abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202571512
Hoe belangrijk zijn alle afstellingdn en data analyses voor de wedstrijd van morgen? De meest briljante koppen worden nu ingehuurd door Mercedes en Red Bull?

Zijn ze daar vannacht nog mee bezig, bijvoorbeeld? Of is alles nu wel bekend en ingesteld.

Iemand hier meer info over?
Love is in the air!
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 11 december 2021 @ 20:13:01 #202
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_202571521
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:12 schreef Landgeld het volgende:
Hoe belangrijk zijn alle afstellingdn en data analyses voor de wedstrijd van morgen? De meest briljante koppen worden nu ingehuurd door Mercedes en Red Bull?

Zijn ze daar vannacht nog mee bezig, bijvoorbeeld? Of is alles nu wel bekend en ingesteld.

Ja.
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 20:13:11 #203
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_202571526
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:12 schreef Landgeld het volgende:
Hoe belangrijk zijn alle afstellingdn en data analyses voor de wedstrijd van morgen?

Afstelling mogen ze niks aan doen. Analyses wel, scenarioplanning voor de bandenstrategie vooral.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_202571528
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou, ok. We verschillen dus van mening, dat kan ^O^
Dat we van mening verschillen is duidelijk en geen probleem. Maar het zou ook interessanter zijn als je mij kan uitleggen waar ik het precies mis heb in jouw vergelijking met voetbal. Thanks.
pi_202571537
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:13 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Afstelling mogen ze niks aan doen. Analyses wel, scenarioplanning voor de bandenstrategie vooral.
Hoe ziet zoiets eruit
De scenario planning. Door computers bepaald?
Love is in the air!
pi_202571542
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:12 schreef Landgeld het volgende:

Parc fermé dus afstelling aan motor en onderstel e.d. mag niet meer. Tijdens een pitstop kunnen ze nog iets meer of minder vleugel geven. Data analyse zal vooral over banden slijtage, verbruik e.d. gaan. Strategieën en scenario's bedenken.
pi_202571563
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:13 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Dat we van mening verschillen is duidelijk en geen probleem. Maar het zou ook interessanter zijn als je mij kan uitleggen waar ik het precies mis heb in jouw vergelijking met voetbal. Thanks.
Dat is niet in paar regels uit te leggen, volg de sport een tijdje en je gaat verschillen per coureurs zien.
pi_202571565
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 19:47 schreef Keyos het volgende:

[..]
We zullen het nooit weten. Hammie is overigens een prima coureur die zelden op een fout te betrappen is. Tegelijkertijd, Rosberg, of all people, is boven hem geëindigd in de Mercedes. Over Rosberg hebben we het nooit meer als coureur, behalve in deze setting. Ik denk dat dat wel genoeg zegt. Het zou me overigens ook nog steeds niets verbazen als Hamilton kapt. Kan me weinig voorstellen dat hij zin heeft om een risico te lopen dat een teamgenoot sneller is.

Hoe het ook zij, ik geloof oprecht niet dat er een coureur is die meer uit de auto haalt dan Max dat al jarenlang doet. Die Red Bull is duidelijk niet de betere auto, terwijl hij op circuits waar het om techniek en bochtwerk gaat iedereen de hielen laat zien. Ik geloof niet dat dat alleen ten faveure van de Red Bull auto is. Dan had Perez wel wat meer punten gepakt.
:')
pi_202571581
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:05 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Jammer dat ze niet wat meer risico durven te nemen qua betrouwbaarheid. Liever verliezen met een geplofte motor dan dat je morgen kansloos bent op de lange rechte stukken.
Als je iets hebt meegekregen van de VT's en de kwalificatie, dan is het juist dat VER op de lange rechte stukken een hogere snelheid haalde dan de Mercedes.

Dat zit hem weliswaar niet in de motor, maar wel in het totaalpakket dat daar voor zorgt. Rechtelijn snelheid zal het probleem niet zijn, al zal DRS en slipstream er toch wel voor zorgen dat je elkaar kunt inhalen op dat rechte stuk. Maar daar gaat een marginaal hogere stand van de Honda niets aan veranderen.
  Moderator zaterdag 11 december 2021 @ 20:17:48 #210
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_202571588
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:14 schreef Landgeld het volgende:

[..]
Hoe ziet zoiets eruit
De scenario planning. Door computers bepaald?
200 simulaties van verschillende racescenario’s bijvoorbeeld, heb ik weleens gehoord van Jack 8-)
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_202571589
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 19:34 schreef BookFreak het volgende:
Sorry maar ben een totale leek in Formule 1.

Kan iemand me aub uitleggen wat er bijzonder is aan deze sport/Hamilton als de autos onderling zo erg van elkaar verschillen? Je zou toch gewoon denken dat Hamilton zovaak gewonnen heeft gewoon puur door zijn auto, of ben ik nou gek?

Is het niet zo dat als je een willekeurig andere rijder in Hamiltons huidige auto zet, de kans óók zo groot wordt dat die continu wint?

Het lijkt mij dat er pas duidelijk sprake is van een bijzondere prestatie als iedereen exact dezelfde auto had, niet?
Het is geen individuele sport, zoals hardlopen ofzo. Het is een teamsport; de beste combinatie van coureur, auto en tactiek wint.

Het is ook niet gezegd dat Verstappen in de auto van Hamilton net zo goed zou rijden, of omgekeerd. Persoonlijke voorkeur en rijstijl spelen ook mee.
pi_202571613
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:16 schreef BroesWillems het volgende:

[..]
Dat is niet in paar regels uit te leggen, volg de sport een tijdje en je gaat verschillen per coureurs zien.
Dat zei ik al. Je kan verschillen opmerken, maar nooit echt weten wie de beste coureur is. En F1 fans/media zouden dus eigenlijk moeten ophouden met het enorm prijzen en eren van de coureur die na een seizoen kampioen wordt aangezien dat helemaal niet perse de beste coureur is.

De beste coureur is misschien nummer 16 of nummer 20, who knows....
  zaterdag 11 december 2021 @ 20:22:54 #213
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202571640
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 19:50 schreef BookFreak het volgende:

[..]
[..]
Ok maar dan gaat deze sport dus eigenlijk niet om de coureur maar meer om de beste technische team/wetenschappers? Grappig....
Klopt, al speelt de coureur wel een vrij belangrijke rol.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  FOK!Fotograaf zaterdag 11 december 2021 @ 20:23:05 #214
842 Zorro
Z
pi_202571643
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:13 schreef BookFreak het volgende:

[..]
In principe heb je gewoon gelijk.
Een topcoureur kan het verschil maken in een mindere auto. Kijk naar Max in de Red Bull. Iedereen klaagt dat zijn teamgenoten nooit goed genoeg zijn, maar als dat voor alle teamgenoten geldt ligt het misschien niet aan hen?
Maar in een oppermachtige auto die zelfs zijn motor een tijd heeft teruggeschroefd omdat anders het verschil te groot werd wat Mercedes gedaan heeft, daarin wint iedereen die geen totale pannenkoek is. En dat is dus minimaal driekwart van dit veld. (Ja ook Bottas als ie niet in het Tweede Viool-programma zou zitten)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_202571661
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 19:47 schreef Keyos het volgende:

Hoe het ook zij, ik geloof oprecht niet dat er een coureur is die meer uit de auto haalt dan Max dat al jarenlang doet. Die Red Bull is duidelijk niet de betere auto, terwijl hij op circuits waar het om techniek en bochtwerk gaat iedereen de hielen laat zien. Ik geloof niet dat dat alleen ten faveure van de Red Bull auto is. Dan had Perez wel wat meer punten gepakt.
Het is een combinatie van factoren. Dat de RB beter is in bochtige en technische banen ligt ook echt aan het feit dat de auto gewoon relatief kort is voor een F1 wagen. Ook het verschil in rake maakt dat de ene baan de RB gewoon beter ligt dan de andere.

Dat Verstappen een speciale coureur is en extreem getalenteerd zal niemand ontkennen, maar of hij de beste coureur is, is niet te zeggen. Ja, hij haalt heel veel meer uit die RB dan al zijn teamgenoten, maar wat zou hij kunnen in een auto met totaal andere karakteristieken? Zet hem in een Mercedes en is hij dan sneller dan HAM? Ik vermoed het, maar weten zullen we het nooit. En hoe zit het met Norris? Russel? Leclerc? Sainz? Gasly? Zouden die in een Mercedes of RB meedoen?

En het is ook niet relevant, want het is niet waar het in de F1 om draait. Je hebt een top wagen nodig en je moet een top coureur zijn.
pi_202571662
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 december 2021 19:48 schreef Zorro het volgende:

[..]
Je hebt gewoon helemaal gelijk.
Alleen willen die Mercedes fans dat niet toegeven.
Als je hem gelijk geeft, dan zou dat natuurlijk net zo goed gelden voor Verstappen / Red Bull Racing.
pi_202571663
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:17 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is geen individuele sport, zoals hardlopen ofzo. Het is een teamsport; de beste combinatie van coureur, auto en tactiek wint.

Het is ook niet gezegd dat Verstappen in de auto van Hamilton net zo goed zou rijden, of omgekeerd. Persoonlijke voorkeur en rijstijl spelen ook mee.
Ik begrijp dat het een teamsport is. Echter het verschil is dat de focus en eer naar de coureur gaat, terwijl het in feite gewoon veel meer een strijd is op wie de beste bouwer van autos is.

Het verschil tussen de autos is zó groot dat de bijdrage van coureurs bijzaak worden in deze 'sport'. De kwaliteit van de auto is DE zwaarste en beslissende factor in deze 'sport'.
  FOK!Fotograaf zaterdag 11 december 2021 @ 20:27:31 #218
842 Zorro
Z
pi_202571700
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Als je hem gelijk geeft, dan zou dat natuurlijk net zo goed gelden voor Verstappen / Red Bull Racing.
Natuurlijk niet. Dit kan maar voor 1 team gelden, er kunnen er geen twee de beste auto hebben.
Prost en Senna in dezelfde McLaren, dan kun je wat zeggen.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_202571708
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:24 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja dat is mijn punt. We zullen dus nooit weten wie de beste coureur is. Misschien is het de nummer 16 of nummer 20. We kunnen het niet weten.

De enige manier is als iedereen dezelfde auto heeft.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 11 december 2021 @ 20:28:42 #220
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_202571721
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:05 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Jammer dat ze niet wat meer risico durven te nemen qua betrouwbaarheid. Liever verliezen met een geplofte motor dan dat je morgen kansloos bent op de lange rechte stukken.
Volgens mij waren ze juist niet zo kansloos meer op de lange rechte stukken. De Red Bull wist daar toch aardig dicht bij de Mercedes in de buurt te blijven, zo niet zelfs een beetje sneller.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_202571740
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:27 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Ja dat is mijn punt. We zullen dus nooit weten wie de beste coureur is. Misschien is het de nummer 16 of nummer 20. We kunnen het niet weten.

De enige manier is als iedereen dezelfde auto heeft.
Voor iemand die van zichzelf zegt dat ie leek is doe je wel erg stellig.
pi_202571744
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:25 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Ik begrijp dat het een teamsport is. Echter het verschil is dat de focus en eer naar de coureur gaat, terwijl het in feite gewoon veel meer een strijd is op wie de beste bouwer van autos is.

Het verschil tussen de autos is zó groot dat de bijdrage van coureurs bijzaak worden in deze 'sport'. De kwaliteit van de auto is DE zwaarste en beslissende factor in deze 'sport'.
Dat is hoe jij er dan naar kijkt kennelijk. Voor de teams is de constructeurstitel belangrijker dan de WDC. Dat heeft met geld te maken, maar ook met waar het in de F1 om gaat.

Er zijn ook genoeg volgers die vooral een team aanhangen. Dat heb ik eigenlijk ook altijd gedaan. Altijd een uitgesproken team-voorkeur gehad. Toevallig rijd VER voor het team waar ik de meeste sympathie voor heb. Was hij ingestapt bij Ferrari, dan had ik nu een gespleten persoonlijkheid gehad want dat vind ik een vreselijk team.
pi_202571776
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Klopt, al speelt de coureur wel een vrij belangrijke rol.
Maar niet zo'n belangrijke dat alle aandacht en eer naar die coureurs moeten gaan. Hun horen bijzaak te zijn.

Het is gewoon eigenlijk een technisch wetenschappelijke autobouw competitie. De beste bouwer moet op het podium.
pi_202571789
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:32 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Maar niet zo'n belangrijke dat alle aandacht en eer naar die coureurs moeten gaan. Hun horen bijzaak te zijn.

Het is gewoon eigenlijk een technisch wetenschappelijke autobouw competitie. De beste bouwer moet op het podium.
Die staat dan ook altijd bij op het podium. ;)
pi_202571795
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 20:32 schreef BookFreak het volgende:

[..]

En dat gebeurt dus ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')