abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202746594
Ik vind het echt een beetje apart. Heb het ook nooit eerder gezien:

Het rare is dat ik specifiek heb aangegeven deze maandag niet te willen werken. Maar toch lijkt er wel iets te staan zo.

Deze week ziet er gewoon zo uit:

Daar staat en geen maandag en ook geen tijd. Ik heb het vervelende vermoeden dat ik genaait ga worden en dat mijn tl me toch stiekem op maandag die wijk in mijn maag probeert te splitsen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202746796
Dan gewoon lekker weigeren als dat zo blijkt te zijn.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202746939
Oh dat gaat ook wel gebeuren. Ben dat gekloot redelijk zat.

[ Bericht 19% gewijzigd door V__L_N op 21-12-2021 23:39:34 ]
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_202748780
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 december 2021 22:54 schreef V__L_N het volgende:
Ik vind het echt een beetje apart. Heb het ook nooit eerder gezien:

[ afbeelding ]

Het rare is dat ik specifiek heb aangegeven deze maandag niet te willen werken. Maar toch lijkt er wel iets te staan zo.

Deze week ziet er gewoon zo uit:

Daar staat en geen maandag en ook geen tijd. Ik heb het vervelende vermoeden dat ik genaait ga worden en dat mijn tl me toch stiekem op maandag die wijk in mijn maag probeert te splitsen.
dat zijn beste wijken di en do
pi_202749347
quote:
0s.gif Op woensdag 22 december 2021 08:40 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
dat zijn beste wijken di en do
Is allemaal dezelfde wijk. En ik moet nog steeds wel bijplussen in deze tijd. Gisteren zat ik op 4:30. Niet erg populair bij de collega's ;) Vooral omdat het een loopwijk is met heel veel pakjes en rot brievenbussen.
Loesje
pi_202755734
Ja dat soort wijken loop ik ook op dinsdag, donderdag en zaterdag en dan op de dinsdag en vrijdag die dal en er een andere piek naast. Is genieten
pi_202758726
Dat had ik vroeger ook. Maar die is naar een collega gegaan die niet aan d'r uren kwam. Wel balen vind ik dat. Gewoon 5 uur weg. Die wijk is nogal een makkie, dus was heerlijk om er bij te hebben.
Loesje
pi_202776111
Ennne hij heeft het gewoon gedaan. Op mijn rooster gezet en nooit overlegd.
Loesje
pi_202776418
quote:
0s.gif Op donderdag 23 december 2021 20:29 schreef V__L_N het volgende:
Ennne hij heeft het gewoon gedaan. Op mijn rooster gezet en nooit overlegd.
Dan weigeren hoor. Dat moeten ze overleggen. Ik denk dat wij ons echt in de handjes mogen knijpen met onze planner.
pi_202777335
Ook als ze het wel overleggen zou ik dat weigeren, ik heb genoeg andere dingen te doen. Ik ben ook al een hele tijd terug gestopt met extra werken, de vanzelfsprekendheid waarmee ze dachten dat ik wel even iets doe kwam me de strot uit.Wel jammer dat alles nu terecht komt bij iemand die het moeilijk vindt te weigeren.
pi_202779825
Ik heb ook meteen bezwaar gemaakt. Heb ook meteen een klacht ingediend bij de OR.

Ik had me opgegeven voor de eerste 3 maandagen, wilde best een paar pakjes weglopen. Geen punt, dat doe ik nog in mijn 'koffiepauze' zeg maar. Maar hij heeft gewoon over alle 3 de maandagen niks van zich laten horen. En nu gaat ie zeggen: die maandag waarop je niet wilde werken, die ga ik even zo op je bord gooien. En hij wist al in november dat die 27ste geen optie is voor me. Dus dit is gewoon bewust de boel opjutten en hopen dat ik geen nee durf te zeggen.

Onze planner is trouwens best ok volgens mij. Ze doet altijd heel netjes aan de telefoon, maar ze maakt per herhaling wel duidelijk dat het steeds aan mijn TL ligt.
Loesje
pi_202782472
Gisteren storing met de pakketten. Zitten die er vandaag allemaal bij ;(
pi_202791015
Collega’s, hele fijne kerstdagen gewenst. Rust lekker uit :)
pi_202792192
Vandaag werd ik dus gebeld door de vervangende planner. Eerst veel gemor en een het is verplicht voor bezorgers om één van de 2 maandagen te werken en je hebt vorige week vrij gehad, dus nu moet jij. Ik reageerde nogal bot dat ik van geen verplichting wist en dat ik specifiek gezegd heb dat ik niet ging werken deze dagen. Naja toen ging ze het wel opnemen met mijn tl. Meteen geantwoord dat als ie nog vragen had dat ie voor 2 uur moest bellen want daarna was ik weg voor de kerst. Nog even gechecked, het is van mijn rooster.

Maar ik snap echt niet waar dat verplicht verhaal vandaan komt... Zitten ze daar nou echt allemaal te slapen?
Loesje
pi_202792230
Als je zo ontevreden bent met je werkgever waarom ga je dan niet een andere baan zoeken? Vraag ik dus in het algemeen..
pi_202792418
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:58 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag werd ik dus gebeld door de vervangende planner. Eerst veel gemor en een het is verplicht voor bezorgers om één van de 2 maandagen te werken en je hebt vorige week vrij gehad, dus nu moet jij. Ik reageerde nogal bot dat ik van geen verplichting wist en dat ik specifiek gezegd heb dat ik niet ging werken deze dagen. Naja toen ging ze het wel opnemen met mijn tl. Meteen geantwoord dat als ie nog vragen had dat ie voor 2 uur moest bellen want daarna was ik weg voor de kerst. Nog even gechecked, het is van mijn rooster.

Maar ik snap echt niet waar dat verplicht verhaal vandaan komt... Zitten ze daar nou echt allemaal te slapen?
Ik heb geen idee of er echt een verplichting is. Is dat niet terug te vinden?
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:59 schreef Phoenyx-God het volgende:
Als je zo ontevreden bent met je werkgever waarom ga je dan niet een andere baan zoeken? Vraag ik dus in het algemeen..
Dat is dus precies wat ik al gedaan heb. Alleen uitwerktijd dit dat
pi_202793118
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 22:59 schreef Phoenyx-God het volgende:
Wat een geniaal plan. Hoe is het mogelijk dat niemand van ons ooit op dat idee is gekomen? :')
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_202793153
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Wat een geniaal plan. Hoe is het mogelijk dat niemand van ons ooit op dat idee is gekomen? :')
Wat wil je zeggen? Dat je intelligent genoeg bent om te beseffen dat je van baan moet wisselen maar niet intelligent genoeg bent om het echt te kunnen doen?
pi_202793225
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:11 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik heb geen idee of er echt een verplichting is. Is dat niet terug te vinden?
[..]
Dat is dus precies wat ik al gedaan heb. Alleen uitwerktijd dit dat
Er is met de OR afgesproken dat als het in een gebied niet lukt om op basis van vrijwilligheid de bezetting op maandag 20 en 27 december rond te krijgen, dat je dan verplicht kunt worden om op 1 van deze maandagen te komen, tenzij dit bijv. ivm mantelzorg of een 2e baan niet kan. Dmv een loting wordt dan bepaald wie er verplicht wordt te komen. Dat betekent dus dat een TC niet zomaar iedereen kan verplichten om tenminste 1 maandag te komen.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_202793260
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:50 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
Wat wil je zeggen? Dat je intelligent genoeg bent om te beseffen dat je van baan moet wisselen maar niet intelligent genoeg bent om het echt te kunnen doen?
Nee, dat wil ik niet zeggen. Er kunnen talloze redenen zijn waarom mensen (nog) niet van baan zijn gewisseld, maar dat men nog niet op het idee zou zijn gekomen is waarschijnlijk niet 1 van die redenen.
pi_202793279
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Nee, dat wil ik niet zeggen. Er kunnen talloze redenen zijn waarom mensen (nog) niet van baan zijn gewisseld, maar dat men nog niet op het idee zou zijn gekomen is waarschijnlijk niet 1 van die redenen.
Nee op het idee komen is ook wel het gemakkelijkste. Dat heeft iedereen als het even tegen zit. Dat is geen kwaliteit.
pi_202793405
Ik heb trouwens alle respect voor jullie mensen, het is alleen dat met jullie gedachtegang jullie wat jullie eigen graf graven in het algemeen.
pi_202796081
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:00 schreef Phoenyx-God het volgende:
Ik heb trouwens alle respect voor jullie mensen, het is alleen dat met jullie gedachtegang jullie wat jullie eigen graf graven in het algemeen.
Spot ik hier nou een goedbetaalde directie secretaresse of wat?
pi_202796843
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 december 2021 00:00 schreef Phoenyx-God het volgende:
Oké ja het ligt aan ons. Ik zal het onthouden :’) Kom eens een paar maanden met ons meedraaien en kom van dat hoge paard af. Dan zul je vanzelf merken dat de problemen heel diep in dat bedrijf liggen.
pi_202797832
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Er is met de OR afgesproken dat als het in een gebied niet lukt om op basis van vrijwilligheid de bezetting op maandag 20 en 27 december rond te krijgen, dat je dan verplicht kunt worden om op 1 van deze maandagen te komen, tenzij dit bijv. ivm mantelzorg of een 2e baan niet kan. Dmv een loting wordt dan bepaald wie er verplicht wordt te komen. Dat betekent dus dat een TC niet zomaar iedereen kan verplichten om tenminste 1 maandag te komen.
Dit idd. Het voelt echt een beetje als extreem onder druk zetten door dit gewoon te doen. En dan niet te zeggen dat je het gaat verplichten tot het moment dat je het gewoon op het rooster hebt gezet. Ik ga na de kerst eens kijken of ik een mail kan maken voor de proces manager. Hoewel dat volgens mij ook via het meldingensysteem moet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 december 2021 23:50 schreef Phoenyx-God het volgende:

[..]
In mijn geval (en veel collega's) heb ik gewoon een andere baan. Ik werk zo'n 15 uur bij de postnl en heb daarnaast gewoon een eigen bedrijf. Die 15 uur zijn vooral een vangnet. Die 15 uur zorgen er voor dat als ik ziek wordt ik altijd mijn vaste lasten gewoon kan betalen zonder dat ik daarvoor een dure verzekering hoef af te sluiten. Misschien is het niet slim omdat het bedrijf niet de goeie cultuur heeft. Maar het is vooral goed om te bedenken dat het werk gewoon heel leuk is. Het bedrijf moet gewoon veranderen, maar daarvoor krijgen ze te weinig druk.
Loesje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')