SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Shots fired.quote:Op zondag 12 december 2021 10:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben je al wat over jullie voetballes heen?![]()
Ik snap mijn moeder werkelijk niet, ze zit met smart te wachten op de boosterprik, maar ze heeft nu om de haverklap klachten van verkoudheid en narigheid van griep maar 'de griepprik heeft ze niet nodig'. Een soort misplaatste trots dat ze het niet nodig heeft maar in de tussentijd heeft ze wel constant last van griepverschijnselen (ze is 73). Hoe krijg ik dit aan haar verstand?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
https://www.ad.nl/politie(...)et-bij-mij~aa8c15f9/
Gommers wilt geen minister van VWS worden, maar aan de andere kant leken de persconferenties hem dan wel weer leuk om te doen![]()
![]()
Wat een absurd verschil met hier dan. En de cijfers daar zijn ook nog eens niet meer stijgende. Als je ziet hoe dalingen zich op semi-willekeurige momenten inzetten valt er soms geen peil op te trekken. De link met maatregelen lijkt lang niet altijd zo sterk als gedacht wordt.quote:Op zondag 12 december 2021 10:06 schreef Molo het volgende:
Hele weekend overal hier in Gent covidapp moeten laten zien, en dan daarna nul afstand
Gezien transmissiemogelijkheden, snap ik hier geen zak van maar hey, van genoten en nog veel meer Nederlanders als ik de taal zo om me heen hoorde
Verder: speciaalbier en Vlaams voer![]()
I'll give you something to do![]()
Er zijn een aantal scholen die erom leuren, het OMT heeft het nogmaals geadviseerd etc. Ik denk niet dat het gaat gebeuren, maar de maatschappelijke druk om het te doen is er.quote:Op zondag 12 december 2021 09:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar begrijp ik nou dat scholen een week eerder dicht nog steeds op de mogelijkhedenlijst staat?
Voelt beetje als zo'n dreiging die steeds boven het hoofd hangt 'pas op hoor, als je niet luistert zwaait er wat' en dat elke dag herhalen![]()
Ze hebben nog mensen nodig bij de vaccinatielijnquote:Op zaterdag 11 december 2021 23:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Moet wat dagbesteding hebben nu ik voor het eerst in mijn leven - en ik durf het woord bijna niet uit te spreken - een uitkering heb. Vrijwilligerswerk en daten dan maar. Februari zien we wel weer verder.![]()
![]()
Totaal niet zelfs. Landen die richting de gele zone aan het gaan zijn houden kerstmarkten, concerten en een grenzenloos nachtleven.quote:Op zondag 12 december 2021 10:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Wat een absurd verschil met hier dan. En de cijfers daar zijn ook nog eens niet meer stijgende. Als je ziet hoe dalingen zich op semi-willekeurige momenten inzetten valt er soms geen peil op te trekken. De link met maatregelen lijkt lang niet altijd zo sterk als gedacht wordt.![]()
Als ze vriendinnen heeft van dezelfde leeftijd: Door die prik te nemen help je ook Greet, die een stuk minder fit is. Weet je nog, 3 maanden terug toen ze zo ziek was?quote:Op zondag 12 december 2021 10:30 schreef popje het volgende:
Ik snap mijn moeder werkelijk niet, ze zit met smart te wachten op de boosterprik, maar ze heeft nu om de haverklap klachten van verkoudheid en narigheid van griep maar 'de griepprik heeft ze niet nodig'. Een soort misplaatste trots dat ze het niet nodig heeft maar in de tussentijd heeft ze wel constant last van griepverschijnselen (ze is 73). Hoe krijg ik dit aan haar verstand?
Zoiets?![]()
![]()
@AlwaysHappy dacht eerder dat jij ook een vrouw was ja![]()
Helemaal in shock was ik laatst op een FOK!meet toen bleek dat Superbadeendje een man is![]()
![]()
Gisteren aangekomen in Sofia, Bulgarije. Eerst naar een mashup van een kerstmarkt vol en rock-festival gegaan. Door de stad georganiseerd en je moest je QR-code plus legitimatie laten zien om binnen te kunnen komen.
Dit zou in principe overal moeten maar van de circa 10/15 cafes, nachtclubs en bars waar we zijn geweest is er in totaal 1 geweest waar we vluchtig de QR-code moesten laten zien. Zien ja, dus niet eens scannen
Hoe dan ook, als je ziet hoe het er daar aan toe gaat dan zou je bijna zeggen dat corona niet meer bestaat. En toch gisteren maar 1.000 positieve tests over heel het land.![]()
Die QR werkt top blijkt wel weer, zelfs bij de laagste vaccinatiegraad van Europa, 25%.quote:Op zondag 12 december 2021 10:46 schreef dycto het volgende:
Gisteren aangekomen in Sofia, Bulgarije. Eerst naar een mashup van een kerstmarkt vol en rock-festival gegaan. Door de stad georganiseerd en je moest je QR-code plus legitimatie laten zien om binnen te kunnen komen.
Dit zou in principe overal moeten maar van de circa 10/15 cafes, nachtclubs en bars waar we zijn geweest is er in totaal 1 geweest waar we vluchtig de QR-code moesten laten zien. Zien ja, dus niet eens scannen
Hoe dan ook, als je ziet hoe het er daar aan toe gaat dan zou je bijna zeggen dat corona niet meer bestaat. En toch gisteren maar 1.000 positieve tests over heel het land.![]()
Volgens mij is ee sinds corona ook een run op de griepprik, is het niet?quote:Op zondag 12 december 2021 10:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als ze vriendinnen heeft van dezelfde leeftijd: Door die prik te nemen help je ook Greet, die een stuk minder fit is. Weet je nog, 3 maanden terug toen ze zo ziek was?
Zoiets?
Alsof ouderen en kwetsbaren virusziektes waar ze flink onder kunnen lijden ineens serieus zijn gaan nemen![]()
![]()
Onlangs in de stationshuiskamer te Den Helder voor het eerst ook m’n ID moeten laten zien.
Werd me nogal op een lompe manier verteld, hoog “ausweis bitte”-gehalte. Lekker klantvriendelijk
Maar goed, sowieso Den Helder![]()
. Gauw weggegaan.
![]()
Nouja,zou prima werken als er niet zo laks mee omgegaan en veel mee gefraudeerd werd.quote:Op zondag 12 december 2021 10:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die QR werkt top blijkt wel weer, zelfs bij de laagste vaccinatiegraad van Europa, 25%.
Maar het lijkt me na al die tijd toch wel evident dat alles op slot gooien in ieder geval niet heel nuttig is. Beetje symboolpolitiek van landsbesturen om maar lekker krachtig voor te doen komen zonder dat je er heel veel mee opschiet maar wel enorm veel mensen het leven zuur maakt.![]()
Ondanks dat er regelmatig iets anders wordt verteld zijn lockdowns sowieso geen strategie op zich.quote:Op zondag 12 december 2021 10:53 schreef dycto het volgende:
[..]
Nouja,zou prima werken als er niet zo laks mee omgegaan en veel mee gefraudeerd werd.
Maar het lijkt me na al die tijd toch wel evident dat alles op slot gooien in ieder geval niet heel nuttig is. Beetje symboolpolitiek van landsbesturen om maar lekker krachtig voor te doen komen zonder dat je er heel veel mee opschiet maar wel enorm veel mensen het leven zuur maakt.![]()
Het is allemaal behoorlijk irritant inderdaad.quote:Op zondag 12 december 2021 10:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Onlangs in de stationshuiskamer te Den Helder voor het eerst ook m’n ID moeten laten zien.
Werd me nogal op een lompe manier verteld, hoog “ausweis bitte”-gehalte. Lekker klantvriendelijk
Maar goed, sowieso Den Helder![]()
. Gauw weggegaan.
Maar ja als je dan weer een berichtje krijgt van een maat die gewoon wel met 2G tot middernacht de kroeg in Duitsland in kan, dan toch liever dat. Ook al is al die QR-shit enorme symboolpolitiek.
Gisteravond ook weer de lege eredivisiestadions gezien, man man man wat een armoede.![]()
Ik kijk niet meer.quote:Op zondag 12 december 2021 10:07 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ben je al wat over jullie voetballes heen?![]()
/edit/ Hou eens op met al die vage filmpjes van twitter, meeste zijn ook nog fake news net als deze:
https://www.abc.net.au/ne(...)st-cluster/100679080
[ Bericht 44% gewijzigd door Momo op 12-12-2021 11:13:33 ]![]()
Dank voor de bron ], had even verder moeten kijken.quote:Op zondag 12 december 2021 11:06 schreef mir1986 het volgende:
/edit/ Hou eens op met al die vage filmpjes van twitter, meeste zijn ook nog fake news net als deze:
https://www.abc.net.au/ne(...)st-cluster/100679080![]()
![]()
Een pandemie is voor niemand leuk. We doen het samen! Nog een paar weken jaar volhouden.quote:Op zondag 12 december 2021 11:01 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is allemaal behoorlijk irritant inderdaad.
Maar ja als je dan weer een berichtje krijgt van een maat die gewoon wel met 2G tot middernacht de kroeg in Duitsland in kan, dan toch liever dat. Ook al is al die QR-shit enorme symboolpolitiek.
Gisteravond ook weer de lege eredivisiestadions gezien, man man man wat een armoede.![]()
Gewoon de maatschappij omgooien naar een maatschappij die in de winter gesloten is en enkel in het voorjaar en de zomer open is.quote:Op zondag 12 december 2021 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Een pandemie is voor niemand leuk. We doen het samen! Nog een paar weken jaar volhouden.
Kleine moeite toch?![]()
Klein offer inderdaad. Ontspanning is maar overbodige luxe. Werken, eten, slapen. Rinse & repeat.quote:Op zondag 12 december 2021 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon de maatschappij omgooien naar een maatschappij die in de winter gesloten is en enkel in het voorjaar en de zomer open is.
Kleine moeite toch?
Levensgeluk schaffen we gewoon af.![]()
In het voorjaar open zou al een hele vooruitgang zijn. Je wordt zo langzamerhand blij met elke kruimel die je krijgt toegeworpenquote:Op zondag 12 december 2021 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon de maatschappij omgooien naar een maatschappij die in de winter gesloten is en enkel in het voorjaar en de zomer open is.
Kleine moeite toch?
I'll give you something to do![]()
Ik zie het probleem ook niet zo, zomervakantie van 2 weken, kerstvakantie van december tot half januari. Vrij is vrij toch? Bovendien bespaart het je nog flink wat geld ook, de vakantie als alles dicht isquote:Op zondag 12 december 2021 11:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kleine moeite toch?Win-win en kleine moeite.
![]()
quote:Op zondag 12 december 2021 11:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik zie het probleem ook niet zo, zomervakantie van 2 weken, kerstvakantie van december tot half januari. Vrij is vrij toch? Bovendien bespaart het je nog flink wat geld ook, de vakantie als alles dicht isWin-win en kleine moeite.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Deze manier van denken is eigenlijk bizar. Hoe dat erin geslopen is. Het uitgangspunt is alles dicht en elke versoepeling een zegen waar we blij mee zouden moeten zijn.quote:Op zondag 12 december 2021 11:31 schreef galantis het volgende:
[..]
In het voorjaar open zou al een hele vooruitgang zijn. Je wordt zo langzamerhand blij met elke kruimel die je krijgt toegeworpen
Het hoort verdorie andersom te zijn. Maar dat zijn we al helemaal niet meer gewend.![]()
Dit jaar gingen de mondmaskers er pas eind juni af en liepen we half mei nog op reservering te winkelen. Bereid je maar vast voor op een eindeloze reeks persco's deze winter met de mededelingen 'we moeten nog voorzichtig zijn' en 'het kan nu echt nog even niet'.quote:Op zondag 12 december 2021 11:31 schreef galantis het volgende:
[..]
In het voorjaar open zou al een hele vooruitgang zijn. Je wordt zo langzamerhand blij met elke kruimel die je krijgt toegeworpen![]()
als ik het goed begrijp hebben we nagenoeg allemaal omicron opgelopen in februari, dan kan erna alles weer open![]()
YES, ik mág van papa Rutte lekker lunchen zolang ik maar een QR code mee breng. En een mondkapje. En zolang ik maar anderhalve meter afstand hou. Oh ja, en ik moet om vijf uur weer buiten staan.quote:Op zondag 12 december 2021 11:31 schreef galantis het volgende:
[..]
In het voorjaar open zou al een hele vooruitgang zijn. Je wordt zo langzamerhand blij met elke kruimel die je krijgt toegeworpenMis je de bioscoop? Je kan ook thuis een filmpje opzetten.quote:Op zondag 12 december 2021 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klein offer inderdaad. Ontspanning is maar overbodige luxe. Werken, eten, slapen. Rinse & repeat.
Levensgeluk schaffen we gewoon af.
Mis je reizen? Pak Google Maps er lekker bij, of kijk een documentaire.
Mis je het museum? Google maar lekker naar de mooiste schilderijen en art.
Mis je het winkelen zonder maatregelen? Shop online.
Mis je sport? Koop maar een fitness apparaat voor thuis of ga hardlopen.
Mis je evenementen? Doe maar grote meet-ups bij mensen thuis waar we niet kunnen handhaven. Of digitaal.
Mis je onbeperkte familie op de stoep? Dat is eigenlijk helemaal niet zo verkeerd
Kortom: mis je de spontaniteit in het leven? Mis je de leuke dingen in het leven? Niet zo aanstellen, er zijn alternatieven. Kleine moeite dus.![]()
Ik wil nieuwe verkiezingen.. Nog 4 jaar met een club met evt totaal geen mandaat klopt niet naar mijn mening."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dit. We zouden juist moeten leren leven mét het virus. Maar nu proberen we ons aan te passen aan het virus; dat is niet wat ze bedoelen met ''leren leven met het virus''. En ondertussen elke lange termijn oplossing afschieten. Zorg capaciteit verhogen gaat niet helpen; kan dus niet. Whut? Ik snap echt niet dat we het allemaal maar accepteren, maar blijkbaar zit er een grote groep te wachten op die nieuwe maatschappij die ze ter sprake brengen. Het is wat het is.quote:Op zondag 12 december 2021 11:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Deze manier van denken is eigenlijk bizar. Hoe dat erin geslopen is. Het uitgangspunt is alles dicht en elke versoepeling een zegen waar we blij mee zouden moeten zijn.
Het hoort verdorie andersom te zijn. Maar dat zijn we al helemaal niet meer gewend.![]()
Het huidige pakket zal, wellicht met nog een weekje schoolsluiting, sowieso tot half januari worden verlengd. Tegen die tijd is Omicron op veel plekken dominant en ongeacht of dat tot veel problemen leidt, krijgen we dan natuurlijk te horen 'dat er nog te veel onzekerheden zijn rondom deze variant'.quote:Op zondag 12 december 2021 11:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. We zouden juist moeten leren leven mét het virus. Maar nu proberen we ons aan te passen aan het virus; dat is niet wat ze bedoelen met ''leren leven met het virus''. En ondertussen elke lange termijn oplossing afschieten. Zorg capaciteit verhogen gaat niet helpen; kan dus niet. Whut? Ik snap echt niet dat we het allemaal maar accepteren, maar blijkbaar zit er een grote groep te wachten op die nieuwe maatschappij die ze ter sprake brengen. Het is wat het is.
Dus verlengen we weer tot half februari. Tegen die tijd kunnen we dan wellicht de horeca weer tot 19u open doen met een QR, mondkapjes en 1,5 meter. Sportwedstrijden kunnen worden hervat maar natuurlijk zonder publiek en ook de stadions moeten we voor de zekerheid nog maar een maandje dichtlaten. Half maart komen we bij u terug met de mededeling dat misschien vanaf Pasen weer wat meer mogen. Evenementen blijven tot 1 juni verboden.
Groetjes het kabinet![]()
Ben ik de enige die helemaal moedeloos van dit soort afwachtendheid en inactiviteit??quote:Op zondag 12 december 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het huidige pakket zal, wellicht met nog een weekje schoolsluiting, sowieso tot half januari worden verlengd. Tegen die tijd is Omicron op veel plekken dominant en ongeacht of dat tot veel problemen leidt, krijgen we dan natuurlijk te horen 'dat er nog te veel onzekerheden zijn rondom deze variant'.
Dus verlengen we weer tot half februari. Tegen die tijd kunnen we dan wellicht de horeca weer tot 19u open doen met een QR, mondkapjes en 1,5 meter. Sportwedstrijden kunnen worden hervat maar natuurlijk zonder publiek en ook de stadions moeten we voor de zekerheid nog maar een maandje dichtlaten. Half maart komen we bij u terug met de mededeling dat misschien vanaf Pasen weer wat meer mogen. Evenementen blijven tot 1 juni verboden.
Groetjes het kabinetHet leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Precies dit. Je kan het weer helemaal uit tekenen.quote:Op zondag 12 december 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het huidige pakket zal, wellicht met nog een weekje schoolsluiting, sowieso tot half januari worden verlengd. Tegen die tijd is Omicron op veel plekken dominant en ongeacht of dat tot veel problemen leidt, krijgen we dan natuurlijk te horen 'dat er nog te veel onzekerheden zijn rondom deze variant'.
Groetjes het kabinetZuiger van het FOK!-OMT![]()
Het kan niet anders, er is een pandemie gaande (voor niemand leuk) en daardoor varen we in de mist op een onstuimige zee. We kunnen geen beleid maken voor over 2 weken, we moeten eerst kijken hoe de zaken er dan voor staan.quote:Op zondag 12 december 2021 11:50 schreef popje het volgende:
[..]
Ben ik de enige die helemaal moedeloos van dit soort afwachtendheid en inactiviteit??![]()
Bedoel je dit serieus of probeer je hiermee het kabinet na te doen?quote:Op zondag 12 december 2021 11:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het kan niet anders, er is een pandemie gaande (voor niemand leuk) en daardoor varen we in de mist op een onstuimige zee. We kunnen geen beleid maken voor over 2 weken, we moeten eerst kijken hoe de zaken er dan voor staan.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Laten we het er maar op houden dat er meerdere definities circuleren over wat “leven met het virus” inhoudt.quote:Op zondag 12 december 2021 11:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dit. We zouden juist moeten leren leven mét het virus. Maar nu proberen we ons aan te passen aan het virus; dat is niet wat ze bedoelen met ''leren leven met het virus''. En ondertussen elke lange termijn oplossing afschieten. Zorg capaciteit verhogen gaat niet helpen; kan dus niet. Whut? Ik snap echt niet dat we het allemaal maar accepteren, maar blijkbaar zit er een grote groep te wachten op die nieuwe maatschappij die ze ter sprake brengen. Het is wat het is.
Zelf snap ik er helemaal niets van dat er meer politiek draagvlak lijkt te zijn om alles aan te passen aan corona, dan voor het vergroten van de zorgcapaciteit en acceptatie.![]()
als dat een oplossing zou zijn eens, maar als je naar de peilingen kijkt ga je dan van de regen in de drupquote:Op zondag 12 december 2021 11:43 schreef ludovico het volgende:
Ik wil nieuwe verkiezingen.. Nog 4 jaar met een club met evt totaal geen mandaat klopt niet naar mijn mening.![]()
En jij bent alvast begonnen, zo te zienquote:Op zondag 12 december 2021 11:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Klein offer inderdaad. Ontspanning is maar overbodige luxe. Werken, eten, slapen. Rinse & repeat.
Levensgeluk schaffen we gewoon af.![]()
![]()
als de maatregelen al blijven zoals ze nu zijn, dat omicron schijnt echt giga snel te gaan en ook al zou een kleiner % daarvan op het IC belanden hebben we code pikzwart in januariquote:Op zondag 12 december 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nou, even naar de peilingen gekeken, het enige wat er echt veranderd is dat het CDA terrein verliest. En alle stemmingen in de 2e Kamer over de maatregelen passeren met grote meerderheden dus ik weet niet wat jij denkt dat er dan gaat veranderen, ik voorspel dat er vrijwel niets veranderd.quote:Op zondag 12 december 2021 11:43 schreef ludovico het volgende:
Ik wil nieuwe verkiezingen.. Nog 4 jaar met een club met evt totaal geen mandaat klopt niet naar mijn mening.![]()
Ja, de angst overheerst nogal duidelijk. De angst om te vroeg te versoepelen; dat ze dan weer zeikende ziekenhuizen krijgen die de media opzoeken.quote:Op zondag 12 december 2021 11:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Enige tijd geleden was het 55 zetels voor de kabinetspartijen.quote:Op zondag 12 december 2021 11:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, even naar de peilingen gekeken, het enige wat er echt veranderd is dat het CDA terrein verliest. En alle stemmingen in de 2e Kamer over de maatregelen passeren met grote meerderheden dus ik weet niet wat jij denkt dat er dan gaat veranderen, ik voorspel dat er vrijwel niets veranderd.
Maar denk ook niet dat peilingen adequaat zouden zijn hiervoor."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het is echter geen "gezeik" van de ziekenhuizen. Ze liggen daadwerkelijk vol. De IC heeft nu een hogere bezetting dan toen de maatregelen werden ingevoerd.quote:Op zondag 12 december 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, de angst overheerst nogal duidelijk. De angst om te vroeg te versoepelen; dat ze dan weer zeikende ziekenhuizen krijgen die de media opzoeken.![]()
Dan is iig wel het mandaat geverifieerd. Neemt allicht onrust weg bij mensen die fel tegen zijn. Hoewel... Er wordt over harde grenzen van mensen gesproken met die discriminatie wetten...quote:Op zondag 12 december 2021 11:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
als dat een oplossing zou zijn eens, maar als je naar de peilingen kijkt ga je dan van de regen in de drup
Vanwege dat feit kan ik eigenlijk ook niet geloven dat er niet veel mensen wegstappen van de huidige partijen. Maar misschien overschat ik dat.
Immers 85+% laat zich ook gewoon vaccineren dus of zij problemen zien in dwang... Geen idee.
Ik vind dat iedereen het besef zou moeten hebben dat dwang van vaccinatie knettergek is. Zeker met dit middel dat anderen niet of nauwelijks beschermd en waarvan de risico's ook nog eens nihil zijn.
Wat zijn grondrechten waard als de kleinste zaken uitvergroot mogen worden en zwaarder wegen dan het grondrecht."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
quote:Op zondag 12 december 2021 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echter geen "gezeik" van de ziekenhuizen. Ze liggen daadwerkelijk vol. De IC heeft nu een hogere bezetting dan toen de maatregelen werden ingevoerd.![]()
Het blijft 30 zetels voor de VVD en de andere partijen mogen de rest verdelen.quote:Op zondag 12 december 2021 11:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Enige tijd geleden was het 55 zetels voor de kabinetspartijen.
Maar denk ook niet dat peilingen adequaat zouden zijn hiervoor.
Totdat Rutte definitief op z’n muil gaat of een andere partij met een geloofwaardige premierkandidaat komt zal dat zo blijven.![]()
Nou niet de sfeer gaan verpesten met feiten, he?quote:Op zondag 12 december 2021 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is echter geen "gezeik" van de ziekenhuizen. Ze liggen daadwerkelijk vol. De IC heeft nu een hogere bezetting dan toen de maatregelen werden ingevoerd.![]()
![]()
op dit moment vind ik dat ook wel wat naïef gedacht, ik verwacht eerder meer dan minder maatregelenquote:Op zondag 12 december 2021 11:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, de angst overheerst nogal duidelijk. De angst om te vroeg te versoepelen; dat ze dan weer zeikende ziekenhuizen krijgen die de media opzoeken.![]()
Daar heb je gelijk in natuurlijk.quote:Op zondag 12 december 2021 11:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze ook daar weer te laat mee waren is wel echt de kers op de taart.quote:Op zondag 12 december 2021 12:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Laten we maar hopen dat die boosters deze winter nog enig noemenswaardig effect hebben.![]()
Haha. We hebben dit jaar nog verkiezingen gehad.quote:Op zondag 12 december 2021 11:43 schreef ludovico het volgende:
Ik begrijp dat je net zo lang verkiezingen wil tot de uitslag je wel bevalt?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Net zoals ze ook elke keer te laat zijn met significante verzwaringen en te laat met significante versoepelingen.quote:Op zondag 12 december 2021 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze ook daar weer te laat mee waren is wel echt de kers op de taart.![]()
Je mag hopen dat ze daar van hebben geleerd als we inderdaad richting een maatschappij gaan waarbij je elke 9 maanden een booster moet halen. Dat ze niet weer pas rond november/december langzaamaan beginnen.quote:Op zondag 12 december 2021 12:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze ook daar weer te laat mee waren is wel echt de kers op de taart.![]()
Hier in de gemeente gaat die boostercampagne straks gewoon al logistiek spaak lopen op het moment dat de grote massa aan de beurt is, of zou moeten zijn. 1 priklocatie nog maar open en dat is tegelijkertijd een testlocatie.quote:Op zondag 12 december 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je mag hopen dat ze daar van hebben geleerd als we inderdaad richting een maatschappij gaan waarbij je elke 9 maanden een booster moet halen. Dat ze niet weer pas rond november/december langzaamaan beginnen.![]()
Als je al niet in een depressie zit door die corona, dan lukt dat wel als je hier even meeleest
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
We zijn als mensheid totaal ons verstand aan het verliezen.quote:Op zondag 12 december 2021 12:12 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Loop je dan met je stokje. Toch wel de droom voor elke agent in opleiding.
De dingen die nu gebeuren in de wereld.. als je dat hardop zou hebben gezegd in 2019 werd je gedwongen opgenomen door de GGZZuiger van het FOK!-OMT![]()
Die zat in 2019 ook al helemaal vol. Waardoor denk je dat er zoveel wappies vrij rondlopen?quote:Op zondag 12 december 2021 12:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We zijn als mensheid totaal ons verstand aan het verliezen.
De dingen die nu gebeuren in de wereld.. als je dat hardop zou hebben gezegd in 2019 werd je gedwongen opgenomen door de GGZIk ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ja. Ik heb het al vaker gezegd. Zaken die in 2019 nog een fascistische fantasie waren, worden nu gepresenteerd als “het redelijke alternatief”.quote:Op zondag 12 december 2021 12:15 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We zijn als mensheid totaal ons verstand aan het verliezen.
De dingen die nu gebeuren in de wereld.. als je dat hardop zou hebben gezegd in 2019 werd je gedwongen opgenomen door de GGZ
Een overheids-QR-code laten zien om een restaurant binnen te mogen…![]()
knipquote:Op zondag 12 december 2021 12:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja. Ik heb het al vaker gezegd. Zaken die in 2019 nog een fascistische fantasie waren, worden nu gepresenteerd als “het redelijke alternatief”.
zo'n pandemie was toch ook wel een soort van fantasie in 2019quote:Op zondag 12 december 2021 12:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja. Ik heb het al vaker gezegd. Zaken die in 2019 nog een fascistische fantasie waren, worden nu gepresenteerd als “het redelijke alternatief”.
Dat is het leuke van een meet. Mensen zien er altijd anders uit dan dat je ze voorgesteld had.quote:Op zondag 12 december 2021 10:42 schreef mascara-klodder het volgende:
@:AlwaysHappy dacht eerder dat jij ook een vrouw was ja![]()
Helemaal in shock was ik laatst op een FOK!meet toen bleek dat Superbadeendje een man is
Actioni contrariam semper et æqualem esse reactionem
Gedicht voor SBE door Deisyy, DerRabbit: Badeendjes zijn iedereen zijn/haar type, anders is er serieus iets mis met je!
Lovely: Na veel gedoe,maar gelukt dankzij @Superbadeendje![]()
quote:Op zondag 12 december 2021 12:16 schreef mazaru het volgende:
[..]
