag 12 december 2021 15:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk plannen voor maatregelen in het VK of houden we gewoon vast aan alles open gewoon?![]()
Dan gaan ze er daar eigenlijk wel vanuit dat het wel mee zal vallen met Omicron? Qua ziektebeeld dan.quote:Op zondag 12 december 2021 15:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heb er nu nog niks over gehoord. Vorig jaar gingen toen op dag 2 van het WK de zware maatregelen in Londen in en zat er alleen op de openingsdag publiek.![]()
Nah, golf 1 was minder geweest is mijn overtuiging, maar vanwege minder antistoffen golf 2 dan weer wat meer. Iets uitstellen en zelfs afstel van doden etc kan best via vaccinaties nu, maar nu zitten we naar mijn mening op een punt dat vertragen puur uitstel is en dus eigenlijk overrated.quote:Op zondag 12 december 2021 15:51 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. Maar als het Carnaval niet was, dan was het uiteindelijk 2 weken alsnog wel gekomen.
Tis heel duur dat dit nodig is om de zorg overeind te houden. Maar nooit zo duur dat het rechtvaardigd grondrechten om te werpen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ik denk dat dalingen en stijgingen vooral veroorzaakt worden door het seizoen. En een natuurlijke curve. Het is jammer dat je landen nooit direct kan vergelijken; anders zou het interessant vinden om in een paar landen in dezelfde periode verschillende maatregelen te treffen om te kijken of er verschil zit in de snelheid van een eventuele daling. We kunnen het nu nooit zeker weten, maar ik heb sterk het gevoel dat het momenteel niet uitmaakt welke maatregelen je treft - dat de daling even langzaam/snel zal gaan. Natuurlijk voorkom je wat besmettingen en opnames als je allemaal braaf thuis blijft bij klachten, maar die tijd zijn we allang weer voorbij.quote:Op zondag 12 december 2021 15:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maatregelen zullen ongetwijfeld helpen, maar vooral in de beginfase van een crisis, dan is er urgentie.
We zijn gewoon in 1 adem langzaam overgegaan van een gezondheidscrisis naar een maatregelen en QR crisis.![]()
Aantal besmettingen blijft gelijk, de curve wordt enkel een beetje uitgerekt als je aan lockdown-onzin doet.quote:Op zondag 12 december 2021 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat dalingen en stijgingen vooral veroorzaakt worden door het seizoen. En een natuurlijke curve. Het is jammer dat je landen nooit direct kan vergelijken; anders zou het interessant vinden om in een paar landen in dezelfde periode verschillende maatregelen te treffen om te kijken of er verschil zit in de snelheid van een eventuele daling. We kunnen het nu nooit zeker weten, maar ik heb sterk het gevoel dat het momenteel niet uitmaakt welke maatregelen je treft - dat de daling even langzaam/snel zal gaan. Natuurlijk voorkom je wat besmettingen en opnames als je allemaal braaf thuis blijft bij klachten, maar die tijd zijn we allang weer voorbij.![]()
Exact wat je wilt: uitsmeren die besmettingen en opnamesquote:Op zondag 12 december 2021 15:55 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Aantal besmettingen blijft gelijk, de curve wordt enkel een beetje uitgerekt als je aan lockdown-onzin doet.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zitten ook nog gewoon tienduizenden mensen in de Premier League stadions.quote:Op zondag 12 december 2021 15:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan gaan ze er daar eigenlijk wel vanuit dat het wel mee zal vallen met Omicron? Qua ziektebeeld dan.![]()
Ligt er aan, die piek zo lang mogelijk uitstellen is ook niet alles, kost zo een half jaar, een snelle indaling voorkom je namelijk ook.quote:Op zondag 12 december 2021 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Exact wat je wilt: uitsmeren die besmettingen en opnames![]()
![]()
Komt het WK podium direct achter het dag podium of pas later?Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!![]()
Wel goede tactiek van het kabinet om de teststrategie aan te passen, nu lijkt het alsof de sportklok effect heeft.- verwijderd door admin -![]()
Maar om het uit te kunnen smeren zijn wel enorm ingrijpende maatregelen nodig. Elke keer hevigere om hetzelfde effect te creëren; op een gegeven moment moet je je toch gaan afvragen of het dan nog wel proportioneel is (de economie, geluk van de maatschappij, andere belangen buiten de zorg, etc). Maar die discussie is in dit land eigenlijk niet nodig, omdat de discussie altijd eindigt met ''maar de zorg''.quote:Op zondag 12 december 2021 15:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Exact wat je wilt: uitsmeren die besmettingen en opnames![]()
We keken toch naar ziekenhuisopnames en doden?quote:Op zondag 12 december 2021 16:00 schreef groenen het volgende:
Wel goede tactiek van het kabinet om de teststrategie aan te passen, nu lijkt het alsof de sportklok effect heeft.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
quote:Op zondag 12 december 2021 15:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nah, golf 1 was minder geweest is mijn overtuiging, maar vanwege minder antistoffen golf 2 dan weer wat meer. Iets uitstellen en zelfs afstel van doden etc kan best via vaccinaties nu, maar nu zitten we naar mijn mening op een punt dat vertragen puur uitstel is en dus eigenlijk overrated.
Tis heel duur dat dit nodig is om de zorg overeind te houden. Maar nooit zo duur dat het rechtvaardigd grondrechten om te werpen.Bron: De Standaard, 10/12/21quote:Mensenrechten zijn zelden absoluut
Kati Verstrepen
Voorzitter Liga voor Mensenrechten.
Het voorbije jaar is uitdagend geweest voor de mensenrechten in België. De pandemie betekent niet alleen een bedreiging voor ons recht op leven en onze gezondheid, de maatregelen die genomen worden om het virus te bestrijden stellen onze fundamentele vrijheden vaak op de proef. Mensenrechten werden dan ook heel zichtbaar in 2021.
Die verhoogde aandacht zou ons hoopvol stemmen, ware het niet dat mensenrechten lang niet altijd om de juiste redenen aangehaald worden. Veel mensen herleiden ‘mensenrechten’ immers tot het recht op individuele vrijheid: mijn recht om geen mondmasker te dragen, mijn recht om op café te gaan zonder Covid Safe Ticket (CST), mijn recht om me niet te laten vaccineren ...
Daarmee gaan ze voorbij aan de essentie van mensenrechten. De meeste mensenrechten zijn immers geen doel op zich, ze zijn een instrument om een doel te bereiken. Dat doel is niet de absolute, persoonlijke vrijheid van iedere burger, maar van de collectiviteit.
Mensenrechten zijn een internationaal systeem dat de minimumvoorwaarden vastlegt die nodig zijn om mensen in waardigheid te laten leven. De mensenrechten zoals we ze nu kennen, zijn vastgelegd na de Tweede Wereldoorlog. De wreedheden die toen zijn begaan omdat een meerderheid een geviseerde minderheid wilde uitroeien, willen we nooit meer herhaald zien. Daarom werden mensenrechten afdwingbaar gemaakt. Het zijn de minimumrechten en -vrijheden die een staat haar inwoners moet garanderen opdat ze allemaal in waardigheid zouden kunnen leven. Als we het over mensenrechten hebben, moeten we dat streven voor ogen houden: de menselijke waardigheid van allen, niet de individuele vrijheid.
Mensenrechten zijn daardoor ook zelden absoluut. Ze kunnen wel degelijk beperkt worden als dat noodzakelijk is, bijvoorbeeld in het algemeen belang. Bovendien moet de beperking proportioneel zijn, wat betekent dat ze in verhouding moet staan tot de noodzaak die we willen invullen.
Proportionaliteit is een sleutelprincipe. Op basis daarvan wordt onderzocht of een individuele vrijheid mag beperkt worden, als die vrijheid botst met de vrijheden van anderen of met het algemeen belang. Als deel van een vrije samenleving moeten burgers dus aanvaarden dat ze soms beperkt worden in hun vrijheden.
Dat wil niet zeggen dat er geen kritiek op de coronamaatregelen meer mogelijk is. De Liga heeft zelf het ontbreken van een wettelijke basis voor de coronamaatregelen aan de kaak gesteld, net als de valkuilen van het CST. Staat de beperking wel in verhouding tot wat we willen bereiken? Dat doen we met de waardigheid van alle mensen in het achterhoofd.
Mensenrechten zijn gebaseerd op wederzijds respect en onderlinge solidariteit, op de eerlijke verhoudingen tussen alle deelnemers aan onze samenleving. Het is een permanente zoektocht naar evenwicht. Zo kan de ene groep in een samenleving niet de overhand nemen over een andere. Het is daarom problematisch als er wordt geschermd met de mensenrechten om alleen de eigen vrijheid te bepleiten. Op dat moment worden de mensenrechten afgeleid van hun doel, wat leidt tot de inflatie ervan. Mensenrechten zijn geen pasmunt die je kunt inzetten als een overheidsmaatregel je niet zint.
Het protest tegen de coronamaatregelen mag uiteraard niet genegeerd worden. Dit protest is grotendeels het gevolg van het gebrek aan een open en transparant debat in het parlement. Maatregelen worden genomen achter gesloten deuren, niemand weet welke argumenten gehanteerd werden en welke afwegingen werden gemaakt. Dat is nefast voor hun legitimiteit. Mensen kunnen hun ongenoegen niet uiten via de democratische kanalen en moeten dan ook hun toevlucht nemen tot protestmarsen of brieven aan hun burgemeester. Die frustratie negeren is geen goede zaak, er blindelings in meegaan evenmin.are we infinite or am I alone![]()
quote:
Binnenkort in ons theater."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Daar gaan we weerquote:Op zondag 12 december 2021 16:33 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Binnenkort in ons theater.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat is maar net hoe het uitkomt.quote:Op zondag 12 december 2021 16:16 schreef jcdragon het volgende:
[..]
We keken toch naar ziekenhuisopnames en doden?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Meh.quote:Op zondag 12 december 2021 16:33 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Doet me echt helemaal niks meer.
Vind vooral alle beperkingen vervelend. Verder niks.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Beter verzwaren ze de maatregels voordat we weer achter de feiten aanlopenquote:Op zondag 12 december 2021 16:33 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Twiddel![]()
Tis toch overduidelijk dat IC personeel oneindig goedkoper is dan de maatschappij opzadelen met een relatief klein probleem van de individuele risico's van covid.quote:Op zondag 12 december 2021 16:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar om het uit te kunnen smeren zijn wel enorm ingrijpende maatregelen nodig. Elke keer hevigere om hetzelfde effect te creëren; op een gegeven moment moet je je toch gaan afvragen of het dan nog wel proportioneel is (de economie, geluk van de maatschappij, andere belangen buiten de zorg, etc). Maar die discussie is in dit land eigenlijk niet nodig, omdat de discussie altijd eindigt met ''maar de zorg''."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat is prima. Het hoeft ook niet absoluut te zijn. Als er maar niet aan gigantische hersengymnastiek gedaan wordt waardoor die woorden inhoudsloos worden.quote:Op zondag 12 december 2021 16:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Bron: De Standaard, 10/12/21
Ga ik je stukje lezen.
Stukje gelezen. Nogmaals, men pist over grondrechten heen hier. Ik vind het een hele zware lijn waar niet overheen mag worden gegaan. Ik vind het serieus eng dat zoveel mensen anders lijken te denken.
[ Bericht 12% gewijzigd door ludovico op 12-12-2021 16:47:20 ]"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Eerlijk gezegd boeit het me weinig meer. Het is wat het is. Voordat er weer iets kan was het zonder omikron ook wel weer april. Na de Pasen zien we wel weer verder.quote:Op zondag 12 december 2021 16:33 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Binnenkort in ons theater.![]()
Goed idee!quote:Op zondag 12 december 2021 16:39 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Beter verzwaren ze de maatregels voordat we weer achter de feiten aanlopen
Nog meer DICHT! SLUITEN! KAN NIET!Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Henk denk aan je bloeddrukquote:Op zondag 12 december 2021 16:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Goed idee!
Nog meer DICHT! SLUITEN! KAN NIET!Twiddel![]()
Onmogelijk. Wij waren immers net op tijd met het vliegverbod vanuit ZA.quote:Op zondag 12 december 2021 16:33 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Binnenkort in ons theater.I'll give you something to do![]()
Het is een kwestie van lange adem. Deze pandemie is geen sprint, naar een marathon.
Ik wil echt iedereen die moeite heeft met de donkere dagen en de beperkingen waarin we leven, heel veel sterkte en al het goede wensen.
Ik kan alleen maar zeggen, focus je op wat wel kan. Ook al is het soms moeilijk.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Heel lief van je, maar ook dit soort woorden doen me helemaal niks meer. Gelul in de ruimte.quote:Op zondag 12 december 2021 16:56 schreef capricia het volgende:
Het is een kwestie van lange adem. Deze pandemie is geen sprint, naar een marathon.
Ik wil echt iedereen die moeite heeft met de donkere dagen en de beperkingen waarin we leven, heel veel sterkte en al het goede wensen.
Ik kan alleen maar zeggen, focus je op wat wel kan. Ook al is het soms moeilijk.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ja ik heb er echt heel veel moeite mee. Hoe langer het duurt, hoe bozer en machtelozer ik soms word. Ik heb net een marathon gelopen (in het buitenland) en ben echt een beetje in een gat gevallen, mijn focus op een doel is weg.quote:Op zondag 12 december 2021 16:56 schreef capricia het volgende:
Ik kan alleen maar zeggen, focus je op wat wel kan. Ook al is het soms moeilijk.
Het is nu echt troosteloos en uitzichtloos. Ik schrijf elke dag een dankbaarheidsdagboek, maar echt veel lol heb ik nu niet in het leven. (Het helpt niet dat mijn relatie net over is, een lockdown samen op de bank had ik minder erg gevonden)Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Dat lijkt me sws vreselijk. Je relatie juist nu, die over gaat. Bah.quote:Op zondag 12 december 2021 16:59 schreef popje het volgende:
[..]
Ja ik heb er echt heel veel moeite mee. Hoe langer het duurt, hoe bozer en machtelozer ik soms word. Ik heb net een marathon gelopen (in het buitenland) en ben echt een beetje in een gat gevallen, mijn focus op een doel is weg.
Het is nu echt troosteloos en uitzichtloos. Ik schrijf elke dag een dankbaarheidsdagboek, maar echt veel lol heb ik nu niet in het leven. (Het helpt niet dat mijn relatie net over is, een lockdown samen op de bank had ik minder erg gevonden)
Voel je vrij om af toe wat van je af te schrijven.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
nog 5 jaar, zijn we er vanaf, maar weet niet wie dan nog leeft, va deze reeksquote:Op zondag 12 december 2021 16:56 schreef capricia het volgende:
Ik kan alleen maar zeggen, focus je op wat wel kan. Ook al is het soms moeilijk.![]()
Das een beetje forum eigen. Het zijn altijd woorden.quote:Op zondag 12 december 2021 16:58 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Heel lief van je, maar ook dit soort woorden doen me helemaal niks meer. Gelul in de ruimte.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ze houden er rekening mee dat deze variant er voor kan zorgen dat de zorg het zeer zwaar krijgt en er klinken geluiden om de maatregelen flink aan te scherpen.quote:Op zondag 12 december 2021 15:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan gaan ze er daar eigenlijk wel vanuit dat het wel mee zal vallen met Omicron? Qua ziektebeeld dan.
https://www.theguardian.c(...)-a-week-leak-reveals
Geen idee wat er gaat gebeuren, want BoJo's positie is vrijwel onhoudbaar geworden na alle schandalen van de laatste maanden.![]()
Slappe hap allemaal...quote:Op zondag 12 december 2021 17:07 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nog 5 jaar, zijn we er vanaf, maar weet niet wie dan nog leeft, va deze reeks
Leip om die demonstraties wel te zien qua opkomsten ook."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Brrrr eng zeg. Nu ga ik vast dood.quote:Op zondag 12 december 2021 17:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ze houden er rekening mee dat deze variant er voor kan zorgen dat de zorg het zeer zwaar krijgt en er klinken geluiden om de maatregelen flink aan te scherpen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat is de enige zekerheid die je hebt in je leven.quote:Op zondag 12 december 2021 17:11 schreef ludovico het volgende:
[..]
