abonnement Unibet Coolblue
pi_202644353
Nog een stukje achtergrond.

quote:
DeGiro groeide uit tot 's lands grootste broker, mede dankzij een goedkoop, zelf ontwikkeld IT-systeem. Maar hoe sneller de groei, hoe meer scheurtjes het platform vertoont.

De frustratie is groot bij klanten van DeGiro, als zij maandag 22 november tevergeefs proberen in te loggen op hun account. Wie tijdens een ruim vijf uur durende storing wil handelen, krijgt van de broker het advies orders per mail te versturen.

Niemand weet dan dat de storing wordt veroorzaakt doordat DeGiro een probleem moet oplossen. De snel groeiende broker, die nu 1,9 miljoen klanten bedient, voert nieuwe cybersecuritymaatregelen in die bijvoorbeeld hackers moeten stuiten. Een gevaar waar toezichthouders eerder dit jaar nog voor waarschuwden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202644555
AFM gaat koersmanipulatie bij PostNL onderzoeken. Kretinsky, één of andere Tsjech waar ik nog nooit van gehoord heb maar 20% schijnt te bezitten, wordt ervan verdacht samen met shortsellers de koers laag te houden om zo PostNL aantrekkelijk te maken voor een overname door Royal Mail, waar hij ook een fors belang in heeft.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202646625
quote:
7s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:15 schreef nostra het volgende:
AFM gaat koersmanipulatie bij PostNL onderzoeken. Kretinsky, één of andere Tsjech waar ik nog nooit van gehoord heb maar 20% schijnt te bezitten, wordt ervan verdacht samen met shortsellers de koers laag te houden om zo PostNL aantrekkelijk te maken voor een overname door Royal Mail, waar hij ook een fors belang in heeft.
Ja dit kwam enkele weken geleden voorbij in de iex podcast dat die tsjech zoveel procent heeft. Ik moest toen meteen denken aan archegos. Niet zelfde situatie, maar dit zaakje kan eveneens stinken.
pi_202647575
Nooit je secretaresse neuken, ook al wil ze zelf.


quote:
Former McDonald’s Corp. [US:MCD] Chief Executive Steve Easterbrook agreed to return compensation now valued at more than $105 million to resolve a legal dispute related to his dismissal as head of the burger chain, the company said Thursday.

The settlement, which allows McDonald’s to move past a scandal that has weighed on it for more than two years, also includes an apology from Mr. Easterbrook.

The ex-CEO has returned company stock and cash currently valued at more than $105 million that was allotted to him after he was dismissed in November 2019 when he acknowledged having a consensual relationship with an unnamed employee, McDonald’s said. Less than a year later, the company sought to recoup the severance through legal action. The settlement avoids a trial against the former top executive that was slated to begin in Delaware Court of Chancery in May.

Mr. Easterbrook said in a statement: “McDonald’s and its Board of Directors value doing the right thing and putting customers and people first. During my tenure as CEO, I failed at times to uphold McDonald’s values and fulfill certain of my responsibilities as a leader of the company.”
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202649334
De dag begon wel lekker...
pi_202659072
Rivian shares slide after company cuts 2021 EV production expectations

https://www.cnbc.com/2021(...)urce=androidappshare

Zo hallo. Het zijn er iig meer dan erdolfs TOGG.
pi_202660501
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2021 01:03 schreef SOG het volgende:
Rivian shares slide after company cuts 2021 EV production expectations

https://www.cnbc.com/2021(...)urce=androidappshare

Zo hallo. Het zijn er iig meer dan erdolfs TOGG.
pi_202661538
quote:
10s.gif Op donderdag 16 december 2021 14:32 schreef nostra het volgende:
Nooit je secretaresse neuken, ook al wil ze zelf.
[..]

Gister op cnbc gehoord. Waren er 4 dus... das 25 miljoen per vrouw. Waren dure wipjes :D
pi_202668481
Down down downn
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202668579
Prima weekje zo hoor, elke dag up up up. Volgende week nog wat nieuws oppikken, als mijn warrige ex-baas eens een keer op de betalen-knop drukt that is, en dan rustig het nieuwe jaar in. Hopelijk veel vola en sappige verhalen!
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 17 december 2021 @ 19:39:06 #61
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202668586
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 19:33 schreef ludovico het volgende:
Down down downn
Is dit een constatering of een aanmoediging?
pi_202669221
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 19:39 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Is dit een constatering of een aanmoediging?
Beide.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  vrijdag 17 december 2021 @ 20:14:11 #63
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202669471
Pfizer deed goede zaken deze week. Hun corona-pil mag voor de goedkeuring EMA al gebruikt worden in de EU. De onderzoeksresultaten zijn veelbelovend:
quote:
Volgens Pfizer is Paxlovid als het middel binnen drie dagen na de eerste symptomen van corona gegeven wordt, voor 89 procent effectief om ziekenhuisopname of de dood te voorkomen. Als het middel binnen vijf dagen toegediend wordt is de bescherming nog steeds 88 procent. Het onderzoek werd gedaan onder 2.246 ongevaccineerde vrijwilligers met een hoog risicoprofiel. (van telegraaf.nl)
Pfizer verhoogde vandaag ook de omzetverwachting voor de covid-vaccins.

Het Deense Novo Nordisk verliest vandaag 7% vanwege leveringsproblemen bij hun medicijnen tegen overgewicht. Aandeel kan het hebben, het steeg dit jaar al van $70 naar $117.
https://seekingalpha.com/(...)-weight-loss-therapy
pi_202679307
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 20:14 schreef BasEnAad het volgende:
Pfizer deed goede zaken deze week. Hun corona-pil mag voor de goedkeuring EMA al gebruikt worden in de EU. De onderzoeksresultaten zijn veelbelovend:
[..]
Pfizer verhoogde vandaag ook de omzetverwachting voor de covid-vaccins.

Het Deense Novo Nordisk verliest vandaag 7% vanwege leveringsproblemen bij hun medicijnen tegen overgewicht. Aandeel kan het hebben, het steeg dit jaar al van $70 naar $117.
https://seekingalpha.com/(...)-weight-loss-therapy
En daarnaast kocht de EU ook nog eens 180 miljoen dosis van de aangepaste vaccinatie tegen de omicron variant. Daar zal het natuurlijk wel niet bij blijven en andere landen zullen diezelfde aangepaste versie ook willen... dat was genoeg reden om nog een aantal aandelen van Pfizer bij te kopen gisteren samen met wat PostNL.
pi_202680112
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 11:07 schreef Anton91 het volgende:
En daarnaast kocht de EU ook nog eens 180 miljoen dosis van de aangepaste vaccinatie tegen de omicron variant. Daar zal het natuurlijk wel niet bij blijven en andere landen zullen diezelfde aangepaste versie ook willen... dat was genoeg reden om nog een aantal aandelen van Pfizer bij te kopen gisteren samen met wat PostNL.
Blijf wel benieuwd hoe ze omgaan met al die cash. Naar aandeelhouders laten vloeien zou een zwaktebod zijn, maar qua M&A kom je knu natuurlijk wel de markt op als een soort Ajax-on-steroids en dus zal je fors moeten betalen. Maar goed, voorlopig zit ik er ook nog prima in.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202684613
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 11:07 schreef Anton91 het volgende:

[..]
En daarnaast kocht de EU ook nog eens 180 miljoen dosis van de aangepaste vaccinatie tegen de omicron variant. Daar zal het natuurlijk wel niet bij blijven en andere landen zullen diezelfde aangepaste versie ook willen... dat was genoeg reden om nog een aantal aandelen van Pfizer bij te kopen gisteren samen met wat PostNL.
Ik zit ook wel te denken aan PostNL, genoeg gezeik gehad net natuurlijk maar deze lock down gaat wel wat inkomsten genereren weer....
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202684649
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 12:00 schreef nostra het volgende:

[..]
Blijf wel benieuwd hoe ze omgaan met al die cash. Naar aandeelhouders laten vloeien zou een zwaktebod zijn, maar qua M&A kom je knu natuurlijk wel de markt op als een soort Ajax-on-steroids en dus zal je fors moeten betalen. Maar goed, voorlopig zit ik er ook nog prima in.
Het dividend voor het volgende kwartaal staat al vast, $0.40 dus dat valt wel tegen, maar misschien dat ze het gedurende het jaar gaan verhogen. In 2022 is er natuurlijk een grote kans dat ze vanwege de vaccins
+ coronapillen binnen gaan lopen dus de omzet en winst zal wel gigantisch omhoog gaan.
pi_202684707
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik zit ook wel te denken aan PostNL, genoeg gezeik gehad net natuurlijk maar deze lock down gaat wel wat inkomsten genereren weer....
Dat was voor mij ook een reden, zelfs met de avondlockdown hadden een hele hoop mensen natuurlijk niet de mogelijkheid om zelf inkopen te doen en ik gok dat zodra we gaan versoepelen er ook wel extra maatregelen blijven voor niet essentiële winkels (qr code, of winkelen op afspraak). Dus PostNL zal er wel goed aan verdienen. Ze betalen ook een leuk dividend.
pi_202684753
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:35 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Dat was voor mij ook een reden, zelfs met de avondlockdown hadden een hele hoop mensen natuurlijk niet de mogelijkheid om zelf inkopen te doen en ik gok dat zodra we gaan versoepelen er ook wel extra maatregelen blijven voor niet essentiële winkels (qr code, of winkelen op afspraak). Dus PostNL zal er wel goed aan verdienen. Ze betalen ook een leuk dividend.
Zwaar ondergewaardeerd natuurlijk, Maar keb de hele rit van 4.5 naar 1.0 naar 4.7 meegemaakt.

Flink bijgekocht rond de 2 euro allemaal, en verkocht rond 4.2 een hele zooi.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202687155
Benieuwd wat we maandag doen..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_202696759
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 18:45 schreef AQuila360 het volgende:
Benieuwd wat we maandag doen..
Ik ook. Zal wel een leuke tweespalt worden tussen de Basic-Fits en Unibails aan de ene kant en de Adyens en JE's aan de andere. Zelf niet zo heel veel met Nederland te maken, alleen HAL en Ahold, maar dat is juist positief voor die mannen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 19 december 2021 @ 07:57:12 #72
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_202697345
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 01:28 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik ook. Zal wel een leuke tweespalt worden tussen de Basic-Fits en Unibails aan de ene kant en de Adyens en JE's aan de andere. Zelf niet zo heel veel met Nederland te maken, alleen HAL en Ahold, maar dat is juist positief voor die mannen.
Ik heb er een paar waarvoor het slecht is en een paar waarvoor het goed is en de rest neutraal. Maar overall zal het wel dalen uiteraard al is het inmiddels ‘’gewoon’’ geworden dus daar ben ik wel benieuwd naar.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zondag 19 december 2021 @ 09:13:03 #73
62913 Blik
The one and Only!
pi_202697666
Wat gebeurde er vorig jaar op de beurs tijdens de lockdown? Iemand die dat zo paraat heeft?

Ik moet wat aandelen liquideren eind januari wegens aankoop nieuw huis met inleg eigen geld. Dus wel relevant om dit een beetje in de gaten te gaan houden
pi_202698064
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:13 schreef Blik het volgende:
Wat gebeurde er vorig jaar op de beurs tijdens de lockdown? Iemand die dat zo paraat heeft?

Ik moet wat aandelen liquideren eind januari wegens aankoop nieuw huis met inleg eigen geld. Dus wel relevant om dit een beetje in de gaten te gaan houden
bedoel je maart 2020? Hele andere wereld toen. Virus was nog nieuw en het was een wereldwijde paniek
pi_202698085
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:13 schreef Blik het volgende:
Wat gebeurde er vorig jaar op de beurs tijdens de lockdown? Iemand die dat zo paraat heeft?

Ik moet wat aandelen liquideren eind januari wegens aankoop nieuw huis met inleg eigen geld. Dus wel relevant om dit een beetje in de gaten te gaan houden
Jawel 70% winst ging bij mij naar 20% verlies. Nu weer 100% winst oid. Heb mijn winst uit de markt gehaald... Had de vola nooit zo hoog geschat.

Keb ook wat put opties staan nu..

Beter bed naar 90 cent. Postnl naar 1 euro. Jaartje later 4.9 en 6 oid gepiekt.

De markt on average viel nog mee. 600-700 punten aex naar 400.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 19 december 2021 @ 10:04:15 #76
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_202698110
Please Move The Deer Crossing Sign
  zondag 19 december 2021 @ 10:06:54 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_202698142
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:00 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]
bedoel je maart 2020? Hele andere wereld toen. Virus was nog nieuw en het was een wereldwijde paniek
Nee, bedoel eigenlijk exact dezelfde periode vorig jaar. Toen gingen we op 15 december in lockdown

Maar ik zie eigenlijk in de koersen geen impact in december vorig jaar
pi_202698230
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 10:06 schreef Blik het volgende:

[..]
Nee, bedoel eigenlijk exact dezelfde periode vorig jaar. Toen gingen we op 15 december in lockdown

Maar ik zie eigenlijk in de koersen geen impact in december vorig jaar
Je kan wat inzoomen op postnl en basic fit maar denk idd dat het meeviel toen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 19 december 2021 @ 10:15:41 #79
62913 Blik
The one and Only!
pi_202698259
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:13 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je kan wat inzoomen op postnl en basic fit maar denk idd dat het meeviel toen.
Heb bijna alleen maar trackers, dus inzoomen op 1 aandeel heeft niet veel zin voor mijn persoonlijke situatie.

Het is ook nog eens wereldwijd, dus de impact van een lockdown in NL is sowieso te verwaarlozen. Ben alleen wel benieuwd wat Omicron gaat doen met de koersen
pi_202698276
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:15 schreef Blik het volgende:

[..]
Heb bijna alleen maar trackers, dus inzoomen op 1 aandeel heeft niet veel zin voor mijn persoonlijke situatie.

Het is ook nog eens wereldwijd, dus de impact van een lockdown in NL is sowieso te verwaarlozen. Ben alleen wel benieuwd wat Omicron gaat doen met de koersen
Dat wordt glazenbol werk. Maar ik vind de koersen wel een beetje gewaardeerd voor perfectie...

Denk dat Omikron zomaar een zegen kan zijn en dat antwoord zul je hebben over 2-3 weken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202698985
[Tekst verwijderd]

quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 09:13 schreef Blik het volgende:
liquideren eind januari wegens aankoop nieuw huis met inleg eigen geld. Dus wel relevant om dit een beetje in de gaten te gaan houden
Waarom zou je speculeren op een verdere koersstijging? Als je nu voldoende eigen inbreng hebt, dan zou ik de hele zooi verkopen en dat bedrag veiligstellen. Misschien blijkt dat je 5% rendement op tafel hebt laten liggen. Misschien ook dat je 10% verlies bespaart blijft.

[ Bericht 16% gewijzigd door Groepfunder op 19-12-2021 11:45:45 ]
pi_202699085
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:27 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Ik krijg van de analisten van IEX eerder de indruk dat het dividend van PostNL op de lange(re) termijn niet houdbaar is en verlaagd zal worden.
[..]
Waarom zou je speculeren op een verdere koersstijging? Als je nu voldoende eigen inbreng hebt, dan zou ik de hele zooi verkopen en dat bedrag veiligstellen. Misschien blijkt dat je 5% rendement op tafel hebt laten liggen. Misschien ook dat je 10% verlies bespaart blijft.
Ging dat 0.40 dollar dividend niet over pfizer?

En net je laatste deel eens, geld gebruiken voor een woning zou ik nu 0 risico nemen.
pi_202699131
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:32 schreef tim020hoorn het volgende:
En net je laatste deel eens, geld gebruiken voor een woning zou ik nu 0 risico nemen.
Dat ligt er natuurlijk wel aan of je 10% of 90% van je huidige waarde moet liquideren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202699233
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:32 schreef tim020hoorn het volgende:
Ging dat 0.40 dollar dividend niet over pfizer?
Oeps, je hebt gelijk. Ik schrap dat deel van mijn post. Dat was een opmerking in relatie tot het dividend van PostNL.
pi_202699259
quote:
7s.gif Op zondag 19 december 2021 11:35 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat ligt er natuurlijk wel aan of je 10% of 90% van je huidige waarde moet liquideren.
Eens. Hangt echt van de situatie af
pi_202699303
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 18:45 schreef AQuila360 het volgende:
Benieuwd wat we maandag doen..
Daar is een topic over...

Socios in AEX / Hoe ga jij handelen a.s. maandag?

:P
pi_202701247
Ik ga mijn putjes Adyen maar ns verkopen denk ik. 4/5 ofzo.

[ twitter ]

Geloof er niks van dat deze nieuwe coronavariant interessant is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202701299
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:51 schreef ludovico het volgende:

Ik ga mijn putjes Adyen maar ns verkopen denk ik. 4/5 ofzo.

[ twitter ]

Geloof er niks van dat deze nieuwe coronavariant interessant is.
Als je dat gelooft, waarom zou je dan nú je puts Adyen gaan verkopen? :?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202701397
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 13:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je dat gelooft, waarom zou je dan nú je puts Adyen gaan verkopen? :?
Omicron is poeslief en de Delta variant is allergisch voor katten.

Men doet alsof er een groot geklauwde beer op ons afkomt maar als ik de data bekijk betekent het eerder het einde van de problemen.

Duss, ik vind het risico flink naar beneden weer wat afgezwakt. En die ik heb lopen nogal kort dus is nogal gamble materiaal.... Uitoefenprijs 2000 voor maart-21.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202701416
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:01 schreef ludovico het volgende:
Men doet alsof er een groot geklauwde beer op ons afkomt maar als ik de data bekijk betekent het eerder het einde van de problemen.

Kan ik volgen, maar dat is toch juist slecht nieuws voor Adyen, of althans slechter dan men nu gaat inprijzen, en dus goed voor je puts?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_202701518
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Kan ik volgen, maar dat is toch juist slecht nieuws voor Adyen, of althans slechter dan men nu gaat inprijzen, en dus goed voor je puts?
De achterliggende gedachte was dat als de beurs in zijn geheel daalt dat growth stock meer dalen, Adyen is met zijn k/w van 200 het grote voorbeeld van een growth stock. Of het zich waar gaat maken moeten we nog maar zien in de toekomst. Ook m.b.t. rentestijgingen zijn growth stock degene die gaan dalen. En ik denk nog nummer 3 dat growth stock meer zullen dalen bij een beurscrash dan value stock.

En het was een maandje terug toen ik ze kocht ook all-time high achtig op de beurs terwijl de verwachting voor mij toch wel was dat het weer gezeik zou worden, dus daar heb ik op geanticipeerd.... Nu is er opeens een variant die verkeerd begrepen wordt en het einde zou kunnen inluiden voor het grote probleem... Ik zie het risico op een crash derhalve (en dus de benefits van mijn puts) een stuk lager.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_202701604
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:10 schreef ludovico het volgende:
De achterliggende gedachte was dat als de beurs in zijn geheel daalt dat growth stock meer dalen,
Ze hebben maar een bèta van 1,09.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 19 december 2021 @ 14:18:37 #93
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_202701613
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 14:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
De achterliggende gedachte was dat als de beurs in zijn geheel daalt dat growth stock meer dalen, Adyen is met zijn k/w van 200 het grote voorbeeld van een growth stock. Of het zich waar gaat maken moeten we nog maar zien in de toekomst. Ook m.b.t. rentestijgingen zijn growth stock degene die gaan dalen. En ik denk nog nummer 3 dat growth stock meer zullen dalen bij een beurscrash dan value stock.

En het was een maandje terug toen ik ze kocht ook all-time high achtig op de beurs terwijl de verwachting voor mij toch wel was dat het weer gezeik zou worden, dus daar heb ik op geanticipeerd.... Nu is er opeens een variant die verkeerd begrepen wordt en het einde zou kunnen inluiden voor het grote probleem... Ik zie het risico op een crash derhalve (en dus de benefits van mijn puts) een stuk lager.
Sluit ik me wel bij aan ja.

Ook kunnen bedrijven en mensen inmiddels ook veel beter met een lockdown omhoog dus ik verwacht (en hoop) dat het toch iets of wat meevalt morgen.

Maar doe sowieso niets.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_202701909
quote:
7s.gif Op zondag 19 december 2021 14:18 schreef nostra het volgende:

[..]
Ze hebben maar een bèta van 1,09.
Bèta is ook niet stabiel. Maar een berekening van Covariabiliteit over een bepaalde tijdsperiode met een bepaalde index.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zondag 19 december 2021 @ 18:03:38 #95
62913 Blik
The one and Only!
pi_202706025
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 11:27 schreef Groepfunder het volgende:
[Tekst verwijderd]
[..]
Waarom zou je speculeren op een verdere koersstijging? Als je nu voldoende eigen inbreng hebt, dan zou ik de hele zooi verkopen en dat bedrag veiligstellen. Misschien blijkt dat je 5% rendement op tafel hebt laten liggen. Misschien ook dat je 10% verlies bespaart blijft.
Nee, je hebt ook gelijk. Heb ook al een gedeelte verkocht en dat heb ik nu cash op de rekening staan.
pi_202712984
Inkakken is bijpakken. Nu 25k geinvesteerd vd 100k. Vooral lage k/w aandelen. Sta nu een schamele plus 1 procent sinds de periode vanaf black friday tot 3 december. Mijn s&p etf doet het beter dan mijn aandelen.

Btw die niels van iex staat dus plus 20 procent ytd. Aex plus 25 procent (ttv de podcast). Ik probeer de komende tijd vooral etf's te kopen.
  zondag 19 december 2021 @ 23:36:48 #97
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_202713244
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 23:20 schreef SOG het volgende:

Btw die niels van iex staat dus plus 20 procent ytd. Aex plus 25 procent (ttv de podcast). Ik probeer de komende tijd vooral etf's te kopen.
Zijn toch een beetje clowns bij IEX. Kanaal van DeAandeelhouder met Nico Inberg is echt een verademing vergeleken met IEX.
https://www.youtube.com/channel/UCDGMndT_QiN-NAqnNSnUSuQ
pi_202713874
Tering jantje: (openen in incognito)

https://www.nrc.nl/nieuws(...)iljoen-euro-a4069357

quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 23:36 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Zijn toch een beetje clowns bij IEX. Kanaal van DeAandeelhouder met Nico Inberg is echt een verademing vergeleken met IEX.
https://www.youtube.com/channel/UCDGMndT_QiN-NAqnNSnUSuQ
Thnx zal eens gaan luisteren.
  maandag 20 december 2021 @ 09:30:30 #99
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_202715384
Vraagje over DeGiro;

Ik heb vorige maand ingesteld dat ik maandelijks automatisch geld stort naar m’n account. Ik heb toen het rekeningnummer gebruikt dat genoemd werd in de app.

Nu heb ik ergens vorige week een mail gehad vanuit DeGiro dat mijn ‘Flatex-geldrekening succesvol is geopend’. Dit hebben ze volgens mij gedaan zonder dat ik toestemming heb gegeven, maar vooruit. :')

En natuurlijk is nu het rekeningnummer aangepast waardoor mijn gestorte bedrag van afgelopen week nog niet zichtbaar is. Ik hoop dat ze ergens binnen DeGiro dat geld nog kunnen terug storten of anders alsnog op de juiste plek kunnen krijgen.

Iemand dit ook meegemaakt toevallig? Ik wacht nog een paar dagen af, maar dan ga ik wel even contact opnemen. Ik ga sowieso m’n maandelijkse storting maar even stopzetten… :{
pi_202715584
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 23:36 schreef BasEnAad het volgende:
Zijn toch een beetje clowns bij IEX. Kanaal van DeAandeelhouder met Nico Inberg is echt een verademing vergeleken met IEX.
https://www.youtube.com/channel/UCDGMndT_QiN-NAqnNSnUSuQ
Die ga ik 'ns bekijken. Ik heb liever een podcast, maar het niveau van de IEX podcast is inderdaad gewoon niet zo best. Af en toe lijken het wel koorballen die onder het genot van net iets te veel bier wat over hun aandelenposities mogen brallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')