Die zat in 2019 ook al helemaal vol. Waardoor denk je dat er zoveel wappies vrij rondlopen?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Fascinerend hoe het hier werkt. Elke dag moet er meegevoeld worden met de 70 doden anders mag je even gaan uitleggen of je nooit verdrietig bent want er moet zeker ruimte zijn voor dit grote lijden.quote:Op zondag 12 december 2021 12:12 schreef mazaru het volgende:
Als je al niet in een depressie zit door die corona, dan lukt dat wel als je hier even meeleest
Maar er wordt wel lachterig gedaan als mensen daadwerkelijk een zware tijd beleven door de maatregelen.
Of door het seizoen, I dunno maar dat selectieve empathische vermogen is bijzonder hypocriet.
Ofwel, iedereen is gewoon kut dus ga ook niet janken als mensen hun schouders ophalen als er weer wat doden zijn.Go hard or go home![]()
Wat een gelul.quote:Op zondag 12 december 2021 12:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Fascinerend hoe het hier werkt. Elke dag moet er meegevoeld worden met de 70 doden anders mag je even gaan uitleggen of je nooit verdrietig bent want er moet zeker ruimte zijn voor dit grote lijden.
Maar er wordt wel lachterig gedaan als mensen daadwerkelijk een zware tijd beleven door de maatregelen.
Of door het seizoen, I dunno maar dat selectieve empathische vermogen is bijzonder hypocriet.
Ofwel, iedereen is gewoon kut dus ga ook niet janken als mensen hun schouders ophalen als er weer wat doden zijn.
Er moet helemaal niets. Er kwam alleen reactie op iemand die zich verbaasde omdat er iemand een smiley gebruikt om aan te geven dat hij 70 doden wél erg vond.![]()
Wat denk je 😁quote:Op zondag 12 december 2021 11:53 schreef popje het volgende:
[..]
Bedoel je dit serieus of probeer je hiermee het kabinet na te doen?![]()
Jouw posts worden dan ook al geruime tijd gekenmerkt door een behoorlijke dosis misantropie.quote:Op zondag 12 december 2021 12:46 schreef Noek het volgende:
[..]
Fascinerend hoe het hier werkt. Elke dag moet er meegevoeld worden met de 70 doden anders mag je even gaan uitleggen of je nooit verdrietig bent want er moet zeker ruimte zijn voor dit grote lijden.
Ofwel, iedereen is gewoon kut dus ga ook niet janken als mensen hun schouders ophalen als er weer wat doden zijn.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
Als je mentaal al niet de sterkste bent misschien. Anders is er niks aan de hand.quote:Op zondag 12 december 2021 12:12 schreef mazaru het volgende:
Als je al niet in een depressie zit door die corona, dan lukt dat wel als je hier even meeleest![]()
Ik weet niet of je sarcastisch bent maar ik kan mij best voorstellen dat mensen ze zich een stuk minder goed voelen nu. Er zijn mensen die een stuk minder sociale contacten hebben door corona en er zijn mensen voor wie die contacten echt belangrijk zijn. En je hebt ook mensen die een groot deel van hun opgebouwde werk en/of spaargeld in rook op zien gaan. Dat is ook enorm frustrerend. Sowieso dat er mensen zijn die in grote financiële problemen komen hierdoor. En de pure willekeur is daar ook weer groot wie getroffen wordt, Over dat soort dingen lacherig doen en dan zeggen dat het alleen mensen treft die mentaal niet zo sterk zijn vind ik ook niet ok. Net als sommige mensen die draak steken met dat er 70 doden zijn gevallen in een dag en dat sommige andere mensen dat erg vinden.quote:Op zondag 12 december 2021 12:56 schreef Questular het volgende:
[..]
Als je mentaal al niet de sterkste bent misschien. Anders is er niks aan de hand.![]()
Of je vindt het gewoon allebei erg.quote:Op zondag 12 december 2021 13:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik weet niet of je sarcastisch bent maar ik kan mij best voorstellen dat mensen ze zich een stuk minder goed voelen nu. Er zijn mensen die een stuk minder sociale contacten hebben door corona en er zijn mensen voor wie die contacten echt belangrijk zijn. En je hebt ook mensen die een groot deel van hun opgebouwde werk en/of spaargeld in rook op zien gaan. Dat is ook enorm frustrerend. Sowieso dat er mensen zijn die in grote financiële problemen komen hierdoor. En de pure willekeur is daar ook weer groot wie getroffen wordt, Over dat soort dingen lacherig doen en dan zeggen dat het alleen mensen treft die mentaal niet zo sterk zijn vind ik ook niet ok. Net als sommige mensen die draak steken met dat er 70 doden zijn gevallen in een dag en dat sommige andere mensen dat erg vinden.Omnibus in omnibus.
Dat bedoel ik, snap het punt niet waarom je een van beide kampen belachelijk zou lopen maken.quote:Op zondag 12 december 2021 13:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Of je vindt het gewoon allebei erg.![]()
Misschien kun je nog even boos posten over de jongeren. Dat doe je zo goed!quote:Op zondag 12 december 2021 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jouw posts worden dan ook al geruime tijd gekenmerkt door een behoorlijke dosis misantropie.Go hard or go home![]()
Kan; moet je eerst nog even gaan raaskallen over hoe we op dit moment gegijzeld worden door boomers en vette bejaarden. Of dat de sportschool dicht is. Dat soort spul.quote:Op zondag 12 december 2021 13:11 schreef Noek het volgende:
[..]
Misschien kun je nog even boos posten over de jongeren. Dat doe je zo goed!
Met kleine ondernemers heb ik alle medelijden; mensen die daadwerkelijk in sociaal isolement zitten door deze maatregelen eveneens (ongeacht leeftijd). Met verkapte sociaal-darwinisten die zich half-Jood t.t.v. Hitler voelen omdat de kroeg dicht is en de voetbal even niet gaat zoals het gaat en de schuld voor deze rampzaligheid parkeren bij mensen die maar niet dood willen gaan: minder.Omnibus in omnibus.
Respect begint bij het erkennen van het bestaansrecht van anderen naast jezelf.quote:Op zondag 12 december 2021 13:15 schreef Momo het volgende:
[modbreak]Jongens, kan het iets respectvoller naar elkaar toe? [/modbreak]Omnibus in omnibus.
Ze hebben nog 2 jaar oftewel 400 werkdagen. Het laatste jaar durven ze toch geen uitglijders te maken dus we kunnen concluderen dat er weer niets gaat gebeuren deze kabinetsperiode.quote:Op zondag 12 december 2021 12:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Haha. We hebben dit jaar nog verkiezingen gehad.![]()
Ik begrijp dat je net zo lang verkiezingen wil tot de uitslag je wel bevalt?Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Ja, want Noek staat er echt om bekend dat ze het bestaansrecht van anderen niet erkent/accepteert. Jullie kijken allebei anders naar de crisis, dat moet gewoon kunnen toch?quote:Op zondag 12 december 2021 13:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Respect begint bij het erkennen van het bestaansrecht van anderen naast jezelf.![]()
Is die weer, hoor.quote:Op zondag 12 december 2021 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kan; moet je eerst nog even gaan raaskallen over hoe we op dit moment gegijzeld worden door boomers en vette bejaarden. Of dat de sportschool dicht is. Dat soort spul.
Met kleine ondernemers heb ik alle medelijden; mensen die daadwerkelijk in sociaal isolement zitten door deze maatregelen eveneens (ongeacht leeftijd). Met verkapte sociaal-darwinisten die zich half-Jood t.t.v. Hitler voelen omdat de kroeg dicht is en de voetbal even niet gaat zoals het gaat en de schuld voor deze rampzaligheid parkeren bij mensen die maar niet dood willen gaan: minder.
Niemand:…
Etto: “Hitler, dor hout, 1942, sporstchool.”
Lekker, man.Go hard or go home![]()
Half vol, half leeg.quote:Op zondag 12 december 2021 13:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, want Noek staat er echt om bekend dat ze het bestaansrecht van anderen niet erkent/accepteert. Jullie kijken allebei anders naar de crisis, dat moet gewoon kunnen toch?Omnibus in omnibus.
Geen idee wat je hiermee probeert te zeggen, sorry.quote:
Is je melk bijna op? Tijd om nieuwe te halen dan.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2021 13:26:15 ]![]()
Don't mention the warquote:Op zondag 12 december 2021 13:24 schreef Noek het volgende:
[..]
Is die weer, hoor.
Niemand:…
Etto: “Hitler, dor hout, 1942, sporstchool.”
Lekker, man.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dat is de manier waarop we kunnen kijken naar het gegeven dat er nog teveel mensen in Nederland leven.quote:Op zondag 12 december 2021 13:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen idee wat je hiermee probeert te zeggen, sorry.
Is je melk bijna op? Tijd om nieuwe te halen dan.Omnibus in omnibus.
Hoeveel dagen per jaar werk jij eigenlijk?quote:Op zondag 12 december 2021 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
He kut ik lig wéér op het strand.
En niemand die even medelijden met mij heeft.![]()
quote:Op zondag 12 december 2021 13:27 schreef dick_laurent het volgende:
He kut ik lig wéér op het strand.
En niemand die even medelijden met mij heeft.![]()
![]()
quote:Op zondag 12 december 2021 13:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoeveel dagen per jaar werk jij eigenlijk?![]()
![]()
Volgens mij was @Momo vrij duidelijk. Dus gewoon nu verder, ontopic en zonder sneren en gedoe!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ay ay kapitein!quote:Op zondag 12 december 2021 13:31 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij was @:Momo vrij duidelijk. Dus gewoon nu verder, ontopic en zonder sneren en gedoe!
Zuiger van het FOK!-OMT
Forum Opties Forumhop: Hop naar: