abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202533255

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.

Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werd via een korte pauze als TPG en TNT uiteindelijk Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere Postnl'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van Postnl kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh, en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.

Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:

Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:

Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel/bomgordel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden

pi_202537838
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:44 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
arbotechnisch is het ook niet goed,waar blijven de inspectie's
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 22:45 schreef ophaling10 het volgende:
na een aantal jaren ben je gewoon versleten van het werk
Inderdaad ja, dat is iets waar ECHT iets aan gedaan moet worden. Ze kunnen wel leuk roepen dat je met rechte rug moet tillen, niet over je fiets heen laden en niet meer dan 2 tassen in/op je fiets laden, maar daar heb je weinig aan als de rest van het werk arbotechnisch niet op orde is.
pi_202538511
2 tassen? Dan ben ik om 20:00 wel thuis als ik steeds moet gaan bijladen
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202539287
2 op een fiets 3 op een kar is het idd. Er staan ook nog steeds randen in de oranje tassen. Voller dan dat mogen ze officieel niet, dan worden ze te zwaar. Die fietskarretjes zijn arbotechnisch ook helemaal niet zo goed omdat je ze nog steeds met spierkracht moet verplaatsen, wat slijtage opleverd.

Maar met 3 tassen op een kar duurt het idd even. Ik had vorige winter een tijdelijke tl die begon over de lengte van mijn loopwijk. Daar moest wat vanaf. Toen heb ik d'r even vriendelijk verteld dat als ik alles volgens de regels zou doen er eerder nog een uur zou bij komen. Standaard 8 tassen op een piekdag (3 piekdagen in de week). Ik kan het zonder bijladen, maar als ze dwars gaan liggen wordt het met 2 keer bijladen.

Tijdens mijn vakantie heeft een bezorger een paar tassen post en postcodeloterijagenda's "vergeten" te bezorgen... Dus die mocht ik vandaag onverwachts wegbrengen. Die krengen zuigen normaal al, maar nu in deze tijd helemaal. Bovendien... Dit leverd echt een ton aan gezeik op, hoop boze mensen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202540563
Ik neem meestal niet meer dan 2 tassen op mijn fiets mee, dit gaat dan wel echt om posttassen. Een pakjestas erbij doe ik wel. Dit komt ook omdat ik ook op piekdagen delen van mijn wijk op de fiets bezorg door de afstand tussen de huizen, als ik het lopend zou doen ben ik veel langer bezig en als ik meer tassen meeneem blijft mijn fiets niet op de standaard staan, dus moet je elke keer naar de dichstbijzijnde lantaarnpaal oid om m tegen aan te zitten en loop je alsnog. Ik heb in een andere wijken met minder afstand tussen de huizen wel vaker veel meer tassen meegenomen(record is 8 volgens mij) maar behalve dat het veel zwaarder is qua fietsen en voor je rug ivm de fiets tegen palen/muurtjes aan te zetten en daarna weer rechtop zetten om verder te fietsen, slijt je fiets ook nog eens erg hard en met die lage fietsvergoeding kan je daar zelf flink geld voor neerleggen. Ook in andere wijken neem ik nu niet meer mee, al wil ik heel af en toe nog een keer een derde posttas meenemen.
pi_202542811
Ik neem 5 tassen mee. Dan hoef ik meestal maar 1 keer bij te laden. Dan leg ik eerst een paar lagen plat in mijn tassen en daarna rechtop. Stapelt wel lekker door.
pi_202549578
Zo, volgende week zomaar 10 procent tijd erbij.

Iemand enig idee hoe de Cao onderhandelingen gaan? Laatste dat ik gehoord heb is meer fietsvergoeding, schoenen en werkbroek misschien en salaris zijn ze nog niet over uit.

Neem zelf nu hoogstens drie zakken en pakjes mee, fietskosten lopen anders te hoog op en kan plussen onder herladen ( wijk ver van depot).
pi_202549617
Ik mag hopen dat volgende week de post eerder dan 11:15 op het depot is }:| sta voor 15 uur ingepland en werk maar 4 dagen.
pi_202555272
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 08:52 schreef Bezorgertje het volgende:
Zo, volgende week zomaar 10 procent tijd erbij.

Iemand enig idee hoe de Cao onderhandelingen gaan? Laatste dat ik gehoord heb is meer fietsvergoeding, schoenen en werkbroek misschien en salaris zijn ze nog niet over uit.

Neem zelf nu hoogstens drie zakken en pakjes mee, fietskosten lopen anders te hoog op en kan plussen onder herladen ( wijk ver van depot).
En meneer Haringsma spreekt de wens uit dat nog maar een enkeling dan hoeft te plussen. Nou, dan mogen ze wel met meer dan 10% extra komen. Dat is toch niks? Mijn ervaring is dat je tijdens de drukste KNJ-weken al gauw 25% extra nodig hebt per wijk.

Ik ben benieuwd naar de voorgestelde salarisverhoging. Aangezien de inflatie momenteel dik 5% zou het in mijn ogen tenminste 5% moeten zijn, anders lever je feitelijk loon in.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_202560910
Ik heb de afgelopen 2 weken elke piekdag al 25% bijgeplust. Die 10% is hooguit voor de kerstkaartjes die er zo nog bij komen genoeg. Mijn ervaring elke kerstperiode werken we zeker een week extra aan overuren (bovenop de standaard overuren).

Ik vermoed dat ik volgende week al over de 20 uur heen ga.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202572042
Was natuurlijk wel te verwachten dat ze niet genoeg erbij zouden doen. Maar zelfs maximaal 15% erbij terwijl er in het zomerdal meer procent af gaat, en het verschil in volume tijdens SKNJ is veel groter dan tijdens de zomer..
pi_202634035
Poeh, ik had vandaag wel veel post verwacht in de Y wijken, maar niet op deze manier. Best wat kerstkaarten maar daarnaast ook nog een heel veel poststukken van van alles en nog wat, goede doelen, loterijen, kranten, reclame enz.
pi_202636195
Het was echt veel hè. Was om 17:30 thuis :{
pi_202637352
er is weer een nieuwe editie uit: https://www.rodemorgen.nl(...)0december%202021.pdf
pi_202669168
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2021 19:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het was echt veel hè. Was om 17:30 thuis :{
Ja nogal, ik ook rond die tijd..
Vandaag viel het me dan weer erg mee, wel veel kerstpost maar verder behoorlijk rustig, zal wel zijn blijven staan bij voorbereiding.. Hopelijk dan morgen bij de dalwijken niet ineens heel druk.
pi_202674107
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 december 2021 20:03 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Ja nogal, ik ook rond die tijd..
Vandaag viel het me dan weer erg mee, wel veel kerstpost maar verder behoorlijk rustig, zal wel zijn blijven staan bij voorbereiding.. Hopelijk dan morgen bij de dalwijken niet ineens heel druk.
Piek was bij mij vandaag ook rustig. Bij mijn dal wijk zat alleen een mailing vanuit het bedrijf wat dr afval enzo ophaalt bij. Dat was dus hah lopen.

Maar ik loop nu niet heel snel. Mijn hele vier zit ingetapet. Mijn fysio is niet happy dat ik door blijf lopen. Maar ik kan mijn collega’s nu echt niet laten barsten. Nou ja voor nu dan. Want ik heb een paar dagen terug mijn ontslag ingediend.
pi_202690076
Ga je iets anders doe think-pinkk?

Hier valt het me op dat er nauwelijks post naar de daldagen gaat. Alles moet op piekdagen. Voor mijn x-wijk blijven de daldagen steeds binnen de maximaal 10 minuten uitloop (ongeveer 2 uur lopen). Op piekdagen ga ik richting de uur uitloop, zit ik op een looptijd van 4 uur en 15 minuten. De verhouding is compleet zoek. Daldagen 3 lullige bundeltjes, piekdagen gewoon 5 propvolle tassen.
Loesje
pi_202690237
Ik heb heb een andere baan idd.

Vandaag was het zat. Buiten dat het mezelf op en af die fiets krijgen echt een drama is nu… ik moest 84!!! Minuten bij plussen. Ik had het echt helemaal gehad.

[ Bericht 1% gewijzigd door Thinkk-Pinkk op 19-12-2021 12:50:29 ]
pi_202700119
Let wel op dat het niet erger wordt hoor, ik snap dat je nu niet je collega's wil opzadelen met meer werk, maar eigenlijk is het het probleem van het bedrijf en niet van je collega's. Het is uiteindelijk de eigen verantwoordelijkheid van de collega's om nee te zeggen tegen extra werk als ze niet willen. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar ik heb ook moeite met nee zeggen, en daardoor ook vaak meer gedaan dan ik wilde doen, als dat maar lang genoeg doorgaat leer je het vanzelf.

Overigens waren hier vrijdag de Y wijken een stuk rustiger dan woensdag, wel veel kerstpost maar qua normale post was het verdacht rustig. Ik verwachtte dat het doorgeschoven werd naar zaterdag, maar toen waren de wijken zelfs deels afgeroomd. Dat gaat dus nog wat worden komende week..
pi_202700209
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:49 schreef Bladblazer het volgende:
Let wel op dat het niet erger wordt hoor, ik snap dat je nu niet je collega's wil opzadelen met meer werk, maar eigenlijk is het het probleem van het bedrijf en niet van je collega's. Het is uiteindelijk de eigen verantwoordelijkheid van de collega's om nee te zeggen tegen extra werk als ze niet willen. Dat is natuurlijk makkelijk gezegd, maar ik heb ook moeite met nee zeggen, en daardoor ook vaak meer gedaan dan ik wilde doen, als dat maar lang genoeg doorgaat leer je het vanzelf.

Overigens waren hier vrijdag de Y wijken een stuk rustiger dan woensdag, wel veel kerstpost maar qua normale post was het verdacht rustig. Ik verwachtte dat het doorgeschoven werd naar zaterdag, maar toen waren de wijken zelfs deels afgeroomd. Dat gaat dus nog wat worden komende week..
Ik weet het wel maar ik merk momenteel al minder dan de meeste collega’s. Ik heb een tijdje terug aangegeven bij onze admie dat ik het echt allemaal nog maar heel slecht trek icm mantelzorg werk. Jullie klagen trouwens vaak over jullie admie. Maar die van ons is echt een topper wat dat betreft.

Maar we gaan het zien. Vier is nu ingetapet aan de linker kant.. en aan mijn rechterbeen heb ik kast van mijn knie dus we zijn iig in evenwicht qua blessure :’)
pi_202717424
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 12:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik weet het wel maar ik merk momenteel al minder dan de meeste collega’s. Ik heb een tijdje terug aangegeven bij onze admie dat ik het echt allemaal nog maar heel slecht trek icm mantelzorg werk. Jullie klagen trouwens vaak over jullie admie. Maar die van ons is echt een topper wat dat betreft.

Maar we gaan het zien. Vier is nu ingetapet aan de linker kant.. en aan mijn rechterbeen heb ik kast van mijn knie dus we zijn iig in evenwicht qua blessure :’)
Vier ingetapet?
Maar bekend probleem ja, last van ene kant en naar fysio, ondertussen compenseren met de andere kant en uiteindelijk van beide kanten last :')
pi_202718534
quote:
0s.gif Op maandag 20 december 2021 12:04 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Vier ingetapet?
Maar bekend probleem ja, last van ene kant en naar fysio, ondertussen compenseren met de andere kant en uiteindelijk van beide kanten last :')
Voet ingetapet sorry.

Ja echt lekker is dit werk niet voor je lichaam.
pi_202738075
Zij er hier mensen die hun rooster bekijken op de computer. Ik klikte een week vooruit naar het nog niet gepubliceerde rooster. Nu staat daar in kleine oranje cijfers bij de maandag een looptijd, staat niet in het vakje van het rooster maar er net boven. Bij alle dagen deze week staat her er ook boven. Ik heb me niet opgegeven om te werken op maandag, ben benieuwd of dat bij meer mensen staat.

Edit dus: Ma 27 dec- Totaal uren 3:26 en pas daaronder het roostervakje.
Loesje
pi_202742084
Ik kijk meestal op mijn tablet, maar ik neem aan dat dat op hetzelfde neerkomt. En nee, hier staat voor volgende week nog helemaal niets.
pi_202742134
Ik kijk altijd gewoon in de app op mijn telefoon. En daar staat niks bij :)
pi_202746594
Ik vind het echt een beetje apart. Heb het ook nooit eerder gezien:

Het rare is dat ik specifiek heb aangegeven deze maandag niet te willen werken. Maar toch lijkt er wel iets te staan zo.

Deze week ziet er gewoon zo uit:

Daar staat en geen maandag en ook geen tijd. Ik heb het vervelende vermoeden dat ik genaait ga worden en dat mijn tl me toch stiekem op maandag die wijk in mijn maag probeert te splitsen.
Loesje
pi_202746796
Dan gewoon lekker weigeren als dat zo blijkt te zijn.
pi_202746939
Oh dat gaat ook wel gebeuren. Ben dat gekloot redelijk zat.

[ Bericht 19% gewijzigd door V__L_N op 21-12-2021 23:39:34 ]
Loesje
pi_202748780
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:54 schreef V__L_N het volgende:
Ik vind het echt een beetje apart. Heb het ook nooit eerder gezien:

[ afbeelding ]

Het rare is dat ik specifiek heb aangegeven deze maandag niet te willen werken. Maar toch lijkt er wel iets te staan zo.

Deze week ziet er gewoon zo uit:

Daar staat en geen maandag en ook geen tijd. Ik heb het vervelende vermoeden dat ik genaait ga worden en dat mijn tl me toch stiekem op maandag die wijk in mijn maag probeert te splitsen.
dat zijn beste wijken di en do
pi_202749347
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 08:40 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
dat zijn beste wijken di en do
Is allemaal dezelfde wijk. En ik moet nog steeds wel bijplussen in deze tijd. Gisteren zat ik op 4:30. Niet erg populair bij de collega's ;) Vooral omdat het een loopwijk is met heel veel pakjes en rot brievenbussen.
Loesje
pi_202755734
Ja dat soort wijken loop ik ook op dinsdag, donderdag en zaterdag en dan op de dinsdag en vrijdag die dal en er een andere piek naast. Is genieten
pi_202758726
Dat had ik vroeger ook. Maar die is naar een collega gegaan die niet aan d'r uren kwam. Wel balen vind ik dat. Gewoon 5 uur weg. Die wijk is nogal een makkie, dus was heerlijk om er bij te hebben.
Loesje
pi_202776111
Ennne hij heeft het gewoon gedaan. Op mijn rooster gezet en nooit overlegd.
Loesje
pi_202776418
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:29 schreef V__L_N het volgende:
Ennne hij heeft het gewoon gedaan. Op mijn rooster gezet en nooit overlegd.
Dan weigeren hoor. Dat moeten ze overleggen. Ik denk dat wij ons echt in de handjes mogen knijpen met onze planner.
pi_202777335
Ook als ze het wel overleggen zou ik dat weigeren, ik heb genoeg andere dingen te doen. Ik ben ook al een hele tijd terug gestopt met extra werken, de vanzelfsprekendheid waarmee ze dachten dat ik wel even iets doe kwam me de strot uit.Wel jammer dat alles nu terecht komt bij iemand die het moeilijk vindt te weigeren.
pi_202779825
Ik heb ook meteen bezwaar gemaakt. Heb ook meteen een klacht ingediend bij de OR.

Ik had me opgegeven voor de eerste 3 maandagen, wilde best een paar pakjes weglopen. Geen punt, dat doe ik nog in mijn 'koffiepauze' zeg maar. Maar hij heeft gewoon over alle 3 de maandagen niks van zich laten horen. En nu gaat ie zeggen: die maandag waarop je niet wilde werken, die ga ik even zo op je bord gooien. En hij wist al in november dat die 27ste geen optie is voor me. Dus dit is gewoon bewust de boel opjutten en hopen dat ik geen nee durf te zeggen.

Onze planner is trouwens best ok volgens mij. Ze doet altijd heel netjes aan de telefoon, maar ze maakt per herhaling wel duidelijk dat het steeds aan mijn TL ligt.
Loesje
pi_202782472
Gisteren storing met de pakketten. Zitten die er vandaag allemaal bij ;(
pi_202791015
Collega’s, hele fijne kerstdagen gewenst. Rust lekker uit :)
pi_202792192
Vandaag werd ik dus gebeld door de vervangende planner. Eerst veel gemor en een het is verplicht voor bezorgers om één van de 2 maandagen te werken en je hebt vorige week vrij gehad, dus nu moet jij. Ik reageerde nogal bot dat ik van geen verplichting wist en dat ik specifiek gezegd heb dat ik niet ging werken deze dagen. Naja toen ging ze het wel opnemen met mijn tl. Meteen geantwoord dat als ie nog vragen had dat ie voor 2 uur moest bellen want daarna was ik weg voor de kerst. Nog even gechecked, het is van mijn rooster.

Maar ik snap echt niet waar dat verplicht verhaal vandaan komt... Zitten ze daar nou echt allemaal te slapen?
Loesje
pi_202792230
Als je zo ontevreden bent met je werkgever waarom ga je dan niet een andere baan zoeken? Vraag ik dus in het algemeen..
pi_202792418
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:58 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag werd ik dus gebeld door de vervangende planner. Eerst veel gemor en een het is verplicht voor bezorgers om één van de 2 maandagen te werken en je hebt vorige week vrij gehad, dus nu moet jij. Ik reageerde nogal bot dat ik van geen verplichting wist en dat ik specifiek gezegd heb dat ik niet ging werken deze dagen. Naja toen ging ze het wel opnemen met mijn tl. Meteen geantwoord dat als ie nog vragen had dat ie voor 2 uur moest bellen want daarna was ik weg voor de kerst. Nog even gechecked, het is van mijn rooster.

Maar ik snap echt niet waar dat verplicht verhaal vandaan komt... Zitten ze daar nou echt allemaal te slapen?
Ik heb geen idee of er echt een verplichting is. Is dat niet terug te vinden?
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:59 schreef Phoenyx-God het volgende:
Als je zo ontevreden bent met je werkgever waarom ga je dan niet een andere baan zoeken? Vraag ik dus in het algemeen..
Dat is dus precies wat ik al gedaan heb. Alleen uitwerktijd dit dat
pi_202793118
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:59 schreef Phoenyx-God het volgende:
Wat een geniaal plan. Hoe is het mogelijk dat niemand van ons ooit op dat idee is gekomen? :')
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_202793153
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Wat een geniaal plan. Hoe is het mogelijk dat niemand van ons ooit op dat idee is gekomen? :')
Wat wil je zeggen? Dat je intelligent genoeg bent om te beseffen dat je van baan moet wisselen maar niet intelligent genoeg bent om het echt te kunnen doen?
pi_202793225
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik heb geen idee of er echt een verplichting is. Is dat niet terug te vinden?
[..]
Dat is dus precies wat ik al gedaan heb. Alleen uitwerktijd dit dat
Er is met de OR afgesproken dat als het in een gebied niet lukt om op basis van vrijwilligheid de bezetting op maandag 20 en 27 december rond te krijgen, dat je dan verplicht kunt worden om op 1 van deze maandagen te komen, tenzij dit bijv. ivm mantelzorg of een 2e baan niet kan. Dmv een loting wordt dan bepaald wie er verplicht wordt te komen. Dat betekent dus dat een TC niet zomaar iedereen kan verplichten om tenminste 1 maandag te komen.
pi_202793260
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:50 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen? Dat je intelligent genoeg bent om te beseffen dat je van baan moet wisselen maar niet intelligent genoeg bent om het echt te kunnen doen?
Nee, dat wil ik niet zeggen. Er kunnen talloze redenen zijn waarom mensen (nog) niet van baan zijn gewisseld, maar dat men nog niet op het idee zou zijn gekomen is waarschijnlijk niet 1 van die redenen.
pi_202793279
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Nee, dat wil ik niet zeggen. Er kunnen talloze redenen zijn waarom mensen (nog) niet van baan zijn gewisseld, maar dat men nog niet op het idee zou zijn gekomen is waarschijnlijk niet 1 van die redenen.
Nee op het idee komen is ook wel het gemakkelijkste. Dat heeft iedereen als het even tegen zit. Dat is geen kwaliteit.
pi_202793405
Ik heb trouwens alle respect voor jullie mensen, het is alleen dat met jullie gedachtegang jullie wat jullie eigen graf graven in het algemeen.
pi_202796081
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:00 schreef Phoenyx-God het volgende:
Ik heb trouwens alle respect voor jullie mensen, het is alleen dat met jullie gedachtegang jullie wat jullie eigen graf graven in het algemeen.
Spot ik hier nou een goedbetaalde directie secretaresse of wat?
pi_202796843
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:00 schreef Phoenyx-God het volgende:
Oké ja het ligt aan ons. Ik zal het onthouden :’) Kom eens een paar maanden met ons meedraaien en kom van dat hoge paard af. Dan zul je vanzelf merken dat de problemen heel diep in dat bedrijf liggen.
pi_202797832
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Er is met de OR afgesproken dat als het in een gebied niet lukt om op basis van vrijwilligheid de bezetting op maandag 20 en 27 december rond te krijgen, dat je dan verplicht kunt worden om op 1 van deze maandagen te komen, tenzij dit bijv. ivm mantelzorg of een 2e baan niet kan. Dmv een loting wordt dan bepaald wie er verplicht wordt te komen. Dat betekent dus dat een TC niet zomaar iedereen kan verplichten om tenminste 1 maandag te komen.
Dit idd. Het voelt echt een beetje als extreem onder druk zetten door dit gewoon te doen. En dan niet te zeggen dat je het gaat verplichten tot het moment dat je het gewoon op het rooster hebt gezet. Ik ga na de kerst eens kijken of ik een mail kan maken voor de proces manager. Hoewel dat volgens mij ook via het meldingensysteem moet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:50 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
In mijn geval (en veel collega's) heb ik gewoon een andere baan. Ik werk zo'n 15 uur bij de postnl en heb daarnaast gewoon een eigen bedrijf. Die 15 uur zijn vooral een vangnet. Die 15 uur zorgen er voor dat als ik ziek wordt ik altijd mijn vaste lasten gewoon kan betalen zonder dat ik daarvoor een dure verzekering hoef af te sluiten. Misschien is het niet slim omdat het bedrijf niet de goeie cultuur heeft. Maar het is vooral goed om te bedenken dat het werk gewoon heel leuk is. Het bedrijf moet gewoon veranderen, maar daarvoor krijgen ze te weinig druk.
Loesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')