quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:29 schreef lunapuella het volgende:
Ik zou ook best een slowcooker of crockpot oid willen, maar vrees altijd dat het met een voornamelijk vegetarisch eetpatroon (mijn man is vegetariër) niet de moeite waard is.
Ja, er wordt beide dagen voor ons gekooktquote:Op zaterdag 11 december 2021 16:38 schreef Burdie het volgende:
Nu het toch over eten gaat, hebben jullie al knopen doorgehakt mbt het kerstmenu?
groenten slowcooken, schiet niet op nee, wordt het prut van, tenzij je rode kool ofzo wil 'smoren'. Je kan er ook wel groenten of rijst mee stomen, maar slowcooken is vooral voor vlees.quote:
mijn halve familie heeft nu corona (kleine familie, wel de oude helft). Eerst kijken of ze het halen en genoeg opknappen voor kerst.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:38 schreef Burdie het volgende:
Nu het toch over eten gaat, hebben jullie al knopen doorgehakt mbt het kerstmenu?
De ene dag pommes duchesse en dan zal er wel iets van rollade bij moeten van de man en dan haricots verts oid. En de andere dag gourmet.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:38 schreef Burdie het volgende:
Als alle plannen doorgaan wordt er op kerstavond en eerste kerstdag voor ons gekooktquote:Op zaterdag 11 december 2021 16:38 schreef Burdie het volgende:
Jup. Turkse linzensoep, gefrituurde kipfilet op z'n Pakistaans, Italiaanse mozzarella met tomaatsalade, aardappels uit de oven, chaat (Pakistaanse fruitsalade) en ijs als toetje.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:38 schreef Burdie het volgende:
Als ik dat wist was ik de best betaalde medewerker binnen ons bedrijf denk ikquote:Op zaterdag 11 december 2021 13:27 schreef oh-oh het volgende: @:laziness, ik ben zo blij met jouw uitleg hier, maar ik twijfel dus over die booster, want ik geloof niet zo in boosteren, kun jij me over de streep halen? Ik neem geen risico, loop geen risico, ik vraag me af hoe vaak we geboosterd moeten worden etc.
Ha, ik viel idd ook buiten de boot daarbij. Is het echt pas in 2008 begonnen? In mijn herinnering kon je hem als 13-jarige krijgen en was ik toen 16. Misschien was dat dan een proef oid, dat het nog niet officieel in het RVP zat? En het was geloof ik ook de bedoeling dat je dan minstens een half jaar geen seks zou hebben oid, omdat tussen beide prikken een half jaar zat en ze natuurlijk niet wilden dat je het virus alsnog opliep in die periode.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:02 schreef Elleska het volgende:
[..]
Naast het linkje van livelink kwam ik ook deze nog tegen
https://www.rivm.nl/nieuw(...)ar-op-rij-toegenomen
De vaccinatiegraad was de eerste jaren echt heel laag. Over HPV is best heel veel gedoe geweest. Of dat nu echt over het vertrouwen in het vaccin ging of doordat kinderen op die leeftijd zelf mogen meebepalen of dat het een seksueel overdraagbare aandoening betreft waardoor het lastig ligt... ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat ik bij invoering in 2008 net buiten de boot viel. Ik ben vanuit huis uit al behoorlijk pro-vaccineren opgevoed, zo hebben we wat vaccinaties gehad die destijds nog niet in het rijksvaccinatieprogramma zaten (inmiddels wel) en HPV was het eerste vaccinatie waarbij ik zelf geprobeerd om het vaccin te regelen. Eerst via de huisarts maar ik was beter geïnformeerd dan hij. Nu ik er zo over nadenk was dat best wel een wappie gesprek want hij kwam met argumenten dat het vaccin nog te nieuw is en ik eerst maar een paar jaar moest afwachten wat het doet en de Biblebelt ideeën hielpen ook niet mee. De GGD kon mij toen niet helpen want die moesten zich aan de leeftijden houden en ik was net een paar maand te oud.
Dit vaccin heeft daardoor wel extra mijn interesse gehouden. Ik was ook heel blij toen er bij het uitstrijkje geen HPV werd aangetroffen.
Dat klinkt allemaal wel superlekker!quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:55 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jup. Turkse linzensoep, gefrituurde kipfilet op z'n Pakistaans, Italiaanse mozzarella met tomaatsalade, aardappels uit de oven, chaat (Pakistaanse fruitsalade) en ijs als toetje.
Ik trek me niks aan van: passende gerechten, kerstgerechten of wat dan ook😁
En de andere dag pizza. Tenzij iemand zich geroepen voelt te koken maar dat zal niet🙄
Is het ook en nog belangrijker: ik kan het maken 😅quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:03 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal wel superlekker!
Klinkt gezellig! Hier voor het eerst kerst met hond. De nepboom ligt nog in de verpakking, zodat ze wel al wat kon snuffelen. Mn mooie en/of dierbare breekbare kerstversiering ga ik er voor de zekerheid niet in hangen. Ze kan nogal druk rond sjeesen en is nog steeds snel angstig. Straks is ze bang voor de boom en valt ze hem aan ofzo.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:21 schreef exode het volgende:
Wij hebben geen standaarden of zo met Kerst. Elk jaar kijken we wat handig is. 2e Kerstdag verzorgen zwagers een winter bbq met vuurtjes in de tuin etc. Eerste is bij mijn moeder, dan nemen we altijd van alles mee maar dit jaar hebben schoonzus en nichtje zich opgeworpen als koks. Prima.
En we zien wel of het door kan gaan. Naar mijn moeder gaan we sowieso, maar dan wellicht verdeeld.
Schoonouders komen in ieder geval niet naar zwagers en schoonzus en zwager met 2 kinderen twijfelen ook. Dus wie weet wordt het wel alleen wij en zwagers.
We hebben 1 traditie, Kerstavond cadeaus. Kinderen op bed, drankjes, hapjes en cadeautjes uitpakken. Lekker met zijn 2tjes![]()
Ons huis is Christmas proof! Boom versierd, alle andere Kerstversiersels hangen, staan, shinen. Lego dorp is bijna klaarDie hopen we morgen af te ronden.
In het begin werd er een inhaalcampagne gedaan dus misschien was je toch iets ouder? En tot 18 jaar kon het op eigen verzoek, daar viel ik net buiten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:00 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ha, ik viel idd ook buiten de boot daarbij. Is het echt pas in 2008 begonnen? In mijn herinnering kon je hem als 13-jarige krijgen en was ik toen 16. Misschien was dat dan een proef oid, dat het nog niet officieel in het RVP zat? En het was geloof ik ook de bedoeling dat je dan minstens een half jaar geen seks zou hebben oid, omdat tussen beide prikken een half jaar zat en ze natuurlijk niet wilden dat je het virus alsnog opliep in die periode.
Ik heb 'm uiteindelijk wel via de huisarts alsnog gekregen, want ik was nog een lief naïef jong meisje dat wel met Jan en alleman tongde maar seks vond ik maar een vies idee dus dat was ik toch nog lang niet van plan (dat had ik overigens prima ingeschat van mezelf haha). Huisarts was daar snel mee akkoord, scheelt misschien ook dat ik totaal niet in biblebelt gebied woonde.
Met vlees valt het meeste tijdswinst te behalen maar vega kan ook zeker.quote:
Hmm nee ik was echt 16, hoogstens nét 17.. In 2008 was ik al 18 en werd ik 19 en had ik voor t eerst seks, dus het moet echt ervoor geweest zijn. Gek.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:28 schreef Elleska het volgende:
[..]
In het begin werd er een inhaalcampagne gedaan dus misschien was je toch iets ouder? En tot 18 jaar kon het op eigen verzoek, daar viel ik net buiten.
Ik heb toen wel uitgebreid met de GGD besproken mocht ik al wel HPV hebben opgelopen dan zou het vaccin geen kwaad kunnen maar ook niets nuttigs doen zegmaar. Mocht ik nog geen HPV hebben opgelopen zou het vaccin mij wel beschermen dus bij de GGD stonden ze er wel achter maarja regeltjes. Achteraf gezien had ik toen al van huisarts moeten veranderen want later nog meer gedoe met die huisarts gehad.
Owja ik let nu pas op je usernamequote:Op zaterdag 11 december 2021 17:37 schreef vlindertje89 het volgende:
Hmm nee ik was echt 16, hoogstens nét 17.. In 2008 was ik al 18 en werd ik 19 en had ik voor t eerst seks, dus het moet echt ervoor geweest zijn. Gek.
Klinkt idd als bureaucratisch geneuzel bij de GGD destijds, jammer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |