Ja.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:12 schreef Landgeld het volgende:
Hoe belangrijk zijn alle afstellingdn en data analyses voor de wedstrijd van morgen? De meest briljante koppen worden nu ingehuurd door Mercedes en Red Bull?
Zijn ze daar vannacht nog mee bezig, bijvoorbeeld? Of is alles nu wel bekend en ingesteld.
Iemand hier meer info over?
Afstelling mogen ze niks aan doen. Analyses wel, scenarioplanning voor de bandenstrategie vooral.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:12 schreef Landgeld het volgende:
Hoe belangrijk zijn alle afstellingdn en data analyses voor de wedstrijd van morgen?
Zijn ze daar vannacht nog mee bezig, bijvoorbeeld? Of is alles nu wel bekend en ingesteld.
Dat we van mening verschillen is duidelijk en geen probleem. Maar het zou ook interessanter zijn als je mij kan uitleggen waar ik het precies mis heb in jouw vergelijking met voetbal. Thanks.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou, ok. We verschillen dus van mening, dat kan
Hoe ziet zoiets eruitquote:Op zaterdag 11 december 2021 20:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Afstelling mogen ze niks aan doen. Analyses wel, scenarioplanning voor de bandenstrategie vooral.
Parc fermé dus afstelling aan motor en onderstel e.d. mag niet meer. Tijdens een pitstop kunnen ze nog iets meer of minder vleugel geven. Data analyse zal vooral over banden slijtage, verbruik e.d. gaan. Strategieën en scenario's bedenken.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:12 schreef Landgeld het volgende:
Hoe belangrijk zijn alle afstellingdn en data analyses voor de wedstrijd van morgen? De meest briljante koppen worden nu ingehuurd door Mercedes en Red Bull?
Dat is niet in paar regels uit te leggen, volg de sport een tijdje en je gaat verschillen per coureurs zien.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:13 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Dat we van mening verschillen is duidelijk en geen probleem. Maar het zou ook interessanter zijn als je mij kan uitleggen waar ik het precies mis heb in jouw vergelijking met voetbal. Thanks.
quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:47 schreef Keyos het volgende:
[..]
We zullen het nooit weten. Hammie is overigens een prima coureur die zelden op een fout te betrappen is. Tegelijkertijd, Rosberg, of all people, is boven hem geëindigd in de Mercedes. Over Rosberg hebben we het nooit meer als coureur, behalve in deze setting. Ik denk dat dat wel genoeg zegt. Het zou me overigens ook nog steeds niets verbazen als Hamilton kapt. Kan me weinig voorstellen dat hij zin heeft om een risico te lopen dat een teamgenoot sneller is.
Hoe het ook zij, ik geloof oprecht niet dat er een coureur is die meer uit de auto haalt dan Max dat al jarenlang doet. Die Red Bull is duidelijk niet de betere auto, terwijl hij op circuits waar het om techniek en bochtwerk gaat iedereen de hielen laat zien. Ik geloof niet dat dat alleen ten faveure van de Red Bull auto is. Dan had Perez wel wat meer punten gepakt.
Als je iets hebt meegekregen van de VT's en de kwalificatie, dan is het juist dat VER op de lange rechte stukken een hogere snelheid haalde dan de Mercedes.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet wat meer risico durven te nemen qua betrouwbaarheid. Liever verliezen met een geplofte motor dan dat je morgen kansloos bent op de lange rechte stukken.
200 simulaties van verschillende racescenario’s bijvoorbeeld, heb ik weleens gehoord van Jackquote:Op zaterdag 11 december 2021 20:14 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Hoe ziet zoiets eruit
De scenario planning. Door computers bepaald?
Het is geen individuele sport, zoals hardlopen ofzo. Het is een teamsport; de beste combinatie van coureur, auto en tactiek wint.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:34 schreef BookFreak het volgende:
Sorry maar ben een totale leek in Formule 1.
Kan iemand me aub uitleggen wat er bijzonder is aan deze sport/Hamilton als de autos onderling zo erg van elkaar verschillen? Je zou toch gewoon denken dat Hamilton zovaak gewonnen heeft gewoon puur door zijn auto, of ben ik nou gek?
Is het niet zo dat als je een willekeurig andere rijder in Hamiltons huidige auto zet, de kans óók zo groot wordt dat die continu wint?
Het lijkt mij dat er pas duidelijk sprake is van een bijzondere prestatie als iedereen exact dezelfde auto had, niet?
Dat zei ik al. Je kan verschillen opmerken, maar nooit echt weten wie de beste coureur is. En F1 fans/media zouden dus eigenlijk moeten ophouden met het enorm prijzen en eren van de coureur die na een seizoen kampioen wordt aangezien dat helemaal niet perse de beste coureur is.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:16 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat is niet in paar regels uit te leggen, volg de sport een tijdje en je gaat verschillen per coureurs zien.
Klopt, al speelt de coureur wel een vrij belangrijke rol.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:50 schreef BookFreak het volgende:
[..]
[..]
Ok maar dan gaat deze sport dus eigenlijk niet om de coureur maar meer om de beste technische team/wetenschappers? Grappig....
In principe heb je gewoon gelijk.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:13 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Dat we van mening verschillen is duidelijk en geen probleem. Maar het zou ook interessanter zijn als je mij kan uitleggen waar ik het precies mis heb in jouw vergelijking met voetbal. Thanks.
Het is een combinatie van factoren. Dat de RB beter is in bochtige en technische banen ligt ook echt aan het feit dat de auto gewoon relatief kort is voor een F1 wagen. Ook het verschil in rake maakt dat de ene baan de RB gewoon beter ligt dan de andere.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:47 schreef Keyos het volgende:
Hoe het ook zij, ik geloof oprecht niet dat er een coureur is die meer uit de auto haalt dan Max dat al jarenlang doet. Die Red Bull is duidelijk niet de betere auto, terwijl hij op circuits waar het om techniek en bochtwerk gaat iedereen de hielen laat zien. Ik geloof niet dat dat alleen ten faveure van de Red Bull auto is. Dan had Perez wel wat meer punten gepakt.
Als je hem gelijk geeft, dan zou dat natuurlijk net zo goed gelden voor Verstappen / Red Bull Racing.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Je hebt gewoon helemaal gelijk.
Alleen willen die Mercedes fans dat niet toegeven.
Ik begrijp dat het een teamsport is. Echter het verschil is dat de focus en eer naar de coureur gaat, terwijl het in feite gewoon veel meer een strijd is op wie de beste bouwer van autos is.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:17 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Het is geen individuele sport, zoals hardlopen ofzo. Het is een teamsport; de beste combinatie van coureur, auto en tactiek wint.
Het is ook niet gezegd dat Verstappen in de auto van Hamilton net zo goed zou rijden, of omgekeerd. Persoonlijke voorkeur en rijstijl spelen ook mee.
Natuurlijk niet. Dit kan maar voor 1 team gelden, er kunnen er geen twee de beste auto hebben.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je hem gelijk geeft, dan zou dat natuurlijk net zo goed gelden voor Verstappen / Red Bull Racing.
Ja dat is mijn punt. We zullen dus nooit weten wie de beste coureur is. Misschien is het de nummer 16 of nummer 20. We kunnen het niet weten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:24 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Als je hem gelijk geeft, dan zou dat natuurlijk net zo goed gelden voor Verstappen / Red Bull Racing.
Volgens mij waren ze juist niet zo kansloos meer op de lange rechte stukken. De Red Bull wist daar toch aardig dicht bij de Mercedes in de buurt te blijven, zo niet zelfs een beetje sneller.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:05 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet wat meer risico durven te nemen qua betrouwbaarheid. Liever verliezen met een geplofte motor dan dat je morgen kansloos bent op de lange rechte stukken.
Voor iemand die van zichzelf zegt dat ie leek is doe je wel erg stellig.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:27 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ja dat is mijn punt. We zullen dus nooit weten wie de beste coureur is. Misschien is het de nummer 16 of nummer 20. We kunnen het niet weten.
De enige manier is als iedereen dezelfde auto heeft.
Dat is hoe jij er dan naar kijkt kennelijk. Voor de teams is de constructeurstitel belangrijker dan de WDC. Dat heeft met geld te maken, maar ook met waar het in de F1 om gaat.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:25 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het een teamsport is. Echter het verschil is dat de focus en eer naar de coureur gaat, terwijl het in feite gewoon veel meer een strijd is op wie de beste bouwer van autos is.
Het verschil tussen de autos is zó groot dat de bijdrage van coureurs bijzaak worden in deze 'sport'. De kwaliteit van de auto is DE zwaarste en beslissende factor in deze 'sport'.
Maar niet zo'n belangrijke dat alle aandacht en eer naar die coureurs moeten gaan. Hun horen bijzaak te zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Klopt, al speelt de coureur wel een vrij belangrijke rol.
Die staat dan ook altijd bij op het podium.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:32 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar niet zo'n belangrijke dat alle aandacht en eer naar die coureurs moeten gaan. Hun horen bijzaak te zijn.
Het is gewoon eigenlijk een technisch wetenschappelijke autobouw competitie. De beste bouwer moet op het podium.
En dat gebeurt dus ook.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:32 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Maar niet zo'n belangrijke dat alle aandacht en eer naar die coureurs moeten gaan. Hun horen bijzaak te zijn.
Het is gewoon eigenlijk een technisch wetenschappelijke autobouw competitie. De beste bouwer moet op het podium.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |