abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202799158
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:00 schreef Phoenyx-God het volgende:
Ik heb trouwens alle respect voor jullie mensen, het is alleen dat met jullie gedachtegang jullie wat jullie eigen graf graven in het algemeen.
Erg respectvol kwam de vraag anders niet over. Het leek mij geen vraag die voortkwam uit oprechte belangstelling naar onze drijfveren, maar eerder als een verkapt verwijt: "Als het je niet bevalt, dan zoek je toch lekker ander werk?"

Dat is een reactie die nogal kort door de bocht is.

Om te beginnen zijn er ook veel postbezorgers die het niet bevalt, en die daarom weg gaan. Het verloop is erg hoog en er zijn continu bezettingsproblemen. Dus een groot deel van de bezorgers neemt jouw "advies" al reeds ter harte.

Daarnaast is er een groep postbezorgers voor wie het gewoon niet zo makkelijk is om ander werk te vinden. Dat kan door de leeftijd komen, of vanwege medische redenen, noem het maar op.

Tot slot is het zo, en ik denk dat ik nu wel voor de meeste van mijn collega's spreek, dat het werk an sich wel heel leuk is. Je bent lekker actief bezig in de buitenlucht, er staat geen leidinggevende op je vingers te kijken, en je kan (binnen de grenzen) redelijk je eigen tijd indelen. De voornaamste problemen treden op doordat er van hogerhand steeds reorganisaties worden doorgevoerd, om zogenaamd efficiënter te werken, waarbij er heel slecht wordt geluisterd naar de mensen op de werkvloer. Of ze luisteren wel, maar ze doen er niets mee. Dus worden er steeds pilots gehouden, waarvan bij voorbaat al vaststaat wat de uitkomst moet zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_202806101
quote:
Allemaal de schuld van Phoenix-God. Die bracht ons op het idee dat we wanneer we ons werk niet leuk vinden, gewoon kunnen stoppen. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_202809578
Goh, het verbaast me niet dat ze nog steeds dezelfde streken leveren.. en die plannen voor een derde bundel, wtf?

Ben blij dat ik een half jaar geleden een mooie kans kreeg ergens anders, nu jaarcontract gekregen en daarna waarschijnlijk vast :Y ze zijn heel tevreden daar. Niet helemaal wat ik er van verwacht had van te voren qua functie, maar stukken beter dan werken bij PostNL :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202816678
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Er is met de OR afgesproken dat als het in een gebied niet lukt om op basis van vrijwilligheid de bezetting op maandag 20 en 27 december rond te krijgen, dat je dan verplicht kunt worden om op 1 van deze maandagen te komen, tenzij dit bijv. ivm mantelzorg of een 2e baan niet kan. Dmv een loting wordt dan bepaald wie er verplicht wordt te komen. Dat betekent dus dat een TC niet zomaar iedereen kan verplichten om tenminste 1 maandag te komen.
Plus: in gebieden waar onderbezetting is zouden ze niemand gaan verplichten. Dit was iig voor Noord Brabant het geval.
Zelf heb ik uiteindelijk toch nog afgelopen maandag gewerkt, er waren niet genoeg vrijwilligers waardoor mijn vaste Y wijk dan niet bezorgd zou worden, als niemand het zou doen zou de post er op woensdag bij gekomen zijn, gezien dat vaak mijn langste dag is had ik daar echt geen trek in, en zo had ik toch nog die 40% extra tijd. Al had ik die extra post op woensdag eigenlijk ook gewoon kunnen weigeren...
pi_202817194
De reden dat ik nog bij PostNL werk is naast het werk zelf, ook het kunnen combineren met ander werk door de mogelijkheid van kleine contracten, vaste dagen en het deels zelf kunnen bepalen op welke tijden ik werk.
pi_202853730
Ik baal het van die npl mailing vrijdag: dan heb ik een hele grote wijk dal. En een gewone wijk piek/ maar die dal wijk is niet een al te beste wijk zullen we maar zeggen. Nu al vreselijk met het vuurwerk. En dat zal niet beter zijn vrijdag vrees ik :r
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202901287
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 22:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik baal het van die npl mailing vrijdag: dan heb ik een hele grote wijk dal. En een gewone wijk piek/ maar die dal wijk is niet een al te beste wijk zullen we maar zeggen. Nu al vreselijk met het vuurwerk. En dat zal niet beter zijn vrijdag vrees ik :r
Bah das balen. Ik dacht nog met een beetje geluk romen ze m af en ben je er zo doorheen, maar ik ziet dat het helaas machinepost is..
pi_202902129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 17:36 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Bah das balen. Ik dacht nog met een beetje geluk romen ze m af en ben je er zo doorheen, maar ik ziet dat het helaas machinepost is..
Ik vraag mij sowieso af hoe ze er bij komen. Het is een papiertje wat meteen de prullenbak in gaat. En mensen willen gewoon een beetje optijd thuis zijn oud jaar: om op visite te gaan of te krijgen.
pi_202907363
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 18:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik vraag mij sowieso af hoe ze er bij komen. Het is een papiertje wat meteen de prullenbak in gaat. En mensen willen gewoon een beetje optijd thuis zijn oud jaar: om op visite te gaan of te krijgen.
Ja en vaak bezorg je dan in het nieuwe jaar nog best een behoorlijk aantal die eerder niet meegekomen waren en dan nutteloos zijn geworden :')
pi_202907470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:46 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Ja en vaak bezorg je dan in het nieuwe jaar nog best een behoorlijk aantal die eerder niet meegekomen waren en dan nutteloos zijn geworden :')
Mogen die dan niet gewoon weg? Dat is toch totaal nutteloos.
pi_202926794
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Tja, zou je wel zeggen..
Volgende week trouwens weer 2,1 miljoen stuks NPL en 1,3 miljoen vriendeloterij |:(
pi_202939978
quote:
0s.gif Op donderdag 30 december 2021 14:28 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Tja, zou je wel zeggen..
Volgende week trouwens weer 2,1 miljoen stuks NPL en 1,3 miljoen vriendeloterij |:(
Lekker zinloos, allemaal post die bij 95% ongeopend bij het oud papier gaat.
pindazakje
pi_202943617

[ Bericht 100% gewijzigd door invesduurder op 30-12-2021 22:35:02 ]
pi_203013447
quote:
0s.gif Op woensdag 29 december 2021 20:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Er staat nu een bericht op mijnwerk dat als er nog exemplaren komen deze week dat ze dan in de rode bak moeten.
pi_203013542
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:51 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Er staat nu een bericht op mijnwerk dat als er nog exemplaren komen deze week dat ze dan in de rode bak moeten.
Had het gezien ja dankjewel. Ik moet deze week een nieuwe inwerken.. zo saai _O-
pi_203036708
Ja haha, maar na het eerste stukje kan je wel werk verdelen, was met inwerken vaak uiteindelijk sneller door de wijk heen dan alleen.
pi_203036777
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:41 schreef Bladblazer het volgende:
Ja haha, maar na het eerste stukje kan je wel werk verdelen, was met inwerken vaak uiteindelijk sneller door de wijk heen dan alleen.
Deze wijk is zo verrot dat je iemand wel echt alles moet laten zien op wat stukjes na. Zeker gezien deze persoon nog nooit post gelopen heeft. Maar komt goed.
pi_203076522
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 20:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Deze wijk is zo verrot dat je iemand wel echt alles moet laten zien op wat stukjes na. Zeker gezien deze persoon nog nooit post gelopen heeft. Maar komt goed.
Werken jullie nog wel mensen 3 dagen in? Ik hoor steeds meer verhalen dat het 1 a 2 dagen is, waardoor het verloop groter wordt omdat nieuwe mensen niet genoeg ingewerkt zijn en daardoor ook langer over hun wijk doen.
pi_203079630
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 12:18 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Werken jullie nog wel mensen 3 dagen in? Ik hoor steeds meer verhalen dat het 1 a 2 dagen is, waardoor het verloop groter wordt omdat nieuwe mensen niet genoeg ingewerkt zijn en daardoor ook langer over hun wijk doen.
Nee dat doen wij nog wel. Het maakt in feite ook niks uit. Want het kost je geen persoon extra ofzo. Wat stom dat ze dat doen. Beter iemand fatsoenlijk inwerken dan half half.
  vrijdag 7 januari 2022 @ 20:52:28 #71
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203084616
En zijn we allemaal lekker aan het Tradleren?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_203085801
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 12:18 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Worden er nog mensen opgeleid dan? Hier vertrekt de een na de ander en er is al maanden geen nieuw personeel meer bij gekomen. Elke dag zijn er meerdere wijken die niet worden gelopen. Die worden dan niet eens naar de depots afgevoerd, omdat ze weten dat er toch niemand is die ze wegloopt.

Ik kwam net tijdens mijn dagelijkse vacaturerondje deze tegen van PostNL:
quote:
Werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag.
In de avond pakketten bezorgen in een bestelbus van PostNL. Je bezorgt tijdens jouw rit zo’n 85 tot 125 bij mensen thuis. Bij drukte en onverwachte tegenslagen houd jij je hoofd koel. Jij bent namelijk een doorzetter die het juist leuk vindt dat er geen dag hetzelfde is.

Wat breng jij mee?

Een goeie conditie en sterke spieren om al die lichte en zware pakketten in en uit de bus te tillen;
Een goed humeur, want je bent ons visitekaartje;
Een koel hoofd, wel zo handig bij drukte en tegenslagen;
Zelfstandigheid en betrouwbaarheid. En daarnaast help je graag een collega als het nodig is;
Een geldig Nederlands B-rijbewijs;
Verder spreek, lees en versta je Nederlands en heb je een VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag) nodig.

Wat bieden wij je?

Om te beginnen een contract voor 7 maanden, dat daarna verlengd kan worden, met 5 weken vakantie per jaar bij een fulltime baan;
Een bruto uurloon van ¤ 10,83 als je 21 jaar of ouder bent. Bovenop je salaris krijg je als pakketbezorger 8% vakantiegeld. Hiermee verdien je als bezorger van 21 jaar of ouder omgerekend ¤ 11,70 per uur. Vakantiegeld betalen we jaarlijks uit in mei.
We dragen bij aan je pensioen (vanaf je 21ste) en je krijgt een reiskostenvergoeding;
Je krijgt je overuren gewoon betaald of je spaart ze op voor extra vrije dagen ;
Omdat je natuurlijk nooit uitgeleerd bent, mag je helemaal voor niks allerlei interessante online trainingen volgen;
En je wordt lid van onze Personeelsvereniging, waardoor je kortingen krijgt op (zorg)verzekeringen, vakanties, uitjes en leuke producten.
Leuke manier om het uurloon hoger te laten lijken dan het is. Overige arbeidsvoorwaarden zijn Financiële voordelen, eten en drinken, flexibiliteit op de werkvloer, kinderopvang en andere voordelen.
Het klinkt zo aantrekkelijk dat ik haast geneigd ben om de switchen naar de pakketdienst :')
  zaterdag 8 januari 2022 @ 10:13:43 #73
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_203090661
Ik vind het vooral heel bijzonder dat er een vacature is op mijn depot. Ik ga niet weg en mijn collega bij mijn weten ook niet... Dus dat is raar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_203109687
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 15:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Nee dat doen wij nog wel. Het maakt in feite ook niks uit. Want het kost je geen persoon extra ofzo. Wat stom dat ze dat doen. Beter iemand fatsoenlijk inwerken dan half half.
Ik had het zelf ook een keer, moest iemand 2 dagen inwerken(die had al wel eerder ervaring met bezorgen), vervolgens waren er zieken de 2e dag en moest ik daar invallen en mocht de nieuwe collega zelf de wijk doen..

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 20:52 schreef V__L_N het volgende:
En zijn we allemaal lekker aan het Tradleren?
Nou, na 41 keer op een open loop bieden(weet niet of je m dan ook echt toegewezen moet krijgen) heb je eindelijk genoeg punten voor een cadeaubon van wel 5 euro _O- en zo te zien krijg je die punten ook maar max. 1x per week :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 22:00 schreef Rafierafie het volgende:

[..]
Worden er nog mensen opgeleid dan? Hier vertrekt de een na de ander en er is al maanden geen nieuw personeel meer bij gekomen. Elke dag zijn er meerdere wijken die niet worden gelopen. Die worden dan niet eens naar de depots afgevoerd, omdat ze weten dat er toch niemand is die ze wegloopt.

Ik kwam net tijdens mijn dagelijkse vacaturerondje deze tegen van PostNL:
[..]
Leuke manier om het uurloon hoger te laten lijken dan het is. Overige arbeidsvoorwaarden zijn Financiële voordelen, eten en drinken, flexibiliteit op de werkvloer, kinderopvang en andere voordelen.
Het klinkt zo aantrekkelijk dat ik haast geneigd ben om de switchen naar de pakketdienst :')
Hahaha. Ik zag ook een bericht dat ze een vacature hadden bij Admie, vroeg me af of dat stressvolle werk een beetje verdiend maar ik krijg steeds foutmeldingen als ik naar Mijn HR ga :X
pi_203109737
Ja ze zoeken planners. Moet eerlijk zeggen dat ik Den Bosch net te ver weg vind want lijkt mij best tof… oké en het is een bende maar dat terzijde haha. Ik ben wel van het regelen en doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')