Brrrr eng zeg. Nu ga ik vast dood.![]()
Blij dat de nuchterheid bij je is wedergekeerd, dacht even dat we je kwijt waren.quote:Op zondag 12 december 2021 17:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat is de enige zekerheid die je hebt in je leven."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Omdat ik parafraseer wat de health officials daar zeggen?quote:Op zondag 12 december 2021 17:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Blij dat de nuchterheid bij je is wedergekeerd, dacht even dat we je kwijt waren.![]()
Jajoh denk het.quote:Op zondag 12 december 2021 17:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Omdat ik parafraseer wat de health officials daar zeggen?
Misschien schiet ik wat te fel in. Ben dat angstporno gedoe wel zat ondertussen.."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Allerlei cijfers wijzen erop dat Gauteng na 2 weken al over de Omicron piek heen is en besmettingen niet meer tot opnames leiden.
Men ziet dit als goed nieuws, maar indien Omicron zich zo snel kapot muteert alvorens overal dominant te zijn geworden zie ik geen winst. Yop. @Vallon![]()
Als Omicron nauwelijks dodelijk is, super besmettelijk, en uiterst fragiel, heb je een leuk vaccin te pakken.quote:Op zondag 12 december 2021 17:15 schreef Za het volgende:
Allerlei cijfers wijzen erop dat Gauteng na 2 weken al over de Omicron piek heen is en besmettingen niet meer tot opnames leiden.
Men ziet dit als goed nieuws, maar indien Omicron zich zo snel kapot muteert alvorens overal dominant te zijn geworden zie ik geen winst. Yop. @:Vallon"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
vergeet die stealth variant niet.quote:Op zondag 12 december 2021 17:15 schreef Za het volgende:
Men ziet dit als goed nieuws, maar indien Omicron zich zo snel kapot muteert alvorens overal dominant te zijn geworden zie ik geen winst. Yop. @:Vallon![]()
Eens, dat was ook de hoop, maar vooralsnog is hij nog nergens dominant en in Gauteng al niet meer relevant indien de berichten kloppen.quote:Op zondag 12 december 2021 17:17 schreef ludovico het volgende:
Als Omicron nauwelijks dodelijk is, super besmettelijk, en uiterst fragiel, heb je een leuk vaccin te pakken.
Voor succes had het de hele wereld over gemoeten en dan ten ondergaan, we zitten nog volop met Delta overal.![]()
Vinden ze het nog een plan om een delta vaccin uit te brengen of vinden ze 4 booster shots toedienen lucratiever?quote:Op zondag 12 december 2021 17:19 schreef Za het volgende:
[..]
Eens, dat was ook de hoop, maar vooralsnog is hij nog nergens dominant en in Gauteng al niet meer relevant indien de berichten kloppen.
Voor succes had het de hele wereld over gemoeten en dan ten ondergaan, we zitten nog volop met Delta overal."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Kut hoor, Pop.quote:Op zondag 12 december 2021 16:59 schreef popje het volgende:
[..]
Ja ik heb er echt heel veel moeite mee. Hoe langer het duurt, hoe bozer en machtelozer ik soms word. Ik heb net een marathon gelopen (in het buitenland) en ben echt een beetje in een gat gevallen, mijn focus op een doel is weg.
Het is nu echt troosteloos en uitzichtloos. Ik schrijf elke dag een dankbaarheidsdagboek, maar echt veel lol heb ik nu niet in het leven. (Het helpt niet dat mijn relatie net over is, een lockdown samen op de bank had ik minder erg gevonden)
Hopelijk gaat de zon snel weer wat schijnen voor je of krijg je een nieuw sportdoel of ga je voor een Tinder marathon.
Go hard or go home![]()
Geen idee, alles wordt nu ingezet op de rappe ontwikkeling van een Omicron vaccin meen ik, ondertussen zijn de boosters voor de komende 2 jaar al opgekocht voor de bevolking van Europa. Over Delta vaccin niks meer gehoord.quote:Op zondag 12 december 2021 17:24 schreef ludovico het volgende:
Vinden ze het nog een plan om een delta vaccin uit te brengen of vinden ze 4 booster shots toedienen lucratiever?
Beter zetten we op hoop van zegen zsm de deuren wijd open voor bezoekers uit Zuid Afrika met een ipv quarantaine een uitgaansverplichting.![]()
Wat vind ik dat rot om te lezen. Sterktequote:Op zondag 12 december 2021 16:59 schreef popje het volgende:
[..]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Hoe hoger het aantal besmettingen, hoe groter de kans op een nieuwe escape variant.quote:Op zondag 12 december 2021 17:30 schreef Za het volgende:
[..]
Geen idee, alles wordt nu ingezet op de rappe ontwikkeling van een Omicron vaccin meen ik, ondertussen zijn de boosters voor de komende 2 jaar al opgekocht voor de bevolking van Europa. Over Delta vaccin niks meer gehoord.
Beter zetten we op hoop van zegen zsm de deuren wijd open voor bezoekers uit Zuid Afrika met een ipv quarantaine een uitgaansverplichting.are we infinite or am I alone![]()
Angstmediaquote:Op zondag 12 december 2021 16:33 schreef capricia het volgende:
[..]
[ twitter ]
Binnenkort in ons theater.![]()
Eens maar die komt dan voort uit een variant die reeds een gedrocht is.quote:Op zondag 12 december 2021 17:32 schreef crystal_meth het volgende:
Hoe hoger het aantal besmettingen, hoe groter de kans op een nieuwe escape variant.![]()
...quote:Op zondag 12 december 2021 17:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoe hoger het aantal besmettingen, hoe groter de kans op een nieuwe escape variant.
Wat is jouw exit scenario of wil je hiervoor altijd met maatregelen gaan leven? Want mij is het deze onzin niet waard hoor. Virussen muteren. Deal with it.
De dodelijkheid is niet eens bijzonder. Vroeger leefden we altijd met het accepteren van minimale risico's en begrepen we dat je bij pech vroegtijdig het leven liet."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
He bah dat klinkt ook erg leeg ja nu ineens. Hopelijk vind je snel weer een doel of iets anders waar je je wat aan op kunt trekken!quote:Op zondag 12 december 2021 16:59 schreef popje het volgende:
[..]
Het is nu echt troosteloos en uitzichtloos. Ik schrijf elke dag een dankbaarheidsdagboek, maar echt veel lol heb ik nu niet in het leven. (Het helpt niet dat mijn relatie net over is, een lockdown samen op de bank had ik minder erg gevonden)![]()
Omikron zal dinsdag in Denemarken dominant zijn..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Er is heden plenty positief Covid nieuws om je op te focussen ipv te gaan hangen in troosteloosheid en uitzichtloosheid. Uitermate interessant leesvoer bovendien.quote:Op zondag 12 december 2021 16:59 schreef popje het volgende:
Sorry maar ik zie dit als een ongepaste cq onjuiste manier van aandachtzoeken. Wat koop je voor de bijval die je ermee oogst? Alleen maar bevestiging van je uitzichtloosheid.![]()
Gisteren al gepost door Za hier, het zal moeten blijken welke kant het op zal slaan..quote:Op zondag 12 december 2021 17:47 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Even weer wat hierdepiep hoera omicron nieuws.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
ongepast? Mag diegene hier niet aangeven hoe diegene zich voelt? En dat ook nog aandachtzoeken noemen. Ga je schamenquote:Op zondag 12 december 2021 17:48 schreef Za het volgende:
[..]
Er is heden plenty positief Covid nieuws om je op te focussen ipv te gaan hangen in troosteloosheid en uitzichtloosheid. Uitermate interessant leesvoer bovendien.
Sorry maar ik zie dit als een ongepaste cq onjuiste manier van aandachtzoeken. Wat koop je voor de bijval die je ermee oogst? Alleen maar bevestiging van je uitzichtloosheid.![]()
Als Popje dat hier wil posten, dan staat dat haar vrij om haar gevoelens hier te uiten. Niks aandachtzoeken. Soms willen mensen gewoon iets kwijt en soms is dat makkelijker anoniem ergens dan tegen iemand die je kent.quote:Op zondag 12 december 2021 17:48 schreef Za het volgende:
[..]
Er is heden plenty positief Covid nieuws om je op te focussen ipv te gaan hangen in troosteloosheid en uitzichtloosheid. Uitermate interessant leesvoer bovendien.
Iedereen mag aangeven hoe hij/zij zich voelt op een openbaar forum, en dan kan ook iedereen zijn mening geven, zo werkt dat.quote:Op zondag 12 december 2021 17:55 schreef tim020hoorn het volgende:
ongepast? Mag diegene hier niet aangeven hoe diegene zich voelt? En dat ook nog aandachtzoeken noemen. Ga je schamen
Uiteraard is het een vorm van aandachtzoeken, negatieve aandacht, en daar is niemand bij gebaat. Gaan er nu 3 pagina's sterkte aan Popje komen? Daarmee praat je iemand alleen maar verder de ellende in.![]()
Aantal cases daar stijgt ook wel heel rap zo te zienquote:Op zondag 12 december 2021 17:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Omikron zal dinsdag in Denemarken dominant zijn..![]()
Aandachtzoeken?quote:Op zondag 12 december 2021 17:48 schreef Za het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie dit als een ongepaste cq onjuiste manier van aandachtzoeken. Wat koop je voor de bijval die je ermee oogst? Alleen maar bevestiging van je uitzichtloosheid.
Niet ieders leven is zo lekker compatibel met maatregelen.I'll give you something to do![]()
ja zo werkt dat idd. Hoef je je nog niet te gedragen als een gevoelloze eikelquote:Op zondag 12 december 2021 17:59 schreef Za het volgende:
[..]
Iedereen mag aangeven hoe hij/zij zich voelt op een openbaar forum, en dan kan ook iedereen zijn mening geven, zo werkt dat.
Uiteraard is het een vorm van aandachtzoeken, negatieve aandacht, en daar is niemand bij gebaat. Gaan er nu 3 pagina's sterkte aan Popje komen? Daarmee praat je iemand alleen maar verder de ellende in.![]()
En dan helpt de winterblues daar ook niet echt bij. Hopen dat je weer een nieuwe uitlaatklep weet te vinden waar je innerlijk vuurtje van gaat vlammenquote:Op zondag 12 december 2021 16:59 schreef popje het volgende:
[..]
Het is nu echt troosteloos en uitzichtloos. Ik schrijf elke dag een dankbaarheidsdagboek, maar echt veel lol heb ik nu niet in het leven. (Het helpt niet dat mijn relatie net over is, een lockdown samen op de bank had ik minder erg gevonden)![]()
![]()
BNOquote:UK chief medical officers: "Data on severity will become clearer over the coming weeks but hospitalisations from Omicron are already occurring and these are likely to increase rapidly"“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Of je geeft er mee aan dat je aan diegene denkt. Wat steun geeft.quote:Op zondag 12 december 2021 17:59 schreef Za het volgende:
[..]
Iedereen mag aangeven hoe hij/zij zich voelt op een openbaar forum, en dan kan ook iedereen zijn mening geven, zo werkt dat.
Uitkomst Catshuisoverleg: avondlockdown geldt tot na jaarwisseling
De huidige coronamaatregelen worden tot zeker begin volgend jaar verlengd. Dat is volgens bronnen de uitkomst van overleg op het Catshuis van experts en een deel van het demissionaire kabinet.
Dat betekent dat tot minstens begin januari onder meer de horeca, niet-essentiële winkels en sportscholen moeten sluiten om 17.00 uur. Ook blijft het advies om maximaal vier mensen thuis te ontvangen gehandhaafd. Van een uitzondering voor de Kerstdagen, wat de afgelopen tijd wel werd geopperd, is dus geen sprake.
De afgelopen week is het aantal nieuwe besmettingen weliswaar afgenomen, maar de druk op de zorg blijft hoog en daarom zijn versoepelingen volgens het demissionaire kabinet niet opportuun. Het kabinet volgt hiermee het advies van het Outbreak Management Team. Het OMT had geadviseerd om niet te versoepelen, mede vanwege de onzekerheid rond de nieuwe omikronvariant.
Kerstvakantie
Het kabinet heeft nog geen besluit genomen over een mogelijk langere kerstvakantie. Het OMT had die optie op tafel gelegd, om besmettingen op scholen te beperken. Minister Slob liet eerder weten dat het de inzet is om de scholen rond de kerstvakantie open te houden.
De komende dagen zijn er nog meer overleggen en dinsdag is er een coronapersconferentie van het kabinet waar de besluiten officieel worden bekendgemaakt en toegelicht.![]()
Niet verrassend allemaal helaas. Gaat weer een lange winter worden zo. In tegenstelling tot vorig jaar in ieder geval nog het ''geluk'' dat veel zaken tot 17.00 wél open zijn.quote:Op zondag 12 december 2021 18:08 schreef Momo het volgende:
De huidige coronamaatregelen worden tot zeker begin volgend jaar verlengd. Dat is volgens bronnen de uitkomst van overleg op het Catshuis van experts en een deel van het demissionaire kabinet.
Dat betekent dat tot minstens begin januari onder meer de horeca, niet-essentiële winkels en sportscholen moeten sluiten om 17.00 uur. Ook blijft het advies om maximaal vier mensen thuis te ontvangen gehandhaafd. Van een uitzondering voor de Kerstdagen, wat de afgelopen tijd wel werd geopperd, is dus geen sprake.
De afgelopen week is het aantal nieuwe besmettingen weliswaar afgenomen, maar de druk op de zorg blijft hoog en daarom zijn versoepelingen volgens het demissionaire kabinet niet opportuun. Het kabinet volgt hiermee het advies van het Outbreak Management Team. Het OMT had geadviseerd om niet te versoepelen, mede vanwege de onzekerheid rond de nieuwe omikronvariant.
Kerstvakantie
Het kabinet heeft nog geen besluit genomen over een mogelijk langere kerstvakantie. Het OMT had die optie op tafel gelegd, om besmettingen op scholen te beperken. Minister Slob liet eerder weten dat het de inzet is om de scholen rond de kerstvakantie open te houden.
De komende dagen zijn er nog meer overleggen en dinsdag is er een coronapersconferentie van het kabinet waar de besluiten officieel worden bekendgemaakt en toegelicht.![]()
Jaaaa! Please let it be true.quote:Op zondag 12 december 2021 17:47 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Even weer wat hierdepiep hoera omicron nieuws.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Alsof mensen met kerst en oud en nieuw zich aan die max 4 personen gaan houden.
Zonder wrijving geen glans![]()
Als ik kijk naar mijn eigen familie niet perse aan die 4, als het er toevallig 5 of 6 worden ok. Maar we gaan niet met 13 mensen daar zitten.quote:Op zondag 12 december 2021 18:10 schreef Haags het volgende:
Alsof mensen met kerst en oud en nieuw zich aan die max 4 personen gaan houden.![]()
quote:https://www.theguardian.c(...)-government-confirmsquote:People have been admitted to hospital with the Omicron variant in Britain, a government minister has confirmed, as a senior public health adviser said further curbs may be needed.
The education secretary, Nadhim Zahawi, said he could confirm there were “cases in hospital with Omicron”. “We’ve been able to test people who are in hospital over the past two weeks, and so there is a lag to hospitalisation,” he told Trevor Phillips on Sky News.
Speaking to the BBC, Susan Hopkins, the chief medical adviser of the UK Health Security Agency, said hospitals were diagnosing Omicron in an increasing number of people coming into emergency departments and that the numbers in hospital were expected to increase.
No deaths have been reported so far from Omicron, although it is just over two weeks since the variant was first detected in the UK, and there is normally a time lag of three to four weeks between infection and death, should that happen. “I think it’s too early to make any assumption at this point in time,” Hopkins said.
Hopkins said it was “inevitable that we’re going to see a big wave of infections” but that it was not yet clear how many of these cases would be severe.are we infinite or am I alone![]()
Ongelofelijk, dezelfde shitshow als vorig jaar. Wat een treurigheid. Net als popje voel ik hem ook wel hoor, donkere dagen, de decembermaand die toch al niet mijn favoriet is, en dan dit gezeik er ook nog eens bij. Uitzichtloze zooi is het.quote:Op zondag 12 december 2021 18:08 schreef Momo het volgende:
Kerstvakantie
De komende dagen zijn er nog meer overleggen en dinsdag is er een coronapersconferentie van het kabinet waar de besluiten officieel worden bekendgemaakt en toegelicht.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
BNOquote:Israel issues travel ban for UK, Belgium, and Denmark due to Omicron, meaning citizens are not allowed to travel there“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
https://www.theguardian.c(...)ovid-detection-masksquote:Scientists use ostrich cells to make glowing Covid detection masks
Japanese researchers have developed masks that use ostrich antibodies to detect Covid-19 by glowing under ultraviolet light.
The discovery, by Yasuhiro Tsukamoto and his team at Kyoto Prefectural University in western Japan, could provide for low-cost testing of the virus at home.
The scientists started by creating a mask filter coated with ostrich antibodies targeting the virus, based on previous research showing the birds had strong resistance to disease.
In a small study, test subjects wore the masks, and after eight hours the filters were removed and sprayed with a chemical that glows under ultraviolet light if the virus is present. The filters worn by people infected with Covid glowed around the nose and mouth.
The team hopes to further develop the masks so that they will glow automatically, without special lighting, if the virus is detected.are we infinite or am I alone![]()
Dit vind ik wel een gave stap vooruit in de technologie. Maar zouden die kapjes niet eerst heel duur zijn?quote:Op zondag 12 december 2021 18:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)ovid-detection-masks![]()
Waarom niks over de kerstvakantie? Duurt wel lang. Ik werk zelf in het onderwijs en zou wel graag duidelijkheid willen. Ik verwacht niks bijzonders, maar breng het dan op z'n minst op tijd naar buiten.The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
geen extra kerstvakantie.quote:Op zondag 12 december 2021 18:24 schreef SonicVolcano het volgende:
Waarom niks over de kerstvakantie? Duurt wel lang. Ik werk zelf in het onderwijs en zou wel graag duidelijkheid willen. Ik verwacht niks bijzonders, maar breng het dan op z'n minst op tijd naar buiten.![]()
Hoop toch wel ergens deze winter een trip buiten de landgrenzen te kunnen regelen, om zo de sleur van weer een nieuwe Coronawinter even te kunnen breken. Verder voorlopig nog kunst- en vliegwerk om de lokale sportschool geregeld te kunnen bezoeken. Ik werk een extra dag thuis speciaal voor dat doel!![]()
Bron? In het NOS bericht staat dat dat nog niet besloten is namelijk.quote:The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
ik zeg dat, werken voor je geldquote:Op zondag 12 december 2021 18:27 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Bron? In het NOS bericht staat dat dat nog niet besloten is namelijk.![]()
![]()
![]()
![]()
Oke is goed xoxoquote:The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.![]()
dit kabinet...en dat krijgen we straks in een iets ander jasje terug.
Omnibus in omnibus.
Wij hebben gewoon een andere bevolkingsopbouw in Europa dan in Afrika.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Alsnog kun je er wel lering uit trekken natuurlijk. Ze zijn niet allemaal 21.quote:Op zondag 12 december 2021 18:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij hebben gewoon een andere bevolkingsopbouw in Europa dan in Afrika.
Daarnaast hebben wij hier vaccins en schijnt het dat inmiddels 3 mensen een booster in hun mik hebben.Go hard or go home![]()
Ik vind Oostenrijk wel cool.quote:Op zondag 12 december 2021 18:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Alsnog kun je er wel lering uit trekken natuurlijk. Ze zijn niet allemaal 21.
Daarnaast hebben wij hier vaccins en schijnt het dat inmiddels 3 mensen een booster in hun mik hebben.
Hebben een drie weekse lockdown afgekondigd (voor gevaccineerden). En die eindigt ook gewoon na drie weken. Morgen dus.
En die drie weken hebben ze gebruikt om te boosteren.
Wat een heerlijk land.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ik heb een wintersport naar Oostenrijk geboekt! Ben ik er even tussenuit. Nee, ik wilde geen negatieve aandacht vragen, ik wilde gewoon even mijn verhaal kwijt. Dank voor de lieve reacties, ik voel me al beter nu ik weer iets leuks in het vooruitzicht heb.quote:Op zondag 12 december 2021 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind Oostenrijk wel cool.
Hebben een drie weekse lockdown afgekondigd (voor gevaccineerden). En die eindigt ook gewoon na drie weken. Morgen dus.
Wat een heerlijk land.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Oh maar dan zou een echte knappe pandemie toch juist heel welkom zijn?quote:Op zondag 12 december 2021 14:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Och meid toch.
Wat cru hè. Errug!![]()
Wil em wel uitleggen, hoor. We zijn met teveel We hebben met zn allen alles geplunderd en misbruiken levende wezens om maar aan onze behoeftes te komen. Zo draait mijn maag om van de bio-industrie of hoe mensen hun kinderen moeten verkopen om maar aan vreten te komen.
Ik zou een enorme voorstander zijn van minder mensen zodat de behoeftes wat minder worden en er hopelijk minder uitbuiting plaatsvindt en we meer zelfvoorzienend kunnen worden.
Halfvol, halfleeg. Wat je wil, maat.
Daarnaast zijn we zo ver verwijderd van de natuur dat we met man en macht proberen een virus te verbannen met matig resultaat. Zet veel wezens bijeen en er breken ziektes uit, er worden er miljoenen (vaak zinloos) geruimd elk jaar maar alleen daar waar er geld is, proberen we het virus te verbannen en we zijn daar niet heel goed in, zo blijkt.Omnibus in omnibus.
Iew, die beelden van de politie in die winkel.quote:Op zondag 12 december 2021 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een heerlijk land.
Ik die met mn Janssen niet welkom ben/was? Neh, Oostenrijk is uncool. Sowieso, vaak regen, slecht vreten, lelijke mode en Hitler.![]()
Ik ga voor de Fiji eilanden. 0 gevallen ook daar. Echt top!Go hard or go home![]()
Ja hallo, ik was het gekut met boosters in Nederland zat en ben vandaag naar Aachen gereden voor een shot Moderna. Ik kon tijdens m’n afspraak al aangeven dat ik in Nederland woon, was allemaal geen probleem. Gelijk even de kerstmarkt bezocht, hartstikke leuk uitje al met al![]()
![]()
Euh, ja?quote:Op zondag 12 december 2021 18:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh maar dan zou een echte knappe pandemie toch juist heel welkom zijn?Go hard or go home![]()
Je hebt toch duidelijkheid?quote:Op zondag 12 december 2021 18:24 schreef SonicVolcano het volgende:
Waarom niks over de kerstvakantie? Duurt wel lang. Ik werk zelf in het onderwijs en zou wel graag duidelijkheid willen. Ik verwacht niks bijzonders, maar breng het dan op z'n minst op tijd naar buiten.'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Mag je kiezen welk vaccin je wil?quote:Op zondag 12 december 2021 19:01 schreef Tijn het volgende:
Ja hallo, ik was het gekut met boosters in Nederland zat en ben vandaag naar Aachen gereden voor een shot Moderna. Ik kon tijdens m’n afspraak al aangeven dat ik in Nederland woon, was allemaal geen probleem. Gelijk even de kerstmarkt bezocht, hartstikke leuk uitje al met alIsn't it ironic, don't you think
Ja, is het een all you can booster gelegenheid en hoeveel sterren heeft de specifieke locatie?quote:Op zondag 12 december 2021 19:03 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Mag je kiezen welk vaccin je wil?
1 ster: Kreeg Janssen, mocht niet dansen.Go hard or go home![]()
Dus eigenlijk had het kabinet gewoon niks moeten doen.quote:Omnibus in omnibus.
HadWaren je eerste vaccinaties ook met Moderna, of heb je gemixt?quote:Op zondag 12 december 2021 19:01 schreef Tijn het volgende:
Ja hallo, ik was het gekut met boosters in Nederland zat en ben vandaag naar Aachen gereden voor een shot Moderna. Ik kon tijdens m’n afspraak al aangeven dat ik in Nederland woon, was allemaal geen probleem. Gelijk even de kerstmarkt bezocht, hartstikke leuk uitje al met alAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Betrouwbare overheid, wat zou dat een zegen zijn.quote:Op zondag 12 december 2021 18:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een heerlijk land.![]()
Avondlockdown tot na de jaarwisseling, de afschaffing begin januari zal optimistisch zijn (doch theoretisch mogelijk). Dan is de vraag op welk later moment, pasen, begin maart?![]()
Ik voorzie een fok meet uitje waar me allemaal onze prik alvast gaan halen.quote:Op zondag 12 december 2021 19:01 schreef Tijn het volgende:
Ja hallo, ik was het gekut met boosters in Nederland zat en ben vandaag naar Aachen gereden voor een shot Moderna. Ik kon tijdens m’n afspraak al aangeven dat ik in Nederland woon, was allemaal geen probleem. Gelijk even de kerstmarkt bezocht, hartstikke leuk uitje al met alMaar mooi dat je daar zo heen kon, heb je vanuit daar een qr code meegekregen?
![]()
Hoeveel mensen zouden zich nou daadwerkelijk aan het "maximaal vier gasten" of "maximaal één bezoek per dag" houden en zich dan ook nog eens zelftesten (of het bezoek zich dat laten doen)? En dan niet toevallig omdat dat toch niet gepland stond, maar daadwerkelijk afspraken verzetten of anders inplannen.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ja, meets en uitjes kunnen niet hè. Gr gr Mark & Huug.quote:When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Vorig jaar was het ergens rond mei/juni. Dus ik denk dit jaar in juliquote:Op zondag 12 december 2021 19:10 schreef zipcon het volgende:
Avondlockdown tot na de jaarwisseling, de afschaffing begin januari zal optimistisch zijn (doch theoretisch mogelijk). Dan is de vraag op welk later moment, pasen, begin maart?- verwijderd door admin -![]()
Zo te lezen op Nu.nl (waarom doe ik dat op zondagavond) heel weinig. Kan het me ook prima voorstellen. Wel veel mensen die zeggen eerst een testje te doen, maar daarna fijn met opa en oma aan het kerstmaal.quote:Op zondag 12 december 2021 19:22 schreef nostra het volgende:
Hoeveel mensen zouden zich nou daadwerkelijk aan het "maximaal vier gasten" of "maximaal één bezoek per dag" houden en zich dan ook nog eens zelftesten (of het bezoek zich dat laten doen)? En dan niet toevallig omdat dat toch niet gepland stond, maar daadwerkelijk afspraken verzetten of anders inplannen.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Het zijn alleen maar dringende adviezen.quote:Op zondag 12 december 2021 19:22 schreef nostra het volgende:
Hoeveel mensen zouden zich nou daadwerkelijk aan het "maximaal vier gasten" of "maximaal één bezoek per dag" houden en zich dan ook nog eens zelftesten (of het bezoek zich dat laten doen)? En dan niet toevallig omdat dat toch niet gepland stond, maar daadwerkelijk afspraken verzetten of anders inplannen.
Isn't it ironic, don't you think
Je bedoelt nog dringender adviesquote:Op zondag 12 december 2021 19:29 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Het zijn alleen maar dringende adviezen.![]()
![]()
Oké, maatregelen worden in deze vorm verlengd. Is de effectiviteit ervan bekend en waarom niet sportscholen in de avond openhouden, winkels een uurtje langer open laten en de kerstvakantie voor scholen langer doortrekken?Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.![]()
Er wordt hier de hele tijd gelachen over die dringende adviezen, maar als er morgen wordt besloten dat er achter de voordeur gehandhaafd gaat worden, dan zijn het ineens fascisten, NSB’ers en meer van zulks.
Dus het is toch nooit goed. Wel makkelijk dit hoor.![]()
Dinsdag is wel snel.quote:Op zondag 12 december 2021 17:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Omikron zal dinsdag in Denemarken dominant zijn..
En we moesten toch eerst maar aankijken want we mochten niet zomaar extrapoleren enzo?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Supermarkten zo vroeg dicht met de feestdagen lijkt me niet de meest snuggere keuze. Mensen kunnen niet uit eten dus gaan massaal zelf koken, ergo, schijtdruk in de Appie. En het was pre corona al een drama om vlak voor de kerst boodschappen te moeten doen.quote:Op zondag 12 december 2021 19:34 schreef Fascination het volgende:
Oké, maatregelen worden in deze vorm verlengd. Is de effectiviteit ervan bekend en waarom niet sportscholen in de avond openhouden, winkels een uurtje langer open laten en de kerstvakantie voor scholen langer doortrekken?Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Gewoon weer hetzelfde partijtje paniekvoetbal zoals we van deze club gewend zijn. Nul visie, nul perspectief... doet me beetje denken aan de south park aflevering over schulden en bail-outs.quote:Op zondag 12 december 2021 19:39 schreef josja het volgende:
[..]
Supermarkten zo vroeg dicht met de feestdagen lijkt me niet de meest snuggere keuze. Mensen kunnen niet uit eten dus gaan massaal zelf koken, ergo, schijtdruk in de Appie. En het was pre corona al een drama om vlak voor de kerst boodschappen te moeten doen.Omnibus in omnibus.
Of de avondlockdown een slimme keuze was, is een discussie op zichzelf maar het draagvlak is zo fragiel, dat als je nu uitzonderingen gaat maken, je 1 grote bak gezeik kan verwachten van ondernemers die ook een uitzondering willen “want ja maar hullie”. Dan is het niet meer te handhaven. Ik vind het ook kut maar beter nu doorbijten dan al dat gezeik.quote:Op zondag 12 december 2021 19:39 schreef josja het volgende:
[..]
Supermarkten zo vroeg dicht met de feestdagen lijkt me niet de meest snuggere keuze. Mensen kunnen niet uit eten dus gaan massaal zelf koken, ergo, schijtdruk in de Appie. En het was pre corona al een drama om vlak voor de kerst boodschappen te moeten doen.![]()
Nou, ik plan eigenlijk wel zo.quote:Op zondag 12 december 2021 19:22 schreef nostra het volgende:
Hoeveel mensen zouden zich nou daadwerkelijk aan het "maximaal vier gasten" of "maximaal één bezoek per dag" houden en zich dan ook nog eens zelftesten (of het bezoek zich dat laten doen)? En dan niet toevallig omdat dat toch niet gepland stond, maar daadwerkelijk afspraken verzetten of anders inplannen.
En ik had gisteren een familie lunch van 12.00 tot 16.00. Was heerlijk. Lekker uit eten.![]()
En ja, ik doe een zelftest thuis ( omdat de rest ouder is)."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wel eens gezien dat er aan hele rijke mensen werd gevraagd wat een pak melk kost of een brood. Ze hadden echt geen fucking clue.quote:Op zondag 12 december 2021 19:39 schreef josja het volgende:
[..]
Supermarkten zo vroeg dicht met de feestdagen lijkt me niet de meest snuggere keuze. Mensen kunnen niet uit eten dus gaan massaal zelf koken, ergo, schijtdruk in de Appie. En het was pre corona al een drama om vlak voor de kerst boodschappen te moeten doen.
Dat heb ik ook met mensen uit het kabinet. Alsof ze geen fucking clue hebben hoe de dagelijkse samenleving werkt want ze staan er gewoon niet in.Go hard or go home![]()
Is puur om de modellen te manipuleren. En de mensen bij het RIVM zijn natuurlijk ook volstrekt wereldvreemd.quote:Op zondag 12 december 2021 19:22 schreef nostra het volgende:
Hoeveel mensen zouden zich nou daadwerkelijk aan het "maximaal vier gasten" of "maximaal één bezoek per dag" houden en zich dan ook nog eens zelftesten (of het bezoek zich dat laten doen)? En dan niet toevallig omdat dat toch niet gepland stond, maar daadwerkelijk afspraken verzetten of anders inplannen.![]()
Ik weet het niet, kan me zo voorstellen dat ze een ruimere supermarktopening nog wel kunnen verkopen voor de feestdagen, meer spreiding want uit eten kan niet bladiebla.quote:Op zondag 12 december 2021 19:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Of de avondlockdown een slimme keuze was, is een discussie op zichzelf maar het draagvlak is zo fragiel, dat als je nu uitzonderingen gaat maken, je 1 grote bak gezeik kan verwachten van ondernemers die ook een uitzondering willen “want ja maar hullie”. Dan is het niet meer te handhaven. Ik vind het ook kut maar beter nu doorbijten dan al dat gezeik.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
Precies hierom trek ik lui als die Timmermans zo slecht. Leuk dat je champagne kan bestellen in 7 talen, maar als je de taal van de man in de straat niet begrijpt, dan ben je als politicus alsnog geen knip voor de neus waard imo.quote:Op zondag 12 december 2021 19:47 schreef Noek het volgende:
[..]
Wel eens gezien dat er aan hele rijke mensen werd gevraagd wat een pak melk kost of een brood. Ze hadden echt geen fucking clue.
Dat heb ik ook met mensen uit het kabinet. Alsof ze geen fucking clue hebben hoe de dagelijkse samenleving werkt want ze staan er gewoon niet in.![]()
Boris Johnson vanavond 21:00 weer een 'adress to the nation' met nog meer maatregelen.
Het UK is een fatsoenlijk land dat veel beter zich op het virus heeft dan bananenrepubliek Nederland, en ze lijken de nieuwe variant toch wel heel serieus te nemen. Belooft wat voor hier over een weekje.![]()
Vraag me af of het uberhaupt mogelijk is om ze massaal te produceren. Hoeveel struisvogels (of struisvogeleieren) heb je daar voor nodig, of kunnen die antilichamen in het lab gekweekt worden?quote:Op zondag 12 december 2021 18:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een gave stap vooruit in de technologie. Maar zouden die kapjes niet eerst heel duur zijn?are we infinite or am I alone![]()
BBC verwachtte eerder deze avond louter een zachte "please get your booster jab" boodschap zonder extra maatregelen.quote:Op zondag 12 december 2021 19:58 schreef Confetti het volgende:
Boris Johnson vanavond 21:00 weer een 'adress to the nation' met nog meer maatregelen.![]()
Dit melden epidemiologen vanuit Denemarken, ik zuig dat niet uit m’n duim ofzo..quote:Op zondag 12 december 2021 19:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dinsdag is wel snel.
En we moesten toch eerst maar aankijken want we mochten niet zomaar extrapoleren enzo?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Maar is er reden om aan te nemen dat er in Europa grote verschillen zijn voor wat betreft de verspreiding?quote:Op zondag 12 december 2021 20:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit melden epidemiologen vanuit Denemarken, ik zuig dat niet uit m’n duim ofzo..
Want dan zouden we in 1-2 weken al meer toeloop in de ziekenhuizen moeten zien?![]()
Een fatsoenlijk land, waar is dat op gebaseerdquote:Op zondag 12 december 2021 19:58 schreef Confetti het volgende:
Boris Johnson vanavond 21:00 weer een 'adress to the nation' met nog meer maatregelen.
Het UK is een fatsoenlijk land dat veel beter zich op het virus heeft dan bananenrepubliek Nederland, en ze lijken de nieuwe variant toch wel heel serieus te nemen. Belooft wat voor hier over een weekje.?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Ze hebben vanaf de zomer niets meer serieus genomen. En puur geluk gehad dat ze op het juiste moment balls to the wall zijn gegaan.quote:Op zondag 12 december 2021 19:58 schreef Confetti het volgende:
Het UK is een fatsoenlijk land dat veel beter zich op het virus heeft dan bananenrepubliek Nederland, en ze lijken de nieuwe variant toch wel heel serieus te nemen. Belooft wat voor hier over een weekje.I'll give you something to do![]()
Ik heb een tijd in het VK gewoond, zo fatsoenlijk was ‘t allemaal niet hoor, maar dat ging dan even niet over corona. Het VK heeft een paar maanden terug een gok genomen die we hier bejubeld hebben en voor gek hebben verklaard.quote:Op zondag 12 december 2021 19:58 schreef Confetti het volgende:
Het UK is een fatsoenlijk land dat veel beter zich op het virus heeft dan bananenrepubliek Nederland, en ze lijken de nieuwe variant toch wel heel serieus te nemen. Belooft wat voor hier over een weekje.![]()
Het frustrerende is dat wereldvreemde mensen jouw leven bepalen. Mensen die politieke workaholics zijn zonder een sociaal leven.
Mensen die zonder blikken of blozen een hele maatschappij verder ontwrichten met geen enkele intentie om te kijken naar wat wél kan.
Een kwart van de sporters sport niet meer.. dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Restaurants dicht met kerst, dus hele families thuis dicht op elkaar aan het diner.. dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
En ik kan nog wel even doorgaan..Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Ook nog eens workaholics waarvoor het leven niet veel verandert. Zij werken gewoon door zoals ze dat ook daarvoor deden. Denk dus dat ze weinig idee hebben van wat voor impact dit kan hebben op mensen.quote:Op zondag 12 december 2021 20:20 schreef DonDruiper het volgende:
Het frustrerende is dat wereldvreemde mensen jouw leven bepalen. Mensen die politieke workaholics zijn zonder een sociaal leven.
Mensen die zonder blikken of blozen een hele maatschappij verder ontwrichten met geen enkele intentie om te kijken naar wat wél kan.
Een kwart van de sporters sport niet meer.. dat kan toch nooit de bedoeling zijn? Restaurants dicht met kerst, dus hele families thuis dicht op elkaar aan het diner.. dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
En ik kan nog wel even doorgaan..![]()
Eensquote:Op zondag 12 december 2021 20:20 schreef DonDruiper het volgende:
En ik kan nog wel even doorgaan..
Heb in de kerstvakantie daarom ook maar nog een tripje naar België geboekt want is belangrijk, genieten van het leven en van wat gewoon kan
Dat is namelijk mijn bedoeling in het leven
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Fatsoenlijk was misschien het verkeerde woord, eerder beter met Corona. Eerder testcapaciteit op orde, vaccinaties, boosters, sequences. Duidelijk superieur aan de Nederlandse 'witte jassen'.quote:Op zondag 12 december 2021 20:16 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Een fatsoenlijk land, waar is dat op gebaseerd?
![]()
Dat klinkt fatsoenlijker inderdaadquote:Op zondag 12 december 2021 20:27 schreef Confetti het volgende:
[..]
Fatsoenlijk was misschien het verkeerde woord, eerder beter met Corona. Eerder testcapaciteit op orde, vaccinaties, boosters, sequences. Duidelijk superieur aan de Nederlandse 'witte jassen'.
Eens kijken waar ze zometeen mee komen. 9u toch zei je?![]()
Klap in mijn gezichtquote:Op zondag 12 december 2021 20:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Eens
Heb in de kerstvakantie daarom ook maar nog een tripje naar België geboekt want is belangrijk, genieten van het leven en van wat gewoon kan
Dat is namelijk mijn bedoeling in het leven![]()
Ja, in principe wel. Verschillende vaccinatielocaties hebben verschillende merken op voorraad. Als je een bepaalde voorkeur hebt, kun je gewoon een afspraak maken bij een locatie waar ze het spul dat je wil aanbieden.quote:Op zondag 12 december 2021 19:03 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Mag je kiezen welk vaccin je wil?Ik heb expres voor Moderna gekozen omdat ik aanvankelijk Pfizer had gekregen en het schijnt dat mixen beter werkt. Hoewel ik niet weet hoeveel het uitmaakt met twee keer mNRA, maar goed. Wat maakt het ook uitquote:Op zondag 12 december 2021 19:08 schreef miss_sly het volgende:
Had
[..]
Waren je eerste vaccinaties ook met Moderna, of heb je gemixt?![]()
![]()
Ik ben slechts een paar keer in de UK geweest maar het is inderdaad een fascinerend en tegenstrijdig land.quote:Op zondag 12 december 2021 20:20 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb een tijd in het VK gewoond, zo fatsoenlijk was ‘t allemaal niet hoor, maar dat ging dan even niet over corona. Het VK heeft een paar maanden terug een gok genomen die we hier bejubeld hebben en voor gek hebben verklaard.
Overdag een vrij normaal beschaafde situatie gemiddeld. Maar s'avonds wat later op de avond hoor je opeens de ene na de andere sirene voorbij rijden, zie je ladingen dronken lui half kotsend op straat en overal blêrende ruzie makende wijven met een aantal kilo's overgewicht in veel te weinig kleding.
Letterlijk Jeckyl & Hyde land vond ik het![]()
![]()
Deze keer over Nederland, alsof het hier zo goed is.quote:Op zondag 12 december 2021 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben slechts een paar keer in de UK geweest maar het is inderdaad een fascinerend en tegenstrijdig land.
Overdag een vrij normaal beschaafde situatie gemiddeld. Maar s'avonds wat later op de avond hoor je opeens de ene na de andere sirene voorbij rijden, zie je ladingen dronken lui half kotsend op straat en overal blêrende ruzie makende wijven met een aantal kilo's overgewicht in veel te weinig kleding.
Letterlijk Jeckyl & Hyde land vond ik het
Als je steeds meer belasting wil gaan betalen, je steeds minder overhoud voor leuke dingen, waar de rijken ontzien worden, dan moet je gewoon VVD blijven stemmen, trouwens er is geen enkele politieke partij die op de centen let waar een ander voor gewerkt heeft, als een politieke partij gaat bezuinigen op de kosten, dan moet het ambtenaren apparaat krimpen, dat is snijden in eigen vlees.
De oplossing om de gezondheidszorg uit het slop te trekken.
Er staan minimaal 3 ziekenhuizen leeg in Nederland.
Maak er COVID-19 ziekenhuizen van.
Door de bezuinigingen in de zorg, is er veel medisch personeel afgevloeid.
Geef ze een goed loon, onderdak, specialistische verkorte COVID-19 opleiding.
Maak de Intensive Care extra groot.
Reguliere zorg kan gewoon doorgaan.
Alle kennis over COVID-19 is dan gecentreerd, dus betere behandelingen zijn mogelijk.
In China stampen ze in 3 weken een compleet ziekenhuis uit de grond, in Nederland staan ze leeg.
Voordeel: de mensen die om allerlei redenen niet gevaccineerd willen/kunnen worden, zijn als ze ziek zijn door COVID-19, genezen of sterven in het ziekenhuis zonder de reguliere zorg te belasten. Zo schep je ook geen tweedeling in de maatschappij doordat de politiek de IC zorg zo klein mogelijk gemaakt heeft.
Verder COVID-19 gaat de komende jaren niet weg, dus een specialistisch COVID-19 ziekenhuis is dus noodzaak.
Ook zorg je er voor dat er geen polarisatie in de maatschappij optreed.
Dankzij het inefficiënte beleid van het demissionair kabinet hebben we nu al weer een lockdown tijdens de feestdagen, eigenlijk is dit kabinet corrupt. Omdat het beleid heel anders had kunnen zijn, zie de motivatie hierboven.
Het demissionair kabinet koerst af op een verlenging van de avondlockdown. Dat melden ingewijden zondag na afloop van het Catshuisoverleg. Dat betekent dat de sluiting van het avondleven ook tijdens de feestdagen zal gelden. Ook het advies om maximaal vier personen thuis te ontvangen, blijft van kracht.
[ Bericht 9% gewijzigd door Met_minder_meer op 12-12-2021 20:44:29 (Aanvulling. ) ]![]()
En heb je de QR nog meegekregen? of moest je ergens anders heen?quote:Op zondag 12 december 2021 20:31 schreef Tijn het volgende:
kun je gewoon een afspraak maken bij een locatie waar ze het spul dat je wil aanbieden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Nee, nog nietquote:Op zondag 12 december 2021 19:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik voorzie een fok meet uitje waar me allemaal onze prik alvast gaan halen.Maar mooi dat je daar zo heen kon, heb je vanuit daar een qr code meegekregen?
Dat kan bij de apotheek, maar die was dicht op zondag
Dus ik moet nog een keertje terug. Maar het is nu een administratieve kwestie, ik heb alle papieren die ik nodig heb om dat te regelen.
![]()
Ok, ik weet niet wat dit te maken heeft met de UK. Maar anyway, cool. Je schrijfstijl komt me bekend voor trouwens..quote:Op zondag 12 december 2021 20:34 schreef Met_minder_meer het volgende:
[..]
Deze keer over Nederland, alsof het hier zo goed is.
-knip lang verhaal-Kloontje?
![]()
Ben je naar Arras geweest?quote:Op zondag 12 december 2021 20:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, nog nietDat kan bij de apotheek, maar die was dicht op zondag
Dus ik moet nog een keertje terug. Maar het is nu een administratieve kwestie, ik heb alle papieren die ik nodig heb om dat te regelen.
![]()
Nee, Aachen. Ik hoorde bij Nieuwsuur dat er blijkbaar Nederlanders geweigerd worden in Frankrijk, maar dat ze het in Aachen geen enkel probleem vinden.quote:
Dat bleek ook wel, want ik kon bij het maken van m'n afspraak gewoon invullen dat ik in Nederland woon. Niemand viel erover. Sterker nog, ik schat dat de helft van de mensen daar uit Nederland kwam![]()
![]()
Welke club bedoel je, het OMT of het kabinet?quote:Op zondag 12 december 2021 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gewoon weer hetzelfde partijtje paniekvoetbal zoals we van deze club gewend zijn. Nul visie, nul perspectief... doet me beetje denken aan de south park aflevering over schulden en bail-outs.![]()
Pintjes klappen, amai, zeker en vastquote:
Ik ben erg benieuwd hoe het met bijwerkingen gaat. Je houdt ons wel op de hoogte, toch?quote:Op zondag 12 december 2021 20:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, in principe wel. Verschillende vaccinatielocaties hebben verschillende merken op voorraad. Als je een bepaalde voorkeur hebt, kun je gewoon een afspraak maken bij een locatie waar ze het spul dat je wil aanbieden.
[..]
Ik heb expres voor Moderna gekozen omdat ik aanvankelijk Pfizer had gekregen en het schijnt dat mixen beter werkt. Hoewel ik niet weet hoeveel het uitmaakt met twee keer mNRA, maar goed. Wat maakt het ook uit
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Uiteraard. Ik had van de eerste twee ook niet superveel last, dus ik verwacht niet veel spectaculairs.quote:Op zondag 12 december 2021 21:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd hoe het met bijwerkingen gaat. Je houdt ons wel op de hoogte, toch?![]()
En welke leeftijdsgroepen zag en daar staan?quote:Op zondag 12 december 2021 20:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, Aachen. Ik hoorde bij Nieuwsuur dat er blijkbaar Nederlanders geweigerd worden in Frankrijk, maar dat ze het in Aachen geen enkel probleem vinden.
Dat bleek ook wel, want ik kon bij het maken van m'n afspraak gewoon invullen dat ik in Nederland woon. Niemand viel erover. Sterker nog, ik schat dat de helft van de mensen daar uit Nederland kwam
En waren het typische skivakantiemensen?
Je bent ervan op de hoogte dat zijn bijwerkingen niets zeggen over die van anderen tochquote:Op zondag 12 december 2021 21:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd hoe het met bijwerkingen gaat. Je houdt ons wel op de hoogte, toch?
Opvallend weinig bejaarden. Ik schat dat het gros tussen de 30 en de 50 was.quote:Op zondag 12 december 2021 21:05 schreef Molo het volgende:
[..]
En welke leeftijdsgroepen zag en daar staan?
En waren het typische skivakantiemensen?![]()
Lief dagboek,quote:Op zondag 12 december 2021 21:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik had van de eerste twee ook niet superveel last, dus ik verwacht niet veel spectaculairs.
Vandaag had ik last van mijn rechterschouder, bleek er een derde arm aangegroeid te zijn. Toen ik belde met de GGD gaven zij aan dat dit een voor hen onbekende bijwerking zou zijn, waardoor het niet aannemelijk is dat het aan het vaccin ligt. Waar het wel aan ligt is onduidelijk, misschien doordat ik de rit naar de vaccinatielocatie 2 koffie en een mars op heb.![]()
Boris Johnson gaf enkel aan dat iedere volwassene al voor eind dit jaar een booster kan krijgen. Zeker niet slecht maar ook geen nieuwe maatregelen (de andere verstrengingen gaan pas vanaf morgen en woensdag in).![]()
Zeer zorgvuldigquote:Op zondag 12 december 2021 21:10 schreef zipcon het volgende:
Boris Johnson gaf enkel aan dat iedere volwassene al voor eind dit jaar een booster kan krijgen. Zeker niet slecht maar ook geen nieuwe maatregelen (de andere verstrengingen gaan pas vanaf morgen en woensdag in).wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: