SPOILER: HontOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Linkjes voor informatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Informatie over dagcijfersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Varianten waaronder OmicronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gedragsregels in dit topic:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.bronquote:In de laatste acht weken was daarmee de kans om als volledig gevaccineerd persoon met het coronavirus in het ziekenhuis te worden opgenomen 12,5 keer lager dan voor een niet-gevaccineerde. Voor opname op de IC was die kans als volledig gevaccineerde 25 keer zo klein.
(Bron)'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around![]()
Mijn pa (1954) is al aan de beurt voor de booster
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En het was al lang open!quote:
Het is zaterdag, iedereen andere dingen te doen dan op FOK! posten
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Dat gaat hard! Fijn dat de vaart er toch een beetje in lijkt te zitten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Mijn pa (1954) is al aan de beurt voor de boosterAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nieuwe maatregel: COR dicht op zaterdag en zondag van 11.00 tot 17.00 uur.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En het was al lang open!
Het is zaterdag, iedereen andere dingen te doen dan op FOK! posten'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Nee, hoorquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En het was al lang open!
Uitgeslapen, honden uitgelaten, ontbijt, krant gelezen (duurt langer op zaterdag) dus precies wat ik ook op maandag doe![]()
![]()
Alleen toegang met QR code, uiteraard.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:44 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nieuwe maatregel: COR dicht op zaterdag en zondag van 11.00 tot 17.00 uur.![]()
De krant lezen?!quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hoor
Uitgeslapen, honden uitgelaten, ontbijt, krant gelezen (duurt langer op zaterdag) dus precies wat ik ook op maandag doehoe oud ben je wel niet?
![]()
![]()
![]()
Klinkt gezellig.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hoor
Uitgeslapen, honden uitgelaten, ontbijt, krant gelezen (duurt langer op zaterdag) dus precies wat ik ook op maandag doe
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.![]()
Is het zaterdag?! Jeetje, dat gaat hard, gisteren was het al vrijdag.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En het was al lang open!
Wij liggen hier allemaal in de kreukels, heerlijk. Dochter net hersteld van waterpokken, 2 weken telkens koorts gehad. Zoon flink verkouden geweest, was zijn eerste verkoudheidje. Toen vrouw ook ziek geworden, die is langzaam aan het herstellen.
Ohja, en de komende week mag mn dochter niet naar de kinderopvang want die is dicht. Iedereen die vorige week geweest is (dochter niet dus) heeft corona. Ontspringen we even mooi de dans!
![]()
@Tijger_m mocht zijn booster vorige maand al halenquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De krant lezen?!hoe oud ben je wel niet?
![]()
Een bijzonder fitte 90+ dus
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2021 11:49:35 ]![]()
57 als ik mijn paspoort moet geloven.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
![]()
![]()
Zo'n feest is het nu ook weer nietquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
@:tijger_m mocht zijn booster vorige maand al halen
Een bijzonder fitte 90+ dus![]()
![]()
quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
57 als ik mijn paspoort moet geloven.
Meneer, hoe ging dat nou vroeger, toen men nog met paard en wagen reed?![]()
quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:53 schreef Oriente het volgende:
[..]
Meneer, hoe ging dat nou vroeger, toen men nog met paard en wagen reed?![]()
![]()
Dan heb je gewoon nog meegemaakt dat de krant op een stenen tablet bezorgd werd?!quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
57 als ik mijn paspoort moet geloven.![]()
![]()
Er zijn betrouwbaardere bronnen als Facebook hè.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste![]()
Is dat veranderd dan?quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan heb je gewoon nog meegemaakt dat de krant op een stenen tablet bezorgd werd?!![]()
![]()
Nou, nu is het tijd voor Forza Horizon 5 want een beetje met de tijd meegaan doen we wel in Huize Tijger![]()
![]()
Toen je van je vaccinatie gewoon nog een flink litteken kreeg
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Ja dat, maar ook dat na deze winter iedereen enige mate van immuniteit heeft en de ergste druk op de zorg weg valt. Dan zou het de komende jaren wellicht met boosters en een set lichte maatregelen hopelijk onder controle te houden moeten zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk niet dat op dit moment dé oplossing voorhanden is, eerlijk gezegd. Ik snap dat we er na ruim anderhalf jaar klaar mee zijn, maar een crisis als deze legt gewoon de samenleving die we de afgelopen decennia hebben ontwikkeld lam. Ik denk zelfs niet dat we ooit nog helemaal terug kunnen naar hoe het was, wat in sommige gevallen ook helemaal niet erg is, maar daar zullen ook best vervelende dingen bij zitten. Het is echt te hopen dat het snel muteert tot een veredeld griepvirus.
Ik denk dat we al blij moeten zijn als we in ieder geval van lockdowns en sectorsluitingen af zijn.![]()
Er heeft niet op Facebook gestaan dat Facebook niet de meest betrouwbare bron is, daarom is dit dan ook fakenews.quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:54 schreef halfway het volgende:
[..]
Er zijn betrouwbaardere bronnen als Facebook hè.![]()
Ik doelde meer op digitale versies van die kranten, ik ken bijna niemand meer die de ouderwetse krant leest (niks mis mee natuurlijk!)quote:Op zaterdag 11 december 2021 11:54 schreef halfway het volgende:
[..]
Er zijn betrouwbaardere bronnen als Facebook hè.![]()
![]()
Prinses Beatrix is hersteld van coronabesmetting en verlaat zelfisolatie https://www.nu.nl/coronav(...)at-zelfisolatie.html (via @nunl)Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Prachtig hoe effectief de vaccins zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:08 schreef jcdragon het volgende:
Prinses Beatrix is hersteld van coronabesmetting en verlaat zelfisolatie https://www.nu.nl/coronav(...)at-zelfisolatie.html (via @:NUnl)Put these foolish ambitions to rest.![]()
anders hadden we een royal funeral gehadquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Prachtig hoe effectief de vaccins zijn.![]()
Had jij ook zelftests in je kerstpakket zitten?quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:12 schreef dick_laurent het volgende:
Hey boys. Bijna kerst he. Wie heeft z'n kerstpakket al binnen?![]()
Heb m dus nog niet gehad, maar zou me kapot lachen als die er in zou zittenquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Had jij ook zelftests in je kerstpakket zitten?![]()
![]()
O jee, dat is behoorlijk in de kreukels met z'n allen! Maar wel mooi dat corona dan aan je neus voorbij lijkt te zijn gegaanquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is het zaterdag?! Jeetje, dat gaat hard, gisteren was het al vrijdag.
Wij liggen hier allemaal in de kreukels, heerlijk. Dochter net hersteld van waterpokken, 2 weken telkens koorts gehad. Zoon flink verkouden geweest, was zijn eerste verkoudheidje. Toen vrouw ook ziek geworden, die is langzaam aan het herstellen.
Ohja, en de komende week mag mn dochter niet naar de kinderopvang want die is dicht. Iedereen die vorige week geweest is (dochter niet dus) heeft corona. Ontspringen we even mooi de dans!
Sterkte en beterschap!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik voel een nieuwe vaccinslogan aankomenquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
anders hadden we een royal funeral gehad
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Ik vind het maar apartquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Prachtig hoe effectief de vaccins zijn.![]()
Haha echt niet. Bea heeft een zoutoplossing gehad. Dit bewijst gewoon dat covid niet meer dan een veredeld griepje is.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Prachtig hoe effectief de vaccins zijn.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Bea is een door de illuminati gefabriceerde robot.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha echt niet. Bea heeft een zoutoplossing gehad. Dit bewijst gewoon dat covid niet meer dan een veredeld griepje is.
Daarom zwaaide ze ook altijd zo 'mechanisch' !!![]()
quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:28 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Haha echt niet. Bea heeft een zoutoplossing gehad. Dit bewijst gewoon dat covid niet meer dan een veredeld griepje is.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
-nee, dat doen we niet-
[ Bericht 95% gewijzigd door miss_sly op 11-12-2021 12:35:13 ]Put these foolish ambitions to rest.![]()
Naar de schuilkelders mensen, en deuren dichtlassen.quote:Na de omikronvariant van het coronavirus twee weken onder een vergrootglas te hebben gelegd, is de Belgische microbioloog Emmanuel André niet al te vrolijk gesteld. ,,Het is niet zeker of het ziekteverloop milder zal zijn en zelfs dan zal omikron door de hoge besmettelijkheid een hoge druk leggen op ons zorgsysteem'', zegt hij tegen Het Laatste Nieuws. ,,Het zal niet plezant zijn wat ons te wachten staat.''
André is er zeker van dat 'onze antistoffen, onze immuniteit na de vaccins en een deel van onze medicijnen minder beschermen'. ,,In januari zal omikron hier dominant zijn'', voorspelt hij. ,,We zien de variant de laatste twaalf dagen stijgen van 0,1% van de stalen begin december naar tussen 1 à 2 procent op dit ogenblik. Da’s een duidelijke stijging, die we ook in het VK en Denemarken zien.''
,,Omikron zit nog onder de waterlijn, maar dat zal niet zo blijven'', vervolgt de microbioloog. ,,Want de reproductiefactor van de deltavariant zit onder 1. Dat is goed om deze golf in te dammen. Maar het R-getal van omikron is veel hoger dan 1 en dus zal die fors stijgen.” Volgens André is de variant zeer besmettelijk en zal de komende weken dominant worden in Eurowegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ho ho, niet te vroeg juichen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:09 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Prachtig hoe effectief de vaccins zijn.
Was het niet zo dat ouderen allemaal milde klachten en later alsnog omvielen?Go hard or go home![]()
Boekje gekregen over het onstaan van Cider.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:12 schreef dick_laurent het volgende:
Hey boys. Bijna kerst he. Wie heeft z'n kerstpakket al binnen?
Ik zit nog steeds verdwaasd voor me uit te kijken.Go hard or go home![]()
Mensen geboren in 1953 of 1954 kunnen boosterprik inplannenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Die eeuwige focus op antistoffen. Ons immuunsysteem heeft meer wapens dan alleen antistoffen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Naar de schuilkelders mensen, en deuren dichtlassen.![]()
Ruim kwart Nederlanders sport minder of niet meer
Ruim een kwart van de Nederlanders sport door de avondlockdown minder of is zelfs helemaal gestopt. Dat zegt sportkoepel NOC*NSF op basis van de maandelijkse Sportdeelname Index.
