En Lando schijt drie kleuren dat 'ie het championship beinvloed. Die gaat netjes liften voor de eerste turn.quote:Op zaterdag 11 december 2021 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
Artikel van The Race over het tempo van Max is goed geschreven. Heel erg bezig geweest om de auto aan te passen aan de grip op de baan, vandaar de kleinere achtervleugel zodat de voorkant beter af te stellen valt.
https://the-race.com/form(...)-stunning-pole-pace/
Kunnen ze niet gewoon beter alle andere coureurs van de baan halen en Max en Lewis laten racenquote:Op zondag 12 december 2021 08:15 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
En Lando schijt drie kleuren dat 'ie het championship beinvloed. Die gaat netjes liften voor de eerste turn.
https://the-race.com/form(...)hamilton-surrounded/
Waarom niet? Als je mee kunt komenquote:Op zondag 12 december 2021 08:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
En geef Lando eens ongelijk. Daar wil je niet tussen rijden.
Logisch. Het laatste wat je wil is vandaan een van de twee kemphanen dwars zitten.quote:Op zondag 12 december 2021 08:15 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
En Lando schijt drie kleuren dat 'ie het championship beinvloed. Die gaat netjes liften voor de eerste turn.
Heb je gezien dat bij de Q het echt de RB is die het snelst was op de rechte stukken? De Honda is schijnbaar wat verder opgedraaid, dus Max rijdt nu met een raketmotor hoor.quote:Op zondag 12 december 2021 08:03 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Mercedes heeft nog steeds de beste motor en auto in vrije lucht helaas. Veel lange rechte stukken en dan zijn het die paar pk meer die tellen. Tegen een krachtigere motor doe je helaas niks. En juist de bochten waar de RB echt sterker was zijn uit het circuit gehaald.
Kansje voor Perez.quote:Op zondag 12 december 2021 08:15 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik geef Lando behoorlijk ongelijk.quote:Op zondag 12 december 2021 08:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Die is nog veel slechter dan Bottas, dus die zie je ook snel genoeg niet meer terug in het gevecht.quote:
Vandaar de -je.quote:Op zondag 12 december 2021 08:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die is nog veel slechter dan Bottas, dus die zie je ook snel genoeg niet meer terug in het gevecht.
Onzin, dan moet hij maar gaan vakkenvullen ipv racenquote:Op zondag 12 december 2021 08:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik schrijf Perez zeker niet gelijk af, in dat opzicht is hij wel idem aan Bottas: met veel highes, maar ook veel lowes.quote:Op zondag 12 december 2021 08:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die is nog veel slechter dan Bottas, dus die zie je ook snel genoeg niet meer terug in het gevecht.
Nee inderdaad, je wil als F1-coureur niet vooraan rijden, beter beetje inhouden en veilig je rondes makenquote:Op zondag 12 december 2021 08:24 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Dan begrijp je de sport niet, dit wordt altijd gedaan.quote:Op zondag 12 december 2021 08:46 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ik geef Lando behoorlijk ongelijk.
Je bent F1 coureur of niet.
De start is belangrijk, HAM start op de vuile kant, en met allemaal auto's met de rode band, om zich heen.quote:Op zondag 12 december 2021 08:53 schreef Fer het volgende:
De motor van Hamilton is iets sterker, de eerste mini sectors op het rechte stuk was hij het snelst. Echter Verstappen heeft een hogere topsnelheid, door minder downforce.
Je moet alleen vrezen voor een de harde band van Hamilton, die houdt vaak de snelheid er in, ondanks de slijtage.
De slijtage van Max kan weleens het probleem worden in die bocht voor het rechte stuk.
Ik denk dat de spanning in de staart van de wedstrijd zit en vooral de bandenslijtage het verschil gaat maken.quote:Op zondag 12 december 2021 08:56 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
De start is belangrijk, HAM start op de vuile kant, en met allemaal auto's met de rode band, om zich heen.
HAM moet een mega-start hebben, wil hij hier goed uitkomen (en ja, dit zie ik hem gerust doen, maar niets is zeker in dit geval).
Ik denk dat het niet zover komt doordat Verstappen Hamilton dan al van de baan heeft getikt.quote:Op zondag 12 december 2021 08:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik denk dat de spanning in de staart van de wedstrijd zit en vooral de bandenslijtage het verschil gaat maken.
Tot ie plots Max in de 1e bocht een tikkie geeft.quote:Op zondag 12 december 2021 08:54 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Nee inderdaad, je wil als F1-coureur niet vooraan rijden, beter beetje inhouden en veilig je rondes maken
Mega mooi gemaakt!quote:
Ik snap dat hij geen negatieve hoofdrol wil vervullen, maar als je de kans hebt om Max en Lewis te pakken in de eerste ronde, omdat zij teveel met elkaar bezig zijn, dan moet je het altijd doen. Ik heb bij Norris wel het idee dat die voor de camera een iets lievere jongen is dan achter het stuur, dus daar maak ik mij ook niet druk om. Die gaat er wel voor.quote:Op zondag 12 december 2021 08:15 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Absoluut, de echte start van Max moet goed zijn, zonder kleerschuren de eerste ronde uit. Hamilton mag dan tot het DRS moment hopen dat er niet al te veel duw- en trekwerk komt van achteruit.quote:Op zondag 12 december 2021 08:56 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
De start is belangrijk, HAM start op de vuile kant, en met allemaal auto's met de rode band, om zich heen.
HAM moet een mega-start hebben, wil hij hier goed uitkomen (en ja, dit zie ik hem gerust doen, maar niets is zeker in dit geval).
Het moet wellicht ook een beetje meezitten qua safety cars, volgens mij pakte dat vorige week voor Max redelijk goed uit als ik me niet vergis.quote:Op zondag 12 december 2021 08:53 schreef Fer het volgende:
De motor van Hamilton is iets sterker, de eerste mini sectors op het rechte stuk was hij het snelst. Echter Verstappen heeft een hogere topsnelheid, door minder downforce.
Je moet alleen vrezen voor een de harde band van Hamilton, die houdt vaak de snelheid er in, ondanks de slijtage.
De slijtage van Max kan weleens het probleem worden in die bocht voor het rechte stuk.
quote:
Perez gaat de muur in, ronde 10.quote:Op zondag 12 december 2021 09:03 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het moet wellicht ook een beetje meezitten qua safety cars, volgens mij pakte dat vorige week voor Max redelijk goed uit als ik me niet vergis.
In het weekend na 12 uur. De voorbeschouwing begint dus op tijd.quote:
Beetje vroegquote:
Mwah, om lunchtijd al aan de drank voelt zo alcoholistisch aan lijkt mequote:Op zondag 12 december 2021 09:09 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
In het weekend na 12 uur. De voorbeschouwing begint dus op tijd.
Ligt er aan hoe laat je op staat. Toen ik in de bakkerij werkte keek men raar op als ik 7 uur in de ochtend een biertje opentrok.quote:Op zondag 12 december 2021 09:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mwah, om lunchtijd al aan de drank voelt zo alcoholistisch aan lijkt me
Maar wie weet
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten...quote:Op zondag 12 december 2021 09:06 schreef PicoMMP het volgende:
In één nacht twee keer gedroomd over de race. Een keer werd Max wereldkampioen, de andere keer viel hij uit.
Max, jij bent Wereldkampioen.quote:Op zondag 12 december 2021 09:16 schreef Schnitzels het volgende:
[..]
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten...
Vast en zeker.quote:Op zondag 12 december 2021 09:05 schreef PzKpfw het volgende:
Als Max gewoon ook op mediums had kunnen starten had ik hem een goede kans gegeven. Vrees dat het nu een beetje een kansloze missie is.
Als je het over anti-climax hebt inderdaad..quote:Op zondag 12 december 2021 09:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Lewis was toch ook al aan het kuchen gister?
Allemachtig wat een jeugdjournaalniveau. Niet uitgelezen.quote:Op zondag 12 december 2021 08:56 schreef BroesWillems het volgende:
Kan dit in de op? Voor de dagjesmensen.
https://nos.nl/l/2409155
Welke nono's zullen er te gast zijn?quote:Op zondag 12 december 2021 08:52 schreef franklop het volgende:
Zie dat de fanclub al om 12.05 zijn uitzending start
Het heeft ook 5 scherpe bochten minder waardoor wat wel gunstig is tegen de slijtage.quote:Op zondag 12 december 2021 09:23 schreef Schnitzels het volgende:
Als ik zo door de jaren heen scroll
https://nl.motorsport.com/f1/results/2018/gp-van-abu-dhabi/?st=TH
https://nl.motorsport.com/f1/results/2019/gp-van-abu-dhabi-/
https://nl.motorsport.com(...)n-abu-dhabi--451833/
Is het iedere keer Medium-Hard geweest.
2020 (M13 / H45)
2019 (M29 / H29)
2018 (M10 / H48 nr2: M18 / H40)
Ik ben razend benieuwd wat het kan worden op het circuit dat nu wel 300 meter korter is, maar wel weer sneller.
Max hoopt dat de soft band 14-18 rondes mee kan gaan. Dat lijkt optimistisch.
Dat was nooit naar buiten gebracht natuurlijk. Dat houden ze dan echt wel onder de pet op de één of andere manier.quote:Op zondag 12 december 2021 09:24 schreef NaturalScience het volgende:
Mazepin doet niet meer aan de race in Abu Dhabi vanwege een positieve COVID test.
https://racingnews365.nl/(...)positieve-coronatest
Wat als Max of Lewis dit was overkomen?..... daar had ik nog niet eens aan gedacht.
quote:Op zondag 12 december 2021 08:56 schreef BroesWillems het volgende:
Kan dit in de op? Voor de dagjesmensen.
https://nos.nl/l/2409155
quote:Max Verstappen heeft daarbij een voordeel: hij start op poleposition, de eerste startplek. Die heeft hij bemachtigd doordat hij gisteren bij de kwalificatie de snelste was. Tijdens de kwalificatie wordt de startopstelling bepaald; degene die de snelste ronde rijdt, staat vooraan.
quote:Degene die het eerst over de finish komt, heeft gewonnen
Omdat de kwalificatie al is geweest, lijkt er geen vervanger te komen voor de Russische coureur. Haas zal het dus moeten doen met enkel en alleen Mick Schumacher.quote:
We merken er dus eigenlijk niks vanquote:Op zondag 12 december 2021 09:27 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Omdat de kwalificatie al is geweest, lijkt er geen vervanger te komen voor de Russische coureur. Haas zal het dus moeten doen met enkel en alleen Mick Schumacher.
Reken maar dat Max fanboy en NL nietsnut Frank Lammers daar gaat zitten, ofc.quote:Op zondag 12 december 2021 09:25 schreef _UserName_ het volgende:
Ik hoop Frank Lammers en Ho Pin sowieso.
Mazepin kan zomaar in de weg rijden als ie op een rondje wordt gezet dus wat mij betreft is dit eh, positief.quote:Op zondag 12 december 2021 09:28 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
We merken er dus eigenlijk niks van
Haha alle “ik kijk al F1 sinds Senna!”-mannen helemaal schuimbekken als de straten straks oranje kleuren.quote:
Gewoon niet testen, dan kan je ook niet positief zijn.quote:Op zondag 12 december 2021 09:24 schreef NaturalScience het volgende:
Mazepin doet niet meer aan de race in Abu Dhabi vanwege een positieve COVID test.
Wat als Max of Lewis dit was overkomen?..... daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Tja. Dan was dit seizoen als een nachtkaars uitgegaanquote:Op zondag 12 december 2021 09:24 schreef NaturalScience het volgende:
Voor ons wel, maar voor mensen die echt helemaal nooit kijken en nu wel eens willen zien wat het allemaal is, is het natuurlijk heel duidelijk uitgelegd zo. Geen details te noemen die toch niet zo belangrijk zijn om de race te volgen, maar wel alles uitleggen wat wel belangrijk is voor de basisprincipes.quote:Op zondag 12 december 2021 09:23 schreef exile79 het volgende:
[..]
Allemachtig wat een jeugdjournaalniveau. Niet uitgelezen.
Sowquote:Op zaterdag 11 december 2021 23:52 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Trok er maar eens iemand aan jouw hendeltje hè? Dan maakte je misschien niet zo'n gefrustreerde indruk.
Nou was ik te jong om Senna te kijken, maar ik kijk toch zeker wel sinds eind jaren negentig en ik de dubbele cijfers in leeftijd nog niet had bereikt, maar ik ga gewoon juichen als de straten straks oranje kleuren hoorquote:Op zondag 12 december 2021 09:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Haha alle “ik kijk al F1 sinds Senna!”-mannen helemaal schuimbekken als de straten straks oranje kleuren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, voor dagjesmensen zoals mijn ouders is het wel handig. Die keken vorige week voor het eerst een stukje mee:quote:
Twee seconden is dan wat overdreven, maar ik kan me de gedachte bij lagere startposities wel voorstellen. Als je achteraan start moet je de hele race gewoon meerdere seconden sneller afwerken om te kunnen winnenquote:Op zondag 12 december 2021 09:33 schreef Rianne84 het volgende:
-Dus als je als derde start heb je eigenlijk 2 seconden straf? (Deze logica ontgaat mij nog steeds)
Vers vanuit de kantine van de sociale werkplaats inderdaad.quote:Op zondag 12 december 2021 09:33 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ach, voor dagjesmensen zoals mijn ouders is het wel handig. Die keken vorige week voor het eerst een stukje mee:
-Wat is er gebeurd? Heeft hij een lekke band? (Toen Schumacher kapot in de muur stond)
-Hij hindert hem! (Was de safety car)
-Dus als je als derde start heb je eigenlijk 2 seconden straf? (Deze logica ontgaat mij nog steeds)
-Wat zit hij nou vervelend te rijden?! (Tijdens banden opwarmen)
En gisteren:
-Hoezo had Verstappen voordeel van een slipstream?
Na uitleg: Is Perez dan zijn ploeggenoot?
Lekker hoor, iemand's ouders beledigen op de zondagochtend. De spanning zit hoogquote:Op zondag 12 december 2021 09:34 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Vers vanuit de kantine van de sociale werkplaats inderdaad.
Ik zal mijn excuus bieden aan mijn ouders. Heb er zelf ook gewerkt. (je vraagt je haast af waar niet)quote:Op zondag 12 december 2021 09:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker hoor, iemand's ouders beledigen op de zondagochtend. De spanning zit hoog
Jan Lammers kan het wel goed uitleggen in elk geval, die zit ook al heel de week bij de talkshows om het uit te leggen.quote:Op zondag 12 december 2021 09:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Voor ons wel, maar voor mensen die echt helemaal nooit kijken en nu wel eens willen zien wat het allemaal is, is het natuurlijk heel duidelijk uitgelegd zo. Geen details te noemen die toch niet zo belangrijk zijn om de race te volgen, maar wel alles uitleggen wat wel belangrijk is voor de basisprincipes.
quote:Op zondag 12 december 2021 09:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou was ik te jong om Senna te kijken, maar ik kijk toch zeker wel sinds eind jaren negentig en ik de dubbele cijfers in leeftijd nog niet had bereikt, maar ik ga gewoon juichen als de straten straks oranje kleuren hoorIk heb als kind veel F1 gekeken in de jaren 90.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarna uit het oog verloren en de passie weer teruggevonden toen Max naar de F1 kwam.
Warm bad F1quote:Op zondag 12 december 2021 09:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker hoor, iemand's ouders beledigen op de zondagochtend. De spanning zit hoog
Same, Trulli, Hakkinen, de broertjes Schumacher, de la rosa. Die generatie.quote:Op zondag 12 december 2021 09:35 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik heb als kind veel F1 gekeken in de jaren tweede helft van de jarig 90.
Daarna uit het oog verloren en de passie weer teruggevonden toen Max naar de F1 kwam.
Lekker in je eentje op je zolderkamer kijken dan. En natuurlijk op FOK! Posten.quote:Op zondag 12 december 2021 09:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In elk geval in de tijd van F1 2000 (?). "Je bent in botsing gekomen met...Gaston Mazzacane!"quote:Op zondag 12 december 2021 09:36 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Same, Trulli, Hakkinen, de broertjes Schumacher, de la rosa. Die generatie.
Daar voor nog, Mazzacane zegt mij zo niet veel.quote:Op zondag 12 december 2021 09:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In elk geval in de tijd van F1 2000 (?). "Je bent in botsing gekomen met...Gaston Mazzacane!"
Als Max dit was overkomen dan gingen alle Max-tokkies met hooivorken naar het RIVM.quote:Op zondag 12 december 2021 09:24 schreef NaturalScience het volgende:
Ik heb ook wel wat jaartjes gemist, beetje de periode tussen de kampioenschappen van Vettel en de opkomst van Max. Had ook veel te maken met hoe het destijds werd uitgezonden, eerst bij RTL met die irritante reclameblokken tijdens de race en later werd het nog maar nauwelijks uitgezonden op publieke kanalen en was het elke race zoeken op welke zender het was. Wat dat betreft was het wel erg goed opgepakt door Ziggo door gewoon een duidelijk en consistent format te hebben.quote:Op zondag 12 december 2021 09:35 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik heb als kind veel F1 gekeken in de jaren 90.
Coulthard en Hakkinen reden toen samen voor McLaren.quote:Op zondag 12 december 2021 09:36 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Same, Trulli, Hakkinen, de broertjes Schumacher, de la rosa. Die generatie.
quote:Op zondag 12 december 2021 09:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
Volgens mij begon ik hier met F1.
Kan hij zijn bling bling helm niet showenquote:
Heeeeeeee Mazzacanequote:Op zondag 12 december 2021 09:38 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Daar voor nog, Mazzacane zegt mij zo niet veel.
Barrichello en M. Schumacher reden in de Ferrari meen ik, bij ons was het verdeeld over die twee teams. Eigenlijk geen idee hoe het verwaterd is.quote:Op zondag 12 december 2021 09:42 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Coulthard en Hakkinen reden toen samen voor McLaren.
Dat was mijn team to cheer for.
Kan er iets minder schade worden geredenquote:Op zondag 12 december 2021 09:27 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Omdat de kwalificatie al is geweest, lijkt er geen vervanger te komen voor de Russische coureur. Haas zal het dus moeten doen met enkel en alleen Mick Schumacher.
Ik heb de versie daarna gespeeldquote:Op zondag 12 december 2021 09:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
Volgens mij begon ik hier met F1.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |