abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202569081
En weer door…
pi_202569085
Ik sloot af met
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:29 schreef lunapuella het volgende:
Ik zou ook best een slowcooker of crockpot oid willen, maar vrees altijd dat het met een voornamelijk vegetarisch eetpatroon (mijn man is vegetariër) niet de moeite waard is.
  zaterdag 11 december 2021 @ 16:38:27 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202569139
Nu het toch over eten gaat, hebben jullie al knopen doorgehakt mbt het kerstmenu? :9
KuikenGuppy
pi_202569174
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:38 schreef Burdie het volgende:
Nu het toch over eten gaat, hebben jullie al knopen doorgehakt mbt het kerstmenu? :9
Ja, er wordt beide dagen voor ons gekookt :) Kerstavond geen idee, verloofde werkt die dag dus vast iets makkelijks.
pi_202569186
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:30 schreef lunapuella het volgende:
Ik sloot af met
[..]

groenten slowcooken, schiet niet op nee, wordt het prut van, tenzij je rode kool ofzo wil 'smoren'. Je kan er ook wel groenten of rijst mee stomen, maar slowcooken is vooral voor vlees.
pi_202569227
quote:
mijn halve familie heeft nu corona (kleine familie, wel de oude helft). Eerst kijken of ze het halen en genoeg opknappen voor kerst.
En dan altijd hetzelfde. Ik bak koekjes, de speciale kerstchococake en maak een desert (weet alleen nog niet wat), oom of moeder maakt hoofdgerecht (wild, tong of iets heel experimenteels), neef en vrouw maken een of ander Thais tussengerecht, andere neef voorgerecht, de borrel (hap) door degene waar we zijn. O en tante maakt nog appeltaart. Kerst begint natuurlijk ook al om 10 uur s ochtends.
pi_202569229
quote:
De ene dag pommes duchesse en dan zal er wel iets van rollade bij moeten van de man en dan haricots verts oid. En de andere dag gourmet.
We gaan er vanuit dat we kerst gewoon met zn vieren vieren.
Fake it till you make it...
pi_202569284
quote:
Als alle plannen doorgaan wordt er op kerstavond en eerste kerstdag voor ons gekookt :9 Voor tweede kerstdag pleit ik voor gourmetten, maar ik weet niet of mijn man al overtuigd is...
pi_202569289
o ja, wij gaan uit van 1 dag met zn allen (10 zijn we dan incl. mijn gezin met 4). Alle 70 + heeft nu corona of heeft t net gehad, neef en vrouw hebben t ook net gehad.. Dus risico op doorgeven leek ons klein gezien we ook gevaccineerd zijn (behalve mijn kinderen)..
pi_202569303
quote:
Jup. Turkse linzensoep, gefrituurde kipfilet op z'n Pakistaans, Italiaanse mozzarella met tomaatsalade, aardappels uit de oven, chaat (Pakistaanse fruitsalade) en ijs als toetje.
Ik trek me niks aan van: passende gerechten, kerstgerechten of wat dan ook😁

En de andere dag pizza. Tenzij iemand zich geroepen voelt te koken maar dat zal niet🙄
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  zaterdag 11 december 2021 @ 17:00:07 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202569359
Heel verhaal getypt is het topic dicht :{w

Voor @oh-oh nog even een oud onderwerp uit de sloot, sorry.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 13:27 schreef oh-oh het volgende: @:laziness, ik ben zo blij met jouw uitleg hier, maar ik twijfel dus over die booster, want ik geloof niet zo in boosteren, kun jij me over de streep halen? Ik neem geen risico, loop geen risico, ik vraag me af hoe vaak we geboosterd moeten worden etc.
Als ik dat wist was ik de best betaalde medewerker binnen ons bedrijf denk ik :+

Dat is voor iedereen koffiedik kijken en vooral wat vindt je acceptabel qua druk op de zorg en wanneer is covid endemisch.

Hoe lang ben je van plan je huidige patroon vol te houden? Wil je niet weer meer er op uit?

Bewezen feit is dat de bescherming afneemt. Hoeveel zijn veel wisselende cijfers over te vinden. Maar het risico op ernstig verloop dan wel ziekenhuisopname of de dood neemt dan weer toe natuurlijk. Los daarvan als het virus weer meer grip krijgt is de kans op mutaties groter en als je pech hebt zit er daar eentje bij die aan het vaccin ontsnapt.

Tot nu toe is het verloop van de pandemie grillig, duiken er varianten op en kunnen we nog niet eens zeggen wanneer de endemische fase zich aan zal kondigen. In het kader van zo snel mogelijk terug naar normaal oftewel endemische staat lijkt een booster slim om het virus zo min mogelijk kans te geven te muteren.

Maar zoals al vaker gezegd door mij. Het vaccineren van de gehele wereldbevolking voor de eerste keer is natuurlijk nog veel zinvoller om mutaties te voorkomen. Dit is wel dweilen met de kraan open vind ik.

De overheid heeft genoeg besteld om iedereen van 12 jaar en ouder de komende twee jaar nog een booster te geven. Zodra we in de endemische fase zitten kun je naar een griepprik scenario voor het boosteren maar zolang we daar niet zijn verwacht ik dat de gehele bevolking nog wel een ronde krijgt.

Maar even andersom, waarom geloof je er niet in? Ik denk dat je de booster nog meer dan die eerste prikken moet zien als iets wat je voor het grote geheel doet en in veel mindere mate voor je eigen gezondheid (als je gezond en onder de 60 bent).
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202569370
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:02 schreef Elleska het volgende:

[..]
Naast het linkje van livelink kwam ik ook deze nog tegen
https://www.rivm.nl/nieuw(...)ar-op-rij-toegenomen

De vaccinatiegraad was de eerste jaren echt heel laag. Over HPV is best heel veel gedoe geweest. Of dat nu echt over het vertrouwen in het vaccin ging of doordat kinderen op die leeftijd zelf mogen meebepalen of dat het een seksueel overdraagbare aandoening betreft waardoor het lastig ligt... ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat ik bij invoering in 2008 net buiten de boot viel. Ik ben vanuit huis uit al behoorlijk pro-vaccineren opgevoed, zo hebben we wat vaccinaties gehad die destijds nog niet in het rijksvaccinatieprogramma zaten (inmiddels wel) en HPV was het eerste vaccinatie waarbij ik zelf geprobeerd om het vaccin te regelen. Eerst via de huisarts maar ik was beter geïnformeerd dan hij. Nu ik er zo over nadenk was dat best wel een wappie gesprek want hij kwam met argumenten dat het vaccin nog te nieuw is en ik eerst maar een paar jaar moest afwachten wat het doet en de Biblebelt ideeën hielpen ook niet mee. De GGD kon mij toen niet helpen want die moesten zich aan de leeftijden houden en ik was net een paar maand te oud.

Dit vaccin heeft daardoor wel extra mijn interesse gehouden. Ik was ook heel blij toen er bij het uitstrijkje geen HPV werd aangetroffen.
Ha, ik viel idd ook buiten de boot daarbij. Is het echt pas in 2008 begonnen? In mijn herinnering kon je hem als 13-jarige krijgen en was ik toen 16. Misschien was dat dan een proef oid, dat het nog niet officieel in het RVP zat? En het was geloof ik ook de bedoeling dat je dan minstens een half jaar geen seks zou hebben oid, omdat tussen beide prikken een half jaar zat en ze natuurlijk niet wilden dat je het virus alsnog opliep in die periode.

Ik heb 'm uiteindelijk wel via de huisarts alsnog gekregen, want ik was nog een lief naïef jong meisje dat wel met Jan en alleman tongde maar seks vond ik maar een vies idee dus dat was ik toch nog lang niet van plan (dat had ik overigens prima ingeschat van mezelf haha). Huisarts was daar snel mee akkoord, scheelt misschien ook dat ik totaal niet in biblebelt gebied woonde.
pi_202569396
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:55 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jup. Turkse linzensoep, gefrituurde kipfilet op z'n Pakistaans, Italiaanse mozzarella met tomaatsalade, aardappels uit de oven, chaat (Pakistaanse fruitsalade) en ijs als toetje.
Ik trek me niks aan van: passende gerechten, kerstgerechten of wat dan ook😁

En de andere dag pizza. Tenzij iemand zich geroepen voelt te koken maar dat zal niet🙄
Dat klinkt allemaal wel superlekker!
pi_202569454
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:03 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat klinkt allemaal wel superlekker!
Is het ook en nog belangrijker: ik kan het maken 😅
Vorig jaar mijn eerste gerecht in de slowcooker ging niet helemaal goed. Rendang maar was veel te droog. Dus dit jaar maar iets wat ik vaker gemaakt heb😆
If they say
pi_202569554
Wij hebben geen standaarden of zo met Kerst. Elk jaar kijken we wat handig is. 2e Kerstdag verzorgen zwagers een winter bbq met vuurtjes in de tuin etc. Eerste is bij mijn moeder, dan nemen we altijd van alles mee maar dit jaar hebben schoonzus en nichtje zich opgeworpen als koks. Prima.
En we zien wel of het door kan gaan. Naar mijn moeder gaan we sowieso, maar dan wellicht verdeeld.
Schoonouders komen in ieder geval niet naar zwagers en schoonzus en zwager met 2 kinderen twijfelen ook. Dus wie weet wordt het wel alleen wij en zwagers.

We hebben 1 traditie, Kerstavond cadeaus. Kinderen op bed, drankjes, hapjes en cadeautjes uitpakken. Lekker met zijn 2tjes O+

Ons huis is Christmas proof! Boom versierd, alle andere Kerstversiersels hangen, staan, shinen. Lego dorp is bijna klaar *O* Die hopen we morgen af te ronden.
pi_202569560
Oh das een goede, 1e kerstdag gaan we naar de broer van mijn vriend. Waar de rest van de familie waarschijnlijk ook komt. Vorig jaar nam iedereen wat mee, was overlegd in de groepsapp zodat niet iedereen hetzelfde mee nam. ;) Er is nu nog niks besproken, wel handig om op tijd te weten.
2e kerstdag gaan we gourmetten bij mijn ouders. Daarvoor gaan we iig zelf hamburgertjes maken, kip marineren etc. Ik ben meestal de enige die anders qua groente erbij wil dan sla, ui( kan ik niet tegen) of paprika. Dus dat regel ik zelf wel. Mijn zus komt dan niet, want gourmetten is maar stom en saai. Lekker rustig dus. :P
pi_202569603
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:21 schreef exode het volgende:
Wij hebben geen standaarden of zo met Kerst. Elk jaar kijken we wat handig is. 2e Kerstdag verzorgen zwagers een winter bbq met vuurtjes in de tuin etc. Eerste is bij mijn moeder, dan nemen we altijd van alles mee maar dit jaar hebben schoonzus en nichtje zich opgeworpen als koks. Prima.
En we zien wel of het door kan gaan. Naar mijn moeder gaan we sowieso, maar dan wellicht verdeeld.
Schoonouders komen in ieder geval niet naar zwagers en schoonzus en zwager met 2 kinderen twijfelen ook. Dus wie weet wordt het wel alleen wij en zwagers.

We hebben 1 traditie, Kerstavond cadeaus. Kinderen op bed, drankjes, hapjes en cadeautjes uitpakken. Lekker met zijn 2tjes O+

Ons huis is Christmas proof! Boom versierd, alle andere Kerstversiersels hangen, staan, shinen. Lego dorp is bijna klaar *O* Die hopen we morgen af te ronden.
Klinkt gezellig! Hier voor het eerst kerst met hond. De nepboom ligt nog in de verpakking, zodat ze wel al wat kon snuffelen. Mn mooie en/of dierbare breekbare kerstversiering ga ik er voor de zekerheid niet in hangen. Ze kan nogal druk rond sjeesen en is nog steeds snel angstig. Straks is ze bang voor de boom en valt ze hem aan ofzo.
Je weet het maar nooit. Net de halloween spullen opgeruimd en nu staat eer een mini kerstboom/conifeer van de ah met een glitterpotje en vrolijke sneeuwpop eraan met hysterische lampjes. Nu de rest nog.
pi_202569651
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:00 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ha, ik viel idd ook buiten de boot daarbij. Is het echt pas in 2008 begonnen? In mijn herinnering kon je hem als 13-jarige krijgen en was ik toen 16. Misschien was dat dan een proef oid, dat het nog niet officieel in het RVP zat? En het was geloof ik ook de bedoeling dat je dan minstens een half jaar geen seks zou hebben oid, omdat tussen beide prikken een half jaar zat en ze natuurlijk niet wilden dat je het virus alsnog opliep in die periode.

Ik heb 'm uiteindelijk wel via de huisarts alsnog gekregen, want ik was nog een lief naïef jong meisje dat wel met Jan en alleman tongde maar seks vond ik maar een vies idee dus dat was ik toch nog lang niet van plan (dat had ik overigens prima ingeschat van mezelf haha). Huisarts was daar snel mee akkoord, scheelt misschien ook dat ik totaal niet in biblebelt gebied woonde.
In het begin werd er een inhaalcampagne gedaan dus misschien was je toch iets ouder? En tot 18 jaar kon het op eigen verzoek, daar viel ik net buiten.

Ik heb toen wel uitgebreid met de GGD besproken mocht ik al wel HPV hebben opgelopen dan zou het vaccin geen kwaad kunnen maar ook niets nuttigs doen zegmaar. Mocht ik nog geen HPV hebben opgelopen zou het vaccin mij wel beschermen dus bij de GGD stonden ze er wel achter maarja regeltjes. Achteraf gezien had ik toen al van huisarts moeten veranderen want later nog meer gedoe met die huisarts gehad.

quote:
Ik sloot af met
[..]

Met vlees valt het meeste tijdswinst te behalen maar vega kan ook zeker.
Groentes zoals spruitjes mogen hier in huis niet meer anders dan uit de pot want dan zijn ze precies gaar genoeg. Daar valt overigens geen tijdswinst mee te behalen dus daarvoor hoef je het niet te doen maar dat groente tot snot wordt gekookt is onzin, dan is de pot niet goed ingesteld.

Voor alles met gedroogde peulvruchten is de pot perfect.
Pastasaus, curry enzo kunnen prima vega.
Hutspot en soep maak ik ook graag in de pot maar daarvoor zou een instantpot eigenlijk handiger zijn want die binnenpan heeft geen anti-aanbaklaag.
pi_202569757
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:28 schreef Elleska het volgende:

[..]
In het begin werd er een inhaalcampagne gedaan dus misschien was je toch iets ouder? En tot 18 jaar kon het op eigen verzoek, daar viel ik net buiten.

Ik heb toen wel uitgebreid met de GGD besproken mocht ik al wel HPV hebben opgelopen dan zou het vaccin geen kwaad kunnen maar ook niets nuttigs doen zegmaar. Mocht ik nog geen HPV hebben opgelopen zou het vaccin mij wel beschermen dus bij de GGD stonden ze er wel achter maarja regeltjes. Achteraf gezien had ik toen al van huisarts moeten veranderen want later nog meer gedoe met die huisarts gehad.
Hmm nee ik was echt 16, hoogstens nét 17.. In 2008 was ik al 18 en werd ik 19 en had ik voor t eerst seks, dus het moet echt ervoor geweest zijn. Gek.
Klinkt idd als bureaucratisch geneuzel bij de GGD destijds, jammer!

Kerst moet ik nog wat voor verzinnen. M'n ouders zitten op een ander continent, m'n broertje en vriendin bij familie van z'n vriendin en m'n buren/vriendinnen/scharrel ook allemaal bij familie.. dus het zal sowieso iets alleen worden. Nog even bedenken wat ik dan wil gaan maken. Misschien kijk ik of ik iets van een restaurant menu kan doen oid, al is dat ook wel redelijk wat moeite voor mij alleen. Of ik bestel gewoon wat lekkers ofzo.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 11 december 2021 @ 17:40:17 #20
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_202569801
Hier vandaag m'n aardappel en uienbakken en ultra pro ovenschotel van de tupperware binnen gekregen. Nu al xin om morgen lasagne te maken erin. En je kunt hem ook gebruiken voor gehaktballen via de oven enzo. ❤
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_202570207
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Hmm nee ik was echt 16, hoogstens nét 17.. In 2008 was ik al 18 en werd ik 19 en had ik voor t eerst seks, dus het moet echt ervoor geweest zijn. Gek.
Klinkt idd als bureaucratisch geneuzel bij de GGD destijds, jammer!
Owja ik let nu pas op je username ;)
Ik heb google ff aangeslingerd en het eerste vaccin is sinds 1 november 2006 op de markt in nederland. de tweede 1 november 2007. Dus het kan wel maar dat was dan buiten het vaccinatieprogramma om.

Als ik dat destijds had geweten dan had ik er eerder achteraan kunnen gaan. Achja maakt nu ook niet meer uit hoop ik maar vond dat eerste uitstrijkje wel super spannend want een besmetting was gewoon te voorkomen geweest.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 11-12-2021 18:20:54 ]
pi_202570304
Nog geen idee voor kerst. Ook nog geen afspraken met familie gemaakt, we wachten eerst het praatje van Rutte maar weer af. Mijn ouders mogen wel volgende week de booster halen èn hadden medisch goed nieuws :)

Voordeeltje van wonen in een dorpje: vandaag lopend met de kruiwagen een kerstboom gehaald voor een prikkie O+
  zaterdag 11 december 2021 @ 18:55:27 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202570680
1. Kerstavond met z'n 2-en, waarbij nog niet duidelijk is of we ook samen dineren.
2. 1e kerstdag eten bij de schoonfamilie.
3. 2e kerstdag met mijn moeder en haar vriend bij mijn vriend
4. "3e kerstdag" met de kinderen van mijn vriend bij mijn vriend.

Ad 1 en ad 2: nog niet duidelijk
Ad 3: ouderwets kerstmenu, waarschijnlijk krab/garnalencocktail, gestoofd konijn + bijgerechten en hemelse modder
Ad 4: gourmetten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202571037
Wij gaan vermoedelijk een beetje in pre-bevallings quarantaine bubbel met kerst, dus lekker met zn drietjes thuis.

Ik gok een dag maaltijd van een lokaal restaurantje wanneer de kleuter op bed ligt, en een dagje met z'n drieën eten, misschien kunnen we eens proberen te gourmetten oid.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 11 december 2021 @ 19:37:18 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202571103
Wij doen kerstavond net als vorig jaar een shared dining met z'n vieren; de hele tafel vol luxe gerechtjes. Was vorige keer zo'n succes dat de kinderen het in koor riepen toen ik vroeg of ze ideeën hadden voor kerst :D O+.
Eerste kerstdag hebben we een lunch bij de schoonfamilie en daarna diner thuis, maar dat moet dus in een uurtje (ofzo) te maken zijn.
Tweede kerstdag eten we denk ik wat er allemaal over is. Of we nodigen nog vrienden uit voor 2e kerstdag en sloven ons nog een keertje uit met kalkoen en de heerlijke stuffing van @MevrouwCactus :9.
KuikenGuppy
pi_202571160
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 19:37 schreef Burdie het volgende:
Wij doen kerstavond net als vorig jaar een shared dining met z'n vieren; de hele tafel vol luxe gerechtjes. Was vorige keer zo'n succes dat de kinderen het in koor riepen toen ik vroeg of ze ideeën hadden voor kerst :D O+.
Eerste kerstdag hebben we een lunch bij de schoonfamilie en daarna diner thuis, maar dat moet dus in een uurtje (ofzo) te maken zijn.
Tweede kerstdag eten we denk ik wat er allemaal over is. Of we nodigen nog vrienden uit voor 2e kerstdag en sloven ons nog een keertje uit met kalkoen en de heerlijke stuffing van @:MevrouwCactus :9.
Ja, die stuffing O+ Wij aten die uiteraard weer met Thanksgiving.

Wij hebben dit jaar alleen de verplichte lunch op Eerste Kerstdag met mijn moeder. Verder hebben we helemaal niets afgesproken en kunnen we alles zelf indelen O+ Vrouw zorgt op kerstavond voor het eten, ik op Eerste Kerstdag. En waarschijnlijk gaan we nog wel ergens naar de Efteling, dat is bij ons traditie. Maar wat ik het fijnst vind: we zien wel en kunnen het zelf beslissen O+
  zaterdag 11 december 2021 @ 19:45:32 #27
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202571175
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 19:43 schreef MevrouwCactus het volgende:

Ja, die stuffing O+ Wij aten die uiteraard weer met Thanksgiving.

Wij aten dat met de hele familie op de avond dat mijn man me ten huwelijk vroeg. Zal sindsdien altijd speciaal blijven, dat recept!
KuikenGuppy
pi_202571178
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 19:45 schreef Burdie het volgende:

[..]
Wij aten dat met de hele familie op de avond dat mijn man me ten huwelijk vroeg. Zal sindsdien altijd speciaal blijven, dat recept!
Oh wow, wat een mooie herinnering O+
  zaterdag 11 december 2021 @ 19:52:21 #29
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202571266
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 19:46 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Oh wow, wat een mooie herinnering O+
Ben nu wel benieuwd naar dat recept :P
  zaterdag 11 december 2021 @ 20:09:48 #30
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_202571482
quote:
Ik sloot af met
[..]

Ik zou juist als er maar 1 persoon geen vlees eet wel voor de sc gaan, geen reden om zelf niet gemakkelijk heerlijke vleesgerechten te bereiden toch em je kan makkelijk grote batches maken zodat je altijd iets kan pakken voor jezelf.
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:00 schreef laziness het volgende:
Heel verhaal getypt is het topic dicht :{w

Voor @:oh-oh nog even een oud onderwerp uit de sloot, sorry.
[..]
Als ik dat wist was ik de best betaalde medewerker binnen ons bedrijf denk ik :+

Dat is voor iedereen koffiedik kijken en vooral wat vindt je acceptabel qua druk op de zorg en wanneer is covid endemisch.

Hoe lang ben je van plan je huidige patroon vol te houden? Wil je niet weer meer er op uit?

Bewezen feit is dat de bescherming afneemt. Hoeveel zijn veel wisselende cijfers over te vinden. Maar het risico op ernstig verloop dan wel ziekenhuisopname of de dood neemt dan weer toe natuurlijk. Los daarvan als het virus weer meer grip krijgt is de kans op mutaties groter en als je pech hebt zit er daar eentje bij die aan het vaccin ontsnapt.

Tot nu toe is het verloop van de pandemie grillig, duiken er varianten op en kunnen we nog niet eens zeggen wanneer de endemische fase zich aan zal kondigen. In het kader van zo snel mogelijk terug naar normaal oftewel endemische staat lijkt een booster slim om het virus zo min mogelijk kans te geven te muteren.

Maar zoals al vaker gezegd door mij. Het vaccineren van de gehele wereldbevolking voor de eerste keer is natuurlijk nog veel zinvoller om mutaties te voorkomen. Dit is wel dweilen met de kraan open vind ik.

De overheid heeft genoeg besteld om iedereen van 12 jaar en ouder de komende twee jaar nog een booster te geven. Zodra we in de endemische fase zitten kun je naar een griepprik scenario voor het boosteren maar zolang we daar niet zijn verwacht ik dat de gehele bevolking nog wel een ronde krijgt.

Maar even andersom, waarom geloof je er niet in? Ik denk dat je de booster nog meer dan die eerste prikken moet zien als iets wat je voor het grote geheel doet en in veel mindere mate voor je eigen gezondheid (als je gezond en onder de 60 bent).
Helder. Ik hou dit de rest van mijn leven wel vol als het moet, ik geniet echt van de rust en van het leven zonder sociale verplichtingen, ik ga er goed op. Ik heb echt amper mensen over de vloer maar ik zie wel elke dag buiten mensen, net dus 2 uur op de losloop in het donker door de drek getrokken met twee mensen en 8 honden, heerlijk!

Qua kerst, ik werk beide dagen, en 1 januari ook een vroege dienst, dus ook geen oud en nieuw plannen. Net aan mn moeder meegedeeld dat ik dit jaar echt niet voor ze ga sloven, dus dat ze maar es bij een van hun andere bloedjes moeten aankloppen of zelf iets moeten regelen, Ze vond het erg jammer, ik niet :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_202571499
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 19:52 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ben nu wel benieuwd naar dat recept :P
Uit het familie-kookboek van mijn vrouw:

pi_202571522
Hier kerstavond met zijn vieren. Eerste kerstdag komen mijn ouders en zusje+gezin (als alles kan qua gezondheid/regels). Dan vieren we voor hen ook de verjaardag van jongste. Ze wonen op een dik uur rijden, meestal deden we het andersom, maar mijn moeder wilde wel weer eens naar ons toe.

Tweede kerstdag nog niks op de planning. Misschien een 'moetje' naar schoonmoeder. Maar daar komen het verzorgingshuis niet in met zijn vieren. En zij is niet goed genoeg om mee te nemen naar iets. Dus daar gaan we over nadenken.
pi_202571524
Kerstavond: tafel vol hapjes (of shared dining, heb je tips Burdie?)
1e kerstdag: eten bij mijn moeder
2e kerstdag: thuis met gezin, misschien dat we weer een autospeurtocht gaan doen. Qua eten s avonds nog geen idee dus ik vind het wel een goed onderwerp voor inspiratie :+
  zaterdag 11 december 2021 @ 20:30:38 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202571750
Eerste kerstdag zijn we met z'n drieën, dus geen idee wat we dan eten.
Tweede kerstdag komen beide opa's eten, dan eten we het kerstthuismenu van de Oranjerie.

Met oud en nieuw komt mijn zusje, ik denk dat dat wel eens gourmetten zou kunnen worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 december 2021 @ 20:30:46 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202571753
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:13 schreef Kyara het volgende:
Kerstavond: tafel vol hapjes (of shared dining, heb je tips Burdie?)
Nog niet, maar vorig jaar stond er op tafel:
Truffelravioli
Vitella tonnata
Bietensalade met geitenkaas
Biefstuk reepjes
Zalmstukjes
Roseval aardappelwedges
Mini hamburgertjes
Pommes Duchesse
Broccolisoep met krab
Ijstaart

De Pommes Duchesse vond ik zelf niet zo geslaagd, die keren niet terug :+. De vitella tonnata en de truffel ravioli komen dit jaar weer op het menu wmb, ik wil ook graag kreeftensoep, en mini wil sushi erbij. Veel verder zijn we nog niet :P.
quote:
1e kerstdag: eten bij mijn moeder
2e kerstdag: thuis met gezin, misschien dat we weer een autospeurtocht gaan doen. Qua eten s avonds nog geen idee dus ik vind het wel een goed onderwerp voor inspiratie :+
Heb je tips voor een autospeurtocht?
KuikenGuppy
  zaterdag 11 december 2021 @ 20:34:22 #36
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202571802
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:10 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Uit het familie-kookboek van mijn vrouw:

[ afbeelding ]
Dank je! ^O^
pi_202571835
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 16:29 schreef lunapuella het volgende:
Ik zou ook best een slowcooker of crockpot oid willen, maar vrees altijd dat het met een voornamelijk vegetarisch eetpatroon (mijn man is vegetariër) niet de moeite waard is.
Ik heb zonder enige spijt mijn slowcookers ingewisseld voor een instant pot. Die gebruik ik misschien wel vaker om ff snel gedroogde peulvruchten te snelkoken dan als slowcooker. Maar hij is bijvoorbeeld ook fijn voor een snelle aardappelpuree oid.
Echt de bom en een aanrader. Wel met een onwijs lange levertijd toen ik m kocht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 11 december 2021 @ 20:57:07 #38
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202572245
Kerstmenu inspiratie voor frikadel liefhebbers: https://www.ad.nl/koken-e(...)e-snack-br~a6776229/
KuikenGuppy
pi_202572472
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:57 schreef Burdie het volgende:
Kerstmenu inspiratie voor frikadel liefhebbers: https://www.ad.nl/koken-e(...)e-snack-br~a6776229/
🤣🤣
If they say
pi_202572846
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:30 schreef Burdie het volgende:
Heb je tips voor een autospeurtocht?
Wij hadden vorig jaar de speurtocht van autospeurtocht.nl. Ze hebben er verschillende in diverse provincies.
pi_202572963
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb zonder enige spijt mijn slowcookers ingewisseld voor een instant pot. Die gebruik ik misschien wel vaker om ff snel gedroogde peulvruchten te snelkoken dan als slowcooker. Maar hij is bijvoorbeeld ook fijn voor een snelle aardappelpuree oid.
Echt de bom en een aanrader. Wel met een onwijs lange levertijd toen ik m kocht.
Bij instant pot denk ik: je gooit het er in en het is instant klaar?
Zo snel zal het wel niet gaan ;). Maar wat is dan het verschil met een slow cooker?
Ik heb geen van beide.
pi_202573249
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:30 schreef Kyara het volgende:

[..]
Wij hadden vorig jaar de speurtocht van autospeurtocht.nl. Ze hebben er verschillende in diverse provincies.
Wat tof! Ik heb 'm gelijk op onze coronaproof kerstvakantie uitjes ideeënlijst gezet. :)
pi_202574955
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 21:37 schreef Nijna het volgende:

[..]
Bij instant pot denk ik: je gooit het er in en het is instant klaar?
Zo snel zal het wel niet gaan ;). Maar wat is dan het verschil met een slow cooker?
Ik heb geen van beide.
De instant pot is niet alleen slowcooker, maar ook snelkookpan, sous vide apparaat, rijstkoker,je kunt erin bakken (alsof je de pan op het vuur zet. Wat overigens ook gewoon kan met mijn model), yoghurt maken en volgens mij nog iets.

Hij is niet instant, maar waar ik vroeger witte bonen de avond van tevoren al moest weken kan ik nu een uur van tevoren bedenken dat ze even 35 minuten in de instant pot moeten. Met opwarmen en stoom afblazen erbij kost me dat ongeveer een uur.
Oh en de deksel zit beter dicht dus minder geur in huis.

Deze heb ik. O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_202576045
*instant pot op verlanglijstje gezet.

Kerstavond met gezin: wij eten via thuisuiteten, de kieskeurtjes eten hapjes (m&m’s voor de dochter). We leggen matrassen neer en eten en kijken kerstfilms. O+
1e kerst een dunch-ding dat we afhalen met mijn familie
2e kerst sinees met de koude kant.

Ik ga in ieder geval niet koken dit jaar! *)
pi_202577310
Hier waarschijnlijk met Kerst lekker met zijn drietjes. Wij doen al een aantal jaar niet meer aan verplichte familiedingen. Mijn familie woont op bijna 2 uur rijden en zijn we gister net geweest. Ouders van manlief leven niet meer en hij is enig kind, dus dat maakt het ook makkelijk.

Kerstavond doen we kleine hapjes, tapasachtige dingen. Simon vond dat vorig jaar zo leuk, dat hij regelmatig vraagt of we weer allemaal kleine hapjes gaan eten met Kerst. De precieze hapjes moeten we nog bedenken, maar wel iets met kaasjes en luxe vleeswaren (borrelplank achtig) en nog wat warme dingetjes erbij. Komende week maar eens inspiratie opdoen.
pi_202577504
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 23:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]
De instant pot is niet alleen slowcooker, maar ook snelkookpan, sous vide apparaat, rijstkoker,je kunt erin bakken (alsof je de pan op het vuur zet. Wat overigens ook gewoon kan met mijn model), yoghurt maken en volgens mij nog iets.

Hij is niet instant, maar waar ik vroeger witte bonen de avond van tevoren al moest weken kan ik nu een uur van tevoren bedenken dat ze even 35 minuten in de instant pot moeten. Met opwarmen en stoom afblazen erbij kost me dat ongeveer een uur.
Oh en de deksel zit beter dicht dus minder geur in huis.

Deze heb ik. O+
Klinkt goed!
pi_202577565
Mijn vader gaat over 2 weken met pensioen. Vanwege de Corona zal hij zeer waarschijnlijk niet meer gaan werken om af te ronden.
Pa verklaard zichzelf wel klachtenvrij maar nog veel moe/weinig energie.

Wie heeft een idee hoe je het pensioen toch een beetje kan vieren of cadeau kan doen?
Pa is schilder en houdt niet van teveel gedoe. :)

Ik heb nog geen inspiratie.
pi_202577567
Wij houden trouwens wel echt van Kerst, vanochtend ook bij kaarslicht ontbeten, daarna 100 Kerstboekjes aan Juul voorgelezen. We gaan bewust ook nooit op vakantie met Kerst, zo fijn om juist thuis te zijn :) We dromen nog steeds van een Kersthuwelijk O+ Wie weet volgend jaar.
B en Juul zijn er ook mee besmet, die vinden deze hele periode zo fijn. De speelkamer is helemaal versierd inmiddels. Kerstboompje van de kinderen, lampjes aan het plafond.

Met Oud en Nieuw staat de Efteling gepland (Bosrijk), we zien wel of dat doorgaat. Anders krijgen we een mooie voucher. Met Oud en Nieuw zijn we dan wel weer altijd weg. Het is echt uitzonderlijk als we thuis zijn. Voor de kinderen gingen we altijd met een groep vrienden weg.
  zondag 12 december 2021 @ 10:32:56 #49
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_202577786
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 10:09 schreef vencodark het volgende:
Mijn vader gaat over 2 weken met pensioen. Vanwege de Corona zal hij zeer waarschijnlijk niet meer gaan werken om af te ronden.
Pa verklaard zichzelf wel klachtenvrij maar nog veel moe/weinig energie.

Wie heeft een idee hoe je het pensioen toch een beetje kan vieren of cadeau kan doen?
Pa is schilder en houdt niet van teveel gedoe. :)

Ik heb nog geen inspiratie.
Misschien een boekje met tegoedbonnen voor leuke uitjes/dagjes weg? Heeft 'ie straks genoeg tijd voor.
KuikenGuppy
pi_202577816
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2021 10:32 schreef Burdie het volgende:

[..]
Misschien een boekje met tegoedbonnen voor leuke uitjes/dagjes weg? Heeft 'ie straks genoeg tijd voor.
Ja, dat idee was er al maar pa en ma zijn beide ongevaccineerd maar wel een herstelbewijs. Testen voor toegang…ik weet nu niet meer wat wel en niet nodig is. Testen voor toegang zouden ze sowieso niet doen.
Vandaar mijn twijfel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')