Sportaccommodaties moeten om 17.00 uur leeg zijn en mogen tot 05.00 uur niet open.
"Deze cijfers komen helaas niet als een verrassing", zegt algemeen NOC*NSF-directeur Marc van den Tweel. "We zien dat veel Nederlanders, zeker kinderen en jongeren, echt een sportclub nodig hebben om te sporten en voldoende te bewegen. De noodgedwongen sluiting maakt dat niet langer mogelijk, omdat de meeste sportactiviteiten normaal gezien in de vroege avond plaatsvinden."![]()
Ben al onderweg.quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
![]()
quote:Op zaterdag 11 december 2021 12:59 schreef _serial_ het volgende:
[..]
![]()
DigiD is kapot.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Dat klinkt heel voortvarend maar vind het alsnog lang duren voor de eerste mogelijkheid er is.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:05 schreef _serial_ het volgende:
Mensen geboren in 1953 of 1954 kunnen boosterprik inplannenGo hard or go home![]()
Die sport moeten ze ook echt zsm versoepelen, imo echt een van de laatste dingen waar je telkens aan moet komen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:06 schreef Momo het volgende:
Ruim een kwart van de Nederlanders sport door de avondlockdown minder of is zelfs helemaal gestopt. Dat zegt sportkoepel NOC*NSF op basis van de maandelijkse Sportdeelname Index.
Sportaccommodaties moeten om 17.00 uur leeg zijn en mogen tot 05.00 uur niet open.
"Deze cijfers komen helaas niet als een verrassing", zegt algemeen NOC*NSF-directeur Marc van den Tweel. "We zien dat veel Nederlanders, zeker kinderen en jongeren, echt een sportclub nodig hebben om te sporten en voldoende te bewegen. De noodgedwongen sluiting maakt dat niet langer mogelijk, omdat de meeste sportactiviteiten normaal gezien in de vroege avond plaatsvinden."![]()
Oh, ze zijn niet gaan hardhollen?quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:06 schreef Momo het volgende:
"Deze cijfers komen helaas niet als een verrassing", zegt algemeen NOC*NSF-directeur Marc van den Tweel. "We zien dat veel Nederlanders, zeker kinderen en jongeren, echt een sportclub nodig hebben om te sporten en voldoende te bewegen. De noodgedwongen sluiting maakt dat niet langer mogelijk, omdat de meeste sportactiviteiten normaal gezien in de vroege avond plaatsvinden."
Gek!Go hard or go home![]()
Ik niet. Ik lig op het strand.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ben al onderweg.
[ afbeelding ]
Hoi @Za![]()
![]()
eensquote:Op zaterdag 11 december 2021 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die sport moeten ze ook echt zsm versoepelen, imo echt een van de laatste dingen waar je telkens aan moet komen.![]()
Als de wereld echt vergaat kan je je altijd nog proberen in te graven op het strandquote:Op zaterdag 11 december 2021 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik niet. Ik lig op het strand.
Hoi @:Za![]()
![]()
Pfff.. ze kunnen gewoon hardhollen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:06 schreef Momo het volgende:
"Deze cijfers komen helaas niet als een verrassing", zegt algemeen NOC*NSF-directeur Marc van den Tweel. "We zien dat veel Nederlanders, zeker kinderen en jongeren, echt een sportclub nodig hebben om te sporten en voldoende te bewegen. De noodgedwongen sluiting maakt dat niet langer mogelijk, omdat de meeste sportactiviteiten normaal gezien in de vroege avond plaatsvinden."
Groet,
Jaap.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Bizarre maatregel. Gaat ook aardig langer verlengd worden, vanwege het grote succes.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Pfff.. ze kunnen gewoon hardhollen.
Groet,
Jaap.- verwijderd door admin -![]()
En dan lekker een blessure pakken omdat je gewoon in het wilde weg zonder voorbereiding een beetje gaat hardlopen zeker.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Pfff.. ze kunnen gewoon hardhollen.
Groet,
Jaap.![]()
Mijn ontslag gaat per morgen in en maandag zou ik een kado-bon mogen uitkiezenquote:Op zaterdag 11 december 2021 12:12 schreef dick_laurent het volgende:
Hey boys. Bijna kerst he. Wie heeft z'n kerstpakket al binnen?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2021 13:17:23 ]![]()
Binnen nu en 10 jaar idd.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Ho ho, niet te vroeg juichen.
Was het niet zo dat ouderen allemaal milde klachten en later alsnog omvielen?![]()
Het had nooit onderdeel van de maatregelen mogen zijn wat mij betreft.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die sport moeten ze ook echt zsm versoepelen, imo echt een van de laatste dingen waar je telkens aan moet komen.
Helemaal bizar hoe het er nu ons toegaat in het zwembad overigens als je al een mogelijkheid hebt (nauwelijks)
- QR plichtig
- 1,5 meter
- Bij voorkeur thuis omkleden, en ontkleden langs de bandrand
- Groepskleedkamers max 6 mensen, 1,5 meter
- Mondkapje vanaf de ingang tot aan het natte gedeelte totdat je ontkleed bent en als je weer aangekleed bent
- Aanvangstijd training is de tijd dat je naar binnen mag, 5 min voor einde moet je opzouten
Kortom de QR is er bovenop gekomen, en niets geleerd van de afgelopen 22 maanden.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Je ziet in jouw voorbeeld heel goed wat er gebeurt als je geen keuzes durft te maken. Dan blijf je dus tot in het oneindige regeltjes en richtlijnen stapelen die per saldo amper nog iets opleveren of toevoegen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het had nooit onderdeel van de maatregelen mogen zijn wat mij betreft.
Helemaal bizar hoe het er nu ons toegaat in het zwembad overigens als je al een mogelijkheid hebt (nauwelijks)
- QR plichtig
- 1,5 meter
- Groepskleedkamers max 6 mensen
- Mondkapje vanaf de ingang tot aan het natte gedeelte totdat je ontkleed bent en als je weer aangekleed bent
- Aanvangstijd training is de tijd dat je naar binnen mag, 5 min voor einde moet je opzouten
Kortom de QR is er bovenop gekomen, en niets geleerd van de afgelopen 22 maanden.
Gooi gewoon alles tot 17u open met een QR en verder geen gezeik. Liefst langer open natuurlijk maar dat zijn in elk geval twee richtlijnen die helder zijn.![]()
Lol, dan maar niet zwemmen/trainen zou ik denken.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:19 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het had nooit onderdeel van de maatregelen mogen zijn wat mij betreft.
- QR plichtig
- 1,5 meter
- Groepskleedkamers max 6 mensen, 1,5 meter
Kortom de QR is er bovenop gekomen, en niets geleerd van de afgelopen 22 maanden.![]()
Blijkbaar is er een certificaat verlopen, las ik op Twitter.quote:
Ze zullen ook eens iets goed in elkaar zetten, he![]()
![]()
Nou ja we hebben praktisch maar 1 uurtje over en dan wil de hele vereniging zowat tegelijk. Lekker allemaal op een kluitje. Spreiding zou beter zijn. Maargoed met de 17:00 sluiting duw je alles lekker dicht op elkaar.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Lol, dan maar niet zwemmen/trainen zou ik denken.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:16 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Mijn ontslag gaat per morgen in en maandag zou ik een kado-bon mogen uitkiezen![]()
![]()
Die certificaten verlopen altijd in het weekend of snachts, en de persoon die het moet managen is altijd precies net op vakantie. En heeft het niet overgedragen. Gebeurt zo vaak. Niet goed te praten natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Blijkbaar is er een certificaat verlopen, las ik op Twitter.
Ze zullen ook eens iets goed in elkaar zetten, hewegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ook even klappen voor Dick's overleden plaatje.quote:
Edit: oh als je hem quote werkt hij wel, hoera ik heb hem gereanimeerd!![]()
Nou, dat is net zo'n net-nietje als de cadeaubon voor Mascara....quote:![]()
Beetje opletten op dat strand he?!![]()
![]()
Het zou natuurlijk ook niet van een enkel persoon af moeten hangen. Er is neem ik aan een heel team verantwoordelijk voor het operationeel houden van DigiD en die krijgen hopelijk al wekenlang elke dag een notificatie dat het certificaat bijna verloopt. Toch? TOCH??quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die certificaten verlopen altijd in het weekend of snachts, en de persoon die het moet managen is altijd precies net op vakantie. En heeft het niet overgedragen. Gebeurt zo vaak. Niet goed te praten natuurlijk.![]()
VirusbeestGENOTquote:Op zaterdag 11 december 2021 11:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zolang de bevolking trots de adviezen negeert kun je de zorg opschalen wat je wil, eruit komen ga je niet.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Vandaag meteen om 11:00 uur een afspraak kunnen maken voor mijn moeder. 22-12 is ze aan de beurt. Lekker snel.![]()
Tja, want je kunt ‘m niet 2 dagen vantevoren vervangen. Ofzo.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die certificaten verlopen altijd in het weekend of snachts, en de persoon die het moet managen is altijd precies net op vakantie. En heeft het niet overgedragen. Gebeurt zo vaak. Niet goed te praten natuurlijk.![]()
Tuurlijk kan dat wel.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, want je kunt ‘m niet 2 dagen vantevoren vervangen. Ofzo.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Grote storing bij GGD verneem ik via de radio..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gras is groenquote:Op zaterdag 11 december 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Grote storing bij GGD verneem ik via de radio..![]()
Ja, of een week. Of een maand.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, want je kunt ‘m niet 2 dagen vantevoren vervangen. Ofzo.![]()
Is dat opvallend? Besmettingen liggen nog steeds erg hoog toch?quote:Op zaterdag 11 december 2021 14:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De instroom blijft opvallend hoog![]()
Geniet ervan kerel.quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:10 schreef dick_laurent het volgende:
Ik niet. Ik lig op het strand.
Hoi @:Za![]()
Ja want de trend was/leek dalendequote:Op zaterdag 11 december 2021 14:08 schreef Oriente het volgende:
[..]
Is dat opvallend? Besmettingen liggen nog steeds erg hoog toch?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
En nog leven er teveel mensen. Ook in Nederland.
Dit kun je halfvol opvatten of halfleeg.Go hard or go home![]()
Positief getest: 17.828
Totaal: 2.863.838 (+17.712 ivm -116 corr.)
Perc. positief 03 dec - 09 dec: 24%
Opgenomen: 301
Huidig: 2.109 (-39)
Opgenomen op IC: 41
Huidig IC Nederland: 634 (-1)
Huidig IC Duitsland: 21 (+1)
Overleden: 70
Totaal: 20.074![]()
Laatste update: 11-12-2021 - 15:16
Totaal aantal besmettingen: 17828
Gemeentes met +5 besmettingen:
671 Amsterdam
663 Rotterdam
413 's-Gravenhage
398 Utrecht
289 Tilburg
274 Eindhoven
248 Almere
225 Amersfoort
219 Apeldoorn
206 Zaanstad
196 's-Hertogenbosch
189 Breda
165 Venlo
150 Nijmegen
149 Leeuwarden
146 Zwolle
144 Enschede
137 Dordrecht
132 Heerlen
126 Hilversum
123 Hoeksche Waard
121 Groningen
121 Maastricht
118 Arnhem
118 AlkmaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
3 gemeentes met 0 besmettingen
2 gemeentes met 1 besmettingen
5 gemeentes met 2-4 besmettingen
7 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Zou er niet een onderzoek geist zijn door de Kamer?quote:
Ik kan het ze wel vertellen: in Nederlandse ziekenhuizen geldt nu code zwart.![]()
Positiviteitspercentage van 23,5% -> 24%Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
70 doden 😐quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:16 schreef Oriente het volgende:
Positief getest: 17.828
Totaal: 2.863.838 (+17.712 ivm -116 corr.)
Perc. positief 03 dec - 09 dec: 24%
Opgenomen: 301
Huidig: 2.109 (-39)
Opgenomen op IC: 41
Huidig IC Nederland: 634 (-1)
Huidig IC Duitsland: 21 (+1)
Overleden: 70
Totaal: 20.074![]()
LOL, radio!quote:Op zaterdag 11 december 2021 13:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Grote storing bij GGD verneem ik via de radio..![]()
05-12 _ 26quote:
06-12 _ 34
07-12 _ 68
08-12 _ 72
09-12 _ 78
10-12 _ 85
11-12 _ 70
Weekgemiddelde naar 62Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Venlo nu het Corona epi centrum van Limburg.quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Wilders kan trots zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Venlo nu het Corona epi centrum van Limburg.![]()
Zuiden is sowieso wel de Sjaak altijd.quote:Op zaterdag 11 december 2021 15:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Venlo nu het Corona epi centrum van Limburg.
Was toch met de griepepidemie (neeeeehhhhheeeee, corona is geen griepje, huillies) ook zo?
Tijdens de 1e golf werden er nog wel links gelegd met intensieve veehouderijen, lucht en de verspreiding vh virus maar daar hoor ik nu niks meer over. Nou ja, mocht die link er ook wel zijn dan hoor je het waarschijnlijk ook niet omdat je door die bedrijven daar de volksgezondheid in gevaar brengt.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200430_00158539Go hard or go home![]()
Nog steeds goede signalen in mijn grafiekjes (https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html)
- DPL is na gisteren weer lager dan de afgelopen 14 dagen
- Datavertraging +5 dagen is weer verder ingelopen, waar deze gisteren nog 2519 was, is deze vandaag gedaald naar 2319, wederom het laagste van de afgelopen 14 dagen
- Het aantal testen was afgelopen donderdag het laagste de afgelopen maand, voor een doordeweekse dag, dit is wel na het veranderde (zelftest) beleid
- Aantal meldingen 10 dagen geleden is ook onder de 20Kwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Was dit stuk van FTM hier al voorbij gekomen?
Wetenschappers waarschuwen voor een nieuwe digitale identiteit![]()
volgens mij nog niet, maar dit zagen we hier al beetje aankomen dat hellende vlak met QR controles, test drempels.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
Wetenschappers waarschuwen voor een nieuwe digitale identiteitwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zeker, volgend najaar ook de QR code voor de leeftijd 5-11.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
volgens mij nog niet, maar dit zagen we hier al beetje aankomen dat hellende vlak met QR controles, test drempels.![]()
Ja, precies. Daar heeft @trein2000 ook wel een mening overquote:Op zaterdag 11 december 2021 16:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
volgens mij nog niet, maar dit zagen we hier al beetje aankomen dat hellende vlak met QR controles, test drempels.
Zo ver als 't in India gaat zal het niet gaan hier, maar het is een heel eenvoudig middel om complexe situaties naar je hand te zetten.![]()
Goed stuk. Doodeng. Maar het zal wel weer verkocht worden als een stuk gemak, “alles overzichtelijk bij elkaar” en het volk van het prima want “we hebben niets te verbergen”.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
Wetenschappers waarschuwen voor een nieuwe digitale identiteit
Deze trein is echt niet meer te stoppen.![]()
Een grote oorlog kan die trein echt nog wel stoppen hoor.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goed stuk. Doodeng. Maar het zal wel weer verkocht worden als een stuk gemak, “alles overzichtelijk bij elkaar” en het volk van het prima want “we hebben niets te verbergen”.
Deze trein is echt niet meer te stoppen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Een ontwikkeling die mij veel zorgen baart is de oorlog tegen contant geld. Mensen denken “handig, alles met de kaart, geen gehannes met muntjes”
Maar niemand realiseert zich dat cash geld ons enige wapen is om controle over het financiële stelsel uit te oefenen. Als er geen cash meer bestaat, is de weg vrij voor bijvoorbeeld negatieve rentes of het op 0 zetten van je banksaldo (geld is immers alleen nog maar een getal).
Ik geloof niet in een complot ofzo maar we hebben die techboys veel te lang de vrije hand gegeven en daar moet nu met wetgeving keihard paal en perk aan worden gesteld anders is het einde zoek.![]()
De truc* die verder gebruikt wordt, is vanuit wisselende groepen en oriëntatie; dan op specifieke onderdelen zg meerderheden laten ontstaan die niet/nooit kunnen kiezen voor/over het eindresultaat.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Goed stuk. Doodeng. Maar het zal wel weer verkocht worden als een stuk gemak, “alles overzichtelijk bij elkaar” en het volk van het prima want “we hebben niets te verbergen”.
Deze trein is echt niet meer te stoppen.
Iemand krijgt dan ineens een windmolen, medisch dossier of vaccin door de strot geduwd.
Vroeger was dit simpelweg niet mogelijk omdat meerderheden doorgaans lokaal/terplekke moesten worden overtuigd, wat flink wat tijd & energie vraagt.
In ons informatietijdperk zijn een paar kèkke tweets genoeg om mensen massaal te overtuigen van een WC-eend nut. Iemand die protesteert wordt/kan zo ook gelijk worden weggezet zodat mensen die het er ook niet over eens zijn, wel uitkijken om zich te weer te stellen. De zg twijfelaars hoeven alleen nog maar overtuigd te worden.
Een leuke gezegde voor iemand die niets te verbergen heeft, is dat die ook niets te zeggen heeft.
(lees die zin nog maar 's terug).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Ben ik het mee eens. Er moet altijd een back-up optie blijven.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Een ontwikkeling die mij veel zorgen baart is de oorlog tegen contant geld. Mensen denken “handig, alles met de kaart, geen gehannes met muntjes”
Maar niemand realiseert zich dat cash geld ons enige wapen is om controle over het financiële stelsel uit te oefenen. Als er geen cash meer bestaat, is de weg vrij voor bijvoorbeeld negatieve rentes of het op 0 zetten van je banksaldo (geld is immers alleen nog maar een getal).
Ik geloof niet in een complot ofzo maar we hebben die techboys veel te lang de vrije hand gegeven en daar moet nu met wetgeving keihard paal en perk aan worden gesteld anders is het einde zoek.zie email 27 oktober![]()
Chipje is makkelijker dan altijd maar die telefoon tevoorschijn toveren.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zeker, volgend najaar ook de QR code voor de leeftijd 5-11.![]()
Contant geld zal ook niet zo snel weg gaan, wel zal het verdachtmakend worden. "Waarom had jij zoveel contant geld?" "Hoe heb je dat gekregen?" "Heb je dat opgegeven bij de Belastingdienst?" "Waarom gebruik je contant en niet je pinpas?quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Er moet altijd een back-up optie blijven.
(Grote) contante bedragen worden nu al gekoppeld aan drugscriminaliteit, dat zal alleen maar meer worden. Even anekdotisch.
Ik was vanmiddag bij de Hornbach, daar werd de rij om binnen te komen wat opgehouden. Er stond een man in de rij die geen mondkapje op had. Die man gaf aan dat hij geen mondkapje kon dragen vanwege zijn sonde (die had hij in zijn neus). Een mondkapje zou drukken op zijn neus en zou de sonde telkens loshalen/losmaken en dus hoefde hij geen mondkapje te dragen.
Gevolg was dat hij uit de rij gehaald werd en dat ze vanalles van hem wilde weten en hij uiteindelijk een pasje kreeg dat hij moest kunnen tonen wanneer erom gevraagd werd.![]()
Die kan het beste elke dag met een sticker op zijn jas lopen, zodat hij niet elke keer lastig wordt gevallen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik was vanmiddag bij de Hornbach, daar werd de rij om binnen te komen wat opgehouden. Er stond een man in de rij die geen mondkapje op had. Die man gaf aan dat hij geen mondkapje kon dragen vanwege zijn sonde (die had hij in zijn neus). Een mondkapje zou drukken op zijn neus en zou de sonde telkens loshalen/losmaken en dus hoefde hij geen mondkapje te dragen.
Gevolg was dat hij uit de rij gehaald werd en dat ze vanalles van hem wilde weten en hij uiteindelijk een pasje kreeg dat hij moest kunnen tonen wanneer erom gevraagd werd.![]()
Advies Outbreak Management Team: verleng avondlockdown, kabinet moet nog besluiten
De dag dat je wist die ging komen.
Maandje of 3-4? Iemand een tegenbod?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
De komende 2 weken zijn kritisch.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:35 schreef _serial_ het volgende:
Advies Outbreak Management Team: verleng avondlockdown, kabinet moet nog besluiten
Maandje of 3-4? Iemand een tegenbod?![]()
Als omikron de R flink laat stijgen kun je preventieve maatregelen blijven houden tot je een ons weegt, het gaat uiteindelijk geen moer uitmaken. Pas later zal blijken wat daarvoor nodig is.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:35 schreef _serial_ het volgende:
Maandje of 3-4? Iemand een tegenbod?
Met een schuin oog naar het VK kijkend vind ik dat je qua versoepelingen moet pakken wat je pakken kan want voor je het weet ben je ze dusdanig lang aan het uitstellen tot je de volgende reden weer hebt gevonden om ze vooral maar niet door te voeren. Zo is de vorige zomer ook deels verneukt.I'll give you something to do![]()
Misschien wat loslaten met kerst(alsof iemand zich aan de maatregelen zou honden) en oud en nieuw, verder verwacht ik weinig.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:35 schreef _serial_ het volgende:
Maar als we zo blijven dalen misschien weer meer eind januari.![]()
Ik las er een tijdje terug al over ja, vond het toen voor hier nog wat te BNW, vooral omdat ik het las in 'bepaalde kringen'.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:07 schreef chratnox het volgende:
Maar ja, dit vind ik wel een eng toekomstbeeld. Ideale wereld, volgens hun, is straks ook dat je moet inloggen met je eID op allerlei sociale media gok ik zo. Stukje controle over leeftijd, etc. Het definitieve einde van een vrij internet.![]()
Hmmm... dat weet ik zo net nog niet.... ik krijg vaak vragen wanneer ik vanuit anderen gezien 'grotere' bedragen (> ¤50-100) contant wil afrekenen. Zelfs de kapper stelt mij (zg. humorvol) de vraag waarom ik niet pin en het voor hem (te) gevaarlijk wordt omdat hij ook weer zijn contanten moet verantwoorden.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
Contant geld zal ook niet zo snel weg gaan, wel zal het verdachtmakend worden. "Waarom had jij zoveel contant geld?" "Hoe heb je dat gekregen?" "Heb je dat opgegeven bij de Belastingdienst?" "Waarom gebruik je contant en niet je pinpas?
(Grote) contante bedragen worden nu al gekoppeld aan drugscriminaliteit, dat zal alleen maar meer worden. Even anekdotisch.
[knip]
Het gevaar zit hem in dat wanneer iemand afwijkt van het 'model', die dus automatisch verdacht wordt wat anderen vervolgens het (impliciete) recht geeft om nader onderzoek in te stellen (zoals onzinnige vragen stellen)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Triest....... dat het zo moet en doet mij denken aan (voorheen) het kaartje dat iemand toonde wanneer die geen mondkapje verdroeg omdat anderen dat zo graag (vertoond) zien.quote:Op zaterdag 11 december 2021 16:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die kan het beste elke dag met een sticker op zijn jas lopen, zodat hij niet elke keer lastig wordt gevallen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Geen verrassing. Je kan er geld op inzetten dat ze pas rond april gaan nadenken over echt grotere versoepelingen. En dan moeten we nog hopen dat ze niet overgaan naar een uitgebreidere avondklok zoals begin 2021.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:35 schreef _serial_ het volgende:
We zijn gister weer eens wezen lunchen in ons favoriete restaurant. Even een gesprek gehad met een ober daar; en wat gun ik het ze (de gehele sector eigenlijk) toch meer dan dit. Al is het maar 2G na 17.00 gecombineerd met 1,5 meter of versoepelingen voor specifiek kerst. Mensen zoeken elkaar toch wel op; die contacten zijn er toch wel, nu zijn zulke sectoren alleen maar de dupe. Sneu.
Maar zo heeft iedereen wel zn voorkeuren.
Ik ben echt alle hoop kwijt dat we hier ooit uit gaan komen en ben bang voor de val van allerlei beroepen en sectoren.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2021 17:59:28 ]![]()
Goh.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:35 schreef _serial_ het volgende:
Maandje of 3-4? Iemand een tegenbod?Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Dan verplaatsen we de kroeg toch naar huis. Heel simpel.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:35 schreef _serial_ het volgende:
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Zware klappen in zorggezichten ditquote:Op zaterdag 11 december 2021 18:00 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dan verplaatsen we de kroeg toch naar huis. Heel simpel.![]()
Die zullen ondertussen wel bont en blauw zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zware klappen in zorggezichten ditJe hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Het opofferen van de vrijetijdssector of het implementeren van een “viermaandensamenleving” zou een zuiver politieke keuze zijn, want daarmee hijs je de facto de witte vlag en erken je dat de pandemie nooit meer over gaat.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik ben echt alle hoop kwijt dat we hier ooit uit gaan komen en ben bang voor de val van allerlei beroepen en sectoren.
Wat pertinent onzin is. Wat wel een feit is, is dat ons zorgstelsel niet is berekend op een structureel hogere zorgvraag door covidpatiënten. Daar ligt de oplossing. Niet bij het verbieden van festivals of 2G in een restaurant.![]()
Tja en de klappen die vallen in andere sectoren dan?quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zware klappen in zorggezichten ditJe kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Geloof je werkelijk dat de vrijetijdssector helemaal verdwijnt en dat we toegaan naar een viermaandensamenleving?quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het opofferen van de vrijetijdssector of het implementeren van een “viermaandensamenleving” zou een zuiver politieke keuze zijn, want daarmee hijs je de facto de witte vlag en erken je dat de pandemie nooit meer over gaat.
Wat pertinent onzin is. Wat wel een feit is, is dat ons zorgstelsel niet is berekend op een structureel hogere zorgvraag door covidpatiënten.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Geloven? Nee. Denken? Wellicht. Ik zie steeds meer pleidooien voorbij komen voor het definitief aanpassen van de samenleving aan covid.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geloof je werkelijk dat de vrijetijdssector helemaal verdwijnt en dat we toegaan naar een viermaandensamenleving?
Ik geloofde ook niet dat we een avondklok zouden instellen of een coronapas. De rest is geschiedenis.![]()
Wat cijfers uit het technische rapport van de UK Health Security Agency van gister. Ze baseren zich op confirmed, highly probably, probably en possible cases. Daarvan waren er in totaal zo'n 500.
De R voor Omikron in de UK wordt geschat op 3.7 (range 3.3-4.2), de growth rate per dag op 0.35.De kans op een secondary infection in een huishouden bij Omikron was 19% (n=23), terwijl dit bij Delta 8.3% (n=6058) was.quote:If Omicron continues to grow at the present rate, Omicron is projected to reach parity with Delta
(equal proportion of cases) in mid-December.
Maar de kans op een secondary infection buiten het huishouden was voor Delta en Omikron ongeveer gelijk.
De odd-ratio, vergeleken met Delta, dat een close contact van een Omikron case besmet raakt is 2.09 (1.54-2.79).
En over vaccine effectiveness:https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1040076/Technical_Briefing_31.pdfquote:These early estimates suggest that vaccine effectiveness against symptomatic disease with the Omicron variant is significantly lower than compared to the Delta variant. Nevertheless, moderate to high vaccine effectiveness of 70 to 75% is seen in the early period after a booster dose.![]()
Wij van het OMT adviseren de maatregelen van het OMT te verlengen. Groetjes het OMT.quote:Op zaterdag 11 december 2021 17:35 schreef _serial_ het volgende:
Maandje of 3-4? Iemand een tegenbod?Makkelijk eerste![]()
Ik heb wel een tegenbod. Maak er maar 5-6 vanquote:Op zaterdag 11 december 2021 17:35 schreef _serial_ het volgende:
Plezier is even ten strengste verboden.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:19 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wij van het OMT adviseren de maatregelen van het OMT te verlengen. Groetjes het OMT.
Ga maar hard hollen voor uw endorfine.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Geen verrassing die verlenging, benieuwd hoe de ontwikkelingen rond Omikron richting einde dit jaar tot verandering gaan leiden..“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
In juli en augustus mogen we heel misschien, als we heel lief zijn en ons heel netjes gedragen hebben tot 1900 uit eten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:21 schreef Oriente het volgende:
[..]
Ik heb wel een tegenbod. Maak er maar 5-6 vanZuiger van het FOK!-OMT![]()
Als ze dan iets versoepelen laat het dan aub dat sporten na 17.00 toestaan zijn.Zonder wrijving geen glans![]()
Ik hoop het ook, maar zolang bepaalde mensen roepen dat je 'gewoon kan gaan hardhollen' ben ik bang dat het niet gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:26 schreef Haags het volgende:
Als ze dan iets versoepelen laat het dan aub dat sporten na 17.00 toestaan zijn.Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.![]()
Ik ben al blij dat ze de kappers tot nu toe met rust hebben gelaten. Nooit geweten dat 2 maanden voor lul lopen zo veel met je psyche zou doen.![]()
Na 1700 is het levensgevaarlijk overal.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:26 schreef Haags het volgende:
Als ze dan iets versoepelen laat het dan aub dat sporten na 17.00 toestaan zijn.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Behalve in Duitsland en België zie ik bij EenVandaag.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Na 1700 is het levensgevaarlijk overal.
Zonder wrijving geen glans![]()
17u, 18u, 20u het maakt allemaal geen donder uit, allemaal om de schijn op te houden.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:39 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Na 1700 is het levensgevaarlijk overal.![]()
Zelfde symptomen als die andere corrie mutanten bij 98% van de cases.quote:![]()
Ik vind de avondlockdown het meest lachwekkende maatregelenpakket tot nu toe.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
17u, 18u, 20u het maakt allemaal geen donder uit, allemaal om de schijn op te houden.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Nope, geen gevallen van dubbele longontsteking etc tot op heden.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:47 schreef Jed1Gam het volgende:
Zelfde symptomen als die andere corrie mutanten bij 98% van de cases.
90% van de Omicron opnames in ZA ligt er voor iets anders, en bij hen wordt bij toeval corona vastgesteld.![]()
Ik durf de vlag nog niet uit te hangen. Eerst eens kijken wat er gebeurt als omikron in onze vergrijsde bevolking komt huishouden.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:51 schreef Za het volgende:
[..]
Nope, geen gevallen van dubbele longontsteking etc tot op heden.
90% van de Omicron opnames in ZA ligt er voor iets anders, en bij hen wordt bij toeval corona vastgesteld.![]()
Klinkt mij als muziek in de oren, alleen de R had nog wat hoger gemogen 👍quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:19 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wat cijfers uit het technische rapport van de UK Health Security Agency van gister. Ze baseren zich op confirmed, highly probably, probably en possible cases. Daarvan waren er in totaal zo'n 500.
De R voor Omikron in de UK wordt geschat op 3.7 (range 3.3-4.2), de growth rate per dag op 0.35.
[..]
De kans op een secondary infection in een huishouden bij Omikron was 19% (n=23), terwijl dit bij Delta 8.3% (n=6058) was.
Maar de kans op een secondary infection buiten het huishouden was voor Delta en Omikron ongeveer gelijk.
De odd-ratio, vergeleken met Delta, dat een close contact van een Omikron case besmet raakt is 2.09 (1.54-2.79).
En over vaccine effectiveness:
[..]
https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1040076/Technical_Briefing_31.pdf![]()
quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik durf de vlag nog niet uit te hangen. Eerst eens kijken wat er gebeurt als omikron in onze vergrijsde bevolking komt huishouden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog meer tegenstelling in de samenleving tussen "jong" en "oud". Wat je met vaccineren ook al een beetje zag.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik durf de vlag nog niet uit te hangen. Eerst eens kijken wat er gebeurt als omikron in onze vergrijsde bevolking komt huishouden.![]()
Precies, de berichten vanuit Denemarken en UK zijn iets minder rooskleurig allemaalquote:Op zaterdag 11 december 2021 18:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik durf de vlag nog niet uit te hangen. Eerst eens kijken wat er gebeurt als omikron in onze vergrijsde bevolking komt huishouden.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
De berichten zijn extreem hoopvol.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:52 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik durf de vlag nog niet uit te hangen. Eerst eens kijken wat er gebeurt als omikron in onze vergrijsde bevolking komt huishouden.
Uit de video:
Volgens dr Friedland betreft 90% van de Covid opnames in ZA incidentele gevallen, maw patiënten die daar lagen met een andere reden (geen Covid symptomen), werden routinematig getest en bleken besmet.
Zij worden wel meegeteld als Covid opnames, maar dan blijven er van de 4000plus 400 over die wel (milde) symptomen hebben, in heel ZA. Dat zijn er net zoveel als in de periode dat ze geen uitbraken hadden.
Plus 14% van de reizigers is besmet, 20% ziekenhuispersoneel, in Oslo zijn in een restaurant op 1 avond 140 van de 160 gasten besmet geraakt, asymptomatisch.
Het gaat dus als een malle rond, mensen hebben niet in de gaten dat ze iets hebben (behalve 1 Duits artikel) worden getest volgens protocol.
Zowel gevaccineerden als ongevaccineerden.![]()
Boh jongens we gaan de goede kant op, 41 mensen uit het ziekenhuis en vele duizenden besmettingen minder vergeleken met vorige week! Open de kroegen, open de sport, open de feesten!![]()
Dat is nogal vanuit een eenzijdige kant bekeken. Er doen enorm wisselende verhalen / onderzoeksresultaten rond nu, dus ik denk dat het vooral nog even afwachten isquote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik zie geen enorm wisselende verhalen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is nogal vanuit een eenzijdige kant bekeken. Er doen enorm wisselende verhalen / onderzoeksresultaten rond nu, dus ik denk dat het vooral nog even afwachten is
Heb je wat voorbeelden?![]()
Je kunt aan een land als Italië nu goed zien dat iedereen in de winter uiteindelijk toch wel aan de beurt komt. Zitten nu ook alweer boven de 21K terwijl het daar lang best aardig ging.![]()
Meer dan drie keer zoveel inwoners als NL.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt aan een land als Italië nu goed zien dat iedereen in de winter uiteindelijk toch wel aan de beurt komt. Zitten nu ook alweer boven de 21K terwijl het daar lang best aardig ging.
Equivalent van 6.500 besmettingen hier."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Deze bijvoorbeeld: https://www.edinburghlive(...)geon-issues-22423151quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:42 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zie geen enorm wisselende verhalen.
Heb je wat voorbeelden?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Gaat nog wel verder stijgen daar. Zij zijn gewoon later aan de curve begonnen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Meer dan drie keer zoveel inwoners als NL.
Equivalent van 6.500 besmettingen hier.![]()
Het wonder van Portugal zit ook alweer op 5.400 PD.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
Je kunt aan een land als Italië nu goed zien dat iedereen in de winter uiteindelijk toch wel aan de beurt komt. Zitten nu ook alweer boven de 21K terwijl het daar lang best aardig ging.![]()
Hopelijk zijn ze wat verder met boosteren dan wij. De IC bezetting is nu 8,5% van de totale capaciteit in Italië.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat nog wel verder stijgen daar. Zij zijn gewoon later aan de curve begonnen."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Heel erg mooi.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:44 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)k-door-avondlockdown
Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Snel boosteren en ze zullen in de meeste landen wel hopen op een vroeg voorjaar.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk zijn ze wat verder met boosteren dan wij. De IC bezetting is nu 8,5% van de totale capaciteit in Italië.![]()
Hoezo? Zijn er al mensen opgenomen met omikron?quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, de berichten vanuit Denemarken en UK zijn iets minder rooskleurig allemaal![]()
Hmm daar heb ik niks over gelezen.. heb ik iets gemist?quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Precies, de berichten vanuit Denemarken en UK zijn iets minder rooskleurig allemaalZuiger van het FOK!-OMT![]()
Overigens lijkt de golf in Zuid-Afrika ook alweer een voorzichtig plafond te hebben bereikt. Er wordt veel meer getest maar het aantal positief daalt flink.![]()
Dat komt wel als ze over 1-2 weken in Engeland bijvoorbeeld naar 100-150k besmettingen per dag gaan zoals men nu berekend heeftquote:Op zaterdag 11 december 2021 19:51 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Hoezo? Zijn er al mensen opgenomen met omikron?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ik hoor of zie daar geen feiten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Deze bijvoorbeeld: https://www.edinburghlive(...)geon-issues-22423151
Telkens de bewering dat zelfs indien extreem mild een kleine groep er ziek van zal worden en medische hulp nodig heeft, dat geldt ook bij verkoudheid of een erg warme zomer.
Dan is het nooit goed hé.
Dat die groep groter zal zijn als bij Delta is ook helemaal geen gegeven, maar de horrorscenarios moeten blijven, angst aanwakkeren is het nieuwe geruststellen.![]()
Wat komt wel? Die maffe bierviltjesberekeningen moet je sowieso niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat komt wel als ze over 1-2 weken in Engeland bijvoorbeeld naar 100-150k besmettingen per dag gaan zoals men nu berekend heeft![]()
Vandaag eerste dagje vrijwilligerswerk in het verzorgingshuis. Echt de helft van de kamers is dit:
Sneu voor die mensen hoor.![]()
Benieuwd of ik er zelf veilig uit kom.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Wat leuk! Kunnen wij ook niet een feestje/meeting organiseren haha (grapje natuurlijk, al wil ik het stiekem wel)quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:44 schreef Jor_Dii het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)k-door-avondlockdownJe kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Wacht maar over 2 weken!quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat komt wel als ze over 1-2 weken in Engeland bijvoorbeeld naar 100-150k besmettingen per dag gaan zoals men nu berekend heeft![]()
Oei sterkte! Heb je wel een leuke eerste dag gehad? Veel praatjes gemaakt met die eenzame mensen?quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:56 schreef nostra het volgende:
Vandaag eerste dagje vrijwilligerswerk in het verzorgingshuis. Echt de helft van de kamers is dit:
[ afbeelding ]
Benieuwd of ik er zelf veilig uit kom.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Wanneer ik dit soort onware beweringen zou doen, zou je vooraan in de rij staan met een ratel.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:11 schreef Jor_Dii het volgende:
de berichten vanuit Denemarken en UK zijn iets minder rooskleurig allemaal![]()
Nope, er zijn bronnen die beweren dat ~75% er voor iets anders ligt, en ze worden routinematig vastgesteld, niet bij toeval. Je een dertiger met gebroken been niet naast een tachtiger met gebroken heup leggen als die dertiger het virus bij zich draagt, dus iedereen wordt standaard getest.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:51 schreef Za het volgende:
[..]
Nope, geen gevallen van dubbele longontsteking etc tot op heden.
90% van de Omicron opnames in ZA ligt er voor iets anders, en bij hen wordt bij toeval corona vastgesteld.
Het National Institute for Communicable Diseases schrijft dat 87% van de opnames met Covid opnames zijn vanwege Covid.
https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/weekly-hospital-surveillance-datcov-update/Er is niet echt een reden waarom dit virus zo zou muteren dat het milder wordt. Het virus wilt zich verspreiden, daar richt het zich op. Tegen de tijd mensen zo ziek zijn dat ze opgenomen moeten worden, heeft vrijwel alle verspreiding al plaatsgevonden, dus is er heel weinig druk om te zorgen dat de host niet ziek wordt.quote:In City of Tshwane Metro, from 14-27 November 2021, 640 admissions and 23 deaths were reported from the public and private health sectors. Most (87%) patients were admitted for COVID-19 symptoms. 11% of all admissions were in children younger than 2 years.
Het heeft dan mogelijk wel een stukje 229E coronvirus opgepikt, maar of dat leidt tot een milder ziektebeeld is niet te zeggen.
Het gros van de mensen die opgenomen wordt nu in ZA is jonger dan in vorige golven (66% <4 jaar), vroeg in vorige golven was 68% >50. Ook worden nu veel kinderen opgenomen (7% <9), dat is niet echt een teken dat het milder is.
Wel liggen er relatief heel weinig mensen op de IC. In Gauteng ~9% (in NL bijna 30%), en weinig aan een ventilator, ~3% (in Engeland ~13%). Aan capaciteit zal dat niet liggen denk ik, in Gauteng heeft men flink hoeveelheid trauma gevallen te verwerken normaliter.
https://www.nicd.ac.za/diseases-a-z-index/disease-index-covid-19/surveillance-reports/daily-hospital-surveillance-datcov-report/![]()
De gemiddelde temperatuur in Italië is hoger en er wordt meer buiten geleefd. Dat scheelt gewoon een slok op een borrel.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Hopelijk zijn ze wat verder met boosteren dan wij. De IC bezetting is nu 8,5% van de totale capaciteit in Italië.
Voor ons ook een voordeel want als de Italiaanse economie opnieuw een optater krijgt dan mogen wij de rekening weer betalen.![]()
Dat valt nog te bezien. Als het allemaal mensen zonder symptomen zijn of met een kuchje, is er niets aan de hand. Het is gewoon afwachten wat er met de kwetsbare groep gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een onzin, ik geef alleen aan dat er andere geluiden naar buiten komen nu die - op basis van eerste metingen en onderzoeksresultaten - een stuk minder positief zijn.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:01 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer ik dit soort onware beweringen zou doen, zou je vooraan in de rij staan met een ratel.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Zoals dit:quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat een onzin, ik geef alleen aan dat er andere geluiden naar buiten komen nu die - op basis van eerste metingen en onderzoeksresultaten - een stuk minder positief zijn."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Morgen de schuilkelder maar weer corona proof maken.quote:
Sterkte iedereen.Zuiger van het FOK!-OMT![]()
Het houdt niet op. Niet vanzelf.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:25 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Morgen de schuilkelder maar weer corona proof maken.
Sterkte iedereen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Nope?quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nope, er zijn bronnen die beweren dat ~75% er voor iets anders ligt, en ze worden routinematig vastgesteld, niet bij toeval.
Het is al de 2e keer dat je dit post.
Niet iedereen is bekend met het begrip incidental covid cases; tijdens routinematig onderzoek blijken grote aantallen mensen die daar met een andere reden liggen toevallig besmet te zijn, zonder symptomen te hebben. Zo heb ik het duidelijk uitgelegd in mijn vorige post, en dat is een redelijke uitleg imo.Die liggen sowieso niet op dezelfde afdeling, dat zijn andere specialismen.quote:Je een dertiger met gebroken been niet naast een tachtiger met gebroken heup leggen als die dertiger het virus bij zich draagt,Omdat het mogelijk kapot gemuteerd is.quote:Er is niet echt een reden waarom dit virus zo zou muteren dat het milder wordt.Het virus heeft geen wil.quote:Het virus wilt zich verspreiden![]()
Geen idee wat hier staat.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:31 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Tja probeer er maar wat van te maken.![]()
Daling in besmettingen maar meer getest in Zuid-Afrika en dat die eigenlijk nog nooit zo iets gezien heeft.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Geen idee wat hier staat.![]()
'wil' is vanuit evolutionair oogpunt.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:35 schreef Za het volgende:
[..]
Nope?
Het is al de 2e keer dat je dit post.
Niet iedereen is bekend met het begrip incidental covid cases; tijdens routinematig onderzoek blijken grote aantallen mensen die daar met een andere reden liggen toevallig besmet te zijn, zonder symptomen te hebben. Zo heb ik het duidelijk uitgelegd in mijn vorige post, en dat is een redelijke uitleg imo.
[..]
Die liggen sowieso niet op dezelfde afdeling, dat zijn andere specialismen.
[..]
Omdat het mogelijk kapot gemuteerd is.
[..]
Het virus heeft geen wil.
Waarom zou de officiele instantie, het NICD, zulke andere cijfers brengen? Of geloof je gewoon liever iemand die beweert dat het virus milder is? Artsen hebben het overzicht niet, die zien alleen hun eigen patienten, in hun eigen praktijk. Het is al keer op keer gebleken dat artsen niet op basis van hun n=1 (n = hun eigen praktijk, niet hun aantal patienten) zomaar hun conclusies naar landelijk kunnen extrapoleren.
En dan nog, zelfs als het een stuk milder is, kan het nog steeds tot grote problemen leiden. Als het de helft zoveel opnames veroorzaakt, maar er zijn 4x zoveel besmettingen, dan nog is er een probleem.![]()
Nee je verkondigd onwaarheden:quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een onzin, ik geef alleen aan dat er andere geluiden naar buiten komen nu die - op basis van eerste metingen en onderzoeksresultaten - een stuk minder positief zijn.Kom eens met deze allemaal minder rooskleurige berichten vanuit Denemarken en de UK.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:11 schreef Jor_Dii het volgende:
de berichten vanuit Denemarken en UK zijn iets minder rooskleurig allemaal![]()
Je ziet eigenlijk 2 kampen :
- Een zegt we gaan er allemaal (uiteindelijk klopt dat)
- Een zegt het is mild, we maken ons niet echt zorgenwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Zo kun je alles goedlullen, een paar minuten geleden schreef je nog "het virus wilt"quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
'wil' is vanuit evolutionair oogpunt.![]()
Maar iemand die een correcte uitleg geeft vwb een bepaalde term kom je met "Nope" om de oren slaan.
Ik lees je bs niet meer.![]()
Prima kerel zoek het lekker uit, fijne avond verderquote:Op zaterdag 11 december 2021 20:41 schreef Za het volgende:
[..]
Nee je verkondigd onwaarheden:
[..]
Kom eens met deze allemaal minder rooskleurige berichten vanuit Denemarken en de UK.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Bs? Je hebt het tegen een van de mensen hier die er daadwerkelijk verstand van heeft.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:44 schreef Za het volgende:
[..]
Zo kun je alles goedlullen, een paar minuten geleden schreef je nog "het virus wilt"![]()
Maar iemand die een correcte uitleg geeft vwb een bepaalde term kom je met "Nope" om de oren slaan.
Nee wat mij betreft niet.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:44 schreef _serial_ het volgende:
- Een zegt het is mild, we maken ons niet echt zorgen
Zuid Afrika heeft belangen bij het doen uitgaan van berichten die een milde variant suggereren, het kan de grootste quatch zijn.![]()
Om nu te stellen dat het veel milder is vind ik zelf ook nog iets te vroeg. De voortekenen zien er goed uit maar we moeten niet vergeten dat de gemiddelde leeftijd in Zuid-Afrika 27 is en in Nederland bijvoorbeeld 41. Dus dat kan best nog wel een verschil zijn. Dus het blijft afwachten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:44 schreef _serial_ het volgende:
- Een zegt het is mild, we maken ons niet echt zorgen![]()
quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:45 schreef Questular het volgende:
Bs? Je hebt het tegen een van de mensen hier die er daadwerkelijk verstand van heeft.![]()
![]()
Is dat net zoiets als de 170.000 besmettingen per dag die wij zouden krijgen door de Britse variant?quote:
Bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag als Britse variant Nederland overspoelt’
https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/![]()
Het is gewoon nog te vroeg om te zeggen dat het milder is en niet tot meer opnames zal leiden. Het aantal besmettingen met Omikron neemt snel toe in de landen waar ze dat een beetje in de gaten houden (UK, Denemarken). In ZA zijn er artsen die beweren dat het een stuk milder is, maar die werken veelal met mensen die jonger zijn, ook jonger dan in eerdere golven in ZA, dus je verwacht dat het milder is. En veel zijn opgenomen voor iets anders en hebben weinig of geen Covid symptomen, wat ook weer een bias richting milder veroorzaakt. De meeste bronnen vermelden de mitsen en maren ook, maar die vergeet men vaak.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:41 schreef Za het volgende:
[..]
Nee je verkondigd onwaarheden:
[..]
Kom eens met deze allemaal minder rooskleurige berichten vanuit Denemarken en de UK.![]()
Nope was gewoon een reactie op jouw 'Nope'quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:44 schreef Za het volgende:
[..]
Zo kun je alles goedlullen, een paar minuten geleden schreef je nog "het virus wilt"![]()
![]()
Jouw avatar <3quote:wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Blijft zo krom dat het blijkbaar zo slecht gaat, maar dat ze tegelijkertijd weigeren om de scholen ook maar een weekje te sluiten, omdat er dan blijkbaar al weer leerachterstand optreedt. Als ik mijn kindertijd zo herinner was die week voor de kerstvakantie sowieso niet heel spannend.quote:![]()
Het is denk ik vooral precedent scheppen. Als je ze nu weer sluit, roepen ze het de volgende keer weer, en weer.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Blijft zo krom dat het blijkbaar zo slecht gaat, maar dat ze tegelijkertijd weigeren om de scholen ook maar een weekje te sluiten, omdat er dan blijkbaar al weer leerachterstand optreedt. Als ik mijn kindertijd zo herinner was die week voor de kerstvakantie sowieso niet heel spannend.
Het percentage positief in de jongste groep was al vorige week aan het afnemen vergeleken andere groepen.
Wij hadden op de middelbare meestel toetsweek in de week voor de kerstvakantie overigens.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Niet mijn bs, en ik kom deze pas net net tegen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:44 schreef Za het volgende:
[..]
Ik lees je bs niet meer.
https://www.nytimes.com/2021/12/10/opinion/covid-evolve-milder.htmlSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, dat snap ik ergens ook wel. Is ook niet alsof ik blij wordt van een eventuele sluiting; het is gewoon niet altijd even logisch qua maatregelen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:14 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is denk ik vooral precedent scheppen. Als je ze nu weer sluit, roepen ze het de volgende keer weer, en weer.
Het percentage positief in de jongste groep was al vorige week aan het afnemen vergeleken andere groepen.
Wij hadden op de middelbare meestel toetsweek in de week voor de kerstvakantie overigens.![]()
Ik zou het liefste mijn eigen sport weer kunnen uitoefenen, dat mis ik toch wel het meeste momenteel.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik ergens ook wel. Is ook niet alsof ik blij wordt van een eventuele sluiting; het is gewoon niet altijd even logisch qua maatregelen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is al vaker uitgebreid besproken hier, maar sport hadden ze nooit aan moeten raken. Wedstrijden snap ik nog wel ergens, maar trainingen e.d. zouden ze juist moeten aanmoedigen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik zou het liefste mijn eigen sport weer kunnen uitoefenen, dat mis ik toch wel het meeste momenteel.![]()
Precies inderdaad. Wedstrijden mochten nog wel, maar in de praktijk is met de knip van 17:00 het praktisch onmogelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Is al vaker uitgebreid besproken hier, maar sport hadden ze nooit aan moeten raken. Wedstrijden snap ik nog wel ergens, maar trainingen e.d. zouden ze juist moeten aanmoedigen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik hoor bij team -Mild of agressief, het zal me allemaal worst wezen. We zien het wel.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:44 schreef _serial_ het volgende:
- Een zegt het is mild, we maken ons niet echt zorgenTics van je petten.![]()
Omicron is extremely mild. The rest of the world has nothing to fear.
Heel draadje boven deze conclusie.
Fijne Kerst mensen.🌲![]()
Ik hoor bij team mild of agressief, maakt mij niet uit, zolang het maar retebesmettelijk is.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:36 schreef nattermann het volgende:
[..]
Ik hoor bij team -Mild of agressief, het zal me allemaal worst wezen. We zien het wel.![]()
Exit golf zou mooi zijn. Maar dat zal wel nietquote:Op zaterdag 11 december 2021 21:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik hoor bij team mild of agressief, maakt mij niet uit, zolang het maar retebesmettelijk is.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Vind het eigenlijk wel een goede zaak dat ze voet bij stuk houden. Hier is het inderdaad toetsenweek in groep 7, dus dat weer allemaal uitstellen is niet zo handig.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Blijft zo krom dat het blijkbaar zo slecht gaat, maar dat ze tegelijkertijd weigeren om de scholen ook maar een weekje te sluiten, omdat er dan blijkbaar al weer leerachterstand optreedt. Als ik mijn kindertijd zo herinner was die week voor de kerstvakantie sowieso niet heel spannend.
Scholen sluiten met als reden... Ja wat eigenlijk? Opa en oma met kerst?![]()
Korte praatjes ja, want ondertussen loopt de klok door: eten zo laat, koffie zo laat etc. Sommigen doet dat echt goed, anderen zijn er echt wel klaar mee. Het is natuurlijk vaak ook een volstrekt minderwaardig leven wat ze nog over hebben.quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:59 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Oei sterkte! Heb je wel een leuke eerste dag gehad? Veel praatjes gemaakt met die eenzame mensen?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Za is een vrouw.quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Prima kerel zoek het lekker uit, fijne avond verder![]()
Ik ben bang dat je daar gelijk in hebt, zal wel een tegenvaller worden.quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Exit golf zou mooi zijn. Maar dat zal wel niet![]()
Voorlopige cijfers uit Israël: mensen zijn aardig beschermd tegen de Omicron-variant met drie doses Pfizer, maar niet met twee. Opmerkelijk.![]()
Whut?quote:
Friedman on Donahue![]()
quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:52 schreef Za het volgende:
[..]
En ook nog een hele mooie al zeg ik het zelf.![]()
![]()
Ik kan niet wachten op de veranderde reacties die je nu gaat krijgenquote:Op zaterdag 11 december 2021 21:52 schreef Za het volgende:
[..]
En ook nog een hele mooie al zeg ik het zelf.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2021 21:58:01 ]![]()
En de volstromende inbox van dm en pmquote:Op zaterdag 11 december 2021 21:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten op de veranderde reacties die je nu gaat krijgen
![]()
akkoordquote:Op zaterdag 11 december 2021 17:35 schreef _serial_ het volgende:
Iedereen zijn of haar gedachten nu even van Covid af en het even laten doordringen dat Za een vrouw is![]()
Ik dacht trouwens wel bekend was, ik reageerde alleen maar omdat ze kerel werd genoemd.![]()
was leuk je gekend te hebben, RIP!quote:Op zaterdag 11 december 2021 19:56 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Benieuwd of ik er zelf veilig uit kom.![]()
![]()
Volgende week dominant. Is de voorspelling.quote:"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Wat vinden Yorick en Marino van Omnikron?
Dat zijn toch wel belangrijke duiders.- verwijderd door admin -![]()
Ik wist dit niet. Ik dacht ook dat het een man wasquote:Op zaterdag 11 december 2021 22:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Iedereen zijn of haar gedachten nu even van Covid af en het even laten doordringen dat Za een vrouw is![]()
Ik dacht trouwens wel bekend was, ik reageerde alleen maar omdat ze kerel werd genoemd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Pics or it didn’t happen.quote:Op zaterdag 11 december 2021 22:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik dacht trouwens wel bekend was, ik reageerde alleen maar omdat ze kerel werd genoemd.![]()
quote:Op zaterdag 11 december 2021 20:01 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer ik dit soort onware beweringen zou doen, zou je vooraan in de rij staan met een ratel.
Go hard or go home![]()
Za saved Christmas!quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:39 schreef Za het volgende:
Omicron is extremely mild. The rest of the world has nothing to fear.
[ twitter ]
Heel draadje boven deze conclusie.
Fijne Kerst mensen.🌲Go hard or go home![]()
Ik ken Za sinds het Oekrainetopic (2014), maar dat was me ook niet bekend.quote:Op zaterdag 11 december 2021 22:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik dacht trouwens wel bekend was, ik reageerde alleen maar omdat ze kerel werd genoemd.are we infinite or am I alone![]()
Des te knapper dat je dit doet vrijwillig!quote:Op zaterdag 11 december 2021 21:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Korte praatjes ja, want ondertussen loopt de klok door: eten zo laat, koffie zo laat etc. Sommigen doet dat echt goed, anderen zijn er echt wel klaar mee. Het is natuurlijk vaak ook een volstrekt minderwaardig leven wat ze nog over hebben.Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.![]()
Watquote:.
'Cause it's easier to fly
In Southern Sun
Niemand iets over de TT trouwens, teleurgesteld.
In Southern Sun
Moet wat dagbesteding hebben nu ik voor het eerst in mijn leven - en ik durf het woord bijna niet uit te spreken - een uitkering heb. Vrijwilligerswerk en daten dan maar. Februari zien we wel weer verder.quote:Op zaterdag 11 december 2021 23:09 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Des te knapper dat je dit doet vrijwillig!When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Ik zie geen enkele argumentatie gebruikt worden om de samenleving níet zo in te richten.quote:Op zaterdag 11 december 2021 18:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geloof je werkelijk dat de vrijetijdssector helemaal verdwijnt en dat we toegaan naar een viermaandensamenleving?“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.![]()
How you doingquote:Op zaterdag 11 december 2021 21:52 schreef Za het volgende:
[..]
En ook nog een hele mooie al zeg ik het zelf.?
In Southern Sun
Anders Tegnell morgen bij Buitenhof over "zijn" Zweede aanpak.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue![]()
Van Za wist ik het wel. Maar in het verleden regelmatig fout gezeten met mijn geslacht aannames van users in deze reeksquote:Op zaterdag 11 december 2021 22:09 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik dacht trouwens wel bekend was, ik reageerde alleen maar omdat ze kerel werd genoemd.ik kijk nooit op iemands profiel, dus doe vaak een aanname gebaseerd op posts en post stijl. Mensen denken bij mij vaak ook in eerste instantie dat ik een vrouw ben
![]()
![]()
Volgens mij hadden ze iets van een lul verhaal over hopium ofzo.quote:Op zaterdag 11 december 2021 22:21 schreef groenen het volgende:
Wat vinden Yorick en Marino van Omnikron?
Dat zijn toch wel belangrijke duiders.![]()
Ik kom net thuis van op de bank bij een vriendin film kijken na een kerstdinch/lunch/diner. Alles voelt zo uitzichtloos... en ergens ben ik ook boos want hoe kun je verwachten van mensen dat ze nog jaar in jaar uit in de winter gaan afwachten tot het weer zomer wordt? Je kunt mensen niet blijven afschermen van wat ze van nature doen, elkaar opzoeken. Je kunt alles wel dicht doen en reguleren, maar dan zoeken ze er wel iets omheen.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Niet dan? Niet zo'n schock als Za maar toch...quote:Op zondag 12 december 2021 00:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Van Za wist ik het wel. Maar in het verleden regelmatig fout gezeten met mijn geslacht aannames van users in deze reeksik kijk nooit op iemands profiel, dus doe vaak een aanname gebaseerd op posts en post stijl. Mensen denken bij mij vaak ook in eerste instantie dat ik een vrouw ben
Tenzij het niet duidelijk uit de naam blijkt of een hoop emotie in de post ga ik er op fok vanuit dat het een man is.![]()
Haha, zo´n briefje plak je op een stal waar bijvoorbeeld kippen in zitten. Als iemand dat bij mij -of een geliefde van mij- zou proberen dan zou ik hem - indien en voor zover - iets doen wat ik hier niet meldquote:Op zaterdag 11 december 2021 19:56 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Benieuwd of ik er zelf veilig uit kom.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin![]()
Yes inderdaad. Vanavond verjaardag gevierd, 13 man aanwezig, wel allemaal een zelftest gedaan en iedereen gevaccineerd of hersteld.quote:Op zondag 12 december 2021 00:46 schreef popje het volgende:
Ik kom net thuis van op de bank bij een vriendin film kijken na een kerstdinch/lunch/diner. Alles voelt zo uitzichtloos... en ergens ben ik ook boos want hoe kun je verwachten van mensen dat ze nog jaar in jaar uit in de winter gaan afwachten tot het weer zomer wordt? Je kunt mensen niet blijven afschermen van wat ze van nature doen, elkaar opzoeken. Je kunt alles wel dicht doen en reguleren, maar dan zoeken ze er wel iets omheen.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Wow, megastoerquote:Op zondag 12 december 2021 00:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha, zo´n briefje plak je op een stal waar bijvoorbeeld kippen in zitten. Als iemand dat bij mij -of een geliefde van mij- zou proberen dan zou ik hem - indien en voor zover - iets doen wat ik hier niet meld
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Een digitaal test- en vaccinatiebewijs ‘zal het hele veld van digital ID op weg helpen. Dit gaat niet enkel over covid-19, maar over iets veel groters,’ zei Andrew Bud in februari van dit jaar in het zakentijdschrift Forbes. Bud is oprichter en directeur van iProov, een in Londen gevestigd bedrijf dat gezichtsherkenningstechnologie verkoopt en de Britse corona-app ontwikkelde.
De topman van Simprints, een Engelse start-up die eveneens biometrische technieken ontwikkelt, noemde het ‘een kans om systemen voor de toekomst’ te lanceren.
En het Franse defensie- en tech-bedrijf Thales schreef in blogberichten dat de coronapas zal dienen als ‘opstapje voor de invoering van een digitaal ID-bewijs’. Het vroeg overheden ‘een platform te creëren voor een ambitieuzere digitalisering van identiteits- en gezondheidsgegevens’.
Nu, bijna twee jaar in de pandemie, zet Europa de eerste stappen naar een veel breder gebruik van systemen voor digitale identificatie dan de coronapas.
Het ontwerp van de Europese corona-app was slechts een ‘eerste versie van wat zich kan ontwikkelen tot een volmaakte digital wallet,’ zo laat de Europese Commissie aan Follow the Money weten. Die ontwikkeling gaat snel, meldt de woordvoerder. ‘De komende maanden werken we met lidstaten hieraan verder.’
Nederland speelt een hoofdrol in de beweging naar bredere digitale identiteit. Een Europees prototype wordt straks hier uitgetest.
https://www.ftm.nl/artike(...)1wk5bkFIXRP0j0T3%2BDPlaats hier uw advertentie![]()
quote:Op zondag 12 december 2021 00:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Niet dan? Niet zo'n schock als Za maar toch...
Tenzij het niet duidelijk uit de naam blijkt of een hoop emotie in de post ga ik er op fok vanuit dat het een man is.
quote:Op zondag 12 december 2021 01:49 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Yes inderdaad. Vanavond verjaardag gevierd, 13 man aanwezig, wel allemaal een zelftest gedaan en iedereen gevaccineerd of hersteld.
are we infinite or am I alone![]()
https://www.theguardian.c(...)april-say-scientistsquote:Omicron could cause 75,000 deaths in England by end of April, say scientists
Peak of 2,400 daily hospital admissions is most optimistic scenario if England stays in plan B, say advisers
Omicron could cause between 25,000 and 75,000 deaths in England over the next five months without tougher Covid restrictions, experts have told the government.
Scientists from the London School of Hygiene and Tropical Medicine (LSHTM) also warned that Omicron, first discovered in southern Africa, is likely to be the dominant coronavirus variant by the end of the month.
Even in the most optimistic scenario, projected infections could lead to a peak of more than 2,000 daily hospital admissions, with a total of 175,000 hospital admissions and 24,700 deaths between 1 December and 30 April.
The scientists, who advise the government as part of the Scientific Advisory Group for Emergencies (Sage) and the Scientific Pandemic Influenza Group on Modelling (Spi-M), used experimental data to look at how the transmission of Omicron might develop as the country heads into 2022 without more stringent restrictions beyond Boris Johnson’s “plan B”.
Another 633 Omicron cases were recorded in the UK on Saturday, marking the largest daily increase since the variant was detected. It brings the total number of confirmed Omicron cases to 1,898, according to the UK Health Security Agency. Overall, a further 54,073 new Covid cases were reported on Saturday with 132 deaths.
[..]are we infinite or am I alone![]()
Zeg maar een beetje zoals Eragon? Dat was ook een manquote:Op zondag 12 december 2021 00:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tenzij het niet duidelijk uit de naam blijkt of een hoop emotie in de post ga ik er op fok vanuit dat het een man is.![]()
![]()
Door entiteiten een label man /vrouw op te leggen wordt er een tweedeling gecreëerd waar we met zijn alleen tegen zouden moeten zijn. Ik pak alvast wat potten en pannen en zie jullie in Den Haag!![]()
Oh je bedoelt een DigiD?quote:Op zondag 12 december 2021 03:30 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Een digitaal test- en vaccinatiebewijs ‘zal het hele veld van digital ID op weg helpen. Dit gaat niet enkel over covid-19, maar over iets veel groters,’ zei Andrew Bud in februari van dit jaar in het zakentijdschrift Forbes. Bud is oprichter en directeur van iProov, een in Londen gevestigd bedrijf dat gezichtsherkenningstechnologie verkoopt en de Britse corona-app ontwikkelde.
De topman van Simprints, een Engelse start-up die eveneens biometrische technieken ontwikkelt, noemde het ‘een kans om systemen voor de toekomst’ te lanceren.
En het Franse defensie- en tech-bedrijf Thales schreef in blogberichten dat de coronapas zal dienen als ‘opstapje voor de invoering van een digitaal ID-bewijs’. Het vroeg overheden ‘een platform te creëren voor een ambitieuzere digitalisering van identiteits- en gezondheidsgegevens’.
Nu, bijna twee jaar in de pandemie, zet Europa de eerste stappen naar een veel breder gebruik van systemen voor digitale identificatie dan de coronapas.
Het ontwerp van de Europese corona-app was slechts een ‘eerste versie van wat zich kan ontwikkelen tot een volmaakte digital wallet,’ zo laat de Europese Commissie aan Follow the Money weten. Die ontwikkeling gaat snel, meldt de woordvoerder. ‘De komende maanden werken we met lidstaten hieraan verder.’
Nederland speelt een hoofdrol in de beweging naar bredere digitale identiteit. Een Europees prototype wordt straks hier uitgetest.
https://www.ftm.nl/artike(...)1wk5bkFIXRP0j0T3%2BDVolkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Een vrouw die always happy is?quote:Op zondag 12 december 2021 00:19 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Van Za wist ik het wel. Maar in het verleden regelmatig fout gezeten met mijn geslacht aannames van users in deze reeksik kijk nooit op iemands profiel, dus doe vaak een aanname gebaseerd op posts en post stijl. Mensen denken bij mij vaak ook in eerste instantie dat ik een vrouw ben
![]()
Huisfeestje was geslaagd, gezelliger dan de kroeg. Bedankt Hugod.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.![]()
Mij is een keer hier gevraagd of ik wel een vrouw ben. Gelijk al mn nudes opgestuurd.
Wat zijn dat voor walgelijke insinuaties?
Ik wist dat Za een vrouw was. Die kennis heb ik lang geleden in SHO opgedaan. SHO is een ondergewaardeerde bron van kennis.Go hard or go home![]()
Is toch intiemer hè?quote:Op zondag 12 december 2021 08:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Huisfeestje was geslaagd, gezelliger dan de kroeg. Bedankt Hugod.Go hard or go home![]()
Nou, ik ben benieuwd of de scholen nog een weekje eerder dicht gaan en hoe mensen de opvang dan gaan regelen.
Weekje opa en oma, verlofdagen in overvloed, noodopvang, ziekmelding of begrijpt de werkgever het wel dat je een week minder inzetbaar bent?![]()
![]()
Ik ook. Misschien vergaat de wereld wel omdat Max kampioen wordt. Ik vind het spannend!quote:Op zondag 12 december 2021 09:17 schreef miss_sly het volgende:
12-12-21 vandaag. Dé dag, toch, @:chratnox?
Ik ben erg benieuwd wat dat nou blijkt te betekenen.![]()
Mocht het zo ver komen dan komen opa en oma vanzelf in beeld als oppas. Waarschijnlijk geldt dit voor 75% van de mensen die een kind op school hebben.quote:Op zondag 12 december 2021 09:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
Nou, ik ben benieuwd of de scholen nog een weekje eerder dicht gaan en hoe mensen de opvang dan gaan regelen.
Weekje opa en oma, verlofdagen in overvloed, noodopvang, ziekmelding of begrijpt de werkgever het wel dat je een week minder inzetbaar bent?
Vrij pakken net voor kerst lukt niet dus dan val ik maar terug op de gepensioneerde mensen om mij heen.![]()
Dat is wel waar het op neer gaat komen natuurlijk. Scholen dicht want dan hebben de kinderen al een week vrij van de scholenbrandhaard om opa en oma te beschermen, met als gevolg dat opa en oma er gewoon een week eerder zijn.quote:Op zondag 12 december 2021 09:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Mocht het zo ver komen dan komen opa en oma vanzelf in beeld als oppas. Waarschijnlijk geldt dit voor 75% van de mensen die een kind op school hebben.
Vrij pakken net voor kerst lukt niet dus dan val ik maar terug op de gepensioneerde mensen om mij heen.
Lijkt me niet het meest wenselijke scenario, maar ik denk wel het meest realistisch.![]()
Gewoon een man hier ja.quote:Op zondag 12 december 2021 00:50 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Tenzij het niet duidelijk uit de naam blijkt of een hoop emotie in de post ga ik er op fok vanuit dat het een man is.
Met veel emotie![]()
![]()
En andersom juist hierquote:Op zondag 12 december 2021 09:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon een man hier ja.
Met veel emotie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ook niet verwacht neequote:Op zondag 12 december 2021 09:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Gewoon een man hier ja.
Met veel emotie
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Maar begrijp ik nou dat scholen een week eerder dicht nog steeds op de mogelijkhedenlijst staat?quote:Op zondag 12 december 2021 09:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is wel waar het op neer gaat komen natuurlijk. Scholen dicht want dan hebben de kinderen al een week vrij van de scholenbrandhaard om opa en oma te beschermen, met als gevolg dat opa en oma er gewoon een week eerder zijn.
Lijkt me niet het meest wenselijke scenario, maar ik denk wel het meest realistisch.
Voelt beetje als zo'n dreiging die steeds boven het hoofd hangt 'pas op hoor, als je niet luistert zwaait er wat' en dat elke dag herhalen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zonder een code zwart lijkt me dat niet te verkopen.quote:Op zondag 12 december 2021 09:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar begrijp ik nou dat scholen een week eerder dicht nog steeds op de mogelijkhedenlijst staat?
Voelt beetje als zo'n dreiging die steeds boven het hoofd hangt 'pas op hoor, als je niet luistert zwaait er wat' en dat elke dag herhalen
Met de achterstanden bij kinderen lijkt me dat nog minder te verkopen.
Lekker alle kinderen elke dag om 12u klaar met digitaal les / huiswerk en dus afspreken, plus opa’s en oma’s gaan oppassen.
Nee dat gaat echt niet gebeuren.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
Bepaal jij niet.quote:Op zondag 12 december 2021 09:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zonder een code zwart lijkt me dat niet te verkopen.
Met de achterstanden bij kinderen lijkt me dat nog minder te verkopen.
Lekker alle kinderen elke dag om 12u klaar met digitaal les / huiswerk en dus afspreken, plus opa’s en oma’s gaan oppassen.
Nee dat gaat echt niet gebeuren.![]()
Overheid heeft al meermaals laten weten dat ze dat niet gaan doen. Wegens leerachterstand. Dus denk dat ze zich daar aan gaan houden.quote:Op zondag 12 december 2021 09:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Maar begrijp ik nou dat scholen een week eerder dicht nog steeds op de mogelijkhedenlijst staat?
Voelt beetje als zo'n dreiging die steeds boven het hoofd hangt 'pas op hoor, als je niet luistert zwaait er wat' en dat elke dag herhalen![]()
Hele weekend overal hier in Gent covidapp moeten laten zien, en dan daarna nul afstand
Gezien transmissiemogelijkheden, snap ik hier geen zak van maar hey, van genoten en nog veel meer Nederlanders als ik de taal zo om me heen hoorde
Verder: speciaalbier en Vlaams voer![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Forum Opties Forumhop: Hop naar: