Huh, ik heb van FNV helemaal geen bericht gehad dat ik kon stemmen, ik dacht dat dat nog er aan kwam..quote:Op woensdag 25 mei 2022 19:30 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
https://www.fnv.nl/nieuws(...)ezorgers-is-een-feit
dat is volgens mij ook allemaal niet goed gegaan met die stemmingen,hoe kun je nu voor stemmen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:02 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Huh, ik heb van FNV helemaal geen bericht gehad dat ik kon stemmen, ik dacht dat dat nog er aan kwam..
Ik heb ook tegen gestemt. Maar je stemt tegen voor de vorm. De meeste mensen zijn toch geen lid van de vakbond en de postnl werkt dat ook bewust tegen.quote:Op woensdag 25 mei 2022 20:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat is volgens mij ook allemaal niet goed gegaan met die stemmingen,hoe kun je nu voor stemmen.
ja dat is incorrect,ze hadden er beter 16% (per direct ingaan)van kunnen maken.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:22 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb ook tegen gestemt. Maar je stemt tegen voor de vorm. De meeste mensen zijn toch geen lid van de vakbond en de postnl werkt dat ook bewust tegen.
Ik vermoed dat er pas problemen ontstaan als straks de minimumlonen wel versneld omhoog gaan. Dan gaan de hoge schalen maar een paar dubbeltjes meer verdienen dan de onervaren krachten.
In feite maakt het niet uit hoe veel mensen lid zijn van een bond. De leden brengen hun stem uit. Als de meerderheid van de leden voor stemt is de nieuwe CAO een feit. Als de meerderheid van de leden had tegengestemd was de CAO er niet gekomen, zelfs al is de meerderheid van de postbezorgers geen lid van een bond.quote:Op donderdag 26 mei 2022 11:22 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik heb ook tegen gestemt. Maar je stemt tegen voor de vorm. De meeste mensen zijn toch geen lid van de vakbond en de postnl werkt dat ook bewust tegen.
Ik vermoed dat er pas problemen ontstaan als straks de minimumlonen wel versneld omhoog gaan. Dan gaan de hoge schalen maar een paar dubbeltjes meer verdienen dan de onervaren krachten.
Het is nog steeds 8 uur, het moet expliciet ingetrokken worden. Nu ook extra grappig dat ze in het nieuwe CAO een pilot hebben om tot 8 uur te bezorgen, ook voor bestaande medewerkers, terwijl wij dat dus al mogen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 08:20 schreef V__L_N het volgende:
Weet iemand hier of je nog steeds tot 8 uur mag bezorgen? Of is het inmiddels weer 6 uur?
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als PostNL het hoger beroep verliestquote:Op donderdag 2 juni 2022 19:51 schreef the_X het volgende:
Kabinet had overname Sandd door PostNL niet mogen goedkeuren.
https://www.nu.nl/economi(...)ogen-goedkeuren.html
Ik denk niet zo heel veel. Het is niet meer terug te draaien. PostNL heeft alle aandelen van Sandd overgenomen voor 130 miljoen. Je kunt de voormalige aandeelhouders van Sandd moeilijk dwingen deze aandelen weer terug te kopen. Sandd bestaat niet meer. Er zijn geen medewerkers meer van Sandd, de auto's en gebouwen zijn verkocht, de sorteermachines ontmanteld en opgehaald door de oud-ijzerboer.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:43 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Het is nog steeds 8 uur, het moet expliciet ingetrokken worden. Nu ook extra grappig dat ze in het nieuwe CAO een pilot hebben om tot 8 uur te bezorgen, ook voor bestaande medewerkers, terwijl wij dat dus al mogen.
[..]
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren als PostNL het hoger beroep verliest
Ja terugdraaien is inderdaad onmogelijk, en die tarieven van Sandd waren ook niet houdbaar. Ik ben inderdaad wel benieuwd of er nog iets van schadevergoeding of verandering van de postwet komt.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 15:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk niet zo heel veel. Het is niet meer terug te draaien. PostNL heeft alle aandelen van Sandd overgenomen voor 130 miljoen. Je kunt de voormalige aandeelhouders van Sandd moeilijk dwingen deze aandelen weer terug te kopen. Sandd bestaat niet meer. Er zijn geen medewerkers meer van Sandd, de auto's en gebouwen zijn verkocht, de sorteermachines ontmanteld en opgehaald door de oud-ijzerboer.
De rechter had net zo goed kunnen beslissen dat de Zuiderzee destijds onrechtmatig is droog gelegd.
De enige mogelijke uitkomst, in mijn optiek, is dat PostNL (of de overheid: want die zijn degenen die de fout zijn ingegaan) aan mogelijke gedupeerden een schadevergoeding moet betalen. Of dat de eisen in de postwet mbt de tariefontwikkeling van PostNL nog strenger worden, om te voorkomen dat PostNL zijn monopoliepositie op de briefpostmarkt gaat misbruiken.
Wat ik trouwens niet helemaal begrijp is dat zowel de rechter als de eisers in deze zaak niet lijken te beseffen dat de oude situatie onhoudbaar was. Natuurlijk balen ze dat de lage prijzen van Sandd verleden tijd zijn, maar ze snappen blijkbaar niet dat die tarieven niet waren vol te houden. Sandd verdiende amper nog wat aan de postbezorging, daarom wilde Sandd ook zo graag overgenomen worden. Als de overname niet was doorgegaan dan had Sandd nu waarschijnlijk al op de rand van het faillissement gebalanceerd.
Klopt en hoewel NRP2 niet overal ingevoerd gaat worden, gaan ze wel overal nieuwe, grotere wijken maken met behulp van het al 3x eerder geflopte Georoute dat nu is omgedoopt in "Efficient Bezorgen" in een poging om ons om de tuin te leiden. Dus die wijken van 4 tot 5 uur gaan wel overal door, maar de elektrische fietsen waarschijnlijk niet, dus je mag nog steeds grotendeels voor eigen rekening je eigen fiets vernaggelen.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 10:54 schreef Bladblazer het volgende:
Zaterdag gaat voor alle wijken een daldag worden en het 3 bundel systeem komt er nu definitief aan..
Die handpost bij de pakketjes zou wel maximaal 10 stuks per wijk zijn maar dat moet ik nog zien..
wat te denken met gigaveel sneeuw/gladheid,kun je voor een paar knaken weer de hele dag aan het werk.quote:Op zondag 3 juli 2022 22:17 schreef zerebus het volgende:
Ik ben nog wel benieuwd hoe ze dat willen gaan doen als er hier niemand wijken van 4 uur wil gaat lopen. Verder vraag ik me af hoe ze dat met de kerst willen gaan doen, ik heb iig nog niet meegemaakt dat er echt tijd bij de wijken kwam, hooguit dat ze op daldagen als piekdagen op het rooster zetten, maar een piekdag van 4-5 uur wordt met de kerst zo 6-7 uur. Ik vind het ook wel een beetje tegenstrijdig met eerdere beweringen dat ze willen dat studenten dit werk als bijbaan gaan doen.
Ik vind het dan ergens toch wel grappig om te zien hoe het kaartenhuis na jaren van slecht beleid aan het instorten is. Alleen is het wel zaak je rug recht te houden en je niet onder druk te laten zetten om meer te gaan doen dan je al deed.
Geen overlappende bezorgkoppels meer en daardoor ook geen extreme pieken. Met name de woensdag wil nu nog wel eens bijzonder druk zijn.quote:Op maandag 4 juli 2022 18:09 schreef Bladblazer het volgende:
Inderdaad ja...
Ook apart dat er nog maar 2 bezorgkoppels overblijven. Vrijdag-zaterdag valt natuurlijk weg met zaterdag als daldag, maar waarom ook Woensdag-donderdag?
Je houdt altijd wat uitschieters door fouten van de drukker of de codeermachines, maar wat er nu 's ochtends nog aan post verwerkt wordt, komt er al aardig bij in de buurt.quote:Op zaterdag 2 juli 2022 10:54 schreef Bladblazer het volgende:
Zaterdag gaat voor alle wijken een daldag worden en het 3 bundel systeem komt er nu definitief aan..
Die handpost bij de pakketjes zou wel maximaal 10 stuks per wijk zijn maar dat moet ik nog zien..
Ah ja dat is wel fijn. Ben idd vrijdag vaak sneller klaar met de piekwijk terwijl die dan meer basistijd heeft dan woensdag.quote:Op maandag 4 juli 2022 19:14 schreef Bebop het volgende:
[..]
Geen overlappende bezorgkoppels meer en daardoor ook geen extreme pieken. Met name de woensdag wil nu nog wel eens bijzonder druk zijn.
[..]
Bij ons hebben ze alle open lopen voor de komende weken gepubliceerd, en het is de bedoeling dat je daar dan zelf op gaat bieden. Wie niet biedt en in de min komt loopt het risico dat hij lopen krijgt toegewezen. Ik vind dit wel een goed systeem, want nu kun je zelf kiezen op welke dagen je extra loopt en wijken selecteren die je kent en die in de buurt liggen van de wijken die je al hebt.quote:Op zondag 10 juli 2022 13:52 schreef V__L_N het volgende:
Vooral prettig dat je totaal blind moet bestellen. Niemand heeft een idee van modellen of materiaal.
Hoe gaat het bij jullie met de zomerdal? Ik kreeg een telefoontje van mijn planner dat ik in de min ging staan en dat ik zelf maar even met mijn collega wat moest afspreken. Toen heb ik maar even gevraagd wie de planner was. En daarna moest ik dan zelf maar met de tl bellen, want ik wilde niet... Echt hoor.
Ik bestel niks. Ik wacht wel af wat collega's binnen krijgen voordat ik mijn punten verspil aan waardeloos materiaal. De laatste jeans uit de TNT-tijd waren van hele dikke spijkerstof. Bloedheet en als je nat regende duurde het 24 uur voordat de broek weer een beetje droog was. En de afritsbroek was van zweterig polyesther.quote:Op zondag 10 juli 2022 13:52 schreef V__L_N het volgende:
Vooral prettig dat je totaal blind moet bestellen. Niemand heeft een idee van modellen of materiaal.
Inderdaad apart dat er verder nog niks bekend is over de broeken. Mogelijk is dat ook nog niet definitief/besloten omdat ze pas sinds het nieuwe CAO zijn gaan kijken naar het laten maken van nieuwe broeken. Ze zouden ook vanaf 1 juni te bestellen zijn en uiteindelijk was dat ruim een maand later pas, en dan nog die superlange levertijd. Een collega grapte al dat ze nog kinderen aan het zoeken waren in Bangladesh om voor 2 stuivers die broeken te maken.quote:Op zondag 10 juli 2022 13:52 schreef V__L_N het volgende:
Hoe gaat het bij jullie met de zomerdal? Ik kreeg een telefoontje van mijn planner dat ik in de min ging staan en dat ik zelf maar even met mijn collega wat moest afspreken. Toen heb ik maar even gevraagd wie de planner was. En daarna moest ik dan zelf maar met de tl bellen, want ik wilde niet... Echt hoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |