quote:Op woensdag 8 december 2021 22:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
arbotechnisch is het ook niet goed,waar blijven de inspectie's
Inderdaad ja, dat is iets waar ECHT iets aan gedaan moet worden. Ze kunnen wel leuk roepen dat je met rechte rug moet tillen, niet over je fiets heen laden en niet meer dan 2 tassen in/op je fiets laden, maar daar heb je weinig aan als de rest van het werk arbotechnisch niet op orde is.quote:Op woensdag 8 december 2021 22:45 schreef ophaling10 het volgende:
na een aantal jaren ben je gewoon versleten van het werk
En meneer Haringsma spreekt de wens uit dat nog maar een enkeling dan hoeft te plussen. Nou, dan mogen ze wel met meer dan 10% extra komen. Dat is toch niks? Mijn ervaring is dat je tijdens de drukste KNJ-weken al gauw 25% extra nodig hebt per wijk.quote:Op vrijdag 10 december 2021 08:52 schreef Bezorgertje het volgende:
Zo, volgende week zomaar 10 procent tijd erbij.
Iemand enig idee hoe de Cao onderhandelingen gaan? Laatste dat ik gehoord heb is meer fietsvergoeding, schoenen en werkbroek misschien en salaris zijn ze nog niet over uit.
Neem zelf nu hoogstens drie zakken en pakjes mee, fietskosten lopen anders te hoog op en kan plussen onder herladen ( wijk ver van depot).
Ja nogal, ik ook rond die tijd..quote:Op woensdag 15 december 2021 19:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het was echt veel hè. Was om 17:30 thuis
Piek was bij mij vandaag ook rustig. Bij mijn dal wijk zat alleen een mailing vanuit het bedrijf wat dr afval enzo ophaalt bij. Dat was dus hah lopen.quote:Op vrijdag 17 december 2021 20:03 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Ja nogal, ik ook rond die tijd..
Vandaag viel het me dan weer erg mee, wel veel kerstpost maar verder behoorlijk rustig, zal wel zijn blijven staan bij voorbereiding.. Hopelijk dan morgen bij de dalwijken niet ineens heel druk.
Ik weet het wel maar ik merk momenteel al minder dan de meeste collega’s. Ik heb een tijdje terug aangegeven bij onze admie dat ik het echt allemaal nog maar heel slecht trek icm mantelzorg werk. Jullie klagen trouwens vaak over jullie admie. Maar die van ons is echt een topper wat dat betreft.quote:Op zondag 19 december 2021 12:49 schreef Bladblazer het volgende:
Let wel op dat het niet erger wordt hoor, ik snap dat je nu niet je collega's wil opzadelen met meer werk, maar eigenlijk is het het probleem van het bedrijf en niet van je collega's. Het is uiteindelijk de eigen verantwoordelijkheid van de collega's om nee te zeggen tegen extra werk als ze niet willen. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar ik heb ook moeite met nee zeggen, en daardoor ook vaak meer gedaan dan ik wilde doen, als dat maar lang genoeg doorgaat leer je het vanzelf.
Overigens waren hier vrijdag de Y wijken een stuk rustiger dan woensdag, wel veel kerstpost maar qua normale post was het verdacht rustig. Ik verwachtte dat het doorgeschoven werd naar zaterdag, maar toen waren de wijken zelfs deels afgeroomd. Dat gaat dus nog wat worden komende week..
Vier ingetapet?quote:Op zondag 19 december 2021 12:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik weet het wel maar ik merk momenteel al minder dan de meeste collega’s. Ik heb een tijdje terug aangegeven bij onze admie dat ik het echt allemaal nog maar heel slecht trek icm mantelzorg werk. Jullie klagen trouwens vaak over jullie admie. Maar die van ons is echt een topper wat dat betreft.
Maar we gaan het zien. Vier is nu ingetapet aan de linker kant.. en aan mijn rechterbeen heb ik kast van mijn knie dus we zijn iig in evenwicht qua blessure :’)
Voet ingetapet sorry.quote:Op maandag 20 december 2021 12:04 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Vier ingetapet?
Maar bekend probleem ja, last van ene kant en naar fysio, ondertussen compenseren met de andere kant en uiteindelijk van beide kanten last
dat zijn beste wijken di en doquote:Op dinsdag 21 december 2021 22:54 schreef V__L_N het volgende:
Ik vind het echt een beetje apart. Heb het ook nooit eerder gezien:
[ afbeelding ]
Het rare is dat ik specifiek heb aangegeven deze maandag niet te willen werken. Maar toch lijkt er wel iets te staan zo.
Deze week ziet er gewoon zo uit:
Daar staat en geen maandag en ook geen tijd. Ik heb het vervelende vermoeden dat ik genaait ga worden en dat mijn tl me toch stiekem op maandag die wijk in mijn maag probeert te splitsen.
Is allemaal dezelfde wijk. En ik moet nog steeds wel bijplussen in deze tijd. Gisteren zat ik op 4:30. Niet erg populair bij de collega'squote:Op woensdag 22 december 2021 08:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat zijn beste wijken di en do
Dan weigeren hoor. Dat moeten ze overleggen. Ik denk dat wij ons echt in de handjes mogen knijpen met onze planner.quote:Op donderdag 23 december 2021 20:29 schreef V__L_N het volgende:
Ennne hij heeft het gewoon gedaan. Op mijn rooster gezet en nooit overlegd.
Ik heb geen idee of er echt een verplichting is. Is dat niet terug te vinden?quote:Op vrijdag 24 december 2021 22:58 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag werd ik dus gebeld door de vervangende planner. Eerst veel gemor en een het is verplicht voor bezorgers om één van de 2 maandagen te werken en je hebt vorige week vrij gehad, dus nu moet jij. Ik reageerde nogal bot dat ik van geen verplichting wist en dat ik specifiek gezegd heb dat ik niet ging werken deze dagen. Naja toen ging ze het wel opnemen met mijn tl. Meteen geantwoord dat als ie nog vragen had dat ie voor 2 uur moest bellen want daarna was ik weg voor de kerst. Nog even gechecked, het is van mijn rooster.
Maar ik snap echt niet waar dat verplicht verhaal vandaan komt... Zitten ze daar nou echt allemaal te slapen?
Dat is dus precies wat ik al gedaan heb. Alleen uitwerktijd dit datquote:Op vrijdag 24 december 2021 22:59 schreef Phoenyx-God het volgende:
Als je zo ontevreden bent met je werkgever waarom ga je dan niet een andere baan zoeken? Vraag ik dus in het algemeen..
Wat een geniaal plan. Hoe is het mogelijk dat niemand van ons ooit op dat idee is gekomen?quote:Op vrijdag 24 december 2021 22:59 schreef Phoenyx-God het volgende:
Als je zo ontevreden bent met je werkgever waarom ga je dan niet een andere baan zoeken? Vraag ik dus in het algemeen..
Wat wil je zeggen? Dat je intelligent genoeg bent om te beseffen dat je van baan moet wisselen maar niet intelligent genoeg bent om het echt te kunnen doen?quote:Op vrijdag 24 december 2021 23:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat een geniaal plan. Hoe is het mogelijk dat niemand van ons ooit op dat idee is gekomen?
Er is met de OR afgesproken dat als het in een gebied niet lukt om op basis van vrijwilligheid de bezetting op maandag 20 en 27 december rond te krijgen, dat je dan verplicht kunt worden om op 1 van deze maandagen te komen, tenzij dit bijv. ivm mantelzorg of een 2e baan niet kan. Dmv een loting wordt dan bepaald wie er verplicht wordt te komen. Dat betekent dus dat een TC niet zomaar iedereen kan verplichten om tenminste 1 maandag te komen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 23:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of er echt een verplichting is. Is dat niet terug te vinden?
[..]
Dat is dus precies wat ik al gedaan heb. Alleen uitwerktijd dit dat
Nee, dat wil ik niet zeggen. Er kunnen talloze redenen zijn waarom mensen (nog) niet van baan zijn gewisseld, maar dat men nog niet op het idee zou zijn gekomen is waarschijnlijk niet 1 van die redenen.quote:Op vrijdag 24 december 2021 23:50 schreef Phoenyx-God het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen? Dat je intelligent genoeg bent om te beseffen dat je van baan moet wisselen maar niet intelligent genoeg bent om het echt te kunnen doen?
Nee op het idee komen is ook wel het gemakkelijkste. Dat heeft iedereen als het even tegen zit. Dat is geen kwaliteit.quote:Op vrijdag 24 december 2021 23:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nee, dat wil ik niet zeggen. Er kunnen talloze redenen zijn waarom mensen (nog) niet van baan zijn gewisseld, maar dat men nog niet op het idee zou zijn gekomen is waarschijnlijk niet 1 van die redenen.
Spot ik hier nou een goedbetaalde directie secretaresse of wat?quote:Op zaterdag 25 december 2021 00:00 schreef Phoenyx-God het volgende:
Ik heb trouwens alle respect voor jullie mensen, het is alleen dat met jullie gedachtegang jullie wat jullie eigen graf graven in het algemeen.
Oké ja het ligt aan ons. Ik zal het onthouden :’) Kom eens een paar maanden met ons meedraaien en kom van dat hoge paard af. Dan zul je vanzelf merken dat de problemen heel diep in dat bedrijf liggen.quote:Op zaterdag 25 december 2021 00:00 schreef Phoenyx-God het volgende:
Ik heb trouwens alle respect voor jullie mensen, het is alleen dat met jullie gedachtegang jullie wat jullie eigen graf graven in het algemeen.
Dit idd. Het voelt echt een beetje als extreem onder druk zetten door dit gewoon te doen. En dan niet te zeggen dat je het gaat verplichten tot het moment dat je het gewoon op het rooster hebt gezet. Ik ga na de kerst eens kijken of ik een mail kan maken voor de proces manager. Hoewel dat volgens mij ook via het meldingensysteem moet.quote:Op vrijdag 24 december 2021 23:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er is met de OR afgesproken dat als het in een gebied niet lukt om op basis van vrijwilligheid de bezetting op maandag 20 en 27 december rond te krijgen, dat je dan verplicht kunt worden om op 1 van deze maandagen te komen, tenzij dit bijv. ivm mantelzorg of een 2e baan niet kan. Dmv een loting wordt dan bepaald wie er verplicht wordt te komen. Dat betekent dus dat een TC niet zomaar iedereen kan verplichten om tenminste 1 maandag te komen.
In mijn geval (en veel collega's) heb ik gewoon een andere baan. Ik werk zo'n 15 uur bij de postnl en heb daarnaast gewoon een eigen bedrijf. Die 15 uur zijn vooral een vangnet. Die 15 uur zorgen er voor dat als ik ziek wordt ik altijd mijn vaste lasten gewoon kan betalen zonder dat ik daarvoor een dure verzekering hoef af te sluiten. Misschien is het niet slim omdat het bedrijf niet de goeie cultuur heeft. Maar het is vooral goed om te bedenken dat het werk gewoon heel leuk is. Het bedrijf moet gewoon veranderen, maar daarvoor krijgen ze te weinig druk.quote:Op vrijdag 24 december 2021 23:50 schreef Phoenyx-God het volgende:
[..]
Wat wil je zeggen? Dat je intelligent genoeg bent om te beseffen dat je van baan moet wisselen maar niet intelligent genoeg bent om het echt te kunnen doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |